En de reden is?quote:Op maandag 15 mei 2006 15:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik las bij dezen een kluspauze in voor onbepaalde tijd...
De dakbedekking zit direct op de planken....quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:51 schreef Martijn_77 het volgende:
Zit er eigenlijk nog isolatie achter die balken?
Of zijn die planken die je ziet gelijk de planken waar de dakbedeking op zit>(want dan ben je wel veel warmte kwijt in de winter)
Klopt, het is een plat dak, en als je dat van binnenuit gaat isoleren, ga je de condenstemperatuur verplaatsen van buiten naar binnen. Je krijgt dan een vochttransport van warm naar koud. Water zal condenseren onder tegen het dakbeschot, boven op de isolatie. Omdat je daar geen ventilatie hebt gaat alles rotten. Er zijn gevallen bekend dat binnen 2 jaar alles dotr en door rot geworden was.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
De dakbedekking zit direct op de planken....
Maar ze hebben mij verteld dat ik geen isolatiefolie tussen de planken en de gipsplaat mag doen omdat het hout moet kunnen ademen..
Yeps, je kunt dan in een budgetair beter tijdperk altijd kiezen voor isolatie op het dak (Het omgekeerde dak)quote:Op woensdag 17 mei 2006 18:18 schreef Automatic_Rock het volgende:
Bedankt voor de info Marsepein!! Zeer interesant!!
Maar gipsplaten er onder tegenaan kan wel he??
quote:Op woensdag 17 mei 2006 18:21 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Yeps, je kunt dan in een budgetair beter tijdperk altijd kiezen voor isolatie op het dak (Het omgekeerde dak)
quote:
wij hebben twee weken geleden een nieuw dak op onze garage laten leggen, daar kwam ook een soort isolerende laag onder het dakleer. Je merkte het meteen in de garage! heel het dak van de garage heeft ¤ 550,= gekost (dat is inc. nieuwe daktrim en daklijsten van trespa)quote:Op woensdag 17 mei 2006 18:21 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Yeps, je kunt dan in een budgetair beter tijdperk altijd kiezen voor isolatie op het dak (Het omgekeerde dak)
Gipsplaten zagen? Met een stanleymes snijden, wordt veel mooier als je een geleidelat gebruikt! En geeft minder rommel, dus kan prima binnen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:17 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nou, ik hoef m'n plantjes geen water te geven vandaag....
Gipsplaten buiten op maat zagen lijkt me ook een slecht plan
oh.., nou, in dat geval ga ik ook snijdenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:40 schreef sanger het volgende:
[..]
Gipsplaten zagen? Met een stanleymes snijden, wordt veel mooier als je een geleidelat gebruikt! En geeft minder rommel, dus kan prima binnen.
Leg ze plat neer en teken eerst de lijn. Daarna een geleidelatje erlangs. Dan snijden, maar niet te diep meteen. Je hoeft alleen door de "papieren" laag heen. Dan zet je de plaat op zijn zij neer. Klein tikje ertegen en hij zal beheerst breken. Schuin houden en dan rustig de onderste laag "papier"' doorsnijden.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:45 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
oh.., nou, in dat geval ga ik ook snijden
Ik heb nog nooit met gipsplaten gewerkt...
Hoe groot is die garage en was dat inclusief het verwijderen van de oude laag. Wij hebben daar namelijk ook een offerte voor liggen en die kwam op 1800 euroquote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:32 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
wij hebben twee weken geleden een nieuw dak op onze garage laten leggen, daar kwam ook een soort isolerende laag onder het dakleer. Je merkte het meteen in de garage! heel het dak van de garage heeft ¤ 550,= gekost (dat is inc. nieuwe daktrim en daklijsten van trespa)
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 11:55 schreef Schimmetje het volgende:
[..]
Hoe groot is die garage en was dat inclusief het verwijderen van de oude laag. Wij hebben daar namelijk ook een offerte voor liggen en die kwam op 1800 euro
sorry voor de offtopic
nog 1 off-topic reactie danquote:Op vrijdag 19 mei 2006 15:55 schreef Marsepein het volgende:
550 euro voor 24 m2 is erg goedkoop. Zonder isolatie was ik voor 15 m2 ongeveer 800 euro kwijt.
Maar dat is in dit topic geheaal en al off topic![]()
Ook dat moet gebeuren Erik.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:22 schreef Tha_Erik het volgende:
Sta je daar, als een ware kunstenaar, de schroefjes zwart te verven.
Dat vind ik ook, hoorquote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:25 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ook dat moet gebeuren Erik.
Ik ben geen form follows function type. Het moet er gewoon goed uitzien
Je bedoeld de platen boven het raam?? Of die aan het plafond??quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:05 schreef Marsepein het volgende:
Ziet er netjes uit AR. Let er wel op dat je voldoende schroeven gebruikt met gipsplaat. Maximaal om de 30 cm. (Op een stukje gipsplaat van 60 x 90 cm heb je dus 12 schroeven nodig. Dus je moet er zo hier en daar een paar bij zetten.
Beide eigenlijk. Het kan anders gaan doorzakken en bol staan. En dat wil je niet.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 07:10 schreef Automatic_Rock het volgende:
Je bedoeld de platen boven het raam?? Of die aan het plafond??
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 09:50 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ga met Obli mee. Er zijn vast nog wel ergens op marktplaats oude keukens te vinden waarvan de onderdelen wel bruikbaar zijn.
Ja, da's inderdaad een goede optie waar ik ook maar over moet denken...quote:Op zaterdag 20 mei 2006 09:50 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ga met Obli mee. Er zijn vast nog wel ergens op marktplaats oude keukens te vinden waarvan de onderdelen wel bruikbaar zijn.
Ja, heb ik gelezen Marsepein!!quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:43 schreef Marsepein het volgende:
Lees je mijn tip ook even?
Precies. Maak je van de nood een deugd.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:51 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja, heb ik gelezen Marsepein!!![]()
Lijkt me idd een goed idee.
Zat te denken om zoiets in de tuinkamer tijdelijk te doen. Ik wil daar toch een wasbak maken (ivm het schilderen), en als ik er dan tijdelijk een werblad maak, met daarop een een electrische kookplaat ofzo, dan kan ik het wel enkele weken volhouden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |