abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37581563
Toen ik vandaag ff zelf inkopen ging doen bij Dirk vd Broek viel mij op het slag mensen dat daar inkopen doet. Zeg maar heel verschillend ivg met Albert Heijn waar je bijna altijd tussen 17:00 uur en 19:00 uur het slag wanabee yup/studentikoze type binnen ziet lopen om de inkopen te doen.
Kortom heel veel studenten. Nu is mijn vraag toch: Hoe kan een zogenaamd armzalige student bij Albert Heijn inkopen gaan doen als zijn beurs dat niet toelaat? Bedoel je gaat als je niet veel ¤¤ hebt toch niet naar de kruidenier met de hoogste prijzen maar dan toch gewoon kijken bij bijvoorbeeld Dirk vd Broek of de Aldi voor je dagelijkse inkopen?
Toen ik amper iets verdiende was de Aldi supermarkt mijn basis voor de dagelijkse inkopen.
sterker nog de Mc Donalds coupons waren toen zelfs voor mij een vorm van uiteten...

Of is het dat studenten zich groot willen houden en dus maar die ene 'dure' tomaat bij AH halen
ipv het risico nemen gezien te worden door hun jaarclubgenoten wanneer hij/zij toevalligerwijs bij
een andere supermarkt van "minder niveau" zijn inkopen doet?
31 december 2006: Inactive FOK!account
pi_37581589
Waarom een verklaring zoeken? Laat iedereen zelf bepalen waar ze hun inkopen doen.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 17:39:31 #3
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_37581606
Niks mis met de aldi of whatever. Zelf krijg ik hier alles, dus hoef niet zelf mijn boodschappen te doen, maar ik check soms ook wel waar ik me dingen haalt, en heb er absoluut geen problemen mee om even een aldi in te lopen , als mijn tomaat daar -25% kost
pi_37581620
Heb je er een foto van misschien?

Maar voor sommige zaken zoeken mensen blijkbaar liever de AH, misschien ligt het wel het dichtste in de buurt gewoon
pi_37581649
Op bevrijdingsdag naar een duitse discounter gaan is taboe.
En het eten wat je daar kan kopen is niet te eten.
11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
  vrijdag 5 mei 2006 @ 17:44:05 #6
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37581676
Dirk vd Broek Supermarkt scheelt mij ¤ 30,- ivg Albert Heijn

kon je het niet in een topic doen....??
don't give me that fucking bullshit
  vrijdag 5 mei 2006 @ 17:45:02 #7
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37581702
antwoord op je vraag...
de appie zit altijd in de buurt en die andere zaken niet...
in mijn geval dan
pi_37581746
Mij gaat het er niet om dat ze er niet mogen komen maar het is veelzeggend danwel onlogisch.
Als je weinig geld hebt om van te kunnen leven dat ga je uitwegen zoeken om zo goedkoop mogelijk te kunnen leven. Als je als student weinig geld hebt dan ga je dus kijken waar je je eten zo goedkoop mogelijk kunt krijgen.

Ik fietste indertijd zelf als armzalige student best wel wat kilometers om als ik merkte dat iets ergens anders mij ff een gulden of 3 a 4 elke keer scheelde.Oke, kost wat extra inspanning maar als ik daarmee geld uitspaar dan weegt een beetje inspanning echt niet op tegen het eindresultaat nl:
Geld uitsparen!
pi_37581795
Misschien hebben die studenten een bijbaan? Besparen zij op iets anders? Lenen ze meer? wtf maakt jou het uit waar iemand z`n vreten haalt?

En in die tijd dat er nog guldens waren was de ah heel erg duur, nu valt dat best mee.
11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
pi_37581836
Hoe oud ben je nu dan?

Als ik "snel" even iets moet halen dan koop ik zelfs af en toe bij de AH to go nog wel dingen, dat is duurder, maar tijd is zeer schaars bij mij
  Donald Duck held vrijdag 5 mei 2006 @ 17:55:32 #11
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_37581917
Het is een stom vooroordeel dat studenten arm zijn. De studenten die het wel zijn, kunnen gewoon niet met geld omgaan.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 5 mei 2006 @ 17:55:36 #12
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_37581919
-Euroshopper is vrij goedkoop
-Studenten doen vaak op het laatst boodschappen en dan lukt de aldi niet altijd meer
-Er zijn genoeg studenten die niet echt vreselijk arm zijn.
Vampire Romance O+
  vrijdag 5 mei 2006 @ 18:00:59 #13
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_37582028
Wow, volgens mij maakt TS zich hier ECHT druk om en is het geen geintje ofzo .

Hoezo geen leven .

Overigens is de AH sinds de 'supermarktenoorlog' qua prijzen niet meer te vergelijken met vroeger, oftewel 'de goede oude tijd dat topicstarter nog student was' .
Krekker is de bom!
  vrijdag 5 mei 2006 @ 18:05:24 #14
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_37582100
Ten eerste valt de AH best wel mee qua prijzen in vergelijking met bv Dirk v/d Broek als je inkopen doet voor 1 persoon.
Ten tweede zijn niet alle studenten arm en verdienen sommigen ook nog een aardige buit bij.
Ten derde is de AH vaak dicht in de buurt en op centrale plekken gevestigd.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
  FOK!fotograaf vrijdag 5 mei 2006 @ 18:06:59 #15
13368 NiGeLaToR
pi_37582134
Studenten zijn arm, omdat ze bij AH kopen. Wereld zit zo simpel in elkaar.
Op school leren ze dat je bij Dirk moet kopen, dus na de opleiding zie jij ze daar dan weer.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 mei 2006 @ 18:07:01 #16
862 Arcee
Look closer
pi_37582135
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 18:05 schreef LaZZ het volgende:
Ten eerste valt de AH best wel mee qua prijzen in vergelijking met bv Dirk v/d Broek als je inkopen doet voor 1 persoon.
Ten tweede zijn niet alle studenten arm en verdienen sommigen ook nog een aardige buit bij.
Ten vierde zijn de kassameisjes er lief.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 18:11:06 #17
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_37582224
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 18:06 schreef NiGeLaToR het volgende:
Studenten zijn arm, omdat ze bij AH kopen. Wereld zit zo simpel in elkaar.
Op school leren ze dat je bij Dirk moet kopen, dus na de opleiding zie jij ze daar dan weer.
Krekker is de bom!
pi_37582269
Je gaat voorbij aan hetfeit dat bij de Aldi of iets dergelijks veel zaken niet los verkocht worden. Als je op zoek bent naar 2 tomaten heb je bij de Aldi niets te zoeken.
En waarom 4 tomaten kopen voor 1 euro, als je er bij appie hein 2 krijgt voor 60 cent.
  FOK!fotograaf vrijdag 5 mei 2006 @ 18:15:56 #19
13368 NiGeLaToR
pi_37582336
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 18:11 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Vindie leuk hoor

Was vandaag bij de Aldi (reeds afgestudeerd!) en daar zag ik weinig studenten. Zou een status probleem kunnen zijn, de Aldi heeft geen status als de AH. Al is dat minder geworden sinds die reclame met die suffe kerel (die ik dan wel weer grappig vind)
pi_37582546
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 18:12 schreef beerten het volgende:
Je gaat voorbij aan hetfeit dat bij de Aldi of iets dergelijks veel zaken niet los verkocht worden. Als je op zoek bent naar 2 tomaten heb je bij de Aldi niets te zoeken.
En waarom 4 tomaten kopen voor 1 euro, als je er bij appie hein 2 krijgt voor 60 cent.
8 tomaten verder, kun je er toch mooi een bier van kopen
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 18:32:23 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_37582684
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 18:15 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Vindie leuk hoor

Was vandaag bij de Aldi (reeds afgestudeerd!) en daar zag ik weinig studenten. Zou een status probleem kunnen zijn, de Aldi heeft geen status als de AH. Al is dat minder geworden sinds die reclame met die suffe kerel (die ik dan wel weer grappig vind)
Aldi heeft toch al weer een tijdje een zekere cult-status onder studenten?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 18:36:51 #22
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_37582805
Gister 30 euro stukgeslagen in een kroeg en dan vandaag moeilijk doen om een armzalige euro bij de Aldi? Dacht het niet.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  vrijdag 5 mei 2006 @ 18:37:43 #23
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_37582825
Oh en bij de super en de appie komen geile wijven. Bij de aldi alleen maar bijstandsmoeders. Het moet wel leuk blijven natuurlijk.
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_37582843
omdat ik geen vlees eet en graag goeie verse producten heb een geen troep
en vleesvervangers hebben ze niet bij de aldi...

maar ga doe vaker boodschappen bij de emte hoor die is t dichste bij en dan eens in de zoveel tijd naar de ap voor vega producten enz
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_37582932
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 18:37 schreef Oosthoek het volgende:
Oh en bij de super en de appie komen geile wijven. Bij de aldi alleen maar bijstandsmoeders. Het moet wel leuk blijven natuurlijk.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 18:45:09 #26
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_37582985
Sommige mensen kopen ook wel eens zonder na te denken wat ze kopen. Je hoeft toch niet continu op je centen te letten.

En wie weet hadden ze wel zin in een een pizza van Dr Oetker inplaats van een pizza van de Aldi.

Dat ze even zichzelf wilden verwennen. En dan gaan ze dus naar de Albert Heyn. Sowieso de hele inrichting van de Albert Heyn is al beter. Het oog wilt ook wat tijdens het inkopen doen.

Moet je bij de Aldi nog steeds uit kartonnen dozen graaien

Ik weet dat arme landen een moord plegen om uit kartonnen dozen te graaien, maar dat doet even niet terzake.

Een winkel waar kartonnen dozen staan, zet me tot denken aan. En niet omdat het oneervol is, maar ik heb gewoon behoefte aan kwaliteit. En de inrichting van een winkel heeft er al mee te maken. Het product wordt beter door de inrichting en de sfeer. En uiteindelijk worden ook de juiste boodschappen gekocht.

Maar ik ga te ver door met analyseren.

Geef mij maar Albert Heyn Lekker ontspannen inkopen doen daar Met inderdaad vaker een mooie dame die daar ook rond loopt.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 18:45:48 #27
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_37582996
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 18:42 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Je wilt niet weten hoeveel studenten in Utrecht nog even snel in de spiegel kijken of een andere outfit aantrekken voordat ze naar de supermarkt gaan. Het is een bizar fenomeen, maar ik stribbel niet tegen. Het maakt de dagelijkse sleur wat draaglijker.
deed het licht uit
  vrijdag 5 mei 2006 @ 18:48:44 #28
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_37583072
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 18:45 schreef Dromenvanger het volgende:
Een winkel waar kartonnen dozen staan, zet me tot denken aan.
Hee, wat doen die dozen hier?
deed het licht uit
pi_37583098
tja, in mijn ogen heeft het kopen bij bepaalde winkels niet echt iets met inkomen te maken. naja, bij de aldi zullen meer bijstandsmoeders komen dan bij de AH, maar bij osn thuis doen mn ouders het grootste deel vd boodschappen bij de aldi. en een paar kleine dingen bij de boer/ah. terwijl mijn vader flink meer dan modaal verdient. en dan nog het inkomen an mn moeder erbij.

gaat meer om hoe je met je geld uitgeeft. kwaliteit van voedsel van de aldi is in mijn ogen dan ook zeker niet slechter dan bijv. AH. op sommige punten zelfs beter in mijn ogen.

maarja, wie ben ik
you and I ain't done Zeke!
pi_37583113
Oow, TS is dat figuur dat alles bij elkaar liegt! Zie nu pas de nick.
pi_37583136
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 18:49 schreef Johnns het volgende:
tja, in mijn ogen heeft het kopen bij bepaalde winkels niet echt iets met inkomen te maken. naja, bij de aldi zullen meer bijstandsmoeders komen dan bij de AH, maar bij osn thuis doen mn ouders het grootste deel vd boodschappen bij de aldi. en een paar kleine dingen bij de boer/ah. terwijl mijn vader flink meer dan modaal verdient. en dan nog het inkomen an mn moeder erbij.

gaat meer om hoe je met je geld uitgeeft. kwaliteit van voedsel van de aldi is in mijn ogen dan ook zeker niet slechter dan bijv. AH. op sommige punten zelfs beter in mijn ogen.

maarja, wie ben ik
misschien is de voorverpakte vacuum zooi even goed
maar kwa verse (biologische) producten wint de ap zeker hoor

en de ap heeft leukere reklames
  vrijdag 5 mei 2006 @ 19:01:35 #32
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_37583365
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 18:48 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Het gaat ook om het kunnen selecteren in de winkel. Een ruime keuze-mogelijkheid.

Als ik in de supermarkt ben, dan is het soms een uitje om te kijken welke producten allemaal te koop zijn. Dan is het al leuk om de yoghurt na te gaan bijvoorbeeld Of de verschillende soorten koffie. Heeft een winkel 100 soorten koffie, dan kun je dat niet vergelijken met een winkel die er slechts 2 heeft.

En zo gaat dat met ieder product-type in de winkel.

Hoe groter het assortiment des te meer de consument wordt verwend

En wie weet drinken die studenten wel een paar pilsjes minder tijdens het stappen. Ze zullen vast en zeker met het geld kunnen omgaan. Of ze hebben een hogere lening lopen bij de IB-groep of ouders betalen een beetje mee om te sponsoren.

Met die dozen dus, je ziet niet goed wat in de doos zit. Sowieso is er maar weinig keuze bij de Aldi. Het is beperkt.

Maar voor mensen met weinig geld ideaal natuurlijk. Er zit zeker een markt in.

Maar ik denk dat iedereen wel eens naar de Albert Heyn wilt gaan als afwisseling. Of sommigen maakt het niet uit. Albert Heyn is gewoon super de luxe vind ik Ook de service
pi_37583627
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 18:51 schreef liefie_ het volgende:

[..]

misschien is de voorverpakte vacuum zooi even goed
maar kwa verse (biologische) producten wint de ap zeker hoor

en de ap heeft leukere reklames
klopt , voor fruit moet je niet naar de aldi gaat

maar voor de rest, chips, bepaald vlees etc is het goed te doen hoor
you and I ain't done Zeke!
  vrijdag 5 mei 2006 @ 19:14:21 #34
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_37583675
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_37583718
'armzalige'

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2006 19:16:18 ]
pi_37583725
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 19:12 schreef Johnns het volgende:

[..]

klopt , voor fruit moet je niet naar de aldi gaat

maar voor de rest, chips, bepaald vlees etc is het goed te doen hoor
ja maar dat zijn toch niet je dagelijkse boodschappen? of leef jij op chips?
die haribo dozen van de aldi zijn dan wel weer errug goed te doen
maja wederom geen dagelijkse kost
pi_37583745
Ik ga ook altijd naar de appie, is makkelijk dichtbij .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_37583763
De Aldi is veel verder weg, de AH zit namelijk op 1 minuut lopen. En om nou moeilijk te doen over een euro verschil in boodschappen, ik heb een goede bijbaan .
pi_37583814
Ik ga meestal gewoon naar de Appie, vind de Aldi een beetje een pauper winkel eerlijk gezegd. Veel minder keus en sowieso ga ik daar geen groenten en vlees en dergelijke halen, dus dan moet ik naar 2 winkels om mn spullen te halen. Dat is niet handig dus ga ik meestal naar de Appie of de C1000.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 19:22:15 #40
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_37583842
Ik ga trouwens vaak naar de C1000 als ik wat nodig heb

Dat ligt 7 minuten hier vandaan. Moet ik naar de Albert Heyn lopen, dan ben ik 20 minuten kwijt.

C1000 is ook helemaal zo slecht nog niet. Maar toch weer anders als Albert Heyn. Maar goed, ze moeten zichzelf wel onderscheiden als bedrijf.
  Moderator vrijdag 5 mei 2006 @ 19:26:09 #41
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_37583907
Euhh
Omdat de producten divers zijn?
Doh.

"O wauw, 1 haps bami nasi en euhhh, nou, dawast"

Assortiment is het toverwoord.
En géén heuze ruzies over die ene kassa die open is midden op de dag.
En géén verzuurde wijfen die de hele dag kassatjes draaien voor hun lol omdat ze niet gestudeerd hebben enzo
En géén lelijke winkel dus, maar overzicht, klantvriendelijkheid en service.
und so weiter..
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_37583967
Nee dat is totaal niet de reden. Gemak en ze zijn het dichtste bij anders zou ik net zo lief naar de C1000 of de Jumbo gaan. Want de kwaliteit van, vlees, groente en brood zijn bij de appie ook niet top .
  vrijdag 5 mei 2006 @ 19:40:49 #43
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_37584203
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 17:36 schreef editor2 het volgende:
Toen ik vandaag ff zelf inkopen ging doen bij Dirk vd Broek viel mij op het slag mensen dat daar inkopen doet. Zeg maar heel verschillend ivg met Albert Heijn waar je bijna altijd tussen 17:00 uur en 19:00 uur het slag wanabee yup/studentikoze type binnen ziet lopen om de inkopen te doen.
Kortom heel veel studenten. Nu is mijn vraag toch: Hoe kan een zogenaamd armzalige student bij Albert Heijn inkopen gaan doen als zijn beurs dat niet toelaat? Bedoel je gaat als je niet veel ¤¤ hebt toch niet naar de kruidenier met de hoogste prijzen maar dan toch gewoon kijken bij bijvoorbeeld Dirk vd Broek of de Aldi voor je dagelijkse inkopen?
Toen ik amper iets verdiende was de Aldi supermarkt mijn basis voor de dagelijkse inkopen.
sterker nog de Mc Donalds coupons waren toen zelfs voor mij een vorm van uiteten...

Of is het dat studenten zich groot willen houden en dus maar die ene 'dure' tomaat bij AH halen
ipv het risico nemen gezien te worden door hun jaarclubgenoten wanneer hij/zij toevalligerwijs bij
Je werkt nu toch ook bij de aldi i-spy24
  vrijdag 5 mei 2006 @ 21:18:58 #44
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_37587074
quote:
spuit11
Even het topic doorlezen volgende keer.
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 17:44 schreef haagse_elfje het volgende:
Dirk vd Broek Supermarkt scheelt mij ¤ 30,- ivg Albert Heijn

kon je het niet in een topic doen....??
  vrijdag 5 mei 2006 @ 21:30:59 #45
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_37587493
De Aldi bij ons heeft geen avond verkoop, ook een reden dat je daar dus geen studenten zult zien vermoed ik?

Zelf koop ik af en toe wel zaken bij de Aldi hoor, sommige producten zijn daar prima (Powerdrink, limonade, koek, afwasmiddel etc). Het brood of in ieder geval de kadetten zijn ook prima te eten. Maar voor de wat luxure dingen (Honig-mixen ofzo) moet je toch wel gewoon bij een andere supermarkt zijn. Wij hebben geen AH bij ons in het dorp, maar anders zou ik daar ook geen boodschappen doen denk ik, vind het tov andere supermarkten toch vaak nog duur.

(en nee ben geen bijstandsmoeder zoals hierboven gesuggereerd werd dat die alleen hun boodschappen doen bij de Aldi, je moet eens zien wie daar allemaal komen!!)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 5 mei 2006 @ 21:58:57 #46
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_37588510
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 21:30 schreef Susie het volgende:
De Aldi bij ons heeft geen avond verkoop, ook een reden dat je daar dus geen studenten zult zien vermoed ik?

Zelf koop ik af en toe wel zaken bij de Aldi hoor, sommige producten zijn daar prima (Powerdrink, limonade, koek, afwasmiddel etc). Het brood of in ieder geval de kadetten zijn ook prima te eten. Maar voor de wat luxure dingen (Honig-mixen ofzo) moet je toch wel gewoon bij een andere supermarkt zijn. Wij hebben geen AH bij ons in het dorp, maar anders zou ik daar ook geen boodschappen doen denk ik, vind het tov andere supermarkten toch vaak nog duur.

(en nee ben geen bijstandsmoeder zoals hierboven gesuggereerd werd dat die alleen hun boodschappen doen bij de Aldi, je moet eens zien wie daar allemaal komen!!)
Ik doe eigenlijk nooit boodschappen bij de Aldi, terwijl er tegenover 't station (leiden cs) er al een tijdje eentje zit.. Misschien wel eens een idee om er heen te gaan na terugkomst van werk ofzo.

't Is natuurlijk onzin dat alleen bijstandsmoeders bij de aldi boodschappen doen . Ik weet bijvoorbeeld wel dat ze goedkope lekkere pizza's hebben, zou daar bijvoorbeeld al naar de aldi voor gaan
  Moderator vrijdag 5 mei 2006 @ 22:05:50 #47
9859 crew  Karina
Woman
pi_37588776
Ik ga ook meestal naar de AH als ik de hele week alleen eet: bij AH hebben ze veel meer eenpersoonsverpakkingen dan bij Dirk (kleine potjes groente, maaltijdsalade, dat soort dingen).

En de AH zit voor mij op loopafstand en voor Dirk, die op het Kostverlorenhof moet ik met de auto, daar heb ik meestal geen zin in. Als ik mezelf echt een keer wil verwennen ga ik naar de AH op het Gelderlandplein, het assortiment daar is echt gigantisch en heel veel hele lekkere dingen

Aldi kom ik nooit, zit niet hier in de buurt (geloof ik).

Ik ben geen student trouwens, maar heb niet zo heel veel te besteden.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 6 mei 2006 @ 00:10:23 #48
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_37592568
ik ga wel naar de lidl als ik veel tijd heb om daar pizza te haleb vooor op het werk maar dat is dan 's ochtends en als ik thuis ben, uur of 9, half 10, uis alles dicht behalve de appie bij de dam en koningsplein.
de dirk v'd broek zit hier te ver weg om met de tram te doen want die rijd daar niet.
Ik ken dan ook weinig dirk van den broeken die op mijn traject zitten.
Surinamerplein- diemen.
lijn 1, 6, 7, 10, 9 en dat was het.
lijn 10 naar weteringscirciot em daar zit lidl ergens.
verder ken ik geen supermakrten of er is niks open dsu tja.

Mijn oudrs doen boodschappen bij de AH en dirk en soms vomar als ze er zijn en wel omdat die gewoon veel meer hebben dan bijv aldi/lidl.
het enige dat ik evt koop is
aldi: crossaintjes.
Lidl: Pizza en ijs.

verder nog wel wat dingen af en toe maar dat was niet om te eten.
pi_37597460
AH heeft ook veel eenpersoonsspul, bij de discounters heb je (vaker) grootverpakkingen, waar een student weinig aan heeft. Verder, als je goed shopt, ben je helemaal niet duur uit bij AH. Melk is bijvoorbeeld geen cent duurder dan bij de Aldi.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  Eindredactie Games zaterdag 6 mei 2006 @ 13:04:12 #50
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_37600514
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 19:26 schreef Renesite het volgende:
Euhh
En géén verzuurde wijfen die de hele dag kassatjes draaien voor hun lol omdat ze niet gestudeerd hebben enzo
nee in de AH moet je miniaal een master in kernfysica hebben
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_37600760
Mwa wat het vooral inderdaad is, groter assortiment, een beetje een sfeertje dus ook relaxt om op je gemakje eens wat te eten te gaan zoeken. Ook is het AH-huismerk bij 9/10 producten echt heel goed te eten en is al stukken geodkoper.

Wat er ook al eerder werdt gezegd, AH is echt niet meer zo duur, zeker als je er een beetje op let en gewoon huismerk en de wat goedkopere merken koopt. Ik bedoel, Zaanse Hoeve 1L melk of van Campina scheelt je zo de heflt, echt waar. Ik geloof dat een litertje ZH 40 cent is en campina ben je tegen de euro kwijt. En Euro Shopper is in sommige dingen ook echt niet slecht (Neem nou de winegums ), het valt tegenwoordig allemaal flink mee!

Ook over 2 weken komt er AH-express, een nieuw huismerk-onderdeel met allemaal 1persoons meeneemverpakkingen zoals ze bij de AH-To Go al verkopen, alleen dan ook in de grotere AH filialen!
  zaterdag 6 mei 2006 @ 13:20:05 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_37600877
Makkelijk zat, studenten zijn gewoon een onzeker pak die zoeken naar houvast en invulling. Daarom zijn ze ook lid van studentenverenigingen enzo. Bij AH boodschappen doen geeft status en invulling, als je zo onzeker bent van jezelf ga je niet naar de Aldi, stel je voor dat iemand je ziet, iiiiiiiiiiiiiiiii
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 6 mei 2006 @ 13:21:56 #53
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37600911
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 18:05 schreef LaZZ het volgende:
pi_37601123
als ik groot wil inkopen ga ik naar de groothandel. voor al het andere de AH en zeer af en toe de jumbo.

ik zou echt niet weten wat ik bij de aldi zou moeten kopen. ik koop vrijwel alleen versproducten en gee geen verpakte producten zoals koekjes etc. en als ik dat wel koop, dan wil ik geen standaard koekjes, maar ik wil kwaliteit. AH excellent bijvoorbeeld dus, of vers gebakken in de winkel.verder vertrouw ik groenfe en vlees van de aldi niet om de doodeenvoudige reden dat ik er niet in geloof dat de aldi op de groentemarkt dezelfde kwaliteit kan inkopen voor veel minder geld.

ik ben geen standaard klant, dus de aldi is niet geschikt voor mij
pi_37603746
Bij de AH is het over het algemeen een stuk rustiger bij de kassa zodat je sneller klaar bent als je even 1 of 2 dingetjes moet halen. De studenten die ik ken doen toch echt vaak hun weekboodschappen gewoon bij de lidl, aldi of de bas/dirk maar als je wat vergeten bent of je hebt zoals hierboven al meerdere malen genoemd niet zoveel nodig dan haal je het sneller bij de AH dan bij de goedkopere supermarkten.

Het zou ook nog kunnen dat de mensen die jij ziet al lang geen studenten meer zijn maar zich gewoon nog zo kleden en goed geld verdienen of dat het alleen de 'rijke' studenten zijn die veel van hun pappie en mammie krijgen.
Bram.
  zaterdag 6 mei 2006 @ 15:43:57 #56
45206 Pietverdriet
pi_37603774
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 13:32 schreef 7th_wave het volgende:
als ik groot wil inkopen ga ik naar de groothandel. voor al het andere de AH en zeer af en toe de jumbo.

ik zou echt niet weten wat ik bij de aldi zou moeten kopen. ik koop vrijwel alleen versproducten en gee geen verpakte producten zoals koekjes etc. en als ik dat wel koop, dan wil ik geen standaard koekjes, maar ik wil kwaliteit. AH excellent bijvoorbeeld dus, of vers gebakken in de winkel.verder vertrouw ik groenfe en vlees van de aldi niet om de doodeenvoudige reden dat ik er niet in geloof dat de aldi op de groentemarkt dezelfde kwaliteit kan inkopen voor veel minder geld.

ik ben geen standaard klant, dus de aldi is niet geschikt voor mij
Je wilt kwaliteit en daarom koop je je groente en vlees bij AH
ROTFLMAO

Sorry hoor, maar als er een supermarkt bagger vlees heeft is het AH wel. Als je al vlees bij de Supermarkt haalt kun je volgens mij het best naar de C1000, daar heb ik regelmatig echt prachtig rundvlees gekocht.
pi_37603822
Ik kan me niet druk maken over waar een ander zijn boodschappen haalt, laat staan het waarom daarvan, ben ik nou heel vreemd?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  zaterdag 6 mei 2006 @ 15:47:50 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_37603861
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 15:45 schreef djenneke het volgende:
Ik kan me niet druk maken over waar een ander zijn boodschappen haalt, laat staan het waarom daarvan, ben ik nou heel vreemd?
Of je nou (heel) vreemd bent of niet, daar zou ik me ook maar niet druk om maken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_37603891
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 15:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Of je nou (heel) vreemd bent of niet, daar zou ik me ook maar niet druk om maken.
Ik ben dan weer wel van de zelfreflectie
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_37604091
Ze doen om dezelfde reden boodschappen bij de AH als dat ze ook een snelle computer, een grote (lcd)tv met bijbehorend hometheater etc hebben.
Omdat ze niet armzalig zijn of omdat hun krediet bij de bank weer eens is opgehoogd.
pi_37607833
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 15:43 schreef Pietverdriet het volgende:

Sorry hoor, maar als er een supermarkt bagger vlees heeft is het AH wel.
Dat zal vast de reden zijn waarom AH de grootste vleesverkoper van Nederland is...
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  zaterdag 6 mei 2006 @ 18:21:23 #62
45206 Pietverdriet
pi_37607876
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 18:20 schreef highway101 het volgende:

[..]

Dat zal vast de reden zijn waarom AH de grootste vleesverkoper van Nederland is...
Eat at Joe´s, a thousend fly´s cant be wrong..
pi_37607912
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 15:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je wilt kwaliteit en daarom koop je je groente en vlees bij AH
ROTFLMAO

Sorry hoor, maar als er een supermarkt bagger vlees heeft is het AH wel. Als je al vlees bij de Supermarkt haalt kun je volgens mij het best naar de C1000, daar heb ik regelmatig echt prachtig rundvlees gekocht.
in vergelijking met de aldi is de AH beter.
  zaterdag 6 mei 2006 @ 18:24:14 #64
45206 Pietverdriet
pi_37607974
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 18:22 schreef 7th_wave het volgende:

[..]

in vergelijking met de aldi is de AH beter.
Verkoopt de Aldi vers vlees dan?
Ik eet zometeen trouwens barbarie eendeborst van de Aldi,
  zaterdag 6 mei 2006 @ 18:25:23 #65
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_37608012
vooroordelen

Albert heijn is voor de jup
Studenten zijn per definitie arm
aldi is voor mensen met een kleine beurs

Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
pi_37608043
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 18:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Verkoopt de Aldi vers vlees dan?
ik heb het meer over groenten en fruit dan over vlees. ik eet niet zo vaak vlees.
quote:
Ik eet zometeen trouwens barbarie eendeborst van de Aldi,
jij woont in DE. daar kan het best anders zijn.
  zaterdag 6 mei 2006 @ 18:27:56 #67
45206 Pietverdriet
pi_37608098
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 18:26 schreef 7th_wave het volgende:

[..]

ik heb het meer over groenten en fruit dan over vlees. ik eet niet zo vaak vlees.
Groente en fruit moet je op de Markt kopen, niet bij de Supermarkt.
pi_37608382
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 18:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Groente en fruit moet je op de Markt kopen, niet bij de Supermarkt.
nou hier in groningen in ieder geval niet. die idioten op de markt probeerden vanmiddag nog beschimmelde aardbeien te verkopen voor 1 euro per kg. ik koop een enkele keer wel eens iets op de markt, maar dat doe ik alleen als het er echt goed uitziet. en dan nog wil je volgens mij niet weten waar het vandaan komt.
  Moderator zaterdag 6 mei 2006 @ 18:55:48 #69
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_37608849
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 18:38 schreef 7th_wave het volgende:

[..]

nou hier in groningen in ieder geval niet. die idioten op de markt probeerden vanmiddag nog beschimmelde aardbeien te verkopen voor 1 euro per kg. ik koop een enkele keer wel eens iets op de markt, maar dat doe ik alleen als het er echt goed uitziet. en dan nog wil je volgens mij niet weten waar het vandaan komt.
True
Die markt in groningen heeft doogaans niet echt toffe kwaliteit
pi_37608898
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 18:55 schreef Renesite het volgende:

[..]

True
en de EKO kraam had geen aardbeien. anders had ik ze daar misschien nog gehaald. gelukkig had de appie ze in de aanbieding. en dan krijg je tenminste redelijke kwaliteit. (als in niet beschimmeld)
pi_37616799
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 13:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Makkelijk zat, studenten zijn gewoon een onzeker pak die zoeken naar houvast en invulling. Daarom zijn ze ook lid van studentenverenigingen enzo. Bij AH boodschappen doen geeft status en invulling, als je zo onzeker bent van jezelf ga je niet naar de Aldi, stel je voor dat iemand je ziet, iiiiiiiiiiiiiiiii
Het is bij mij echt omdat de appie om de hoek is. En de bakker daarnaast
pi_37616863
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 13:20 schreef Pietverdriet het volgende:
ik proef wat verbittering?
is het omdat je zelf al de 40 voorbij bent of omdat er vroeger geen geld was om jou te laten studeren? of beide?
gezien je geblaat over status gok ik dat er thuis nooit geld was en je nu nog struikeld over mensen die wel status en/of geld hebben
pi_37616929
quote:

[..]

True
Helaas de appies ook niet
  Moderator zaterdag 6 mei 2006 @ 23:45:58 #74
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_37617530
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 23:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

Helaas de appies ook niet
Geef ik toe.
Je zou dan de topprijs moeten betalen bij de groenteboer.
pi_37617596
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 23:45 schreef Renesite het volgende:

[..]

Geef ik toe.
Je zou dan de topprijs moeten betalen bij de groenteboer.
Daar ben ik te lui voor. Dus dan wordt het tochj weer de appie om de hoek .
  Moderator zaterdag 6 mei 2006 @ 23:50:45 #76
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_37617655
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 23:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daar ben ik te lui voor. Dus dan wordt het tochj weer de appie om de hoek .
Hehehe.
pi_37618438
AH heeft ook ES die nog goedkoper zijn dan Aldi
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 7 mei 2006 @ 00:20:24 #78
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_37618477
Ik vind Appie gewoon veel lekkerder winkelen als die dozenschuivers
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  zondag 7 mei 2006 @ 00:24:43 #79
53142 method21
FREE MANSON
pi_37618602
Hoe zie jij aan de buitenkant dat het om studenten gaat ? Jij bent er zeker ook zo 1 die iemand die een tattoo heeft een kamper noemt ofzo ?
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
pi_37639898
De appie is gewoon om de hoek hier. Ook al is er een edah aan de overkant, qua prijs verschillen ze niet zoveel met elkaar.
pi_37639949
de AH heeft het ruimste aanbod kant-en-klaar-maaltijden, pizza's, snacks en biersoorten etc.
dag
  zondag 7 mei 2006 @ 20:56:40 #82
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_37640168
- het winkelt fijn (overzicht)
- groot assortiment
- dicht in de buurt
- tot 20:00 of 22:00 of 23:00 (station) open
- prijzen verschillen niet veel meer met aldi etc.

het heeft voor mij niks met imago te maken, des te meer dat het gewoon een hele fijne winkel is.
put
your
clothes
on!
pi_37644084
quote:
Op zondag 7 mei 2006 20:56 schreef Jerruh het volgende:
- het winkelt fijn (overzicht)
- groot assortiment
- dicht in de buurt
- tot 20:00 of 22:00 of 23:00 (station) open
- prijzen verschillen niet veel meer met aldi etc.

het heeft voor mij niks met imago te maken, des te meer dat het gewoon een hele fijne winkel is.
Ik vind het ook fijn shoppen bij de AH, het ziet er gewoon allemaal netjes en goed uit. En inderdaad de openingstijden vind ik erg handig!
pi_37646667
Ik ben student, en geef liever ook niet te veel geld uit aan mijn boodschappen. Daarom haal ik de voorverpakte zooi (niet-vers producten enzo) bij digros of aldi, maar verse dingen zoals vlees en groenten meestal bij de C1000. Digros en C1000 zitten pal naast elkaar, dus dat is makkelijk. C1000 heeft naar mijn mening de voordelen die in dit topic voor AH genoemd worden, maar is toch nog goedkoop.

De grootste reden is inderdaad zelf de hoeveelheid groente kunnen bepalen, en meer keuze voor hoeveelheden vlees. En het assortiment is toch groter bij de niet-prijsvechters.
  maandag 8 mei 2006 @ 12:05:20 #85
140904 MLF
Unazukin
pi_37653394
quote:

antw is simpel, een student kan zich niet vertonen in de goedkope winkels, past niet bij zijn/haar status als student
  maandag 8 mei 2006 @ 12:12:16 #86
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_37653548
quote:
Op maandag 8 mei 2006 12:05 schreef MLF het volgende:

[..]

antw is simpel, een student kan zich niet vertonen in de goedkope winkels, past niet bij zijn/haar status als student
My dear... .

alsof het gaan naar een bepaalde supermarkt zo enorm van invloed is op status...
en zoals al is gezegd: ALS we het dan over status hebben, dna is juist de aldi een studentenwinkel, door zijn cultstatus...
put
your
clothes
on!
  maandag 8 mei 2006 @ 12:19:07 #87
140904 MLF
Unazukin
pi_37653700
.....ik heb het niet verzonnen......
  maandag 8 mei 2006 @ 12:22:23 #88
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_37653785
quote:
Op maandag 8 mei 2006 12:19 schreef MLF het volgende:
.....ik heb het niet verzonnen......
mjwa, ik vind het absoluut niet de voornaamste reden...
put
your
clothes
on!
  maandag 8 mei 2006 @ 12:34:38 #89
140904 MLF
Unazukin
pi_37654045
zo denken studenten
ik ben geen student
ik koop niet in de appie
  maandag 8 mei 2006 @ 12:36:39 #90
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_37654089
quote:
Op maandag 8 mei 2006 12:34 schreef MLF het volgende:
zo denken studenten
ik ben geen student
ik koop niet in de appie
dus:

je ZEGT dat studenten zo denken
maar je bent er zelf geen?
en je komt ook niet in de appie
dus je ziet ook niet wat voor mensen daar heen gaan?
hoe weet je het dan?
wat in hemelsnaam staaft jouw mening hierin?

er zijn momenteel al zat studenten heir die aangeven waarom ze bij de AH winkelen en imago etc. is daar juist een van de minst belangrijke reden van...
put
your
clothes
on!
  maandag 8 mei 2006 @ 12:38:03 #91
140904 MLF
Unazukin
pi_37654117
quote:
Op maandag 8 mei 2006 12:36 schreef Jerruh het volgende:

[..]

dus:

je ZEGT dat studenten zo denken
maar je bent er zelf geen?
en je komt ook niet in de appie
dus je ziet ook niet wat voor mensen daar heen gaan?
hoe weet je het dan?
wat in hemelsnaam staaft jouw mening hierin?

er zijn momenteel al zat studenten heir die aangeven waarom ze bij de AH winkelen en imago etc. is daar juist een van de minst belangrijke reden van...
zucht
je bent nu zelf aan verzinnen
lees eens goed
  maandag 8 mei 2006 @ 12:40:14 #92
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_37654177
quote:
Op maandag 8 mei 2006 12:38 schreef MLF het volgende:

[..]

zucht
je bent nu zelf aan verzinnen
lees eens goed
jij zegt dat studenten zich niet kunnen vertonen in goedkope winkels, in verband met status. ik zeg dat dat niet zo is. jij zegt: ik heb het niet verzonnen. ik zeg; hoe kom je er dan bij? jij zegt: zo denken studenten. ik zeg: zo denken studenten niet, met bewijs van mensen die hier posten. en nu zeg je dat ik wat zit te verzinnen?

zet die erwt es aan het werk, ook al is het maandag
put
your
clothes
on!
  maandag 8 mei 2006 @ 12:42:21 #93
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_37654226
De AH is hier 20m verder...
Als de Dirk hier zo dichtbij was gingen we daarheen, maar de dichtstbijzijnde winkel met een even uitgebreid assortiment is hier een wijk verderop.
[KNE]-Mod
  maandag 8 mei 2006 @ 12:54:51 #94
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_37654488
Voor de kleine boodschapjes ga ik naar de super de boer, omdat het dichtbij is.
Anders ga ik naar de ALDI en voor wat ze daar niet hebben naar de Edah of AH.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_37654526
ik snap ook niet waarom iedereen zo blaat over status...
studenten verlenen aan vreemde dingen status maar ik heb nog nooit gehoord dat je t kunt ontleden aan welke supermarkt en zo...
ik krijg echt heel erg t idee dat de mensen die telkens over status blaten er zelf te veel op gefixeerd zijn.. misschien juist bij gebrek aan...
pi_37657431
ik ga als student ook naar de super de boer. Is ook schreeuwend duur, maar hij zit erg dichtbij. Ik zal pas verder voor mijn eten gaan fietsen (lidl, aldi) als ik echt in geld nood kom.....

Het is voor mij geen status, maar puur welke zit het dichtsbij, als de aldi op kruip afstand lag was ik daarheen gegaan. En ook binnen mijn jaarclub boeit het geen hol naar welke supermarkt iedereen gaat, ook daar gaat iedereen naar de dichts bijzijnde
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_37657616
quote:
Op maandag 8 mei 2006 14:46 schreef groggy het volgende:
ik ga als student ook naar de super de boer. Is ook schreeuwend duur, maar hij zit erg dichtbij. Ik zal pas verder voor mijn eten gaan fietsen (lidl, aldi) als ik echt in geld nood kom.....

Het is voor mij geen status, maar puur welke zit het dichtsbij, als de aldi op kruip afstand lag was ik daarheen gegaan. En ook binnen mijn jaarclub boeit het geen hol naar welke supermarkt iedereen gaat, ook daar gaat iedereen naar de dichts bijzijnde
idd studenten zijn lui
en ik heb t ook nooit met mn klasgenoten of zo over bij welke supermarkt shop jij??!!
ik weet het van mn vriendinnen omdat je daar wel eens samen mee boodschappen doet als je samen kookt of zo... en dat is idd voor allemaal de dichtsbijzijnde
  maandag 8 mei 2006 @ 15:28:29 #98
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_37658725
TS lijkt me nou typisch zo iemand die bij het inladen van de boodschappen niet kijkt naar de prijs van de artikelen en dan verbaasd is als de AH duurder is dan een andere supermarkt. Als je bij AH even verder kijkt dan je neus lang is, kun je ook gewoon voor een redelijke prijs je boodschappen doen. Je moet alleen niet perse de A-merken willen aanschaffen.
De beide huismerken zijn prima betaalbaar hoor
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_37658776
net of de AH zo tyfus duur is... daar kun je ook best schappelijk inkopen doen zonder dat je over pallets met zooi struikelt en geschoffeerd wordt door de lokale zure kassa hoer.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_37658841
quote:
Op maandag 8 mei 2006 15:30 schreef HostiMeister het volgende:
net of de AH zo tyfus duur is... daar kun je ook best schappelijk inkopen doen zonder dat je over pallets met zooi struikelt en geschoffeerd wordt door de lokale zure kassa hoer.
In vergelijking met de Bas is de AH echt tyfus duur
pi_37658994
quote:
Op maandag 8 mei 2006 15:32 schreef Speedski het volgende:

[..]

In vergelijking met de Bas is de AH echt tyfus duur
Wat is een Bas, en wat verkopen ze er???
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_37659033
quote:
Op maandag 8 mei 2006 15:37 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Wat is een Bas, en wat verkopen ze er???
Een goedkope winkel . A la Dirk
  maandag 8 mei 2006 @ 15:47:57 #103
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_37659299
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 18:00 schreef KreKkeR het volgende:
Wow, volgens mij maakt TS zich hier ECHT druk om en is het geen geintje ofzo .

Hoezo geen leven .

Overigens is de AH sinds de 'supermarktenoorlog' qua prijzen niet meer te vergelijken met vroeger, oftewel 'de goede oude tijd dat topicstarter nog student was' .

[ Bericht 11% gewijzigd door Godtje op 08-05-2006 19:48:56 (Zullen we het laten rusten? dank je! :)) ]
pi_37659367
quote:
Op maandag 8 mei 2006 15:38 schreef Speedski het volgende:

[..]

Een goedkope winkel . A la Dirk
Bas, Dirk en Digros zijn hetzelfde heh.
pi_37659619
quote:
Op maandag 8 mei 2006 15:49 schreef Adurothiel het volgende:

[..]

Bas, Dirk en Digros zijn hetzelfde heh.
volgens mij hebben wij ze alle 3 niet...
ik weet de aldi lidl appie emte jumbo super en de plus te zitten... en ergens moet een c1000 verstopt zijn maar ik weet niet waar en volgens mij is ie ook echt te ver weg
pi_37662755
Jammer liefie dan mis je ook de leuke pakkies waar ze mee lopen
Bram.
pi_37676598
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 11:04 schreef highway101 het volgende:
AH heeft ook veel eenpersoonsspul, bij de discounters heb je (vaker) grootverpakkingen, waar een student weinig aan heeft. Verder, als je goed shopt, ben je helemaal niet duur uit bij AH. Melk is bijvoorbeeld geen cent duurder dan bij de Aldi.
Euroshopper brood is wel 2/3 cent duurder dan de aldi!
pi_37676869
In mijn geval zit er een AH vlak om de hoek en een kilometer of 3 verder een Digros, het gevolg is dat ik eerst weleens met de auto naar die Digros ging zonder er op te letten dat dat ook extra geld kostte
Een heer met stijl
pi_37681397
quote:

Ms zijn het helemaal geen studenten, maar werken ze al, daar wel eens aan gedacht?
Ms zijn het wel studenten maar wonen ze thuis en doen ze boodschappen voor het gezin of kopen ze iets voor zichzelf alleen?

Ms zijn het studenten en wonen ze op zichzelf, maar worden die kosten door de ouders betaald, hebben ze een leuke bijbaan, selecteren ze hun inkopen zo dat ze bij de AH hun boodschappen kunnen doen, en slaan ze geen extreem dure dingen in, dus geen biefstukken etc.
Ook bij de AH kun je goedkoper uit zijn als je let op wát je in je mandje legt.

Maar uuh...Kijk jij in hun karretjes dan, om te scannen wat ze precies inslaan?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_37686669
student en twee biefstukjes in de koelkast:P. biefstuk roelt
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_37688820
student meldt zich.
koop altijd bij de AH, terwijl een aldi net zo dichtbij is. Een student is niet per definitie arm, en zeker als je relatief kleine hoeveelheden koopt maakt het echt niet zoveel uit waar je je happen vandaan haalt.

Trouwens, al die aldi/lidl shit verkoopt echt een mindere kwaliteit eten als je dat vergelijkt met de AH. Lang leve de AH!
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_37692288
Ik (student) koop ook altijd bij de AH of Super de Boer. Om een aantal redenen:

- Zitten het dichtst bij (allebei 2 minuten). Aldi en Lidl ziten een paar KM buiten de stad waar ik nooit kom.
- Aldi en Lidl hebben niet wat ik wil hebben (ik koop veel kant en klaar dingen). En wat ze wel hebben is vaak in veel te grote porties waar ik alleen niks mee kan (bijv. karbonades alleen per 10 enzo). Sommige dingen die ze verkopen is niks mis mee, maarja dan speelt punt 1 mee dat de winkels te ver weg zitten. Heel af en toe haal ik daarom wel wat.
- Bij die goedkope supermarkten komen allemaal trieste paupermensen waar je depressief van wordt
- Bij de goedkope supermartken wordt je altijd als een dief aangekeken; je moet je tas van binnen laten zien en dat soort ongein.
- Saaie opsomming

En verder moet iedereen het gewoon lekker zelf weten. Ik kom verder wel es bij de Aldi of Lidl als ze iets non-food in de aanbieding hebben (bijv. voor de PC, fietskleding, electronica).
pi_37692347
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 16:05 schreef Palomar het volgende:
Ik (student) koop ook altijd bij de AH of Super de Boer. Om een aantal redenen:

- Zitten het dichtst bij (allebei 2 minuten). Aldi en Lidl ziten een paar KM buiten de stad waar ik nooit kom.
- Aldi en Lidl hebben niet wat ik wil hebben (ik koop veel kant en klaar dingen). En wat ze wel hebben is vaak in veel te grote porties waar ik alleen niks mee kan (bijv. karbonades alleen per 10 enzo). Sommige dingen die ze verkopen is niks mis mee, maarja dan speelt punt 1 mee dat de winkels te ver weg zitten. Heel af en toe haal ik daarom wel wat.
- Bij die goedkope supermarkten komen allemaal trieste paupermensen waar je depressief van wordt
- Bij de goedkope supermartken wordt je altijd als een dief aangekeken; je moet je tas van binnen laten zien en dat soort ongein.
- Saaie opsomming

En verder moet iedereen het gewoon lekker zelf weten. Ik kom verder wel es bij de Aldi of Lidl als ze iets non-food in de aanbieding hebben (bijv. voor de PC, fietskleding, electronica).
Kortom: je voelt je te goed voor de goedkopere winkels
pi_37692846
Het is het totaalplaatje he.. Dat is alleen maar wat mij vaak opvalt en 1 van de redenen waarom ik er liever niet heen ga.
pi_37694478
AH ist dichtbij.

En ook niet duur, je moet gewoon de juiste producten halen.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 17:54:06 #116
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_37694922
Wat een kansloze discussie. Ik denk dat veel studenten, waaronder ik, gewoon boodschappen gaan doen bij de toko die t dichtstebij is. In mijn geval is dat dus idd de Appie maar als de Edah/C1000 of Super de Boer of whatever dichtbij zou zijn zou ik daarheen gaan.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_37695399
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 17:37 schreef AffenStrudel het volgende:
AH ist dichtbij.

En ook niet duur, je moet gewoon de juiste producten halen.
Mee eens, en dan het winkelgemak erbij , prima.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 18:27:49 #118
19226 Lotjeb
Hop hop!
pi_37695840
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 13:25 schreef mister_popcorn het volgende:
student meldt zich.
koop altijd bij de AH, terwijl een aldi net zo dichtbij is. Een student is niet per definitie arm, en zeker als je relatief kleine hoeveelheden koopt maakt het echt niet zoveel uit waar je je happen vandaan haalt.

Trouwens, al die aldi/lidl shit verkoopt echt een mindere kwaliteit eten als je dat vergelijkt met de AH. Lang leve de AH!
Helemaal mee eens
Ruime keuze en goede kwaliteit, daar heb ik wel wat geld voor over Overigens is AH helemaal niet zo duur als je een beetje bewust boodschappen doet. Daarnaast ga ik voor speciale groenten/fruit, geitenkaas, olijven enzovoorts altijd naar het turkste groentewinkeltjes hier of naar de toko
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
  dinsdag 9 mei 2006 @ 23:22:41 #119
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37699988
In mijn tijd ging ik ook altijd richting ah, en niet richting aldi. Redenen:

-aldi was te ver weg (20 minuten fietsen).
-bij de aldi moest je altijd een half uur in de rij staan.
-de aldi had veel beperktere openingstijden ('s avonds dicht).

Daarnaast: aldi is pas echt voordelig als je in bulk koopt. Studenten hebben alleen geen auto waar je alles in pleurt, maar alleen maar een rugzakje of linnen tas, en al helemaal geen vrieskist. En het vrieskistje in de keuken was altijd gevuld met oud brood van een ganggenoot die al jaren weg was.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 10 mei 2006 @ 04:47:54 #120
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_37703204
Toen ik nog student was, toen ging ik haast altijd naar AH, niet i.v.m. status, daar dacht ik niet eens aan, maar bij AH is het af en toe duurder, maar ook beter. Ben ook wel bij de Aldi geweest, maar daar stonk het, was geen ruimte, waren alleen van die karretjes met scheve piepende wielen en stond geen muziek aan.
Asjemenou
pi_37703591
Het zit zo:

als ik de Aldi en de Lidl vertrouwde zou ik er best mijn boodschappen willen doen. Echter ooit daar wel eens pizza's gehaald (Lidl) van die 3 in 1 doos (salami) en die smaakten 3x totaal verschillend.

Voor de rest hoor ik veel negatieve shit, en zie ik allerlei kapotte dingen in die winkels. Dat is een totale knock off voor mij, dus weiger ik iets te kopen in die winkels.

Echt duur vind ik de AH trouwens niet. Kijk zelden naar de prijzen, maar vooral naar kwaliteit. In mijn ogen is die in de Lidl, Aldi of andere 'goedkope' gevallen niet optimaal.
JOHNNY HEITINGA
pi_37705537
Er zijn trouwens genoeg studenten die hun inkopen bij de goedkoopste supers doen en de avond daarop al hun euro's stuk slaan in het plaatselijk cafe.

Daar kan ik nooit mijn begrip voor opbrengen, maar laat ze lekker..
Tja, probeer maar eens origineel te zijn in je signature...
  woensdag 10 mei 2006 @ 11:17:55 #123
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_37706780
niet dat ik zelf mn inkopen doe, maar als een medestudent mij bij de aldi zou betrappen... dat betekend dan toch dat ie er zelf ook is... dus... geen probleem?!?!
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
pi_37708158
omdat AH lekkere wijve achter de kasse heb
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_37708211
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 14:31 schreef sitting_elfling het volgende:
omdat AH lekkere wijve achter de kasse heb
Hier niet
JOHNNY HEITINGA
pi_37708270
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 14:33 schreef Camplo het volgende:

[..]

Hier niet
Mja weet niet hoe het in het zuiden of westen is. Maar hier in het noorden is het goed voormekaar
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 10 mei 2006 @ 15:01:43 #127
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_37709012
Ik boycot de AH, grafwinkel om te werken (ik had kut collega's daar, van die sjappies die denken grappig te zijn) en prijzenoorlog is leuk voor de consument, maar werknemers gaan erop achterui (20 jarigen die vervangen worden door 15 jarigen omdat ze goedkoper zijn en beter luisteren).

De AH is wel stukken goedkoper geworden en kwaliteit is ook zeker zeer goed, maar het blijft 1 van de duurdere supermarkten. Ik koop liever wat goedkopers en die iets mindere kwaliteit? ach je gaat er niet dood aan, hoogstens iets eerder
Drugs are good mkay?
pi_37710628
Ik heb een Aldi om de hoek en een AH iets verder, toch ga ik altijd naar de AH. Vind de AH een veel prettigere winkel .
  donderdag 11 mei 2006 @ 00:03:04 #129
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_37724657
AH to go is wel handig
vandaag op leiden centraal nog smoothie en vruchtensap gehaald.. prima spul.
  donderdag 11 mei 2006 @ 00:24:00 #130
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37725265
wbt 'mindere kwaliteit': doordat de aldi een hogere doorloopsnelheid heeftzijn de spullen bij de aldi vaak verser dan bij de AH.

Plus dat je bij de aldi niet struikelt over kutpubers die zonodig moeten vakkenvullen.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_37742576
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 16:05 schreef Palomar het volgende:
- Bij die goedkope supermarkten komen allemaal trieste paupermensen waar je depressief van wordt.
Nou ik ben blij dat ik na mij werk uit de "seg kerll heb jij nog een gehockeyed vd waekk " omgeving ben met die ditto blond,paardestaartje Jaarclubmutjse meiden die weer naar de zoveelste "borreal"gaan..
Ik loop liever dan tussen de zogenaamde paupers die tenminste normaal doen dan het slag waar ik met regelmaat voor werk vertoef.
Beetje dat pak uittrekken en weer gewoon een t-shirt oid aantrekken na een lange dag.
quote:
Onzin.. en jij dacht dat ze dat bij AH niet doen. Kijk eens naar boven zie je die zwarte bollen?
Dat zijn camera's. Dus hoe dan ook. Ook daar wordt op je gelet,mischien minder opzichtig maar toch,want studenten stelen als het kan ook. Vooral die wanabee-Minervaan types op gympen
pi_37742631
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 18:14 schreef editor2 het volgende:

[..]

Ik loop liever dan tussen de zogenaamde paupers die tenminste normaal doen dan het slag waar ik met regelmaat voor werk vertoef.
Beetje dat pak uittrekken en weer gewoon een t-shirt oid aantrekken na een lange dag.
om daarna op internet te gaan pimpen met je biefstukken en hoeveel geld je uit geeft aan boodschappen terwijl je ook nog elke dag uit eten gaat...

hoezo minderwaardigheidscomplexje
pi_37744014
Het feit dat jij dat eruit haalt laat alleen maar zien dat je dus om een of andere reden het niet kan hebben. Smaakt die wietpijp trouwens
pi_37744157
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 19:16 schreef editor2 het volgende:
Het feit dat jij dat eruit haalt laat alleen maar zien dat je dus om een of andere reden het niet kan hebben. Smaakt die wietpijp trouwens
het feit dat ik niet de enige ben die dat uit je posts haalt zegt misschien ook wat
pi_37745143
Ik werk bij AH, en mijn contract is verlengd, terwijl ik 19 ben. Ik geef toe, het is allemaal iets duurder bij AH, maar je krijgt er een betere service + nette winkel + vriendelijke medewerkers + betere kwaliteit voor terug.
Nederland is trouwens een van de goedkoopste landen qua levensmiddelen. Heb je wel eens in Zwitserland boodschappen gedaan. De zakken chips waren in de aanbieding van 6 voor 4 frank (3 euro )... 100 gram chocala voor ong 2 euro...

Ik denk dat we niet teveel moeten klagen mensen...
pi_37745586
Mijn contract is zelfs omgezet naar een OT! (18 jaar)
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_37746155
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 20:02 schreef FanNa het volgende:
Ik werk bij AH, en mijn contract is verlengd, terwijl ik 19 ben. Ik geef toe, het is allemaal iets duurder bij AH, maar je krijgt er een betere service + nette winkel + vriendelijke medewerkers + betere kwaliteit voor terug.
Nederland is trouwens een van de goedkoopste landen qua levensmiddelen. Heb je wel eens in Zwitserland boodschappen gedaan. De zakken chips waren in de aanbieding van 6 voor 4 frank (3 euro )... 100 gram chocala voor ong 2 euro...

Daar noem je ook een land...Zwitserland daar is ALLES duur
JOHNNY HEITINGA
pi_37746288
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 20:02 schreef FanNa het volgende:
Je vergeet voor het gemak wel even dat het gemiddelde loon in Zwitserland iets hoger ligt waardoor het niet zo gek veel verschil maakt relatief gezien..
pi_40356067
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 18:48 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

ik ben een keer bij de lidl geweest... da's nog erger .. wel lekkere gevulde koeken btw
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_40356911
De AH heeft meer vestigingen volgens mij, dus is de kans groter dat een willekeurige student bij een AH in de buurt woont dan bij een Aldi ofzo. En als studenten iets meer zijn dan arm, is het lui.

Daar komt bij dat als je daar veel studenten ziet, het niet wil zeggen dat ze daar ál hun boodschappen doen. AH heeft nu eenmaal een uitgebreider assortiment, en het is heel goed mogelijk dat studenten daar alleen dingen halen die zie daar lekkerder vinden (pizza uit de koeling, heerlijk!) of die elders gewoonweg niet te verkrijgen zijn. Ik zie ook zelden studenten met een winkelwagentje lopen, maar des te meer met één of enkele losse producten of een winkelmandje oid.

Overigens, de Edah is tegenwoordig net zo duur en de C1000 doet het ook niet echt goed. Ik ga liever euroshoppen bij de AH of naar de Jumbo. Daar hebben ze bijna net zo'n goede service als bij de Ah, terwijl de prijzen lekker laag blijven en er veel minder paupervolk komt.
pi_40356962
Ik ben nu al lang geen student meer, maar ik heb m'n hele leven, studententijd, tijden met uitkering en tijden met gewone baan, altijd bij de dichtsbijzijnde winkel boodschappen gedaan. Ja, ik ben lui Natuurlijk moest ik soms wel opletten wat ik kocht, maar als je huismerken koopt enzo ipv de dure merkproducten vallen ook de 'dure' supermarkten best mee. En vlak voor sluitingstijd zijn er de afgeprijsde artikelen! Die koop ik nog heel vaak, hoewel ik al vele jaren gewoon werk heb, komt me goed uit omdat ik toch pas heel laat eet en 't scheelt lekker hoor. Meestal kom ik tussen zeven en acht thuis en de Appie Heyn zit tussen 't station & mijn huis, dus da's super-handig.

Ja, en inderdaad wat anderen al hebben opgemerkt bij de goedkoopste supermarkten is 't vaak lastig om voor 1 persoon in te kopen als je geen vriezer hebt, dan eet je 4 dagen achter elkaar 't zelfde, of moet je weer dingen weggooien.
pi_40357017
Omdat de albert heyn de dichtsbijzijnde supermarkt is.

Kijk, zo simpel kan het zijn.
pi_40357265
AH XL ligt voor mij op de route van universiteit naar m'n kamer. Als ik haast heb, doe ik daar snel boodschappen.
Meestal ga ik naar het pleintje dichtbij m'n kamer, waar een Lidl en een Edah zit. Bij de Lidl koop ik de producten die ik lekkerder vind dan die van de Edah, zoals yoghurtdrink, brood en kaas. Bij de Edah koop ik liever dingen als vlees en groenten enzo.
Af en toe fiets ik een eindje naar de C1000 om daar geschraapte worteltjes te halen. Die vind ik buitengewoon lekker en bovendien kan ik dan mn hamsters ook meteen een tussendoortje aanbieden.
pi_40367801
Ik woon zowel van de Bas (dirk v/d Broek) en van de AH 100 m af.
Ik doe bij de bas zelden boodschappen, omdat het een waardeloze winkel is... de versproducten zijn er niet vers, het personeel is arrogant en chagerijnig en de kassa's zijn te klein.
En daarbij komt dat je bij de AH goedkoper(!) boodschappen kan doen.
Euroshopper van de AH is goedkoper dan de goedkoopste producten van BAS
pi_40368058
quote:
Op maandag 31 juli 2006 22:40 schreef OrangeWombat het volgende:
Ik woon zowel van de Bas (dirk v/d Broek) en van de AH 100 m af.
Ik doe bij de bas zelden boodschappen, omdat het een waardeloze winkel is... de versproducten zijn er niet vers, het personeel is arrogant en chagerijnig en de kassa's zijn te klein.
En daarbij komt dat je bij de AH goedkoper(!) boodschappen kan doen.
Euroshopper van de AH is goedkoper dan de goedkoopste producten van BAS
ow wauw ik heb echt iets met wombats
dit terzijde
pi_40368114
probleem is dat bij mij de appies overal zitten, en andere supermarkter veels te ver weg zijn
pi_40374571
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 00:24 schreef gronk het volgende:
Plus dat je bij de aldi niet struikelt over kutpubers die zonodig moeten vakkenvullen.
Is idd een groot voordeel.

[ Bericht 10% gewijzigd door raaskal op 01-08-2006 02:55:22 ]
pi_40376425
Bij mij zit een Super de Boer, AH, C1000 en Lidl op loopafstand, dus ik koop gewoon waar het mij op dat moment het beste uitkomt. Als ik haast heb, ren ik snel naar de AH en haal ik een pizza (kleine rijen) en als ik de tijd heb koop ik de helft (energydrink, yoghurt, broodjes) bij de Lidi, helft bij de C1000.

Dat het er allemaal niet zo gezellig uitziet, dat kan me echt aan mijn kont roesten. Bij de Albert Heijn loop ik ook niet met een gelukzalige grijns rond, alleen omdat de paden er wel 20 hele centimeter ruimer zijn en ze daar 'The best of Celine Dion' non-stop draaien. Ik ga naar een supermarkt omdat ik eten nodig heb, en dan let ik op kwaliteit en prijs. En ja, die is in veel gevallen bij de Lidl heel behoorlijk.

En iedereen die een supermarkt mijdt omdat het niet aansluit bij zijn of haar status, verdient het om een flinke brandbom in z'n grachtengordel-pand te krijgen, rechtstreeks van diezelfde paupers. Echt, haal die hockeystick eens uit je reet, en kijk verder dan je benauwde wannabe yuppen-wereldje.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_40387805
Studenten zijn de tijd gewend waarin ze nog A-merken kregen toen ze thuis woonden.
B-merken smaken vaak wat minder, ze zijn natuurlijk niet slecht.

Ook bij de AH kan je met B-merken wel onder je budget blijven lijkt me.
^_
pi_40440693
quote:

[..]

True
Daarom ga ik dus ook altijd naar de AH in Groningen.
Groente en fruit is daar gewoon van betere kwaliteit.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_40445804
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 15:58 schreef MadMarco het volgende:
Studenten zijn de tijd gewend waarin ze nog A-merken kregen toen ze thuis woonden.

IK koop bijna nooit A-merken, tenzij niet anders kan. Maar pizza etc koop ik altijd van AH merk.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 13:26:16 #152
143254 Crux
T3h Biatch
pi_40448263
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 12:09 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

IK koop bijna nooit A-merken, tenzij niet anders kan. Maar pizza etc koop ik altijd van AH merk.
Pizza van de aldi

Voor de rest ben ik niet zo merkgebonden - tenzij het om cola gaat natuurlijk -
  donderdag 3 augustus 2006 @ 13:44:57 #153
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_40448940
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 15:58 schreef MadMarco het volgende:

Euroshopper. Prima te eten.

En ik winkel bij de AH omdat ze daar een veel groter aanbod biologische spullen hebben.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_40453399
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 13:26 schreef Crux het volgende:

[..]

Pizza van de aldi

Voor de rest ben ik niet zo merkgebonden - tenzij het om cola gaat natuurlijk -
De pizza verdure van de aldi is anders goed te eten! En dan zelf nog beleggen natuurlijk
Het mooi kotsende meisje.
pi_40454750
Euroshopper is inderdaad goed, en als je slim winkelt kun je ook weinig uitgeven bij AH. Maar de produkten bij de goedkopere supermarkt zijn ook van goede kwaliteit. Men staart zich blind op de ongezellige uitstraling van de winkels en gaat er maar van uit dat de produkten niet deugen. De groenten bij Lidl zijn veel voordeliger dan in andere supermarkten en prima van kwaliteit en smaak. Schoonmaakmiddelen en diepvriesprodukten zijn erg goed:de aardappelpartjes, de ijsjes, de garnalen en de vis. Diverse wijnen o.a. witte bordeaux smaakt prima. Ice tea citroen is maar 0,52 cent en smaakt lekker. De Franse kaasjes en de gerookte zalm en forel zijn uitstekend op toast. De olijfolie en de balsamicoazijn, de grote plakken chocola met noten zijn ontzettend goedkoop maar van goede kwaliteit. Er zitten ook produkten tussen die ik heb geprobeerd maar niet voor herhaling vatbaar vond, zoals bratkartoffeln mit zwiebeln en de aardappelsalade, dat was niks. De voorverpakte vleeswaren zijn wel weer goed, de rauwe ham bijv. en de salami is echt niets op aan te merken. Ik vind het echt schelen als ik boodschappen doe bij Lidl. Ik koop ook weleens een bonusaanbieding bij AH, maar nooit de dagelijkse boodschappen, dat kost me gewoon teveel geld.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 18:55:36 #156
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_40458531
*Aldi heeft nare openingstijden. Als ik klaar ben met studeren is de Aldi dicht.
*Aldi is slecht in versproducten
*Aldi heeft weinig keus

Maar:
*Veel producten met uitstekende prijs/kwaliteitverhouding

Dus ik probeer 1 x per week naar de Aldi te gaan voor de "grote" boodschappen. En de rest aanvullen met Appie. Best of both worlds
[b]@RemiLehmann[/b]
  donderdag 3 augustus 2006 @ 19:01:30 #157
143254 Crux
T3h Biatch
pi_40458664
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 15:58 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

De pizza verdure van de aldi is anders goed te eten! En dan zelf nog beleggen natuurlijk
Ik bedoel voorbelegd.. Sjees, de salami smaakte naar plastic en daar koop ik die pizza's juist voor -en nee, ik was niet vergeten het plastic van de pizza te halen -
pi_40459022
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 18:55 schreef reem het volgende:Dus ik probeer 1 x per week naar de Aldi te gaan voor de "grote" boodschappen. En de rest aanvullen met Appie. Best of both worlds
dat ga ik ook doen. beide winkels liggen ook nog eens tegenover elkaar dus dat maakt het wel makkelijk
Too much is never enough!
pi_40461243
Bij de Aldi haal ik alleen non-food (wc papier, afwasmiddel etc) en ZALM !!......... de is meesterlijk daar, echt veel betere kwaliteit dan die van de AH. Overige boodschappen haal ik wel bij Appie.
----
pi_52343090
Aldi en AH.
Als je naar ah gaat en vervolgens euroshopper koopt, dan kan je beter naar de Aldi. De prijzen zijn daarin ongeveer gelijk, maar de kwaliteit van euroshopper ligt gewoon een stuk lager.
Naar de Aldi ga ik voor de stokbroodjes (17 cent, en veel beter dan ES), energiedrink, maar ook de sappen. Icetea en de andere vruchtendranken, zoals nepdubbelfris.
Lidl is eigenlijk nog beter dan Aldi, goedkope prijzen en het vers is gewoon beter dan de gemiddelde suoermarkt. Groente en fruit kan Ah niet tegenop.
Nu werk ik wel gewoon bij een ah, maar des te beter merk je het. Albert Heijn merk is meestal maar 10 a 25 cent goedkoper dan een A-merk. Nu wil je dat op een flink aantal producten wel merken, maar kga geen 20 cent besparen op een pot pindakaas, waar je toch aardige tijd mee doet. Het grote assortiment irriteert me eigenlijk alleen maar. Hoe ze bijvoorbeeld dezelfde kaas op 3 a 4 verschillende manieren/hoeveelheden verkopen.
Als je echt geen reet te doen hebt is het volgende de juiste besparing:
-Aldi voor standaard voedsel en niet zoveel speciaalartikelen (het liefst Lidl, want daar krijg je goed groente/fruit)
-C1000 voor overige producten, en dus bepaalde a-merken waar je op zoek naar bent.
-Albert heijn voor bonusaanbiedingen, want die kunnen wel aardig voordelig zijn.
Eigenlijk komt t daar wel ongeveer op neer. Voor de snelle boodschappen Aldi, en voor boodschappen van langere termijn C1000.

Ik verontschuldig mij voor deze kick .. nadat ik deze blijkbaar via zoekforum tegen kwam..
..
  maandag 13 augustus 2007 @ 21:52:44 #161
45206 Pietverdriet
pi_52343281
Verse biefstuk van de Aldi is trouwens waardeloos, maar dan ook absoluut waardeloos.
pi_52344044
de struisvogelbiefstuk..?
..
  maandag 13 augustus 2007 @ 22:24:53 #163
45206 Pietverdriet
pi_52344626
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 22:11 schreef Frankvbr het volgende:
de struisvogelbiefstuk..?
Nee, ik bedoel de verse kogelbiefstuk uit de koeling
pi_52345615
AH is vaak nog best goedkoop hoor! Hun huismerk heeft van bijna alles wel wat en ook euroshopper is nog steeds goed. Echt waar, als je slim winkelt, is AH best goedkoop
  maandag 13 augustus 2007 @ 22:51:16 #165
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_52345734
De AH is 20 meter verderop, dat vind ik best slim winkelen.
[KNE]-Mod
pi_52345950
Wat is die paar euro extra nou....

Iedere euro die jij dus spaart/overhoud komt nooit meer bij jou terug. Als je dood gaat dan wil de belastingdienst geld van je zien.

Als je te veel spaart wilt de belastingdienst geld van je zien.

Werk je te veel, dan wil de belastindienst geld van je zien.

Koop gewoon bij de albert heijn, en geniet van het iets betere voedsel. en bespaar als student zijnde maar een paar jaar op andere dingen.
--- O, zo!
Wie word mijn held van fok! Croupouque Croupouque Croupouque Croupouque (l)
pi_52345971
Of de americanen zorgen dat jouw geld minder waard word.
--- O, zo!
  maandag 13 augustus 2007 @ 22:58:18 #168
45206 Pietverdriet
pi_52345999
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 22:56 schreef --- het volgende:
Wat is die paar euro extra nou....

Iedere euro die jij dus spaart/overhoud komt nooit meer bij jou terug. Als je dood gaat dan wil de belastingdienst geld van je zien.

Als je te veel spaart wilt de belastingdienst geld van je zien.

Werk je te veel, dan wil de belastindienst geld van je zien.

Koop gewoon bij de albert heijn, en geniet van het iets betere voedsel. en bespaar als student zijnde maar een paar jaar op andere dingen.
Het punt is dat AH geen beter spullen heeft.
  maandag 13 augustus 2007 @ 22:59:18 #169
81237 releaze
best of both worlds
pi_52346040
we hebben een plus, lidl en een ah in de buurt, maar de AH is 3 minuten lopen, de rest een kwartiertje. we kopen praktisch alles bij de ah, we zijn erg tevreden over het huismerk en ES gaat ook nog redelijk. de grootste kostenpost bij ons is toch groente en vleesvervanger, en daar is het AH assortiment toch heel breed in. Plus heeft daarentegen wel heel veel biologisch, maar goed, da's vrij duur dus dat doen we niet zo regelmatig. die paar dingen die dan goedkoper zijn bij de lidl.. pindakaas, jam.. tja, niet echt nodig. we drinken ook bijna geen sap of prik maar alleen water, thee koffie of melk en d'r zit niet veel verschil tussen de prijs en de kwaliteit van zaanse hoeve of dat spul van de lidl, dus... en ja, bij de albert heijn heb je ook keuze uit biologisch, bij de lidl niet. en dat vinden we toch wel erg fijn om voor handen te hebben
  maandag 13 augustus 2007 @ 23:00:01 #170
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_52346077
Appie is gewoon lekker dichtbij, de een na dichtsbijzijnde supermarkt is ook een appie, en nog verder weet ik ze niet meer te vinden
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
pi_52346153
Blikje pepsi

Albert Heijn 35 cent
Blikje pepsie

c1000 40 cent

bij de albert heijn zeg ik dan gewoon hou die 5 cent maar..
--- O, zo!
  maandag 13 augustus 2007 @ 23:03:12 #172
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_52346205
Ja want de AH cola is niet te zuipen, maar ze hebben wel toffe knuffelhamstersch.
[KNE]-Mod
pi_52346211
quote:
Toen ik vandaag ff zelf inkopen ging doen bij Dirk vd Broek

Toen ik amper iets verdiende
Je bent er dus nooit op vooruit gegaan qua salaris/functie?

Werk harder ipv zeiken op anderen die niet in een pauperzaak inkopen doen.
pi_52346336
ten eerste zijn de veel huismerken van de AH gewoon goedkoop, en ten tweede zijn er zat studenten die gewoon werken en wel een goed zakcentje hebben

het is verder ook maar waar je je druk om maakt
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
pi_52346420
Ten eerste is het Alberrtttooooooo

en ten tweede, de bel doet het niet
--- O, zo!
pi_52346441
quote:

Omdat ze thuis gewend zijn om in de SUV van PA naar de AH to crossen en nog niet door hebben wat een Aldi en denken dat Dirk v/d Broek een kunstschilder is

Ook zijn het van die groene sukkels met grijze sokken die Biologisch eten en vleesvervangers nemen
Die nemen geen doos met 12 hamburgers bij de C1000 voor 1,99 , die kopen 1 ons Tofu voor 3 euro
pi_52346790
Waar ik me dan wel weer aan erger zijn van die mensen die klagen dat ze zo arm zijn en niet rond kunnen komen, en die dan thuis komen met 3 volle AH zakken vol duur vlees, chips, Coca Cola, alles van de duurste merken etc..
  maandag 13 augustus 2007 @ 23:34:52 #178
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52347282
Nou, als je dat iedere week doet, dan kan 't toch best kloppen dat ze niet rond kunnen komen?
pi_52347429
Ach, hier in de buurt staat een AH XL, en die hebben gewoonweg ALLES.
pi_52350483
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 22:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel de verse kogelbiefstuk uit de koeling
Die zijn tegenwoordig anders prima.
pi_52350490
Alleen omdat ik als student niet te veel te besteden heb wil nog niet zeggen dat ik 3e wereld voedsel van een cheap ass supermarkt moet gaan voeren aan mezelf.

Geld besparen doe je maar op dure dingen, boodschappen zijn belangrijk en relatief goedkoop. Ik kan echt niet begrijpen dat sommige mensen juist besparen op dat wat het belangrijkst voor je lichaam is.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
pi_52350491
Reden waarom ik persoonlijk boodschappen doe bij AH:

-De mensen; bij de aldi&lidl kijk ik tegen iets teveel polyester aan en erger ik me aan het volksbuurt-tuig.
-Veel meer keuze; niet maar 2 soorten pastasaus
-Fruit ziet er goed uit
-De kant&klaar maaltijden (stoommaaltijden) zijn er lekker
-Geen gigantische rijen bij de kassa (iig niet zoals bij de lidl met 1 kassamuts en 1001 klanten)
-Het winkelt fijner; ruimere paden, prettigere verlichting en aardig personeel
-Je hebt in een keer bijna al je boodschappen. Bij de lidl booschappen doen kan wel maar dan moet je nog naar de bakker voor normaal brood, groenteboer voor goede groenten en een andere supermarkt voor de meest simpele kruiden.

Nadeel van de AH hier:
-Parkeren is zo goed als onmogelijk.
-Brood is om 19 uur altijd op.
pi_52350497
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 23:20 schreef Hagelkaas het volgende:
Waar ik me dan wel weer aan erger zijn van die mensen die klagen dat ze zo arm zijn en niet rond kunnen komen, en die dan thuis komen met 3 volle AH zakken vol duur vlees, chips, Coca Cola, alles van de duurste merken etc..
Liever een beetje genieten van m'n leven dan het hele jaar krom liggen om die 2e keer op vakantie te kunnen.

Ik koop nooit eigen merk producten, die hebben gewoon zo'n goedkoop uiterlijk en 9 van de 10 keer smaken ze ook zo. Ik ben nog nooi een aldi of lidl of zo binnen gelopen en dat laat ik graag zo.

Oh en Jumbo is trouwens fantastisch, goede service, grotere keus in merk producten dan de AH en een stuk goedkoper ook.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
pi_52360438
Ik koop atijd bij de appie omdat ik anders wordt uitgelachen door mijn jaarclub genootjes.

Tsja, je moet wel je best doen om te emigreren en ik heb daar best een kwartje per tomaat voor over!
pi_52361133
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 23:40 schreef LB06 het volgende:
Ach, hier in de buurt staat een AH XL, en die hebben gewoonweg ALLES.
Hoe vaak in de week heb jij ALLES nodig Om langs te lopen.?

[ Bericht 5% gewijzigd door henkway op 14-08-2007 16:02:37 ]
pi_52361175
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 04:43 schreef piet_pelle het volgende:
Alleen omdat ik als student niet te veel te besteden heb wil nog niet zeggen dat ik 3e wereld voedsel van een cheap ass supermarkt moet gaan voeren aan mezelf.

Geld besparen doe je maar op dure dingen, boodschappen zijn belangrijk en relatief goedkoop. Ik kan echt niet begrijpen dat sommige mensen juist besparen op dat wat het belangrijkst voor je lichaam is.
Alle tomaten komen van de veiling.
Alle Noorse Zalm komt uit zee
Gehakt van de Lidll was het beste in Nederland
Maar ik ga altijd bij C1000, de enkele keer dat ik bij de AH komt dan ben ik 30 euro meer kwijt voor hetzelfde

[ Bericht 8% gewijzigd door henkway op 14-08-2007 16:07:26 ]
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:23:09 #187
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_52363794
huidige studenten hebben meer gebrek aan tijd dan aan geld.
Aangezien AH 9v/d10 keer de dichtbezijndste complete supermarkt is....
of niet natuurlijk
pi_52368496
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 17:23 schreef Leep het volgende:
huidige studenten hebben meer gebrek aan tijd dan aan geld.
Aangezien AH 9v/d10 keer de dichtbezijndste complete supermarkt is....
Sommige studenten lenen zich helemaal suf en denken dat ze rijk zijn, en later veel gaan verdienen
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:22:02 #189
862 Arcee
Look closer
pi_52368837
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_52368978
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 20:11 schreef henkway het volgende:

[..]

Sommige studenten lenen zich helemaal suf en denken dat ze rijk zijn, en later veel gaan verdienen
Lijkt me beter dan armzalig te zijn. Kunnen ze alvast wennen aan hun toekomstige leven.
pi_52369265
Ach, alsof AH zo peperduur is na al die 'prijzenoorlogen'.
pi_52369330
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 20:25 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Lijkt me beter dan armzalig te zijn. Kunnen ze alvast wennen aan hun toekomstige leven.
Ja, bij de voedselbank , daar komen al die leners terecht.
Een hypotheek kunnen ze de eerste tien jaar wel vergeten.
pi_52369432
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 20:36 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja, bij de voedselbank , daar komen al die leners terecht.
Een hypotheek kunnen ze de eerste tien jaar wel vergeten.
Nou, dan doen ze het wel erg slecht.
pi_52380193
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 17:47 schreef editor2 het volgende:
Mij gaat het er niet om dat ze er niet mogen komen maar het is veelzeggend danwel onlogisch.
Als je weinig geld hebt om van te kunnen leven dat ga je uitwegen zoeken om zo goedkoop mogelijk te kunnen leven. Als je als student weinig geld hebt dan ga je dus kijken waar je je eten zo goedkoop mogelijk kunt krijgen.

Ik fietste indertijd zelf als armzalige student best wel wat kilometers om als ik merkte dat iets ergens anders mij ff een gulden of 3 a 4 elke keer scheelde.Oke, kost wat extra inspanning maar als ik daarmee geld uitspaar dan weegt een beetje inspanning echt niet op tegen het eindresultaat nl:
Geld uitsparen!
niet iedere student krijgt geld van de overheid en/of heeft het erg krap bij kas

een beetje student heeft tegenwoordig een goede bijbaan
pi_52380354
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 06:56 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

niet iedere student krijgt geld van de overheid en/of heeft het erg krap bij kas

een beetje student heeft tegenwoordig een goede bijbaan
Nou de meesten lenen zich helemaal suf, en zijn te beroerd om een stukje verder dan hun neus te kijken
  woensdag 15 augustus 2007 @ 08:39:19 #196
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_52380779
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 07:41 schreef henkway het volgende:

[..]

Nou de meesten lenen zich helemaal suf, en zijn te beroerd om een stukje verder dan hun neus te kijken
kweet niet waaar jij zit, maar ik ben zelf studenten en maar 5% heeft een lening. De rest doet het gewoon met bijbaantjes. Bovendien is de rente op een lening van ib-groep evenhoog als mijn spaarrente dus ik heb ook een tijdje geleend gewoon om een leuke finaciele buffer te hebben.
De overheid stopt niet voor niks zoveel geld in campagnes om mensen te laten lenen want er zijn juist te weinig studenten die lenen.
of niet natuurlijk
pi_52380828
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 08:39 schreef Leep het volgende:

[..]
De overheid stopt niet voor niks zoveel geld in campagnes om mensen te laten lenen want er zijn juist te weinig studenten die lenen.
Denk jij dat de overheid Frisia en Direktlenen.nl sponsort??
De overheid stimuleert zeker niet lenen, de overheid is tegen lenen en stimuleert werken voor je geld.
pi_52380984
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 08:45 schreef henkway het volgende:

[..]

Denk jij dat de overheid Frisia en Direktlenen.nl sponsort??
De overheid stimuleert zeker niet lenen, de overheid is tegen lenen en stimuleert werken voor je geld.
het is in ieder geval vrij duidelijk dat jij nooit een degelijke studie hebt gevolgd
pi_52381058
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 08:58 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

het is in ieder geval vrij duidelijk dat jij nooit een degelijke studie hebt gevolgd
Is dat nodig om te weten dat lenen, tenzij voor een hypotheek, gewoon erg dom is.?

[ Bericht 3% gewijzigd door henkway op 15-08-2007 12:55:38 ]
pi_52383170
-Albert Heijn is vaak tot 20.00 of 22.00 open (in tegenstelling tot Aldi enz).
-Albert Heijn vaak in de buurt (wel zo hendig op je fietsje)
-Voor sommige dingen kun je bij de Albert Heijn gewoon beter terecht dan in de Aldi. Normale snoep of chipsmerken kun je bijv bij Aldi al niet krijgen.
-Veel mensen hebben nog de overtuiging 'dat je geen groenten moet kopen bij de Aldi'.
-De rijen bij de Aldi zijn irritant lang.
-Albert Heijn is laatste jaren helemaal niet meer een van de duurste winkels. De prijzen zijn duurder dan bij de Aldi ja (huismerk/ euroshopper is trouwens soms net zo goedkoop als bij de Aldi), maar in vergelijking met andere supermarkten als Coop, Super de boer etc is ie vaak wel goedkoper met veel dingen. Het idee dat Albert Heijn een van de duurdere winkels is klopt al een aantal jaar niet meer.
-Bij Albert Heijn heb je soms bonusaanbiedingen/ hamsterweken. En je kan er airmiles sparen.
-Ik koop zelf ook liever mn boodschappen in een mooie ruime winkel waar de rijen niet al te lang zijn en ze veel hebben, ipv in een winkel waar ze minder hebben, iets duurder is, rijen iets langer, en er meer een dorpse mentaliteit heerst (echt suffe kassieres en huisvrouwen die er rondlopen). Albert Heijn is gewoon echt een winkel voor studenten en jonge gezinnen en yuppen.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 13:15:03 #201
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_52387155
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 09:05 schreef henkway het volgende:

[..]

Is dat nodig om te weten dat lenen, tenzij voor een hypotheek, gewoon erg dom is.?
studenten lenen niet bij frisia. Aangezien je bij ib-groep ¤700,- per maand kunt bijlenen tegen 3% rente ofzo.
Wat een blater ben jij zeg
of niet natuurlijk
pi_52394466
Ok jij leent omdat je dan een spaarpotje hebt, maar je hebt het niet nodig. om dat je spaarrente op de giro hoger is dan 3%
Gek, ik krijg maar 2,5 % bij de Giro op de plusrekening.

Dan heb je zeker veel andere hoogrenderende beleggingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door henkway op 15-08-2007 19:35:08 ]
pi_52395404
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 09:05 schreef henkway het volgende:

[..]

punt blijft dat niet iedere student leent en áls een student leent hij dat doet via IB-groep, niet via lenen.nl oid
  woensdag 15 augustus 2007 @ 17:40:40 #204
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_52396153
Ja hallo waar moet ik anders mn auto parkeren.
deed het licht uit
pi_52396802
Omdat veel studenten niet armzalig zijn, wat anders?
pi_52399007
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 17:14 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

punt blijft dat niet iedere student leent en áls een student leent hij dat doet via IB-groep, niet via lenen.nl oid
Is dat niet lenen?? Kwijtschelding na drie jaar??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')