Ten vierde zijn de kassameisjes er lief.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:05 schreef LaZZ het volgende:
Ten eerste valt de AH best wel mee qua prijzen in vergelijking met bv Dirk v/d Broek als je inkopen doet voor 1 persoon.
Ten tweede zijn niet alle studenten arm en verdienen sommigen ook nog een aardige buit bij.
Ten derde is de AH vaak dicht in de buurt en op centrale plekken gevestigd.
quote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:06 schreef NiGeLaToR het volgende:
Studenten zijn arm, omdat ze bij AH kopen. Wereld zit zo simpel in elkaar.
Op school leren ze dat je bij Dirk moet kopen, dus na de opleiding zie jij ze daar dan weer.
Vindie leuk hoorquote:
8 tomaten verder, kun je er toch mooi een bier van kopenquote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:12 schreef beerten het volgende:
Je gaat voorbij aan hetfeit dat bij de Aldi of iets dergelijks veel zaken niet los verkocht worden. Als je op zoek bent naar 2 tomaten heb je bij de Aldi niets te zoeken.
En waarom 4 tomaten kopen voor 1 euro, als je er bij appie hein 2 krijgt voor 60 cent.
Aldi heeft toch al weer een tijdje een zekere cult-status onder studenten?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:15 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Vindie leuk hoor
Was vandaag bij de Aldi (reeds afgestudeerd!) en daar zag ik weinig studenten. Zou een status probleem kunnen zijn, de Aldi heeft geen status als de AH. Al is dat minder geworden sinds die reclame met die suffe kerel (die ik dan wel weer grappig vind)
quote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:37 schreef Oosthoek het volgende:
Oh en bij de super en de appie komen geile wijven. Bij de aldi alleen maar bijstandsmoeders. Het moet wel leuk blijven natuurlijk.
Je wilt niet weten hoeveel studenten in Utrecht nog even snel in de spiegel kijken of een andere outfit aantrekken voordat ze naar de supermarkt gaan. Het is een bizar fenomeen, maar ik stribbel niet tegen. Het maakt de dagelijkse sleur wat draaglijker.quote:
Hee, wat doen die dozen hier?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:45 schreef Dromenvanger het volgende:
Een winkel waar kartonnen dozen staan, zet me tot denken aan.
misschien is de voorverpakte vacuum zooi even goedquote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:49 schreef Johnns het volgende:
tja, in mijn ogen heeft het kopen bij bepaalde winkels niet echt iets met inkomen te maken. naja, bij de aldi zullen meer bijstandsmoeders komen dan bij de AH, maar bij osn thuis doen mn ouders het grootste deel vd boodschappen bij de aldi. en een paar kleine dingen bij de boer/ah. terwijl mijn vader flink meer dan modaal verdient. en dan nog het inkomen an mn moeder erbij.
gaat meer om hoe je met je geld uitgeeft. kwaliteit van voedsel van de aldi is in mijn ogen dan ook zeker niet slechter dan bijv. AH. op sommige punten zelfs beter in mijn ogen.
maarja, wie ben ik
Het gaat ook om het kunnen selecteren in de winkel. Een ruime keuze-mogelijkheid.quote:
klopt , voor fruit moet je niet naar de aldi gaatquote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:51 schreef liefie_ het volgende:
[..]
misschien is de voorverpakte vacuum zooi even goed
maar kwa verse (biologische) producten wint de ap zeker hoor
en de ap heeft leukere reklames
ja maar dat zijn toch niet je dagelijkse boodschappen? of leef jij op chips?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 19:12 schreef Johnns het volgende:
[..]
klopt , voor fruit moet je niet naar de aldi gaat![]()
maar voor de rest, chips, bepaald vlees etc is het goed te doen hoor![]()
Je werkt nu toch ook bij de aldi i-spy24quote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:36 schreef editor2 het volgende:
Toen ik vandaag ff zelf inkopen ging doen bij Dirk vd Broek viel mij op het slag mensen dat daar inkopen doet. Zeg maar heel verschillend ivg met Albert Heijn waar je bijna altijd tussen 17:00 uur en 19:00 uur het slag wanabee yup/studentikoze type binnen ziet lopen om de inkopen te doen.
Kortom heel veel studenten. Nu is mijn vraag toch: Hoe kan een zogenaamd armzalige student bij Albert Heijn inkopen gaan doen als zijn beurs dat niet toelaat? Bedoel je gaat als je niet veel ¤¤ hebt toch niet naar de kruidenier met de hoogste prijzen maar dan toch gewoon kijken bij bijvoorbeeld Dirk vd Broek of de Aldi voor je dagelijkse inkopen?
Toen ik amper iets verdiende was de Aldi supermarkt mijn basis voor de dagelijkse inkopen.
sterker nog de Mc Donalds coupons waren toen zelfs voor mij een vorm van uiteten...![]()
Of is het dat studenten zich groot willen houden en dus maar die ene 'dure' tomaat bij AH halen
ipv het risico nemen gezien te worden door hun jaarclubgenoten wanneer hij/zij toevalligerwijs bij
een andere supermarkt van "minder niveau" zijn inkopen doet?
spuit11quote:Op vrijdag 5 mei 2006 19:14 schreef static het volgende:
Ohw, dubbel. Dirk vd Broek Supermarkt scheelt mij ¤ 30,- ivg Albert Heijn
quote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:44 schreef haagse_elfje het volgende:
Dirk vd Broek Supermarkt scheelt mij ¤ 30,- ivg Albert Heijn
kon je het niet in een topic doen....??
Ik doe eigenlijk nooit boodschappen bij de Aldi, terwijl er tegenover 't station (leiden cs) er al een tijdje eentje zit.. Misschien wel eens een idee om er heen te gaan na terugkomst van werk ofzo.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 21:30 schreef Susie het volgende:
De Aldi bij ons heeft geen avond verkoop, ook een reden dat je daar dus geen studenten zult zien vermoed ik?
Zelf koop ik af en toe wel zaken bij de Aldi hoor, sommige producten zijn daar prima (Powerdrink, limonade, koek, afwasmiddel etc). Het brood of in ieder geval de kadetten zijn ook prima te eten. Maar voor de wat luxure dingen (Honig-mixen ofzo) moet je toch wel gewoon bij een andere supermarkt zijn. Wij hebben geen AH bij ons in het dorp, maar anders zou ik daar ook geen boodschappen doen denk ik, vind het tov andere supermarkten toch vaak nog duur.
(en nee ben geen bijstandsmoeder zoals hierboven gesuggereerd werd dat die alleen hun boodschappen doen bij de Aldi, je moet eens zien wie daar allemaal komen!!)
nee in de AH moet je miniaal een master in kernfysica hebbenquote:Op vrijdag 5 mei 2006 19:26 schreef Renesite het volgende:
Euhh
En géén verzuurdewijfen die
de hele dag
kassatjes draaien voor
hun lol omdat
ze niet gestudeerd
hebben enzo
quote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:05 schreef LaZZ het volgende:
Ten eerste valt de AH best wel mee qua prijzen in vergelijking met bv Dirk v/d Broek als je inkopen doet voor 1 persoon.
Ten tweede zijn niet alle studenten arm en verdienen sommigen ook nog een aardige buit bij.
Ten derde is de AH vaak dicht in de buurt en op centrale plekken gevestigd.
Je wilt kwaliteit en daarom koop je je groente en vlees bij AHquote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:32 schreef 7th_wave het volgende:
als ik groot wil inkopen ga ik naar de groothandel. voor al het andere de AH en zeer af en toe de jumbo.
ik zou echt niet weten wat ik bij de aldi zou moeten kopen. ik koop vrijwel alleen versproducten en gee geen verpakte producten zoals koekjes etc. en als ik dat wel koop, dan wil ik geen standaard koekjes, maar ik wil kwaliteit. AH excellent bijvoorbeeld dus, of vers gebakken in de winkel.verder vertrouw ik groenfe en vlees van de aldi niet om de doodeenvoudige reden dat ik er niet in geloof dat de aldi op de groentemarkt dezelfde kwaliteit kan inkopen voor veel minder geld.
ik ben geen standaard klant, dus de aldi is niet geschikt voor mij
Of je nou (heel) vreemd bent of niet, daar zou ik me ook maar niet druk om maken.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:45 schreef djenneke het volgende:
Ik kan me niet druk maken over waar een ander zijn boodschappen haalt, laat staan het waarom daarvan, ben ik nou heel vreemd?
Ik ben dan weer wel van de zelfreflectiequote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Of je nou (heel) vreemd bent of niet, daar zou ik me ook maar niet druk om maken.![]()
Dat zal vast de reden zijn waarom AH de grootste vleesverkoper van Nederland is...quote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Sorry hoor, maar als er een supermarkt bagger vlees heeft is het AH wel.
Eat at Joe´s, a thousend fly´s cant be wrong..quote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:20 schreef highway101 het volgende:
[..]
Dat zal vast de reden zijn waarom AH de grootste vleesverkoper van Nederland is...![]()
in vergelijking met de aldi is de AH beter.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je wilt kwaliteit en daarom koop je je groente en vlees bij AH
ROTFLMAO
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Sorry hoor, maar als er een supermarkt bagger vlees heeft is het AH wel. Als je al vlees bij de Supermarkt haalt kun je volgens mij het best naar de C1000, daar heb ik regelmatig echt prachtig rundvlees gekocht.
Verkoopt de Aldi vers vlees dan?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:22 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
in vergelijking met de aldi is de AH beter.
ik heb het meer over groenten en fruit dan over vlees. ik eet niet zo vaak vlees.quote:
jij woont in DE. daar kan het best anders zijn.quote:Ik eet zometeen trouwens barbarie eendeborst van de Aldi,
Groente en fruit moet je op de Markt kopen, niet bij de Supermarkt.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:26 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
ik heb het meer over groenten en fruit dan over vlees. ik eet niet zo vaak vlees.
quote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Groente en fruit moet je op de Markt kopen, niet bij de Supermarkt.
Truequote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:38 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
nou hier in groningen in ieder geval niet. die idioten op de markt probeerden vanmiddag nog beschimmelde aardbeien te verkopen voor 1 euro per kg.
ik koop een enkele keer wel eens iets op de markt, maar dat doe ik alleen als het er echt goed uitziet. en dan nog wil je volgens mij niet weten waar het vandaan komt.
en de EKO kraam had geen aardbeien. anders had ik ze daar misschien nog gehaald. gelukkig had de appie ze in de aanbieding. en dan krijg je tenminste redelijke kwaliteit.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:55 schreef Renesite het volgende:
[..]
True![]()
Die markt in groningen heeft doogaans niet echt toffe kwaliteit
Het is bij mij echt omdat de appie om de hoek is. En de bakker daarnaastquote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Makkelijk zat, studenten zijn gewoon een onzeker pak die zoeken naar houvast en invulling. Daarom zijn ze ook lid van studentenverenigingen enzo. Bij AH boodschappen doen geeft status en invulling, als je zo onzeker bent van jezelf ga je niet naar de Aldi, stel je voor dat iemand je ziet, iiiiiiiiiiiiiiiii
ik proef wat verbittering?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Makkelijk zat, studenten zijn gewoon een onzeker pak die zoeken naar houvast en invulling. Daarom zijn ze ook lid van studentenverenigingen enzo. Bij AH boodschappen doen geeft status en invulling, als je zo onzeker bent van jezelf ga je niet naar de Aldi, stel je voor dat iemand je ziet, iiiiiiiiiiiiiiiii
Helaas de appies ook nietquote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:55 schreef Renesite het volgende:
[..]
True![]()
Geef ik toe.quote:
Daar ben ik te lui voor. Dus dan wordt het tochj weer de appie om de hoekquote:Op zaterdag 6 mei 2006 23:45 schreef Renesite het volgende:
[..]
Geef ik toe.
Je zou dan de topprijs moeten betalen bij de groenteboer.
Hehehe.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 23:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar ben ik te lui voor. Dus dan wordt het tochj weer de appie om de hoek.
Ik vind het ook fijn shoppen bij de AH, het ziet er gewoon allemaal netjes en goed uit. En inderdaad de openingstijden vind ik erg handig!quote:Op zondag 7 mei 2006 20:56 schreef Jerruh het volgende:
- het winkelt fijn (overzicht)
- groot assortiment
- dicht in de buurt
- tot 20:00 of 22:00 of 23:00 (station) open
- prijzen verschillen niet veel meer met aldi etc.
het heeft voor mij niks met imago te maken, des te meer dat het gewoon een hele fijne winkel is.
antw is simpel, een student kan zich niet vertonen in de goedkope winkels, past niet bij zijn/haar status als studentquote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:36 schreef editor2 het volgende:
Toen ik vandaag ff zelf inkopen ging doen bij Dirk vd Broek viel mij op het slag mensen dat daar inkopen doet. Zeg maar heel verschillend ivg met Albert Heijn waar je bijna altijd tussen 17:00 uur en 19:00 uur het slag wanabee yup/studentikoze type binnen ziet lopen om de inkopen te doen.
Kortom heel veel studenten. Nu is mijn vraag toch: Hoe kan een zogenaamd armzalige student bij Albert Heijn inkopen gaan doen als zijn beurs dat niet toelaat? Bedoel je gaat als je niet veel ¤¤ hebt toch niet naar de kruidenier met de hoogste prijzen maar dan toch gewoon kijken bij bijvoorbeeld Dirk vd Broek of de Aldi voor je dagelijkse inkopen?
Toen ik amper iets verdiende was de Aldi supermarkt mijn basis voor de dagelijkse inkopen.
sterker nog de Mc Donalds coupons waren toen zelfs voor mij een vorm van uiteten...![]()
Of is het dat studenten zich groot willen houden en dus maar die ene 'dure' tomaat bij AH halen
ipv het risico nemen gezien te worden door hun jaarclubgenoten wanneer hij/zij toevalligerwijs bij
My dear...quote:Op maandag 8 mei 2006 12:05 schreef MLF het volgende:
[..]
antw is simpel, een student kan zich niet vertonen in de goedkope winkels, past niet bij zijn/haar status als student
mjwa, ik vind het absoluut niet de voornaamste reden...quote:Op maandag 8 mei 2006 12:19 schreef MLF het volgende:
.....ik heb het niet verzonnen......
dus:quote:Op maandag 8 mei 2006 12:34 schreef MLF het volgende:
zo denken studenten
ik ben geen student
ik koop niet in de appie
zuchtquote:Op maandag 8 mei 2006 12:36 schreef Jerruh het volgende:
[..]
dus:
je ZEGT dat studenten zo denken
maar je bent er zelf geen?
en je komt ook niet in de appie
dus je ziet ook niet wat voor mensen daar heen gaan?
hoe weet je het dan?
wat in hemelsnaam staaft jouw mening hierin?
er zijn momenteel al zat studenten heir die aangeven waarom ze bij de AH winkelen en imago etc. is daar juist een van de minst belangrijke reden van...
jij zegt dat studenten zich niet kunnen vertonen in goedkope winkels, in verband met status. ik zeg dat dat niet zo is. jij zegt: ik heb het niet verzonnen. ik zeg; hoe kom je er dan bij? jij zegt: zo denken studenten. ik zeg: zo denken studenten niet, met bewijs van mensen die hier posten. en nu zeg je dat ik wat zit te verzinnen?quote:Op maandag 8 mei 2006 12:38 schreef MLF het volgende:
[..]
zucht
je bent nu zelf aan verzinnen
lees eens goed![]()
idd studenten zijn luiquote:Op maandag 8 mei 2006 14:46 schreef groggy het volgende:
ik ga als student ook naar de super de boer. Is ook schreeuwend duur, maar hij zit erg dichtbij. Ik zal pas verder voor mijn eten gaan fietsen (lidl, aldi) als ik echt in geld nood kom.....
Het is voor mij geen status, maar puur welke zit het dichtsbij, als de aldi op kruip afstand lag was ik daarheen gegaan. En ook binnen mijn jaarclub boeit het geen hol naar welke supermarkt iedereen gaat, ook daar gaat iedereen naar de dichts bijzijnde
In vergelijking met de Bas is de AH echt tyfus duurquote:Op maandag 8 mei 2006 15:30 schreef HostiMeister het volgende:
net of de AH zo tyfus duur is... daar kun je ook best schappelijk inkopen doen zonder dat je over pallets met zooi struikelt en geschoffeerd wordt door de lokale zure kassa hoer.
Wat is een Bas, en wat verkopen ze er???quote:Op maandag 8 mei 2006 15:32 schreef Speedski het volgende:
[..]
In vergelijking met de Bas is de AH echt tyfus duur![]()
Een goedkope winkelquote:Op maandag 8 mei 2006 15:37 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Wat is een Bas, en wat verkopen ze er???
quote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:00 schreef KreKkeR het volgende:
Wow, volgens mij maakt TS zich hier ECHT druk om en is het geen geintje ofzo.
Hoezo geen leven.
Overigens is de AH sinds de 'supermarktenoorlog' qua prijzen niet meer te vergelijken met vroeger, oftewel 'de goede oude tijd dat topicstarter nog student was'.
volgens mij hebben wij ze alle 3 niet...quote:Op maandag 8 mei 2006 15:49 schreef Adurothiel het volgende:
[..]
Bas, Dirk en Digros zijn hetzelfde heh.
Euroshopper brood is wel 2/3 cent duurder dan de aldi!quote:Op zaterdag 6 mei 2006 11:04 schreef highway101 het volgende:
AH heeft ook veel eenpersoonsspul, bij de discounters heb je (vaker) grootverpakkingen, waar een student weinig aan heeft. Verder, als je goed shopt, ben je helemaal niet duur uit bij AH. Melk is bijvoorbeeld geen cent duurder dan bij de Aldi.
Ms zijn het helemaal geen studenten, maar werken ze al, daar wel eens aan gedacht?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:36 schreef editor2 het volgende:
Kortom: je voelt je te goed voor de goedkopere winkelsquote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:05 schreef Palomar het volgende:
Ik (student) koop ook altijd bij de AH of Super de Boer. Om een aantal redenen:
- Zitten het dichtst bij (allebei 2 minuten). Aldi en Lidl ziten een paar KM buiten de stad waar ik nooit kom.
- Aldi en Lidl hebben niet wat ik wil hebben (ik koop veel kant en klaar dingen). En wat ze wel hebben is vaak in veel te grote porties waar ik alleen niks mee kan (bijv. karbonades alleen per 10 enzo). Sommige dingen die ze verkopen is niks mis mee, maarja dan speelt punt 1 mee dat de winkels te ver weg zitten. Heel af en toe haal ik daarom wel wat.
- Bij die goedkope supermarkten komen allemaal trieste paupermensen waar je depressief van wordt
- Bij de goedkope supermartken wordt je altijd als een dief aangekeken; je moet je tas van binnen laten zien en dat soort ongein.
- Saaie opsomming
En verder moet iedereen het gewoon lekker zelf weten. Ik kom verder wel es bij de Aldi of Lidl als ze iets non-food in de aanbieding hebben (bijv. voor de PC, fietskleding, electronica).
Mee eens, en dan het winkelgemak erbijquote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:37 schreef AffenStrudel het volgende:
AH ist dichtbij.
En ook niet duur, je moet gewoon de juiste producten halen.
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:25 schreef mister_popcorn het volgende:
student meldt zich.
koop altijd bij de AH, terwijl een aldi net zo dichtbij is. Een student is niet per definitie arm, en zeker als je relatief kleine hoeveelheden koopt maakt het echt niet zoveel uit waar je je happen vandaan haalt.
Trouwens, al die aldi/lidl shit verkoopt echt een mindere kwaliteit eten als je dat vergelijkt met de AH. Lang leve de AH!
Hier nietquote:Op woensdag 10 mei 2006 14:31 schreef sitting_elfling het volgende:
omdat AH lekkere wijve achter de kasse heb
Mja weet niet hoe het in het zuiden of westen is. Maar hier in het noorden is het goed voormekaarquote:
Nou ik ben blij dat ik na mij werk uit de "seg kerll heb jij nog een gehockeyed vd waekk " omgeving ben met die ditto blond,paardestaartje Jaarclubmutjse meiden die weer naar de zoveelste "borreal"gaan..quote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:05 schreef Palomar het volgende:
- Bij die goedkope supermarkten komen allemaal trieste paupermensen waar je depressief van wordt.
Onzin.. en jij dacht dat ze dat bij AH niet doen. Kijk eens naar boven zie je die zwarte bollen?quote:- Bij de goedkope supermartken wordt je altijd als een dief aangekeken; je moet je tas van binnen laten zien en dat soort ongein.
om daarna op internet te gaan pimpen met je biefstukken en hoeveel geld je uit geeft aan boodschappen terwijl je ook nog elke dag uit eten gaat...quote:Op donderdag 11 mei 2006 18:14 schreef editor2 het volgende:
[..]
Ik loop liever dan tussen de zogenaamde paupers die tenminste normaal doen dan het slag waar ik met regelmaat voor werk vertoef.
Beetje dat pak uittrekken en weer gewoon een t-shirt oid aantrekken na een lange dag.
het feit dat ik niet de enige ben die dat uit je posts haalt zegt misschien ook watquote:Op donderdag 11 mei 2006 19:16 schreef editor2 het volgende:
Het feit dat jij dat eruit haalt laat alleen maar zien dat je dus om een of andere reden het niet kan hebben. Smaakt die wietpijp trouwens
Daar noem je ook een land...Zwitserland daar is ALLES duurquote:Op donderdag 11 mei 2006 20:02 schreef FanNa het volgende:
Ik werk bij AH, en mijn contract is verlengd, terwijl ik 19 ben. Ik geef toe, het is allemaal iets duurder bij AH, maar je krijgt er een betere service + nette winkel + vriendelijke medewerkers + betere kwaliteit voor terug.
Nederland is trouwens een van de goedkoopste landen qua levensmiddelen. Heb je wel eens in Zwitserland boodschappen gedaan. De zakken chips waren in de aanbieding van 6 voor 4 frank (3 euro)... 100 gram chocala voor ong 2 euro...
![]()
Ik denk dat we niet teveel moeten klagen mensen...
Je vergeet voor het gemak wel even dat het gemiddelde loon in Zwitserland iets hoger ligt waardoor het niet zo gek veel verschil maakt relatief gezien..quote:Op donderdag 11 mei 2006 20:02 schreef FanNa het volgende:
Ik denk dat we niet teveel moeten klagen mensen...
ik ben een keer bij de lidl geweest... da's nog ergerquote:
ow wauw ik heb echt iets met wombatsquote:Op maandag 31 juli 2006 22:40 schreef OrangeWombat het volgende:
Ik woon zowel van de Bas (dirk v/d Broek) en van de AH 100 m af.
Ik doe bij de bas zelden boodschappen, omdat het een waardeloze winkel is... de versproducten zijn er niet vers, het personeel is arrogant en chagerijnig en de kassa's zijn te klein.
En daarbij komt dat je bij de AH goedkoper(!) boodschappen kan doen.
Euroshopper van de AH is goedkoper dan de goedkoopste producten van BAS
Is idd een groot voordeel.quote:Op donderdag 11 mei 2006 00:24 schreef gronk het volgende:
Plus dat je bij de aldi niet struikelt over kutpubers die zonodig moeten vakkenvullen.
Daarom ga ik dus ook altijd naar de AH in Groningen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:55 schreef Renesite het volgende:
[..]
True![]()
IK koop bijna nooit A-merken, tenzij niet anders kan. Maar pizza etc koop ik altijd van AH merk.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:58 schreef MadMarco het volgende:
Studenten zijn de tijd gewend waarin ze nog A-merken kregen toen ze thuis woonden.
B-merken smaken vaak wat minder, ze zijn natuurlijk niet slecht.
Ook bij de AH kan je met B-merken wel onder je budget blijven lijkt me.
Pizza van de aldiquote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:09 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
IK koop bijna nooit A-merken, tenzij niet anders kan. Maar pizza etc koop ik altijd van AH merk.
Euroshopper. Prima te eten.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:58 schreef MadMarco het volgende:
Studenten zijn de tijd gewend waarin ze nog A-merken kregen toen ze thuis woonden.
B-merken smaken vaak wat minder, ze zijn natuurlijk niet slecht.
Ook bij de AH kan je met B-merken wel onder je budget blijven lijkt me.
De pizza verdure van de aldi is anders goed te eten! En dan zelf nog beleggen natuurlijkquote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:26 schreef Crux het volgende:
[..]
Pizza van de aldi![]()
Voor de rest ben ik niet zo merkgebonden - tenzij het om cola gaat natuurlijk![]()
-
Ik bedoel voorbelegd.. Sjees, de salami smaakte naar plastic en daar koop ik die pizza's juist voorquote:Op donderdag 3 augustus 2006 15:58 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
De pizza verdure van de aldi is anders goed te eten! En dan zelf nog beleggen natuurlijk![]()
dat ga ik ook doen. beide winkels liggen ook nog eens tegenover elkaar dus dat maakt het wel makkelijkquote:Op donderdag 3 augustus 2006 18:55 schreef reem het volgende:Dus ik probeer 1 x per week naar de Aldi te gaan voor de "grote" boodschappen. En de rest aanvullen met Appie. Best of both worlds
Nee, ik bedoel de verse kogelbiefstuk uit de koelingquote:Op maandag 13 augustus 2007 22:11 schreef Frankvbr het volgende:
de struisvogelbiefstuk..?
Het punt is dat AH geen beter spullen heeft.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:56 schreef --- het volgende:
Wat is die paar euro extra nou....
Iedere euro die jij dus spaart/overhoud komt nooit meer bij jou terug. Als je dood gaat dan wil de belastingdienst geld van je zien.
Als je te veel spaart wilt de belastingdienst geld van je zien.
Werk je te veel, dan wil de belastindienst geld van je zien.
Koop gewoon bij de albert heijn, en geniet van het iets betere voedsel. en bespaar als student zijnde maar een paar jaar op andere dingen.
Je bent er dus nooit op vooruit gegaan qua salaris/functie?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:36 schreef editor2 het volgende:
Toen ik vandaag ff zelf inkopen ging doen bij Dirk vd Broek
Toen ik amper iets verdiende
Omdat ze thuis gewend zijn om in de SUV van PA naar de AH to crossen en nog niet door hebben wat een Aldi en denken dat Dirk v/d Broek een kunstschilder isquote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:36 schreef editor2 het volgende:
Die zijn tegenwoordig anders prima.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel de verse kogelbiefstuk uit de koeling
Liever een beetje genieten van m'n leven dan het hele jaar krom liggen om die 2e keer op vakantie te kunnen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:20 schreef Hagelkaas het volgende:
Waar ik me dan wel weer aan erger zijn van die mensen die klagen dat ze zo arm zijn en niet rond kunnen komen, en die dan thuis komen met 3 volle AH zakken vol duur vlees, chips, Coca Cola, alles van de duurste merken etc..
Hoe vaak in de week heb jij ALLES nodigquote:Op maandag 13 augustus 2007 23:40 schreef LB06 het volgende:
Ach, hier in de buurt staat een AH XL, en die hebben gewoonweg ALLES.
Alle tomaten komen van de veiling.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 04:43 schreef piet_pelle het volgende:
Alleen omdat ik als student niet te veel te besteden heb wil nog niet zeggen dat ik 3e wereld voedsel van een cheap ass supermarkt moet gaan voeren aan mezelf.
Geld besparen doe je maar op dure dingen, boodschappen zijn belangrijk en relatief goedkoop. Ik kan echt niet begrijpen dat sommige mensen juist besparen op dat wat het belangrijkst voor je lichaam is.
Sommige studenten lenen zich helemaal suf en denken dat ze rijk zijn, en later veel gaan verdienenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 17:23 schreef Leep het volgende:
huidige studenten hebben meer gebrek aan tijd dan aan geld.
Aangezien AH 9v/d10 keer de dichtbezijndste complete supermarkt is....
Lijkt me beter dan armzalig te zijn. Kunnen ze alvast wennen aan hun toekomstige leven.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:11 schreef henkway het volgende:
[..]
Sommige studenten lenen zich helemaal suf en denken dat ze rijk zijn, en later veel gaan verdienen
Ja, bij de voedselbank , daar komen al die leners terecht.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:25 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Lijkt me beter dan armzalig te zijn. Kunnen ze alvast wennen aan hun toekomstige leven.
Nou, dan doen ze het wel erg slecht.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:36 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja, bij de voedselbank , daar komen al die leners terecht.
Een hypotheek kunnen ze de eerste tien jaar wel vergeten.
niet iedere student krijgt geld van de overheid en/of heeft het erg krap bij kasquote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:47 schreef editor2 het volgende:
Mij gaat het er niet om dat ze er niet mogen komen maar het is veelzeggend danwel onlogisch.
Als je weinig geld hebt om van te kunnen leven dat ga je uitwegen zoeken om zo goedkoop mogelijk te kunnen leven. Als je als student weinig geld hebt dan ga je dus kijken waar je je eten zo goedkoop mogelijk kunt krijgen.
Ik fietste indertijd zelf als armzalige student best wel wat kilometers om als ik merkte dat iets ergens anders mij ff een gulden of 3 a 4 elke keer scheelde.Oke, kost wat extra inspanning maar als ik daarmee geld uitspaar dan weegt een beetje inspanning echt niet op tegen het eindresultaat nl:
Geld uitsparen!
Nou de meesten lenen zich helemaal suf, en zijn te beroerd om een stukje verder dan hun neus te kijkenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 06:56 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
niet iedere student krijgt geld van de overheid en/of heeft het erg krap bij kas
een beetje student heeft tegenwoordig een goede bijbaan
kweet niet waaar jij zit, maar ik ben zelf studenten en maar 5% heeft een lening. De rest doet het gewoon met bijbaantjes. Bovendien is de rente op een lening van ib-groep evenhoog als mijn spaarrente dus ik heb ook een tijdje geleend gewoon om een leuke finaciele buffer te hebben.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 07:41 schreef henkway het volgende:
[..]
Nou de meesten lenen zich helemaal suf, en zijn te beroerd om een stukje verder dan hun neus te kijken
Denk jij dat de overheid Frisia en Direktlenen.nl sponsort??quote:Op woensdag 15 augustus 2007 08:39 schreef Leep het volgende:
[..]
De overheid stopt niet voor niks zoveel geld in campagnes om mensen te laten lenen want er zijn juist te weinig studenten die lenen.
het is in ieder geval vrij duidelijk dat jij nooit een degelijke studie hebt gevolgdquote:Op woensdag 15 augustus 2007 08:45 schreef henkway het volgende:
[..]
Denk jij dat de overheid Frisia en Direktlenen.nl sponsort??![]()
De overheid stimuleert zeker niet lenen, de overheid is tegen lenen en stimuleert werken voor je geld.![]()
Is dat nodig om te weten dat lenen, tenzij voor een hypotheek, gewoon erg dom is.?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 08:58 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
het is in ieder geval vrij duidelijk dat jij nooit een degelijke studie hebt gevolgd
studenten lenen niet bij frisia. Aangezien je bij ib-groep ¤700,- per maand kunt bijlenen tegen 3% rente ofzo.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:05 schreef henkway het volgende:
[..]
Is dat nodig om te weten dat lenen, tenzij voor een hypotheek, gewoon erg dom is.?
punt blijft dat niet iedere student leent en áls een student leent hij dat doet via IB-groep, niet via lenen.nl oidquote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:05 schreef henkway het volgende:
[..]
Is dat nodig om te weten dat lenen, tenzij voor een hypotheek, gewoon erg dom is.?
Is dat niet lenen?? Kwijtschelding na drie jaar??quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:14 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
punt blijft dat niet iedere student leent en áls een student leent hij dat doet via IB-groep, niet via lenen.nl oid
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |