Aldi en AH.
Als je naar ah gaat en vervolgens euroshopper koopt, dan kan je beter naar de Aldi. De prijzen zijn daarin ongeveer gelijk, maar de kwaliteit van euroshopper ligt gewoon een stuk lager.
Naar de Aldi ga ik voor de stokbroodjes (17 cent, en veel beter dan ES), energiedrink, maar ook de sappen. Icetea en de andere vruchtendranken, zoals nepdubbelfris.
Lidl is eigenlijk nog beter dan Aldi, goedkope prijzen en het vers is gewoon beter dan de gemiddelde suoermarkt. Groente en fruit kan Ah niet tegenop.
Nu werk ik wel gewoon bij een ah, maar des te beter merk je het. Albert Heijn merk is meestal maar 10 a 25 cent goedkoper dan een A-merk. Nu wil je dat op een flink aantal producten wel merken, maar kga geen 20 cent besparen op een pot pindakaas, waar je toch aardige tijd mee doet. Het grote assortiment irriteert me eigenlijk alleen maar. Hoe ze bijvoorbeeld dezelfde kaas op 3 a 4 verschillende manieren/hoeveelheden verkopen.
Als je echt geen reet te doen hebt is het volgende de juiste besparing:
-Aldi voor standaard voedsel en niet zoveel speciaalartikelen (het liefst Lidl, want daar krijg je goed groente/fruit)
-C1000 voor overige producten, en dus bepaalde a-merken waar je op zoek naar bent.
-Albert heijn voor bonusaanbiedingen, want die kunnen wel aardig voordelig zijn.
Eigenlijk komt t daar wel ongeveer op neer. Voor de snelle boodschappen Aldi, en voor boodschappen van langere termijn C1000.
Ik verontschuldig mij voor deze kick
![]()
.. nadat ik deze blijkbaar via zoekforum tegen kwam..