Kijk en dit is waar ik altijd bang voor geweest ben dat moslims opeens vreemde dingen gaan eisen zoals eigen wetten. Het is toch van de zotten dat ze dat doen, dit is de eerste stap straks moeten die wetten ook gelden voor niet moslims. Als moslims zich gewoon aanpassen aan onze wetten is er niets aan de hand, maar zoals je ziet er wordt meer en meer verwacht van de wersterse gemeenschap. Ik vind dit een foute ontwikkeling die zeker niet in Nederland moet plaatsvinden. Dit bedoel ik met de angst dat vrijheden van moslims onze vrijheden gaan aantasten. Hier is het eerste bewijs. Nu geld het nog alleen voor hun... later moeten wij ook meedoen. Hopelijk komt dit er niet doorheen in Zweden.quote:Zweedse moslims willen eigen wetten
Van onze correspondent
STOCKHOLM, zaterdag
De grootste moslimorganisatie in Zweden, met 70.000 leden, wil dat er een aparte wetgeving voor moslims in Zweden wordt ingevoerd. In een zeven pagina’s lange brief aan de politieke partijleiders stelt de organisatie dat echtscheidingen moeten worden goedgekeurd door een imam, moslimkinderen apart onderwijs moeten krijgen en dat moslims vrij moeten krijgen voor het vrijdagsgebed.
Ook moeten jongens en meisjes gescheiden zwemles krijgen en moeten er rentevrije leningen voor de bouw van moskeeën worden verstrekt.
De eisen van de organisatie hebben tot veel ophef in Zweden geleid. „Ik ben bang dat het de kloof tussen verschillende groepen in Zweden vergroot”, aldus de partijleider van de liberalen.
Politici maken zich met name zorgen over de rechten van moslimvrouwen. Zo staat er in de brochures van de moslimorganisatie dat „de man het hoofd van het gezin is” en dat „vrouwen meer met hun hart dan met hun hersens denken”.
Een pikante bijzonderheid is dat het Zweedse ministerie van Integratie de organisatie 200.000 euro heeft geschonken en de brochures daarmee zelf heeft gefinancierd.
Nou, het spant er om....quote:Op zaterdag 29 april 2006 07:44 schreef niet_links het volgende:
Hopelijk komt dit er niet doorheen in Zweden.
Of een hoofddoekquote:Op zaterdag 29 april 2006 08:18 schreef Seneca het volgende:
Dit is natuurlijk je reinste discriminatie. Straks willen die moslims nog dat ze allemaal verplicht een gele ster moeten dragen
Kunnen ze dat vrijdaggebed niet tussendoor in de pauze doen?quote:Op zaterdag 29 april 2006 08:20 schreef Seneca het volgende:
Overigens vind ik het best dat moslims vrijkrijgen voor het vrijdaggebed. Maar no way dat ze dan vrij krijgen op Christelijke feestdagen natuurlijk.
Het was ook meer sarcastisch bedoeld.quote:Op zaterdag 29 april 2006 08:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kunnen ze dat vrijdaggebed niet tussendoor in de pauze doen?
En hoe zie je voor je dat met bv kerstmis Moslims moeten werken en naar school moeten, daar moeten ook weer mensen die het feest wél vieren voor op komen draven (bv onderwijzers).
Ja. Een collega van mij was ook moslim, en die deed dat gewoon tussendoor. Daar is geen vrije dag voor nodigquote:Op zaterdag 29 april 2006 08:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kunnen ze dat vrijdaggebed niet tussendoor in de pauze doen?
Dit was de grootste moslimorganistatie in Zweden.. Daar wil het merendeel het dus wel. Tuurlijk redden ze het niet tenzij de regering politiek correct is en toegeeft. Ik ben gewoon bang dat dit hier ook gaat gebeuren als er nog wat meer moslims zijn.quote:Op zaterdag 29 april 2006 08:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
Die Moslimorganisatie van 70.000 leden kan wel veel eisen hebben, maar ze moeten toch door de regering van Zweden goedgekeurd worden. We kunnen niet allemaal doen waar we zelf zin in hebben. Plus dat de rest van de Zweedse bevolking hier nooit achter zal staan.
Zie zoiets dus ook niet zo snel gebeuren in Nederland. Ook omdat de meeste Moslims hier dit soort eisen helemaal niet stellen.
Kom jij dan bij mij schoonmaken?quote:Op zaterdag 29 april 2006 08:56 schreef beertenderrr het volgende:
geen discussie mogelijk, tuurlijk is dit niet tof. Ga in je eigen land dan aan het werk als jullie zo nodig op een kleedje willen liggen
We hebben de zwarten nogquote:
Dit gaat niet verder, want ieder zichzelf respecterend westers land buiten Nederland zegt resoluut nee tegen dit soort onzinnige praktijken. Zelf in het grootste moslimland ter wereld (Indonesië) trappen ze hier niet in (op een klein gebied na waar alleen moslims bestraft kunnen worden voor 'huiselijke' conflicten)quote:Op zaterdag 29 april 2006 09:22 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat en dit geplaatst gaat worden binnen het kader van de integratie
Dat zal er wel niet van komen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 09:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Zoiets zie ik ook wel zitten in Nederland.²
Ha, ha. Inderdaad.quote:Op zaterdag 29 april 2006 09:32 schreef D-FENS het volgende:
Eigen wetten? Dan ook de hand afhakken van stelende moslims neem ik aan.
Ze willen leven met die wetten? Voor de prijs van een vlieg-ticket is 't vandaag nog geregeld
Een aantal van die zaken zullen er uiteindelijk wel komen, vrienden, het is slechts een kwestie van tijd: 10 jaar, 100 jaar?quote:Op zaterdag 29 april 2006 09:38 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
Dat zal er wel niet van komen.
Uiteindelijk zullen de moslims de wereld veroveren.quote:Op zaterdag 29 april 2006 09:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Een aantal van die zaken zullen er uiteindelijk wel komen, vrienden, het is slechts een kwestie van tijd: 10 jaar, 100 jaar?²
Tegen die tijd vlucht ik naar Mars.quote:Op zaterdag 29 april 2006 09:54 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
Uiteindelijk zullen de moslims de wereld veroveren.
Ik denk dat het niet verder gaat en ter kennisgeving wordt aangenomen in het kader van de integratie. Tevens is er met het steunen van dit soort ongrondwettelijke dingen een groep die kleur gaat bekennen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 09:22 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat en dit geplaatst gaat worden binnen het kader van de integratie
Of misschien hebben ze de wereld boos gemaakt en zijn ze uitgeroeid en geven we de overblijvers een stukje land in de sahara om van ons schuldgevoel af te komen. Je kent het verhaal welquote:Op zaterdag 29 april 2006 09:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Een aantal van die zaken zullen er uiteindelijk wel komen, vrienden, het is slechts een kwestie van tijd: 10 jaar, 100 jaar?²
quote:Op zaterdag 29 april 2006 09:59 schreef niet_links het volgende:
[..]
Of misschien hebben ze de wereld boos gemaakt en zijn ze uitgeroeid en geven we de overblijvers een stukje land in de sahara om van ons schuldgevoel af te komen. Je kent het verhaal wel![]()
Ja, ik denk het ookquote:Op zaterdag 29 april 2006 09:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is toch ook het plan om het enige geloof te worden in de wereld? En wie niet bekeerd moet dood.quote:Op zaterdag 29 april 2006 10:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Lees mijn wetenschappelijke stukje maar, dan zul je wel terugkomen op je mening.
De ver-islamisering van Nederland en het Westen !
Essay:" De schaduwzijde en oogopslag van het Westen"²
JUIST dat zo weinig moslims al zoveel problemen kunnen geven.....quote:Op zaterdag 29 april 2006 08:21 schreef nummer_zoveel het volgende:
En hoeveel Moslims wonen er in Zweden? Geloof dat dat er niet al te veel zijn, dus zou ik me om dat gewauwel al helemaal niet druk maken.![]()
Omdat jij iets zegt is het nog niet waar. Maar je zal het wel zien, mijn vriend. De Islam zal nooit overheersen in Europa.quote:Op zaterdag 29 april 2006 10:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Lees mijn wetenschappelijke stukje maar, dan zul je wel terugkomen op je mening.
De ver-islamisering van Nederland en het Westen !
Essay:" De schaduwzijde en oogopslag van het Westen"
²
Zeg dat maar niet te hard.quote:Op zaterdag 29 april 2006 10:23 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Omdat jij iets zegt is het nog niet waar. Maar je zal het wel zien, mijn vriend. De Islam zal nooit overheersen in Europa.![]()
Want? Als je ziet hoe erg de haat nu al groeit naar de Islamieten, en hoe zij zelf de grens steeds verder weten te duwen waardoor de backlash steeds extremer zal worden. Er zijn redelijk wat Islamieten die een hoop herrie weten te maken. Maar de Europeaan is nog steeds in een hele grote meerderheid, een meerderheid die zijn ongenoegen ten opzichte van de Islam steeds minder onder stoelen of banken steekt.quote:Op zaterdag 29 april 2006 10:24 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
Zeg dat maar niet te hard.
Wat nou SPAM, het is een Fok-topic, mag je dat ook al niet meer linken?quote:Op zaterdag 29 april 2006 10:14 schreef BansheeBoy het volgende:
- spam -
Probleem is alleen dat tegenover jouw knuppel een pistool staat..... Hoeveel illegale wapens denk je dat er bijvoorbeeld alleen al in de Bijlmer te vinden zijn?quote:Op zaterdag 29 april 2006 10:49 schreef _Qmars_ het volgende:
De moslims zullen idd nooit heersen in Europa, en helemaal niet in Nederland. Wanneer men van die gare ambities krijgt hier in Nederland, begin ik te knuppelen. En hopelijk veel landgenoten met mij. Maar tot die tijd vind ik iedereen lief
Het is topicspam en dat mag niet. Je topics waar je naar linkt hebben namelijk niks met het onderwerp te maken en dienen alleen om je eigen lulkoek verhaaltjes te spammen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 10:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat nou SPAM, het is een Fok-topic, mag je dat ook al niet meer linken?²
Ow? Volgens mij niet hoor maar, vertel.quote:Op zaterdag 29 april 2006 10:17 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
JUIST dat zo weinig moslims al zoveel problemen kunnen geven.....
Moet je kijken wat het hier kan opleveren; hele steden hebben al zo'n beetje een moslim-meerderheid.
dit gaat niet gebeurenquote:Op zaterdag 29 april 2006 11:19 schreef niet_links het volgende:
Het stond in de telegraaf van vandaag. Sorry dat ik de bron niet heb vermeld. Ik schrok hier een beetje van, dit was namelijk waar ik bang voor ben. Ok ze krijgen het er NU nog niet door maar je weet maar nooit. Straks moeten wij de vrijheden inleveren in eigen land.
Is de enige krant die ik gratis kan lezen in het zonnige Thailand, nog online via mn oude werkgever. Maar ik geloof dus wel wat ze schrijven.quote:Op zaterdag 29 april 2006 11:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
Telegraafnieuws weer hoor.![]()
Lees toch een fatsoenlijke krant.
Ach, als je in Thailand zit, zit je in ieder geval beter dan in Nederland. Ik kom binnenkort ook naar Azië, wel niet naar Thailand, maar tochquote:Op zaterdag 29 april 2006 11:43 schreef niet_links het volgende:
[..]
Is de enige krant die ik gratis kan lezen in het zonnige Thailand, nog online via mn oude werkgever. Maar ik geloof dus wel wat ze schrijven.
quote:Op zaterdag 29 april 2006 08:21 schreef nummer_zoveel het volgende:
En hoeveel Moslims wonen er in Zweden? Geloof dat dat er niet al te veel zijn, dus zou ik me om dat gewauwel al helemaal niet druk maken.![]()
Eng he, een democratisch systeem.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:02 schreef __Saviour__ het volgende:
en dit is dus precies waarom het gevaarlijk is dat die moslims in aantal toenemen.
Je mag pleiten voor een niet-democratisch systeem. Dan heb je als democratie pech als er steun is voor zo'n niet-democratisch systeem. Immers, het niet-democratische systeem is dan gekozen via het democratische systeem.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:06 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
wat die moslims in zweden willen is niet bepaald democratisch te noemen.
Als die zogenaamde democratie leidt tot invoering van hun achterlijke ideeën, is dat eng ja.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:05 schreef Mutant01 het volgende:
Eng he, een democratisch systeem.
Ja, dan moet je maar een dictatoriaal systeem aanhangen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:13 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Als die zogenaamde democratie leidt tot invoering van hun achterlijke ideeën, is dat eng ja.
Volgens mij ben jij in de war met de Shariaquote:Op zaterdag 29 april 2006 13:16 schreef DaveHarris het volgende:
Moslims moeten natuurlijk het recht hebben om hun godsdienst vrijuit te beleven. Dus mocht dit echt zo zijn en ook door gaan dan wil ik hier ook graag aparte wetten voor moslims. Bijvoorbeeld het afhakken van de handjes van moslimkindjes die een rolletje drop stelen en de doodstraf voor afvallige islamieten. Vrijheid van godsdienst boven alles.
in ieder geval mogen dit soort dwaze ideeën nooit uitgevoerd worden. het is volkomen achterlijk.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:15 schreef Mutant01 het volgende:
Ja, dan moet je maar een dictatoriaal systeem aanhangen.
Alles kan je worden opgedwongen via een democratisch systeem, als er maar genoeg aanhang is. Ik vind bepaalde ideeen van de huidige Nederlandse regering bijvoorbeeld ook dom en achterlijk. Toch moet ik mij eraan houdenquote:Op zaterdag 29 april 2006 13:18 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
in ieder geval mogen dit soort dwaze ideeën nooit uitgevoerd worden. het is volkomen achterlijk.
die moslims willen hun onderonwikkelde cultuur en opvatting nog meer opdringen aan het westen.
Overigens gelden deze wetten dan alleen voor moslimsquote:Op zaterdag 29 april 2006 13:18 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
in ieder geval mogen dit soort dwaze ideeën nooit uitgevoerd worden. het is volkomen achterlijk.
die moslims willen hun onderontwikkelde cultuur en opvattingen nog meer opdringen aan het westen.
Ik bedoel aparte wetgeving voor moslims in z`n algemeen, en dan niet alleen privileges maar ook het strafrecht. Kan niet zo zijn dat een paar leuke puntjes eruit gepakt worden zoals geen rente betalen maar dat de wreedheden buiten schot blijven. Als deze moslims echt voor een soort apartheid zijn laat ze dan maar creperen onder hun eigen regeltjes.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij in de war met de Sharia![]()
Woei! Apartheid is goed!quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Overigens gelden deze wetten dan alleen voor moslims![]()
Dat slaat alleen als een lul op een drumstel, aangezien zij deze wetgeving niet op de Islam of Islamitisch recht gebaseerd hebben, waarom zou dan wel het Islamitisch Strafrecht moeten gelden.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:23 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Ik bedoel aparte wetgeving voor moslims in z`n algemeen, en dan niet alleen privileges maar ook het strafrecht. Kan niet zo zijn dat een paar leuke puntjes eruit gepakt worden zoals geen rente betalen maar dat de wreedheden buiten schot blijven. Als deze moslims echt voor een soort apartheid zijn laat ze dan maar creperen onder hun eigen regeltjes.
Wat de kloof nog meer vergroot. En dan eisen ze later nog meer. En nog meer. Totdat er een complete scheiding is tussen westerse burgers en moslims.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:22 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens gelden deze wetten dan alleen voor moslims![]()
Ik vind je engquote:Op zaterdag 29 april 2006 13:01 schreef Triggershot het volgende:
Goede zaak nu nog Dutch Muslim Association oprichten.
Nee, jij schijnbaar wel omdat je nogal verheugd overkomt als je zegt dat deze wetten alleen voor moslims zouden moeten gelden.quote:
Volgens mij is die er allang. We leven volgens dezelfde wetten hier in Nederland, en die scheiding is er al. De kloof wordt met de dag groter, ik zie niemand een oplossing aanbieden voor het probleem. Kennelijk vind iedereen het best zo?quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:25 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Wat de kloof nog meer vergroot. En dan eisen ze later nog meer. En nog meer. Totdat er een complete scheiding is tussen westerse burgers en moslims.
Een half miljoenquote:Op zaterdag 29 april 2006 08:21 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat klets je nou? Geen rente mogen rekenen is islamitisch recht. waarom zouden ze wel de lusten krijgen en niet de lasten?quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat slaat alleen als een lul op een drumstel, aangezien zij deze wetgeving niet op de Islam of Islamitisch recht gebaseerd hebben, waarom zou dan wel het Islamitisch Strafrecht moeten gelden.
Verheugd voor Saviour ja, aangezien het hem toch niet raakt. Mij maakt het allemaal niet uit, ik woon in Nederland, niet in Zweden. Aangezien het gaat om moslims aldaar, hebben wij hier totaal niets mee te maken.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:26 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Nee, jij schijnbaar wel omdat je nogal verheugd overkomt als je zegt dat deze wetten alleen voor moslims zouden moeten gelden.
Wat klets jij nou, geen rente mogen rekenen kan overal op gebaseerd zijn. Er zijn meerdere punten in die lijst die niet gebaseerd zijn op Islamitisch recht. Bovendien zijn privaatrecht en strafrecht 2 verschillende zaken, of haal jij ze hier in Nederland ook door elkaar?quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat klets je nou? Geen rente mogen rekenen is islamitisch recht. waarom zouden ze wel de lusten krijgen en niet de lasten?
Wel degelijk dat dit zijn grondslag heeft in het islamitisch recht.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat slaat alleen als een lul op een drumstel, aangezien zij deze wetgeving niet op de Islam of Islamitisch recht gebaseerd hebben, waarom zou dan wel het Islamitisch Strafrecht moeten gelden.
Ja islamoloog.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:30 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Wel degelijk dat dit zijn grondslag heeft in het islamitisch recht.
ja want dergelijke spanningen elders kunnen natuurlijk geen enkel effect hebben op Nederland.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Verheugd voor Saviour ja, aangezien het hem toch niet raakt. Mij maakt het allemaal niet uit, ik woon in Nederland, niet in Zweden. Aangezien het gaat om moslims aldaar, hebben wij hier totaal niets mee te maken.
Gezien Europa's zeer geweldadige geschiedenis is dit de meest voor de hand liggende toekomst voor Moslims in Europa ja... 'Geen'.quote:Op zaterdag 29 april 2006 10:35 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Want? Als je ziet hoe erg de haat nu al groeit naar de Islamieten, en hoe zij zelf de grens steeds verder weten te duwen waardoor de backlash steeds extremer zal worden. Er zijn redelijk wat Islamieten die een hoop herrie weten te maken. Maar de Europeaan is nog steeds in een hele grote meerderheid, een meerderheid die zijn ongenoegen ten opzichte van de Islam steeds minder onder stoelen of banken steekt.
Ik verwacht echt niet dat een relatief kleine groep in de toekomst zoveel invloed zal weten te vergaren dat ze letterlijk in de mogelijkheid komt om de landen "over te nemen". Zeker als die groep de huidige meerderheid steeds verder tegen zich in het harnas jaagt.
Ja, net als dat er massaal rellen waren in Nederland toen het uitbarstte in Frankrijk. Lekkere doemdenkersquote:Op zaterdag 29 april 2006 13:31 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
ja want dergelijke spanningen elders kunnen natuurlijk geen enkel effect hebben op Nederland.![]()
Het gaat niet om het soort recht. het gaat erom dat ze zichzelf onder andere regels willen laten vallen, gebaseerd op het feit, dat ze moslim zijn. Die regels baseren ze op hun geloofsovertuiging. Prima, moeten ze zelf weten. Maar dan dienen ze zich ook helemaal te onderscheiden en niet alleen op de punten waar ze voordeel van hebben. Dan dienen er ook wetten en regels te komen, gebaseerd op hun moslim-zijn, die niet voordelig uitpakken. Dan dient men ook te accepteren, dat de straffen voor misdaden gebaseerd worden op hun moslim-zijn.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat klets jij nou, geen rente mogen rekenen kan overal op gebaseerd zijn. Er zijn meerdere punten in die lijst die niet gebaseerd zijn op Islamitisch recht. Bovendien zijn privaatrecht en strafrecht 2 verschillende zaken, of haal jij ze hier in Nederland ook door elkaar?
De kloof is er ja, maar die is nog niet onoverbrugbaar groot.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:27 schreef Mutant01 het volgende:
Volgens mij is die er allang. We leven volgens dezelfde wetten hier in Nederland, en die scheiding is er al. De kloof wordt met de dag groter, ik zie niemand een oplossing aanbieden voor het probleem. Kennelijk vind iedereen het best zo?
dit alles lijkt mij strijdig met de grondwet, en dient dus verworpen te wordenquote:Op zaterdag 29 april 2006 13:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het gaat niet om het soort recht. het gaat erom dat ze zichzelf onder andere regels willen laten vallen, gebaseerd op het feit, dat ze moslim zijn. Die regels baseren ze op hun geloofsovertuiging. Prima, moeten ze zelf weten. Maar dan dienen ze zich ook helemaal te onderscheiden en niet alleen op de punten waar ze voordeel van hebben. Dan dienen er ook wetten en regels te komen, gebaseerd op hun moslim-zijn, die niet voordelig uitpakken. Dan dient men ook te accepteren, dat de straffen voor misdaden gebaseerd worden op hun moslim-zijn.
het feit dat ze aangeven dat ze ze willen verandert natuurlijk al een hoop... for one thing, van mij hoeft de moslimgemeenschap in nederland niet verder te groeien. straks krijgen ze voet aan politieke bodem, ik moet er toch niet aan denken met dat soort ideeenquote:Op zaterdag 29 april 2006 13:32 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De kloof is er ja, maar die is nog niet onoverbrugbaar groot.
Maar zodra er aparte wetten komen voor verschillende bevolkingsgroepen, is het gedaan.
Waarom dienen ze zich HELEMAAL te onderscheiden? En wie zegt dat ze op die punten puur en alleen voordeel hebben. Het slaat natuurlijk nergens op wat je hier zegt. Dan zou je bijv als land nooit wetten of regels kunnen wijzigen want nee, de regels zijn absoluut en moeten over de gehele lijn worden toegepast. Het zijn geen strafrechtelijke eisen, je haalt een heel ander rechtsgebied aan.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het gaat niet om het soort recht. het gaat erom dat ze zichzelf onder andere regels willen laten vallen, gebaseerd op het feit, dat ze moslim zijn. Die regels baseren ze op hun geloofsovertuiging. Prima, moeten ze zelf weten. Maar dan dienen ze zich ook helemaal te onderscheiden en niet alleen op de punten waar ze voordeel van hebben. Dan dienen er ook wetten en regels te komen, gebaseerd op hun moslim-zijn, die niet voordelig uitpakken. Dan dient men ook te accepteren, dat de straffen voor misdaden gebaseerd worden op hun moslim-zijn.
Mag ik meedenken?quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:01 schreef Triggershot het volgende:
Als moslims doorgaan met hun idioot gedrag en idiote voorstellen doen op Europees grondgebied, dan wil ik dat ze oprotten naar 1 van die enge moslimlanden in de wereld.quote:Op zaterdag 29 april 2006 07:44 schreef niet_links het volgende:
[..]
Kijk en dit is waar ik altijd bang voor geweest ben dat moslims opeens vreemde dingen gaan eisen zoals eigen wetten. Het is toch van de zotten dat ze dat doen, dit is de eerste stap straks moeten die wetten ook gelden voor niet moslims. Als moslims zich gewoon aanpassen aan onze wetten is er niets aan de hand, maar zoals je ziet er wordt meer en meer verwacht van de wersterse gemeenschap. Ik vind dit een foute ontwikkeling die zeker niet in Nederland moet plaatsvinden. Dit bedoel ik met de angst dat vrijheden van moslims onze vrijheden gaan aantasten. Hier is het eerste bewijs. Nu geld het nog alleen voor hun... later moeten wij ook meedoen. Hopelijk komt dit er niet doorheen in Zweden.
Dat is een totaal andere situatie, escalatie om andere redenen en totaal niet hiermee te vergelijken.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, net als dat er massaal rellen waren in Nederland toen het uitbarstte in Frankrijk. Lekkere doemdenkers![]()
Wetten mogen best gewijzigd worden. Maar discriminatie of een vorm van apartheid in de wet opnemen lijkt me niet echt een wenselijk iets.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom dienen ze zich HELEMAAL te onderscheiden? En wie zegt dat ze op die punten puur en alleen voordeel hebben. Het slaat natuurlijk nergens op wat je hier zegt. Dan zou je bijv als land nooit wetten of regels kunnen wijzigen want nee, de regels zijn absoluut en moeten over de gehele lijn worden toegepast. Het zijn geen strafrechtelijke eisen, je haalt een heel ander rechtsgebied aan.
het is rascistisch ja. maar ik denk er ook zo over. Moslims met dergelijke ideeën zou ik echt niet in de polititiek willen zien.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:34 schreef Aarde het volgende:
ik moet er toch niet aan denken met dat soort ideeenis dat racistisch
![]()
Nee hoor, ik vind het helemaal niet best. Maar wat kun je eraan doen?quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij is die er allang. We leven volgens dezelfde wetten hier in Nederland, en die scheiding is er al. De kloof wordt met de dag groter, ik zie niemand een oplossing aanbieden voor het probleem. Kennelijk vind iedereen het best zo?
Die is allang onoverbrugbaar. Het is een leuke droom om te denken dat als moslims allemaal goed en aangepast bezig zijn, dat er plotseling helemaal niets aan de hand is. Trust me, ik maak het dagelijks nog mee. Fact is, er is een kloof, sommige leggen zich erbij neer, sommige denken, nou er is toch een kloof, dan kunnen we er net zo goed gebruik van maken. En dat doet deze moslimorganisatie. Dat is link natuurlijk, want er zijn ook bijv. extreem rechtse groeperingen die zo'n kloof ge of misbruiken.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:32 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De kloof is er ja, maar die is nog niet onoverbrugbaar groot.
Maar zodra er aparte wetten komen voor verschillende bevolkingsgroepen, is het gedaan.
Precies, uiteindelijk ondermijnen ze het draagvlak voor de niet extremistische moslims.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:37 schreef Mutant01 het volgende:
En dat doet deze moslimorganisatie. Dat is link natuurlijk, want er zijn ook bijv. extreem rechtse groeperingen die zo'n kloof ge of misbruiken.
Het islamitische gedachtengoed verschilt enorm van gebied en gebied, van regio tot regio. De moslimgemeenschap in Nederland is zo divers, dat dit soort zaken ONMOGELIJK in Nederland voorkomen. Islamitische landen onderlin verschillen al enorm, dus wat je zegt is gewoon onzin.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:35 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Dat is een totaal andere situatie, escalatie om andere redenen en totaal niet hiermee te vergelijken.
Het islamitische gedachtengoed in Zweden verschilt heus niet zoveel met dat in Nederland; eenvoudigweg omdat het in beide landen zijn oorsprong vind in dezelfde geschriften. Daarom acht ik het niet bepaald ondenkbaar dat dit soort toestanden als in Zweden zich ook in ons land zullen gaan manifesteren.
Tja, dikke kans dat dat erin zit.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gezien Europa's zeer geweldadige geschiedenis is dit de meest voor de hand liggende toekomst voor Moslims in Europa ja... 'Geen'.
Ik zie ze al massaal jihaten in een non functionele fabriekshal.quote:Op zaterdag 29 april 2006 08:20 schreef Seneca het volgende:
Overigens vind ik het best dat moslims vrijkrijgen voor het vrijdaggebed. Maar no way dat ze dan vrij krijgen op Christelijke feestdagen natuurlijk.
Ach het zal wel mee vallen. De overgrote meerheid zijn gewoon redelijke mensen die ook gewoon hun leventje leiden.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:40 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Tja, dikke kans dat dat erin zit.
Dat waren de meeste Duitsers in 1939 ook.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:42 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Ach het zal wel mee vallen. De overgrote meerheid zijn gewoon redelijke mensen die ook gewoon hun leventje leiden.
Ja, jij wilt "een cultuur weghebben" omdat deze volgens jou subjectieve gronden niet strookt met jou normen en waarden. Ik wil niets weghebben, aangezien beide onderdeel maken van mijn identiteit. Fact is, dat jouw angst om "onder islamitisch gezag" te leven, nergens op gebaseerd is. Ik vind dat gevaarlijk. Wat ook een feit is, is dat je de arabische cultuur als een ziet, ook dat slaat nergens op.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:37 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vind het helemaal niet best. Maar wat kun je eraan doen?
Ik vind echter wel dat Europa voor Europeanen is en niet voor de zandbak cultuur die inmiddels diep in Europa begint door te dringen. De Islam is op veel manieren te interpreteren en dat is nou juist wat fout gaat. De trend die in Europa heerst is niet de Islam maar de Arabische versie van de Islam. En de Arabische cultuur moet zo ver mogelijk weg worden gehouden uit Europa.
Sommige dingen zijn nou eenmaal niet met elkaar te mengen. En ik weet wel welke cultuur mijn voorkeur heeft en welke ik dus liever zie verdwijnen. En als dat op een dag met geweld moet is dat dan maar jammer. Maar ik vecht liever dan dat ik ook maar 1 dag onder Islamitisch gezag zal leven.
En de meeste Joegoslavenquote:Op zaterdag 29 april 2006 13:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat waren de meeste Duitsers in 1939 ook.
Dan stel ik de Iraanse klederdracht voor voor vrouwen, inclusief die geile uitstralingquote:Op zaterdag 29 april 2006 13:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Tuurlijk alle goede ideeen zullen overwogen worden.
Nee hoor, dat waren de meeste Duitsers niet in 1939. Het land zat in armoede en verval.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat waren de meeste Duitsers in 1939 ook.
Maar daarom was men in de regel wel redelijkquote:Op zaterdag 29 april 2006 13:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat waren de meeste Duitsers niet in 1939. Het land zat in armoede en verval.
Nee, maar er heerste wel duidelijk wat. Armoede en vernedering waren belangrijke factoren in WW2. Die factoren zijn hier nu niet aan de orde.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar daarom was men in de regel wel redelijk
De meeste Duitsers hadden in 1939 nou echt niet zoiets van 'Kom, laten we eens 6 miljoen joden over de kling jagen'
Lekker belangrijk wat jij met je jihaat cultuur wel allemaal niet ziet..opzouten met die wannabe despoten. Nog sterker...opzouten met al die geloven.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, jij wilt "een cultuur weghebben" omdat deze volgens jou subjectieve gronden niet strookt met jou normen en waarden. Ik wil niets weghebben, aangezien beide onderdeel maken van mijn identiteit. Fact is, dat jouw angst om "onder islamitisch gezag" te leven, nergens op gebaseerd is. Ik vind dat gevaarlijk. Wat ook een feit is, is dat je de arabische cultuur als een ziet, ook dat slaat nergens op.
quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:46 schreef wonko het volgende:
[..]
Lekker belangrijk wat jij met je jihaat cultuur wel allemaal niet ziet..opzouten met die wannabe despoten. Nog sterker...opzouten met al die geloven.
Nog niet...wacht maar tot de islam ook maar 1 vinger in de pap te roeren krijgt.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, maar er heerste wel duidelijk wat. Armoede en vernedering waren belangrijke factoren in WW2. Die factoren zijn hier nu niet aan de orde.
En daar zouden ze de komende tien jaar nog best eens gebruik van moeten maken.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:45 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens hebben de meeste moslims in Europa nog altijd een 2e plaats om naar toe te gaan.
Bullshit.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, maar er heerste wel duidelijk wat. Armoede en vernedering waren belangrijke factoren in WW2. Die factoren zijn hier nu niet aan de orde.
Ga je dan tegen me vechten jongen?quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:47 schreef wonko het volgende:
[..]
Nog niet...wacht maar tot de islam ook maar 1 vinger in de pap te roeren krijgt.
De beste plaats is het kerkhof...maar ik denk dat jij wat anders bedoeld.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:45 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens hebben de meeste moslims in Europa nog altijd een 2e plaats om naar toe te gaan.
Met liefde knul.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ga je dan tegen me vechten jongen?
Ja, ik wil inderdaad de Arabische cultuur en alle versie's die daarvan bestaan weghebben. Het strookt inderdaad niet met mijn normen en waarden. Net zoals de Westerse cultuur niet met die van veel Islamieten strookt en zij daar continue aanpassingen voor willen. Dus zo raar is dat toch niet van mij?quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, jij wilt "een cultuur weghebben" omdat deze volgens jou subjectieve gronden niet strookt met jou normen en waarden. Ik wil niets weghebben, aangezien beide onderdeel maken van mijn identiteit. Fact is, dat jouw angst om "onder islamitisch gezag" te leven, nergens op gebaseerd is. Ik vind dat gevaarlijk. Wat ook een feit is, is dat je de arabische cultuur als een ziet, ook dat slaat nergens op.
Haha sorry, maar zet je onderbuikgevoelens alsjeblieft niet te koop hiero. Er zijn enkele kleine irritaties die wederzijds zijn. Vooralsnog iets wat helemaal niet gek is (zie Amerika waar het VEEL erger is met bijvoorbeeld latino's en zwarten).quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Bullshit.
Europa begint zich OPENLIJK te ergeren aan Moslims. Wat economisch verval erbij en de boel kan als een blad aan een boom omslaan.
Het is 5 voor 12.
Ach ja...irritaties jeuken...jeuk is erger dan pijn...en we zitten niet in amerika.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:49 schreef Mutant01 het volgende:
Haha sorry, maar zet je onderbuikgevoelens alsjeblieft niet te koop hiero. Er zijn enkele kleine irritaties die wederzijds zijn. Vooralsnog iets wat helemaal niet gek is (zie Amerika waar het VEEL erger is met bijvoorbeeld latino's en zwarten).
Degene met dat soort ideeen mogen gelijk gaan. Misschien moeten we gewoon nu we de meerderheid nog hebben wetten maken die de islam verbieden. Bedoel dat is toch ook democratie mutant. Jij zegt het mag veranderen als wij een meerderheid hebben. Misschien moeten we dat dan maar gelijk voorkomen. Ik vind Moslims met dit soort ideeen heel eng. Ze bevestigen mijn beeld over moslims, het idee wacht maar als er meer van ons zijn.. ipv aanpassen aan de westerse maatschappij.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:45 schreef Mutant01 het volgende:
Dacht ik al..de vreedzame in tolerante moslim spreekt wederom vanuit het verstand van zijn geloof.quote:
Wat is dit nu weer voor een bevooroordeeld antwoord, direkt refereren aan onderbuik gevoelens welke ik zou hebben.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Haha sorry, maar zet je onderbuikgevoelens alsjeblieft niet te koop hiero. Er zijn enkele kleine irritaties die wederzijds zijn. Vooralsnog iets wat helemaal niet gek is (zie Amerika waar het VEEL erger is met bijvoorbeeld latino's en zwarten).
Je verschilt in die zien niet van moslim-extremisten nee. Maar dat vind ik nog wel een te verwerpen mening en manier van redeneren.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:49 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Ja, ik wil inderdaad de Arabische cultuur en alle versie's die daarvan bestaan weghebben. Het strookt inderdaad niet met mijn normen en waarden. Net zoals de Westerse cultuur niet met die van veel Islamieten strookt en zij daar continue aanpassingen voor willen. Dus zo raar is dat toch niet van mij?
Top, maar die arabische cultuur is er eenmaal, en gaat ook niet weg. Dus door continu te gaan huilen dat je liever die arabische cultuur niet hebt, los je niets op. Ook zorgt het er niet voor dat de kloof verdwijnt. Er zijn teveel mensen die de arabische cultuur niet weg willen hebben omdat ze er deel van uitmaken.quote:De Arabische cultuur maakt helemaal geen deel uit van mijn identiteit en ik kan er niets in vinden dat ik een toevoeging vind aan de huidige Westerse maatschappij. Dus ik zie hem liever vertrekken; en dat is niet gebaseerd op angst maar op voorkeur. Ik ben namelijk helemaal nergens bang voor, die fout maken veel mensen tegenwoordig. Je wordt gelijk bestempeld als angsthaas omdat je een cultuur liever ziet gaan dan komen. Als jij het logischer vindt om dat als angst te zien vind ik dat prima, maar vergeet niet dat het geen angst is. Ik heb gewoon een duidelijke voorkeur voor mijn eigen Westerse cultuur.
Nee, zelfbescherming heet dat. Ik vroeg of je tegen mij wou vechten, jij antwoorde positief. Moet je niet terugkrabbelen he huilie.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:51 schreef wonko het volgende:
[..]
Dacht ik al..de vreedzame in tolerante moslim spreekt wederom vanuit het verstand van zijn geloof.
Inderdaad dat zou kunnen, je zou dat via het democratisch systeem kunnen doen. Maar dan moet je niet inconsequent zijn en tegelijkertijd dus wel huilen om dit soort voorstellen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:51 schreef niet_links het volgende:
[..]
Degene met dat soort ideeen mogen gelijk gaan. Misschien moeten we gewoon nu we de meerderheid nog hebben wetten maken die de islam verbieden. Bedoel dat is toch ook democratie mutant. Jij zegt het mag veranderen als wij een meerderheid hebben. Misschien moeten we dat dan maar gelijk voorkomen. Ik vind Moslims met dit soort ideeen heel eng. Ze bevestigen mijn beeld over moslims, het idee wacht maar als er meer van ons zijn.. ipv aanpassen aan de westerse maatschappij.
quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:43 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dan stel ik de Iraanse klederdracht voor voor vrouwen, inclusief die geile uitstraling![]()
zoiets dus:
[afbeelding]
Wahahaha...je nodigt mij uit tot vechten en dan beroep jij je op zelfbescherming? Wahahaha...zeg meneer de mythomaan....leef je lekker in je leugens?quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, zelfbescherming heet dat. Ik vroeg of je tegen mij wou vechten, jij antwoorde positief. Moet je niet terugkrabbelen he huilie.
Dus je zegt dat Europa bestaat uit genocideplegers of mensen die niet ervoor terugdeinsen om mensen massaal te vermoorden.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor een bevooroordeeld antwoord, direkt refereren aan onderbuik gevoelens welke ik zou hebben.
Europa is geen Amerika, welke in de basis simpelweg toleranter zijn dan Europeanen. Genocide en Xenofobie is hier uitgevonden he. En zelfs in de recente geschiedenis hebben we daar nog duidelijke voorbeelden van gezien.
Zeg...we hebben in europa de afgelopen 50 jaar het juk van het ene geloof afgeworpen...huillies of niet maar het volgende geloof wat staat te trappelen om de massa te onderwerpen moet gewoon absoluut opzouten...democratisch of niet.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inderdaad dat zou kunnen, je zou dat via het democratisch systeem kunnen doen. Maar dan moet je niet inconsequent zijn en tegelijkertijd dus wel huilen om dit soort voorstellen.
Fuck de arabische cultuur, fuck de profeet of welke jandoedel ook. Als er leipo's zijn die met dit soort (bovenstaande) voorstellen aan komen kakken, heb ik reden genoeg om te huiveren. En als jij, of welke moslim ook, daar in eerste instantie nog wel positief tegenover wil staan, ben je dus per definitie een persoon om te wantrouwen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:52 schreef Mutant01 het volgende:
Top, maar die arabische cultuur is er eenmaal, en gaat ook niet weg. Dus door continu te gaan huilen dat je liever die arabische cultuur niet hebt, los je niets op. Ook zorgt het er niet voor dat de kloof verdwijnt. Er zijn teveel mensen die de arabische cultuur niet weg willen hebben omdat ze er deel van uitmaken.
Maar Mutant, je begrijpt toch wel dat "aparte wetten" voor moslims ook betekent dat je een officiële manier moet hebben om moslims van niet-moslims te kunnen onderscheiden?quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:52 schreef Mutant01 het volgende:
Top, maar die arabische cultuur is er eenmaal, en gaat ook niet weg. Dus door continu te gaan huilen dat je liever die arabische cultuur niet hebt, los je niets op. Ook zorgt het er niet voor dat de kloof verdwijnt. Er zijn teveel mensen die de arabische cultuur niet weg willen hebben omdat ze er deel van uitmaken.
Haha, een uitnodiging die jij positief beantwoorde kerelquote:Op zaterdag 29 april 2006 13:55 schreef wonko het volgende:
[..]
Wahahaha...je nodigt mij uit tot vechten en dan beroep jij je op zelfbescherming? Wahahaha...zeg meneer de mythomaan....leef je lekker in je leugens?
Maar geen reet uit...als die genocide maar gericht is op bepaalde wannabe onderdrukkers is daar niets mis mee.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus je zegt dat Europa bestaat uit genocideplegers of mensen die niet ervoor terugdeinsen om mensen massaal te vermoorden.Mooie cultuur.
Luister vriend, zolang die Arabische cultuur niet voor spanningen zorgt of politiek aanwezig is vind ik ook dat iedereen een beetje water bij de wijn moet doen. Maar op het moment dat zij politiek aanwezig is is dat voor mij de grens. Dus geen regels en wetten gebaseerd op het Islamitische gedachtegoed. En het grappige is dat dat niet los van elkaar te maken is; de Islam moet en zal invloed krijgen in de Europese politiek. Dus dan zie ik het liever verdwijnen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je verschilt in die zien niet van moslim-extremisten nee. Maar dat vind ik nog wel een te verwerpen mening en manier van redeneren.
Ach ja...jij nodigt mij uit en ik loop niet weg dus ben ik de agressieveling? Wahahahahaha...en dan ook nog de jaren tachtig geitenwollensokkenvuller uithangen met zijn demagogische multiknuffelwoordjes.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Haha, een uitnodiging die jij positief beantwoorde kerelGa lekker om de hete brei heendraaien islamofoob.
Dat zeg ik inderdaadquote:Op zaterdag 29 april 2006 13:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus je zegt dat Europa bestaat uit genocideplegers of mensen die niet ervoor terugdeinsen om mensen massaal te vermoorden.Mooie cultuur.
Ja, en waaruit blijkt dat ik voor dergelijke wetgeving zou zijn dan? Ik vecht voor het recht dat deze moslims hebben om een dergelijke voorstel te doen. Iets wat een aantal kennelijk anti-democratische mensen hier willen verbieden.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:57 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Maar Mutant, je begrijpt toch wel dat "aparte wetten" voor moslims ook betekent dat je een officiële manier moet hebben om moslims van niet-moslims te kunnen onderscheiden?
De kans dat ik of jij ermee te maken krijgen is nihiel, en totaal niet realistisch eigenlijk. De moslims alhier hebben een andere (al dan niet politieke) denkwijze dan deze organisatie. Dat blijkt uit het stemgedrag e.d. En ja, de voorstellen zijn voor de rest belachelijk.quote:Dat zou in de praktijk betekenen dat de moslimgemeenschap volledig segregeert, uit EIGEN beweging. Dan zou jij, als "mutant", ook verplicht worden om één van je twee identiteiten op te geven. Je zou niet langer én "Nederlander" en "moslim" kunnen zijn, het zou als het ware of-of zijn (immers voor jou als moslim zouden dan "aparte" wetten gelden, niet de Nederlandse).
Zeker.quote:En da's een gevaarlijke situatie en iets waar die Zweedse moslimorganisatie niet bij stilstaat denk ik.
Was het maar een uitnodiging. Is een vraag al een uitnodiging bij je? Ben je een beetje asociaal opgevoed jongen?quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:59 schreef wonko het volgende:
[..]
Ach ja...jij nodigt mij uit en ik loop niet weg dus ben ik de agressieveling? Wahahahahaha...en dan ook nog de jaren tachtig geitenwollensokkenvuller uithangen met zijn demagogische multiknuffelwoordjes.
Wat is niet los van elkaar te maken? Ik ben moslim en Nederlander, en als ik iets vind zal ik dat niet onder stoelen of banken steken, het is immers mijn democratisch recht om mijn mening te uiten. Daarmee mag je dus ook "politieke" voorstellen doen. Als jij er tegen bent rest jou om tegen dergelijke voorstellen te zijn door er bijv niet op te stemmen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:59 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Luister vriend, zolang die Arabische cultuur niet voor spanningen zorgt of politiek aanwezig is vind ik ook dat iedereen een beetje water bij de wijn moet doen. Maar op het moment dat zij politiek aanwezig is is dat voor mij de grens. Dus geen regels en wetten gebaseerd op het Islamitische gedachtegoed. En het grappige is dat dat niet los van elkaar te maken is; de Islam moet en zal invloed krijgen in de Europese politiek. Dus dan zie ik het liever verdwijnen.
Islam en politiek.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is niet los van elkaar te maken?
Ah ok, ja met al dat gekibbel hier heb ik je oorspronkelijke argument blijkbaar gemist.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, en waaruit blijkt dat ik voor dergelijke wetgeving zou zijn dan? Ik vecht voor het recht dat deze moslims hebben om een dergelijke voorstel te doen. Iets wat een aantal kennelijk anti-democratische mensen hier willen verbieden.
Ja, kijk als je zo kortzichtig denkt begrijp ik je antwoorden natuurlijk.quote:
Geeft niet, er zijn behoorlijk wat mensen die je altijd wat in je schoenen proberen te schuivenquote:Op zaterdag 29 april 2006 14:04 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Ah ok, ja met al dat gekibbel hier heb ik je oorspronkelijke argument blijkbaar gemist.
Maar ja, natuurlijk mogen ze altijd een voorstel doen. Maar dan mogen we er natuurlijk ook kritiek op hebben.
Verre van. Op een vraag geef je een eerlijk antwoord. En dat deed ik...blijk ik opeens agressief te zijn.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Was het maar een uitnodiging. Is een vraag al een uitnodiging bij je? Ben je een beetje asociaal opgevoed jongen?
Het lijkt wel een moslim.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, kijk als je zo kortzichtig denkt begrijp ik je antwoorden natuurlijk.
Ja, je agressiviteit bleek in je antwoord verwikkeld te zijn.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:06 schreef wonko het volgende:
[..]
Verre van. Op een vraag geef je een eerlijk antwoord. En dat deed ik...blijk ik opeens agressief te zijn.En dat jongen...bewaar dat voor je vrienden of klasgenoten.
Lekkere dooddoener.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Pff, huillie-retoriek. Het is simpelweg een voorstel dat lijnrecht ingaat tegen de principes van onze rechtstaat. Nogal logisch dus dat het zoveel weerstand oproept.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:00 schreef Mutant01 het volgende:
Ja, en waaruit blijkt dat ik voor dergelijke wetgeving zou zijn dan? Ik vecht voor het recht dat deze moslims hebben om een dergelijke voorstel te doen. Iets wat een aantal kennelijk anti-democratische mensen hier willen verbieden.
Ja, fijn is dat in dit land he...zat landen die een bepaald geloof als hoofdgeloof hebben waar dat niet zo is.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Geeft niet, er zijn behoorlijk wat mensen die je altijd wat in je schoenen proberen te schuivenEn inderdaad, tuurlijk mag je er kritiek op hebben. Maar ik mag ook kritiek op kritiek hebben
![]()
Lekker nep om eerst een vraag te stellen en dan als je antwoord hebt snel je eerst post aan te passen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je bedoelt zijn punt dat men in een democratisch land stellingen mag poneren. Ik ben het daar totaal mee eens...echter kritiek op die stellingen is ook toegestaan.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat een goede reactie om iemands punt te vermijden
Nee, je opmerking sloeg gewoon nergens op. Eerst ben je indirect moslims aan het verwijten dat ze geen onderscheid kunnen maken tussen Islam en Politiek (dan zeg je dat het niet de Islam is, maar de arabische cultuur/versie van de Islam), vervolgens blijkt dat je zelf dat onderscheid niet eens kan makenquote:Op zaterdag 29 april 2006 14:09 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Lekkere dooddoener.
Waarom kan jij niet begrijpen dat ik niets op heb met een cultuur die mijn levenswijze afkeurt? Er zitten hier miljoenen Moslims in Europa die massaal onze levenswijze afkeuren en middels de politiek meer invloed proberen te krijgen. En dan vindt jij het raar dat ik dat liever zie gaan dan komen?
Je probeert iets te lijmen want niet te lijmen valt. Ik heb dat al geaccepteerd, nu jij nog.
Als het aan de moslim ligt wordt dat een 'democratisch' recht.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:10 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Lekker nep om eerst een vraag te stellen en dan als je antwoord hebt snel je eerst post aan te passen.
Pardon? Misschien moet je eens leren lezen. Ik vecht voor het democratisch recht dat de moslims in deze hebben om dergelijke stellingen te deponeren. Volgens mij ben jij niet zo bekend met de principes van onze rechtsstaat. En nergens heb ik gezegd dat het "gek" is dat het zoveel weerstand oproept.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:10 schreef Capa het volgende:
[..]
Pff, huillie-retoriek. Het is simpelweg een voorstel dat lijnrecht ingaat tegen de principes van onze rechtstaat. Nogal logisch dus dat het zoveel weerstand oproept.
Vechten voor het recht dat deze moslims hebben, is hetzelfde als vechten voor het recht van neonazi's om Mein Kampf te bewieroken: ga gerust je gang maar mijn respect heb je niet in dezen.
Dát is pas een dooddoener: Je weet er niets van, je bent onwetend. Ieder argument dat op tafel wordt gelegd wordt er even snel weer afgeveegd onder de noemer "onwtendheid".quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:13 schreef Mutant01 het volgende:
Het toont alleen maar je onwetendheid aan imo.
Ik was al bezig met aanpassen voordat jij gereageerd was, en ik was klaar met aanpassen nadat jij gereageerd had huilie. Ik kan maar 1 ding tegelijk.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:10 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Lekker nep om eerst een vraag te stellen en dan als je antwoord hebt snel je eerst post aan te passen.
Angst of geen angst...alles in strijd tegen een overheersing door een geloofsovertuiging is geoorloofd. Ik kwam zeer recent een mooie toepasbare spreuk voor tegen. "Nobody can give you freedom. Nobody can give you equality or justice or anything. If you're a man, you take it."quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:13 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, je opmerking sloeg gewoon nergens op. Eerst ben je indirect moslims aan het verwijten dat ze geen onderscheid kunnen maken tussen Islam en Politiek (dan zeg je dat het niet de Islam is, maar de arabische cultuur/versie van de Islam), vervolgens blijkt dat je zelf dat onderscheid niet eens kan makenHet toont alleen maar je onwetendheid aan imo. Daarna zeg je dat de Islam en Politiek een geheel zijn, terwijl het aan het begin van je verhaal alleen nog in de arabische versie was. En nu is het zelfs zo dat er hier MILJOENEN (Volgens jou) moslims in Europa zitten die MASSAAL je levenswijze afkeurt en middels politiek invloed proberen te krijgen. Eerst zij je nog dat je geen angst had, maar wat blijkt uit deze tekst, gewoon pure angst gebaseerd op niet rationele argumenten of feiten.
Mooie sig he, naaperquote:Op zaterdag 29 april 2006 14:17 schreef wonko het volgende:
[..]
Angst of geen angst...alles in strijd tegen een overheersing door een geloofsovertuiging is geoorloofd. Ik kwam zeer recent een mooie toepasbare spreuk voor tegen. "Nobody can give you freedom. Nobody can give you equality or justice or anything. If you're a man, you take it."
Er zal alleen onderscheid gemaakt worden totdat men dit soort onzin in de grondwet weet te krijgen met leugens en bedrog...dan blijkt men ineens wel de grondwet te kunnen respecteren...dan is iedereen ineens weer wel gelijk voor de wet.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:16 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Dát is pas een dooddoener: Je weet er niets van, je bent onwetend. Ieder argument dat op tafel wordt gelegd wordt er even snel weer afgeveegd onder de noemer "onwtendheid".
Er zijn Moslims, maar niet iedere Moslim is hetzelfde... en nu is er een organisatie die wetgeving wil speciaal voor Moslims... welke Moslims dan? Want niet alle Moslims zijn toch hetzelfde? Hoe gaat zulk recht daar onderscheid in maken?
Goed he.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mooie sig he, naaperHet was een moslim ook nog die dat zei
![]()
Moslims zijn wel hetzelfde. Of lees je niet dezelfde posts die ik lees.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:16 schreef ScienceFriction het volgende:
Er zijn Moslims, maar niet iedere Moslim is hetzelfde... en nu is er een organisatie die wetgeving wil speciaal voor Moslims... welke Moslims dan? Want niet alle Moslims zijn toch hetzelfde? Hoe gaat zulk recht daar onderscheid in maken?
Oh, nu zijn ze ineens allemaal hetzelfde...quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moslims zijn wel hetzelfde. Of lees je niet dezelfde posts die ik lees.
Ja hoor. Vecht maar lekker door.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:15 schreef Mutant01 het volgende:
Ik vecht voor het democratisch recht dat de moslims in deze hebben om dergelijke stellingen te deponeren.
Ooit gehoord van het fenomeen sarcasme.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:23 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Oh, nu zijn ze ineens allemaal hetzelfde...Dus de extremisten en zo... allemaal hetzelfde? Kom op zeg. De Moslimorganisaties buitelen over elkaar heen om uit te leggen dat je niet alle Moslims over één kam mag scheren, dat er wel degelijk verschillen zijn, dat mensen als Bin Laden een heel ander soort Moslim is, dat Hirsi Ali een foute Moslim is, dat Aboutaleb een afvallige is, etc etc...
Jouw posts lezende zijn moslim niet allemaal hetzelfde maar toch weer wel? Graag wat uitleg.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moslims zijn wel hetzelfde. Of lees je niet dezelfde posts die ik lees.
Ik zie nu pas je PI...quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ooit gehoord van het fenomeen sarcasme.
Er zijn mensen die hier in deze thread posten, die moslims wel allemaal "hetzelfde" beschouwen.
Dank je, en ik ben het helemaal met je eens.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:24 schreef Capa het volgende:
[..]
Ja hoor. Vecht maar lekker door.
Men heeft het recht om zulke stellingen te deponeren. Fijn. Succes ermee.
Verder heeft 'men' (want de rechtstaat spreekt liever in algemene termen) ook het recht dit soort stellingen af te doen als
1) stompzinnig
2) gevaarlijk
3) ondoordacht
4) uiterst discriminerend
5) anti-emancipatoir
en uiteindelijk
6) anti-democratisch
Ik ben niet geïnteresseerd in dit soort malafide ideeën, ook al heeft iedereen het recht om ze te verzinnen en er een manifest omheen te kleien.
Ik verwerp ze, simpelweg. Met een groots gebaar, zodat iedereen het zien kan.
Verder wens ik jou veel succes toe in de strijd die je ongetwijfeld voert tegen het Onbegrip.![]()
Mijn opmerking slaat wel degelijk ergens op. Dat jij dat niet vindt betekend niet dat het niet zo is.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, je opmerking sloeg gewoon nergens op. Eerst ben je indirect moslims aan het verwijten dat ze geen onderscheid kunnen maken tussen Islam en Politiek (dan zeg je dat het niet de Islam is, maar de arabische cultuur/versie van de Islam), vervolgens blijkt dat je zelf dat onderscheid niet eens kan makenHet toont alleen maar je onwetendheid aan imo. Daarna zeg je dat de Islam en Politiek een geheel zijn, terwijl het aan het begin van je verhaal alleen nog in de arabische versie was. En nu is het zelfs zo dat er hier MILJOENEN (Volgens jou) moslims in Europa zitten die MASSAAL je levenswijze afkeurt en middels politiek invloed proberen te krijgen. Eerst zij je nog dat je geen angst had, maar wat blijkt uit deze tekst, gewoon pure angst gebaseerd op niet rationele argumenten of feiten.
quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:26 schreef Mutant01 het volgende:
Dank je, en ik ben het helemaal met je eens.![]()
Als je nou eens de moeite nam om het te lezen alvorens je een oordeel velt, die stukjes zijn wetenschappelijk tot stand gekomen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 10:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is topicspam en dat mag niet. Je topics waar je naar linkt hebben namelijk niks met het onderwerp te maken en dienen alleen om je eigen lulkoek verhaaltjes te spammen.
Allemaal leuk en aardig, maar ondertussen zeg je wel dat de Islam en Politiek toch niet van elkaar te scheiden zijn (volgens jou interpretatie kennelijk). Wat voor soort Islam wil je wel dan? Blijkbaar helemaal geen, zeg dat dan gewoon. Dat is namelijk een stuk duidelijker dan dat rare verhaal m.b.t de arabische cultuur.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:29 schreef PhoenixPerry het volgende:
Mijn opmerking slaat wel degelijk ergens op. Dat jij dat niet vindt betekend niet dat het niet zo is.
Ik wil je nog een keer uiitleggen wat ik bedoel:
- Islam en politiek is niet van elkaar te scheiden.
- De Arabische cultuur staat mij niet aan.
- Ik denk dat je de Islam op veel manieren kan interpreteren maar dat dat in Europa op dit moment volgens een Arabisch rolmodel gaat.
[quote]
Dus dan kun je volgens mij heel duidelijk eruit op maken dat wat ik bedoel is dat de Islam zoals hij nu in Europa wordt beleefd naar mijn insziens gebaseerd is op het Arabische rolmodel en dat ik die dus liever zie vertrekken.
Wat een dooddoener, ik plaats mezelf niet in een slachtofferrol, dat doe jij op dit moment. Zodra iemand het niet me je eens is, hem in een slachtofferrol plaatsen is ook lekker makkelijk zeg. Ik ben het niet eens met de toch wel vage kritiek die je uit op mijn cultuur, puur omdat ik het helemaal niet herken in mijn cultuur (al die dingen die jij hier nu vertelt).quote:En nogmaals het is geen angst en geen onwetendheid ik denk gewoon dat je al zo lang in je slachtofferrol zit dat je het verschil niet meer ziet. Je probeert elk puntje aan kritiek op jouw cultuur en geloof weg te wuiven door het onwetendheid te noemen.
Dat recht heb je, maar ondertussen deponeer je wel stellingen waarvan je ze niet onderbouwd. "De arabische cultuur staat mij niet aan" en de Islam en politiek is niet van elkaar te scheiden" zijn natuurlijk zaken waar ik als andere user niets mee kan, je onderbouwd het niet namelijk.quote:Zoals jij vind dat zij het recht hebben om dit te deponeren heb ik het recht om aan te geven dat ik niets van de Islam moet hebben zoals hij nu in Europa zichzelf presenteerd.
Luister, ik scheld nergens naar je en gebruik ook geen denigrerende woorden tegen je. Ik vind het dus ook een beetje ongepast dat je me dus voor huillie e.d. gaat uitmaken. Misschien is het een idee om deze discussie met elkaar dan maar gewoon te staken als je het nodig vind om elkaar voor van alles en nog wat uit te gaan maken?quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik was al bezig met aanpassen voordat jij gereageerd was, en ik was klaar met aanpassen nadat jij gereageerd had huilie. Ik kan maar 1 ding tegelijk.
Ja ik ben niet gediend van valse beschuldigingen en insinuaties.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:36 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Luister, ik scheld nergens naar je en gebruik ook geen denigrerende woorden tegen je. Ik vind het dus ook een beetje ongepast dat je me dus voor huillie e.d. gaat uitmaken. Misschien is het een idee om deze discussie met elkaar dan maar gewoon te staken als je het nodig vind om elkaar voor van alles en nog wat uit te gaan maken?
Hij heeft wel een punt dat de manier, zoals deze organisatie bezigt, juist de Islam in een politieke hoek drukt, omdat er met name wordt gericht op aparte wetgeving, scholing en sociale indeling qua man en vrouw.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:35 schreef Mutant01 het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar ondertussen zeg je wel dat de Islam en Politiek toch niet van elkaar te scheiden zijn (volgens jou interpretatie kennelijk). Wat voor soort Islam wil je wel dan? Blijkbaar helemaal geen, zeg dat dan gewoon. Dat is namelijk een stuk duidelijker dan dat rare verhaal m.b.t de arabische cultuur.
Ja, daar ben ik het mee eens. Echter ik blijf erbij dat dit nog altijd iets vanuit de organisatie zelf komt en dus niet van "de Islam", "de arabische cultuur" of "de moslims". Volgens de Islam zoals ik het ken is het zelfs verboden om in een niet-islamitisch land, islamitisch getinte wetten op te dringen. Ook is het verplicht je te houden aan de regels van het desbetreffende land waar je zit.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:42 schreef ScienceFriction het volgende:
Hij heeft wel een punt dat de manier, zoals deze organisatie bezigt, juist de Islam in een politieke hoek drukt, omdat er met name wordt gericht op aparte wetgeving, scholing en sociale indeling qua man en vrouw.
Aparte wetgeving is gewoon onzin. je woont in een land en je hebt je te houden aan de wetgeving van dat land. Ben je het daar niet mee eens, dan zijn er genoeg landen die wel een gelijksoortige wetgeving hebben. Ik vraag me overigens af hoe die organisatie denkt over zorgverzekring, uitkeringen, etc.
De scholing lijkt mij ook niet zo'n succes, omdat je al een, volgens "Moslims" aparte rol hebt in de samenleving, ga je je ook nog onderscheiden door apart onderwijs, met zeer waarschijnlijk een andere levensvisie dan de openbare, danwel Christelijke scholen. Je voelt je al in een aparte positie gezet en vervolgens ga je jezelf nog verder isoleren. Lijkt me niet echt een logische manier.
Qau sociale rolverdeling van man en vrouw en gescheiden zwemmen van kinderen gaat de klok gewoon decennia terug. Lijkt me ook geen goede ontwikkeling.
Wat voor Islam ik wil? Het maakt voor mij niet zoveel uit waar iemand in gelooft zolang dat geloof geen invloed heeft op mijn dagelijkse leven. De Islam begint dat wel te krijgen nu dus dan kun je inderdaad concluderen dat ik dan liever helemaal geen Islam heb. Hetzelfde geldt overigens ook voor de Christelijke invloed. Dus als dat het wat duidelijker voor je maakt: ik wil geen enkel geloof dat invloed heeft op mijn dagelijkse bestaan geuit d.m.v. politiek. Dus misschien had ik het wat meer kunnen nuanceren door dat direct aan te geven.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar ondertussen zeg je wel dat de Islam en Politiek toch niet van elkaar te scheiden zijn (volgens jou interpretatie kennelijk). Wat voor soort Islam wil je wel dan? Blijkbaar helemaal geen, zeg dat dan gewoon. Dat is namelijk een stuk duidelijker dan dat rare verhaal m.b.t de arabische cultuur.
Het is zeker een dooddoener. Dat weet ik zelf ook maar jij begint tegen mij te praten alsof ik de grootste mongool op aarde ben terwijl mijn antwoorden echt niet zo debiel zijn. Het is toch ergens heel logisch dat iemand die niets tegen bloot bij vrouwen heeft, die niets tegen homosexualiteit heeft, die niets begrijpt van het bedekken van een vrouw, die het dominante gedrag van de Islamitische man niet begrijpt, die vind dat je zelf je keuze's moet maken i.p.v. ze te baseren op een eeuwenoud boek, die sex helemaal niet als een zonde ziet weinig kan vinden in de Islamitische cultuur?quote:Wat een dooddoener, ik plaats mezelf niet in een slachtofferrol, dat doe jij op dit moment. Zodra iemand het niet me je eens is, hem in een slachtofferrol plaatsen is ook lekker makkelijk zeg. Ik ben het niet eens met de toch wel vage kritiek die je uit op mijn cultuur, puur omdat ik het helemaal niet herken in mijn cultuur (al die dingen die jij hier nu vertelt).
Nou, bij deze dan ^^quote:Dat recht heb je, maar ondertussen deponeer je wel stellingen waarvan je ze niet onderbouwd. "De arabische cultuur staat mij niet aan" en de Islam en politiek is niet van elkaar te scheiden" zijn natuurlijk zaken waar ik als andere user niets mee kan, je onderbouwd het niet namelijk.
Dat krijg je er dus van als je onzin clubjes subsidie gaat verlenen.quote:Een pikante bijzonderheid is dat het Zweedse ministerie van Integratie de organisatie 200.000 euro heeft geschonken en de brochures daarmee zelf heeft gefinancierd.
Nee het is niet gek dat je er dan weinig in kan vinden. Maar de perceptie die jij zelf hebt van de Islam strookt anders ook niet met de perceptie die de moslims in het dagelijks leven van de Islam hebben. Mijnsinsziens heb je een veel te radicaal beeld van de Islam die eerder strookt met de wahabistische versie dan met de versie die in opkomst is. Heb je wel eens een islamitisch land bezocht?quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:47 schreef PhoenixPerry het volgende:
Wat voor Islam ik wil? Het maakt voor mij niet zoveel uit waar iemand in gelooft zolang dat geloof geen invloed heeft op mijn dagelijkse leven. De Islam begint dat wel te krijgen nu dus dan kun je inderdaad concluderen dat ik dan liever helemaal geen Islam heb. Hetzelfde geldt overigens ook voor de Christelijke invloed. Dus als dat het wat duidelijker voor je maakt: ik wil geen enkel geloof dat invloed heeft op mijn dagelijkse bestaan geuit d.m.v. politiek. Dus misschien had ik het wat meer kunnen nuanceren door dat direct aan te geven.
[..]
[quote]
Het is zeker een dooddoener. Dat weet ik zelf ook maar jij begint tegen mij te praten alsof ik de grootste mongool op aarde ben terwijl mijn antwoorden echt niet zo debiel zijn. Het is toch ergens heel logisch dat iemand die niets tegen bloot bij vrouwen heeft, die niets tegen homosexualiteit heeft, die niets begrijpt van het bedekken van een vrouw, die het dominante gedrag van de Islamitische man niet begrijpt, die vind dat je zelf je keuze's moet maken i.p.v. ze te baseren op een eeuwenoud boek, die sex helemaal niet als een zonde ziet weinig kan vinden in de Islamitische cultuur?
En nu worden weer Moslims op een hoop gegooidquote:Op zaterdag 29 april 2006 14:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee het is niet gek dat je er dan weinig in kan vinden. Maar de perceptie die jij zelf hebt van de Islam strookt anders ook niet met de perceptie die de moslims in het dagelijks leven van de Islam hebben. Mijnsinsziens heb je een veel te radicaal beeld van de Islam die eerder strookt met de wahabistische versie dan met de versie die in opkomst is. Heb je wel eens een islamitisch land bezocht?
Ja ik neem aan dat wel duidelijk is dat extremistische moslims e.d. buiten de boot vallen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:54 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
En nu worden weer Moslims op een hoop gegooid"De Moslims", terwijl er vaak wordt gezegd dat dat niet moet.
Dan nog zijn er wel verschillen neem ik aan... Anders kunnen de niet-Moslims toch gewoon generaliseren over de Islam? Dan is er toch niets aan de hand?quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja ik neem aan dat wel duidelijk is dat extremistische moslims e.d. buiten de boot vallen.
Nee, ik heb nog nooit een Islamitisch land bezocht. Mijn vriend gaat binnekort naar Marokko en vind het eng. Het grappige is dat ik hem juist heb overtuigd dat het daar allemaal wel meevalt. Ik heb inderdaad een redelijk extreem beeld van de Islam en vind dat niet zo gek; de media heeft daar een hele grote invloed in. Maar als de Islam continue negatief in beeld komt dan wordt het moeilijk een positief beeld te vormen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee het is niet gek dat je er dan weinig in kan vinden. Maar de perceptie die jij zelf hebt van de Islam strookt anders ook niet met de perceptie die de moslims in het dagelijks leven van de Islam hebben. Mijnsinsziens heb je een veel te radicaal beeld van de Islam die eerder strookt met de wahabistische versie dan met de versie die in opkomst is. Heb je wel eens een islamitisch land bezocht?
Dat heb ik trouwens wel vaker gemerkt, o.a. in discussies met meestal nogal rechtse mensen: dat hun opvatting van wat de islam is precies dezelfde is als die van moslimextremisten! Ze kijken eigenlijk naar hun radicale tegenpool aan de "andere kant", en generaliseren dat dan naar "alle moslims".quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja er zijn nog meer verschillen, te veel om op te noemen. Naast verschillen in stromingen, heb je natuurlijk ook cultuurverschillen die gemixt zijn binnen de Islam. Een islam in Marokko wordt op een andere manier in het dagelijks leven gepraktiseerd dan in SA.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:57 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Dan nog zijn er wel verschillen neem ik aan... Anders kunnen de niet-Moslims toch gewoon generaliseren over de Islam? Dan is er toch niets aan de hand?
het gaat erom dat er een grote groep mensen rondloopt met dit soort belachelijke intentiesquote:Op zaterdag 29 april 2006 08:21 schreef nummer_zoveel het volgende:
De gemiddelde Marokkaan in Marokko drinkt waarschijnlijk meer alcohol dan de gemiddelde Europeaan.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:57 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Nee, ik heb nog nooit een Islamitisch land bezocht. Mijn vriend gaat binnekort naar Marokko en vind het eng. Het grappige is dat ik hem juist heb overtuigd dat het daar allemaal wel meevalt. Ik heb inderdaad een redelijk extreem beeld van de Islam en vind dat niet zo gek; de media heeft daar een hele grote invloed in. Maar als de Islam continue negatief in beeld komt dan wordt het moeilijk een positief beeld te vormen.
Maar het grappige is dat ik dus juist weer wel een heel positief beeld heb van Marokko en hoe zij met de Islam omgaat. Het is namelijk niet zo dat ik het per definitie een kutgeloof vind ofzo, ik vind de manier waarop er op dit moment mee om wordt gegaan in Europa (althans dat beeld wat mij volgens jou geschetst wordt) niet positie en die zie ik dus liever vertrekken.
Ja, en dat vind ik dus persoonlijk de beste manier om met geloof om te gaan. En ik heb het idee dat in Europa een aantal mensen uit SA en omliggende landen teveel invloed proberen te krijgen en dat doen d.m.v. van het (mis)bruiken van de Islam.....quote:Op zaterdag 29 april 2006 15:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De gemiddelde Marokkaan in Marokko drinkt waarschijnlijk meer alcohol dan de gemiddelde Europeaan.Dat zijn kleine zaken waarvan je nooit iets meekrijgt in de media. De Islam speelt natuurlijk wel een grote rol in het leven van de Marokkanen, maar dat is voornamelijk binnenshuis.
En daar wordt het soms wel eens lastig voor niet-Moslims... Wat niet-Moslims niet willen is de extravagante versie van de Islam in Nederland. Ik neem aan dat de meeste stromingen binnen de Islam dat ook niet willen. Maar dan komen er vaak mensen aan het woord die zeggen "maar dat is niet de Islam, zo hoort het niet, etc etc".quote:Op zaterdag 29 april 2006 15:00 schreef Mutant01 het volgende:
Ja er zijn nog meer verschillen, te veel om op te noemen. Naast verschillen in stromingen, heb je natuurlijk ook cultuurverschillen die gemixt zijn binnen de Islam. Een islam in Marokko wordt op een andere manier in het dagelijks leven gepraktiseerd dan in SA.
Het is een feit dat ze dat doen. Maar daarom pleit ik ook voor veel meer samenwerking tussen gematigd Islamitische landen en West Europese landen. In Marokko worden alle moskeeén bijv. gecontroleerd door de staat. Een imam die haatzaait mag daar gewoon niet aan de slag. Er zijn gevallen bekend waarbij zo'n imam die een preekverbod heeft in Marokko, naar Nederland vertrekt en dan wel gewoon zn gang kan gaan. Dan is er toch iets verkeerds gegaan lijkt me.quote:Op zaterdag 29 april 2006 15:08 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Ja, en dat vind ik dus persoonlijk de beste manier om met geloof om te gaan. En ik heb het idee dat in Europa een aantal mensen uit SA en omliggende landen teveel invloed proberen te krijgen en dat doen d.m.v. van het (mis)bruiken van de Islam.....
Als hier de moskees zouden worden gecontroleerd dan wordt er meteen moord en brand geschreeuwd. Het zou een inbreuk zijn op de vrijheid van Godsdienst. het zou stigmatiserend zijn. Kortom: de slachtofferrol.quote:Op zaterdag 29 april 2006 15:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is een feit dat ze dat doen. Maar daarom pleit ik ook voor veel meer samenwerking tussen gematigd Islamitische landen en West Europese landen. In Marokko worden alle moskeeén bijv. gecontroleerd door de staat. Een imam die haatzaait mag daar gewoon niet aan de slag. Er zijn gevallen bekend waarbij zo'n imam die een preekverbod heeft in Marokko, naar Nederland vertrekt en dan wel gewoon zn gang kan gaan. Dan is er toch iets verkeerds gegaan lijkt me.
Ja, en dat is waarom mensen zoals mij dan zo hard beginnen te steigeren. Want het is wel zo dat zulke Islamieten veel meer invloed hebben dan de gematigde Moslims. Kijk, ik weet ook wel dat niet alle Moslims zo zijn of naar de sharia willen leven. Maar als zij geen invloed uitoefenen en extremistische mensen wel invloed uitoefenen worden de extremisten de "baas". Over de rug van gematigde Moslims. Maar ze maken wel veel meer kapot. Kijk bv. naar zo'n Abou Jah Jah, die heeft veel meer kapot gemaakt dan dat hij iets probeerde goed te doen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 15:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is een feit dat ze dat doen. Maar daarom pleit ik ook voor veel meer samenwerking tussen gematigd Islamitische landen en West Europese landen. In Marokko worden alle moskeeén bijv. gecontroleerd door de staat. Een imam die haatzaait mag daar gewoon niet aan de slag. Er zijn gevallen bekend waarbij zo'n imam die een preekverbod heeft in Marokko, naar Nederland vertrekt en dan wel gewoon zn gang kan gaan. Dan is er toch iets verkeerds gegaan lijkt me.
Oh tuurlijk zijn er extremistische stromingen, dat valt niet te ontkennen, ook al zou je dat willen. Hier in nederland kan de moslimgemeenschap geen vuist maken tegen dat soort zaken juist vanwege die verschillen onderling. En ook vanwege het feit dat de individualisering verschrikkelijk ver doorgedrongen is. (Ja, dat zal je niet geloven maar het is echt zo). Terwijl dat bij de extremisten niet zo is, die voelen zich meer verbonden, meer als een groep.quote:Op zaterdag 29 april 2006 15:10 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
En daar wordt het soms wel eens lastig voor niet-Moslims... Wat niet-Moslims niet willen is de extravagante versie van de Islam in Nederland. Ik neem aan dat de meeste stromingen binnen de Islam dat ook niet willen. Maar dan komen er vaak mensen aan het woord die zeggen "maar dat is niet de Islam, zo hoort het niet, etc etc".
Maar er zijn wél stromingen binnen de Islam die radicalistisch zijn. Dat mag je best toegeven als Moslim (welke stroming dan ook). Net zoals er binnen het Christendom van die SGP-ers zijn. Maar die acceptatie komt er vaak nooit. Wat er wel komt is de retoriek dat je "Moslims niet moet generaliseren" en de discussie wordt op slot gegooid. Jammer genoeg zijn het vaak de wat extremistischer Moslims en de slachtofferrolmoslims die veel aan het woord komen (lees: gehoord worden).
Als er dan toch mensen zijn die Moslimscholen willen, toch een hoofddoekje willen, toch gescheiden zwemmen willen, etc en er is niet echt een weerwoord vanuit de Moslimhoek (welke variant dan ook), dan komt het voor niet-Moslims over als één grote hoop.
quote:Op zaterdag 29 april 2006 15:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh tuurlijk zijn er extremistische stromingen, dat valt niet te ontkennen, ook al zou je dat willen. Hier in nederland kan de moslimgemeenschap geen vuist maken tegen dat soort zaken juist vanwege die verschillen onderling. En ook vanwege het feit dat de individualisering verschrikkelijk ver doorgedrongen is. (Ja, dat zal je niet geloven maar het is echt zo). Terwijl dat bij de extremisten niet zo is, die voelen zich meer verbonden, meer als een groep.
Juist die individualisering vind ik een goed punt: een eigen beleving met eigen intepretaties. Uiteindelijk zou het mooi zijn als de Islam eigenlijk tot de huiskamer beperkt blijft, een individuele beleving.quote:Op zaterdag 29 april 2006 15:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh tuurlijk zijn er extremistische stromingen, dat valt niet te ontkennen, ook al zou je dat willen. Hier in nederland kan de moslimgemeenschap geen vuist maken tegen dat soort zaken juist vanwege die verschillen onderling. En ook vanwege het feit dat de individualisering verschrikkelijk ver doorgedrongen is. (Ja, dat zal je niet geloven maar het is echt zo). Terwijl dat bij de extremisten niet zo is, die voelen zich meer verbonden, meer als een groep.
ik vergeet ook nooit meer dat de turken die ik sprak in turkije zeidden dat de turken in nederland achterlijke parasiterend holbewoners zijn. de meeste mensen daar schaamden zich kapot voor wat er in europa gebeurd en snapt niet dat de westerse samenleving zoiets tolereerd.quote:Op zaterdag 29 april 2006 15:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De gemiddelde Marokkaan in Marokko drinkt waarschijnlijk meer alcohol dan de gemiddelde Europeaan.Dat zijn kleine zaken waarvan je nooit iets meekrijgt in de media. De Islam speelt natuurlijk wel een grote rol in het leven van de Marokkanen, maar dat is voornamelijk binnenshuis. Ik ben overigens net terug van Agadir (Marokko), daar is het echt te erg, prachtig om die extremen te zien daaro.
Een soort van Sinn Fein dus.quote:Op zaterdag 29 april 2006 19:53 schreef Triggershot het volgende:
Ik pleit voor een politieke tak van hofstadnetwerk, via democratische manier de macht grijpen.
quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:43 schreef Triggershot het volgende:
De islam heeft lang genoeg gewacht, het is tijd voor actie.
De hunnen moeten ook maar weer eens van zich laten horen, ook veel te lang geduurd voor hunquote:Op zaterdag 29 april 2006 20:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De islam heeft lang genoeg gewacht, het is tijd voor actie.
Je ziet echt niet wat zich ontwikkeld hequote:Op zaterdag 29 april 2006 20:46 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
De hunnen moeten ook maar weer eens van zich laten horen, ook veel te lang geduurd voor hun![]()
Ach, de islam is hard bezig haar eigen glazen in te gooien. Hoogmoed komt voor de val?![]()
nou enlighten us ....quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je ziet echt niet wat zich ontwikkeld he![]()
quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:48 schreef Triggershot het volgende:
Haha, dat is wat de ignorant buitenwereld ziet.quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:53 schreef Capa het volgende:
[..]
![]()
... ik zie... ik zie... twee mannen... ze vechten... meer mannen nu... een kerk... een kroeg... een moskee... hoop geschreeuw... rook... vuur... knallen... mensen met bloed... veel bloed... huilende vrouwen roepende kinderen... alle ruiten van het binnenhof zijn ingegooid... tanks in de straten...
![]()
Ik zie een TFT scherm op een bureau waar een bord patat op ligt.quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:53 schreef Capa het volgende:
[..]
![]()
... ik zie... ik zie... twee mannen... ze vechten... meer mannen nu... een kerk... een kroeg... een moskee... hoop geschreeuw... rook... vuur... knallen... mensen met bloed... veel bloed... huilende vrouwen roepende kinderen... alle ruiten van het binnenhof zijn ingegooid... tanks in de straten...
![]()
Dan mag jij mij de binnenkant van jouw ogen vertellen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Haha, dat is wat de ignorant buitenwereld ziet.
Agie, ben je voor het volgen van een sukirman lezing?quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zie een TFT scherm op een bureau waar een bord patat op ligt.
Pot - Ketel:quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]Een zin begint met een hoofdletter.
Een persoonsvorm derde persoon enkelvoud eindigt op een t...quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zit veel bloed tussenquote:Op zaterdag 29 april 2006 20:56 schreef Capa het volgende:
[..]
Dan mag jij mij de binnenkant van jouw ogen vertellen.
Thnxquote:Op zaterdag 29 april 2006 20:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Pot - Ketel:
[..]
Een persoonsvorm derde persoon enkelvoud eindigt op een t...
Alles wat in het Nederlands is, is mijnsinsziens een positieve bijdrage.quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Agie, ben je voor het volgen van een sukirman lezing?
Is ook NLs, gaat heel toevallig om "moslims en hun verantwoordelijkheden in NL"quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alles wat in het Nederlands is, is mijnsinsziens een positieve bijdrage.
Alles beweegt, panta rhei.quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zit veel bloed tussen
Ik hoor ook tot de ignorant mensen toe, dont worry.. alleen is het wel naief om te zeggen dat de islam stil staat, is bezig met herorganisatie etc.
Nee, dat is een beeld die wij voorgeschoteld krijgen door o.a. de media.quote:Op zaterdag 29 april 2006 21:08 schreef Capa het volgende:
[..]
Alles beweegt, panta rhei.
Maar dat is het punt niet. Of juist wel - de (de, de, de) islam beweegt zich alle kanten op, richting orthodoxie, richting liberalisme, secularisme, alnaar gelang degene die zich moslim noemt.
De Islam of het Westen?quote:Een vreemde wereld die zich ineens (lijkt het) met de onze vermengt.
Couldnt agree morequote:Eerst het vertrouwen zien te winnen voordat je grootse plannen ontvouwt
Ik geloof niet zo in 'de' media. De media, dat zijn wij.quote:Op zaterdag 29 april 2006 21:10 schreef Triggershot het volgende:
Nee, dat is een beeld die wij voorgeschoteld krijgen door o.a. de media.
Beide. Maar in ons geval (=Nederland) is het de islam die plotseling (nou ja in een tijdsbestek van enkele jaren) zichtbaar is geworden. Er is een nieuwe gesprekspartner bijgekomen, een nieuwe tegengroepering, en eventueel (in de toekomst) een nieuwe politieke vleugel. Een nieuwe sociale zuil, zeg maar.quote:De Islam of het Westen?
Het zijn dus jij en ik die aan stemmingsmakerij doen?quote:Op zaterdag 29 april 2006 21:20 schreef Capa het volgende:
[..]
Ik geloof niet zo in 'de' media. De media, dat zijn wij.
sorry, ben ik niet met je eens.. het waren niet de moslims die de Islam naar voren hebben geschoven als een nieuwe gesprekspartner, integendeel het was Pim die een oorlog verklaarde aan de Islam en een koude oorlog wou tegen de moslims. Op 12 september waren de moslims die zelfde moslims die ook rond 10 september naar hun werk gingen en met jou in AH gingen boodschappen doen.quote:Beide. Maar in ons geval (=Nederland) is het de islam die plotseling (nou ja in een tijdsbestek van enkele jaren) zichtbaar is geworden. Er is een nieuwe gesprekspartner bijgekomen, een nieuwe tegengroepering, en eventueel (in de toekomst) een nieuwe politieke vleugel. Een nieuwe sociale zuil, zeg maar.
Die moet zijn sporen nog verdienen en zal de komende tijd, wil ze serieus genomen worden, vooral aan het uitleggen zijn wat ze nu precies bedoelt.
Onder anderen. Ik vind dat in een tijd waarin opinievorming voor een groot gedeelte plaatsvindt via alternatieve kanalen (internet, msn etc), tussen individuen onderling ipv voornamelijk via krant, televisie of radio, je de verantwoordelijkheid bij jezelf moet zoeken, en niet moet afgeven op 'de' media, als een soort ondoordringbaar bolwerk van kwaadwillende aliens.quote:Op zaterdag 29 april 2006 21:32 schreef Triggershot het volgende:
Het zijn dus jij en ik die aan stemmingsmakerij doen?
Jaja, 11/9, Pim Fortuyn, Van Gogh, allemaal heel symptomatisch voor dit tijdperk en je kan er een hoop aan ophangen, maar er gebeurt méér en er verandert ook een hoop. Geen ouwe koeien: we beginnen er hier in dit land nét aan te wennen (of zijn er nog niet aan gewend) dat de islam hier voet aan land heeft gezet en voorlopig nog wel even blijft.quote:sorry, ben ik niet met je eens.. het waren niet de moslims die de Islam naar voren hebben geschoven als een nieuwe gesprekspartner, integendeel het was Pim die een oorlog verklaarde aan de Islam en een koude oorlog wou tegen de moslims. Op 12 september waren de moslims die zelfde moslims die ook rond 10 september naar hun werk gingen en met jou in AH gingen boodschappen doen.
Waarom begint mijn lichaam nu langzaam te trillen en voel ik zweetdruppeltjes rollen langs mijn voorhoofd?quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik keur dit ook af, je eigen wetten proberen door te drukken in een land wat overwegend christelijk is is niet goed.quote:Op zaterdag 29 april 2006 07:44 schreef niet_links het volgende:
[..]
Kijk en dit is waar ik altijd bang voor geweest ben dat moslims opeens vreemde dingen gaan eisen zoals eigen wetten. Het is toch van de zotten dat ze dat doen, dit is de eerste stap straks moeten die wetten ook gelden voor niet moslims. Als moslims zich gewoon aanpassen aan onze wetten is er niets aan de hand, maar zoals je ziet er wordt meer en meer verwacht van de wersterse gemeenschap. Ik vind dit een foute ontwikkeling die zeker niet in Nederland moet plaatsvinden. Dit bedoel ik met de angst dat vrijheden van moslims onze vrijheden gaan aantasten. Hier is het eerste bewijs. Nu geld het nog alleen voor hun... later moeten wij ook meedoen. Hopelijk komt dit er niet doorheen in Zweden.
In Frankrijk heb je zoiets toch al ergens. Weet niet meer waar. Een gebied waar veel moslims wonen, die daar volgens de moslimwetten leven en Frankrijk "gedoogt" dat.quote:Op zondag 30 april 2006 00:17 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Ik keur dit ook af, je eigen wetten proberen door te drukken in een land wat overwegend christelijk is is niet goed.
Ik denk dat de Zweden verstandig genoeg zijn om dit verzoek af te wijzen, men moet gewoon de wetten respecteren van het land waar je woond, ze zijn er niet voor niets.
Ik hoop niet dat de moslims in Nederland met zo`n achterlijk voorstel komen want dan is het hek hier helemaal van de dam.
Tja de idioterie van politieke correctheid.quote:Op zondag 30 april 2006 09:14 schreef Gia het volgende:
[..]
In Frankrijk heb je zoiets toch al ergens. Weet niet meer waar. Een gebied waar veel moslims wonen, die daar volgens de moslimwetten leven en Frankrijk "gedoogt" dat.
Ik zie het er nog van komen dat in Europa moslims ondere andere wetten gaan leven als de overige bewoners.
echt? :S linkje?quote:Op zondag 30 april 2006 09:14 schreef Gia het volgende:
[..]
In Frankrijk heb je zoiets toch al ergens. Weet niet meer waar. Een gebied waar veel moslims wonen, die daar volgens de moslimwetten leven en Frankrijk "gedoogt" dat.
Ik zie het er nog van komen dat in Europa moslims ondere andere wetten gaan leven als de overige bewoners.
Geloof dat dat over een cluster van wijken in Marseille ging, maar dat weet ik niet meer zeker. Het komt me iig wel bekend voor.quote:
Over vijfhonderd jaar misschien.quote:Op zondag 30 april 2006 09:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Vreemd dan, ik woon wel in mijn eigen web, en hoe mijn web eruit ziet kan je alleen via zien.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:02 schreef Capa het volgende:
[..]
Onder anderen. Ik vind dat in een tijd waarin opinievorming voor een groot gedeelte plaatsvindt via alternatieve kanalen (internet, msn etc), tussen individuen onderling ipv voornamelijk via krant, televisie of radio, je de verantwoordelijkheid bij jezelf moet zoeken, en niet moet afgeven op 'de' media, als een soort ondoordringbaar bolwerk van kwaadwillende aliens.
Global society enzo, je bent de spin in je eigen informatienetwerk.
Had niet direct met de Moslims in NL te maken, verband met NL was destijds alleen omdat NL een Navo land is.quote:Jaja, 11/9,
Pimmetje verklaarde de oorlog aan de Islam na 11 september al die "kutmarokkanen" het land uit, terwijl hij wel genoot(in ruimste zin) van hun aanwezigheid. En uiteindelijk gedood door een Nederlandse.quote:Pim Fortuyn,
Van Gogh schold Allah en zijn profeet uit en desondanks wou hij geen security ondanks alle waarschuwingen, helaas was het maar een kwestie van tijd dat er ook in NL iets zou gebeuren, maar dat was dan ook meteen eerste en laatste vooralsnog.quote:Van Gogh,
Helaas is het in NL zo mooi geregeld dat 1 tape van Bin-laden meer aandacht krijgt dan 2000 moslims die actie voeren tegen terreur en radicalisering. Weg alle effort, alle moslims worden dan meteen weer als een gevaar voor de samenleving beschouwd, en ja dan hebben we het over "de nederlandse moslims" . Koninklijk der Nederlanden oefende vroeger macht uit op een van de grootste moslimlanden hedendaags, dus zo een probleem zou het niet moeten zijn lijkt me.quote:allemaal heel symptomatisch voor dit tijdperk en je kan er een hoop aan ophangen, maar er gebeurt méér en er verandert ook een hoop. Geen ouwe koeien: we beginnen er hier in dit land nét aan te wennen (of zijn er nog niet aan gewend) dat de islam hier voet aan land heeft gezet en voorlopig nog wel even blijft.
En 'de' Nederlandse moslim, als mondig burger en niet als ignorant paria, dat is ook een fenomeen waar iedereen zo zijn eigen ideeën bij heeft. Laat staan dat de (de, de, de) moslim zélf zo simpel, 1-2-3 kan vertellen hoe zijn/haar religie nou precies valt te rijmen met de gewoonten&tradities van het thuisland, Nederland.
De meester en de andere leerlingen hebben alleen een coalitie gevormdquote:De nieuwe jongen in de klas krijgt eindelijk praatjes. Dat is zijn goed recht, gelukkig maar dat-ie het durft, maar toch.
Jouw tijd komt ook nog wel.quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:07 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Waarom begint mijn lichaam nu langzaam te trillen en voel ik zweetdruppeltjes rollen langs mijn voorhoofd?![]()
![]()
erm nope heeft niks met marseille te maken.quote:Op zondag 30 april 2006 11:14 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Geloof dat dat over een cluster van wijken in Marseille ging, maar dat weet ik niet meer zeker. Het komt me iig wel bekend voor.
quote:
Dreigementen nog wel?quote:Op zondag 30 april 2006 13:40 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Oh grote ziener, vertel mijj wat er in mijn verschiet ligt
![]()
Maw, wat zijn dit nu weer voor teksten? Loze dreigementen triggershot, word er niet koud of warm van![]()
bedoelde met inzien wat er gebeuren gaatquote:Op zondag 30 april 2006 14:01 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dreigementen? Tja, specifiek ben je niet, maar wat moet ik er anders van maken?
quote:Op zondag 30 april 2006 14:15 schreef 1ofthefew het volgende:
wat gewoon 100% duidelijk is is dat de westerse samenleving en de islam niet samengaan.
overal vormen moslims problemen.
ons land, ons land. Ik ben niet zo gek op dat wij-gebeuren. Eigenlijk wil ik helemaal nergens bijhoren.quote:aangezien dit ons land is
Als ik heel mijn ideeënwereld moet ophangen aan die 4 figuren, wordt het wel een heel luizige bedoening. Ik heb meer nodig om me westerling te voelen. Meer diversiteit, meer twijfel, meer ironie, meer tolerantie. Van Pim tot Hirsi Ali, het is allemaal verbaal wapengekletter, opgefokte angstvalligheid, daar pas ik voor.quote:moeten de moslims maar oprotten (netzoals elke moslim ook wil dat israel oprot). pim, van gogh, wilders, hirshi ali, allemaal spreekbuizen van de westerse samenleving:
Of het nou poep is wat je hier praat, of een intrinsieke waarheid, het doet er niet toe. Je loopt achter, Daar kan je beter voortijds voor gewaarschuwd worden zodat je aan de realiteit kan wennen.quote:oprotten met die achterlijke cultuur!
Domme opmerking, wat dacht je van de precendent die geschapen wordt als dat doorgaat, al is het maar voor één persoon?quote:Op zaterdag 29 april 2006 08:21 schreef nummer_zoveel het volgende:
Met dank aan onze oudere generatiesquote:Op zondag 30 april 2006 14:56 schreef Capa het volgende:
De Nederlander?Dat begrip heeft hooguit in marketingtermen nog waarde.
De Westerse samenleving?Post-koloniale term, aan sleetsheid onderhevig. 'We' worden aan alle kanten lachend ingehaald.
[
Ik geloof in de zonnegod Ra en daar stap ik niet van afquote:Op zondag 30 april 2006 14:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
bedoelde met inzien wat er gebeuren gaat
De zon is een dienaar van Allahquote:Op zondag 30 april 2006 15:18 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik geloof in de zonnegod Ra en daar stap ik niet van af![]()
Klinkt heel aardig, je vergeet alleen en paar dingen. Om dit te verwezelijken moet wel discriminatie op grond van ras, geloof en sexe worden gelegaliseerd. Ik vind dat prima, de kans dat het voor mij nadelig uitvalt is namelijk erg klein.quote:Op zondag 30 april 2006 15:23 schreef damian5700 het volgende:
Aparte wetgeving voor moslims kan enkel ingevoerd worden door middel van een grondwetswijziging waarvoor een tweederde meerderheid in het orgaan van de volksvertegenwoordiging moet zijn.
Met een achterban van 70.000 op een naar schatting 6 miljoen stemgerechtigden zou geen enkele politieke organisatie op islamitische basis, deze ambitie op democratische wijze kunnen verwezenlijken. Niet onbelangrijk is dat de overgrote meerderheid van de Zweden christelijk (ongeveer 90% waarvan 60% praktiserend) is en verandering van wetgeving die gebaseerd is op een niet-christelijk geloof is niet bepaald een logische stap voor de indeling van de maatschappij.
Toch zie ik wel ruimte voor het verwezenlijken van de ambities van deze moslims. In de meeste westerse landen kunnen overtuigd en praktiserende christenen zich verenigen in gemeenschappen en marginaal aan het openbare leven deelnemen. Dit gebeurt meestal in kloosters.
Aparte wetgeving in communes zonder direct contact met het openbare leven, westerse normen en waarden en gedragsregels lijkt me wel een tegemoetkoming . Immers deze moslims willen zich distantiëren van de (westerse) maatschappij. Ik vraag me wel af of er dan nog steeds 70.000 moslims zijn die dat zouden willen...
Extra belasting voor moslims voor het faciliteren van zulke onderkomens voor hun geloofsbroeders door de overheid lijkt me tot slot een goed middel om dit alles te financieren.
By the way; dit is slechts een gedachte-experiment.
Nou ja, dat bedoel ik dus. Ik neem aan dat jij intelligent genoeg bent om, ondanks alle getoeter in 'de' media, je eigen oordeel te vormen.quote:Op zondag 30 april 2006 12:52 schreef Triggershot het volgende:
Vreemd dan, ik woon wel in mijn eigen web, en hoe mijn web eruit ziet kan je alleen via zien.
Als eigen spin een eigen informatienetwerk heeft moet je je afvragen of ze wel een centraal broadcast signaal hebben of ook weer ieder een voor zich, want wat sommige groeperingen deden "in de naam van Allah" is niet representatief geweest voor mijn visie er op. Ongeacht welke signaal de media als buitenstaander er van op pikt.
De manier waarop informatie wordt verspreid, bekritiseerd en uitgelegd verdient vaak geen schoonheidsprijs, dat klopt. Maar daar hebben veel meer partijen schuld aan dan alleen 'de' pers, of 'de' moslims.quote:Helaas is het in NL zo mooi geregeld dat 1 tape van Bin-laden meer aandacht krijgt dan 2000 moslims die actie voeren tegen terreur en radicalisering. Weg alle effort, alle moslims worden dan meteen weer als een gevaar voor de samenleving beschouwd, en ja dan hebben we het over "de nederlandse moslims".
Geloof ik geen zier van. Er is een hoop weerstand, dat klopt, en iedereen is nu positie aan het bepalen maar de situatie is veel complexer dan een simpel wij-jullie. Juist dat doemdenken (door willekeurig welke partij) maakt het gevaar alleen maar groter.quote:De meester en de andere leerlingen hebben alleen een coalitie gevormd
Een grondwetswijziging zit er voorlopig niet in, omdat in absolute aantallen de kiesgerechtigden in Zweden christelijk is (en ik derhalve wetswijzigingen gebaseerd op een andere religie niet logisch acht) en de groep moslims die dit wensen te klein. Dat heb ik zoeven aangegeven.quote:Op zondag 30 april 2006 15:31 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Klinkt heel aardig, je vergeet alleen en paar dingen. Om dit te verwezelijken moet wel discriminatie op grond van ras, geloof en sexe worden gelegaliseerd. Ik vind dat prima, de kans dat het voor mij nadelig uitvalt is namelijk erg klein.
Waren mijn ouders nou moslim, en ik niet, dan zou ik er meer problemen mee hebben. Het zou namlelijk voor anderen de mogelijkheid inhouden mij aan regels te houden waar ik helemaal niks mee te maken wil hebben.
Hoe kom je erop dat het christendom in onze grondwet verankerd is? Die laatste maakt nu juist géén onderscheid tussen welk (on)geloof ook.quote:Op zondag 30 april 2006 15:45 schreef -scorpione- het volgende:
Waarom grondwet überhaupt koppelen aan religie? We moeten in NL ook maar eens helemaal af van dat christelijke juk.
Het lijkt me niet logisch wanneer christenen instemmen met wetswijzigingen die enkel bestemd zijn voor een bepaalde groep gelovigen.quote:Op zondag 30 april 2006 15:45 schreef -scorpione- het volgende:
Waarom grondwet überhaupt koppelen aan religie? We moeten in NL ook maar eens helemaal af van dat christelijke juk.
Dat zeg ik ook niet, ik wil er gewoon helemaal van af, dus ook dat laatste restje wat nog een beetje doelloos rondwaart.quote:Op zondag 30 april 2006 15:48 schreef Capa het volgende:
[..]
Hoe kom je erop dat het christendom in onze grondwet verankerd is? Die laatste maakt nu juist géén onderscheid tussen welk (on)geloof ook.
En dat moeten we zo houden.
Als dat laatste restje christendom in jouw eigen ideeënwereld rondwaart, zou ik zeggen: werk eraan om de boel op te schonen.quote:Op zondag 30 april 2006 15:56 schreef -scorpione- het volgende:
Dat zeg ik ook niet, ik wil er gewoon helemaal van af, dus ook dat laatste restje wat nog een beetje doelloos rondwaart.
Uh, je bedoelt dat je in Nederland volgens de wet niet mag doden en dat dat toevallig ook één van de 10 geboden is?quote:Op zondag 30 april 2006 15:56 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, ik wil er gewoon helemaal van af, dus ook dat laatste restje wat nog een beetje doelloos rondwaart.
Waar zeg ik dat? Het gaat mij erom dat de grondwet gewoon moet uitademen wat wij normaal vinden, en niet omdat het toevallig in de 10 geboden staat. De discussie over de grondwet moet losstaan van religie, dat er overlappingen zijn doet daar niets aan af.quote:Op zondag 30 april 2006 16:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Uh, je bedoelt dat je in Nederland volgens de wet niet mag doden en dat dat toevallig ook één van de 10 geboden is?
Oh, nu ben ik een fascist?quote:Op zondag 30 april 2006 16:16 schreef Capa het volgende:
[..]
Als dat laatste restje christendom in jouw eigen ideeënwereld rondwaart, zou ik zeggen: werk eraan om de boel op te schonen.
Als je bedoelt dat je de maatschappij van religie wil vrijwaren: dat klinkt nogal fascistisch.
Vraag me af hoe je een en ander zou willen bewerkstelligen.![]()
In zoverre klinkt je uitspraak fascistisch, dat je mensen niet meer wil toestaan, hun eigen (religieuze) gedachtengoed erop na te houden. Jij bepaalt schijnbaar wat goed is voor de mensheid.quote:
Dat blijkt. Zelfs zonder religie is het voor veel mensen al lastig om het individuele van het collectieve te scheiden.quote:Dat gedweep met religie is nergens voor nodig, zorg er nu eerst maar eens voor dat je je als mens normaal kunt voordoen, dat is voor de meesten al moeilijk genoeg.
quote:Op zondag 30 april 2006 15:23 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ze kunnen jou ook alles wijsmaken hè?
![]()
uiteraard, wel huilen dat Israel (grond bezet) maar dan hier precies hetzelfde en zelfs erger willen doenquote:Op zaterdag 29 april 2006 09:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Zoiets zie ik ook wel zitten in Nederland.²
rechts extremistquote:Op zaterdag 29 april 2006 09:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als je reiligieus wilt zijn dan doe je dat maar lekker thuis. Het moet geen plaats hebben in een grondwet.quote:Op zondag 30 april 2006 17:47 schreef Capa het volgende:
[..]
In zoverre klinkt je uitspraak fascistisch, dat je mensen niet meer wil toestaan, hun eigen (religieuze) gedachtengoed erop na te houden. Jij bepaalt schijnbaar wat goed is voor de mensheid.
Ik vraag me af, of jij idealiter de staat ziet als instrument ter handhaving van jouw gedroomde geloofsverbod. In dat geval ben je niet ver meer van het fascisme verwijderd.
Aan jou de keus, desgevraagd.
[..]
Dat blijkt. Zelfs zonder religie is het voor veel mensen al lastig om het individuele van het collectieve te scheiden.
-edit-quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:01 schreef Triggershot het volgende:
LOL KIJK! HOEREN!quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:43 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dan stel ik de Iraanse klederdracht voor voor vrouwen, inclusief die geile uitstraling![]()
zoiets dus:
[afbeelding]
Laten we hopen van wel ja, maar dat neemt niet weg dat het invloed heeft op onze dagelijkse leven. En er mensen zijn die zich wel aangesproken voelen vanquote:Op zondag 30 april 2006 15:39 schreef Capa het volgende:
[..]
Nou ja, dat bedoel ik dus. Ik neem aan dat jij intelligent genoeg bent om, ondanks alle getoeter in 'de' media, je eigen oordeel te vormen.
Allen en meer.quote:Maar wie zijn 'de' media? Dat woordje 'de' alleen is al stemmingmakerij. Heb je het over CNN? Al-Jazeera? De perswoordvoerder van het Witte Huis? Saoedische propagandisten? Nu.nl? Het hoofdredactionele commentaar van NRC Handelsblad? Bin Laden? Chavez? Filip de Winter? Abou Jahjah?
Tegenwoordig is er geen sprake van een objectief medium en is desbetreffende informatie zo neergezet dat er een subjectief troep aan vastgemaakt is. Naar mijn weten doe ik dat dus niet.quote:Een medium is niets anders dan een doorgeefluik van informatie, tussen mensen onderling. En ieder mens maakt zijn eigen selectie. Dat doe jij. Dat doe ik.
Alleen is het wel zo dat wanneer we naar onze eigen omgeving kijken dat je invloed van de pers nooit kunt vergelijken met de manier hoe moslims informatie verspreiden.quote:De manier waarop informatie wordt verspreid, bekritiseerd en uitgelegd verdient vaak geen schoonheidsprijs, dat klopt. Maar daar hebben veel meer partijen schuld aan dan alleen 'de' pers, of 'de' moslims.
Het is meestal Foxnews die met anti-islamitische berichtgevingen komt en doet alsof ze dan namens de VS spreken. Fox kan zich natuurlijk ook richten op eigen omgeving en meer over Bush spreken dan een religie constant aan te vallen wanneer Al-jazeera weer een nieuwe boodschap heeft van Bin-laden wanneer hij alle punten al 100x herhaald heeft.quote:Het is meestal Al-Jazeera die met een Bin Laden-tape op de proppen komt. Over tegenstrijdige belangen gesproken.
En dat die gast zich profileert als vrijheidsstrijder van de islam, daar hebben de media weinig zeggenschap over. Ik vind het bestaan van types als Bin Laden kwalijker dan het feit dat de media geïnteresseerd zijn in hun doen & laten.
Je vergelijking gaat naar mijn mening absoluut niet op. In het Westen heb je vrije pers en in landen als Iran en de meeste Arabische landen is het een strenge regime die bepaald wat er op het niets moet/mag komen.quote:Kwalijke opinievorming heb je overal. In de Arabische wereld zo goed als hier in het Westen. Als de baas van Iran (kan even niet op zijn naam komen) roept dat de holocaust een leugen is en Israël de totale vernietiging verdient, krijgt hij van de ene kant minstens zoveel onverdiende steun als dat zijn woorden aan de andere kant onterecht op een hele bevolkingsgroep worden afgewend.
Zoals ik al zei, actie van 2000 moslims is minder waard dan 1 bedreigingstape van Binladen.quote:Machtige mensen kunnen nu eenmaal met een scheet een wervelstorm ontketenen. Aan ons de taak om de kracht van hun woord te reduceren tot niet meer dan een windvlaag.
Die recht hebt je.quote:Geloof ik geen zier van.
Enige reden waarom er nog een beetje weerstand is, is omdat NL steeds in balans is gebleven. Rond 2002 was iedereen tegen de Islam, inclusief regerende coalitiepartijen, er werden basisscholen gecontroleerd, een muts uit somalie riep dat Moslims moeten gescand worden op ideologie voor ze belangrijke plaatsen moesten vullen, na dood van Theo moest wilders en hirsi onderduiken, werd debat over Islam en vrijheid weer geopend, het is allemaal zo hypocrietquote:Er is een hoop weerstand, dat klopt, en iedereen is nu positie aan het bepalen maar de situatie is veel complexer dan een simpel wij-jullie. Juist dat doemdenken (door willekeurig welke partij) maakt het gevaar alleen maar groter.
Wat is de bron van je uitlatingen over Moslims in Zweden. De meeste moorden en alle groepsverkrachtingen maarliefst.quote:Op zondag 30 april 2006 17:57 schreef Doctor_Who het volgende:
moslims hebben niks te willen, dat is Sweden en als ze iets anders willen dan gaan ze lekker terug
gezien ze ook in Sweden verantwoordelijk zijn voor de meeste verkrachtingen, alle groepsverkrachtigen en de meeste moorden vind ik dit het top punt van arrogantie dat ze na al die ellende die ze hebben veroorzaakt dit ook maar durven te eisen.
http://www.balder.org/art(...)st-Murder-Sweden.php
islam?no thanks
Nu zet je twee totaal verschillende zaken op een rare manier recht tegenover elkaar.quote:Op zondag 30 april 2006 18:02 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Als je reiligieus wilt zijn dan doe je dat maar lekker thuis. Het moet geen plaats hebben in een grondwet.
Daar heb je weer zo een moslim, wat doe jij hier.. ga ergens in het midden oosten je kalifaat oprichten ofzoquote:Op zondag 30 april 2006 18:13 schreef Slayage het volgende:
[..]
Wat is de bron van je uitlatingen over Moslims in Zweden. De meeste moorden en alle groepsverkrachtingen maarliefst.
Wat een racistische gezwets trouwens op die site echt hilarisch.
Wel zo prettig, dat je meteen je kleuren toont.
Over racistische moorden gesproken
http://www.planet.nl/plan(...)tid=699985/sc=c51419
http://www.planet.nl/plan(...)tid=703082/sc=702a1b
Elke vorm van racisme![]()
Die zullen we binnenkort hier oprichten Inshallah.quote:Op zondag 30 april 2006 18:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Daar heb je weer zo een moslim, wat doe jij hier.. ga ergens in het midden oosten je kalifaat oprichten ofzo![]()
Mag ik me dan tot het soefisme bekeren?quote:Op zondag 30 april 2006 18:17 schreef Slayage het volgende:
Die zullen we binnenkort hier oprichten Inshallah.Allah Akbar!!!!!
![]()
Sahbie, Wilders heeft net een hartaanval gekregen bij het lezen van je postquote:Op zondag 30 april 2006 18:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
Die zullen we binnenkort hier oprichten Inshallah.Allah Akbar!!!!!
![]()
No problemoquote:
Ik hoop niet, dat ik een hele peleton ME op me heb afgeroepen, aangezien ik toch op "de" lijstvan de AIVD staquote:Op zondag 30 april 2006 18:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sahbie, Wilders heeft net een hartaanval gekregen bij het lezen van je post![]()
Bang?quote:Op zondag 30 april 2006 18:14 schreef Capa het volgende:
Vecht je nou tegen je eigen angsten en frustraties of vooral toch tegen een vijand van de democratische rechtstaat? In dat laatste geval zou ik je eigen ideeën nog eens onder de loep nemen.![]()
Nu heb je ook jezelf verlinktquote:Op zondag 30 april 2006 18:23 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik hoop niet, dat ik een hele peleton ME op me heb afgeroepen, aangezien ik toch op "de" lijstvan de AIVD sta![]()
Pfff, grootspraak. Alles wat opgebouwd wordt kan ook weer neerquote:Op zondag 30 april 2006 18:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
Die zullen we binnenkort hier oprichten inshallah.lallah hakbar!!!!!
![]()
hahaha, bang voor de aivd, clownquote:Op zondag 30 april 2006 18:23 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik hoop niet, dat ik een hele peleton ME op me heb afgeroepen, aangezien ik toch op "de" lijstvan de AIVD sta![]()
Hell Yeahquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |