Dat is een totaal andere situatie, escalatie om andere redenen en totaal niet hiermee te vergelijken.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, net als dat er massaal rellen waren in Nederland toen het uitbarstte in Frankrijk. Lekkere doemdenkers![]()
Wetten mogen best gewijzigd worden. Maar discriminatie of een vorm van apartheid in de wet opnemen lijkt me niet echt een wenselijk iets.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom dienen ze zich HELEMAAL te onderscheiden? En wie zegt dat ze op die punten puur en alleen voordeel hebben. Het slaat natuurlijk nergens op wat je hier zegt. Dan zou je bijv als land nooit wetten of regels kunnen wijzigen want nee, de regels zijn absoluut en moeten over de gehele lijn worden toegepast. Het zijn geen strafrechtelijke eisen, je haalt een heel ander rechtsgebied aan.
het is rascistisch ja. maar ik denk er ook zo over. Moslims met dergelijke ideeën zou ik echt niet in de polititiek willen zien.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:34 schreef Aarde het volgende:
ik moet er toch niet aan denken met dat soort ideeenis dat racistisch
![]()
Nee hoor, ik vind het helemaal niet best. Maar wat kun je eraan doen?quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij is die er allang. We leven volgens dezelfde wetten hier in Nederland, en die scheiding is er al. De kloof wordt met de dag groter, ik zie niemand een oplossing aanbieden voor het probleem. Kennelijk vind iedereen het best zo?
Die is allang onoverbrugbaar. Het is een leuke droom om te denken dat als moslims allemaal goed en aangepast bezig zijn, dat er plotseling helemaal niets aan de hand is. Trust me, ik maak het dagelijks nog mee. Fact is, er is een kloof, sommige leggen zich erbij neer, sommige denken, nou er is toch een kloof, dan kunnen we er net zo goed gebruik van maken. En dat doet deze moslimorganisatie. Dat is link natuurlijk, want er zijn ook bijv. extreem rechtse groeperingen die zo'n kloof ge of misbruiken.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:32 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De kloof is er ja, maar die is nog niet onoverbrugbaar groot.
Maar zodra er aparte wetten komen voor verschillende bevolkingsgroepen, is het gedaan.
Precies, uiteindelijk ondermijnen ze het draagvlak voor de niet extremistische moslims.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:37 schreef Mutant01 het volgende:
En dat doet deze moslimorganisatie. Dat is link natuurlijk, want er zijn ook bijv. extreem rechtse groeperingen die zo'n kloof ge of misbruiken.
Het islamitische gedachtengoed verschilt enorm van gebied en gebied, van regio tot regio. De moslimgemeenschap in Nederland is zo divers, dat dit soort zaken ONMOGELIJK in Nederland voorkomen. Islamitische landen onderlin verschillen al enorm, dus wat je zegt is gewoon onzin.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:35 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Dat is een totaal andere situatie, escalatie om andere redenen en totaal niet hiermee te vergelijken.
Het islamitische gedachtengoed in Zweden verschilt heus niet zoveel met dat in Nederland; eenvoudigweg omdat het in beide landen zijn oorsprong vind in dezelfde geschriften. Daarom acht ik het niet bepaald ondenkbaar dat dit soort toestanden als in Zweden zich ook in ons land zullen gaan manifesteren.
Tja, dikke kans dat dat erin zit.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gezien Europa's zeer geweldadige geschiedenis is dit de meest voor de hand liggende toekomst voor Moslims in Europa ja... 'Geen'.
Ik zie ze al massaal jihaten in een non functionele fabriekshal.quote:Op zaterdag 29 april 2006 08:20 schreef Seneca het volgende:
Overigens vind ik het best dat moslims vrijkrijgen voor het vrijdaggebed. Maar no way dat ze dan vrij krijgen op Christelijke feestdagen natuurlijk.
Ach het zal wel mee vallen. De overgrote meerheid zijn gewoon redelijke mensen die ook gewoon hun leventje leiden.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:40 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Tja, dikke kans dat dat erin zit.
Dat waren de meeste Duitsers in 1939 ook.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:42 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Ach het zal wel mee vallen. De overgrote meerheid zijn gewoon redelijke mensen die ook gewoon hun leventje leiden.
Ja, jij wilt "een cultuur weghebben" omdat deze volgens jou subjectieve gronden niet strookt met jou normen en waarden. Ik wil niets weghebben, aangezien beide onderdeel maken van mijn identiteit. Fact is, dat jouw angst om "onder islamitisch gezag" te leven, nergens op gebaseerd is. Ik vind dat gevaarlijk. Wat ook een feit is, is dat je de arabische cultuur als een ziet, ook dat slaat nergens op.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:37 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vind het helemaal niet best. Maar wat kun je eraan doen?
Ik vind echter wel dat Europa voor Europeanen is en niet voor de zandbak cultuur die inmiddels diep in Europa begint door te dringen. De Islam is op veel manieren te interpreteren en dat is nou juist wat fout gaat. De trend die in Europa heerst is niet de Islam maar de Arabische versie van de Islam. En de Arabische cultuur moet zo ver mogelijk weg worden gehouden uit Europa.
Sommige dingen zijn nou eenmaal niet met elkaar te mengen. En ik weet wel welke cultuur mijn voorkeur heeft en welke ik dus liever zie verdwijnen. En als dat op een dag met geweld moet is dat dan maar jammer. Maar ik vecht liever dan dat ik ook maar 1 dag onder Islamitisch gezag zal leven.
En de meeste Joegoslavenquote:Op zaterdag 29 april 2006 13:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat waren de meeste Duitsers in 1939 ook.
Dan stel ik de Iraanse klederdracht voor voor vrouwen, inclusief die geile uitstralingquote:Op zaterdag 29 april 2006 13:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Tuurlijk alle goede ideeen zullen overwogen worden.
Nee hoor, dat waren de meeste Duitsers niet in 1939. Het land zat in armoede en verval.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat waren de meeste Duitsers in 1939 ook.
Maar daarom was men in de regel wel redelijkquote:Op zaterdag 29 april 2006 13:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat waren de meeste Duitsers niet in 1939. Het land zat in armoede en verval.
Nee, maar er heerste wel duidelijk wat. Armoede en vernedering waren belangrijke factoren in WW2. Die factoren zijn hier nu niet aan de orde.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar daarom was men in de regel wel redelijk
De meeste Duitsers hadden in 1939 nou echt niet zoiets van 'Kom, laten we eens 6 miljoen joden over de kling jagen'
Lekker belangrijk wat jij met je jihaat cultuur wel allemaal niet ziet..opzouten met die wannabe despoten. Nog sterker...opzouten met al die geloven.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, jij wilt "een cultuur weghebben" omdat deze volgens jou subjectieve gronden niet strookt met jou normen en waarden. Ik wil niets weghebben, aangezien beide onderdeel maken van mijn identiteit. Fact is, dat jouw angst om "onder islamitisch gezag" te leven, nergens op gebaseerd is. Ik vind dat gevaarlijk. Wat ook een feit is, is dat je de arabische cultuur als een ziet, ook dat slaat nergens op.
quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:46 schreef wonko het volgende:
[..]
Lekker belangrijk wat jij met je jihaat cultuur wel allemaal niet ziet..opzouten met die wannabe despoten. Nog sterker...opzouten met al die geloven.
Nog niet...wacht maar tot de islam ook maar 1 vinger in de pap te roeren krijgt.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, maar er heerste wel duidelijk wat. Armoede en vernedering waren belangrijke factoren in WW2. Die factoren zijn hier nu niet aan de orde.
En daar zouden ze de komende tien jaar nog best eens gebruik van moeten maken.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:45 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens hebben de meeste moslims in Europa nog altijd een 2e plaats om naar toe te gaan.
Bullshit.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, maar er heerste wel duidelijk wat. Armoede en vernedering waren belangrijke factoren in WW2. Die factoren zijn hier nu niet aan de orde.
Ga je dan tegen me vechten jongen?quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:47 schreef wonko het volgende:
[..]
Nog niet...wacht maar tot de islam ook maar 1 vinger in de pap te roeren krijgt.
De beste plaats is het kerkhof...maar ik denk dat jij wat anders bedoeld.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:45 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens hebben de meeste moslims in Europa nog altijd een 2e plaats om naar toe te gaan.
Met liefde knul.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ga je dan tegen me vechten jongen?
Ja, ik wil inderdaad de Arabische cultuur en alle versie's die daarvan bestaan weghebben. Het strookt inderdaad niet met mijn normen en waarden. Net zoals de Westerse cultuur niet met die van veel Islamieten strookt en zij daar continue aanpassingen voor willen. Dus zo raar is dat toch niet van mij?quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, jij wilt "een cultuur weghebben" omdat deze volgens jou subjectieve gronden niet strookt met jou normen en waarden. Ik wil niets weghebben, aangezien beide onderdeel maken van mijn identiteit. Fact is, dat jouw angst om "onder islamitisch gezag" te leven, nergens op gebaseerd is. Ik vind dat gevaarlijk. Wat ook een feit is, is dat je de arabische cultuur als een ziet, ook dat slaat nergens op.
Haha sorry, maar zet je onderbuikgevoelens alsjeblieft niet te koop hiero. Er zijn enkele kleine irritaties die wederzijds zijn. Vooralsnog iets wat helemaal niet gek is (zie Amerika waar het VEEL erger is met bijvoorbeeld latino's en zwarten).quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Bullshit.
Europa begint zich OPENLIJK te ergeren aan Moslims. Wat economisch verval erbij en de boel kan als een blad aan een boom omslaan.
Het is 5 voor 12.
Ach ja...irritaties jeuken...jeuk is erger dan pijn...en we zitten niet in amerika.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:49 schreef Mutant01 het volgende:
Haha sorry, maar zet je onderbuikgevoelens alsjeblieft niet te koop hiero. Er zijn enkele kleine irritaties die wederzijds zijn. Vooralsnog iets wat helemaal niet gek is (zie Amerika waar het VEEL erger is met bijvoorbeeld latino's en zwarten).
Degene met dat soort ideeen mogen gelijk gaan. Misschien moeten we gewoon nu we de meerderheid nog hebben wetten maken die de islam verbieden. Bedoel dat is toch ook democratie mutant. Jij zegt het mag veranderen als wij een meerderheid hebben. Misschien moeten we dat dan maar gelijk voorkomen. Ik vind Moslims met dit soort ideeen heel eng. Ze bevestigen mijn beeld over moslims, het idee wacht maar als er meer van ons zijn.. ipv aanpassen aan de westerse maatschappij.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:45 schreef Mutant01 het volgende:
Dacht ik al..de vreedzame in tolerante moslim spreekt wederom vanuit het verstand van zijn geloof.quote:
Wat is dit nu weer voor een bevooroordeeld antwoord, direkt refereren aan onderbuik gevoelens welke ik zou hebben.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Haha sorry, maar zet je onderbuikgevoelens alsjeblieft niet te koop hiero. Er zijn enkele kleine irritaties die wederzijds zijn. Vooralsnog iets wat helemaal niet gek is (zie Amerika waar het VEEL erger is met bijvoorbeeld latino's en zwarten).
Je verschilt in die zien niet van moslim-extremisten nee. Maar dat vind ik nog wel een te verwerpen mening en manier van redeneren.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:49 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Ja, ik wil inderdaad de Arabische cultuur en alle versie's die daarvan bestaan weghebben. Het strookt inderdaad niet met mijn normen en waarden. Net zoals de Westerse cultuur niet met die van veel Islamieten strookt en zij daar continue aanpassingen voor willen. Dus zo raar is dat toch niet van mij?
Top, maar die arabische cultuur is er eenmaal, en gaat ook niet weg. Dus door continu te gaan huilen dat je liever die arabische cultuur niet hebt, los je niets op. Ook zorgt het er niet voor dat de kloof verdwijnt. Er zijn teveel mensen die de arabische cultuur niet weg willen hebben omdat ze er deel van uitmaken.quote:De Arabische cultuur maakt helemaal geen deel uit van mijn identiteit en ik kan er niets in vinden dat ik een toevoeging vind aan de huidige Westerse maatschappij. Dus ik zie hem liever vertrekken; en dat is niet gebaseerd op angst maar op voorkeur. Ik ben namelijk helemaal nergens bang voor, die fout maken veel mensen tegenwoordig. Je wordt gelijk bestempeld als angsthaas omdat je een cultuur liever ziet gaan dan komen. Als jij het logischer vindt om dat als angst te zien vind ik dat prima, maar vergeet niet dat het geen angst is. Ik heb gewoon een duidelijke voorkeur voor mijn eigen Westerse cultuur.
Nee, zelfbescherming heet dat. Ik vroeg of je tegen mij wou vechten, jij antwoorde positief. Moet je niet terugkrabbelen he huilie.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:51 schreef wonko het volgende:
[..]
Dacht ik al..de vreedzame in tolerante moslim spreekt wederom vanuit het verstand van zijn geloof.
Inderdaad dat zou kunnen, je zou dat via het democratisch systeem kunnen doen. Maar dan moet je niet inconsequent zijn en tegelijkertijd dus wel huilen om dit soort voorstellen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:51 schreef niet_links het volgende:
[..]
Degene met dat soort ideeen mogen gelijk gaan. Misschien moeten we gewoon nu we de meerderheid nog hebben wetten maken die de islam verbieden. Bedoel dat is toch ook democratie mutant. Jij zegt het mag veranderen als wij een meerderheid hebben. Misschien moeten we dat dan maar gelijk voorkomen. Ik vind Moslims met dit soort ideeen heel eng. Ze bevestigen mijn beeld over moslims, het idee wacht maar als er meer van ons zijn.. ipv aanpassen aan de westerse maatschappij.
quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:43 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dan stel ik de Iraanse klederdracht voor voor vrouwen, inclusief die geile uitstraling![]()
zoiets dus:
[afbeelding]
Wahahaha...je nodigt mij uit tot vechten en dan beroep jij je op zelfbescherming? Wahahaha...zeg meneer de mythomaan....leef je lekker in je leugens?quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, zelfbescherming heet dat. Ik vroeg of je tegen mij wou vechten, jij antwoorde positief. Moet je niet terugkrabbelen he huilie.
Dus je zegt dat Europa bestaat uit genocideplegers of mensen die niet ervoor terugdeinsen om mensen massaal te vermoorden.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor een bevooroordeeld antwoord, direkt refereren aan onderbuik gevoelens welke ik zou hebben.
Europa is geen Amerika, welke in de basis simpelweg toleranter zijn dan Europeanen. Genocide en Xenofobie is hier uitgevonden he. En zelfs in de recente geschiedenis hebben we daar nog duidelijke voorbeelden van gezien.
Zeg...we hebben in europa de afgelopen 50 jaar het juk van het ene geloof afgeworpen...huillies of niet maar het volgende geloof wat staat te trappelen om de massa te onderwerpen moet gewoon absoluut opzouten...democratisch of niet.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inderdaad dat zou kunnen, je zou dat via het democratisch systeem kunnen doen. Maar dan moet je niet inconsequent zijn en tegelijkertijd dus wel huilen om dit soort voorstellen.
Fuck de arabische cultuur, fuck de profeet of welke jandoedel ook. Als er leipo's zijn die met dit soort (bovenstaande) voorstellen aan komen kakken, heb ik reden genoeg om te huiveren. En als jij, of welke moslim ook, daar in eerste instantie nog wel positief tegenover wil staan, ben je dus per definitie een persoon om te wantrouwen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:52 schreef Mutant01 het volgende:
Top, maar die arabische cultuur is er eenmaal, en gaat ook niet weg. Dus door continu te gaan huilen dat je liever die arabische cultuur niet hebt, los je niets op. Ook zorgt het er niet voor dat de kloof verdwijnt. Er zijn teveel mensen die de arabische cultuur niet weg willen hebben omdat ze er deel van uitmaken.
Maar Mutant, je begrijpt toch wel dat "aparte wetten" voor moslims ook betekent dat je een officiële manier moet hebben om moslims van niet-moslims te kunnen onderscheiden?quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:52 schreef Mutant01 het volgende:
Top, maar die arabische cultuur is er eenmaal, en gaat ook niet weg. Dus door continu te gaan huilen dat je liever die arabische cultuur niet hebt, los je niets op. Ook zorgt het er niet voor dat de kloof verdwijnt. Er zijn teveel mensen die de arabische cultuur niet weg willen hebben omdat ze er deel van uitmaken.
Haha, een uitnodiging die jij positief beantwoorde kerelquote:Op zaterdag 29 april 2006 13:55 schreef wonko het volgende:
[..]
Wahahaha...je nodigt mij uit tot vechten en dan beroep jij je op zelfbescherming? Wahahaha...zeg meneer de mythomaan....leef je lekker in je leugens?
Maar geen reet uit...als die genocide maar gericht is op bepaalde wannabe onderdrukkers is daar niets mis mee.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus je zegt dat Europa bestaat uit genocideplegers of mensen die niet ervoor terugdeinsen om mensen massaal te vermoorden.Mooie cultuur.
Luister vriend, zolang die Arabische cultuur niet voor spanningen zorgt of politiek aanwezig is vind ik ook dat iedereen een beetje water bij de wijn moet doen. Maar op het moment dat zij politiek aanwezig is is dat voor mij de grens. Dus geen regels en wetten gebaseerd op het Islamitische gedachtegoed. En het grappige is dat dat niet los van elkaar te maken is; de Islam moet en zal invloed krijgen in de Europese politiek. Dus dan zie ik het liever verdwijnen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je verschilt in die zien niet van moslim-extremisten nee. Maar dat vind ik nog wel een te verwerpen mening en manier van redeneren.
Ach ja...jij nodigt mij uit en ik loop niet weg dus ben ik de agressieveling? Wahahahahaha...en dan ook nog de jaren tachtig geitenwollensokkenvuller uithangen met zijn demagogische multiknuffelwoordjes.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Haha, een uitnodiging die jij positief beantwoorde kerelGa lekker om de hete brei heendraaien islamofoob.
Dat zeg ik inderdaadquote:Op zaterdag 29 april 2006 13:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus je zegt dat Europa bestaat uit genocideplegers of mensen die niet ervoor terugdeinsen om mensen massaal te vermoorden.Mooie cultuur.
Ja, en waaruit blijkt dat ik voor dergelijke wetgeving zou zijn dan? Ik vecht voor het recht dat deze moslims hebben om een dergelijke voorstel te doen. Iets wat een aantal kennelijk anti-democratische mensen hier willen verbieden.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:57 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Maar Mutant, je begrijpt toch wel dat "aparte wetten" voor moslims ook betekent dat je een officiële manier moet hebben om moslims van niet-moslims te kunnen onderscheiden?
De kans dat ik of jij ermee te maken krijgen is nihiel, en totaal niet realistisch eigenlijk. De moslims alhier hebben een andere (al dan niet politieke) denkwijze dan deze organisatie. Dat blijkt uit het stemgedrag e.d. En ja, de voorstellen zijn voor de rest belachelijk.quote:Dat zou in de praktijk betekenen dat de moslimgemeenschap volledig segregeert, uit EIGEN beweging. Dan zou jij, als "mutant", ook verplicht worden om één van je twee identiteiten op te geven. Je zou niet langer én "Nederlander" en "moslim" kunnen zijn, het zou als het ware of-of zijn (immers voor jou als moslim zouden dan "aparte" wetten gelden, niet de Nederlandse).
Zeker.quote:En da's een gevaarlijke situatie en iets waar die Zweedse moslimorganisatie niet bij stilstaat denk ik.
Was het maar een uitnodiging. Is een vraag al een uitnodiging bij je? Ben je een beetje asociaal opgevoed jongen?quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:59 schreef wonko het volgende:
[..]
Ach ja...jij nodigt mij uit en ik loop niet weg dus ben ik de agressieveling? Wahahahahaha...en dan ook nog de jaren tachtig geitenwollensokkenvuller uithangen met zijn demagogische multiknuffelwoordjes.
Wat is niet los van elkaar te maken? Ik ben moslim en Nederlander, en als ik iets vind zal ik dat niet onder stoelen of banken steken, het is immers mijn democratisch recht om mijn mening te uiten. Daarmee mag je dus ook "politieke" voorstellen doen. Als jij er tegen bent rest jou om tegen dergelijke voorstellen te zijn door er bijv niet op te stemmen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:59 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Luister vriend, zolang die Arabische cultuur niet voor spanningen zorgt of politiek aanwezig is vind ik ook dat iedereen een beetje water bij de wijn moet doen. Maar op het moment dat zij politiek aanwezig is is dat voor mij de grens. Dus geen regels en wetten gebaseerd op het Islamitische gedachtegoed. En het grappige is dat dat niet los van elkaar te maken is; de Islam moet en zal invloed krijgen in de Europese politiek. Dus dan zie ik het liever verdwijnen.
Islam en politiek.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is niet los van elkaar te maken?
Ah ok, ja met al dat gekibbel hier heb ik je oorspronkelijke argument blijkbaar gemist.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, en waaruit blijkt dat ik voor dergelijke wetgeving zou zijn dan? Ik vecht voor het recht dat deze moslims hebben om een dergelijke voorstel te doen. Iets wat een aantal kennelijk anti-democratische mensen hier willen verbieden.
Ja, kijk als je zo kortzichtig denkt begrijp ik je antwoorden natuurlijk.quote:
Geeft niet, er zijn behoorlijk wat mensen die je altijd wat in je schoenen proberen te schuivenquote:Op zaterdag 29 april 2006 14:04 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Ah ok, ja met al dat gekibbel hier heb ik je oorspronkelijke argument blijkbaar gemist.
Maar ja, natuurlijk mogen ze altijd een voorstel doen. Maar dan mogen we er natuurlijk ook kritiek op hebben.
Verre van. Op een vraag geef je een eerlijk antwoord. En dat deed ik...blijk ik opeens agressief te zijn.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Was het maar een uitnodiging. Is een vraag al een uitnodiging bij je? Ben je een beetje asociaal opgevoed jongen?
Het lijkt wel een moslim.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, kijk als je zo kortzichtig denkt begrijp ik je antwoorden natuurlijk.
Ja, je agressiviteit bleek in je antwoord verwikkeld te zijn.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:06 schreef wonko het volgende:
[..]
Verre van. Op een vraag geef je een eerlijk antwoord. En dat deed ik...blijk ik opeens agressief te zijn.En dat jongen...bewaar dat voor je vrienden of klasgenoten.
Lekkere dooddoener.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Pff, huillie-retoriek. Het is simpelweg een voorstel dat lijnrecht ingaat tegen de principes van onze rechtstaat. Nogal logisch dus dat het zoveel weerstand oproept.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:00 schreef Mutant01 het volgende:
Ja, en waaruit blijkt dat ik voor dergelijke wetgeving zou zijn dan? Ik vecht voor het recht dat deze moslims hebben om een dergelijke voorstel te doen. Iets wat een aantal kennelijk anti-democratische mensen hier willen verbieden.
Ja, fijn is dat in dit land he...zat landen die een bepaald geloof als hoofdgeloof hebben waar dat niet zo is.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Geeft niet, er zijn behoorlijk wat mensen die je altijd wat in je schoenen proberen te schuivenEn inderdaad, tuurlijk mag je er kritiek op hebben. Maar ik mag ook kritiek op kritiek hebben
![]()
Lekker nep om eerst een vraag te stellen en dan als je antwoord hebt snel je eerst post aan te passen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je bedoelt zijn punt dat men in een democratisch land stellingen mag poneren. Ik ben het daar totaal mee eens...echter kritiek op die stellingen is ook toegestaan.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat een goede reactie om iemands punt te vermijden
Nee, je opmerking sloeg gewoon nergens op. Eerst ben je indirect moslims aan het verwijten dat ze geen onderscheid kunnen maken tussen Islam en Politiek (dan zeg je dat het niet de Islam is, maar de arabische cultuur/versie van de Islam), vervolgens blijkt dat je zelf dat onderscheid niet eens kan makenquote:Op zaterdag 29 april 2006 14:09 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Lekkere dooddoener.
Waarom kan jij niet begrijpen dat ik niets op heb met een cultuur die mijn levenswijze afkeurt? Er zitten hier miljoenen Moslims in Europa die massaal onze levenswijze afkeuren en middels de politiek meer invloed proberen te krijgen. En dan vindt jij het raar dat ik dat liever zie gaan dan komen?
Je probeert iets te lijmen want niet te lijmen valt. Ik heb dat al geaccepteerd, nu jij nog.
Als het aan de moslim ligt wordt dat een 'democratisch' recht.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:10 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Lekker nep om eerst een vraag te stellen en dan als je antwoord hebt snel je eerst post aan te passen.
Pardon? Misschien moet je eens leren lezen. Ik vecht voor het democratisch recht dat de moslims in deze hebben om dergelijke stellingen te deponeren. Volgens mij ben jij niet zo bekend met de principes van onze rechtsstaat. En nergens heb ik gezegd dat het "gek" is dat het zoveel weerstand oproept.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:10 schreef Capa het volgende:
[..]
Pff, huillie-retoriek. Het is simpelweg een voorstel dat lijnrecht ingaat tegen de principes van onze rechtstaat. Nogal logisch dus dat het zoveel weerstand oproept.
Vechten voor het recht dat deze moslims hebben, is hetzelfde als vechten voor het recht van neonazi's om Mein Kampf te bewieroken: ga gerust je gang maar mijn respect heb je niet in dezen.
Dát is pas een dooddoener: Je weet er niets van, je bent onwetend. Ieder argument dat op tafel wordt gelegd wordt er even snel weer afgeveegd onder de noemer "onwtendheid".quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:13 schreef Mutant01 het volgende:
Het toont alleen maar je onwetendheid aan imo.
Ik was al bezig met aanpassen voordat jij gereageerd was, en ik was klaar met aanpassen nadat jij gereageerd had huilie. Ik kan maar 1 ding tegelijk.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:10 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Lekker nep om eerst een vraag te stellen en dan als je antwoord hebt snel je eerst post aan te passen.
Angst of geen angst...alles in strijd tegen een overheersing door een geloofsovertuiging is geoorloofd. Ik kwam zeer recent een mooie toepasbare spreuk voor tegen. "Nobody can give you freedom. Nobody can give you equality or justice or anything. If you're a man, you take it."quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:13 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, je opmerking sloeg gewoon nergens op. Eerst ben je indirect moslims aan het verwijten dat ze geen onderscheid kunnen maken tussen Islam en Politiek (dan zeg je dat het niet de Islam is, maar de arabische cultuur/versie van de Islam), vervolgens blijkt dat je zelf dat onderscheid niet eens kan makenHet toont alleen maar je onwetendheid aan imo. Daarna zeg je dat de Islam en Politiek een geheel zijn, terwijl het aan het begin van je verhaal alleen nog in de arabische versie was. En nu is het zelfs zo dat er hier MILJOENEN (Volgens jou) moslims in Europa zitten die MASSAAL je levenswijze afkeurt en middels politiek invloed proberen te krijgen. Eerst zij je nog dat je geen angst had, maar wat blijkt uit deze tekst, gewoon pure angst gebaseerd op niet rationele argumenten of feiten.
Mooie sig he, naaperquote:Op zaterdag 29 april 2006 14:17 schreef wonko het volgende:
[..]
Angst of geen angst...alles in strijd tegen een overheersing door een geloofsovertuiging is geoorloofd. Ik kwam zeer recent een mooie toepasbare spreuk voor tegen. "Nobody can give you freedom. Nobody can give you equality or justice or anything. If you're a man, you take it."
Er zal alleen onderscheid gemaakt worden totdat men dit soort onzin in de grondwet weet te krijgen met leugens en bedrog...dan blijkt men ineens wel de grondwet te kunnen respecteren...dan is iedereen ineens weer wel gelijk voor de wet.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:16 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Dát is pas een dooddoener: Je weet er niets van, je bent onwetend. Ieder argument dat op tafel wordt gelegd wordt er even snel weer afgeveegd onder de noemer "onwtendheid".
Er zijn Moslims, maar niet iedere Moslim is hetzelfde... en nu is er een organisatie die wetgeving wil speciaal voor Moslims... welke Moslims dan? Want niet alle Moslims zijn toch hetzelfde? Hoe gaat zulk recht daar onderscheid in maken?
Goed he.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mooie sig he, naaperHet was een moslim ook nog die dat zei
![]()
Moslims zijn wel hetzelfde. Of lees je niet dezelfde posts die ik lees.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:16 schreef ScienceFriction het volgende:
Er zijn Moslims, maar niet iedere Moslim is hetzelfde... en nu is er een organisatie die wetgeving wil speciaal voor Moslims... welke Moslims dan? Want niet alle Moslims zijn toch hetzelfde? Hoe gaat zulk recht daar onderscheid in maken?
Oh, nu zijn ze ineens allemaal hetzelfde...quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moslims zijn wel hetzelfde. Of lees je niet dezelfde posts die ik lees.
Ja hoor. Vecht maar lekker door.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:15 schreef Mutant01 het volgende:
Ik vecht voor het democratisch recht dat de moslims in deze hebben om dergelijke stellingen te deponeren.
Ooit gehoord van het fenomeen sarcasme.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:23 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Oh, nu zijn ze ineens allemaal hetzelfde...Dus de extremisten en zo... allemaal hetzelfde? Kom op zeg. De Moslimorganisaties buitelen over elkaar heen om uit te leggen dat je niet alle Moslims over één kam mag scheren, dat er wel degelijk verschillen zijn, dat mensen als Bin Laden een heel ander soort Moslim is, dat Hirsi Ali een foute Moslim is, dat Aboutaleb een afvallige is, etc etc...
Jouw posts lezende zijn moslim niet allemaal hetzelfde maar toch weer wel? Graag wat uitleg.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moslims zijn wel hetzelfde. Of lees je niet dezelfde posts die ik lees.
Ik zie nu pas je PI...quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ooit gehoord van het fenomeen sarcasme.
Er zijn mensen die hier in deze thread posten, die moslims wel allemaal "hetzelfde" beschouwen.
Dank je, en ik ben het helemaal met je eens.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:24 schreef Capa het volgende:
[..]
Ja hoor. Vecht maar lekker door.
Men heeft het recht om zulke stellingen te deponeren. Fijn. Succes ermee.
Verder heeft 'men' (want de rechtstaat spreekt liever in algemene termen) ook het recht dit soort stellingen af te doen als
1) stompzinnig
2) gevaarlijk
3) ondoordacht
4) uiterst discriminerend
5) anti-emancipatoir
en uiteindelijk
6) anti-democratisch
Ik ben niet geïnteresseerd in dit soort malafide ideeën, ook al heeft iedereen het recht om ze te verzinnen en er een manifest omheen te kleien.
Ik verwerp ze, simpelweg. Met een groots gebaar, zodat iedereen het zien kan.
Verder wens ik jou veel succes toe in de strijd die je ongetwijfeld voert tegen het Onbegrip.![]()
Mijn opmerking slaat wel degelijk ergens op. Dat jij dat niet vindt betekend niet dat het niet zo is.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, je opmerking sloeg gewoon nergens op. Eerst ben je indirect moslims aan het verwijten dat ze geen onderscheid kunnen maken tussen Islam en Politiek (dan zeg je dat het niet de Islam is, maar de arabische cultuur/versie van de Islam), vervolgens blijkt dat je zelf dat onderscheid niet eens kan makenHet toont alleen maar je onwetendheid aan imo. Daarna zeg je dat de Islam en Politiek een geheel zijn, terwijl het aan het begin van je verhaal alleen nog in de arabische versie was. En nu is het zelfs zo dat er hier MILJOENEN (Volgens jou) moslims in Europa zitten die MASSAAL je levenswijze afkeurt en middels politiek invloed proberen te krijgen. Eerst zij je nog dat je geen angst had, maar wat blijkt uit deze tekst, gewoon pure angst gebaseerd op niet rationele argumenten of feiten.
quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:26 schreef Mutant01 het volgende:
Dank je, en ik ben het helemaal met je eens.![]()
Als je nou eens de moeite nam om het te lezen alvorens je een oordeel velt, die stukjes zijn wetenschappelijk tot stand gekomen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 10:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is topicspam en dat mag niet. Je topics waar je naar linkt hebben namelijk niks met het onderwerp te maken en dienen alleen om je eigen lulkoek verhaaltjes te spammen.
Allemaal leuk en aardig, maar ondertussen zeg je wel dat de Islam en Politiek toch niet van elkaar te scheiden zijn (volgens jou interpretatie kennelijk). Wat voor soort Islam wil je wel dan? Blijkbaar helemaal geen, zeg dat dan gewoon. Dat is namelijk een stuk duidelijker dan dat rare verhaal m.b.t de arabische cultuur.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:29 schreef PhoenixPerry het volgende:
Mijn opmerking slaat wel degelijk ergens op. Dat jij dat niet vindt betekend niet dat het niet zo is.
Ik wil je nog een keer uiitleggen wat ik bedoel:
- Islam en politiek is niet van elkaar te scheiden.
- De Arabische cultuur staat mij niet aan.
- Ik denk dat je de Islam op veel manieren kan interpreteren maar dat dat in Europa op dit moment volgens een Arabisch rolmodel gaat.
[quote]
Dus dan kun je volgens mij heel duidelijk eruit op maken dat wat ik bedoel is dat de Islam zoals hij nu in Europa wordt beleefd naar mijn insziens gebaseerd is op het Arabische rolmodel en dat ik die dus liever zie vertrekken.
Wat een dooddoener, ik plaats mezelf niet in een slachtofferrol, dat doe jij op dit moment. Zodra iemand het niet me je eens is, hem in een slachtofferrol plaatsen is ook lekker makkelijk zeg. Ik ben het niet eens met de toch wel vage kritiek die je uit op mijn cultuur, puur omdat ik het helemaal niet herken in mijn cultuur (al die dingen die jij hier nu vertelt).quote:En nogmaals het is geen angst en geen onwetendheid ik denk gewoon dat je al zo lang in je slachtofferrol zit dat je het verschil niet meer ziet. Je probeert elk puntje aan kritiek op jouw cultuur en geloof weg te wuiven door het onwetendheid te noemen.
Dat recht heb je, maar ondertussen deponeer je wel stellingen waarvan je ze niet onderbouwd. "De arabische cultuur staat mij niet aan" en de Islam en politiek is niet van elkaar te scheiden" zijn natuurlijk zaken waar ik als andere user niets mee kan, je onderbouwd het niet namelijk.quote:Zoals jij vind dat zij het recht hebben om dit te deponeren heb ik het recht om aan te geven dat ik niets van de Islam moet hebben zoals hij nu in Europa zichzelf presenteerd.
Luister, ik scheld nergens naar je en gebruik ook geen denigrerende woorden tegen je. Ik vind het dus ook een beetje ongepast dat je me dus voor huillie e.d. gaat uitmaken. Misschien is het een idee om deze discussie met elkaar dan maar gewoon te staken als je het nodig vind om elkaar voor van alles en nog wat uit te gaan maken?quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik was al bezig met aanpassen voordat jij gereageerd was, en ik was klaar met aanpassen nadat jij gereageerd had huilie. Ik kan maar 1 ding tegelijk.
Ja ik ben niet gediend van valse beschuldigingen en insinuaties.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:36 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Luister, ik scheld nergens naar je en gebruik ook geen denigrerende woorden tegen je. Ik vind het dus ook een beetje ongepast dat je me dus voor huillie e.d. gaat uitmaken. Misschien is het een idee om deze discussie met elkaar dan maar gewoon te staken als je het nodig vind om elkaar voor van alles en nog wat uit te gaan maken?
Hij heeft wel een punt dat de manier, zoals deze organisatie bezigt, juist de Islam in een politieke hoek drukt, omdat er met name wordt gericht op aparte wetgeving, scholing en sociale indeling qua man en vrouw.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:35 schreef Mutant01 het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar ondertussen zeg je wel dat de Islam en Politiek toch niet van elkaar te scheiden zijn (volgens jou interpretatie kennelijk). Wat voor soort Islam wil je wel dan? Blijkbaar helemaal geen, zeg dat dan gewoon. Dat is namelijk een stuk duidelijker dan dat rare verhaal m.b.t de arabische cultuur.
Ja, daar ben ik het mee eens. Echter ik blijf erbij dat dit nog altijd iets vanuit de organisatie zelf komt en dus niet van "de Islam", "de arabische cultuur" of "de moslims". Volgens de Islam zoals ik het ken is het zelfs verboden om in een niet-islamitisch land, islamitisch getinte wetten op te dringen. Ook is het verplicht je te houden aan de regels van het desbetreffende land waar je zit.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:42 schreef ScienceFriction het volgende:
Hij heeft wel een punt dat de manier, zoals deze organisatie bezigt, juist de Islam in een politieke hoek drukt, omdat er met name wordt gericht op aparte wetgeving, scholing en sociale indeling qua man en vrouw.
Aparte wetgeving is gewoon onzin. je woont in een land en je hebt je te houden aan de wetgeving van dat land. Ben je het daar niet mee eens, dan zijn er genoeg landen die wel een gelijksoortige wetgeving hebben. Ik vraag me overigens af hoe die organisatie denkt over zorgverzekring, uitkeringen, etc.
De scholing lijkt mij ook niet zo'n succes, omdat je al een, volgens "Moslims" aparte rol hebt in de samenleving, ga je je ook nog onderscheiden door apart onderwijs, met zeer waarschijnlijk een andere levensvisie dan de openbare, danwel Christelijke scholen. Je voelt je al in een aparte positie gezet en vervolgens ga je jezelf nog verder isoleren. Lijkt me niet echt een logische manier.
Qau sociale rolverdeling van man en vrouw en gescheiden zwemmen van kinderen gaat de klok gewoon decennia terug. Lijkt me ook geen goede ontwikkeling.
Wat voor Islam ik wil? Het maakt voor mij niet zoveel uit waar iemand in gelooft zolang dat geloof geen invloed heeft op mijn dagelijkse leven. De Islam begint dat wel te krijgen nu dus dan kun je inderdaad concluderen dat ik dan liever helemaal geen Islam heb. Hetzelfde geldt overigens ook voor de Christelijke invloed. Dus als dat het wat duidelijker voor je maakt: ik wil geen enkel geloof dat invloed heeft op mijn dagelijkse bestaan geuit d.m.v. politiek. Dus misschien had ik het wat meer kunnen nuanceren door dat direct aan te geven.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar ondertussen zeg je wel dat de Islam en Politiek toch niet van elkaar te scheiden zijn (volgens jou interpretatie kennelijk). Wat voor soort Islam wil je wel dan? Blijkbaar helemaal geen, zeg dat dan gewoon. Dat is namelijk een stuk duidelijker dan dat rare verhaal m.b.t de arabische cultuur.
Het is zeker een dooddoener. Dat weet ik zelf ook maar jij begint tegen mij te praten alsof ik de grootste mongool op aarde ben terwijl mijn antwoorden echt niet zo debiel zijn. Het is toch ergens heel logisch dat iemand die niets tegen bloot bij vrouwen heeft, die niets tegen homosexualiteit heeft, die niets begrijpt van het bedekken van een vrouw, die het dominante gedrag van de Islamitische man niet begrijpt, die vind dat je zelf je keuze's moet maken i.p.v. ze te baseren op een eeuwenoud boek, die sex helemaal niet als een zonde ziet weinig kan vinden in de Islamitische cultuur?quote:Wat een dooddoener, ik plaats mezelf niet in een slachtofferrol, dat doe jij op dit moment. Zodra iemand het niet me je eens is, hem in een slachtofferrol plaatsen is ook lekker makkelijk zeg. Ik ben het niet eens met de toch wel vage kritiek die je uit op mijn cultuur, puur omdat ik het helemaal niet herken in mijn cultuur (al die dingen die jij hier nu vertelt).
Nou, bij deze dan ^^quote:Dat recht heb je, maar ondertussen deponeer je wel stellingen waarvan je ze niet onderbouwd. "De arabische cultuur staat mij niet aan" en de Islam en politiek is niet van elkaar te scheiden" zijn natuurlijk zaken waar ik als andere user niets mee kan, je onderbouwd het niet namelijk.
Dat krijg je er dus van als je onzin clubjes subsidie gaat verlenen.quote:Een pikante bijzonderheid is dat het Zweedse ministerie van Integratie de organisatie 200.000 euro heeft geschonken en de brochures daarmee zelf heeft gefinancierd.
Nee het is niet gek dat je er dan weinig in kan vinden. Maar de perceptie die jij zelf hebt van de Islam strookt anders ook niet met de perceptie die de moslims in het dagelijks leven van de Islam hebben. Mijnsinsziens heb je een veel te radicaal beeld van de Islam die eerder strookt met de wahabistische versie dan met de versie die in opkomst is. Heb je wel eens een islamitisch land bezocht?quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:47 schreef PhoenixPerry het volgende:
Wat voor Islam ik wil? Het maakt voor mij niet zoveel uit waar iemand in gelooft zolang dat geloof geen invloed heeft op mijn dagelijkse leven. De Islam begint dat wel te krijgen nu dus dan kun je inderdaad concluderen dat ik dan liever helemaal geen Islam heb. Hetzelfde geldt overigens ook voor de Christelijke invloed. Dus als dat het wat duidelijker voor je maakt: ik wil geen enkel geloof dat invloed heeft op mijn dagelijkse bestaan geuit d.m.v. politiek. Dus misschien had ik het wat meer kunnen nuanceren door dat direct aan te geven.
[..]
[quote]
Het is zeker een dooddoener. Dat weet ik zelf ook maar jij begint tegen mij te praten alsof ik de grootste mongool op aarde ben terwijl mijn antwoorden echt niet zo debiel zijn. Het is toch ergens heel logisch dat iemand die niets tegen bloot bij vrouwen heeft, die niets tegen homosexualiteit heeft, die niets begrijpt van het bedekken van een vrouw, die het dominante gedrag van de Islamitische man niet begrijpt, die vind dat je zelf je keuze's moet maken i.p.v. ze te baseren op een eeuwenoud boek, die sex helemaal niet als een zonde ziet weinig kan vinden in de Islamitische cultuur?
En nu worden weer Moslims op een hoop gegooidquote:Op zaterdag 29 april 2006 14:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee het is niet gek dat je er dan weinig in kan vinden. Maar de perceptie die jij zelf hebt van de Islam strookt anders ook niet met de perceptie die de moslims in het dagelijks leven van de Islam hebben. Mijnsinsziens heb je een veel te radicaal beeld van de Islam die eerder strookt met de wahabistische versie dan met de versie die in opkomst is. Heb je wel eens een islamitisch land bezocht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |