abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 april 2006 @ 22:02:08 #241
81831 Capa
is cool.
pi_37414205
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 21:32 schreef Triggershot het volgende:
Het zijn dus jij en ik die aan stemmingsmakerij doen?
Onder anderen. Ik vind dat in een tijd waarin opinievorming voor een groot gedeelte plaatsvindt via alternatieve kanalen (internet, msn etc), tussen individuen onderling ipv voornamelijk via krant, televisie of radio, je de verantwoordelijkheid bij jezelf moet zoeken, en niet moet afgeven op 'de' media, als een soort ondoordringbaar bolwerk van kwaadwillende aliens.
Global society enzo, je bent de spin in je eigen informatienetwerk.
quote:
sorry, ben ik niet met je eens.. het waren niet de moslims die de Islam naar voren hebben geschoven als een nieuwe gesprekspartner, integendeel het was Pim die een oorlog verklaarde aan de Islam en een koude oorlog wou tegen de moslims. Op 12 september waren de moslims die zelfde moslims die ook rond 10 september naar hun werk gingen en met jou in AH gingen boodschappen doen.
Jaja, 11/9, Pim Fortuyn, Van Gogh, allemaal heel symptomatisch voor dit tijdperk en je kan er een hoop aan ophangen, maar er gebeurt méér en er verandert ook een hoop. Geen ouwe koeien: we beginnen er hier in dit land nét aan te wennen (of zijn er nog niet aan gewend) dat de islam hier voet aan land heeft gezet en voorlopig nog wel even blijft.
En 'de' Nederlandse moslim, als mondig burger en niet als ignorant paria, dat is ook een fenomeen waar iedereen zo zijn eigen ideeën bij heeft. Laat staan dat de (de, de, de) moslim zélf zo simpel, 1-2-3 kan vertellen hoe zijn/haar religie nou precies valt te rijmen met de gewoonten&tradities van het thuisland, Nederland.

De nieuwe jongen in de klas krijgt eindelijk praatjes. Dat is zijn goed recht, gelukkig maar dat-ie het durft, maar toch.
Maar ik wil nog wel es van gedachten veranderen.
You are a legend in a lovely game
pi_37415885
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 20:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je ziet echt niet wat zich ontwikkeld he
Waarom begint mijn lichaam nu langzaam te trillen en voel ik zweetdruppeltjes rollen langs mijn voorhoofd?

zondag 30 april 2006 @ 00:17:59 #243
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37417262
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 07:44 schreef niet_links het volgende:

[..]

Kijk en dit is waar ik altijd bang voor geweest ben dat moslims opeens vreemde dingen gaan eisen zoals eigen wetten. Het is toch van de zotten dat ze dat doen, dit is de eerste stap straks moeten die wetten ook gelden voor niet moslims. Als moslims zich gewoon aanpassen aan onze wetten is er niets aan de hand, maar zoals je ziet er wordt meer en meer verwacht van de wersterse gemeenschap. Ik vind dit een foute ontwikkeling die zeker niet in Nederland moet plaatsvinden. Dit bedoel ik met de angst dat vrijheden van moslims onze vrijheden gaan aantasten. Hier is het eerste bewijs. Nu geld het nog alleen voor hun... later moeten wij ook meedoen. Hopelijk komt dit er niet doorheen in Zweden.
Ik keur dit ook af, je eigen wetten proberen door te drukken in een land wat overwegend christelijk is is niet goed.
Ik denk dat de Zweden verstandig genoeg zijn om dit verzoek af te wijzen, men moet gewoon de wetten respecteren van het land waar je woond, ze zijn er niet voor niets.
Ik hoop niet dat de moslims in Nederland met zo`n achterlijk voorstel komen want dan is het hek hier helemaal van de dam.
  zondag 30 april 2006 @ 09:14:40 #244
3542 Gia
User under construction
pi_37420649
quote:
Op zondag 30 april 2006 00:17 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Ik keur dit ook af, je eigen wetten proberen door te drukken in een land wat overwegend christelijk is is niet goed.
Ik denk dat de Zweden verstandig genoeg zijn om dit verzoek af te wijzen, men moet gewoon de wetten respecteren van het land waar je woond, ze zijn er niet voor niets.
Ik hoop niet dat de moslims in Nederland met zo`n achterlijk voorstel komen want dan is het hek hier helemaal van de dam.
In Frankrijk heb je zoiets toch al ergens. Weet niet meer waar. Een gebied waar veel moslims wonen, die daar volgens de moslimwetten leven en Frankrijk "gedoogt" dat.

Ik zie het er nog van komen dat in Europa moslims ondere andere wetten gaan leven als de overige bewoners.
pi_37421142
Moslims klagen vaak dat ze een negatief imago hebben.

Vreemd he?
Geen enkele groep haalt het in zijn hoofd om aparte wetten te eisen voor hun groepering.
Als of ze zichzelf beter vinden dan anderen en boven de normale wet willen staan.
Dit soort acties zal zeker niet meehelpen aan het verbeteren van hun imago.

Hard roepen dat er discriminatie is en vervolgens een aparte behandeling willen, strookt niet met elkaar.

Wat als er een strafbaar feit plaatsvindt tussen een moslim en een niet-moslim?
Welke wet wordt er dan toegepast?
Te gek voor woorden, de wetten van een land gelden voor alle inwoners van dat land.
Wil je iets veranderen dan geldt dat voor iedereen en niet voor een bepaalde groep.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
  zondag 30 april 2006 @ 10:57:52 #246
38549 dewd
100% pure
pi_37421499
quote:
Op zondag 30 april 2006 09:14 schreef Gia het volgende:

[..]

In Frankrijk heb je zoiets toch al ergens. Weet niet meer waar. Een gebied waar veel moslims wonen, die daar volgens de moslimwetten leven en Frankrijk "gedoogt" dat.

Ik zie het er nog van komen dat in Europa moslims ondere andere wetten gaan leven als de overige bewoners.
Tja de idioterie van politieke correctheid.
pi_37421630
quote:

[..]

echt? :S linkje?
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_37421757
quote:
Op zondag 30 april 2006 11:07 schreef Aarde het volgende:

[..]

echt? :S linkje?
Geloof dat dat over een cluster van wijken in Marseille ging, maar dat weet ik niet meer zeker. Het komt me iig wel bekend voor.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_37421871
quote:

[..]

Over vijfhonderd jaar misschien.
pi_37423773
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 22:02 schreef Capa het volgende:

[..]

Onder anderen. Ik vind dat in een tijd waarin opinievorming voor een groot gedeelte plaatsvindt via alternatieve kanalen (internet, msn etc), tussen individuen onderling ipv voornamelijk via krant, televisie of radio, je de verantwoordelijkheid bij jezelf moet zoeken, en niet moet afgeven op 'de' media, als een soort ondoordringbaar bolwerk van kwaadwillende aliens.
Global society enzo, je bent de spin in je eigen informatienetwerk.
Vreemd dan, ik woon wel in mijn eigen web, en hoe mijn web eruit ziet kan je alleen via zien.
Als eigen spin een eigen informatienetwerk heeft moet je je afvragen of ze wel een centraal broadcast signaal hebben of ook weer ieder een voor zich, want wat sommige groeperingen deden "in de naam van Allah" is niet representatief geweest voor mijn visie er op. Ongeacht welke signaal de media als buitenstaander er van op pikt.
quote:
Jaja, 11/9,
Had niet direct met de Moslims in NL te maken, verband met NL was destijds alleen omdat NL een Navo land is.
quote:
Pim Fortuyn,
Pimmetje verklaarde de oorlog aan de Islam na 11 september al die "kutmarokkanen" het land uit, terwijl hij wel genoot(in ruimste zin) van hun aanwezigheid. En uiteindelijk gedood door een Nederlandse.
quote:
Van Gogh,
Van Gogh schold Allah en zijn profeet uit en desondanks wou hij geen security ondanks alle waarschuwingen, helaas was het maar een kwestie van tijd dat er ook in NL iets zou gebeuren, maar dat was dan ook meteen eerste en laatste vooralsnog.
quote:
allemaal heel symptomatisch voor dit tijdperk en je kan er een hoop aan ophangen, maar er gebeurt méér en er verandert ook een hoop. Geen ouwe koeien: we beginnen er hier in dit land nét aan te wennen (of zijn er nog niet aan gewend) dat de islam hier voet aan land heeft gezet en voorlopig nog wel even blijft.
En 'de' Nederlandse moslim, als mondig burger en niet als ignorant paria, dat is ook een fenomeen waar iedereen zo zijn eigen ideeën bij heeft. Laat staan dat de (de, de, de) moslim zélf zo simpel, 1-2-3 kan vertellen hoe zijn/haar religie nou precies valt te rijmen met de gewoonten&tradities van het thuisland, Nederland.
Helaas is het in NL zo mooi geregeld dat 1 tape van Bin-laden meer aandacht krijgt dan 2000 moslims die actie voeren tegen terreur en radicalisering. Weg alle effort, alle moslims worden dan meteen weer als een gevaar voor de samenleving beschouwd, en ja dan hebben we het over "de nederlandse moslims" . Koninklijk der Nederlanden oefende vroeger macht uit op een van de grootste moslimlanden hedendaags, dus zo een probleem zou het niet moeten zijn lijkt me.
quote:
De nieuwe jongen in de klas krijgt eindelijk praatjes. Dat is zijn goed recht, gelukkig maar dat-ie het durft, maar toch.
De meester en de andere leerlingen hebben alleen een coalitie gevormd
pi_37423787
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 23:07 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Waarom begint mijn lichaam nu langzaam te trillen en voel ik zweetdruppeltjes rollen langs mijn voorhoofd?

Jouw tijd komt ook nog wel.
pi_37424941
quote:
Op zondag 30 april 2006 11:14 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Geloof dat dat over een cluster van wijken in Marseille ging, maar dat weet ik niet meer zeker. Het komt me iig wel bekend voor.
erm nope heeft niks met marseille te maken.
ik heb zelf 7 jaar in parijs mogen wonen en ik denk dat iedereen Trappes bedoelt.

De stad in de buurt van parijs waar vrouwen aangerand worden als ze geen hoofdoekje dragen en waar joden letterlijk gestenigd worden op straat.

Deze stad is in zeer korte tijd verandert tot een bolwerk van moslims in allerlei soorten en maten de oorsponkelijke bewoners en niet moslims zijn allemaal de stad uitgevlucht vanwege de herhaaldelijke bedreigingen.

http://www.monde-diplomatique.fr/2002/12/VIDAL/17277

http://www.solidariteetpr(...).php3?id_article=302

"Des synagogues (par exemple, celle de Trappes) ont été brûlées ou des cimetières profanés. Des enfants juifs ont été menacés dans des écoles publiques"

Nee t'is echt een vredelievend geloof en zeker niet achterlijk............
pi_37424993
quote:
Op zondag 30 april 2006 12:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oh grote ziener, vertel mijj wat er in mijn verschiet ligt

Maw, wat zijn dit nu weer voor teksten? Loze dreigementen triggershot, word er niet koud of warm van
pi_37425372
quote:
Op zondag 30 april 2006 13:40 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Oh grote ziener, vertel mijj wat er in mijn verschiet ligt

Maw, wat zijn dit nu weer voor teksten? Loze dreigementen triggershot, word er niet koud of warm van
Dreigementen nog wel?
pi_37425496
quote:
Op zondag 30 april 2006 12:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dreigementen? Tja, specifiek ben je niet, maar wat moet ik er anders van maken?
  zondag 30 april 2006 @ 14:15:39 #256
138514 1ofthefew
always on the run
pi_37425847
wat gewoon 100% duidelijk is is dat de westerse samenleving en de islam niet samengaan.
overal vormen moslims problemen.

aangezien dit ons land is moeten de moslims maar oprotten (netzoals elke moslim ook wil dat israel oprot). pim, van gogh, wilders, hirshi ali, allemaal spreekbuizen van de westerse samenleving:

oprotten met die achterlijke cultuur!
De wereld is op hol geslagen
pi_37426658
quote:
Op zondag 30 april 2006 14:01 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Dreigementen? Tja, specifiek ben je niet, maar wat moet ik er anders van maken?
bedoelde met inzien wat er gebeuren gaat

Terwijl GW en HA en meerdere marionetpoppen menen dat de Islam achterlijk is, bekeren zich steeds meer autochtonen tot de islam

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2006 14:56:12 ]
  zondag 30 april 2006 @ 14:56:55 #258
81831 Capa
is cool.
pi_37426753
quote:
Op zondag 30 april 2006 14:15 schreef 1ofthefew het volgende:
wat gewoon 100% duidelijk is is dat de westerse samenleving en de islam niet samengaan.
overal vormen moslims problemen.
gisteren teveel pepers gegeten? Of gewoon een kater?
quote:
aangezien dit ons land is
ons land, ons land. Ik ben niet zo gek op dat wij-gebeuren. Eigenlijk wil ik helemaal nergens bijhoren.
Ik heb een paspoort en een master in de Nederlandse taal. Dat moet genoeg zijn.
quote:
moeten de moslims maar oprotten (netzoals elke moslim ook wil dat israel oprot). pim, van gogh, wilders, hirshi ali, allemaal spreekbuizen van de westerse samenleving:
Als ik heel mijn ideeënwereld moet ophangen aan die 4 figuren, wordt het wel een heel luizige bedoening. Ik heb meer nodig om me westerling te voelen. Meer diversiteit, meer twijfel, meer ironie, meer tolerantie. Van Pim tot Hirsi Ali, het is allemaal verbaal wapengekletter, opgefokte angstvalligheid, daar pas ik voor.
quote:
oprotten met die achterlijke cultuur!
Of het nou poep is wat je hier praat, of een intrinsieke waarheid, het doet er niet toe. Je loopt achter, Daar kan je beter voortijds voor gewaarschuwd worden zodat je aan de realiteit kan wennen.
De islam is. Hier, daar, overal. Net zoals de Westerse wereld is. Hier, daar, overal. Dit is geen tijd meer waarin je je kan verbergen voor de boze buitenwereld, of die buitenwereld kan verjagen. Alles is overal.

De Nederlander? Dat begrip heeft hooguit in marketingtermen nog waarde.
De Westerse samenleving? Post-koloniale term, aan sleetsheid onderhevig. 'We' worden aan alle kanten lachend ingehaald.
De islam? Veel te gevaarlijk om die religie, die groeit en transformeert als geen andere religie, te reduceren tot één consistent pakket aan ideeën. Daarmee doe je iedereen tekort, incl jezelf.
Maar ik wil nog wel es van gedachten veranderen.
You are a legend in a lovely game
  zondag 30 april 2006 @ 14:59:09 #259
10390 Atrimar
*pruttel*
pi_37426800
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 08:21 schreef nummer_zoveel het volgende:
En hoeveel Moslims wonen er in Zweden? Geloof dat dat er niet al te veel zijn, dus zou ik me om dat gewauwel al helemaal niet druk maken.
Domme opmerking, wat dacht je van de precendent die geschapen wordt als dat doorgaat, al is het maar voor één persoon?
Dat zou inhouden dat je als wie dan ook wetgeving voor jezelf zou kunnen aanvragen (en krijgen!).
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
pi_37427186
quote:
Op zondag 30 april 2006 14:56 schreef Capa het volgende:

De Nederlander? Dat begrip heeft hooguit in marketingtermen nog waarde.
De Westerse samenleving? Post-koloniale term, aan sleetsheid onderhevig. 'We' worden aan alle kanten lachend ingehaald.
[
Met dank aan onze oudere generaties
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')