Ik geloof in de zonnegod Ra en daar stap ik niet van afquote:Op zondag 30 april 2006 14:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
bedoelde met inzien wat er gebeuren gaat
De zon is een dienaar van Allahquote:Op zondag 30 april 2006 15:18 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik geloof in de zonnegod Ra en daar stap ik niet van af![]()
Klinkt heel aardig, je vergeet alleen en paar dingen. Om dit te verwezelijken moet wel discriminatie op grond van ras, geloof en sexe worden gelegaliseerd. Ik vind dat prima, de kans dat het voor mij nadelig uitvalt is namelijk erg klein.quote:Op zondag 30 april 2006 15:23 schreef damian5700 het volgende:
Aparte wetgeving voor moslims kan enkel ingevoerd worden door middel van een grondwetswijziging waarvoor een tweederde meerderheid in het orgaan van de volksvertegenwoordiging moet zijn.
Met een achterban van 70.000 op een naar schatting 6 miljoen stemgerechtigden zou geen enkele politieke organisatie op islamitische basis, deze ambitie op democratische wijze kunnen verwezenlijken. Niet onbelangrijk is dat de overgrote meerderheid van de Zweden christelijk (ongeveer 90% waarvan 60% praktiserend) is en verandering van wetgeving die gebaseerd is op een niet-christelijk geloof is niet bepaald een logische stap voor de indeling van de maatschappij.
Toch zie ik wel ruimte voor het verwezenlijken van de ambities van deze moslims. In de meeste westerse landen kunnen overtuigd en praktiserende christenen zich verenigen in gemeenschappen en marginaal aan het openbare leven deelnemen. Dit gebeurt meestal in kloosters.
Aparte wetgeving in communes zonder direct contact met het openbare leven, westerse normen en waarden en gedragsregels lijkt me wel een tegemoetkoming . Immers deze moslims willen zich distantiëren van de (westerse) maatschappij. Ik vraag me wel af of er dan nog steeds 70.000 moslims zijn die dat zouden willen...
Extra belasting voor moslims voor het faciliteren van zulke onderkomens voor hun geloofsbroeders door de overheid lijkt me tot slot een goed middel om dit alles te financieren.
By the way; dit is slechts een gedachte-experiment.
Nou ja, dat bedoel ik dus. Ik neem aan dat jij intelligent genoeg bent om, ondanks alle getoeter in 'de' media, je eigen oordeel te vormen.quote:Op zondag 30 april 2006 12:52 schreef Triggershot het volgende:
Vreemd dan, ik woon wel in mijn eigen web, en hoe mijn web eruit ziet kan je alleen via zien.
Als eigen spin een eigen informatienetwerk heeft moet je je afvragen of ze wel een centraal broadcast signaal hebben of ook weer ieder een voor zich, want wat sommige groeperingen deden "in de naam van Allah" is niet representatief geweest voor mijn visie er op. Ongeacht welke signaal de media als buitenstaander er van op pikt.
De manier waarop informatie wordt verspreid, bekritiseerd en uitgelegd verdient vaak geen schoonheidsprijs, dat klopt. Maar daar hebben veel meer partijen schuld aan dan alleen 'de' pers, of 'de' moslims.quote:Helaas is het in NL zo mooi geregeld dat 1 tape van Bin-laden meer aandacht krijgt dan 2000 moslims die actie voeren tegen terreur en radicalisering. Weg alle effort, alle moslims worden dan meteen weer als een gevaar voor de samenleving beschouwd, en ja dan hebben we het over "de nederlandse moslims".
Geloof ik geen zier van. Er is een hoop weerstand, dat klopt, en iedereen is nu positie aan het bepalen maar de situatie is veel complexer dan een simpel wij-jullie. Juist dat doemdenken (door willekeurig welke partij) maakt het gevaar alleen maar groter.quote:De meester en de andere leerlingen hebben alleen een coalitie gevormd
Een grondwetswijziging zit er voorlopig niet in, omdat in absolute aantallen de kiesgerechtigden in Zweden christelijk is (en ik derhalve wetswijzigingen gebaseerd op een andere religie niet logisch acht) en de groep moslims die dit wensen te klein. Dat heb ik zoeven aangegeven.quote:Op zondag 30 april 2006 15:31 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Klinkt heel aardig, je vergeet alleen en paar dingen. Om dit te verwezelijken moet wel discriminatie op grond van ras, geloof en sexe worden gelegaliseerd. Ik vind dat prima, de kans dat het voor mij nadelig uitvalt is namelijk erg klein.
Waren mijn ouders nou moslim, en ik niet, dan zou ik er meer problemen mee hebben. Het zou namlelijk voor anderen de mogelijkheid inhouden mij aan regels te houden waar ik helemaal niks mee te maken wil hebben.
Hoe kom je erop dat het christendom in onze grondwet verankerd is? Die laatste maakt nu juist géén onderscheid tussen welk (on)geloof ook.quote:Op zondag 30 april 2006 15:45 schreef -scorpione- het volgende:
Waarom grondwet überhaupt koppelen aan religie? We moeten in NL ook maar eens helemaal af van dat christelijke juk.
Het lijkt me niet logisch wanneer christenen instemmen met wetswijzigingen die enkel bestemd zijn voor een bepaalde groep gelovigen.quote:Op zondag 30 april 2006 15:45 schreef -scorpione- het volgende:
Waarom grondwet überhaupt koppelen aan religie? We moeten in NL ook maar eens helemaal af van dat christelijke juk.
Dat zeg ik ook niet, ik wil er gewoon helemaal van af, dus ook dat laatste restje wat nog een beetje doelloos rondwaart.quote:Op zondag 30 april 2006 15:48 schreef Capa het volgende:
[..]
Hoe kom je erop dat het christendom in onze grondwet verankerd is? Die laatste maakt nu juist géén onderscheid tussen welk (on)geloof ook.
En dat moeten we zo houden.
Als dat laatste restje christendom in jouw eigen ideeënwereld rondwaart, zou ik zeggen: werk eraan om de boel op te schonen.quote:Op zondag 30 april 2006 15:56 schreef -scorpione- het volgende:
Dat zeg ik ook niet, ik wil er gewoon helemaal van af, dus ook dat laatste restje wat nog een beetje doelloos rondwaart.
Uh, je bedoelt dat je in Nederland volgens de wet niet mag doden en dat dat toevallig ook één van de 10 geboden is?quote:Op zondag 30 april 2006 15:56 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, ik wil er gewoon helemaal van af, dus ook dat laatste restje wat nog een beetje doelloos rondwaart.
Waar zeg ik dat? Het gaat mij erom dat de grondwet gewoon moet uitademen wat wij normaal vinden, en niet omdat het toevallig in de 10 geboden staat. De discussie over de grondwet moet losstaan van religie, dat er overlappingen zijn doet daar niets aan af.quote:Op zondag 30 april 2006 16:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Uh, je bedoelt dat je in Nederland volgens de wet niet mag doden en dat dat toevallig ook één van de 10 geboden is?
Oh, nu ben ik een fascist?quote:Op zondag 30 april 2006 16:16 schreef Capa het volgende:
[..]
Als dat laatste restje christendom in jouw eigen ideeënwereld rondwaart, zou ik zeggen: werk eraan om de boel op te schonen.
Als je bedoelt dat je de maatschappij van religie wil vrijwaren: dat klinkt nogal fascistisch.
Vraag me af hoe je een en ander zou willen bewerkstelligen.![]()
In zoverre klinkt je uitspraak fascistisch, dat je mensen niet meer wil toestaan, hun eigen (religieuze) gedachtengoed erop na te houden. Jij bepaalt schijnbaar wat goed is voor de mensheid.quote:
Dat blijkt. Zelfs zonder religie is het voor veel mensen al lastig om het individuele van het collectieve te scheiden.quote:Dat gedweep met religie is nergens voor nodig, zorg er nu eerst maar eens voor dat je je als mens normaal kunt voordoen, dat is voor de meesten al moeilijk genoeg.
quote:Op zondag 30 april 2006 15:23 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ze kunnen jou ook alles wijsmaken hè?
![]()
uiteraard, wel huilen dat Israel (grond bezet) maar dan hier precies hetzelfde en zelfs erger willen doenquote:Op zaterdag 29 april 2006 09:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Zoiets zie ik ook wel zitten in Nederland.²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |