abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 april 2006 @ 22:21:02 #201
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_37327426
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:18 schreef Mutant01 het volgende:

Er zijn praktisch geen landen op te noemen waarbij geen sprake is van inmenging. DIe zijn schaars.
G L O B A L I S E R I N G

Ergens moeten die houdsnij werkjes toch vandaan komen uit die derde wereld winkels.
En ja, dat is ook marktwerking.
pi_37327478
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ruwanda was toch een Belgische ex-kolonie
België, dat zegt genoeg.
pi_37327512
quote:
[b]Op woensdag 26 april 2006 22:20
Toch zitten ze zwaar in de lift ondanks de verschillen. Daar kan mening Afrikaans land een puntje aan zuigen.
India is nogsteeds een puinhoop, Iran zit ook al jaren economisch in de lift, en ook daar is het een puinhoop. Economisch in de lift zitten hoeft geen verband te hebben met het wel of niet gaar zijn van een land. India is zelfs armer dan Marokko.
quote:
Dat Europeanen niet altijd even netjes zijn om gegaan met de lokale bevolking is vanuit de huidige tijd verwerpelijk maar ik trek verder geen boetekleed aan.
Ik zeg ook niet dat je het boetekleed aan moet doen, net zoals ik niet het boetekleed aan doe voor slachtiingen die Osama op zn geweten heeft.
Allah Al Watan Al Malik
pi_37327522
quote:

[..]

Oh, dat praat het wegvagen van die inheemse volken natuurlijk goed. Lekkere relativeren pberends
Denet zei je trouwens dat Afrikanen kinderen nemen omdat het de natuur is, nou een paar eeuwen geleden slachtten volken elkaar af omdat het de natuur was. Je kunt anders geen land opbouwen. Zo ging dat vroeger.
  woensdag 26 april 2006 @ 22:23:21 #205
89730 Drugshond
pi_37327523
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:19 schreef Mutant01 het volgende:
Ruwanda was toch een Belgische ex-kolonie
Ik dacht Congo (ach zoveel verschil maakt het niet uit)
Klopt... toen ze weg gingen ging de vlam erin
pi_37327555
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:21 schreef Drugshond het volgende:

[..]

G L O B A L I S E R I N G

Ergens moeten die houdsnij werkjes toch vandaan komen uit die derde wereld winkels.
En ja, dat is ook marktwerking.
Uh ja, wat heeft dat te maken met het feit dat de meeste landen (Westerse ex-kolonies) een puinhoop zijn?
Allah Al Watan Al Malik
pi_37327562
quote:

[..]

Er zijn praktisch geen landen op te noemen waarbij geen sprake is van inmenging. DIe zijn schaars.
Mongolia, maar die is dan ook heel arm. Er valt niets te halen.
pi_37327580
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:23 schreef pberends het volgende:

[..]

Denet zei je trouwens dat Afrikanen kinderen nemen omdat het de natuur is, nou een paar eeuwen geleden slachtten volken elkaar af omdat het de natuur was. Je kunt anders geen land opbouwen. Zo ging dat vroeger.
Waarom zit dan men altijd dan te huilen om het feit dat die afrikanen neuken?
Allah Al Watan Al Malik
pi_37327595
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:23 schreef Mutant01 het volgende:
India is nogsteeds een puinhoop, Iran zit ook al jaren economisch in de lift, en ook daar is het een puinhoop. Economisch in de lift zitten hoeft geen verband te hebben met het wel of niet gaar zijn van een land. India is zelfs armer dan Marokko.

Ik zeg ook niet dat je het boetekleed aan moet doen, net zoals ik niet het boetekleed aan doe voor slachtiingen die Osama op zn geweten heeft.
Maar ik zie verder geen direct verband meer met ex-koloniën en de nu heersende armoede in grote delen van Afrika.

Je kunt niet blijven wijzen naar de ander uiteindelijk zijn het de lokale elite die het voor het zeggen hebben en het verkeerd doen.
  woensdag 26 april 2006 @ 22:25:44 #210
89730 Drugshond
pi_37327634
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:24 schreef Mutant01 het volgende:

Ze doen het onveilig, hoort bij hun cultuur

Besnijdenis ook trouwens (nou ja, sommige landen dan).
pi_37327652
quote:

[..]

Waarom zit dan mocro altijd dan te huilen om het feit dat Indianen en Aboriginals weggejaagd werden?
pi_37327683
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:24 schreef MrX1982 het volgende:
Maar ik zie verder geen direct verband meer met ex-koloniën en de nu heersende armoede in grote delen van Afrika.
Tuurlijk kan je wel een verband maken, slechts de feiten bekijken. Of het een verantwoordelijk is voor het ander, weet ik niet. Maar in principe kan je gewoon zeggen dat bijna overal waar het Westen een dergelijke inmenging heeft geforceerd, er nu sprake is van armoede, corruptie e.d.
Allah Al Watan Al Malik
pi_37327705
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:26 schreef pberends het volgende:

[..]

Waarom zit dan mocro altijd dan te huilen om het feit dat Indianen en Aboriginals weggejaagd werden?
Omdat ik wegvagen van volkeren niet erg lief vind.
Allah Al Watan Al Malik
pi_37327748
Met ex-kolonie heeft het weinig meer te maken. Wel met het Amerikaans economisch en buitenlands beleid, en de VS hebben nooit echt koloniën gehad. De boosdoener is zelf een ex-kolonie.
pi_37327764
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:26 schreef Mutant01 het volgende:
Tuurlijk kan je wel een verband maken, slechts de feiten bekijken. Of het een verantwoordelijk is voor het ander, weet ik niet. Maar in principe kan je gewoon zeggen dat bijna overal waar het Westen een dergelijke inmenging heeft geforceerd, er nu sprake is van armoede, corruptie e.d.
Maar of dat nu nog steeds een oorzakelijk verband heeft. Ik denk het niet.

Ik denk eerlijk gezegd dat Afrika verder ook een verloren continent is uitgezonderd Noord -en Zuid Afrika zoals het er nu voorstaat.
pi_37327812
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Omdat ik wegvagen van volkeren niet erg lief vind.
Die volken waren zelf allesbehalve lief. Of moesten de Amerikanen de nazi's niet verdrijven omdat het niet lief was?
pi_37327823
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:28 schreef pberends het volgende:
Met ex-kolonie heeft het weinig meer te maken. Wel met het Amerikaans economisch en buitenlands beleid, en de VS hebben nooit echt koloniën gehad. De boosdoener is zelf een ex-kolonie.
De zoon probeert de vader naar de kroon te steken.
pi_37327828
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:28 schreef MrX1982 het volgende:
Maar of dat nu nog steeds een oorzakelijk verband heeft. Ik denk het niet.
Ik weet het niet, ik ben geen wandelende geschiedenisboek helaas . Wat ik wel kan zeggen is dat de grensveranderingen natuurlijk niet echt bijgedragen hebben aan stabiliteit binnen die regio
quote:
Ik denk eerlijk gezegd dat Afrika verder ook een verloren continent is uitgezonderd Noord -en Zuid Afrika zoals het er nu voorstaat.
Dat ben ik met je eens.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 26 april 2006 @ 22:30:41 #219
89730 Drugshond
pi_37327852
quote:

[..]

Uh ja, wat heeft dat te maken met het feit dat de meeste landen (Westerse ex-kolonies) een puinhoop zijn?
Vietnam (= ex kolonie van Frankrijk), gaat het niet altijd economisch even tof mee.
Singapore (= ex kolonie van England).
Canada (= iets met Frankrijk weet alleen niet meer wat).

Ach wat maakt het uit.... kijk eens naar Amerika, daar hebben ook verschillende kolonies gezeten. En ze bestaan nog steeds.
pi_37327865
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:29 schreef pberends het volgende:

[..]

Die volken waren zelf allesbehalve lief. Of moesten de Amerikanen de nazi's niet verdrijven omdat het niet lief was?
Ja maar Peebee toch, dat betekent dat Marokkanen Nederland over mogen nemen nadat ze de autochtonen weggevaagd hebben.
Allah Al Watan Al Malik
pi_37327882
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:30 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De zoon probeert de vader naar de kroon te steken.
Het is wel bewezen dat vooral Amerikaanse bedrijven arme landen uitbuiten en dat de bevolking nauwelijks profiteert van de bedrijvigheid.
pi_37327928
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:30 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Vietnam (= ex kolonie van Frankrijk), gaat het niet altijd economisch even tof mee.
Singapore (= ex kolonie van England).
Canada (= iets met Frankrijk weet alleen niet meer wat).

Ach wat maakt het uit.... kijk eens naar Amerika, daar hebben ook verschillende kolonies gezeten. En ze bestaan nog steeds.
Amerika en Canada vindt ik foute voorbeelden gezien de samenstelling van de bevolking die daar woont.
Allah Al Watan Al Malik
pi_37327995
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:30 schreef Mutant01 het volgende:
Ik weet het niet, ik ben geen wandelende geschiedenisboek helaas . Wat ik wel kan zeggen is dat de grensveranderingen natuurlijk niet echt bijgedragen hebben aan stabiliteit binnen die regio

Dat ben ik met je eens.
Het is wachten op Johan als lopend geschiedenisboek .

Stel dat het wél "onze" schuld is wat dan? Moeten we nog meer geld in Afrika pompen? Uit onderzoek is al gebleken dat het niet helpt.
pi_37328039
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:31 schreef pberends het volgende:
Het is wel bewezen dat vooral Amerikaanse bedrijven arme landen uitbuiten en dat de bevolking nauwelijks profiteert van de bedrijvigheid.
Maar dat principe is natuurlijk al zo oud als de weg naar Rome.
pi_37328048
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:34 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het is wachten op Johan als lopend geschiedenisboek .

Stel dat het wél "onze" schuld is wat dan? Moeten we nog meer geld in Afrika pompen? Uit onderzoek is al gebleken dat het niet helpt.
Micro credit helpt zeer goed. Regime changes in Afrika tewerkstelligen. Waarom altijd die focus op het midden-oosten.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 26 april 2006 @ 22:35:22 #226
89730 Drugshond
pi_37328064
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Amerika en Canada vindt ik foute voorbeelden gezien de samenstelling van de bevolking die daar woont.
Het zijn allemaal mensen klopt... so far so good.
Maar inmenging is een beladen woord tenzij er eerst oorlog voor gevoerd moest worden.

Overigens... over inmening gesproken.. ik hoorde de problematiek van Bosnie vandaag op de radio.
Zoals de vlag er nu bij hangt zal Bosnie weer uit elkaar vallen.
  • 60 % werkeloosheid.
  • Broeiplaats van maffia en drugs.
  • Nauwelijks tot geen eigen productie.
  • En de hulp van de EU-landen stopt in 2010.
  • Oudere mensen blijven hangen.
  • En de jongeren willen weg en niets meer opbouwen.
  •   woensdag 26 april 2006 @ 22:36:51 #227
    89730 Drugshond
    pi_37328124
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 22:35 schreef Mutant01 het volgende:
    Micro credit helpt zeer goed.
    Klopt, er gaan zelfs verhalen rond dat banken deze manier van financiering willen overnmen.
    pi_37328147
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 22:35 schreef Mutant01 het volgende:
    Micro credit helpt zeer goed. Regime changes in Afrika tewerkstelligen. Waarom altijd die focus op het midden-oosten.
    Regime changes ik weet niet of dat zo succesvol is hoor. Zie Irak en Afghanistan .
    Ik denk toch echt dat de lokale elite in veel Afrikaanse landen het probleem vormt. Wapens ipv eten kopen.
    pi_37328507
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 22:24 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je kunt niet blijven wijzen naar de ander uiteindelijk zijn het de lokale elite die het voor het zeggen hebben en het verkeerd doen.
    Die discussie weer Gedurende een korte periode hebben Europeanen hun methode van bestuur en maatschappij-inrichting opgelegd aan achtergebleven en primitieve gebieden, met groot succes. En nu moeten al die volkeren zichzelf besturen (al krijgend de grootste zielepoten, waaronder Marokko wel degelijk nog steeds Westerse steun) en dat zelfbestuur valt niet mee. Daarentegen hebben landen die zo slim waren/zijn om de goede Westerse ideeën over te nemen hebben zich spectaculair ontwikkeld, met Japan en Korea als lichtende voorbeelden.
    Was Afrika niet weer vervallen in de traditionele stammen politiek had het continent er anders uitgezien. Mooi voorbeeld is Mobutu, Zaïre/Comgo. Die man heeft het gepresteerd om de welvaart van Zaïre te verminderen tot 1/65e van wat het onder de Belgen was. En oh oh oh wat was Mobutu populair bij de 3e wereld ideologen en relativisten.
    pi_37328601
    Steun? Je bedoelt leningen Overigens is het onlogisch om de Europese complexe inrichtingssystemen op te leggen aan een analfabete bevolking. Niet gek dat het land daarna weer vervalt.
    Allah Al Watan Al Malik
      woensdag 26 april 2006 @ 22:50:16 #232
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_37328692
    Misschien is het belangrijker dat de pijlen gericht worden op hedendaagse misstanden in tegenstelling tot misstanden van behoorlijke tijd terug.
    pi_37328797
    Ja, maar zelfkritiek is toch een groot goed?
    Allah Al Watan Al Malik
      woensdag 26 april 2006 @ 22:54:58 #234
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_37328903
    Jawel, maar met zelfkritiek hierop blijf je bezig. Wij waren brute uitbuiters van slaven, net als de Afrikanen destijds (en sommigen nog steeds), Mohammed een pedo en talloze naties hebben bestaan uit moordenaars.
    pi_37329011
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 22:48 schreef Mutant01 het volgende:
    Steun? Je bedoelt leningen Overigens is het onlogisch om de Europese complexe inrichtingssystemen op te leggen aan een analfabete bevolking. Niet gek dat het land daarna weer vervalt.
    dat was vanavond niet aan Ronaldinho te zien hoor
    pi_37329068
    Ik heb overigens trek.

(geen honger, want dat hebben de afrikaantjes!)
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_37329298
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 22:46 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Die discussie weer Gedurende een korte periode hebben Europeanen hun methode van bestuur en maatschappij-inrichting opgelegd aan achtergebleven en primitieve gebieden, met groot succes.
    Ja, Afrika is schitterend paradijs. Oh nee, toch niet, maar we lezen verder al dat dat aan de volkeren zelf ligt. Niets te maken met kolonialisme. Komt-ie weer: de Pontius Pilatus-benadering.
    quote:
    Daarentegen hebben landen die zo slim waren/zijn om de goede Westerse ideeën over te nemen hebben zich spectaculair ontwikkeld, met Japan en Korea als lichtende voorbeelden.
    Ja, Japan en Afrika. Twee vergelijkbare gebieden.
    pi_37329437
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 22:48 schreef Mutant01 het volgende:
    Flauw hé, die Marokko opmerking, maar jij maakt het voor mij onweerstaanbaar om dergelijke flauwigheden te plaatsen.

De reden dat die leningen gegeven worden door overheidsinstellingen en internationale organisaties is omdat een land als Marokko daarvoor een speciale prijs krijgt, lees; een lagere rente dan het zou moeten betalen om de internationale financiële markt, Het is zelfs mogelijk dat landen zonder dergelijke steun helemaal geen leningen zouden kunnen afsluiten. (niet Marokko bij mijn weten)
    Maar het grote verschil tussen India en Marokko is dat Marokko een directe buur is van 's werelds grootste economie, de EU, in tegenstelling tot India dat zich omringt weet door nog armere landen.

Wat de Europeanen niet hebben kunnen opleggen aan de gekoloniseerde volkeren is de mentaliteit, daar zit de angel. Wat dat betreft is het ook niet verwonderlijk dat juist de zeer traditionele maatschappijen de hakken in het zand zetten en zich met hand en tand verzetten tegen dat wat wordt gezien als vreemd goddeloos, en zich daarmee in de eigen voet schieten.
    pi_37329560
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 22:58 schreef Mutant01 het volgende:
    Ik heb overigens trek.

(geen honger, want dat hebben de afrikaantjes!)
    dat schijnt dus gelukkig erg mee te vallen
    pi_37329576
    quote:
    Cubaanse dissidente Roque mishandeld

De prominente Cubaanse dissidente Marta Beatriz Roque is in haar huis in Havana in elkaar geslagen door aanhangers van president Fidel Castro. Dat zegt een Cubaanse mensenrechtengroepering. De 61-jarige Roque werd tegen de grond gewerkt, haar huis ingesleurd en verscheidene keren in het gezicht geslagen. Dat gebeurde toen ze op het punt stond om naar een bespreking te gaan met een Amerikaanse diplomaat. De dissidente is de afgelopen maanden wel vaker lastiggevallen, maar werd niet eerder op deze manier belaagd.
    Marta Beatriz Roque behoorde tot de groep van ruim zeventig dissidenten die in 2003 werden veroordeeld tot lange celstraffen. Vanwege haar slechte gezondheid kon ze de gevangenis ruim een jaar later weer verlaten.
    http://www.wereldomroep.nl/news/international/#4837692

in de openbare gevangenis aldaar ben je dus fysiek ook al niet veilig
    pi_37329669
    toch nog een succesje voor Greenpeace in Rusland vandaag:
    quote:
    Poetin: oliepijplijn niet langs Baikalmeer

De nieuwe oliepijpleiding van Rusland naar China komt niet langs het Baikalmeer. President Poetin verzekerde tijdens een tv-presentatie dat de pijp tenminste 40 kilometer ten noorden van het meer komt te liggen. Dat is een grote overwinning voor milieuorganisaties die in diverse Russische steden hadden geprotesteerd tegen het project.
    Het Baikalmeer is één van de grootste en schoonste zoetwatermeren ter wereld en herbergt honderden unieke diersoorten. De aanleg van een oliepijplijn zou grote schade aan het milieu kunnen veroorzaken.
    Met de 2300 kilometer lange oliepijpleiding wil Rusland de Aziatische markt veroveren. Volgens Poetin moet Rusland zich wel op Azië richten omdat de Europese afnemers steeds meer garanties willen voor de leveringen en de prijzen van olie. Poetin praat later op de dag met de Duitse bondskanselier Merkel over de energiemarkt.
    http://www.wereldomroep.nl/news/international/#4835303
    pi_37329747
    quote:
    China en Nigeria gaan oliedeal sluiten

Nigeria en China hebben overeenstemming bereikt over een grote oliedeal. Het Chinese staatsoliebedrijf krijgt toestemming om in Nigeria naar olie te boren. In ruil daarvoor gaat China 4 miljard dollar investeren in de infrastructuur van het West-Afrikaanse land.
    Het akkoord wordt naar verwachting getekend tijdens het tweedaagse bezoek van de Chinese president Hu Jintao. Die kwam woensdag aan in Nigeria. China, met zijn sterk groeiende economie, zit te springen om olie. En Nigeria is rijk aan olie, maar is toch een van de armste landen van de wereld.
    Het bezoek van Hu aan Nigeria maakt deel uit van zijn rondreis door Afrika. Eerder was hij in Marokko, later gaat hij nog naar Kenia.
    http://www.wereldomroep.nl/news/international/#4837221

zo zo
    pi_37329839
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 23:04 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, Afrika is schitterend paradijs. Oh nee, toch niet, maar we lezen verder al dat dat aan de volkeren zelf ligt. Niets te maken met kolonialisme. Komt-ie weer: de Pontius Pilatus-benadering.
    [..]

Ja, Japan en Afrika. Twee vergelijkbare gebieden.
    Probeer je eens voor te stellen hoe die gebieden in Afrika eruit zouden zien zonder Europees kolonialisme. De enige reden dat die gebieden nog een beetje centraal gezag kennen, en zaken zoals onderwijs en gezondheidszorg is dankzij dat kolonialisme. En inderdaad, het werkt voor geen meter, en dat is niet onze schuld, nog dat van onze voorouders.
    En daar komt dan weer die briljante scene uit Life of Brian: ''What Have The Romans Ever Done For Us?''
    pi_37329884
    quote:
    Rwanda opent ambassade in Nederland

De regering van Rwanda gaat in Nederland een ambassade openen. Dat heeft minister van Buitenlandse Zaken Charles Murigande gezegd tijdens een bezoek aan Den Haag.
    Nederland verleende als een van de eerste landen humanitaire hulp aan Rwanda na de genocide van 1994. Vier jaar geleden opende Nederland een ambassade in Rwanda om de diplomatieke banden met het land te verstevigen.
    Minister Murigande zei in Den Haag dat zijn land eigenlijk meteen hetzelfde gebaar had willen maken, maar door de slechte financiële positie van Rwanda ging dat toen niet.
    http://www.wereldomroep.nl/news/domestic/#4837529

mooi, dat kan onze onafhankelijkheid alleen maar nog meer bevestigen
    pi_37329945
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 22:52 schreef Mutant01 het volgende:
    Ja, maar zelfkritiek is toch een groot goed?
    Zeker, zelfkritiek is een groot goed, en scepticisme een nog groter goed.
    pi_37330123
    quote:

Bush vraagt 2,2 miljard dollar extra voor dijken New Orleans

President George W. Bush heeft het Congres dinsdag om 2,2 miljard dollar extra gevraagd voor het versterken van de dijken rond New Orleans. Dat meldt het Witte Huis. Hiermee komt het totaalbedrag dat dit jaar voor het herstel en de versterking van de dijken die vorig jaar door de orkaan Katrina werden verwoest, op 3,7 miljard dollar.

Katrina maakte 1.300 slachtoffers in het zuiden van de VS. Het is van belang dat de dijken rond New Orleans hersteld zijn vóór 1 juni, het begin van het nieuwe orkaanseizoen. Het stadsbestuur maakt zich zorgen dat die datum niet gehaald gaat worden.

De Amerikaanse federale overheid heeft in totaal al zo'n 90 miljard dollar besteed aan reddingswerken en wederopbouw in New Orleans en de Amerikaanse golfkust tijdens en na Katrina. De Senaat moet zich nog uitspreken over een bedrag van 27 miljard dollar aan extra fondsen in het kader van een noodwet, die ook in de financiering van de operaties in Irak en Afghanistan voorziet. Volgens het Witte Huis zullen de 2,2 miljard dollar voor de dijken van New Orleans worden afgetrokken van het budget van het agentschap voor noodhulp FEMA.
    (Belga 09:02)
    http://www.demorgen.be/telex/?news=own1146035223

natuurlijk, die zal toch niet zo nodig zijn als je het weer te laat en verkeerd inzet bij rampen
    pi_37330314
    quote:
    Straatsburg licht Europees Parlement op

Het Straatsburgse stadsbestuur heeft het Europees Parlement jarenlang te veel aangerekend voor de huur van twee gebouwen. Sinds 1985 zou het elk jaar 2,8 miljoen euro in zijn zak gestoken hebben.

De stad Straatsburg verhuurt de twee gebouwen als tussenpersoon voor de eigenaar. Dat is het Nederlandse SCI-Erasmus, dat de stad elk jaar 7,7 miljoen euro aanrekent. Het Europees Parlement hoest echter 10,5 miljoen huurgeld op. De zaak kwam aan het licht tijdens de onderhandelingen die het parlement voert over de aankoop van de gebouwen met Straatsburg, dat ook daar als tussenpersoon optreedt. Op basis van de huurprijs wordt de verkoopprijs berekend, een twaalfvoud is courant. Tegen 7,7 miljoen bedraagt die 92,4 miljoen euro, tegen 10,5 echter 126 miljoen. Olaf, de Europese antifraudedienst, zal de zaak uitspitten en wellicht ook de rol van de Europese ambtenaren bekijken.

"We hebben uitleg gevraagd aan het stadsbestuur", zegt Europarlementslid Bart Staes (Groen!). "Dat weigerde hooghartig. De stad zei zich financieel te willen indekken tegen een vertrek van het parlement uit Straatsburg."
    Enkelingen riepen op om met het parlement Straatsburg te verlaten. De dubbele zetel kost de EU jaarlijks 200 miljoen euro.
    (Eigen berichtgeving 06:01)
    http://www.demorgen.be/telex/?news=own1145992824

ai ai ai, maar Zalm kan dus misschien wat fanatieker centen schrapen uit het Europabudget
    pi_37330919
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 23:20 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Probeer je eens voor te stellen hoe die gebieden in Afrika eruit zouden zien zonder Europees kolonialisme. De enige reden dat die gebieden nog een beetje centraal gezag kennen, en zaken zoals onderwijs en gezondheidszorg is dankzij dat kolonialisme. En inderdaad, het werkt voor geen meter, en dat is niet onze schuld, nog dat van onze voorouders.
    En daar komt dan weer die briljante scene uit Life of Brian: ''What Have The Romans Ever Done For Us?''
    Je slaat door: terecht heb je een aversie tegen het idee dat het allemaal de schuld is van de blanken, maar daarentegen doe je alsof er geen blanke, negatieve invloed is geweest. Uiteraard zijn blanke voorouders mede verantwoordelijk voor de toestand in Afrika, dat lijkt mij geen onnodig te herhalen.
    pi_37331167
    Nederland weer eens in de internationale belangstelling:
    quote:
    Panamakanaal gaat fors op de schop

door onze correspondent Peter Hattink

PANAMA-STAD - De Panamese president Martín Torrijos heeft een ambitieus plan gepresenteerd dat het Panamakanaal moet moderniseren en geschikt maken voor de modernste vrachtschepen. De Panamese autoriteiten willen de verbetering uitbesteden aan de Nederlandse maritieme industrie. In juni sturen zij een missie van topambtenaren en ingenieurs naar Nederland.De belangrijkste modernisering betreft de bouw van een stel sluizen die schepen met een lading van tienduizend containers moeten kunnen doorlaten. De huidige sluizen, die in 1914 in bedrijf werden gesteld, kunnen schepen doorlaten met maximaal vierduizend containers.

Miljarden
    De kosten van de aanleg van de nieuwe sluizen bedragen volgens president Torrijos 4,85 miljard euro; experts hadden dit bedrag op ruim 6,6 miljard geschat. De financiering van de plannen moet komen uit de tolheffing die schepen moeten betalen om van de Atlantische Oceaan naar de Stille Oceaan te gaan en omgekeerd.

De modernisering is volgens de president nodig om te voorkomen dat de route inefficiënt wordt, uit de tijd raakt en er alternatieven ontstaan voor de doorvoer van vracht naar beide oceanen, zoals een treinverbinding in Mexico.

De plannen behelzen, behalve de aanleg van nieuwe sluizen, het verbreden van de toegangskanalen aan beide oceanen, de constructie van een brug, de bouw van twee elektriciteitscentrales en de aanleg van de gehele infrastructuur, zoals verbindingswegen, afvalverwerking plus maatregelen ter handhaving van het milieu.

Panama wil bovendien aan de Stille Oceaan een enorme haven aanleggen, die wat betreft overslag en distributie 'het Rotterdam van het Amerikaanse continent' moet worden. Het hele project moet in 2015 gereed zijn.

Bezoek
    In de tweede helft van juni bezoekt een delegatie van topambtenaren en ingenieurs Nederland. De delegatie staat onder leiding van Ruben Arosemena, de tweede vice-president van het land.

Het Panamakanaal werd in het begin van de vorige eeuw door de Verenigde Staten aangelegd. Om strategische redenen was het eigendom Washington. Pas op 31 december 1999 is het kanaal overgedragen aan Panama. Het was generaal Omar Torrijos, de vader van de huidige president, die hierover in 1977 een verdrag sloot met de Amerikaanse president Jimmy Carter. De modernisering van het kanaal moet nog door het parlement worden goedgekeurd. Eind jaar spreekt de bevolking zich in een referendum uit over het project.
    http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=71624
    pi_37331898
    quote:
    America may still think of itself as the land of opportunity, but the chances of living a rags-to-riches life are a lot lower than elsewhere in the world, according to a new study published on Wednesday.

The likelihood that a child born into a poor family will make it into the top five percent is just one percent, according to "Understanding Mobility in America", a study by economist Tom Hertz from American University.
    pi_37331989
    Hoeveel procent in andere landen?
    pi_37332158
    Geen idee. Maakt wel duidelijk dat Amerika helemaal niet het paradijs is. Weltrusten, .
    pi_37332182
    1% toch netjes.

In sommige landen is de kans 0%.
    pi_37332252
    quote:
    "The hurricanes we are seeing are indeed a direct result of climate change and it's no longer something we'll see in the future, it's happening now," said Greg Holland, a division director at the National Center for Atmospheric Research in Boulder, Colorado.

Holland told a packed hall at the American Meteorological Society's 27th Conference on Hurricanes and Tropical Meteorology that the wind and warmer water conditions that fuel storms that form in the Caribbean are "increasingly due to greenhouse gases. There seems to be no other conclusion you can logically draw."

....Holland, director of the Mesoscale and Microscale Meteorology Division of the federal research center, said tropical storm anomalies in the 1940s and 1950s can be explained by natural variability.

But he said carbon dioxide started changing traceable patterns in the 1970s and by the early 1990s, the atmospheric results were affecting the storm numbers and intensities.

"What we're seeing right now in global climate temperature is a signature of climate change," said Holland, a native of Australia. "The large bulk of the scientific community say what we are seeing now is linked directly to greenhouse gases."
    pi_37332269
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 00:34 schreef MrX1982 het volgende:
    1% toch netjes.

Dat zullen wel dezelfde landen zijn tegen homoseksualiteit stemmen bij de VN en in de top 5 van executies staan.
    pi_37332594
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 23:23 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Zeker, zelfkritiek is een groot goed, en scepticisme een nog groter goed.
    Hey radicaal, al gelezen? http://www.truthdig.com/i(...)am_harris_interview/
    pi_37332632
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 00:34 schreef MrX1982 het volgende:
    1% toch netjes.

Standenmaatschappijen. Het zou geslaagd zijn (voor kapitalisme) als in de VS 50% van de rijkste mensen uit armoede zou komen.

In ieder geval, dat zou mijn doel zijn.
    pi_37332661
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 00:54 schreef Autodidact het volgende:
    Standenmaatschappijen. Het zou geslaagd zijn (voor kapitalisme) als in de VS 50% van de rijkste mensen uit armoede zou komen.

In ieder geval, dat zou mijn doel zijn.
    Dat lijkt je een realistisch doel?

Mijn doel zou zijn om de meerderheid van de mensen op een acceptabel niveau te doen belanden.
    pi_37332851
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 00:56 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat lijkt je een realistisch doel?

Mijn doel zou zijn om de meerderheid van de mensen op een acceptabel niveau te doen belanden.
    Dat lijkt me inderdaad een realistisch doel, ook de economie is een menselijk product.
    pi_37332870
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 23:51 schreef Monidique het volgende:

[..]

Je slaat door: terecht heb je een aversie tegen het idee dat het allemaal de schuld is van de blanken, maar daarentegen doe je alsof er geen blanke, negatieve invloed is geweest. Uiteraard zijn blanke voorouders mede verantwoordelijk voor de toestand in Afrika, dat lijkt mij geen onnodig te herhalen.
    Beter lezen, ik schreef ''En inderdaad, het werkt voor geen meter, en dat is niet onze schuld, nog dat van onze voorouders''. Met ''het'' verwijzend naar ''het landsbestuur in de betreffende landen''. Het is niet onze schuld, nog dat van onze voorouders, dat Afrikanen niet in staat zijn een functionerende staat in stand te houden, corruptie, nepotisme, stammenpolitiek en godsdienstwaanzin enigzins in de hand te houden, daarvoor zullen zij toch echt bij zichzelf te rade moeten gaan.

En natuurlijk is er een negatieve invloed geweest van blanken op Afrika, sterker nog, ik denk dat die negatieve invloed er nog steeds is, en wel als 3e wereld ideologieën, relativisten, en de schade die wordt aangericht door hulp die er toch vooral voor dient om de hulpverstrekkenden van een goed geweten te voorzien, en om overschotten en verouderd materiaal kwijt te raken.

Chavez van Venezuela is ook zo'n mooi voorbeeld. Waarom is die man zo populair geworden bij een bepaald slag westerling, terwijl elke Venezuelaan je kan vertellen dat die man Venezuela helemaal aan het ruineren is. Omdat Chavez bij deze westerlingen een diepe psychologische behoefte bevredigt, de Robin Hood psychose. Dat de gewone Venezuelaan erop achteruit gaat interesseert ze geen flikker, en wordt ten behoeve van de eigen behoeften genegeerd, of er wordt een ander dan Chavez als schuldige aangewezen, hoe onwaarschijnlijk ook.
    pi_37332906
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 00:52 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Hey radicaal, al gelezen? http://www.truthdig.com/i(...)am_harris_interview/
    Uiteraard, en ik heb ook een maand geleden dat boek van hem aangeschaf: The End of Faith. Kan het zeer aanraden. En hoezo ''radicaal''
    pi_37332925
    Tis al weer veels te laat, en ik moet nog slaap inhalen.
    pi_37332984
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 01:11 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Uiteraard, en ik heb ook een maand geleden dat boek van hem aangeschaf: The End of Faith. Kan het zeer aanraden. En hoezo ''radicaal''
    .

Wat kostte het? . Ik vind die Harris eigenlijk niet zo heel erg interessant, van wat ik van hem lees(artikelen) en zie (God who wasn't there). Misschien kunnen we op filosofisch gebied in de toekomst meer van hem verwachten.
    quote:
    I am one of the few people I know of who has argued in print that torture may be an ethical necessity in our war on terror.
    http://www.huffingtonpost(...)-torture_b_8993.html

Dit zint me voor geen meter.
    pi_37333032
    De reacties op die eerste link vind eigenlijk veel interessanter.

pi_37333170
    Levitatie verklaard.

Tot zover de metafysica.
    pi_37333234
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 01:16 schreef Autodidact het volgende:

[..]

.

Wat kostte het? . Ik vind die Harris eigenlijk niet zo heel erg interessant, van wat ik van hem lees(artikelen) en zie (God who wasn't there). Misschien kunnen we op filosofisch gebied in de toekomst meer van hem verwachten.
    iets van 17 euro, een paperback. En Atheistisch Manifest van Herman Phillipse heb ik vorige week aangeschaft, voor dezelfde prijs. Blijkbaar een herdruk.
    Ik vind het ''An Atheist Manifesto'' van Sam Harris overigens erg goed:
    http://www.truthdig.com/dig/item/200512_an_atheist_manifesto/
    quote:
    Ja, hij gaat er in z'n boek ook op in, en hij heeft het goed onderbouwd.

en nu ga ik echt echt maffen
    pi_37333361
    Ik heb het ook goed onderbouwd dat dat onder geen beding mag.

. .
    pi_37333415
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 01:34 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

iets van 17 euro, een paperback. En Atheistisch Manifest van Herman Phillipse heb ik vorige week aangeschaft, voor dezelfde prijs. Blijkbaar een herdruk.
    Ben ik nog te onbekend mee, Philipse.
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 01:34 schreef Godslasteraar het volgende:
    Ik vind het ''An Atheist Manifesto'' van Sam Harris overigens erg goed:http://www.truthdig.com/dig/item/200512_an_atheist_manifesto
    Dat heb ik ook gelezen, op zo'n manier begint het bijna op een evangelie te lijken .
    pi_37335886
    Hehe, mijn submit over allochtonen: Racisme na mp3-moord bevestigt vermoeden psychologen

4 pagina's reacties
    pi_37338192
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 16:12 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)nkingsdag_Tsjernobyl
    Merkwaardig om te demonstreren op de dag van een herdenking.
    Niet geheel onlogisch. Dit is het moment dat je er aandacht voor kan krijgen. En ik kan je vertellen dat de sovjet autoriteiten indertijd nou niet altijd er alles aandeden om het aantal slachtoffers te beperken.

Maar opzich wel leuk al die reportages over de ramp momenteel. Komt telkens weer die kermis enzo in beeld waar ik een jaar terug rondliep .
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_37338198
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 16:23 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Zeker omdat Tjernobyl in de buurt van Oekraine ligt. Dan ga je Joestsjenko toch lastigvallen lijkt me
    In de buurt? in dacht ik .
    pi_37338926
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 10:54 schreef du_ke het volgende:
    Niet geheel onlogisch. Dit is het moment dat je er aandacht voor kan krijgen. En ik kan je vertellen dat de sovjet autoriteiten indertijd nou niet altijd er alles aandeden om het aantal slachtoffers te beperken.

Maar opzich wel leuk al die reportages over de ramp momenteel. Komt telkens weer die kermis enzo in beeld waar ik een jaar terug rondliep .
    Je gaat op 4 mei toch ook niet demonstreren tegen de oorlog in Irak en de deelname van Nederland aan die missie?

Heb je ook de beruchte reactor zelf gezien of ben je alleen in dat dorpje geweest en sindsdien geef je 's nacht licht .
    pi_37338992
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 11:22 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je gaat op 4 mei toch ook niet demonstreren tegen de oorlog in Irak en de deelname van Nederland aan die missie?

Heb je ook de beruchte reactor zelf gezien of ben je alleen in dat dorpje geweest en sindsdien geef je 's nacht licht .
    Ja die reactor zelf heb ik van zo dichtbij als mocht gezien (200 meter ofzo).
    pi_37339040
    Je kan zo dicht bij de reactor komen dat deze foto is te nemen...

Prypiat
    pi_37339100
    Kijkt dat makkelijk, du_ke, zo'n derde oog?
    pi_37339157
    Wow dat je nog zo dichtbij de reactor mag komen. Wel interessant .

Zeker die spookstad waar de tijd heeft stil gestaan.
    pi_37339164
    Brussel bemoeit zich met strafmaat

. Waarom zou een overtreding in Italië immers erger of minder erg zijn dan in Ierland?
      donderdag 27 april 2006 @ 11:30:38 #280
    125364 Tafkahs
    Stadsnomade
    pi_37339211
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 11:29 schreef MrX1982 het volgende:

de museumwaarde wordt inderdaad steeds belangrijker
    Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
    Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
    journalist: niet scheel?
      donderdag 27 april 2006 @ 11:31:10 #281
    125364 Tafkahs
    Stadsnomade
    pi_37339235
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 11:29 schreef Autodidact het volgende:
    Brussel bemoeit zich met strafmaat

. Waarom zou een overtreding in Italië immers erger of minder erg zijn dan in Ierland?
    V for Vendetta
    pi_37339272
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 11:27 schreef Autodidact het volgende:
    Kijkt dat makkelijk, du_ke, zo'n derde oog?
    Ideaal .
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 11:29 schreef MrX1982 het volgende:

Ja was echt heel indrukwekkend...
    pi_37339383
    In Google Earth kan je Prypiat en omgeving redelijk gedetailleerd bekijken.

De bekende socialistische flats .
    pi_37339428
    Bos hekelt EU in Deense spotprent-affaire

Bos moet zijn bek houden. Solana, Zapatero en Straw waren de enigen die wél juist hebben gehandeld.
    pi_37339433
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 11:36 schreef MrX1982 het volgende:

het was voor die tijd echt een modelstad. In de rest van Europa werd zo begin jaren 70 op vergelijkbare manier gebouwd P. Die stad is nu langer verlaten dan bewoond geweest. Best bizar eigenlijk.
    pi_37339556
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 11:38 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
    Bos hekelt EU in Deense spotprent-affaire

Bos moet zijn bek houden. Solana, Zapatero en Straw waren de enigen die wél juist hebben gehandeld.
    Trey Parker en Matt Stone hebben juist gehandeld.
      donderdag 27 april 2006 @ 11:43:57 #287
    125364 Tafkahs
    Stadsnomade
    pi_37339599
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 11:36 schreef MrX1982 het volgende:

Wat zijn socialistische flats eigenljik?
    pi_37339612
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 11:38 schreef du_ke het volgende:
    het was voor die tijd echt een modelstad. In de rest van Europa werd zo begin jaren 70 op vergelijkbare manier gebouwd P. Die stad is nu langer verlaten dan bewoond geweest. Best bizar eigenlijk.
    Iedereen in een flat gelukkig is dat niet gebeurd .

Het is ook wel interessant dat de natuur er de vrije loop heeft dus over een x aantal jaren zal het wel helemaal overwoekerd zijn mits ze er verder niets aan doen.
    pi_37339651
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 11:43 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Flats, tjokvol socialisten en door socialistische handen gemaakt.
      donderdag 27 april 2006 @ 11:46:10 #290
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_37339669
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 11:38 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Bos moet zijn bek houden.
    Dit is een belediging. Blijkbaar ben je het meer met hem eens dan je wil toegeven.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_37339703
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 11:43 schreef Tafkahs het volgende:
    Van die grauwe groffe grote complexen je zit ze nog overal in Oost-Europa.
    pi_37339780
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 11:46 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dit is een belediging. Blijkbaar ben je het meer met hem eens dan je wil toegeven.
    KB maakt een karikatuur van Bos . Hup, in de hens.
      donderdag 27 april 2006 @ 11:50:52 #294
    125364 Tafkahs
    Stadsnomade
    pi_37339822
    was het gister volle maan trouwens
    pi_37339824
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 11:44 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Iedereen in een flat gelukkig is dat niet gebeurd .

Het is ook wel interessant dat de natuur er de vrije loop heeft dus over een x aantal jaren zal het wel helemaal overwoekerd zijn mits ze er verder niets aan doen.
    Nu al bijna eigenlijk

De natuur neemt het wel weer over. 20 jaar niet snoeien geeft al een aardig effect .
    pi_37339847
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 11:47 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Van die grauwe groffe grote complexen je zit ze nog overal in Oost-Europa.
    dat grauwe viel daar nog best mee eigenlijk. Geen 40 jaar Lada's gehad om het grauw te roeten .
      donderdag 27 april 2006 @ 11:51:53 #297
    125364 Tafkahs
    Stadsnomade
    pi_37339850
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 11:45 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Flats, tjokvol socialisten en door socialistische handen gemaakt.
    aha, armoedzaaiers
    pi_37339917
    Toch mooi dat er bomen groeien in zo'n gebied. Laat maar zien hoe sterk de natuur is.

http://w3.frw.rug.nl/ibn/(...)EC2005/07_05_020.JPG
    Ligt achter dat gebouw de kermis in Google Earth zie ik namelijk iets wat lijkt op een reuzenrad.
      donderdag 27 april 2006 @ 11:53:59 #299
    125364 Tafkahs
    Stadsnomade
    pi_37339924
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 11:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

dat grauwe viel daar nog best mee eigenlijk. Geen 40 jaar Lada's gehad om het grauw te roeten .
    Ik las in het parool van zaterdag dat de natuur inderdaad zich erg goed herstelde in Tjernobyl. Na de straling heeft het 6 jaar geduurd ofzo en een hoop mutantjes voort gebracht, maar daarna kwam het allemaal piekfijn in orde met die boompjes
    pi_37339948
    quote:
    Op donderdag 27 april 2006 11:51 schreef du_ke het volgende:
    Op die foto's zien de gebouwen er inderdaad nog maagdelijk wit uit.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')