Alsof zij een toekomst kennen zoals wij die hier kennen. Kinderen "nemen" wij hier ook voor de "lol". Volgens mij denkt niemand hier bij het nemen van een kind erover na. Toekomst, laat me niet lachen zeg. Eendjes neuken ook, hebben hun kinderen enige toekomst!? Het is natuurlijk.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:03 schreef pberends het volgende:
[..]
Het is erg asociaal om zomaar kinderen op de wereld te zetten zonder enige toekomst.
Ze willen alles, maar ze willen hun handen niet vies maken.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:04 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
kortom: wass will das Weib der Westen?
Je kunt niet het westen de schuld blijven geven. India, de VS, Canada en Australië waren ook westerse koloniën.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:03 schreef Mutant01 het volgende:
Ik blijf erbij dat bijna alle westerse ex-kolonies puinhopen zijn. Het valt wel op dat bijna elk land of gebied waar het westen inmenging heeft gehad, het een puinhoop is.
Eenden kunnen alleen kindjes nemen als aan de nodige behoeften voldaan wordt. Maar Afrikanen nemen kinderen zonder dat daaraan voldaan wordt.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alsof zij een toekomst kennen zoals wij die hier kennen. Kinderen "nemen" wij hier ook voor de "lol". Volgens mij denkt niemand hier bij het nemen van een kind erover na. Toekomst, laat me niet lachen zeg. Eendjes neuken ook, hebben hun kinderen enige toekomst!? Het is natuurlijk.
French Guiana doet het anders goed omdat ze nog bij Frankrijk zitten.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat bijna alle westerse ex-kolonies puinhopen zijn. Het valt wel op dat bijna elk land of gebied waar het westen inmenging heeft gehad, het een puinhoop is.
Ja India is fantastischquote:Op woensdag 26 april 2006 22:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je kunt niet het westen de schuld blijven geven. India, de VS, Canada en Australië waren ook westerse koloniën.
Zeg je soms nu dat de inheemse bevolking inferieur was?quote:Op woensdag 26 april 2006 22:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja India is fantastischDe VS, Canada en Australie zijn typische voorbeelden waarbij de oorspronkelijke bevolking weggevaagd is.
Onzin.... en klinkt als een vrijbrief om Afrika volledig los te laten.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:03 schreef Mutant01 het volgende:
Wat dat betreft waren Europese immigranten zo slecht nog niet. Een stukje land, stelde niets voor, er kwamen Europese immigranten en ze werden top of the world-nations.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja India is fantastischDe VS, Canada en Australie zijn typische voorbeelden waarbij de oorspronkelijke bevolking weggevaagd is.
Wat is onzin?quote:Op woensdag 26 april 2006 22:12 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Onzin.... en klinkt als een vrijbrief om Afrika volledig los te laten.
Mijn tante was Z-Afrikaanse (en zwaort), en ze had daar een iets andere mening over.
Ja, Europese immigranten waren inderdaad niet zo slecht, kleine holocaustjes uitvoeren waren ze goed inquote:Op woensdag 26 april 2006 22:13 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat dat betreft waren Europese immigranten zo slecht nog niet. Een stukje land, stelde niets voor, er kwamen Europese immigranten en ze werden top of the world-nations.
India is nu toch goed in opkomstquote:Op woensdag 26 april 2006 22:11 schreef Mutant01 het volgende:
Marokkanen kwamen naar het arme Nederland dat niets voorstelde. Nu ze er eindelijk zijn behoort Nederland tot de top. Ze namen terecht een voorbeeld aan Europese immigranten.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:13 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat dat betreft waren Europese immigranten zo slecht nog niet. Een stukje land, stelde niets voor, er kwamen Europese immigranten en ze werden top of the world-nations.
Ik kan je niet helemaal ongelijk geven.... maar kun je een paar landen opnoemen zonder inmening die wel voortvarend door het leven gaan.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is onzin?Feiten, de overgrote meerderheid van de landen waarbij Westerse inmenging is geweest zijn nu gewoon helemaal kapot en gaar.
Voordeel is dat Europeanen hun cultuur en gebruiken konden importeren. Lukte overigens ook niet altijd. Zoals op Groenland.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:13 schreef pberends het volgende:
Ja ja, trek nog een biertje open.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, Europese immigranten waren inderdaad niet zo slecht, kleine holocaustjes uitvoeren waren ze goed in![]()
Die inheemse volken zelf schonden de mensenrechten ook massaal op hun eigen bevolking, maarja het is een volk met eigen cultuur he, daar moet je respect voor hebben.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, Europese immigranten waren inderdaad niet zo slecht, kleine holocaustjes uitvoeren waren ze goed in![]()
India is nogsteeds armer dan bijv een willekeurig Noord-Afrikaans land.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:14 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
India is nu toch goed in opkomst.
Maar impliceer je nu dat een kolonie pas echt goed kan ontwikkelen als de oorspronkelijke bewoners worden weggevaagd.
Er zijn praktisch geen landen op te noemen waarbij geen sprake is van inmenging. DIe zijn schaars.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:15 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik kan je niet helemaal ongelijk geven.... maar kun je een paar landen opnoemen zonder inmening die wel voortvarend door het leven gaan.
Oh, dat praat het wegvagen van die inheemse volken natuurlijk goed. Lekkere relativeren pberendsquote:Op woensdag 26 april 2006 22:16 schreef pberends het volgende:
[..]
Die inheemse volken zelf schonden de mensenrechten ook massaal op hun eigen bevolking, maarja het is een volk met eigen cultuur he, daar moet je respect voor hebben.
Ruwanda was toch een Belgische ex-koloniequote:Op woensdag 26 april 2006 22:16 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ja ja, trek nog een biertje open.
Ruwanda was zeker ook een W-Europees complot.
Frankrijk is dan ook een geval apart natuurlijk, je onafhankelijk verklaren van Frankrijk wordt daar bijna beschouwd als een halsmisdaadquote:Op woensdag 26 april 2006 22:10 schreef pberends het volgende:
[..]
French Guiana doet het anders goed omdat ze nog bij Frankrijk zitten.
Toch zitten ze zwaar in de lift ondanks de verschillen. Daar kan mening Afrikaans land een puntje aan zuigen.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:17 schreef Mutant01 het volgende:
India is nogsteeds armer dan bijv een willekeurig Noord-Afrikaans land.
Dat Europeanen niet altijd even netjes zijn om gegaan met de lokale bevolking is vanuit de huidige tijd verwerpelijk maar ik trek verder geen boetekleed aan.quote:En nee dat impliceer ik niet, ik zeg dat het slechte voorbeelden zijn, aangezien de Westerlingen daar a) nogsteeds zitten b) de oorspronkelijke bevolking dus bijna uitgestorven is, als jij punt b nu iets "goeds" vind, weet ik het niet.
Dat land heeft 200.000 inwonersquote:Op woensdag 26 april 2006 22:19 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Frankrijk is dan ook een geval apart natuurlijk, je onafhankelijk verklaren van Frankrijk wordt daar bijna beschouwd als een halsmisdaad
Nee, dat praat het niet goed omdat wij westerse normen en waarden hebben. Daarmee zeg je eigenlijk dat de westerse beschaving superieur is.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh, dat praat het wegvagen van die inheemse volken natuurlijk goed. Lekkere relativeren pberends![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |