abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 april 2006 @ 22:21:02 #201
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_37327426
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:18 schreef Mutant01 het volgende:

Er zijn praktisch geen landen op te noemen waarbij geen sprake is van inmenging. DIe zijn schaars.
G L O B A L I S E R I N G

Ergens moeten die houdsnij werkjes toch vandaan komen uit die derde wereld winkels.
En ja, dat is ook marktwerking.
pi_37327478
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ruwanda was toch een Belgische ex-kolonie
België, dat zegt genoeg.
pi_37327512
quote:
[b]Op woensdag 26 april 2006 22:20
Toch zitten ze zwaar in de lift ondanks de verschillen. Daar kan mening Afrikaans land een puntje aan zuigen.
India is nogsteeds een puinhoop, Iran zit ook al jaren economisch in de lift, en ook daar is het een puinhoop. Economisch in de lift zitten hoeft geen verband te hebben met het wel of niet gaar zijn van een land. India is zelfs armer dan Marokko.
quote:
Dat Europeanen niet altijd even netjes zijn om gegaan met de lokale bevolking is vanuit de huidige tijd verwerpelijk maar ik trek verder geen boetekleed aan.
Ik zeg ook niet dat je het boetekleed aan moet doen, net zoals ik niet het boetekleed aan doe voor slachtiingen die Osama op zn geweten heeft.
Allah Al Watan Al Malik
pi_37327522
quote:

[..]

Oh, dat praat het wegvagen van die inheemse volken natuurlijk goed. Lekkere relativeren pberends
Denet zei je trouwens dat Afrikanen kinderen nemen omdat het de natuur is, nou een paar eeuwen geleden slachtten volken elkaar af omdat het de natuur was. Je kunt anders geen land opbouwen. Zo ging dat vroeger.
  woensdag 26 april 2006 @ 22:23:21 #205
89730 Drugshond
pi_37327523
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:19 schreef Mutant01 het volgende:
Ruwanda was toch een Belgische ex-kolonie
Ik dacht Congo (ach zoveel verschil maakt het niet uit)
Klopt... toen ze weg gingen ging de vlam erin
pi_37327555
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:21 schreef Drugshond het volgende:

[..]

G L O B A L I S E R I N G

Ergens moeten die houdsnij werkjes toch vandaan komen uit die derde wereld winkels.
En ja, dat is ook marktwerking.
Uh ja, wat heeft dat te maken met het feit dat de meeste landen (Westerse ex-kolonies) een puinhoop zijn?
Allah Al Watan Al Malik
pi_37327562
quote:

[..]

Er zijn praktisch geen landen op te noemen waarbij geen sprake is van inmenging. DIe zijn schaars.
Mongolia, maar die is dan ook heel arm. Er valt niets te halen.
pi_37327580
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:23 schreef pberends het volgende:

[..]

Denet zei je trouwens dat Afrikanen kinderen nemen omdat het de natuur is, nou een paar eeuwen geleden slachtten volken elkaar af omdat het de natuur was. Je kunt anders geen land opbouwen. Zo ging dat vroeger.
Waarom zit dan men altijd dan te huilen om het feit dat die afrikanen neuken?
Allah Al Watan Al Malik
pi_37327595
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:23 schreef Mutant01 het volgende:
India is nogsteeds een puinhoop, Iran zit ook al jaren economisch in de lift, en ook daar is het een puinhoop. Economisch in de lift zitten hoeft geen verband te hebben met het wel of niet gaar zijn van een land. India is zelfs armer dan Marokko.

Ik zeg ook niet dat je het boetekleed aan moet doen, net zoals ik niet het boetekleed aan doe voor slachtiingen die Osama op zn geweten heeft.
Maar ik zie verder geen direct verband meer met ex-koloniën en de nu heersende armoede in grote delen van Afrika.

Je kunt niet blijven wijzen naar de ander uiteindelijk zijn het de lokale elite die het voor het zeggen hebben en het verkeerd doen.
  woensdag 26 april 2006 @ 22:25:44 #210
89730 Drugshond
pi_37327634
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:24 schreef Mutant01 het volgende:

Ze doen het onveilig, hoort bij hun cultuur

Besnijdenis ook trouwens (nou ja, sommige landen dan).
pi_37327652
quote:

[..]

Waarom zit dan mocro altijd dan te huilen om het feit dat Indianen en Aboriginals weggejaagd werden?
pi_37327683
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:24 schreef MrX1982 het volgende:
Maar ik zie verder geen direct verband meer met ex-koloniën en de nu heersende armoede in grote delen van Afrika.
Tuurlijk kan je wel een verband maken, slechts de feiten bekijken. Of het een verantwoordelijk is voor het ander, weet ik niet. Maar in principe kan je gewoon zeggen dat bijna overal waar het Westen een dergelijke inmenging heeft geforceerd, er nu sprake is van armoede, corruptie e.d.
Allah Al Watan Al Malik
pi_37327705
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:26 schreef pberends het volgende:

[..]

Waarom zit dan mocro altijd dan te huilen om het feit dat Indianen en Aboriginals weggejaagd werden?
Omdat ik wegvagen van volkeren niet erg lief vind.
Allah Al Watan Al Malik
pi_37327748
Met ex-kolonie heeft het weinig meer te maken. Wel met het Amerikaans economisch en buitenlands beleid, en de VS hebben nooit echt koloniën gehad. De boosdoener is zelf een ex-kolonie.
pi_37327764
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:26 schreef Mutant01 het volgende:
Tuurlijk kan je wel een verband maken, slechts de feiten bekijken. Of het een verantwoordelijk is voor het ander, weet ik niet. Maar in principe kan je gewoon zeggen dat bijna overal waar het Westen een dergelijke inmenging heeft geforceerd, er nu sprake is van armoede, corruptie e.d.
Maar of dat nu nog steeds een oorzakelijk verband heeft. Ik denk het niet.

Ik denk eerlijk gezegd dat Afrika verder ook een verloren continent is uitgezonderd Noord -en Zuid Afrika zoals het er nu voorstaat.
pi_37327812
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Omdat ik wegvagen van volkeren niet erg lief vind.
Die volken waren zelf allesbehalve lief. Of moesten de Amerikanen de nazi's niet verdrijven omdat het niet lief was?
pi_37327823
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:28 schreef pberends het volgende:
Met ex-kolonie heeft het weinig meer te maken. Wel met het Amerikaans economisch en buitenlands beleid, en de VS hebben nooit echt koloniën gehad. De boosdoener is zelf een ex-kolonie.
De zoon probeert de vader naar de kroon te steken.
pi_37327828
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:28 schreef MrX1982 het volgende:
Maar of dat nu nog steeds een oorzakelijk verband heeft. Ik denk het niet.
Ik weet het niet, ik ben geen wandelende geschiedenisboek helaas . Wat ik wel kan zeggen is dat de grensveranderingen natuurlijk niet echt bijgedragen hebben aan stabiliteit binnen die regio
quote:
Ik denk eerlijk gezegd dat Afrika verder ook een verloren continent is uitgezonderd Noord -en Zuid Afrika zoals het er nu voorstaat.
Dat ben ik met je eens.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 26 april 2006 @ 22:30:41 #219
89730 Drugshond
pi_37327852
quote:

[..]

Uh ja, wat heeft dat te maken met het feit dat de meeste landen (Westerse ex-kolonies) een puinhoop zijn?
Vietnam (= ex kolonie van Frankrijk), gaat het niet altijd economisch even tof mee.
Singapore (= ex kolonie van England).
Canada (= iets met Frankrijk weet alleen niet meer wat).

Ach wat maakt het uit.... kijk eens naar Amerika, daar hebben ook verschillende kolonies gezeten. En ze bestaan nog steeds.
pi_37327865
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:29 schreef pberends het volgende:

[..]

Die volken waren zelf allesbehalve lief. Of moesten de Amerikanen de nazi's niet verdrijven omdat het niet lief was?
Ja maar Peebee toch, dat betekent dat Marokkanen Nederland over mogen nemen nadat ze de autochtonen weggevaagd hebben.
Allah Al Watan Al Malik
pi_37327882
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:30 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De zoon probeert de vader naar de kroon te steken.
Het is wel bewezen dat vooral Amerikaanse bedrijven arme landen uitbuiten en dat de bevolking nauwelijks profiteert van de bedrijvigheid.
pi_37327928
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:30 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Vietnam (= ex kolonie van Frankrijk), gaat het niet altijd economisch even tof mee.
Singapore (= ex kolonie van England).
Canada (= iets met Frankrijk weet alleen niet meer wat).

Ach wat maakt het uit.... kijk eens naar Amerika, daar hebben ook verschillende kolonies gezeten. En ze bestaan nog steeds.
Amerika en Canada vindt ik foute voorbeelden gezien de samenstelling van de bevolking die daar woont.
Allah Al Watan Al Malik
pi_37327995
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:30 schreef Mutant01 het volgende:
Ik weet het niet, ik ben geen wandelende geschiedenisboek helaas . Wat ik wel kan zeggen is dat de grensveranderingen natuurlijk niet echt bijgedragen hebben aan stabiliteit binnen die regio

Dat ben ik met je eens.
Het is wachten op Johan als lopend geschiedenisboek .

Stel dat het wél "onze" schuld is wat dan? Moeten we nog meer geld in Afrika pompen? Uit onderzoek is al gebleken dat het niet helpt.
pi_37328039
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:31 schreef pberends het volgende:
Het is wel bewezen dat vooral Amerikaanse bedrijven arme landen uitbuiten en dat de bevolking nauwelijks profiteert van de bedrijvigheid.
Maar dat principe is natuurlijk al zo oud als de weg naar Rome.
pi_37328048
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:34 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het is wachten op Johan als lopend geschiedenisboek .

Stel dat het wél "onze" schuld is wat dan? Moeten we nog meer geld in Afrika pompen? Uit onderzoek is al gebleken dat het niet helpt.
Micro credit helpt zeer goed. Regime changes in Afrika tewerkstelligen. Waarom altijd die focus op het midden-oosten.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')