- foto'squote:Wat is de bedoeling van dit topic?
// Artiestenquote:Handige links en weetjes
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Za 13-05, Eek-A-Mouse, plaats onbekend Zo 14-05, Eek-A-Mouse, plaats onbekend Ma 15-05, Eek-A-Mouse, Groningen Di 16-05, Eek-A-Mouse, plaats onbekend //juni 2006 //juli 2006 Di 04-07, UB40, Heineken Music Hall Wo 05-07, UB40, Heineken Music Hall Zo 16-07, Ziggy Marley, Amsterdam |
Ik weet niet waar je van houdt. Eek-A-Mouse is bijvoorbeeld 19 april nog in Tivoli geweest!quote:Op dinsdag 25 april 2006 13:41 schreef zatoichi het volgende:
Valt manu chao onder reggae? Nou moet ik nog maar eens goed luisteren naar die cd dan
Hier in Utrecht is er naar mijn smaak veel te weinig te doen als je een keer een avondje reggae/roots wil. Tips voor andere steden?
In Tivoli de Helling wordt vaak reggae gedraaid.quote:Op dinsdag 25 april 2006 13:41 schreef zatoichi het volgende:
Hier in Utrecht is er naar mijn smaak veel te weinig te doen als je een keer een avondje reggae/roots wil. Tips voor andere steden?
Oke, cool!quote:Op dinsdag 25 april 2006 14:19 schreef Zyggie het volgende:
Een centraal topic lijkt me een goed idee, tips uitwisselen en concerten aankondigen.
hahaha, he maatje!quote:Op dinsdag 25 april 2006 14:24 schreef Mip1988 het volgende:
tvp bij deze natuurlijk Juste-A-Fari!
Ah! Ziet er goed uit, zal eens wat luisteren!quote:Op dinsdag 25 april 2006 14:33 schreef _Vulcanus_ het volgende:
Linton Kwesi Johnson![]()
[afbeelding]
http://lister.ultrakohl.com/homepage/Lkj/lkj.htm
goeie vraag ik zou het ook niet wetenquote:Op dinsdag 25 april 2006 18:18 schreef JackHerrer het volgende:
Leeft yellowman eigenlijk nog?
eeeeej man! MAATJEEEE!quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:31 schreef Eek-a-Mouse het volgende:
Jamaica nice! Jamaica nice, Jamaica nice, Jamaica niiiiiice!
Just-a-Fari: greetings from ya very best Reggae-vriend![]()
RASTAFARI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
![]()
Lijkt erop dat ie gewoon kaal is en dat z'n huid wat afgeragd is, misschien een bijwerking van albinoisme?quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:36 schreef Eek-a-Mouse het volgende:
Hey ff een vraagj aan IEDEREEN over Yellowman: wat is er allemaal gebeurd met hem dattie ineens zo'n misvormd hoofd heeft gekregen?
Ik weet btw wel dattie albino is maaruh in de vroegere jare zagtie er wel wat betr uit..
![]()
volgens deze site http://www.lunaeterna.net/popcult/yellow.htm heeft hij keel en huid kanker.quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:13 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Lijkt erop dat ie gewoon kaal is en dat z'n huid wat afgeragd is, misschien een bijwerking van albinoisme?
Ik kan me iig niet voorstellen dat zoiets komt omdat je albino bent!quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:20 schreef plopje het volgende:
[..]
volgens deze site http://www.lunaeterna.net/popcult/yellow.htm heeft hij keel en huid kanker.
dat zal denk ik wel de oorzaak zijn,van zijn "rare" uiterlijk nu.
nee lijkt mij ook niet dat het temaken heeft albino zijn ja of nee........hoe had micheal jackson er dan nu uit gezien .....( zeg ik met een hele brede lach)....quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:21 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Ik kan me iig niet voorstellen dat zoiets komt omdat je albino bent!
Hij heeft btw wel goede muziek![]()
whehehehe idd!quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:25 schreef plopje het volgende:
[..]
nee lijkt mij ook niet dat het temaken heeft albino zijn ja of nee........hoe had micheal jackson er dan nu uit gezien .....( zeg ik met een hele brede lach)....![]()
zeker!quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:51 schreef jimjim1983 het volgende:
mogen we het hier ook over Augustus Pablo hebben?
Idd, good point!quote:Op dinsdag 25 april 2006 20:00 schreef _Vulcanus_ het volgende:
Misschien mag Israel Vibration er ook bij.![]()
Homepage: http://www.israelvibration.net/
Livestream (Lowlands 2002) : http://3voor12.vpro.nl/3v(...)audionumber=13635964
Mooi!quote:Op dinsdag 25 april 2006 20:09 schreef Summoner het volgende:
Een erg goede dubgroep die me echt verbaasde toen ik ze voor het eerst hoorde
[afbeelding]
African Head Charge
Vooral het album Drastic Season
[afbeelding]
Toen ik het hoorde kon ik er nauwelijks bij dat dit album uit 1983 stamt... ze waren hun tijd ver vooruit. Door het gebruik van voor die tijd moderne digitale studiotechnologie zou dit album anno 2005 gerust uitgebracht kunnen worden als psychedelische dub-plaat. Niemand zou het als retro of achterhaald beschouwen.
Heb ook nog "In Pursuit of Shashamane Land"; ook een uitstekende plaat. Hierop zijn de invloeden van reggae en dub wat meer aan het oppervlakte, evenals een wat sterkere roots-vibe.
wasda?quote:Op dinsdag 25 april 2006 20:05 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Zijn er nog mensen die naar Reggae Sundance gaan in augustus?
Ik ga iig met Eek-A-Mouse en Mip1988
En heel veel blowenquote:Op dinsdag 25 april 2006 20:18 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Reggae festival! 2 dagen, kamperen enzo!![]()
Idd!quote:
vetquote:Op dinsdag 25 april 2006 20:18 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Reggae festival! 2 dagen, kamperen enzo!![]()
valt wel mee volgens mij. Kaartjes zijn pas in juni verkrijgbaar!quote:
ja die ken ikquote:Op dinsdag 25 april 2006 20:39 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
ken iemand hier Winston McAnnuf
http://www.roots-archives.com/artist/164
Winston McAnuff is known as the "Electric Dread". He was born and raised in Jamaica, and cut his first tune "Ugly Days" for producer Derek Harriott in 1976. Follow up singles included "Unknown Melody" and an album "Pick Hits To Click" for the same producer, and "Hypocrites & Parasites" for Fatman.
He was responsible for writing the classic "Malcolm X," performed by both Earl 16 and Dennis Brown.
A long time friend and associate of the late Jacob Miller, McAnuff performed with Miller as part of Inner Circle and replaced him as lead vocalist following Miller's death, recording an album called "Weh the Man A Deal With."
The French label Makasound have released a superb collection of unreleased material from Winston McAnuff entitled "Diary Of The Silent Years". It collects tracks from the 70s right up until the present day.
[afbeelding]
check it!
ja zekerquote:Op dinsdag 25 april 2006 20:05 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
niet erg indrukwekkende line-up, tot dusver. ik heb gehoord dat Israel Vibration en Culture geboekt zijn. beide goede acts, maar al vele malen in NL opgetreden. Don Carlos is dan wel weer aansprekend. is er al meer bekend? geruchten?quote:Op dinsdag 25 april 2006 20:05 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Probeer jij maar eens voor 40 euro een concert van Don Carlos, Israel Vibration en Culture bij te wonen dan,, het gaat er niet om dat ze veel in NL optreden, het gaat erom dat wat ze maken heel lekker klinkt.. en dat de Sundance organisatie het telkens flikt om voor relatief weinig geld toch zo'n super goed opgezet feest kan organiserenquote:Op dinsdag 25 april 2006 20:48 schreef Imaginary_Friend het volgende:
[..]
niet erg indrukwekkende line-up, tot dusver. ik heb gehoord dat Israel Vibration en Culture geboekt zijn. beide goede acts, maar al vele malen in NL opgetreden. Don Carlos is dan wel weer aansprekend. is er al meer bekend? geruchten?
quote:Op dinsdag 25 april 2006 20:51 schreef Lanvin het volgende:
[..]
Probeer jij maar eens voor 40 euro een concert van Don Carlos, Israel Vibration en Culture bij te wonen dan,, het gaat er niet om dat ze veel in NL optreden, het gaat erom dat wat ze maken heel lekker klinkt.. en dat de Sundance organisatie het telkens flikt om voor relatief weinig geld toch zo'n super goed opgezet feest kan organiseren
Ganja free mon!quote:Op woensdag 26 april 2006 09:17 schreef Eek-a-Mouse het volgende:
Jaaaa unklemon we gaan maar weer een keer stunen, wantuuh das heus wel eeuwen geleden!
GANJA![]()
het gaat mij niet om het feest of de organisatie op zich, dat zal ongetwijfeld dit jaar weer prima in orde zijn. ik vind het gewoon een weinig verrassende line-up, vanwege bovengenoemde reden. ik zou naar dergelijke festivals gaan om de (bijzondere) bands te zien en horen spelen, niet zo zeer 'omdat het allemaal lekker klinkt'. dat doen ze namelijk altijd wel en doorgaans is de sfeer ook goed. mijn punt is dat ik denk dat je ipv (weer) Israel Vibration en Culture ook andere, minder geijkte namen neer had kunnen zetten.quote:Op dinsdag 25 april 2006 20:51 schreef Lanvin het volgende:
[..]
Probeer jij maar eens voor 40 euro een concert van Don Carlos, Israel Vibration en Culture bij te wonen dan,, het gaat er niet om dat ze veel in NL optreden, het gaat erom dat wat ze maken heel lekker klinkt.. en dat de Sundance organisatie het telkens flikt om voor relatief weinig geld toch zo'n super goed opgezet feest kan organiseren
Jaa beterrrrrrr maak je een copy voor me. It MUST be good!quote:Op woensdag 26 april 2006 09:20 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Ganja free mon!
idd, he dat nieuwe album van Alpha Blondy is echt superlekker!
Vertel! Ik ken hem niet!quote:Op woensdag 26 april 2006 22:00 schreef five2one het volgende:
Heb ik hier de naam King Tubby nog niet zien vallen??? Wat een schande!
dub-grootheid. zeer de moeite waard.quote:
das wel minder ja.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:00 schreef five2one het volgende:
Heb ik hier de naam King Tubby nog niet zien vallen??? Wat een schande!
zeker. Morgan Heritage, en ook LMS niet te vergeten, hebben toch een puike plaats veroverd in een tijd dat dancehall en ragga ook hier booming was. Morgan Heritage stoelt nog erg op de oude roots, maar in een iets moderner jasje. toegankelijk, aanstekelijk en zeer vermakelijk. LMS combineert het beste van de new roots met wat dancehall invloeden, wat live een enorm energieke uitspatting tot gevolg heeft.quote:Op donderdag 27 april 2006 15:22 schreef Luni het volgende:
Burning Spear, Morgan Heritage en Toots & the Maytals zijn ook zeker aanraders!
Ik heb persoonlijk heel weinig met Dancehall en Ragga, allhoewel ik Seeed vorig jaar jaar op Lowlands wel lekker vond klinken en die spelen toch ook wel Dancehall nummers.quote:Op donderdag 27 april 2006 18:18 schreef Imaginary_Friend het volgende:
[..]
zeker. Morgan Heritage, en ook LMS niet te vergeten, hebben toch een puike plaats veroverd in een tijd dat dancehall en ragga ook hier booming was. Morgan Heritage stoelt nog erg op de oude roots, maar in een iets moderner jasje. toegankelijk, aanstekelijk en zeer vermakelijk. LMS combineert het beste van de new roots met wat dancehall invloeden, wat live een enorm energieke uitspatting tot gevolg heeft.
Superlekker nummer idd!quote:Op zaterdag 29 april 2006 21:18 schreef _Vulcanus_ het volgende:
De laatste tijd hoor ik overal waar ik kom, Barrington Levy - Here I Come (Broader than Broadway).
Lekker nummer![]()
[afbeelding]
Hier een klein sampeltje: http://www.content.loudeye.com/scripts/hurl.exe?clipid=005586401010006550&cid=600109
Probeer het eens met Afrikaanse reggae, bv Alpha Blondy, Lucky Dube. Sommige dub kan ook heerlijk loom zijn.quote:Op donderdag 4 mei 2006 15:41 schreef Lanvin het volgende:
Even een vraagje, ik ben aardig bekend met reggae maar dan vooral roots zoals toots and maytals, beres hammond, noem maar op. Ik ben eigelijk opzoek naar die echte lome reggae, wie kan er mij wat tips geven? Zeg maar die echte 40 graden buiten, jointje in hand muziek...
Alpha Blondy vind ik niet bepaald loom hoor, is nog behoorlijk snel, tenminste keb al zijn cd's en weinig looms wat er tussen zitquote:Op donderdag 4 mei 2006 16:16 schreef Viajero het volgende:
[..]
Probeer het eens met Afrikaanse reggae, bv Alpha Blondy, Lucky Dube. Sommige dub kan ook heerlijk loom zijn.
Ps. en Burning Spear natuurlijk!
haha, nee da's Spearhead. Burning Spear is deze man:quote:Op donderdag 4 mei 2006 16:22 schreef jimjim1983 het volgende:
Burning Spear vind ik echt geen ene zak aan, dat is toch met die Franti gast?
jij bedoeld michael franti en spearheadquote:Op donderdag 4 mei 2006 16:22 schreef jimjim1983 het volgende:
dan moet je Dub hebben!quote:Op donderdag 4 mei 2006 15:41 schreef Lanvin het volgende:
Even een vraagje, ik ben aardig bekend met reggae maar dan vooral roots zoals toots and maytals, beres hammond, noem maar op. Ik ben eigelijk opzoek naar die echte lome reggae, wie kan er mij wat tips geven? Zeg maar die echte 40 graden buiten, jointje in hand muziek...
Yep, of Prince Far-I, Dr. Alimantado e.d.quote:Op donderdag 4 mei 2006 19:42 schreef Yorrit het volgende:
[..]
dan moet je Dub hebben!
Scientist, King Tubby, Lee Perry, die shizzle!
Winston McAnnuffquote:Op donderdag 4 mei 2006 15:41 schreef Lanvin het volgende:
Dat is Michael Franti & Spearhead, niet echt reggae maar wel relaxte muziek, vooral live, maar smaken verschillenquote:Op donderdag 4 mei 2006 16:22 schreef jimjim1983 het volgende:
Waar heb die gezien dan?quote:Op donderdag 4 mei 2006 19:51 schreef popolon het volgende:
[..]
Afgelopen weekend naar de Wailers geweest (nog o.a. met Ashton Barrett, Al Anderson, Earl Lindo), ze kunnen het nog steeds. Goed concert.
Daar ga ik ook heen in Nighttown in Rotterdam.quote:Op donderdag 4 mei 2006 19:51 schreef popolon het volgende:
[..]
Volgende week naar Burning Spear, alweer.
oh ja spearheadquote:Op vrijdag 5 mei 2006 11:47 schreef Luni het volgende:
[..]
Dat is Michael Franti & Spearhead, niet echt reggae maar wel relaxte muziek, vooral live, maar smaken verschillen![]()
Ik weet inmiddels al hoe de Dj heet, Roundbeat HiFi. Nu nog dat nummer.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:33 schreef stijn_ het volgende:
Ik ben gisterne bij Eek-A-Mouse geweest. En van te voren draaide de dj een nummer die ik uber vond, maar ik weet niet hoe hij heet. Ik hoorde alleen in het refrein(?) aan het begin 'wa diff' de hele tijd.
Het is moeilijk, maar mischien kan iemand me hiermee helpen....
Ook zou ik graag willen weten hoe de dj heet.
Die gasten hebben allemaal zoveel kinderen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:59 schreef Luni het volgende:
Rechter verwerpt claim Marley-bassist
LONDEN - Een Britse rechter heeft de claim verworpen van de voormalige bassist van Bob Marley. De muzikant, een van de langstzittende leden van Marley's band The Wailers, wilde bijna 100 miljoen euro zien aan achterstallige royalty's. Dat heeft de BBC maandag gemeld.
Aston Barrett (60) had aangevoerd dat hij sinds de dood van Bob Marley in 1981 geen geld meer heeft gekregen van platenmaatschappij Island Records en van de erfgenamen van Marley. In de jaren zeventig zou hem wel meer geld zijn toegezegd, ook voor nummers die hij mede had geschreven.
Bobs weduwe Rita voerde echter aan dat Barrett als achtergrondmuzikant werd beschouwd, hoewel hij en zijn drummende broer (inmiddels overleden) wel voor een "unieke sound" hadden gezorgd. Barrett had het geld goed kunnen gebruiken: hij heeft 52 kinderen.
52 kinderenquote:Op woensdag 17 mei 2006 11:59 schreef Luni het volgende:
Rechter verwerpt claim Marley-bassist
LONDEN - Een Britse rechter heeft de claim verworpen van de voormalige bassist van Bob Marley. De muzikant, een van de langstzittende leden van Marley's band The Wailers, wilde bijna 100 miljoen euro zien aan achterstallige royalty's. Dat heeft de BBC maandag gemeld.
Aston Barrett (60) had aangevoerd dat hij sinds de dood van Bob Marley in 1981 geen geld meer heeft gekregen van platenmaatschappij Island Records en van de erfgenamen van Marley. In de jaren zeventig zou hem wel meer geld zijn toegezegd, ook voor nummers die hij mede had geschreven.
Bobs weduwe Rita voerde echter aan dat Barrett als achtergrondmuzikant werd beschouwd, hoewel hij en zijn drummende broer (inmiddels overleden) wel voor een "unieke sound" hadden gezorgd. Barrett had het geld goed kunnen gebruiken: hij heeft 52 kinderen.
Vandaar zijn bijnaam Familymanquote:Op donderdag 18 mei 2006 09:44 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
52 kinderenJEMIG!
whehehee, dan begrijp ik dat je geld nodig hebt ja![]()
World-a-Reggea is een gave track..quote:Op zaterdag 24 juni 2006 00:29 schreef dvr het volgende:
Ini Kamoze heeft begin jaren '80 een echt geweldige reggae-LP uitgebracht waar ik nooit meer iemand over hoor. De LP heette gewoon "Ini Kamoze" en is door Island uitgebracht. Hij is nooit op CD verschenen maar als je de CD Here Comes The Hotstepper koopt (en de rap/dance nummers negeert) tref je de meeste nummers van de LP daar in de oorspronkelijke uitvoering op aan.
skatalites staan ook 26 juli in paradiso!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:26 schreef Yorrit het volgende:
Skatalites natuurlijk
en check de Trojan Ska verzamelaars staat ook genoeg shit op
Ik ken m van Eek-a-mousequote:Op zaterdag 8 juli 2006 15:51 schreef jimjim1983 het volgende:
John Holt - Police in Helicopter
wat een vet nummer
die police in helicopter moet je zeker van m zoekenquote:Op woensdag 12 juli 2006 15:37 schreef Yorrit het volgende:
[..]
Ik ken m van Eek-a-mouse
er is ook een jungleversie van Top Cat...
ja die ken ikquote:Op woensdag 12 juli 2006 18:38 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
die police in helicopter moet je zeker van m zoeken
heerlijk nummer.
oh ok, hoe is die versie?quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:39 schreef Yorrit het volgende:
[..]
ja die ken ik
ik bedoelde door Eek-a-Mouse
vette hoesquote:Op woensdag 12 juli 2006 18:52 schreef Zanderrr het volgende:
Die hele cd van John Holt is best wel tof trouwens,
[afbeelding]
Wat zou er in die vuilniszak zitten?
Vorig jaar live op Lowlands gezien, vond het erg goed!quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:34 schreef boem-dikkie het volgende:
Vandaag nog wat shit van Seeed beluisterd, vind Aufstehen dope, en de engelse versie daarvan ook( Rise and Shine )!
ja daar de remixen van.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:21 schreef HAL9000S het volgende:
Deze plaat?
http://www.discogs.com/release/432393
[afbeelding]
die wil ik ook wel eens checken.quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:21 schreef HAL9000S het volgende:
Deze plaat?
http://www.discogs.com/release/432393
[afbeelding]
staan toch wel zeer dikke reggae/dub/electronics platen op
Sublabel van het legendarische dubtechnolabel Basic Channel, eigenaar Moritz von Oswald (2MB (2), 3MB, Basic Channel, Cyrus, His Name Is Dime, Marathon, Maurizio, Palais Schaumburg, Phylyps, Quadrant, Rhythm & Sound, Round Five, Round Four, Round One, Round Three, Round Two, Schizophrenia, Time Unlimited) heeft is ook mede-producer van dit album.
was erg leukquote:Op zaterdag 29 juli 2006 21:23 schreef dvr het volgende:
Dit hele weekend staat tv-zender The Box in het teken van reggae.
Zie http://www9.thebox.nl/?channel=homepage&page=page&id=8
Helaas ziet de verwachting voor Sun dance er kut uitquote:Op zondag 6 augustus 2006 16:49 schreef Zanderrr het volgende:
Ik ben dit weekend naar Reggae Geel in Belgie geweest. Erg relaxed, vooral met dit weer. Je doet 's nachts alleen geen oog dicht door die keiharde dub bassen die over de camping schallen.
Check de Nederlandse helden van The Upsessions voor érg fijne early reggae/ska.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:25 schreef Luni het volgende:
Iemand goeie tips wat ska artiesten betreft? Heb zelf wat van Madness en The Specials.
Heb wat live opnames van Noorderslag 2002 en een live sessie van 3 voor 12 uit 2006, en dat klinkt ook niet verkeerd!quote:Op maandag 4 september 2006 11:09 schreef Luni het volgende:
Heb trouwens op Lowlands Luie Hond gezien, en dat klonk ook errugh lekker!
Waar komen die?quote:Op donderdag 21 december 2006 14:06 schreef No-P het volgende:
Israel Vibration - On the Rock
deze cd laatst gekocht, zij zijn echt super. lekker roots (beetje dub en dancehall) reggae
en natuurlijk black uhuru - chill out. Van het zelfde label overigens.
zijn er nog mensen van plan om naar black uhuru te gaan eind januari?
den haag, utrecht, groningen en amsterdam dacht ikquote:
Heb je de locatie al gezien? Met mooi weer is het daar echt een paradijs volgens mijquote:Op zaterdag 10 maart 2007 10:09 schreef boem-dikkie het volgende:
Kga ook naar sundance
hier trouwens nog een best vette remix van Lil Kim
http://youtube.com/watch?v=O8WxMS40U9Y&mode=related&search=
Gister weer heerlijk gejammed, reggae avondje , ik heb zere vingers en blaren van het bassen
ik volgende week in Groningenquote:Op zaterdag 7 april 2007 13:59 schreef Luni het volgende:
Ik ga dinsdag naar Luckey Dube in 013.
ik wil daar ook heen, alleen vrienden van mij houden niet zo veel van reggae maar ik vind vast wel iemand die mee wil.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 17:13 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Heb je de locatie al gezien? Met mooi weer is het daar echt een paradijs volgens mij![]()
Mijn eerste 'echte' kennismaking met Israel Vibration. Fijne plaat!quote:
Ik dacht dat het deze zondag was maar het bleek die woensdag te zijn en toen kon ik niet ( trainen.. )quote:Op vrijdag 13 april 2007 13:42 schreef Luni het volgende:
[..]
En hoe was het?
Ik bewn helaas niet geweest, maatje waar ik mee zou gaan was ziek![]()
Misschien dat ik ga, maar het valt altijd gelijk met de start van de Voetbalcompetitie.quote:Op donderdag 19 april 2007 11:07 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
K heb trouwens zin in Reggae Sundaaaaaance! Eerst naar Tsjechië met vrienden voor 3 week en daarna na Reggae Sundancelekkere vakantie !
Ik heb eigenlijk niks van Gentleman, heb hem een paar jaar geleden wel live gezien op Lowlands en het klonk errug lekker.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:16 schreef boem-dikkie het volgende:
Wat is hier al een tijd niet gepost zeg
Nieuwe album van Gentleman al geluisterd?
Vind hem best tegenvallen, er staan een paar leuke nummertjes op maar na een paar keer luisteren zakt alles snel af. Vind hem heel erg lijken op het vorige album. Beetje van hetzelfde zeg maar.
Kreeg ook wel even een brok in m'n keel, vond het 1 van de betere live Reggaeartiesten, heb een paar x genoten van hem in Nighttown, maar dat zal ik helaas nooit meer meemakenquote:
vooral de tracks van Ackie en Chuck Turner vind ik heel tofquote:Basic Replay is a reggae reissue label run by Honest Jon’s in London and Basic Channel / Rhythm & Sound in Berlin. This album is a sampler of its releases since starting in 2004.
All except two of the tracks are new to CD.
The Ackie and Tenastilin tracks are from the London dancehall, killer shots from 1986 and 1992. Basic Replay’s hit 12" reissue of Rambo was the subject of articles in Wax Poetics in the US, and (a double page) Natty Dread in France. Over decades, Shaka would on special occasions unleash the staggering dub - with its foghorn effect - of Ijahman’s rare, resplendent first version of I am A Levi (recorded in London in 1974). Also the apocalyptic Ayatollah, recorded by Jackie Mittoo post-Studio One, in New York. From Canada, King Culture’s stunning dub of Barry Brown is surely the deadliest cut of the mighty Cuss Cuss rhythm. The Courtney Melody, Chuck Turner and White Mice are classic no-mercy Stateside digi sufferers - from just a few years ago, the Andrew Bees (the Black Uhuru singer) is in the same lofty tradition. Keith Hudson’s LP masterwork Flesh Of My Skin is represented by its opener, featuring Count Ossie; alongside cruelly brilliant, deeply grooving productions by Niney The Observer and Prince Jazzbo which epitomise the label's appeal to the reggae cognoscenti over the last three years, but crucially also beyond, to fans of dubstep, techno, anything tough and worth a listen.
Ackie: Call Me Rambo
Chuck Turner: Trying To Conquer I
Professor Grizzly: Fight The Professor
Ijahman Levi: I Am A Levi
Part 2
King Culture: Nice Up The Session Version
Courtney Melody: Black Liberation
Version
Tenastelin: Burial Tonight
Version
Keith Hudson: Hunting
Jackie Mittoo: Ayatollah
Gregory Isaacs: Dealing
Andrew Bees: Militant
White Mice: Nothing Never Done Before The Time
Prince Jazzbo: Replay Version
Ze staan op Parkpop.quote:Op donderdag 22 mei 2008 09:47 schreef Luni het volgende:
Het nieuwe album van Morgan Heritage klinkt ook erg lekker.
Kan ik overdag aan de kassa ook kaarten halen voor Steel Pulse?quote:
Dubstep & Grime #3quote:Op woensdag 25 juni 2008 15:45 schreef Da_Ripper het volgende:
*meldt
Laatst (30 mei) naar Sub Infusions in Roosje geweest. Ondanks de lage opkomst, geweldig-ge-noten
Is dan wel Dub-step, maar hoor zat invloeden.
Beetje jammer dat je alleen maar komt om te spammen voor optredens en feestjes en je niet reageerd als er iemand een vraag stelt.quote:
Heb ze nog nooit live gezien.......quote:Op woensdag 16 juli 2008 11:41 schreef Yorrit het volgende:
die kerels hebben hun glans wel verloren voor mij persoonlijk..
heb ze 5 keer gezien, wordt toch iedere keer minder.. ook al spelen ze natuurlijk superstrak
Geen idee, das nieuw voor mequote:Op vrijdag 7 november 2008 17:50 schreef jimjim1983 het volgende:
hoe lang en vooral waarom heeft eek-a-mouse in nederland gewoond, weet iemand dat toevallig?
http://www.foundationtv.nl/concerts.htmquote:Op dinsdag 11 november 2008 11:20 schreef maniack28 het volgende:
Weet iemand nog leuke reggaeavond/bandjes die binnenkort komen? iig a.s. zaterdag The Aggrolites in de Melkweg
digitale dub of dub techno?quote:Op woensdag 12 november 2008 00:57 schreef ondeugend het volgende:
Vroeger !!!!!
Vroeger.... toen ik 14, 15, 16, 17 was....
was ik totaly into underground reggae... jullie weten wel... vinyl laten importeren en duur betalen.
Niet alleen in de muziek maar ook in alles geinteresseerd in alles wat er omheen hing.... Geloof, leefwijze enz. Nee ik deed het niet toepassen maar het intrigeerde me enorm...
Het waaide over.. nieuwe invloeden kwamen en passeerden... het was een deel van me maar niet meer up to date zeg maar.
Nu ineens... techno interesseert me nu enorm al een paar jaar... word ik geconfronteerd met de dub techno... en alhoewel het nu digitaal is zeg maar herken ik het nu natuurlijk enorm terug... nostalgie all over en fijn ook vooral. Ik ben er eerder geweest gewoon.. jaren geleden.
Wat ik me nu afvraag terwijl ik de digitale dub/reggae opnieuw ontdek, gebeuren er nog dingen underground? In de viezige armoedige studio's in de armoedigheid?
Zo ja ? Namen ? Labels? Ik wil weten of het nog bestaat ( vast wel) maar vooral of het ook gegroeid is in al die jaren dat ik het kwijt was. Vertel ! enlighten me !
Nee dat krijg ik al gespamd allemaal en dat luister ik dus nu ook.. het doet me alleen weer verlangen naar die krakkemikkige studiootjes in de sloppenwijken waarvan ik het orgineel nog ken van jaren geleden....quote:
Probeer eens wat van Morgan Heritage, of Lucky Dube.quote:Op dinsdag 11 november 2008 16:32 schreef andre347 het volgende:
Zijn er de laatste tijd nog fijne reggae/dub albums uitgekomen? Ik blijf maar steeds hangen bij Bob Marley, Peter Tosh, Gregory Isaac, Tiken Jah Fakoly e.d
sloppenwijk dub..quote:Op woensdag 12 november 2008 02:16 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nee dat krijg ik al gespamd allemaal en dat luister ik dus nu ook.. het doet me alleen weer verlangen naar die krakkemikkige studiootjes in de sloppenwijken waarvan ik het orgineel nog ken van jaren geleden....
Gebeurt daar nog wat? niet digitaal dan?
En das een goeie ontwikkeling!quote:Op woensdag 12 november 2008 10:51 schreef boem-dikkie het volgende:
Wat opeens weer een actieve posters hier!
Geef eens wat voorbeelden, staan zoveel.quote:Op woensdag 12 november 2008 11:52 schreef Luni het volgende:
[..]
En das een goeie ontwikkeling!
Liefhebbers van reggae moeten eens op de site van Reggae DDL kijken, daar kan je heel veel goeie shit downloaden!
Thanx voor de tip.quote:Op woensdag 12 november 2008 22:11 schreef Yorrit het volgende:
op aanraden deze plaat bekomen:
[ afbeelding ]
en het is een van de beste roots reggae platen die ik ken.. productie van Lee Perry, dus vage geluiden, ongepolijste sfeer, mooie zang, zeker de hoge stem, rasta drumming, bijbeltekstenpure roots shit
Als ik wat meer tijd heb zal ik kijken voor wat tips voor, kijk zowie bij de live sectie, persoonlijk vind ik reggae live veel beter als op CD, nummers duren lekker lang.quote:Op woensdag 12 november 2008 17:13 schreef andre347 het volgende:
[..]
Geef eens wat voorbeelden, staan zoveel.
Live Reggae bands spelen ook stuk strakker dan gemiddelde pop bandje.quote:Op donderdag 13 november 2008 07:57 schreef Luni het volgende:
[..]
Als ik wat meer tijd heb zal ik kijken voor wat tips voor, kijk zowie bij de live sectie, persoonlijk vind ik reggae live veel beter als op CD, nummers duren lekker lang.
Absoluut!quote:Op donderdag 13 november 2008 08:00 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Live Reggae bands spelen ook stuk strakker dan gemiddelde pop bandje.
Iemand dit wel eens live gezien? Komen 26-02 in Watt in Rotterdamquote:Tosh Meets Marley feat. The Fully Fullwood Band
Open 19.00 u. Aanvang 20.30 u. Entree 20,00 Euro (excl. vvk) Tickets Tickets
http://www.fullyfullwood.com/
http://www.myspace.com/fullyfullwood
Liefhebbers van reggaelegendes Bob Marley en Peter Tosh opgelet! Op donderdag 26 februari worden de reggae grootheden geeerd tijdens de Tosh Meets Marley Tour waarbij al hun bekende nummers gespeeld worden. Kaarten zijn vanaf zaterdag 10 januari 10:00 uur te koop via internet, Primera, Plato R'dam en Velvet R'dam.
Junior Marvin, bandlid van The Wailers, en Fully Fullwood, voormalig basist van Peter Tosh, eren de overleden iconen tijdens deze concertreeks. Tosh en Marley wisten met hun liedjes over vrijheid van economische en politiek controle, religieuze en raciale intolerantie miljoenen over de hele wereld te inspireren. En vandaag de dag doen ze dat nog steeds!
Marvin zat van 1977 tot 1997 in The Wailers. Hij speelde vier jaar lang met Bob Marley. Na een solocarrière is hij sinds 2005 weer terug bij de The Wailers, de band die Marley ooit samen met onder anderen Tosh begon. Fully Fullwood was de bassist in de band van Tosh, die The Wailers in 1974 verliet. Ook ging hij al eens met zijn zoon Andrew Tosh op tournee. Maar ook andere grote Jamaicaanse reggaenamen wisten de muzikant te strikken, onder wie Gregory Isaacs, Black Uhuru en Michael Rose.
Niemand?quote:Op maandag 19 januari 2009 11:11 schreef Luni het volgende:
[..]
Iemand dit wel eens live gezien? Komen 26-02 in Watt in Rotterdam
Effe lekker meebrullen onder het genot van een drankje en een paffie.quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:08 schreef Yorrit het volgende:
het zal een avond vol reggaecliche's worden.. als je daarvoor gaat moet je een goeie avond hebben
Pijpje meenemen..........quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:28 schreef Yorrit het volgende:
dat laatste gaat niet meer
dus sowieso gaan indoor reggaeshows nergens meer over...
idd.. zoiets als dit lijkt me opzich heel erg vet, maar laat ze dan geen one love, stir it up, could you be loved e.d. draaien.quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:08 schreef Yorrit het volgende:
tsja die band ziet er gewoon solid uit, en het zal een avond vol reggaecliche's worden.. als je daarvoor gaat moet je een goeie avond hebben
Burning Spear helaas nog niet live mogen aanschouwen, dat gaat hopelijk wel komen. Live in Paris is inderdaad een goed album, maar ik heb betere van, maar dat zijn bootlegs. heb hier ooit een link gepost naar een site waar héél veel te downloaden is.quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:12 schreef popolon het volgende:
Een van de best reggae concerten die ik gezien heb is die van Burning Spear, en ik heb er toch zeker zo'n 40 bezocht, minimaal. Van Eek-a-mouse, Yellowman, Culture, The wailers tot Jimmy Cliff.
Live in Paris blijft ook een van mijn favoriete (live) albums aller tijden. Een 'must have' voor de reggae liefhebber.
[ afbeelding ]
Ken hem niet echt goed, heb er 1 album van en dat klinkt wel lekker!quote:Op maandag 26 januari 2009 02:22 schreef popolon het volgende:
Hugh Mundell, ook zo'n talent dat veel te jong is overleden.
Eek a mouse !! burning spear.. wat een nostalgie idd!quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:12 schreef popolon het volgende:
Een van de best reggae concerten die ik gezien heb is die van Burning Spear, en ik heb er toch zeker zo'n 40 bezocht, minimaal. Van Eek-a-mouse, Yellowman, Culture, The wailers tot Jimmy Cliff.
Live in Paris blijft ook een van mijn favoriete (live) albums aller tijden. Een 'must have' voor de reggae liefhebber.
[ afbeelding ]
ja kan hem helemaal mee mousenquote:
Klinkt goedquote:Op zaterdag 31 januari 2009 02:09 schreef popolon het volgende:
Ook een van mijn favorieten, wat zwaardere reggae:
Prince Far I
Jammer dat je op youtube de bas niet echt goed kan waarnemen, da's juist het mooie van dit nummer.
http://www.last.fm/music/UB40quote:Op zaterdag 31 januari 2009 21:09 schreef PAA-053 het volgende:
Gaaf, een reggea-topic
Luister ik veel, al ben ik niet heel erg thuis in 'het wereldje'. Maar gewoon de tofste muziek die er is![]()
Verwacht van mij dus ook geen underground nieuws of de meest obscure, toffe bandjesIk luister veel Bob Marley, Peter Tosh, Israel Vibration, Beef, Doe Maar, Matisyahu, Sizzla en natuurlijk........UB40! Wat een helden zijn dat
Ik vind reggea altijd zo lekker om gewoon relaxed iets op te doen, maar tijdens het uitgaan kun je er toch ook mooi los op gaanBen weleens bij jamsessies geweest en dat is toch altijd wel heel tof hoor!
Enne, vraagje...wat zijn nou bands die vergelijkbaar zijn met UB40 en Doe Maar, dus popachtige nummers met reggae-invloeden? Niet die échte Jamaicaanse reggae dus!
hehe er is (was) zelfs Deense dancehallquote:Op woensdag 11 februari 2009 20:19 schreef leLe-- het volgende:
Je zou het misschien niet direct verwachten maar zweedse reggae is ech super goed bijvoorbeel de heel jonge junior natural en ook Ras cricket is heel goed!
junior natural:
ras Cricket:
Tja, tis zo'n beetje de enige tent in Rotterdam, waar ze reggaeartiesten boeken.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:53 schreef Yorrit het volgende:
haha reggae in de watt.. je mag daar niet eens ganja smoken! die tent is babylon
ja dat maakt t helemaal erg..quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:06 schreef Luni het volgende:
[..]
Tja, tis zo'n beetje de enige tent in Rotterdam, waar ze reggaeartiesten boeken.
RICHIE SPICE, Chezidek & Norrismanquote:Op woensdag 18 februari 2009 17:15 schreef balaguer222 het volgende:
Ik hoorde dat Richie Spice binnenkort naar NL komt? Weet iemand hier meer van?
Als er namelijk íemand is die ik nog live wil horen, ...
in ieder geval +1 nuquote:Op woensdag 4 maart 2009 13:55 schreef Yorrit het volgende:
ja weinig liefhebbers hier.. of iig niet veel liefhebbers van het er over hebben
Natuurlijk gemaakt met een klein budget en lang geleden, maar een feest der herkenning met al die artiesten. Ik heb de soundtrack op plaat in de kast staan, is wel mooi. Staat ook die accapella versie van Burning Spear op.quote:Op woensdag 4 maart 2009 22:54 schreef jimjim1983 het volgende:
hehe die film is echt slecht, maar erg leuk inderdaad
Dat is elk jaar zo, ze komen pas laat met hun line-up enz. Op de wbsite van Geel staat ook nog niets, maar hier staat dat Don Carlos komt.quote:Op woensdag 8 april 2009 10:25 schreef Luni het volgende:
Rondom Reggae Sundance blijft het angstvallig stil
Ze zijn dit jaar wel erg laat hoor, er is nog niet eens een datum en locatie bekend, dat was voorgaande jaren wel het geval.quote:Op woensdag 8 april 2009 10:59 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Dat is elk jaar zo, ze komen pas laat met hun line-up enz. Op de wbsite van Geel staat ook nog niets, maar hier staat dat Don Carlos komt.
In beide gevallen, Geel en RSD, komt het altijd goed.
Geen Reggae Sundance dit jaar.quote:Op woensdag 8 april 2009 11:36 schreef Kentoet het volgende:
Inderdaad ja, ik had nog niet gekeken op de officiele site van RSD. Meestal zijn ze alleen maar laat met de line-up, maar dit is wel heel erg weinig info....
Op die site die ik net linkte staat: Fri Aug 7 - Sat Aug 8 - Sun Aug 9 2009 Expected
Toen UB40 nog echte reggae maakte.quote:Op zaterdag 11 april 2009 14:07 schreef Kentoet het volgende:
Meer dan een jaar geleden alweer verloor Mikey Dread zijn gevecht tegen een hersentumor. Ik vond deze live versie van Roots & Culture op joetjoep, met UB40.
Edit: Youtube is echt goed. Ik ben al heel lang een reggaeliefhebber en vóór het YT-tijdperk had ik heel weinig beelden gezien van artiesten, heel af en toe een verotte video oid als ik geluk had. Youtube staat echt vol met allerlei tof (reggae) materiaal.
De eerste albums zijn idd erg mooi. Daarna was het allemaal een stuk minder, maar ze hebben er wel aan bijgedragen dat reggae buiten Jamaica bekend werd. Ze hebben tegenwoordig ook wel respect in Jamaica vanwege de royalties die ze heel trouw schijnen af te dragen.quote:Op zaterdag 11 april 2009 14:36 schreef popolon het volgende:
De eerste albums zijn erg goed. 'Live' is een erg goed album ook.
[ afbeelding ]
Ja maar die 3 vooraan lijken niet op The Heptones, vandaar.quote:Op zaterdag 11 april 2009 15:25 schreef Yorrit het volgende:
tof filmpje
die in de studio bedoel je.. ik herken ze niet maar had die commentaarstem het niet over the heptones?
De Heptones zijn het rond 1976.quote:Op zondag 12 april 2009 17:00 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Ja maar die 3 vooraan lijken niet op The Heptones, vandaar.
Ah okéquote:Op zondag 12 april 2009 17:06 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
De Heptones zijn het rond 1976.
Leroy Sibbles zat in die tijd vaak achter de bas, op deze opnames ook.quote:Op zondag 12 april 2009 17:20 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Ah oké. De stemmen zijn idd wel erg Heptones, maar ik herken leroy Sibbles er niet tussen. En die is altijd zo herkenbaar.
Die slaving-riddim-mix is mooiquote:Op zondag 12 april 2009 17:25 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Leroy Sibbles zat in die tijd vaak achter de bas, op deze opnames ook.
haha in de HQ versie hoort je alle kraakjesquote:
Dat hoort bij Jamaican vinyl.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:30 schreef Yorrit het volgende:
[..]
haha in de HQ versie hoort je alle kraakjes![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |