abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 november 2008 @ 12:25:48 #201
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_62966001
Misschien wat minder reggae en meer dancehall, maar ik ben nog steeds erg onder de indruk van Patrice. Erg fijne cd's om naar te luisteren, met vaak een leuke/goeie boodschap

Das mijn favo
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_63035494
hoe lang en vooral waarom heeft eek-a-mouse in nederland gewoond, weet iemand dat toevallig?
pi_63053802
Ik ben op zoek naar reggae in de trand van Alborosie, Collie buddz en Damian marley, iemand tips?

pi_63059330
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 17:50 schreef jimjim1983 het volgende:
hoe lang en vooral waarom heeft eek-a-mouse in nederland gewoond, weet iemand dat toevallig?
Geen idee, das nieuw voor me
pi_63059392
Richie spice, capleton, sizzla, gentleman
pi_63068742
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 19:47 schreef Luni het volgende:

[..]

Geen idee, das nieuw voor me
check deze clip:

is opgenomen ergens in amsterdam zuid-oost, volgens mij holendrecht
pi_63069895
Ik zag dat er geen aandacht was besteed aan het overlijden van Mikey Dread dit jaar. Alsnog een tribute:

dinsdag 11 november 2008 @ 11:20:56 #208
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_63124633
Weet iemand nog leuke reggaeavond/bandjes die binnenkort komen? iig a.s. zaterdag The Aggrolites in de Melkweg
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_63129704
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 11:20 schreef maniack28 het volgende:
Weet iemand nog leuke reggaeavond/bandjes die binnenkort komen? iig a.s. zaterdag The Aggrolites in de Melkweg
http://www.foundationtv.nl/concerts.htm
  dinsdag 11 november 2008 @ 14:56:58 #210
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_63129789
TY

Ik zag dat Steel Pulse komt... maar das 25 euro en das 5 euro boven mijn max bedrag voor welke willekeurige band dan ook (principekwestie )...

En ik heb verdorie Capleton gemist, die stond zondag in Eindhoven
pi_63132534
Zijn er de laatste tijd nog fijne reggae/dub albums uitgekomen? Ik blijf maar steeds hangen bij Bob Marley, Peter Tosh, Gregory Isaac, Tiken Jah Fakoly e.d
  woensdag 12 november 2008 @ 00:57:05 #212
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_63147848
Vroeger !!!!!

Vroeger.... toen ik 14, 15, 16, 17 was....
was ik totaly into underground reggae... jullie weten wel... vinyl laten importeren en duur betalen.
Niet alleen in de muziek maar ook in alles geinteresseerd in alles wat er omheen hing.... Geloof, leefwijze enz. Nee ik deed het niet toepassen maar het intrigeerde me enorm...

Het waaide over.. nieuwe invloeden kwamen en passeerden... het was een deel van me maar niet meer up to date zeg maar.

Nu ineens... techno interesseert me nu enorm al een paar jaar... word ik geconfronteerd met de dub techno... en alhoewel het nu digitaal is zeg maar herken ik het nu natuurlijk enorm terug... nostalgie all over en fijn ook vooral. Ik ben er eerder geweest gewoon.. jaren geleden.

Wat ik me nu afvraag terwijl ik de digitale dub/reggae opnieuw ontdek, gebeuren er nog dingen underground? In de viezige armoedige studio's in de armoedigheid?

Zo ja ? Namen ? Labels? Ik wil weten of het nog bestaat ( vast wel) maar vooral of het ook gegroeid is in al die jaren dat ik het kwijt was. Vertel ! enlighten me !
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_63148665
quote:
Op woensdag 12 november 2008 00:57 schreef ondeugend het volgende:
Vroeger !!!!!

Vroeger.... toen ik 14, 15, 16, 17 was....
was ik totaly into underground reggae... jullie weten wel... vinyl laten importeren en duur betalen.
Niet alleen in de muziek maar ook in alles geinteresseerd in alles wat er omheen hing.... Geloof, leefwijze enz. Nee ik deed het niet toepassen maar het intrigeerde me enorm...

Het waaide over.. nieuwe invloeden kwamen en passeerden... het was een deel van me maar niet meer up to date zeg maar.

Nu ineens... techno interesseert me nu enorm al een paar jaar... word ik geconfronteerd met de dub techno... en alhoewel het nu digitaal is zeg maar herken ik het nu natuurlijk enorm terug... nostalgie all over en fijn ook vooral. Ik ben er eerder geweest gewoon.. jaren geleden.

Wat ik me nu afvraag terwijl ik de digitale dub/reggae opnieuw ontdek, gebeuren er nog dingen underground? In de viezige armoedige studio's in de armoedigheid?

Zo ja ? Namen ? Labels? Ik wil weten of het nog bestaat ( vast wel) maar vooral of het ook gegroeid is in al die jaren dat ik het kwijt was. Vertel ! enlighten me !
digitale dub of dub techno?
  woensdag 12 november 2008 @ 02:16:00 #214
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_63148863
quote:
Op woensdag 12 november 2008 01:52 schreef Yorrit het volgende:

[..]

digitale dub of dub techno?
Nee dat krijg ik al gespamd allemaal en dat luister ik dus nu ook.. het doet me alleen weer verlangen naar die krakkemikkige studiootjes in de sloppenwijken waarvan ik het orgineel nog ken van jaren geleden....

Gebeurt daar nog wat? niet digitaal dan?
pi_63150911
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 16:32 schreef andre347 het volgende:
Zijn er de laatste tijd nog fijne reggae/dub albums uitgekomen? Ik blijf maar steeds hangen bij Bob Marley, Peter Tosh, Gregory Isaac, Tiken Jah Fakoly e.d
Probeer eens wat van Morgan Heritage, of Lucky Dube.
pi_63152759
quote:
Op woensdag 12 november 2008 02:16 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Nee dat krijg ik al gespamd allemaal en dat luister ik dus nu ook.. het doet me alleen weer verlangen naar die krakkemikkige studiootjes in de sloppenwijken waarvan ik het orgineel nog ken van jaren geleden....

Gebeurt daar nog wat? niet digitaal dan?
sloppenwijk dub.. steeds minder denk.. omdat redelijke apparatuur tegenwoordig vrij goedkoop is
  woensdag 12 november 2008 @ 10:51:51 #217
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_63152865
Wat opeens weer een actieve posters hier!
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_63154512
quote:
Op woensdag 12 november 2008 10:51 schreef boem-dikkie het volgende:
Wat opeens weer een actieve posters hier!
En das een goeie ontwikkeling!

Liefhebbers van reggae moeten eens op de site van Reggae DDL kijken, daar kan je heel veel goeie shit downloaden!
pi_63163709
quote:
Op woensdag 12 november 2008 11:52 schreef Luni het volgende:

[..]

En das een goeie ontwikkeling!

Liefhebbers van reggae moeten eens op de site van Reggae DDL kijken, daar kan je heel veel goeie shit downloaden!
Geef eens wat voorbeelden, staan zoveel.
pi_63174003
op aanraden deze plaat bekomen:

en het is een van de beste roots reggae platen die ik ken.. productie van Lee Perry, dus vage geluiden, ongepolijste sfeer, mooie zang, zeker de hoge stem, rasta drumming, bijbelteksten pure roots shit
pi_63181306
quote:
Op woensdag 12 november 2008 22:11 schreef Yorrit het volgende:
op aanraden deze plaat bekomen:

[ afbeelding ]

en het is een van de beste roots reggae platen die ik ken.. productie van Lee Perry, dus vage geluiden, ongepolijste sfeer, mooie zang, zeker de hoge stem, rasta drumming, bijbelteksten pure roots shit
Thanx voor de tip.
pi_63181321
quote:
Op woensdag 12 november 2008 17:13 schreef andre347 het volgende:

[..]

Geef eens wat voorbeelden, staan zoveel.
Als ik wat meer tijd heb zal ik kijken voor wat tips voor, kijk zowie bij de live sectie, persoonlijk vind ik reggae live veel beter als op CD, nummers duren lekker lang.
pi_63181341
quote:
Op donderdag 13 november 2008 07:57 schreef Luni het volgende:

[..]

Als ik wat meer tijd heb zal ik kijken voor wat tips voor, kijk zowie bij de live sectie, persoonlijk vind ik reggae live veel beter als op CD, nummers duren lekker lang.
Live Reggae bands spelen ook stuk strakker dan gemiddelde pop bandje.
***** Kraak.....
pi_63181616
quote:
Op donderdag 13 november 2008 08:00 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Live Reggae bands spelen ook stuk strakker dan gemiddelde pop bandje.
Absoluut!
  donderdag 13 november 2008 @ 11:04:55 #225
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_63184960
Skatalites was

Lekker dansssssuuuhh (als is Ned. publiek wel meestal een beetje saai )

Zaterdag The Aggrolites
pi_63186540
quote:
Op donderdag 13 november 2008 08:32 schreef Luni het volgende:

[..]

Absoluut!
En dansen op de muziek van een live reggae band is een van de heerlijkste dingen die er zijn!
pi_63188948
Volgende week The Slackers @ Ernesto's!
Zeker weer van de partij!
pi_65201041
quote:
Tosh Meets Marley feat. The Fully Fullwood Band
Open 19.00 u. Aanvang 20.30 u. Entree 20,00 Euro (excl. vvk) Tickets Tickets

http://www.fullyfullwood.com/
http://www.myspace.com/fullyfullwood

Liefhebbers van reggaelegendes Bob Marley en Peter Tosh opgelet! Op donderdag 26 februari worden de reggae grootheden geeerd tijdens de Tosh Meets Marley Tour waarbij al hun bekende nummers gespeeld worden. Kaarten zijn vanaf zaterdag 10 januari 10:00 uur te koop via internet, Primera, Plato R'dam en Velvet R'dam.

Junior Marvin, bandlid van The Wailers, en Fully Fullwood, voormalig basist van Peter Tosh, eren de overleden iconen tijdens deze concertreeks. Tosh en Marley wisten met hun liedjes over vrijheid van economische en politiek controle, religieuze en raciale intolerantie miljoenen over de hele wereld te inspireren. En vandaag de dag doen ze dat nog steeds!

Marvin zat van 1977 tot 1997 in The Wailers. Hij speelde vier jaar lang met Bob Marley. Na een solocarričre is hij sinds 2005 weer terug bij de The Wailers, de band die Marley ooit samen met onder anderen Tosh begon. Fully Fullwood was de bassist in de band van Tosh, die The Wailers in 1974 verliet. Ook ging hij al eens met zijn zoon Andrew Tosh op tournee. Maar ook andere grote Jamaicaanse reggaenamen wisten de muzikant te strikken, onder wie Gregory Isaacs, Black Uhuru en Michael Rose.
Iemand dit wel eens live gezien? Komen 26-02 in Watt in Rotterdam

[ Bericht 10% gewijzigd door Luni op 19-01-2009 11:22:16 ]
pi_65307137
quote:
Op maandag 19 januari 2009 11:11 schreef Luni het volgende:

[..]

Iemand dit wel eens live gezien? Komen 26-02 in Watt in Rotterdam
Niemand?
pi_65310482
tsja die band ziet er gewoon solid uit, en het zal een avond vol reggaecliche's worden.. als je daarvoor gaat moet je een goeie avond hebben
pi_65311014
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 11:08 schreef Yorrit het volgende:
het zal een avond vol reggaecliche's worden.. als je daarvoor gaat moet je een goeie avond hebben
Effe lekker meebrullen onder het genot van een drankje en een paffie.
pi_65311144
dat laatste gaat niet meer
dus sowieso gaan indoor reggaeshows nergens meer over...
pi_65312706
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 11:28 schreef Yorrit het volgende:
dat laatste gaat niet meer
dus sowieso gaan indoor reggaeshows nergens meer over...
Pijpje meenemen..........
pi_65312758
kun je nog genoeg gezeik mee krijgen
pi_65313005
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 11:08 schreef Yorrit het volgende:
tsja die band ziet er gewoon solid uit, en het zal een avond vol reggaecliche's worden.. als je daarvoor gaat moet je een goeie avond hebben
idd.. zoiets als dit lijkt me opzich heel erg vet, maar laat ze dan geen one love, stir it up, could you be loved e.d. draaien.
pi_65320606
tvp
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  donderdag 22 januari 2009 @ 16:12:46 #237
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_65321102
Een van de best reggae concerten die ik gezien heb is die van Burning Spear, en ik heb er toch zeker zo'n 40 bezocht, minimaal. Van Eek-a-mouse, Yellowman, Culture, The wailers tot Jimmy Cliff.

Live in Paris blijft ook een van mijn favoriete (live) albums aller tijden. Een 'must have' voor de reggae liefhebber.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_65322324
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 16:12 schreef popolon het volgende:
Een van de best reggae concerten die ik gezien heb is die van Burning Spear, en ik heb er toch zeker zo'n 40 bezocht, minimaal. Van Eek-a-mouse, Yellowman, Culture, The wailers tot Jimmy Cliff.

Live in Paris blijft ook een van mijn favoriete (live) albums aller tijden. Een 'must have' voor de reggae liefhebber.

[ afbeelding ]

Burning Spear helaas nog niet live mogen aanschouwen, dat gaat hopelijk wel komen. Live in Paris is inderdaad een goed album, maar ik heb betere van, maar dat zijn bootlegs. heb hier ooit een link gepost naar een site waar héél veel te downloaden is.

Mijn favoriet is toch wel Lucky Dube, die heb ik ook een aantal x live gezien, maar is helaas veel te jong overleden

Heb ook al het e.e.a. live gezien, Morgan Heritage, Eek a Mouse Israel Vibration, gelukkig is Watt (voorheen Nigttown) weer open, die boeken gelukkig ook regelmatig reggae.
  maandag 26 januari 2009 @ 02:22:30 #239
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_65408512
Lucky Dube is idd ook fantastische reggae. Hugh Mundell, ook zo'n talent dat veel te jong is overleden.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_65460687
quote:
Op maandag 26 januari 2009 02:22 schreef popolon het volgende:
Hugh Mundell, ook zo'n talent dat veel te jong is overleden.

Ken hem niet echt goed, heb er 1 album van en dat klinkt wel lekker!
pi_65586710

zaterdag 31 januari 2009 @ 01:41:18 #242
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_65587259
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 16:12 schreef popolon het volgende:

[ afbeelding ]

Eek a mouse !! burning spear.. wat een nostalgie idd!
  zaterdag 31 januari 2009 @ 01:45:46 #243
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_65587321
  zaterdag 31 januari 2009 @ 01:47:54 #244
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_65587350
quote:
ja kan hem helemaal mee mousen
en... mijn hamster deed zo heten.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 02:09:52 #245
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_65587625
Ook een van mijn favorieten, wat zwaardere reggae:

Prince Far I

Jammer dat je op youtube de bas niet echt goed kan waarnemen, da's juist het mooie van dit nummer.
pi_65603159
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 02:09 schreef popolon het volgende:
Ook een van mijn favorieten, wat zwaardere reggae:

Prince Far I

Jammer dat je op youtube de bas niet echt goed kan waarnemen, da's juist het mooie van dit nummer.
Klinkt goed !
pi_65606576
Gaaf, een reggea-topic

Luister ik veel, al ben ik niet heel erg thuis in 'het wereldje'. Maar gewoon de tofste muziek die er is
Verwacht van mij dus ook geen underground nieuws of de meest obscure, toffe bandjes Ik luister veel Bob Marley, Peter Tosh, Israel Vibration, Beef, Doe Maar, Matisyahu, Sizzla en natuurlijk........UB40! Wat een helden zijn dat

Ik vind reggea altijd zo lekker om gewoon relaxed iets op te doen, maar tijdens het uitgaan kun je er toch ook mooi los op gaan Ben weleens bij jamsessies geweest en dat is toch altijd wel heel tof hoor!

Enne, vraagje...wat zijn nou bands die vergelijkbaar zijn met UB40 en Doe Maar, dus popachtige nummers met reggae-invloeden? Niet die échte Jamaicaanse reggae dus!
pi_65606853
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 21:09 schreef PAA-053 het volgende:
Gaaf, een reggea-topic

Luister ik veel, al ben ik niet heel erg thuis in 'het wereldje'. Maar gewoon de tofste muziek die er is
Verwacht van mij dus ook geen underground nieuws of de meest obscure, toffe bandjes Ik luister veel Bob Marley, Peter Tosh, Israel Vibration, Beef, Doe Maar, Matisyahu, Sizzla en natuurlijk........UB40! Wat een helden zijn dat

Ik vind reggea altijd zo lekker om gewoon relaxed iets op te doen, maar tijdens het uitgaan kun je er toch ook mooi los op gaan Ben weleens bij jamsessies geweest en dat is toch altijd wel heel tof hoor!

Enne, vraagje...wat zijn nou bands die vergelijkbaar zijn met UB40 en Doe Maar, dus popachtige nummers met reggae-invloeden? Niet die échte Jamaicaanse reggae dus!
http://www.last.fm/music/UB40
Bij Similar Artists staat misschien wel wat leuks
pi_65606997
Goede tip, thanks Wist niet dat dit bestond.
pi_65961744
Je zou het misschien niet direct verwachten maar zweedse reggae is ech super goed bijvoorbeel de heel jonge junior natural en ook Ras cricket is heel goed!
junior natural:

ras Cricket:
okay...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')