abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 november 2008 @ 12:25:48 #201
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_62966001
Misschien wat minder reggae en meer dancehall, maar ik ben nog steeds erg onder de indruk van Patrice. Erg fijne cd's om naar te luisteren, met vaak een leuke/goeie boodschap

Das mijn favo
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_63035494
hoe lang en vooral waarom heeft eek-a-mouse in nederland gewoond, weet iemand dat toevallig?
pi_63053802
Ik ben op zoek naar reggae in de trand van Alborosie, Collie buddz en Damian marley, iemand tips?

pi_63059330
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 17:50 schreef jimjim1983 het volgende:
hoe lang en vooral waarom heeft eek-a-mouse in nederland gewoond, weet iemand dat toevallig?
Geen idee, das nieuw voor me
pi_63059392
Richie spice, capleton, sizzla, gentleman
pi_63068742
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 19:47 schreef Luni het volgende:

[..]

Geen idee, das nieuw voor me
check deze clip:

is opgenomen ergens in amsterdam zuid-oost, volgens mij holendrecht
pi_63069895
Ik zag dat er geen aandacht was besteed aan het overlijden van Mikey Dread dit jaar. Alsnog een tribute:

dinsdag 11 november 2008 @ 11:20:56 #208
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_63124633
Weet iemand nog leuke reggaeavond/bandjes die binnenkort komen? iig a.s. zaterdag The Aggrolites in de Melkweg
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_63129704
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 11:20 schreef maniack28 het volgende:
Weet iemand nog leuke reggaeavond/bandjes die binnenkort komen? iig a.s. zaterdag The Aggrolites in de Melkweg
http://www.foundationtv.nl/concerts.htm
  dinsdag 11 november 2008 @ 14:56:58 #210
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_63129789
TY

Ik zag dat Steel Pulse komt... maar das 25 euro en das 5 euro boven mijn max bedrag voor welke willekeurige band dan ook (principekwestie )...

En ik heb verdorie Capleton gemist, die stond zondag in Eindhoven
pi_63132534
Zijn er de laatste tijd nog fijne reggae/dub albums uitgekomen? Ik blijf maar steeds hangen bij Bob Marley, Peter Tosh, Gregory Isaac, Tiken Jah Fakoly e.d
  woensdag 12 november 2008 @ 00:57:05 #212
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_63147848
Vroeger !!!!!

Vroeger.... toen ik 14, 15, 16, 17 was....
was ik totaly into underground reggae... jullie weten wel... vinyl laten importeren en duur betalen.
Niet alleen in de muziek maar ook in alles geinteresseerd in alles wat er omheen hing.... Geloof, leefwijze enz. Nee ik deed het niet toepassen maar het intrigeerde me enorm...

Het waaide over.. nieuwe invloeden kwamen en passeerden... het was een deel van me maar niet meer up to date zeg maar.

Nu ineens... techno interesseert me nu enorm al een paar jaar... word ik geconfronteerd met de dub techno... en alhoewel het nu digitaal is zeg maar herken ik het nu natuurlijk enorm terug... nostalgie all over en fijn ook vooral. Ik ben er eerder geweest gewoon.. jaren geleden.

Wat ik me nu afvraag terwijl ik de digitale dub/reggae opnieuw ontdek, gebeuren er nog dingen underground? In de viezige armoedige studio's in de armoedigheid?

Zo ja ? Namen ? Labels? Ik wil weten of het nog bestaat ( vast wel) maar vooral of het ook gegroeid is in al die jaren dat ik het kwijt was. Vertel ! enlighten me !
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_63148665
quote:
Op woensdag 12 november 2008 00:57 schreef ondeugend het volgende:
Vroeger !!!!!

Vroeger.... toen ik 14, 15, 16, 17 was....
was ik totaly into underground reggae... jullie weten wel... vinyl laten importeren en duur betalen.
Niet alleen in de muziek maar ook in alles geinteresseerd in alles wat er omheen hing.... Geloof, leefwijze enz. Nee ik deed het niet toepassen maar het intrigeerde me enorm...

Het waaide over.. nieuwe invloeden kwamen en passeerden... het was een deel van me maar niet meer up to date zeg maar.

Nu ineens... techno interesseert me nu enorm al een paar jaar... word ik geconfronteerd met de dub techno... en alhoewel het nu digitaal is zeg maar herken ik het nu natuurlijk enorm terug... nostalgie all over en fijn ook vooral. Ik ben er eerder geweest gewoon.. jaren geleden.

Wat ik me nu afvraag terwijl ik de digitale dub/reggae opnieuw ontdek, gebeuren er nog dingen underground? In de viezige armoedige studio's in de armoedigheid?

Zo ja ? Namen ? Labels? Ik wil weten of het nog bestaat ( vast wel) maar vooral of het ook gegroeid is in al die jaren dat ik het kwijt was. Vertel ! enlighten me !
digitale dub of dub techno?
  woensdag 12 november 2008 @ 02:16:00 #214
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_63148863
quote:
Op woensdag 12 november 2008 01:52 schreef Yorrit het volgende:

[..]

digitale dub of dub techno?
Nee dat krijg ik al gespamd allemaal en dat luister ik dus nu ook.. het doet me alleen weer verlangen naar die krakkemikkige studiootjes in de sloppenwijken waarvan ik het orgineel nog ken van jaren geleden....

Gebeurt daar nog wat? niet digitaal dan?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_63150911
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 16:32 schreef andre347 het volgende:
Zijn er de laatste tijd nog fijne reggae/dub albums uitgekomen? Ik blijf maar steeds hangen bij Bob Marley, Peter Tosh, Gregory Isaac, Tiken Jah Fakoly e.d
Probeer eens wat van Morgan Heritage, of Lucky Dube.
pi_63152759
quote:
Op woensdag 12 november 2008 02:16 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Nee dat krijg ik al gespamd allemaal en dat luister ik dus nu ook.. het doet me alleen weer verlangen naar die krakkemikkige studiootjes in de sloppenwijken waarvan ik het orgineel nog ken van jaren geleden....

Gebeurt daar nog wat? niet digitaal dan?
sloppenwijk dub.. steeds minder denk.. omdat redelijke apparatuur tegenwoordig vrij goedkoop is
  woensdag 12 november 2008 @ 10:51:51 #217
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_63152865
Wat opeens weer een actieve posters hier!
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_63154512
quote:
Op woensdag 12 november 2008 10:51 schreef boem-dikkie het volgende:
Wat opeens weer een actieve posters hier!
En das een goeie ontwikkeling!

Liefhebbers van reggae moeten eens op de site van Reggae DDL kijken, daar kan je heel veel goeie shit downloaden!
pi_63163709
quote:
Op woensdag 12 november 2008 11:52 schreef Luni het volgende:

[..]

En das een goeie ontwikkeling!

Liefhebbers van reggae moeten eens op de site van Reggae DDL kijken, daar kan je heel veel goeie shit downloaden!
Geef eens wat voorbeelden, staan zoveel.
pi_63174003
op aanraden deze plaat bekomen:

en het is een van de beste roots reggae platen die ik ken.. productie van Lee Perry, dus vage geluiden, ongepolijste sfeer, mooie zang, zeker de hoge stem, rasta drumming, bijbelteksten pure roots shit
pi_63181306
quote:
Op woensdag 12 november 2008 22:11 schreef Yorrit het volgende:
op aanraden deze plaat bekomen:

[ afbeelding ]

en het is een van de beste roots reggae platen die ik ken.. productie van Lee Perry, dus vage geluiden, ongepolijste sfeer, mooie zang, zeker de hoge stem, rasta drumming, bijbelteksten pure roots shit
Thanx voor de tip.
pi_63181321
quote:
Op woensdag 12 november 2008 17:13 schreef andre347 het volgende:

[..]

Geef eens wat voorbeelden, staan zoveel.
Als ik wat meer tijd heb zal ik kijken voor wat tips voor, kijk zowie bij de live sectie, persoonlijk vind ik reggae live veel beter als op CD, nummers duren lekker lang.
pi_63181341
quote:
Op donderdag 13 november 2008 07:57 schreef Luni het volgende:

[..]

Als ik wat meer tijd heb zal ik kijken voor wat tips voor, kijk zowie bij de live sectie, persoonlijk vind ik reggae live veel beter als op CD, nummers duren lekker lang.
Live Reggae bands spelen ook stuk strakker dan gemiddelde pop bandje.
***** Kraak.....
pi_63181616
quote:
Op donderdag 13 november 2008 08:00 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Live Reggae bands spelen ook stuk strakker dan gemiddelde pop bandje.
Absoluut!
  donderdag 13 november 2008 @ 11:04:55 #225
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_63184960
Skatalites was

Lekker dansssssuuuhh (als is Ned. publiek wel meestal een beetje saai )

Zaterdag The Aggrolites
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')