Geen idee, das nieuw voor mequote:Op vrijdag 7 november 2008 17:50 schreef jimjim1983 het volgende:
hoe lang en vooral waarom heeft eek-a-mouse in nederland gewoond, weet iemand dat toevallig?
http://www.foundationtv.nl/concerts.htmquote:Op dinsdag 11 november 2008 11:20 schreef maniack28 het volgende:
Weet iemand nog leuke reggaeavond/bandjes die binnenkort komen? iig a.s. zaterdag The Aggrolites in de Melkweg
digitale dub of dub techno?quote:Op woensdag 12 november 2008 00:57 schreef ondeugend het volgende:
Vroeger !!!!!
Vroeger.... toen ik 14, 15, 16, 17 was....
was ik totaly into underground reggae... jullie weten wel... vinyl laten importeren en duur betalen.
Niet alleen in de muziek maar ook in alles geinteresseerd in alles wat er omheen hing.... Geloof, leefwijze enz. Nee ik deed het niet toepassen maar het intrigeerde me enorm...
Het waaide over.. nieuwe invloeden kwamen en passeerden... het was een deel van me maar niet meer up to date zeg maar.
Nu ineens... techno interesseert me nu enorm al een paar jaar... word ik geconfronteerd met de dub techno... en alhoewel het nu digitaal is zeg maar herken ik het nu natuurlijk enorm terug... nostalgie all over en fijn ook vooral. Ik ben er eerder geweest gewoon.. jaren geleden.
Wat ik me nu afvraag terwijl ik de digitale dub/reggae opnieuw ontdek, gebeuren er nog dingen underground? In de viezige armoedige studio's in de armoedigheid?
Zo ja ? Namen ? Labels? Ik wil weten of het nog bestaat ( vast wel) maar vooral of het ook gegroeid is in al die jaren dat ik het kwijt was. Vertel ! enlighten me !
Nee dat krijg ik al gespamd allemaal en dat luister ik dus nu ook.. het doet me alleen weer verlangen naar die krakkemikkige studiootjes in de sloppenwijken waarvan ik het orgineel nog ken van jaren geleden....quote:
Probeer eens wat van Morgan Heritage, of Lucky Dube.quote:Op dinsdag 11 november 2008 16:32 schreef andre347 het volgende:
Zijn er de laatste tijd nog fijne reggae/dub albums uitgekomen? Ik blijf maar steeds hangen bij Bob Marley, Peter Tosh, Gregory Isaac, Tiken Jah Fakoly e.d
sloppenwijk dub..quote:Op woensdag 12 november 2008 02:16 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nee dat krijg ik al gespamd allemaal en dat luister ik dus nu ook.. het doet me alleen weer verlangen naar die krakkemikkige studiootjes in de sloppenwijken waarvan ik het orgineel nog ken van jaren geleden....
Gebeurt daar nog wat? niet digitaal dan?
En das een goeie ontwikkeling!quote:Op woensdag 12 november 2008 10:51 schreef boem-dikkie het volgende:
Wat opeens weer een actieve posters hier!
Geef eens wat voorbeelden, staan zoveel.quote:Op woensdag 12 november 2008 11:52 schreef Luni het volgende:
[..]
En das een goeie ontwikkeling!
Liefhebbers van reggae moeten eens op de site van Reggae DDL kijken, daar kan je heel veel goeie shit downloaden!
Thanx voor de tip.quote:Op woensdag 12 november 2008 22:11 schreef Yorrit het volgende:
op aanraden deze plaat bekomen:
[ afbeelding ]
en het is een van de beste roots reggae platen die ik ken.. productie van Lee Perry, dus vage geluiden, ongepolijste sfeer, mooie zang, zeker de hoge stem, rasta drumming, bijbeltekstenpure roots shit
Als ik wat meer tijd heb zal ik kijken voor wat tips voor, kijk zowie bij de live sectie, persoonlijk vind ik reggae live veel beter als op CD, nummers duren lekker lang.quote:Op woensdag 12 november 2008 17:13 schreef andre347 het volgende:
[..]
Geef eens wat voorbeelden, staan zoveel.
Live Reggae bands spelen ook stuk strakker dan gemiddelde pop bandje.quote:Op donderdag 13 november 2008 07:57 schreef Luni het volgende:
[..]
Als ik wat meer tijd heb zal ik kijken voor wat tips voor, kijk zowie bij de live sectie, persoonlijk vind ik reggae live veel beter als op CD, nummers duren lekker lang.
Absoluut!quote:Op donderdag 13 november 2008 08:00 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Live Reggae bands spelen ook stuk strakker dan gemiddelde pop bandje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |