Toen UB40 nog echte reggae maakte.quote:Op zaterdag 11 april 2009 14:07 schreef Kentoet het volgende:
Meer dan een jaar geleden alweer verloor Mikey Dread zijn gevecht tegen een hersentumor. Ik vond deze live versie van Roots & Culture op joetjoep, met UB40.
Edit: Youtube is echt goed. Ik ben al heel lang een reggaeliefhebber en vóór het YT-tijdperk had ik heel weinig beelden gezien van artiesten, heel af en toe een verotte video oid als ik geluk had. Youtube staat echt vol met allerlei tof (reggae) materiaal.
De eerste albums zijn idd erg mooi. Daarna was het allemaal een stuk minder, maar ze hebben er wel aan bijgedragen dat reggae buiten Jamaica bekend werd. Ze hebben tegenwoordig ook wel respect in Jamaica vanwege de royalties die ze heel trouw schijnen af te dragen.quote:Op zaterdag 11 april 2009 14:36 schreef popolon het volgende:
De eerste albums zijn erg goed. 'Live' is een erg goed album ook.
[ afbeelding ]
Ja maar die 3 vooraan lijken niet op The Heptones, vandaar.quote:Op zaterdag 11 april 2009 15:25 schreef Yorrit het volgende:
tof filmpje
die in de studio bedoel je.. ik herken ze niet maar had die commentaarstem het niet over the heptones?
De Heptones zijn het rond 1976.quote:Op zondag 12 april 2009 17:00 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Ja maar die 3 vooraan lijken niet op The Heptones, vandaar.
Ah okéquote:Op zondag 12 april 2009 17:06 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
De Heptones zijn het rond 1976.
Leroy Sibbles zat in die tijd vaak achter de bas, op deze opnames ook.quote:Op zondag 12 april 2009 17:20 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Ah oké. De stemmen zijn idd wel erg Heptones, maar ik herken leroy Sibbles er niet tussen. En die is altijd zo herkenbaar.
Die slaving-riddim-mix is mooiquote:Op zondag 12 april 2009 17:25 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Leroy Sibbles zat in die tijd vaak achter de bas, op deze opnames ook.
haha in de HQ versie hoort je alle kraakjesquote:
Dat hoort bij Jamaican vinyl.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:30 schreef Yorrit het volgende:
[..]
haha in de HQ versie hoort je alle kraakjes![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |