abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66173469
Net deze CD gedownload:

Herbal Medication Volume 1

01. If I don't smoke (intro)

02. Bushman - Cannabis

03. I-Roy - Fire Stick

04. Dry & Heavy - The Smoker's Cough

05. Jacob Miller - Healing Of The Nation

06. Steel Pulse - Drug Squad

07. Black Slate - Legalise Collie Herb

08. B0ob Marley - Kaya

09. Dillinger - Marijuana in my brain

10. Yellowman - Herbman smuggling

11. U Roy - Chalice In The Palace

12. Eek a Mouse - Ganja Smuggling

13. Peter Tosh - Legalize it

14. Frankie Paul - Thu Shun-Peng

15. Josey Wales - Stalk of Sensimillia

16. Jacob Miller - Tired Fe Lick Weed In A Bush

17. Steel Pulse - Macka Splaff

18. Lee Perry - Free up the Weed

19. Black Uhuru-Sinsemilla

20. Black Uhuru - Big Spliff

21. Glenn Brown & King Tubby - Leggo The Herb Man Dub

22. Take-a-draw (outro)

Zijn 10 delen van, en deel 1 klinkt zwaar relaxt!
pi_66173575
Bnnenkort komt Luciono in Watt in Rotterdam, nog nooit live gezien, maar het lijkt me wel goed, dus ik ga maar eens kijken. Tis al zo fucking lang geleden dat ik naar een reggaeconcert geweest ben!
pi_66173798
haha reggae in de watt.. je mag daar niet eens ganja smoken! die tent is babylon
pi_66173898
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 20:19 schreef leLe-- het volgende:
Je zou het misschien niet direct verwachten maar zweedse reggae is ech super goed bijvoorbeel de heel jonge junior natural en ook Ras cricket is heel goed!
junior natural:

ras Cricket:
hehe er is (was) zelfs Deense dancehall
pi_66174394
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:53 schreef Yorrit het volgende:
haha reggae in de watt.. je mag daar niet eens ganja smoken! die tent is babylon
Tja, tis zo'n beetje de enige tent in Rotterdam, waar ze reggaeartiesten boeken.
pi_66174441
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 21:06 schreef Luni het volgende:

[..]

Tja, tis zo'n beetje de enige tent in Rotterdam, waar ze reggaeartiesten boeken.
ja dat maakt t helemaal erg..
slechtste tent voor reggae met het meeste reggae...
pi_66204977
Ik hoorde dat Richie Spice binnenkort naar NL komt? Weet iemand hier meer van?

Als er namelijk íemand is die ik nog live wil horen, ...
pi_66363749
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 17:15 schreef balaguer222 het volgende:
Ik hoorde dat Richie Spice binnenkort naar NL komt? Weet iemand hier meer van?

Als er namelijk íemand is die ik nog live wil horen, ...
RICHIE SPICE, Chezidek & Norrisman
Sat 28 Feb 2009 @ The Sand Amsterdam

http://www.foundationtv.nl/concerts.htm
pi_66688207
Zit ik al jaren op FOK!, zie ik nu pas voor het eerst dit topic.

Maar nadere inspectie laat zien dat dit op z'n zachtst gezegd nu niet echt een stormloop topic is....

deze al bekend hier? Zijn allerlei radioshows met steeds 1 artiest of producer in the picture, heel erg goed.
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
pi_66689115
ja weinig liefhebbers hier.. of iig niet veel liefhebbers van het er over hebben
pi_66689762
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 13:55 schreef Yorrit het volgende:
ja weinig liefhebbers hier.. of iig niet veel liefhebbers van het er over hebben
in ieder geval +1 nu
pi_66707104
kennen jullie ook de film Rockers uit 1978?
het verhaal is niet veel soeps, maar het is dan ook meer een subliem plaatje in de jamaicaanse cultuur, en die van (roots) reggae in die periode.. er spelen een hele rits grote namen in mee, Leroy 'horsemouth' wallace, Dirty Harry Hall, Jacob Miller van Inner Circle, Burning Spear, Peter Tosh, Kiddus I, Jack Ruby, Dillinger en nog een heleboel anderen.. ze spelen allemaal min of meer zichzelf.. horsemouth's huis, vrouw en kinderen zijn dat ook echt.
een must voor reggae liefhebbers!

wat scenes

pi_66710788
hehe die film is echt slecht, maar erg leuk inderdaad
pi_66711784
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:54 schreef jimjim1983 het volgende:
hehe die film is echt slecht, maar erg leuk inderdaad
Natuurlijk gemaakt met een klein budget en lang geleden, maar een feest der herkenning met al die artiesten. Ik heb de soundtrack op plaat in de kast staan, is wel mooi. Staat ook die accapella versie van Burning Spear op.
pi_67576851
Rodigan is wel vet
pi_67820081

Erg leuk festival dit, vooral de sfeer en de locatie. De prijs is elk jaar heel laag, iets van 25 euro voor 3 dagen. Echt een aanrader om eens heen te gaan.
pi_67820586
Rondom Reggae Sundance blijft het angstvallig stil
pi_67821681
quote:
Op woensdag 8 april 2009 10:25 schreef Luni het volgende:
Rondom Reggae Sundance blijft het angstvallig stil
Dat is elk jaar zo, ze komen pas laat met hun line-up enz. Op de wbsite van Geel staat ook nog niets, maar hier staat dat Don Carlos komt.

In beide gevallen, Geel en RSD, komt het altijd goed.
pi_67822592
quote:
Op woensdag 8 april 2009 10:59 schreef Kentoet het volgende:

[..]

Dat is elk jaar zo, ze komen pas laat met hun line-up enz. Op de wbsite van Geel staat ook nog niets, maar hier staat dat Don Carlos komt.

In beide gevallen, Geel en RSD, komt het altijd goed.
Ze zijn dit jaar wel erg laat hoor, er is nog niet eens een datum en locatie bekend, dat was voorgaande jaren wel het geval.
pi_67822982
Inderdaad ja, ik had nog niet gekeken op de officiele site van RSD. Meestal zijn ze alleen maar laat met de line-up, maar dit is wel heel erg weinig info....
Op die site die ik net linkte staat: Fri Aug 7 - Sat Aug 8 - Sun Aug 9 2009 Expected
pi_67894510
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:36 schreef Kentoet het volgende:
Inderdaad ja, ik had nog niet gekeken op de officiele site van RSD. Meestal zijn ze alleen maar laat met de line-up, maar dit is wel heel erg weinig info....
Op die site die ik net linkte staat: Fri Aug 7 - Sat Aug 8 - Sun Aug 9 2009 Expected
Geen Reggae Sundance dit jaar.

Het heeft even geduurd, maar na vele beraadslagingen, en alle mogelijkheden bekeken hebbend,
zijn wij helaas tot de volgende conclusie gekomen:

Na enkele jaren van telkens net wel/net niet financieel boven water kunnen houden van ons geliefde Reggae Sundance festival, is nu helaas het moment aangebroken om te besluiten dat het dit jaar
beter is om verstek te laten gaan.

In deze periode van bezinning kunnen wij intern de zaak nog eens rustig bekijken om te zien of er
mogelijk voor in toekomst, wellicht in een gewijzigde setup, wel een festival met een positief
resultaat mogelijk is. Het zou namelijk zonde zijn als zo'n schitterend feest, waar altijd ruim
voldoende animo voor is onder zowel medewerkers als bezoekers, op deze manier zou moeten
eindigen. Echter, helaas rest ons op dit moment geen andere keus.

Wel willen wij iedereen, die ons in de afgelopen jaren heeft geholpen en bijgestaan van harte
bedanken voor hun enorme inzet en medewerking. Zonder de tomeloze inzet van alle vrijwilligers en
leveranciers, had dit feest nooit kunnen bestaan!
Samen met jullie..onze bezoekers,..hebben we Sundance gemaakt tot het enorme feest dat het is:
een van de grootste en meest bekende openlucht reggae festivals van Europa.

Wij zullen verder via de website eenieder op de hoogte houden van de komende ontwikkelingen
pi_67898231
Jammer, maar wel begrijpelijk. De laatste jaren werd steeds meer duidelijk dat de organisatie het net (niet) aankon allemaal. Hopelijk maken ze volgend jaar een goeie come-back.
Zal wel extra druk worden dan in Belgié en Duitsland, wat dan ook weer jammer is.....
  zaterdag 11 april 2009 @ 03:42:42 #274
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_67917259
DubTechno

Maar goed, nu weer over naar echt muziek:

Onder invloed is deze alleen nog beter dan 't nuchter is:

[ Bericht 29% gewijzigd door popolon op 11-04-2009 04:02:41 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_67923119

Meer dan een jaar geleden alweer verloor Mikey Dread zijn gevecht tegen een hersentumor. Ik vond deze live versie van Roots & Culture op joetjoep, met UB40.

Edit: Youtube is echt goed. Ik ben al heel lang een reggaeliefhebber en vóór het YT-tijdperk had ik heel weinig beelden gezien van artiesten, heel af en toe een verotte video oid als ik geluk had. Youtube staat echt vol met allerlei tof (reggae) materiaal.

[ Bericht 9% gewijzigd door Kentoet op 11-04-2009 14:17:53 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')