De grootvaders en absolute helden voor mij zijn Basic Channel (Mark Ernestus en Moritz von Oswald), maar door de jaren heen zijn er vele goede artiesten (en labels) opgestaan die dit genre verder hebben uitgebreid. Helaas ook teveel copycats, maar dat terzijde.quote:Het wonderlijke treffen van dub en techno.
Diep, donker en dubby. Grofkorrelige ruis en techno. Verweerde akkoorden borrelen omhoog, strekken zich uit en verdwijnen zo plots als ze opduiken, in een woud van zware bassen, verdwaalde kraakjes en tintelende hi-hats. Een immer aanwezige echo vertraagt, verspreidt en ontregelt. Zie daar de prachtige dieptes van dubtechno. Ofwel: een stuk over vrijheid in elektronische muziek.
Hier kom ik later nog op terug, maar deze luister ik nog altijd graag:quote:Op maandag 6 april 2009 19:04 schreef freshy98 het volgende:
Klinkt zeker lekker. Ik houd zelf veel van Deep House (Satoshi Tomiie bijvoorbeeld) en, wat ze vroeger iig noemden, Progressive House. Deep Dish, Hernan Cataneo enzo.
Ik ben vooral benieud naar mixen. Wat zijn DJ's waar ik op kan zoeken voor CD's?
Die 1e is idd een supercool album.quote:Op maandag 6 april 2009 19:11 schreef LennartCM het volgende:
tvp
Vooral Deepchord presents Echospace is een echte aanrader! Verder vind ik The Last Resort van Trentemoller ook heel lekker.
Wat bedoel jij met "de vorige"?quote:Op maandag 6 april 2009 19:59 schreef Jeebus het volgende:
Sorry hoor, maar is dit niet het zoveelste hokje wat bedacht wordt om een muziekstroming aan te duiden die maar marginaal anders is dan de vorige?
Nice. Die moet ik eigenlijk nog helemaal eens checken. Ik ben altijd wel een fan van de producties van Stephen Hitchell.quote:Op maandag 6 april 2009 20:02 schreef trebremmit het volgende:
Mijn favoriete dubtechno release van dit jaar.
[ afbeelding ]
Ik vind het eigenlijk een beetje lounge. Kan dat?quote:Op maandag 6 april 2009 19:14 schreef Twerk het volgende:
[..]
Die 1e is idd een supercool album.
1 van de vetste tracks die ik ken.
quote:
Dit vind ik ook 1 van de betere dubtechno-albums van de afgelopen tijd:quote:Op maandag 6 april 2009 20:02 schreef trebremmit het volgende:
Mijn favoriete dubtechno release van dit jaar.
[ afbeelding ]
Zo zou ik het zelf niet omschrijven. Het is voor mij een gevoel deze muziek.. De beat is hier misschien wat minder prominent aanwezig, maar daar gaat het mij ook niet zozeer om. Het heeft dat karakteristieke, warme geluid wat ik er zo in waardeer. Nog steeds zou ik het [Dub Techno, Ambient-ish] noemen als je het dan toch wil benoemen.quote:Op maandag 6 april 2009 21:31 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk een beetje lounge. Kan dat?
Nice. Chain Reaction.quote:Op maandag 6 april 2009 22:00 schreef teknomist het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is een synergie van 2 unieke stijlen die een prachtige karakteristieke sound oplevert. Het is niet het 1 of het ander, het is dubtechno. En dat voel je; je hoort een verhaal.quote:Op maandag 6 april 2009 22:46 schreef kraaksandaal het volgende:
Wat is het anders dan Techno met veel Dub invloeden? Of omkeerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |