Ganja free mon!quote:Op woensdag 26 april 2006 09:17 schreef Eek-a-Mouse het volgende:
Jaaaa unklemon we gaan maar weer een keer stunen, wantuuh das heus wel eeuwen geleden!
GANJA![]()
het gaat mij niet om het feest of de organisatie op zich, dat zal ongetwijfeld dit jaar weer prima in orde zijn. ik vind het gewoon een weinig verrassende line-up, vanwege bovengenoemde reden. ik zou naar dergelijke festivals gaan om de (bijzondere) bands te zien en horen spelen, niet zo zeer 'omdat het allemaal lekker klinkt'. dat doen ze namelijk altijd wel en doorgaans is de sfeer ook goed. mijn punt is dat ik denk dat je ipv (weer) Israel Vibration en Culture ook andere, minder geijkte namen neer had kunnen zetten.quote:Op dinsdag 25 april 2006 20:51 schreef Lanvin het volgende:
[..]
Probeer jij maar eens voor 40 euro een concert van Don Carlos, Israel Vibration en Culture bij te wonen dan,, het gaat er niet om dat ze veel in NL optreden, het gaat erom dat wat ze maken heel lekker klinkt.. en dat de Sundance organisatie het telkens flikt om voor relatief weinig geld toch zo'n super goed opgezet feest kan organiseren
Jaa beterrrrrrr maak je een copy voor me. It MUST be good!quote:Op woensdag 26 april 2006 09:20 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Ganja free mon!
idd, he dat nieuwe album van Alpha Blondy is echt superlekker!
Vertel! Ik ken hem niet!quote:Op woensdag 26 april 2006 22:00 schreef five2one het volgende:
Heb ik hier de naam King Tubby nog niet zien vallen??? Wat een schande!
dub-grootheid. zeer de moeite waard.quote:
das wel minder ja.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:00 schreef five2one het volgende:
Heb ik hier de naam King Tubby nog niet zien vallen??? Wat een schande!
zeker. Morgan Heritage, en ook LMS niet te vergeten, hebben toch een puike plaats veroverd in een tijd dat dancehall en ragga ook hier booming was. Morgan Heritage stoelt nog erg op de oude roots, maar in een iets moderner jasje. toegankelijk, aanstekelijk en zeer vermakelijk. LMS combineert het beste van de new roots met wat dancehall invloeden, wat live een enorm energieke uitspatting tot gevolg heeft.quote:Op donderdag 27 april 2006 15:22 schreef Luni het volgende:
Burning Spear, Morgan Heritage en Toots & the Maytals zijn ook zeker aanraders!
Ik heb persoonlijk heel weinig met Dancehall en Ragga, allhoewel ik Seeed vorig jaar jaar op Lowlands wel lekker vond klinken en die spelen toch ook wel Dancehall nummers.quote:Op donderdag 27 april 2006 18:18 schreef Imaginary_Friend het volgende:
[..]
zeker. Morgan Heritage, en ook LMS niet te vergeten, hebben toch een puike plaats veroverd in een tijd dat dancehall en ragga ook hier booming was. Morgan Heritage stoelt nog erg op de oude roots, maar in een iets moderner jasje. toegankelijk, aanstekelijk en zeer vermakelijk. LMS combineert het beste van de new roots met wat dancehall invloeden, wat live een enorm energieke uitspatting tot gevolg heeft.
Superlekker nummer idd!quote:Op zaterdag 29 april 2006 21:18 schreef _Vulcanus_ het volgende:
De laatste tijd hoor ik overal waar ik kom, Barrington Levy - Here I Come (Broader than Broadway).
Lekker nummer![]()
[afbeelding]
Hier een klein sampeltje: http://www.content.loudeye.com/scripts/hurl.exe?clipid=005586401010006550&cid=600109
Probeer het eens met Afrikaanse reggae, bv Alpha Blondy, Lucky Dube. Sommige dub kan ook heerlijk loom zijn.quote:Op donderdag 4 mei 2006 15:41 schreef Lanvin het volgende:
Even een vraagje, ik ben aardig bekend met reggae maar dan vooral roots zoals toots and maytals, beres hammond, noem maar op. Ik ben eigelijk opzoek naar die echte lome reggae, wie kan er mij wat tips geven? Zeg maar die echte 40 graden buiten, jointje in hand muziek...
Alpha Blondy vind ik niet bepaald loom hoor, is nog behoorlijk snel, tenminste keb al zijn cd's en weinig looms wat er tussen zitquote:Op donderdag 4 mei 2006 16:16 schreef Viajero het volgende:
[..]
Probeer het eens met Afrikaanse reggae, bv Alpha Blondy, Lucky Dube. Sommige dub kan ook heerlijk loom zijn.
Ps. en Burning Spear natuurlijk!
haha, nee da's Spearhead. Burning Spear is deze man:quote:Op donderdag 4 mei 2006 16:22 schreef jimjim1983 het volgende:
Burning Spear vind ik echt geen ene zak aan, dat is toch met die Franti gast?
jij bedoeld michael franti en spearheadquote:Op donderdag 4 mei 2006 16:22 schreef jimjim1983 het volgende:
dan moet je Dub hebben!quote:Op donderdag 4 mei 2006 15:41 schreef Lanvin het volgende:
Even een vraagje, ik ben aardig bekend met reggae maar dan vooral roots zoals toots and maytals, beres hammond, noem maar op. Ik ben eigelijk opzoek naar die echte lome reggae, wie kan er mij wat tips geven? Zeg maar die echte 40 graden buiten, jointje in hand muziek...
Yep, of Prince Far-I, Dr. Alimantado e.d.quote:Op donderdag 4 mei 2006 19:42 schreef Yorrit het volgende:
[..]
dan moet je Dub hebben!
Scientist, King Tubby, Lee Perry, die shizzle!
Winston McAnnuffquote:Op donderdag 4 mei 2006 15:41 schreef Lanvin het volgende:
Dat is Michael Franti & Spearhead, niet echt reggae maar wel relaxte muziek, vooral live, maar smaken verschillenquote:Op donderdag 4 mei 2006 16:22 schreef jimjim1983 het volgende:
Waar heb die gezien dan?quote:Op donderdag 4 mei 2006 19:51 schreef popolon het volgende:
[..]
Afgelopen weekend naar de Wailers geweest (nog o.a. met Ashton Barrett, Al Anderson, Earl Lindo), ze kunnen het nog steeds. Goed concert.
Daar ga ik ook heen in Nighttown in Rotterdam.quote:Op donderdag 4 mei 2006 19:51 schreef popolon het volgende:
[..]
Volgende week naar Burning Spear, alweer.
oh ja spearheadquote:Op vrijdag 5 mei 2006 11:47 schreef Luni het volgende:
[..]
Dat is Michael Franti & Spearhead, niet echt reggae maar wel relaxte muziek, vooral live, maar smaken verschillen![]()
Ik weet inmiddels al hoe de Dj heet, Roundbeat HiFi. Nu nog dat nummer.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:33 schreef stijn_ het volgende:
Ik ben gisterne bij Eek-A-Mouse geweest. En van te voren draaide de dj een nummer die ik uber vond, maar ik weet niet hoe hij heet. Ik hoorde alleen in het refrein(?) aan het begin 'wa diff' de hele tijd.
Het is moeilijk, maar mischien kan iemand me hiermee helpen....
Ook zou ik graag willen weten hoe de dj heet.
Die gasten hebben allemaal zoveel kinderen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:59 schreef Luni het volgende:
Rechter verwerpt claim Marley-bassist
LONDEN - Een Britse rechter heeft de claim verworpen van de voormalige bassist van Bob Marley. De muzikant, een van de langstzittende leden van Marley's band The Wailers, wilde bijna 100 miljoen euro zien aan achterstallige royalty's. Dat heeft de BBC maandag gemeld.
Aston Barrett (60) had aangevoerd dat hij sinds de dood van Bob Marley in 1981 geen geld meer heeft gekregen van platenmaatschappij Island Records en van de erfgenamen van Marley. In de jaren zeventig zou hem wel meer geld zijn toegezegd, ook voor nummers die hij mede had geschreven.
Bobs weduwe Rita voerde echter aan dat Barrett als achtergrondmuzikant werd beschouwd, hoewel hij en zijn drummende broer (inmiddels overleden) wel voor een "unieke sound" hadden gezorgd. Barrett had het geld goed kunnen gebruiken: hij heeft 52 kinderen.
52 kinderenquote:Op woensdag 17 mei 2006 11:59 schreef Luni het volgende:
Rechter verwerpt claim Marley-bassist
LONDEN - Een Britse rechter heeft de claim verworpen van de voormalige bassist van Bob Marley. De muzikant, een van de langstzittende leden van Marley's band The Wailers, wilde bijna 100 miljoen euro zien aan achterstallige royalty's. Dat heeft de BBC maandag gemeld.
Aston Barrett (60) had aangevoerd dat hij sinds de dood van Bob Marley in 1981 geen geld meer heeft gekregen van platenmaatschappij Island Records en van de erfgenamen van Marley. In de jaren zeventig zou hem wel meer geld zijn toegezegd, ook voor nummers die hij mede had geschreven.
Bobs weduwe Rita voerde echter aan dat Barrett als achtergrondmuzikant werd beschouwd, hoewel hij en zijn drummende broer (inmiddels overleden) wel voor een "unieke sound" hadden gezorgd. Barrett had het geld goed kunnen gebruiken: hij heeft 52 kinderen.
Vandaar zijn bijnaam Familymanquote:Op donderdag 18 mei 2006 09:44 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
52 kinderenJEMIG!
whehehee, dan begrijp ik dat je geld nodig hebt ja![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |