abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37303462
Jaaaa unklemon we gaan maar weer een keer stunen, wantuuh das heus wel eeuwen geleden!

GANJA
Lovin' one another let the good things be,
Life should make you feel so happy.
Everyone is easy, happy and free
We should live together in harmony.
  woensdag 26 april 2006 @ 09:20:47 #52
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_37303505
quote:
Op woensdag 26 april 2006 09:17 schreef Eek-a-Mouse het volgende:
Jaaaa unklemon we gaan maar weer een keer stunen, wantuuh das heus wel eeuwen geleden!

GANJA
Ganja free mon!

idd, he dat nieuwe album van Alpha Blondy is echt superlekker!

Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_37305744
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 20:51 schreef Lanvin het volgende:

[..]

Probeer jij maar eens voor 40 euro een concert van Don Carlos, Israel Vibration en Culture bij te wonen dan,, het gaat er niet om dat ze veel in NL optreden, het gaat erom dat wat ze maken heel lekker klinkt.. en dat de Sundance organisatie het telkens flikt om voor relatief weinig geld toch zo'n super goed opgezet feest kan organiseren
het gaat mij niet om het feest of de organisatie op zich, dat zal ongetwijfeld dit jaar weer prima in orde zijn. ik vind het gewoon een weinig verrassende line-up, vanwege bovengenoemde reden. ik zou naar dergelijke festivals gaan om de (bijzondere) bands te zien en horen spelen, niet zo zeer 'omdat het allemaal lekker klinkt'. dat doen ze namelijk altijd wel en doorgaans is de sfeer ook goed. mijn punt is dat ik denk dat je ipv (weer) Israel Vibration en Culture ook andere, minder geijkte namen neer had kunnen zetten.

het is slechts een mening, feel free to disagree.
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
pi_37308338
quote:
Op woensdag 26 april 2006 09:20 schreef U.N.K.L.E. het volgende:

[..]

Ganja free mon!

idd, he dat nieuwe album van Alpha Blondy is echt superlekker!

Jaa beterrrrrrr maak je een copy voor me. It MUST be good!
Bel me anders nog ff voor het poolen
Lovin' one another let the good things be,
Life should make you feel so happy.
Everyone is easy, happy and free
We should live together in harmony.
pi_37314412
Mijn favoriete Dub album:

Meesterlijke sfeer, spacy muziek, mooie teksten.
Heeft voor mij om verschillende redenen extra betekenis, oa door het urenlang luisteren naar K-JAH in GTA3
pi_37326424
Heb ik hier de naam King Tubby nog niet zien vallen??? Wat een schande!
  woensdag 26 april 2006 @ 23:38:29 #58
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_37330475
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:00 schreef five2one het volgende:
Vertel! Ik ken hem niet!
pi_37336080
En heb ik hier de naam Adrian Sherwood (grote producer achter veel On-U Sound platen) nog niet zien vallen??? Wat een schande!
pi_37336380
quote:
Op woensdag 26 april 2006 23:38 schreef U.N.K.L.E. het volgende:

[..]

Vertel! Ik ken hem niet!
dub-grootheid. zeer de moeite waard.
pi_37338483
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:00 schreef five2one het volgende:
das wel minder ja.
dat kan natuurlijk niet

pi_37342815
Hé leuke Topic dit!

tvp
pi_37342916
Doet Ziggy Marley nu ook een solo optreden op 16 juli, of treed hij op Two 7's splash?
pi_37346234
Burning Spear, Morgan Heritage en Toots & the Maytals zijn ook zeker aanraders!
pi_37346327
En Mad Professor natuurlijk. Verantwoordelijk voor dat fijne No Protection remix album van Massive Attack!

pi_37352007
quote:
Op donderdag 27 april 2006 15:22 schreef Luni het volgende:
Burning Spear, Morgan Heritage en Toots & the Maytals zijn ook zeker aanraders!
zeker. Morgan Heritage, en ook LMS niet te vergeten, hebben toch een puike plaats veroverd in een tijd dat dancehall en ragga ook hier booming was. Morgan Heritage stoelt nog erg op de oude roots, maar in een iets moderner jasje. toegankelijk, aanstekelijk en zeer vermakelijk. LMS combineert het beste van de new roots met wat dancehall invloeden, wat live een enorm energieke uitspatting tot gevolg heeft.
pi_37360701
matisyahu
zucht....
pi_37369298
quote:
Op donderdag 27 april 2006 18:18 schreef Imaginary_Friend het volgende:

[..]

zeker. Morgan Heritage, en ook LMS niet te vergeten, hebben toch een puike plaats veroverd in een tijd dat dancehall en ragga ook hier booming was. Morgan Heritage stoelt nog erg op de oude roots, maar in een iets moderner jasje. toegankelijk, aanstekelijk en zeer vermakelijk. LMS combineert het beste van de new roots met wat dancehall invloeden, wat live een enorm energieke uitspatting tot gevolg heeft.
Ik heb persoonlijk heel weinig met Dancehall en Ragga, allhoewel ik Seeed vorig jaar jaar op Lowlands wel lekker vond klinken en die spelen toch ook wel Dancehall nummers.
  zaterdag 29 april 2006 @ 21:18:32 #71
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_37413081
De laatste tijd hoor ik overal waar ik kom, Barrington Levy - Here I Come (Broader than Broadway).
Lekker nummer

Hier een klein sampeltje: http://www.content.loudeye.com/scripts/hurl.exe?clipid=005586401010006550&cid=600109
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
  zondag 30 april 2006 @ 17:57:08 #72
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_37430922
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 21:18 schreef _Vulcanus_ het volgende:
De laatste tijd hoor ik overal waar ik kom, Barrington Levy - Here I Come (Broader than Broadway).
Lekker nummer

[afbeelding]

Hier een klein sampeltje: http://www.content.loudeye.com/scripts/hurl.exe?clipid=005586401010006550&cid=600109
Superlekker nummer idd!

de hele cd 'Barrington' is lekker!
pi_37508730

Echt heerlijke muziek, vooral met dit weer, raampje open, volume op 10...

Linton Kwesi Johnson, Eek-A-Mouse, Israel Vibration

Eek-A-Mouse was laatst hier in Arnhem, jammer dat ik daar niet heen ben geweest.
  donderdag 4 mei 2006 @ 14:56:25 #74
111528 Viajero
Who dares wins
pi_37545613
Geen Peter Tosh in de OP? Ga je schamen!

Verder helemaal mee eens, reggae is de beste, meest relaxte muziek die er is.

Lekker jointje, zon, glas rum, reggae..
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_37546162
Ik vind Salmonella Dub wel vet en High Tone is ook goed

[ Bericht 38% gewijzigd door Zuen op 04-05-2006 15:24:54 ]
zakelijk
pi_37546882
Even een vraagje, ik ben aardig bekend met reggae maar dan vooral roots zoals toots and maytals, beres hammond, noem maar op. Ik ben eigelijk opzoek naar die echte lome reggae, wie kan er mij wat tips geven? Zeg maar die echte 40 graden buiten, jointje in hand muziek...
A fish may fall in love with a bird, but where will they build their nest?
  donderdag 4 mei 2006 @ 16:16:25 #77
111528 Viajero
Who dares wins
pi_37548116
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 15:41 schreef Lanvin het volgende:
Even een vraagje, ik ben aardig bekend met reggae maar dan vooral roots zoals toots and maytals, beres hammond, noem maar op. Ik ben eigelijk opzoek naar die echte lome reggae, wie kan er mij wat tips geven? Zeg maar die echte 40 graden buiten, jointje in hand muziek...
Probeer het eens met Afrikaanse reggae, bv Alpha Blondy, Lucky Dube. Sommige dub kan ook heerlijk loom zijn.

Ps. en Burning Spear natuurlijk!
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_37548355
Burning Spear vind ik echt geen ene zak aan, dat is toch met die Franti gast?
pi_37548457
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 16:16 schreef Viajero het volgende:

[..]

Probeer het eens met Afrikaanse reggae, bv Alpha Blondy, Lucky Dube. Sommige dub kan ook heerlijk loom zijn.

Ps. en Burning Spear natuurlijk!
Alpha Blondy vind ik niet bepaald loom hoor, is nog behoorlijk snel, tenminste keb al zijn cd's en weinig looms wat er tussen zit
pi_37551224
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 16:22 schreef jimjim1983 het volgende:
haha, nee da's Spearhead. Burning Spear is deze man:
pi_37551508
quote:
jij bedoeld michael franti en spearhead das niet bepaald reggae hoor, das hartstikke hiphop
pi_37551577
Hmm, ik vind Ky-Mani Marley ook lekkere muziek
pi_37553450
quote:
dan moet je Dub hebben!
Scientist, King Tubby, Lee Perry, die shizzle!
  donderdag 4 mei 2006 @ 19:51:39 #84
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_37553737
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 19:42 schreef Yorrit het volgende:

[..]

dan moet je Dub hebben!
Scientist, King Tubby, Lee Perry, die shizzle!
Yep, of Prince Far-I, Dr. Alimantado e.d.

Afgelopen weekend naar de Wailers geweest (nog o.a. met Ashton Barrett, Al Anderson, Earl Lindo), ze kunnen het nog steeds. Goed concert.

Volgende week naar Burning Spear, alweer.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_37556435
Ik heb het al eens eerder geprobeerd met een topic over de beste man, alleen sloeg dat niet echt aan. Richie Spice is echt mijn muzikale ontdekking van 2005 mensen!
  Licht Ontvlambaar donderdag 4 mei 2006 @ 21:18:06 #86
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_37556740
quote:
Winston McAnnuff
pi_37563289
Junior Kelly maakt ook prachtige muziek!
The only thing to fear, is running out of beer!
pi_37571421
quote:
Dat is Michael Franti & Spearhead, niet echt reggae maar wel relaxte muziek, vooral live, maar smaken verschillen
pi_37571464
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 19:51 schreef popolon het volgende:

[..]

Afgelopen weekend naar de Wailers geweest (nog o.a. met Ashton Barrett, Al Anderson, Earl Lindo), ze kunnen het nog steeds. Goed concert.
Waar heb die gezien dan?
pi_37571492
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 19:51 schreef popolon het volgende:

[..]
Volgende week naar Burning Spear, alweer.
Daar ga ik ook heen in Nighttown in Rotterdam.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 12:30:20 #91
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_37572690
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 11:47 schreef Luni het volgende:

[..]

Dat is Michael Franti & Spearhead, niet echt reggae maar wel relaxte muziek, vooral live, maar smaken verschillen
oh ja spearhead
naja, die vind ik geen reet aan dus
pi_37727588
RIP Bob
pi_37873053
Ik ben gisterne bij Eek-A-Mouse geweest. En van te voren draaide de dj een nummer die ik uber vond, maar ik weet niet hoe hij heet. Ik hoorde alleen in het refrein(?) aan het begin 'wa diff' de hele tijd.

Het is moeilijk, maar mischien kan iemand me hiermee helpen....
Ook zou ik graag willen weten hoe de dj heet.

[ Bericht 14% gewijzigd door stijn_ op 16-05-2006 11:46:32 ]
pi_37887015
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:33 schreef stijn_ het volgende:
Ik ben gisterne bij Eek-A-Mouse geweest. En van te voren draaide de dj een nummer die ik uber vond, maar ik weet niet hoe hij heet. Ik hoorde alleen in het refrein(?) aan het begin 'wa diff' de hele tijd.

Het is moeilijk, maar mischien kan iemand me hiermee helpen....
Ook zou ik graag willen weten hoe de dj heet.
Ik weet inmiddels al hoe de Dj heet, Roundbeat HiFi. Nu nog dat nummer.
pi_37911036
Rechter verwerpt claim Marley-bassist

LONDEN - Een Britse rechter heeft de claim verworpen van de voormalige bassist van Bob Marley. De muzikant, een van de langstzittende leden van Marley's band The Wailers, wilde bijna 100 miljoen euro zien aan achterstallige royalty's. Dat heeft de BBC maandag gemeld.

Aston Barrett (60) had aangevoerd dat hij sinds de dood van Bob Marley in 1981 geen geld meer heeft gekregen van platenmaatschappij Island Records en van de erfgenamen van Marley. In de jaren zeventig zou hem wel meer geld zijn toegezegd, ook voor nummers die hij mede had geschreven.

Bobs weduwe Rita voerde echter aan dat Barrett als achtergrondmuzikant werd beschouwd, hoewel hij en zijn drummende broer (inmiddels overleden) wel voor een "unieke sound" hadden gezorgd. Barrett had het geld goed kunnen gebruiken: hij heeft 52 kinderen.
  Licht Ontvlambaar woensdag 17 mei 2006 @ 19:39:14 #97
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_37926322
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:18 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:

[..]

Winston McAnnuff
album staat op mn blog
  woensdag 17 mei 2006 @ 19:40:12 #98
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_37926358
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:59 schreef Luni het volgende:

LONDEN - Een Britse rechter heeft de claim verworpen van de voormalige bassist van Bob Marley. De muzikant, een van de langstzittende leden van Marley's band The Wailers, wilde bijna 100 miljoen euro zien aan achterstallige royalty's. Dat heeft de BBC maandag gemeld.

Aston Barrett (60) had aangevoerd dat hij sinds de dood van Bob Marley in 1981 geen geld meer heeft gekregen van platenmaatschappij Island Records en van de erfgenamen van Marley. In de jaren zeventig zou hem wel meer geld zijn toegezegd, ook voor nummers die hij mede had geschreven.

Bobs weduwe Rita voerde echter aan dat Barrett als achtergrondmuzikant werd beschouwd, hoewel hij en zijn drummende broer (inmiddels overleden) wel voor een "unieke sound" hadden gezorgd. Barrett had het geld goed kunnen gebruiken: hij heeft 52 kinderen.
Die gasten hebben allemaal zoveel kinderen.
Zyggie.
  donderdag 18 mei 2006 @ 09:44:45 #99
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_37942092
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:59 schreef Luni het volgende:

52 kinderen JEMIG!

whehehee, dan begrijp ik dat je geld nodig hebt ja
pi_37944005
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 09:44 schreef U.N.K.L.E. het volgende:

[..]

52 kinderen JEMIG!

whehehee, dan begrijp ik dat je geld nodig hebt ja
Vandaar zijn bijnaam Familyman
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo