Mja, dat gevoel heb ik ook wel een beetje. Niet dat ik in het bijzonder nou veel van de evolutietheorie afweet, ofzo, maar sommigen begrijpen niet eens het wetenschappelijke proces erachter.quote:Op zaterdag 22 april 2006 13:09 schreef Forno het volgende:
In dit topic wordt de evolutietheorie continue in de verdediging gedrukt. Prima, daar is het topic voor. Maar hoe lang moet je over deze theorie discusieren als men het niet wil snappen? De stompzinnigheid in de ontkenning ervan is al een lachertje op zich. Er acht topics mee vullen, een nog grotere klucht. En dat allemaal omdat iemand het niet wil snappen vanwege religieuze achtergronden. Ieder zijn eigen overtuigingen, maar lees eens een boek. En kom dan terug met argumenten of uberhaupt een punt.
Als ik de islam zou willen aanvallen, welke moeite ik mezelf bespaar, ik weet leukere dingen te doen, dan moet ik ook eerst dé Koran lezen.
Wie weetquote:Op zaterdag 22 april 2006 14:03 schreef Haushofer het volgende:
Maar ik hoop dat mensen als Triggershot echt eens de moeite nemen om er een goed boek over te lezen. Want hij stelt wel dat we zijn religieuze achtergrond niet moeten aanstippen, dat is naar mijn idee indirect wel de grootste reden dat hij de theorie niet op alle punten voor waar aanneemt. Terwijl ik persoonlijk van mening ben dat je een wetenschappelijke theorie moet aanvallen op wetenschappelijke punten , niet op gevoelens van trots, religie, intuitie of wat dan ook.
Evolutie gaat gewoon door hoewel je natuurlijk in veel gevallen 'natuurlijke selectie' moet vervangen door 'industriële selectie'. Er zijn zat allelen die getalsmatig door selectie in de hand worden gehouden, onze technische ontwikkelingen kunnen een hoop maar lang niet alles. De genencombinatie die er voor zorgt dat jongens te veel testosteron krijgen en zich met een opgevoerde brommer in de prak rijden zal minder worden verspreid dan die van de iets rustigere jongen die zichzelf net niet in de prak rijd.quote:Op zaterdag 22 april 2006 14:20 schreef Sorcerer8472 het volgende:
De rol van evolutie bij de huidige mens
Heel simpel: die rol is er niet meer (in ieder geval fysiek is hij er totaal niet meer, en geestelijk is hij verschoven). De mens is nu anders, er is een zorgstelsel, er zijn bijstandsuitkeringen en niemand hoeft meer dood te gaan als hij/zij zwak of gehandicapt is. Beter nog: 'lagere' bevolkingsgroepen planten zich meer/vaker voort dan 'hogere' (even puur naar inkomen gekeken),
Daar evolutie geen richting heeft kan je ook nooit het omgekeerde ontdekken.quote:waardoor je zelfs een omgekeerd effect kunt ontdekken.
Ik zou eerder zeggen filosofisch gezien. Een gradueel verloop van simpel naar complex is de enige manier hoe je het ontstaan van complexiteit kunt beantwoorden. Als het complexe ontworpen is door iets complex, stel je namelijk altijd alleen maar de vraag uit.quote:Op zaterdag 22 april 2006 14:04 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Maar, waarom evolutie? Omdat evolutie het enige is waaruit wij kunnen ontstaan, wetenschappelijk gezien...
quote:quote:Op zaterdag 22 april 2006 15:01 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik zou eerder zeggen filosofisch gezien. Een gradueel verloop van simpel naar complex is de enige manier hoe je het ontstaan van complexiteit kunt beantwoorden. Als het complexe ontworpen is door iets complex, stel je namelijk altijd alleen maar de vraag uit.
Ik denk dat je het te ver doortrekt: het bovenstaande voorbeeld is zodanig nietsbetekenend, vergeleken met andere zaken waar je als individu weinig of niks over te zeggen hebt...quote:Op zaterdag 22 april 2006 14:45 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
De genencombinatie die er voor zorgt dat jongens te veel testosteron krijgen en zich met een opgevoerde brommer in de prak rijden zal minder worden verspreid dan die van de iets rustigere jongen die zichzelf net niet in de prak rijd.
De inhoudelijke werking is misschien comlex maar wat hebben wij aan inhoudelijke kennis om te zijn wie we zijn? Een bewustzijn die leeft in een fysiek lichaam om te ervaren wat het Leven is?quote:Op zaterdag 22 april 2006 15:34 schreef speknek het volgende:
Nee er zijn veel essentiele en wederzijds afhankelijke onderdelen in ons lichaam, verander een klein ding en je krijgt meervoudig orgaan falen, dat bedoel ik met complex.
Sinds wanneer is de evolutie dan niet meer bezig? En sinds wanneer is een nietindustiele samenleving (neem een random regenwoud) niet onderhevig aan extreem snel veranderende parameters?quote:Op zaterdag 22 april 2006 15:33 schreef Sorcerer8472 het volgende:
[..]
Ik denk dat je het te ver doortrekt: het bovenstaande voorbeeld is zodanig nietsbetekenend, vergeleken met andere zaken waar je als individu weinig of niks over te zeggen hebt...
Stel dat alles nog zo was als vroeger, toen we nog in grotten enzo woonden... als er dán brommers zouden zijn waar mensen zich zo nu en dan mee in de prak rijden, dan zou er misschien na vele tienduizenden jaren een verschil verschijnen...
Industriële selectie is door de extreem snel veranderende parameters zodanig complex dat je, volgens mij, er net zo goed vanuit kunt gaan dat het niet plaatsvindt... overleven doe je toch wel in de westerse wereld, hoe dan ook...
De farmaceutische industrie is er erg blij mee, ik ook.quote:Op zaterdag 22 april 2006 15:39 schreef bagelhole het volgende:
De inhoudelijke werking is misschien comlex maar wat hebben wij aan inhoudelijke kennis om te zijn wie we zijn? Een bewustzijn die leeft in een fysiek lichaam om te ervaren wat het Leven is?
Evolutie of involutie? Bloeien en vergaan? Van welke beweging is nu sprake evolutie of involutie?quote:Op zaterdag 22 april 2006 16:02 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Sinds wanneer is de evolutie dan niet meer bezig? En sinds wanneer is een nietindustiele samenleving (neem een random regenwoud) niet onderhevig aan extreem snel veranderende parameters?
quote:Op zaterdag 22 april 2006 16:16 schreef speknek het volgende:
[..]
De farmaceutische industrie is er erg blij mee, ik ook.
Nee jij komt sterk uit de hoek! Een slappe hap krijgt alleen maar een slappe hap terugquote:Op zaterdag 22 april 2006 16:24 schreef speknek het volgende:
Lul niet zo slap.
Elk dier heeft een intrinsieke drang om te overleven, wij mensen zijn er alleen wat meer bewust van.quote:Op zaterdag 22 april 2006 16:28 schreef bagelhole het volgende:
Welke krachten zullen de farmaceuten uitoefenen dat wij maar domweg gebruik blijven maken van hen producten? Of draaf ik nu te ver door om te beweren dat de groot machten invloed uitoefenen op ons gezondheid? De natuur behoeft geen invloed van chemische producten om te overleven maar het menselijk ego wel!
Ik hoop niet dat je doelt op alle tieners die zelfmoordplegen en alle mieren, wespen, bijen etc. die zichzelf opofferen? De verspijdheid van de 'intrinsieke drang om te overleven' is imho overrated.quote:Op zaterdag 22 april 2006 16:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Elk dier heeft een intrinsieke drang om te overleven, wij mensen zijn er alleen wat meer bewust van.
Volgens mij kun je het beter in TRUT over je involutie hebben...quote:Op zaterdag 22 april 2006 16:23 schreef bagelhole het volgende:
[..]
Evolutie of involutie? Bloeien en vergaan? Van welke beweging is nu sprake evolutie of involutie?
Dit is jou mening maar geldt niet voor ieder mens op deze aardbol. Iets wat niet constant is vecht om te overleven koste wat het kost. Een constante aanschouwt alleen en vecht niet die ontvangenquote:Op zaterdag 22 april 2006 16:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Elk dier heeft een intrinsieke drang om te overleven, wij mensen zijn er alleen wat meer bewust van.
Deze zin is grammaticaal incorrect.quote:Op zaterdag 22 april 2006 16:39 schreef bagelhole het volgende:
Een constante aanschouwt alleen en vecht niet die ontvangen![]()
Volgens jou ja, maar wat wordt jou gevraagd?quote:Op zaterdag 22 april 2006 16:37 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Volgens mij kun je het beter in TRUT over je involutie hebben...
Een constante aanschouwt alleen het leven en vecht niet om veranderingen. Hij/Zij ontvangt en in volledige vreugde!quote:Op zaterdag 22 april 2006 16:43 schreef speknek het volgende:
[..]
Deze zin is grammaticaal incorrect.
*tsk tsk* In een thread over evolutie heb jij het over involutie op de toonhoogte van menstruatie.quote:Op zaterdag 22 april 2006 16:49 schreef bagelhole het volgende:
[..]
Volgens jou ja, maar wat wordt jou gevraagd?
Ok, Invictus leg jij mij dan eens het verschil uit? Een rups evolueert naar het zijn van een vlinder en maar tegelijker tijd involueert hij naar de dood niet waar? Ik zie het verschil echt niet kan jij mij dat eens uitleggen dan? Impliceert evolutie geen involutie en visa versa?quote:Op zaterdag 22 april 2006 16:55 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
*tsk tsk* In een thread over evolutie heb jij het over involutie op de toonhoogte van menstruatie.
* Invictus_ geeft bagelhole een chocolate chipped cookie
*gniffel* Minder drinken zou een goed advies zijn denk ik. Trut is zo gek nog niet...quote:Op zaterdag 22 april 2006 17:04 schreef bagelhole het volgende:
[..]
Ok, Invictus leg jij mij dan eens het verschil uit? Een rups evolueert naar het zijn van een vlinder en maar tegelijker tijd involueert hij naar de dood niet waar? Ik zie het verschil echt niet kan jij mij dat eens uitleggen dan? Impliceert evolutie geen involutie en visa versa?
Thanks for the chocolate cookie I Love chocolate![]()
PS: involutie houdt meer verband met evolutie dan chocolate chipped cookies trust me on that
Om maar eventjes de actie-reactie beweging in stand te houden:quote:Op zaterdag 22 april 2006 17:07 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
*gniffel* Minder drinken zou een goed advies zijn denk ik. Trut is zo gek nog niet...
Tja, je snapt niet helemaal waar het topic over gaat denk ik...quote:Op zaterdag 22 april 2006 17:10 schreef bagelhole het volgende:
[..]
Om maar eventjes de actie-reactie beweging in stand te houden: Op houden te leven luidt mijn advies![]()
Nou mister Einstein leg 't mij dan eens uit....quote:Op zaterdag 22 april 2006 17:25 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Tja, je snapt niet helemaal waar het topic over gaat denk ik...
Een rups evolueert naar het zijn van een vlinder Begin hier eens mee. Probeer eens te achterhalen wat die rups nou precies doet. Als je daar achter bent zou je kunnen kijken hoe je dat kan koppelen aan het begrip evolutie zoals deze gebruikt wordt in de stukken van Darwin, Lamarck, Dawkins, Gould, Wilson en ieder random biologie boek.quote:Op zaterdag 22 april 2006 17:27 schreef bagelhole het volgende:
[..]
Nou mister Einstein leg 't mij dan eens uit....
Mag het iets inhoudelijker alsjeblieft? Het is wel de bedoeling dat we elkaar in dit topic respecteren, maar ook dat we on-topic blijven.quote:Op zaterdag 22 april 2006 17:27 schreef bagelhole het volgende:
[..]
Nou mister Einstein leg 't mij dan eens uit....
Dit slaat nergens op want elke evolutie is een begin van het niets. Degeneratie ofwel involutie wederom! De rups wordt geboren, ontwikkelt zich tot een prachtige vlinder en vervolgens 'sterft' de materie en de atomen transformeren zich weer tot bruikbare materie.quote:Op zaterdag 22 april 2006 17:47 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Een rups evolueert naar het zijn van een vlinder Begin hier eens mee. Probeer eens te achterhalen wat die rups nou precies doet. Als je daar achter bent zou je kunnen kijken hoe je dat kan koppelen aan het begrip evolutie zoals deze gebruikt wordt in de stukken van Darwin, Lamarck, Dawkins, Gould, Wilson en ieder random biologie boek.
Het is interpretatie van woorden die jou doet denken ik hier spreek zonder respect. Woorden weergeven altijd het valse weer.quote:Op zaterdag 22 april 2006 17:57 schreef Doffy het volgende:
[..]
Mag het iets inhoudelijker alsjeblieft? Het is wel de bedoeling dat we elkaar in dit topic respecteren, maar ook dat we on-topic blijven.
Ik weet niet wat 'involutie' inhoudt, maar ik heb zo'n duister vermoeden dat het inderdaad niet in een evolutie-topic past. Maar ik hoor graag argumenten waarom dat wél zo zou zijn.
En precies daarom denk ik dat TRUT een betere plaats is voor jouw ideeën over evolutie.quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:04 schreef bagelhole het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op want elke evolutie is een begin van het niets. Degeneratie ofwel involutie wederom! De rups wordt geboren, ontwikkelt zich tot een prachtige vlinder en vervolgens 'sterft' de materie en de atomen transformeren zich weer tot bruikbare materie.
Wat ik alleen maar wil zeggen dat er helemaal geen evolutie bestaat! Wij evoluren niet onze lichaam komt en gaat maar dit proces staat niet synoniem aan de definitie evolutie als je 't mij vraagt?
De individu is drager van de genen. Het gaat dus eigenlijk alleen maar om de genen die overgedragen moeten worden. Het individu moet zo aangepast zijn aan de omgeving dat die succesvol zijn genen door kan geven aan nageslacht. Dàt is de basis van evolutie. Genen, niet het individu.quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:04 schreef bagelhole het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op want elke evolutie is een begin van het niets. Degeneratie ofwel involutie wederom! De rups wordt geboren, ontwikkelt zich tot een prachtige vlinder en vervolgens 'sterft' de materie en de atomen transformeren zich weer tot bruikbare materie.
Wat ik alleen maar wil zeggen dat er helemaal geen evolutie bestaat! Wij evoluren niet onze lichaam komt en gaat maar dit proces staat niet synoniem aan de definitie evolutie als je 't mij vraagt?
Ik gok op een combinatie van degeneratie en zweefteverij.quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:07 schreef Haushofer het volgende:
Involutie
Maar wat is dat nou precies?
Als dat zo is, stel ik voor dat jouw verdere bijdragen aan deze discussie uitsluitend via meditatie plaatsvindtquote:Op zaterdag 22 april 2006 18:07 schreef bagelhole het volgende:
Het is interpretatie van woorden die jou doet denken ik hier spreek zonder respect. Woorden weergeven altijd het valse weer.
Dat is nog geen antwoord op de vraag: 'wat is involutie'?quote:Kan jij de dag los van de nacht zien? Kan jij goed ervaren zonder slecht? Zo, ook met evolutie en involutie Doffy! Het ene staat niet los van het anderen dus involutie is in mijn nederige mening wel zeer zeker on-topic.
Jonkje toch, ook meditatie kan in beweging plaats vinden. Het floreren op dit FOK forum is voor mij een meditatie.quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:10 schreef Doffy het volgende:
[..]
Als dat zo is, stel ik voor dat jouw verdere bijdragen aan deze discussie uitsluitend via meditatie plaatsvindt
[..]
Dat is nog geen antwoord op de vraag: 'wat is involutie'?
Lekker belangrijk zeg deze fysieke vorm van evolutie. Ondertussen verdwijnt de Liefde waaruit we geboren zijn en maken van deze wereld een ware HEL. Ver geevolueerde mensen zullen straks met waterstof bommen oorlog voeren dan vraag ik mij nu heel stellig af hoeveel genen hiertegen opgewassen zijn!quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:08 schreef Zyggie het volgende:
[..]
De individu is drager van de genen. Het gaat dus eigenlijk alleen maar om de genen die overgedragen moeten worden. Het individu moet zo aangepast zijn aan de omgeving dat die succesvol zijn genen door kan geven aan nageslacht. Dàt is de basis van evolutie. Genen, niet het individu.
Zou je mij kunnen uitleggen waarom Liefde los staat van fysieke evolutie?quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:37 schreef bagelhole het volgende:
[..]
Lekker belangrijk zeg deze fysieke vorm van evolutie. Ondertussen verdwijnt de Liefde
Onder fysieke evolutie versta ik mede de ontwikkeling van onze hersenen. Conformatie met onze gedachten veroorzaken oa: gevoelens en vanuit die gevoelens handelen wij. Hierdoor komt het ware wezen van ons mens Zijn dé Liefde niet naar buiten.quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:58 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Zou je mij kunnen uitleggen waarom Liefde los staat van fysieke evolutie?
Proven beyond reasonable doubt. En er is maar 1 evolutietheorie eigenlijk, ik heb nooit over meerdere gehoord. Het enige verschil zit nog in soortsvorming en soortbeschrijving, maar dat zijn slechts details.quote:Op zaterdag 22 april 2006 20:38 schreef bagelhole het volgende:
Aan alle Midas Dekkers volgelingen;
Is er wel sprake van evolutie? Bevatten de verschillende evolutie theorien niet allemaal hiaten? Is het niet zo dat impirisch bewijsmateriaal uit het verre verleden vaak niet meer beschikbaar is? Bevat de theorie hierdoor niet een element van geloof? Van een logische breuk is daarmee geen sprake: de vertelling wordt aangevuld in het verlengde van de bestaande theorie. Nieuw bewijsmateriaal zal ertoe leiden dat de theorie bevestigd, bijgesteld of verworpen wordt. Voor leugenachtige polemiek is een wetenschhapelijke theorie immuun.
Dit is overigens geen poging om de conclusies van de conscientieuze wetenschappers te weerleggen.
Je bedoelt toch niet de slechts honderd keer behandelde vraag over de gebrekkigheid van het geologisch archief?quote:Op zaterdag 22 april 2006 20:38 schreef bagelhole het volgende:
Aan alle Midas Dekkers volgelingen;
Is er wel sprake van evolutie? Bevatten de verschillende evolutie theorien niet allemaal hiaten? Is het niet zo dat impirisch bewijsmateriaal uit het verre verleden vaak niet meer beschikbaar is? Bevat de theorie hierdoor niet een element van geloof? Van een logische breuk is daarmee geen sprake: de vertelling wordt aangevuld in het verlengde van de bestaande theorie. Nieuw bewijsmateriaal zal ertoe leiden dat de theorie bevestigd, bijgesteld of verworpen wordt. Voor leugenachtige polemiek is een wetenschhapelijke theorie immuun.
Dit is overigens geen poging om de conclusies van de conscientieuze wetenschappers te weerleggen.
Jij brult wel als een aap en doet me nu sterk twijfelen aan mijn eigen visie. O, ja het boek der waarheden waar kan ik die vinden? Moet ik de gelezen teksten dan maar gewoon als voor waar aannemen gezien ik de evolutie theorie niet kan testen? Binnen de wereld van de wetenschappers kan er inderdaad maar 1 theorie bestaan en die MOET logisch zijn want anders past het niet in ons boekenkastje. Want waar moeten we iets plaatsen als het in geen vakje gestopt kan worden?quote:Op zaterdag 22 april 2006 21:28 schreef Forno het volgende:
[..]
Je bedoelt toch niet de slechts honderd keer behandelde vraag over de gebrekkigheid van het geologisch archief?
Lees eens een boek voor een mogelijke verklaring in plaats van je eigen hiaten op te vullen met onzin. En voor zover ik weet, en ik ben geen wetenschapper, slechts nieuwsgierig, kan er logischerwijs maar één theorie tegelijk bestaan in de wetenschap.
En wederom kretologie. Waarom ben je er zo op gebrand mensen die het niet met je eens zijn, te kleineren?quote:Op zaterdag 22 april 2006 22:04 schreef bagelhole het volgende:
Ohoh nog een einstein in ons midden.
Zinvolle antwoorden zijn pas mogelijk wanneer er zinvolle vragen worden gesteld. Een vraag naar ''mijn antwoord op de evolutietheorie'' is een volledige futiliteit. Maar voor de volledigheid wil ik wel antwoorden dat ik het een steekhoudende verklaring vind.quote:Nou meneer Johan welke zinvol antwoord kan jij ons geven op de evolutie theorie.
De rudeonline van de biologie is aangetreden, zo te zien. Wat heeft mijn hart met de wetenschap van doen?quote:Een mening vanuit je hart en niet vanuit een boek aub.
In wetenschappelijke zin niet. Er wordt hier een wetenschappelijk onderwerp besproken, en het probleem met gevoel is dat dat bij iedereen anders is. Op die manier een model maken wil niet, want iedereen zou dan iets anders als model hanteren. De waarde van gevoel is er in andere vlakken uiteraard wel.quote:Op zaterdag 22 april 2006 22:23 schreef bagelhole het volgende:
Ik doe niets anders dan op gelijke voet reageren op een reactie: gebakken lucht op een koude avond! Waarom is jou antwoord een futiliteit? Is een mening die voortkomt uit het gevoel niet waardig genoeg?
Daar durf ik wel aan te twijfelen. Wetenschap gaat uit van theorie en waarneming, daar is eerder rede voor nodig om die aan elkaar te knopen dan intuitie. De taal die het hart spreekt is niet altijd eerlijk, maar vaak wel een reflectie van je diepste binnenste, en daardoor voor jezelf van hoge waarde. Voor anderen echter niet altijd bruikbaar. Bovendien niet in een model te proppen, en dat is wat de wetenschap beoogt (Al vergeten sommigen die het bedrijven dat ook wel eens).quote:Ik vroeg om je mening vanuit het hart doordat deze niet altijd dezelfde taal spreekt als de hersenen(ratio) maar die veelal wel veel eerlijk is en gebaseerd is op intuitie(fantasie??). Zonder deze innerlijke gevoels wereld zou de wetenschap niet zijn waar ze nu zijn.
Wat weer mijn reactie was op jouw gewoonte om anderen eencelligheid en apengebrul te verwijten.quote:Op zaterdag 22 april 2006 22:23 schreef bagelhole het volgende:
Ik doe niets anders dan op gelijke voet reageren op een reactie: gebakken lucht op een koude avond!
Nee, een antwoord op de vraag: ''Wat is jouw antwoord op de evolutietheorie?'' is onvermijdelijk een futiliteit, omdat niet is aangeduid op welke aspecten van de evolutietheorie ik in dien te gaan. Maar in zijn algemeenheid vind ik het de meest levensvatbare verklaring die ik ken.quote:Waarom is jou antwoord een futiliteit?
Mijn intuitie is gevormd door mijn ervaring en heeft geen zeggingskracht op het gebied van soortvorming en ontzaggelijke tijdstrekken.quote:Is een mening die voortkomt uit het gevoel niet waardig genoeg?
Ik vroeg om je mening vanuit het hart doordat deze niet altijd dezelfde taal spreekt als de hersenen(ratio) maar die veelal wel veel eerlijk is en gebaseerd is op intuitie(fantasie??). Zonder deze innerlijke gevoels wereld zou de wetenschap niet zijn waar ze nu zijn.
Waarom toch altijd dat bekrompen beeld van de wetenschap. Of eigenlijk het idee dat de wetenschap een strijd voert tegen andere ideologieën? En met name het beeld dat de wetenschap de waarheid in pacht heeft. Het zijn juist types als jezelf die die kromme link leggen.quote:Op zaterdag 22 april 2006 21:49 schreef bagelhole het volgende:
[..]
Jij brult wel als een aap en doet me nu sterk twijfelen aan mijn eigen visie. O, ja het boek der waarheden waar kan ik die vinden? Moet ik de gelezen teksten dan maar gewoon als voor waar aannemen gezien ik de evolutie theorie niet kan testen? Binnen de wereld van de wetenschappers kan er inderdaad maar 1 theorie bestaan en die MOET logisch zijn want anders past het niet in ons boekenkastje. Want waar moeten we iets plaatsen als het in geen vakje gestopt kan worden?
1.quote:Op zondag 23 april 2006 00:24 schreef pmb_rug het volgende:
voor alle specialisten een vraag:
- hoe dacht dat Darwin dat de evolutietheorie te falcificeren was?
- hoe heeft Michael Behe dit gedaan?
over puntje 2 schijnt nogal wat onenigheid te zijn.quote:Op zondag 23 april 2006 02:46 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
1.
"If it could be demonstrated that any complex organ existed which could not possibly have been formed by numerous, successive, slight modifications, my theory would absolutely break down."
2.
niet
Sterker nog, die theorietjes van Behe (et al.) zijn alweer ontkracht. (Vrij snel eigenlijk, na het verschijnen van zijn boekje al.)quote:Op zondag 23 april 2006 08:47 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
over puntje 2 schijnt nogal wat onenigheid te zijn.
er zijn wat theorietjes bedacht, maar is het werkelijk bewezen? nee.
Welke aannames doen we dan waardoor de evolutietheorie 'niet consistent op alle vlakken' is? In veel posts heb je het over de problemen die je schijnbaar hebt met de evolutietheorie maar je weigert ze concreet en inhoudelijk te benoemen, misschien is het leuk als je een paar voorbeelden geeft.quote:Op zaterdag 22 april 2006 21:44 schreef bagelhole het volgende:
De theorie van darwin in is niet consistent op alle vlakken simpel weg doordat we aannames moeten doen door tijdgebrek en daardoor niet in staat zjn te falsificeren.
Welke 'men'?quote:Op zondag 23 april 2006 12:32 schreef Triggershot het volgende:
Wat zegt men eigenlijk over Piltdown-mens?
even voor de duidelijkheid ik lasquote:Op zondag 23 april 2006 12:37 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Welke 'men'?
Voor het gehele verhaal over die hoax: http://www.talkorigins.org/faqs/piltdown.html
Ik ken het verhaal, maar ik weet niet welke 'men' je bedoelt als je vraagt wat ze er over zeggen.quote:Op zondag 23 april 2006 12:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
even voor de duidelijkheid ik las
http://nl.wikipedia.org/wiki/Piltdown-mens
Evolutie-"men"quote:Op zondag 23 april 2006 12:46 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Ik ken het verhaal, maar ik weet niet welke 'men' je bedoelt als je vraagt wat ze er over zeggen.
neuh.quote:Op zondag 23 april 2006 08:47 schreef pmb_rug het volgende:
over puntje 2 schijnt nogal wat onenigheid te zijn.
Dat het een hoax is. Er was al vrij snel na de vondst onduidelijkheid over de betrouwbaarheid van de identificatie, vandaar dat je verwijzingen naar Piltdown als homonide resten bijna nooit in biologie boeken tegenkomt. (Er werd niet getwijfeld over de echtheid van de vondsten maar wel over de interpretatie als homonide-resten.)quote:
geknoeid door wie, is dat bekend?quote:Op zondag 23 april 2006 12:56 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Dat het een hoax is. Er was al vrij snel na de vondst onduidelijkheid over de betrouwbaarheid van de identificatie, vandaar dat je verwijzingen naar Piltdown als homonide resten bijna nooit in biologie boeken tegenkomt. (Er werd niet getwijfeld over de echtheid van de vondsten maar wel over de interpretatie als homonide-resten.)
In 1953 wees onderzoek uit dat het om frauduleuze vondsten ging, er was opzettelijk geknoeid. Op de een of andere manier gebruiken creationisten Piltdown nu als tegenargument, alhoewel ik niet helemaal snap hoe ze dat precies zien. Het hele Piltdown-verhaal is een mooi voorbeeld van het zelfcorrigerende vermogen van de wetenschap.
Topic: Waarom evolutie?quote:Op zondag 23 april 2006 09:40 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Welke aannames doen we dan waardoor de evolutietheorie 'niet consistent op alle vlakken' is? In veel posts heb je het over de problemen die je schijnbaar hebt met de evolutietheorie maar je weigert ze concreet en inhoudelijk te benoemen, misschien is het leuk als je een paar voorbeelden geeft.
niet echt, er zijn wel wat 'verdachten' maar zeker weten doet niemand het (althans, voorzover ik weet)quote:Op zondag 23 april 2006 12:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
geknoeid door wie, is dat bekend?
ok, thnxquote:Op zondag 23 april 2006 13:06 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
niet echt, er zijn wel wat 'verdachten' maar zeker weten doet niemand het (althans, voorzover ik weet)
Wil je het even wetenschappelijk en on-topic houden?quote:Op zondag 23 april 2006 13:02 schreef bagelhole het volgende:
<zwets>
Waar basseer je dit op? Eerlijk gezegd klinkt dit een beetje als een verkapt 'god in the gaps' verhaal.quote:Op zondag 23 april 2006 13:02 schreef bagelhole het volgende:
[..]
...
Concreet: ik beaam de evolutie theorie grotendeels Maar ben mij er meer dan bewust van dat deze een ontwerp is van de Absolute. Een constante factor die in de gehele natuur terug te vinden is en te 'voelen' wanneer we in ons zelf terug keren.
Gnothi Sautumn
Dus inhoudelijk heb je helemaal niks op de evolutietheorie aan te merken behalve dan dat er geen link wordt gelegd met één of ander vaag scheppingsverhaal?quote:
Dat jij je zelf ervaart als een hormoniaal lichaampje gedreven door neuronen geovolueerd uit een 1 cellige is jou goed recht. Er behoeft geen link te leggen want tot op heden is de mensheid er nog niet in geslaagd om vanuit het NIETS IETS te creeeren dus de schepping van de evolutie theorie is nog zeer discutabel jonge man.quote:Op zondag 23 april 2006 13:14 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Dus inhoudelijk heb je helemaal niks op de evolutietheorie aan te merken behalve dan dat er geen link wordt gelegd met één of ander vaag scheppingsverhaal?
Ofwel psychologie en psychiatrie zijn beide onzin wetenschappen grotendeels gebaseerd op flauwekul genaamd bewustzijn?quote:
Je hebt dus echt niks inhoudelijks over de evolutietheorie te melden? Wat doe je hier?quote:Op zondag 23 april 2006 13:20 schreef bagelhole het volgende:
[..]
Ofwel psychologie en psychiatrie zijn beide onzin wetenschappen grotendeels gebaseerd op flauwekul genaamd bewustzijn?
Waar baseer je dit op???? Ongelofelijk, wat denk je van het feit ik bewust ben van mijzelf en van de wereld om mij heen? Niet iedereen 'ervaart' of is bewust van de zichzelf en van de wereld om hem heen zoals jij!quote:Op zondag 23 april 2006 13:09 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Waar basseer je dit op? Eerlijk gezegd klinkt dit een beetje als een verkapt 'god in the gaps' verhaal.
aha - altijd leuk om gelijk te krijgen...God in the gaps...quote:Op zondag 23 april 2006 13:17 schreef bagelhole het volgende:
[..]
Dat jij je zelf ervaart als een hormoniaal lichaampje gedreven door neuronen geovolueerd uit een 1 cellige is jou goed recht. Er behoeft geen link te leggen want tot op heden is de mensheid er nog niet in geslaagd om vanuit het NIETS IETS te creeeren dus de schepping van de evolutie theorie is nog zeer discutabel jonge man.
Evolutie heeft ook geen hout te maken met 'het creeëren van iets uit niets', nog los van het feit dat dat een inhoudsloze zin is. Als je niets zinnigs toe te voegen hebt, post hier dan ook niet.quote:Op zondag 23 april 2006 13:17 schreef bagelhole het volgende:
[..]
Dat jij je zelf ervaart als een hormoniaal lichaampje gedreven door neuronen geovolueerd uit een 1 cellige is jou goed recht. Er behoeft geen link te leggen want tot op heden is de mensheid er nog niet in geslaagd om vanuit het NIETS IETS te creeeren dus de schepping van de evolutie theorie is nog zeer discutabel jonge man.
Bedankt voor de prachtige weergave van de misbruik van macht door intelligentie! Een microscopisch voorbeeld van hetgeen in de wereld gebeurd.quote:Op zondag 23 april 2006 13:23 schreef bagelhole het volgende:
-kappen met dat gewauwel over bewustzijn. ga je ideeën maar in TRU verkondigen.
Mooi, ga dan maar gauw buiten spelen in je eigen wereld. Kom hier maar terug als je op zinnige wijze on-topic kunt discussiëren.quote:Op zondag 23 april 2006 13:29 schreef bagelhole het volgende:
[..]
Bedankt voor de prachtige weergave van de misbruik van macht door intelligentie! Een microscopisch voorbeeld van hetgeen in de wereld gebeurd.
Als creactie niets met evolutie te maken heeft is het net als een verhaal zonder begin. Je begint een verhaal toch ook niet ergens midden in het boek of jij wel misschien? Het enige wat ik pretendeer is dat men de wetenschap niet los kan 'zien' van het veld waarin deze bedreven wordt ofwel het bewustzijn. Bewustzijn is een feit niet waar? Waarom dan niet wetenschappelijke van aard?quote:Op zondag 23 april 2006 13:27 schreef Doffy het volgende:
[..]
Evolutie heeft ook geen hout te maken met 'het creeëren van iets uit niets', nog los van het feit dat dat een inhoudsloze zin is. Als je niets zinnigs toe te voegen hebt, post hier dan ook niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |