abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 april 2006 @ 13:45:14 #1
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_37183987
Waarom evolutie #3
Waarom Evolutie #4
Waarom Evolutie #5
Waarom Evolutie #6
Waarom Evolutie #7
Waarom Evolutie #8

Vis met pootjes is 'missing link' (deel 2)
Vis met pootjes is 'missing link'

Er mag altijd verwezen worden naar de Fok Evolutie Wiki

Nieuwe topic, hou het inhoudelijk, gelieve voor alle creationisten niet hier over het heilige geschrift discussieren, maar een ander topic openen..

Game on!
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_37184404
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 13:09 schreef Forno het volgende:
In dit topic wordt de evolutietheorie continue in de verdediging gedrukt. Prima, daar is het topic voor. Maar hoe lang moet je over deze theorie discusieren als men het niet wil snappen? De stompzinnigheid in de ontkenning ervan is al een lachertje op zich. Er acht topics mee vullen, een nog grotere klucht. En dat allemaal omdat iemand het niet wil snappen vanwege religieuze achtergronden. Ieder zijn eigen overtuigingen, maar lees eens een boek. En kom dan terug met argumenten of uberhaupt een punt.

Als ik de islam zou willen aanvallen, welke moeite ik mezelf bespaar, ik weet leukere dingen te doen, dan moet ik ook eerst dé Koran lezen.
Mja, dat gevoel heb ik ook wel een beetje. Niet dat ik in het bijzonder nou veel van de evolutietheorie afweet, ofzo, maar sommigen begrijpen niet eens het wetenschappelijke proces erachter.

Wat mij nog het meest verbaast is dat men soms met ontbrekende "missing links" komt en daaruit concludeert dat de evolutietheorie niet deugt. Dat is in mijn ogen net zoiets als de zwaartekrachtswet van Newton pas aannemen, als je voor alle bestaande massa's hebt kunnen meten dat ze naar de aarde toevallen, en dat de wet dus voor alle verschillende massa's en vormen geldt. Het falsificatieproces wordt nog al es niet begrepen, en da's jammer. Waarom dat dan weer expliciet op de evolutietheorie moet worden afgereageerd, dat zal dan wel weer iets met geloof hebben te maken

Maar ik hoop dat mensen als Triggershot echt eens de moeite nemen om er een goed boek over te lezen. Want hij stelt wel dat we zijn religieuze achtergrond niet moeten aanstippen, dat is naar mijn idee indirect wel de grootste reden dat hij de theorie niet op alle punten voor waar aanneemt. Terwijl ik persoonlijk van mening ben dat je een wetenschappelijke theorie moet aanvallen op wetenschappelijke punten , niet op gevoelens van trots, religie, intuitie of wat dan ook.
pi_37184434
Ja, pötverdörie! Geen link naar het eerste topic dus ik weet niet precies waar het over gaat!

Maar, waarom evolutie? Omdat evolutie het enige is waaruit wij kunnen ontstaan, wetenschappelijk gezien... De dingen die gemiddeld gezien de meeste kans hebben om te overleven, die overleven ook... Die andere dingen gewoonweg niet. Voor de rest ontstaan nieuwe/betere dingen gewoon grotendeels door toeval, en vallen de toevallige 'foute' dingen daarbij weer weg...

En daarom evolutie
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
pi_37184759
Ohnee, ik lees het vorige topic en kom allerlei irritante dingen tegen die ik dan hier maar ff ga verduidelijken of ontkrachten:

Fantasie, artistiek zijn etcetera.
1. Fantasie kan wel degelijk evolutionair voordelig zijn: iemand die een rijke fantasie heeft zal eerder oplossingen voor problemen vinden, zoals voedselopslag/-conservering...
2. Een bijwerking van een rijke fantasie is dat je bijvoorbeeld kunstzinnig bent; schildert, muziek maakt, beeldhouwt, weet ik et. Dat heeft geen fuck meer met evolutie te maken maar is gewoon een bijverschijnsel.

De rol van evolutie bij de huidige mens
Heel simpel: die rol is er niet meer (in ieder geval fysiek is hij er totaal niet meer, en geestelijk is hij verschoven). De mens is nu anders, er is een zorgstelsel, er zijn bijstandsuitkeringen en niemand hoeft meer dood te gaan als hij/zij zwak of gehandicapt is. Beter nog: 'lagere' bevolkingsgroepen planten zich meer/vaker voort dan 'hogere' (even puur naar inkomen gekeken), waardoor je zelfs een omgekeerd effect kunt ontdekken.

Homoseksualiteit
Homo's spelen wel degelijk een rol in de natuur: bij homoseksuele ganzen(?) is bewezen dat ze, nadat ze een nest 'kapen' van een moeder, ervoor zorgen dat een groter percentage van het kroost het overleeft, doordat ze het nest beter kunnen verdedigen tegen roofdieren. Dit onderzoek is naar mijn weten al vaker herhaald en dit 'effect' levert een verhoogde overlevingskans voor de groep op, waar ook het genetisch materiaal zit wat de verhoogde kans op homoseksualiteit bepaalt. Er zijn verder nog soortgelijke theorieën over een bepaalde groepssfeer die verbetert als er ook een aantal homoseksuelen in die groep zijn, alleen heb ik daar vrijwel niks over gelezen.

De boodschap
Beide groepen, evolutionisten en creationisten, moeten zich niet blind staren op hun eigen argumenten. De evolutietheorie is nou eenmaal niet een allesverklarend iets. Verder is evolutie eigenlijk wel bewezen, kun je nu zeggen. Maar wie zegt dat de evolutie niet door (een) God in werking is gezet?
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
pi_37184843
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 14:03 schreef Haushofer het volgende:
Maar ik hoop dat mensen als Triggershot echt eens de moeite nemen om er een goed boek over te lezen. Want hij stelt wel dat we zijn religieuze achtergrond niet moeten aanstippen, dat is naar mijn idee indirect wel de grootste reden dat hij de theorie niet op alle punten voor waar aanneemt. Terwijl ik persoonlijk van mening ben dat je een wetenschappelijke theorie moet aanvallen op wetenschappelijke punten , niet op gevoelens van trots, religie, intuitie of wat dan ook.
Wie weet
  zaterdag 22 april 2006 @ 14:45:01 #6
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37185264
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 14:20 schreef Sorcerer8472 het volgende:
De rol van evolutie bij de huidige mens
Heel simpel: die rol is er niet meer (in ieder geval fysiek is hij er totaal niet meer, en geestelijk is hij verschoven). De mens is nu anders, er is een zorgstelsel, er zijn bijstandsuitkeringen en niemand hoeft meer dood te gaan als hij/zij zwak of gehandicapt is. Beter nog: 'lagere' bevolkingsgroepen planten zich meer/vaker voort dan 'hogere' (even puur naar inkomen gekeken),
Evolutie gaat gewoon door hoewel je natuurlijk in veel gevallen 'natuurlijke selectie' moet vervangen door 'industriële selectie'. Er zijn zat allelen die getalsmatig door selectie in de hand worden gehouden, onze technische ontwikkelingen kunnen een hoop maar lang niet alles. De genencombinatie die er voor zorgt dat jongens te veel testosteron krijgen en zich met een opgevoerde brommer in de prak rijden zal minder worden verspreid dan die van de iets rustigere jongen die zichzelf net niet in de prak rijd.

Evolutie gaat niet over individuen die zich al dan niet voortplanten, het gaat over minitieuze verschuivingen in de verhouding tussen allelen. Zo zal dankzij de (vogel)griep en HIV virussen het percentage mensen dat drager is van de CCR5-Delta32 blijven toenemen.

Er bestaat geen situatie waar geen evolutie plaatsvind, Hardy en Weinberg hebben daar zelfs een mooie formule op gebaseerd.
quote:
waardoor je zelfs een omgekeerd effect kunt ontdekken.
Daar evolutie geen richting heeft kan je ook nooit het omgekeerde ontdekken.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_37185419
Met welk doel of met welke vooruitzicht streeft de mens net het antwoord op deze vraag? Welke baat heeft iemand hierbij en welk baat heeft het antwoord voor de mensheid?

Ik zou de vraag stellen: Waarom involutie?

Is het niet zo dat de mensheid druk doende is om zijn eigen ondergang te bewerkstellen? Niet alleen die van de menselijke wezen maar ook die van dieren.. Ik zie evolutie in de fysieke materie en involutie in de menselijke geest!
Share your knowledge about low-tech and sustainability on the http://www.bagelhole.org/forum
  zaterdag 22 april 2006 @ 15:01:53 #8
8369 speknek
Another day another slay
pi_37185621
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 14:04 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Maar, waarom evolutie? Omdat evolutie het enige is waaruit wij kunnen ontstaan, wetenschappelijk gezien...
Ik zou eerder zeggen filosofisch gezien. Een gradueel verloop van simpel naar complex is de enige manier hoe je het ontstaan van complexiteit kunt beantwoorden. Als het complexe ontworpen is door iets complex, stel je namelijk altijd alleen maar de vraag uit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_37186068
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 15:01 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik zou eerder zeggen filosofisch gezien. Een gradueel verloop van simpel naar complex is de enige manier hoe je het ontstaan van complexiteit kunt beantwoorden. Als het complexe ontworpen is door iets complex, stel je namelijk altijd alleen maar de vraag uit.
quote:

Nee, het enige waaruit wij kunnen onstaan is bewustzijn!! De fysieke condities van onze lichaam is namelijk een degenerende fysieke aanwezigheid.

Gradueel verloop van simpel naar complex? Dit mag je me uitleggen wat is er dan allemaal zo complex? Omdat wij een natuurverschijnlijk niet begrijpen en zoeken naar een oorzaak en gevolg is het dan per definitie een complex gegeven?
Share your knowledge about low-tech and sustainability on the http://www.bagelhole.org/forum
pi_37186279
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 14:45 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

De genencombinatie die er voor zorgt dat jongens te veel testosteron krijgen en zich met een opgevoerde brommer in de prak rijden zal minder worden verspreid dan die van de iets rustigere jongen die zichzelf net niet in de prak rijd.
Ik denk dat je het te ver doortrekt: het bovenstaande voorbeeld is zodanig nietsbetekenend, vergeleken met andere zaken waar je als individu weinig of niks over te zeggen hebt...

Stel dat alles nog zo was als vroeger, toen we nog in grotten enzo woonden... als er dán brommers zouden zijn waar mensen zich zo nu en dan mee in de prak rijden, dan zou er misschien na vele tienduizenden jaren een verschil verschijnen...

Industriële selectie is door de extreem snel veranderende parameters zodanig complex dat je, volgens mij, er net zo goed vanuit kunt gaan dat het niet plaatsvindt... overleven doe je toch wel in de westerse wereld, hoe dan ook...
  zaterdag 22 april 2006 @ 15:34:36 #11
8369 speknek
Another day another slay
pi_37186300
Nee er zijn veel essentiele en wederzijds afhankelijke onderdelen in ons lichaam, verander een klein ding en je krijgt meervoudig orgaan falen, dat bedoel ik met complex.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_37186388
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 15:34 schreef speknek het volgende:
Nee er zijn veel essentiele en wederzijds afhankelijke onderdelen in ons lichaam, verander een klein ding en je krijgt meervoudig orgaan falen, dat bedoel ik met complex.
De inhoudelijke werking is misschien comlex maar wat hebben wij aan inhoudelijke kennis om te zijn wie we zijn? Een bewustzijn die leeft in een fysiek lichaam om te ervaren wat het Leven is?
  zaterdag 22 april 2006 @ 16:02:38 #13
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37186849
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 15:33 schreef Sorcerer8472 het volgende:

[..]

Ik denk dat je het te ver doortrekt: het bovenstaande voorbeeld is zodanig nietsbetekenend, vergeleken met andere zaken waar je als individu weinig of niks over te zeggen hebt...

Stel dat alles nog zo was als vroeger, toen we nog in grotten enzo woonden... als er dán brommers zouden zijn waar mensen zich zo nu en dan mee in de prak rijden, dan zou er misschien na vele tienduizenden jaren een verschil verschijnen...

Industriële selectie is door de extreem snel veranderende parameters zodanig complex dat je, volgens mij, er net zo goed vanuit kunt gaan dat het niet plaatsvindt... overleven doe je toch wel in de westerse wereld, hoe dan ook...
Sinds wanneer is de evolutie dan niet meer bezig? En sinds wanneer is een nietindustiele samenleving (neem een random regenwoud) niet onderhevig aan extreem snel veranderende parameters?
  zaterdag 22 april 2006 @ 16:16:32 #14
8369 speknek
Another day another slay
pi_37187167
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 15:39 schreef bagelhole het volgende:
De inhoudelijke werking is misschien comlex maar wat hebben wij aan inhoudelijke kennis om te zijn wie we zijn? Een bewustzijn die leeft in een fysiek lichaam om te ervaren wat het Leven is?
De farmaceutische industrie is er erg blij mee, ik ook.
pi_37187308
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 16:02 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Sinds wanneer is de evolutie dan niet meer bezig? En sinds wanneer is een nietindustiele samenleving (neem een random regenwoud) niet onderhevig aan extreem snel veranderende parameters?
Evolutie of involutie? Bloeien en vergaan? Van welke beweging is nu sprake evolutie of involutie?
  zaterdag 22 april 2006 @ 16:24:14 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_37187324
Lul niet zo slap.
pi_37187392
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 16:16 schreef speknek het volgende:

[..]

De farmaceutische industrie is er erg blij mee, ik ook.
Tuurlijk zijn de uitbaters en de farmaceutische beweging daar blij mee. Weet je hoeveel geld en macht er in dat wereldje omgaat? Twee kanten van het verhaal; enerzijds de patient die tevreden is met de farmaceutische producten en aan de andere kanten de leverancier die de farmaceutische producten levert. En geloof het gros levert niet uit idealistische redenen!

Welke krachten zullen de farmaceuten uitoefenen dat wij maar domweg gebruik blijven maken van hen producten? Of draaf ik nu te ver door om te beweren dat de groot machten invloed uitoefenen op ons gezondheid? De natuur behoeft geen invloed van chemische producten om te overleven maar het menselijk ego wel!
pi_37187411
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 16:24 schreef speknek het volgende:
Lul niet zo slap.
Nee jij komt sterk uit de hoek! Een slappe hap krijgt alleen maar een slappe hap terug
  zaterdag 22 april 2006 @ 16:32:12 #19
8369 speknek
Another day another slay
pi_37187486
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 16:28 schreef bagelhole het volgende:
Welke krachten zullen de farmaceuten uitoefenen dat wij maar domweg gebruik blijven maken van hen producten? Of draaf ik nu te ver door om te beweren dat de groot machten invloed uitoefenen op ons gezondheid? De natuur behoeft geen invloed van chemische producten om te overleven maar het menselijk ego wel!
Elk dier heeft een intrinsieke drang om te overleven, wij mensen zijn er alleen wat meer bewust van.
  zaterdag 22 april 2006 @ 16:35:51 #20
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37187572
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 16:32 schreef speknek het volgende:

[..]

Elk dier heeft een intrinsieke drang om te overleven, wij mensen zijn er alleen wat meer bewust van.
Ik hoop niet dat je doelt op alle tieners die zelfmoordplegen en alle mieren, wespen, bijen etc. die zichzelf opofferen? De verspijdheid van de 'intrinsieke drang om te overleven' is imho overrated.
  zaterdag 22 april 2006 @ 16:37:44 #21
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37187618
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 16:23 schreef bagelhole het volgende:

[..]

Evolutie of involutie? Bloeien en vergaan? Van welke beweging is nu sprake evolutie of involutie?
Volgens mij kun je het beter in TRUT over je involutie hebben...
  zaterdag 22 april 2006 @ 16:38:26 #22
8369 speknek
Another day another slay
pi_37187634
Ja daar zit wel wat in. Aan de andere kant, een wesp heeft wel pijn-receptoren, of in ieder geval de zenuwknoop die het weg doet vliegen bij een klap of aanstormend iets. Zonder die instinctieve drang zou het wel veel makkelijker zijn ze dood te maken.
pi_37187658
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 16:32 schreef speknek het volgende:

[..]

Dit is jou mening maar geldt niet voor ieder mens op deze aardbol. Iets wat niet constant is vecht om te overleven koste wat het kost. Een constante aanschouwt alleen en vecht niet die ontvangen
  zaterdag 22 april 2006 @ 16:43:10 #24
8369 speknek
Another day another slay
pi_37187747
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 16:39 schreef bagelhole het volgende:
Een constante aanschouwt alleen en vecht niet die ontvangen
Deze zin is grammaticaal incorrect.
pi_37187892
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 16:37 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Volgens mij kun je het beter in TRUT over je involutie hebben...
Volgens jou ja, maar wat wordt jou gevraagd?
pi_37187918
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 16:43 schreef speknek het volgende:

[..]

Deze zin is grammaticaal incorrect.
Een constante aanschouwt alleen het leven en vecht niet om veranderingen. Hij/Zij ontvangt en in volledige vreugde!
  zaterdag 22 april 2006 @ 16:55:28 #27
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37187992
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 16:49 schreef bagelhole het volgende:

[..]

Volgens jou ja, maar wat wordt jou gevraagd?
*tsk tsk* In een thread over evolutie heb jij het over involutie op de toonhoogte van menstruatie.

* Invictus_ geeft bagelhole een chocolate chipped cookie
pi_37188159
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 16:55 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

*tsk tsk* In een thread over evolutie heb jij het over involutie op de toonhoogte van menstruatie.

* Invictus_ geeft bagelhole een chocolate chipped cookie
Ok, Invictus leg jij mij dan eens het verschil uit? Een rups evolueert naar het zijn van een vlinder en maar tegelijker tijd involueert hij naar de dood niet waar? Ik zie het verschil echt niet kan jij mij dat eens uitleggen dan? Impliceert evolutie geen involutie en visa versa?

Thanks for the chocolate cookie I Love chocolate

PS: involutie houdt meer verband met evolutie dan chocolate chipped cookies trust me on that
  zaterdag 22 april 2006 @ 17:07:51 #29
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37188239
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 17:04 schreef bagelhole het volgende:

[..]

Ok, Invictus leg jij mij dan eens het verschil uit? Een rups evolueert naar het zijn van een vlinder en maar tegelijker tijd involueert hij naar de dood niet waar? Ik zie het verschil echt niet kan jij mij dat eens uitleggen dan? Impliceert evolutie geen involutie en visa versa?

Thanks for the chocolate cookie I Love chocolate

PS: involutie houdt meer verband met evolutie dan chocolate chipped cookies trust me on that
*gniffel* Minder drinken zou een goed advies zijn denk ik. Trut is zo gek nog niet...
pi_37188293
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 17:07 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

*gniffel* Minder drinken zou een goed advies zijn denk ik. Trut is zo gek nog niet...
Om maar eventjes de actie-reactie beweging in stand te houden:

Op houden te leven luidt mijn advies
  zaterdag 22 april 2006 @ 17:25:20 #31
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37188622
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 17:10 schreef bagelhole het volgende:

[..]

Om maar eventjes de actie-reactie beweging in stand te houden: Op houden te leven luidt mijn advies
Tja, je snapt niet helemaal waar het topic over gaat denk ik...
pi_37188671
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 17:25 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Tja, je snapt niet helemaal waar het topic over gaat denk ik...
Nou mister Einstein leg 't mij dan eens uit....
  zaterdag 22 april 2006 @ 17:47:24 #33
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37189227
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 17:27 schreef bagelhole het volgende:

[..]

Een rups evolueert naar het zijn van een vlinder Begin hier eens mee. Probeer eens te achterhalen wat die rups nou precies doet. Als je daar achter bent zou je kunnen kijken hoe je dat kan koppelen aan het begrip evolutie zoals deze gebruikt wordt in de stukken van Darwin, Lamarck, Dawkins, Gould, Wilson en ieder random biologie boek.
  zaterdag 22 april 2006 @ 17:57:35 #34
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_37189508
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 17:27 schreef bagelhole het volgende:

[..]

Mag het iets inhoudelijker alsjeblieft? Het is wel de bedoeling dat we elkaar in dit topic respecteren, maar ook dat we on-topic blijven.

Ik weet niet wat 'involutie' inhoudt, maar ik heb zo'n duister vermoeden dat het inderdaad niet in een evolutie-topic past. Maar ik hoor graag argumenten waarom dat wél zo zou zijn.
'Nuff said
pi_37189678
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 17:47 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Een rups evolueert naar het zijn van een vlinder Begin hier eens mee. Probeer eens te achterhalen wat die rups nou precies doet. Als je daar achter bent zou je kunnen kijken hoe je dat kan koppelen aan het begrip evolutie zoals deze gebruikt wordt in de stukken van Darwin, Lamarck, Dawkins, Gould, Wilson en ieder random biologie boek.
Dit slaat nergens op want elke evolutie is een begin van het niets. Degeneratie ofwel involutie wederom! De rups wordt geboren, ontwikkelt zich tot een prachtige vlinder en vervolgens 'sterft' de materie en de atomen transformeren zich weer tot bruikbare materie.

Wat ik alleen maar wil zeggen dat er helemaal geen evolutie bestaat! Wij evoluren niet onze lichaam komt en gaat maar dit proces staat niet synoniem aan de definitie evolutie als je 't mij vraagt?
pi_37189773
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 17:57 schreef Doffy het volgende:

[..]

Mag het iets inhoudelijker alsjeblieft? Het is wel de bedoeling dat we elkaar in dit topic respecteren, maar ook dat we on-topic blijven.

Ik weet niet wat 'involutie' inhoudt, maar ik heb zo'n duister vermoeden dat het inderdaad niet in een evolutie-topic past. Maar ik hoor graag argumenten waarom dat wél zo zou zijn.
Het is interpretatie van woorden die jou doet denken ik hier spreek zonder respect. Woorden weergeven altijd het valse weer.

Kan jij de dag los van de nacht zien? Kan jij goed ervaren zonder slecht? Zo, ook met evolutie en involutie Doffy! Het ene staat niet los van het anderen dus involutie is in mijn nederige mening wel zeer zeker on-topic.
  zaterdag 22 april 2006 @ 18:08:25 #38
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37189797
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:04 schreef bagelhole het volgende:

[..]

Dit slaat nergens op want elke evolutie is een begin van het niets. Degeneratie ofwel involutie wederom! De rups wordt geboren, ontwikkelt zich tot een prachtige vlinder en vervolgens 'sterft' de materie en de atomen transformeren zich weer tot bruikbare materie.

Wat ik alleen maar wil zeggen dat er helemaal geen evolutie bestaat! Wij evoluren niet onze lichaam komt en gaat maar dit proces staat niet synoniem aan de definitie evolutie als je 't mij vraagt?
En precies daarom denk ik dat TRUT een betere plaats is voor jouw ideeën over evolutie.
  zaterdag 22 april 2006 @ 18:08:26 #39
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_37189798
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:04 schreef bagelhole het volgende:

[..]

De individu is drager van de genen. Het gaat dus eigenlijk alleen maar om de genen die overgedragen moeten worden. Het individu moet zo aangepast zijn aan de omgeving dat die succesvol zijn genen door kan geven aan nageslacht. Dàt is de basis van evolutie. Genen, niet het individu.
Zyggie.
  zaterdag 22 april 2006 @ 18:10:03 #40
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37189836
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:07 schreef Haushofer het volgende:
Involutie

Maar wat is dat nou precies?
Ik gok op een combinatie van degeneratie en zweefteverij.
  zaterdag 22 april 2006 @ 18:10:17 #41
27698 Doffy
pi_37189841
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:07 schreef bagelhole het volgende:
Het is interpretatie van woorden die jou doet denken ik hier spreek zonder respect. Woorden weergeven altijd het valse weer.
Als dat zo is, stel ik voor dat jouw verdere bijdragen aan deze discussie uitsluitend via meditatie plaatsvindt
quote:
Kan jij de dag los van de nacht zien? Kan jij goed ervaren zonder slecht? Zo, ook met evolutie en involutie Doffy! Het ene staat niet los van het anderen dus involutie is in mijn nederige mening wel zeer zeker on-topic.
Dat is nog geen antwoord op de vraag: 'wat is involutie'?
'Nuff said
  zaterdag 22 april 2006 @ 18:10:53 #42
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_37189856
Persoonlijk vind ik devolutie een mooier woord dan involutie.
Zyggie.
pi_37190431
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:10 schreef Doffy het volgende:

[..]

Als dat zo is, stel ik voor dat jouw verdere bijdragen aan deze discussie uitsluitend via meditatie plaatsvindt
[..]

Dat is nog geen antwoord op de vraag: 'wat is involutie'?
Jonkje toch, ook meditatie kan in beweging plaats vinden. Het floreren op dit FOK forum is voor mij een meditatie.
Wat betreft de definitie van Involutie; Involutie is de tegenhanger van evolutie ofwel terug gaan in ontwikkeling(degeneratie/regressie)!
pi_37190461
-edit: en we gaan ook niet persoonlijk doen.

[ Bericht 87% gewijzigd door Doffy op 22-04-2006 19:03:12 ]
pi_37190644
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:08 schreef Zyggie het volgende:

[..]

De individu is drager van de genen. Het gaat dus eigenlijk alleen maar om de genen die overgedragen moeten worden. Het individu moet zo aangepast zijn aan de omgeving dat die succesvol zijn genen door kan geven aan nageslacht. Dàt is de basis van evolutie. Genen, niet het individu.
Lekker belangrijk zeg deze fysieke vorm van evolutie. Ondertussen verdwijnt de Liefde waaruit we geboren zijn en maken van deze wereld een ware HEL. Ver geevolueerde mensen zullen straks met waterstof bommen oorlog voeren dan vraag ik mij nu heel stellig af hoeveel genen hiertegen opgewassen zijn!
  zaterdag 22 april 2006 @ 18:53:24 #46
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_37191128
Zou iedereen (vooral bagelhole) on-topic willen reageren? Deze topic gaat over de evolutietheorie.

Dank u.
pi_37191172
-Alicey : We gaan vanaf nu on-topic verder, en laten off-topic posts rusten-

[ Bericht 90% gewijzigd door Alicey op 22-04-2006 19:00:12 ]
pi_37191274
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:37 schreef bagelhole het volgende:

[..]

Lekker belangrijk zeg deze fysieke vorm van evolutie. Ondertussen verdwijnt de Liefde
Zou je mij kunnen uitleggen waarom Liefde los staat van fysieke evolutie?
pi_37191909
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:58 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Zou je mij kunnen uitleggen waarom Liefde los staat van fysieke evolutie?
Onder fysieke evolutie versta ik mede de ontwikkeling van onze hersenen. Conformatie met onze gedachten veroorzaken oa: gevoelens en vanuit die gevoelens handelen wij. Hierdoor komt het ware wezen van ons mens Zijn dé Liefde niet naar buiten.
IMO word er teveel gesproken en gehandeld vanuit de conformatie met onze gedachten. Woorden worden gesproken of blikken geworpen op anderen vanuit de omgeving genaamde vooroordelen.

Overigens staat de Liefde wel los van de fysieke evolutie maar fysieke evolutie niet van de Liefde. Liefde staat opzich zelf en fysieke evolutie heeft Liefde nodig om in beweging te worden gebracht.
  zaterdag 22 april 2006 @ 19:19:11 #50
27698 Doffy
pi_37191940
Kunnen we gezemel over "liefde" buiten deze wetenschappelijke evolutie-discussie laten, dank u?
'Nuff said
pi_37194489
Aan alle Midas Dekkers volgelingen;

Is er wel sprake van evolutie? Bevatten de verschillende evolutie theorien niet allemaal hiaten? Is het niet zo dat impirisch bewijsmateriaal uit het verre verleden vaak niet meer beschikbaar is? Bevat de theorie hierdoor niet een element van geloof? Van een logische breuk is daarmee geen sprake: de vertelling wordt aangevuld in het verlengde van de bestaande theorie. Nieuw bewijsmateriaal zal ertoe leiden dat de theorie bevestigd, bijgesteld of verworpen wordt. Voor leugenachtige polemiek is een wetenschhapelijke theorie immuun.

Dit is overigens geen poging om de conclusies van de conscientieuze wetenschappers te weerleggen.
  zaterdag 22 april 2006 @ 20:41:53 #52
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_37194580
Evolutie hoeft overigens helemaal niet naar complexere organismen te leiden, het tegenovergestelde kan ook waar zijn. Laten we dat ook niet vergeten.
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
  zaterdag 22 april 2006 @ 20:43:36 #53
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_37194634
Ja heel leuk bagelhole maar kom eens met die hiaten dan. Verder snap ik eigenlijk niet wat je met bovenstaande post wil
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
  zaterdag 22 april 2006 @ 20:49:03 #54
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_37194815
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 20:38 schreef bagelhole het volgende:

Is er wel sprake van evolutie? Bevatten de verschillende evolutie theorien niet allemaal hiaten? Is het niet zo dat impirisch bewijsmateriaal uit het verre verleden vaak niet meer beschikbaar is? Bevat de theorie hierdoor niet een element van geloof? Van een logische breuk is daarmee geen sprake: de vertelling wordt aangevuld in het verlengde van de bestaande theorie. Nieuw bewijsmateriaal zal ertoe leiden dat de theorie bevestigd, bijgesteld of verworpen wordt. Voor leugenachtige polemiek is een wetenschhapelijke theorie immuun.

Dit is overigens geen poging om de conclusies van de conscientieuze wetenschappers te weerleggen.
Proven beyond reasonable doubt. En er is maar 1 evolutietheorie eigenlijk, ik heb nooit over meerdere gehoord. Het enige verschil zit nog in soortsvorming en soortbeschrijving, maar dat zijn slechts details.
Zyggie.
pi_37195338
Omdat de hele theorie van evolutie niet aantoonbaar is. Het is gebaseerd op speculaties van vergane bewijsmaterialen. Het is een geloof net zoals met Genisis letterlijk neemt. Een theorie die we maar als waar aannemen omdat ie zogenaamd: proven beyond reasonable doubt is.

Wel leuk om te weten dat mijn genen reeds verder daar menig mens ontwikkeld iis. Gezien ik in geen 20 jaar bij een dokter gesignaleerd ben, geen griepje of snotneus heb gehad sinds mensenheugenis, goed atletisch gebouwd ben, over een redelijk IQ en EQ beschik en ook nog eens gemakkelijk het vrouwelijk geslacht aantrek(wat goed is voor het doorgeven van mijn genen)
  zaterdag 22 april 2006 @ 21:12:51 #56
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_37195474
Wat dacht je dan van het DNA bewijs? Dat gaat echt wel verder dan speculatie. Daarnaast kan je evolutie op kleine schaal makkelijk in het lab tot stand brengen. Dat kan je dan simpel extrapoleren naar evolutie op grote schaal als je maar genoeg tijd hebt. Evolutie is echt wel meer dan wat speculaties. Als je er ook maar iets vanaf wist, dan zou je dat weten. Ga je eerst maar inlezen.
Ambroce Bierce
  FOK!fotograaf zaterdag 22 april 2006 @ 21:28:55 #57
17893 Forno
pi_37195916
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 20:38 schreef bagelhole het volgende:

Je bedoelt toch niet de slechts honderd keer behandelde vraag over de gebrekkigheid van het geologisch archief?

Lees eens een boek voor een mogelijke verklaring in plaats van je eigen hiaten op te vullen met onzin. En voor zover ik weet, en ik ben geen wetenschapper, slechts nieuwsgierig, kan er logischerwijs maar één theorie tegelijk bestaan in de wetenschap.
pi_37196332
Het betreft slechts een aanname dat een evolutie op kleine schaal gelijk is aan eentje op grote schaal. Ook heb ik niet gezegd dat de evolutie theorie slechts speculaties zijn maar om nu te gaan geloven dat wij afstammen van 1cellige dat zegt mij dat er bij jullie weinig cellen bij zijn gekomen. Magoed in jullie causale wereld moet alles een oorzaak hebben want anders kunnen de hersenen het niet bevatten en etiketeren.

Lees eens een boek; ja ik lees de bijbel, tevreden? Beide gebode theorieen stellen mij niet tevreden. Bied doen wat mij betreft te makkelijk aannames van hoe het was of had kunnen zijn en gaan daar dan te gemakkelijk in verder. Elke theorie bevat niet de volledige waarheid gezien er niet rekening word gehouden met alle externe factoren.

De theorie van darwin in is niet consistent op alle vlakken simpel weg doordat we aannames moeten doen door tijdgebrek en daardoor niet in staat zjn te falsificeren
pi_37196493
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 21:28 schreef Forno het volgende:

[..]

Je bedoelt toch niet de slechts honderd keer behandelde vraag over de gebrekkigheid van het geologisch archief?

Lees eens een boek voor een mogelijke verklaring in plaats van je eigen hiaten op te vullen met onzin. En voor zover ik weet, en ik ben geen wetenschapper, slechts nieuwsgierig, kan er logischerwijs maar één theorie tegelijk bestaan in de wetenschap.
Jij brult wel als een aap en doet me nu sterk twijfelen aan mijn eigen visie. O, ja het boek der waarheden waar kan ik die vinden? Moet ik de gelezen teksten dan maar gewoon als voor waar aannemen gezien ik de evolutie theorie niet kan testen? Binnen de wereld van de wetenschappers kan er inderdaad maar 1 theorie bestaan en die MOET logisch zijn want anders past het niet in ons boekenkastje. Want waar moeten we iets plaatsen als het in geen vakje gestopt kan worden?
pi_37196691
Wat een heerlijke sensatie, gebakken lucht op een koude avond!
pi_37196922
Ohoh nog een einstein in ons midden. Nou meneer Johan welke zinvol antwoord kan jij ons geven op de evolutie theorie. Een mening vanuit je hart en niet vanuit een boek aub.
pi_37197145
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 22:04 schreef bagelhole het volgende:
Ohoh nog een einstein in ons midden.
En wederom kretologie. Waarom ben je er zo op gebrand mensen die het niet met je eens zijn, te kleineren?
quote:
Nou meneer Johan welke zinvol antwoord kan jij ons geven op de evolutie theorie.
Zinvolle antwoorden zijn pas mogelijk wanneer er zinvolle vragen worden gesteld. Een vraag naar ''mijn antwoord op de evolutietheorie'' is een volledige futiliteit. Maar voor de volledigheid wil ik wel antwoorden dat ik het een steekhoudende verklaring vind.
quote:
Een mening vanuit je hart en niet vanuit een boek aub.
De rudeonline van de biologie is aangetreden, zo te zien. Wat heeft mijn hart met de wetenschap van doen?
pi_37197636
Ik doe niets anders dan op gelijke voet reageren op een reactie: gebakken lucht op een koude avond! Waarom is jou antwoord een futiliteit? Is een mening die voortkomt uit het gevoel niet waardig genoeg?

Ik vroeg om je mening vanuit het hart doordat deze niet altijd dezelfde taal spreekt als de hersenen(ratio) maar die veelal wel veel eerlijk is en gebaseerd is op intuitie(fantasie??). Zonder deze innerlijke gevoels wereld zou de wetenschap niet zijn waar ze nu zijn.
  zaterdag 22 april 2006 @ 22:32:49 #64
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_37197974
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 22:23 schreef bagelhole het volgende:
Ik doe niets anders dan op gelijke voet reageren op een reactie: gebakken lucht op een koude avond! Waarom is jou antwoord een futiliteit? Is een mening die voortkomt uit het gevoel niet waardig genoeg?
In wetenschappelijke zin niet. Er wordt hier een wetenschappelijk onderwerp besproken, en het probleem met gevoel is dat dat bij iedereen anders is. Op die manier een model maken wil niet, want iedereen zou dan iets anders als model hanteren. De waarde van gevoel is er in andere vlakken uiteraard wel.
quote:
Ik vroeg om je mening vanuit het hart doordat deze niet altijd dezelfde taal spreekt als de hersenen(ratio) maar die veelal wel veel eerlijk is en gebaseerd is op intuitie(fantasie??). Zonder deze innerlijke gevoels wereld zou de wetenschap niet zijn waar ze nu zijn.
Daar durf ik wel aan te twijfelen. Wetenschap gaat uit van theorie en waarneming, daar is eerder rede voor nodig om die aan elkaar te knopen dan intuitie. De taal die het hart spreekt is niet altijd eerlijk, maar vaak wel een reflectie van je diepste binnenste, en daardoor voor jezelf van hoge waarde. Voor anderen echter niet altijd bruikbaar. Bovendien niet in een model te proppen, en dat is wat de wetenschap beoogt (Al vergeten sommigen die het bedrijven dat ook wel eens).

Nu zit ik potverdikkie zelf ook nog mee off-topic te gaan.
pi_37198047
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 22:23 schreef bagelhole het volgende:
Ik doe niets anders dan op gelijke voet reageren op een reactie: gebakken lucht op een koude avond!
Wat weer mijn reactie was op jouw gewoonte om anderen eencelligheid en apengebrul te verwijten.
quote:
Waarom is jou antwoord een futiliteit?
Nee, een antwoord op de vraag: ''Wat is jouw antwoord op de evolutietheorie?'' is onvermijdelijk een futiliteit, omdat niet is aangeduid op welke aspecten van de evolutietheorie ik in dien te gaan. Maar in zijn algemeenheid vind ik het de meest levensvatbare verklaring die ik ken.
quote:
Is een mening die voortkomt uit het gevoel niet waardig genoeg?

Mijn intuitie is gevormd door mijn ervaring en heeft geen zeggingskracht op het gebied van soortvorming en ontzaggelijke tijdstrekken.
  zondag 23 april 2006 @ 00:24:05 #66
124377 pmb_rug
salvation received
pi_37201056
voor alle specialisten een vraag:

- hoe dacht dat Darwin dat de evolutietheorie te falcificeren was?
- hoe heeft Michael Behe dit gedaan?
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  FOK!fotograaf zondag 23 april 2006 @ 00:53:57 #67
17893 Forno
pi_37201730
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 21:49 schreef bagelhole het volgende:

[..]

Jij brult wel als een aap en doet me nu sterk twijfelen aan mijn eigen visie. O, ja het boek der waarheden waar kan ik die vinden? Moet ik de gelezen teksten dan maar gewoon als voor waar aannemen gezien ik de evolutie theorie niet kan testen? Binnen de wereld van de wetenschappers kan er inderdaad maar 1 theorie bestaan en die MOET logisch zijn want anders past het niet in ons boekenkastje. Want waar moeten we iets plaatsen als het in geen vakje gestopt kan worden?
Waarom toch altijd dat bekrompen beeld van de wetenschap. Of eigenlijk het idee dat de wetenschap een strijd voert tegen andere ideologieën? En met name het beeld dat de wetenschap de waarheid in pacht heeft. Het zijn juist types als jezelf die die kromme link leggen.

Als je een religieuze achtergrond hebt, begrijp ik best dat je tot dit soort stukjes retoriek bent geneigd. Maar je slaat geen deuk in een pakje boter.
pi_37202238
Mijn beeldvorming van de wetenschap heb ik verkregen uit ervaring met de Uni in Groningen. Dus ik weet enigzins waar ik over praat. Ik ben zeer zeker pro-wetenschap en groot liefhebber van de natuurkunde doch heb ik de bekrompen houding ondervonden van het gros van de wetenschappers. Alles wat zij niet zintuigelijk kunnen waarnemen wordt als flauwekul afgeschildert en vervolgens wordt er niet meer naar omgekeken of rekening mee gehouden bij hypotheses.

Het feit dat de wetenschap geen overleg kan plegen met pseudo wetenschappen is wat mij betreft ok ene vorm van bekrompenheid. Het gros van de wetenschap is gebaseerd op een kapitalistisch systeem hedendaags en gaat over lijken van mensen en dieren.

Ik koester geen wrok jegens de wetenschap op zichzelf staan meer tegen de onderzoekers ervan. Kennis impliceert macht,

Bij de weg heb ik geen religieus achtergrond. Feit is gewoon dat wij slaaf geworden van de ration en het zou anders om moeten zijn. Onze gedachten bepalen onze handeling en niet..... ach laat ook maar. Ga nu ook weer off-topic!

[ Bericht 2% gewijzigd door bagelhole op 23-04-2006 03:18:20 ]
  zondag 23 april 2006 @ 02:46:03 #69
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_37203269
quote:
Op zondag 23 april 2006 00:24 schreef pmb_rug het volgende:
voor alle specialisten een vraag:

- hoe dacht dat Darwin dat de evolutietheorie te falcificeren was?
- hoe heeft Michael Behe dit gedaan?
1.
"If it could be demonstrated that any complex organ existed which could not possibly have been formed by numerous, successive, slight modifications, my theory would absolutely break down."
2.
niet
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 23 april 2006 @ 08:47:36 #70
124377 pmb_rug
salvation received
pi_37204725
quote:
Op zondag 23 april 2006 02:46 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

1.
"If it could be demonstrated that any complex organ existed which could not possibly have been formed by numerous, successive, slight modifications, my theory would absolutely break down."
2.
niet
over puntje 2 schijnt nogal wat onenigheid te zijn.
er zijn wat theorietjes bedacht, maar is het werkelijk bewezen? nee.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  zondag 23 april 2006 @ 09:22:00 #71
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37204920
quote:
Op zondag 23 april 2006 08:47 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

er zijn wat theorietjes bedacht, maar is het werkelijk bewezen? nee.
Sterker nog, die theorietjes van Behe (et al.) zijn alweer ontkracht. (Vrij snel eigenlijk, na het verschijnen van zijn boekje al.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Invictus_ op 23-04-2006 10:54:27 ]
  zondag 23 april 2006 @ 09:40:29 #72
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37205050
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 21:44 schreef bagelhole het volgende:
De theorie van darwin in is niet consistent op alle vlakken simpel weg doordat we aannames moeten doen door tijdgebrek en daardoor niet in staat zjn te falsificeren.
Welke aannames doen we dan waardoor de evolutietheorie 'niet consistent op alle vlakken' is? In veel posts heb je het over de problemen die je schijnbaar hebt met de evolutietheorie maar je weigert ze concreet en inhoudelijk te benoemen, misschien is het leuk als je een paar voorbeelden geeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Invictus_ op 23-04-2006 10:53:49 ]
  zondag 23 april 2006 @ 10:51:23 #73
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_37205856
@pmb_rug; Behe's irreducible complexity is al 10x weerlegd. Ik kan je zo een aantal systemen noemen die voldoen aan de definitie van IC maar waar toch zeker van is dat ze zijn geëvolueerd. Voor elk redelijk mens is dat voldoende om IC het raam uit te knikkeren, waarom doe jij dat niet?
Ambroce Bierce
pi_37208041
Wat zegt men eigenlijk over Piltdown-mens?
  zondag 23 april 2006 @ 12:37:21 #75
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37208174
quote:
Op zondag 23 april 2006 12:32 schreef Triggershot het volgende:
Wat zegt men eigenlijk over Piltdown-mens?
Welke 'men'?

Voor het gehele verhaal over die hoax: http://www.talkorigins.org/faqs/piltdown.html
pi_37208372
quote:
Op zondag 23 april 2006 12:37 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Welke 'men'?

Voor het gehele verhaal over die hoax: http://www.talkorigins.org/faqs/piltdown.html
even voor de duidelijkheid ik las

http://nl.wikipedia.org/wiki/Piltdown-mens
  zondag 23 april 2006 @ 12:46:00 #77
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37208455
quote:
Op zondag 23 april 2006 12:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

even voor de duidelijkheid ik las

http://nl.wikipedia.org/wiki/Piltdown-mens
Ik ken het verhaal, maar ik weet niet welke 'men' je bedoelt als je vraagt wat ze er over zeggen.
pi_37208519
quote:
Op zondag 23 april 2006 12:46 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Ik ken het verhaal, maar ik weet niet welke 'men' je bedoelt als je vraagt wat ze er over zeggen.
Evolutie-"men"
  zondag 23 april 2006 @ 12:50:19 #79
8369 speknek
Another day another slay
pi_37208607
quote:
Op zondag 23 april 2006 08:47 schreef pmb_rug het volgende:
neuh.
  zondag 23 april 2006 @ 12:56:12 #80
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37208826
quote:
Op zondag 23 april 2006 12:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Evolutie-"men"
Dat het een hoax is. Er was al vrij snel na de vondst onduidelijkheid over de betrouwbaarheid van de identificatie, vandaar dat je verwijzingen naar Piltdown als homonide resten bijna nooit in biologie boeken tegenkomt. (Er werd niet getwijfeld over de echtheid van de vondsten maar wel over de interpretatie als homonide-resten.)

In 1953 wees onderzoek uit dat het om frauduleuze vondsten ging, er was opzettelijk geknoeid. Op de een of andere manier gebruiken creationisten Piltdown nu als tegenargument, alhoewel ik niet helemaal snap hoe ze dat precies zien. Het hele Piltdown-verhaal is een mooi voorbeeld van het zelfcorrigerende vermogen van de wetenschap.
pi_37208959
quote:
Op zondag 23 april 2006 12:56 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Dat het een hoax is. Er was al vrij snel na de vondst onduidelijkheid over de betrouwbaarheid van de identificatie, vandaar dat je verwijzingen naar Piltdown als homonide resten bijna nooit in biologie boeken tegenkomt. (Er werd niet getwijfeld over de echtheid van de vondsten maar wel over de interpretatie als homonide-resten.)

In 1953 wees onderzoek uit dat het om frauduleuze vondsten ging, er was opzettelijk geknoeid. Op de een of andere manier gebruiken creationisten Piltdown nu als tegenargument, alhoewel ik niet helemaal snap hoe ze dat precies zien. Het hele Piltdown-verhaal is een mooi voorbeeld van het zelfcorrigerende vermogen van de wetenschap.
geknoeid door wie, is dat bekend?
pi_37209050
quote:
Op zondag 23 april 2006 09:40 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Welke aannames doen we dan waardoor de evolutietheorie 'niet consistent op alle vlakken' is? In veel posts heb je het over de problemen die je schijnbaar hebt met de evolutietheorie maar je weigert ze concreet en inhoudelijk te benoemen, misschien is het leuk als je een paar voorbeelden geeft.
Topic: Waarom evolutie?

De evolutie bekeken vanuit mijn eigen perceptie welke is:
Ik ben meer dan bewust van een levende en liefdevolle kracht in de gehele natuur, ofwel God is overal aanwezig in de gehele natuur. Geen ruimte die niet doordrongen is door deze Absolute en constante.

Compare 'design' with evolution: evolutionists cannot repeat 3 billions years of evolution in the lab, but they can subject a laboratory population of fish, flies or bacteria to selection, vary selection intensity, vary mutation rates, etc and study the outcomes. So evolutionary research is experiemental. How can and 'Intelligent Design Theorist' do laboratory experiements with God's powers?

Hieruit plus uit andere bronnen kan ik concluderen dat niet elke specifiek subject van de evolutie theorie te falcificeren is. Dan wordt er gezegd als tegenargument tegen een Designer, een Absolute dat deze niet in een lab experiementen kan uitvoeren om het tegendeel te bewijzen.

Het is op dit punt dat de kloof ontstaat tussen de verschillende movements. Er word gezegd:
How can and 'Intelligent Design Theorist' do laboratory experiements with God's powers?
God creeerde de mens naar zijn evenbeeld. Nietwaar?? So op de vraag: Hoe kan de Absolute experimenteren in de lab's dmv de gecreeerde evenbeelden; De Mens.
Het is de mens die een expressie is van het Absolute, een impuls in het matrix veld om het maar eens anders uit te drukken. Een impuls in de 11dimensies van de S-theory(jaja die nog niet bewezen is maar goed wat niet is kan nog komen)

Alleen is dé Mens zijn eigen oorsprong vergeten, de hedendaagse mens zit verstopt in zijn hoofd.
Conformeert zicht met zijn fysieke lichaam, gedachten en gevoelens. Het probleem hier is ook dat de de Absolute niet met de intelligentie 'ervaren' kan worden en het dus geen wetenschap betreft!! Simpelweg omdat deze beyond the laws of nature is. Dus niet gegrepen kan worden buiten de mens zelf.

Concreet: ik beaam de evolutie theorie grotendeels Maar ben mij er meer dan bewust van dat deze een ontwerp is van de Absolute. Een constante factor die in de gehele natuur terug te vinden is en te 'voelen' wanneer we in ons zelf terug keren.

Gnothi Sautumn

[ Bericht 0% gewijzigd door bagelhole op 23-04-2006 13:04:51 (grammaticale correctie boeite mij niet overigens) ]
  zondag 23 april 2006 @ 13:06:49 #83
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37209177
quote:
Op zondag 23 april 2006 12:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

geknoeid door wie, is dat bekend?
niet echt, er zijn wel wat 'verdachten' maar zeker weten doet niemand het (althans, voorzover ik weet)
pi_37209232
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:06 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

niet echt, er zijn wel wat 'verdachten' maar zeker weten doet niemand het (althans, voorzover ik weet)
ok, thnx
  zondag 23 april 2006 @ 13:08:02 #85
27698 Doffy
pi_37209245
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:02 schreef bagelhole het volgende:
<zwets>
Wil je het even wetenschappelijk en on-topic houden? Gezemel over bewustzijn heeft géén plaats in deze discussie, evenmin als geouwehoer over 11 dimensies - heeft allemaal geen hout te maken met evolutie.
'Nuff said
  zondag 23 april 2006 @ 13:09:14 #86
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_37209300
quote:

[..]

...

Concreet: ik beaam de evolutie theorie grotendeels Maar ben mij er meer dan bewust van dat deze een ontwerp is van de Absolute. Een constante factor die in de gehele natuur terug te vinden is en te 'voelen' wanneer we in ons zelf terug keren.

Gnothi Sautumn
Waar basseer je dit op? Eerlijk gezegd klinkt dit een beetje als een verkapt 'god in the gaps' verhaal.
Siamo Tutti Antifascisti!
  zondag 23 april 2006 @ 13:14:35 #87
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37209593
quote:

[..]

Topic: Waarom evolutie?
Dus inhoudelijk heb je helemaal niks op de evolutietheorie aan te merken behalve dan dat er geen link wordt gelegd met één of ander vaag scheppingsverhaal?
pi_37209608
-en nou nokken met die flauwekul

[ Bericht 95% gewijzigd door Doffy op 23-04-2006 13:24:06 ]
  zondag 23 april 2006 @ 13:16:01 #89
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37209654
-niet op reageren

[ Bericht 48% gewijzigd door Doffy op 23-04-2006 13:24:17 ]
pi_37209735
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:14 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Dus inhoudelijk heb je helemaal niks op de evolutietheorie aan te merken behalve dan dat er geen link wordt gelegd met één of ander vaag scheppingsverhaal?
Dat jij je zelf ervaart als een hormoniaal lichaampje gedreven door neuronen geovolueerd uit een 1 cellige is jou goed recht. Er behoeft geen link te leggen want tot op heden is de mensheid er nog niet in geslaagd om vanuit het NIETS IETS te creeeren dus de schepping van de evolutie theorie is nog zeer discutabel jonge man.
pi_37209836
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:16 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

---> TRU (of onzin)
Ofwel psychologie en psychiatrie zijn beide onzin wetenschappen grotendeels gebaseerd op flauwekul genaamd bewustzijn?
  zondag 23 april 2006 @ 13:21:06 #92
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37209869
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:20 schreef bagelhole het volgende:

[..]

Ofwel psychologie en psychiatrie zijn beide onzin wetenschappen grotendeels gebaseerd op flauwekul genaamd bewustzijn?
Je hebt dus echt niks inhoudelijks over de evolutietheorie te melden? Wat doe je hier?
pi_37209935
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:09 schreef wijsneus het volgende:

[..]

Waar basseer je dit op? Eerlijk gezegd klinkt dit een beetje als een verkapt 'god in the gaps' verhaal.
Waar baseer je dit op???? Ongelofelijk, wat denk je van het feit ik bewust ben van mijzelf en van de wereld om mij heen? Niet iedereen 'ervaart' of is bewust van de zichzelf en van de wereld om hem heen zoals jij!
pi_37209979
-kappen met dat gewauwel over bewustzijn. ga je ideeën maar in TRU verkondigen.

[ Bericht 86% gewijzigd door Doffy op 23-04-2006 13:25:01 ]
  zondag 23 april 2006 @ 13:25:46 #95
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_37210067
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:17 schreef bagelhole het volgende:

[..]

Dat jij je zelf ervaart als een hormoniaal lichaampje gedreven door neuronen geovolueerd uit een 1 cellige is jou goed recht. Er behoeft geen link te leggen want tot op heden is de mensheid er nog niet in geslaagd om vanuit het NIETS IETS te creeeren dus de schepping van de evolutie theorie is nog zeer discutabel jonge man.
aha - altijd leuk om gelijk te krijgen...God in the gaps...
Siamo Tutti Antifascisti!
  zondag 23 april 2006 @ 13:27:34 #96
27698 Doffy
pi_37210139
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:17 schreef bagelhole het volgende:

[..]

Evolutie heeft ook geen hout te maken met 'het creeëren van iets uit niets', nog los van het feit dat dat een inhoudsloze zin is. Als je niets zinnigs toe te voegen hebt, post hier dan ook niet.
'Nuff said
pi_37210231
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:23 schreef bagelhole het volgende:
-kappen met dat gewauwel over bewustzijn. ga je ideeën maar in TRU verkondigen.
Bedankt voor de prachtige weergave van de misbruik van macht door intelligentie! Een microscopisch voorbeeld van hetgeen in de wereld gebeurd.

[ Bericht 0% gewijzigd door bagelhole op 23-04-2006 13:36:35 ]
  zondag 23 april 2006 @ 13:30:35 #98
27698 Doffy
pi_37210277
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:29 schreef bagelhole het volgende:

[..]

Bedankt voor de prachtige weergave van de misbruik van macht door intelligentie! Een microscopisch voorbeeld van hetgeen in de wereld gebeurd.
Mooi, ga dan maar gauw buiten spelen in je eigen wereld. Kom hier maar terug als je op zinnige wijze on-topic kunt discussiëren.
'Nuff said
pi_37210327
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:27 schreef Doffy het volgende:

[..]

Evolutie heeft ook geen hout te maken met 'het creeëren van iets uit niets', nog los van het feit dat dat een inhoudsloze zin is. Als je niets zinnigs toe te voegen hebt, post hier dan ook niet.
Als creactie niets met evolutie te maken heeft is het net als een verhaal zonder begin. Je begint een verhaal toch ook niet ergens midden in het boek of jij wel misschien? Het enige wat ik pretendeer is dat men de wetenschap niet los kan 'zien' van het veld waarin deze bedreven wordt ofwel het bewustzijn. Bewustzijn is een feit niet waar? Waarom dan niet wetenschappelijke van aard?
pi_37210380
-Alicey : Klachten over moderatie in FB-

[ Bericht 93% gewijzigd door Alicey op 23-04-2006 13:33:51 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')