Daar houd de wetenschap zich niet mee bezig.quote:Op donderdag 29 december 2005 13:56 schreef BansheeBoy het volgende:
En hoe gaat de ziel of het "instinct" hiermee om? Dit is iets wat niet te herleiden valt tot materie of iets fysieks
Dat jij zo inhoudloos reageert kenmerkt toch meer jouw leegte dan dat van de evolutietheorie.quote:
waarom reageer jij dan niet op argumenetne en reageer je met zinloos commentaar?quote:Op donderdag 29 december 2005 14:45 schreef lionsguy18 het volgende:
Past u persoonlijk censuur toe?
Geen argumenten meer?
Ik reageer soms niet op al dat gebash zonder dat er een grond voor is die het ondersteunt.quote:Op donderdag 29 december 2005 14:46 schreef One_of_the_few het volgende:
Goed idee. was een leuek discussie.
[..]
Dat jij zo inhoudloos reageert kenmerkt toch meer jouw leegte dan dat van de evolutietheorie.
Waarom zo krampachtig reageren? Waarom je niet erin verdiepen wat het is? En toch het keihard afdoen als je eigenlijk niet weet waar je het over hebt?
Maar goed, je vindt ons toch zielige mensen dus je reageert niet, wat je al vaker niet gedaan hebt op mijn reacties. Maar zo schijn je in elkaar te zitten.
Weet ik weer hoe ''echte christenen'' met elkaar omgaan.
Ik zat te denken, als jij evolutie verwerpt zonder er ook maar iets over te weten, wat doe je hier nog?quote:Op donderdag 29 december 2005 14:48 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Ik reageer soms niet op al dat gebash zonder dat er een grond voor is die het ondersteunt.
Ga jij maar lekker door met afzeiken van alles waar je het niet mee eens bent, dan hoef ik er tenminste niet op te reageren.
Over tolerantie gesproken.
Jij kan niets verdragen als het niet jouw mening en alleen de jouwe is.
Vast geen partner denk ik zo.
Tegen wie heb je het nu?quote:Op donderdag 29 december 2005 14:45 schreef lionsguy18 het volgende:
Geen argumenten meer?
Ach als jij voor de gein es argumenten zou gebruiken. Doet vast geen pijn.quote:Op donderdag 29 december 2005 14:45 schreef lionsguy18 het volgende:
Geen argumenten meer?
Sorry hoor, werd een beetje gek van hemquote:Op donderdag 29 december 2005 14:52 schreef Alicey het volgende:
TT aangepast.
Niet geheel onbegrijpelijk gezien de reacties in het laatste topic.. Maar eventueel verder daar over in FB, en het hier bij evolutie houden.. Ok allemaal?quote:Op donderdag 29 december 2005 14:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Sorry hoor, werd een beetje gek van hem![]()
![]()
Selectie is voor mij de selectie die de evolutietheorie als selectie ziet. Mag ik je aanraden om religieuze antievolutionaire propaganda eens aan de kant te leggen en je eens te verdiepen in wat die evolutietheorie nou eigenlijk is inplaats van te roepen dat ie niet klopt terwijl je schijnbaar niet eens weet waarover het gaat.quote:Op donderdag 29 december 2005 13:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind dit antwoord niet verzadigend. Kun je concreet uitleggen wat jij bedoelt met selectie?
Beetje loos argument tegen de evolutietheorie. Jij zal dus nooit gebruik maken van medische kennis opgedaan met gekloonde stamcellen omdat Wang (oid) ooit gefraudeerd heeft. Alle moslims zijn moordenaars omdat er een paar in een flat vlogen. Alle christenen zijn moordenaars omdat ze abortusartsen omleggen.quote:O.a. de bekende amateur paleoantropoloog Charles Dawson en de evolutionistische bioloog
Ernst Haeckel, waarvan de laatste zelf onderstaande heeft gezegd:
“Na deze compromitterende bekentenis van “vervalsingen” moet ik mijzelf als schuldig en vernederd zien, als ik niet de troost had gehad om in de gevangeniscel honderden medebedriegers te zien, waaronder vele vertrouwde observatoren en uitgelezen biologen. De grote meerderheid van alle diagrammen in de beste biologieboeken, verhandelingen en rapporten zijn in dezelfde mate bedrog,
want zij zijn alle niet exact, en in meer of mindere mate uitgedokterd, geschematiseerd en geconstrueerd."
quote:Op donderdag 29 december 2005 14:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
en het hier bij evolutie houden.. Ok allemaal?
je hebt echt niet mijn eerdere post gelezen. maar goed, na een tijdje ding je in een ander topic ook ineens mij persoonlijk aanvallen.quote:Op donderdag 29 december 2005 14:48 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Ik reageer soms niet op al dat gebash zonder dat er een grond voor is die het ondersteunt.
Ga jij maar lekker door met afzeiken van alles waar je het niet mee eens bent, dan hoef ik er tenminste niet op te reageren.
Over tolerantie gesproken.
Jij kan niets verdragen als het niet jouw mening en alleen de jouwe is.
Vast geen partner denk ik zo.
quote:Op donderdag 29 december 2005 14:54 schreef DionysuZ het volgende:
De ziel is gewoon een verzinsel van de mens geweest. Alles aan een mens is gewoon stoffelijk.
Zo blijkt maar weer de ontwetendheid van de anti-evolutionist, en zijn bereidheid om met behulp van 'quote mining' zijn gelijk te halen.quote:O.a. de bekende amateur paleoantropoloog Charles Dawson en de evolutionistische bioloog
Ernst Haeckel, waarvan de laatste zelf onderstaande heeft gezegd:
“Na deze compromitterende bekentenis van “vervalsingen” moet ik mijzelf als schuldig en vernederd zien, als ik niet de troost had gehad om in de gevangeniscel honderden medebedriegers te zien, waaronder vele vertrouwde observatoren en uitgelezen biologen. De grote meerderheid van alle diagrammen in de beste biologieboeken, verhandelingen en rapporten zijn in dezelfde mate bedrog,
want zij zijn alle niet exact, en in meer of mindere mate uitgedokterd, geschematiseerd en geconstrueerd."
Eh ja, die was dus aan jou gerichtquote:
Huh? Heb je mijn posts dan wel gelezen vraag ik me af in het vorige topic? Die waren allemaal on-topic hoor, en allemaal inhoudelijk. We gaan toch niet zo doen van:"Je bent het niet eens met de theorie, ga dan maar weg."? Wetenschappers, en evolutionalisten pretenderen dat te zijn, moeten toch geen problemen hebben met een inhoudelijk debat?quote:Op donderdag 29 december 2005 16:17 schreef roobje het volgende:
Als je je er ook niet in wil verdiepen dan vraag ik me echt af wat jullie hier nog doen
Klopt, ik probeerde enkel aan te tonen dat er wetenschappers zijn die maar al te graag iets aantonen, en dit dan niet op wetenschappelijke basis doen maar op basis van een ideologie.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:22 schreef wijsneus het volgende:
Laten we vooral ook even opmerken dat het wetenschappers zijn die de theorieen van Haeckel onderuit hebben gehaald.
Volgens mij kwam jij met dit soort dingen op de proppen om aan te geven waarom de evolutietheorie niet zou deugen. In dat perspectief is het nogal een slap verhaal.quote:Op donderdag 29 december 2005 17:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Klopt, ik probeerde enkel aan te tonen dat er wetenschappers zijn die maar al te graag iets aantonen, en dit dan niet op wetenschappelijke basis doen maar op basis van een ideologie.
Ben nog benieuwd naar jouw mening over mijn stukje in het vorige topic over het begin van evolutie.quote:Op donderdag 29 december 2005 17:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Klopt, ik probeerde enkel aan te tonen dat er wetenschappers zijn die maar al te graag iets aantonen, en dit dan niet op wetenschappelijke basis doen maar op basis van een ideologie.²
Het klopt dat deze theorieen in 1894 al aangevallen zijn, maar nog steeds worden de tekeningen van Haeckel gebruikt in middelbare schoolboeken. Het zou dus inderdaad geen deel meer mogen zijn van de moderne evolutietheorie, maar is blijkbaar nog wel. Je moet biologie gaan studeren aan de uni om een echt duidelijk begrip van deze theorie te kunnen vormen.quote:De theorieen van Erns Haeckel zijn _geen_ onderdeel van de moderne evolutietheorie. Al in 1894 verwerpt Adam Sedgwick het idee dat een embryo het evolutionaire pad van zijn voorouders volgt tijdens de ontwikkeling.
Ook al heeft Haeckel het bewijs voor zijn biogenese-idee mooier gemaakt dan dat er is; het blijft een belangrijk figuur in de historie van een groot aantal vakgebieden in de biologie. Ik heb menig biologieboek voor onderwijs gezien en nergens wordt Haeckels thesis gedoceerd. Het komt alleen voorbij bij embyologie omdat historisch besef ook belangrijk is.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:21 schreef SoFDelta het volgende:
Het klopt dat deze theorieen in 1894 al aangevallen zijn, maar nog steeds worden de tekeningen van Haeckel gebruikt in middelbare schoolboeken. Het zou dus inderdaad geen deel meer mogen zijn van de moderne evolutietheorie, maar is blijkbaar nog wel. Je moet biologie gaan studeren aan de uni om een echt duidelijk begrip van deze theorie te kunnen vormen.
De reden waarom de rechter ID onwetenschappelijk noemt is voorbij gekomen in een verhoor van een der ID-ers. Toen hem gevraagd werd 'wetenschap' te definieren kwam hij met een verhaal dat de huidige definitie niet deugd en hij kwam met een eigen definitie die ook ruimte laat voor astrologie etc. en dat hij verklaarde zelfs dat zijn definitie astrologie toeliet. Waarschijnlijk stonden zijn sterren die dag niet zo goed ofzo.quote:Ik heb helaas de vorige topics niet gevolgd. Ik ben nu bezig voor mijn thesis met het bestuderen van evolutiefilosofie en Intelligent Design. Ik ben tot wat interessante conclusies gekomen. Naast de inhoudelijke problemen die bij beide theorieen aanwezig zijn, is het al interessant om te kijken naar het taalgebruik bij mensen die spreken over evolutie. Ik kan maar liefst een dozijn definities van evolutie opdreunen, en als twee mensen over evolutie praten die beide een andere definitie van evolutie hebben, dan is het natuurlijk niet vreemd dat ze het moeilijk met elkaar eens kunnen zijn.
Bovendien worden vaak termen gebruikt als falsifieerbaar, en vrij recent (in de Dover rechtzaak): (on)wetenschappelijk. Ik studeer zelf filosofie van de biologie (met vrij veel wetenschapsfilosofie erin). Wij zijn al eeuwen bezig om de termen 'feit', 'wetenschap' enz. goed te definieren en hebben deze eeuw wat goede richtlijnen gekregen (Popper, Kuhn), alhoewel er nog steeds onenigheid is over de juiste definitie van deze woorden. Nu zegt een rechter dat ID 'onwetenschappelijk' is. Ik geloof niet dat deze rechter jarenlang is bezig geweest met het bestuderen van evolutie, ID en de definitie van wetenschap. Dan is mijn vraag dus, wat bedoelt deze meneer met 'onwetenschappelijk'? Wat is zijn definitie? Bepaald het rechtsysteem in amerika nu wat wetenschap is en wat niet? Ik zal hier niet verder op ingaan, maar het is gewoon erg interessant om te zien dat, coordat je je met de theorie zelf kunt bezighouden, het taalgebruik vaak incommensurabel is en al problemen oplevert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |