Dat is inderdaad geen probleem. Mooie link trouwens.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:01 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Maar het is dezelfde text never the less......
Feiten??quote:Op donderdag 29 december 2005 10:59 schreef lionsguy18 het volgende:
Geweldig zoals BSB argumenteert. Zo ken ik hem niet, maar het is wel een aangename verrassing.
Je ziet in dit topic dat gelovigen met feiten komen en aanhangers van het evolutie sprookje niets kunnen beantwoorden dan wat beledigende opmerkingen maken.
Het is maar een constatering hoor, maar ik heb wel duizend keer die aanhangers van het evolutie sprookje gevraagd waar het leven begon, maar nooit heb ik een antwoord gekregen.
En waarom krijgt ik dat niet? Omdat ze het zelf niet weten.
Ze geloven in iets waar ze de ballen verstand van hebben.
Dank voor deze diepe bijdrage aan de discussie. Het is leuk om te zien dat je precies weet wat de evolutietheorie is dus misschien ben je bereid je inhoudelijk te mengen in de discussie en eens gaten in de evolutietheorie aan te wijzen?quote:Op donderdag 29 december 2005 11:01 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Oh jawel, maar ik hoor het al, geen wetenschappelijk antwoord alleen maar ontkenning
Zo gaat het altijd.
Het bekende bash antwoord. Niets nieuws onder de zon.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:04 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Feiten??
Het is zo moeilijk om te begrijpen dat het zo moeilijk is dat, de kans is zo verschikkelijk klein dat....het kan niet anders dan.......het moet wel......Ahhh god bestaat en evolutie theorie is onzin!
Fantastische feiten......
En slimmerd je krijgt daar ook geen antwoord op omdat de EVOLUTEITHEORIE niet gaat over het ONTSTAAN van leven......![]()
Ik kan je iid van alles vertellen, maar in jouw geval heeft het toch geen zin. Misschien kan je mij vertellen waarom die god van jouw ineens is opgehouden [na miljoenen jaren] met het maken van nieuwe diersoorten; Werd hij moe? Waarom maakte hij de Dinosaurussen en heeft ze toen allemaal laten uitsterven?quote:Op donderdag 29 december 2005 11:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is inderdaad geen probleem. Mooie link trouwens.²
Nee, ik krijg eerst nog mijn gaten in de evolutietheorie.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:09 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Ik kan je iid van alles vertellen, maar in jouw geval heeft het toch geen zin. Misschien kan je mij vertellen waarom die god van jouw ineens is opgehouden [na miljoenen jaren] met het maken van nieuwe diersoorten; Werd hij moe? Waarom maakte hij de Dinosaurussen en heeft ze toen allemaal laten uitsterven?
Krijg ik hier nog antwoord op?
Wees en het wordt, daar kan nog een hele tijd overheen gaan. En is beschouwenlijker dan *ploep* en daar is het , zoals de beschijving in het oude testament.quote:Op donderdag 29 december 2005 10:53 schreef BansheeBoy het volgende:
Zoals je weet ben ik Moslim waarde ex-collega: "Wanneer Hij iets besluit, zegt Hij slechts: "Wees" en het wordt". Al-Bakarah vers117
²
Maar waarom de schepper de mug heeft uitgevonden is me niet helemaal duidelijk. Dat beest heeft geen functionele plaats in de natuur. Maar is wel een bron van ellende.quote:atheism 96%
Satanism 79%
Buddhism 71%
Islam 71% ( had ik wel verwacht, eigenlijk een paar % hoger)
Paganism 71%
agnosticism 71%
Judaism 54%
Hinduism 29%
Christianity 25%
Laatst hadden we het hier nog over, Waarom pis ik niet uit mijn teen? Als je dan toch een intelligent Design hebt waarom niet?quote:Op donderdag 29 december 2005 11:12 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wees en het wordt, daar kan nog een hele tijd overheen gaan. En is beschouwenlijker dan *ploep* en daar is het , zoals de beschijving in het oude testament.
Maar mijn geloof.... ehhhm
[..]
Maar waarom de schepper de mug heeft uitgevonden is me niet helemaal duidelijk. Dat beest heeft geen functionele plaats in de natuur. Maar is wel een bron van ellende.
Datgene wat jullie dus "natuurlijk selectie" noemen zou in principe de Schepper kunnen zijn? De Schepper wordt dus niet ontkent? Er moet immers een aansturing zijn (die volgens jou eigen zeggen verre van random is) intelligent is?quote:Op donderdag 29 december 2005 10:59 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Toeval is één, je vergeet dat selectie verre van random is.
[..]
Als we het over wetenschap hebben moet het aantoonbaar zijn of te toetsen zijn, als een simpele rekensom dit al weerlegd moet het toch geen probleem zijn dat een rationeel iemand dit in twijfel trekt?quote:Kans berekenen is leuk maar op een gegevenmoment een beetje zinloos.
En jij weet er nog veel minder van. Ik stel voor om dit soort posts te negeren.quote:Op donderdag 29 december 2005 10:59 schreef lionsguy18 het volgende:
maar ik heb wel duizend keer die aanhangers van het evolutie sprookje gevraagd waar het leven begon, maar nooit heb ik een antwoord gekregen.
Als je dat zelf ook eens doet hebben we een leuke discussie.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:04 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
.... dus misschien ben je bereid je inhoudelijk te mengen in de discussie en eens gaten in de evolutietheorie aan te wijzen?
De evolutietheorie ontkent ook helemaal geen schepper. Die conclusie mag je zelf trekken.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Datgene wat jullie dus "natuurlijk selectie" noemen zou in principe de Schepper kunnen zijn? De Schepper wordt dus niet ontkent? Er moet immers een aansturing zijn (die volgens jou eigen zeggen verre van random is) intelligent is?
Dat is het em juist, die rekensom zegt helemaal niks. De kans kan nog zo klein zijn, het blijft een kans. Dat jij daar met je kop niet bij kan betekent niet dat het onmogelijk is.quote:Als we het over wetenschap hebben moet het aantoonbaar zijn of te toetsen zijn, als een simpele rekensom dit al weerlegd moet het toch geen probleem zijn dat een rationeel iemand dit in twijfel trekt?
Bij het ontstaan van de zon. Zonder een zon was elk vorm van denkbaar leven uitgesloten. Organismen gedijen niet bij 0 Kelvin.quote:Op donderdag 29 december 2005 10:59 schreef lionsguy18 het volgende:
Geweldig zoals BSB argumenteert. Zo ken ik hem niet, maar het is wel een aangename verrassing.
Je ziet in dit topic dat gelovigen met feiten komen en aanhangers van het evolutie sprookje niets kunnen beantwoorden dan wat beledigende opmerkingen maken.
Het is maar een constatering hoor, maar ik heb wel duizend keer die aanhangers van het evolutie sprookje gevraagd waar het leven begon, maar nooit heb ik een antwoord gekregen.
Hebben we geprobeerd, maar we kwamen eigenlijk niet ver.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als je dat zelf ook eens doet hebben we een leuke discussie.²
Ow maar die kan ik je ook wel geven hoor. Gaten doen niks af aan de theorie. Sterker nog ik geloof dat evolutie nog veel sneller kan gebeuren [in een paar generaties].quote:Op donderdag 29 december 2005 11:10 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Nee, ik krijg eerst nog mijn gaten in de evolutietheorie.
Omdat je schoenen dan nat worden.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:15 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Laatst hadden we het hier nog over, Waarom pis ik niet uit mijn teen? Als je dan toch een intelligent Design hebt waarom niet?
Laat één ding duidelijk zijn; de evolutietheorie sluit een schepper als ontstaanswijze van het leven niet uit. Als sturingsmechaniek wordt het al moeilijker maar uitsluitsel is er niet; aanwijzingen dat er een intelligent sturingsmechaniek is zijn er niet dus logisch (volgens het welbekende scheermes) is het sturingsmechaniek niet intelligent. Overigens zijn de meeste natuurwetten niet random en toch ook niet intelligent; natuurlijke selectie heeft geen intelligentie nodig om te werken dus de stelling 'niet-random = intelligent' klopt voor geen meter.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:17 schreef BansheeBoy het volgende:
Datgene wat jullie dus "natuurlijk selectie" noemen zou in principe de Schepper kunnen zijn? De Schepper wordt dus niet ontkent? Er moet immers een aansturing zijn (die volgens jou eigen zeggen verre van random is) intelligent is?
Je kunt moeilijk stellen dat jouw stelling 'De kans op iets is heel klein dus nul.' wetenschappelijk is. Kansberekeningen zijn op sommige plekken heel handig en op andere absoluut onzinning. Als kansberekeningen absoluut zijn dan zou de hoofdprijs in de loterij al niet vallen.quote:Als we het over wetenschap hebben moet het aantoonbaar zijn of te toetsen zijn, als een simpele rekensom dit al weerlegd moet het toch geen probleem zijn dat een rationeel iemand dit in twijfel trekt?
Als ID nou eens met wetenschappelijke feiten zou komen, zou het nog wat kunnen worden. Nu is het alleen maar eenhype die iedereen (hopelijk) over 2 jaar vergeten is.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Omdat de wetenschap nog niet genoeg ontwikkeld is en wij van bepaalde zaken (nog) niet weten wat de reden is hoeft dat niet per definitie te zeggen dat er geen sprake is van een "Intelligent Design".
Banshee boy hello krijg ik nog antwoord op mijn vraag [inshalla]?quote:Op donderdag 29 december 2005 11:09 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Misschien kan je mij vertellen waarom die god van jouw ineens is opgehouden [na miljoenen jaren] met het maken van nieuwe diersoorten; Werd hij moe? Waarom maakte hij de Dinosaurussen en heeft ze toen allemaal laten uitsterven?
Krijg ik hier nog antwoord op?
Er zijn redelijk veel voorbeelden voor snelle evolutie. E. coli kan je binnen een paar generaties op een heel andere optimum temperatuur kijgen en ook kan je bacteriën C5 suikers laten verteren. Er zijn zelfs algen die in een weekend van ééncellig naar meercellig kunnen evolueren. Speedevo is 'vet kewl flippe trippe'.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:21 schreef Sapientiea het volgende:
Ow maar die kan ik je ook wel geven hoor. Gaten doen niks af aan de theorie. Sterker nog ik geloof dat evolutie nog veel sneller kan gebeuren [in een paar generaties].
Op mijn faculteit zit ook de afdeling microbiologie een van de profs vertelde me laatst dat er onderzoeken waren waarbij bacterieen binnen een paar generaties volledig veranderen als ze in een stress situatie geplaatst werden. Hun metabolisme veranderde compleet. Zal na de vakantie eens vragen waar dat gepubliceerd staat.
Dat is iid vet kewl man he!quote:Op donderdag 29 december 2005 11:32 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Er zijn redelijk veel voorbeelden voor snelle evolutie. E. coli kan je binnen een paar generaties op een heel andere optimum temperatuur kijgen en ook kan je bacteriën C5 suikers laten verteren. Er zijn zelfs algen die in een weekend van ééncellig naar meercellig kunnen evolueren. Speedevo is 'vet kewl flippe trippe'.
Ik wacht nog op een reactie van mijn weerlegging van zijn voorbeelden van 'gaten'.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:32 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Banshee boy hello krijg ik nog antwoord op mijn vraag [inshalla]?
quote:Op donderdag 29 december 2005 10:50 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Beter doorverwijzingen dan gekke quotes die nergens op slaan. Je hebt nog nergens iets tegen de evolutietheorie ingebracht. De Piltdownman is altijd discutabel geweest en nooit als bewijs voor menselijke evolutie aangedragen; de gene die 'hem' ontmaskerde als hoax was een neo-darwinistische onderzoeker. Een zielige poging tot quotemining over de Laetoli waarbij je vergeet dat de conclusie van Johanson en White was dat de voetafdrukken waarschijnlijk van een Australopithecus afarensis geweest waren. En dat is bij verre de 'moderne mens'. Je komt met een zwamverhaal over het opbouwen van een stad en dat daarom evolutie niet kanEn je blijft maar met rudimentaire organen smijten terwijl je laat zien dat je niet snapt wat rudimentair betekent en je laat zien dat je de evolutietheorie niet snapt.
De Schepper doet wat Hij wil wanneer Hij wil.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:32 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Bansheeboy hello krijg ik nog antwoord op mijn vraag [inshalla]?
quote:Op donderdag 29 december 2005 11:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De Schepper doet wat Hij wil wanneer Hij wil.²
Tuurlijk kunnen organische moleculen spontaan vormen. Dit is vaak zat in het lab uitgeprobeerd. Ze worden zelfs in de ruimte gevonden.quote:Op donderdag 29 december 2005 10:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Over Moleculen
De organische moleculen zijn zo ingewikkeld dat hun vorming onmogelijk
verklaard kan worden als toevalligheid, en het is duidelijk onmogelijk,
dat een organische cel door toeval gevormd kan worden.
Wat wil je hier zeggen? Dat er tien tot de 600ste mogelijke eiwitten zijn? So what?quote:Over DNA:
Een gemiddeld proteïne kan 300 aminozuren bevatten. Het DNA-gen dat dit
beheert, zal ongeveer 1000 nucleotiden in zijn keten bevatten. Omdat er vier
soorten nucleotiden in een DNA-keten zitten, ieder daarvan heeft 1000 verbindingen,
kunnen er 4 tot de 1000ste vormen bestaan. Met het gebruik van een
klein beetje algebra (logaritmes) kunnen we zien dat 4 tot de 1000ste gelijk staat
aan 10 tot de 600ste. De tien die zichzelf 600 maal vermenigvuldigt, geeft een
getal van een 1 gevolgd door 600 nullen! Dit getal is volledig voorbij ons voorstellingsvermogen.
Als je op de kans doelt dat een cel zich volledig in 1 keer vormt.. klopt. Dit hoeft dan ook niet zo te gebeuren. Het kan al met zoiets simpels als een reeks willekeurige aminozuren aan elkaar geregen die toevallig als catalyst werkten voor hun eigen vorming.quote:Zo'n kans is net zo goed 0 te noemen.
bij deze danquote:En probeer het aub "for the sake" van het topic inhoudelijk te houden, dat doe ik ook.Als alles wat ik zeg weerlegd wordt of is, komt dan met bewijzen, argumenten of quotes/links, daar is dit topic nl. voor.
²
Nicequote:Op donderdag 29 december 2005 12:01 schreef roobje het volgende:
Dit is ook een mooie; Er zijn bacteriën gevonden bij een legerbasis in de VS die een systeem geëvolueerd hebben dat bepaalde stoffen uit TNT kunnen metaboliseren. Deze stoffen zijn synthetisch en komen in de natuur niet voor. Het systeem waarmee de stoffen gemetaboliseerd worden is ook nog eens irreducible complex volgens de definitie van Behe. Ze hadden volgens de ID theorie dus niet geëvolueerd kunnen zijnMaar guess what.. het gebeurt toch! Theorie gefalsificeerd zou ik zeggen.
Hier staat het artikel: Evolution of catabolic pathways for synthetic compounds: bacterial pathways for degradation of 2,4-dinitrotoluene and nitrobenzene.
En zo zijn er nog veel meer voorbeelden: Toxin degradation pathways
Waarom evolueren ze dan erg "toevallig" de goede kant op?quote:Op donderdag 29 december 2005 12:15 schreef ATuin-hek het volgende:
En dat een cel in 1 keer kant en klaar zoals we ze nu kennen gevormd had moeten worden is simpelweg onzin.
[..]
Hoe verklaar je dan de rudimentaire organen die toch niet rudimentair blijken te zijn? Daar heb ik je nog niet over gehoord. Hoe verklaar je dan dat er fraude is gepleegd door graag geziene gasten in de evolutie-scene? Als hun theorie klopt is er toch geen fraude nodig?quote:Als je op de kans doelt dat een cel zich volledig in 1 keer vormt.. klopt. Dit hoeft dan ook niet zo te gebeuren. Het kan al met zoiets simpels als een reeks willekeurige aminozuren aan elkaar geregen die toevallig als catalyst werkten voor hun eigen vorming.
Selectiequote:Op donderdag 29 december 2005 12:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waarom evolueren ze dan erg "toevallig" de goede kant op?
Welke fraude bij welke graag geziene gast?quote:[..]
Hoe verklaar je dan de rudimentaire organen die toch niet rudimentair blijken te zijn? Daar heb ik je nog niet over gehoord. Hoe verklaar je dan dat er fraude is gepleegd door graag geziene gasten in de evolutie-scene? Als hun theorie klopt is er toch geen fraude nodig?
Het meest stabiele replicerende molecuul was selectioneel gezien de sterkste.quote:Hoe verklaar je "wetenschappelijk"(!) het begin van ons ontstaan? Het begin dus van de allereerste zgn. evolutie-actie.
Er is geen goede kant. Onder bepaalde omstandigheden overleefd cel A wel en B niet, B valt af. A is op dat moment de "goede" of in elk geval succesvolle kant.quote:Op donderdag 29 december 2005 12:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Geen idee waar je op doelt, maar wetenschappers zijn net mensen dus plegen ze ook wel eens fraude. (ongeacht of de achterliggende theorie wel of niet klopt)quote:[..]
Hoe verklaar je dan de rudimentaire organen die toch niet rudimentair blijken te zijn? Daar heb ik je nog niet over gehoord. Hoe verklaar je dan dat er fraude is gepleegd door graag geziene gasten in de evolutie-scene? Als hun theorie klopt is er toch geen fraude nodig?
Een bioloog zal je daar vast meer over kunnen vertellen, maar ik weet wel dat de evolutie theorie daar niks over zegt, die is van toepassing op bestaand leven.quote:Hoe verklaar je "wetenschappelijk"(!) het begin van ons ontstaan? Het begin dus van de allereerste zgn. evolutie-actie.
Ik vind dit antwoord niet verzadigend. Kun je concreet uitleggen wat jij bedoelt met selectie?quote:
O.a. de bekende amateur paleoantropoloog Charles Dawson en de evolutionistische bioloogquote:Welke fraude bij welke graag geziene gast?
[..]
Ja, maar dan vraag ik het nog een keer: Hoe zijn wij ontstaan? Laten we het wetenschappelijk en logisch houden: Hoe kan niets iets worden? Probeer mij, als leek zijnde, dit eens een uit te leggen op een concrete rationele manier.quote:Het meest stabiele replicerende molecuul was selectioneel gezien de sterkste.
quote:
Hoe bepaalt de cel of "selectie" welke kant de succesvolle kant is? En hoe is het hele begin van dit hele proces in werking gezet?quote:Op donderdag 29 december 2005 12:58 schreef Frezer het volgende:
[..]
Er is geen goede kant. Onder bepaalde omstandigheden overleefd cel A wel en B niet, B valt af. A is op dat moment de "goede" of in elk geval succesvolle kant.
[..]
quote:To argue with a man who has renounced his reason is like giving medicine to the dead.
Dat is een mooie.quote:Op donderdag 29 december 2005 13:31 schreef roobje het volgende:
Een uitspraak van Thomas Paine komt bij me op;
[..]
Die cel bepaald niks, die is toevallig succesvoller als z'n soortgenoten. Hoe dat precies in z'n werk gaat kun je heel makkelijk vinden als je een willekeurig evolutie topic op zoekt (volgens mij staat het ook in de wiki).quote:Op donderdag 29 december 2005 13:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Hoe bepaalt de cel of "selectie" welke kant de succesvolle kant is? En hoe is het hele begin van dit hele proces in werking gezet?
Vertel dan maar waar staat dat de evolutietheorie weergeeft waar alles is ontstaan? Dat beweerd men ook niet. open dan een ander topic ofzo.quote:Op donderdag 29 december 2005 10:59 schreef lionsguy18 het volgende:
Het gaat niet allemaal de goede kant op. Alleen diegene die de goede kant opgaan overleven en zal je dus terugzien. Die evolueert weer verder. Diegene die niet de goede kant op gingen en het dus niet overleven zie je dus ook niet meer terug.Het is dus niet toevavallig dat we de goede kant opgaan, het lijkt zo.quote:Op donderdag 29 december 2005 12:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Omdat die kant blijkbaar de beste kans tot overleven en genen doorgeven gaf.quote:Op donderdag 29 december 2005 12:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Tsja het blijven mensen. Die willen ook wel eens een shortcut naar beroemdheid nemen.quote:Hoe verklaar je dan de rudimentaire organen die toch niet rudimentair blijken te zijn? Daar heb ik je nog niet over gehoord. Hoe verklaar je dan dat er fraude is gepleegd door graag geziene gasten in de evolutie-scene? Als hun theorie klopt is er toch geen fraude nodig?
Korte versie zoals ik het zie. Door niet-biologische chemische reacties kunnen organische moleculen ontstaan. Aminozuren kunnen samen ketens vormen en vallen ook vanzelf weer uit elkaar. Doe dit lang genoeg achter elkaar en er ontstaat vanzelf een keten die de aanmaak van zichzelf weet te catalyseren. Deze zelf-replicerende moleculen krijgen dan snel de overhand. Dit zorgt er weer voor dat de bouwstenen langzaamaan wat schaarser worden. Ergens rond dit punt krijgt evolutie er vat op. Ketens maken niet altijd een exacte kopie en met deze mutaties begint er een selectie voor de keten die zich het meest succesvol voort weet te planten. Dingen die hierop zouden kunnen volgen zijn bijv een keten die een soort bijstofje weet te maken die de aanmaak van de 'moederketen' helpt of een stofje dat andere ketens sloopt en de bouwstenen daarvan gebruikt om zichzelf te repliceren. Voila de basis voor een compleet en complex biologisch systeem.quote:Hoe verklaar je "wetenschappelijk"(!) het begin van ons ontstaan? Het begin dus van de allereerste zgn. evolutie-actie.
Hij reageert misschien overdreven. Maar je weet niet waar je het over hebt met de evolutietheorie. Anders had je de vraag over het ontstaan van leven niet gesteld. Dat is namelijk een veel voorkomende fout, dat men dnkt dat het ontstaan van leven er door wordt verklaard.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:05 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Het bekende bash antwoord. Niets nieuws onder de zon.
Ik ben al weg, blijft lekker dromen over je mooie sprookjes want antwoorden verwacht ik hier toch niet.
![]()
De natuur stuurt helemaal niets. Evolutie is toeval. Weet je hoe lang ik gisteren op een 6 heb moeten wachten tijdens een potje Risk?!?quote:Op donderdag 29 december 2005 14:07 schreef BansheeBoy het volgende:
Waarom moet het dan zo lang duren die evolutie? Als de natuur nu behoefte heeft aan een ingreep, bv. vanwege de smog en het gat in de ozonlaag, dan moet volgens dat principe de natuur gelijk ingrijpen. En dat zie ik zo 1, 2, 3 niet om mij heen gebeuren.
Zie hierboven enzo..quote:Op donderdag 29 december 2005 14:07 schreef BansheeBoy het volgende:
Waarom moet het dan zo lang duren die evolutie? Als de natuur nu behoefte heeft aan een ingreep, bv. vanwege de smog en het gat in de ozonlaag, dan moet volgens dat principe de natuur gelijk ingrijpen. En dat zie ik zo 1, 2, 3 niet om mij heen gebeuren. De omstandigheden waarin een cel door kan of niet door kan moeten ook al bestaan, hoe zijn die omstandigheden ontstaan? Er moet ergens een begin zijn, waar is dat begin, waarom beantwoordt niemand deze vraag?
Ga je vraag beantwoorden. Ik denk dat je de snelheden maar relatief moet zijn. De aarde is hartstikke oud. Al zou de aanpassing een paar eeuwen duren dan gaat dat gezien de tijd dat de aarde bestaat nog super snel. Aanpassingen aan je eigen lichaam kunnen snel gaan. In de tijd dat wij zelf leven. Dat de natuur reageert duurt voor ons gevoel lang. De veranderingen die nu optreden duren in ons perspectief ook lang.quote:Op donderdag 29 december 2005 14:07 schreef BansheeBoy het volgende:
Waarom moet het dan zo lang duren die evolutie? Als de natuur nu behoefte heeft aan een ingreep, bv. vanwege de smog en het gat in de ozonlaag, dan moet volgens dat principe de natuur gelijk ingrijpen. En dat zie ik zo 1, 2, 3 niet om mij heen gebeuren. De omstandigheden waarin een cel door kan of niet door kan moeten ook al bestaan, hoe zijn die omstandigheden ontstaan? Er moet ergens een begin zijn, waar is dat begin, waarom beantwoordt niemand deze vraag?
Weetje! stiekem.. is dit een evolutie topic.quote:Op donderdag 29 december 2005 14:39 schreef lionsguy18 het volgende:
edit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |