abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37089743
Waarom evolutie #3
Waarom Evolutie #4
Waarom Evolutie #5
Waarom Evolutie #6
Waarom Evolutie #7

Vis met pootjes is 'missing link' (deel 2)
Vis met pootjes is 'missing link'

Er mag altijd verwezen worden naar de Fok Evolutie Wiki

Nieuwe topic, hou het inhoudelijk, gelieve voor alle creationisten niet hier over het heilige geschrift discussieren, maar een ander topic openen..

Game on!

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2006 11:03:05 ]
pi_37089795
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Is er wel een wetenschappelijke visie over iets dat beweging in stand houd?
Het behoud van energie De huidige inzichten laten wel zien dat het universum niet altijd zo blijft zoals het nu blijft; sterren zetten massa om in straling, de uitdijing zorgt ervoor dat op een gegeven moment materie steeds moeilijker zal kunnen samenklonteren tot nieuwe sterren, en het toekomstbeeld van het universum wordt daarmee nogal kil.
pi_37089855
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:04 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Het behoud van energie De huidige inzichten laten wel zien dat het universum niet altijd zo blijft zoals het nu blijft; sterren zetten massa om in straling, de uitdijing zorgt ervoor dat op een gegeven moment materie steeds moeilijker zal kunnen samenklonteren tot nieuwe sterren, en het toekomstbeeld van het universum wordt daarmee nogal kil.
Hetgene wat ook mogelijk evolutie beinvloedt of zelfs leven op aarde zou kunnen laten stoppen, bedoel ooit moet die straling ook aarde bereiken toch, wat geen positief effect zal creeren?
pi_37089893
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hetgene wat ook mogelijk evolutie beinvloedt of zelfs leven op aarde zou kunnen laten stoppen, bedoel ooit moet die straling ook aarde bereiken toch, wat geen positief effect zal creeren?
de zon is ook een ster en de straling ervaren wij elke dag weer
gelukkig hebben we een atmosfeer die enige bescherming biedt.
pi_37089950
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:08 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

de zon is ook een ster en de straling ervaren wij elke dag weer
gelukkig hebben we een atmosfeer die enige bescherming biedt.
Van Haus zijn reactie begreep ik dat de straling zou stijgen?
pi_37090015
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nou ja, de straling van de Zon zal na een paar miljard jaar dodelijk worden; de zon zal uitdijen en leven zal niet meer mogelijk zijn. Als er hier "in de buurt" een supernova zou plaatsvinden, dan kan dat al het leven op aarde wegvagen inderdaad. De straling van andere sterren is hier allang gekomen, getuige het feit dat jij 's nachts een sterrenhemel ziet, maar die straling is niet dodelijk ofzo. Maar dit heeft niet meer zoveel met evolutie te maken, maar meer met sterrenkunde
pi_37090068
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:13 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Maar dit heeft niet meer zoveel met evolutie te maken, maar meer met sterrenkunde
Niet helemaal, ik vraag me af wanneer die stralen steeds vaker en sterker richting de aarde komen het evolutie-proces/waarneming zou veranderen voor komende generaties?
pi_37090285
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niet helemaal, ik vraag me af wanneer die stralen steeds vaker en sterker richting de aarde komen het evolutie-proces/waarneming zou veranderen voor komende generaties?
als de straling erger wordt verandert de woonomgeving. de vraag is dan in hoeverre de mensheid dit kan overleven. als dat niet het geval is zal er misschien een andere groep wel overleven. bv. zeedieren, of dieren in grotten, die minder onder invloed van die straling staan. mensen kunnen natuurlijk ook binnen blijven. hoe dan ook, het ligt maar net aan de precieze invloed van die straling.

uiteindelijk kunnen we ons heel erg gaan focussen op deze mogelijke verandering, maar wat de uiteindelijke gevolgend daarvan zijn dat weten we nog niet.
pi_37090590
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:26 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

als de straling erger wordt verandert de woonomgeving. de vraag is dan in hoeverre de mensheid dit kan overleven. als dat niet het geval is zal er misschien een andere groep wel overleven. bv. zeedieren, of dieren in grotten, die minder onder invloed van die straling staan. mensen kunnen natuurlijk ook binnen blijven. hoe dan ook, het ligt maar net aan de precieze invloed van die straling.

uiteindelijk kunnen we ons heel erg gaan focussen op deze mogelijke verandering, maar wat de uiteindelijke gevolgend daarvan zijn dat weten we nog niet.
Wat ik nu ga vragen is echt niet retorisch bedoeld ofzo, maar de mens zou misschien toch wel door manier van onderzoek evolutieproces versnellen om zich aan te passen dan?
pi_37090787
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

We weten in ieder geval het effect van straling op menselijk DNA, en deze mutaties zullen denk ik genetisch worden doorgegeven. Wat de evolutionaire gevolgen zijn van een veranderende omgeving door bv straling, daar zal vast wel onderzoek naar zijn geweest, maar ikzelf zou die gevolgen zo 123 niet precies kunnen formuleren.
pi_37090808
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat ik nu ga vragen is echt niet retorisch bedoeld ofzo, maar de mens zou misschien toch wel door manier van onderzoek evolutieproces versnellen om zich aan te passen dan?
het is niet retorisch, maar wel speculatief
pi_37090861
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:45 schreef Haushofer het volgende:

[..]

We weten in ieder geval het effect van straling op menselijk DNA, en deze mutaties zullen denk ik genetisch worden doorgegeven. Wat de evolutionaire gevolgen zijn van een veranderende omgeving door bv straling, daar zal vast wel onderzoek naar zijn geweest, maar ikzelf zou die gevolgen zo 123 niet precies kunnen formuleren.
Mogelijk achterwaarts evolutie?
pi_37090868
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:45 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

het is niet retorisch, maar wel speculatief
Wat denk je er zelf over?
pi_37090896
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mogelijk achterwaarts evolutie?
als je uitgaat van een doel kun je hierover spreken. evolutie is aanpassing aan de omgeving. niet een naar een doel toewerkend proces.
pi_37090918
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat denk je er zelf over?
ik denk er zelf over dat we op sommige zaken misschien best een oplossing weten te vinden om zo de soort langer in stand te houden, in andere gevallen niet
pi_37090948
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:48 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

als je uitgaat van een doel kun je hierover spreken. evolutie is aanpassing aan de omgeving. niet een naar een doel toewerkend proces.
Nee bedoelde niet met een doel, maar dat stralingen zo beinvloeden dat alles terug wordt gedraaid? Op 4 poten lopen bijv?
pi_37091022
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee bedoelde niet met een doel, maar dat stralingen zo beinvloeden dat alles terug wordt gedraaid? Op 4 poten lopen bijv?
dat is weer speculeren. straling beschadigd het DNA. Of op 4 poten lopen een gevolg kan zijn van beschadigd DNA weet ik niet. Ik denk eerder dat je dan moet denken aan een beschadigde motoriek.
pi_37091084
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:49 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

ik denk er zelf over dat we op sommige zaken misschien best een oplossing weten te vinden om zo de soort langer in stand te houden, in andere gevallen niet
Al betekent het wel zoals jij hier boven beschreef dat we een oplossing moeten vinden door binnen te blijven?
pi_37091094
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:52 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

dat is weer speculeren. straling beschadigd het DNA. Of op 4 poten lopen een gevolg kan zijn van beschadigd DNA weet ik niet. Ik denk eerder dat je dan moet denken aan een beschadigde motoriek.
Handicap?
pi_37091096
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Al betekent het wel zoals jij hier boven beschreef dat we een oplossing moeten vinden door binnen te blijven?
ja, maar waar wil je naartoe met dit verhaal ?
pi_37091162
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:55 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

ja, maar waar wil je naartoe met dit verhaal ?
Een komeet die langs de aarde vliegt zie je vaak op het nieuws, vraag me af wat voor soort gevolgen zulke dingen kunnen hebben voor komende generaties.
pi_37091193
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Een komeet die langs de aarde vliegt zie je vaak op het nieuws, vraag me af wat voor soort gevolgen zulke dingen kunnen hebben voor komende generaties.
Als deze gewoon langsvliegt weinig tot niks. Maar ik snap ook niet waar je heen wilt
pi_37091237
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Handicap?
lijkt me wel ja. maar goed als dat een voordeel is om te overleven in een bepaalde omgeving
pi_37091248
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:58 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Als deze gewoon langsvliegt weinig tot niks. Maar ik snap ook niet waar je heen wilt
Evolutie heeft mogelijk geen doel snap ik, maar wat de formule van evolutie vormt tot zo een succes en wat evolutie kan beinvloedden, gevaar van binnen als buiten
pi_37091319
quote:
Op woensdag 19 april 2006 12:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Evolutie heeft mogelijk geen doel snap ik, maar wat de formule van evolutie vormt tot zo een succes en wat evolutie kan beinvloedden, gevaar van binnen als buiten
wat bedoel je ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')