Dat laatste neem je terug Marsepeinquote:Op vrijdag 21 april 2006 07:37 schreef Marsepein het volgende:
Ik wens je werkelijk waar heel veel succes. Ik leef met je mee, door spijker- en door schroefgaten, tot in IKEA. Amen.
quote:Op vrijdag 21 april 2006 08:21 schreef sanger het volgende:
teeeeeeeeeeeeeeeeeveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeepeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Het was een pesterijtje, maar ik neem het terug .... (Zie de editquote:Op vrijdag 21 april 2006 08:18 schreef Automatic_Rock het volgende:
Dat laatste neem je terug Marsepein![]()
Je gaat toch niet iemand naar de hel wensen, en dan nog vrolijk 'amen' roepen ook
quote:Op vrijdag 21 april 2006 08:40 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Het was een pesterijtje, maar ik neem het terug .... (Zie de edit)
Welnu, d'n foto's:quote:Op vrijdag 21 april 2006 08:41 schreef Cybersijp het volgende:
Laat maar komen die pics AR ! en gefeliciflapstaart met je eigen knutselopject![]()
Is dat jouw auto die Aerodeck??? Best mooi met die lakquote:Op vrijdag 21 april 2006 08:55 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Welnu, d'n foto's:
[afbeelding]
huisje
mooi klusobject!!!quote:Op vrijdag 21 april 2006 08:55 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Welnu, d'n foto's:
[afbeelding]
huisje
[afbeelding]
van de trap een inkijk in de 'grote' slaapkamer, links de deur van de douche
[afbeelding]
Er lag nog een stukje zeep in de keuken
[afbeelding]
Eigen haard is....
[afbeelding]
Vanaf het raam aan de voorkant richting tuinkamer gekeken
[afbeelding]
En anders om..
[afbeelding]
De keuken die er nu nog in zit...
[afbeelding]
De 'kelder'
[afbeelding]
[afbeelding]
De tuinkamer
[afbeelding]
Idd, stoer ding. En best snel ook.quote:Op vrijdag 21 april 2006 08:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Is dat jouw auto die Aerodeck??? Best mooi met die lak![]()
Klussen...quote:Op vrijdag 21 april 2006 07:09 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ja, hier ben ik dan weer
Al een topic vol, en ik had nog niet eens een huis
Maar nu heb ik hem dan toch. Foto's van het huis volgen snel
Voor nu alvast wat fotootjes van de notaris:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De sleutels
Zo, en dan ga ik nu even wat oude kleren aan doen, en dan voor het eerst echt mijn huisje binnen stappen. Wees niet ongerust, de camera gaat mee
PS
'Budget klussing' is inderdaad geen goed Nederlands, en ook geen goed Engels. Maar als TTK-mod heb je bepaalde vrijheden...
Zelfde ervaring. Veel minder stookkosten en het is veel prettiger warm dan met CV. Ook wordt je lucht niet zo droog in huis.quote:Op vrijdag 21 april 2006 09:30 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb geen last van onverwarmde delen (al heb ik geen kachel in mijn slaapkamer - maar die zou ik toch nooit aansteken), ik heb twee kachels in mijn - ruime - woonkamer en eentje ervan stookt het moeiteloos warm. De katten vinden het heerlijk om zo'n beetje in de kachel te liggen, die vlammen zijn een stuk gezelliger dan zo'n domme witte radiator en het scheelt echt scheppen met geld. Ik had in mijn tweekamerflat met CV veel meer stookkosten dan in mijn complete huis nu. Gasverbruik van rond de 1200 kuub in de flat naar rond 900 nu.
Nostalgiequote:Op vrijdag 21 april 2006 10:21 schreef Claudia_x het volgende:
Het huis doet me trouwens denken aan het huis waarin ik ben opgegroeid:
[afbeelding]
En mijn vader had ookal een idiote auto:
[afbeelding]
Wij hebben ook zo een kelder, in 1 woord ideaalquote:
wij ook!quote:Op vrijdag 21 april 2006 10:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Wij hebben ook zo een kelder, in 1 woord ideaalje wilt niet weten hoeveel bier boodschappen erin past
quote:Op vrijdag 21 april 2006 08:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Is dat jouw auto die Aerodeck??? Best mooi met die lak![]()
Jullie herkennen de autoquote:Op vrijdag 21 april 2006 09:02 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Idd, stoer ding. En best snel ook.
Gaskachel in de woonkamer blijft idd zitten. Voor de rest van het huis wil ik misschien wel cv doen..quote:Op vrijdag 21 april 2006 09:13 schreef Isabeau het volgende:
Huisje met héél veel potentie, leuk!En naar Rewimo luisteren wat betreft de gaskachel!
Hebben ze nou een koelkast en wasmachine achtergelaten?
Idd veel werk. Ik ga dan ook uit van 5 jaarquote:Op vrijdag 21 april 2006 10:02 schreef Brighteyes het volgende:
Oh my!Dat gaat nog een heleboel werk worden!
Maar wel leuk werk!![]()
Veel klusplezier!
Uiteraard inquote:Op vrijdag 21 april 2006 10:05 schreef Cosworth het volgende:
Leuk huisje. In Oss? Je gaat er wel veel aan verbouwen zeker?
Dat is idd het plan!quote:Op vrijdag 21 april 2006 10:11 schreef Puckzzz het volgende:
ga je dat raam naar de tuinkamer uitbreken en een paar mooie ouderwetse schuifdeuren erin doen?
wederom offtopic, maaruh.., zijn dit filmstills Claudia??quote:Op vrijdag 21 april 2006 10:21 schreef Claudia_x het volgende:
Het huis doet me trouwens denken aan het huis waarin ik ben opgegroeid:
[afbeelding]
En mijn vader had ookal een idiote auto:
[afbeelding]
Uhmm, er komt geen nieuwe keuken.., maar een 2ehands keuken. Vandaar de term 'budget klussing'quote:Op vrijdag 21 april 2006 10:36 schreef Étoile het volgende:
Ik moest lachen om het zeepje
Maar zo te zien lijkt het echt een huisje met heel veel potentie! En wanneer komt je nieuwe keuken?
Het is een nogal exclusieve auto, dus herkennen jazeker. Al kan ik me voorstellen dat iemand hem verward met een Volvo.quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
Multireply:
[..]
[..]
Jullie herkennen de auto
Dat doet mijn Honda-hart plezier!! Hij is al vaak genoeg uitgescholden voor een Volvo![]()
uhmm, dit is geen PTA he?? hmm, ontopic dan maar weer
Misschien (laten) ophogen met een gietvloer. Is echter wel afhankelijk van het totale verschil. Als het 1 cm is is dat goed te doen. Als het meer dan 2 cm is kun je het laten smeren met een zandcementlaag, als je een betonnen ondergrond hebt.quote:Alleen het blijk nu dat de vloer van de tuinkamer enkele centimeters lager ligt dan de woonkamer...
En ik wou zo graag de vloer door laten lopen...
ff kijken hoe we dat gaan oplossen
Verander de term budget-klussen maar in gratis-klussenquote:Op vrijdag 21 april 2006 12:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
Oja, over die keuken van 100 euro.
Die mensen hebben hem nu gedemonteerd, en het blijkt dat de onderkastjes aan de achterkant een beetje rot zijn.
Gevolg: ik mag de keuken, inclusief oven+gasfornuis gratis ophalen
Over 2 weken gaan we er dus heen, en ik denk dat ik het gewoon mee neem. De bovenkastjes zijn sowieso goed, en alle deurtjes ook
Als die rotheid echt te erg is, dan koop ik wel een paar universele onderkastjes, en dan zet ik de deurtjes wel over
Beton krijg je nooit vlak genoeg, dat is te grof. Hangt een beetje van de ondergrond af. Die platen is ook een goede oplossing als het een houten vloer is.quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:11 schreef Puckzzz het volgende:
dat met die vloer is toch niet zo'n punt?
je kan een soort drempel maken van dezelfde vloerdelen maar dan loopt het ietsje schuin af (wel uitglij gevaar) en anders moet je de vloer van de tuinkamer ophogen met vloerplaten of beton afhankelijk van het verschil in cm's of denk ik nu echt veel te blont?![]()
Naja ik bedoel dus dat egalisatiecement (beton weetikveel) dat hebben wij zelf ook gebruikt in de kelder. Is vrij dun en egaliseert de vloer dus, maar doordat het dun is kan je er niet echt hoogteverschillen mee weghalen. Je zult dan toch eerst een hardere laag van iets moeten storten om 'm daarna te egaliseren.quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:13 schreef sanger het volgende:
[..]
Beton krijg je nooit vlak genoeg, dat is te grof. Hangt een beetje van de ondergrond af. Die platen is ook een goede oplossing als het een houten vloer is.
Dat is een gietvloer inderdaad. Ook wel egaline genoemd. Daarmee kun je perfect hoogteverschillen wegwerken tot max. 2 cm. Immers de vloer egaliseert zichzelf.quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:15 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Naja ik bedoel dus dat egalisatiecement (beton weetikveel) dat hebben wij zelf ook gebruikt in de kelder. Is vrij dun en egaliseert de vloer dus, maar doordat het dun is kan je er niet echt hoogteverschillen mee weghalen. Je zult dan toch eerst een hardere laag van iets moeten storten om 'm daarna te egaliseren.
Dat moet ik nog even kijken, maar het zal wel rond de 2 centimeter zijn denk ikquote:Op vrijdag 21 april 2006 12:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat is een gietvloer inderdaad. Ook wel egaline genoemd. Daarmee kun je perfect hoogteverschillen wegwerken tot max. 2 cm. Immers de vloer egaliseert zichzelf.
Maar alles ia afhankelijk van het hoogteverschil.
AR wat is het hoogteverschil, op het diepste punt tov hoogste punt? En wat is de ondergrond?
Stali!!quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:21 schreef Stali het volgende:
AR, veel geluk en succes!
Zo'n beetje alles moet vervangen worden Vonkquote:Op vrijdag 21 april 2006 13:25 schreef Vonkenboer het volgende:
Op elektrisch gebied ook nog wat van plan ?
*Standaard vonkie vraag*
Die is al lang weg, al voor het muurtje weg wasquote:
goedzoquote:Op vrijdag 21 april 2006 20:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Die is al lang weg, al voor het muurtje weg was
Helemaal een installatie naar wens of gewoon vervangen wat er op dit moment gemonteer is ?quote:Op vrijdag 21 april 2006 19:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Zo'n beetje alles moet vervangen worden Vonk
Maar gelukkig kan ik dat zelf
Inderdaad.quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
wederom offtopic, maaruh.., zijn dit filmstills Claudia??
Das alweer een berg puin. Ikzelf haat puin en rumoer maar moet er zelf ook binnenkort aan geloven dus dit is wel een meeleef topic. Hè AR, hoe ga je de verbouwing aanpakken? Wat ik wil vragen is of je er al gaat wonen tijdens de verbouwing of dat je er pas intrekt als het 'af' is. Dat is best wel een verschil van aanpak. Een huis waarin je woont doe je het beetje bij beetje maar een net gekocht huis waarin je nog niet hoeft te wonen gaat vaak eerst helemaal aan gort.quote:Op vrijdag 21 april 2006 20:18 schreef Automatic_Rock het volgende:
Heel ff snel, 2 foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
Alles Vonk, alles.quote:Op vrijdag 21 april 2006 22:02 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Helemaal een installatie naar wens of gewoon vervangen wat er op dit moment gemonteer is ?![]()
m.a.w. wat allemaal precies
Voor 1 Mei moet ik weg hier (waar ik nu woon dus). En het verbouwen en klussen gaat ongeveer 5 jaar duren (=schatting)quote:Op vrijdag 21 april 2006 23:55 schreef Stali het volgende:
[..]
Das alweer een berg puin. Ikzelf haat puin en rumoer maar moet er zelf ook binnenkort aan geloven dus dit is wel een meeleef topic. Hè AR, hoe ga je de verbouwing aanpakken? Wat ik wil vragen is of je er al gaat wonen tijdens de verbouwing of dat je er pas intrekt als het 'af' is. Dat is best wel een verschil van aanpak. Een huis waarin je woont doe je het beetje bij beetje maar een net gekocht huis waarin je nog niet hoeft te wonen gaat vaak eerst helemaal aan gort.
Uhmm, wat zijn gekke dingen Obli??quote:Op zaterdag 22 april 2006 08:13 schreef Oblivion het volgende:
Of je maakt een drempel van de vlag van formule 1...![]()
Ben je eigenlijk van plan er gekke dingen in te doen?
Of rustig en serene dingen?
Ik heb wel iets van een zolder ja, maar hij is te laag om er te staan helaas..quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:03 schreef vicz het volgende:
Herkenbaar huis. Heb je ook nog een zolder? En hoe stijl zijn je trappen eigenlijk?
Zeg ik, je zit met een drempel, je bent gek van Formule...quote:Op zondag 23 april 2006 09:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Uhmm, wat zijn gekke dingen Obli??
Hmm, een wandschildering is idd een optiequote:Op zondag 23 april 2006 09:13 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Zeg ik, je zit met een drempel, je bent gek van Formule...
Do the math...![]()
Of een gewolkt plafond...
Grote wandschildering?
Zulke dingen.![]()
Okequote:Op zondag 23 april 2006 09:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat kun je met een harde borstel en een scheut chloor weer perfect schoonkrijgenquote:Op zondag 23 april 2006 09:42 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nog een vraagje voor jullie:
Dit is de muur van de tuinkamer:
[afbeelding]
Dit was dus ooit de oude buitenmuur, voordat de aanbouw er bij kwam. Anyway, ik wou dus geen schrootjes nemen, maar gewoon deze muur weer gaan verven..
Alleen zoals je ziet is hij erg vuil.
Kan ik hier gewoon met een sopke overheen, en dan gaan schilderen?? Of heb ik hier zwaardere schoonmaakmiddelen voor nodig??
Maak er een BBQ van!quote:Op zondag 23 april 2006 09:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
Eventjes wat nieuwe foto's plaatsen:
[afbeelding]
<knip>
Misschien met een behangafstomer, met daarin een scheut chloor of ammoniak, kapje op en gaan? Iemand met een harde borstel achter je aan....quote:Op zondag 23 april 2006 09:42 schreef Automatic_Rock het volgende:
[afbeelding]
Dit was dus ooit de oude buitenmuur, voordat de aanbouw er bij kwam. Anyway, ik wou dus geen schrootjes nemen, maar gewoon deze muur weer gaan verven..
Kan ik hier gewoon met een sopke overheen, en dan gaan schilderen?? Of heb ik hier zwaardere schoonmaakmiddelen voor nodig??
Hier zou ik als ik jou was heel snel wat aan doen. Draden in de centraaldoos even loshalen en terug trekken. Is er wel een aardlekschakelaar/automaat geplaatst?quote:
ach, ze hebben het nog erger gedaan:quote:Op zondag 23 april 2006 09:43 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Oke![]()
![]()
Foto's zeggen meer dan woorden he
Die laatste is gewoon erg die wandcontactdoos aangesloten met een tweelingsnoertje![]()
Laat ik de nen1010 er maar niet naast leggen he
Ach, dan is een drempel in je eigen huis juist leuk...quote:Op zondag 23 april 2006 09:15 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hmm, een wandschildering is idd een optie
En ja, ik hou wel van formule1, alleen m'nheeft er een hekel aan
Elektrisch op de boerse manier..quote:Op zondag 23 april 2006 10:14 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
ach, ze hebben het nog erger gedaan:
sleuf in de muur slijpen, tweelingsnoertjer erin, en weer dichtsmeren![]()
![]()
Maak je maar geen zorgen. Die wordt ook spoedig afgekoppeld. Maar ik heb hem nu nog ff nodigquote:Op zondag 23 april 2006 19:25 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Elektrisch op de boerse manier..
Het maakt niet uit hoe het werkt; als het maar werkt![]()
![]()
![]()
Dat ene halve centraaldoosje op de foto had ik echt spoedig afgekoppeld die is echt levensgevaarlijk
Dat ding doet mij denken aan de badkamer van mijn opa en oma in het huis waar ze tot een jaar of 20 geleden in gewoond hebben.quote:Op zondag 23 april 2006 09:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
Oh, en ik zag dat ik verwarming heb ik de badkamer:
[afbeelding]![]()
quote:Op zondag 23 april 2006 09:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
Oh, en ik zag dat ik verwarming heb ik de badkamer:
En dan nu nog wat foto's voor Vonkie
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Neem geen OSB maar underlayment, dat is stijver en buigt minder door. Het is ook veel minder vochtgevoelig.quote:Op maandag 24 april 2006 11:19 schreef Automatic_Rock het volgende:
Vandaag zal ik het laatste rijtje stenen er uit hakken. En dan kan ik het hoogteverschil pas echt goed zien (en meten).
Ik denk dat ik de vloer van de tuinkamer ga ophogen met OSB-platen. Dan kan ik tussen de platen ook meteen pvc pijp leggen voor de nieuwe electra
Ik ben nu nog op m'n werk. Maar vanmiddag ben ik vrij en kan ik klussen!!
Dan kan ik meteen het resultaat van het schilderwerk van gisteren zien
Bij de meeste bouwmarkten kun je ook zoutzuur oplossingen kopen van 30%. Met een harde borstel (van stoffer en blik) erover heen smeren. Of anders 1 van de eerder genoemde manieren. Zoutzuur is alleen iets agressiever waardoor het vooral voor het vuil van buiten misschien iets beter is.quote:Op zondag 23 april 2006 09:42 schreef Automatic_Rock het volgende:
[afbeelding]
18 mm Underlayment, ongeveer 10 tot 12 ¤uro per m2.quote:Op maandag 24 april 2006 11:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nee, het is echt de tuinkamer die lager ligt
Als ik dat onderste rijtje stenen er uit heb dan kan ik er wel een foto van maken denk ik
De tuinkamer heeft een betonnen vloer trouwens Marsepein, dus dan zal OSB niet doorbuigen.. Maar qua vocht heb je misschien wel een punt..
Wat kost underlayment eigenlijk??
Zijn geen vaste normen of reges voor eigenlijk; in de praktijk zijn er weinig leidingen (van de electra of cv) die 5 cm onder de vloer liggen hoorquote:Op maandag 24 april 2006 13:38 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ik dacht dat leidingen in de vloer minstens 5 cm diep moesten liggen, maar dat is als je het zelf doet en weet waar het ligt niet zo heel belangrijk.
als buizen in stortvloer liggen dan liggen ze echt wel dieper als 5 cm in beton, er komt namelijk ook nog smeervloer overheen....... die is meestal ook nog wel wat cm'ers dik.....quote:Op maandag 24 april 2006 17:05 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Zijn geen vaste normen of reges voor eigenlijk; in de praktijk zijn er weinig leidingen (van de electra of cv) die 5 cm onder de vloer liggen hoor
Cm of 3 is meestal in de praktijk uberhaupt het maximaal haalbare; is het niet mogelijk om die leidingen door een eventueel onderliggende kruipruimte te halen ?![]()
Er staat hier nog steeds bier voor je..., al een half jaartje geloof ik..quote:Op maandag 24 april 2006 15:07 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik bedoel; daar kan je een mooi feest houden!
Nog steeds?quote:Op maandag 24 april 2006 19:33 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Er staat hier nog steeds bier voor je..., al een half jaartje geloof ik..
I'm telling U....quote:Op maandag 24 april 2006 19:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nou, het hoogteverschil is 32mm, oftelwel 3,2cm
Daar wordt AR niet vrolijk van. Een OSB plaat op de vloer leggen is dus geen optie, want dan kom ik nog steeds 14mm te kort... Dus dat wordt dan een raamwerk van latten er onder leggen...
Of smeren idd. Maar ik ben bang dat dat erg duur wordt. Vooral omdat ik dat niet zelf kan (denk ik..)
Ik wil juist geen drempelquote:Op maandag 24 april 2006 19:46 schreef Oblivion het volgende:
[..]
I'm telling U....
Een oplopende drempel, geblokt!![]()
Is ook niet echt een drempel...quote:
Lijkt me vooral handig om op je smoel te gaan als je met een twee kopjes koffie of een dienblad rondloopt ofzo..quote:Op maandag 24 april 2006 20:03 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Is ook niet echt een drempel...![]()
Maar wel verschil van level...
'sparen' is een theorie die in de praktijk toch anders uitpakt...quote:Op maandag 24 april 2006 23:43 schreef Marsepein het volgende:
Ik ben ff wat opties aan het zoeken moment.
Als je rachelwerk maakt met vloerplaten (Underlayment) kun je dmv vulblokjes e.e.a. mooi uitvullen. Je kunt het eventueel los van het beton leggen (Wel op regelmatige plekken een dot kit).
Dat is denk ik de makkelijkste en goedkoopste manier.
En hoewel je topic 'Budget Klussing' heet, ben ik voorstander om hoogwaardige materialen te kiezen, dus liever sparen en dan meer geld uitgeven voor een hoogwaardig product dan voor een goedkoper product kiezen en toch zo hier en daar een consessie doen die je eigenlijk niet wilt. Dus misschien is afsmeren een optie (Kan er meteen vloerverwarming in, alleen de buizen dan he ... later aansluiten)
Wees dan ook duidelijkquote:Op dinsdag 25 april 2006 07:46 schreef Oblivion het volgende:
Ik heb net niet over een drempel, mannen!![]()
Ja, godver...quote:Op dinsdag 25 april 2006 07:55 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Wees dan ook duidelijk
vrouwen en drempels..
Teken het dan!!!quote:Op dinsdag 25 april 2006 07:59 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ja, godver...![]()
Ik zie het zo voor me...Waarom jij niet...![]()
Maar jehoudt niet van formule 1, dus het houdt toch op.
![]()
Ik zien um babequote:Op dinsdag 25 april 2006 08:17 schreef Oblivion het volgende:
Tekenen?
Hmm....Ik kan je misschien uitleggen wat ik bedoel.
Hoe het moet heb ik geen idee van nog.
Je hebt de vloer in je voorkamer en je vloer in de tuinkamer.
Daar zit verschil tussen.
Ik zie dan een strakke dik gelakte houten vloer, de geblokte finish streep overlopend naar de tuinkamer ook met een vloer, maakt niet wat dat wordt.
Zal niet makkelijk zijn, het moet namelijk vloeiend.
Dit is ook wat ik bedoel met gekke leuke dingen verwerken in je huis.
Zie jij het ook dude?![]()
Die vloerverwarming kun je vergeten als je het laat smeren met een zand/cementlaag. Dan moet de laag namelijk minimaal 5 cm dik zijn, en dat red je dus niet.quote:Op maandag 24 april 2006 23:43 schreef Marsepein het volgende:
Ik ben ff wat opties aan het zoeken moment.
Als je rachelwerk maakt met vloerplaten (Underlayment) kun je dmv vulblokjes e.e.a. mooi uitvullen. Je kunt het eventueel los van het beton leggen (Wel op regelmatige plekken een dot kit).
Dat is denk ik de makkelijkste en goedkoopste manier.
En hoewel je topic 'Budget Klussing' heet, ben ik voorstander om hoogwaardige materialen te kiezen, dus liever sparen en dan meer geld uitgeven voor een hoogwaardig product dan voor een goedkoper product kiezen en toch zo hier en daar een consessie doen die je eigenlijk niet wilt. Dus misschien is afsmeren een optie (Kan er meteen vloerverwarming in, alleen de buizen dan he ... later aansluiten)
En wat voor verschil bedoel je dan???quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:14 schreef sanger het volgende:
Verder denk ik persoonlijk dat een vloer van houten frame met OSB of underlayment toch wel merkbaar verschil oplevert tov de bestaande vloeren.
Ah, nu snap ik hemquote:Op dinsdag 25 april 2006 08:17 schreef Oblivion het volgende:
Tekenen?
Hmm....Ik kan je misschien uitleggen wat ik bedoel.
Hoe het moet heb ik geen idee van nog.
Je hebt de vloer in je voorkamer en je vloer in de tuinkamer.
Daar zit verschil tussen.
Ik zie dan een strakke dik gelakte houten vloer, de geblokte finish streep overlopend naar de tuinkamer ook met een vloer, maakt niet wat dat wordt.
Zal niet makkelijk zijn, het moet namelijk vloeiend.
Dit is ook wat ik bedoel met gekke leuke dingen verwerken in je huis.
Zie jij het ook dude?![]()
Mijn schoonvader heeft op de camping een vloer van OSB gemaakt. Als basis voor de vloer hebben we naast de vloerbalken ook een raster ertussen gemaakt. De overspanning bedraagt slecht 30 cm. OSB is 18 mm. En nog voel je de vloer bewegen. Dit komt natuurlijk omdat het een houten vloer is.quote:Op dinsdag 25 april 2006 11:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
En wat voor verschil bedoel je dan???
Maar zoals ik al eerder verteld heb heeft de woonkamer een houten vloer. Geen beton dus.quote:Op dinsdag 25 april 2006 11:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Mijn schoonvader heeft op de camping een vloer van OSB gemaakt. Als basis voor de vloer hebben we naast de vloerbalken ook een raster ertussen gemaakt. De overspanning bedraagt slecht 30 cm. OSB is 18 mm. En nog voel je de vloer bewegen. Dit komt natuurlijk omdat het een houten vloer is.
Overigens denk ik dat je ook moeite zult hebben met vinden van geschikt hout voor een rasterwerk van slechts 14 mm hoog. Om over de extra korte schroeven maar niet te spreken.
Ohhhh ik ging ervan uit dat je woonkamervloer van beton was. Dan zal het verschil indd minimaal zijn.quote:Op dinsdag 25 april 2006 11:27 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Maar zoals ik al eerder verteld heb heeft de woonkamer een houten vloer. Geen beton dus.
maw, de vloer van de woonkamer veert ook...
Vanavond komt de vloerenmeneer iig kijken om te kijken wat voor ondervloer het beste geschikt is. Ik zal hem meteen vragen wat hij voor de vloer van de tuinkamer adviseerd
Ah vandaar.quote:Op dinsdag 25 april 2006 11:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Ohhhh ik ging ervan uit dat je woonkamervloer van beton was. Dan zal het verschil indd minimaal zijn.
Misschien kun je indd de vloerenmeneer vragen of die een oplossing weet.
En? Wat zei de vloerenmeneer?quote:Op dinsdag 25 april 2006 13:57 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ah vandaar.
Nu ja, ik had het in dit deel misschien nog niet gezegd. Maargoed, bij deze dan: de woonkamer heeft een houten vloer
Maar sowieso ga ik de vloerenmeneer even uithoren natuurlijk.
Alle tips zijn welkom, zowel van vloerenmeneren als van K&W'ers![]()
De vloerenmeneer zei dat het met OSB platen wel mogenlijk is, als je de latjes er onder niet verder dan 30cm uit elkaar zet.quote:
Naar welke voorstelling was je??quote:Op donderdag 27 april 2006 07:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
De vloerenmeneer zei dat het met OSB platen wel mogenlijk is, als je de latjes er onder niet verder dan 30cm uit elkaar zet.
Maar dit hadden we zelf ook al bedacht
Ik was gisteravond naar de schouwburg toe, maar ondertussen was m'n vader nog wel aan het klussen aan de vloer. En die belde mij op om te vertellen dat als we de OSB platen op het beton neerleggen dat het dan precies even hoog is als de houten vloer van de woonkamer
We snappen allebei niet waar we dan de reken of meet fout gemaakt hebben
Of misschien is dit het teken waar ik zo lang op gewacht heb: God bestaat... Of tenminste dan een klus-God![]()
Ik wil ook niet hoor Obli...quote:
Ik moet mijn hechtingen eruit laten halen, ruilen?quote:Op donderdag 27 april 2006 07:43 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik wil ook niet hoor Obli...
Maar niemand wel...
En ik heb al zo'n hekel aan nauwe ruimtes, die muffe lucht. En spinnewebben in m'n gezicht heb ik al genoeg gehad toen ik nog postbode was klote voortuinen
Ik denk dat ik m'n regenpak aan doe als ik er in ga. En dan m'n muts zover over m'n hoofd dat alleen m'n gezicht er nog net onderuitkomt..
Ik denk altijd aan je Obliquote:Op donderdag 27 april 2006 07:47 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik moet mijn hechtingen eruit laten halen, ruilen?![]()
Ik denk aan jou, denk jij aan mij...![]()
Neem een bezem mee, en haal vast die vieze spinnewebben weg.
Ja, ja, en dan een foto van een andere vrouw aan een vergeelde muur hangen hè?quote:
Oh, dit is wel on-topic en belangrijk!!!quote:Op donderdag 27 april 2006 07:44 schreef Marsepein het volgende:
En vergeet een eventuele dikkere buis voor een grijze kabel voor de tuin niet!
Ik ga sowieso 2 buizen leggen. Want ik ga die ruimte maar 1x in, en daarna nooooooooooooit meer!!quote:Op donderdag 27 april 2006 07:44 schreef Marsepein het volgende:
En vergeet een eventuele dikkere buis voor een grijze kabel voor de tuin niet!
een beetje klusser haalt zijn hechtingen er zelf uitquote:Op donderdag 27 april 2006 07:47 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik moet mijn hechtingen eruit laten halen, ruilen?![]()
Ik denk aan jou, denk jij aan mij...![]()
Neem een bezem mee, en haal vast die vieze spinnewebben weg.
Had ik jouw benen op moeten hangen danquote:Op donderdag 27 april 2006 07:49 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ja, ja, en dan een foto van een andere vrouw aan een vergeelde muur hangen hè?![]()
![]()
Nou, euhm...Ik heb geprobeert de wond verzorgen, ben toen onderuit gegaan...quote:Op donderdag 27 april 2006 07:50 schreef bonke het volgende:
een beetje klusser haalt zijn hechtingen er zelf uit
Wanneer heb je tijd??quote:Op donderdag 27 april 2006 07:56 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik doe wel een zolder aftimmeren enzo...![]()
Lopen er ook verwarmingsbuizen onderdoor?quote:Op donderdag 27 april 2006 07:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik ga sowieso 2 buizen leggen. Want ik ga die ruimte maar 1x in, en daarna nooooooooooooit meer!!
hoop ik...
Ja!quote:Op donderdag 27 april 2006 07:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Had ik jouw benen op moeten hangen dan
Euh, de mijne is al gedaan hoor...quote:
Ik heb gaskachels Obliquote:Op donderdag 27 april 2006 07:57 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Lopen er ook verwarmingsbuizen onderdoor?
Zo ja: Dan kan je ze misschien gelijk isoleren, hoef je er nooit meer onder en je bespaard energie.
Oh ja, heel ouderwets enzo...quote:Op donderdag 27 april 2006 08:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik heb gaskachels Obli
geen verwarmingsbuizen dus. Maar desalniettemin, bedankt voor de tip![]()
Wordt wel aangelegd ja.., maar niet nu.., en misschien ook niet eens dit jaar..quote:Op donderdag 27 april 2006 08:07 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Oh ja, heel ouderwets enzo...![]()
Wordt ook niet aangelegd?
Ik heb volgens mij een stukkie gemist...![]()
Oh, dat komt dan toch wel...quote:Op donderdag 27 april 2006 08:08 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Wordt wel aangelegd ja.., maar niet nu.., en misschien ook niet eens dit jaar..
oelala!!quote:Op donderdag 27 april 2006 08:10 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Oh, dat komt dan toch wel...
Lekker knus met meisje samen onder een deken in de winter op de bank....![]()
Eeen hoop in-topic ehhh off-topic gekletsquote:Op donderdag 27 april 2006 07:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
De vloerenmeneer zei dat het met OSB platen wel mogenlijk is, als je de latjes er onder niet verder dan 30cm uit elkaar zet.
Maar dit hadden we zelf ook al bedacht
Ik was gisteravond naar de schouwburg toe, maar ondertussen was m'n vader nog wel aan het klussen aan de vloer. En die belde mij op om te vertellen dat als we de OSB platen op het beton neerleggen dat het dan precies even hoog is als de houten vloer van de woonkamer
We snappen allebei niet waar we dan de reken of meet fout gemaakt hebben
Of misschien is dit het teken waar ik zo lang op gewacht heb: God bestaat... Of tenminste dan een klus-God![]()
Deze kruipruimte is nog vrij riantquote:Op donderdag 27 april 2006 07:43 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
En ik heb al zo'n hekel aan nauwe ruimtes, die muffe lucht. En spinnewebben in m'n gezicht heb ik al genoeg gehad toen ik nog postbode was klote voortuinen
Ik denk dat ik m'n regenpak aan doe als ik er in ga. En dan m'n muts zover over m'n hoofd dat alleen m'n gezicht er nog net onderuitkomt..
Altijd handig! (als je bereik hebt tenminste)quote:Op donderdag 27 april 2006 14:28 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik had m'n telefoon mee 'down under' genomen
Volgens de VCA veiligeheidsrichtlijnen moet er een manwacht in de praktijk de hele tijd als iemand onder de vloer is bij het gat staan of in ieder geval op één of andere manier daar mee kunnen communicerenquote:Op donderdag 27 april 2006 13:29 schreef Gurb het volgende:
Was er trouwens nog wel iemand bij aanwezig in huis toen jij onder de vloer ging??
Het is tenslotte niet echt een ideale plek om vast te komen te zitten / jezelf te verwonden oid, zonder hulp die in de buurt.
dat is verplicht in het bedrijfslevenquote:Op donderdag 27 april 2006 17:18 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Volgens de VCA veiligeheidsrichtlijnen moet er een manwacht in de praktijk de hele tijd als iemand onder de vloer is bij het gat staan of in ieder geval op één of andere manier daar mee kunnen communiceren![]()
Het jammere is dat de theorie en praktijk meestal zoveel van elkaar verschillen]
Ben in zoveel kruipruimtes aan het werk geweest dat ik dacht van als mij hier nu op dit moment iets overkomt; vinden / horen ze me echt never nooit niet![]()
Je weet wel hoe dat gaat in de praktijkquote:Op donderdag 27 april 2006 17:22 schreef bonke het volgende:
[..]
dat is verplicht in het bedrijfsleven
je kan en moet zelfs je werk weigeren als je werkomgeving niet in orde is ( arbotechnisch dan he )
als je dan toch gaat werken op een onveilige plek dan ben jij degene die verantwoordelijk is
als particulier zou je het eigenlijk ook moeten maar er is niemand die zich daar aan houd
Idd, maar ik zou toch wel mijn mobiel mee nemen naar beneden als ik dat alleen zou doenquote:Op donderdag 27 april 2006 22:42 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Je weet wel hoe dat gaat in de praktijk![]()
![]()
Ik heb altijd een mobiele telefoon op zakquote:Op donderdag 27 april 2006 22:45 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, maar ik zou toch wel mijn mobiel mee nemen naar beneden als ik dat alleen zou doen
Met zijn tweeen lijkt me helemaal muf en krapquote:Op donderdag 27 april 2006 22:51 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik heb altijd een mobiele telefoon op zak
En attendeer op de bouw mensen op het feit dat ik in een kruipruimte bezig ga en hoelang ik daar denk te zijn![]()
En indien het voor langere tijd is gaan we altijd met ze 2'n onder de vloer
Hoe kom je eigenlijk vast te zitten in een kruipruimte? Je bent er in gekomen, dus je kan eruit ook.quote:Op donderdag 27 april 2006 22:51 schreef Marsepein het volgende:
Ik heb weleens bijna vastgezeten in een kruipruimte ... was best angstig.
Dan moet de kruipruimte wel heel krap en nauw geweest zijn als je niet kon keren. De kruipruimtes waarin ik geweest ben waren redelijk ruim zodat ik (ja zelfs ik met mijn bierbuikje) er redelijk in kon manouvreren.quote:Op vrijdag 28 april 2006 08:38 schreef Marsepein het volgende:
Nou, het was bij mijn schoonouders onder de vloer, en ik moest over het e.e.a. van riool werk heen kruipen. Werkzaamheden gedaan, en toen terug. Blijkt dat ik niet kon keren en achteruit terug moest. En toen kreeg ik mijn benen niet meer goed over al het rioolwerk heen. Verlichting had ik alleen voor me (hoofdlamp), en er laag ook een laagje water in de kruipruimte. Al met al heb ik toen toch gedraaid, met als resultaat helemaal zeiknat en schaafplekken op ellebogen, knieeen en schouders.
Ik snap eigenlijk niet dat ze kruipruimtes soms zo krap maken. Het zou toch een stuk makkelijker zijn als ze standaard een cm of 40-50 waren. De kruipruimte bij mijn schoonouders is voor mij niet eens toegankelijk. Ik pas niet door het luikquote:Op vrijdag 28 april 2006 08:56 schreef Marsepein het volgende:
Het was gedeeltelijk ook zo krap dat alleen mijn hoofd erdoor kon, en dan door te wurmen ik er verder door kwam. Ja en als je dan acheruit weer terug moet, in het donker ....
respect dat je dan toch door bent gegaan. Ik zou accuut last van claustrofobie krijgen geloof ikquote:Op vrijdag 28 april 2006 08:56 schreef Marsepein het volgende:
Het was gedeeltelijk ook zo krap dat alleen mijn hoofd erdoor kon, en dan door te wurmen ik er verder door kwam. Ja en als je dan acheruit weer terug moet, in het donker ....
Vandaag niet meer Obli.., misschien morgen...quote:
Morgen foto'squote:Op vrijdag 28 april 2006 20:00 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Vandaag niet meer Obli.., misschien morgen...
Hou ik je aan...quote:Op vrijdag 28 april 2006 20:00 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Vandaag niet meer Obli.., misschien morgen...
Goedquote:Op zaterdag 29 april 2006 07:56 schreef Isabeau het volgende:
Hoe heb je dat nou rond die kachel gedaan?
quote:
Yepquote:Op zaterdag 29 april 2006 08:16 schreef Claudia_x het volgende:
En ging je dit weekeinde nu verhuizen?
En dan maar leven in de bovenverdieping van je huisje ?quote:Op zaterdag 29 april 2006 08:25 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Yep
Ik moet nu helaas even 's ochtends naar school. En dan vanmiddag is het verhuizen
's Ochtends gaan m'n ouders en zusje+aanhang wel vast de meubels en andere grote dingen overhuizen.
Ja.., foutje in het lesrooster...quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:44 schreef Duderinnetje het volgende:
(Weet je zeker dat je school hebt op Koninginnedag?)
Verhuisd wel in ieder geval...quote:Op zaterdag 29 april 2006 18:26 schreef Marsepein het volgende:
En happy verhuisd?
Wat is dat toch met mannen die verhuizen. Die moeten áltijd toch nog terug voor "een paar dozen". Arty was nog zes ritten zoetquote:Op zaterdag 29 april 2006 19:16 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Verhuisd wel in ieder geval...
morgen moet ik nog even terug voor de laatste paar dozen. En ik moet m'n zelfgemaakte TV-kast en bureau nog demonteren. Delen daarvan klan ik waarschijnlijk weer voor hier gebruiken
Hmm, heeft niet zo veel met inpakken of plannen te maken. Maar gewoon te moe om weer de trap op en af te sjouwen met dozen en anders spul. Morgen is er weer een dag hoor. Het hoefd maandag pas leeg te zijn.quote:Op zaterdag 29 april 2006 19:20 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Wat is dat toch met mannen die verhuizen. Die moeten áltijd toch nog terug voor "een paar dozen". Arty was nog zes ritten zoet![]()
Terwijl vrouwen een half lánd kunnen verhuizen in een dag![]()
Kwestie van slim inpakken en plannen![]()
Dus joh, nu woon je er écht!! Gek?
Vrouwen zijn slimmerquote:Op zaterdag 29 april 2006 19:20 schreef Duderinnetje het volgende:
Terwijl vrouwen een half lánd kunnen verhuizen in een dag![]()
Kwestie van slim inpakken en plannen![]()
Ik ken dat. De eerste nacht dat ik hier ging slapen, leek de kamer zo groot (ik heb nu amper een jaar later alweer ruimte tekort). "De andere kant" van de kamer leek zo ver weg. En slapen tussen al die dozen en vreemd geplaatste meubels was zo raar.quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:35 schreef Automatic_Rock het volgende:
op een nieuwe vloer in een vreemd huis.. Dat is nog ff wennen.....
Het is hier vooral erg stil![]()
Oh, het slapen gaat gelukkig wel. Ik slaap nu in de kleinste slaapkamer van het huis. En die staat nu dan ook propvolquote:Op zaterdag 29 april 2006 20:40 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik ken dat. De eerste nacht dat ik hier ging slapen, leek de kamer zo groot (ik heb nu amper een jaar later alweer ruimte tekort). "De andere kant" van de kamer leek zo ver weg. En slapen tussen al die dozen en vreemd geplaatste meubels was zo raar.
De eerste dag dat ik op kamers ging, was nog vreemder. Voelde me een beetje ontheemd.
Da's waar. Ik zal het huidige LPT eens opzoekenquote:Op zaterdag 29 april 2006 20:44 schreef wyccie het volgende:
Maar gelukkig kun je weer lekker vertrouwd Fokken
Ja, m'n stereo is nog niet aangesloten, da's het probleemquote:Op zaterdag 29 april 2006 20:48 schreef Oblivion het volgende:
Mooie vloer A_R!
Doe lekker een muziekje op...![]()
Geniet van de ruimte om je heen.
Kun je niet op bed liggen met de laptop op je buik?quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
Deze kamer is trouwens te klein voor mijn fijne bureaustoel. Dus ik zit nu ff op een rugpijngevend krukje
Als je mij een laptop geeft dan is dit idd een prima oplossing!!quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:56 schreef wyccie het volgende:
[..]
Kun je niet op bed liggen met de laptop op je buik?
Daar was geen tijd meer voorquote:Op zondag 30 april 2006 00:15 schreef Martijn_77 het volgende:
Mooie vloerAR
Maar had je beter niet eerst de muur richting de tuinkamer af kunnen smeren?
quote:Op zondag 30 april 2006 01:09 schreef arithaterhorst het volgende:
Mooi geworden zeg! Zeker de vloer, daar zie je echt houtnerf in toch? of zag ik het verkeerd?
Zou je dat soort details niet doen als je eenmaal wat uitgepakt bent en de meubels definitief op hun plek staan straks?quote:Op maandag 1 mei 2006 16:55 schreef Automatic_Rock het volgende:
Wat fotolijstjes ophangen in de woonkamer stond ook op de planning. Maar het ene fotolijstje wat zo leuk bij het andere fotolijstje hangt is natuurlijk weer nergens te vinden tussen al die verhuisdozen
Maar m'n huis voeld nog zo koud aan Duudje....quote:Op maandag 1 mei 2006 17:05 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Zou je dat soort details niet doen als je eenmaal wat uitgepakt bent en de meubels definitief op hun plek staan straks?
jamaar zit er nou houtnerf in of zag ik het verkeerd ?!quote:
Ja maar mop, straks heb je overal gaatjes!quote:Op maandag 1 mei 2006 17:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Maar m'n huis voeld nog zo koud aan Duudje....
Ik ben niet gaan samenwonen, ik zit hier maar alleen he (nee, zelfs geen huisdieren..)
Uhmm, je ziet inderdaad houtnerf, het laminaat is ook enigzins ruwquote:Op maandag 1 mei 2006 20:00 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
jamaar zit er nou houtnerf in of zag ik het verkeerd ?!
Ik vind het onwijs mooi geworden, zeker dat beide vloeren nu egaal zijn is![]()
Enig idee wanneer de keuken aan de beurt is?
Mannen houden van gaatjes...quote:Op maandag 1 mei 2006 20:02 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja maar mop, straks heb je overal gaatjes!
Ik zie kansen voor kunstenaar Tjebbequote:Op maandag 1 mei 2006 20:20 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik zie plek voor schilderijen.
Je had eerst alleen een kamer? Dan zul je wel flink wat nieuwe meubels moeten kopen.quote:Op maandag 1 mei 2006 16:55 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nu, de sleutels van m'n andere kamer zijn ingeleverd, en nu woon en leef ik dus echt hier
Woensdag gaat de muur van de doorgang mooi afgewerkt worden door een 'mannetje'. Maar voor dat gebeurt moeten er eerst nog wat pvc pijn aangesloten worden.
Het plan voor vandaag is om eerst eens even rustig bij te komen van de verhuizing. Ik ga wel even wat gordijnen op hangen, en een teststukje verven voor de plinten. De kleur die ik zoek was niet te koop, dus ik moet zelf wat experimenteren met de beits. Maar da's geen probleem
Wat fotolijstjes ophangen in de woonkamer stond ook op de planning. Maar het ene fotolijstje wat zo leuk bij het andere fotolijstje hangt is natuurlijk weer nergens te vinden tussen al die verhuisdozen
Wel een kamer van 45m2... die helemaal vol stond. Nu in m'n huis is alleen 1 slaapkamer grotendeels leeg, en op de 'zolder' ben ik nog niet eens geweest. De rest van m'n huis staat gewoon helemaal vol hoor. En ik heb echt geen meubels of andere grote dingen gekochtquote:Op dinsdag 2 mei 2006 09:32 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Je had eerst alleen een kamer? Dan zul je wel flink wat nieuwe meubels moeten kopen.![]()
Klopt, maar door ruimtegebrek koop je soms minder meubels dan je zou willen hebben. Ik heb door beperkte ruimte bijvoorbeeld maar één bankje, maar zodra ik van een studentenkamer naar een appartement of huis ga (hopelijk binnen een paar maandenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 11:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
Het is wel een normale redering schijnt, maar ik vind hem toch wat vreemd. Je koopt toch meubels omdat je ze nodig hebt (om op te zitten, an te eten, of je troep in op te bergen), je koopt toch geen meubels omdat er een plekje leeg is
Ach, ik sluit niet uit dat ik de vreemde ben hoor...
ah, als je het zo zegt is het wel een logisch verhaal eigenlijk.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 15:17 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Klopt, maar door ruimtegebrek koop je soms minder meubels dan je zou willen hebben. Ik heb door beperkte ruimte bijvoorbeeld maar één bankje, maar zodra ik van een studentenkamer naar een appartement of huis ga (hopelijk binnen een paar maanden) zou ik daar toch een bank bijkopen. Een klein zweezitsbankje is immers nogal mager als je bezoek ontvangt. Daarnaast heb ik door dat ruimtegebrek een deel van m'n boeken in kisten onder m'n bed staan, maar zodra ik meer ruimte heb koop ik er een derde boekenkast bij. Verder zou ik een grotere eettafel kopen. En zo zijn er nog wel meer dingen.
Ik kan me voorstellen dat dit bij jou ook zo is, maar blijkbaar niet dus.![]()
Ik weet niet zeker of ik begrijp wat je bedoelt, maar als je dat dikkere stukje pijp bedoeld: die heb ik als mof gebruikt, ipv van die kleine standaard dingen. Als die muur vanmiddag dicht zit kan ik er nooit meer bij. En als dan zo'n mof los schiet bij het draden trekken..quote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:42 schreef Marsepein het volgende:
Ja, de eerste klusfoto's! Goed werk. Maar ik zie in dat korte stukje buis al 2 koppelingen/overgangen. Hoe heb je dat gedaan?
Ik was benieuwdquote:Op dinsdag 2 mei 2006 07:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Uhmm, je ziet inderdaad houtnerf, het laminaat is ook enigzins ruw
Is dit dan wel een antwoord op je vraag??
Die nieuwe was nu toch gratis? ... Er zijn mensen die 18000 euro neertellen voor een keukenquote:De keuken wordt deze week gehaald, of ik haal hem zelf op. En dan moet ik maar kijken hoeveel ik er aan moet doen voordat het weer een mooie keuken is
Oh, m'n oude keuken heb ik op marktplaats gezet, er is al 40 euro voor geboden
Wat je kunt doen is een paar dotten purschuim tussen dat wandje spuiten. Je fixeert dan de elektrapijp.quote:Op woensdag 3 mei 2006 07:10 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker of ik begrijp wat je bedoelt, maar als je dat dikkere stukje pijp bedoeld: die heb ik als mof gebruikt, ipv van die kleine standaard dingen. Als die muur vanmiddag dicht zit kan ik er nooit meer bij. En als dan zo'n mof los schiet bij het draden trekken..
nee hoorquote:Op woensdag 3 mei 2006 07:46 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Ik was benieuwd. Vind ik zo mooi.
klonk het zo opdringerig?![]()
![]()
[..]
Ja, de keuken is inderdaad gratis. Maar hij moet wel gehaald worden (gebeurt vandaagquote:Die nieuwe was nu toch gratis? ... Er zijn mensen die 18000 euro neertellen voor een keuken![]()
Jij -40 (tot nu toe)![]()
![]()
Ja, dat had ook gekunt. Maar de dikkere pijp had ik toch nog liggen, en purschuim niet. En bij mij is het altijd zo dat ik zo'n bus maar 1x kan gebruiken, en daarna is ie verstoptquote:Op woensdag 3 mei 2006 08:44 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Wat je kunt doen is een paar dotten purschuim tussen dat wandje spuiten. Je fixeert dan de elektrapijp.
Je kunt losse tuitjes kopen. Dan gooi je de gebruikte weg en kun je later de rest gebruiken. Ik pleurde smeet gooide eerst ook half volle bussen weg.quote:Op woensdag 3 mei 2006 11:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ja, dat had ook gekunt. Maar de dikkere pijp had ik toch nog liggen, en purschuim niet. En bij mij is het altijd zo dat ik zo'n bus maar 1x kan gebruiken, en daarna is ie verstopt
*kuch*quote:Op woensdag 3 mei 2006 07:10 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker of ik begrijp wat je bedoelt, maar als je dat dikkere stukje pijp bedoeld: die heb ik als mof gebruikt, ipv van die kleine standaard dingen. Als die muur vanmiddag dicht zit kan ik er nooit meer bij. En als dan zo'n mof los schiet bij het draden trekken..
gewoon alles op een hoopie in de hoek spuiten, dan kan je er later gewoon een stukkie vanaf snijdenquote:Op woensdag 3 mei 2006 16:53 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Je kunt losse tuitjes kopen. Dan gooi je de gebruikte weg en kun je later de rest gebruiken. Ik pleurde smeet gooide eerst ook half volle bussen weg.
Maar dit geeft vrolijkheid en goede moed om verder te werkenquote:Op woensdag 3 mei 2006 22:04 schreef Marsepein het volgende:
Je volgorde van werken (en geld uitgeven) is *kuch* typisch .....
quote:Op woensdag 3 mei 2006 22:04 schreef Marsepein het volgende:
Met bloemen wordt je oud, dat blijkt dan maar weer.quote:Op woensdag 3 mei 2006 20:10 schreef Tha_Erik het volgende:
Het is net of ik bij mijn oma naar de vensterramen kijk.
Toffe plantjes, hoor, begrijp me niet verkeerd. Mijn oma is megatof.
Feli!quote:
een laagje latexquote:Op donderdag 4 mei 2006 12:37 schreef Duderinnetje het volgende:
AR ga je nog iets doen met die stenen-muur? Stucen of zo? Of gewoon een laagje latex over de steenstrips?
Ik dacht dat die kleuren weer in waren. Anders wacht je net zo lang totdat ze weer in zijnquote:Op donderdag 4 mei 2006 08:30 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik moet alleen iets zien te vinden dat past bij een oranje vloer en mintgroene tegeltjes
Dat waardeer ik juist zo aan AR, hij doet alles op zijn eigen wijze.quote:Op woensdag 3 mei 2006 22:04 schreef Marsepein het volgende:
Zal ik eerlijk bekennen dat ik niet eens precies weet wat er vreemd is aan m'n werkwijzequote:Op donderdag 4 mei 2006 15:32 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Dat waardeer ik juist zo aan AR, hij doet alles op zijn eigen wijze.
Begin je je al thuis te voelen in je huis AR?
En ga je nog iets anders in plaats van je plankjes doen?quote:
Heeft denk ik een beetje te maken met als het te gezellig wordt, dat het klussen lastiger wordt. Zo van: Ga ik klussen, of zet ik een fillum op.quote:Op donderdag 4 mei 2006 16:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Zal ik eerlijk bekennen dat ik niet eens precies weet wat er vreemd is aan m'n werkwijze
Ik ken het klusdraaiboek dan ook niet...
quote:
Het is maar net op welke manier je gaat verbouwen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 16:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Zal ik eerlijk bekennen dat ik niet eens precies weet wat er vreemd is aan m'n werkwijze
Ik ken het klusdraaiboek dan ook niet...
Prachtig, A_R. Helemaal jouw stijlquote:
Niets AR, niets, ik hou er alleen niet van, maar dat is slechts mijn persoonlijke smaak.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:34 schreef Automatic_Rock het volgende:
Wat is er mis met mijn bloembakken???
Daar ging je door het oog van de naald Plaat......quote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:21 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Niets AR, niets, ik hou er alleen niet van, maar dat is slechts mijn persoonlijke smaak.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |