Die is al lang weg, al voor het muurtje weg wasquote:
goedzoquote:Op vrijdag 21 april 2006 20:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Die is al lang weg, al voor het muurtje weg was
Helemaal een installatie naar wens of gewoon vervangen wat er op dit moment gemonteer is ?quote:Op vrijdag 21 april 2006 19:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Zo'n beetje alles moet vervangen worden Vonk
Maar gelukkig kan ik dat zelf
Inderdaad.quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
wederom offtopic, maaruh.., zijn dit filmstills Claudia??
Das alweer een berg puin. Ikzelf haat puin en rumoer maar moet er zelf ook binnenkort aan geloven dus dit is wel een meeleef topic. Hè AR, hoe ga je de verbouwing aanpakken? Wat ik wil vragen is of je er al gaat wonen tijdens de verbouwing of dat je er pas intrekt als het 'af' is. Dat is best wel een verschil van aanpak. Een huis waarin je woont doe je het beetje bij beetje maar een net gekocht huis waarin je nog niet hoeft te wonen gaat vaak eerst helemaal aan gort.quote:Op vrijdag 21 april 2006 20:18 schreef Automatic_Rock het volgende:
Heel ff snel, 2 foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
Alles Vonk, alles.quote:Op vrijdag 21 april 2006 22:02 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Helemaal een installatie naar wens of gewoon vervangen wat er op dit moment gemonteer is ?![]()
m.a.w. wat allemaal precies
Voor 1 Mei moet ik weg hier (waar ik nu woon dus). En het verbouwen en klussen gaat ongeveer 5 jaar duren (=schatting)quote:Op vrijdag 21 april 2006 23:55 schreef Stali het volgende:
[..]
Das alweer een berg puin. Ikzelf haat puin en rumoer maar moet er zelf ook binnenkort aan geloven dus dit is wel een meeleef topic. Hè AR, hoe ga je de verbouwing aanpakken? Wat ik wil vragen is of je er al gaat wonen tijdens de verbouwing of dat je er pas intrekt als het 'af' is. Dat is best wel een verschil van aanpak. Een huis waarin je woont doe je het beetje bij beetje maar een net gekocht huis waarin je nog niet hoeft te wonen gaat vaak eerst helemaal aan gort.
Uhmm, wat zijn gekke dingen Obli??quote:Op zaterdag 22 april 2006 08:13 schreef Oblivion het volgende:
Of je maakt een drempel van de vlag van formule 1...![]()
Ben je eigenlijk van plan er gekke dingen in te doen?
Of rustig en serene dingen?
Ik heb wel iets van een zolder ja, maar hij is te laag om er te staan helaas..quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:03 schreef vicz het volgende:
Herkenbaar huis. Heb je ook nog een zolder? En hoe stijl zijn je trappen eigenlijk?
Zeg ik, je zit met een drempel, je bent gek van Formule...quote:Op zondag 23 april 2006 09:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Uhmm, wat zijn gekke dingen Obli??
Hmm, een wandschildering is idd een optiequote:Op zondag 23 april 2006 09:13 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Zeg ik, je zit met een drempel, je bent gek van Formule...
Do the math...![]()
Of een gewolkt plafond...
Grote wandschildering?
Zulke dingen.![]()
Okequote:Op zondag 23 april 2006 09:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat kun je met een harde borstel en een scheut chloor weer perfect schoonkrijgenquote:Op zondag 23 april 2006 09:42 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nog een vraagje voor jullie:
Dit is de muur van de tuinkamer:
[afbeelding]
Dit was dus ooit de oude buitenmuur, voordat de aanbouw er bij kwam. Anyway, ik wou dus geen schrootjes nemen, maar gewoon deze muur weer gaan verven..
Alleen zoals je ziet is hij erg vuil.
Kan ik hier gewoon met een sopke overheen, en dan gaan schilderen?? Of heb ik hier zwaardere schoonmaakmiddelen voor nodig??
Maak er een BBQ van!quote:Op zondag 23 april 2006 09:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
Eventjes wat nieuwe foto's plaatsen:
[afbeelding]
<knip>
Misschien met een behangafstomer, met daarin een scheut chloor of ammoniak, kapje op en gaan? Iemand met een harde borstel achter je aan....quote:Op zondag 23 april 2006 09:42 schreef Automatic_Rock het volgende:
[afbeelding]
Dit was dus ooit de oude buitenmuur, voordat de aanbouw er bij kwam. Anyway, ik wou dus geen schrootjes nemen, maar gewoon deze muur weer gaan verven..
Kan ik hier gewoon met een sopke overheen, en dan gaan schilderen?? Of heb ik hier zwaardere schoonmaakmiddelen voor nodig??
Hier zou ik als ik jou was heel snel wat aan doen. Draden in de centraaldoos even loshalen en terug trekken. Is er wel een aardlekschakelaar/automaat geplaatst?quote:
ach, ze hebben het nog erger gedaan:quote:Op zondag 23 april 2006 09:43 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Oke![]()
![]()
Foto's zeggen meer dan woorden he
Die laatste is gewoon erg die wandcontactdoos aangesloten met een tweelingsnoertje![]()
Laat ik de nen1010 er maar niet naast leggen he
Ach, dan is een drempel in je eigen huis juist leuk...quote:Op zondag 23 april 2006 09:15 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hmm, een wandschildering is idd een optie
En ja, ik hou wel van formule1, alleen m'nheeft er een hekel aan
Elektrisch op de boerse manier..quote:Op zondag 23 april 2006 10:14 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
ach, ze hebben het nog erger gedaan:
sleuf in de muur slijpen, tweelingsnoertjer erin, en weer dichtsmeren![]()
![]()
Maak je maar geen zorgen. Die wordt ook spoedig afgekoppeld. Maar ik heb hem nu nog ff nodigquote:Op zondag 23 april 2006 19:25 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Elektrisch op de boerse manier..
Het maakt niet uit hoe het werkt; als het maar werkt![]()
![]()
![]()
Dat ene halve centraaldoosje op de foto had ik echt spoedig afgekoppeld die is echt levensgevaarlijk
Dat ding doet mij denken aan de badkamer van mijn opa en oma in het huis waar ze tot een jaar of 20 geleden in gewoond hebben.quote:Op zondag 23 april 2006 09:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
Oh, en ik zag dat ik verwarming heb ik de badkamer:
[afbeelding]![]()
quote:Op zondag 23 april 2006 09:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
Oh, en ik zag dat ik verwarming heb ik de badkamer:
En dan nu nog wat foto's voor Vonkie
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Neem geen OSB maar underlayment, dat is stijver en buigt minder door. Het is ook veel minder vochtgevoelig.quote:Op maandag 24 april 2006 11:19 schreef Automatic_Rock het volgende:
Vandaag zal ik het laatste rijtje stenen er uit hakken. En dan kan ik het hoogteverschil pas echt goed zien (en meten).
Ik denk dat ik de vloer van de tuinkamer ga ophogen met OSB-platen. Dan kan ik tussen de platen ook meteen pvc pijp leggen voor de nieuwe electra
Ik ben nu nog op m'n werk. Maar vanmiddag ben ik vrij en kan ik klussen!!
Dan kan ik meteen het resultaat van het schilderwerk van gisteren zien
Bij de meeste bouwmarkten kun je ook zoutzuur oplossingen kopen van 30%. Met een harde borstel (van stoffer en blik) erover heen smeren. Of anders 1 van de eerder genoemde manieren. Zoutzuur is alleen iets agressiever waardoor het vooral voor het vuil van buiten misschien iets beter is.quote:Op zondag 23 april 2006 09:42 schreef Automatic_Rock het volgende:
[afbeelding]
18 mm Underlayment, ongeveer 10 tot 12 ¤uro per m2.quote:Op maandag 24 april 2006 11:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nee, het is echt de tuinkamer die lager ligt
Als ik dat onderste rijtje stenen er uit heb dan kan ik er wel een foto van maken denk ik
De tuinkamer heeft een betonnen vloer trouwens Marsepein, dus dan zal OSB niet doorbuigen.. Maar qua vocht heb je misschien wel een punt..
Wat kost underlayment eigenlijk??
Zijn geen vaste normen of reges voor eigenlijk; in de praktijk zijn er weinig leidingen (van de electra of cv) die 5 cm onder de vloer liggen hoorquote:Op maandag 24 april 2006 13:38 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ik dacht dat leidingen in de vloer minstens 5 cm diep moesten liggen, maar dat is als je het zelf doet en weet waar het ligt niet zo heel belangrijk.
als buizen in stortvloer liggen dan liggen ze echt wel dieper als 5 cm in beton, er komt namelijk ook nog smeervloer overheen....... die is meestal ook nog wel wat cm'ers dik.....quote:Op maandag 24 april 2006 17:05 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Zijn geen vaste normen of reges voor eigenlijk; in de praktijk zijn er weinig leidingen (van de electra of cv) die 5 cm onder de vloer liggen hoor
Cm of 3 is meestal in de praktijk uberhaupt het maximaal haalbare; is het niet mogelijk om die leidingen door een eventueel onderliggende kruipruimte te halen ?![]()
Er staat hier nog steeds bier voor je..., al een half jaartje geloof ik..quote:Op maandag 24 april 2006 15:07 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik bedoel; daar kan je een mooi feest houden!
Nog steeds?quote:Op maandag 24 april 2006 19:33 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Er staat hier nog steeds bier voor je..., al een half jaartje geloof ik..
I'm telling U....quote:Op maandag 24 april 2006 19:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nou, het hoogteverschil is 32mm, oftelwel 3,2cm
Daar wordt AR niet vrolijk van. Een OSB plaat op de vloer leggen is dus geen optie, want dan kom ik nog steeds 14mm te kort... Dus dat wordt dan een raamwerk van latten er onder leggen...
Of smeren idd. Maar ik ben bang dat dat erg duur wordt. Vooral omdat ik dat niet zelf kan (denk ik..)
Ik wil juist geen drempelquote:Op maandag 24 april 2006 19:46 schreef Oblivion het volgende:
[..]
I'm telling U....
Een oplopende drempel, geblokt!![]()
Is ook niet echt een drempel...quote:
Lijkt me vooral handig om op je smoel te gaan als je met een twee kopjes koffie of een dienblad rondloopt ofzo..quote:Op maandag 24 april 2006 20:03 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Is ook niet echt een drempel...![]()
Maar wel verschil van level...
'sparen' is een theorie die in de praktijk toch anders uitpakt...quote:Op maandag 24 april 2006 23:43 schreef Marsepein het volgende:
Ik ben ff wat opties aan het zoeken moment.
Als je rachelwerk maakt met vloerplaten (Underlayment) kun je dmv vulblokjes e.e.a. mooi uitvullen. Je kunt het eventueel los van het beton leggen (Wel op regelmatige plekken een dot kit).
Dat is denk ik de makkelijkste en goedkoopste manier.
En hoewel je topic 'Budget Klussing' heet, ben ik voorstander om hoogwaardige materialen te kiezen, dus liever sparen en dan meer geld uitgeven voor een hoogwaardig product dan voor een goedkoper product kiezen en toch zo hier en daar een consessie doen die je eigenlijk niet wilt. Dus misschien is afsmeren een optie (Kan er meteen vloerverwarming in, alleen de buizen dan he ... later aansluiten)
Wees dan ook duidelijkquote:Op dinsdag 25 april 2006 07:46 schreef Oblivion het volgende:
Ik heb net niet over een drempel, mannen!![]()
Ja, godver...quote:Op dinsdag 25 april 2006 07:55 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Wees dan ook duidelijk
vrouwen en drempels..
Teken het dan!!!quote:Op dinsdag 25 april 2006 07:59 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ja, godver...![]()
Ik zie het zo voor me...Waarom jij niet...![]()
Maar jehoudt niet van formule 1, dus het houdt toch op.
![]()
Ik zien um babequote:Op dinsdag 25 april 2006 08:17 schreef Oblivion het volgende:
Tekenen?
Hmm....Ik kan je misschien uitleggen wat ik bedoel.
Hoe het moet heb ik geen idee van nog.
Je hebt de vloer in je voorkamer en je vloer in de tuinkamer.
Daar zit verschil tussen.
Ik zie dan een strakke dik gelakte houten vloer, de geblokte finish streep overlopend naar de tuinkamer ook met een vloer, maakt niet wat dat wordt.
Zal niet makkelijk zijn, het moet namelijk vloeiend.
Dit is ook wat ik bedoel met gekke leuke dingen verwerken in je huis.
Zie jij het ook dude?![]()
Die vloerverwarming kun je vergeten als je het laat smeren met een zand/cementlaag. Dan moet de laag namelijk minimaal 5 cm dik zijn, en dat red je dus niet.quote:Op maandag 24 april 2006 23:43 schreef Marsepein het volgende:
Ik ben ff wat opties aan het zoeken moment.
Als je rachelwerk maakt met vloerplaten (Underlayment) kun je dmv vulblokjes e.e.a. mooi uitvullen. Je kunt het eventueel los van het beton leggen (Wel op regelmatige plekken een dot kit).
Dat is denk ik de makkelijkste en goedkoopste manier.
En hoewel je topic 'Budget Klussing' heet, ben ik voorstander om hoogwaardige materialen te kiezen, dus liever sparen en dan meer geld uitgeven voor een hoogwaardig product dan voor een goedkoper product kiezen en toch zo hier en daar een consessie doen die je eigenlijk niet wilt. Dus misschien is afsmeren een optie (Kan er meteen vloerverwarming in, alleen de buizen dan he ... later aansluiten)
En wat voor verschil bedoel je dan???quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:14 schreef sanger het volgende:
Verder denk ik persoonlijk dat een vloer van houten frame met OSB of underlayment toch wel merkbaar verschil oplevert tov de bestaande vloeren.
Ah, nu snap ik hemquote:Op dinsdag 25 april 2006 08:17 schreef Oblivion het volgende:
Tekenen?
Hmm....Ik kan je misschien uitleggen wat ik bedoel.
Hoe het moet heb ik geen idee van nog.
Je hebt de vloer in je voorkamer en je vloer in de tuinkamer.
Daar zit verschil tussen.
Ik zie dan een strakke dik gelakte houten vloer, de geblokte finish streep overlopend naar de tuinkamer ook met een vloer, maakt niet wat dat wordt.
Zal niet makkelijk zijn, het moet namelijk vloeiend.
Dit is ook wat ik bedoel met gekke leuke dingen verwerken in je huis.
Zie jij het ook dude?![]()
Mijn schoonvader heeft op de camping een vloer van OSB gemaakt. Als basis voor de vloer hebben we naast de vloerbalken ook een raster ertussen gemaakt. De overspanning bedraagt slecht 30 cm. OSB is 18 mm. En nog voel je de vloer bewegen. Dit komt natuurlijk omdat het een houten vloer is.quote:Op dinsdag 25 april 2006 11:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
En wat voor verschil bedoel je dan???
Maar zoals ik al eerder verteld heb heeft de woonkamer een houten vloer. Geen beton dus.quote:Op dinsdag 25 april 2006 11:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Mijn schoonvader heeft op de camping een vloer van OSB gemaakt. Als basis voor de vloer hebben we naast de vloerbalken ook een raster ertussen gemaakt. De overspanning bedraagt slecht 30 cm. OSB is 18 mm. En nog voel je de vloer bewegen. Dit komt natuurlijk omdat het een houten vloer is.
Overigens denk ik dat je ook moeite zult hebben met vinden van geschikt hout voor een rasterwerk van slechts 14 mm hoog. Om over de extra korte schroeven maar niet te spreken.
Ohhhh ik ging ervan uit dat je woonkamervloer van beton was. Dan zal het verschil indd minimaal zijn.quote:Op dinsdag 25 april 2006 11:27 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Maar zoals ik al eerder verteld heb heeft de woonkamer een houten vloer. Geen beton dus.
maw, de vloer van de woonkamer veert ook...
Vanavond komt de vloerenmeneer iig kijken om te kijken wat voor ondervloer het beste geschikt is. Ik zal hem meteen vragen wat hij voor de vloer van de tuinkamer adviseerd
Ah vandaar.quote:Op dinsdag 25 april 2006 11:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Ohhhh ik ging ervan uit dat je woonkamervloer van beton was. Dan zal het verschil indd minimaal zijn.
Misschien kun je indd de vloerenmeneer vragen of die een oplossing weet.
En? Wat zei de vloerenmeneer?quote:Op dinsdag 25 april 2006 13:57 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ah vandaar.
Nu ja, ik had het in dit deel misschien nog niet gezegd. Maargoed, bij deze dan: de woonkamer heeft een houten vloer
Maar sowieso ga ik de vloerenmeneer even uithoren natuurlijk.
Alle tips zijn welkom, zowel van vloerenmeneren als van K&W'ers![]()
De vloerenmeneer zei dat het met OSB platen wel mogenlijk is, als je de latjes er onder niet verder dan 30cm uit elkaar zet.quote:
Naar welke voorstelling was je??quote:Op donderdag 27 april 2006 07:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
De vloerenmeneer zei dat het met OSB platen wel mogenlijk is, als je de latjes er onder niet verder dan 30cm uit elkaar zet.
Maar dit hadden we zelf ook al bedacht
Ik was gisteravond naar de schouwburg toe, maar ondertussen was m'n vader nog wel aan het klussen aan de vloer. En die belde mij op om te vertellen dat als we de OSB platen op het beton neerleggen dat het dan precies even hoog is als de houten vloer van de woonkamer
We snappen allebei niet waar we dan de reken of meet fout gemaakt hebben
Of misschien is dit het teken waar ik zo lang op gewacht heb: God bestaat... Of tenminste dan een klus-God![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |