ik hou de oliemarkt nu een tijdje in de gaten maar ik zet er op dit moment geen geld op in. mij te grillig/ongefundeerd. waar het dus op neerkomt is dat je de mazzel moet hebben dat je meelfigt op de golf van de grote speculanten (hedge funds e.d.)quote:op zaterdag 15 april 2006 02:54 schreef merry77 het volgende:
ik zit ook te kijken naar turbo's. ik denk aan brent olie long voor lange duur.
ik zie die olieprijs nog wel veel verder stijgen en daar wil ik goed van kunnen profiteren en dan niet via aandelen dutch shell, maar directer.
dus .. iemand ervaring hiermee?
[..]
ik heb zelfs fondsen die beleggen in china, japan, oost-europa, rusland, brazilië en india. ik heb gekozen voor groeimarkten. daarmee heb ik wel een hoog risico. dat probeer ik te spreiden door meerdere fondsen te nemen.quote:op zaterdag 15 april 2006 11:57 schreef athlonkmf het volgende:
iemand die ook iets met beleggingsfondsen doet? ik heb in een aantal beleggingfondsen geld gepompt, maar deze schommelen zo erg dat ik het rendement de afgelopen maanden van 0-100 zit te schommelen....
meest prominente fondsen van mij zijn it, internet, aandelenfonds, energie, china
in hoeveel tijd?quote:op zaterdag 15 april 2006 20:10 schreef aenarion het volgende:
totale rendement nu 7%
nou vooruit dan maar :quote:op zaterdag 15 april 2006 20:10 schreef aenarion het volgende:
waarin beleg je?
voor hoeveel order je per keer?
wat is je totale rendement momenteel?
met hoeveel geld beleg je? (begin)
ik gebruik mn beleggingen als primaire inkomen... dit hoeft zeer weinig te zijn aangezien ik nog gewoon thuis woon. in principe is het gewoon vermogensgroei.quote:op zondag 16 april 2006 00:16 schreef macondo het volgende:
volgens mij moet je gaan nadenken wat je wilt bereiken. voor mij is het simpel, vermogensgroei en bescherming tegen de inflatie en belasting. als jij je turbo's op de hoogste koers zou hebben aangeblaft?(verkocht) dan heb je weer geld. en wat ga je daar mee doen? opnieuw beleggen? uitgeven? bij normale beleggingen is het eigenlijk niet te doen om op de juiste momente te kopen en te verkopen. je hebt kans dat je juist de mooiste stijgingen mist bijvoorbeeld. of andersom..
wat is het probleem? gewoon af en toe een uitdraai van alex / binck downloaden en forwarden naar je compliance officer. geen punt toch? alleen daytrades gaan lastig worden.quote:op zondag 16 april 2006 13:01 schreef drive-r het volgende:
even een tvp.
ik ben momenteel mijn portefeuille juist weer aan het afbouwen. vanwege mijn baan, waar ik over een paar maanden mee begin, moet ik al mijn belegingen onder toezicht stellen. eigenlijk heb ik geen zin meer om dan nog actief te gaan handelen. ik denk erover om in te stappen in een van de pe-fondsen van mijn werkgever, dan hoef ik er verder niet naar te kijken en heb ik geen gezeur. blijft wel interessant trouwens...
idd, ik verbaasde me gewoon om hun rendement en lage risicoprofiel dat ze opgebouwd hebben.quote:op zondag 16 april 2006 15:27 schreef aenarion het volgende:
waarom zouden ohra fondsen niet aan te raden zijn? slechte naam, ben je bang dat ohra failliet gaat, en dat je je geld kwijt raakt?
sommige ohra fondsen hebben een goede rating, (afgaande op aantal kronen op binck-site)
ohra fondsen zijn helemaal niet slecht...
werkgever wil dat alle belegingen op een rekening bij de werkgever komen. het zou op zich kunnen, maar het blijft net lastig. daarbij werk ik voornamelijk in nederlandse sector, dus kunnen belegingen af en toe 'vast' komen te staan... ik bouw alles lekker af en zoek wel iets van de werkgever uit, lekker rustig en toch een aardig rendement.quote:op zondag 16 april 2006 18:23 schreef macondo het volgende:
[..]
wat is het probleem? gewoon af en toe een uitdraai van alex / binck downloaden en forwarden naar je compliance officer. geen punt toch? alleen daytrades gaan lastig worden.
amerikaanse bank. ik zou daar ook wel kunnen beleggen, ik zou alleen erg snel met mogelijke klanten te maken hebben. dan mag ik direct niks meer met die aandelen doen...quote:op zondag 16 april 2006 22:35 schreef macondo het volgende:
wat is dat dan voor werkgever? abn, ing en de rabobank zullen geen problemen opleveren lijkt mij. hebben redelijke internetbeleggings mogelijkheden. alleen tja... van lanschot, kempen etc is lastiger..
ps: mooie user iconquote:op zondag 16 april 2006 22:35 schreef macondo het volgende:
thanksquote:
da's waar, hoewel gordon natuurlijk wat fictiever is dan ivan. ik ga richting m&a, volgens mij heet dat in nederland meestal cf inderdaad.quote:op zondag 16 april 2006 23:01 schreef macondo het volgende:
'lunch is for wimps'
ja, en jij gaat corporate finance doen of zo?
ps. ik weet het van ivan, maar gekko legt het in de film iets beter uit.. en ze mochten beiden een tijdje achter de tralies zitten..
het is zo verleidelijk, he?quote:op zondag 16 april 2006 23:26 schreef macondo het volgende:
als je eens wat over gaat nemen over een paar jaar moet je maar even mailen.. blue horsehoe loves wokkels.. zoiets
mee eens. ik moet zeggen dat er in londen wel enorm veel voorzorgmaatregelen genomen worden, maar het lijkt me onmogelijk om uit te bannen. ik denk het aantrekkelijk is voor mensen die er echt enkel voor het geld werken of niet goed genoeg zijn in hun vak. daarbij is het vanaf mijn kant natuurlijk nog minder aantrekkelijk en risico-voller.quote:op zondag 16 april 2006 23:36 schreef macondo het volgende:
voorkennisfraudeurs staan zelfs nog onder de brokers in achting... ik heb het niet nodig, en de risk/reward is ook niet echt aantrekkelijk (oh ja, en het is niet ethisch).. echte voorkennis komt volgens mij maar weinig voor, en geruchten zijn er altijd. ik hoop wel dat er in 2006 nog een paar fraudeurtjes de cel in draaien.
je moet het ook niet direct doen natuurlijk. je moet er een lijntje voor hebben, jij roomt gewoon zwart de winst van die persoon af.quote:op zondag 16 april 2006 23:42 schreef drive-r het volgende:
[..]
mee eens. ik moet zeggen dat er in londen wel enorm veel voorzorgmaatregelen genomen worden, maar het lijkt me onmogelijk om uit te bannen. ik denk het aantrekkelijk is voor mensen die er echt enkel voor het geld werken of niet goed genoeg zijn in hun vak. daarbij is het vanaf mijn kant natuurlijk nog minder aantrekkelijk en risico-voller.
geloof me, zo makkelijk is het ook niet. zelfs in de grote schandalen van de jaren '80 moesten ze er meer moeite voor doen. het heeft de grote jongens toen ook de kop gekost...quote:op zondag 16 april 2006 23:50 schreef richie_rich het volgende:
[..]
je moet het ook niet direct doen natuurlijk. je moet er een lijntje voor hebben, jij roomt gewoon zwart de winst van die persoon af.
of in rusland beleggen, dan kun je het zonder gene doen
dat is die over nick leeson toch?quote:op maandag 17 april 2006 00:40 schreef el. het volgende:
als het toch over films gaat; hebben jullie rogue trader ook gezien ?
klopt, met ewan mcgregor.quote:op maandag 17 april 2006 00:52 schreef richie_rich het volgende:
dat is die over nick leeson toch?
wel grappige film, imho niet zo heel boeiend
het achterliggende verhaal is wel weer erg interessant. dat 1 persoon een zeer gerenomeerder bank kan slopen... machtig interessant imhoquote:
good luckquote:op maandag 17 april 2006 02:10 schreef richie_rich het volgende:
[..]
het achterliggende verhaal is wel weer erg interessant. dat 1 persoon een zeer gerenomeerder bank kan slopen... machtig interessant imho
ik heb een stageverzoek naar ing afd. private banking verstuurd, kijken of het wat wordt
ik vond 'wall street' dan weer niks, maar ik kan hem nog wel een keer kijken, ik heb hem toch staan hier. misschien was rogue trader voor mij wel leuker, omdat ik hem samen met een vriend van me bekeek, die vlak daarna naar engeland werd gestuurd om de boel te integreren of rechttrekken.quote:op maandag 17 april 2006 08:43 schreef drive-r het volgende:
good luck![]()
ik heb rogue trader niet gezien, maar goed, het kan waarschijnlijk toch niet tippen aan 'wall street'...
niet mijn ding, ik vind het corporate gebeuren interessanter. maar goed, tijdens zo'n stage kun je er goed achter komen, zo ben ik er ook bij gekomen.quote:op maandag 17 april 2006 13:22 schreef macondo het volgende:
private banking, is natuurlijk vermogend nederland dienen..
het betreft de afdeling beleggen, ik zie het als mooie leerschool om de beurs écht goed te leren kennen aangezien ing altijd een breed scala aan instrumenten hanteert. en baat het niet, dan schaadt het nietquote:op maandag 17 april 2006 13:30 schreef drive-r het volgende:
[..]
niet mijn ding, ik vind het corporate gebeuren interessanter. maar goed, tijdens zo'n stage kun je er goed achter komen, zo ben ik er ook bij gekomen.
als je de beurs wilt leren kennen, kunnen je beter richting trading kijken. private banking legt veel sterkere accenten bij het omgaan met particulier klanten, traders zijn sterker gefocussed op de beurs. waarschijnlijk kan macondo het verschil beter uit leggen.quote:op maandag 17 april 2006 19:11 schreef richie_rich het volgende:
[..]
het betreft de afdeling beleggen, ik zie het als mooie leerschool om de beurs écht goed te leren kennen aangezien ing altijd een breed scala aan instrumenten hanteert. en baat het niet, dan schaadt het niet
ik zal toch ergens moeten beginnen en hier heb ik nu een opening. voor een tradingfirma (nog) niet. uiteindelijk wil ik idd wel die kant opquote:op maandag 17 april 2006 19:17 schreef drive-r het volgende:
[..]
als je de beurs wilt leren kennen, kunnen je beter richting trading kijken. private banking legt veel sterkere accenten bij het omgaan met particulier klanten, traders zijn sterker gefocussed op de beurs. waarschijnlijk kan macondo het verschil beter uit leggen.
de ing heeft toch ook een sales afdeling?quote:op maandag 17 april 2006 19:22 schreef richie_rich het volgende:
[..]
ik zal toch ergens moeten beginnen en hier heb ik nu een opening. voor een tradingfirma (nog) niet. uiteindelijk wil ik idd wel die kant op
bikkelen wordt het zeker. toch geeft een aanbod na een drie maanden stage wel een aardig goed gevoel, ze hebben in ieder geval een overwogen keuze kunnen maken. op zich valt het verloop bij mijn werkgever op m&a erg mee, zeker onder de nederlanders. nou ja, dat geeft mij in ieder geval weet goeie hoop. tot nu toe gaat alles goed, ik heb de baan, gewoon maar weer wachten waar het ons brengt...quote:op maandag 17 april 2006 19:58 schreef macondo het volgende:
uhmm richie heeft wel een beetje gelijk. ook al is het niet echt beleggen of traden, je moet toch ergens beginnen. vacatures voor traders zijn dun gezaaid en de eisen zijn hoog. en het is niet zaligmakend, als je een academische opleiding hebt is het een beetje simpel om wat aandelen te handelen (langer dan een paar jaar..). daarnaast kun je een functie als portofolio manager ook vergeten. en ook bij m&a in londen moet je maar afwachten of je daar mag blijven, en het zal hard bikkelen worden in de laagste functie..
bij ing kom ik binnen via iemand op die betreffende afdeling, ik weet niet in hoeverre je dan ing breed kan kiezen. het is althans niet m'n insteek. maar na een paar maanden wil ik idd verder gaan kijken met ondertussen een stuk meer ervaringquote:op maandag 17 april 2006 20:17 schreef drive-r het volgende:
[..]
bikkelen wordt het zeker. toch geeft een aanbod na een drie maanden stage wel een aardig goed gevoel, ze hebben in ieder geval een overwogen keuze kunnen maken. op zich valt het verloop bij mijn werkgever op m&a erg mee, zeker onder de nederlanders. nou ja, dat geeft mij in ieder geval weet goeie hoop. tot nu toe gaat alles goed, ik heb de baan, gewoon maar weer wachten waar het ons brengt...
voor richie bedoelde ik meer, dat het de ing vaak niet zo uitmaakt waar je stage loopt. als je kan kiezen voor een afdeling, zit je bij sales waarschijnlijk dichter op de beurs. elke kans die je krijgt moet je natuurlijk grijpen, als het je ambitie tenminste is. bij wat voor bedrijf werk je zelf?
quote:op zaterdag 15 april 2006 22:47 schreef macondo het volgende:
ik beleg in trackers, opties, aandelen en af en toe een turbo er bij. turbo op de dollar bijvoorbeeld (short). ik weet ook niet hoe lang je gedaan hebt over die 7 procent winst, maar dat is niet echt veel als het vanaf bv 1 januari is... (aex doet het beter namelijk)
quote:op dinsdag 18 april 2006 11:21 schreef macondo het volgende:
je hebt gelijk, het was ook een beetje uit de losse pols en we zijn inimiddels wat weggezakt t.o.v. de high. en vandaag helemaal. in jouw berekening vergeet je wel het dividend, en dan zou het uitkomen op 6,5 procent. afronden naar boven.. 7%
en zit zelf op 17,9%
sja, zo zat ik paar week geleden ook dico en c/tac. ze stegen wel leuk, en de naam stond me wel aan, opzich niet negatieve berichten d'r over gehoord. laten we het maar proberen. tievusquote:op dinsdag 18 april 2006 18:53 schreef limitedbeliefs het volgende:
ik had ook een leuk aandeeltje vandaag, die sprong met meer dan 7,91procent omhoog.
ik kijk niet echt naar technische analyse. vind het te veel waarzeggers-achtig. bijvoorbeeld als een aandeel net de weerstand heeft doorbroken en volgens de ta dus omhoog zou moeten gaan, en een uur later komt er een persbericht naar buiten dat het bedrijf van het aandeel dikke boekhoudkunde fraude heeft gepleegd.
ik kijk het meest naar of een aandeel ondergewaardeerd is en hoe de kas positie van het bedrijf is + verwachtingen en koersdoelen.
hehe ja doe ik ook nog wel eens hoorquote:op dinsdag 18 april 2006 21:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
sja, zo zat ik paar week geleden ook dico en c/tac. ze stegen wel leuk, en de naam stond me wel aan, opzich niet negatieve berichten d'r over gehoord. laten we het maar proberen. tievusdagen lang over verbaasd dat het zo snel steeg. achteraf had ik me zelf even beter moeten informeren .. zie harry mensch + inveztor. had me hoop moeite gescheeld in die zin.
normaliter kijk ik dat soort programma's niet. vertrouw het niet. maar dat die koers steeg als een raket zonder ene of andere aanleiding.quote:op dinsdag 18 april 2006 22:15 schreef limitedbeliefs het volgende:
[..]
hehe ja doe ik ook nog wel eens hoorbijvoorbeeld met bluefox die heb ik veels te hoog ingekocht op 5.10 en staan nu 4.50. maarja met hun kan ik wel paar maanden wachten totdat ze wat meer duidelijkheid brengen over de microsoft deal of iets anders.
die uitzending over dico had ik toevallig gezien op business class een maand of meer geleden. ik had ze toen niet gekocht omdat hij over een periode van 2 jaar had dat het aandeel zou verdubbelen. achteraf ver3dubbelde het in een week tijd ofzo.
hehe nee bij bluefox had ik achteraf pas door dat ik te hoog had ingekocht. ik kocht die om de zelfde reden als jij dico kocht alhoewel bluefox iets minder hard steeg. had gewoon geen research gedaan en blind gekocht.quote:op dinsdag 18 april 2006 22:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
normaliter kijk ik dat soort programma's niet. vertrouw het niet. maar dat die koers steeg als een raket zonder ene of andere aanleiding.intens was dat : )
en sja met bluefox. het klinkt nogal of je door had dat je het te hoog ingekocht had? waarom. besides ik ben niet zo'n wachter. tijd zat. en kijk dus ook elke dag
dividend uitrekenen wat uit de aex loopt is een vrij tijdrovend klusje. het aantal aandelen in de index maal het dividend, en dat voor alle 25 aandelen en ook de interim dividendjes meenemen. mijn rendement komt dit jaar door een gelukkige hand in mijn stockpicks. randstad, athlon, china tracker dat waren de uitschieters. sluit me aan bij jouw doelstelling, de aex verslaan en mijn vermogen in stand houden. geen obscure it en biotech voor mij...quote:op dinsdag 18 april 2006 18:53 schreef merry77 het volgende:
hoe kan je het makkelijkst berekenen hoeveel de invloed van het divident op de aex is?
bijna 18% is heel netjes. wat voor soorten aandelen/opties handel jij in? (want ik denk risicovol, maar als er nog soorten beleggingen zijn met weinig risico en toch behoorlijk rendement houd ik mij aanbevolen)
belegd vermogen speelt ook mee natuurlijk. mijn beleggingsdoel is meer dan de 3% die je op rente krijgt en ik kies dus voor weinig risico beleggingen.
als ik de aex voor kan blijven ben ik meer dan tevreden. het is niet mijn bedoeling mijn belegd vermogen te verspelen.
[..]
agh beetje correctie naar beneden. vind opzich niet erg, heb nog wel wat dingetjes op mn oog.quote:op dinsdag 18 april 2006 23:18 schreef merry77 het volgende:
ben benieuwd naar wat de aex morgen doet. dow jones +1,76% nasdaq +1,9%
hopelijk gaan we morgen ook hier zo hard omhoog. laatste tijd was het toch een tikkie terug.
volgens mij hoort je bijdrage thuis in een ander topic, ergens iets met religie of zo..quote:op woensdag 19 april 2006 08:51 schreef 12345678910 het volgende:
ik heb de nwo en hun duistere plannen bestudeerd.....
als je eenmaal hun plannen in grote lijnen begrijpt..... dan kun je daar op anticiperen.
draai op dit moment 25% winst per week.
heb altijd al een audi s8 willen hebben.........![]()
kzeg niks meerquote:op woensdag 19 april 2006 08:35 schreef macondo het volgende:
ik wel. drie a vier punten er bij in de opening.
vele sites .. waar ik het zelf heb staat natuurlijk open .. binck ofcoursequote:op woensdag 19 april 2006 10:48 schreef otto215 het volgende:
be semicond... -8,85%
http://iex.nl/stocks/stocks_detail.asp?id=57306
was te verwachten toch..?
en op via welke sites volgen jullie het nieuws?
geld is een religie.quote:op woensdag 19 april 2006 09:55 schreef macondo het volgende:
[..]
volgens mij hoort je bijdrage thuis in een ander topic, ergens iets met religie of zo..
so truequote:
het is dus duidelijk dat de x'en andere dingen zijn, maar achter corus plc stond er een "code"achter. dus beginnend met cdb en dan wat getallen erachter, wist niet of dat iets vertrouwelijk is of niet, dus ook maar weggelaten.quote:beheerhandelingen en lopende rechten
omschrijving volume valuta koers aankoopwaarde huidige waarde
corus plc cdbxxxx 1.000 eur 0,00 0,00 0,00
subtotaal beheerhandelingen en lopende rechten 0,00 0,00
totaal van deze portefeuille ¤ x.xxx,xx ¤x.xxx,xx
kan je me mss uitleggen wat turbo's precies zijn?quote:op donderdag 20 april 2006 17:11 schreef aenarion het volgende:
zeker weten, ik heb er turbo's van rendement op mn hagemeyers is 73% (twas zelfs 86%)
tering nog grote winstnemingen op het eindquote:op donderdag 20 april 2006 17:02 schreef asspirine het volgende:
[..]
right on
zaten net bijna aan de 5 euro, op 1 dag 30 à 40 cent stijgen
kan het proberen...quote:op donderdag 20 april 2006 17:22 schreef asspirine het volgende:
[..]
kan je me mss uitleggen wat turbo's precies zijn?
zo echt he...:(quote:op donderdag 20 april 2006 17:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
tering nog grote winstnemingen op het eind![]()
ik zie alleen "vorige slotkoers" en geen "aankoopkoers" (of iets in die strekking) zal dus verschil per beusrdag zijn denk ikquote:op donderdag 20 april 2006 22:03 schreef scepsis het volgende:
bij welke instellingen kun je die turbo's kopen? en hoeveel vraagt de goedkoopste ze hiervoor ?
nog 1 vraag:
[afbeelding]
bij dit aandelenfonds heb ik dus vandaag 50 euro extra verdiend, maar is dat alleen om 00:00 t/m 23:59 of wat? ik heb beetje het idee dat ie doorloopt door alle dagen heen, of juist niet. ik kan het niet echt constateren
jullie wel?
dat denkt iedereen bij ieder "newtech" bedrijf. ieder persbericht waarin geschemerd wordt met toekomstige klanten zorgt ervoor dat de koers tientallen procenten stijgt (eigenlijk compleet ongefundeerdquote:op donderdag 20 april 2006 22:13 schreef -jean- het volgende:
[afbeelding]
zit hier al een poosje in.
wordt feest met dit aandeel... enige pinky die de potentie heeft om de potentie heeft een microsoft achtige klapper te worden. ik denk 5/10dollar van de zomer![]()
“the new holographic communications industry, fueled by astonishing technologies, promises to be bigger and vastly more significant than the industrial revolution and today’s internet combined! – jvc and hitachi corporations
eerst zien dan geloven. zal niet de eerste newtech zijn die "op het punt staan te cashen" "dikke omzetten binnen een jaar verwacht" etc. etc.quote:op donderdag 20 april 2006 22:19 schreef -jean- het volgende:
ze hebben samen met de universiteit van oklahoma een 3d full color holograph techniek ontwikkeld. superlage float, en het mooie is dat de patenten nog aangekondigd moeten wordeneerste prototype van de zomer en revenues nog dit jaar verwacht. ik volg dit aandeel al een paar jaar en zn tijd is nu gekomen. ben al blij met me dikke winst op dit moment.
hm.. op dit moment loopt hij nog steeds (maw, het bedrag verandert steeds) terwijl de beurs al dicht zou moeten zijnquote:op donderdag 20 april 2006 22:12 schreef richie_rich het volgende:
[..]
ik zie alleen "vorige slotkoers" en geen "aankoopkoers" (of iets in die strekking) zal dus verschil per beusrdag zijn denk ik
been there, done thatquote:
wellicht dat het fonds ook aandelen uit andere continenten heeft (vs is net dicht, 22:30 volgens mij maar kan ik mis hebben )quote:op donderdag 20 april 2006 22:44 schreef scepsis het volgende:
[..]
hm.. op dit moment loopt hij nog steeds (maw, het bedrag verandert steeds) terwijl de beurs al dicht zou moeten zijn.
lees maar wat door voor als je er zin in zou hebbenquote:op donderdag 20 april 2006 22:44 schreef richie_rich het volgende:
[..]
wat is de markt eigenlijk voor een full color 3d hologram?
turbo's kun je kopen bij abn amro, en bij de echte beleggingsbanken zoals binck en alex. welke de goedkoopste is weet ik niet. ik zit zelf bij binck. ik heb echter wel gehoord dat abn amro de kosten voor transacties naar beneden gaat doen.quote:op donderdag 20 april 2006 22:03 schreef scepsis het volgende:
bij welke instellingen kun je die turbo's kopen? en hoeveel vraagt de goedkoopste ze hiervoor ?
nog 1 vraag:
[afbeelding]
bij dit aandelenfonds heb ik dus vandaag 50 euro extra verdiend, maar is dat alleen om 00:00 t/m 23:59 of wat? ik heb beetje het idee dat ie doorloopt door alle dagen heen, of juist niet. ik kan het niet echt constateren
jullie wel?
zeker goed uitgelegdquote:op donderdag 20 april 2006 17:40 schreef aenarion het volgende:
[..]
kan het proberen...
je koopt aandelen x. een bank die betaalt dan voor jou tot een bepaald niveau en jij het aanvullende tot de huidige koers. hierdoor leg jij veel minder in, en brengt dit ook veel meer risico met zich mee. de bank gaat dat tegen door er een stop-loss in te bouwen. dat betekent dat als het aandeel een bepaalde (lage) waarde heeft bereikt, dat het aandeel dan automatisch wordt verkocht.
voorbeeld:
bedrijf xxx huidige koers 14 euro
turbo xxx financieringsniveau 12 euro
je koopt 1 turbo, dat kost je dus 2 euro, immers 14-12 euro.
de koers stijgt naar 16 euro.
de koers van jouw eigen aandeel stijgt dan dus naar 4 euro. (16-12)
je hebt met die turbo dan dus een rendement van 100% (4-2)/2*100
stel je had gewoon het aandeel gekocht.
je koopt 1 aandeel xxx kosten 14 euro
de koers stijgt naar 16 euro
je rendement is dan dus: (16-12)/12*100=33,33%
als je de turbo had gekocht, had je dus 3x zoveel verdiend...
let op, deze hefboomwerking werkt ook de andere kant op.
quote:op donderdag 20 april 2006 01:06 schreef asspirine het volgende:
nu moet iemand me echt helpen
ik log dus even in op mijn effectenrekening van rabobank, ga naar beleggen en kijk hoeveel de totale waarde is van al mijn aandelen.
kheb dus aandelen van corus en hagemeyer
nu zie ik dat er een aparte tabel is bijgekomen waar alleen corus instaat
[..]
het is dus duidelijk dat de x'en andere dingen zijn, maar achter corus plc stond er een "code"achter. dus beginnend met cdb en dan wat getallen erachter, wist niet of dat iets vertrouwelijk is of niet, dus ook maar weggelaten.
maar kan iemand mij duidelijk maken waar dit voor staat?
hmmm. dat zou me verbazen maar goed, ik lees ook overal dat amerikanen belangen zijn aan het opbouwen in ahold. dan zal de druk ook wel toenemen (zie ook vnu) en misschien een opsplitsing worden gerealiseerd, ik ben benieuwd, voorlopig is stijging leuk natuurlijk.quote:amsterdam (dow jones)--ahold stijgt 3,3% naar eur6,65 door speculatie in de markt dat chief executive anders moberg op het punt staat op te stappen, in combinatie met een op handen zijnde opsplitsing van het bedrijf, volgens handelaar die niet bij naam genoemd wil worden. "bestuur us foodservice dringt mogelijk aan om alleen verder te gaan," voegt handelaar toe. ahold geeft geen commentaar. (sck/frd)
copyright (c) 2006 dow jones & company, inc.
waar hebben jullie rogue trader gekocht? zeker via internet, ik kon hem in de winkel niet vinden. wallstreet had ik tijdje terug voor het eerst gezien, had hem volgens mij in de mediamarkt gekocht.quote:op maandag 17 april 2006 08:43 schreef drive-r het volgende:
[..]
good luck![]()
ik heb rogue trader niet gezien, maar goed, het kan waarschijnlijk toch niet tippen aan 'wall street'...
ik had er 3 (!!!), allemaal via internet. foutje met bestellen, ze waren allemaal 7-10¤, maar met mijn aankoop dreef ik de prijs wellicht op.quote:op vrijdag 21 april 2006 18:21 schreef limitedbeliefs het volgende:
waar hebben jullie rogue trader gekocht? zeker via internet, ik kon hem in de winkel niet vinden. wallstreet had ik tijdje terug voor het eerst gezien, had hem volgens mij in de mediamarkt gekocht.
btw misschien vinden jullie de film boiler room ook wel interessant.
plot outline: a college dropout gets a job as a broker for a suburban investment firm, which puts him on the fast track to success, but the job might not be as legitimate as it sounds.
kreeg een 6.8 op imdb.
welke is die 3e, boiler room of eentje die nog niet vermeld is in dit topic?quote:op vrijdag 21 april 2006 18:45 schreef el. het volgende:
[..]
ik had er 3 (!!!), allemaal via internet. foutje met bestellen, ze waren allemaal 7-10¤, maar met mijn aankoop dreef ik de prijs wellicht op..
drie keer rogue trader.quote:op vrijdag 21 april 2006 18:51 schreef limitedbeliefs het volgende:
welke is die 3e, boiler room of eentje die nog niet vermeld is in dit topic?
quote:aankopen effecten via internet gratis bij postbank
sinds 11 april tot eind dit jaar rekent de postbank geen kosten meer voor het aankopen van aandelen en obligaties via internet op euronext amsterdam. voor verkooporders blijft de postbank het vaste lage tarief van ¤ 11,95 rekenen. hiermee komt u met een gemiddelde transactie (aankoop en verkoop) uit op nog geen ¤ 6.
het gratis aankooptarief via internet geldt ook voor beleggen in beleggingsfondsen. u betaalt nu geen aankoopkosten in plaats van 0,3%. ook bij het switchen van een beleggingsfonds naar een ander beleggingsfonds betaalt u geen aankoopkosten. de verkoopkosten (0,3%) krijgt u nog wel berekend.
quote:op dinsdag 25 april 2006 18:10 schreef denocorp het volgende:
ik zit momenteel alleen in aex fondsen (3 stuks) en beleggingsfondsen (paar aandelenfondsen en twee obligatiefondsen). nu zit ik te denken om wat uit te breiden richting midkap index. wat denken jullie van deze fondsen voor de middellange termijn (half jaar tot een jaar):
wessanen - nieuw management doet goede dingen en trekt het bedrijf weer uit de slop. goede onderliggende activiteiten met name in de vs. ze zitten wel in een langzaam-groeiende sector (voedingsmiddelen) maar potentie zit er wel in, volgens mij.
logica cmg - automatiseerder, weet er weinig van maar ze hebben een frans bedrijf overgenomen die goed presteert. ze doen ook veel in de sms- en mms wereld voor mobiele telefoons, dat lijken me groeimarkten. verder is het wel een stabiel bedrijf.
een half tot een heel jaar is een korte termijn voor een echte belegger. verleg je beleggingshorizon liever tot vijf jaar of langer.quote:op dinsdag 25 april 2006 18:10 schreef denocorp het volgende:
ik zit momenteel alleen in aex fondsen (3 stuks) en beleggingsfondsen (paar aandelenfondsen en twee obligatiefondsen). nu zit ik te denken om wat uit te breiden richting midkap index. wat denken jullie van deze fondsen voor de middellange termijn (half jaar tot een jaar):
wessanen - nieuw management doet goede dingen en trekt het bedrijf weer uit de slop. goede onderliggende activiteiten met name in de vs. ze zitten wel in een langzaam-groeiende sector (voedingsmiddelen) maar potentie zit er wel in, volgens mij.
logica cmg - automatiseerder, weet er weinig van maar ze hebben een frans bedrijf overgenomen die goed presteert. ze doen ook veel in de sms- en mms wereld voor mobiele telefoons, dat lijken me groeimarkten. verder is het wel een stabiel bedrijf.
wie in beleggingsfondsen investeert is een dief van zijn eigen portomonaie.quote:op zaterdag 15 april 2006 11:57 schreef athlonkmf het volgende:
iemand die ook iets met beleggingsfondsen doet? ik heb in een aantal beleggingfondsen geld gepompt, maar deze schommelen zo erg dat ik het rendement de afgelopen maanden van 0-100 zit te schommelen....
meest prominente fondsen van mij zijn it, internet, aandelenfonds, energie, china
dat ben ik niet met je eens. ik ben een relatief grote belegger maar kies toch voor beleggingsfondsen. waarom? ten eerste omdat die beleggen in markten waar ik zelf als particuliere belegger geen toegang tot heb. bijvoorbeeld oost-europa of het verre oosten. ik ga mijn geld niet steken in de stockmarket van moskou of seoul, ook al zou het kunnen bij m'n bank. mij te ingewikkeld en te onoverzichtelijk.quote:op dinsdag 25 april 2006 22:23 schreef bram_duikelaar het volgende:
[..]
wie in beleggingsfondsen investeert is een dief van zijn eigen portomonaie.
fondsen zijn niets meer als vrij arbitrair samengestelde mandjes van aandelen. het is al vaker aangetoond dat de keuze van de zogenaamde "experts" die de aandelen selecteren niet veel beter is als een willekeurige keuze.
welnu, zul je zeggen, wat maakt het dan uit? heel veel namelijk. banken verdienen erg veel met beleggingsfondsen, en niet alleen aan transactiekosten. bijna alle dividend wordt in eigen zak gestoken. dat kan oplopen tot 2 a 3 procent gemist rendement. dat rendement kun je zelf ook incasseren!
alleen voor de kleine belegger, met een kapitaal onder de 25k, zijn dit soort fondsen interessant, omdat handelen, gezien de relatief hoge transactiekosten op kleine bedragen, niet loont.
maar wanneer je voldoende kapitaal hebt om én voldoende te kunnen spreiden, én genoeg volume te maken: blijf weg uit fondsen!
viel wel tegen voor mij eerlijk gezegd.quote:op woensdag 26 april 2006 19:26 schreef sitting_elfling het volgende:
heerlijk dagje voor mij op de beurs
ik hoopte dat iemand een site wist die ze zelf goed hadden bevondenquote:op woensdag 26 april 2006 19:01 schreef denocorp het volgende:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=leren+beleggen&meta=
![]()
voor mij alles in de plus behalve corus. maarja, corus probeer ik ook al poosje te dumpen op nog redelijk prijskequote:op woensdag 26 april 2006 19:50 schreef chronic het volgende:
[..]
viel wel tegen voor mij eerlijk gezegd.
hangt er vanaf waar je in wil investeren?quote:op woensdag 26 april 2006 20:19 schreef komrad het volgende:
trouwens hoeveel geld moet je om te beginnen investeren om de transactiekosten relatief beperkt te houden
ik ben me aan het orienteren, daarom zoek ik ook naar informatie om een beetje te weten wat bij me pastquote:op woensdag 26 april 2006 20:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
hangt er vanaf waar je in wil investeren?
wanneer je niet zeker genoeg bent om in het buitenland te beleggen zijn fondsen een optie. maar ook hier geldt nog steeds dat de door de fondsen gekozen selectie nog steeds -statistisch gezien- beter presteren als de betreffende index. én dat ca. 2-3% als kosten voor de fondsbeheerders wordt ingehouden. maar in het geval van beleggen in het buitenland kan ik me voorstellen dat je eerder voor beleggingsfondsen kiest.quote:op woensdag 26 april 2006 14:21 schreef denocorp het volgende:
[..]
dat ben ik niet met je eens. ik ben een relatief grote belegger maar kies toch voor beleggingsfondsen. waarom? ten eerste omdat die beleggen in markten waar ik zelf als particuliere belegger geen toegang tot heb. bijvoorbeeld oost-europa of het verre oosten. ik ga mijn geld niet steken in de stockmarket van moskou of seoul, ook al zou het kunnen bij m'n bank. mij te ingewikkeld en te onoverzichtelijk.
de tweede reden om voor beleggingsfondsen te kiezen is omdat ik zelf geen tijd en zin heb om mijn portefeuille actief bij te houden. als ik alle onderliggende fondsen zelf zou moeten verhandelen, kost me dat veel tijd en veel transactiekosten. ik ben tevreden met de prestaties van m'n fondsen (die ik heel zorgvuldig uitkies) en blijf er voor langere tijd in zitten.
ik heb zelf ooit een (dik) boek gekocht over beleggen, geschreven door simon a. cohen. beleggen leer je niet op een site, ook niet uit een boek trouwens. ik wou gewoon de begrippen kennen en wat situatie's zien, achteraf een prima boek om op terug te vallen. als leek goed te begrijpen en zodra je ervaren bent kun je er nogsteeds op terugvallen.quote:op woensdag 26 april 2006 20:15 schreef komrad het volgende:
ik hoopte dat iemand een site wist die ze zelf goed hadden bevonden
dat hangt ook erg af van hoe je wilt beleggen, ik als lt belegger zie het nut niet zo snel om over te stappen, mijn transactie's zijn schaars en de kosten vallen relatief laag uit. ik baal trouwens wel behoorlijk van het bewaarloon wat elk jaar mag betalen, daar lees je in eerste instantie nergens iets over. geen idee hoe dat bij binck en anderen is, ik zit zelf bij de ing.quote:op woensdag 26 april 2006 20:19 schreef komrad het volgende:
trouwens hoeveel geld moet je om te beginnen investeren om de transactiekosten relatief beperkt te houden
volgens mij niet eens meer.. postbank is toch aankoop zero, verkoop 12 eu? gemiddelde van 6, terwijl ik bij binck toch wel 20 harde pegels kwijt ben.quote:op woensdag 26 april 2006 22:50 schreef el. het volgende:
[..]
dat hangt ook erg af van hoe je wilt beleggen, ik als lt belegger zie het nut niet zo snel om over te stappen, mijn transactie's zijn schaars en de kosten vallen relatief laag uit. ik baal trouwens wel behoorlijk van het bewaarloon wat elk jaar mag betalen, daar lees je in eerste instantie nergens iets over. geen idee hoe dat bij binck en anderen is, ik zit zelf bij de ing.
maargoed, wil je daytraden of regelmatig switchen, dan moeten die kosten natuurlijk wel laag zijn en heeft dat meer prioriteit, volgens mij zit je dan het beste bij binck. overigens zou ik als beginner niet te hard van stapel lopen.
dat kan ook, ze zijn toch net een prijzenslag begonnen ?quote:op woensdag 26 april 2006 23:14 schreef sitting_elfling het volgende:
volgens mij niet eens meer.. postbank is toch aankoop zero, verkoop 12 eu? gemiddelde van 6, terwijl ik bij binck toch wel 20 harde pegels kwijt ben.
mja, maar ik vrees dat deze concurrentie niet heel goed gaat uitvallen. zolang ze elkaar maar niet helemaal naar beneden stouwen qua prijzen.quote:op woensdag 26 april 2006 23:15 schreef el. het volgende:
[..]
dat kan ook, ze zijn toch net een prijzenslag begonnen ?
waarom niet? als consument wordt je er alleen maar beter van. door de banken wordt namelijk bakken met poen binnengehaald met de transacties.quote:op woensdag 26 april 2006 23:19 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
mja, maar ik vrees dat deze concurrentie niet heel goed gaat uitvallen. zolang ze elkaar maar niet helemaal naar beneden stouwen qua prijzen.
mja, ik dacht meer aan de supermarkt prijzen oorlog. maar das vrij neukeratief, ik heb er zelf een bijbaantje, en das dan kaartjes er voor weghalen, en dan goedkopere er voor schuiven. maar zo heb je ook een hele rits producten die 1 of 2 cent omhoog gaanquote:op woensdag 26 april 2006 23:24 schreef richie_rich het volgende:
[..]
waarom niet? als consument wordt je er alleen maar beter van. door de banken wordt namelijk bakken met poen binnengehaald met de transacties.
ik gooi deze er nog even opnieuw tussenquote:op woensdag 26 april 2006 18:47 schreef chronic het volgende:
waarschijnlijk al 100 keer langsgekomen, maar ik zit nu bij de abn en ik heb zo'n aanbieding gekregen van een vriend van me om bij binck te komen.
nu zit ik daar dus het één en ander van door te lezen maar ik snap het niet helemaal. ik snap niet helemaal wat het nut van bincklite is, binckactive is toch ook gratis of lees ik ergens overheen? bincklite klinkt namelijk niet handig in vergelijking met de abn (praktisch hetzelfde) maar binckactive lijkt me zeer handig en goed.
kan iemand het een beetje verduidelijken?
ik heb de site overigens bezocht, daar staat dat binckactive ook gewoon gratis is.
maak je daar maar geen zorgen over, er zijn al overnamespeculaties. de grote banken zitten vast heel geïnteresseerd te kijken naar binck dus hun beurskoers is de lucht in geschoten.quote:op woensdag 26 april 2006 23:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
zolang binck maar heel blijft![]()
mja, opzich heb je wel gelijk. sjaggie dagje vandaagquote:op donderdag 27 april 2006 14:22 schreef denocorp het volgende:
[..]
maak je daar maar geen zorgen over, er zijn al overnamespeculaties. de grote banken zitten vast heel geïnteresseerd te kijken naar binck dus hun beurskoers is de lucht in geschoten.
quote:op donderdag 20 april 2006 17:11 schreef aenarion het volgende:
zeker weten, ik heb er turbo's van rendement op mn hagemeyers is 73% (twas zelfs 86%)
ja hoor, dat boek is heel bekend. maar ik heb het nooit gelezen. uberhaupt nauwelijks boeken gelezen over beleggen trouwens. en oh ja voor de discussie over de beleggingsfondsen.. ik mis het alternatief, namelijk gewoon de index trackers. volg je gewoon de index, en de beheersfee is minimaal. voor mij is het een cornerstone in mijn portefeeuille.quote:op woensdag 26 april 2006 23:36 schreef richie_rich het volgende:
is iemand bekend met het boek van hull? "options, futures and other derivatives" schijnt zo'n beetje de bijbel op dit vlak te zijn.
als je geld wilt verdienen is dit voor de meerderheid van de beleggers inderdaad de beste keuze.quote:op vrijdag 28 april 2006 12:51 schreef macondo het volgende:
en oh ja voor de discussie over de beleggingsfondsen.. ik mis het alternatief, namelijk gewoon de index trackers. volg je gewoon de index, en de beheersfee is minimaal. voor mij is het een cornerstone in mijn portefeeuille.
jij als lt belegger zou beter moeten weten.quote:op woensdag 26 april 2006 22:46 schreef el. het volgende:
en ziet al vrij snel, dat niet jij gelijk hebt, maar dat de markt gelijk heeft
ik bedoelde dat op korte termijn soms lijkt dat je geen gelijk hebt, op lange termijn heb je (mits je je werk goed doet) uiteraard wel gelijk.quote:op vrijdag 28 april 2006 15:49 schreef selang het volgende:
jij als lt belegger zou beter moeten weten.
de markt heeft heel vaak niet gelijk.
daardoor ontstaan er juist om de zoveel jaar historische kansen.
dus jij houd er even een paar jaar mee op?quote:op vrijdag 28 april 2006 15:45 schreef selang het volgende:
[..]
als je geld wilt verdienen is dit voor de meerderheid van de beleggers inderdaad de beste keuze.
dat blijkt uit zo'n beetje alle statistieken.
overigens zit ik zelf 100% cash en wacht op een betekenisvolle correctie.
ik denk dat over een jaar of 2-3 zal blijken dat ik daarmee de meeste beleggers heb verslagen.
(deze post mag over 3 jaar gerust omhooggeschopt worden)
ik ben begin 2003, ongeveer 3 weken na het uitbreken van de ahold crisis met m'n hele toenmalige beleggingspot ingestapt in ahold ( @2.51 ). dat was inderdaad zo rond de tijd dat de aex op 218 stond. voor die tijd heb ik ook lang op 100% cash gezeten. natuurlijk heb ik met het exacte instapmoment wel het nodige geluk gehad en heb toen een flink risico genomen door al m'n eieren in één mandje te leggen. ik heb ze verkocht @7.53.quote:op zaterdag 29 april 2006 10:37 schreef macondo het volgende:
ik neem aan dat jij dan ook vol ingestapt bent toen de aex op 218 stond? en sinds wanneer ben je er helemaal uit dan?
dat wantrouwen is terecht. sowieso doet de gemiddelde belegger het slechter dan de index. de successen die wel echt zijn, zijn vaak niet sustainable. daarnaast is het zo dat als je 100 mensen een casino in stuurt en at random laat gokken, dat er dan altijd nog wel een paar met winst naar buiten komen. dat heeft niet noodzakelijk met skills te maken maar meer met geluk. de door mij genoemde voorbeelden zijn overigens controleerbaar want ik heb ze indertijd gepost op fok.quote:op zaterdag 29 april 2006 21:14 schreef macondo het volgende:
ik moet bekennen dat ik alle succesverhalen uit de beleggingswereld stelselmatig wantrouw uit principe. een benadering die ik iedereen kan aanraden, hoewel je ook oprechte successen te kort doet (bij voorbaat excuses, selang).
die ah belegging ging om 50k (en dus 100k winst) dus echt kleingeld was dat niet. maar het is ook weer niet 'a lifetime's savings' dus als het mislukt was dan viel de schade nog te overzienquote:speculeren met klein geld is inderdaad niet zo gewaagd, als je een serieus vermogen te beleggen hebt is het een anders. dus bij je investering in ahold was het nog maar bescheiden, en daarna was je vermogen pas serieus.
daar kijk ik toch anders tegenaan. om te beginnen heb ik in de periode 2003-2006 de aex ruimschoots verslagen, ondanks het feit dat ik in het laatste stuk vooral cash heb aangehouden.quote:je hebt na het ahold verhaal dus eigenlijk niet meer belegd, en je hebt zo dus wel een forse bull markt gemist.
dat ben ik met je eens als je geleidelijk instapt (dus bijv elke maand een vast bedrag).quote:en voor de echte lange termijn maakt het niet zo veel uit op welk moment je instapt.
de geschiedenis leert dat er regelmatig correcties optreden van tientallen procenten. gegeven het feit dat de aex sinds 2003 meer dan 100% is gestegen en gegeven de enorme euforie die ik nu weer zie op de beurs (deja-vu) denk ik dat je straks op veel betere niveaus kan instappen.quote:als de beurs vanaf nu 8 procent per jaar stijgt, doe je dus nooit meer wat.
dat probeer ik ook op mogelijke draaipunten (maar alleen met kleine bedragen).quote:als je de aandelen nu te hoog vind staan, moet je maar speculeren op een daling.
ook hier is de geschiedenis een leidraad. de meeste grote dalingen zijn in hun eindfase 'onredelijk' en leiden tot een tijdelijke onderwaardering.quote:als je pas gaat kopen bij een daling van 50%, dan betekent dit dat je dán de aandelen te ver gezakt zou vinden. je wacht dan op een onredelijke daling?
is ook mijn stijl niet.quote:op zondag 30 april 2006 04:25 schreef denocorp het volgende:
interessant verhaal, selang. ik ben het met je eens dat er momenteel weinig of geen laaggewaardeerde aandelen te vinden zijn. ik heb de hele aex, midkap en de bekende kleinere fondsen uitgeplozen maar zie geen goede mogelijkheden. je moet dan gaan inzetten op gunstig bedrijfsnieuws of overname(speculaties), maar dat is mijn beleggingsstijl niet.
zie mijn commentaar op de post van macondoquote:ik ben het wel met macondo eens dat het moment van instappen niet echt belangrijk is als je lt belegt. toch kijk je, ook als lt belegger, wel degelijk naar je instapmoment. na forse koersstijgingen stap je nou eenmaal minder snel in, ook al koop je voor lt.
dit soort macro-economische zaken zijn enorm moeilijk te voorspellen. maar ik heb er wel een duidelijke visie op (die negatief is). hier kom ik nog op terug.quote:zelf ben ik absoluut een aanhanger van het lange-termijn werk, ook uit praktische overwegingen. ik ben echter ook aan het overwegen of ik mijn belang in aandelen (nu 70% van mijn portefeuille) zal afbouwen. niet dat ik vind dat de markt 'extreem optimistisch' is, maar ik vrees vooral het amerikaanse begrotingstekort, dat als een soort zwaard van damocles boven de wereldeconomie hangen. dit kan niet eeuwig zo doorgaan dus een zware correctie lijkt me eigenlijk onvermijdelijk. maar wanneer die gaat komen, dat is de vraag...
hiephoi!quote:op donderdag 20 april 2006 22:13 schreef -jean- het volgende:
[afbeelding]
zit hier al een poosje in.
wordt feest met dit aandeel... enige pinky die de potentie heeft om de potentie heeft een microsoft achtige klapper te worden. ik denk 5/10dollar van de zomer![]()
“the new holographic communications industry, fueled by astonishing technologies, promises to be bigger and vastly more significant than the industrial revolution and today’s internet combined! – jvc and hitachi corporations
quote:3dicon researchers at university of oklahoma file provisional patent applications for 3d technologies; ou team presents two filings to u.s. patent office; 3dicon expects marketing of innovative 3d systems this year
business wire - april 28, 2006 15:42
tulsa, okla., apr 28, 2006 (business wire) -- 3dicon corporation (pink sheets:tdcp), a communications development company, announced today that the university of oklahoma, under contract with 3dicon, has filed provisional applications with the u.s. patent and trademark office for two separate proprietary 3d technologies.
"these initial patent filings mean that we can begin marketing a number of cspace(tm) concepts on schedule," said martin keating, 3dicon's ceo. "we are focused on true three-dimensional replications, not 3d simulations. what ou has accomplished should allow us to meet our revenue goals for 2006. we are very excited."
the 3d innovations were developed under a sponsored research agreement, a type of contract that is increasingly being employed between universities and corporations. the university of oklahoma will own the 3d patents, and, under an exclusive licensing agreement, 3dicon will receive a maximum of 97% of all revenues from worldwide sales. ou and 3dicon anticipate that public prototype demonstrations will be held in tulsa this summer. details will be announced. utility patents for the first two technologies should be filed before july 1, 2006.
it is expected that products employing both technologies will have immediate commercial application in the display marketplace. keating added, "we believe we're the first to produce high-resolution, full color, 360-degree, genuine 3d images. this is unique. it's revolutionary. it's no simulation."
3dicon corporation is a development-stage company whose mission is to create and market full-color, 360-degree person-to-person 3d technology that is both simple and portable. such a system could revolutionize or replace all existing forms of electronic communications, including television, telephones, and personal computers. this "next-generation" technology should be well suited for such industries as retail, manufacturing, entertainment, medical, healthcare, and the military.
forward-looking statements
any statements contained herein which are not historical facts are considered "forward-looking statements" under federal securities laws. such forward-looking statements are based on the beliefs of our management as well as assumptions made by and information currently available to management. actual results may vary significantly from these forward-looking statements based on a variety of factors.
het gaat wel hard met de beurzen inderdaad.quote:op zondag 30 april 2006 04:25 schreef denocorp het volgende:
zelf ben ik absoluut een aanhanger van het lange-termijn werk, ook uit praktische overwegingen. ik ben echter ook aan het overwegen of ik mijn belang in aandelen (nu 70% van mijn portefeuille) zal afbouwen. niet dat ik vind dat de markt 'extreem optimistisch' is, maar ik vrees vooral het amerikaanse begrotingstekort, dat als een soort zwaard van damocles boven de wereldeconomie hangen. dit kan niet eeuwig zo doorgaan dus een zware correctie lijkt me eigenlijk onvermijdelijk. maar wanneer die gaat komen, dat is de vraag...
rood testhouse ook zo'n mooi fonds voor beginnende beleggers.. ik zou daar de helft van mijn vermogen in steken, en de andere helft in die 3dzooi..quote:op maandag 1 mei 2006 00:12 schreef matjong het volgende:
ik zit zelf nog met veel plezier in rood testhouse... kleine 7% winst nu denk ik en verwacht dat er nog wel meer in het vat zit. ben ondertussen bijzonder actief met het beleggen bezig, vind het allemaal erg interessant.
ik beleg pas een maandje ofzo en was met 1000 euro begonnen. langzaam bouw ik het op en ik zit nu op ongeveer 6000 euro en tot nu toe investeer ik het alleen maar in rood. te kleine bedragen om ermee te spreiden.quote:op maandag 1 mei 2006 12:03 schreef macondo het volgende:
[..]
rood testhouse ook zo'n mooi fonds voor beginnende beleggers.. ik zou daar de helft van mijn vermogen in steken, en de andere helft in die 3dzooi..
waarom? wat maakt het een 'goede'?quote:op maandag 1 mei 2006 12:58 schreef matjong het volgende:
valt wel mee, zoveel geld is het niet...
rood testhouse is een pennystock ja, maar wel een erg goede
toch benieuwd waarom je zo'n blind vertrouwen hebt in rood testhousequote:op maandag 1 mei 2006 12:06 schreef matjong het volgende:
[..]
ik beleg pas een maandje ofzo en was met 1000 euro begonnen. langzaam bouw ik het op en ik zit nu op ongeveer 6000 euro en tot nu toe investeer ik het alleen maar in rood. te kleine bedragen om ermee te spreiden.
wel zonde van de paar keer transactiekosten die ik op deze manier moest betalen, maar ja
jaarverslag kun je gewoon (gratis) opvragen. meestal hebben ze deze ook gewoon online staan (pdf)quote:op maandag 1 mei 2006 15:08 schreef otto215 het volgende:
stel je ziet een leuk bedrijf en je gaat research doen.
wat doen jullie dan allemaal, koop je bepaalde info van het bedrijf (of is dat gratis¿?).
kijken jullie veel van adviezen van 'professionals'?
daar heb je ook gelijk in, maar ik zit te twijfelen of ik meteen mn portefuille overzet.quote:op maandag 1 mei 2006 14:56 schreef richie_rich het volgende:
je kunt ze ook gewoon beide een tijdje proberen. de één hoeft de ander niet uit te sluiten
na een tijdje kun je dan alsnog de keuze maken gebaseerd op je eigen ervaringen
binck heeft realtime overzichten van veel indexen (sowieso alle europese, vs weet ik niet)
ik kijk meestal ook even bij yahoo finance, en natuurlijk wat ik vaak gebruik is het koersverloop van het aandeel en de nieuwsberichten eromheen.quote:op maandag 1 mei 2006 15:15 schreef richie_rich het volgende:
[..]
jaarverslag kun je gewoon (gratis) opvragen. meestal hebben ze deze ook gewoon online staan (pdf)
ik vind yahoo ook érg handig
http://finance.yahoo.com/
kun je gewoon zoeken op bedrijfsnaam en bij grote bedrijven (en alle amerikaanse) hebben de key statistics, dara kun je veel(fundamentele) waardes vandaan halen.
tevens kijken naar branchegenoten en vergelijken
zo doe ik het, maar zal ongetwijfeld tekort schieten dus ik hou het topic weer in de gaten
geen idee, maar voor innerlijke gemoedsrust vind ik het al primaquote:op maandag 1 mei 2006 15:22 schreef chronic het volgende:
[..]
ik kijk meestal ook even bij yahoo finance, en natuurlijk wat ik vaak gebruik is het koersverloop van het aandeel en de nieuwsberichten eromheen.
moet zeggen dat tot nu toe de resultaten behoorlijk zijn met deze methode.
vraag me trouwens af of het echt wat uitmaakt
de chipsector is reteconcurrerend, alle chipproducenten staan onder druk door overcapaciteit. geen fijne business om in te zitten. erg cyclisch.quote:op maandag 1 mei 2006 17:15 schreef matjong het volgende:
tja, wat maakt rood testhouse een goede... op iex is daar veel en uitgebreide informatie over neergezet (ik heb het dus niet over meningen, maar artikelen, achtergrondinformatie, en interviews met de ceo).
http://www.iex.nl/forum/topic.asp?forum=128&topic=1091008&page=1
- rood bevind zich in een sterk groeiende markt (chipsector) waarin ook de externe uitbesteding van het testen van de chips steeds sterker wordt. 7 van de 10 grootste chipproducenten zijn klant van rood testhouse. de omzet en winst van rood stijgen daarmee samenhangend sterk.
actief in china... laat er maar resultaat zienquote:- rood is bijzonder actief in china en heeft daar een aantal klanten al binnen weten te slepen, de critische massa om het winstgevend te maken is daarmee vrijwel zo goed als zeker gehaald
ze hebben een produkt. mooi!quote:- rood is bijzonder actief bezig met het rot (een door root gepatendeerde techniek) waar bijzonder veel interesse in wordt getoond door bedrijven.
ze hebben het zeker erg druk...quote:- bijzonder transparant bestuur (ik heb de ceo persoonlijk een aantal maal gesproken en heb tevens goed contact met de cfo)
veel kleine beleggers die geloven in het bedrijf. aangetrokken door het pennystockniveau. gezien het verleden (kpnquest, rtc, ..) geen aanbeveling.quote:- ik onderhou veel contacten met beleggers in rood, waaronder een aantal die een redelijk sterk belang vergenwoordigen
- rood kent veel beleggers die vertrouwen in het bedrijf hebben... dit geeft geen garranties voor de toekomst, maar het is op dit moment positief dat het niet bijzonder sterk daytradergevoelig is
big deal. iemand koopt een belang, en iemand verkoopt een belang.quote:- er zijn tot op heden tot 3x toe onderhandse aandelen transacties geweest, buiten het boekje om dus (2x 350k en 1x 500k). de transactie van 500k was afgelopen vrijdag eind van de middag tegen de huidige koers van 81 cent. de andere waren tegen de koers van 78 en 77 cent (als ik het me goed herinner). dit zou mogelijk kunnen wijzen op belangenopbouw, in elk geval is het interessant dat er tegen deze koersen ongeveer 1.3kk aandelen is verhandeld.
maak winst, zet een goed resultaat neer en dit kan op een a4tje naar buiten.quote:- de ceo van rood zei bij de analistenvergadering eind maart dat er binnen 3 maanden groot nieuws zou komen
- tot slot zijn er nog de overnamegeruchten (in een interview vertelde de ceo dat hij open staat voor samenwerking of eventueel zelfs een overname) en het sns rapport. sns is van plan het aandeel te gaan volgen (magere geruchten gaan dat ze een flink belang aan het opbouwe zijn), de ceo wist mij in een vraaggesprek te vertellen dat hij dit rapport binnen een maand verwacht.
- het persbeleid van rood is niet bijster sterk.
heeft inderdaad een lange historie van bleeders, bijna bankroet etc. niet best.quote:- omdat rt niet altijd een goed lopend bedrijf is geweest door mismanagement moest het een paar jaar geleden gered worden van de ondergang door icn (investeringsmaatschappij). elke 3 maanden kreeg icn hiervoor een berg aandelen die dus op de markt werden gezet hetgeen de koers onder druk zette. deze lening is nu echter bijna afbetaald (komt nog 2x een dump van bij elkaar 2kk aandelen en dan over een periode van 3 jaar nog 1.5kk). in elk geval zijn de komende conversies pas over 2 maanden, maar het is dus wel iets om rekening mee te houden als je belegt in rt. overigens moet daarbij wel gemeld worden dat het aantal uitstaande aandelen bij rood niet bijzonder groot is (op dit moment 22.3kk).
doe mij maar saaie aandelen. en eh schudden? complottheorie?quote:- een deel van het nieuws wat aanstaande is natuurlijk in de koers verwerkt... we hebben ook al een stijging mogen zien de afgelopen tijd, daarbij geldt echter dat er vanwege het uitblijven van concreet nieuws wel nog veel mensen aan de kant staan te wachten en de boot niet willen missen... je merkt dit heel sterk dat zodra de koers wat omhoog gaat de laat bijna volledig wordt teruggetrokken omdat eigenlijk niemand zijn aandelen echt kwijt wil... ik ben er van overtuigd dat bij het publiceren van nieuws we verder omhoog gaan
de voors en tegens tegen elkaar opwegend lijkt het neergaande risico niet groot (is ook gebleken afgelopen maand, men probeerde wel te schudden, maar veel mensen houden hun aandelen vast), terwijl er nog veel in het vat zit. daarbij geldt wel dat rood soms wat traag kan aanvoelen omdat er gewoon helaas niet zoveel gepubliceerd wordt.
klinkt als hobby werk, voor en door gelovigen. gelovigen, die maar niet in ondergewaardeerde aandelen als reesink (70 euro? kan ik er geen 100 kopen! doe maar 5000 rt's!).. maar goed, het kán omhoog hoor dat rt. als ze bijvoorbeeld mooie cijfers laten zien.quote:verder kan het ook geen kwaad een kijkje te nemen op de website www.roodtesthouse.com. dit is, in tegenstelling tot wat de naam suggereerd, niet de site van het officiele bedrijf maar van een rt site voor belegger.
ik zie erg veel spot in je post, is het de aversiteit tegen pennystocks die die spot voedt, is het mijn overtuiging in een aandeel, of is het omdat je gewoon alleen gelooft wat toevallig in je straatje past? of iets anders... ik zal proberen inhoudelijk te reageren, ook al stimuleert jouw manier van posten dat niet helemaal. anyways, de groei van de chipsector groeit nog steeds. de economie in de vs begint nu pas lekker te draaien en de vraag naar chips neemt enorm toe. omzetten zijn zowel op maand als op jaarbasis sterk gestegen (cijfers van maart).quote:op maandag 1 mei 2006 18:46 schreef macondo het volgende:
oke dan, ff snel wat op en aanmerkingen.
[..]
de chipsector is reteconcurrerend, alle chipproducenten staan onder druk door overcapaciteit. geen fijne business om in te zitten. erg cyclisch.
[..]
actief in china... laat er maar resultaat zien
[..]
ze hebben een produkt. mooi!
[..]
ze hebben het zeker erg druk...
[..]
veel kleine beleggers die geloven in het bedrijf. aangetrokken door het pennystockniveau. gezien het verleden (kpnquest, rtc, ..) geen aanbeveling.
[..]
big deal. iemand koopt een belang, en iemand verkoopt een belang.
[..]
maak winst, zet een goed resultaat neer en dit kan op een a4tje naar buiten.
[..]
heeft inderdaad een lange historie van bleeders, bijna bankroet etc. niet best.
[..]
doe mij maar saaie aandelen. en eh schudden? complottheorie?
[..]
klinkt als hobby werk, voor en door gelovigen. gelovigen, die maar niet in ondergewaardeerde aandelen als reesink (70 euro? kan ik er geen 100 kopen! doe maar 5000 rt's!).. maar goed, het kán omhoog hoor dat rt. als ze bijvoorbeeld mooie cijfers laten zien.
bij antonov is echter het volledige koersverloop zo ongeveer gebasseerd op zogenaamde goede producten in de toekomst. zowel het koersveloop, de reden van stijging, de cijfers, marktsector en dergelijke zijn in geen verhouding tot rt. rood schrijft gewoon prima zwarte cijfers, heeft flinke stijging van omzet en winst, en daarnaast nog een toekomstvisie. antonov is meer te vergelijken met sopheon, dat al jaren net zo'n baggeraandeel is.quote:op maandag 1 mei 2006 19:12 schreef sjonlok het volgende:
ik zie het nut niet zo van aandelen als rood testhouse. alhoewel ze leuk kunnen zijn als je echt veel lef hebt.
wat mij betreft klinkt het allemaal nogal 'antonov'-achtig. ik ken enkele jaren terug iemand die er aandelen van had. antonov had een geweldig idee/product, hele goede opportunities, een contract binnen gesleept, de grote klapper zat eraan te komen, de toekomst zag er perfect uit en ga zo maar door. jammergenoeg daalde het aandeel jaar na jaar.
als je wat meer lef hebt dan een gemiddelde belegger ga je iets doen met china of india ofzo. ik zelf heb 't niet zo op bedrijfjes met alleen een goed idee.
mijne?quote:op maandag 1 mei 2006 19:41 schreef el. het volgende:
je post klinkt een beetje als een financiele bijsluiter aan het einde..
zo nu en dan winstnemen en lager inpakken is inderdaad essentieel in pennystocks, en dan wel alleen om het feit dat iedereen er over denkt zoals jij en na een flinke stijging zijn winst neemt. nu is dat bij veel aandelen natuurlijk zo maar bij een pennystock willen de dalingen nog wel eens flink zijn (omdat de stijging vaak ook sneller gaan) maar bovenal omdat stijgingen soms gebasseerd kunnen zijn op minder structurele redenen dan bij "gewone" aandelen. voorlopig is het echter zo dat rt een redelijk constante stijging van een paar cent pakt elke keer en gezien de onderhandse transacties, het sentiment, de uitspraken van de ceo zie ik voor de komende tijd nog wel een verdere stijging.quote:op maandag 1 mei 2006 19:27 schreef el. het volgende:
tja ieder zijn keuze natuurlijk, er valt voor beide meningen wat te zeggen, al deel ik de mening dat het meer op een gok lijkt. ik heb zelf ooit gegokt op getronics en versatel toen ze net op gang kwamen, dat ging goed. in het geval kpnqwest heb ik te diep in het nieuws gezeten en pakte onbevestigde berichten op. dan denkl je wat te hebben en een week later werd alle speculatie van tafel geveegd, jezus wat was ik daar ziek van. echt maanden heb ik naardat aandeel gekeken, ze gingen van 3¤ naar de 8¤, waar kpn zelf bleef hangen rond de 4¤ (waar ik toen óók net in was gestapt). toen knpqwest eindelijk naar beneden ging dacht ik dat mijn kans daar was, maar goed beginnersfoutje was dat.
ik ben er zelf niet vies van om wat risico te nemen, vaak ging dat goed, maar soms ook niet, dat moet je incalculeren. wat betreft rood zou ik dan ook zeggen, zodra je een leuk ritje hebt gemaakt, gooi je wat naar 'degelijkere fondsen', ik zou zeker gaan spreiden en niet alles op 1 'gok' zetten.
overigens zit ik ook al tijden naar logicacmq te kijken en snap eigenlijk niet waarom dat aandeel zo blijft hangen, er zat natuurlijk een emissie in de laatste maanden, maar volgens mij kunnen ze gewoon over die 3¤ heen, het bevreemd me dat ze elke keer op de 2,90 breken.
ow ja zijn er hier nog mensen die er in mei uitstappen en in september terugkomen ? dat fascineert me ook al jaren, achteraf had ik het een aantal keer best kunnen (/moeten) doen, maar ik heb nog altijd het idee datje opeens de boot mist als je het wel doet. beetje ondefinieerbaar gevoel, ze hadden het er bij rtl-z ook over vandaag btw.
okequote:
ik bedoelde meer dat ik er deels uit zou gaan na een leuke rit en mijn portefeuille daarmee zou verbreden. maar dat heeft er meer mee te maken dat ik geen heil zie in het hebben van 1 fonds. da's persoonlijk, in mijn ogen is het veel leuker als je breed belegt.quote:op maandag 1 mei 2006 20:08 schreef matjong het volgende:
zo nu en dan winstnemen en lager inpakken is inderdaad essentieel in pennystocks, en dan wel alleen om het feit dat iedereen er over denkt zoals jij en na een flinke stijging zijn winst neemt. nu is dat bij veel aandelen natuurlijk zo maar bij een pennystock willen de dalingen nog wel eens flink zijn (omdat de stijging vaak ook sneller gaan) maar bovenal omdat stijgingen soms gebasseerd kunnen zijn op minder structurele redenen dan bij "gewone" aandelen. voorlopig is het echter zo dat rt een redelijk constante stijging van een paar cent pakt elke keer en gezien de onderhandse transacties, het sentiment, de uitspraken van de ceo zie ik voor de komende tijd nog wel een verdere stijging.
hou er echter wel rekening mee dat er bij binck op het moment wel problemen ivm ondercapaciteit zijn. de site is in de drukke ochtenduurtjes regelmatig onbereikbaar, denk dat de huidige problemen voor een (semi)professioneel belegger onacceptabel zijn... verder, als je binck wilt moet je een van de binckers hierzo je laten aanmelden (informatie laten opsturen). dat levert jou, en de persoon die je aanmeldt, 50 euro gratis transactiekosten op. win-wingevalletje dusquote:op maandag 1 mei 2006 16:02 schreef macondo het volgende:
keep it simple, inderdaad. ik kijk zelf bijvoorbeeld naar dividendrendement, dat is vrij eenvoudig. professionele research gebruik ik nooit, en ik zou er al helemaal niet voor betalen.
en abn amro, daar pin ik wel eens geld. beleggen doe ik daar al jaren niet meer, ik kan iedereen aanraden om te switchen naar binck. site is beter, sneller, toegankelijker en goedkoper.
ja, dat is natuurlijk zo. maar met een paar duizend euro vind ik het serieus niet de moeite waard om dat te gaan spreiden. als je 2 fondsen neemt heb je je transactiekosten er pas uit bij een stijging van 1-2 procent, wil je een beetje handelen (ligt er ook maar aan wat je wilt dus) dan is dat al helemaal ondoenlijk... al kun je natuurlijk je vraagtekens stellen hoe handig het is met bedragen als dit actief te gaan handelen, maar dat terzijdequote:op maandag 1 mei 2006 20:11 schreef el. het volgende:
[..]
ik bedoelde meer dat ik er deels uit zou gaan na een leuke rit en mijn portefeuille daarmee zou verbreden. maar dat heeft er meer mee te maken dat ik geen heil zie in het hebben van 1 fonds. da's persoonlijk, in mijn ogen is het veel leuker als je breed belegt.
in zijn algemeenheid wel, indifidueel gezien kan het rendement het door iemands vaardigheid nog wel eens flink verschillen met die algemene deler natuurlijkquote:
tja, jouw keuze om bij een aandeel enkel op cijfers af te gaan. ik ga daarnaast ook nog af op dingen als marktontwikkeling, management, toekomstvisie, sentiment, concurentie en zo nog wel het een en ander. ik kan me bijna niet voorstellen dat jullie dat niet doen. in elk geval ziet rood er goed uit, maar te goed zou ik het niet noemen. het is gewoon een op dit moment goed lopend bedrijf dat profiteert van een goede groei in de markt, het lijkt een goede toekomstvisie te hebben (toekomst moet uitwijzen of die visie uitpakt zoals de beleggers wensen, maar tot op heden ziet het er niet gek uit) en heeft een daadkrachtig open bestuur. negatieve punten / risicos zijn er echter ook zoals bij elk bedrijf en die heb ik genoemd, die kun je nalezen in het artikel op iex of in mijn eerste post over rt hier op dit forum.quote:op maandag 1 mei 2006 20:30 schreef drive-r het volgende:
ach, ik deel de mening van macondo in rood volledig. matjong geeft een erg lange lijst met argumenten, het enige wat ik wil weten is wat de cijfers van de afgelopen jaren zijn. als je daar een overzicht van hebt, moet je het daarop beoordelen. je zegt dat je dat gedaan hebt, laat dan die argumenten horen en laat de rest achterwege, dat is irrelevant.
het blijft één van de eerste regels: if it looks too good to be true, it probably is....
quote:- de omzetstijging was 15,2% en voldeed dus aan de doelstelling 12-20%.
- de omzet op jaarbasis steeg met 5%, omdat het boekjaar 2004 nog omzet bevatte van de machinebouwactiviteiten (niet langer kernactiviteit en rood is daarmee gestopt).
- de omzet van de kernactiviteiten steeg met 12,8% terwijl de omzet van de totale chipmarkt met 5,7% steeg in 2005 (onderzoek gartner).
op 2 maart werden vervolgens de jaarcijfers 2005 gepubliceerd. de volgende zaken vielen op:
- operationele winst steeg van ¤56.000 in 2004 naar ¤238.000 in 2005. de operationele winst steeg in h2 2005 met 70% t.o.v. h1 2005 terwijl de doelstelling minimaal 45% stijging was. bovendien werden er in 2005 veel investeringen gedaan voor o.a. de volgende zaken:
- startop kosten van ¤50.000 voor de vestiging in dresden - werd tijdens 2005 opgestart en apparatuur wordt op dit moment ingebracht. bovendien wordt er een cleaning room gebouwd zodat ‘wafers’ getest kunnen worden. die laatste investering zorgde voor nog eens ¤100.000 aan initiële kosten. rood is van plan de komende 2 jaar 4-5 miljoen te investeren in dresden, vooral qua apparatuur.
- ook werden er startop kosten gemaakt voor de vestiging in china, sjanghai. rood wil daar een vestiging gaan openen als 10-20% van de huidige omzet door middel van orders uit dat land/regio afkomstig is. op dit moment is ruim 7% van de totale omzet afkomstig via een order uit dat gebied.
- tot slot stegen de pensioenkosten met ¤100.000 en werd er meer variabel loon (¤299.000) uitgekeerd, zoals afgesproken in 2003. dat laatste komt vooral doordat de vaste lonen in 2003 werden gekort en de werknemers nu meer overuren maken vanwege de stijgende vraag naar diensten. de omzet per werknemer steeg van ¤78.000 in 2004 naar ¤86.000 in 2005. een verdere toename van de omzet per werknemer wordt in 2006 als doel gesteld.
- de omzet van de activiteit ‘failure analysis’ steeg met 324%. in 2006 zal deze activiteit weer een robuuste groei laten zien. rood komt als bedrijf zelfs mensen tekort voor deze business.
- de omzet van ‘test & end-of-line’ steeg met 9%, deze activiteit is goed voor 80% van de omzet en zal in 2005 verder groeien door middel van het opstarten van testactiviteiten in dresden. nu vind deze business vooral plaats in de zuid-duitse stad nördlingen. de chinese vestiging wil rood testactiviteiten laten verrichten als daar een winstgevende omzet tegenover staat (10-20% kritische massa).
- de omzet van ‘qualification’ steeg met 9%. in 2005 werd een belangrijk samenwerkingsverband aangegaan met espec, waardoor chips op lood-vrije materialen gekwalificeerd kunnen worden. deze lood-vrije regelgeving is voor de hele e.u. van toepassing op 1 juli 2006. de activiteit zal dan ook in 2006 harder groeien als in 2005.
- de activiteit ‘test engineering’ stelde een beetje teleur maar dat moet in 2006 verbeteren. het rot-project valt hieronder en dit project is erkend als 1 van de meest innovatieve projecten in de chip-sector. patenten zijn aangevraagd, prijzen zijn gewonnen en zeker 6 grote partijen hebben inmiddels interesse getoond. hier kom ik verder in dit verslag op terug.
die aandelen begrijp ik niet. er staan er inderdaad meer uit.... maar goed, ook dft geeft een lagere k/w... misschien die hele lading opties die er bij het management ligt?quote:op maandag 1 mei 2006 22:16 schreef macondo het volgende:
volgens mij is de omzet in 2005 gegroeid met iets van 5 procent. de winst was 90k voor een belastingbate. het jaar daar voor was het verlies iets van 30k. pak'm beet een aantal aandelen van 8500k, keer 81 cent dus uit mijn hoofd iets van 7000 k. een winstje van 90 k, kom je op k/w van rond de 75. maar goed, ik heb me er niet echt in verdiept.
ik vind het prima dat je een aandeel koopt en anderen er enthousiast voor wil maken. maar dan wel voor de goede redenen, niet omdat de ceo zo'n aardige pik is of er zo veel slimme beleggers zijn die er ook in zitten. of een bloktrade.
edit.. aantal aandelen is wat groter, 22 mln. kom je op kw van 246. kan bijna niet waar zijn, zie waarschijnlijk wat over het hoofd. driver, rap stukje research!![]()
ach, daar kun je in het jaarverslag in ieder geval al helemaal gene touw aan vastknopen.quote:op maandag 1 mei 2006 22:37 schreef macondo het volgende:
eigenaardig toch waar al die aandelen vandaan zijn getoverd..
ja, sorry. ik las net ergens een stukje van iemand anders en had die notatie opeens in mijn hoofd zitten, heel vervelend....quote:op maandag 1 mei 2006 23:02 schreef richie_rich het volgende:
kk is miljoen?
hehe, doe ik normaal ook, daarom irriteerde met dit ook zo. ik weet al niet eens maar waar ik het vandaan haalde.... teveel aan mijn hoofd, denk ik....quote:op maandag 1 mei 2006 23:05 schreef richie_rich het volgende:
maakt niet uit, maar dan weet ik dat
zelf gebruik ik gewoon m
het verschil tussen active en lite is - zoals je zelf al aangeeft - onderandere het beschikken over realtime koersen. echter is er nog een ander verschil, wat in mijn optiek interessant is voor de belegger die transacties verricht boven de ¤3.000,- en zelf al beschikt over real time koersinfo.quote:op woensdag 26 april 2006 18:47 schreef chronic het volgende:
waarschijnlijk al 100 keer langsgekomen, maar ik zit nu bij de abn en ik heb zo'n aanbieding gekregen van een vriend van me om bij binck te komen.
nu zit ik daar dus het één en ander van door te lezen maar ik snap het niet helemaal. ik snap niet helemaal wat het nut van bincklite is, binckactive is toch ook gratis of lees ik ergens overheen? bincklite klinkt namelijk niet handig in vergelijking met de abn (praktisch hetzelfde) maar binckactive lijkt me zeer handig en goed.
kan iemand het een beetje verduidelijken?
ik heb de site overigens bezocht, daar staat dat binckactive ook gewoon gratis is.
bij binck active zit in de transactiekosten altijd een variabelbestandsdeel:quote:euronext amsterdam ¤ 11,50*
euronext brussel en parijs ¤ 11,50 + 0,1%**
eurobeurzen (frankfurt, dublin, milaan, wenen, madrid, lissabon) ¤ 15 + 0,15%**
verenigde staten $ 15 + 0,15%**
* dit tarief geldt op basis van een maximale effectieve waarde van ¤ 100.000 per transactie. voor transacties boven de ¤ 100.000 wordt opnieuw ¤ 11,50 in rekening gebracht met wederom een maximale effectieve waarde van ¤ 100.000 per transactie.
** maximale transactie-omvang is ¤ 100.000 per transactie (voor de verenigde staten geldt het equivalent van ¤ 100.000).
je moet dus kijken naar het aantal transacties je wil verrichten, het volume van je transactie, en of je al die extra dingen erbij wil. ik kijk in iedergeval naar binckactive.quote:euronext amsterdam, brussel,
parijs, lissabon < 100 of < ¤ 100.000* ¤ 8 + 0,1% min.¤ 10 max.¤ 150
>= 100 of >= ¤ 100.000* ¤ 5,50 + 0,09% min.¤ 10 max.¤ 150
eurobeurzen (frankfurt, dublin, milaan, wenen, madrid) ¤ 15 + 0,15%
verenigde staten n.v.t. $ 15 + 0,15%
de eerste twee zaken ben ik het echt volledig mee eens, ik begrijp niet hoe mensen de chipsector anders kunnen zien. je laatste statement ben ik het voor veel sectoren mee eens, mensen hechten er echter toch vaak grote waarde aan.quote:op dinsdag 2 mei 2006 15:24 schreef selang het volgende:
de chipsector (waarin ik zelf overigens werk) is wel degelijk een cyclische sector met zeer krappe marges.
2004 en 2005 waren hele goede jaren en rt had dus eigenlijk bakken geld moeten verdienen.
mijn eigen ervaring is dat elke voorspelling over de chipmarket die verder dan 6 maanden in de toekomst ligt zeer onbetrouwbaar is.
nee dat kan niemand. zo vind ik al jaren dat o.r. een luchtbel is, maar die luchtbel wordt elk jaar weer groter. in de v.s. hetzelfde verhaal. ik zit er dus al jaren naast. kortom niet zo sip kijken, niemand weet het en tot nu toe gaat het vooruit.quote:op dinsdag 2 mei 2006 19:18 schreef scepsis het volgende:
kan niemand mij vertellen wat ik op 2 á 3 jaar kan verwachten van mn fondsje?
al mn spaargeld zit er namelijk in
hm, ik vind ook dat die hilarische huizenprijzen nergens op slaan (prijs van bakstenen/cement/bouwvakkers is zelfs gedaald!). maar zolang ik er een graantje van mee kan pikken, mag het van mij zelfs 1000x duurder worden = veel extra's ¤¤¤¤ voor mijquote:op dinsdag 2 mei 2006 19:44 schreef el. het volgende:
[..]
nee dat kan niemand. zo vind ik al jaren dat o.r. een luchtbel is, maar die luchtbel wordt elk jaar weer groter. in de v.s. hetzelfde verhaal. ik zit er dus al jaren naast. kortom niet zo sip kijken, niemand weet het en tot nu toe gaat het vooruit.
hehe yupquote:op dinsdag 2 mei 2006 17:32 schreef el. het volgende:
je hebt je kleingeldpotje omgekeerd ?
kijk hier heb ik wat aan.quote:op dinsdag 2 mei 2006 13:40 schreef joriszss het volgende:
[..]
het verschil tussen active en lite is - zoals je zelf al aangeeft - onderandere het beschikken over realtime koersen. echter is er nog een ander verschil, wat in mijn optiek interessant is voor de belegger die transacties verricht boven de ¤3.000,- en zelf al beschikt over real time koersinfo.
dit komt doordat je bij bincklite een vastbedrag voor een transactie betaald of een zeer klein variabel bedrag:
[..]
bij binck active zit in de transactiekosten altijd een variabelbestandsdeel:
[..]
je moet dus kijken naar het aantal transacties je wil verrichten, het volume van je transactie, en of je al die extra dingen erbij wil. ik kijk in iedergeval naar binckactive.
nog wat extra informatie:
hier staat de productinformatie van de drie verschillende producten naast elkaar weergegeven. mijn conclusie zou zijn dat je bincklite neemt wanneer je binck enkel gebruikt om je order de deur uit te doen en niet geïntreseerd bent in allerlei navenante zaken en mogelijkheden. binckactive is een completer pakket voor toch een scherpe prijs.
nouja, voordat ik de illusie wek dat ik belangen heb in binck, ik hoop dat je een wel overwogen keuze kan maken
dit schreef ik al eerder:quote:op woensdag 3 mei 2006 13:23 schreef scepsis het volgende:
maar hey, zou het kunnen dat ik de topjaren 2004/2005 migelopen heb kwa rendement, die in 2006 niet meer sterk aanwezig zal zijn?
(jaja, dat weet niemand, maar wat denken jullie zelf?)
quote:het gaat wel hard met de beurzen inderdaad.
toch is dat pas kort aan de gang. sinds halverwege 1999 ging de dow jones zo ongeveer zijwaarts. na de grote correctie die na half 2001 tot eind 2003 volgde is nu ruim twee jaar een flinke stijging bezig.
na een negatieve economische groei in de vs in het derde kwartaal van 2001, is pas sinds halverwege 2003 weer een goede groei te zien.
omdat er nog geen sprake is van jarenlange zeer sterke groei, denk ik niet dat de markt nu alweer oververhit is.
bovendien groeien china en india in rap tempo en gaat ook oost-europa het steeds beter doen. dat houdt nog wel een tijdje aan denk ik.
al je spaargeld in een onroerend goed fonds stoppen lijkt me niet verstandig. heb geen idee om hoeveel geld het gaat en wat je situatie is - maar wellicht de helft switchen naar een globaal aandelenfonds is misschien een idee. verder schommelt de beurs altijd. onzekerheid zal er altijd blijven, als de beurs daalt en jouw fonds ook.. pech gehad. als je dit risico niet wil lopen moet je overwegen alles op een spaarrekening te zetten.quote:op woensdag 3 mei 2006 13:23 schreef scepsis het volgende:
maar hey, zou het kunnen dat ik de topjaren 2004/2005 migelopen heb kwa rendement, die in 2006 niet meer sterk aanwezig zal zijn?
(jaja, dat weet niemand, maar wat denken jullie zelf?)
ik vraag me altijd af hoe zulke 'foutjes' kunnen gebeuren. paar nulletjes teveel intypen en je helpt eigenhandig de beurskoers enkele procenten omhoog. deze belegger kan toch nooit het geld hiervoor gehad hebben, hoe kan zijn order dan doorkomen?quote:aegon liet bij de opening een opmerkelijke stijging zien van 6,5 procent, maar zakte alweer snel terug. volgens handelaar gert jan geel van eureffect werd deze stijging veroorzaakt door een belegger die een bestensorder van 500.000 aandelen had ingelegd.
ik herinner me nog goed dat tijdens de 'campinghausse' in juli 1997 ahold maar liefst 20% hoger opende ten gevolge van voorbeurs infgelegde bestensorders en een gebrek aan verkooporders. de koers viel daarna ook onmiddellijk terug en het betreffende koersniveau werd pas begin 1999 weer bereiktquote:[b]op [url=http://forum.fok.nl/topic/844423/5/50#37513553]woensdag 3 mei
ik vraag me altijd af hoe zulke 'foutjes' kunnen gebeuren. paar nulletjes teveel intypen en je helpt eigenhandig de beurskoers enkele procenten omhoog. deze belegger kan toch nooit het geld hiervoor gehad hebben, hoe kan zijn order dan doorkomen?
je hebt nergens met cijfers op geantwoord, dat is het enige wat we aan je vroegen. de grap is juist dat wij cijfers willen zien om objectief te blijven. jij komt niet met cijfers, waardoor het voor ons moeilijk is, om jouw argumenten als objectief te zien. tevens zie ik niet in waarom mijn commentaar laf is. maar goed, de discussie is verder gesloten.quote:op woensdag 3 mei 2006 16:42 schreef roodchina1 het volgende:
op de manier zoals hier gedicusieerd wordt, vind ik persoonlijk triest. vooral macondo en drive-r maken zich hieraan schuldig. tuurlijk ben ik pro rood testhouse, anders zou ik ook geen aandelen ervan hebben. ik heb absoluut geen moeite met kritiek op mijn persoontje en op het bedrijf rood testhouse. maar de commentaren hier zijn laf en niet op argumenten gebaseerd. het enige wat ik doe, is objectief kijken naar de ontwikkelingen die zich binnen het bedrijf afspelen. ik stel de dingen niet anders voor dan dat ze zijn. op de vragen/opmerkingen die door jullie zijn gesteld, heb ik geantwoord en blijkbaar zijn jullie nu niet in staat om daar een goed vervolg aan te geven.
echt vaag die laatste zin, de aegon draad ligt daar weer eens op z'n gat en 1 iemand zegt zoiets en het wordt opgenomen in een nieuwsbericht ??quote:merkwaardige koerssprong aegon bij opening
amsterdam (dft) - aegon opende woensdagochtend fors hoger, maar zakte snel terug. analisten vermoedden dat het om een bestensorder ging. euronext had geen melding gekregen over een foutieve order.
volgens de beursorganisatie was er geen sprake van een foute opdracht, aldus woordvoerder rogier de ruiter. dat betekent dat de order niet wordt teruggedraaid.
om 9.00 werden 533.483 stuks aegon verhandeld tegen een koers van ¤15,20 per stuk. daarna zakte de koers snel terug naar ¤14,40 en noteerde om 11.00 uur weer op de slotkoers van gisteren op ¤14,27.
"het zou een foutieve order order kunnen zijn. iemand tikt twee cijfers teveel, klikt enthousiast en de order wordt uitgevoerd," aldus rob koenders van harmony vermogensbeheer. hij had geen nieuws opgevangen over aegon.
handelaar gert-jan geels van eureffect verklaarde tegenover persbureau anp dat het om een bestensorder van 500.000 stuks ging. een andere verklaring zou koersmanipulatie kunnen zijn, zo opperde een deelnemer in het dagelijkse dft discussieforum.
quote:vanmorgen stond aegon even op een winst van 6.5%. gegeven verklaring is een (1) bestens order van 500.000 stuks. wat weet die belegger wat wij niet weten? overname op komst?
tja wel tof op zich, ik zit vooral in ahold en aegon en dit is precies waar ik het grootste probleem in zie, in die ***-dollar. hoe zien mensen hier die hele euro-dollar-*insert valuta* ? ik heb het idee dat het nog veel lager kan, de renteverhogingen kunnen niet aan blijven houden en ondanks dat dit tot op heden wel is gebeurt wordt de dollar weer slapper en slapper. ik zag onlangs ook al diverse mensen (o.a. analisten, maar ook macro economen en tal van poppetjes) die ook vertelden dat de hele dollar en economische berichtgeving in de vs een grote blabla is. maar goed, dat soort babbels hoor je wel vaker, ware het niet dat er toch mensen tussen zaten die ik vrij hoog heb zitten (o.a. jim rogers, ja daar ben ik weer). de amerikanen zullen er lak aan hebben lijkt me, het is goed voor de export en de schulden zijn ook wat makkelijker af te lossen zo (heb ik dat goed ?). is dit om de goedkope yuan te concurreren ?quote:dollardaling !
bernanke zorgde ervoor dat op donderdagmiddag een versnelling optrad bij de daling van de dollar. eind vorig jaar stond de eur/usd nog op 1.185 nu alweer 7 cent (oftewel 6 %) hoger op 1,255. des te opvallender is het natuurlijk dat de aex zich hier helemaal niets van aantrekt en gewoon bijna 10% hoger staat dit jaar !
het is natuurlijk interessant om te kijken hoe dollarafhankelijk de nederlandse aex bedrijven zijn:
omzetdeel usd:
ahold 72%
buhrmann 59 %
elsevuer 55 %
aegon 52 %
vnu 51 %
wolters 44 %
rd 39 %
ing 39 %
philips 23 %
hagemeyer 22 %
unilever 22 %
asml 20 %
akzo 19 %
getronics 18 %
abn 18 %
dsm 16 %
sbm 15 %
heineken 15 %
vedior 8 %
tnt 6 %
fortis 3 %
numico 2 %
kpn 0 %
de twee zwaargewichten rd en ing hebben dus een aandeel van bijna 40 % in usd. niet gering ! op korte termijn hedgen de meeste bedrijven natuurlijk hun vreemde valuta exposure, op de langere termijn echter wordt dat steeds duurder en dus minder. (mijn opvatting is trouwens dat als je niet weet wat de vreemde valuta gaat doen dat je dan niet moet hedgen. de meeste bedrijven menen dat echter wel te weten en gaan dus vaak de fout in met hun hedge-beslissingen zoals in 2005 toen de dollar tegen aller verwachting ijzersterk bleek te zijn).
het moge duidelijk zijn dat een structurele verdere daling op den duur negatief uit zou moeten werken op de aex, dus enige voorzichtigheid is geboden.
hm, hoe zie/merk je dan precies dat de markt op dit moment niet overhit is ?quote:
ook al zijn ze 100% onbetrouwbaar, zulke voorspellingen lucht me toch wel beetje opquote:op woensdag 3 mei 2006 15:28 schreef macondo het volgende:
[..]
al je spaargeld in een onroerend goed fonds stoppen lijkt me niet verstandig. heb geen idee om hoeveel geld het gaat en wat je situatie is - maar wellicht de helft switchen naar een globaal aandelenfonds is misschien een idee. verder schommelt de beurs altijd. onzekerheid zal er altijd blijven, als de beurs daalt en jouw fonds ook.. pech gehad. als je dit risico niet wil lopen moet je overwegen alles op een spaarrekening te zetten.
en inderdaad aegon, iemand maakte een foutje in de opening... ook pech gehad
dat is een gevoel, niet op cijfers en feiten gebaseerd. maar goed, ik moet ergens vanuit gaan. en ik ga dus onder andere uit van de in mijn bericht genoemde cijfers.quote:op woensdag 3 mei 2006 22:28 schreef scepsis het volgende:
hm, hoe zie/merk je dan precies dat de markt op dit moment niet overhit is ?
het kan net zo goed dit jaar al zijn.
geen koophuis, zie dit:quote:op woensdag 3 mei 2006 23:57 schreef sjonlok het volgende:
[..]
dat is een gevoel, niet op cijfers en feiten gebaseerd. maar goed, ik moet ergens vanuit gaan. en ik ga dus onder andere uit van de in mijn bericht genoemde cijfers.
heb je trouwens zelf een koopwoning? want als dat zo is en de huizenmarkt stort in elkaar dan ben je dubbel de klos.
als je belegt in it fondsen en de huizenmarkt stort in maar de it fondsen blijven overeind dan ben je maar 1 keer de klos. (kort door de bocht, maar je begrijpt wat ik bedoel)
en ja, ik snap volledig wat je bedoelt.quote:[quote]op dinsdag 2 mei 2006 19:48 schreef scepsis het volgende:
vind ook dat die hilarische huizenprijzen nergens op slaan (prijs van bakstenen/cement/bouwvakkers is zelfs gedaald!). maar zolang ik er een graantje van mee kan pikken, mag het van mij zelfs 100x duurder worden = extra's ¤¤ voor mij
precies, immers:quote:op woensdag 3 mei 2006 22:49 schreef macondo het volgende:
let wel, ik heb geen voorspelling gegeven. alleen een advies om niet alles op vastgoed te zetten, zou ik in ieder geval niet durven.. en stel dat de beurs zakt met 25%, dan vind ik dat prima als mijn beleggingen ook 25% dalen. zou me wel klote voelen als mijn portefeuille veel harder zou zakken. ik weet één ding wel zeker : ik ben niet in staat de markt te "timen". dus op het goede moment de hele portefeuille te verkopen en weer terug te kopen. dat is namelijk retemoeilijk, zeg maar gerust onmogelijk voor normale beleggers.
in principe heb ik een voorkeur voor beleggingen die in euro noteren.quote:op donderdag 4 mei 2006 01:02 schreef sjonlok het volgende:
beleggen jullie trouwens voornamelijk in nederlandse aandelen/fondsen etc?
hou alsjeblieft op hiermee en blijf op iex. je komt wederom met 9 volslagen onzinninge en volledige subjectieve punten, zonder de cijfers waar we nu al dagen om vragen. ik ga niet kijken op iex, omdat ik bijkans misselijk word van die site vol nit-wits. zo moeilijk is het toch niet voor iemand die het bedrijf al 2 jaar volgt om het jaarverslag erbij te pakken en het ons duidelijk te maken, wij zijn hier op fok, niet op iex....quote:
quote:op donderdag 4 mei 2006 14:48 schreef roodchina1 het volgende:
jij bent echt om te lachen drive-r. je velt al een oordeel over een site voordat je er bent wezen kijken! wat voor een nit wit ben je nou eigenlijk, met je bijdehante opmerkingen. zelf moeite doen ho maar. op welke cijfers zit je nou eigenlijk te wachten? alles staat toch keurig in het jaarverslag gemeld. ik heb de papieren versie hier naast me liggen.
heb je weleens gehoord van een winst en verlies rekening waar je cijfers kunt terugvinden en een balans. maar het is zware stof voor jou heb ik begrepen, want het verschil tussen kosten en uitgaven is jou niet helemaal duidelijk.
succes verder..
sorry, het spijt me, echt...quote:op donderdag 4 mei 2006 14:48 schreef roodchina1 het volgende:
jij bent echt om te lachen drive-r. je velt al een oordeel over een site voordat je er bent wezen kijken! wat voor een nit wit ben je nou eigenlijk, met je bijdehante opmerkingen. zelf moeite doen ho maar. op welke cijfers zit je nou eigenlijk te wachten? alles staat toch keurig in het jaarverslag gemeld. ik heb de papieren versie hier naast me liggen.
heb je weleens gehoord van een winst en verlies rekening waar je cijfers kunt terugvinden en een balans. maar het is zware stof voor jou heb ik begrepen, want het verschil tussen kosten en uitgaven is jou niet helemaal duidelijk.
succes verder..
klaar?quote:op donderdag 4 mei 2006 14:54 schreef matjong het volgende:
de argumenten zijn al tig keer gegeven sitting_elfling, dat drive-r ze gewoon naast zich neer legt en op de persoon gaat spelen getuigd juist van weinig argumenten.
met de inhoud wel, dat is hier namelijk ver te zoeken. hier is enkel plaats voor arrogantie...quote:
ik heb winst genomen. daarbij begin ik over twee maanden met een baan, waarbij mijn investering compleet gereguleerd worden. ik verkoop ze liever voor die tijd, geen zin in al dat gezeur.quote:op donderdag 4 mei 2006 16:01 schreef denocorp het volgende:
dus je hebt winst genomen? of werd de grond je te heet onder de voeten, teveel risico met individuele aandelen?
wat is er met microsoft aan de handquote:op donderdag 4 mei 2006 18:23 schreef selang het volgende:
bill gates heeft even een wat mindere week op de beurs.
deze week ongeveer 6 miljard verlies op z'n aandeeltjes.
maar goed dat hij geen turbo's had genomen
[afbeelding]
op de 24 dollar heeft ie support als je naar de grafiek kijkt dus ik denk dat hij hier stand gaat houden.quote:op donderdag 4 mei 2006 19:22 schreef scepsis het volgende:
[..]
wat is er met microsoft aan de hand.
dat zijn de goeie winners inderdaad! en ik ben absoluut niet van het veilige beleggen, heb altijd veel in opties en dergelijke gezeten. pennystocks ben ik ook niet vies van, ik heb ook absoluut niks tegen rood. je moet er alleen wel normaal naar kunnen kijken, imho.quote:op donderdag 4 mei 2006 19:14 schreef -jean- het volgende:
ach ik zou zeggen, ga niet teveel deze mensen proberen over te halen. deze mensen gaan meer voor de veilige kant en daar is ook niks mis mee. heb ik ook respect voor, hangt van jezelf af. er is genoeg geld te verdienen in pennystocks maar sommige mensen vinden dat te risicovol. ik vind het ook risicovol, een soort liefde haat relatie. maar er zitten winners tussen. het aandeel waar ik nu al een poos inzit wat hier door sommige belachelijk wordt gemaakt heeft een sprong van 0.017 naar op dit moment 1.85 gemaakt en ik verwacht dat het de komende maanden alleen nog maar zal stijgen richting de 5/10dollar. het kan me dus opzich ook geen ruk schelen wat deze mensen ervan zeggen. mijn winst nemen ze er niet mee weg. ze kunnen het bekijken als ze er interesse in hebben maar het hoeft niet. jammer alleen dat sommige mensen dingen belachelijk willen maken... en dan gaat het mij vooral nog om het toontje. in ieder geval 1 regel, investeer niet al je geld in 1 pennystock, want dan is het feest snel voorbij. leer het spel, dmv bijv papertrading en stop nooit met doorleren. veel succes met rood.
http://reports.standardan(...)/tdcp_326058_one.htmquote:op vrijdag 5 mei 2006 10:55 schreef macondo het volgende:
die chart van je 3d icon is bizar:
http://www.pinksheets.com/quote/chart.jsp?symbol=tdcp&duration=2-6-9-0-0-560
is het nu zo dat pinksheets noteringen geen cijfers en verslagen publiceren? hoe werkt dat exact? er staat wel iets dat er 75 mln aandelen uitstaan. dat zou neerkomen op een waarde van 150 mln. daar onder iets over die stock split, wanneer was die? weet wel dat het bedrijf eerst first keating corporation heette.
(niet de bedoeling trouwens dat we rt over gaan doen met een ander aandeel... gewoon nieuwsgierigheid)
en http://www.tulsaworld.com(...)502_ne_a17_outul2218quote:tulsa futurist works to make 3-d replication reality: martin keating's company, 3dicon corp., partnering with ou for project
by kevan goff-parker the journal record 5/3/2006
oklahoma city - when former oklahoma gov. frank keating's brother, martin keating, is asked if he's ready to retire as he approaches his 65th birthday, the investment attorney, author and now president and chief executive officer of 3dicon corp. simply laughs. "i'm working on something that could be bigger than oil and agriculture," keating said. "i spent 64 years preparing for my new career, and i'm absolutely looking forward to my next 20 years." while 3dicon corp. currently employs only three full-time employees, as well as contractors, keating's futuristic dreams may soon become the stuff of reality. his dreams have led to a team of faculty and students from the university of oklahoma to research and develop his vision. the mission of the publicly traded development company is to pursue, develop and market full-color, 360-degree display technology that is simple and portable. ou, under contract with 3dicon corp., is developing 3-d innovations under a sponsored research agreement and will release a series of patents protecting the technology this year. the agreement states that ou will own the patent and 3dicon will receive an exclusive licensing agreement and a maximum of 97 percent of worldwide sales. utility patents for the first two technologies should be filed before july 1 and both ou and 3dicon anticipate a prototype to be developed this summer. and all this because keating wrote a book on terrorism titled final jihad. "it sold about 20,000 copies and i was trying to find a better way to sell my book," he said. "i used a method the pentagon uses to determine when and where attacks by terrorists or other countries might occur called predictive analysis." keating said predicting the future based on current data and today's conditions causes people to lose the quality of their predictions. "you have to go out 20 to 25 years and lose today's baggage and biases," he said. "i wanted to know what people were going to communicate with. they won't run home to use a computer and cell phones are unreliable. we needed something that brings you whatever you need when you need it." keating's predictive analysis included envisioning a future where "the possibilities are enormous." he then thought backwards from 2024 and sought out to see what technology currently exists. "i thought, heck with the book," keating said. "i was looking at how i could sell everything better." this research brought him to explore 3-d technology. he took his ideas to japan and singapore and met primarily with engineers and specialists in research and design. "they not only didn't tell me it couldn't be done," keating said. "many of them wanted to work for me." in 2003, he took streamers of his ideas and met with researchers at the university of oklahoma and presented his vision for 3-d innovations. "i had a vision i didn't know could be implemented and got with the research team and they got the vision," keating said. "one of the research team members said to me they were worried we'd be stopped by the physics police, but we've never seen one on patrol - if we had to bend the laws of physics, we would know. "it is like star wars and star trek and beam me up, scotty," keating said. eventually, ou researchers and 3dicon worked out a deal where the company paid $14,000 for a summer salary for a ph.d. candidate to conduct a six-month study from april to november of 2004. the project is in its next phase, and 3dicon has invested $500,000 as ou researchers develop a prototype. "we love the idea because we don't have to set up our own research and development department," keating said. "the price is right for both sides." keating said the technology involved is proprietary. "what we want to create is a replication of an object in free space so real that you can't tell the difference between the original and the image," he said. dr. jim sluss, director of ou's school of electrical and computer engineering at the college of engineering, said the researchers are working on technology to allow for the display of three-dimensional images in a volume. "if you go the movies and see a 3-d movie, they project it on a screen and you wear special glasses," sluss said. "we're working on is a three-dimensional display that is displayed volumetrically." he said the applications for the 3-d technology could reach consumers worldwide, including gaming, video conferencing and virtual reality applications for flight simulators and the training of soldiers. dan davis, associate vice president of technology development and executive director of the office of technology development for ou, said if the university makes money off the 3-d innovations, it will be a "good thing," but ou is really interested in conducting the research for the learning enrichment of the university's staff and students. "we hope to create new business and support the ones in oklahoma," davis said. "martin is one of these visionary individuals - a futurist. he brings an exuberant imagination to this project." keating said the initial patent filings mean that his company can begin marketing a number of cspace concepts on schedule. "we are focused on true three-dimensional replications, not 3-d simulations," keating said. "what ou has accomplished should allow us to meet our revenue goals for 2006. we are very excited."
die haalt toch 25% van zn omzet uit vs ?quote:op vrijdag 5 mei 2006 23:57 schreef sud het volgende:
hagemeyer, wat verwachten jullie daarvan?
korte ^^quote:op zaterdag 6 mei 2006 00:10 schreef scepsis het volgende:
[..]
die haalt toch 25% van zn omzet uit vs ?
ligt aan of je op lange termijn wilt doen.
de meeste analisten zitten nog op houden/kopen. ik vind alles best, als het maar niet de kant opgaat van vnu, door geruzie verzwakt en vervolgens door venture capitalists opgepikt.quote:iris-advies: houden
het aandeel unilever is naar onze huidige inschatting 25% tot 50% ondergewaardeerd. in de koers is een langetermijnwinstgroei van 7% ingeprijsd, terwijl wij uitgaan van een winstgroei van 9%. daarmee behoort de onderneming ons inziens tot de meest gunstig gewaardeerde nederlandse bedrijven.
inderdaad, voor mij wel gunstig want had net het grootste deel van mijn beleggingsfondsen eraf gehaald. maandag weer erop zetten met een frisse start, small caps uiteraard.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | 7-7-2005 383,80 -1,67 4-10-2005 408,66 5-10-2005 404,96 -0,91 6-10-2005 399,89 -1,25 7-10-2005 398,66 -0,31 10-10-2005 398,27 -0,10 11-10-2005 397,90 -0,09 12-10-2005 393,70 -1,06 13-10-2005 391,37 -0,59 na 7 dagen een daling van 4,23%. 19-10-2005 387,06 -1,74 28-2-2006 458,72 -1,88 |
dan moet iedereen weer zolang wachten op herstelquote:op vrijdag 12 mei 2006 17:29 schreef merry77 het volgende:
wel een rot dag. groot deel van mijn year-to-date rendement weg.wel wat dingetjes opgepakt in de hoop op een technisch herstel op korte termijn. dan wat dingen verkopen.
oude beurswijsheid lijkt weer te gelden: sell in may and come back in september.
had ik dat maar gedaan. nu is het toch weer afwachten. ik hoop dat er geen verdere daling is volgende week. dan moet ik weer zo lang wachten op herstel.
quote:op zaterdag 13 mei 2006 10:40 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
lijkt me in ieder geval dat het verlies van gister wel weer goedgemaakt zal worden de komende week.
lol ... splitquote:op maandag 15 mei 2006 12:59 schreef asspirine het volgende:
wth, ik kreeg bijna een hartaanval toen ik zag op hoeveel corus stond...
ik kijk altijd op de site van rabobank voor de actuele koersen, en zag dat corus plots op 6,24 staat...
dacht bij mezelf, heb ik vrijdag dan zo verkeerd gekeken? heb ik dan zoveel verdiend met corus? (dan zou dat ong 5 x mijn aankoopwaarde zijn)
hmmm, als ik inlog dan zie ik dat bij corus ook 6,24 staat, als ik em nu verkoop op limiet 6,20
zou die dan verkopen?![]()
just dreaming
stupid typo op rabosite
[edit]
op de nos site staat het ook zo vermeld en de aex site...
kan iemand dit uitleggen?
met alle respect, als je aandelen hebt van iets, dan volg je toch ook een beetje het nieuws ??quote:op maandag 15 mei 2006 14:03 schreef asspirine het volgende:
oops
idd, nu je het zegt, ik zie het nu pas.
maar waarom hebben ze dat gedaan, en wat is het voordeel van zoiets?
explain pls
bronquote:d.d. 5/4/2006
corus wil ’reverse split’ voor britse aandelen
amsterdam (anp-afx) - staalconcern corus wil een zogeheten ’reverse stock split’ doorvoeren voor de in londen verhandelde aandelen. het voorstel is vijf bestaande aandelen in te ruilen voor één nieuwe. dat heeft corus woensdag bekendgemaakt.
"we willen de volatiliteit in het aandeel verminderen", aldus een woordvoerder van corus. het voorstel wordt besproken op de aandeelhoudersvergadering op 9 mei.
moah ..het volgen van nieuws van de aandelen die ik gekocht had deed ik ook niet in het begin. dat was puur voor de fun, kijken wat er gebeurt en dan zien waarom dat gebeurt. zoals bij dico int, flutstijging waar ik destijds niks van begreep ( al vond ik het natuurlijk wel! leukquote:op maandag 15 mei 2006 14:56 schreef el. het volgende:
[..]
met alle respect, als je aandelen hebt van iets, dan volg je toch ook een beetje het nieuws ??
[..]
ja ieder z'n eigen manier, maar als ik geld ergens in zet, dan wil ik wel weten waarom ik dat doe. er zijn best dagen dat ik er even achteraan loop, maar in de regel loop ik volledig mee met het nieuws. zelfs ondanks dat ik lt zit, dus niet direct overal op handel. als je het nieuws niet volgt, dan ga ik ervan uit dat je óf van tevoren alles hebt doorgenomen of dat je gewoon gokt.quote:op maandag 15 mei 2006 15:01 schreef sitting_elfling het volgende:
moah ..het volgen van nieuws van de aandelen die ik gekocht had deed ik ook niet in het begin. dat was puur voor de fun, kijken wat er gebeurt en dan zien waarom dat gebeurt. zoals bij dico int, flutstijging waar ik destijds niks van begreep ( al vond ik het natuurlijk wel! leuk)
nu! houd ik wel overal het nieuws van mn aandelen bij. maar heb ook andere dingen te doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |