bij ing kom ik binnen via iemand op die betreffende afdeling, ik weet niet in hoeverre je dan ing breed kan kiezen. het is althans niet m'n insteek. maar na een paar maanden wil ik idd verder gaan kijken met ondertussen een stuk meer ervaringquote:op maandag 17 april 2006 20:17 schreef drive-r het volgende:
[..]
bikkelen wordt het zeker. toch geeft een aanbod na een drie maanden stage wel een aardig goed gevoel, ze hebben in ieder geval een overwogen keuze kunnen maken. op zich valt het verloop bij mijn werkgever op m&a erg mee, zeker onder de nederlanders. nou ja, dat geeft mij in ieder geval weet goeie hoop. tot nu toe gaat alles goed, ik heb de baan, gewoon maar weer wachten waar het ons brengt...
voor richie bedoelde ik meer, dat het de ing vaak niet zo uitmaakt waar je stage loopt. als je kan kiezen voor een afdeling, zit je bij sales waarschijnlijk dichter op de beurs. elke kans die je krijgt moet je natuurlijk grijpen, als het je ambitie tenminste is. bij wat voor bedrijf werk je zelf?
quote:op zaterdag 15 april 2006 22:47 schreef macondo het volgende:
ik beleg in trackers, opties, aandelen en af en toe een turbo er bij. turbo op de dollar bijvoorbeeld (short). ik weet ook niet hoe lang je gedaan hebt over die 7 procent winst, maar dat is niet echt veel als het vanaf bv 1 januari is... (aex doet het beter namelijk)
quote:op dinsdag 18 april 2006 11:21 schreef macondo het volgende:
je hebt gelijk, het was ook een beetje uit de losse pols en we zijn inimiddels wat weggezakt t.o.v. de high. en vandaag helemaal. in jouw berekening vergeet je wel het dividend, en dan zou het uitkomen op 6,5 procent. afronden naar boven.. 7%
en zit zelf op 17,9%
sja, zo zat ik paar week geleden ook dico en c/tac. ze stegen wel leuk, en de naam stond me wel aan, opzich niet negatieve berichten d'r over gehoord. laten we het maar proberen. tievusquote:op dinsdag 18 april 2006 18:53 schreef limitedbeliefs het volgende:
ik had ook een leuk aandeeltje vandaag, die sprong met meer dan 7,91procent omhoog.
ik kijk niet echt naar technische analyse. vind het te veel waarzeggers-achtig. bijvoorbeeld als een aandeel net de weerstand heeft doorbroken en volgens de ta dus omhoog zou moeten gaan, en een uur later komt er een persbericht naar buiten dat het bedrijf van het aandeel dikke boekhoudkunde fraude heeft gepleegd.
ik kijk het meest naar of een aandeel ondergewaardeerd is en hoe de kas positie van het bedrijf is + verwachtingen en koersdoelen.
hehe ja doe ik ook nog wel eens hoorquote:op dinsdag 18 april 2006 21:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
sja, zo zat ik paar week geleden ook dico en c/tac. ze stegen wel leuk, en de naam stond me wel aan, opzich niet negatieve berichten d'r over gehoord. laten we het maar proberen. tievusdagen lang over verbaasd dat het zo snel steeg. achteraf had ik me zelf even beter moeten informeren .. zie harry mensch + inveztor. had me hoop moeite gescheeld in die zin.
normaliter kijk ik dat soort programma's niet. vertrouw het niet. maar dat die koers steeg als een raket zonder ene of andere aanleiding.quote:op dinsdag 18 april 2006 22:15 schreef limitedbeliefs het volgende:
[..]
hehe ja doe ik ook nog wel eens hoorbijvoorbeeld met bluefox die heb ik veels te hoog ingekocht op 5.10 en staan nu 4.50. maarja met hun kan ik wel paar maanden wachten totdat ze wat meer duidelijkheid brengen over de microsoft deal of iets anders.
die uitzending over dico had ik toevallig gezien op business class een maand of meer geleden. ik had ze toen niet gekocht omdat hij over een periode van 2 jaar had dat het aandeel zou verdubbelen. achteraf ver3dubbelde het in een week tijd ofzo.
hehe nee bij bluefox had ik achteraf pas door dat ik te hoog had ingekocht. ik kocht die om de zelfde reden als jij dico kocht alhoewel bluefox iets minder hard steeg. had gewoon geen research gedaan en blind gekocht.quote:op dinsdag 18 april 2006 22:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
normaliter kijk ik dat soort programma's niet. vertrouw het niet. maar dat die koers steeg als een raket zonder ene of andere aanleiding.intens was dat : )
en sja met bluefox. het klinkt nogal of je door had dat je het te hoog ingekocht had? waarom. besides ik ben niet zo'n wachter. tijd zat. en kijk dus ook elke dag
dividend uitrekenen wat uit de aex loopt is een vrij tijdrovend klusje. het aantal aandelen in de index maal het dividend, en dat voor alle 25 aandelen en ook de interim dividendjes meenemen. mijn rendement komt dit jaar door een gelukkige hand in mijn stockpicks. randstad, athlon, china tracker dat waren de uitschieters. sluit me aan bij jouw doelstelling, de aex verslaan en mijn vermogen in stand houden. geen obscure it en biotech voor mij...quote:op dinsdag 18 april 2006 18:53 schreef merry77 het volgende:
hoe kan je het makkelijkst berekenen hoeveel de invloed van het divident op de aex is?
bijna 18% is heel netjes. wat voor soorten aandelen/opties handel jij in? (want ik denk risicovol, maar als er nog soorten beleggingen zijn met weinig risico en toch behoorlijk rendement houd ik mij aanbevolen)
belegd vermogen speelt ook mee natuurlijk. mijn beleggingsdoel is meer dan de 3% die je op rente krijgt en ik kies dus voor weinig risico beleggingen.
als ik de aex voor kan blijven ben ik meer dan tevreden. het is niet mijn bedoeling mijn belegd vermogen te verspelen.
[..]
agh beetje correctie naar beneden. vind opzich niet erg, heb nog wel wat dingetjes op mn oog.quote:op dinsdag 18 april 2006 23:18 schreef merry77 het volgende:
ben benieuwd naar wat de aex morgen doet. dow jones +1,76% nasdaq +1,9%
hopelijk gaan we morgen ook hier zo hard omhoog. laatste tijd was het toch een tikkie terug.
volgens mij hoort je bijdrage thuis in een ander topic, ergens iets met religie of zo..quote:op woensdag 19 april 2006 08:51 schreef 12345678910 het volgende:
ik heb de nwo en hun duistere plannen bestudeerd.....
als je eenmaal hun plannen in grote lijnen begrijpt..... dan kun je daar op anticiperen.
draai op dit moment 25% winst per week.
heb altijd al een audi s8 willen hebben.........![]()
kzeg niks meerquote:op woensdag 19 april 2006 08:35 schreef macondo het volgende:
ik wel. drie a vier punten er bij in de opening.
vele sites .. waar ik het zelf heb staat natuurlijk open .. binck ofcoursequote:op woensdag 19 april 2006 10:48 schreef otto215 het volgende:
be semicond... -8,85%
http://iex.nl/stocks/stocks_detail.asp?id=57306
was te verwachten toch..?
en op via welke sites volgen jullie het nieuws?
geld is een religie.quote:op woensdag 19 april 2006 09:55 schreef macondo het volgende:
[..]
volgens mij hoort je bijdrage thuis in een ander topic, ergens iets met religie of zo..
so truequote:
het is dus duidelijk dat de x'en andere dingen zijn, maar achter corus plc stond er een "code"achter. dus beginnend met cdb en dan wat getallen erachter, wist niet of dat iets vertrouwelijk is of niet, dus ook maar weggelaten.quote:beheerhandelingen en lopende rechten
omschrijving volume valuta koers aankoopwaarde huidige waarde
corus plc cdbxxxx 1.000 eur 0,00 0,00 0,00
subtotaal beheerhandelingen en lopende rechten 0,00 0,00
totaal van deze portefeuille ¤ x.xxx,xx ¤x.xxx,xx
kan je me mss uitleggen wat turbo's precies zijn?quote:op donderdag 20 april 2006 17:11 schreef aenarion het volgende:
zeker weten, ik heb er turbo's van rendement op mn hagemeyers is 73% (twas zelfs 86%)
tering nog grote winstnemingen op het eindquote:op donderdag 20 april 2006 17:02 schreef asspirine het volgende:
[..]
right on
zaten net bijna aan de 5 euro, op 1 dag 30 à 40 cent stijgen
kan het proberen...quote:op donderdag 20 april 2006 17:22 schreef asspirine het volgende:
[..]
kan je me mss uitleggen wat turbo's precies zijn?
zo echt he...:(quote:op donderdag 20 april 2006 17:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
tering nog grote winstnemingen op het eind![]()
ik zie alleen "vorige slotkoers" en geen "aankoopkoers" (of iets in die strekking) zal dus verschil per beusrdag zijn denk ikquote:op donderdag 20 april 2006 22:03 schreef scepsis het volgende:
bij welke instellingen kun je die turbo's kopen? en hoeveel vraagt de goedkoopste ze hiervoor ?
nog 1 vraag:
[afbeelding]
bij dit aandelenfonds heb ik dus vandaag 50 euro extra verdiend, maar is dat alleen om 00:00 t/m 23:59 of wat? ik heb beetje het idee dat ie doorloopt door alle dagen heen, of juist niet. ik kan het niet echt constateren
jullie wel?
dat denkt iedereen bij ieder "newtech" bedrijf. ieder persbericht waarin geschemerd wordt met toekomstige klanten zorgt ervoor dat de koers tientallen procenten stijgt (eigenlijk compleet ongefundeerdquote:op donderdag 20 april 2006 22:13 schreef -jean- het volgende:
[afbeelding]
zit hier al een poosje in.
wordt feest met dit aandeel... enige pinky die de potentie heeft om de potentie heeft een microsoft achtige klapper te worden. ik denk 5/10dollar van de zomer![]()
“the new holographic communications industry, fueled by astonishing technologies, promises to be bigger and vastly more significant than the industrial revolution and today’s internet combined! – jvc and hitachi corporations
eerst zien dan geloven. zal niet de eerste newtech zijn die "op het punt staan te cashen" "dikke omzetten binnen een jaar verwacht" etc. etc.quote:op donderdag 20 april 2006 22:19 schreef -jean- het volgende:
ze hebben samen met de universiteit van oklahoma een 3d full color holograph techniek ontwikkeld. superlage float, en het mooie is dat de patenten nog aangekondigd moeten wordeneerste prototype van de zomer en revenues nog dit jaar verwacht. ik volg dit aandeel al een paar jaar en zn tijd is nu gekomen. ben al blij met me dikke winst op dit moment.
hm.. op dit moment loopt hij nog steeds (maw, het bedrag verandert steeds) terwijl de beurs al dicht zou moeten zijnquote:op donderdag 20 april 2006 22:12 schreef richie_rich het volgende:
[..]
ik zie alleen "vorige slotkoers" en geen "aankoopkoers" (of iets in die strekking) zal dus verschil per beusrdag zijn denk ik
been there, done thatquote:
wellicht dat het fonds ook aandelen uit andere continenten heeft (vs is net dicht, 22:30 volgens mij maar kan ik mis hebben )quote:op donderdag 20 april 2006 22:44 schreef scepsis het volgende:
[..]
hm.. op dit moment loopt hij nog steeds (maw, het bedrag verandert steeds) terwijl de beurs al dicht zou moeten zijn.
lees maar wat door voor als je er zin in zou hebbenquote:op donderdag 20 april 2006 22:44 schreef richie_rich het volgende:
[..]
wat is de markt eigenlijk voor een full color 3d hologram?
turbo's kun je kopen bij abn amro, en bij de echte beleggingsbanken zoals binck en alex. welke de goedkoopste is weet ik niet. ik zit zelf bij binck. ik heb echter wel gehoord dat abn amro de kosten voor transacties naar beneden gaat doen.quote:op donderdag 20 april 2006 22:03 schreef scepsis het volgende:
bij welke instellingen kun je die turbo's kopen? en hoeveel vraagt de goedkoopste ze hiervoor ?
nog 1 vraag:
[afbeelding]
bij dit aandelenfonds heb ik dus vandaag 50 euro extra verdiend, maar is dat alleen om 00:00 t/m 23:59 of wat? ik heb beetje het idee dat ie doorloopt door alle dagen heen, of juist niet. ik kan het niet echt constateren
jullie wel?
zeker goed uitgelegdquote:op donderdag 20 april 2006 17:40 schreef aenarion het volgende:
[..]
kan het proberen...
je koopt aandelen x. een bank die betaalt dan voor jou tot een bepaald niveau en jij het aanvullende tot de huidige koers. hierdoor leg jij veel minder in, en brengt dit ook veel meer risico met zich mee. de bank gaat dat tegen door er een stop-loss in te bouwen. dat betekent dat als het aandeel een bepaalde (lage) waarde heeft bereikt, dat het aandeel dan automatisch wordt verkocht.
voorbeeld:
bedrijf xxx huidige koers 14 euro
turbo xxx financieringsniveau 12 euro
je koopt 1 turbo, dat kost je dus 2 euro, immers 14-12 euro.
de koers stijgt naar 16 euro.
de koers van jouw eigen aandeel stijgt dan dus naar 4 euro. (16-12)
je hebt met die turbo dan dus een rendement van 100% (4-2)/2*100
stel je had gewoon het aandeel gekocht.
je koopt 1 aandeel xxx kosten 14 euro
de koers stijgt naar 16 euro
je rendement is dan dus: (16-12)/12*100=33,33%
als je de turbo had gekocht, had je dus 3x zoveel verdiend...
let op, deze hefboomwerking werkt ook de andere kant op.
quote:op donderdag 20 april 2006 01:06 schreef asspirine het volgende:
nu moet iemand me echt helpen
ik log dus even in op mijn effectenrekening van rabobank, ga naar beleggen en kijk hoeveel de totale waarde is van al mijn aandelen.
kheb dus aandelen van corus en hagemeyer
nu zie ik dat er een aparte tabel is bijgekomen waar alleen corus instaat
[..]
het is dus duidelijk dat de x'en andere dingen zijn, maar achter corus plc stond er een "code"achter. dus beginnend met cdb en dan wat getallen erachter, wist niet of dat iets vertrouwelijk is of niet, dus ook maar weggelaten.
maar kan iemand mij duidelijk maken waar dit voor staat?
hmmm. dat zou me verbazen maar goed, ik lees ook overal dat amerikanen belangen zijn aan het opbouwen in ahold. dan zal de druk ook wel toenemen (zie ook vnu) en misschien een opsplitsing worden gerealiseerd, ik ben benieuwd, voorlopig is stijging leuk natuurlijk.quote:amsterdam (dow jones)--ahold stijgt 3,3% naar eur6,65 door speculatie in de markt dat chief executive anders moberg op het punt staat op te stappen, in combinatie met een op handen zijnde opsplitsing van het bedrijf, volgens handelaar die niet bij naam genoemd wil worden. "bestuur us foodservice dringt mogelijk aan om alleen verder te gaan," voegt handelaar toe. ahold geeft geen commentaar. (sck/frd)
copyright (c) 2006 dow jones & company, inc.
waar hebben jullie rogue trader gekocht? zeker via internet, ik kon hem in de winkel niet vinden. wallstreet had ik tijdje terug voor het eerst gezien, had hem volgens mij in de mediamarkt gekocht.quote:op maandag 17 april 2006 08:43 schreef drive-r het volgende:
[..]
good luck![]()
ik heb rogue trader niet gezien, maar goed, het kan waarschijnlijk toch niet tippen aan 'wall street'...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |