ik hou de oliemarkt nu een tijdje in de gaten maar ik zet er op dit moment geen geld op in. mij te grillig/ongefundeerd. waar het dus op neerkomt is dat je de mazzel moet hebben dat je meelfigt op de golf van de grote speculanten (hedge funds e.d.)quote:op zaterdag 15 april 2006 02:54 schreef merry77 het volgende:
ik zit ook te kijken naar turbo's. ik denk aan brent olie long voor lange duur.
ik zie die olieprijs nog wel veel verder stijgen en daar wil ik goed van kunnen profiteren en dan niet via aandelen dutch shell, maar directer.
dus .. iemand ervaring hiermee?
[..]
ik heb zelfs fondsen die beleggen in china, japan, oost-europa, rusland, brazilië en india. ik heb gekozen voor groeimarkten. daarmee heb ik wel een hoog risico. dat probeer ik te spreiden door meerdere fondsen te nemen.quote:op zaterdag 15 april 2006 11:57 schreef athlonkmf het volgende:
iemand die ook iets met beleggingsfondsen doet? ik heb in een aantal beleggingfondsen geld gepompt, maar deze schommelen zo erg dat ik het rendement de afgelopen maanden van 0-100 zit te schommelen....
meest prominente fondsen van mij zijn it, internet, aandelenfonds, energie, china
in hoeveel tijd?quote:op zaterdag 15 april 2006 20:10 schreef aenarion het volgende:
totale rendement nu 7%
nou vooruit dan maar :quote:op zaterdag 15 april 2006 20:10 schreef aenarion het volgende:
waarin beleg je?
voor hoeveel order je per keer?
wat is je totale rendement momenteel?
met hoeveel geld beleg je? (begin)
ik gebruik mn beleggingen als primaire inkomen... dit hoeft zeer weinig te zijn aangezien ik nog gewoon thuis woon. in principe is het gewoon vermogensgroei.quote:op zondag 16 april 2006 00:16 schreef macondo het volgende:
volgens mij moet je gaan nadenken wat je wilt bereiken. voor mij is het simpel, vermogensgroei en bescherming tegen de inflatie en belasting. als jij je turbo's op de hoogste koers zou hebben aangeblaft?(verkocht) dan heb je weer geld. en wat ga je daar mee doen? opnieuw beleggen? uitgeven? bij normale beleggingen is het eigenlijk niet te doen om op de juiste momente te kopen en te verkopen. je hebt kans dat je juist de mooiste stijgingen mist bijvoorbeeld. of andersom..
wat is het probleem? gewoon af en toe een uitdraai van alex / binck downloaden en forwarden naar je compliance officer. geen punt toch? alleen daytrades gaan lastig worden.quote:op zondag 16 april 2006 13:01 schreef drive-r het volgende:
even een tvp.
ik ben momenteel mijn portefeuille juist weer aan het afbouwen. vanwege mijn baan, waar ik over een paar maanden mee begin, moet ik al mijn belegingen onder toezicht stellen. eigenlijk heb ik geen zin meer om dan nog actief te gaan handelen. ik denk erover om in te stappen in een van de pe-fondsen van mijn werkgever, dan hoef ik er verder niet naar te kijken en heb ik geen gezeur. blijft wel interessant trouwens...
idd, ik verbaasde me gewoon om hun rendement en lage risicoprofiel dat ze opgebouwd hebben.quote:op zondag 16 april 2006 15:27 schreef aenarion het volgende:
waarom zouden ohra fondsen niet aan te raden zijn? slechte naam, ben je bang dat ohra failliet gaat, en dat je je geld kwijt raakt?
sommige ohra fondsen hebben een goede rating, (afgaande op aantal kronen op binck-site)
ohra fondsen zijn helemaal niet slecht...
werkgever wil dat alle belegingen op een rekening bij de werkgever komen. het zou op zich kunnen, maar het blijft net lastig. daarbij werk ik voornamelijk in nederlandse sector, dus kunnen belegingen af en toe 'vast' komen te staan... ik bouw alles lekker af en zoek wel iets van de werkgever uit, lekker rustig en toch een aardig rendement.quote:op zondag 16 april 2006 18:23 schreef macondo het volgende:
[..]
wat is het probleem? gewoon af en toe een uitdraai van alex / binck downloaden en forwarden naar je compliance officer. geen punt toch? alleen daytrades gaan lastig worden.
amerikaanse bank. ik zou daar ook wel kunnen beleggen, ik zou alleen erg snel met mogelijke klanten te maken hebben. dan mag ik direct niks meer met die aandelen doen...quote:op zondag 16 april 2006 22:35 schreef macondo het volgende:
wat is dat dan voor werkgever? abn, ing en de rabobank zullen geen problemen opleveren lijkt mij. hebben redelijke internetbeleggings mogelijkheden. alleen tja... van lanschot, kempen etc is lastiger..
ps: mooie user iconquote:op zondag 16 april 2006 22:35 schreef macondo het volgende:
thanksquote:
da's waar, hoewel gordon natuurlijk wat fictiever is dan ivan. ik ga richting m&a, volgens mij heet dat in nederland meestal cf inderdaad.quote:op zondag 16 april 2006 23:01 schreef macondo het volgende:
'lunch is for wimps'
ja, en jij gaat corporate finance doen of zo?
ps. ik weet het van ivan, maar gekko legt het in de film iets beter uit.. en ze mochten beiden een tijdje achter de tralies zitten..
het is zo verleidelijk, he?quote:op zondag 16 april 2006 23:26 schreef macondo het volgende:
als je eens wat over gaat nemen over een paar jaar moet je maar even mailen.. blue horsehoe loves wokkels.. zoiets
mee eens. ik moet zeggen dat er in londen wel enorm veel voorzorgmaatregelen genomen worden, maar het lijkt me onmogelijk om uit te bannen. ik denk het aantrekkelijk is voor mensen die er echt enkel voor het geld werken of niet goed genoeg zijn in hun vak. daarbij is het vanaf mijn kant natuurlijk nog minder aantrekkelijk en risico-voller.quote:op zondag 16 april 2006 23:36 schreef macondo het volgende:
voorkennisfraudeurs staan zelfs nog onder de brokers in achting... ik heb het niet nodig, en de risk/reward is ook niet echt aantrekkelijk (oh ja, en het is niet ethisch).. echte voorkennis komt volgens mij maar weinig voor, en geruchten zijn er altijd. ik hoop wel dat er in 2006 nog een paar fraudeurtjes de cel in draaien.
je moet het ook niet direct doen natuurlijk. je moet er een lijntje voor hebben, jij roomt gewoon zwart de winst van die persoon af.quote:op zondag 16 april 2006 23:42 schreef drive-r het volgende:
[..]
mee eens. ik moet zeggen dat er in londen wel enorm veel voorzorgmaatregelen genomen worden, maar het lijkt me onmogelijk om uit te bannen. ik denk het aantrekkelijk is voor mensen die er echt enkel voor het geld werken of niet goed genoeg zijn in hun vak. daarbij is het vanaf mijn kant natuurlijk nog minder aantrekkelijk en risico-voller.
geloof me, zo makkelijk is het ook niet. zelfs in de grote schandalen van de jaren '80 moesten ze er meer moeite voor doen. het heeft de grote jongens toen ook de kop gekost...quote:op zondag 16 april 2006 23:50 schreef richie_rich het volgende:
[..]
je moet het ook niet direct doen natuurlijk. je moet er een lijntje voor hebben, jij roomt gewoon zwart de winst van die persoon af.
of in rusland beleggen, dan kun je het zonder gene doen
dat is die over nick leeson toch?quote:op maandag 17 april 2006 00:40 schreef el. het volgende:
als het toch over films gaat; hebben jullie rogue trader ook gezien ?
klopt, met ewan mcgregor.quote:op maandag 17 april 2006 00:52 schreef richie_rich het volgende:
dat is die over nick leeson toch?
wel grappige film, imho niet zo heel boeiend
het achterliggende verhaal is wel weer erg interessant. dat 1 persoon een zeer gerenomeerder bank kan slopen... machtig interessant imhoquote:
good luckquote:op maandag 17 april 2006 02:10 schreef richie_rich het volgende:
[..]
het achterliggende verhaal is wel weer erg interessant. dat 1 persoon een zeer gerenomeerder bank kan slopen... machtig interessant imho
ik heb een stageverzoek naar ing afd. private banking verstuurd, kijken of het wat wordt
ik vond 'wall street' dan weer niks, maar ik kan hem nog wel een keer kijken, ik heb hem toch staan hier. misschien was rogue trader voor mij wel leuker, omdat ik hem samen met een vriend van me bekeek, die vlak daarna naar engeland werd gestuurd om de boel te integreren of rechttrekken.quote:op maandag 17 april 2006 08:43 schreef drive-r het volgende:
good luck![]()
ik heb rogue trader niet gezien, maar goed, het kan waarschijnlijk toch niet tippen aan 'wall street'...
niet mijn ding, ik vind het corporate gebeuren interessanter. maar goed, tijdens zo'n stage kun je er goed achter komen, zo ben ik er ook bij gekomen.quote:op maandag 17 april 2006 13:22 schreef macondo het volgende:
private banking, is natuurlijk vermogend nederland dienen..
het betreft de afdeling beleggen, ik zie het als mooie leerschool om de beurs écht goed te leren kennen aangezien ing altijd een breed scala aan instrumenten hanteert. en baat het niet, dan schaadt het nietquote:op maandag 17 april 2006 13:30 schreef drive-r het volgende:
[..]
niet mijn ding, ik vind het corporate gebeuren interessanter. maar goed, tijdens zo'n stage kun je er goed achter komen, zo ben ik er ook bij gekomen.
als je de beurs wilt leren kennen, kunnen je beter richting trading kijken. private banking legt veel sterkere accenten bij het omgaan met particulier klanten, traders zijn sterker gefocussed op de beurs. waarschijnlijk kan macondo het verschil beter uit leggen.quote:op maandag 17 april 2006 19:11 schreef richie_rich het volgende:
[..]
het betreft de afdeling beleggen, ik zie het als mooie leerschool om de beurs écht goed te leren kennen aangezien ing altijd een breed scala aan instrumenten hanteert. en baat het niet, dan schaadt het niet
ik zal toch ergens moeten beginnen en hier heb ik nu een opening. voor een tradingfirma (nog) niet. uiteindelijk wil ik idd wel die kant opquote:op maandag 17 april 2006 19:17 schreef drive-r het volgende:
[..]
als je de beurs wilt leren kennen, kunnen je beter richting trading kijken. private banking legt veel sterkere accenten bij het omgaan met particulier klanten, traders zijn sterker gefocussed op de beurs. waarschijnlijk kan macondo het verschil beter uit leggen.
de ing heeft toch ook een sales afdeling?quote:op maandag 17 april 2006 19:22 schreef richie_rich het volgende:
[..]
ik zal toch ergens moeten beginnen en hier heb ik nu een opening. voor een tradingfirma (nog) niet. uiteindelijk wil ik idd wel die kant op
bikkelen wordt het zeker. toch geeft een aanbod na een drie maanden stage wel een aardig goed gevoel, ze hebben in ieder geval een overwogen keuze kunnen maken. op zich valt het verloop bij mijn werkgever op m&a erg mee, zeker onder de nederlanders. nou ja, dat geeft mij in ieder geval weet goeie hoop. tot nu toe gaat alles goed, ik heb de baan, gewoon maar weer wachten waar het ons brengt...quote:op maandag 17 april 2006 19:58 schreef macondo het volgende:
uhmm richie heeft wel een beetje gelijk. ook al is het niet echt beleggen of traden, je moet toch ergens beginnen. vacatures voor traders zijn dun gezaaid en de eisen zijn hoog. en het is niet zaligmakend, als je een academische opleiding hebt is het een beetje simpel om wat aandelen te handelen (langer dan een paar jaar..). daarnaast kun je een functie als portofolio manager ook vergeten. en ook bij m&a in londen moet je maar afwachten of je daar mag blijven, en het zal hard bikkelen worden in de laagste functie..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |