abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 mei 2006 @ 01:02:31 #251
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_37532188
beleggen jullie trouwens voornamelijk in nederlandse aandelen/fondsen etc?

ik heb zelf een paar maanden geleden fondsen gekocht die beleggen in china, japan, turkije, india en oost-europa. daarmee haalde ik in 5 weken 10% winst. jammergenoeg daalde vorige week alles rap naar 2%.

maar goed, ik doe het voor de middellange termijn. ik vertrouw erop dat het goed gaat komen, mede vanwege de hoge groeipercentages in de genoemde landen.
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:22:03 #252
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_37538777
75% europa, verder de s&p, nikkei en china. dat rendeert prima, maar ik reken geen rendementen uit op 5 weeks basis. vroeger wel trouwens. toen kocht ik een fonds of een optie, en rekende ik op dagbasis uit wat het resultaat was. uiteindelijk altijd negatief... nu heb ik wel vermogen om te spreiden, en 1k meer of minder rendement boeit me niet. nu maak ik wel prima rendement. blijkbaar neem je het serieuzer als er meer op het spel staat..
Overal verstand van.
pi_37541266
de rode trein dendert maar door, .. alhoewel ik het gevoel heb dat het de koers stijging niet gerechtvaardigd is. de k/w is hoog. en goede jaarcijfers vanwege een belastingmeevaller. sja ik weet het niet hoor ..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_37543696
ding chavez stelde op het dft-forum ongeveer dezelfde vragen: waarom hebben jullie zoveel vertrouwen in rood? zijn er zulke goede vooruitzichten, speculeren jullie op een overname of wat is er. al deze vragen zijn voor mij niet zo moeilijk te benatwoorden. ik volg het fonds al bijna 2 jaar en heb ongeveer 9x gesproken met de ceo, ben naar 2 ava's geweest en naar de analistendag.

hieronder heb ik een aantal punten wat de koers op dit moment drijft. voor degene die concrete cijfers zoeken, zie iex-forum ('publicaties op kt en fa' bijvoorbeeld). wel grappig trouwens dat macondo de vraag van afschrijving weer ging herhalen op iex. maargoed.....hier een aantal punten. weer een lekkere lange opsomming

1. het rot-project speelt enorm. dat is een enorme innovatie en een officieel samenwerkingsverband wordt in q2 bekendgemaakt is de verwachting (uitgesproken door ceo). opbrengsten zullen daarna gelijk volgen. er is bijna een miljoen geinvesteerd en de opbrengst zal vele miljoenen bedragen (ik denk rond de 5 mln zeker).

2. vestiging in sjanghai komt er als 10-20% van de totale omzet uit die regio komt (exacte % is niet bekend). nu komt er ruim 7% uit die regio. aanvullende orders worden voor eind q2 verwacht (woorden ceo).

3. vestiging in dresden waar dit jaar omzet uit gaat komen. veel investeringen worden op dit moment gedaan (in productiemateriaal). er is in dat gebied enorm veel behoefte aan een testbedrijf en rood is tot nu toe de enige en zal dat waarschijnlijk blijven. rood is namelijk de sponsor van de bracheorganisatie silicon saxony en die vertegenwoordigt vele chipbedrijven in die regio.

4. omzet zal in 2008/9 verdubbelt zijn t.o.v 2004.

5. operationele winst verbetert jaar op jaar. in 2005 werd deze gedrukt door vele eenmalige kosten. maar toch verbeterde deze aanzienlijk t.o.v 2004

6. compenseerbare verliezen van 30 mln. die over de volgende jaren verdeelt worden. als je een tarief neemt van 30%, betekent dat dat rood er 9 miljoen toekomstig eigen vermogen uit kan halen en dat is natuurlijk lekker.

7. rood staat open voor samenwerking/fusie/overname als dit synergie oplevert. de comp. verliezen kunnen sneller worden gebruikt als rood overgenomen wordt door een grote partij.

8. groeiende business units met explosieve % op jaarbasis. vooral failure analysis (+324% in 2004) en qualification doen het goed. de belangrijskte bu test & end-of-line zal ook groeien door de testactviteiten te gaan toepassen in dresden en sjanghai (als daar vestiging komt).

9. continue uitbesteding van testwerk door klanten. dit wordt alleen maar intenser in de toekomst. ze zien het niet als kernactivitieit en dus besteden ze het uit.

enz.
  donderdag 4 mei 2006 @ 14:05:05 #255
78918 SeLang
Black swans matter
pi_37544125
quote:
op donderdag 4 mei 2006 01:02 schreef sjonlok het volgende:
beleggen jullie trouwens voornamelijk in nederlandse aandelen/fondsen etc?
in principe heb ik een voorkeur voor beleggingen die in euro noteren.
de reden is dat als je buiten de eurozone belegt je eigenlijk twee beleggingen/ speculaties op elkaar stapelt, namelijk het aandeel zelf en de valuta waarin ze noteren. de richting van alleen het aandeel of alleen de currency is al moeilijk genoeg om te voorspellen, en nu stapel je dus twee onzekere factoren op elkaar.

voorbeeld: als je begin 2002 in de dow jones was gestapt dan had je op het eerste gezicht een stijging meegemaakt van ca 14% (10000 naar 11400). echter, in euros gerekend was je zo'n 26% gezakt (van 12600 naar 9300).

daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat ik nooit iets buiten de eurozone doe. het geeft ook een soort van spreiding. maar de onzekerheid wordt wel extra groot als je zelf leeft in een andere currency. daarom moet ik eerst een goede reden hebben om op een buitenlandse beurs te beleggen.

historisch gezien zijn de waarderingen op de beurzen van de usa en japan voor vergelijkbare bedrijven gemiddeld hoger dan in de eu. voeg daarbij het valutarisico, en ik zie geen case voor beleggen in die zones als er een alternatieven zijn. natuurlijk kunnen er ook in die zones best individuele bedrijven zijn die aantrekkelijk zijn en dat je daarom daarin wilt beleggen en ook kan er in de toekomst een onderwaardering gaan ontstaan van een bepaalde zone. in dat geval wordt het verhaal anders.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_37544745
quote:
hou alsjeblieft op hiermee en blijf op iex. je komt wederom met 9 volslagen onzinninge en volledige subjectieve punten, zonder de cijfers waar we nu al dagen om vragen. ik ga niet kijken op iex, omdat ik bijkans misselijk word van die site vol nit-wits. zo moeilijk is het toch niet voor iemand die het bedrijf al 2 jaar volgt om het jaarverslag erbij te pakken en het ons duidelijk te maken, wij zijn hier op fok, niet op iex....
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_37545333
jij bent echt om te lachen drive-r. je velt al een oordeel over een site voordat je er bent wezen kijken! wat voor een nit wit ben je nou eigenlijk, met je bijdehante opmerkingen. zelf moeite doen ho maar. op welke cijfers zit je nou eigenlijk te wachten? alles staat toch keurig in het jaarverslag gemeld. ik heb de papieren versie hier naast me liggen.

heb je weleens gehoord van een winst en verlies rekening waar je cijfers kunt terugvinden en een balans. maar het is zware stof voor jou heb ik begrepen, want het verschil tussen kosten en uitgaven is jou niet helemaal duidelijk.

succes verder..
pi_37545443
quote:
op donderdag 4 mei 2006 14:48 schreef roodchina1 het volgende:
jij bent echt om te lachen drive-r. je velt al een oordeel over een site voordat je er bent wezen kijken! wat voor een nit wit ben je nou eigenlijk, met je bijdehante opmerkingen. zelf moeite doen ho maar. op welke cijfers zit je nou eigenlijk te wachten? alles staat toch keurig in het jaarverslag gemeld. ik heb de papieren versie hier naast me liggen.

heb je weleens gehoord van een winst en verlies rekening waar je cijfers kunt terugvinden en een balans. maar het is zware stof voor jou heb ik begrepen, want het verschil tussen kosten en uitgaven is jou niet helemaal duidelijk.

succes verder..
( verkapte ik heb geen zin om argumenten te plaatsten post )
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_37545463
quote:
op donderdag 4 mei 2006 14:48 schreef roodchina1 het volgende:

succes verder..
sorry, het spijt me, echt...

kun je nu vriendelijk terug gaan naar waar je vandaan kwam? hophop
pi_37545538
de argumenten zijn al tig keer gegeven sitting_elfling, dat drive-r ze gewoon naast zich neer legt en op de persoon gaat spelen getuigd juist van weinig argumenten. wat ik heb gehoord?

- roodchina maar 1 post, dus stelt hij niks voor.
- iex zit alleen maar vol sukkels
- het lijkt hier wel een rood lobbie
- rc wordt voor drammerig en fanatiek uitgemaakt
- en zo kan ik nog wel een stuk of 10 citaten noemen.

nee, dat zijn inhoudelijk argumenten zeg, pff laat me niet lachen. de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet, sorry hoor.
pi_37545627
quote:
op donderdag 4 mei 2006 14:54 schreef matjong het volgende:
de argumenten zijn al tig keer gegeven sitting_elfling, dat drive-r ze gewoon naast zich neer legt en op de persoon gaat spelen getuigd juist van weinig argumenten.
klaar?

ps: open er een topic over? deze is hier inmiddels niet meer voor bedoeld, iets in onz wellicht?
pi_37545670
quote:
op donderdag 4 mei 2006 14:56 schreef drive-r het volgende:

[..]

klaar?
met de inhoud wel, dat is hier namelijk ver te zoeken. hier is enkel plaats voor arrogantie...
pi_37546019
volgens mij zijn we er nu vanaf...

maar goed, vandaag de laatste aandelen uit mijn portefeuille gedumpt. vanaf nu geen aandelen meer voor mij! ik denk dat ik over een tijdje wat grotere bedragen in bepaalde investeringsfondsen ga stoppen. voor die tijd zullen we het eind van de huidige hoge niveau's wel gehad hebben, dat wacht ik in ieder geval nog even af...
  donderdag 4 mei 2006 @ 16:01:02 #264
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_37547540
dus je hebt winst genomen? of werd de grond je te heet onder de voeten, teveel risico met individuele aandelen?
Bankiertje
pi_37550198
quote:
op donderdag 4 mei 2006 16:01 schreef denocorp het volgende:
dus je hebt winst genomen? of werd de grond je te heet onder de voeten, teveel risico met individuele aandelen?
ik heb winst genomen. daarbij begin ik over twee maanden met een baan, waarbij mijn investering compleet gereguleerd worden. ik verkoop ze liever voor die tijd, geen zin in al dat gezeur.
  donderdag 4 mei 2006 @ 18:23:44 #266
78918 SeLang
Black swans matter
pi_37551517
bill gates heeft even een wat mindere week op de beurs.
deze week ongeveer 6 miljard verlies op z'n aandeeltjes.
maar goed dat hij geen turbo's had genomen

Mijn reisverslagen
pi_37552672
ach ik zou zeggen, ga niet teveel deze mensen proberen over te halen. deze mensen gaan meer voor de veilige kant en daar is ook niks mis mee. heb ik ook respect voor, hangt van jezelf af. er is genoeg geld te verdienen in pennystocks maar sommige mensen vinden dat te risicovol. ik vind het ook risicovol, een soort liefde haat relatie. maar er zitten winners tussen. het aandeel waar ik nu al een poos inzit wat hier door sommige belachelijk wordt gemaakt heeft een sprong van 0.017 naar op dit moment 1.85 gemaakt en ik verwacht dat het de komende maanden alleen nog maar zal stijgen richting de 5/10dollar. het kan me dus opzich ook geen ruk schelen wat deze mensen ervan zeggen. mijn winst nemen ze er niet mee weg. ze kunnen het bekijken als ze er interesse in hebben maar het hoeft niet. jammer alleen dat sommige mensen dingen belachelijk willen maken... en dan gaat het mij vooral nog om het toontje. in ieder geval 1 regel, investeer niet al je geld in 1 pennystock, want dan is het feest snel voorbij. leer het spel, dmv bijv papertrading en stop nooit met doorleren. veel succes met rood.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_37552891
quote:
op donderdag 4 mei 2006 18:23 schreef selang het volgende:
bill gates heeft even een wat mindere week op de beurs.
deze week ongeveer 6 miljard verlies op z'n aandeeltjes.
maar goed dat hij geen turbo's had genomen

[afbeelding]
wat is er met microsoft aan de hand .
pi_37553360
quote:
op donderdag 4 mei 2006 19:22 schreef scepsis het volgende:

[..]

wat is er met microsoft aan de hand .
op de 24 dollar heeft ie support als je naar de grafiek kijkt dus ik denk dat hij hier stand gaat houden.

"microsoft said on thursday that its quartely income rose 16% , reported earnings of $2.98 bilion or 29 cents per share, compared with $2.56 bilion or 23 cents per share, in the same period a year earlier, the revenue for the three-month period was $10.9 bilion, a 13% increase over sales of $9.62 bilion a year earlier. microsoft shares fell sharply today after reduced forecast, suffering their worst percentage fall since late 2000, with a volume that was the second highest in the stock's history."
pi_37554735
haha, koersval van microsoft, miljarde verlies van bill .. en dan lees op je fp ook nog eens dat ie niet meer de rijkste wil zijn , je mag het ook zo direct overhandigen hoor
pi_37558640
quote:
op donderdag 4 mei 2006 19:14 schreef -jean- het volgende:
ach ik zou zeggen, ga niet teveel deze mensen proberen over te halen. deze mensen gaan meer voor de veilige kant en daar is ook niks mis mee. heb ik ook respect voor, hangt van jezelf af. er is genoeg geld te verdienen in pennystocks maar sommige mensen vinden dat te risicovol. ik vind het ook risicovol, een soort liefde haat relatie. maar er zitten winners tussen. het aandeel waar ik nu al een poos inzit wat hier door sommige belachelijk wordt gemaakt heeft een sprong van 0.017 naar op dit moment 1.85 gemaakt en ik verwacht dat het de komende maanden alleen nog maar zal stijgen richting de 5/10dollar. het kan me dus opzich ook geen ruk schelen wat deze mensen ervan zeggen. mijn winst nemen ze er niet mee weg. ze kunnen het bekijken als ze er interesse in hebben maar het hoeft niet. jammer alleen dat sommige mensen dingen belachelijk willen maken... en dan gaat het mij vooral nog om het toontje. in ieder geval 1 regel, investeer niet al je geld in 1 pennystock, want dan is het feest snel voorbij. leer het spel, dmv bijv papertrading en stop nooit met doorleren. veel succes met rood.
dat zijn de goeie winners inderdaad! en ik ben absoluut niet van het veilige beleggen, heb altijd veel in opties en dergelijke gezeten. pennystocks ben ik ook niet vies van, ik heb ook absoluut niks tegen rood. je moet er alleen wel normaal naar kunnen kijken, imho.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 10:55:32 #272
57047 macondo
pi_37569927
die chart van je 3d icon is bizar:

http://www.pinksheets.com/quote/chart.jsp?symbol=tdcp&duration=2-6-9-0-0-560

is het nu zo dat pinksheets noteringen geen cijfers en verslagen publiceren? hoe werkt dat exact? er staat wel iets dat er 75 mln aandelen uitstaan. dat zou neerkomen op een waarde van 150 mln. daar onder iets over die stock split, wanneer was die? weet wel dat het bedrijf eerst first keating corporation heette.

(niet de bedoeling trouwens dat we rt over gaan doen met een ander aandeel... gewoon nieuwsgierigheid)
Overal verstand van.
pi_37575256
quote:
op vrijdag 5 mei 2006 10:55 schreef macondo het volgende:
die chart van je 3d icon is bizar:

http://www.pinksheets.com/quote/chart.jsp?symbol=tdcp&duration=2-6-9-0-0-560

is het nu zo dat pinksheets noteringen geen cijfers en verslagen publiceren? hoe werkt dat exact? er staat wel iets dat er 75 mln aandelen uitstaan. dat zou neerkomen op een waarde van 150 mln. daar onder iets over die stock split, wanneer was die? weet wel dat het bedrijf eerst first keating corporation heette.

(niet de bedoeling trouwens dat we rt over gaan doen met een ander aandeel... gewoon nieuwsgierigheid)
http://reports.standardan(...)/tdcp_326058_one.htm
hier heb je denk ik veel informatie die je zoekt.

ook iets wat me veiliger stelt over het idee dat het geen pump & dump stock is is hun samenwerking met de university van oklahoma die genoteerd staat aan de bovenste kant van america's best colleges. een universiteit gaat niet zijn reputatie niet op de proef zetten met een of ander onbetrouwbaar bedrijf.
de float is wat ik belangrijk vind en die is ergens rond de 6 miljoen wat erg laag is. ja ze kunnen meer shares in de market gooien als ze willen of een reverse split, het is niet anders als een ander aandeel. maar ik zie er een goede toekomst in, als ze beginnen te diluten - wat je snel kan herkennen met deze float - ben ik snel weg. dit aandeel houdt zichzelf beter vast dan bijna ieder ander aandeel in de pinks..

overigens is 50% van de president en de officers zullen ook aandelen hebben. aangezien de oklahoma university een partnership met hun heeft denk ik dat ze het meeste betalen via het aandeel waardoor het bedrijf zo goed als debt free is. dus ze hebben waarschijnlijk een percentage daarvan wat het ook weer logisch maakt waarom de float zo klein is.

het bedrijf krijgt overigens steeds meer aandacht en is eergisteren op channel 4 news van oklahoma geweest, 1 van de grote 3 zenders daar. ook is er een artikel van gekomen op de frontpage
quote:
tulsa futurist works to make 3-d replication reality: martin keating's company, 3dicon corp., partnering with ou for project
by kevan goff-parker the journal record 5/3/2006

oklahoma city - when former oklahoma gov. frank keating's brother, martin keating, is asked if he's ready to retire as he approaches his 65th birthday, the investment attorney, author and now president and chief executive officer of 3dicon corp. simply laughs. "i'm working on something that could be bigger than oil and agriculture," keating said. "i spent 64 years preparing for my new career, and i'm absolutely looking forward to my next 20 years." while 3dicon corp. currently employs only three full-time employees, as well as contractors, keating's futuristic dreams may soon become the stuff of reality. his dreams have led to a team of faculty and students from the university of oklahoma to research and develop his vision. the mission of the publicly traded development company is to pursue, develop and market full-color, 360-degree display technology that is simple and portable. ou, under contract with 3dicon corp., is developing 3-d innovations under a sponsored research agreement and will release a series of patents protecting the technology this year. the agreement states that ou will own the patent and 3dicon will receive an exclusive licensing agreement and a maximum of 97 percent of worldwide sales. utility patents for the first two technologies should be filed before july 1 and both ou and 3dicon anticipate a prototype to be developed this summer. and all this because keating wrote a book on terrorism titled final jihad. "it sold about 20,000 copies and i was trying to find a better way to sell my book," he said. "i used a method the pentagon uses to determine when and where attacks by terrorists or other countries might occur called predictive analysis." keating said predicting the future based on current data and today's conditions causes people to lose the quality of their predictions. "you have to go out 20 to 25 years and lose today's baggage and biases," he said. "i wanted to know what people were going to communicate with. they won't run home to use a computer and cell phones are unreliable. we needed something that brings you whatever you need when you need it." keating's predictive analysis included envisioning a future where "the possibilities are enormous." he then thought backwards from 2024 and sought out to see what technology currently exists. "i thought, heck with the book," keating said. "i was looking at how i could sell everything better." this research brought him to explore 3-d technology. he took his ideas to japan and singapore and met primarily with engineers and specialists in research and design. "they not only didn't tell me it couldn't be done," keating said. "many of them wanted to work for me." in 2003, he took streamers of his ideas and met with researchers at the university of oklahoma and presented his vision for 3-d innovations. "i had a vision i didn't know could be implemented and got with the research team and they got the vision," keating said. "one of the research team members said to me they were worried we'd be stopped by the physics police, but we've never seen one on patrol - if we had to bend the laws of physics, we would know. "it is like star wars and star trek and beam me up, scotty," keating said. eventually, ou researchers and 3dicon worked out a deal where the company paid $14,000 for a summer salary for a ph.d. candidate to conduct a six-month study from april to november of 2004. the project is in its next phase, and 3dicon has invested $500,000 as ou researchers develop a prototype. "we love the idea because we don't have to set up our own research and development department," keating said. "the price is right for both sides." keating said the technology involved is proprietary. "what we want to create is a replication of an object in free space so real that you can't tell the difference between the original and the image," he said. dr. jim sluss, director of ou's school of electrical and computer engineering at the college of engineering, said the researchers are working on technology to allow for the display of three-dimensional images in a volume. "if you go the movies and see a 3-d movie, they project it on a screen and you wear special glasses," sluss said. "we're working on is a three-dimensional display that is displayed volumetrically." he said the applications for the 3-d technology could reach consumers worldwide, including gaming, video conferencing and virtual reality applications for flight simulators and the training of soldiers. dan davis, associate vice president of technology development and executive director of the office of technology development for ou, said if the university makes money off the 3-d innovations, it will be a "good thing," but ou is really interested in conducting the research for the learning enrichment of the university's staff and students. "we hope to create new business and support the ones in oklahoma," davis said. "martin is one of these visionary individuals - a futurist. he brings an exuberant imagination to this project." keating said the initial patent filings mean that his company can begin marketing a number of cspace concepts on schedule. "we are focused on true three-dimensional replications, not 3-d simulations," keating said. "what ou has accomplished should allow us to meet our revenue goals for 2006. we are very excited."
en http://www.tulsaworld.com(...)502_ne_a17_outul2218

verder wat over de ceo:
"prior to founding 3dicon corporation, mr. keating was general counsel and director of investor relations for cis technologies, inc. (nasdaq: cis). he served as finance director for the gubernatorial campaign of his brother, frank keating (former governor of oklahoma).

in addition to his business pursuits, mr. keating is an author. he wrote the novel, "the final jihad" and has been a featured guest on cnn, cnbc, hard copy, and other national shows and publications.

also his brother frank was not only gov of ok but also is a former fbi agent and assistant to the secertary of the treasurey who supervised the bureu of alcholol and tobacco and firearms. his uncle barney martin was us navy's world wide intelegence officer who headed the us navy worldwide forieng intelegence collection operationn and counter intelligence activities.

in escence mr. keating has a lot of govt contacts which could lead to govt contracts as well as the private sector".

de mensen die leiding hebben over de ontwikkeling van de technologie hebben ook geen slechte reputatie:
dr. parmode verma
http://ece.ou.edu/people/faculty/verma.htm
http://www.icccgovernors.org/iccc/iccc_executive.html
monte tull
http://ece.ou.edu/people/faculty/tull.htm
jim sluss
http://ece.ou.edu/people/faculty/sluss.htm
  vrijdag 5 mei 2006 @ 16:31:17 #274
57047 macondo
pi_37580149
lange post, maar mooi verhaal. en fijn om te weten dat de oom van de oprichter bij de marine zat! 150 miljoen beurswaarde lijkt me wel wat veel voor een bedrijf zonder bewezen technologie of bewezen track record. geloven in het revolutionaire product is het enige wat je kan doen, want het is er nog niet dus cijfers (omzet, sales, marge) zijn er ook niet. we'll see - hij blijft in mijn yahoo staan.
Overal verstand van.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 17:59:25 #275
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_37581997
leuke dag, ongeveer 2,7% rendement, terwijl ik het niet had verwacht. zoals ik al eerder aangaf zit ik met dollargevoelige aandelen en ben ik er niet helemaal gerust op. ik snap soms geenhol van de markt, dat mogen jullie best weten, in dit geval klaag ik niet.

ow ja, er was 0,0 nieuws.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 23:57:46 #276
111433 Sud
Neverending
pi_37592259
hagemeyer, wat verwachten jullie daarvan?
pi_37592567
quote:
op vrijdag 5 mei 2006 23:57 schreef sud het volgende:
hagemeyer, wat verwachten jullie daarvan?
die haalt toch 25% van zn omzet uit vs ?

ligt aan of je op lange termijn wilt doen.
  zaterdag 6 mei 2006 @ 18:08:46 #278
136816 Otto215
I am Lite!
pi_37607513
quote:
op zaterdag 6 mei 2006 00:10 schreef scepsis het volgende:

[..]

die haalt toch 25% van zn omzet uit vs ?

ligt aan of je op lange termijn wilt doen.
korte ^^
jammer
  maandag 8 mei 2006 @ 10:31:59 #279
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_37651167
whehe @ de rode trein
hier ga ik straks een leuke zomervakantie van boeken
  maandag 8 mei 2006 @ 21:32:20 #280
57047 macondo
pi_37671531
en het 3d icon lijkt toch wel een beetje een pump en dump verhaal.. maar als je ze op een centje koopt maakt het niet zo veel uit...

Overal verstand van.
pi_37732712
werd wel tijd dat het weer begon te stijgen, na een paar dagen met alleen niks dan dalingen voor mij
  donderdag 11 mei 2006 @ 15:41:11 #282
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_37738318
ik ben benieuwd hoe de toekomst er uitziet voor unilever.
aandeelhouders worden ongeduldig nu er alweer een tegenvallend kwartaalresultaat is gepresenteerd; de roep om opsplitsing van het bedrijf wordt steeds groter. aan de andere kant vreemd dat rabobank het bedrijf zwaar ondergewaardeerd vindt:
quote:
iris-advies: houden
het aandeel unilever is naar onze huidige inschatting 25% tot 50% ondergewaardeerd. in de koers is een langetermijnwinstgroei van 7% ingeprijsd, terwijl wij uitgaan van een winstgroei van 9%. daarmee behoort de onderneming ons inziens tot de meest gunstig gewaardeerde nederlandse bedrijven.
de meeste analisten zitten nog op houden/kopen. ik vind alles best, als het maar niet de kant opgaat van vnu, door geruzie verzwakt en vervolgens door venture capitalists opgepikt.
Bankiertje
  vrijdag 12 mei 2006 @ 12:30:51 #283
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_37757683
mayday
pi_37763713
quote:
op vrijdag 12 mei 2006 12:30 schreef sitting_elfling het volgende:
mayday
inderdaad, voor mij wel gunstig want had net het grootste deel van mijn beleggingsfondsen eraf gehaald. maandag weer erop zetten met een frisse start, small caps uiteraard.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 16:35:56 #285
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_37764841
dit soort dagen bieden weer nieuwe kansen natuurlijk. ik vond het zorgwekkender dat er ale een tijd niet gereageerd werd op de dure olie en goedkope dollar. bovendien weet niemand volgens mij nu of we verder omhoog moeten of juist een correctie nodig hebben en dan doel ik op een grote correctie.

maar leuke kansjes voor de kt belegger natuurlijk.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 16:52:49 #286
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_37765428
we hebben vandaag een flinke daling gezien. zo uitzonderlijk is dat echter niet. en al helemaal geen reden om nu in paniek te raken of te denken dat er een grote krach aan zit te komen. in het afgelopen jaar zijn er wel vaker dagen geweest waarop de beurs meer dan anderhalf procent daalde:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
datum       slot aex    %
7-7-2005    383,80      -1,67

4-10-2005   408,66
5-10-2005   404,96      -0,91   
6-10-2005   399,89      -1,25
7-10-2005   398,66      -0,31
10-10-2005  398,27      -0,10
11-10-2005  397,90      -0,09
12-10-2005  393,70      -1,06
13-10-2005  391,37      -0,59
na 7 dagen een daling van 4,23%.

19-10-2005  387,06      -1,74

28-2-2006   458,72       -1,88
pi_37766500
wel een rot dag. groot deel van mijn year-to-date rendement weg.wel wat dingetjes opgepakt in de hoop op een technisch herstel op korte termijn. dan wat dingen verkopen.

oude beurswijsheid lijkt weer te gelden: sell in may and come back in september.
had ik dat maar gedaan. nu is het toch weer afwachten. ik hoop dat er geen verdere daling is volgende week. dan moet ik weer zo lang wachten op herstel.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_37782087
quote:
op vrijdag 12 mei 2006 17:29 schreef merry77 het volgende:
wel een rot dag. groot deel van mijn year-to-date rendement weg.wel wat dingetjes opgepakt in de hoop op een technisch herstel op korte termijn. dan wat dingen verkopen.

oude beurswijsheid lijkt weer te gelden: sell in may and come back in september.
had ik dat maar gedaan. nu is het toch weer afwachten. ik hoop dat er geen verdere daling is volgende week. dan moet ik weer zo lang wachten op herstel.
dan moet iedereen weer zolang wachten op herstel valt trouwens denk ik allemaal wel wat mee. saoedi arabie was ook een reden waarom delen van de beurzen het niet goed deden, tezamen met de olieprijsstijging en devaluatie van de dollar ten opzichte van de euro. het nieuws over saoedie arabie is echt weer zoiets waar op het moment zelf ingespeeld wordt en geen dagen of weken meer bij de beleggers in het hoofd blijft slingeren, actienieuws. olieprijs en dollar wel maar die proberen ze al te beteugelen lijkt me in ieder geval dat het verlies van gister wel weer goedgemaakt zal worden de komende week.
pi_37782676
in elk geval niet op maandag.
dow jones behoorlijk verder weg gezakt sinds sluiting (van -0,3% naar -1%)
quote:
op zaterdag 13 mei 2006 10:40 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

lijkt me in ieder geval dat het verlies van gister wel weer goedgemaakt zal worden de komende week.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  zaterdag 13 mei 2006 @ 11:24:20 #290
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_37782744
ja inderdaad, het komt nooit meer goed. iedereen zal over elkaar heenvallen bij het verkopen en we gaan terug naar de 220. ik zeg maar zo : da's een mooi instapmoment.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 16:23:04 #291
78918 SeLang
Black swans matter
pi_37790257
lagere koersen zijn de droom van iedere belegger.
voor de aandelen die je al hebt maakt het niks uit of de koersen dalen; het zijn nog steeds dezelfde aandelen.
maar lagere koersen stellen je wel in de gelegenheid om nieuw geld tegen betere voorwaarden te beleggen (= hoger rendement)
Mijn reisverslagen
  zondag 14 mei 2006 @ 12:45:49 #292
56967 Cappucino
Niet denken, maar doen!
pi_37812166
zijn er hier ook mensen die beleggen in het robeco emerging market funds? heeft goede resultaten op het moment, maar is ook iets meer dan gemiddeld risico denk ik.

zijn er mensen met een mening (gegronde) over die fonds?
Cash is fact, profit is an opinion!!
  zondag 14 mei 2006 @ 23:52:39 #293
57047 macondo
pi_37832708
vrijdag was bloody... gek dat er nauwelijks aandacht aan besteed werd in de zaterdag kranten. vanuit de dow redenerend gaan we inderdaad morgen weer een stuk zuidelijker openen. maar de klappen die we hier in europa gekregen hebben zijn veel forser dan dat laffe procentje aan de overkant. misschien valt het morgen allemaal wel mee...
Overal verstand van.
pi_37842033
wth, ik kreeg bijna een hartaanval toen ik zag op hoeveel corus stond...
ik kijk altijd op de site van rabobank voor de actuele koersen, en zag dat corus plots op 6,24 staat...
dacht bij mezelf, heb ik vrijdag dan zo verkeerd gekeken? heb ik dan zoveel verdiend met corus? (dan zou dat ong 5 x mijn aankoopwaarde zijn)

hmmm, als ik inlog dan zie ik dat bij corus ook 6,24 staat, als ik em nu verkoop op limiet 6,20
zou die dan verkopen? just dreaming

stupid typo op rabosite

[edit]
op de nos site staat het ook zo vermeld en de aex site...
kan iemand dit uitleggen?
  maandag 15 mei 2006 @ 13:49:01 #295
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_37843471
quote:
op maandag 15 mei 2006 12:59 schreef asspirine het volgende:
wth, ik kreeg bijna een hartaanval toen ik zag op hoeveel corus stond...
ik kijk altijd op de site van rabobank voor de actuele koersen, en zag dat corus plots op 6,24 staat...
dacht bij mezelf, heb ik vrijdag dan zo verkeerd gekeken? heb ik dan zoveel verdiend met corus? (dan zou dat ong 5 x mijn aankoopwaarde zijn)

hmmm, als ik inlog dan zie ik dat bij corus ook 6,24 staat, als ik em nu verkoop op limiet 6,20
zou die dan verkopen? just dreaming

stupid typo op rabosite
[edit]
op de nos site staat het ook zo vermeld en de aex site...
kan iemand dit uitleggen?
lol ... split staat er gewoon bij toch? ik zelf heb ook aandelen van corus en die zijn nu ook allemaal rond de 6 eurie .. maar heb er nu wel een stuk minder
pi_37843818
oops
idd, nu je het zegt, ik zie het nu pas.
maar waarom hebben ze dat gedaan, en wat is het voordeel van zoiets?
explain pls
  maandag 15 mei 2006 @ 14:56:45 #297
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_37845255
quote:
op maandag 15 mei 2006 14:03 schreef asspirine het volgende:
oops
idd, nu je het zegt, ik zie het nu pas.
maar waarom hebben ze dat gedaan, en wat is het voordeel van zoiets?
explain pls
met alle respect, als je aandelen hebt van iets, dan volg je toch ook een beetje het nieuws ??
quote:
d.d. 5/4/2006
corus wil ’reverse split’ voor britse aandelen

amsterdam (anp-afx) - staalconcern corus wil een zogeheten ’reverse stock split’ doorvoeren voor de in londen verhandelde aandelen. het voorstel is vijf bestaande aandelen in te ruilen voor één nieuwe. dat heeft corus woensdag bekendgemaakt.
"we willen de volatiliteit in het aandeel verminderen", aldus een woordvoerder van corus. het voorstel wordt besproken op de aandeelhoudersvergadering op 9 mei.
bron

om je vraag te beantwoorden waarom ze zoiets doen : "we willen de volatiliteit in het aandeel verminderen", aldus een woordvoerder van corus. en het voordeel is dus dat de volatiliteit wat minder wordt ....

binnen 10 seconden gevonden.
  maandag 15 mei 2006 @ 15:01:58 #298
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_37845394
quote:
op maandag 15 mei 2006 14:56 schreef el. het volgende:

[..]
met alle respect, als je aandelen hebt van iets, dan volg je toch ook een beetje het nieuws ??

[..]
moah ..het volgen van nieuws van de aandelen die ik gekocht had deed ik ook niet in het begin. dat was puur voor de fun, kijken wat er gebeurt en dan zien waarom dat gebeurt. zoals bij dico int, flutstijging waar ik destijds niks van begreep ( al vond ik het natuurlijk wel! leuk )

nu! houd ik wel overal het nieuws van mn aandelen bij . maar heb ook andere dingen te doen
  maandag 15 mei 2006 @ 15:12:03 #299
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_37845682
quote:
op maandag 15 mei 2006 15:01 schreef sitting_elfling het volgende:
moah ..het volgen van nieuws van de aandelen die ik gekocht had deed ik ook niet in het begin. dat was puur voor de fun, kijken wat er gebeurt en dan zien waarom dat gebeurt. zoals bij dico int, flutstijging waar ik destijds niks van begreep ( al vond ik het natuurlijk wel! leuk )

nu! houd ik wel overal het nieuws van mn aandelen bij . maar heb ook andere dingen te doen
ja ieder z'n eigen manier, maar als ik geld ergens in zet, dan wil ik wel weten waarom ik dat doe. er zijn best dagen dat ik er even achteraan loop, maar in de regel loop ik volledig mee met het nieuws. zelfs ondanks dat ik lt zit, dus niet direct overal op handel. als je het nieuws niet volgt, dan ga ik ervan uit dat je óf van tevoren alles hebt doorgenomen of dat je gewoon gokt.

maar dat is slechts een (mijn) mening.
  maandag 15 mei 2006 @ 15:55:30 #300
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_37847140
er vallen weer klappen vandaag... en ik zat er nog wel over te denken om wessanen te kopen. blij dat ik dat t.n.t. niet gedaan heb (-7%). misschien komt nu een goed instapmoment.
Bankiertje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')