abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37130962
hagemeyer .. ole ole ole
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_37132392
quote:
op donderdag 20 april 2006 16:25 schreef sitting_elfling het volgende:
hagemeyer .. ole ole ole
right on
zaten net bijna aan de 5 euro, op 1 dag 30 à 40 cent stijgen
pi_37132699
zeker weten, ik heb er turbo's van rendement op mn hagemeyers is 73% (twas zelfs 86%)
Cooking!
pi_37133074
quote:
op donderdag 20 april 2006 17:11 schreef aenarion het volgende:
zeker weten, ik heb er turbo's van rendement op mn hagemeyers is 73% (twas zelfs 86%)
kan je me mss uitleggen wat turbo's precies zijn?
pi_37133335
quote:
op donderdag 20 april 2006 17:02 schreef asspirine het volgende:

[..]

right on
zaten net bijna aan de 5 euro, op 1 dag 30 à 40 cent stijgen
tering nog grote winstnemingen op het eind
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_37133605
quote:
op donderdag 20 april 2006 17:22 schreef asspirine het volgende:

[..]

kan je me mss uitleggen wat turbo's precies zijn?
kan het proberen...

je koopt aandelen x. een bank die betaalt dan voor jou tot een bepaald niveau en jij het aanvullende tot de huidige koers. hierdoor leg jij veel minder in, en brengt dit ook veel meer risico met zich mee. de bank gaat dat tegen door er een stop-loss in te bouwen. dat betekent dat als het aandeel een bepaalde (lage) waarde heeft bereikt, dat het aandeel dan automatisch wordt verkocht.

voorbeeld:
bedrijf xxx huidige koers 14 euro
turbo xxx financieringsniveau 12 euro

je koopt 1 turbo, dat kost je dus 2 euro, immers 14-12 euro.
de koers stijgt naar 16 euro.
de koers van jouw eigen aandeel stijgt dan dus naar 4 euro. (16-12)
je hebt met die turbo dan dus een rendement van 100% (4-2)/2*100

stel je had gewoon het aandeel gekocht.
je koopt 1 aandeel xxx kosten 14 euro
de koers stijgt naar 16 euro
je rendement is dan dus: (16-12)/12*100=33,33%

als je de turbo had gekocht, had je dus 3x zoveel verdiend...

let op, deze hefboomwerking werkt ook de andere kant op.
Cooking!
pi_37133643
quote:
op donderdag 20 april 2006 17:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

tering nog grote winstnemingen op het eind
zo echt he...:(

ik twijfel zelf of ik het niet beter kan verkopen... eigenlijk wil ik er nog een rendement van 100% uithalen
Cooking!
pi_37134940
ik hoop dat hagemeyer weer even stukje daalt ofzo, want ik wil na me ritjes met de uitzend buro's van de afgelopen paar maanden o.a. in hagemeyer, kardan etc zodra ze weer tijdelijk wat lager staan.
pi_37142977
bij welke instellingen kun je die turbo's kopen? en hoeveel vraagt de goedkoopste ze hiervoor ?

nog 1 vraag:

bij dit aandelenfonds heb ik dus vandaag 50 euro extra verdiend, maar is dat alleen om 00:00 t/m 23:59 of wat? ik heb beetje het idee dat ie doorloopt door alle dagen heen, of juist niet. ik kan het niet echt constateren

jullie wel?
  donderdag 20 april 2006 @ 22:12:47 #85
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_37143468
quote:
op donderdag 20 april 2006 22:03 schreef scepsis het volgende:
bij welke instellingen kun je die turbo's kopen? en hoeveel vraagt de goedkoopste ze hiervoor ?

nog 1 vraag:

[afbeelding]

bij dit aandelenfonds heb ik dus vandaag 50 euro extra verdiend, maar is dat alleen om 00:00 t/m 23:59 of wat? ik heb beetje het idee dat ie doorloopt door alle dagen heen, of juist niet. ik kan het niet echt constateren

jullie wel?
ik zie alleen "vorige slotkoers" en geen "aankoopkoers" (of iets in die strekking) zal dus verschil per beusrdag zijn denk ik
pi_37143477

zit hier al een poosje in.

wordt feest met dit aandeel... enige pinky die de potentie heeft om de potentie heeft een microsoft achtige klapper te worden. ik denk 5/10dollar van de zomer

“the new holographic communications industry, fueled by astonishing technologies, promises to be bigger and vastly more significant than the industrial revolution and today’s internet combined! – jvc and hitachi corporations
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
  donderdag 20 april 2006 @ 22:17:01 #87
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_37143643
quote:
op donderdag 20 april 2006 22:13 schreef -jean- het volgende:
[afbeelding]

zit hier al een poosje in.

wordt feest met dit aandeel... enige pinky die de potentie heeft om de potentie heeft een microsoft achtige klapper te worden. ik denk 5/10dollar van de zomer

“the new holographic communications industry, fueled by astonishing technologies, promises to be bigger and vastly more significant than the industrial revolution and today’s internet combined! – jvc and hitachi corporations
dat denkt iedereen bij ieder "newtech" bedrijf. ieder persbericht waarin geschemerd wordt met toekomstige klanten zorgt ervoor dat de koers tientallen procenten stijgt (eigenlijk compleet ongefundeerd )
pi_37143758
ze hebben samen met de universiteit van oklahoma een 3d full color holograph techniek ontwikkeld. superlage float, en het mooie is dat de patenten nog aangekondigd moeten worden (kan ieder moment komen) eerste prototype van de zomer en revenues nog dit jaar verwacht. ik volg dit aandeel al een paar jaar en zn tijd is nu gekomen. ook mooi eraan is dat ze bijna geen debt hebben. ben al blij met me dikke winst op dit moment.

[ Bericht 4% gewijzigd door -Jean- op 20-04-2006 22:28:16 ]
  donderdag 20 april 2006 @ 22:21:31 #89
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_37143827
quote:
op donderdag 20 april 2006 22:19 schreef -jean- het volgende:
ze hebben samen met de universiteit van oklahoma een 3d full color holograph techniek ontwikkeld. superlage float, en het mooie is dat de patenten nog aangekondigd moeten worden eerste prototype van de zomer en revenues nog dit jaar verwacht. ik volg dit aandeel al een paar jaar en zn tijd is nu gekomen. ben al blij met me dikke winst op dit moment.
eerst zien dan geloven. zal niet de eerste newtech zijn die "op het punt staan te cashen" "dikke omzetten binnen een jaar verwacht" etc. etc.

kun je de laatst bekende die het wel gelukt is nog herinneren?
pi_37143916
wait and see
pi_37144834
quote:
op donderdag 20 april 2006 22:12 schreef richie_rich het volgende:

[..]

ik zie alleen "vorige slotkoers" en geen "aankoopkoers" (of iets in die strekking) zal dus verschil per beusrdag zijn denk ik
hm.. op dit moment loopt hij nog steeds (maw, het bedrag verandert steeds) terwijl de beurs al dicht zou moeten zijn .
  donderdag 20 april 2006 @ 22:44:49 #92
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_37144851
quote:
op donderdag 20 april 2006 22:23 schreef -jean- het volgende:
wait and see
been there, done that

maar we zullen inderdaad zien

wat is de markt eigenlijk voor een full color 3d hologram?
  donderdag 20 april 2006 @ 22:46:37 #93
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_37144925
quote:
op donderdag 20 april 2006 22:44 schreef scepsis het volgende:

[..]

hm.. op dit moment loopt hij nog steeds (maw, het bedrag verandert steeds) terwijl de beurs al dicht zou moeten zijn .
wellicht dat het fonds ook aandelen uit andere continenten heeft (vs is net dicht, 22:30 volgens mij maar kan ik mis hebben ) . misschien zelfs commodities of valuta, die gaan bij wijze van 24/6 door
pi_37145273
quote:
op donderdag 20 april 2006 22:44 schreef richie_rich het volgende:

[..]

wat is de markt eigenlijk voor een full color 3d hologram?
lees maar wat door voor als je er zin in zou hebben
http://www.a1gpracing.net/info.doc
pi_37146077
quote:
op donderdag 20 april 2006 22:03 schreef scepsis het volgende:

nog 1 vraag:

[afbeelding]

jullie wel?
turbo's kun je kopen bij abn amro, en bij de echte beleggingsbanken zoals binck en alex. welke de goedkoopste is weet ik niet. ik zit zelf bij binck. ik heb echter wel gehoord dat abn amro de kosten voor transacties naar beneden gaat doen.
Cooking!
pi_37147789
binck trader 2590,-
abn-amro 2157,04
abn-amro 20% goedkoper

binck active 2030,30
abn-amro 2157,04
abn-amro 6% duurder

binck lite 878,50
abn-amro 2157,04
abn-amro 146% duurder

ik zit bij de rabobank / private banking en beleggings abo (direct actief beleggen) ik heb wel hoge transactie kosten gemiddeld tussen de 100-300euro per koop of verkoop order (0,015 procent transactie kosten +7euro)

ik vind de rabobank verder wel relax misschien gaan hun ook de tarieven verlagen na die recente tarieven oorlog. postbank die aankoop orders voor rest van het jaar niet meer in rekening neemt en abn die ze verlaagd heeft door die concurrentie van binck.

[ Bericht 11% gewijzigd door LimitedBeliefs op 21-04-2006 18:22:14 ]
pi_37148202
quote:
op donderdag 20 april 2006 17:40 schreef aenarion het volgende:

[..]

kan het proberen...

je koopt aandelen x. een bank die betaalt dan voor jou tot een bepaald niveau en jij het aanvullende tot de huidige koers. hierdoor leg jij veel minder in, en brengt dit ook veel meer risico met zich mee. de bank gaat dat tegen door er een stop-loss in te bouwen. dat betekent dat als het aandeel een bepaalde (lage) waarde heeft bereikt, dat het aandeel dan automatisch wordt verkocht.

voorbeeld:
bedrijf xxx huidige koers 14 euro
turbo xxx financieringsniveau 12 euro

je koopt 1 turbo, dat kost je dus 2 euro, immers 14-12 euro.
de koers stijgt naar 16 euro.
de koers van jouw eigen aandeel stijgt dan dus naar 4 euro. (16-12)
je hebt met die turbo dan dus een rendement van 100% (4-2)/2*100

stel je had gewoon het aandeel gekocht.
je koopt 1 aandeel xxx kosten 14 euro
de koers stijgt naar 16 euro
je rendement is dan dus: (16-12)/12*100=33,33%

als je de turbo had gekocht, had je dus 3x zoveel verdiend...

let op, deze hefboomwerking werkt ook de andere kant op.
zeker goed uitgelegd

kan iemand dit nog es uitleggen?
quote:
op donderdag 20 april 2006 01:06 schreef asspirine het volgende:
nu moet iemand me echt helpen
ik log dus even in op mijn effectenrekening van rabobank, ga naar beleggen en kijk hoeveel de totale waarde is van al mijn aandelen.

kheb dus aandelen van corus en hagemeyer

nu zie ik dat er een aparte tabel is bijgekomen waar alleen corus instaat
[..]

het is dus duidelijk dat de x'en andere dingen zijn, maar achter corus plc stond er een "code"achter. dus beginnend met cdb en dan wat getallen erachter, wist niet of dat iets vertrouwelijk is of niet, dus ook maar weggelaten.

maar kan iemand mij duidelijk maken waar dit voor staat?
  vrijdag 21 april 2006 @ 13:23:47 #98
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_37158781
quote:
amsterdam (dow jones)--ahold stijgt 3,3% naar eur6,65 door speculatie in de markt dat chief executive anders moberg op het punt staat op te stappen, in combinatie met een op handen zijnde opsplitsing van het bedrijf, volgens handelaar die niet bij naam genoemd wil worden. "bestuur us foodservice dringt mogelijk aan om alleen verder te gaan," voegt handelaar toe. ahold geeft geen commentaar. (sck/frd)

copyright (c) 2006 dow jones & company, inc.
hmmm. dat zou me verbazen maar goed, ik lees ook overal dat amerikanen belangen zijn aan het opbouwen in ahold. dan zal de druk ook wel toenemen (zie ook vnu) en misschien een opsplitsing worden gerealiseerd, ik ben benieuwd, voorlopig is stijging leuk natuurlijk.
pi_37166961
quote:
op maandag 17 april 2006 08:43 schreef drive-r het volgende:

[..]

good luck

ik heb rogue trader niet gezien, maar goed, het kan waarschijnlijk toch niet tippen aan 'wall street'...
waar hebben jullie rogue trader gekocht? zeker via internet, ik kon hem in de winkel niet vinden. wallstreet had ik tijdje terug voor het eerst gezien, had hem volgens mij in de mediamarkt gekocht.

btw misschien vinden jullie de film boiler room ook wel interessant.

plot outline: a college dropout gets a job as a broker for a suburban investment firm, which puts him on the fast track to success, but the job might not be as legitimate as it sounds.

kreeg een 6.8 op imdb.
pi_37167075
twaz weer fijn dagje vandaag . allesch in de +
  vrijdag 21 april 2006 @ 18:45:27 #101
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_37167530
quote:
op vrijdag 21 april 2006 18:21 schreef limitedbeliefs het volgende:
waar hebben jullie rogue trader gekocht? zeker via internet, ik kon hem in de winkel niet vinden. wallstreet had ik tijdje terug voor het eerst gezien, had hem volgens mij in de mediamarkt gekocht.

btw misschien vinden jullie de film boiler room ook wel interessant.

plot outline: a college dropout gets a job as a broker for a suburban investment firm, which puts him on the fast track to success, but the job might not be as legitimate as it sounds.

kreeg een 6.8 op imdb.
ik had er 3 (!!!), allemaal via internet. foutje met bestellen, ze waren allemaal 7-10¤, maar met mijn aankoop dreef ik de prijs wellicht op.
.
pi_37167698
quote:
op vrijdag 21 april 2006 18:45 schreef el. het volgende:

[..]

ik had er 3 (!!!), allemaal via internet. foutje met bestellen, ze waren allemaal 7-10¤, maar met mijn aankoop dreef ik de prijs wellicht op.
.
welke is die 3e, boiler room of eentje die nog niet vermeld is in dit topic?
  vrijdag 21 april 2006 @ 19:53:00 #103
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_37169159
quote:
op vrijdag 21 april 2006 18:51 schreef limitedbeliefs het volgende:
welke is die 3e, boiler room of eentje die nog niet vermeld is in dit topic?
drie keer rogue trader.
.
  vrijdag 21 april 2006 @ 22:47:25 #104
136816 Otto215
I am Lite!
pi_37173447
http://iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=22689 .. geen transactie kosten bij de postbank, dus ook geen verkoopkosten..? even uitzoeken

snel maar eens dat contract opsturen!

edit:
logisch..
quote:
aankopen effecten via internet gratis bij postbank
sinds 11 april tot eind dit jaar rekent de postbank geen kosten meer voor het aankopen van aandelen en obligaties via internet op euronext amsterdam. voor verkooporders blijft de postbank het vaste lage tarief van ¤ 11,95 rekenen. hiermee komt u met een gemiddelde transactie (aankoop en verkoop) uit op nog geen ¤ 6.

het gratis aankooptarief via internet geldt ook voor beleggen in beleggingsfondsen. u betaalt nu geen aankoopkosten in plaats van 0,3%. ook bij het switchen van een beleggingsfonds naar een ander beleggingsfonds betaalt u geen aankoopkosten. de verkoopkosten (0,3%) krijgt u nog wel berekend.
jammer
  maandag 24 april 2006 @ 11:40:03 #105
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_37239398
boiler room, wel aardige film. geeft inkijk in de onfrisse praktijken van fraude door telefonisch rommel aan te smeren.. af en toe komt het zelfs ook in nederland voor, ze richten zich dan alleen op artsen en tandartsen. die gelden namelijk als vermogend en naief (en links..)..
Overal verstand van.
pi_37281200
wat een ***** dag voor hagemeyer zeg!

eerst komen er beter dan verwachte cijfers uit. het aandeel opent toch een stuk lager, (wat logisch is, de koers is de laatste paar dagen ongelooflijk gestegen).

en dan komt er ook nog een negatief advies voor hagemeyer bij smiddags.
Cooking!
  dinsdag 25 april 2006 @ 17:28:56 #107
93207 joriszss
you need less, to become more
pi_37285051
hmm heerlijk die turbo's euro/dollar long, vandaag koers boven de 1.24 uit en een dag rendement 6,375%.
The greatest things in life cost nothing
  dinsdag 25 april 2006 @ 18:10:04 #108
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_37286241
ik zit momenteel alleen in aex fondsen (3 stuks) en beleggingsfondsen (paar aandelenfondsen en twee obligatiefondsen). nu zit ik te denken om wat uit te breiden richting midkap index. wat denken jullie van deze fondsen voor de middellange termijn (half jaar tot een jaar):

wessanen - nieuw management doet goede dingen en trekt het bedrijf weer uit de slop. goede onderliggende activiteiten met name in de vs. ze zitten wel in een langzaam-groeiende sector (voedingsmiddelen) maar potentie zit er wel in, volgens mij.

logica cmg - automatiseerder, weet er weinig van maar ze hebben een frans bedrijf overgenomen die goed presteert. ze doen ook veel in de sms- en mms wereld voor mobiele telefoons, dat lijken me groeimarkten. verder is het wel een stabiel bedrijf.
Bankiertje
pi_37286895
wessanen lijkt me niet slecht. weet niet zoveel erover.

logica cmg lijkt me niks. de koers beweegt nauwelijks. verder lijken mij sms en mms totaal geen groeimarkten. ik denk dat email op je mobiel een veel grotere groeimarkt herbergt, kijk naar amerika, sms is daar niets, email alles...
Cooking!
pi_37289807
wessanen is net gisteren ex div. gegaan. ik zie zelf wat opwaarts potentieel (ta) tot 13,60 daar een weerstand (voormalige 14,00) als ie daar doorheen breekt kan het verder naar boven. maar die kans acht ik niet zo groot.
quote:
op dinsdag 25 april 2006 18:10 schreef denocorp het volgende:
ik zit momenteel alleen in aex fondsen (3 stuks) en beleggingsfondsen (paar aandelenfondsen en twee obligatiefondsen). nu zit ik te denken om wat uit te breiden richting midkap index. wat denken jullie van deze fondsen voor de middellange termijn (half jaar tot een jaar):

wessanen - nieuw management doet goede dingen en trekt het bedrijf weer uit de slop. goede onderliggende activiteiten met name in de vs. ze zitten wel in een langzaam-groeiende sector (voedingsmiddelen) maar potentie zit er wel in, volgens mij.

logica cmg - automatiseerder, weet er weinig van maar ze hebben een frans bedrijf overgenomen die goed presteert. ze doen ook veel in de sms- en mms wereld voor mobiele telefoons, dat lijken me groeimarkten. verder is het wel een stabiel bedrijf.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  dinsdag 25 april 2006 @ 22:18:02 #111
146803 Bram_Duikelaar
Ja, ik ben Blinde Maupie
pi_37295503
quote:
op dinsdag 25 april 2006 18:10 schreef denocorp het volgende:

een half tot een heel jaar is een korte termijn voor een echte belegger. verleg je beleggingshorizon liever tot vijf jaar of langer.
zelf heb ik mijn investeringen uit de midcap teruggetrokken. als je het koersverloop van de index naast die van de aex legt, zie je dat de midcap de afgelopen jaren verhoudingsgewijs veel meer gestegen is. deze is gewoon weer terug op het niveau van vóór de slowcrash van 2001.
liever nog zou ik eens wat aardige lokale fondsjes bekijken als op dit moment in de midcap stappen.
Disclaimer: Bram Duikelaar is op geen enkele manier verantwoordelijk voor de inhoud van dit bericht. Ook schade voortvloeiend hieruit kan op geen enkele manier op de persoon Bram Duikelaar of zijn onderhavige bedrijfsobjecten verhaald worden.
  dinsdag 25 april 2006 @ 22:23:50 #112
146803 Bram_Duikelaar
Ja, ik ben Blinde Maupie
pi_37295720
quote:
op zaterdag 15 april 2006 11:57 schreef athlonkmf het volgende:
iemand die ook iets met beleggingsfondsen doet? ik heb in een aantal beleggingfondsen geld gepompt, maar deze schommelen zo erg dat ik het rendement de afgelopen maanden van 0-100 zit te schommelen....

meest prominente fondsen van mij zijn it, internet, aandelenfonds, energie, china
wie in beleggingsfondsen investeert is een dief van zijn eigen portomonaie.
fondsen zijn niets meer als vrij arbitrair samengestelde mandjes van aandelen. het is al vaker aangetoond dat de keuze van de zogenaamde "experts" die de aandelen selecteren niet veel beter is als een willekeurige keuze.
welnu, zul je zeggen, wat maakt het dan uit? heel veel namelijk. banken verdienen erg veel met beleggingsfondsen, en niet alleen aan transactiekosten. bijna alle dividend wordt in eigen zak gestoken. dat kan oplopen tot 2 a 3 procent gemist rendement. dat rendement kun je zelf ook incasseren!
alleen voor de kleine belegger, met een kapitaal onder de 25k, zijn dit soort fondsen interessant, omdat handelen, gezien de relatief hoge transactiekosten op kleine bedragen, niet loont.
maar wanneer je voldoende kapitaal hebt om én voldoende te kunnen spreiden, én genoeg volume te maken: blijf weg uit fondsen!
Disclaimer: Bram Duikelaar is op geen enkele manier verantwoordelijk voor de inhoud van dit bericht. Ook schade voortvloeiend hieruit kan op geen enkele manier op de persoon Bram Duikelaar of zijn onderhavige bedrijfsobjecten verhaald worden.
  woensdag 26 april 2006 @ 14:21:08 #113
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_37311142
quote:
op dinsdag 25 april 2006 22:23 schreef bram_duikelaar het volgende:

[..]

wie in beleggingsfondsen investeert is een dief van zijn eigen portomonaie.
fondsen zijn niets meer als vrij arbitrair samengestelde mandjes van aandelen. het is al vaker aangetoond dat de keuze van de zogenaamde "experts" die de aandelen selecteren niet veel beter is als een willekeurige keuze.
welnu, zul je zeggen, wat maakt het dan uit? heel veel namelijk. banken verdienen erg veel met beleggingsfondsen, en niet alleen aan transactiekosten. bijna alle dividend wordt in eigen zak gestoken. dat kan oplopen tot 2 a 3 procent gemist rendement. dat rendement kun je zelf ook incasseren!
alleen voor de kleine belegger, met een kapitaal onder de 25k, zijn dit soort fondsen interessant, omdat handelen, gezien de relatief hoge transactiekosten op kleine bedragen, niet loont.
maar wanneer je voldoende kapitaal hebt om én voldoende te kunnen spreiden, én genoeg volume te maken: blijf weg uit fondsen!
dat ben ik niet met je eens. ik ben een relatief grote belegger maar kies toch voor beleggingsfondsen. waarom? ten eerste omdat die beleggen in markten waar ik zelf als particuliere belegger geen toegang tot heb. bijvoorbeeld oost-europa of het verre oosten. ik ga mijn geld niet steken in de stockmarket van moskou of seoul, ook al zou het kunnen bij m'n bank. mij te ingewikkeld en te onoverzichtelijk.

de tweede reden om voor beleggingsfondsen te kiezen is omdat ik zelf geen tijd en zin heb om mijn portefeuille actief bij te houden. als ik alle onderliggende fondsen zelf zou moeten verhandelen, kost me dat veel tijd en veel transactiekosten. ik ben tevreden met de prestaties van m'n fondsen (die ik heel zorgvuldig uitkies) en blijf er voor langere tijd in zitten.
Bankiertje
pi_37319031
waarschijnlijk al 100 keer langsgekomen, maar ik zit nu bij de abn en ik heb zo'n aanbieding gekregen van een vriend van me om bij binck te komen.

nu zit ik daar dus het één en ander van door te lezen maar ik snap het niet helemaal. ik snap niet helemaal wat het nut van bincklite is, binckactive is toch ook gratis of lees ik ergens overheen? bincklite klinkt namelijk niet handig in vergelijking met de abn (praktisch hetzelfde) maar binckactive lijkt me zeer handig en goed.

kan iemand het een beetje verduidelijken?

ik heb de site overigens bezocht, daar staat dat binckactive ook gewoon gratis is.
pi_37319070
wat betreft fondsen: inderdaad de hoge transactiekosten maken het ernaar dat fondsen wel gunstig worden. ik heb zelf namelijk ook minder dan 25k belegd en dan merk je het wel, je moet al vreselijke winsten maken wil je de transactiekosten eruit hebben.

belachelijk.
pi_37319166
iemand die een pagina heeft om me in te leven over beleggen, wil het wel gaan doen maar ben nogal een leek vrees ik
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  woensdag 26 april 2006 @ 19:01:06 #117
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_37320197
heerlijk dagje voor mij op de beurs
pi_37321138
quote:
op woensdag 26 april 2006 19:26 schreef sitting_elfling het volgende:
heerlijk dagje voor mij op de beurs
viel wel tegen voor mij eerlijk gezegd.
pi_37322153
quote:
ik hoopte dat iemand een site wist die ze zelf goed hadden bevonden
pi_37322173
quote:
op woensdag 26 april 2006 19:50 schreef chronic het volgende:

[..]

viel wel tegen voor mij eerlijk gezegd.
voor mij alles in de plus behalve corus. maarja, corus probeer ik ook al poosje te dumpen op nog redelijk prijske
pi_37322335
trouwens hoeveel geld moet je om te beginnen investeren om de transactiekosten relatief beperkt te houden
pi_37322465
quote:
op woensdag 26 april 2006 20:19 schreef komrad het volgende:
trouwens hoeveel geld moet je om te beginnen investeren om de transactiekosten relatief beperkt te houden
hangt er vanaf waar je in wil investeren?
pi_37322530
quote:
op woensdag 26 april 2006 20:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

hangt er vanaf waar je in wil investeren?
ik ben me aan het orienteren, daarom zoek ik ook naar informatie om een beetje te weten wat bij me past
  woensdag 26 april 2006 @ 20:29:26 #125
93207 joriszss
you need less, to become more
pi_37322768
misschien is de universiteit van iex iets voor je. het is misshien sowieso een idee om daar eerst met een fictieve portefeuille aan de gang te gaan en te kijken of het überhaupt iets voor je is (toch lullig als je besluit voor 100 eurotjes versatel te kopen, en er daarna achter te komen dat je 50% rendement moet halen wil je geld overhebben om een ijsje te kopen nadat je je transactiekosten eruit hebt).
The greatest things in life cost nothing
  woensdag 26 april 2006 @ 20:46:13 #126
146803 Bram_Duikelaar
Ja, ik ben Blinde Maupie
pi_37323444
quote:
op woensdag 26 april 2006 14:21 schreef denocorp het volgende:

[..]

dat ben ik niet met je eens. ik ben een relatief grote belegger maar kies toch voor beleggingsfondsen. waarom? ten eerste omdat die beleggen in markten waar ik zelf als particuliere belegger geen toegang tot heb. bijvoorbeeld oost-europa of het verre oosten. ik ga mijn geld niet steken in de stockmarket van moskou of seoul, ook al zou het kunnen bij m'n bank. mij te ingewikkeld en te onoverzichtelijk.

de tweede reden om voor beleggingsfondsen te kiezen is omdat ik zelf geen tijd en zin heb om mijn portefeuille actief bij te houden. als ik alle onderliggende fondsen zelf zou moeten verhandelen, kost me dat veel tijd en veel transactiekosten. ik ben tevreden met de prestaties van m'n fondsen (die ik heel zorgvuldig uitkies) en blijf er voor langere tijd in zitten.
wanneer je niet zeker genoeg bent om in het buitenland te beleggen zijn fondsen een optie. maar ook hier geldt nog steeds dat de door de fondsen gekozen selectie nog steeds -statistisch gezien- beter presteren als de betreffende index. én dat ca. 2-3% als kosten voor de fondsbeheerders wordt ingehouden. maar in het geval van beleggen in het buitenland kan ik me voorstellen dat je eerder voor beleggingsfondsen kiest.
  woensdag 26 april 2006 @ 22:46:54 #127
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_37328550
quote:
op woensdag 26 april 2006 20:15 schreef komrad het volgende:
ik hoopte dat iemand een site wist die ze zelf goed hadden bevonden
ik heb zelf ooit een (dik) boek gekocht over beleggen, geschreven door simon a. cohen. beleggen leer je niet op een site, ook niet uit een boek trouwens. ik wou gewoon de begrippen kennen en wat situatie's zien, achteraf een prima boek om op terug te vallen. als leek goed te begrijpen en zodra je ervaren bent kun je er nogsteeds op terugvallen.

verder leer je beleggen pas echt als je het jaren lang doet, je leert de bewegingen kennen en ziet al vrij snel, dat niet jij gelijk hebt, maar dat de markt gelijk heeft, leer die dus kennen of heb gewoon geduld. en een beetje op de hoogte zijn van de wereld en alles wat erin beweegt scheelt ook twee slokken op een borrel. hoe meer je weet van beleggen en alles eromheen, hoe leuker het wordt en uiteindelijk verdien je er ook nog aan als je het goed doet (duh).

trouwens bram, 2-3% is wel erg veel lijkt me, bij ing zie ik de kosten niet boven de 1,5% gaan als ik me niet vergis en dan heb ik het over aankoop + verkoop. kan me vergissen trouwens en voor de rest onderschrijf ik je verhaal alleen maar, voor de kleine belegger (het gros hier) zijn beleggingsfondsen zeker interessant.
  woensdag 26 april 2006 @ 22:50:08 #128
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_37328685
quote:
op woensdag 26 april 2006 20:19 schreef komrad het volgende:
dat hangt ook erg af van hoe je wilt beleggen, ik als lt belegger zie het nut niet zo snel om over te stappen, mijn transactie's zijn schaars en de kosten vallen relatief laag uit. ik baal trouwens wel behoorlijk van het bewaarloon wat elk jaar mag betalen, daar lees je in eerste instantie nergens iets over. geen idee hoe dat bij binck en anderen is, ik zit zelf bij de ing.

maargoed, wil je daytraden of regelmatig switchen, dan moeten die kosten natuurlijk wel laag zijn en heeft dat meer prioriteit, volgens mij zit je dan het beste bij binck. overigens zou ik als beginner niet te hard van stapel lopen.
pi_37329614
quote:
op woensdag 26 april 2006 22:50 schreef el. het volgende:

[..]

dat hangt ook erg af van hoe je wilt beleggen, ik als lt belegger zie het nut niet zo snel om over te stappen, mijn transactie's zijn schaars en de kosten vallen relatief laag uit. ik baal trouwens wel behoorlijk van het bewaarloon wat elk jaar mag betalen, daar lees je in eerste instantie nergens iets over. geen idee hoe dat bij binck en anderen is, ik zit zelf bij de ing.

maargoed, wil je daytraden of regelmatig switchen, dan moeten die kosten natuurlijk wel laag zijn en heeft dat meer prioriteit, volgens mij zit je dan het beste bij binck. overigens zou ik als beginner niet te hard van stapel lopen.
volgens mij niet eens meer.. postbank is toch aankoop zero, verkoop 12 eu? gemiddelde van 6, terwijl ik bij binck toch wel 20 harde pegels kwijt ben.
  woensdag 26 april 2006 @ 23:15:45 #130
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_37329675
quote:
op woensdag 26 april 2006 23:14 schreef sitting_elfling het volgende:
volgens mij niet eens meer.. postbank is toch aankoop zero, verkoop 12 eu? gemiddelde van 6, terwijl ik bij binck toch wel 20 harde pegels kwijt ben.
dat kan ook, ze zijn toch net een prijzenslag begonnen ?
pi_37329816
quote:
op woensdag 26 april 2006 23:15 schreef el. het volgende:

[..]

dat kan ook, ze zijn toch net een prijzenslag begonnen ?
mja, maar ik vrees dat deze concurrentie niet heel goed gaat uitvallen. zolang ze elkaar maar niet helemaal naar beneden stouwen qua prijzen.
  woensdag 26 april 2006 @ 23:24:43 #132
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_37330003
quote:
op woensdag 26 april 2006 23:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

mja, maar ik vrees dat deze concurrentie niet heel goed gaat uitvallen. zolang ze elkaar maar niet helemaal naar beneden stouwen qua prijzen.
waarom niet? als consument wordt je er alleen maar beter van. door de banken wordt namelijk bakken met poen binnengehaald met de transacties.
pi_37330131
quote:
op woensdag 26 april 2006 23:24 schreef richie_rich het volgende:

[..]

waarom niet? als consument wordt je er alleen maar beter van. door de banken wordt namelijk bakken met poen binnengehaald met de transacties.
mja, ik dacht meer aan de supermarkt prijzen oorlog. maar das vrij neukeratief, ik heb er zelf een bijbaantje, en das dan kaartjes er voor weghalen, en dan goedkopere er voor schuiven. maar zo heb je ook een hele rits producten die 1 of 2 cent omhoog gaan
naja sorry voor deze nutteloze info .

ot, ja je hebt opzich wel gelijk. van mij mogen ze die transactiekosten ook wel lager zetten. zeer zeker, je hoort mij niet klagen . hoe minder ik betaal hoe beter lol, zolang binck maar heel blijft
pi_37330232
quote:
op woensdag 26 april 2006 18:47 schreef chronic het volgende:
waarschijnlijk al 100 keer langsgekomen, maar ik zit nu bij de abn en ik heb zo'n aanbieding gekregen van een vriend van me om bij binck te komen.

nu zit ik daar dus het één en ander van door te lezen maar ik snap het niet helemaal. ik snap niet helemaal wat het nut van bincklite is, binckactive is toch ook gratis of lees ik ergens overheen? bincklite klinkt namelijk niet handig in vergelijking met de abn (praktisch hetzelfde) maar binckactive lijkt me zeer handig en goed.

kan iemand het een beetje verduidelijken?

ik heb de site overigens bezocht, daar staat dat binckactive ook gewoon gratis is.
ik gooi deze er nog even opnieuw tussen , denk dat hij een beetje is ondergesneeuwd.
  woensdag 26 april 2006 @ 23:36:51 #135
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_37330433
is iemand bekend met het boek van hull? "options, futures and other derivatives" schijnt zo'n beetje de bijbel op dit vlak te zijn.
  donderdag 27 april 2006 @ 14:22:51 #136
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_37344439
quote:
op woensdag 26 april 2006 23:27 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

zolang binck maar heel blijft
maak je daar maar geen zorgen over, er zijn al overnamespeculaties. de grote banken zitten vast heel geïnteresseerd te kijken naar binck dus hun beurskoers is de lucht in geschoten.
Bankiertje
pi_37344858
quote:
op donderdag 27 april 2006 14:22 schreef denocorp het volgende:

[..]

maak je daar maar geen zorgen over, er zijn al overnamespeculaties. de grote banken zitten vast heel geïnteresseerd te kijken naar binck dus hun beurskoers is de lucht in geschoten.
mja, opzich heb je wel gelijk. sjaggie dagje vandaag
  donderdag 27 april 2006 @ 14:48:19 #138
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_37345231
welke website gebruiken jullie om de actuele koersen te checken? ik ging altijd naar de site van abn maar die hebben hun overzicht van de beleggingsfondsen veranderd, dat is nu veel te lastig. nu gebruik ik rabobank.

is er niet zoiets als een lichtkrant die je aan kan laten staan tijdens je andere computerbezigheden?
Bankiertje
pi_37345408
hier

installeer het programma, en als het goed is zit er een stock ticker in. (hij is niet real-time, maar kan wel een hoop)
Cooking!
pi_37360008
wat ik me afvroeg, na de dalingen van het aandeel hagemeyer de afgelopen dagen wat het rendement op de turbos hag. nu is?

ikzelf heb de aandelen hagemeyer en ben benieuwd naar hoe dat vergelijkt met turbo's. ik vind de daling tov de top van 5 euro zelf jammer.
quote:
op donderdag 20 april 2006 17:11 schreef aenarion het volgende:
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_37362111
ik heb ze vooraf gedumpt, helaas te laat, toen een groot deel van de winst al verdampt was. ik wilde persé de trading update afwachten met verkopen. helaas reageerde de markt negatief en heb ik ze uiteindelijk verkocht met een bescheiden winstje van 500 euro. (rendement was dan iets van 20%)
Cooking!
pi_37363494
ik log wel es gewoon in op mijn rabo account en dan naar mijn portefeuille gaan, daar refreshen en je hebt altijd de nieuwste koers bij de hand. elke minuut
terwijl sites vaak per kwartier doen, mjah, das als ik niks te doen heb, anders doe ik dat niet
  vrijdag 28 april 2006 @ 12:51:22 #143
57047 macondo
pi_37373459
quote:
op woensdag 26 april 2006 23:36 schreef richie_rich het volgende:
is iemand bekend met het boek van hull? "options, futures and other derivatives" schijnt zo'n beetje de bijbel op dit vlak te zijn.
ja hoor, dat boek is heel bekend. maar ik heb het nooit gelezen. uberhaupt nauwelijks boeken gelezen over beleggen trouwens. en oh ja voor de discussie over de beleggingsfondsen.. ik mis het alternatief, namelijk gewoon de index trackers. volg je gewoon de index, en de beheersfee is minimaal. voor mij is het een cornerstone in mijn portefeeuille.
Overal verstand van.
  vrijdag 28 april 2006 @ 15:45:54 #144
78918 SeLang
Black swans matter
pi_37378999
quote:
op vrijdag 28 april 2006 12:51 schreef macondo het volgende:
en oh ja voor de discussie over de beleggingsfondsen.. ik mis het alternatief, namelijk gewoon de index trackers. volg je gewoon de index, en de beheersfee is minimaal. voor mij is het een cornerstone in mijn portefeeuille.
als je geld wilt verdienen is dit voor de meerderheid van de beleggers inderdaad de beste keuze.
dat blijkt uit zo'n beetje alle statistieken.

overigens zit ik zelf 100% cash en wacht op een betekenisvolle correctie.
ik denk dat over een jaar of 2-3 zal blijken dat ik daarmee de meeste beleggers heb verslagen.
(deze post mag over 3 jaar gerust omhooggeschopt worden)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 28 april 2006 @ 15:49:24 #145
78918 SeLang
Black swans matter
pi_37379117
quote:
op woensdag 26 april 2006 22:46 schreef el. het volgende:
en ziet al vrij snel, dat niet jij gelijk hebt, maar dat de markt gelijk heeft
jij als lt belegger zou beter moeten weten.
de markt heeft heel vaak niet gelijk.
daardoor ontstaan er juist om de zoveel jaar historische kansen.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 28 april 2006 @ 16:20:24 #146
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_37380150
quote:
op vrijdag 28 april 2006 15:49 schreef selang het volgende:
jij als lt belegger zou beter moeten weten.
de markt heeft heel vaak niet gelijk.
daardoor ontstaan er juist om de zoveel jaar historische kansen.
ik bedoelde dat op korte termijn soms lijkt dat je geen gelijk hebt, op lange termijn heb je (mits je je werk goed doet) uiteraard wel gelijk.
  vrijdag 28 april 2006 @ 21:30:12 #147
136816 Otto215
I am Lite!
pi_37389185
quote:
op vrijdag 28 april 2006 15:45 schreef selang het volgende:

[..]

als je geld wilt verdienen is dit voor de meerderheid van de beleggers inderdaad de beste keuze.
dat blijkt uit zo'n beetje alle statistieken.

overigens zit ik zelf 100% cash en wacht op een betekenisvolle correctie.
ik denk dat over een jaar of 2-3 zal blijken dat ik daarmee de meeste beleggers heb verslagen.
(deze post mag over 3 jaar gerust omhooggeschopt worden)
dus jij houd er even een paar jaar mee op?
jammer
  zaterdag 29 april 2006 @ 10:37:53 #148
57047 macondo
pi_37397276
ik neem aan dat jij dan ook vol ingestapt bent toen de aex op 218 stond? en sinds wanneer ben je er helemaal uit dan?
Overal verstand van.
  zaterdag 29 april 2006 @ 12:18:35 #149
78918 SeLang
Black swans matter
pi_37399280
quote:
op zaterdag 29 april 2006 10:37 schreef macondo het volgende:
ik neem aan dat jij dan ook vol ingestapt bent toen de aex op 218 stond? en sinds wanneer ben je er helemaal uit dan?
ik ben begin 2003, ongeveer 3 weken na het uitbreken van de ahold crisis met m'n hele toenmalige beleggingspot ingestapt in ahold ( @2.51 ). dat was inderdaad zo rond de tijd dat de aex op 218 stond. voor die tijd heb ik ook lang op 100% cash gezeten. natuurlijk heb ik met het exacte instapmoment wel het nodige geluk gehad en heb toen een flink risico genomen door al m'n eieren in één mandje te leggen. ik heb ze verkocht @7.53.

voordat ik deze beslissing nam heb ik de zaak goed bestudeerd, maar elk scenario dat ik bekeek kwam positief uit. in tegenstelling tot veel andere 'probleemfondsen' in die tijd was bij ah het probleem gewoon oplosbaar. op basis van de gezonde delen kon je de waarde gewoon uitrekenen en de acute financieringsproblemen waren toen ik kocht al opgelost. uiteindelijk werd de oplossing gekozen die ik al had verwacht: een emissie van bijna 3 miljard. met een emissie van die omvang had ik al rekening gehouden met mijn eigen waarde berekening voordat ik het fonds kocht.

daarna ben ik niet meer volbelegd geweest omdat ik geen low risk mogelijkheden zag. bedenk dat mijn beleggingspot verdrievoudigd was en met grote bedragen wordt je toch risico mijdender.
de enige grote speculatie die ik nog heb gedaan was short aex in de zomer van 2004 toen de aex van ca 360 naar 310 ofzo ging. ook deze actie was een groot succes. helaas heb later op hogere koersen met short speculaties een deel van de winst van die eerste short weer verloren. gelukkig werkte ik toen met veel kleinere posities.
2005 stond vooral in het teken van wat speculaties met futures op vooral de oliemarkt maar dat ging steeds maar om kleine bedragen (in de orde van 1-2% van m'n kapitaal). tenslotte is het onduidelijk wat eigenlijk mijn 'edge' is met dergelijke speculaties.

vanwege de kapitaalgroei is mijn mindset wel verder verschoven in de richting van lt beleggen en ben ik minder geinteresseerd in pure speculaties. ah was eigenlijk ook bedoeld als lt, alleen werd 'fair value' veel sneller bereikt dan ik had verwacht.

momenteel zie ik geen laag gewaardeerde aandelen meer. en ook het feit dat de bullmarket al meer dan 3 jaar duurt, de economie nu goed draait, de rente overal ter wereld stijgt, de us$ in een downtrend zit en de markt extreem optimistisch is suggereren dat je op dit moment voor een aankoop waarschijnlijk teveel gaat betalen. daarom kies ik er nu voor om weer 100% cash aan te houden en straks voor gemiddeld de halve prijs een gespreide portefeuille aan te schaffen van goede aandelen voor echt lange termijn. vanaf dat moment kan ik waarschijnlijk genoeg rendement genereren om voor altijd te stoppen met werken.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 29 april 2006 @ 21:14:09 #150
57047 macondo
pi_37412967
ik moet bekennen dat ik alle succesverhalen uit de beleggingswereld stelselmatig wantrouw uit principe. een benadering die ik iedereen kan aanraden, hoewel je ook oprechte successen te kort doet (bij voorbaat excuses, selang). speculeren met klein geld is inderdaad niet zo gewaagd, als je een serieus vermogen te beleggen hebt is het een anders. dus bij je investering in ahold was het nog maar bescheiden, en daarna was je vermogen pas serieus. je hebt na het ahold verhaal dus eigenlijk niet meer belegd, en je hebt zo dus wel een forse bull markt gemist. en voor de echte lange termijn maakt het niet zo veel uit op welk moment je instapt. als de beurs vanaf nu 8 procent per jaar stijgt, doe je dus nooit meer wat. als je de aandelen nu te hoog vind staan, moet je maar speculeren op een daling. als je pas gaat kopen bij een daling van 50%, dan betekent dit dat je dán de aandelen te ver gezakt zou vinden. je wacht dan op een onredelijke daling?

(nog wat koninginnedagbier in mijn bloed.. sorry voor de spel en taalfouten..)
Overal verstand van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')