kan je me mss uitleggen wat turbo's precies zijn?quote:op donderdag 20 april 2006 17:11 schreef aenarion het volgende:
zeker weten, ik heb er turbo's van rendement op mn hagemeyers is 73% (twas zelfs 86%)
tering nog grote winstnemingen op het eindquote:op donderdag 20 april 2006 17:02 schreef asspirine het volgende:
[..]
right on
zaten net bijna aan de 5 euro, op 1 dag 30 à 40 cent stijgen
kan het proberen...quote:op donderdag 20 april 2006 17:22 schreef asspirine het volgende:
[..]
kan je me mss uitleggen wat turbo's precies zijn?
zo echt he...:(quote:op donderdag 20 april 2006 17:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
tering nog grote winstnemingen op het eind![]()
ik zie alleen "vorige slotkoers" en geen "aankoopkoers" (of iets in die strekking) zal dus verschil per beusrdag zijn denk ikquote:op donderdag 20 april 2006 22:03 schreef scepsis het volgende:
bij welke instellingen kun je die turbo's kopen? en hoeveel vraagt de goedkoopste ze hiervoor ?
nog 1 vraag:
[afbeelding]
bij dit aandelenfonds heb ik dus vandaag 50 euro extra verdiend, maar is dat alleen om 00:00 t/m 23:59 of wat? ik heb beetje het idee dat ie doorloopt door alle dagen heen, of juist niet. ik kan het niet echt constateren
jullie wel?
dat denkt iedereen bij ieder "newtech" bedrijf. ieder persbericht waarin geschemerd wordt met toekomstige klanten zorgt ervoor dat de koers tientallen procenten stijgt (eigenlijk compleet ongefundeerdquote:op donderdag 20 april 2006 22:13 schreef -jean- het volgende:
[afbeelding]
zit hier al een poosje in.
wordt feest met dit aandeel... enige pinky die de potentie heeft om de potentie heeft een microsoft achtige klapper te worden. ik denk 5/10dollar van de zomer![]()
“the new holographic communications industry, fueled by astonishing technologies, promises to be bigger and vastly more significant than the industrial revolution and today’s internet combined! – jvc and hitachi corporations
eerst zien dan geloven. zal niet de eerste newtech zijn die "op het punt staan te cashen" "dikke omzetten binnen een jaar verwacht" etc. etc.quote:op donderdag 20 april 2006 22:19 schreef -jean- het volgende:
ze hebben samen met de universiteit van oklahoma een 3d full color holograph techniek ontwikkeld. superlage float, en het mooie is dat de patenten nog aangekondigd moeten wordeneerste prototype van de zomer en revenues nog dit jaar verwacht. ik volg dit aandeel al een paar jaar en zn tijd is nu gekomen. ben al blij met me dikke winst op dit moment.
hm.. op dit moment loopt hij nog steeds (maw, het bedrag verandert steeds) terwijl de beurs al dicht zou moeten zijnquote:op donderdag 20 april 2006 22:12 schreef richie_rich het volgende:
[..]
ik zie alleen "vorige slotkoers" en geen "aankoopkoers" (of iets in die strekking) zal dus verschil per beusrdag zijn denk ik
been there, done thatquote:
wellicht dat het fonds ook aandelen uit andere continenten heeft (vs is net dicht, 22:30 volgens mij maar kan ik mis hebben )quote:op donderdag 20 april 2006 22:44 schreef scepsis het volgende:
[..]
hm.. op dit moment loopt hij nog steeds (maw, het bedrag verandert steeds) terwijl de beurs al dicht zou moeten zijn.
lees maar wat door voor als je er zin in zou hebbenquote:op donderdag 20 april 2006 22:44 schreef richie_rich het volgende:
[..]
wat is de markt eigenlijk voor een full color 3d hologram?
turbo's kun je kopen bij abn amro, en bij de echte beleggingsbanken zoals binck en alex. welke de goedkoopste is weet ik niet. ik zit zelf bij binck. ik heb echter wel gehoord dat abn amro de kosten voor transacties naar beneden gaat doen.quote:op donderdag 20 april 2006 22:03 schreef scepsis het volgende:
bij welke instellingen kun je die turbo's kopen? en hoeveel vraagt de goedkoopste ze hiervoor ?
nog 1 vraag:
[afbeelding]
bij dit aandelenfonds heb ik dus vandaag 50 euro extra verdiend, maar is dat alleen om 00:00 t/m 23:59 of wat? ik heb beetje het idee dat ie doorloopt door alle dagen heen, of juist niet. ik kan het niet echt constateren
jullie wel?
zeker goed uitgelegdquote:op donderdag 20 april 2006 17:40 schreef aenarion het volgende:
[..]
kan het proberen...
je koopt aandelen x. een bank die betaalt dan voor jou tot een bepaald niveau en jij het aanvullende tot de huidige koers. hierdoor leg jij veel minder in, en brengt dit ook veel meer risico met zich mee. de bank gaat dat tegen door er een stop-loss in te bouwen. dat betekent dat als het aandeel een bepaalde (lage) waarde heeft bereikt, dat het aandeel dan automatisch wordt verkocht.
voorbeeld:
bedrijf xxx huidige koers 14 euro
turbo xxx financieringsniveau 12 euro
je koopt 1 turbo, dat kost je dus 2 euro, immers 14-12 euro.
de koers stijgt naar 16 euro.
de koers van jouw eigen aandeel stijgt dan dus naar 4 euro. (16-12)
je hebt met die turbo dan dus een rendement van 100% (4-2)/2*100
stel je had gewoon het aandeel gekocht.
je koopt 1 aandeel xxx kosten 14 euro
de koers stijgt naar 16 euro
je rendement is dan dus: (16-12)/12*100=33,33%
als je de turbo had gekocht, had je dus 3x zoveel verdiend...
let op, deze hefboomwerking werkt ook de andere kant op.
quote:op donderdag 20 april 2006 01:06 schreef asspirine het volgende:
nu moet iemand me echt helpen
ik log dus even in op mijn effectenrekening van rabobank, ga naar beleggen en kijk hoeveel de totale waarde is van al mijn aandelen.
kheb dus aandelen van corus en hagemeyer
nu zie ik dat er een aparte tabel is bijgekomen waar alleen corus instaat
[..]
het is dus duidelijk dat de x'en andere dingen zijn, maar achter corus plc stond er een "code"achter. dus beginnend met cdb en dan wat getallen erachter, wist niet of dat iets vertrouwelijk is of niet, dus ook maar weggelaten.
maar kan iemand mij duidelijk maken waar dit voor staat?
hmmm. dat zou me verbazen maar goed, ik lees ook overal dat amerikanen belangen zijn aan het opbouwen in ahold. dan zal de druk ook wel toenemen (zie ook vnu) en misschien een opsplitsing worden gerealiseerd, ik ben benieuwd, voorlopig is stijging leuk natuurlijk.quote:amsterdam (dow jones)--ahold stijgt 3,3% naar eur6,65 door speculatie in de markt dat chief executive anders moberg op het punt staat op te stappen, in combinatie met een op handen zijnde opsplitsing van het bedrijf, volgens handelaar die niet bij naam genoemd wil worden. "bestuur us foodservice dringt mogelijk aan om alleen verder te gaan," voegt handelaar toe. ahold geeft geen commentaar. (sck/frd)
copyright (c) 2006 dow jones & company, inc.
waar hebben jullie rogue trader gekocht? zeker via internet, ik kon hem in de winkel niet vinden. wallstreet had ik tijdje terug voor het eerst gezien, had hem volgens mij in de mediamarkt gekocht.quote:op maandag 17 april 2006 08:43 schreef drive-r het volgende:
[..]
good luck![]()
ik heb rogue trader niet gezien, maar goed, het kan waarschijnlijk toch niet tippen aan 'wall street'...
ik had er 3 (!!!), allemaal via internet. foutje met bestellen, ze waren allemaal 7-10¤, maar met mijn aankoop dreef ik de prijs wellicht op.quote:op vrijdag 21 april 2006 18:21 schreef limitedbeliefs het volgende:
waar hebben jullie rogue trader gekocht? zeker via internet, ik kon hem in de winkel niet vinden. wallstreet had ik tijdje terug voor het eerst gezien, had hem volgens mij in de mediamarkt gekocht.
btw misschien vinden jullie de film boiler room ook wel interessant.
plot outline: a college dropout gets a job as a broker for a suburban investment firm, which puts him on the fast track to success, but the job might not be as legitimate as it sounds.
kreeg een 6.8 op imdb.
welke is die 3e, boiler room of eentje die nog niet vermeld is in dit topic?quote:op vrijdag 21 april 2006 18:45 schreef el. het volgende:
[..]
ik had er 3 (!!!), allemaal via internet. foutje met bestellen, ze waren allemaal 7-10¤, maar met mijn aankoop dreef ik de prijs wellicht op..
drie keer rogue trader.quote:op vrijdag 21 april 2006 18:51 schreef limitedbeliefs het volgende:
welke is die 3e, boiler room of eentje die nog niet vermeld is in dit topic?
quote:aankopen effecten via internet gratis bij postbank
sinds 11 april tot eind dit jaar rekent de postbank geen kosten meer voor het aankopen van aandelen en obligaties via internet op euronext amsterdam. voor verkooporders blijft de postbank het vaste lage tarief van ¤ 11,95 rekenen. hiermee komt u met een gemiddelde transactie (aankoop en verkoop) uit op nog geen ¤ 6.
het gratis aankooptarief via internet geldt ook voor beleggen in beleggingsfondsen. u betaalt nu geen aankoopkosten in plaats van 0,3%. ook bij het switchen van een beleggingsfonds naar een ander beleggingsfonds betaalt u geen aankoopkosten. de verkoopkosten (0,3%) krijgt u nog wel berekend.
quote:op dinsdag 25 april 2006 18:10 schreef denocorp het volgende:
ik zit momenteel alleen in aex fondsen (3 stuks) en beleggingsfondsen (paar aandelenfondsen en twee obligatiefondsen). nu zit ik te denken om wat uit te breiden richting midkap index. wat denken jullie van deze fondsen voor de middellange termijn (half jaar tot een jaar):
wessanen - nieuw management doet goede dingen en trekt het bedrijf weer uit de slop. goede onderliggende activiteiten met name in de vs. ze zitten wel in een langzaam-groeiende sector (voedingsmiddelen) maar potentie zit er wel in, volgens mij.
logica cmg - automatiseerder, weet er weinig van maar ze hebben een frans bedrijf overgenomen die goed presteert. ze doen ook veel in de sms- en mms wereld voor mobiele telefoons, dat lijken me groeimarkten. verder is het wel een stabiel bedrijf.
een half tot een heel jaar is een korte termijn voor een echte belegger. verleg je beleggingshorizon liever tot vijf jaar of langer.quote:op dinsdag 25 april 2006 18:10 schreef denocorp het volgende:
ik zit momenteel alleen in aex fondsen (3 stuks) en beleggingsfondsen (paar aandelenfondsen en twee obligatiefondsen). nu zit ik te denken om wat uit te breiden richting midkap index. wat denken jullie van deze fondsen voor de middellange termijn (half jaar tot een jaar):
wessanen - nieuw management doet goede dingen en trekt het bedrijf weer uit de slop. goede onderliggende activiteiten met name in de vs. ze zitten wel in een langzaam-groeiende sector (voedingsmiddelen) maar potentie zit er wel in, volgens mij.
logica cmg - automatiseerder, weet er weinig van maar ze hebben een frans bedrijf overgenomen die goed presteert. ze doen ook veel in de sms- en mms wereld voor mobiele telefoons, dat lijken me groeimarkten. verder is het wel een stabiel bedrijf.
wie in beleggingsfondsen investeert is een dief van zijn eigen portomonaie.quote:op zaterdag 15 april 2006 11:57 schreef athlonkmf het volgende:
iemand die ook iets met beleggingsfondsen doet? ik heb in een aantal beleggingfondsen geld gepompt, maar deze schommelen zo erg dat ik het rendement de afgelopen maanden van 0-100 zit te schommelen....
meest prominente fondsen van mij zijn it, internet, aandelenfonds, energie, china
dat ben ik niet met je eens. ik ben een relatief grote belegger maar kies toch voor beleggingsfondsen. waarom? ten eerste omdat die beleggen in markten waar ik zelf als particuliere belegger geen toegang tot heb. bijvoorbeeld oost-europa of het verre oosten. ik ga mijn geld niet steken in de stockmarket van moskou of seoul, ook al zou het kunnen bij m'n bank. mij te ingewikkeld en te onoverzichtelijk.quote:op dinsdag 25 april 2006 22:23 schreef bram_duikelaar het volgende:
[..]
wie in beleggingsfondsen investeert is een dief van zijn eigen portomonaie.
fondsen zijn niets meer als vrij arbitrair samengestelde mandjes van aandelen. het is al vaker aangetoond dat de keuze van de zogenaamde "experts" die de aandelen selecteren niet veel beter is als een willekeurige keuze.
welnu, zul je zeggen, wat maakt het dan uit? heel veel namelijk. banken verdienen erg veel met beleggingsfondsen, en niet alleen aan transactiekosten. bijna alle dividend wordt in eigen zak gestoken. dat kan oplopen tot 2 a 3 procent gemist rendement. dat rendement kun je zelf ook incasseren!
alleen voor de kleine belegger, met een kapitaal onder de 25k, zijn dit soort fondsen interessant, omdat handelen, gezien de relatief hoge transactiekosten op kleine bedragen, niet loont.
maar wanneer je voldoende kapitaal hebt om én voldoende te kunnen spreiden, én genoeg volume te maken: blijf weg uit fondsen!
viel wel tegen voor mij eerlijk gezegd.quote:op woensdag 26 april 2006 19:26 schreef sitting_elfling het volgende:
heerlijk dagje voor mij op de beurs
ik hoopte dat iemand een site wist die ze zelf goed hadden bevondenquote:op woensdag 26 april 2006 19:01 schreef denocorp het volgende:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=leren+beleggen&meta=
![]()
voor mij alles in de plus behalve corus. maarja, corus probeer ik ook al poosje te dumpen op nog redelijk prijskequote:op woensdag 26 april 2006 19:50 schreef chronic het volgende:
[..]
viel wel tegen voor mij eerlijk gezegd.
hangt er vanaf waar je in wil investeren?quote:op woensdag 26 april 2006 20:19 schreef komrad het volgende:
trouwens hoeveel geld moet je om te beginnen investeren om de transactiekosten relatief beperkt te houden
ik ben me aan het orienteren, daarom zoek ik ook naar informatie om een beetje te weten wat bij me pastquote:op woensdag 26 april 2006 20:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
hangt er vanaf waar je in wil investeren?
wanneer je niet zeker genoeg bent om in het buitenland te beleggen zijn fondsen een optie. maar ook hier geldt nog steeds dat de door de fondsen gekozen selectie nog steeds -statistisch gezien- beter presteren als de betreffende index. én dat ca. 2-3% als kosten voor de fondsbeheerders wordt ingehouden. maar in het geval van beleggen in het buitenland kan ik me voorstellen dat je eerder voor beleggingsfondsen kiest.quote:op woensdag 26 april 2006 14:21 schreef denocorp het volgende:
[..]
dat ben ik niet met je eens. ik ben een relatief grote belegger maar kies toch voor beleggingsfondsen. waarom? ten eerste omdat die beleggen in markten waar ik zelf als particuliere belegger geen toegang tot heb. bijvoorbeeld oost-europa of het verre oosten. ik ga mijn geld niet steken in de stockmarket van moskou of seoul, ook al zou het kunnen bij m'n bank. mij te ingewikkeld en te onoverzichtelijk.
de tweede reden om voor beleggingsfondsen te kiezen is omdat ik zelf geen tijd en zin heb om mijn portefeuille actief bij te houden. als ik alle onderliggende fondsen zelf zou moeten verhandelen, kost me dat veel tijd en veel transactiekosten. ik ben tevreden met de prestaties van m'n fondsen (die ik heel zorgvuldig uitkies) en blijf er voor langere tijd in zitten.
ik heb zelf ooit een (dik) boek gekocht over beleggen, geschreven door simon a. cohen. beleggen leer je niet op een site, ook niet uit een boek trouwens. ik wou gewoon de begrippen kennen en wat situatie's zien, achteraf een prima boek om op terug te vallen. als leek goed te begrijpen en zodra je ervaren bent kun je er nogsteeds op terugvallen.quote:op woensdag 26 april 2006 20:15 schreef komrad het volgende:
ik hoopte dat iemand een site wist die ze zelf goed hadden bevonden
dat hangt ook erg af van hoe je wilt beleggen, ik als lt belegger zie het nut niet zo snel om over te stappen, mijn transactie's zijn schaars en de kosten vallen relatief laag uit. ik baal trouwens wel behoorlijk van het bewaarloon wat elk jaar mag betalen, daar lees je in eerste instantie nergens iets over. geen idee hoe dat bij binck en anderen is, ik zit zelf bij de ing.quote:op woensdag 26 april 2006 20:19 schreef komrad het volgende:
trouwens hoeveel geld moet je om te beginnen investeren om de transactiekosten relatief beperkt te houden
volgens mij niet eens meer.. postbank is toch aankoop zero, verkoop 12 eu? gemiddelde van 6, terwijl ik bij binck toch wel 20 harde pegels kwijt ben.quote:op woensdag 26 april 2006 22:50 schreef el. het volgende:
[..]
dat hangt ook erg af van hoe je wilt beleggen, ik als lt belegger zie het nut niet zo snel om over te stappen, mijn transactie's zijn schaars en de kosten vallen relatief laag uit. ik baal trouwens wel behoorlijk van het bewaarloon wat elk jaar mag betalen, daar lees je in eerste instantie nergens iets over. geen idee hoe dat bij binck en anderen is, ik zit zelf bij de ing.
maargoed, wil je daytraden of regelmatig switchen, dan moeten die kosten natuurlijk wel laag zijn en heeft dat meer prioriteit, volgens mij zit je dan het beste bij binck. overigens zou ik als beginner niet te hard van stapel lopen.
dat kan ook, ze zijn toch net een prijzenslag begonnen ?quote:op woensdag 26 april 2006 23:14 schreef sitting_elfling het volgende:
volgens mij niet eens meer.. postbank is toch aankoop zero, verkoop 12 eu? gemiddelde van 6, terwijl ik bij binck toch wel 20 harde pegels kwijt ben.
mja, maar ik vrees dat deze concurrentie niet heel goed gaat uitvallen. zolang ze elkaar maar niet helemaal naar beneden stouwen qua prijzen.quote:op woensdag 26 april 2006 23:15 schreef el. het volgende:
[..]
dat kan ook, ze zijn toch net een prijzenslag begonnen ?
waarom niet? als consument wordt je er alleen maar beter van. door de banken wordt namelijk bakken met poen binnengehaald met de transacties.quote:op woensdag 26 april 2006 23:19 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
mja, maar ik vrees dat deze concurrentie niet heel goed gaat uitvallen. zolang ze elkaar maar niet helemaal naar beneden stouwen qua prijzen.
mja, ik dacht meer aan de supermarkt prijzen oorlog. maar das vrij neukeratief, ik heb er zelf een bijbaantje, en das dan kaartjes er voor weghalen, en dan goedkopere er voor schuiven. maar zo heb je ook een hele rits producten die 1 of 2 cent omhoog gaanquote:op woensdag 26 april 2006 23:24 schreef richie_rich het volgende:
[..]
waarom niet? als consument wordt je er alleen maar beter van. door de banken wordt namelijk bakken met poen binnengehaald met de transacties.
ik gooi deze er nog even opnieuw tussenquote:op woensdag 26 april 2006 18:47 schreef chronic het volgende:
waarschijnlijk al 100 keer langsgekomen, maar ik zit nu bij de abn en ik heb zo'n aanbieding gekregen van een vriend van me om bij binck te komen.
nu zit ik daar dus het één en ander van door te lezen maar ik snap het niet helemaal. ik snap niet helemaal wat het nut van bincklite is, binckactive is toch ook gratis of lees ik ergens overheen? bincklite klinkt namelijk niet handig in vergelijking met de abn (praktisch hetzelfde) maar binckactive lijkt me zeer handig en goed.
kan iemand het een beetje verduidelijken?
ik heb de site overigens bezocht, daar staat dat binckactive ook gewoon gratis is.
maak je daar maar geen zorgen over, er zijn al overnamespeculaties. de grote banken zitten vast heel geïnteresseerd te kijken naar binck dus hun beurskoers is de lucht in geschoten.quote:op woensdag 26 april 2006 23:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
zolang binck maar heel blijft![]()
mja, opzich heb je wel gelijk. sjaggie dagje vandaagquote:op donderdag 27 april 2006 14:22 schreef denocorp het volgende:
[..]
maak je daar maar geen zorgen over, er zijn al overnamespeculaties. de grote banken zitten vast heel geïnteresseerd te kijken naar binck dus hun beurskoers is de lucht in geschoten.
quote:op donderdag 20 april 2006 17:11 schreef aenarion het volgende:
zeker weten, ik heb er turbo's van rendement op mn hagemeyers is 73% (twas zelfs 86%)
ja hoor, dat boek is heel bekend. maar ik heb het nooit gelezen. uberhaupt nauwelijks boeken gelezen over beleggen trouwens. en oh ja voor de discussie over de beleggingsfondsen.. ik mis het alternatief, namelijk gewoon de index trackers. volg je gewoon de index, en de beheersfee is minimaal. voor mij is het een cornerstone in mijn portefeeuille.quote:op woensdag 26 april 2006 23:36 schreef richie_rich het volgende:
is iemand bekend met het boek van hull? "options, futures and other derivatives" schijnt zo'n beetje de bijbel op dit vlak te zijn.
als je geld wilt verdienen is dit voor de meerderheid van de beleggers inderdaad de beste keuze.quote:op vrijdag 28 april 2006 12:51 schreef macondo het volgende:
en oh ja voor de discussie over de beleggingsfondsen.. ik mis het alternatief, namelijk gewoon de index trackers. volg je gewoon de index, en de beheersfee is minimaal. voor mij is het een cornerstone in mijn portefeeuille.
jij als lt belegger zou beter moeten weten.quote:op woensdag 26 april 2006 22:46 schreef el. het volgende:
en ziet al vrij snel, dat niet jij gelijk hebt, maar dat de markt gelijk heeft
ik bedoelde dat op korte termijn soms lijkt dat je geen gelijk hebt, op lange termijn heb je (mits je je werk goed doet) uiteraard wel gelijk.quote:op vrijdag 28 april 2006 15:49 schreef selang het volgende:
jij als lt belegger zou beter moeten weten.
de markt heeft heel vaak niet gelijk.
daardoor ontstaan er juist om de zoveel jaar historische kansen.
dus jij houd er even een paar jaar mee op?quote:op vrijdag 28 april 2006 15:45 schreef selang het volgende:
[..]
als je geld wilt verdienen is dit voor de meerderheid van de beleggers inderdaad de beste keuze.
dat blijkt uit zo'n beetje alle statistieken.
overigens zit ik zelf 100% cash en wacht op een betekenisvolle correctie.
ik denk dat over een jaar of 2-3 zal blijken dat ik daarmee de meeste beleggers heb verslagen.
(deze post mag over 3 jaar gerust omhooggeschopt worden)
ik ben begin 2003, ongeveer 3 weken na het uitbreken van de ahold crisis met m'n hele toenmalige beleggingspot ingestapt in ahold ( @2.51 ). dat was inderdaad zo rond de tijd dat de aex op 218 stond. voor die tijd heb ik ook lang op 100% cash gezeten. natuurlijk heb ik met het exacte instapmoment wel het nodige geluk gehad en heb toen een flink risico genomen door al m'n eieren in één mandje te leggen. ik heb ze verkocht @7.53.quote:op zaterdag 29 april 2006 10:37 schreef macondo het volgende:
ik neem aan dat jij dan ook vol ingestapt bent toen de aex op 218 stond? en sinds wanneer ben je er helemaal uit dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |