ja, sorry. ik las net ergens een stukje van iemand anders en had die notatie opeens in mijn hoofd zitten, heel vervelend....quote:op maandag 1 mei 2006 23:02 schreef richie_rich het volgende:
kk is miljoen?
hehe, doe ik normaal ook, daarom irriteerde met dit ook zo. ik weet al niet eens maar waar ik het vandaan haalde.... teveel aan mijn hoofd, denk ik....quote:op maandag 1 mei 2006 23:05 schreef richie_rich het volgende:
maakt niet uit, maar dan weet ik dat
zelf gebruik ik gewoon m
het verschil tussen active en lite is - zoals je zelf al aangeeft - onderandere het beschikken over realtime koersen. echter is er nog een ander verschil, wat in mijn optiek interessant is voor de belegger die transacties verricht boven de ¤3.000,- en zelf al beschikt over real time koersinfo.quote:op woensdag 26 april 2006 18:47 schreef chronic het volgende:
waarschijnlijk al 100 keer langsgekomen, maar ik zit nu bij de abn en ik heb zo'n aanbieding gekregen van een vriend van me om bij binck te komen.
nu zit ik daar dus het één en ander van door te lezen maar ik snap het niet helemaal. ik snap niet helemaal wat het nut van bincklite is, binckactive is toch ook gratis of lees ik ergens overheen? bincklite klinkt namelijk niet handig in vergelijking met de abn (praktisch hetzelfde) maar binckactive lijkt me zeer handig en goed.
kan iemand het een beetje verduidelijken?
ik heb de site overigens bezocht, daar staat dat binckactive ook gewoon gratis is.
bij binck active zit in de transactiekosten altijd een variabelbestandsdeel:quote:euronext amsterdam ¤ 11,50*
euronext brussel en parijs ¤ 11,50 + 0,1%**
eurobeurzen (frankfurt, dublin, milaan, wenen, madrid, lissabon) ¤ 15 + 0,15%**
verenigde staten $ 15 + 0,15%**
* dit tarief geldt op basis van een maximale effectieve waarde van ¤ 100.000 per transactie. voor transacties boven de ¤ 100.000 wordt opnieuw ¤ 11,50 in rekening gebracht met wederom een maximale effectieve waarde van ¤ 100.000 per transactie.
** maximale transactie-omvang is ¤ 100.000 per transactie (voor de verenigde staten geldt het equivalent van ¤ 100.000).
je moet dus kijken naar het aantal transacties je wil verrichten, het volume van je transactie, en of je al die extra dingen erbij wil. ik kijk in iedergeval naar binckactive.quote:euronext amsterdam, brussel,
parijs, lissabon < 100 of < ¤ 100.000* ¤ 8 + 0,1% min.¤ 10 max.¤ 150
>= 100 of >= ¤ 100.000* ¤ 5,50 + 0,09% min.¤ 10 max.¤ 150
eurobeurzen (frankfurt, dublin, milaan, wenen, madrid) ¤ 15 + 0,15%
verenigde staten n.v.t. $ 15 + 0,15%
de eerste twee zaken ben ik het echt volledig mee eens, ik begrijp niet hoe mensen de chipsector anders kunnen zien. je laatste statement ben ik het voor veel sectoren mee eens, mensen hechten er echter toch vaak grote waarde aan.quote:op dinsdag 2 mei 2006 15:24 schreef selang het volgende:
de chipsector (waarin ik zelf overigens werk) is wel degelijk een cyclische sector met zeer krappe marges.
2004 en 2005 waren hele goede jaren en rt had dus eigenlijk bakken geld moeten verdienen.
mijn eigen ervaring is dat elke voorspelling over de chipmarket die verder dan 6 maanden in de toekomst ligt zeer onbetrouwbaar is.
nee dat kan niemand. zo vind ik al jaren dat o.r. een luchtbel is, maar die luchtbel wordt elk jaar weer groter. in de v.s. hetzelfde verhaal. ik zit er dus al jaren naast. kortom niet zo sip kijken, niemand weet het en tot nu toe gaat het vooruit.quote:op dinsdag 2 mei 2006 19:18 schreef scepsis het volgende:
kan niemand mij vertellen wat ik op 2 á 3 jaar kan verwachten van mn fondsje?
al mn spaargeld zit er namelijk in
hm, ik vind ook dat die hilarische huizenprijzen nergens op slaan (prijs van bakstenen/cement/bouwvakkers is zelfs gedaald!). maar zolang ik er een graantje van mee kan pikken, mag het van mij zelfs 1000x duurder worden = veel extra's ¤¤¤¤ voor mijquote:op dinsdag 2 mei 2006 19:44 schreef el. het volgende:
[..]
nee dat kan niemand. zo vind ik al jaren dat o.r. een luchtbel is, maar die luchtbel wordt elk jaar weer groter. in de v.s. hetzelfde verhaal. ik zit er dus al jaren naast. kortom niet zo sip kijken, niemand weet het en tot nu toe gaat het vooruit.
hehe yupquote:op dinsdag 2 mei 2006 17:32 schreef el. het volgende:
je hebt je kleingeldpotje omgekeerd ?
kijk hier heb ik wat aan.quote:op dinsdag 2 mei 2006 13:40 schreef joriszss het volgende:
[..]
het verschil tussen active en lite is - zoals je zelf al aangeeft - onderandere het beschikken over realtime koersen. echter is er nog een ander verschil, wat in mijn optiek interessant is voor de belegger die transacties verricht boven de ¤3.000,- en zelf al beschikt over real time koersinfo.
dit komt doordat je bij bincklite een vastbedrag voor een transactie betaald of een zeer klein variabel bedrag:
[..]
bij binck active zit in de transactiekosten altijd een variabelbestandsdeel:
[..]
je moet dus kijken naar het aantal transacties je wil verrichten, het volume van je transactie, en of je al die extra dingen erbij wil. ik kijk in iedergeval naar binckactive.
nog wat extra informatie:
hier staat de productinformatie van de drie verschillende producten naast elkaar weergegeven. mijn conclusie zou zijn dat je bincklite neemt wanneer je binck enkel gebruikt om je order de deur uit te doen en niet geïntreseerd bent in allerlei navenante zaken en mogelijkheden. binckactive is een completer pakket voor toch een scherpe prijs.
nouja, voordat ik de illusie wek dat ik belangen heb in binck, ik hoop dat je een wel overwogen keuze kan maken
dit schreef ik al eerder:quote:op woensdag 3 mei 2006 13:23 schreef scepsis het volgende:
maar hey, zou het kunnen dat ik de topjaren 2004/2005 migelopen heb kwa rendement, die in 2006 niet meer sterk aanwezig zal zijn?
(jaja, dat weet niemand, maar wat denken jullie zelf?)
quote:het gaat wel hard met de beurzen inderdaad.
toch is dat pas kort aan de gang. sinds halverwege 1999 ging de dow jones zo ongeveer zijwaarts. na de grote correctie die na half 2001 tot eind 2003 volgde is nu ruim twee jaar een flinke stijging bezig.
na een negatieve economische groei in de vs in het derde kwartaal van 2001, is pas sinds halverwege 2003 weer een goede groei te zien.
omdat er nog geen sprake is van jarenlange zeer sterke groei, denk ik niet dat de markt nu alweer oververhit is.
bovendien groeien china en india in rap tempo en gaat ook oost-europa het steeds beter doen. dat houdt nog wel een tijdje aan denk ik.
al je spaargeld in een onroerend goed fonds stoppen lijkt me niet verstandig. heb geen idee om hoeveel geld het gaat en wat je situatie is - maar wellicht de helft switchen naar een globaal aandelenfonds is misschien een idee. verder schommelt de beurs altijd. onzekerheid zal er altijd blijven, als de beurs daalt en jouw fonds ook.. pech gehad. als je dit risico niet wil lopen moet je overwegen alles op een spaarrekening te zetten.quote:op woensdag 3 mei 2006 13:23 schreef scepsis het volgende:
maar hey, zou het kunnen dat ik de topjaren 2004/2005 migelopen heb kwa rendement, die in 2006 niet meer sterk aanwezig zal zijn?
(jaja, dat weet niemand, maar wat denken jullie zelf?)
ik vraag me altijd af hoe zulke 'foutjes' kunnen gebeuren. paar nulletjes teveel intypen en je helpt eigenhandig de beurskoers enkele procenten omhoog. deze belegger kan toch nooit het geld hiervoor gehad hebben, hoe kan zijn order dan doorkomen?quote:aegon liet bij de opening een opmerkelijke stijging zien van 6,5 procent, maar zakte alweer snel terug. volgens handelaar gert jan geel van eureffect werd deze stijging veroorzaakt door een belegger die een bestensorder van 500.000 aandelen had ingelegd.
ik herinner me nog goed dat tijdens de 'campinghausse' in juli 1997 ahold maar liefst 20% hoger opende ten gevolge van voorbeurs infgelegde bestensorders en een gebrek aan verkooporders. de koers viel daarna ook onmiddellijk terug en het betreffende koersniveau werd pas begin 1999 weer bereiktquote:[b]op [url=http://forum.fok.nl/topic/844423/5/50#37513553]woensdag 3 mei
ik vraag me altijd af hoe zulke 'foutjes' kunnen gebeuren. paar nulletjes teveel intypen en je helpt eigenhandig de beurskoers enkele procenten omhoog. deze belegger kan toch nooit het geld hiervoor gehad hebben, hoe kan zijn order dan doorkomen?
je hebt nergens met cijfers op geantwoord, dat is het enige wat we aan je vroegen. de grap is juist dat wij cijfers willen zien om objectief te blijven. jij komt niet met cijfers, waardoor het voor ons moeilijk is, om jouw argumenten als objectief te zien. tevens zie ik niet in waarom mijn commentaar laf is. maar goed, de discussie is verder gesloten.quote:op woensdag 3 mei 2006 16:42 schreef roodchina1 het volgende:
op de manier zoals hier gedicusieerd wordt, vind ik persoonlijk triest. vooral macondo en drive-r maken zich hieraan schuldig. tuurlijk ben ik pro rood testhouse, anders zou ik ook geen aandelen ervan hebben. ik heb absoluut geen moeite met kritiek op mijn persoontje en op het bedrijf rood testhouse. maar de commentaren hier zijn laf en niet op argumenten gebaseerd. het enige wat ik doe, is objectief kijken naar de ontwikkelingen die zich binnen het bedrijf afspelen. ik stel de dingen niet anders voor dan dat ze zijn. op de vragen/opmerkingen die door jullie zijn gesteld, heb ik geantwoord en blijkbaar zijn jullie nu niet in staat om daar een goed vervolg aan te geven.
echt vaag die laatste zin, de aegon draad ligt daar weer eens op z'n gat en 1 iemand zegt zoiets en het wordt opgenomen in een nieuwsbericht ??quote:merkwaardige koerssprong aegon bij opening
amsterdam (dft) - aegon opende woensdagochtend fors hoger, maar zakte snel terug. analisten vermoedden dat het om een bestensorder ging. euronext had geen melding gekregen over een foutieve order.
volgens de beursorganisatie was er geen sprake van een foute opdracht, aldus woordvoerder rogier de ruiter. dat betekent dat de order niet wordt teruggedraaid.
om 9.00 werden 533.483 stuks aegon verhandeld tegen een koers van ¤15,20 per stuk. daarna zakte de koers snel terug naar ¤14,40 en noteerde om 11.00 uur weer op de slotkoers van gisteren op ¤14,27.
"het zou een foutieve order order kunnen zijn. iemand tikt twee cijfers teveel, klikt enthousiast en de order wordt uitgevoerd," aldus rob koenders van harmony vermogensbeheer. hij had geen nieuws opgevangen over aegon.
handelaar gert-jan geels van eureffect verklaarde tegenover persbureau anp dat het om een bestensorder van 500.000 stuks ging. een andere verklaring zou koersmanipulatie kunnen zijn, zo opperde een deelnemer in het dagelijkse dft discussieforum.
quote:vanmorgen stond aegon even op een winst van 6.5%. gegeven verklaring is een (1) bestens order van 500.000 stuks. wat weet die belegger wat wij niet weten? overname op komst?
tja wel tof op zich, ik zit vooral in ahold en aegon en dit is precies waar ik het grootste probleem in zie, in die ***-dollar. hoe zien mensen hier die hele euro-dollar-*insert valuta* ? ik heb het idee dat het nog veel lager kan, de renteverhogingen kunnen niet aan blijven houden en ondanks dat dit tot op heden wel is gebeurt wordt de dollar weer slapper en slapper. ik zag onlangs ook al diverse mensen (o.a. analisten, maar ook macro economen en tal van poppetjes) die ook vertelden dat de hele dollar en economische berichtgeving in de vs een grote blabla is. maar goed, dat soort babbels hoor je wel vaker, ware het niet dat er toch mensen tussen zaten die ik vrij hoog heb zitten (o.a. jim rogers, ja daar ben ik weer). de amerikanen zullen er lak aan hebben lijkt me, het is goed voor de export en de schulden zijn ook wat makkelijker af te lossen zo (heb ik dat goed ?). is dit om de goedkope yuan te concurreren ?quote:dollardaling !
bernanke zorgde ervoor dat op donderdagmiddag een versnelling optrad bij de daling van de dollar. eind vorig jaar stond de eur/usd nog op 1.185 nu alweer 7 cent (oftewel 6 %) hoger op 1,255. des te opvallender is het natuurlijk dat de aex zich hier helemaal niets van aantrekt en gewoon bijna 10% hoger staat dit jaar !
het is natuurlijk interessant om te kijken hoe dollarafhankelijk de nederlandse aex bedrijven zijn:
omzetdeel usd:
ahold 72%
buhrmann 59 %
elsevuer 55 %
aegon 52 %
vnu 51 %
wolters 44 %
rd 39 %
ing 39 %
philips 23 %
hagemeyer 22 %
unilever 22 %
asml 20 %
akzo 19 %
getronics 18 %
abn 18 %
dsm 16 %
sbm 15 %
heineken 15 %
vedior 8 %
tnt 6 %
fortis 3 %
numico 2 %
kpn 0 %
de twee zwaargewichten rd en ing hebben dus een aandeel van bijna 40 % in usd. niet gering ! op korte termijn hedgen de meeste bedrijven natuurlijk hun vreemde valuta exposure, op de langere termijn echter wordt dat steeds duurder en dus minder. (mijn opvatting is trouwens dat als je niet weet wat de vreemde valuta gaat doen dat je dan niet moet hedgen. de meeste bedrijven menen dat echter wel te weten en gaan dus vaak de fout in met hun hedge-beslissingen zoals in 2005 toen de dollar tegen aller verwachting ijzersterk bleek te zijn).
het moge duidelijk zijn dat een structurele verdere daling op den duur negatief uit zou moeten werken op de aex, dus enige voorzichtigheid is geboden.
hm, hoe zie/merk je dan precies dat de markt op dit moment niet overhit is ?quote:
ook al zijn ze 100% onbetrouwbaar, zulke voorspellingen lucht me toch wel beetje opquote:op woensdag 3 mei 2006 15:28 schreef macondo het volgende:
[..]
al je spaargeld in een onroerend goed fonds stoppen lijkt me niet verstandig. heb geen idee om hoeveel geld het gaat en wat je situatie is - maar wellicht de helft switchen naar een globaal aandelenfonds is misschien een idee. verder schommelt de beurs altijd. onzekerheid zal er altijd blijven, als de beurs daalt en jouw fonds ook.. pech gehad. als je dit risico niet wil lopen moet je overwegen alles op een spaarrekening te zetten.
en inderdaad aegon, iemand maakte een foutje in de opening... ook pech gehad
dat is een gevoel, niet op cijfers en feiten gebaseerd. maar goed, ik moet ergens vanuit gaan. en ik ga dus onder andere uit van de in mijn bericht genoemde cijfers.quote:op woensdag 3 mei 2006 22:28 schreef scepsis het volgende:
hm, hoe zie/merk je dan precies dat de markt op dit moment niet overhit is ?
het kan net zo goed dit jaar al zijn.
geen koophuis, zie dit:quote:op woensdag 3 mei 2006 23:57 schreef sjonlok het volgende:
[..]
dat is een gevoel, niet op cijfers en feiten gebaseerd. maar goed, ik moet ergens vanuit gaan. en ik ga dus onder andere uit van de in mijn bericht genoemde cijfers.
heb je trouwens zelf een koopwoning? want als dat zo is en de huizenmarkt stort in elkaar dan ben je dubbel de klos.
als je belegt in it fondsen en de huizenmarkt stort in maar de it fondsen blijven overeind dan ben je maar 1 keer de klos. (kort door de bocht, maar je begrijpt wat ik bedoel)
en ja, ik snap volledig wat je bedoelt.quote:[quote]op dinsdag 2 mei 2006 19:48 schreef scepsis het volgende:
vind ook dat die hilarische huizenprijzen nergens op slaan (prijs van bakstenen/cement/bouwvakkers is zelfs gedaald!). maar zolang ik er een graantje van mee kan pikken, mag het van mij zelfs 100x duurder worden = extra's ¤¤ voor mij
precies, immers:quote:op woensdag 3 mei 2006 22:49 schreef macondo het volgende:
let wel, ik heb geen voorspelling gegeven. alleen een advies om niet alles op vastgoed te zetten, zou ik in ieder geval niet durven.. en stel dat de beurs zakt met 25%, dan vind ik dat prima als mijn beleggingen ook 25% dalen. zou me wel klote voelen als mijn portefeuille veel harder zou zakken. ik weet één ding wel zeker : ik ben niet in staat de markt te "timen". dus op het goede moment de hele portefeuille te verkopen en weer terug te kopen. dat is namelijk retemoeilijk, zeg maar gerust onmogelijk voor normale beleggers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |