Tsja, voor een leerling kan ik me voorstellen dat het nuttig is na te denken over wat 'ie wil worden, en wat 'ie daarvoor moet doen.quote:Op maandag 10 april 2006 20:18 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Die troep heb ik dus nu ook. En dan moeten leerlingen uit zichzelf gaan bedenken wat ze willen ontwikkelen. In theorie harstikke leuk, maar in de praktijk heel onpraktisch...
Je mag zeker niet zeggen dat de ene hele lelijke compententies heeft, een andere geen waarneembare en de derde veel verschillendequote:Probeer maar s een leerling te beoordelen op z'n competenties....
Doe mij maar een zeventje. Meneerquote:Ik wil gvd gewoon een cijfer geven!
Bekt beter als in klinkt lekker!quote:Op maandag 10 april 2006 20:29 schreef MrX1982 het volgende:
Bekt lekker als in klinkt beter.
http://www.theaustralian.(...)737652-30417,00.htmlquote:CEOs in call for greenhouse action
Glenda Korporaal and Andrew Trounson
April 07, 2006
SIX chief executives yesterday broke ranks with Australia's business community, calling on the Howard Government to take faster action to force companies to limit greenhouse gas emissions.
Warning of more natural disasters in Australia and damage to tourist attractions such as the Great Barrier Reef, the executives said the Government should consider financial penalties on greenhouse gas emissions.
Their report - the Business Case for Early Action - was released yesterday to immediate criticism from the mining industry, which argued a tax on carbon emissions would drive industry out of Australia.
The mining lobby argued that governments and the industry were already investing large amounts in developing new, cleaner energy technologies and did not need reduction targets.
The six executives calling for faster action on greenhouse gases were Westpac chief David Morgan, Michael Hawker, the head of Australia's largest insurance company group IAG, Grant King, managing director of Origin Energy, BP Australasia chief Gerry Hueston, Harry Debney, head of Visy Industries, and Keith Scott, Australian chief of reinsurance company Swiss Re.
They called for action to be taken to reduce greenhouse gas emissions in developed countries by 60 per cent by 2050, arguing that financial disincentives were needed as well as work on new, cleaner technologies.
"We need to act and act early," said Westpac chief David Morgan, arguing the Government should introduce a legal framework to establish a carbon "price signal" to encourage businesses to move away from polluting technologies.
Federal Environment Minister Ian Campbell last night agreed "some form of pricing signal" was needed as part of actions to reduce greenhouse gases.
But Minerals Council of Australia chief executive Mitchell Hooke said a carbon emission tax would only encourage companies in Australia to move their business offshore. "A carbon tax will only raise revenue - it will not change behaviour," he said.
Mr Hooke said the mining industry was already working on lower-pollution technology.
Greenhouse gas emissions were a global problem that should be addressed in global forums such as the new Asia-Pacific Partnership on Clean Development and Climate - a group of six countries pushing for lower-polluting technologies, he added.
But the six executives warned that unless faster action were taken on greenhouse emissions, the tourism industry would be at risk from damage to attractions such as the Great Barrier Reef, Kakadu National Park and the ski fields.
A report by Allen Consulting said that by taking action early, the Australian economy would grow at around 2.1per cent a year with an extra 3.5million jobs created by 2050. But by delaying action, the impact of climate change and the cost of reducing greenhouse gases would reduce economic growth to only 1.9per cent with 250,000 fewer jobs.
Dismissing calls for a carbon tax yesterday, Queensland coal miner Macarthur Coal said the industry was ploughing millions of dollars into developing low-emission coal technologies.
"On a voluntary basis the industry has put money into a fund with the objective of meeting our obligations in relation to this greenhouse gas debate," Macarthur managing director Ken Talbot said.
ExxonMobil Australia boss Mark Nolan joined the greenhouse debate yesterday, calling for the federal government to tax natural gas at the same level as coal.
While natural gas created 70 per cent less greenhouse emissions than coal, it was being taxed up to 10 times more, he said.
He warned that a tax on carbon could discourage foreign investment in Australia.
He said the coal industry last month committed $300 million to a new fund to develop and demonstrate new low-emission coal burning technologies.
Additional reporting: Selina Mitchell and Nigel Wilson
water naar de zee brengenquote:Op maandag 10 april 2006 21:36 schreef pberends het volgende:
Pronkie wilde stevig militair ingrijpen... wat links.
ja, slechts 5% voorsprong voor Prodiquote:Op maandag 10 april 2006 21:11 schreef MrX1982 het volgende:
Berlusconi lijkt gewoon toch te gaan winnen.
Goeie zet, en toen kwam ome Berlus aan de machtquote:Prodi won de Italiaanse verkiezingen eerder in 1996. Zijn coalitie hield slechts twee jaar stand, omdat ontevreden communisten zijn regering ten val brachten. Van 1999 tot november 2004 was Prodi voorzitter van de Europese Commissie.
Slecht nieuws verkoopt nu eenmaal beter dan goed nieuws...quote:Op maandag 10 april 2006 21:57 schreef pberends het volgende:
Raar dat de media elke keer meldt hoeveel banen er ergens verdwijnen, maar haast nooit melden dat er weer 200 banen bij pipo de clown zijn bijgekomen. Ja, behalve bij overheidsinstellingen![]()
.
De media is een bron van negativisme.quote:Op maandag 10 april 2006 21:57 schreef pberends het volgende:
Raar dat de media elke keer meldt hoeveel banen er ergens verdwijnen, maar haast nooit melden dat er weer 200 banen bij pipo de clown zijn bijgekomen. Ja, behalve bij overheidsinstellingen![]()
.
komt wel degelijk in het nieuws hoor, bijvoorbeeld voor BASF en autofabrikanten heb ik wel eens verkapte vacatureadvertenties gelezenquote:Op maandag 10 april 2006 21:57 schreef pberends het volgende:
.
dit dusquote:Op maandag 10 april 2006 22:21 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
komt wel degelijk in het nieuws hoor, bijvoorbeeld voor BASF en autofabrikanten heb ik wel eens verkapte vacatureadvertenties gelezen
http://www.wereldomroep.n(...)ct20060410_industriequote:Industrie weg uit Nederland
door Wendy Braanker
10-04-2006
Het was een slechte week voor de Nederlandse industrie. Eerst was er het nieuws dat autofabrikant NedCar in Born stopt met een deel van de productie, waardoor duizend mensen hun baan dreigen te verliezen. Vervolgens maakte Philips in Weert bekend de productie van lampen te staken. Incidenten, vindt econoom Hans Schenk. Maar de vakbonden maken zich zorgen over het tempo waarin de banen verdwijnen.
Vakbond FNV Bondgenoten schat dat in Nederland nog ongeveer een miljoen mensen in de industrie werken. Het waren er in het verleden veel meer en het zullen er alleen maar minder worden. Het schrappen van banen bij NedCar bevestigt de trend.
Geen zorgen
De Utrechtse hoogleraar en industrie-expert Hans Schenk maakt zich er niet zo druk over. Tijden veranderen en daarmee ook de vraag en het aanbod. Lang geleden kende Nederland een bloeiende schoenen-, textiel- en houtindustrie, maar die is langzaam verdwenen. De metaal- en elektrotechniek is daarentegen nog altijd een belangrijke bedrijfstak in Nederland.
Toch is de onderliggende trend dat Nederland steeds meer een dienstenland is geworden. Veel industrie is in de afgelopen jaren verplaatst naar lagelonenlanden. De sluiting van de lampenfabriek van Philips in Weert past precies in dit verhaal. Volgens Henk van der Kolk, voorzitter van FNV Bondgenoten, is Philips al een flink aantal jaren bezig de productie te verplaatsen naar andere landen. Van der Kolk: "Als het zo doorgaat houdt het op een gegeven moment op met Philips in Nederland en dat verontrust me wel."
Bedrijven laten vaak hun oog vallen op lagelonenlanden om de concurrentie de baas te blijven. Het is een economische wetmatigheid: de bedrijven kijken waar ze goedkoper kunnen produceren om de winst te optimaliseren. Vooral China en een aantal landen in Oost-Europa hebben een grote aantrekkingskracht.
PhilipsIndustriebeleid
Dus is het op een gegeven moment gedaan met de industrie in Nederland? Niet zolang er voldoende aandacht is voor vernieuwing, meent econoom Schenk. Daar zit volgens hem ook de pijn. Nederland kent geen industriebeleid, terwijl dat wel van groot belang is.
De massaproductie van lampen, aardewerk en tal van andere goederen mag dan zo langzamerhand vooral uit China en andere lagelonenlanden komen, een land kan niet zonder industrie. En dat is niet alleen vanwege de banen die het oplevert, het gaat ook om kennis die in ontwikkeling moet blijven. Nederland zou zich meer moeten toeleggen op hoogwaardige industrie, dus meer moeten investeren in bedrijven als ASML, dat machines maakt voor de chip- en computerindustrie.
Fokker
Schenk vindt dat de overheid hierbij ook in het verleden steken heeft laten vallen, zoals het besluit van de regering in de jaren negentig om vliegtuigbouwer Fokker aan Daimler-Benz te verkopen. Fokker was technologisch gezien een interessant bedrijf. Er was geregeld sprake van uitwisseling van ideeën tussen Fokker en de technische universiteiten. Ook als beeldmerk was het bedrijf voor Nederland van groot belang. Maar toch werd Fokker verkocht. Langzamerhand blijft er steeds minder over waarin Nederland zich kan onderscheiden.
Interessant, maar wat bedoelen ze met een industriepolitiek? De industriesector lager belasten en de dienstensector hoger ofzoquote:Op maandag 10 april 2006 22:36 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.wereldomroep.n(...)ct20060410_industrie
bv. voldoende ruimte voor industrie reserveren zodat ze daar snel kunnen bouwen, met groenzones en geluidsschermen ed., vergunningen verlenen voor het aanleggen van geschikte infrastructuur voor de industrie, bv. pijpleidingen, technische opleidingen op scholen promoten zodat de arbeidsmarkt hier aantrekkelijker wordt, zoiets ongeveerquote:Op maandag 10 april 2006 22:40 schreef pberends het volgende:
[..]
Interessant, maar wat bedoelen ze met een industriepolitiek? De industriesector lager belasten en de dienstensector hoger ofzoIs dat fiscaal mogelijk?
Sinds wanneer zouden die bedrijven daar baat bij hebben dan? Als ze Nederland niet vinden bevallen kunnen ze gewoon weg en zit de overheid met de panarie.quote:Op maandag 10 april 2006 22:45 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
bv. voldoende ruimte voor industrie reserveren zodat ze daar snel kunnen bouwen, met groenzones en geluidsschermen ed., vergunningen verlenen voor het aanleggen van geschikte infrastructuur voor de industrie, bv. pijpleidingen, technische opleidingen op scholen promoten zodat de arbeidsmarkt hier aantrekkelijker wordt, zoiets ongeveer
subsidies mogen ook wel eens helpen, maar dat mag tegenwoordig niet meer van Den Haag en Brusselquote:Op maandag 10 april 2006 22:49 schreef pberends het volgende:
[..]
Sinds wanneer zouden die bedrijven daar baat bij hebben dan? Als ze Nederland niet vinden bevallen kunnen ze gewoon weg en zit de overheid met de panarie.
Hoe zou Bush het na z'n 2e termijn eigenlijk zien, vindt ie het dan niet boeiend wie het stokje overneemt of moet er koste wat het kost weer een Republikein aan de macht komen?quote:
Wat is er met dat laffe clubje?quote:Op dinsdag 11 april 2006 00:10 schreef Ponskaart het volgende:
v v d
quote:Op maandag 10 april 2006 23:36 schreef MrX1982 het volgende:
Laura Bush schijnt enorm populair te zijn aldus het AD van vandaag.
Dan is het pak leeg.quote:Op dinsdag 11 april 2006 00:27 schreef du_ke het volgende:
Meer boter
Dan is het uit.quote:of lager vuur.
'Why do I need to hear about bodybags from Iraq? Why does my beautiful mind needs to be spoiled with that?'quote:Op maandag 10 april 2006 23:36 schreef MrX1982 het volgende:
Laura Bush schijnt enorm populair te zijn aldus het AD van vandaag.
Straks hebben we 3 verkopers, 1 jurist, 2 managers, 2 logistieke mensen, 1 facility manager en 1 monteur die het daadwerkelijke product maakt voor het minimum loon.quote:Op maandag 10 april 2006 22:40 schreef pberends het volgende:
[..]
Interessant, maar wat bedoelen ze met een industriepolitiek? De industriesector lager belasten en de dienstensector hoger ofzoIs dat fiscaal mogelijk?
Schuld van de linkse zijn eigen media.quote:Op maandag 10 april 2006 21:11 schreef MrX1982 het volgende:
Berlusconi lijkt gewoon toch te gaan winnen.
Paarduizend banen erbij dankzij Joint Strike Fighter.quote:Op maandag 10 april 2006 21:57 schreef pberends het volgende:
.
nog meer banen dankzij oorlog:quote:Op dinsdag 11 april 2006 00:42 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Paarduizend banen erbij dankzij Joint Strike Fighter.
Nouja, zo Joint is ie nou ook niet meer, maar dat maakt niet uit. Het gaat om het idee.
Banen dankzij oorlog, hendig sjiek.
http://www.hardware.info/(...)2%80%93_Deel_1/192/5quote:Hoewel Intel de drijvende kracht was achter alle ontwikkelingen op het gebied van x86-processors, waren er voldoende andere fabrikanten van processors. De bekende fabrikant van 'Intel-klonen' is vandaag de dag nog steeds Intels grootste concurrent: AMD. In de tijd van de 8088 en 286 moest Intel wel andere fabrikanten de mogelijkheid geven processors op basis van hun ontwerpen te produceren. Één van de grootste klanten van Intel was in die tijd het Amerikaanse leger en dat vereiste dat producten die gebruikt werden bij verschillende bedrijven verkrijgbaar moesten zijn, om zo niet afhankelijk te zijn van één partij. AMD, maar ook verschillende andere bedrijven, leveren zodoende ook 8088's en 286's, geheel identiek aan de processors van Intel.
Je ijskast is te koud / je moet vlees niet halfbevroren in de pan gooien.quote:Op dinsdag 11 april 2006 00:19 schreef Johan_de_With het volgende:
Waarom slaag ik er toch altijd in vlees dat 15 minuten op moet staan, in 5 minuten aan te laten branden?
Dat ligt toch echt aan de pan dan.quote:Op dinsdag 11 april 2006 00:19 schreef Johan_de_With het volgende:
Waarom slaag ik er toch altijd in vlees dat 15 minuten op moet staan, in 5 minuten aan te laten branden?
quote:Op dinsdag 11 april 2006 07:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Je ijskast is te koud / je moet vlees niet halfbevroren in de pan gooien.
En om 0:19...quote:Op dinsdag 11 april 2006 07:34 schreef sigme het volgende:
Oh ja, er zijn natuurlijk ook pannen die aanbakkken, onafhankelijk van vlees, boter, temperatuur.
Rokende oliijfolie of brandende boter ben ik geen voorstander van. Ik hou het op ouderwets eerst even 'grijsbraden' -> niet te heet aan beide zijden even de kleur eraf.
Maar wát voor stukjes vlees laat JdW aanbranden, vraag ik me af.
quote:Op dinsdag 11 april 2006 07:43 schreef George-Butters het volgende:Ik ga in de auto stappen. Op naar het werk.
Ik heb gister voor het eerst van m'n leven een bekeuring gekregen. Van een motormuis. Ik was door het rode licht gefietst, foei toch.quote:Remkes wil 'bonnetjesdwang' politie schrappen
BREDA (ANP) - Een meerderheid van de Tweede Kamer is enthousiast over het voornemen van minister Remkes (Binnenlandse Zaken) om in de nieuwe prestatiecontracten met de politie de afspraken over het 'bonnetjes schrijven' te schrappen. CDA en PvdA zijn al voor.
De woordvoerder van Remkes benadrukte maandag dat de minister nog geen definitief besluit heeft genomen.
De verplichting dat de politie jaarlijks een zeker aantal bekeuringen moet uitschrijven, heeft het beeld geschapen dat de politie een 'bonnenfabriek' is geworden. ,,Dit is een steen des aanstoots'', zei Remkes in BN De Stem. ,,We kijken of we dit kunnen schrappen. De afspraken op dit terrein worden namelijk al ruimschoots gehaald.'' De nieuwe contracten, waarin de minister afspreekt wat de politie moet doen, gaan 1 januari 2007 in.
Heb je 'm uitgescholden (omdat hij op zijn beurt ook weer door rood reed) of niet?quote:Op dinsdag 11 april 2006 07:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb gister voor het eerst van m'n leven een bekeuring gekregen. Van een motormuis. Ik was door het rode licht gefietst, foei toch.
Nou, eigenlijk kwam hij met tegemoet; dus hij reedt niet door rood. Wel kwam hij mij dus achterop rijden, nadat hij gekeerd had, waarmee hij tegen het verkeer inreed. Ik mocht dat wel, als fietser.quote:Op dinsdag 11 april 2006 08:54 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Heb je 'm uitgescholden (omdat hij op zijn beurt ook weer door rood reed) of niet?
Ik voel met je mee.quote:Op dinsdag 11 april 2006 09:10 schreef MrX1982 het volgende:
Zo daar gaan we weer tot 17:30.
quote:Kabinet wil winstbelasting naar 25%
DEN HAAG - Het kabinet overweegt de winstbelasting (vennootschapsbelasting) voor bedrijven in 2007 verder te...
...verlagen naar 25 procent. Ingewijden hebben dat dinsdag gezegd. Er lagen al plannen tot 26,9 procent te gaan. Ook bespreekt het een verlaging van de prijs van schoolboeken. Die zou mogelijk al komend schooljaar moeten ingaan. De maatregelen kosten respectievelijk 700 en 125 miljoen euro.
Tegenover de lagere winstbelasting voor bedrijven staan voor een vergelijkbaar bedrag lastenverzwarende maatregelen. Die keuze komt niet als een verrassing. Minister Zalm (Financiën) had al eerder de wens geuit de winstbelasting verder te verlagen, om zo de internationale concurrentiepositie van Nederland als vestigingsland verder te verbeteren.
Extra maatregelen
De afgelopen weken sprak Zalm afzonderlijk met alle bewindslieden over de begroting voor dit jaar en die voor 2007. Donderdag praat het voltallige kabinet voor de eerste keer over mogelijk extra maatregelen.
De Tweede Kamer wil mensen die onverwacht zwaar getroffen worden door het nieuwe zorgstelsel in ieder geval financieel ondersteunen. Het gaat dan onder andere om gepensioneerden, WAO'ers en weduwen. Wie precies het grootste nadeel heeft is volgens ingewijden nog moeilijk vast te stellen, waardoor het kabinet naar verwachting ook na donderdag nog verder zal rekenen en moet overleggen met de coalitiefracties CDA, VVD en D66.
Een koopkrachtmaatregel is door het kabinet al aangekondigd: het schrappen van het aansluittarief op de energierekening. Dat zou in 2007 gebeuren, maar volgens ingewijden wordt nog gekeken of dat ook al halverwege dit jaar kan. Verder buigt het kabinet zich over extra geld voor onder meer de buitenschoolse opvang.
(ANP)
Ik vraag pardon. Hoe vreselijk. Ik faal. Met regelmaat, trouwens, maar de meeste gruwelijkheden weet ik eruit te halen voordat ik op [invoeren] druk. Of kan ik nog corrigeren voordat het gezien is.quote:
Waar haal je dat uit?quote:Op dinsdag 11 april 2006 10:43 schreef RichardQuest het volgende:
Joepie, alles gaat weer naar modelgezinnetjes met kinderen hoor....
quote:mooi, haal dat geld maar bij de bejaarden vandaan.
Lekker he Zalm, de reet likken van de multinationals, krijg je straks een mooie job voor terug
Een normaal 1-mansbedrijf heeft hier niks aan
Hans - Worst - 11/04/06 - 10:24:33
En dit vind ik helemaal een irritante fout. Het is toch echt het geldverspillend links kabinet dat allemaal cadeautjes gaat geven. Waarom doen zoveel mensen dat toch? ''Mijn broertje die'', etc.quote:Op dinsdag 11 april 2006 10:47 schreef Sidekick het volgende:
We moeten nu cadeautjes geven om ervoor te zorgen dat er niet een geldverspillend links kabinet komt die allemaal cadeautjes gaat geven.
Wat een proleet!quote:Op dinsdag 11 april 2006 10:48 schreef ExtraWaskracht het volgende:
De eerste reactie op de site van het AD:
[..]
Dank.quote:Op dinsdag 11 april 2006 10:51 schreef sigme het volgende:
Johan, Maria Trepp is het passagenproject; een en ander staat op haar site:
http://www.passagenproject.com
Ik heb haar pagina over de Leidse filosofen en de neocons doorgelezen. Het is wat rommelig vormgegeven, maar bevat wel interessante stukjes.
Je mag mij ooit wel eens uitleggen waanneer je zegt 'iets, wat' en wanneer 'iets, dat'. Ik doe altijd maar wat. Of dat. Dus.quote:Op dinsdag 11 april 2006 10:50 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
En dit vind ik helemaal een irritante fout. Het is toch echt het geldverspillend links kabinet dat allemaal cadeautjes gaat geven. Waarom doen zoveel mensen dat toch? ''Mijn broertje die'', etc.
Vanuit mijn per$oonlijke situatie zie ik daar ook zeker meer in.quote:Op dinsdag 11 april 2006 10:53 schreef Sidekick het volgende:
Ik zie trouwens meer in het verlagen van de inkomstenbelasting dan het verlagen van de winstbelasting.
Ik ben recentelijk tot het inzicht gekomen dat ik die regel ook niet helemaal beheers.quote:Op dinsdag 11 april 2006 10:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Je mag mij ooit wel eens uitleggen waanneer je zegt 'iets, wat' en wanneer 'iets, dat'. Ik doe altijd maar wat.
quote:De telefoontaps van justitie zijn in handen gekomen van dagblad De Telegraaf, die ze naar het Landelijk Parket heeft gestuurd. Een woordvoerder van het parket heeft dat dinsdag bevestigd.
quote:Het boek wat?
[?] Het lijkt wel of iedereen 'het boek wat' zegt. Maar het moet toch gewoon 'het boek dat' zijn?
[!] Ja, dat klopt. In de schrijftaal is 'het boek wat' niet juist; bij een onzijdig zelfstandig naamwoord (een het-woord) hoort het betrekkelijk voornaamwoord dat.
'Het boek wat' komt in gesproken taal vaker voor dan 'het boek dat', maar het wordt in geschreven taal vermeden. In de schrijftaal is het betrekkelijk voornaamwoord wat wél juist in de volgende gevallen:
1. na een onbepaald woord als iets, niets, alles of het enige:
'Ik zoek iets wat weinig ruimte inneemt.'
2. na een voornaamwoord (dat, datgene):
'Dat is precies datgene wat ik bedoel.'
3. na een zelfstandig gebruikt bijvoeglijk naamwoord, meestal een overtreffende trap:
'Het laatste wat hij deed.'
4. als het terugslaat op een hele zin:
'Het museum ging failliet, wat een grote strop was voor de gemeente.'
5. als het antecedent (dat waarop wat slaat) niet genoemd is:
'Wat die man eet, wil ik graag ook.'
In categorie 1 is het betrekkelijk voornaamwoord dat ook wel mogelijk, maar minder gewoon; wij adviseren om consequent wat te gebruiken. Bij het vragend voornaamwoord wat als antecedent wordt ter afwisseling dat als betrekkelijk voornaamwoord gebruikt: 'Wat was het dat je daar zei?'
Vooral dit schijn ik tot nu toe vrijwel altijd fout te hebben gedaan.quote:1. na een onbepaald woord als iets, niets, alles of het enige:
'Ik zoek iets wat weinig ruimte inneemt.'
Hmm, moeite met lezen?quote:
quote:ok bespreekt het een verlaging van de prijs van schoolboeken.
Dit in combinatie met andere maatregelen, verhoging van kinderbijslag, regelingen voor werkende moeders etc.quote:Verder buigt het kabinet zich over extra geld voor onder meer de buitenschoolse opvang.
met de belastingvrijwaring voor Amnerikaanse Fiscus kunnen de hollanders de Ieren nóóit en te nimmer verslaan als vestigingsland voor amerikaanse ondernemingen ... die blijven doodleuk naar Ierland gaan en het leuke bij de Ieren is nu net dat eigenlijk de amerikanen ook deels betalen voor het Ierse belastingvoordeel ....quote:Minister Zalm (Financiën) had al eerder de wens geuit de winstbelasting verder te verlagen
Volgens mij bestaat iets wat überhaupt nietquote:Op dinsdag 11 april 2006 10:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Je mag mij ooit wel eens uitleggen waanneer je zegt 'iets, wat' en wanneer 'iets, dat'. Ik doe altijd maar wat. Of dat. Dus.
Dat zag ik, ja. Maar dat hoeft mijns inziens niet per se alleen voor keurige gezinnetjes te gelden.quote:
Buitenschoolse opvang en verlaging van kosten voor leerboeken gelden ook voor mensen die niet in gezinsvorm leven? Wie zijn dat dan?quote:Op dinsdag 11 april 2006 11:14 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat zag ik, ja. Maar dat hoeft mijns inziens niet per se alleen voor keurige gezinnetjes te gelden.
Vandaag schijnt een kick-off te zijn dus waarschijnlijk ben ik eerder klaar.quote:Op dinsdag 11 april 2006 10:34 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik voel met je mee.
Wat een humor weer zeg, doet Zalm precies wat hij tijdens het einde van Paars ook al had gedaan: allerlei superdure cadeautjes uitdelen terwijl de economie vele procenten groeit. Hypocriet mannetje.quote:
Tja, defensie zijn uitgaven door overheid en dus niet echt economisch rendabelquote:Op dinsdag 11 april 2006 00:42 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Paarduizend banen erbij dankzij Joint Strike Fighter.
Nouja, zo Joint is ie nou ook niet meer, maar dat maakt niet uit. Het gaat om het idee.
Banen dankzij oorlog, hendig sjiek.
De hypocrisie zie ik niet zo. Wel opmerkelijk dat hij consequent pro-cyclische maatregelen neemt.quote:Op dinsdag 11 april 2006 11:29 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat een humor weer zeg, doet Zalm precies wat hij tijdens het einde van Paars ook al had gedaan: allerlei superdure cadeautjes uitdelen terwijl de economie vele procenten groeit. Hypocriet mannetje.
PvdA zeikt al jaren om deze cadeautjes, maar nu het kabinet ze ook daadwerkelijk gaat uitdelen verliezen ze misschien de verkiezingen welquote:Op dinsdag 11 april 2006 11:34 schreef MrX1982 het volgende:
Verkiezingen zijn in zicht dus cadeau'tjes moeten weer worden uitgedeeld.
Ach Bos lacht wat en hij stijgt weer in de peilingen. Ik ben benieuwd hoe snel het lachen hem vergaat als hij MP is.quote:Op dinsdag 11 april 2006 11:41 schreef pberends het volgende:
PvdA zeikt al jaren om deze cadeautjes, maar nu het kabinet ze ook daadwerkelijk gaat uitdelen verliezen ze misschien de verkiezingen wel. Je slaat de Spijkerman in je eigen duim, Bos.
Volgens mij heeft Zalm gezegd dat de lastenverlichting aan het einde van Paars 2 zijn grootste fout was.quote:Op dinsdag 11 april 2006 11:31 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
De hypocrisie zie ik niet zo. Wel opmerkelijk dat hij consequent pro-cyclische maatregelen neemt.
klopt, de loonstijgingen vlogen toen de pan uit.quote:Op dinsdag 11 april 2006 11:44 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Zalm gezegd dat de lastenverlichting aan het einde van Paars 2 zijn grootste fout was.
Dat zou ik graag in context lezen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 11:44 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Zalm gezegd dat de lastenverlichting aan het einde van Paars 2 zijn grootste fout was.
Je kunt er geen DVD bij winnenquote:Op dinsdag 11 april 2006 11:57 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
het is natuurlijk geen verrassing als ik zeg waar ik op geklikt heb hierboven
Hmm, maakt niet uit, ik heb nu toch al bijna alles van Her first lesbian sexquote:
Maria Trepp speelt dwarsfluit; uit mijn oppervlakkig verkennen van haar site heb ik opgemaakt dat ze ook haar argumenten soms kracht bijzet middels dwarsfluiten. Het is een dwarse dame.quote:Op dinsdag 11 april 2006 11:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Waarom is de titel van de pagina http://www.passagenproject.com/passagenproject.html "Ik speel elke dag fluit"?
quote:
Of hom..quote:Op dinsdag 11 april 2006 11:10 schreef RM-rf het volgende:
Maar Zalm heeft geen ballen, die heeft enkel Kuit ....
Het is geen kadootje, de belastingverlaging gaat gepaard met lastenverzwaring:quote:Op dinsdag 11 april 2006 11:29 schreef pberends het volgende:
Wat een humor weer zeg, doet Zalm precies wat hij tijdens het einde van Paars ook al had gedaan: allerlei superdure cadeautjes uitdelen terwijl de economie vele procenten groeit. Hypocriet mannetje.
oftewel, verliesleidende bedrijven en/of arbeidsintensieve sectoren betalen ervoor dat zeer winstgevende sectoren minder belasting betalen ....quote:Tegenover de lagere winstbelasting voor bedrijven staan voor een vergelijkbaar bedrag lastenverzwarende maatregelen.
als je denkt dat we nu gaan jammeren en beweren dat de huidige NWS en POL mods het zo goed doen en we vooral niet willen dat een van jullie weggaat ... forget it.....quote:Op dinsdag 11 april 2006 12:42 schreef Drugshond het volgende:
ff roddelmodus.![]()
Er is een (kleine) kans dat SCH weer blauw wordt.
hahahahhahah........ wie heeft het over POL/NWSquote:Op dinsdag 11 april 2006 12:50 schreef RM-rf het volgende:
[..]
als je denkt dat we nu gaan jammeren en beweren dat de huidige NWS en POL mods het zo goed doen en we vooral niet willen dat een van jullie weggaat ... forget it.....
SCH zou het vast niet slechter kunnen doen dan het slappe linkse tuig dat nu in POL/NWS de scepter zwaait![]()
(that hurts, neem ik aan
)
http://www.number10.gov.uk/output/Page7858.aspquote:In addition I welcome the statement that has been put out by the Muslim Council of Great Britain. We know that these people act in the name of Islam, but we also know that the vast and overwhelming majority of Muslims, here and abroad, are decent and law-abiding people who abhor this act of terrorism every bit as much as we do.
ja, dat was wel opvallend, Netwerk dat ook aan de wij-zij tegenstelling meedoetquote:Op dinsdag 11 april 2006 14:51 schreef Johan_de_With het volgende:
Geweldige verslaggeving weer bij Netwerk, gisteren. Ik weet wel zeker dat Blair, na de zinsnede ''zij handelen in naam van de Islam'', nog iets gezegd heeft, maar dat kregen we weer niet te zien. Echte TRU-journalistiek.
[..]
http://www.number10.gov.uk/output/Page7858.asp
Wat dacht je van 2 wereldoorlogen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:13 schreef pberends het volgende:
RTLZ denet "Slechts presenterende beurzen sinds 1900"
1. Belgie (2,4%)
2. Italië (2,5%)
3. Duitsland (3,1%)
Zou het aan het monetaire beleid liggen?
wowquote:Op dinsdag 11 april 2006 15:14 schreef Johan_de_With het volgende:
D-12 member Proof was shot and killed in Detroit earlier this morning at an after hours club on Eight Mile Road. Proof, born Deshaun Hotlon, was one of two murders at the CCC club this morning. While the identity of the second man was not known, sources told AllHipHop.com that fellow group member Bizarre may have been the second man murdered. Both men suffered gunshot wounds to the head and were taken to a local hospital where they were pronounced dead. One witness was being questioned by the police, who are still seeking suspects.
Wat ik al zei: Lekkere pornoactrices Deel 3quote:Op dinsdag 11 april 2006 11:50 schreef Drugshond het volgende:
Poll: Eerst het zuur dan de/het .........sambal vergif bitter zoet zout porno ?
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Obie Trice is eerder dat jaar al in het hoofd geraakt. Ze moeten veel vrienden hebben.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:16 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
wow.
Bizarre kan niet rappen maar was wel markant qua lyrics dan.
Proof deed het een stuk beter.
Hij is eens columnist geweest. Maar dat was van korte duur omdat hij niet overweg kon met de overige crew.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:01 schreef MrX1982 het volgende:
Is SCH ooit mod geweest. Zeker voor mijn tijd.
Er is al eerder een lid van D12 doodgeschoten. Dat was volgens mij weer een ander dan Obie Trice.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:19 schreef Johan_de_With het volgende:
Obie Trice is eerder dat jaar al in het hoofd geraakt. Ze moeten veel vrienden hebben.
''Dit'' jaar. Dit!quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:19 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Obie Trice is eerder dat jaar al in het hoofd geraakt. Ze moeten veel vrienden hebben.
Ja, want die leeft nog.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:21 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Er is al eerder een lid van D12 doodgeschoten. Dat was volgens mij weer een ander dan Obie Trice.
Dat kan uit..quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:24 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Zo'n hunk en dan zo'n shirt....
Het valt dus nog wel meequote:
Bugs was het dus.quote:However, Bugz passed away in Detroit on May 21, 1999 because of a gun incident at a picnic that turned into a shooting death, leading the group to accept Swift to take his place.
Bugz, he.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:27 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het valt dus nog wel mee.
[..]
Bugs was het dus.
Draag je lenzen, Johan?quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:29 schreef Johan_de_With het volgende:
Lens solution linked to fungus outbreak
Ik ga juist flamen op ex-crewquote:Op dinsdag 11 april 2006 15:21 schreef Sidekick het volgende:
Hij is eens columnist geweest. Maar dat was van korte duur omdat hij niet overweg kon met de overige crew.
Ik ook niet meer. De risico's van een operatie zijn klein vergeleken bij de risico's van contactlenzen. Ik had er op een gegeven moment behoorlijk last van, bleek ik al een redelijk vergevorderd stadium van vaatingroei te hebbenquote:
Ik heb wel lenzen. Zou ook graag zo'n behandeling ondergaan.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:41 schreef sigme het volgende:
Ik ook niet meer. De risico's van een operatie zijn klein vergeleken bij de risico's van contactlenzen. Ik had er op een gegeven moment behoorlijk last van, bleek ik al een redelijk vergevorderd stadium van vaatingroei te hebben. Toen ben ik eerst maar overgestapt op een bril.
Het is een zegening zonder hulpmiddelen goed te kunnen zien. Lang leve de vooruitgang.
Nee, een dodelijke injectie zou mooier zijn. Crimes against musicality.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:39 schreef MrX1982 het volgende:
Zolang ze Snoop Dogg maar niet neerschieten.
Snoop Dogg is cool hoewel hij wel vreemde muziek maakt de laatste tijd.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:42 schreef Johan_de_With het volgende:
Nee, een dodelijke injectie zou mooier zijn. Crimes against musicality.
Ja, vrolijke zomerhits over het slaan van vrouwen zijn onvergankelijk. Vooral als er een verwijfd refreintje van ''Pharrell'' bij zit.quote:
Ja gister hoorde ik een nieuw nummer van hem althans ik had het nog niet eerder gehoord klonk weer zo vaag. Zal die N.E.R.D. wel weer achter zittenquote:Op dinsdag 11 april 2006 15:44 schreef Johan_de_With het volgende:
Ja, vrolijke zomerhits over het slaan van vrouwen zijn onvergankelijk. Vooral als er een verwijfd refreintje van ''Pharrell'' bij zit.
Nog even doorwerken dan, denk ik. Mij kostte het een kleine 4000,- Belgische euro's. Ik ben er erg blij mee.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:42 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik heb wel lenzen. Zou ook graag zo'n behandeling ondergaan.
Dat is vrij duur. Ik moet inderdaad nog even sparen dat je er blij mee bent geloof ik graag lijkt me ook ideaal om scherp te zien zonder lenzen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:47 schreef sigme het volgende:
Nog even doorwerken dan, denk ik. Mij kostte het een kleine 4000,- Belgische euro's. Ik ben er erg blij mee.
Moeten we nu weer een tiendaagse veldtocht houden om die Brabanders te dwingen gewoon met Europese euro's te betalen?quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:47 schreef sigme het volgende:
Belgische euro's.
Het Byzantijnse Rijk kwam en ging in een dag.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:45 schreef Johan_de_With het volgende:
Duizend jaren zijn voor Maarten als een dag.
Gewoon naar Lourdes gaan.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:50 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is vrij duur. Ik moet inderdaad nog even sparen dat je er blij mee bent geloof ik graag lijkt me ook ideaal om scherp te zien zonder lenzen.
's ochtends wakker worden en alles scherp zien.
Gz up hoes down!quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:39 schreef MrX1982 het volgende:
Zolang ze Snoop Dogg maar niet neerschieten.
quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:54 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
En dan beide ogen kwijtraken zeker.
Bidden helpt niet bij herstel na operatie
Ik heb contant betaald notabenequote:Op dinsdag 11 april 2006 15:50 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Moeten we nu weer een tiendaagse veldtocht houden om die Brabanders te dwingen gewoon met Europese euro's te betalen?
Ik vond de schrijffout wel leukquote:
Where that nigga who be talkin shit?quote:
Die clip is stoer. Jaren 30 gangster stijlquote:Op dinsdag 11 april 2006 16:00 schreef RichardQuest het volgende:
Where that nigga who be talkin shit?
He don't come around no more because I fucked his bitch
I made her suck my dick, while I was squeezin the tits
Then I hit itfrom the back, gripped tight on them hips
She tried to make me cum, but I was tryin to take her
home
Geweldig.
quote:
Nigga pleasequote:Op dinsdag 11 april 2006 16:10 schreef sigme het volgende:
Is het heel erg als ik van een heel aantal posts van het afgelopen uur niet veel meer begrijp dan the it en and?
quote:’Pillenindustrie verzint ziektes’
LONDEN - Farmaceutische bedrijven verzinnen ziektes en overdrijven de ernst van relatief kleine gezondheidsproblemen......om meer winst te maken. Ze zorgen ervoor dat gezonde mensen zich patiënt voelen en meer medicijnen gebruiken. Dat constateren onderzoekers van de Newcastle-universiteit in de Australische stad Callaghan.
De geneesmiddelenindustrie produceert zware medicijnen tegen onder meer de hyperactiviteitsstoornis ADHD en het Restless legs syndroom (onrustige benen). Verder ’medicaliseren’ farmaceutische bedrijven reguliere gezondheidsproblemen zoals de overgang.
De resultaten van het onderzoek zijn dinsdag gepubliceerd in het Amerikaanse tijdschrift Public Library of Science Medicine. (ANP)
quote:
Please please mequote:
Hoezo? Had ie geen waterdichte afspraken gemaakt ofzo ?quote:----------------------------------------
De Volkskrant Nieuws
11 april
----------------------------------------
*** Prodi eist overwinning op, Berlusconi wil hertelling ***
Romano Prodi heeft dinsdag namens zijn centrumlinkse coalitie de overwinning opgeëist in de Italiaanse parlementsverkiezingen. "We kunnen vijf jaar gaan regeren; de wet staat het toe, maar we zullen hard moeten werken", aldus Prodi...
http://www.volkskrant.nl/(...)sconi_wil_hertelling
quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:00 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Is dat nou een doornenkroonjaar?
Daarom heeft hij ook Twentse versies gemaakt.quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:01 schreef MrX1982 het volgende:
Herman Finkers, de helft van de tijd kan je die vent niet eens verstaan.
Wat een Finkersantwoord.quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:03 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Daarom heeft hij ook Twentse versies gemaakt.
Das het probleem van het noorden van het land, maar als ze opeens geld van de overheid kunnen krijgen, praten ze wel onze taal.quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:01 schreef MrX1982 het volgende:
Herman Finkers, de helft van de tijd kan je die vent niet eens verstaan.
Oh dat geld heeft Eric Hulsebosch zeker nooit ontvangen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:05 schreef pberends het volgende:
Das het probleem van het noorden van het land, maar als ze opeens geld van de overheid kunnen krijgen, praten ze wel onze taal.
quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:06 schreef Israel_Genocide het volgende:
Hypocriet achter de VS aan lopen.
quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:06 schreef Israel_Genocide het volgende:
Iran heeft recht op kernwapens, net als ieder ander land.
quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:15 schreef Israel_Genocide het volgende:
[..]
Ik zie liever Iran met kernwapens dan bush met kernwapens
quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:16 schreef Israel_Genocide het volgende:
[..]
Kernwapens van Iran zijn alleen bedoeld voor Israel, goede zaak dus.
quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:20 schreef Israel_Genocide het volgende:
De Vs doet dit onder druk van Israel,Immers als Iran Kernwapens heeft en ze tegen Israel gebruikt is Israel van de kaart. Vandaar dat Ze zo happig zijn op Iran. Als je door redeneert kom je er op uit dat Israel de wereldvrede bedreigt en zij de ellende zijn van een WW3 en alle oorlogen in het midden oosten.
quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:25 schreef Israel_Genocide het volgende:
As je een kankergezwel weg haalt uit een lichaam , kan je rekenen op bijwerkingen. Zo ook geldt dit voor iranen haar kernwapens jegens israel
quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:28 schreef Israel_Genocide het volgende:
[..]
Niet gebruiken wel maken, en dat geeft ze alle recht
quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:31 schreef Israel_Genocide het volgende:
[..]
Zodra israel iran wil bombarderen waar de wapens gemaakt worden wel ja
quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:32 schreef Israel_Genocide het volgende:
[..]
Weleens naar de uitspraken van bush en chiraq geluisterd?
Frustraties united.quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:34 schreef Israel_Genocide het volgende:
[..]
Ze door de vs worden gechanteerd. Iran heeft geen problemen met Europa wel met de VS. Waarom zou europa Iran moeten boycotten?
Sommigen vinden galgenhumor het leukste dat bestaatquote:Op dinsdag 11 april 2006 17:37 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Spreek het woord "Finkers" aub niet nog eens uit.
Geniaalquote:Op dinsdag 11 april 2006 17:37 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Frustraties united.
Tjaquote:Op dinsdag 11 april 2006 17:50 schreef pberends het volgende:
[update] Rapper Proof (30) doodgeschoten
[afbeelding]
Die middelste.
???? Noorden van het land? Tering man, lul niet zo slap.quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:05 schreef pberends het volgende:
[..]
Das het probleem van het noorden van het land, maar als ze opeens geld van de overheid kunnen krijgen, praten ze wel onze taal.
Nouja, ik wil niet anti-semitisch overkomen, maar waarom mag Israel atoombommen en zenuwgas, Sarin variant, bewezen door de EU (als je wilt, zoek ik het op, is Nederland o.a. via Bijlmer achter gekomen) illegaal bezitten?quote:
Het zijn er 6.quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:50 schreef pberends het volgende:
[upd] Rapper Proof (30) doodgeschoten
[afbeelding]
Die middelste.
VN, excuse my French.quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:33 schreef Johan_de_With het volgende:
Heeft de EU de oorspronkelijke grenzen van Israel bepaald?
Het volk krijgt wat men wilt. Kwestie van vraag en aanbod, je wordt niet gedwongen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:38 schreef Johan_de_With het volgende:
zet Juh StatUs Op BezEt VorF ProOF Die Is OverLeduh!
AnduRs HeB JuH GeEn HarT. StUuR DiT DoOr AaN IeDerEeN in JuH LijSt
Heel simpel, ze zijn bondgenoten.quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:32 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nouja, ik wil niet anti-semitisch overkomen, maar waarom mag Israel atoombommen en zenuwgas, Sarin variant, bewezen door de EU (als je wilt, zoek ik het op, is Nederland o.a. via Bijlmer achter gekomen) illegaal bezitten?
Wat het niet juist maakt, natuurlijk, maar zo eenvoudig is het nu eenmaal.quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:35 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Heel simpel, ze zijn bondgenoten.
EU overweegt sancties tegen Iranquote:Op dinsdag 11 april 2006 17:52 schreef Johan_de_With het volgende:
Maar, DrW, waar komen die uitingen vandaan?
Dank voor de heldere uitleg.quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:36 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Wat het niet juist maakt, natuurlijk, maar zo eenvoudig is het nu eenmaal.
Geen rechtvaarding om andere landen aan te vallen.quote:Metro van 10 april 2006, bladzijde 4
Aanslagen Londen werk van amateurs
DE AANSLAGEN in het Londense openbaar vervoer die op 7 juli
2005 het leven kostten aan 52 mensen en vier zelfmoordterroristen,
waren het werk van amateurs. Een directe relatie met het
terreurnetwerk al-Qaida is er niet. Dat staat in een onderzoeksrapport
van het Britse ministerie van Binnenlandse Zaken, meldde de
Britse krant The Observer. Rapport De krant heeft de hand weten te
leggen op de voorlopige versie van het rapport. De eindversie wordt
naar verwachting over enkele weken gepresenteerd.
Bij de aanslagen was sprake van een simpel en goedkoop complot
van de vier aanslagplegers, die handelden uit woede over het Britse
optreden in onder meer Irak. Ook droomden de mannen van
het martelaarschap. “De aanslagen waren een bescheiden
en eenvoudige zaak van vier ogenschijnlijk normale mannen
die gebruik maakten van het internet”, zo citeert The Observer de
functionaris die naar de krant heeft gelekt.
Terreursites De vier moslims met de Britse nationaliteit zouden kennis hebben
opgedaan via terreursites. De explosieven die ze in hun rugzakken
meedroegen zouden voor enkele honderden euro’s in elkaar
zijn geknutseld.
Vrije voeten
• Zeker vierhonderd personen die in Groot-Brittannië worden verdacht
van lidmaatschap van het terreurnetwerk Al Qaida zijn vermoedelijk
nog altijd op vrije voeten. Dat heeft de krant The Sunday Times
gemeld op gezag van de politie en de inlichtingendienst MI5.
Nou ja, heel het Westen (niet alleen Amerika) was natuurlijk nogal dik met Saddam, tot die het te dol maakte. Uiteraard zitten er niet louter cynici in zo'n regeringsapparaat, maar de definities van recht en onrecht worden wel bepaald door de allianties van het moment. Zeer elementair dan, he?quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:44 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dank voor de heldere uitleg.
Dus, hypothetisch gezien, mag iedereen de wet overtreden, zolang we maar vrienden zijn?
Zodat de wet alleen gebruikt wordt tegen mensen die we eigenlijk niet zo leuk vinden?
Noemen we zoiets nog wel een wet of een algemene regel, sinds de wet niet voor iedereen even zwaar telt, afhankelijk van het bondgenootschap, en meer niet?
Nee, ik heb er echt alle mogelijke zoektermen voor gebruikt, maar het is me niet gelukt. Het kwam er op neer dat de politie criminelen die vermoedelijk op de dodenlijst stonden, zou waarschuwen.quote:Trouwens, had je nog die info over Holleeder, ambtenaren, en andere omkoopdingen gevonden? Ik kan natuurlijk zelf wel iets google-en, maar ik weet niet precies wat je bedoelde een topicje geleden.
Leuke eerste betaalde link heeft ze, tegenwoordig.quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:48 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[afbeelding]
Als je de landelijke verkiezingen bedoelde, uiteraard.
Stel je voor dat je iets zegt wat een minister niet aan staat.quote:Daarop staat 'Onschuldige kinderen horen niet in een cel. Teken de petitie!'. Binnenkort krijgen mensen de advertentie ook te zien als ze zoeken op trefwoorden als 'Donner', 'uitzetting' en 'justitie', zei een woordvoerder van Unicef dinsdag. Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) laat uitzoeken of deze internetactie juridisch door de beugel kan, aldus haar woordvoerder.
Ook daar heb je de keuze in. Waarom zou Israel bondgenoot moeten zijn?quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:35 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Heel simpel, ze zijn bondgenoten.
Die is tukker noch noordelingquote:Op dinsdag 11 april 2006 17:06 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Oh dat geld heeft Eric Hulsebosch zeker nooit ontvangen.
Nee, daar moet je Barbara Bush voor heten, mits de context weggelaten wordt, geloof ik.quote:Op dinsdag 11 april 2006 00:30 schreef Yildiz het volgende:
[..]
'Why do I need to hear about bodybags from Iraq? Why does my beautiful mind needs to be spoiled with that?'
Zoiets verzin je toch gewoon niet
"Neuk de politie" Berlusconi heeft verloren.quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:50 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ook daar heb je de keuze in. Waarom zou Israel bondgenoot moeten zijn?
Oja, dat was zijn moeder inderdaad.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, daar moet je Barbara Bush voor heten, mits de context weggelaten wordt, geloof ik.
Shit, nu gaan de communisten weer baby's koken.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:15 schreef George-Butters het volgende:
[..]
"Neuk de politie" Berlusconi heeft verloren.
Valt reuze meequote:
Dat zal het vast zijn. Voor mij als westerling is het in ieder geval vrijwel onverstaanbaarquote:Op dinsdag 11 april 2006 19:27 schreef du_ke het volgende:
Valt reuze mee. Al kan het voor mij schelen dat m'n pa ook uit die buurt komt
.
Opzich "positief", maar als dit het werk van amateurs is, ben ik erg benieuwd wat het werk van professionals isquote:Op dinsdag 11 april 2006 18:47 schreef Yildiz het volgende:
Zeer opvallend nieuws, geen buitenlands netwerk.
[..]
Geen rechtvaarding om andere landen aan te vallen.
Wat ben je zuur, net of je niet weet wie ik bedoel.quote:
quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:16 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Shit, nu gaan de communisten weer baby's koken.
Ik heb hem ook, veel beter dan Wikipediaquote:Op dinsdag 11 april 2006 19:32 schreef MrX1982 het volgende:
Wow zojuist Encarta 2006 van internet geplukt. Mooie encyclopedie.
Wiki is ook wel handig maar altijd makkelijk om op je eigen hdd een encyclopedie te hebben.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:38 schreef RichardQuest het volgende:
Ik heb hem ook, veel beter dan Wikipedia.
Mijn broer heeft die papieren versie, wel een editie van al 10 jaar oud ofzo. Maar hij kan online terecht.quote:
Ik zie de communisten al meewerken aan een verbod op het gaarkoken van baby's. Nou, dat zie ik niet gebeuren. Zo'n coalitie is ronduit wankel.quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:23 schreef MrX1982 het volgende:
In Italië winnen de klootzakken.
Ben benieuwd of Prodi met zijn brede coalitie het gaat redden. Het zou niet de eerste keer zijn dat hij pootje wordt gelicht.
De papieren versie is de bekroning in elke boekenverzamelingquote:Op dinsdag 11 april 2006 20:27 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Mijn broer heeft die papieren versie, wel een editie van al 10 jaar oud ofzo. Maar hij kan online terecht.
WIkipedia is niet veel slechter.quote:
Het is té Staphorsterig?quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:48 schreef pberends het volgende:
Jenna Jameson niet, en das precies het defect van die encyc versus wiki.
221 woorden vind ik wel érg weinig, overigens.quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:40 schreef MrX1982 het volgende:
Ja.
http://www.britannica.com/eb/article-9390225?query=fortuyn&ct=
Die vallen, wegens de aanslag in Londen, een ander land aan, laten we zeggen, Irak.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:31 schreef pberends het volgende:
[..]
Opzich "positief", maar als dit het werk van amateurs is, ben ik erg benieuwd wat het werk van professionals is![]()
.
Tsja zoveel waarde wordt er niet aan gehecht blijkbaar. Je moet keuzes maken zelfs bij het maken van een encyclopedie.quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:49 schreef Yildiz het volgende:
221 woorden vind ik wel érg weinig, overigens.
Je gaat me niet vertellen dat er een maximum aan zat van 250 woorden. 1000 hadden ze er ook wel neer kunnen zetten.quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:57 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Tsja zoveel waarde wordt er niet aan gehecht blijkbaar. Je moet keuzes maken zelfs bij het maken van een encyclopedie.
Wiki is een encyclopedie voor het plebsquote:Op dinsdag 11 april 2006 20:48 schreef pberends het volgende:
Jenna Jameson niet, en das precies het defect van die encyc versus wiki.
Is Brittanica niet gewoon erg gericht op de Angelsaksische wereld?quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:58 schreef Yildiz het volgende:
Je gaat me niet vertellen dat er een maximum aan zat van 250 woorden. 1000 hadden ze er ook wel neer kunnen zetten.
En wat wil dat zeggen voor het aantal woorden?quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:00 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Is Brittanica niet gewoon erg gericht op de Angelsaksische wereld?
Nee, voor alles, das het mooie.quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wiki is een encyclopedie voor het plebs.
Het is niet progressief genoeg.quote:
Dat ze er niet veel aandacht aan besteden. Ik weet het verder ook niet hoor, mail zequote:Op dinsdag 11 april 2006 21:01 schreef Yildiz het volgende:
En wat wil dat zeggen voor het aantal woorden?
Wiki is zeker niet slecht. Enige nadeel is dat de kracht van wiki tevens haar zwakte is.quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:02 schreef pberends het volgende:
Nee, voor alles, das het mooie.
Alles wordt gechecked is en restorebaar. Zo vrijzinnig is het niet. Tis vrij strict zelfs.quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wiki is zeker niet slecht. Enige nadeel is dat de kracht van wiki tevens haar zwakte is.
Iedereen kan iets toevoegen.
Ja geworden.quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:10 schreef pberends het volgende:
Alles wordt gechecked is en restorebaar. Zo vrijzinnig is het niet. Tis vrij strict zelfs.
Nee, dat was daarvoor al:quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:15 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja geworden.
Wikipedia legt bewerking aan banden
Door schande wordt men wijs.
Het systeem werkte al prima.quote:"De foto was maar even online, maar wie het artikel op dat moment opent, zal geïrriteerd raken en zal ook twijfelen aan onze betrouwbaarheid",
quote:Meest gezochte mafiabaas Provenzano gearresteerd
ANP
ROME - Italiaanse agenten hebben de meest gezochte mafiabaas ter wereld, Bernardo Provenzano, gearresteerd. Dat meldde het Italiaanse persbureau ANSA dinsdag op gezag van het Italiaanse ministerie van Binnenlandse Zaken. Het hoofd van de Siciliaanse mafia wist tientallen jaren uit handen van justitie te blijven.
Agenten grepen de ‘baas der bazen’ van de georganiseerde Italiaanse misdaad in een boerderij bij het beruchte Corleone op het eiland Sicilië. Hij wordt later op de dag naar een gevangenis in Palermo gebracht.
Met zijn arrestatie komt er een einde aan een zoektocht van 42 jaar naar de gangster. Provenzano nam het roer over van de toenmalige mafiatopman Salvatore ‘Toto’ Riina, die in 1993 werd gearresteerd.
De Italiaanse president Carlo Azeglio Ciampi reageerde dinsdag verheugd op de arrestatie, meldde het presidentiële paleis. Het nieuws over de aanhouding van de ‘geest van Corleone’ drukte zelfs de uitslagen van de parlementsverkiezingen even van de televisiekanalen.
De 73-jarige Provenzano is bij verstek veroordeeld tot levenslange gevangenisstraf wegens de ernstigste mafiamoorden in de Italiaanse geschiedenis. Hij wordt onder meer verantwoordelijk gehouden voor de moord op de anti-mafiarechters Giovanni Falcone en Paolo Borsellino in 1992.
hmmmm..quote:*** Prodi eist overwinning op, Berlusconi wil hertelling ***
Romano Prodi heeft dinsdag namens zijn centrumlinkse coalitie de overwinning opgeëist in de Italiaanse parlementsverkiezingen. "We kunnen vijf jaar gaan regeren; de wet staat het toe, maar we zullen hard moeten werken", aldus Prodi...
http://www.volkskrant.nl/(...)sconi_wil_hertelling
Dat was een raar moment inderdaad, ging Balkie zich populair maken bij de moslims in Indonesië door een homohatend standpunt uit te dragenquote:115 Teletekst di 11 apr
Kritiek op homo-standpunt premier
` De jongerenorganisaties van VVD en
D66 vinden dat premier Balkenende zijn
excuses moet aanbieden voor uitlatingen
in Indonesië over het homohuwelijk.Ook
de Kamerfracties van VVD,D66 en PvdA
willen tekst en uitleg van de premier.
In Jakarta stelde een student de vraag
waarom prostitutie en homohuwelijk in
Nederland legaal zijn.Balkenende zei
dat hij vijf jaar geleden als Kamerlid
tegen het homohuwelijk heeft gestemd,
maar dat er in het parlement nu eenmaal
een meerderheid voor was.
De politieke jongerenorganisaties
vinden die uitspraak schadelijk voor
homoseksuelen.
Hij wast gewoon z'n handen in onschuld...quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:39 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat was een raar moment inderdaad, ging Balkie zich populair maken bij de moslims in Indonesië door een homohatend standpunt uit te dragen. Wat een lieve christen is de man toch ook. Nou ja, weten we ook weer waar hij staat. Gaat ie nu Joop Wijn uit het kabinet flikkeren?
Prachtig, het rapport bewerkstelligt precies het tegenovergesteldequote:114 Teletekst di 11 apr
Spoeddebat over islamrapport WRR
` VVD,LPF en de Groep Wilders hebben
een spoeddebat aangevraagd met premier
Balkenende over het islamrapport van de
WRR,de Wetenschappelijke Raad voor het
Regeringsbeleid.
De WRR stelt dat Den Haag te weinig
weet van de islam.Het gevolg is dat het
beleid door angst bepaald wordt.De raad
vindt dat Nederland contact moet leggen
met gematigde moslimgroepen,maar ook
Hamas niet moet uitsluiten.
Hirsi Ali vindt het rapport meer een
pamflet dan een wetenschappelijk stuk
en wil weten wat de premier daarvan
vindt.Wilders voelt zich aangevallen
door een schrijver van het rapport.
Gen van drieën hoef je nog serieus te nemen gelukkigquote:VVD,LPF en de Groep Wilders
Nu Groenlinks nogquote:Op dinsdag 11 april 2006 21:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Gen van drieën hoef je nog serieus te nemen gelukkig.
Precies, wat weet een arabist aan Nijerode nou van de islam, vast niet zoveel als mavo klant Geert Wilders.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:07 schreef MrX1982 het volgende:
WRR stelt dat Den Haag te weinig weet van de islam. Maar de WRR impliceert dat wel te weten.
Ik weet niet wie die subsidiespons betaalt maar die subsidie kan per direct worden ingetrokken.
Je hebt het over een overheidsorgaan, wist je dat niet ?quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:07 schreef MrX1982 het volgende:
WRR stelt dat Den Haag te weinig weet van de islam. Maar de WRR impliceert dat wel te weten.
Ik weet niet wie die subsidiespons betaalt maar die subsidie kan per direct worden ingetrokken.
http://www.wrr.nl/content.jsp?objectid=3373quote:Instellingswet WRR
WET van 30 juni 1976 tot instelling van een Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (Instellingswet WRR)
INTEGRALE TEKST
(Stb. 413, 5 augustus 1976; laatstelijk gewijzigd bij de wet van 11 december 1997, Stb. 1998 nr.27)
Wij Juliana, bij de gratie Gods, Koningin der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau, enz., enz., enz. Allen, die deze zullen zien of horen lezen, saluut! doen te weten: Alzo Wij in overweging genomen hebben, dat het voor de vorming van het regeringsbeleid wenselijk is stelselmatig informatie te verkrijgen over ontwikkelingen die op langere termijn de samenleving kunnen beïnvloeden, dat daartoe kan worden bijgedragen door een vast college van advies en bijstand in te stellen ter vervanging van de Voorlopige Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid: Zo is het, dat Wij, de Raad van State gehoord, en met gemeen overleg der Staten-Generaal, hebben goedgevonden en verstaan, gelijk Wij goedvinden en verstaan bij deze:
Artikel 1
Er is een Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid, verder te noemen de Raad.
De Raad wordt niet aangemerkt als een adviescollege als bedoeld in de Kaderwet adviescolleges.
Artikel 2
De Raad heeft tot taak:
ten behoeve van het Regeringsbeleid wetenschappelijke gefundeerde informatie te verschaffen over ontwikkelingen die op langere termijn de samenleving kunnen beïnvloeden en daarbij tijdig te wijzen op tegenstrijdigheden en te verwachten knelpunten, probleemstellingen te formuleren ten aanzien van de grote beleidsvraagstukken, en beleidsalternatieven aan te geven;
een wetenschappelijk gefundeerd kader te ontwikkelen dat de regering ten dienste staat voor het stellen van prioriteiten en het voeren van een samenhangend beleid;
ten aanzien van werkzaamheden op het gebied van toekomstonderzoek en planning op lange termijn, zowel binnen als buiten de overheid, voorstellen te doen inzake het opheffen van structurele tekortkomingen, het bevorderen van bepaalde onderzoekingen en het verbeteren van communicatie en coördinatie.
http://www.telegraaf.nl/b(...)__islam-bashen_.htmlquote:Wetenschappelijke Raad: stop 'islam-bashen'
DEN HAAG - De veelgehoorde constatering dat de islam principieel strijdig is met democratie en mensenrechten, is onjuist. Dat concludeert de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR) in een advies aan het kabinet. Het rapport 'Dynamiek in islamitisch activisme' wordt woensdag aangeboden aan minister Bot van Buitenlandse Zaken.
In een gesprek met het ANP stelt WRR-onderzoeker Jan Schoonenboom dat politici op moeten houden met 'islam-bashen', het beschimpen van de islam. „Moslims worden voor veel problemen de zondebok gemaakt”, zegt Schoonenboom in het interview.
Het rapport, waarvoor de WRR drie jaar onderzoek deed, stelt dat er binnen het islamitisch activisme wel degelijk stromingen zijn die streven naar democratische hervormingen. De WRR pleit ervoor dat Nederland en de Europese Unie openlijk steun verlenen aan deze bewegingen, zoals de Moslimbroederschap in Egypte en de Hizbollah in Libanon.
Volgens mij is dat gewoon een mening.quote:In een gesprek met het ANP stelt WRR-onderzoeker Jan Schoonenboom dat politici op moeten houden met 'islam-bashen', het beschimpen van de islam. „Moslims worden voor veel problemen de zondebok gemaakt”, zegt Schoonenboom in het interview.
Straf van Pim...quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:16 schreef Monidique het volgende:
Lijkt opeens te gaan stormen, zeg...
Mij lijkt het een advies. Een erg verstandig advies zelfs. Probleem is denk een beetje dat het advies niet strookt met jouw mening over de islam waardoor je er niet geheel objectief tegenaan kijkt.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:17 schreef MrX1982 het volgende:
Dat openlijk steun verlenen aan Hezbollah, ik blijf dat uitermate vreemd vinden maar Meneer Schooneboom zal het wel weten na 3 jaar studie.
Ik vraag me overigens af wat er wetenschappelijk is aan :
[..]
Volgens mij is dat gewoon een mening.
D'r zijn wel meer overheidsinstanties die onafhankelijk zijn. De SER of het CBS b.v.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:17 schreef MrX1982 het volgende:
Vrij grappig dat ze pretenderen onafhankelijk te zijn maar gewoon onderdeel zijn van de overheid. Onafhankelijkheid zijn is ook niet meer wat het geweest is.
quote:t's wonderful
Everywhere, so white
The river has frozen over
Not a soul on the ice
Only me, skating fast
I'm speeding past trees leaving
Little lines in the ice
Cutting out little lines
In the ice, splitting, splitting sound
Silver heels spitting, spitting snow
There's something moving under
Under the ice
Moving under ice – through water
Trying to get out of the cold water
"It's me"
Something, someone – help them
"It's me"
Ik heb het gehele rapport niet gelezen dus kan nog geen eindoordeel vellen. Op dit moment vind ik het vrij eenzijdig.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:19 schreef gelly het volgende:
Mij lijkt het een advies. Een erg verstandig advies zelfs. Probleem is denk een beetje dat het advies niet strookt met jouw mening over de islam waardoor je er niet geheel objectief tegenaan kijkt.
Dat van de Hezbollah vind ik ook raar.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:17 schreef MrX1982 het volgende:
Dat openlijk steun verlenen aan Hezbollah, ik blijf dat uitermate vreemd vinden maar Meneer Schooneboom zal het wel weten na 3 jaar studie.
Yip... al die politici zijn dus niet onafhankelijk.. allemaal 'verdacht' van banden met de overheid.quote:Vrij grappig dat ze pretenderen onafhankelijk te zijn maar gewoon onderdeel zijn van de overheid. Onafhankelijkheid zijn is ook niet meer wat het geweest is.
Kennelijk om het democratisch proces te steunen want ook dat is gaande binnen de Hezbollah. Het verleden heeft uitgewezen dat het negeren of boycotten van dergelijke organisaties iig niets oplost. Zie de IRA of ETA b.v.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:24 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik heb het niet gevolgd. Kan iemand me uitleggen waarom het goed zou zijn Hezbollah te steunen?
Net zo objectief als jij bent, neem ik aan. ?quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:24 schreef MrX1982 het volgende:
Wat betreft mijn mening, hetzelfde kan gezegd worden van jou. Jij omarmt dit rapport omdat het strookt met je mening. Dus hoe objectief ben jij in deze kwestie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |