abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 april 2006 @ 20:25:42 #1
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_36834233
en verder

Welkom in het slowchat-topic van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in de topics in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin

Moderators:
Sidekick
ExtraWaskracht
Tafkahs

IRC
Ook op IRC is POL te vinden. Het kanaal #POL op irc.fok.nl kan altijd gebruikt worden om snel te slowchatten over eigenlijk alles wat hier al wordt gezegd.

Links
Wegwijs in de Nederlandse politiek
Normen & Waarden van het Politieke Forum
[Feedback] Regel hier een strafexpeditie!

Meets
De 4de POL-meet: 1 oktober in Groningen. Komt allen!
De 4de POL-meet: 1 oktober in Groningen. Komt allen! deel 2
4e POL meet in Groningen: Napraattopic

Vorige delen
December 2002 tot en met december 2003
Januari 2004 tot en met juni 2004
Juli 2004 tot en met december 2004
Januari 2005 tot en met juni 2005
Juli 2005 tot en met december 2005
Januari 2006 tot en met juni 2006
Juli 2005 tot en met december 2006
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  maandag 10 april 2006 @ 20:28:19 #2
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_36834333
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_36834348
quote:
Op maandag 10 april 2006 20:18 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Die troep heb ik dus nu ook. En dan moeten leerlingen uit zichzelf gaan bedenken wat ze willen ontwikkelen. In theorie harstikke leuk, maar in de praktijk heel onpraktisch...
Tsja, voor een leerling kan ik me voorstellen dat het nuttig is na te denken over wat 'ie wil worden, en wat 'ie daarvoor moet doen.

Maar ik ben kantoormiepje. Als je vraagt wat ik wil, dan wil ik naar huis! Ik zit er niet voor m'n lol, niet omdat ik dat zo graag wil, ik zit er omdat ik geld wil, en de bedoeling is dat de baas mij vertelt wat hij wil. En dan ga ik nadenken of ik dat kan.

En als de baas op papier wil zetten waarin ik goed en minder goed ben moet 'ie niet mij vragen een zelfkritiek op te stellen, dan was ik wel communist geworden. De baas mag lekker zelf bedenken wat 'ie van me vindt.
quote:
Probeer maar s een leerling te beoordelen op z'n competenties....
Je mag zeker niet zeggen dat de ene hele lelijke compententies heeft, een andere geen waarneembare en de derde veel verschillende .
quote:
Ik wil gvd gewoon een cijfer geven!
Doe mij maar een zeventje. Meneer .

[ Bericht 1% gewijzigd door sigme op 10-04-2006 20:35:50 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_36834363
Bekt lekker als in klinkt beter.
pi_36834415

Odol-Jim vat je zo in de kraag, net zo geloofwaardig als Talpa.
pi_36834418
quote:
Op maandag 10 april 2006 20:29 schreef MrX1982 het volgende:
Bekt lekker als in klinkt beter.
Bekt beter als in klinkt lekker!
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_36834467
Civ dus, .
  maandag 10 april 2006 @ 20:34:32 #9
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_36834566
quote:
Op maandag 10 april 2006 20:31 schreef Monidique het volgende:
Civ dus, .
tjah
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_36835989
Berlusconi lijkt gewoon toch te gaan winnen.
pi_36835994
quote:
CEOs in call for greenhouse action

Glenda Korporaal and Andrew Trounson

April 07, 2006

SIX chief executives yesterday broke ranks with Australia's business community, calling on the Howard Government to take faster action to force companies to limit greenhouse gas emissions.

Warning of more natural disasters in Australia and damage to tourist attractions such as the Great Barrier Reef, the executives said the Government should consider financial penalties on greenhouse gas emissions.

Their report - the Business Case for Early Action - was released yesterday to immediate criticism from the mining industry, which argued a tax on carbon emissions would drive industry out of Australia.

The mining lobby argued that governments and the industry were already investing large amounts in developing new, cleaner energy technologies and did not need reduction targets.

The six executives calling for faster action on greenhouse gases were Westpac chief David Morgan, Michael Hawker, the head of Australia's largest insurance company group IAG, Grant King, managing director of Origin Energy, BP Australasia chief Gerry Hueston, Harry Debney, head of Visy Industries, and Keith Scott, Australian chief of reinsurance company Swiss Re.

They called for action to be taken to reduce greenhouse gas emissions in developed countries by 60 per cent by 2050, arguing that financial disincentives were needed as well as work on new, cleaner technologies.

"We need to act and act early," said Westpac chief David Morgan, arguing the Government should introduce a legal framework to establish a carbon "price signal" to encourage businesses to move away from polluting technologies.

Federal Environment Minister Ian Campbell last night agreed "some form of pricing signal" was needed as part of actions to reduce greenhouse gases.

But Minerals Council of Australia chief executive Mitchell Hooke said a carbon emission tax would only encourage companies in Australia to move their business offshore. "A carbon tax will only raise revenue - it will not change behaviour," he said.

Mr Hooke said the mining industry was already working on lower-pollution technology.

Greenhouse gas emissions were a global problem that should be addressed in global forums such as the new Asia-Pacific Partnership on Clean Development and Climate - a group of six countries pushing for lower-polluting technologies, he added.

But the six executives warned that unless faster action were taken on greenhouse emissions, the tourism industry would be at risk from damage to attractions such as the Great Barrier Reef, Kakadu National Park and the ski fields.

A report by Allen Consulting said that by taking action early, the Australian economy would grow at around 2.1per cent a year with an extra 3.5million jobs created by 2050. But by delaying action, the impact of climate change and the cost of reducing greenhouse gases would reduce economic growth to only 1.9per cent with 250,000 fewer jobs.

Dismissing calls for a carbon tax yesterday, Queensland coal miner Macarthur Coal said the industry was ploughing millions of dollars into developing low-emission coal technologies.

"On a voluntary basis the industry has put money into a fund with the objective of meeting our obligations in relation to this greenhouse gas debate," Macarthur managing director Ken Talbot said.

ExxonMobil Australia boss Mark Nolan joined the greenhouse debate yesterday, calling for the federal government to tax natural gas at the same level as coal.

While natural gas created 70 per cent less greenhouse emissions than coal, it was being taxed up to 10 times more, he said.

He warned that a tax on carbon could discourage foreign investment in Australia.

He said the coal industry last month committed $300 million to a new fund to develop and demonstrate new low-emission coal burning technologies.

Additional reporting: Selina Mitchell and Nigel Wilson
http://www.theaustralian.(...)737652-30417,00.html
pi_36837070
Pronkie wilde stevig militair ingrijpen... wat links.
pi_36837143
quote:
Op maandag 10 april 2006 21:36 schreef pberends het volgende:
Pronkie wilde stevig militair ingrijpen... wat links.
water naar de zee brengen
  maandag 10 april 2006 @ 21:39:03 #14
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_36837202
quote:
Op maandag 10 april 2006 21:11 schreef MrX1982 het volgende:
ja, slechts 5% voorsprong voor Prodi

misschien nóg belangrijker en veelzeggender, de aandelen MediaSet zijn ook gekelderd
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_36837487
Nou ja, nog even wat Star Trek kijken en dan slapen.
pi_36837488
quote:
Prodi won de Italiaanse verkiezingen eerder in 1996. Zijn coalitie hield slechts twee jaar stand, omdat ontevreden communisten zijn regering ten val brachten. Van 1999 tot november 2004 was Prodi voorzitter van de Europese Commissie.
Goeie zet, en toen kwam ome Berlus aan de macht .
pi_36837577
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_36837674
De vergrijzing is daar zo toegeslagen dat 2 seniele bejaarden het land proberen te redden .
pi_36837978
Raar dat de media elke keer meldt hoeveel banen er ergens verdwijnen, maar haast nooit melden dat er weer 200 banen bij pipo de clown zijn bijgekomen. Ja, behalve bij overheidsinstellingen .
pi_36838326
tvp
  maandag 10 april 2006 @ 22:09:05 #22
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_36838457
quote:
Op maandag 10 april 2006 21:57 schreef pberends het volgende:
Raar dat de media elke keer meldt hoeveel banen er ergens verdwijnen, maar haast nooit melden dat er weer 200 banen bij pipo de clown zijn bijgekomen. Ja, behalve bij overheidsinstellingen .
Slecht nieuws verkoopt nu eenmaal beter dan goed nieuws...
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_36838663
quote:
De media is een bron van negativisme.
pi_36838929
quote:
komt wel degelijk in het nieuws hoor, bijvoorbeeld voor BASF en autofabrikanten heb ik wel eens verkapte vacatureadvertenties gelezen
  maandag 10 april 2006 @ 22:23:34 #25
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_36839137
quote:
Op maandag 10 april 2006 22:21 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

komt wel degelijk in het nieuws hoor, bijvoorbeeld voor BASF en autofabrikanten heb ik wel eens verkapte vacatureadvertenties gelezen
dit dus
pi_36839582
quote:
Industrie weg uit Nederland

door Wendy Braanker

10-04-2006

Het was een slechte week voor de Nederlandse industrie. Eerst was er het nieuws dat autofabrikant NedCar in Born stopt met een deel van de productie, waardoor duizend mensen hun baan dreigen te verliezen. Vervolgens maakte Philips in Weert bekend de productie van lampen te staken. Incidenten, vindt econoom Hans Schenk. Maar de vakbonden maken zich zorgen over het tempo waarin de banen verdwijnen.

Vakbond FNV Bondgenoten schat dat in Nederland nog ongeveer een miljoen mensen in de industrie werken. Het waren er in het verleden veel meer en het zullen er alleen maar minder worden. Het schrappen van banen bij NedCar bevestigt de trend.

Geen zorgen
De Utrechtse hoogleraar en industrie-expert Hans Schenk maakt zich er niet zo druk over. Tijden veranderen en daarmee ook de vraag en het aanbod. Lang geleden kende Nederland een bloeiende schoenen-, textiel- en houtindustrie, maar die is langzaam verdwenen. De metaal- en elektrotechniek is daarentegen nog altijd een belangrijke bedrijfstak in Nederland.

Toch is de onderliggende trend dat Nederland steeds meer een dienstenland is geworden. Veel industrie is in de afgelopen jaren verplaatst naar lagelonenlanden. De sluiting van de lampenfabriek van Philips in Weert past precies in dit verhaal. Volgens Henk van der Kolk, voorzitter van FNV Bondgenoten, is Philips al een flink aantal jaren bezig de productie te verplaatsen naar andere landen. Van der Kolk: "Als het zo doorgaat houdt het op een gegeven moment op met Philips in Nederland en dat verontrust me wel."

Bedrijven laten vaak hun oog vallen op lagelonenlanden om de concurrentie de baas te blijven. Het is een economische wetmatigheid: de bedrijven kijken waar ze goedkoper kunnen produceren om de winst te optimaliseren. Vooral China en een aantal landen in Oost-Europa hebben een grote aantrekkingskracht.

PhilipsIndustriebeleid
Dus is het op een gegeven moment gedaan met de industrie in Nederland? Niet zolang er voldoende aandacht is voor vernieuwing, meent econoom Schenk. Daar zit volgens hem ook de pijn. Nederland kent geen industriebeleid, terwijl dat wel van groot belang is.

De massaproductie van lampen, aardewerk en tal van andere goederen mag dan zo langzamerhand vooral uit China en andere lagelonenlanden komen, een land kan niet zonder industrie. En dat is niet alleen vanwege de banen die het oplevert, het gaat ook om kennis die in ontwikkeling moet blijven. Nederland zou zich meer moeten toeleggen op hoogwaardige industrie, dus meer moeten investeren in bedrijven als ASML, dat machines maakt voor de chip- en computerindustrie.

Fokker
Schenk vindt dat de overheid hierbij ook in het verleden steken heeft laten vallen, zoals het besluit van de regering in de jaren negentig om vliegtuigbouwer Fokker aan Daimler-Benz te verkopen. Fokker was technologisch gezien een interessant bedrijf. Er was geregeld sprake van uitwisseling van ideeën tussen Fokker en de technische universiteiten. Ook als beeldmerk was het bedrijf voor Nederland van groot belang. Maar toch werd Fokker verkocht. Langzamerhand blijft er steeds minder over waarin Nederland zich kan onderscheiden.
http://www.wereldomroep.n(...)ct20060410_industrie
pi_36839769
quote:
Interessant, maar wat bedoelen ze met een industriepolitiek? De industriesector lager belasten en de dienstensector hoger ofzo Is dat fiscaal mogelijk?
pi_36839909
In Ierland is 44% industrie, omdat ze daar zulke lage bedrijfsbelastingen hebben. Maar waarom trekt dat alleen industrie aan en geen dienstbedrijven?
pi_36840073
quote:
Op maandag 10 april 2006 22:40 schreef pberends het volgende:

[..]

Interessant, maar wat bedoelen ze met een industriepolitiek? De industriesector lager belasten en de dienstensector hoger ofzo Is dat fiscaal mogelijk?
bv. voldoende ruimte voor industrie reserveren zodat ze daar snel kunnen bouwen, met groenzones en geluidsschermen ed., vergunningen verlenen voor het aanleggen van geschikte infrastructuur voor de industrie, bv. pijpleidingen, technische opleidingen op scholen promoten zodat de arbeidsmarkt hier aantrekkelijker wordt, zoiets ongeveer
pi_36840092
NOVA: allerlei universitair opgeleiden uit Polen gaan laaggeschoold werk in EU landen doen, want zelfs dat betaald beter. Dat noem ik pas een braindrain !
pi_36840226
quote:
Op maandag 10 april 2006 22:45 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

bv. voldoende ruimte voor industrie reserveren zodat ze daar snel kunnen bouwen, met groenzones en geluidsschermen ed., vergunningen verlenen voor het aanleggen van geschikte infrastructuur voor de industrie, bv. pijpleidingen, technische opleidingen op scholen promoten zodat de arbeidsmarkt hier aantrekkelijker wordt, zoiets ongeveer
Sinds wanneer zouden die bedrijven daar baat bij hebben dan? Als ze Nederland niet vinden bevallen kunnen ze gewoon weg en zit de overheid met de panarie.
pi_36840769
quote:
Op maandag 10 april 2006 22:49 schreef pberends het volgende:

[..]

Sinds wanneer zouden die bedrijven daar baat bij hebben dan? Als ze Nederland niet vinden bevallen kunnen ze gewoon weg en zit de overheid met de panarie.
subsidies mogen ook wel eens helpen, maar dat mag tegenwoordig niet meer van Den Haag en Brussel bedrijven mogen zelf weten waar ze zich willen vestigen en waar niet, maar zonder vestiging in Nederland missen ze toch wel heel wat denk ik
pi_36841092
"The biggest threat ever for America is not communism, but nations who empower themselves by adopting American corporatism"

Van wie is die quote ?
pi_36841786
quote:
Op maandag 10 april 2006 23:16 schreef zakjapannertje het volgende:
[afbeelding]
Hoe zou Bush het na z'n 2e termijn eigenlijk zien, vindt ie het dan niet boeiend wie het stokje overneemt of moet er koste wat het kost weer een Republikein aan de macht komen?
pi_36842066
Laura Bush schijnt enorm populair te zijn aldus het AD van vandaag.
pi_36843249
v v d
pi_36843373
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 00:10 schreef Ponskaart het volgende:
v v d
Wat is er met dat laffe clubje?
pi_36843394
quote:
Op maandag 10 april 2006 23:36 schreef MrX1982 het volgende:
pi_36843507
Waarom slaag ik er toch altijd in vlees dat 15 minuten op moet staan, in 5 minuten aan te laten branden?
pi_36843725
Meer boter of lager vuur.
pi_36843764
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 00:27 schreef du_ke het volgende:
Meer boter
Dan is het pak leeg.
quote:
of lager vuur.
Dan is het uit.
  dinsdag 11 april 2006 @ 00:29:19 #46
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36843777
Af en toe de Metro lezen is ongezond voor me.

Zo las ik vandaag in de Nederlandse editie dat Remkes het gebruik van vingerscans en gelaatscans in discotheken ondersteunt. Hij speelt zelfs het riedeltje 'wie niks te verbergen heeft, zal er wel geen problemen mee hebben'.

Nafijn.

Een paar pagina's verder een leuk artikel over wat architecten die genieten van hun vrijheid, en het niet zonder vrijheid hadden kunnen redden.

Koppelen we dat even aan de zaak Holleeder, die met enkele tonnen de gegevens van ambtenaren wist te krijgen.
Wat als nou eens een semi-malafide marketingbedrijf (en ja, die bestaan, kijk maar eens naar je spam-mail) voor een stapeltje euro's die gegevens opkoopt bij die nieuwe discotheken?

Is dat niet onwijs tof?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 11 april 2006 @ 00:30:45 #47
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36843812
quote:
Op maandag 10 april 2006 23:36 schreef MrX1982 het volgende:
'Why do I need to hear about bodybags from Iraq? Why does my beautiful mind needs to be spoiled with that?'

Zoiets verzin je toch gewoon niet
  dinsdag 11 april 2006 @ 00:32:26 #48
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36843849
quote:
Op maandag 10 april 2006 22:40 schreef pberends het volgende:

[..]

Straks hebben we 3 verkopers, 1 jurist, 2 managers, 2 logistieke mensen, 1 facility manager en 1 monteur die het daadwerkelijke product maakt voor het minimum loon.

Dat moet het paradijs van iemand zijn....
  dinsdag 11 april 2006 @ 00:33:29 #49
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36843879
quote:
Op maandag 10 april 2006 21:11 schreef MrX1982 het volgende:
Schuld van de linkse zijn eigen media.
  dinsdag 11 april 2006 @ 00:42:19 #50
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36844067
quote:
Paarduizend banen erbij dankzij Joint Strike Fighter.
Nouja, zo Joint is ie nou ook niet meer, maar dat maakt niet uit. Het gaat om het idee.

Banen dankzij oorlog, hendig sjiek.
pi_36844526
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 00:42 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nouja, zo Joint is ie nou ook niet meer, maar dat maakt niet uit. Het gaat om het idee.

nog meer banen dankzij oorlog:
quote:
Hoewel Intel de drijvende kracht was achter alle ontwikkelingen op het gebied van x86-processors, waren er voldoende andere fabrikanten van processors. De bekende fabrikant van 'Intel-klonen' is vandaag de dag nog steeds Intels grootste concurrent: AMD. In de tijd van de 8088 en 286 moest Intel wel andere fabrikanten de mogelijkheid geven processors op basis van hun ontwerpen te produceren. Één van de grootste klanten van Intel was in die tijd het Amerikaanse leger en dat vereiste dat producten die gebruikt werden bij verschillende bedrijven verkrijgbaar moesten zijn, om zo niet afhankelijk te zijn van één partij. AMD, maar ook verschillende andere bedrijven, leveren zodoende ook 8088's en 286's, geheel identiek aan de processors van Intel.
http://www.hardware.info/(...)2%80%93_Deel_1/192/5
  dinsdag 11 april 2006 @ 01:07:57 #52
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36844600
Intel is mij te freaky bezig met zijn ingebouwde ''wij weten wel wat goed voor je is, en zullen aan alles hangen wie je bent - chip'', ik kies wel voor AMD.

een chip is er om berekeningen te maken, en veel ook.

Niet om te controleren of ik wel of geen virus krijg, of ik wel of niet dit of dat op mijn PC doet, dat moet ik gewoon niet, dat kost mij teveel stroom.

AMD werkt perfect overigens, tweakers.net draait er ook op.

Ik las overigens net dat de aanslag in Londen volledig op zichzelf stond. Geen banden met terroristische organisaties what-so-ever. Dat was 'shocking'.
pi_36846065
Goeiemorgen!

Het is alweer ijzig koud, autoruiten moeten opengekrabt worden. Volgens mij slaan we de lente over dit jaar.
pi_36846072
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 00:19 schreef Johan_de_With het volgende:
Waarom slaag ik er toch altijd in vlees dat 15 minuten op moet staan, in 5 minuten aan te laten branden?
Je ijskast is te koud / je moet vlees niet halfbevroren in de pan gooien.
  dinsdag 11 april 2006 @ 07:29:52 #55
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_36846096
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 00:19 schreef Johan_de_With het volgende:
Dat ligt toch echt aan de pan dan.

Je moet ook wel de pan goed heet laten worden, en de olijfolie een beetje laten roken.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_36846119
Oh ja, er zijn natuurlijk ook pannen die aanbakkken, onafhankelijk van vlees, boter, temperatuur.

Rokende oliijfolie of brandende boter ben ik geen voorstander van. Ik hou het op ouderwets eerst even 'grijsbraden' -> niet te heet aan beide zijden even de kleur eraf.

Maar wát voor stukjes vlees laat JdW aanbranden, vraag ik me af.
  dinsdag 11 april 2006 @ 07:36:24 #57
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_36846131
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 07:26 schreef sigme het volgende:

[..]

Je ijskast is te koud / je moet vlees niet halfbevroren in de pan gooien.
en ook dat natuurlijk. Je mot het vlees op temperatuur laten komen.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  dinsdag 11 april 2006 @ 07:39:47 #58
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_36846147
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 07:34 schreef sigme het volgende:
Oh ja, er zijn natuurlijk ook pannen die aanbakkken, onafhankelijk van vlees, boter, temperatuur.

Rokende oliijfolie of brandende boter ben ik geen voorstander van. Ik hou het op ouderwets eerst even 'grijsbraden' -> niet te heet aan beide zijden even de kleur eraf.

Maar wát voor stukjes vlees laat JdW aanbranden, vraag ik me af.
En om 0:19...
Donner 1
Donner 2
Streng!
  dinsdag 11 april 2006 @ 07:43:07 #59
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_36846165
Ik ga in de auto stappen. Op naar het werk.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_36846180
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 07:43 schreef George-Butters het volgende:
Ik ga in de auto stappen. Op naar het werk.
Ik ben d'r al.
pi_36846207
quote:
Remkes wil 'bonnetjesdwang' politie schrappen

BREDA (ANP) - Een meerderheid van de Tweede Kamer is enthousiast over het voornemen van minister Remkes (Binnenlandse Zaken) om in de nieuwe prestatiecontracten met de politie de afspraken over het 'bonnetjes schrijven' te schrappen. CDA en PvdA zijn al voor.

De woordvoerder van Remkes benadrukte maandag dat de minister nog geen definitief besluit heeft genomen.

De verplichting dat de politie jaarlijks een zeker aantal bekeuringen moet uitschrijven, heeft het beeld geschapen dat de politie een 'bonnenfabriek' is geworden. ,,Dit is een steen des aanstoots'', zei Remkes in BN De Stem. ,,We kijken of we dit kunnen schrappen. De afspraken op dit terrein worden namelijk al ruimschoots gehaald.'' De nieuwe contracten, waarin de minister afspreekt wat de politie moet doen, gaan 1 januari 2007 in.
Ik heb gister voor het eerst van m'n leven een bekeuring gekregen. Van een motormuis. Ik was door het rode licht gefietst, foei toch.
  dinsdag 11 april 2006 @ 08:53:25 #62
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36846730
o ja, kut, ik ben te laat
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  dinsdag 11 april 2006 @ 08:54:03 #63
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36846738
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 07:51 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb gister voor het eerst van m'n leven een bekeuring gekregen. Van een motormuis. Ik was door het rode licht gefietst, foei toch.
Heb je 'm uitgescholden (omdat hij op zijn beurt ook weer door rood reed) of niet?
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_36846923
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_36846998
Zo daar gaan we weer tot 17:30.
pi_36847037
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 08:54 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Heb je 'm uitgescholden (omdat hij op zijn beurt ook weer door rood reed) of niet?
Nou, eigenlijk kwam hij met tegemoet; dus hij reedt niet door rood. Wel kwam hij mij dus achterop rijden, nadat hij gekeerd had, waarmee hij tegen het verkeer inreed. Ik mocht dat wel, als fietser.

Daar heb ik 'm wel naar gevraagd, of hij dat mocht. Hij heeft algehele ontheffing, zei hij.
pi_36848632
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 09:10 schreef MrX1982 het volgende:
Zo daar gaan we weer tot 17:30.
Ik voel met je mee.
pi_36848682
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 09:12 schreef sigme het volgende:

[..]

dus hij reedt niet door rood.
Ik zwijg.
pi_36848686
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_36848703
(Kun je uren naar kijken)
  dinsdag 11 april 2006 @ 10:40:25 #71
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36848753
quote:
Kabinet wil winstbelasting naar 25%

DEN HAAG - Het kabinet overweegt de winstbelasting (vennootschapsbelasting) voor bedrijven in 2007 verder te...

...verlagen naar 25 procent. Ingewijden hebben dat dinsdag gezegd. Er lagen al plannen tot 26,9 procent te gaan. Ook bespreekt het een verlaging van de prijs van schoolboeken. Die zou mogelijk al komend schooljaar moeten ingaan. De maatregelen kosten respectievelijk 700 en 125 miljoen euro.

Tegenover de lagere winstbelasting voor bedrijven staan voor een vergelijkbaar bedrag lastenverzwarende maatregelen. Die keuze komt niet als een verrassing. Minister Zalm (Financiën) had al eerder de wens geuit de winstbelasting verder te verlagen, om zo de internationale concurrentiepositie van Nederland als vestigingsland verder te verbeteren.

Extra maatregelen
De afgelopen weken sprak Zalm afzonderlijk met alle bewindslieden over de begroting voor dit jaar en die voor 2007. Donderdag praat het voltallige kabinet voor de eerste keer over mogelijk extra maatregelen.

De Tweede Kamer wil mensen die onverwacht zwaar getroffen worden door het nieuwe zorgstelsel in ieder geval financieel ondersteunen. Het gaat dan onder andere om gepensioneerden, WAO'ers en weduwen. Wie precies het grootste nadeel heeft is volgens ingewijden nog moeilijk vast te stellen, waardoor het kabinet naar verwachting ook na donderdag nog verder zal rekenen en moet overleggen met de coalitiefracties CDA, VVD en D66.

Een koopkrachtmaatregel is door het kabinet al aangekondigd: het schrappen van het aansluittarief op de energierekening. Dat zou in 2007 gebeuren, maar volgens ingewijden wordt nog gekeken of dat ook al halverwege dit jaar kan. Verder buigt het kabinet zich over extra geld voor onder meer de buitenschoolse opvang.

(ANP)
pi_36848814
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 10:37 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ik zwijg.
Ik vraag pardon. Hoe vreselijk. Ik faal. Met regelmaat, trouwens, maar de meeste gruwelijkheden weet ik eruit te halen voordat ik op [invoeren] druk. Of kan ik nog corrigeren voordat het gezien is.

Eerlijk waar, miijn spelkunst is er enorm op vooruitgegaan het afgelopen jaar.
pi_36848832
Joepie, alles gaat weer naar modelgezinnetjes met kinderen hoor....
  dinsdag 11 april 2006 @ 10:45:37 #74
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36848881
Ja, typisch, nu weeeeer geld voor de kinderen. Dit keer de schoolboeken.
pi_36848890
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 10:43 schreef RichardQuest het volgende:
Joepie, alles gaat weer naar modelgezinnetjes met kinderen hoor....
Waar haal je dat uit?
  dinsdag 11 april 2006 @ 10:47:23 #76
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36848909
We moeten nu cadeautjes geven om ervoor te zorgen dat er niet een geldverspillend links kabinet komt die allemaal cadeautjes gaat geven.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 11 april 2006 @ 10:48:43 #77
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36848943
De eerste reactie op de site van het AD:
quote:
mooi, haal dat geld maar bij de bejaarden vandaan.

Lekker he Zalm, de reet likken van de multinationals, krijg je straks een mooie job voor terug
Een normaal 1-mansbedrijf heeft hier niks aan
Hans - Worst - 11/04/06 - 10:24:33
pi_36848971
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 10:47 schreef Sidekick het volgende:
We moeten nu cadeautjes geven om ervoor te zorgen dat er niet een geldverspillend links kabinet komt die allemaal cadeautjes gaat geven.
En dit vind ik helemaal een irritante fout. Het is toch echt het geldverspillend links kabinet dat allemaal cadeautjes gaat geven. Waarom doen zoveel mensen dat toch? ''Mijn broertje die'', etc.
pi_36848999
Johan, Maria Trepp is het passagenproject; een en ander staat op haar site:
http://www.passagenproject.com

Ik heb haar pagina over de Leidse filosofen en de neocons doorgelezen. Het is wat rommelig vormgegeven, maar bevat wel interessante stukjes.
  dinsdag 11 april 2006 @ 10:51:17 #80
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36849003
Dat Johan toch.
pi_36849015
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 10:48 schreef ExtraWaskracht het volgende:
De eerste reactie op de site van het AD:
[..]

Wat een proleet!
pi_36849034
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 10:51 schreef sigme het volgende:
Johan, Maria Trepp is het passagenproject; een en ander staat op haar site:
http://www.passagenproject.com

Ik heb haar pagina over de Leidse filosofen en de neocons doorgelezen. Het is wat rommelig vormgegeven, maar bevat wel interessante stukjes.
Dank.
  dinsdag 11 april 2006 @ 10:53:22 #83
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36849064
Ik zie trouwens meer in het verlagen van de inkomstenbelasting dan het verlagen van de winstbelasting.
pi_36849075
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 10:50 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

En dit vind ik helemaal een irritante fout. Het is toch echt het geldverspillend links kabinet dat allemaal cadeautjes gaat geven. Waarom doen zoveel mensen dat toch? ''Mijn broertje die'', etc.
Je mag mij ooit wel eens uitleggen waanneer je zegt 'iets, wat' en wanneer 'iets, dat'. Ik doe altijd maar wat. Of dat. Dus.
  dinsdag 11 april 2006 @ 10:56:15 #85
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36849125
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 10:53 schreef Sidekick het volgende:
Ik zie trouwens meer in het verlagen van de inkomstenbelasting dan het verlagen van de winstbelasting.
Vanuit mijn per$oonlijke situatie zie ik daar ook zeker meer in.
pi_36849190
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 10:53 schreef sigme het volgende:

[..]

Je mag mij ooit wel eens uitleggen waanneer je zegt 'iets, wat' en wanneer 'iets, dat'. Ik doe altijd maar wat.
Ik ben recentelijk tot het inzicht gekomen dat ik die regel ook niet helemaal beheers.
  dinsdag 11 april 2006 @ 11:00:41 #87
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36849232
quote:
De telefoontaps van justitie zijn in handen gekomen van dagblad De Telegraaf, die ze naar het Landelijk Parket heeft gestuurd. Een woordvoerder van het parket heeft dat dinsdag bevestigd.
  dinsdag 11 april 2006 @ 11:04:40 #88
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36849329
quote:
Het boek wat?

[?] Het lijkt wel of iedereen 'het boek wat' zegt. Maar het moet toch gewoon 'het boek dat' zijn?

[!] Ja, dat klopt. In de schrijftaal is 'het boek wat' niet juist; bij een onzijdig zelfstandig naamwoord (een het-woord) hoort het betrekkelijk voornaamwoord dat.

'Het boek wat' komt in gesproken taal vaker voor dan 'het boek dat', maar het wordt in geschreven taal vermeden. In de schrijftaal is het betrekkelijk voornaamwoord wat wél juist in de volgende gevallen:

1. na een onbepaald woord als iets, niets, alles of het enige:
'Ik zoek iets wat weinig ruimte inneemt.'
2. na een voornaamwoord (dat, datgene):
'Dat is precies datgene wat ik bedoel.'
3. na een zelfstandig gebruikt bijvoeglijk naamwoord, meestal een overtreffende trap:
'Het laatste wat hij deed.'
4. als het terugslaat op een hele zin:
'Het museum ging failliet, wat een grote strop was voor de gemeente.'
5. als het antecedent (dat waarop wat slaat) niet genoemd is:
'Wat die man eet, wil ik graag ook.'

In categorie 1 is het betrekkelijk voornaamwoord dat ook wel mogelijk, maar minder gewoon; wij adviseren om consequent wat te gebruiken. Bij het vragend voornaamwoord wat als antecedent wordt ter afwisseling dat als betrekkelijk voornaamwoord gebruikt: 'Wat was het dat je daar zei?'
pi_36849392
quote:
1. na een onbepaald woord als iets, niets, alles of het enige:
'Ik zoek iets wat weinig ruimte inneemt.'
Vooral dit schijn ik tot nu toe vrijwel altijd fout te hebben gedaan.
pi_36849464
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 10:46 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Waar haal je dat uit?
Hmm, moeite met lezen?
quote:
ok bespreekt het een verlaging van de prijs van schoolboeken.
quote:
Verder buigt het kabinet zich over extra geld voor onder meer de buitenschoolse opvang.
Dit in combinatie met andere maatregelen, verhoging van kinderbijslag, regelingen voor werkende moeders etc.

Waarom geen fatsoenlijk middelbaar onderwijs ( != goedkoper) of zorgen dat studenten wat vaker studeren in plaats van pizza's rondbrengen? Of gooi debiele regel dat kinderen gratis zorgverzekerd zijn eruit, dan zien de mensen pas een goedkopere rekening!

Nee, Zalm weet ook dat 10 miljoen Nederlanders in een klassieke gezinsvorm leeft, en daar zit een flink electoraat tussen.
pi_36849488
quote:
Minister Zalm (Financiën) had al eerder de wens geuit de winstbelasting verder te verlagen
met de belastingvrijwaring voor Amnerikaanse Fiscus kunnen de hollanders de Ieren nóóit en te nimmer verslaan als vestigingsland voor amerikaanse ondernemingen ... die blijven doodleuk naar Ierland gaan en het leuke bij de Ieren is nu net dat eigenlijk de amerikanen ook deels betalen voor het Ierse belastingvoordeel ....

Als Zalm ballen heeft, zorgt hij ervoor dat die voordeelregeling va Ierland ofwel voor de hele EU moet gelden, òf dat de Ieren dat zelf moeten opgeven of juist op een andere manier EU landen moeten tegemoetkomen (bv oiets doen aan hun positie als overall grootste netto-ontvanger van EU-gelden)...

Mar Zalm heeft geen ballen, die heeft enkel Kuit ....
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_36849540
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 10:53 schreef sigme het volgende:

[..]

Je mag mij ooit wel eens uitleggen waanneer je zegt 'iets, wat' en wanneer 'iets, dat'. Ik doe altijd maar wat. Of dat. Dus.
Volgens mij bestaat iets wat überhaupt niet
pi_36849589
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 11:10 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Hmm, moeite met lezen?
[..]

[..]
Dat zag ik, ja. Maar dat hoeft mijns inziens niet per se alleen voor keurige gezinnetjes te gelden.

(In combinatie met eerdere maatregelen wel, daar heb je volledig gelijk in.)
  dinsdag 11 april 2006 @ 11:17:41 #94
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36849685
Waarom is de titel van de pagina http://www.passagenproject.com/passagenproject.html "Ik speel elke dag fluit"?
pi_36849748
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 11:14 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Dat zag ik, ja. Maar dat hoeft mijns inziens niet per se alleen voor keurige gezinnetjes te gelden.
Buitenschoolse opvang en verlaging van kosten voor leerboeken gelden ook voor mensen die niet in gezinsvorm leven? Wie zijn dat dan?

Weeshuizen
pi_36849970
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 10:34 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik voel met je mee.
Vandaag schijnt een kick-off te zijn dus waarschijnlijk ben ik eerder klaar.

Misschien toch maar stoppen met mijn studie .
pi_36850019
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 10:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]
Wat een humor weer zeg, doet Zalm precies wat hij tijdens het einde van Paars ook al had gedaan: allerlei superdure cadeautjes uitdelen terwijl de economie vele procenten groeit. Hypocriet mannetje.
pi_36850046
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 00:42 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Tja, defensie zijn uitgaven door overheid en dus niet echt economisch rendabel .
  dinsdag 11 april 2006 @ 11:31:07 #99
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36850056
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 11:29 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat een humor weer zeg, doet Zalm precies wat hij tijdens het einde van Paars ook al had gedaan: allerlei superdure cadeautjes uitdelen terwijl de economie vele procenten groeit. Hypocriet mannetje.
De hypocrisie zie ik niet zo. Wel opmerkelijk dat hij consequent pro-cyclische maatregelen neemt.
pi_36850138
Verkiezingen zijn in zicht dus cadeau'tjes moeten weer worden uitgedeeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')