abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 april 2006 @ 12:52:00 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_36670032
De vorige zat vol, dus maak ik maar even een nieuwe (en ik ben nog niet eens lid van de Dieetclub )

vervolg van Fok! Dieetclub deel 86

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld?
De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger.
Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in XXVII - we houden vol! Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!
Meetings
Dieetclubmeeting deel XIX: wandelen en chocolade!
Meetings staan gepland op 28 mei (wandelen in de omgeving van Zeist) en 1 juli (bonbon workshop). Iedereen is bij beide meetings van harte welkom. Een overzicht van alle voorgaande meetings is in de openingspost van dit topic te vinden.

Chatten
Er is ook een IRC-kanaal voor de Fok!Dieetclub te vinden op de IRC-server irc.fok.nl poort 6667. Na binnenkomst type je dan: /join #dieetclub

Ik wil ook!
Dat kan Op het moment dat je mee wilt doen in dit topic zal er een account voor je aangemaakt worden door Troel of Bert (vriend van Troel). Dit kun je doen door te mailen naar:
Je zal dan zo snel mogelijk een mailtje krijgen met een inlognaam en een wachtwoord waarmee je kan inloggen op de site. De site is te vinden op http://afvallen.qqn.nl
Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje wat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou geen fitness dus . M'n fietssleutel was verdwenen toen ik de AH uit kwam (om een flesje water te kopen). Heb wel van de stad naar huis gelopen en moet straks ook weer terug voor m'n fiets, dus krijg wel beweging Ga wel squashen straks

[ Bericht 33% gewijzigd door Isabeau op 05-04-2006 19:40:48 ]
Niet meer actief op Fok!
pi_36670129
hoi
Ik heb alweer een liter water op
  woensdag 5 april 2006 @ 12:59:06 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_36670279
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:03 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Dat weet ik nog heel goed. Daarna gingen we een tijdje niet hadden we 't helemaal gehad en geen tijd enz. Was wel lache

Is er op de aclo geen zwembad waar je na het fitnessen even een paar baantjes kunt trekken? Dit is trouwens goed voor je spieren. Ik dacht dat ik na 't fitnessen + aquapilates ook wel last van spierpijn zou krijgen, maar nee!! Heerlijk! De volgende dag voel ik mij zo fit als een hoentje

ik ben heel benieuwd hoe lang je het volhoud om 's ochtend om 7u op te staan en dan om 8u al bij de sportschool
Kop op meid! Je kunt 't wel, maar je moet er effe doorheen... Je zult merken dan je beter in je vel gaat zitten en ook veel meer aankunt - qua energie en fit zijn.

Ik mis mijn flesje water, die heb ik op mijn werk laten liggen
Zal effe nieuw flesje kopen en dan het mierzoete sportdrank weggooien - alleen maar voor 't flesje Of volhouden tot 15u, dan moet ik weer werken
nee, geen zwembad op de ACLO. Er is wel een zwembad, maar niet bij de ACLO zelf. ACLO is op Zernike en zwembad is bij Martiniplaza in de buurt
Niet meer actief op Fok!
pi_36670434
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:13 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Een half uur fietsen op de hometainer? Dat vind ik zonde van mijn tijd in de sportschool omdat ik elke dag wel fiets op straat. Ik fiets juist expres een bergprogramma omdat in de stad geen bergen zijn
Ja ik vond een half uur ook wat veel, goed idee om een bergprogramma te doen want dan hoef ik ook niet zo lang te zitten.
pi_36670767
tvp
  woensdag 5 april 2006 @ 13:17:05 #6
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_36670868
Ook een tvp, en alvast een
Vrijdagochtend vertrek ik voor een weekje op vakantie
pi_36671081
Ik heb al 2 glazen water op Nog nooit zoveel gedronken in een ochtend
pi_36671088
Ah, we gaan hier verder

He Vik; ik zie de afbeelding niet in de OP

Ik ga nu snel naar mijn werk. De wasmachine is hier stuk en heb een hoop was Laatste schone onderbroek De was op mijn werk erin gooien. Daarna naar een ander gebouw aan de andere kant van 't terrein om een contract te tekenen (vakantiewerk) en om 15u werken tot 23:30u.
Ben benieuwd wat we eten vandaag, als het maar geen pannekoeken of friet is. Dat eten ze daar geregeld. Tsja, het zijn PG-ouderen en pannekoeken en friet gaan er het beste naar binnen

Oh ja, vanavond ook even wegen op 't werk (waar het werk wel niet goed voor is)
pi_36671244
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:22 schreef Riann het volgende:
Maar wat eten jullie eigenlijk zoal als ontbijt
Standaardontbijt is vier volkorenboterhammen met Twenty Four dieetmargarine, en dan 1 x vleeswaren, 1 x pindakaas, 1 x hagelslag, 1 x kaas/sandwichspread/jam oid. Met zwarte koffie.

Het is vrij veel, maar ja. Meestal eet ik vrij laat dus dan is dit zeg maar ontbijt en lunch tegelijk, en eet ik 's middags hooguit nog wat fruit, een mueslireep of een pakje sultana voor het avondeten.
quote:
Op woensdag 5 april 2006 08:42 schreef Viking84 het volgende:
Wat ik me afvroeg: jullie praten allemaal over hoe je vroeger was en over minder/anders eten, maar ik lees niks over sport?
Ik vind eten gewoon oneindig veel interessanter dan sporten. Sporten is blegh, saai, vervelend, pijnlijk en vermoeiend. Het moet maar. En als ik het dan gedaan heb, dan ben ik blij dat ik er mee klaar ben en dan denk ik niet, kom, laat ik eens gezellig gaan vertellen dat ik mij een uur onnoemelijk verveeld heb. Terwijl als ik lekkere bonbons heb, dan ben ik daar heel blij mee, en als ik het gepresteerd heb een dag niet te snoepen ben ik wel 'trots' op mezelf.

Maar vooruit, ik heb me dus vandaag ingeschreven op de sportschool. Twee weken geleden was ikg ewoon buiten gaan fietsen, anderhalve week geleden een uur gaan zwemmen, eergisteren 20 minuten geroeid, en vandaag een uur bodybalance. Normaalgesproken sport ik zo veel in een jaar nog niet, maar het afvallen wil niet zo erg meer en ik heb geen zin om streng te gaan lijnen. Dat lukt me toch niet, dus dan dit maar.
Sanity is (not) statistical
pi_36672043
pffft als toetje 4 blokjes van een chocoladereep genomen, en voel me zo misselijk als kan zijn...
volgens mij ben ik ontwend.
Sport niet veel, alleen bijna elke dag 2 km wandelen en 2 km fietsen, en 20 min op m'n stepper. Ben nog aan het opbouwen, moet later toch makkelijk drie kwartier worden.
pi_36672285
Thee V P

3 uur OV per dag is slecht voor de lijn (moet in Utrecht werken de komende paar weken). Hoewel ik wel 2x20 minuten moet lopen per dag van utrecht cs naar werk en terug, en in de pauze een halfuurtje met collegaatjes buiten loop

nu ik er over nadenk: das helemaal niet zo slecht
pi_36672519
Terugvindpostje..

Het is mij vanmorgen in mijn rug geschoten, rechts onderin.... Errug vervelend... Gelukkig ben ik nu vrij omdat mijn begeleidster toch pas maandag aan mijn verslag toekomt...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_36672737
Ik heb ook al meer dan een liter water op. Zit nu te wachten tot de 't stopt met regenen, kan ik met mijn collega's een blokje gaan wandelen.
Tjonge wat een slechte tvp
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_36672878
Gezellig octo! Dan ben je bij mij in de buurt. Ik werk ook bij CS .
Kunnen we eens lekker theeleuten bij de lunch
pi_36673616
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:17 schreef pluisje het volgende:
Ook een tvp, en alvast een
Vrijdagochtend vertrek ik voor een weekje op vakantie
Waar ga je naartoe, Pluisje? Veel plezier alvast!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36674758
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:08 schreef Levitation het volgende:
Ik heb ook al meer dan een liter water op. Zit nu te wachten tot de 't stopt met regenen, kan ik met mijn collega's een blokje gaan wandelen.
Tjonge wat een slechte tvp
tis hier zonnig
pi_36674976
Hallo Allemaal,

Ik wil me ook graag aanmelden.
Gisteren van mijn reumatoloog gehoord dat ik vanwege mijn gewrichtsontstekingen het beste zo'n 10-15 kilo kwijt zou moeten. En een heleboel aan mijn conditie zal moeten doen, wat ook weer belemmerd word door die ontstekingen.
Afvallen moet dus ook langzaam maar zeker... Ik werd gewaarschuwd dat jojo'en helemaal funest gaat zijn, dus dat moet ik voorkomen.
Ik weeg nu 70 kilo bij een lengte van 1.66m. BMI dus net boven de 25.
Niet extreem ofzo, maar voor mijn gewrichten dus blijkbaar wel veel te veel.

Omdat het erg langzaam en geleidelijk zal moeten gaan, meld ik me liever in dit topic, als in het slank voor de zomer topic... Ook omdat het op medische indicatie is en niet voor het mooie, of om in een bikini te passen.

Ik hoop hier wat tips en steun te kunnen vinden om in zijn geheel gezonder te gaan leven. Gezonder te gaan eten, en beetje bij beetje mijn conditie te kunnen verbeteren.
pi_36675098
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:02 schreef teigan het volgende:
Terugvindpostje..

Het is mij vanmorgen in mijn rug geschoten, rechts onderin.... Errug vervelend... Gelukkig ben ik nu vrij omdat mijn begeleidster toch pas maandag aan mijn verslag toekomt...
Wat vervelend... Nog een geluk bij een ongeluk dat het komt nadat je die eerste versie hebt ingeleverd! (always look at the bright side... )
pi_36675402
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:58 schreef octopussy het volgende:

[..]

tis hier zonnig
Hier nu ook. Heb lekker gewandeld met mijn collegas! Het is wel raar weer vandaag!

Anansi: welkom! Succes met het afvallen! Wat een vervelende reden trouwens om gewicht kwijt te moeten raken. Sterkte ermee!
***Levi was here***
pi_36676702
Ik zou ook zeer graag meedoen, ik ben nu tot het gewicht gekomen waar ik kan zeggen, nee ik wil nog niet dood. Vorige week nog eens met mijn neus op de feiten gedrukt toen ik wilde gaan wandelen, maar het na een 2 kilometer al voor bekeken moest houden omdat mijn voeten het gewicht gewoon niet langer aankunnen zonder pijn te doen.

Ik ben 21 jaar, mannelijk, mijn grootte is 1.83m, gewicht is 130 kg, heb een heel druk leven gehad en het was erbij voor ik het wist, ik had er zelfs nooit bij stil gestaan.

Even mijn geschiedenis:

14j: 085kg
16j: 100kg
17j: 075kg
18j: 085kg
19j: 095kg
20j: 110kg
21j: 130kg

Vooral de laaste 2 jaar is het dus flink fout gegaan. Zoals je ziet is het mij nog ooit gelukt om af te vallen, maar helaas heb ik de grote fout gemaakt om dit TE snel te willen doen en te denken dat nu ik mager was ik terug alles kan eten.

DOEL => 95kg ik heb dus 35 kg te gaan, de tijd waarin het moet gebeuren heb ik nog niet echt bepaald maar sommige mensen hebben mij gezegd 1 kg per week, klopt dit?

Momenteel probeer ik vol te houden aan een dieet van veel groeten en fruit, minder brood en pasta's veel soep en magere zuivelproducten zoals yohurt, magere kwark enz... ik gebruik ong 1800kcal per dag ik denk dat ik daar goed zit maar ook hier ben ik weer niet zeker van.

Graag zou ik dus willen dat mijn lijntje wordt toegevoegd, 1,84m , 130kg, steefgewicht 95kg.
pi_36676731
Anansi: ik ken het probleem een beetje. Heb gelukkig geen reuma oid, maar ben hypermobiel. Dat sport ook niet altijd even gemakkelijk. Ik dacht vanochtend, mijn eerste keer naar de sportschool, veilig te zitten met BodyBalance, beetje yoga/tai chi-achtig, maar dat was nog behoorlijk zwaar en ik moest gewoon ff stoppen voor m'n schouders. Ik ben destijds ook met fysiofitness gestopt omdat het te zwaar was, dus ik hoop dat ik dit langer ga volhouden. Succes dus! Het kan aardig demotiverend zijn als andere mensen na het sporten roepen hoe lekker ze zich voelen en jij voelt je eerder alsof je onder een stoomwals hebt gelegen, maar het is voor een goed doel.
pi_36677239
Jeetje meaghan, hypermobiel lijkt me ook rot.
Om me te voelen alsof ik onder een stoomwals gelegen heb hoef ik helaas niet eens te sporten.
Pijn in mijn gewrichten is eerder regel als uitzondering.. En vooral bewegen tegen weerstand in is een ramp. Ik probeer dus nog steeds een vorm van beweging te vinden die geschikt is voor mij.
Echt sporten heb ik al opgegeven, terwijl ik dat vroeger (grrr vroeger zeggen als je pas 22 bent is waardeloos) 4/5x in de week deed.

Ben nu maar bezig om bijvoorbeeld te wandelen naar een tramhalte verder, en zoveel mogelijk te doen op de fiets, maar helaas kom ik bij het minste of geringste zuchtje wind tegen al niet meer vooruit.
Dus als iemand nog tips voor mogelijke beweging heeft? GRAAG!!
pi_36677367
Heeft iedereen de lentekriebels om af te vallen, zoveel nieuwe gezichten in 1 week Allemaal van harte welkom! Anansi, bij jou zijn het natuurlijk geen lentekriebels, maar medisch noodzakelijk. Heel erg welkom in dit topic; bijna iedereen hier probeert zo gezond mogelijk gewicht kwijt te raken, dus ik hoop dat we je kunnen helpen/motiveren. Ik zeg wel 'bijna' iedereen, maar eigenlijk weet ik niemand die het niet gezond doet

Emu ook heel erg welkom Er zijn trouwens wel een paar mannen die echt verschrikkelijk goed zijn afgevallen in een mooi tempo, één daarvan is Kaputwiehund (goed gespeld?). Maar die is dus al op gewicht en komt zo nu en dan eens hallo zeggen. Misschien dat hij weet hoe snel je ongeveer kan afvallen. Voor een vrouw zou ik zeggen dat 1 kg per week te snel is, maar mannen vallen sowieso al veel sneller af en dus heb ik eigenlijk geen idee wat het gemiddelde gewichtsverlies per week voor een man is. Maar eerst maar eens kijken hoe het gaat met rond de 1800 kcal per dag, je kan het altijd nog aanpassen. Je voornemen is natuurlijk super. Probeer alleen niet onder de 1400 kcal per dag te komen, dat heb je echt wel nodig namelijk. En wil je ook wat aan sport gaan doen ter ondersteuning?

En ook heel belangrijk: weet je precies aan te geven waardoor je de afgelopen 2 jaar zo gegroeid bent qua gewicht zodat je weet wat je straks niet meer moet doen?

* Isabeau heeft net allemaal buikspieroefeningen etc gedaan, maar ik heb het gevoel dat ik het helemaal niet goed doe
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36677413
Zwemmen misschien iets voor je, Anansi?
pi_36677518
Welkom Emu.
Om je lijntje toegevoegd te zien moet je even een mailtje sturen naar -adres verwijderd-. Zij maakt dan een account aan zodat je zelf kan updaten.
Omdat je man bent en alleen daarom al wat meer verbrand denk ik wel dat je mag uitgaan van ongeveer 1kg per week, zeker in de eerste maanden.> zie ook Isabeaus post
En probeer het niet te zien als een dieet maar als een veranderde manier van leven, je gaat gewoon gezonder leven... dat maakt het makkelijker om vol te houden. "Dieet" klinkt streng (mag dit niet, moet dat) en klinkt ook tijdelijk. Terwijl, zoals je zelf al gemerkt hebt, je het je hele leven zal moeten doen.

en zwemmen is heerlijk om conditie mee op te bouwen! Waarom doe ik het dan niet

[ Bericht 2% gewijzigd door Isabeau op 05-04-2006 17:21:06 ]
pi_36677525
Anansi: ik denk dat een hometrainer toch handig is dan. Zo'n fiets thuis, zit je niet met tegenwind en ej kan 'm heel licht zetten en ook eens een week overslaan of maar tien minuten fietsen zonder dat je geld voor een sportschool of zo kwijt bent.

WIj hebben een roeitrainer, een die niet verstelbaar is, maar die zijn er wel en die kunnen superlicht. En je beweegt dan ook echt alles. Heb je veel last van je armen, dan kun je wat meer op je benen doen of andersom.

En mss. hebben ze bij jou in de buurt een zwembad met apart 55+ zwemmen, met verwarmd water? Dat zou mss. schelen. Alleen bij ons in de buurt mag het dus echt pas bij 55+. Mijn moeder heeft ook reumatische klachten (van SLE) en die mocht er dus niet in. =S Beetje lullig.
Alhoewel water natuurlijk wel veel weerstand geeft. Dat kan ik ook niet zo goed hebben. Anderhalve week geleden dus wezen zwemmen. Resultaat: kaak verschoven, rechter ringvinger verschoven en twee overbelaste polsen. =S

Maar ik mag niet klagen hoor, gelukkig heb ik al twee jaar heel weinig pijnklachten en heb ik al twee jaar geen fysiotherapie of zo nodig gehad (even afkloppen). En als ik een beetje sport en m'n spieren worden sterker, dan worden de klachten ook wel minder.
pi_36677787
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:05 schreef Iksje het volgende:
"Dieet" klinkt streng (mag dit niet, moet dat) en klinkt ook tijdelijk. Terwijl, zoals je zelf al gemerkt hebt, je het je hele leven zal moeten doen.
Oh dat heb ik nou ook! "Dieet" klinkt heel moeilijk en moeizaam en niet lekker etc. Dus ik ben niet op dieet (dat noemen ze nou jezelf voor de gek houden).

Vanmorgen was ik in de supermarkt met een vriendin en ik zei dat ik wel heel erg veel zin in paling had, maar dat het zo duur was (7 euro voor zo'n klein pakje!!). Zij "Mag je dat dan wel hebben, paling!?!" Ik: Natuurlijk mag ik wel paling hebben, ik mag alles hebben. Vond ze gek. Ik heb het maar niet uitgelegd, maar voor mij is het gewoon heel erg belangrijk dat ik alles mag eten. Alleen gezond eten zoveel als ik wil en ongezond eten (koekjes, snoepjes etc) max. 1 per dag. En zelfs dat doe ik meestal niet eens. Maar het is gewoon psychisch een kutgevoel als je de hele tijd denkt 'mag ik niet'. Bij mij werkt 'mag ik wel, maar wil ik niet' uitstekend
pi_36677965
Ok ik heb een mailtje gestuurd, nu moet ik naar huis
pi_36678111
Isabeau en Meaghan, dankjulliewel voor het meedenken.
In mijn omgeving komen ze niet verder dan opmerkingen van "Dan ga je toch gewoon iedere ochtend een uur joggen" Ze snappen niet dat ik al blij ben als ik als ik zonder pijn boodschappen gedaan heb.

Zwemmen wil ik binnenkort gaan proberen. De weerstand is dan constant en het water ondersteund ook, dus dan moet het een minder probleem zijn hoop ik, vooral wisselende weerstanden zoals met tegen de wind in fietsen zijn lastig.

Kan ik ook zo'n lijntje in de openingspost krijgen??
pi_36678189
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:58 schreef Anansi het volgende:
Jeetje meaghan, hypermobiel lijkt me ook rot.
Om me te voelen alsof ik onder een stoomwals gelegen heb hoef ik helaas niet eens te sporten.
Pijn in mijn gewrichten is eerder regel als uitzondering.. En vooral bewegen tegen weerstand in is een ramp. Ik probeer dus nog steeds een vorm van beweging te vinden die geschikt is voor mij.
Echt sporten heb ik al opgegeven, terwijl ik dat vroeger (grrr vroeger zeggen als je pas 22 bent is waardeloos) 4/5x in de week deed.

Ben nu maar bezig om bijvoorbeeld te wandelen naar een tramhalte verder, en zoveel mogelijk te doen op de fiets, maar helaas kom ik bij het minste of geringste zuchtje wind tegen al niet meer vooruit.
Dus als iemand nog tips voor mogelijke beweging heeft? GRAAG!!
Mijn moeder heeft ook gewrichtsproblemen en die doet sinds een half jaartje aan "slenderen". Dat is onbelast bewegen, je wordt bewogen terwijl je op een soort bed ligt. Je zal er niet van afvallen, maar heb helpt mijn moeder wel om mobiel te blijven. Ze doet 't samen met een vriendin die fibromialgie (schrijf je dat zo?) heeft en ook zij heeft er baat bij. Mijn moeder zegt dat haar spieren er wel sterker van zijn geworden en dat nu andere activiteiten, zoals fietsen, beter gaan dan eerst. En dat heeft weer als groot voordeel dat ze nu dus ook meer gewone beweging krijgt.
Misschien iets om naar te informeren, gewoon om langzaam weer te beginnen met bewegen.
***Levi was here***
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 april 2006 @ 16:22:55 #31
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_36678232
7 euro voor een pakje paling??? Tip: neem die van Lidl of Aldi, niks mis mee en rond de 2,65 per pakje.

En ja, je mag alles eten, 't is alleen niet verstandig om alles tegelijk te eten Maar als je verschrikkelijke zin hebt in paling moet je dat gewoon doen. Trouwens, vette vis is goed voor je naar het schijnt

Het heeft helemaal geen zin - dit even voor de nieuwe lijners, welkom - om jezelf van alles te ontzeggen. Dat maakt het alleen maar moeilijker om je nieuwe manier van eten vol te houden. Je kunt beter met jezelf afspreken dat je 1x per dag/week iets lekkers mag. Elke dag een stukje chocola bij de thee, of in het weekend een bakje chips bijvoorbeeld.

Zorg dat je geregeld eet. Drie maaltijden, drie tussendoortjes. En eet vooral niet te weinig, dat werkt niet. Je lichaam gaat dan in de spaarstand en na een snel begin val je niks meer af. Je moet je verbranding aan de gang houden, dat is de truc
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_36678302
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:19 schreef Anansi het volgende:
Kan ik ook zo'n lijntje in de openingspost krijgen??
ook even naar troel mailen en dan kan je het daarna verder zelf bijhouden.

Had de reumatoloog geen suggesties wat sport betreft? Die heeft toch alle ervaring met mensen met gewrichtsklachten en zou wel wat ideeën moeten hebben over goede beweging met de minste klachten. Maar inderdaad, een hometrainer is waarschijnlijk al prettiger dan buiten fietsen waar je afhankelijk bent van de Hollandsche Rotwind.

[ Bericht 1% gewijzigd door Isabeau op 05-04-2006 17:21:30 ]
pi_36678404
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:22 schreef Rewimo het volgende:
7 euro voor een pakje paling??? Tip: neem die van Lidl of Aldi, niks mis mee en rond de 2,65 per pakje.
Ik kom 1x per week bij de Aldi, ik zal eens kijken of ik ze daar zie liggen. En de Lidl is net verbouwd, maar daar ben ik nog niet geweest. Vond de vorige Lidl maar niks. Goeie tip, waarschijnlijk lekker voor met de paasdagen
  woensdag 5 april 2006 @ 16:29:09 #34
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_36678504
Isa, ik kom vlak bij je zitten komende week
Emmen

Dus mocht je op een gegeven moment vaag iets van geschreeuw horen dat klinkt alsof er een klein jongetje wordt geslacht: da's Tobi die in bad moet
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 april 2006 @ 16:30:03 #35
13151 crew  Rewimo
pi_36678551
Veel plezier, Pluis
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 april 2006 @ 16:31:12 #36
13151 crew  Rewimo
pi_36678606
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:26 schreef Isabeau het volgende:
Ik kom 1x per week bij de Aldi, ik zal eens kijken of ik ze daar zie liggen. En de Lidl is net verbouwd, maar daar ben ik nog niet geweest. Vond de vorige Lidl maar niks. Goeie tip, waarschijnlijk lekker voor met de paasdagen
Aldi heeft prima paling, en ook zalm. En tegenwoordig zalige zalmhapjes Die eet je zo achter elkaar weg, ik neem voor alle zekerheid dus alleen de gerookte zalm met dille
pi_36678950
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

ook even naar -foetsie- mailen en dan kan je het daarna verder zelf bijhouden.

Had de reumatoloog geen suggesties wat sport betreft? Die heeft toch alle ervaring met mensen met gewrichtsklachten en zou wel wat ideeën moeten hebben over goede beweging met de minste klachten. Maar inderdaad, een hometrainer is waarschijnlijk al prettiger dan buiten fietsen waar je afhankelijk bent van de Hollandsche Rotwind.
Bedankt ik ga zo even mailen!

De reumatoloog had niet veel meer dan dat ik mijn conditie moet verbeteren. Verder hebben we het vooral gehad over dat hij gewichtsverlies noodzakelijk vind. En verwacht dat mijn klachten wanneer ik 10 kilo minder weeg en stuk minder zijn. Ik zal de volgende keer eens vragen of hij nog tips heeft voor goede beweging.

[ Bericht 1% gewijzigd door Isabeau op 05-04-2006 17:21:47 ]
pi_36679433
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:29 schreef pluisje het volgende:
Isa, ik kom vlak bij je zitten komende week
Emmen

Dus mocht je op een gegeven moment vaag iets van geschreeuw horen dat klinkt alsof er een klein jongetje wordt geslacht: da's Tobi die in bad moet
Heel erg veel plezier, Pluisje! Ik doe gewoon oordopjes in zou je ook moeten doen, kan je tenminste in rust & stilte schrobben (arm ventje )
  woensdag 5 april 2006 @ 16:53:16 #39
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_36679553
Zo ik ben weer terug. Gesquasht (voor het eerst sinds 5 jaar en ik ken de regels niet eens ) en daarna nog even gefitnesst. Dat was misschien wat teveel van het goede, want ik was niet echt op dreef op de hometrainer en was dus waardeloos bezig. Was na een half uur alweer weg
Ik vind het trouwens ook geen prettige plek om te fitnessen. Te groot, te druk, allemaal spiegels . "Later" wil ik zelf een paar fitnessapparaten. Hoef ik niet helemaal daarheen te fietsen en ben ik er ook lang zoveel tijd niet aan kwijt.

ZUCHT! Als ik morgenochtend geen spierpijn heb ga ik dan. Weinig studenten die om 8 uur al in de sportschool zitten, denk ik

Ik denk trouwens ook altijd dat ik het niet goed doe en dat het altijd beter kan. En dat ik wel goed m'n best kan doen en 2 x per week fitnessen, maar dat het toch niet zal helpen
Niet meer actief op Fok!
pi_36679999
Zo terug van dik 1,5 zweten in de sportschool

Kom ik terug, belde mijn vriend.
Z'n vader moest dus vandaag voor de uitslag van alle onderzoeken.
Er is een verdikking gevonden op z'n lymphklieren (hoe schrijf je dit zeg).
Het hoeft geen uitzaaien te zijn, het kan ook een ontsteking zijn.

Nou ben ik heel eerlijk, en denk ik bij mezelf, een ontsteking, hij slikt pretnison
Of heeft dat er niets mee te maken, kortom ik zie het zwaar in.

Als het dus geen ontsteking is, gaan ze chemo etc geven om het leven draagbaar te maken, voor zolang dit zal zijn dan.

Maandag moet hij door een scan.... dus nu nog meer afwachten Verdorie......
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 april 2006 @ 17:20:55 #41
13151 crew  Rewimo
pi_36680691
Ik heb er geen verstand van ymme, maar ik duim dat het alleen maar een ontsteking is
  woensdag 5 april 2006 @ 17:22:06 #42
35189 Troel
scherp en bot
pi_36680731
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:07 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Rugklachten bij het roeien? Dan heb je een verkeerde houding. Je moet trouwens de roei"spaan" met je hele lichaam meetrekken, en niet met je armspieren -> dan voel je het in je rug omdat 't op een gegeven moment te zwaar is voor je armspieren.
Vraag eens aan een sportinstructeur of die je houding kan controleren.

Ik heb een jaar gefitnest bij een fysiotherapeut i.v.m rugklachten en vond het roeien ook niets. Gaf teveel pijn. Na 2 minuten kon ik wel stoppen. Nadat hij mij vertelde dat ik helemaal verkeerd roeide en mij een nieuwe houding aanleerde kon ik na 2 maanden gerust 15 min. roeien zonder mijn rug te voelen.
Nee, geen verkeerde houding, de zitjes zijn te klein voor mijn kont zodat ik dardoor een verkeerde houding aanneem.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_36680992
Zo, weer thuis, ongeveer 22 Kilometer die terugreis weg afgesloten en 7 kilometer om en verdwaald in Zuidhorn (jaja )
Maar gelukkig wind mee

Rampzalige lijven meldt u, ik doe mee
Hypermobiel *check*
(spier) reuma *check*

Ik moet zeggen dat het de laatste tijd wel erg goed gaat met beide klachten, misschien scheelt die 11 kilo toch wel Ook het weer werkt op het moment goed mee.
Nu (na die belachelijke fietstocht) wel even overal pijn, maar dat gaat ook wel weer over

Ik heb een periode gehad dat ik van heel veel dingen dacht: "dat kan ik niet met mijn lijf" resultaat: je kan inderdaad nks met dat .lijf, alles doet altijd zeer en je baalt.
Ik heb ergens ooit een knopje omgezet en heb mezelf gedeeltelijk gezond verklaard, niet zo verstandig misschien, maar het werkt wel. Conditie is nu veel beter, ik kan langer lopen voor ik echt in een rolstoel moet zitten. Een dagje rustig aan door de dierentuin lopen lukt al.
Dan kom ik helemaal dood thuis, maar ik heb wel de hele dag zelf gelopen. Dagje efteling lukt nog niet: rustig aan doen in de efteling lukt mij absoluut niet en na een uurtje of twee stort ik dan toch echt wel in. Maar vroeger zou ik die dierentuin ook niet gehaald hebben.

Ik weet dat dit niet voor iedereen werkt, dus niet aanvallend bedoeld voor mij werkt het ook lang niet altijd. Dan denk ik: "dat doe ik gewoon" en dan stort ik halverwege totaal in omdat ik te ver over mijn grenzen ga
  woensdag 5 april 2006 @ 17:28:42 #44
35189 Troel
scherp en bot
pi_36681018
Ik hoop alle accounts vanavond te maken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_36681245
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:28 schreef freecell het volgende:

Ik heb een periode gehad dat ik van heel veel dingen dacht: "dat kan ik niet met mijn lijf" resultaat: je kan inderdaad nks met dat .lijf, alles doet altijd zeer en je baalt.
Ik heb ergens ooit een knopje omgezet en heb mezelf gezond verklaard, niet zo verstandig misschien, maar het werkt wel. Conditie is nu veel beter, ik kan langer lopen voor ik echt in een rolstoel moet zitten dagje rustig aan dierentuin lukt al dan kom ik helemaal dood thuis, maar ik heb wel de hele dag zelf gelopen. Dagje efteling lukt nog niet, rustig efteling lukt mij niet en na een uurtje of twee stort ik dan toch echt wel in. Maar vroeger zou ik die dierentuin ook niet gehaald hebben.

Ik weet dat dit niet voor iedereen werkt, dus niet aanvallend bedoeld voor mij werkt het ook lang niet altijd. Dan denk ik: "dat doe ik gewoon" en dan stort ik halverwege totaal in omdat ik te ver over mijn grenzen ga
Goh dit herken ik wel. Ik heb nog NOOIT in een rolstoel gezeten vanwege mijn klachten, en dat ga ik zo houden ook!! Mezelf gezond verklaard heb ik al menig keer... maar helaas heb ik ook al een paar keer goed mijn hoofd gestoten daardoor. Dus deze keer maar luisteren naar mijn reumatoloog en braaf proberen af te vallen. Wie weet helpt het bij mij ook als ik 55 of 60 ipv 70 kilo weeg... toch 20% minder mee te dragen.
pi_36681657
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:35 schreef Anansi het volgende:

[..]

Goh dit herken ik wel. Ik heb nog NOOIT in een rolstoel gezeten vanwege mijn klachten, en dat ga ik zo houden ook!! Mezelf gezond verklaard heb ik al menig keer... maar helaas heb ik ook al een paar keer goed mijn hoofd gestoten daardoor. Dus deze keer maar luisteren naar mijn reumatoloog en braaf proberen af te vallen. Wie weet helpt het bij mij ook als ik 55 of 60 ipv 70 kilo weeg... toch 20% minder mee te dragen.
Ik heb mezelf daar ook wel vaak mee voor mijn kop gestoten zo is schaatsen iets wat ik gewoon NIET moet doen, wat ik mezelf ook wijsmaak

In een rolstoel, jawel, maar niet vrijwillig Als ik over mijn grens heenga qua lopen, dan zak ik op een gegeven ogenblik letterlijk door mijn benen heen. Ze houden me dan gewoon niet meer. Als je dan 1 keer omvalt, opstaat, doorgaat, dan gaat het nog wel, maar dan 2 keer, dan 3 keer enz.... bij een keer of 5/6 vind mijn omgeving dan dat ik niet meer mag lopen
Is ook wel goed tegen blauwe plekken, want al dat omvallen wil nog wel een pijnlijk zijn
pi_36682055
Ik ben dan altijd heel goed in het smoezen verzinnen.. "Zullen we hier op dit terrasje even wat gaan drinken??" "Ik moet even naar het toilet" etc. Toegeven dat ik wat mankeer is niet mijn sterkste kant.
  woensdag 5 april 2006 @ 18:10:35 #48
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_36682231
versleten rug * check*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_36682419
Vanavond weer wegen bij balans maar ik hou me toch aan mijn thuisweegschaal en dan zie ik zaterdagmorgen weer wat ik kwijt ben thuis. Maar ben wel benieuwd wat ik daar in een week tijd kwijt ben
pi_36683927
Wegen jullie jezelf veel dan? Mij hebben ze verteld het is beste dat je jezelf 1 keer per week weegt op een vaste dag en uur. Zodat je normaal gesproken het verschil wel kan zien.

En als ik moet af gaan vallen tegen 1kg per week, dan ben ik hier nog wel een tijdje Mijn eetgewoonten heb ik dus ineens radicaal omgegooit, gelijdelijk aan wilde toch niet lukken. Veel eten doen ik nog steeds, maar dan wel groeten en mager spul. De eerste dagen geweldige koppijn gehad, en vandaag begint het gelukkig minder te worden.

In ieder geval zo meteen ga ik fietsen dat kan ik nog vrij vlotjes doen met mijn gewicht, tegen 16-18km per uur, dat kan wat schommelen ik hoop dit ook vandaag weer een 45 minuten te doen. Hoeveel calorieën verbrand je daar eigenlijk mee? Ook hier heb ik een doel opgesteld, namelijk 60 minuten kunnen fietsen tegen die snelheid, als ik dat bereik gaan we de snelheid een beetje opdrijven
pi_36684237
daar was ik ook 1 kg kwijt ennuh zo komt de kapster
  woensdag 5 april 2006 @ 19:32:43 #52
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_36684707
TVP, want ook al kan ik hier even niet meedoen, ik lees toch nog steeds graag mee
pi_36685862
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:28 schreef Troel het volgende:
Ik hoop alle accounts vanavond te maken.
is goed... kan ik 81,8 kilo neerzetten ipv 81 kilo dus maak tniet uit dat het wat langer duurt.... hihi
pi_36686177
Hoe langer het duurt, hoe lichter je wordt
pi_36686755
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:11 schreef Isabeau het volgende:
Hoe langer het duurt, hoe lichter je wordt
whahaha jah idd.....

Heb alleen heel dom een klein frietje op.... een hamburger en 6 kipnuggets, erg he...... ach jah.... moet het gewoon afleren....

Maar voor de rest heel de dag goed gegeten en alle koekjes afgeslagen....

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2006 20:27:10 ]
  woensdag 5 april 2006 @ 20:49:38 #56
145872 Teigetje78
Ajax Amsterdam
pi_36687683
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:26 schreef charmed_angel het volgende:

[..]
Maar voor de rest heel de dag goed gegeten en alle koekjes afgeslagen....
Ik heb vandaag een overheerlijk gebakje afgeslagen normaal zeg ik kom maar op, maar nu sla ik alle lekker af, heb zelfs me snoep mee naar het werk genomen voor me collega's hahaha
Een Ajacied, ben je niet zo maar voor even
Een Ajacied, ben je voor de rest van je leven
Ondanks dat het wel eens minder zal gaan
De liefde voor AJAX blijft altijd bestaan
pi_36688468
tvptje

Alles gaat nog voorspoedig hier
  woensdag 5 april 2006 @ 21:21:14 #58
35189 Troel
scherp en bot
pi_36688950
5 accounts aangemaakt en gemaild
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_36688965
Ik had nu al de gegevens om in te loggen. Bedankt Troel!!
pi_36689442
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:21 schreef Troel het volgende:
thx.... ik sta er nu ook bij

Op naar de 80!
  woensdag 5 april 2006 @ 21:58:24 #61
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_36690474
Tnx Troel! Ik zet mezelf er pas bij als ik me gewogen heb (en ik snap de weegschaal in de sportschool niet. Twee schuifbalkjes waar je aan kunt schuiven )
Niet meer actief op Fok!
pi_36691311
Ok, alles wat me gisteren verteld is begint een beetje in te zinken...
Flink na zitten denken vandaag.

Ik moet dus 20% van mijn gewicht kwijt... blijvend.
Extreem veel sporten kan ik niet.

Ik werk onregelmatig, wisselende diensten (ook wakkere nachtdiensten), en doe daarnaast een fulltime studie, ook onregelmatig.
Regelmatig eten is dus niet aan mij besteed.
Stoppen met of werk of studie (wat mijn reumatoloog aanraade) vind ik GEEN optie.

Besloten als 1e stap, per onmiddelijk te stoppen met het kopen van eten op de uni en stations. Is meestal niet gezond, veel te duur, en vanwege mijn voedselallergieen (koemelk en natriumglutaminaat) mag ik het eigenlijk toch al niet hebben.

Hoe doen andere mensen dat met onregelmatig werken?
Of met studies met onregelmatig college... Als ik om 7.00 de deur uit moet, dan is daarvoor ontbijten niet echt mijn ding. En tussen colleges door blijf ik uit verveling af en toe snaaien...
  woensdag 5 april 2006 @ 22:23:50 #63
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_36691388
Ow, zo'n doktersding?

Dan moet je de ene schuif op het goede tiental zetten (bij 80 als je 8x,x weegt, 90 als je 9x,x weegt etc) en de andere schuif verschuiven tot dat ie in evenwicht blijft (horizontaal dus). Het is altijd even zoeken waar je heen moet schuiven om hem recht te krijgen, maar verder werkt het prima.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 april 2006 @ 22:29:24 #64
13151 crew  Rewimo
pi_36691642
Anansi, ik denk dat het voor jou handig is om dan iets van drinkontbijt mee te nemen (als je dat mag hebben). Of gewoon brood klaarmaken en dat onderweg eten? Gezonde dingen meenemen voor tussen de colleges (fruit, komkommer).
pi_36692209
quote:
Op woensdag 5 april 2006 22:21 schreef Anansi het volgende:
Of met studies met onregelmatig college... Als ik om 7.00 de deur uit moet, dan is daarvoor ontbijten niet echt mijn ding. En tussen colleges door blijf ik uit verveling af en toe snaaien...
Hier ook een fulltime student die regelmatig om 6 uur de deur uit moest en om 20:00 thuis kwam (dat noemen ze ook wel co-schappen lopen). Verder heb ik een nachtbijbaan waarbij ik ook gewoon de hele nacht wakker moet blijven.

Ik dacht ook dat ontbijten niet 'mijn ding was'. Mijn huidige ochtenroutine: douchen, aankleden, was in de wasmachine doen, beestjes voeren, theewater opzetten, 2 minuten afstoffen, ontbijt klaarmaken en eten. Kon eerst geen hap door mijn keel krijgen, nu een gewoonte geworden. Ik denk dat ik nu een raar gevoel ga krijgen als ik niet ontbijt (vroegah ontbeet ik dus nooit). Alles bij elkaar kost dit me trouwens amper een half uur.

Dan het nachtwerk. Tsja. De eerste paar jaar maakte ik er een puinhoop van. Ik 'vergat' altijd eten mee te brengen en op mijn werk zit ik vlak naast de candybars en andere zooi (chips, koeken, chocolade etc) en daar begon ik dan maar van te snoepen uit verveling en omdat het er was en ik zelf niets meenam. De bedoeling is dat als mensen 's nachts wat te eten willen in het ziekenhuis ze dat bij mij kunnen halen. Uh-huh. Eén van de eerste dingen die ik doe als ik aankom op mijn werk is die dingen allemaal uit het zicht halen. Uit het oog, uit mijn maag Verder neem ik nu altijd eten mee. Altijd! Brood en een stuk fruit en een beker optimel. Of overgebleven avondeten (er is een magnetron). Als het maar gezond is en maagvulling. Want om een uur of 3-4 krijg ik trek en dan heb ik dus mijn meegebrachte pakketje eten Het vervangt bij mij het ontbijt op een wel erg vroeg tijdstip. En daarna ligt het eraan of ik wakker blijf of na mijn werk ga slapen. Als ik wakker blijf dan eet ik nog een keer iets rond 9 uur en dan gewoon lunch. Als ik ga slapen dan eet ik iets na het slapen (uur of 16:00). Iets kleins, want ik eet wel weer op een normale tijd warm eten.
pi_36692665
quote:
Op woensdag 5 april 2006 22:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hier ook een fulltime student die regelmatig om 6 uur de deur uit moest en om 20:00 thuis kwam (dat noemen ze ook wel co-schappen lopen). Verder heb ik een nachtbijbaan waarbij ik ook gewoon de hele nacht wakker moet blijven.
Co-schappen, dat is mijn doel. Om dan beter in mijn vel te zitten en meer te kunnen. Doe nu het 3e jaar. Heb ondertussen 1 jaar vertraging opgelopen en wil het echt halen!

Routine en gewoontes ontwikkelen. Hmm dat is nooit mijn sterkste kant geweest, maar nu moet het gewoon! Alleen helaas heeft mijn vriend precies hetzelfde karakter, en werkt ook onregelmatig, maar moet eerder aankomen als afvallen.

Wat voor gezonde dingen blijven ook echt lekker als je ze meeneemt? Ook nadat ze een flink aantal uur in je tas gezeten hebben. Heb soms nachtdienst na een hele dag college, of omgekeerd. OF van 8.15 tot 21.00 colleges en practica.
  woensdag 5 april 2006 @ 23:12:06 #67
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_36693273
hmmm ik zit ook met de onregelmatigheid.... (ook in het ziekenhuis).

Dieet gaat hier ff wat minder.... sta al zo'n 3 weken op hetzelfde gewicht....
terwijl ik me niet heb misdragen ofzo.....naja... komt in elk geval niets bij.

zal morgen nog eens een poging op de weegschaal doen.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 5 april 2006 @ 23:26:02 #68
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36693697
rewimo ik weet je te vinden

en teigan bedakt voor het aanbod, ik krijg een dezer dagen post van de dietiste met een basisschema, wat wel en niet mag.. denk dat ik weinig aan het schema van de groep die je volgde hebt , omdat die vaak toch groepsgericht zijn op bepaalde problematiek maar toch bedankt

ik voel me ram klote.. en heb een halve bak b& j ijs gegeten een bordje avond eten en 2 snee's brood.. over de hele dg..

blugh k wil structuur

beessie jen soms sta je gewoon ff stil.. komt goed
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_36695942
quote:
Op woensdag 5 april 2006 17:28 schreef freecell het volgende:
Zo, weer thuis, ongeveer 22 Kilometer die terugreis weg afgesloten en 7 kilometer om en verdwaald in Zuidhorn (jaja )
Maar gelukkig wind mee

Rampzalige lijven meldt u, ik doe mee
Hypermobiel *check*
(spier) reuma *check*
Secundaire fibromyalgie? Redelijk gebruikelijk bij HMS. Helaas.
Ik heb een periode veel last gehad, maar dan blijf je er ook makkelijk in hangen. Het doet zeer, je wordt chago, dus voel je de pijn meer, etc. Gelukkig hielp verandering van werk en stoppen met sporten (gymmen, waarbij ik toch zat met allerlei dingen die ik niet mocht doen eigenlijk) hielp ook geweldig. En verder gewoon rustig doen. Vroeger was ik nogal snel zo van, ik ga gewoon toch volleyballen. Ok, duim ontwricht. Nou, dan ga ik gewoon lekker toch trampolinespringen. Eh, onvoldoende voor Nederlands gehaald omdat ik zo'n pijn had dat ik compleet van de wereld was en dacht dat de tekst over zeehondjes ging (eh ja, ozonlaag, bijna 't zelfde). Maar dan kunnen we nog altijd bij een gewicht van 93 kilo gewoon van Hema Steenweg naar Utrecht CS rennen, ja hoor. Ja, dat je dan in de trein helemaal zit te trillen van de pijn, dat merk je toch pas later. Dus tegenwoordig doe ik lekker rustig aan. Dat werkt voor mij beter, en ook geestelijk voel ik me veel beter omdat ik van mezelf helemaal niet sportief hoef te zijn en zo.
quote:
Op woensdag 5 april 2006 22:21 schreef Anansi het volgende:
Ok, alles wat me gisteren verteld is begint een beetje in te zinken...
Flink na zitten denken vandaag.

Ik moet dus 20% van mijn gewicht kwijt... blijvend.
Extreem veel sporten kan ik niet.

Ik werk onregelmatig, wisselende diensten (ook wakkere nachtdiensten), en doe daarnaast een fulltime studie, ook onregelmatig.
Regelmatig eten is dus niet aan mij besteed.
Stoppen met of werk of studie (wat mijn reumatoloog aanraade) vind ik GEEN optie.

Besloten als 1e stap, per onmiddelijk te stoppen met het kopen van eten op de uni en stations. Is meestal niet gezond, veel te duur, en vanwege mijn voedselallergieen (koemelk en natriumglutaminaat) mag ik het eigenlijk toch al niet hebben.

Dat probleem herken ik helaas ook al. Ik studeer, voor 22,5 ECTS per blok en werk gemiddeld 20 uur in de week. Bovenop vijftien uur reistijd per week. Ik denk dat dat het probleem al aangeeft. Bijvoorbeeld vandaag had ik om zes uur opgemoeten, terwijl ik gisterenavond pas om half tien thuis was en nog moest gaan avondeten, en dan vanvond ook weer om half tien pas thuis zou zijn, om dan morgen weer om acht uur op te staan (gelukkig is de docente ziek ). Vroeg opstaan is niet mijn ding. Ik ga al vaak genoeg de deur uit zonder m'n haar te kammen omdat ik het niet op tijd red, laat staan dat ik rustig kan gaan zitten ontbijten. Toch probeer ik het wel trouwens. Om zes uur lukt dat niet, maar als ik om negen uur de deur uit moet zou dat wel moeten kunnen. Dus dan denk ik 's avonds, ik ga hard zijn voor mezelf en ik ga nu naar bed, dan kan ik wat eerder opstaan. Dat vind ik niet leuk, maar het leven is hard =P

Qua voedingsallergieen zit ik met zuivel, noten en zoetstoffen. Nou moet ik zeggen dat het een stuk beter gaat met afvallen als ik die dingen daadwerkelijk laat staan, mss. scheelt dat voor jou ook? Ik vraag me zelfs af of het ook effect zou hebben op je ziekte, omdat allergische reacties ook ontstekingsreacties zijn. Er zijn wel meer mensen die zeggen dat bepaalde dieten werken tegen gewrichtspijn. Een kennis van me zweert bij het schrappen van varkensvlees en suiker. Maar goed, ik ben dus toen ik gestopt ben met zuivel met relatief weinig moeite en zonder sporten zo'n zes kilo kwijtgeraakt. Volgens mij heeft je lichaam gewoon moeite met je verbranding op peil houden als je dingen eet waar je lichaam slecht tegen kan of zo.

Ik probeer dus ook om niet al te slecht te eten onderweg. Ik heb dan geen tijd om brood te smeren 's ochtends, maar een pakje sultana, een mueslireep en twee appels in m'n tas gooien lukt nog wel. En anders koop ik broodjes en fruit bij de supermarkt, of ik koop een sandwich met kwark/fruit bij de AH to go (ok, ok, of een ham-kaascroissantje, ik geef het toe ). Of ik koop een soyberry bandit en een plak walnotenwortelcake bij de shakies. Ok, wel asociaal duur maar erg lekker en ik voel me dan niet zo 'stout' en ongezond haha.

Maar ik moet zeggen, ik kijk uit naar de dag dat ik afgestudeerd ben en écht werk kan zoeken, regelmatig werk. Want uiteindelijk is dit gewoon niets voor mij. Je moet er gewoon het beste van zien te maken en zoeken naar oplossingen die wel voor je werken. Dat is het hele punt van afvallen eigenlijk.

En staar je niet blind op die 20%. Dat is zo'n enorme hoeveelheid dat het vast heel demotiverend moet werken. Kijk gewoon hoe ver je komt. Je kan het toch niet afdwingen, je kunt nu eenmaal niet voluit sporten en streng gaan lijnen is m.i. sowieso al niet goed maar zeker niet als je al wat mankeert, want je moet je lichaam gewoon in een betere conditie houden dan andere mensen en daar heb je ook meer voedingsstoffen voor nodig.

Snaaien tussen colleges door kun je mss. oplossen door fruit mee te nemen. Ik had ooit medicijnen waardoor ik niets meer wilde eten de eerste twee weken, behalve mandarijntjes en sinaasappelchocola... er ging dus iedere dag (!) TIJDENS (!!) de colleges gewoon anderhalve kilo mandarijntjes doorheen. =P En mandarijntjes zijn sowieso geniaal, want je moet ze pellen, heb je nog wat te doen ook ;-) Je kan er trouwens ook gezichtjes op tekenen en er dan rollenspellen mee doen, maar dat is geheel iets anders. Misschien wat minder geschikt voor op je studie. En rijstewafels en granenwafels, daar zit ook niet veel in. Dertig kcal per granenwafel. Werkt voor mij ook goed. De eerste dagen at ik wel een hele rol op. Maar na een week of twee komen die dingen echt je neus uit. Als ik er nu twee op heb, heb ik het wel weer gehad en dan merk ik dat dat eten uit verveling toch niet werkt en dan laat ik het weer. Neem anders eens puzzelboekjes mee. Ik ben ondertussen sudokuverslaafd, dat helpt me door saaie hoorcolleges. Misschien helpt het voor jou wel tussen de colleges door. Als ik met zoiets bezig ben dan vergeet ik de tijd gewoon.

Edit: en wat mss ook helpt, is als je wat op gaat eten even stil staan bij waarom je het gaat opeten. Wil je iets ongezonds, dwing jezelf dan eerst iets gezonds te eten en neem dat ongezonde pas als je het daarna nog steeds wilt (9 van de 10 keer wil je dat niet meer ws. en zo leer je het ook lanzaam af; zo werkt dat bij mij tenminste wel; van de week dacht ik zelfs, 'huh, wat nou chocola kopen? ik heb niet eens trék in chocola'.)

Sorry voor de lengte trouwens. Ik heb echt spraakwater op. Hyperhyperhyper. =P (eh, of was het die ene beker cola die ik op heb, terwijl ik dus tegenwoordig nooit meer cola drink?)
pi_36696304
Tering wat een stuk tekst meaghan!
Maar ontzettend bedankt, ook naar alle anderen die iedere keer zo snel reageren!
Ik ga het allemaal rustig nog eens doorlezen nu.
Super!!
Jullie komen al met practische oplossingen voordat ik mezelf uberhaupt druk heb kunnen maken

pi_36696383
Ja sorry. Ik drink tegenwoordig echt maar een handjevol keren per jaar cola en ik ga er echt verschrikkelijk van stuiteren. Dat is ook een van de redenen waarom ik ermee gestopt ben (tenminste, de suikerdipjes en het besef dat dat absoluut niet gezond kan zijn). Ik lul echt vijf kwartier in een uur nu.
pi_36696436
En ik ben je ontzettend dankbaar voor al je "gelul".
Alle adviezen zijn meer dan welkom.
pi_36697576
quote:
Op woensdag 5 april 2006 22:55 schreef Anansi het volgende:

Co-schappen, dat is mijn doel. Om dan beter in mijn vel te zitten en meer te kunnen. Doe nu het 3e jaar. Heb ondertussen 1 jaar vertraging opgelopen en wil het echt halen!

Routine en gewoontes ontwikkelen. Hmm dat is nooit mijn sterkste kant geweest, maar nu moet het gewoon! Alleen helaas heeft mijn vriend precies hetzelfde karakter, en werkt ook onregelmatig, maar moet eerder aankomen als afvallen.

Wat voor gezonde dingen blijven ook echt lekker als je ze meeneemt? Ook nadat ze een flink aantal uur in je tas gezeten hebben. Heb soms nachtdienst na een hele dag college, of omgekeerd. OF van 8.15 tot 21.00 colleges en practica.
Nu is het moment, Anansi. Straks heb je geen tijd meer. Je denkt dat je nu geen tijd hebt, maar over 2 jaar besef je dat je nu zeeën van tijd had Dus nu gewoontes ontwikkelen, dan heb je daar straks tijdens je co-schappen baat bij. Je maakt niet alleen heel erg lange dagen, maar je lunch zal er regelmatig bij inschieten (druk druk druk), je komt laat thuis en moet dan nog koken (blech) en dan ook nog studeren. Studietijd is niet meegenomen in je co-schap tijd. En als je dan nog zo achterlijk bent als ik dan hou je je bijbaan en zit je met gemak op 80 uur werken in de week. Daarbovenop had ik ongeveer 20 uur reistijd. Mijn vriend vroeg zich af of ik nog wel bij hem woonde. Dus: het wordt straks allleen erger, niet beter. Nu je eetgewoontes op orde krijgen etc, straks daar de vruchten van plukken.

Net 10 minuten fruit staan snijden en dat in 10 minuten opgegeten. Mooi evenwicht
Ik heb mijn badpak al aan, ik ga namelijk zwemmen (waarom zo idioot vroeg, Isa? Omdat ik om 5:00 al wakker lag en ik altijd al een keer om 7:00 wilde gaan zwemmen.)
  donderdag 6 april 2006 @ 07:37:39 #74
35189 Troel
scherp en bot
pi_36697725
Zwem ze Isabeau

Oja, ik mag het geheimpje verklappen

Bert en ik gaan volgend voorjaar trouwen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_36697843
Gefeliciteerd Troel!!!! Wat leuk zeg!!

Dus dat was ook hetgene wat er zou gebeuren als je 50 kilo kwijt zou zijn?
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 april 2006 @ 08:02:44 #76
13151 crew  Rewimo
pi_36697890
Troel Eindelijk
pi_36697958
Hmzzz vanochtend toch maar op de weegschaal gaan staan, ondanks de mac van gisteren, toch weer 81,1 :-)

Nu ga ik pas volgende week weer op die weegschaal staan.... anders wordt het een obsessie

Vanavond gewoon weer aardappeltjes, bonen en vlees. En morgen rijst kip kerrie denk ik.

Zo...... en dan nu weer aan het werk Ik heb totaal geen zin en heb een mega voorjaarsdip
pi_36697991
quote:
Op donderdag 6 april 2006 07:37 schreef Troel het volgende:
Zwem ze Isabeau

Oja, ik mag het geheimpje verklappen

Bert en ik gaan volgend voorjaar trouwen
Gefeliciteerd!!!!!! leuk leuk leuk!

Dan zal ik ook maar leuk nieuws vertellen ook al kunnen jullie mij nog niet zo goed

Ik ga ook trouwen... In september.... dat is de reden dat ik wat kilo's kwijt wil

Wij houden het klein, 18 gasten, en geen feest... Lekker om 16:30 uur trouwen en daarna uit eten bij de Griek.... Volgende dag lekker een weekje op vakantie.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 april 2006 @ 08:17:19 #79
13151 crew  Rewimo
pi_36698014
Jij ook gefeliciteerd Leuk!
pi_36698245
Allemaal bruidjes! Gefeliciteerd Troel en charmed_angel!

Het Grote Zwemverslag

Ik dacht: "7 uur, lekker vroeg, is het heerlijk rustig". Je raadt het al: dat was het niet. Ik telde 15 auto's en 23 fietsen toen ik mijn fiets toevoegde in het rek. De entree was 2,15 en dat is alleen de prijs van 7 tot 8 's morgens. Daarna is het 3 euro en dat voor een kaal en zeer saai zwembad. Eenmaal omgekleed (hey, ze hebben tegenwoordig kluisjes, wat handig!) bedenk ik me dat ik een volgende keer slippers mee moet brengen.
Er zijn 2 baden open. Eén met verschrikkelijk warm water en daar waag ik me maar niet in, en één wedstrijdbad. Van de 5 banen zijn er 2 afgezet voor een zwemvereniging die op dit tijdstip al actief aan het trainen is.
De andere 3 banen worden ingenomen door insomniale bejaarden. De moed zakt me in m'n blote voeten als ik zie dat welgeteld 3 bejaarden besloten hebben om al keuvelend naast elkaar in het midden van die 3 banen in waterslaktempo te zwemmen. Ik ga maar aan de rand daarvan zwemmen, maar een echt tempo kan ik niet opbrengen omdat ik steeds moet slalommen en wachten. Hoe kan het toch dat aan de andere kant van de lijn zo'n 20 man keurig baantjes trekt zonder elkaar in de weg te zitten en dat aan mijn kant iedereen kris kras en dwars (!) door elkaar zwemt. Gelukkig verlaat de zwemvereniging om half 8 het bad en ik neem snel hun plaats in. Nog heerlijk 40 banen gezwommen aan die kant (borstcrawl en rugslag hier prima mogelijk, in tegenstelling tot de kant waar ik vandaan kwam).
Na het zwemmen wil ik nog heel even in het warme bad bubbelen. Langs de kant is een soort bankje met bubbels. Als ik net 1 minuut zit houden de bubbels ermee op. Ik vraag aan een mevrouw naast me hoe ze weer aan kunnen en ze zegt me dat ze pas over een kwartier weer aangaan. Nou, lekker. Dan ga ik me maar aankleden.
Fris en fruitig ben ik nu net weer thuis, was opgehangen en ik ga maar eens wat keuzeprojecten verzinnen voor mezelf. Uitgangspunt: medische dingen die in de opleiding weinig aan bod zijn gekomen ter waarde van 12 studiepunten verzinnen. Pffff. Ik heb al 'pathologie' incl. literatuuronderzoek en stage bij een pathologisch laboratorium. Nu de rest nog (iemand ideeën?)
pi_36698263
Wat leuk Troel! Gefeliciteerd

Leuk trouwen zo c_a. Wij hebben ook 18 gasten, maar omdat de bruiloft is vervroegd, gaan we niet dineren, maar lunchen met de hele groep. De vakantie missen we ook, maar wel lekker klein met zo’n groepje.

En maar even hier posten, ik moet het echt kwijt. Waarom mag ik het niet jammer vinden dat ik zoveel aankom. Het is geen wereldramp, maar mensen schijnen niet te willen snappen dat ik het moeilijk vind, na eindelijk met veel moeite 30 kilo afgevallen te zijn, dat het er voor een flink gedeelte weer bij komt. Tuurlijk, het hoort erbij, maar ik mag toch wel antwoorden als ze er om vragen. Ik ga echt nog eens iemand uitschelden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_36698283
Klinkt goed dat zwemmen. Bij ons is het 's ochtends ook zo, veel bejaarden en mensen die voor het werk nog even gaan, maar 's middag is het rustiger. 's Avonds wil ik nog niet in de buurt van het zwembad komen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 april 2006 @ 08:45:47 #83
13151 crew  Rewimo
pi_36698284
Mag je dat niet jammer vinden? Dat is toch iets om ronduit van te balen! Heb je zo je best gedaan...
pi_36698317
Nee, ik moet zo verschrikkelijk blij zijn om de reden dat ik er niet aan mag denken dat het jammer is. Het is ook niet vreselijk natuurlijk, het gaat er wel weer af, maar zelf 'jammer' mag ik niet zeggen.
*OUD heilige*
pi_36698387
Troel: Ik wist het al van elders maar ook hier gefeliciteerd

En C_A gaat ook al trouwen! Gefeliciteerd maar weer .
pi_36698432
YPPY: jeetje wat lastig die mensen! Ik snap je volkomen hoor: je hebt zo hard je best gedaan om die 30 kilo kwijt te raken en dan kom je voor het goede doel weer aan. Daar mag je best even van balen hoor
En mensen hebben altijd wel hun mening klaar en vinden dat het op die manier moet. Nou mijn mening is dat niets op die manier moet. Lekker boeien... Dus laat ze maar lekker in hun sop gaarkoken en je denkt er maar lekker aan
  donderdag 6 april 2006 @ 08:59:30 #87
35189 Troel
scherp en bot
pi_36698478
quote:
Op donderdag 6 april 2006 08:47 schreef YPPY het volgende:
Nee, ik moet zo verschrikkelijk blij zijn om de reden dat ik er niet aan mag denken dat het jammer is. Het is ook niet vreselijk natuurlijk, het gaat er wel weer af, maar zelf 'jammer' mag ik niet zeggen.
Tuurlijk mag dat!

Gewoon de veroorzaker flink uitschelden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 6 april 2006 @ 09:01:42 #88
35189 Troel
scherp en bot
pi_36698514
quote:
Op donderdag 6 april 2006 07:56 schreef teigan het volgende:
Gefeliciteerd Troel!!!! Wat leuk zeg!!

Dus dat was ook hetgene wat er zou gebeuren als je 50 kilo kwijt zou zijn?
MIjn schoonmoeder heeft ooit tegen Bert gezegd dat als ik 100 kilo was, dat hij me dan moest vragen. Hij was zo slim om dat aan mij te vertellen
Nouja, die 100 kilo hoop ik toch eigenlijk al wel voorbij te zijn volgend voorjaar
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 6 april 2006 @ 09:06:47 #89
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_36698592
Weet je wat ik dus heb: ik merk heel erg dat ik eet uit gewoonte en soms ook eet, terwijl ik geen zin heb, maar mijn kansen wil benutten, omdat ik alleen op een bepaalde dag chips/patat/iets ongezonds mag eten van mezelf. Heb ik er op die dag geen zin in, dan doe ik het toch, uit gewoonte.
We hebben hier bijvoorbeeld afgesproken om maximaal 1 keer per week patat te eten (en liefst 1 keer per twee weken), en alleen in het weekend chips en fris. Maar als we daar in het weekend geen zin in hebben, dan zijn we natuurlijk niet verplicht het toch te doen. Maar vervolgens kopen we door de week chips en fris, als we het in het weekend niet gehad hebben. Dan loopt alles weer door elkaar. Maar het is ook zo'n gewoonte om met chips en frisdrank een filmpje te gaan zitten kijken. Ik moet me echt bewust worden van die ingesleten gewoontes. Eten moet weer een voorrecht worden, iets waar je je volle aandacht op richt. Tijdens het film kijken heb je je aandacht bij de film en stop je onnadenkend chips en nootjes in je mond. Dus ik ga vandaag een briefje maken waar dat op staat, van die 'regeltjes' en evt motiverende uitspraken en dat ga ik dan ophangen, zodat ik er altijd aan herinnerd word. En mijn huisgenoot heeft ook beloofd mij aan te pakken als ik doordeweeks naar de chipsafdeling loop

En verder sport ik dus megaveel op het moment. Heb gisteren dus gesquasht, gefitnesst en geskate. Ik vind fitnessen ontzettend saai, maar ik heb altijd het gevoel dat ik niet echt gesport heb als ik niet fitness. Dat fitnessen dé sport is en dat je van de rest niet afvalt/een betere conditie krijgt. Wat is hiervan waar?

Eigenlijk zoek ik liever een sport die ik wil leuk vind. Squashen vind ik bijv erg leuk. Ik wil wel iets doen waarbij je ook veel moet bewegen, dus geen tafeltennis of judo ofzo. Het moet vergelijkbaar zijn met fitness.
Niet meer actief op Fok!
pi_36698659
Naja, voor de cardio zou je kunnen denken aan squash, hardlopen, flink doorwandelen, fietsen, skaten. Voor de spieropbouw zou je kunnen kiezen voor de oefeningen thuis te doen of (power)yoga. Op internet en in de bibliotheek kan je vast meer hierover vinden .

Wat een verhaal Isa over dat zwemmen! Daarom ga ik zelf ook niet meer zwemmen. Als ik ga zwemmen is het ene deel bezet met de te snelle zwemmers die je omver zwemmen en de andere helft bezet met mensen die lopen te keuvelen
pi_36698724
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:21 schreef Troel het volgende:
Ik heb nog geen mail gehad kan dat?
pi_36698834
Gefeliciteerd Troel (had 't ook al gelezen in het trouwen-topic).

Ik hoop ook volgend voorjaar te trouwen. Heeft me 6 jaar gekost om m'n vriend zover te krijgen.
Nu hij eindelijk ook wil, moeten we nodig 'ns een datum gaan prikken... zit te denken aan de tweede helft van april.

Zucht... ik wil nog 14kg kwijt voor ik trouw en op 't moment kom ik juist (heel hard) aan. Snap 't eigenlijk niet zo goed, ik snoep wel, maar toch niet zó veel! Naja, misschien gaat 't volgende week weer beter.
***Levi was here***
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 april 2006 @ 09:25:52 #93
13151 crew  Rewimo
pi_36698930
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:01 schreef Troel het volgende:
MIjn schoonmoeder heeft ooit tegen Bert gezegd dat als ik 100 kilo was, dat hij me dan moest vragen. Hij was zo slim om dat aan mij te vertellen
Nouja, die 100 kilo hoop ik toch eigenlijk al wel voorbij te zijn volgend voorjaar
Ik neem aan dat dat goed bedoeld was?
pi_36698980
Troel: gefeliciteerd!
quote:
Op donderdag 6 april 2006 00:45 schreef Maeghan het volgende:

Secundaire fibromyalgie? Redelijk gebruikelijk bij HMS. Helaas.
Hmmm, voorlopige diagnose (al járen voorlopige diagnose) is fibromyalgie. Ze weten eigenlijk niet wat het is (gaf de reumatoloog ook toe ) maar ik voldoe aan de criteria van fibromyalgie, al heb ik ook klachten die daar normaal absoluut niet onder vallen. Ik heb dus, dat als mijn spieren moe zijn, dat ze er dan een halve seconde oid mee stoppen. Dat valt dus niet onder fibromyalgie, maar is wel één van de lastigste dingen. (kramp in tussenribspieren niet meegerekend ) Ik val dus gewoon om als dat in mijn benen gebeurt. Ik weet ook niet zo goed hoe ik dat uit moet leggen als ik in gezelschap zomaar omval, dus dan zeg ik maar niets (hallo sauna putten mensen ).

@Isabeau: goedemorgen, lekker gezwommen? sinds wanneer wíl jij gewoon bubbels in een bubbelbad? Als ze er wel zijn, wil je ze niet, zijn ze er niet, dan ga je mopperen
pi_36698991
quote:
Op donderdag 6 april 2006 06:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nu is het moment, Anansi. Straks heb je geen tijd meer. Je denkt dat je nu geen tijd hebt, maar over 2 jaar besef je dat je nu zeeën van tijd had Dus nu gewoontes ontwikkelen, dan heb je daar straks tijdens je co-schappen baat bij. Je maakt niet alleen heel erg lange dagen, maar je lunch zal er regelmatig bij inschieten (druk druk druk), je komt laat thuis en moet dan nog koken (blech) en dan ook nog studeren. Studietijd is niet meegenomen in je co-schap tijd. En als je dan nog zo achterlijk bent als ik dan hou je je bijbaan en zit je met gemak op 80 uur werken in de week. Daarbovenop had ik ongeveer 20 uur reistijd. Mijn vriend vroeg zich af of ik nog wel bij hem woonde. Dus: het wordt straks allleen erger, niet beter. Nu je eetgewoontes op orde krijgen etc, straks daar de vruchten van plukken.
Juist daarom heb ik ook NU aangedrongen bij de reumatoloog naar verder onderzoek en een mogelijke oplossing, want ik red de werk/studie combi nu al maar net (werk gaat ten koste van studie eigenlijk) laat staan straks.

Troel en Charmed_Angel Gefeliciteerd!!!!!!! Wat leuk!

Isabeau, als tip voor een medisch onderwerp wat weinig in het normale curriculum aan bod komt.
Geneeskunde voor verstandelijk gehandicapten. is zelfs een aparte specialisatie.
AVG mijn droomspecialisatie, dat is zo als het er nu uit ziet echt wat ik wil en wat als ik realistisch kijk ook mogelijk moet zijn. Super interessant onderwerp, en meelopen met een AVG binnen een instelling zal vast ook niet heel moeilijk te regelen zijn.
pi_36699597
Vandaag geen sportschool voor mij.
Spierpijn in mijn buik. Ik gun mijn lichaam vandaag een beetje rust.

Kutnacht gehad Vanwege alle elende.

Maar vandaag moet ik echt het huis weer eens goed gaan schooonmaken, is al weken niet echt meer goed bijgehouden. Ik begin straks boven bij de douche, en het bed te verschonen.
Daarna ga ik naar beneden, stofzuiger pakken, en boven stofzuigen.

Dan beneden alles goed boenen etc.
Bah. Op dit moment is het even helemaal klote.
Met lijnen gaat het gelukkig goed

Als ik alles klaar heb vanmiddag ga ik lekker met mijn mp3 een stukje wandelen
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 april 2006 @ 10:00:07 #97
13151 crew  Rewimo
pi_36699679
ymme, met al dat schoonmaken krijg je in elk geval beweging Kop op hoor
pi_36699703
Ik ben er ook zo eentje met een lichaam dat niet altijd lekker meewerkt. Heb last van mijn darmen, voorlopige diagnose "spastische darm", tja, 't moest een naam hebben Vervelendste van de darmen is dat ik heel onzeker ben over hoe mijn buik zich gaat gedragen, als ik ga sporten kan ik zomaar opeens de hele les winden laten. Of ik sla spontaan dubbel van de pijn, maar gelukkig trekt dat meestal vrij snel weer weg.

Ook mijn longen zijn niet zo best, als tiener had ik astma... nu is het veel minder erg, gebruik ook geen medicijnen, maar als ik verkouden ben moet ik heel erg oppassen dat 't niet doorschiet naar mijn longen. Ben helemaal een beetje een allergisch typje, heb ook hooikoorts (lang leve de Reactine enzo!), kan niet tegen dierenharen en ben lactose-intollerant. Dat laatste ligt -denk ik- aan mijn afkomst, ben half NL en half Surinaams: een mixje van Indiaans, Frans en Portugees. En volgens mij komt die lactose-intollerantie uit 't Indiaanse deel van de familie, maar die conclusie heb ik zelf ooit getrokken, weet niet of dat klopt.

En de grootste etter: mijn gewrichten. Ben niet hyper-mobiel, eerder hypo-mobiel... Merk het vooral aan mijn heupgewrichten, die draaien slecht. Hierdoor raken mijn beenspieren overbelast en als ik niet uitkijk krijg ik daar slijmbeursontstekingen van. Heb periodes dat ik met moeite gewoon kan lopen, of dat ik eigenlijk niet een hele dag op een stoel kan zitten (handig met 't administratieve werk dat ik doe!).

't is geen excuus voor mijn gewicht, maar ik merk wel dat ik niet altijd evenveel kan sporten als ik graag zou willen. Daarnaast ben ik een emo-eter en je niet lekker voelen maakt 't er allemaal niet beter op.
***Levi was here***
  donderdag 6 april 2006 @ 10:01:58 #99
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_36699712
Ja ik heb ook spierpijn terwijl ik maar 20 minuten heb gefitnesst (was al uitgeblust van het squashen). Ga ook pas maandag ofzo weer, want zaterdag ga ik skaten en zondag weer squashen. Moet ik wel een beetje fit zijn
Niet meer actief op Fok!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 april 2006 @ 10:06:00 #100
13151 crew  Rewimo
pi_36699792
Dat is het vervelendste van ziektes en kwalen: dat je niet kunt doen wat je graag zou willen... Ik heb ook een aardig lijstje mankementen Wel merk ik dat veel dingen makkelijker gaan met 40 kilo minder En ik hoop dat er wat dat betreft nog meer gaat verbeteren naarmate ik nog meer gewicht verlies. Het is toch een feit dat je o.a. je gewrichten maar ook je hart en longen een stuk minder belast als je afvalt. En zelfs 5 of 10 kilo kan dan al een hoop verschil maken
pi_36700318
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:27 schreef freecell het volgende:
@Isabeau: goedemorgen, lekker gezwommen? sinds wanneer wíl jij gewoon bubbels in een bubbelbad? Als ze er wel zijn, wil je ze niet, zijn ze er niet, dan ga je mopperen
Het was een stenen bankje in het zwembad zelf waar toevallig wat bubbels uitkwamen Leek me wel heel even lekker na het zweten Het was dus geen echt bubbelbad.

Ik heb trouwens net 4 onderwerpen gekozen voor mijn keuzeprojecten, nu nog uitwerken:
- Voeding van de mens (en nee, ik denk niet dat ik het over obesitas ga doen, alhoewel dat wel makkelijk zou zijn)
- Geriatrie
- Ethiek
- Pathologie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')