nee, geen zwembad op de ACLO. Er is wel een zwembad, maar niet bij de ACLO zelf. ACLO is op Zernike en zwembad is bij Martiniplaza in de buurtquote:Op woensdag 5 april 2006 12:03 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Dat weet ik nog heel goed. Daarna gingen we een tijdje niet
hadden we 't helemaal gehad
en geen tijd enz. Was wel lache
![]()
Is er op de aclo geen zwembad waar je na het fitnessen even een paar baantjes kunt trekken? Dit is trouwens goed voor je spieren. Ik dacht dat ik na 't fitnessen + aquapilates ook wel last van spierpijn zou krijgen, maar nee!! Heerlijk! De volgende dag voel ik mij zo fit als een hoentje![]()
ik ben heel benieuwd hoe lang je het volhoud om 's ochtend om 7u op te staan en dan om 8u al bij de sportschool
![]()
Kop op meid! Je kunt 't wel, maar je moet er effe doorheen... Je zult merken dan je beter in je vel gaat zitten en ook veel meer aankunt - qua energie en fit zijn.
Ik mis mijn flesje water, die heb ik op mijn werk laten liggen![]()
Zal effe nieuw flesje kopen en dan het mierzoete sportdrank weggooien - alleen maar voor 't flesjeOf volhouden tot 15u, dan moet ik weer werken
![]()
Ja ik vond een half uur ook wat veel, goed idee om een bergprogramma te doen want dan hoef ik ook niet zo lang te zitten.quote:Op woensdag 5 april 2006 12:13 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Een half uur fietsen op de hometainer? Dat vind ik zonde van mijn tijd in de sportschool omdat ik elke dag wel fiets op straat. Ik fiets juist expres een bergprogramma omdat in de stad geen bergen zijn![]()
Standaardontbijt is vier volkorenboterhammen met Twenty Four dieetmargarine, en dan 1 x vleeswaren, 1 x pindakaas, 1 x hagelslag, 1 x kaas/sandwichspread/jam oid. Met zwarte koffie.quote:Op maandag 3 april 2006 12:22 schreef Riann het volgende:
Maar wat eten jullie eigenlijk zoal als ontbijt
Ik vind eten gewoon oneindig veel interessanter dan sporten. Sporten is blegh, saai, vervelend, pijnlijk en vermoeiend. Het moet maar. En als ik het dan gedaan heb, dan ben ik blij dat ik er mee klaar ben en dan denk ik niet, kom, laat ik eens gezellig gaan vertellen dat ik mij een uur onnoemelijk verveeld heb. Terwijl als ik lekkere bonbons heb, dan ben ik daar heel blij mee, en als ik het gepresteerd heb een dag niet te snoepen ben ik wel 'trots' op mezelf.quote:Op woensdag 5 april 2006 08:42 schreef Viking84 het volgende:
Wat ik me afvroeg: jullie praten allemaal over hoe je vroeger was en over minder/anders eten, maar ik lees niks over sport?
Waar ga je naartoe, Pluisje? Veel plezier alvast!quote:Op woensdag 5 april 2006 13:17 schreef pluisje het volgende:
Ook een tvp, en alvast een
Vrijdagochtend vertrek ik voor een weekje op vakantie
tis hier zonnigquote:Op woensdag 5 april 2006 14:08 schreef Levitation het volgende:
Ik heb ook al meer dan een liter water op. Zit nu te wachten tot de 't stopt met regenen, kan ik met mijn collega's een blokje gaan wandelen.
Tjonge wat een slechte tvp
Wat vervelend...quote:Op woensdag 5 april 2006 14:02 schreef teigan het volgende:
Terugvindpostje..
Het is mij vanmorgen in mijn rug geschoten, rechts onderin.... Errug vervelend... Gelukkig ben ik nu vrij omdat mijn begeleidster toch pas maandag aan mijn verslag toekomt...
Hier nu ook. Heb lekker gewandeld met mijn collegas!quote:
Oh dat heb ik nou ook! "Dieet" klinkt heel moeilijk en moeizaam en niet lekker etc. Dus ik ben niet op dieetquote:Op woensdag 5 april 2006 16:05 schreef Iksje het volgende:
"Dieet" klinkt streng (mag dit niet, moet dat) en klinkt ook tijdelijk. Terwijl, zoals je zelf al gemerkt hebt, je het je hele leven zal moeten doen.
Mijn moeder heeft ook gewrichtsproblemen en die doet sinds een half jaartje aan "slenderen". Dat is onbelast bewegen, je wordt bewogen terwijl je op een soort bed ligt. Je zal er niet van afvallen, maar heb helpt mijn moeder wel om mobiel te blijven. Ze doet 't samen met een vriendin die fibromialgie (schrijf je dat zo?) heeft en ook zij heeft er baat bij. Mijn moeder zegt dat haar spieren er wel sterker van zijn geworden en dat nu andere activiteiten, zoals fietsen, beter gaan dan eerst. En dat heeft weer als groot voordeel dat ze nu dus ook meer gewone beweging krijgt.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:58 schreef Anansi het volgende:
Jeetje meaghan, hypermobiel lijkt me ook rot.
Om me te voelen alsof ik onder een stoomwals gelegen heb hoef ik helaas niet eens te sporten.
Pijn in mijn gewrichten is eerder regel als uitzondering.. En vooral bewegen tegen weerstand in is een ramp. Ik probeer dus nog steeds een vorm van beweging te vinden die geschikt is voor mij.
Echt sporten heb ik al opgegeven, terwijl ik dat vroeger (grrr vroeger zeggen als je pas 22 bent is waardeloos) 4/5x in de week deed.
Ben nu maar bezig om bijvoorbeeld te wandelen naar een tramhalte verder, en zoveel mogelijk te doen op de fiets, maar helaas kom ik bij het minste of geringste zuchtje wind tegen al niet meer vooruit.
Dus als iemand nog tips voor mogelijke beweging heeft? GRAAG!!
quote:Op woensdag 5 april 2006 16:19 schreef Anansi het volgende:
Kan ik ook zo'n lijntje in de openingspost krijgen??
Ik kom 1x per week bij de Aldi, ik zal eens kijken of ik ze daar zie liggen. En de Lidl is net verbouwd, maar daar ben ik nog niet geweest. Vond de vorige Lidl maar niks. Goeie tip, waarschijnlijk lekker voor met de paasdagenquote:Op woensdag 5 april 2006 16:22 schreef Rewimo het volgende:
7 euro voor een pakje paling??? Tip: neem die van Lidl of Aldi, niks mis mee en rond de 2,65 per pakje.
Aldi heeft prima paling, en ook zalm. En tegenwoordig zalige zalmhapjesquote:Op woensdag 5 april 2006 16:26 schreef Isabeau het volgende:
Ik kom 1x per week bij de Aldi, ik zal eens kijken of ik ze daar zie liggen. En de Lidl is net verbouwd, maar daar ben ik nog niet geweest. Vond de vorige Lidl maar niks. Goeie tip, waarschijnlijk lekker voor met de paasdagen
Bedankt ik ga zo even mailen!quote:Op woensdag 5 april 2006 16:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]ook even naar -foetsie- mailen en dan kan je het daarna verder zelf bijhouden.
Had de reumatoloog geen suggesties wat sport betreft? Die heeft toch alle ervaring met mensen met gewrichtsklachten en zou wel wat ideeën moeten hebben over goede beweging met de minste klachten. Maar inderdaad, een hometrainer is waarschijnlijk al prettiger dan buiten fietsen waar je afhankelijk bent van de Hollandsche Rotwind.
Heel erg veel plezier, Pluisje! Ik doe gewoon oordopjes inquote:Op woensdag 5 april 2006 16:29 schreef pluisje het volgende:
Isa, ik kom vlak bij je zitten komende week
Emmen
Dus mocht je op een gegeven moment vaag iets van geschreeuw horen dat klinkt alsof er een klein jongetje wordt geslacht: da's Tobi die in bad moet
Nee, geen verkeerde houding, de zitjes zijn te klein voor mijn kont zodat ik dardoor een verkeerde houding aanneem.quote:Op woensdag 5 april 2006 12:07 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Rugklachten bij het roeien? Dan heb je een verkeerde houding. Je moet trouwens de roei"spaan" met je hele lichaam meetrekken, en niet met je armspieren -> dan voel je het in je rug omdat 't op een gegeven moment te zwaar is voor je armspieren.
Vraag eens aan een sportinstructeur of die je houding kan controleren.
Ik heb een jaar gefitnest bij een fysiotherapeut i.v.m rugklachten en vond het roeien ook niets. Gaf teveel pijn. Na 2 minuten kon ik wel stoppen. Nadat hij mij vertelde dat ik helemaal verkeerd roeide en mij een nieuwe houding aanleerde kon ik na 2 maanden gerust 15 min. roeien zonder mijn rug te voelen.
Goh dit herken ik wel. Ik heb nog NOOIT in een rolstoel gezeten vanwege mijn klachten, en dat ga ik zo houden ook!! Mezelf gezond verklaard heb ik al menig keer... maar helaas heb ik ook al een paar keer goed mijn hoofd gestoten daardoor. Dus deze keer maar luisteren naar mijn reumatoloog en braaf proberen af te vallen. Wie weet helpt het bij mij ook als ik 55 of 60 ipv 70 kilo weeg... toch 20%quote:Op woensdag 5 april 2006 17:28 schreef freecell het volgende:
Ik heb een periode gehad dat ik van heel veel dingen dacht: "dat kan ik niet met mijn lijf" resultaat: je kan inderdaad nks met dat .lijf, alles doet altijd zeer en je baalt.
Ik heb ergens ooit een knopje omgezet en heb mezelf gezond verklaard, niet zo verstandig misschien, maar het werkt wel. Conditie is nu veel beter, ik kan langer lopen voor ik echt in een rolstoel moet zitten dagje rustig aan dierentuin lukt aldan kom ik helemaal dood thuis, maar ik heb wel de hele dag zelf gelopen. Dagje efteling lukt nog niet, rustig efteling lukt mij niet en na een uurtje of twee stort ik dan toch echt wel in. Maar vroeger zou ik die dierentuin ook niet gehaald hebben.
Ik weet dat dit niet voor iedereen werkt, dus niet aanvallend bedoeldvoor mij werkt het ook lang niet altijd. Dan denk ik: "dat doe ik gewoon" en dan stort ik halverwege totaal in omdat ik te ver over mijn grenzen ga
Ik heb mezelf daar ook wel vaak mee voor mijn kop gestotenquote:Op woensdag 5 april 2006 17:35 schreef Anansi het volgende:
[..]
Goh dit herken ik wel. Ik heb nog NOOIT in een rolstoel gezeten vanwege mijn klachten, en dat ga ik zo houden ook!! Mezelf gezond verklaard heb ik al menig keer... maar helaas heb ik ook al een paar keer goed mijn hoofd gestoten daardoor. Dus deze keer maar luisteren naar mijn reumatoloog en braaf proberen af te vallen. Wie weet helpt het bij mij ook als ik 55 of 60 ipv 70 kilo weeg... toch 20%minder mee te dragen.
is goed... kan ik 81,8 kilo neerzetten ipv 81 kiloquote:Op woensdag 5 april 2006 17:28 schreef Troel het volgende:
Ik hoop alle accounts vanavond te maken.
whahaha jah idd.....quote:Op woensdag 5 april 2006 20:11 schreef Isabeau het volgende:
Hoe langer het duurt, hoe lichter je wordt
Ik heb vandaag een overheerlijk gebakje afgeslagenquote:Op woensdag 5 april 2006 20:26 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Maar voor de rest heel de dag goed gegeten en alle koekjes afgeslagen....
thx.... ik sta er nu ook bijquote:Op woensdag 5 april 2006 21:21 schreef Troel het volgende:
5 accounts aangemaakt en gemaild
Hier ook een fulltime student die regelmatig om 6 uur de deur uit moest en om 20:00 thuis kwamquote:Op woensdag 5 april 2006 22:21 schreef Anansi het volgende:
Hoe doen andere mensen dat met onregelmatig werken?
Of met studies met onregelmatig college... Als ik om 7.00 de deur uit moet, dan is daarvoor ontbijten niet echt mijn ding. En tussen colleges door blijf ik uit verveling af en toe snaaien...
Co-schappen, dat is mijn doel. Om dan beter in mijn vel te zitten en meer te kunnen. Doe nu het 3e jaar. Heb ondertussen 1 jaar vertraging opgelopen en wil het echt halen!quote:Op woensdag 5 april 2006 22:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hier ook een fulltime student die regelmatig om 6 uur de deur uit moest en om 20:00 thuis kwam(dat noemen ze ook wel co-schappen lopen). Verder heb ik een nachtbijbaan waarbij ik ook gewoon de hele nacht wakker moet blijven.
Secundaire fibromyalgie? Redelijk gebruikelijk bij HMS. Helaas.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:28 schreef freecell het volgende:
Zo, weer thuis, ongeveer 22 Kilometer die terugreisweg afgesloten en 7 kilometer om en verdwaald in Zuidhorn (jaja
)
Maar gelukkig wind mee
Rampzalige lijven meldt u, ik doe mee
Hypermobiel *check*
(spier) reuma *check*
Dat probleem herken ik helaas ook al. Ik studeer, voor 22,5 ECTS per blok en werk gemiddeld 20 uur in de week. Bovenop vijftien uur reistijd per week. Ik denk dat dat het probleem al aangeeft. Bijvoorbeeld vandaag had ik om zes uur opgemoeten, terwijl ik gisterenavond pas om half tien thuis was en nog moest gaan avondeten, en dan vanvond ook weer om half tien pas thuis zou zijn, om dan morgen weer om acht uur op te staan (gelukkig is de docente ziekquote:Op woensdag 5 april 2006 22:21 schreef Anansi het volgende:
Ok, alles wat me gisteren verteld is begint een beetje in te zinken...
Flink na zitten denken vandaag.
Ik moet dus 20% van mijn gewicht kwijt... blijvend.
Extreem veel sporten kan ik niet.
Ik werk onregelmatig, wisselende diensten (ook wakkere nachtdiensten), en doe daarnaast een fulltime studie, ook onregelmatig.
Regelmatig eten is dus niet aan mij besteed.
Stoppen met of werk of studie (wat mijn reumatoloog aanraade) vind ik GEEN optie.
Besloten als 1e stap, per onmiddelijk te stoppen met het kopen van eten op de uni en stations. Is meestal niet gezond, veel te duur, en vanwege mijn voedselallergieen (koemelk en natriumglutaminaat) mag ik het eigenlijk toch al niet hebben.
Hoe doen andere mensen dat met onregelmatig werken?
Of met studies met onregelmatig college... Als ik om 7.00 de deur uit moet, dan is daarvoor ontbijten niet echt mijn ding. En tussen colleges door blijf ik uit verveling af en toe snaaien...
Nu is het moment, Anansi. Straks heb je geen tijd meer. Je denkt dat je nu geen tijd hebt, maar over 2 jaar besef je dat je nu zeeën van tijd hadquote:Op woensdag 5 april 2006 22:55 schreef Anansi het volgende:
Co-schappen, dat is mijn doel. Om dan beter in mijn vel te zitten en meer te kunnen. Doe nu het 3e jaar. Heb ondertussen 1 jaar vertraging opgelopen en wil het echt halen!
Routine en gewoontes ontwikkelen. Hmm dat is nooit mijn sterkste kant geweest, maar nu moet het gewoon! Alleen helaas heeft mijn vriend precies hetzelfde karakter, en werkt ook onregelmatig, maar moet eerder aankomen als afvallen.
Wat voor gezonde dingen blijven ook echt lekker als je ze meeneemt? Ook nadat ze een flink aantal uur in je tas gezeten hebben. Heb soms nachtdienst na een hele dag college, of omgekeerd. OF van 8.15 tot 21.00 colleges en practica.
Gefeliciteerd!!!!!!quote:Op donderdag 6 april 2006 07:37 schreef Troel het volgende:
Zwem ze Isabeau
Oja, ik mag het geheimpje verklappen
Bert en ik gaan volgend voorjaar trouwen![]()
![]()
![]()
Tuurlijk mag dat!quote:Op donderdag 6 april 2006 08:47 schreef YPPY het volgende:
Nee, ik moet zo verschrikkelijk blij zijn om de reden dat ik er niet aan mag denken dat het jammer is. Het is ook niet vreselijk natuurlijk, het gaat er wel weer af, maar zelf 'jammer' mag ik niet zeggen.
MIjn schoonmoeder heeft ooit tegen Bert gezegd dat als ik 100 kilo was, dat hij me dan moest vragen. Hij was zo slim om dat aan mij te vertellenquote:Op donderdag 6 april 2006 07:56 schreef teigan het volgende:
Gefeliciteerd Troel!!!! Wat leuk zeg!!
Dus dat was ook hetgene wat er zou gebeuren als je 50 kilo kwijt zou zijn?
Ik heb nog geen mail gehad kan dat?quote:Op woensdag 5 april 2006 21:21 schreef Troel het volgende:
5 accounts aangemaakt en gemaild
Ik neem aan dat dat goed bedoeld was?quote:Op donderdag 6 april 2006 09:01 schreef Troel het volgende:
MIjn schoonmoeder heeft ooit tegen Bert gezegd dat als ik 100 kilo was, dat hij me dan moest vragen. Hij was zo slim om dat aan mij te vertellen
Nouja, die 100 kilo hoop ik toch eigenlijk al wel voorbij te zijn volgend voorjaar
Hmmm, voorlopige diagnose (al járen voorlopige diagnose) is fibromyalgie. Ze weten eigenlijk niet wat het is (gaf de reumatoloog ook toequote:Op donderdag 6 april 2006 00:45 schreef Maeghan het volgende:
Secundaire fibromyalgie? Redelijk gebruikelijk bij HMS. Helaas.
Juist daarom heb ik ook NU aangedrongen bij de reumatoloog naar verder onderzoek en een mogelijke oplossing, want ik red de werk/studie combi nu al maar net (werk gaat ten koste van studie eigenlijk) laat staan straks.quote:Op donderdag 6 april 2006 06:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nu is het moment, Anansi. Straks heb je geen tijd meer. Je denkt dat je nu geen tijd hebt, maar over 2 jaar besef je dat je nu zeeën van tijd hadDus nu gewoontes ontwikkelen, dan heb je daar straks tijdens je co-schappen baat bij. Je maakt niet alleen heel erg lange dagen, maar je lunch zal er regelmatig bij inschieten (druk druk druk), je komt laat thuis en moet dan nog koken (blech) en dan ook nog studeren. Studietijd is niet meegenomen in je co-schap tijd. En als je dan nog zo achterlijk bent als ik dan hou je je bijbaan en zit je met gemak op 80 uur werken in de week. Daarbovenop had ik ongeveer 20 uur reistijd. Mijn vriend vroeg zich af of ik nog wel bij hem woonde. Dus: het wordt straks allleen erger, niet beter. Nu je eetgewoontes op orde krijgen etc, straks daar de vruchten van plukken.
Het was een stenen bankje in het zwembad zelf waar toevallig wat bubbels uitkwamenquote:Op donderdag 6 april 2006 09:27 schreef freecell het volgende:
@Isabeau: goedemorgen, lekker gezwommen?sinds wanneer wíl jij gewoon bubbels in een bubbelbad?
Als ze er wel zijn, wil je ze niet, zijn ze er niet, dan ga je mopperen
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |