Ik ben er ook zo eentje met een lichaam dat niet altijd lekker meewerkt. Heb last van mijn darmen, voorlopige diagnose "spastische darm", tja, 't moest een naam hebben
![]()
Vervelendste van de darmen is dat ik heel onzeker ben over hoe mijn buik zich gaat gedragen, als ik ga sporten kan ik zomaar opeens de hele les winden laten.
![]()
Of ik sla spontaan dubbel van de pijn, maar gelukkig trekt dat meestal vrij snel weer weg.
Ook mijn longen zijn niet zo best, als tiener had ik astma... nu is het veel minder erg, gebruik ook geen medicijnen, maar als ik verkouden ben moet ik heel erg oppassen dat 't niet doorschiet naar mijn longen. Ben helemaal een beetje een allergisch typje, heb ook hooikoorts (lang leve de Reactine enzo!), kan niet tegen dierenharen en ben lactose-intollerant. Dat laatste ligt -denk ik- aan mijn afkomst, ben half NL en half Surinaams: een mixje van Indiaans, Frans en Portugees. En volgens mij komt die lactose-intollerantie uit 't Indiaanse deel van de familie, maar die conclusie heb ik zelf ooit getrokken, weet niet of dat klopt.
En de grootste etter: mijn gewrichten. Ben niet hyper-mobiel, eerder hypo-mobiel... Merk het vooral aan mijn heupgewrichten, die draaien slecht. Hierdoor raken mijn beenspieren overbelast en als ik niet uitkijk krijg ik daar slijmbeursontstekingen van. Heb periodes dat ik met moeite gewoon kan lopen, of dat ik eigenlijk niet een hele dag op een stoel kan zitten (handig met 't administratieve werk dat ik doe!).
't is geen excuus voor mijn gewicht, maar ik merk wel dat ik niet altijd evenveel kan sporten als ik graag zou willen. Daarnaast ben ik een emo-eter en je niet lekker voelen maakt 't er allemaal niet beter op.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***