Volgens mij is er tot nu toe nog niet een onderwerp echt moeilijk geweest. Of wel ?quote:Op zaterdag 1 april 2006 12:23 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Dat heeft daar toch helemaal niks mee te maken? Op een eenvoudig onderwerp kunnen de gevorderde fotografen al hun creativiteit en ervaring kwijt om zo met een mooie foto te komen, terwijl de beginners er ook aan mee kunnen doen. Op een moeilijk onderwerp kunnen de gevorderde fotografen net zo makkelijk al hun creativiteit en ervaring kwijt, terwijl de beginners buitengesloten worden. Lijkt me duidelijk welke van de twee het meest wenselijk is.
[..]
Prima.
Voor mij niet.quote:Op zaterdag 1 april 2006 12:52 schreef Ymke het volgende:
Is er dan ooit een onderwerp zo moeilijk geweest dat er iemand niet mee heeft kunnen doen?
Niet wat je zegt moeilijk, maar wel dat er mensne zijn die geen idee hebben voor een onderwerp. Ik noem Abstract als voorbeeld. En sommige onderwerpen lijken dan wel makkelijk, maar blijken voor sommigen gewoon niet begrepen te worden. Toen ik hier binnen struikelde, was volgens mij Bokeh het onderwerp. Ik had 3 weken tijd om die nieuwe methode te begrijpen. Ik had zo iets van WTF??? Bokeh??? En daar heb ik toch ook menig topic over zien verscheinen. Omdat er totaal geen duidelijkheid waas over bokeh.quote:Op zaterdag 1 april 2006 12:52 schreef Ymke het volgende:
Is er dan ooit een onderwerp zo moeilijk geweest dat er iemand niet mee heeft kunnen doen?
Sub mag jou natuurlijk niet als onderwerp kiezen.quote:Op zaterdag 1 april 2006 14:38 schreef Ymke het volgende:
En sub kiest voor mij , dus zijn we klaar?
Ja maar die beroepszeikers zijn nog geen beroepsfotografen (en ook daar moet je je niet al te veel van aantrekken)quote:EN voor een newbie is dat toch wel heel lastig om aan me te doen. Vooral als er toch enkele beroepszeikerds tussen zitten die zonder reden zeggen dat die foto kut of bagger is.
Oh, maar deze heb ik ook nog hoorquote:
Toevallig organiseer ik net een evenement met dezelfde naam: De nacht van de verleiding. Ik weet dus dat het onderwerp heel breed kan worden opgevat!quote:Op zaterdag 1 april 2006 18:17 schreef EchnaDarr het volgende:
Verleiding: que?
Krijg je een beetje het "7 sins" idee...quote:Op zaterdag 1 april 2006 18:18 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Toevallig organiseer ik net een evenement met dezelfde naam: De nacht van de verleiding. Ik weet dus dat het onderwerp heel breed kan worden opgevat!
dusssquote:Op zaterdag 1 april 2006 18:15 schreef Subhuman het volgende:
ScienceFriction: de poll is lang geleden afgeschaft omdat sommige users andere users ervan beschuldigden dat ze valsspeelden.
Jij hebt duidelijk de wedstrijd niet meegemaakt waarin we met een poll gestemd hebben.quote:
De foto's zijn vaak wel scherp, maar het onderwerp nietquote:Op zaterdag 1 april 2006 20:15 schreef Shark.Bait het volgende:
Oh, de onderwerpen zijn al bekend...
Een typisch laagdrempelig onderwerp voor fok is "een scherpe foto"
Daar schort het nogal eens aan...
dan heb je het vast over de randen van de foto waar je je aan kan snijden.quote:Op zaterdag 1 april 2006 21:11 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De foto's zijn vaak wel scherp, maar het onderwerp niet
Dat is zoooo 20e eeuwquote:Op zaterdag 1 april 2006 21:19 schreef blackbully het volgende:
[..]
dan heb je het vast over de randen van de foto waar je je aan kan snijden.
Ik zie ook al weer dat we zelfs daar over kunnen discussieren rellenquote:Op zaterdag 1 april 2006 21:11 schreef RonaldV het volgende:
De foto's zijn vaak wel scherp, maar het onderwerp niet
+1 scherpquote:Op zaterdag 1 april 2006 21:19 schreef blackbully het volgende:
dan heb je het vast over de randen van de foto waar je je aan kan snijden.
quote:
Dit gekoppeld aan een "humoristiche" actie in US FB.quote:Op zondag 2 april 2006 11:38 schreef Astridj0h het volgende:
RonaldV wat is dat nou weer voor actie....
Het bekende verhaal van de druppel en de emmer.quote:Op zondag 2 april 2006 11:40 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ik denk dat het intrekken van je stem bedoeld wordt...
Oh... doet blackBULLY ze naam in ieder geval eer aan hequote:Op zondag 2 april 2006 11:39 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Dit gekoppeld aan een "humoristiche" actie in US FB.
Even, voor BB de schuld krijgt: Hij postte gister een grapje, die verkeerd uitpakte. Hij had geen weet van wat dingen die gisteren op mijn MSN speelden n.a.v. een akkefietje op US. De grap kwam simpelweg op het verkeerde moment, en werd door sommigen ook nog eens niet begrepen.quote:Op zondag 2 april 2006 11:58 schreef Tha_Erik het volgende:
Onzin, dat vind ik het. Ik kan echt niet bedenken waarom mods niet mee zouden mogen zien.
Maak je geen zorgen: of dat het onderwerp nou wordt, of niet: zo'n foto wil ik sowieso maken.quote:Op zondag 2 april 2006 11:58 schreef Astridj0h het volgende:
[..]
Post je dan gewoon in de SC een foto die je eventueel zou hebben ingezonden mocht het onderwerp eventueel stiekum verleiding worden?
Al die posts! Puur eigenbelang!quote:Op zondag 2 april 2006 12:04 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh, en er komt nog bij dat ik het jammer vind dat je je stem hebt ingetrokken, want ik had een potentieel uitvoerbaar idee voor verleiding.
Haha ok dan!quote:Op zondag 2 april 2006 12:03 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen: of dat het onderwerp nou wordt, of niet: zo'n foto wil ik sowieso maken.
Van alle ideeën is "verleiding" natuurlijk wel het enige onderwerp, de rest zijn technieken. Alleen al om die reden zou het verleiding moeten worden, de technieken kun je dan sowieso nog gebruiken.quote:Op zondag 2 april 2006 12:09 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Al die posts! Puur eigenbelang!En ik dacht nog wel dat je medelijden had met RonaldV!
Niet speciaal met RonaldV, maar ik vind het wel stom dat jullie blauwen niet mee zouden mogen doen. Ik snáp het gewoon niet.quote:Op zondag 2 april 2006 12:09 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Al die posts! Puur eigenbelang!En ik dacht nog wel dat je medelijden had met RonaldV!
CHECK! dat idee had ik dus eigenlijk stiekem ook alquote:Op zondag 2 april 2006 12:12 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Van alle ideeën is "verleiding" natuurlijk wel het enige onderwerp, de rest zijn technieken. Alleen al om die reden zou het verleiding moeten worden, de technieken kun je dan sowieso nog gebruiken.
volgens mij is er helemaal geen bezwaar, maar is RonaldV er gewoon ff klaar mee.quote:Op zondag 2 april 2006 12:13 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Niet speciaal met RonaldV, maar ik vind het wel stom dat jullie blauwen niet mee zouden mogen doen. Ik snáp het gewoon niet.
Ligt het aan mij, of is het ook maar onduidelijk waarom er bezwaar is?
Kernachtig: ja. En lees anders deze post nog een keer.quote:Op zondag 2 april 2006 12:17 schreef Astridj0h het volgende:
[..]
volgens mij is er helemaal geen bezwaar, maar is RonaldV er gewoon ff klaar mee.
FOK!Userfoto'squote:
Dat zou je inderdaad zeggen ja. Wij kunnen wel stemposts verwijderen, mochten we kwade bedoelingen hebben, maar degene wiens post verwijderd is zou dat toch gauw door moeten hebben lijkt me.quote:Op zondag 2 april 2006 12:25 schreef Offy het volgende:
Maar bij de FOT-wedstrijd wordt er gewoon open gestemd, dan valt er toch weinig te beïnvloeden?
Ja, maar of jullie nou meedoen of niet, dat maakt dan verder geen verschil.quote:Op zondag 2 april 2006 12:35 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Dat zou je inderdaad zeggen ja. Wij kunnen wel stemposts verwijderen, mochten we kwade bedoelingen hebben, maar degene wiens post verwijderd is zou dat toch gauw door moeten hebben lijkt me.
Ik zou alle posts van mensen die niet op mij stemmen verwijderen.quote:Op zondag 2 april 2006 12:36 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, maar of jullie nou meedoen of niet, dat maakt dan verder geen verschil.
Maar dan blijven er geen posts overquote:Op zondag 2 april 2006 12:37 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Ik zou alle posts van mensen die niet op mij stemmen verwijderen.![]()
Offy....het was niet alleen dat. Als je de rest van de posts (en dan met name die van RonaldV) even doorleest zal je zien dat het iets te maken had met druppels en emmers en zoquote:Op zondag 2 april 2006 12:25 schreef Offy het volgende:
Maar bij de FOT-wedstrijd wordt er gewoon open gestemd, dan valt er toch weinig te beïnvloeden?
Ja, dat stukje begrijp ik, maar daar heb ik het niet over.quote:Op zondag 2 april 2006 12:39 schreef PdeHoog het volgende:
Offy....het was niet alleen dat. Als je de rest van de posts (en dan met name die van RonaldV) even doorleest zal je zien dat het iets te maken had met druppels en emmers en zo
Crew is uitgesloten van Fok!-wedstrijden omdat de wedstrijden van Fok! niet zo transparant verlopen als de maandelijkse "wedstrijd om de eer" hier. Dat kan ook niet anders, want het aantal reacties van alle Fok!-users ligt veel hoger dan de maximaal 50 FOT-ers die hier een puntentel-topic "vullen". Om te voorkomen dat crew de schijn van bevoordeling tegen zich krijgt is er dus (terecht overigens) besloten dat die niet mee mogen doen.quote:Op zondag 2 april 2006 12:41 schreef Offy het volgende:
[..]
Ja, dat stukje begrijp ik, maar daar heb ik het niet over.Ik vroeg me af waarom de crew hier niet mee mag doen met de wedstrijden (als er iets te winnen valt).
Lieve Ron, het maakt me echt helemaal niets uit of je nou wel of niet stemt, waarom je dat wel of niet doet en of er een discussie over is, mijn vraag ging dus over de wedstrijden en de crew in het algemeen. (zucht![]()
)
Nee. Maar ik kan je wel vertellen dat het geen B- of C-categorie BNer is. Verder zul je moeten kijken welke BNer er binnenkort in Fok!-shirt op games staatquote:Op zondag 2 april 2006 12:59 schreef Tha_Erik het volgende:
Mag je wel vertellen wie die zeer bekende Nederlander is?
Camera op "bulb"-stand zetten en dan extra lang belichtenquote:
Zoek ff in je handleidingquote:Op zondag 2 april 2006 13:34 schreef N.icka het volgende:
Ik heb geen Bulp , betekend een lange sluitertijd hetzelfde?
Je kan met ND-filters het een en ander aan stoppen winnenquote:Op zondag 2 april 2006 14:05 schreef Puckzzz het volgende:
iedereen duikt in de handleiding van zijn camera ineens
Ik heb wel een ideetje, maar ik vind het probleem met lange sluitertijd dus vooral het vele licht... ik moet even een manier bedenken om dat te reduceren omdat ik mijn ideetje overdag en buiten uit wil voeren. Ik kan het diafragma maar tot F8 dichtlknijpen
Verleiding is natuurlijk een thema, en daarmee net zo min, of net zo veel, een onderwerp als de andere suggesties.quote:Op zondag 2 april 2006 12:12 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Van alle ideeën is "verleiding" natuurlijk wel het enige onderwerp, de rest zijn technieken. Alleen al om die reden zou het verleiding moeten worden, de technieken kun je dan sowieso nog gebruiken.
Oneens. Verleiding kun je uitbeelden, de technieken niet. De technieken kun je alleen maar gebruiken.quote:Op zondag 2 april 2006 15:01 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Verleiding is natuurlijk een thema, en daarmee net zo min, of net zo veel, een onderwerp als de andere suggesties.
Nee, je kan iets in beeld brengen dat onder het thema verleiding te scharen valt, maar verleiding is niet tastbaar, en daarmee geen concreet onderwerp. Mij lijkt het overigens weer een typisch 'onderwerp' waarbij alle voor-stemmers aan het einde van de maand heel verbaasd concluderen dat je er toch niet zoveel mee kon.quote:Op zondag 2 april 2006 15:19 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Oneens. Verleiding kun je uitbeelden, de technieken niet. De technieken kun je alleen maar gebruiken.
Gezien de gemiddelde sluitertijd is één 15e al lang. 30 seconden is een eeuwigheid, en het kan makkelijk langer....quote:Op zondag 2 april 2006 13:53 schreef Astridj0h het volgende:
Mijn cam gaat volgens mij 'maar' tot 30 seconden als ik me niet vergist (d70) lijkt me genoeg om mee te kunnen doen voor lange belichtingstijd?
Ik stem voor een onderwerp, niet omdat ik er vanuit ga dat er zoveel mee kan, maar omdat ik een leuk uitvoerbaar idee ermee heb.quote:Op zondag 2 april 2006 15:24 schreef Schanulleke het volgende:
Nee, je kan iets in beeld brengen dat onder het thema verleiding te scharen valt, maar verleiding is niet tastbaar, en daarmee geen concreet onderwerp. Mij lijkt het overigens weer een typisch 'onderwerp' waarbij alle voor-stemmers aan het einde van de maand heel verbaasd concluderen dat je er toch niet zoveel mee kon.
Waarbij opgemerkt moet woren dat dat afhangt van je batterij capaciteit.quote:Op zondag 2 april 2006 15:38 schreef Schanulleke het volgende:
Astridj0h, je D70 gaat tot 30 sec. automatisch, en met de bulb stand tot onbeperkt.
Geen idee waar me bulb stand zit danquote:Op zondag 2 april 2006 15:38 schreef Schanulleke het volgende:
Astridj0h, je D70 gaat tot 30 sec. automatisch, en met de bulb stand tot onbeperkt.
D70 + D70S hebben alle twee BULB stand, ik heb zelf ook de D70 en die heb ik ook wel eens op BULB stand staan, vooral tijdens onweer.quote:Op zondag 2 april 2006 15:53 schreef Astridj0h het volgende:
[..]
Geen idee waar me bulb stand zit dan
Maar goed, als je onbeperkt je sluiter open houdt wordt alles uiteindelijk wit?
Idd, zo'n optie zou wel mooi zijn geweest, op die manier kun je even wat anders doen, misschien dat je eventueel een 2de camera hebt om foto's mee te schietenquote:Op zondag 2 april 2006 16:08 schreef Flipper01 het volgende:
Ik snap niet waarom ze die Bulb stand niet zo maken dat de sluiter open gaat bij indrukken en dicht gaat door er nog een keer op te drukken. Je gaat namelijk niet even lekker een half uurtje je knop ingedrukt staan houden (ik niet iig)
Of je gebruikt een draadontspanner natuurlijkquote:Op zondag 2 april 2006 16:08 schreef Flipper01 het volgende:
Ik snap niet waarom ze die Bulb stand niet zo maken dat de sluiter open gaat bij indrukken en dicht gaat door er nog een keer op te drukken. Je gaat namelijk niet even lekker een half uurtje je knop ingedrukt staan houden (ik niet iig)
Handig! Hmmz welke heb ik dan nodig voor de D70? en hoe duur zijn die?quote:Op zondag 2 april 2006 16:25 schreef Schanulleke het volgende:
Als je gebruik maakt van de afstandsbediening werkt het wel zo dat 1x drukken open is, en de 2e keer weer sluiten. Gebruik van een afstandsbediening is bij foto's met lange sluitertijd sowieso aan te raden.
ik heb het zelf wel eens 4 en een half uur open laten staan. was wel errug koud daarom.quote:Op zondag 2 april 2006 15:40 schreef Schanulleke het volgende:
Da's waar, als je de optionele AC/DC adapter niet hebt, is dat een beperking. Maar ja, hoeveel uur wil je hem open laten staan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |