Je kan met ND-filters het een en ander aan stoppen winnenquote:Op zondag 2 april 2006 14:05 schreef Puckzzz het volgende:
iedereen duikt in de handleiding van zijn camera ineens
Ik heb wel een ideetje, maar ik vind het probleem met lange sluitertijd dus vooral het vele licht... ik moet even een manier bedenken om dat te reduceren omdat ik mijn ideetje overdag en buiten uit wil voeren. Ik kan het diafragma maar tot F8 dichtlknijpen
Verleiding is natuurlijk een thema, en daarmee net zo min, of net zo veel, een onderwerp als de andere suggesties.quote:Op zondag 2 april 2006 12:12 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Van alle ideeën is "verleiding" natuurlijk wel het enige onderwerp, de rest zijn technieken. Alleen al om die reden zou het verleiding moeten worden, de technieken kun je dan sowieso nog gebruiken.
Oneens. Verleiding kun je uitbeelden, de technieken niet. De technieken kun je alleen maar gebruiken.quote:Op zondag 2 april 2006 15:01 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Verleiding is natuurlijk een thema, en daarmee net zo min, of net zo veel, een onderwerp als de andere suggesties.
Nee, je kan iets in beeld brengen dat onder het thema verleiding te scharen valt, maar verleiding is niet tastbaar, en daarmee geen concreet onderwerp. Mij lijkt het overigens weer een typisch 'onderwerp' waarbij alle voor-stemmers aan het einde van de maand heel verbaasd concluderen dat je er toch niet zoveel mee kon.quote:Op zondag 2 april 2006 15:19 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Oneens. Verleiding kun je uitbeelden, de technieken niet. De technieken kun je alleen maar gebruiken.
Gezien de gemiddelde sluitertijd is één 15e al lang. 30 seconden is een eeuwigheid, en het kan makkelijk langer....quote:Op zondag 2 april 2006 13:53 schreef Astridj0h het volgende:
Mijn cam gaat volgens mij 'maar' tot 30 seconden als ik me niet vergist (d70) lijkt me genoeg om mee te kunnen doen voor lange belichtingstijd?
Ik stem voor een onderwerp, niet omdat ik er vanuit ga dat er zoveel mee kan, maar omdat ik een leuk uitvoerbaar idee ermee heb.quote:Op zondag 2 april 2006 15:24 schreef Schanulleke het volgende:
Nee, je kan iets in beeld brengen dat onder het thema verleiding te scharen valt, maar verleiding is niet tastbaar, en daarmee geen concreet onderwerp. Mij lijkt het overigens weer een typisch 'onderwerp' waarbij alle voor-stemmers aan het einde van de maand heel verbaasd concluderen dat je er toch niet zoveel mee kon.
Waarbij opgemerkt moet woren dat dat afhangt van je batterij capaciteit.quote:Op zondag 2 april 2006 15:38 schreef Schanulleke het volgende:
Astridj0h, je D70 gaat tot 30 sec. automatisch, en met de bulb stand tot onbeperkt.
Geen idee waar me bulb stand zit danquote:Op zondag 2 april 2006 15:38 schreef Schanulleke het volgende:
Astridj0h, je D70 gaat tot 30 sec. automatisch, en met de bulb stand tot onbeperkt.
D70 + D70S hebben alle twee BULB stand, ik heb zelf ook de D70 en die heb ik ook wel eens op BULB stand staan, vooral tijdens onweer.quote:Op zondag 2 april 2006 15:53 schreef Astridj0h het volgende:
[..]
Geen idee waar me bulb stand zit dan
Maar goed, als je onbeperkt je sluiter open houdt wordt alles uiteindelijk wit?
Idd, zo'n optie zou wel mooi zijn geweest, op die manier kun je even wat anders doen, misschien dat je eventueel een 2de camera hebt om foto's mee te schietenquote:Op zondag 2 april 2006 16:08 schreef Flipper01 het volgende:
Ik snap niet waarom ze die Bulb stand niet zo maken dat de sluiter open gaat bij indrukken en dicht gaat door er nog een keer op te drukken. Je gaat namelijk niet even lekker een half uurtje je knop ingedrukt staan houden (ik niet iig)
Of je gebruikt een draadontspanner natuurlijkquote:Op zondag 2 april 2006 16:08 schreef Flipper01 het volgende:
Ik snap niet waarom ze die Bulb stand niet zo maken dat de sluiter open gaat bij indrukken en dicht gaat door er nog een keer op te drukken. Je gaat namelijk niet even lekker een half uurtje je knop ingedrukt staan houden (ik niet iig)
Handig! Hmmz welke heb ik dan nodig voor de D70? en hoe duur zijn die?quote:Op zondag 2 april 2006 16:25 schreef Schanulleke het volgende:
Als je gebruik maakt van de afstandsbediening werkt het wel zo dat 1x drukken open is, en de 2e keer weer sluiten. Gebruik van een afstandsbediening is bij foto's met lange sluitertijd sowieso aan te raden.
ik heb het zelf wel eens 4 en een half uur open laten staan. was wel errug koud daarom.quote:Op zondag 2 april 2006 15:40 schreef Schanulleke het volgende:
Da's waar, als je de optionele AC/DC adapter niet hebt, is dat een beperking. Maar ja, hoeveel uur wil je hem open laten staan?
Ik heb de ML-L3 en daar heeft mijn lief geloof ik ongeveer 3 tientjes voor betaald. Dat kan een paar euro's goedkoper.quote:Op zondag 2 april 2006 17:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Handig! Hmmz welke heb ik dan nodig voor de D70? en hoe duur zijn die?
Minstens 10 seconden lijkt mequote:Op zondag 2 april 2006 21:23 schreef Vliegvrager het volgende:
Hadden jullie eigenlijk al een ellenlange discussie gevoperd over hoe lang lange sluitertijd eigenlijk minimaal moet zijn om in aanmerking te komen voor het predikaat 'lange sluitertijd'?
0.5 sec kan ook al lang zijn.quote:
Ik vraag dit niet voor niets...quote:Op zondag 2 april 2006 21:27 schreef blackbully het volgende:
[..]
0.5 sec kan ook al lang zijn.
dat is afhankelijk van je onderwerp lijkt me
met beweging in het onderwerp minimaal 0.5 sec ofzo.quote:
Ik zal de wedstrijdleiding voorstellen om alle fotos met bewegingsonscherpte gewoon goed te keuren.quote:
Alles wat geen korte sluitertijd heeft natuurlijk!quote:Op zondag 2 april 2006 21:23 schreef Vliegvrager het volgende:
Hadden jullie eigenlijk al een ellenlange discussie gevoperd over hoe lang lange sluitertijd eigenlijk minimaal moet zijn om in aanmerking te komen voor het predikaat 'lange sluitertijd'?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |