Ik heb de ML-L3 en daar heeft mijn lief geloof ik ongeveer 3 tientjes voor betaald. Dat kan een paar euro's goedkoper.quote:Op zondag 2 april 2006 17:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Handig! Hmmz welke heb ik dan nodig voor de D70? en hoe duur zijn die?
Minstens 10 seconden lijkt mequote:Op zondag 2 april 2006 21:23 schreef Vliegvrager het volgende:
Hadden jullie eigenlijk al een ellenlange discussie gevoperd over hoe lang lange sluitertijd eigenlijk minimaal moet zijn om in aanmerking te komen voor het predikaat 'lange sluitertijd'?
0.5 sec kan ook al lang zijn.quote:
Ik vraag dit niet voor niets...quote:Op zondag 2 april 2006 21:27 schreef blackbully het volgende:
[..]
0.5 sec kan ook al lang zijn.
dat is afhankelijk van je onderwerp lijkt me
met beweging in het onderwerp minimaal 0.5 sec ofzo.quote:
Ik zal de wedstrijdleiding voorstellen om alle fotos met bewegingsonscherpte gewoon goed te keuren.quote:
Alles wat geen korte sluitertijd heeft natuurlijk!quote:Op zondag 2 april 2006 21:23 schreef Vliegvrager het volgende:
Hadden jullie eigenlijk al een ellenlange discussie gevoperd over hoe lang lange sluitertijd eigenlijk minimaal moet zijn om in aanmerking te komen voor het predikaat 'lange sluitertijd'?
Ik ben het met je eens, hoor. Voor je er erg in hebt zitten we weer met ellenlange discussies over "ik vind dat.." Vandaar dat ik al eerder postte dat ik als onderwerp deze maand liever iets anders heb dan een uitvoering van een techniek.quote:Op zondag 2 april 2006 21:38 schreef Vliegvrager het volgende:
Je kan deze discussie beter vooraf hebben dan achteraf
Misschien volgende keer een beoordeling van de onderwerpen voor ze ter stemming komenquote:Op zondag 2 april 2006 21:45 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, hoor. Voor je er erg in hebt zitten we weer met ellenlange discussies over "ik vind dat.." Vandaar dat ik al eerder postte dat ik als onderwerp deze maand liever iets anders heb dan een uitvoering van een techniek.
Volgens mij zitten op alle cameras dergelijke functies. De duurdere cameras hebben alleen veel meer mogelijkheden om ze in te stellen.quote:Op zondag 2 april 2006 21:47 schreef Tha_Erik het volgende:
Even een vraagje. Omdat ik (nog steeds) geen eigen camera heb, vraag ik me af of de functie van een lange(re) sluitertijd ook op redelijk standaard compact camera's zit?
Mijn oude compactcam (PS A75) kon tot 30 seconden geloof ikquote:Op zondag 2 april 2006 21:47 schreef Tha_Erik het volgende:
Even een vraagje. Omdat ik (nog steeds) geen eigen camera heb, vraag ik me af of de functie van een lange(re) sluitertijd ook op redelijk standaard compact camera's zit?
Daar staat natuurlijk tegenover dat de lange sluitertijd nu al een flink aantal vragen binnen dit topic heeft opgeleverd die ertoe leiden dat mensen de mogelijkheden van hun camera beter leren kennen en onderzoeken. Dat lijkt me een uitstekend resultaat van deze wedstrijd. Het thema verleiding bewerkstelligt dat niet.quote:Op zondag 2 april 2006 21:45 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, hoor. Voor je er erg in hebt zitten we weer met ellenlange discussies over "ik vind dat.." Vandaar dat ik al eerder postte dat ik als onderwerp deze maand liever iets anders heb dan een uitvoering van een techniek.
Zoals k_man al postte: we kunnen weer nachtfoto's insturen. Nauwelijks leer-effecten dus.quote:Op zondag 2 april 2006 21:50 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Daar staat natuurlijk tegenover dat de lange sluitertijd nu al een flink aantal vragen binnen dit topic heeft opgeleverd die ertoe leiden dat mensen de mogelijkheden van hun camera beter leren kennen en onderzoeken. Dat lijkt me een uitstekend resultaat van deze wedstrijd. Het thema verleiding bewerkstelligt dat niet.
Lange sluitertijd is eigenlijk lange openingstijd. En dat resulteert weer in een lange belichtingstijd.quote:Op zondag 2 april 2006 21:52 schreef Tha_Erik het volgende:
Lange belichtingstijd is toch wel hetzelfde als lange sluitertijd, hè?
En ik voorspel bij verleiding weer heel veel portretten. Da's ook al geweest. Als je wilt is alles wel negatief te maken natuurlijk.quote:Op zondag 2 april 2006 21:51 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Zoals k_man al postte: we kunnen weer nachtfoto's insturen. Nauwelijks leer-effecten dus.
Ja, ongeveerquote:Op zondag 2 april 2006 21:53 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Lange sluitertijd is eigenlijk lange openingstijd. En dat resulteert weer in een lange belichtingstijd.
snap je het nog?
Een doos gebak is ook verleidelijk. Sterker nog: de gebruikers hier kenende zullen ze minder verleiding fotograferen in de vorm van modellen, dan in de vorm andere zaken. Zoals Tha_Erik al zei: het gaat meer om de originaliteit.quote:Op zondag 2 april 2006 21:54 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
En ik voorspel bij verleiding weer heel veel portretten. Da's ook al geweest. Als je wilt is alles wel negatief te maken natuurlijk.
Dat was inderdaad ook mijn insteek. Daarom snap ik niet waarom je (zo lees ik het althans) je zo tegen de lange belichtingstijd keert.quote:Op zondag 2 april 2006 21:58 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Een doos gebak is ook verleidelijk. Sterker nog: de gebruikers hier kenende zullen ze minder verleiding fotograferen in de vorm van modellen, dan in de vorm andere zaken. Zoals Tha_Erik al zei: het gaat meer om de originaliteit.
precies.quote:Op zondag 2 april 2006 21:59 schreef Subhuman het volgende:
Ik vind persoonlijk stiekem echte onderwerpen ook veel leuker dan een techniek als onderwerp. Zoals het onderwerp van de volgende expositie van de fotovereniging waar ik bij zit: "De vreemde eend in de bijt", of, voor de buitenlandse studenten: "The odd one out". Zoiets kan je je creativiteit meer op loslaten dan een techniek die je moet toepassen voor een wedstrijd vind ik.
Lange belichtingstijd. Zaadonderwerp. Dat word weer op een viaduct posten.quote:Op zondag 2 april 2006 22:13 schreef Tha_Erik het volgende:
Tussenstand (t/m k_man):
15 Lange belichtingstijd
12 Verleiding
11 Tegenlicht
1 Contrast
Volgens mij.
het stemmen is nog niet voorbij hequote:Op zondag 2 april 2006 22:36 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Lange belichtingstijd. Zaadonderwerp. Dat word weer op een viaduct posten.
Windmolensquote:Op zondag 2 april 2006 22:39 schreef prupke het volgende:
[..]
het stemmen is nog niet voorbij he
en er zijn ook andere dingen die je kan bedenken bij lange belichtingstijd hoor
deze is wel gaaf klikquote:Op zondag 2 april 2006 22:42 schreef EchnaDarr het volgende:
Ja, sterren die langskomen, 's nachts. o.a.
Komop mensen, verleiding stemmen. (heb ik nog wel wat van liggen, niet super, maar dan kan ik een keer meedoen)
maar niet iedere fotter heeft een dslr....quote:Op zondag 2 april 2006 14:14 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zoek ff in je handleidingElke DSLR heeft die wel
Dusquote:Op maandag 3 april 2006 00:16 schreef diedrick het volgende:
[..]
maar niet iedere fotter heeft een dslr....![]()
Ik denk dat het meer om de aanname ging dat iedere FOT-er een DLSR heeftquote:Op maandag 3 april 2006 00:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
DusDe rest van de FOT-ters heeft een compact-camera en die kan meestal ook wel tot een seconde of 30 belichten
Poeh hee.....als we daar al moeilijk over gaan doen tegenwoordigquote:Op maandag 3 april 2006 00:33 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer om de aanname ging dat iedere FOT-er een DLSR heeft
Ik niet. En ik ken er wel meer die dat niet doen. Al kan ik me dan wel weer voorstellen dat het gaat irriteren als er wordt aangenomen dat dat de enige juiste keuze is.quote:Op maandag 3 april 2006 01:01 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Poeh hee.....als we daar al moeilijk over gaan doen tegenwoordig
Dat schijnt zo te zijn jaquote:Op maandag 3 april 2006 01:05 schreef RonaldV het volgende:
"het is de fotograaf, en niet het toestel, die de foto's maakt"
Aha, valt nog meequote:Op zondag 2 april 2006 17:15 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik heb de ML-L3 en daar heeft mijn lief geloof ik ongeveer 3 tientjes voor betaald. Dat kan een paar euro's goedkoper.
GRMBL....ik wil dat het verleiding wordtquote:Op maandag 3 april 2006 07:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
Tussenstand (t/m diedrick):
16 Lange belichtingstijd
14 Verleiding
14 Tegenlicht
1 Contrast
[..]
Aha, valt nog meedeze maand maar eens 1 halen
Ik kan eventueel nog wel voor je stemmen hoorquote:Op maandag 3 april 2006 08:55 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
GRMBL....ik wil dat het verleiding wordt
je kan toch gewoon dezelfde foto insturen als vorige keer? Dat is NA de verleidingquote:Op maandag 3 april 2006 08:57 schreef Schanulleke het volgende:
AUB niet. Dat is het enige niet leuke onderwerp wat er bij zit wat mij betreft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |