renz0r | woensdag 29 maart 2006 @ 17:41 |
![]() ![]() Handige links: [Centraal] Sim City 4 Rush Hour Plugin Topic Officiele site Officiele Rush Hour site Simtropolis, voor al je plugins Simcity Central Official Pegasus Productions (PEG) site Full Strategy Guide Tips/Hints: Als je het introfilmpje weg wil hebben moet je dit doen: - Ga naar de snelkoppeling waarmee je het spel opstart; - Rechtermuisklik, eigenschappen; - Bij doel het volgende neerzetten: C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe" -intro:off Veel grafische kaarten hebben geen ondersteuning voor een 'backing store', waardoor gebouwen en andere dingen, zoals wegen en golven, raar gaan doen tijdens het scrollen. Een oplossing voor dit probleem is een kleine wijziging in het bestand "Graphic Rules.sgr". Open dit bestand met een tekstverwerker (bijvoorbeeld kladblok), zoek deze regel op en verander false in true. property noPartialBackingStoreCopies false Het enige nadeel hieraan is dat de scrollsnelheid flink daalt. Dual Core processors: Er zullen op het moment vast weinig mensen zijn voor wie dit geld, maar ik zet het voor de zekerheid maar neer. Uit eigen ervaring is gebleken dat Simcity 4 niet helemaal lekker werkt met Dual Core processors. Het spel wil dan nog weleens last hebben van plotselinge versnellingen. Om dit probleem te kunnen omzeilen moet je als het spel eenmaal is opgestart via Ctrl+Alt+Del naar Windows Taakbeheer gaan. Dan ga je naar processen en klik je met de rechtermuisknop op 'Simcity4.exe'. Dan ga je naar 'affiniteit instellen' en vink je bijvoorbeeld 'CPU 1' uit en klik je op 'OK'. Nu zou je geen last meer moeten hebben van plotselingen versnellingen. Vorige delen: 01 | 02 | 03 | 04 |05 | 06 |07 | 08 |09 | 10 |11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | quote:Meest gevraagde Plugins: Voetpaden ![]() Download hier de witte versie en hier de asfalt versie. En hier kan je bijpassend gras vinden. Meer Jeronij Hole Diggin Lot Uitleg: Voordat je dit gaat doen, egaliseer je grond, dit doe je met losse stukjes weg Als jullie denken van: Wat lullen die mafkezen nou met stukjes weg ![]() ![]() Download hier Pond & Stream Kit ![]() PEG Pond Kit Deluxe Edition PEG Stream Kit Deluxe Edition Onderstaande patch voor de Pond & Stream Kit is eigenlijk alleen nodig als je een Terrain Mod gebruikt. PEG Pond Kit Transparent Patch Meer Pegasus Network Addon Mod Via onderstaande links kan je de Network Addon Mod downloaden. Voorlopig nog niet beschikbaar Tutorials: Ik heb de eerste twee tutorials in pdf'je gestopt. Aangezien de plaatjes nou al voor de tweede keer niet echt meewerken. ![]() Part 1 & Part 2. Eventueel moet je een stukje naar beneden scrollen om hem te kunnen zien. Als je benieuws bent hoe je viaducten kan maken kan je hier kijken. Eventueel moet je een stukje naar beneden scrollen om hem te kunnen zien. City Journals Ik dacht dat het misschien wel leuk zou zijn om een aantal links naar City Journals te geven. Zijn voor mij nog weleens goed voor wat inspiratie. Ik heb ze gelinkt naar de laatste pagina waar op het moment van schrijven een update staat. Anduin Valley Revisited Palm Point The Empire of Chaumont Green Depra Simtropia Image Hosting Aangezien Imageshack weer eens de leukste thuis is, zijn hier twee alternatieven om je plaatjes te kunnen hosten. XS.to ImageVenue Deze OP is hier te vinden [ Bericht 5% gewijzigd door peristilius op 30-03-2006 22:09:25 ] | |
mschol | woensdag 29 maart 2006 @ 17:52 |
blijft een leuk spel , tis jammer dat ik em de laatste jkeer niet aan de praat heb gekregen... ![]() | |
Mikkie | woensdag 29 maart 2006 @ 17:56 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 86% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 10:27:52 ] | |
B-FliP | woensdag 29 maart 2006 @ 18:39 |
Zorg idd dat je een lang kustwater hebt, dit omdat de grondprijs langs t water vrij hoog ligt, maar je ook een vrij grote seaport kunt bouwen en jachthavens en beaches... Kust en beaches zijn ook echt heel goed in combinatie met hele dure commercial area's met avenues... Zorg ook dat je van te voren een soort structuur bedenkt van je wegennet en spoornet, dat scheelt echt een heleboel werk achteraf, en zorgt dat de doorstroom vrij optimaal is... | |
Stansfield | woensdag 29 maart 2006 @ 21:41 |
Ik ga het straks ook weer even lekker spelen. | |
ElmarO | woensdag 29 maart 2006 @ 21:41 |
Zal waarschijnlijk morgen nog wat aanpassingen doen aan de OP. Aangezien sommige links nu enigszins dood lopen. | |
captain.lefteye | woensdag 29 maart 2006 @ 22:52 |
Kan je dan ook de tunnel en slope mod toevoegen? Desnoods via Rapidshare ofzo... Met moeite zijn sommige mods nog te vinden, de tunnel and slope mod echter niet. Bij voorbaat zeer veel dank! Waarom moet ik nou weer aan SC4 beginnen als Simtropolis alle links wegens verbouwing er uit gesloopt heeft ![]() | |
renz0r | donderdag 30 maart 2006 @ 00:37 |
Ik snap er helemaal niks van! Ik had een groot gedeelte van de stad gesloopt, omdat die verpaupert was geraak doordat er ff geen water was ![]() Ik een groot gedeelte hergebouwd. Gelijk alles beter ingedeeld (ook qua infractstructuur). Nu is alles af en is e rhet volgende. Ik heb een groot commercial gebied gemaakt (AKA downtown) en veel huizen erbij.. Tevens een groot stuk extra industriegebied gemaakt. Genoeg jobs. Nu willen ze VEEL industrie en VEEL huis. Om commercial vragen ze ook. Driekwart van mn huizengebied is volgebouwd, alleen zogoed als alles verpauperd door of geen baan of lange pendeltijden. Het erge is dat amper wordt gebouwd bij de industrie en commercial. Waarom gebeurd dit dan niet, zo hebben die huizen die maar 5 MINUTEN lopen van industrie/commercial liggen nooit banen. Beetje vaag van het spel. Moet je voor je zien. Groot woongebied met daarbij een evengroot industriegebied en een nog groter commercial gebied. Banen in overvloed, moest meteen ook de baanproblemen oplossen in het overige gedeelte van de stad ![]() Hoe kan dit vage probleem opgelost worden ![]() | |
B-FliP | donderdag 30 maart 2006 @ 01:38 |
quote:Hoe zit t met scholing, veiligheid, vervuiling, grondprijs, openbaar vervoer etc? Het liefst moet je hoogopgeleide mensen hebben en veel hightech banen, want dan pas gaan je commercial area's ook echt goed draaien... Op een gegeven moment, nadat het een hele tijd goed is gegaan, en je stad vol zit met mensen die gelukkig zijn, en er huizentekort dreigt, moet je ook systematisch de belasting verhogen als je je stad niet groter wil laten worden... Daar moet je natuurlijk wel weer vette voorzieningen voor terug plaatsen om de mensen gelukkig te houden... | |
MoonCatcher | donderdag 30 maart 2006 @ 11:51 |
Weet iemand hoe je de Radical Ordinance Mod moet gebruiken? Ik krijg elke keer de melding: Auto-Ordinance Toggling On:ToggleAllOrdinance() | |
Stansfield | donderdag 30 maart 2006 @ 11:53 |
Op welke site kan je regio's downloaden? | |
MoonCatcher | donderdag 30 maart 2006 @ 12:06 |
kijk op simptropolis.com of op simvision.net | |
MoonCatcher | donderdag 30 maart 2006 @ 14:02 |
wat betreft de radical ordinance, daar ben ik inmiddels uit. | |
Ricy | vrijdag 31 maart 2006 @ 17:47 |
ik krijg weinig flats weet iemand een simpele manier omdt te krijgen ?? | |
mschol | vrijdag 31 maart 2006 @ 17:49 |
quote:tis wel handig als je een oplossing plaatst heb /had hetzelfde probleem | |
twetwe | vrijdag 31 maart 2006 @ 19:15 |
quote:Heb je wel gevraagd naar wat voorn commercial en industrial ze vragen? Als hun vragen om industrie klasse 1 moet je natuurlijk niet komen met klasse 3, omdat die mensen vaag laagopgeleid zijn. Als je wilt weten welke soort ze willen moet je gewoon op die balkjes naar de vraag klikken.(In het engels is dat RCI en in het nederlands WCI) | |
LennyKravitz | zondag 2 april 2006 @ 01:41 |
Heb Simcity 4 Deluxe te koop... heb er geen tijd voor... check hier IN v&a [TK] Diverse zaken | |
MoonCatcher | maandag 3 april 2006 @ 09:39 |
quote:Het bestandje autotoggleordinance.dat uit je pluginsmap verwijderen. Daarna kan je in het spel handmatig in en uitschakelen bij stedelijke verordening. Dus je inkomsten en uitgaven blad uitklappen. | |
LennyKravitz | maandag 3 april 2006 @ 12:51 |
Kan iemand dit prijsverschil verklaren? http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1004004000009262&Section=GAMES&lgl=1&plid=WcyR5LdDTUoAAAEKLf3apVfQ&lgl_BOL_OWNER_ID=1&lgl_Section=1 http://www.dixons.nl/De_o(...)SW05014/default.aspx . | |
captain.lefteye | maandag 3 april 2006 @ 14:18 |
quote:Nee... wel apart inderdaad ![]() Hm wou nog een opmerking maken dat je de NAM van deze site af kon halen, maar ik ben vorige week blijkbaar net op tijd geweest ![]() | |
B-FliP | maandag 3 april 2006 @ 15:32 |
quote:Waarschijnlijk een verschil in de verpakking... Ik heb de deluxe versie ook in de speelgoedwinkel gekocht voor 15 EUR... Ik heb dit vaker gezien, ook dat in dezelfde winkel eenzelfde spel lag voor een verschillende prijs met een iets andere verpakking... Ze doen die spellen die bijvoorbeeld in de originele verpakking voor 40 EUR ingekocht zijn normaliter ook echt niet weg onder die prijs... | |
mschol | maandag 3 april 2006 @ 18:23 |
quote:Ja! !! het heet bol.com ![]() | |
darkqueen | maandag 3 april 2006 @ 21:25 |
Ik heb een vraag over het spel. Als ik een Sim in een huis plaats dan wil die nog wel eens gaan klagen dat de woon- en verkeer niet goed lopen en de Sim al meerdere keren naar het werk heeft geprobeerd te rijden, maar dat de Sim telkens weer bij het beginpunt uitkomt en zegt dat het wel een Bermuda Driehoek lijkt. Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb al verschillende dingen geprobeerd: eenrichtingsverkeer-wegen, straatnamen, verschillende parken aanleggen zodat niet alles meer op elkaar lijkt, maar het schijnt niet te helpen. En dan nog iets, het lukt me maar niet om de inkomsten hoger dan de uitgaven te krijgen, wat kan ik hieraan doen? Alsmaar de belastingen verhogen houd ook een keer op en alle uitgaven minder maken helpt ook niet, want dan wordt er ook geklaagd. Ik blijf altijd een mintens een verschil van 800 euro of hoger houden. | |
captain.lefteye | dinsdag 4 april 2006 @ 15:12 |
Hoera! De modds & downloads section van Simtropolis doet het weer! ![]() ![]() quote:En ook voor jou is dat zo te horen goed nieuws, want hier zijn heel wat pathfinding mods te vinden... En dat van die succesvolle stad, probeer eens wat er in de openingspost staat ![]() | |
LennyKravitz | woensdag 5 april 2006 @ 17:04 |
Nu snap ik het niet meer: Verschil tussen: http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1004004000009262&Section=GAMES&lgl=1&plid=WcyR5LdDTUoAAAEKLf3apVfQ&lgl_BOL_OWNER_ID=1&lgl_Section=1 en http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1004004000021864&Section=GAMES WIE SNAPT DIT??? | |
captain.lefteye | woensdag 5 april 2006 @ 23:52 |
quote:Probeer je links eens op deze manier te doen, ziet er toch veel beter uit? ![]() Verder denk ik dat ik mschol gelijk moet geven. De wegen van bol.com zijn ondoorgrondelijk. Maar als je er echt mee zit, stel dan hier je vragen aan bol. Als je dan invult: klantenservice, vraag, productvraag games, prijzen krijg je het volgende verhaaltje: quote:ik kan me voorstellen dat je daar niet tevreden mee bent, maak dan duidelijk dat je een mail wilt sturen. Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoe de prijzen zo krom kunnen zijn... dus laat het later even weten | |
Blik | donderdag 6 april 2006 @ 09:03 |
Het verschil is volgens mij dat de goedkope de classic versie is, en in een goedkoper klein DVD-doosje zitten. | |
B-FliP | donderdag 6 april 2006 @ 10:00 |
quote:Nee hoor, allebei deluxe, en allebei in een DVD hoesje... Gewoon een andere updruk, en daarmee een andere inkoopsprijs... Je gaat niet snel onder je inkoopsprijs verkopen... | |
ElmarO | donderdag 6 april 2006 @ 21:16 |
Heb SimCity ook maar weer eens uit de kast gehaald. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Blik | vrijdag 7 april 2006 @ 09:05 |
Ik heb hem isteren besteld voor 15 euro, inclusief Rush Hour add-on | |
Ricy | zaterdag 8 april 2006 @ 14:48 |
mooi stadje | |
captain.lefteye | maandag 10 april 2006 @ 11:48 |
Whaaaaaaaaaa! ![]() Alle zone's (2x2 of 2x3) hebben contact met de weg. Koste wat tijd omdat ik al die 'stempels' mooi in elkaar wou laten vallen, dus af en toe kwam ik erachter dat er dan wat ruimte overbleef, dus verwijderde ik weer een heel gezoned gebied... Maar ik ben uiteindelijk klaar, gaan ze overal 2x1 huisjes neerzetten, waardoor de huisjes op de rode kruisjes de zones daarnaast afsloten van de straten! Dat was dus echt niet tof ofzo hè! Wat is het probleem nou dan eigenlijk, zijn er geen 2x3 of 2x2 R$ zones? jawel toch? | |
The_Emotion | maandag 10 april 2006 @ 12:48 |
oh, die zijn er wel hoor, het moet zich alleen gaan ontwikkelen. zones die niet aan een weg grenzen zullen niet groeien. Die ruimte kan je mooi gebruiken om parken en speeltuintjes te plaatsen, waardoor de huizenprijzen stijgen ![]() | |
Gstyles | maandag 10 april 2006 @ 12:52 |
en wat kost dit spel in de winkel? | |
Blik | maandag 10 april 2006 @ 13:19 |
quote:bij bol.com 17 euro incl. verzenden, dan heb je ook de add-on Rush Hour erbij misschien kun je hem met geluk nog ergens in een winkel vinden, maar die kans acht ik klein | |
captain.lefteye | maandag 10 april 2006 @ 13:39 |
quote:Ja, het is dus alleen dat ze met minstens een vakje aan een weg grensden in de planning... ik haal het spel van de pause af en ik krijg overal van die 'niet verbonden-knipperdingen' biven mijn huisjes. En dan zoom ik in en dan zie ik inderdaad dat ze bij mijn planning blijkbaar zoiets hadden van 'fuck dat!'. ![]() | |
mschol | maandag 10 april 2006 @ 14:02 |
quote:den haag centrum, freerecordshop deluxe versie 14,95 | |
kriseeraerts | maandag 10 april 2006 @ 14:18 |
kun je er iets moois van maken zonder al die updates of mods of hoe noemen ze? en ik heb cd geleend uit bib, kun je dat kopieren of zit er beveiliging op die cd's? | |
B-FliP | maandag 10 april 2006 @ 14:40 |
quote:Een CD-image van maken en die inlezen als CD... Maar 15 EUR is toch wel te doen als je t spel leuk vind? Jtje... En ja, ik gebruik helemaal geen mods ofzo... Heb in t verleden gemerkt dat als k een spel kon modificeren, de lol er heel snel af was... | |
mschol | maandag 10 april 2006 @ 14:43 |
quote:dat kan prima alleen die mods maken het wel leuker quote:er zit een beveiliging op maar een image maken kan altijd alleen: als je het spel echt leuk vind is 15 euro toch niet zo veel? | |
kriseeraerts | maandag 10 april 2006 @ 15:23 |
welke versie kan ik het beste kopen, ik zie gewone versies, deluxe versie, versie met rush hour en is er verschil in versies in belgie tov nederland | |
mschol | maandag 10 april 2006 @ 15:28 |
quote:volgens mij zijn er maar 2 versies: een normale simcity 4 en een deluxe versie: bij de deluxe versie zit ook de addon rushhour dus das nu eigenlijk de beste koop | |
B-FliP | maandag 10 april 2006 @ 15:28 |
quote:De deluxe versie (zit Rushhour al in)... | |
kriseeraerts | maandag 10 april 2006 @ 15:32 |
thanx very much en die mods zijn dat zware bestanden, s c staat nu immers op een pc zonder internet en moet dus die mods overzetten via stick | |
captain.lefteye | maandag 10 april 2006 @ 15:35 |
Ow, meeste mods en dingetjes zijn een x aantal kb's. Misschien dat de NAM net wat groter is, maar op een USB moet je er heel wat kwijt kunnen | |
kriseeraerts | maandag 10 april 2006 @ 15:37 |
ok nog laatste vraag, kben nen curieuze, ;-) hoeveel neemt je spel als je een deftige stad hebt met alle mods in beslag? | |
B-FliP | maandag 10 april 2006 @ 15:53 |
quote:Huh? Hoeveel schijfruimte bedoel je? Compleet met de bestanden van de originele installatie wel boven de 1 Gb... Mods installeer je over je normale installatie heen... Maar waarom zou je dat willen weten? De enige reden die ik kan bedenken is dat je de gehele installatie plus alle savegames wil overzetten naar een andere PC... Dan is t eerst noodzaak dat je eerst het spel installeert en daarna pas de bestanden overschrijft met je oude data... Of bedoel je alleen de Savegames? De grootte van savegames in Simcity 4 zou ik thuis ff moeten nakijken... | |
kriseeraerts | maandag 10 april 2006 @ 16:01 |
ja ik bedoel gewoon of je pc echt trager begint te werken als je steden groeien, ik bedoel voel je dit als je niet speelt of heb je daar absoluut geen last van dat alles trager verwerkt wordt, zoals bij liedjes en films (die komen erbij niet op maar ik vraag me af of dat zelfde effect geeft) | |
B-FliP | maandag 10 april 2006 @ 16:56 |
quote:Tja, ligt aan je PC he... Als je een oude machine hebt, is SimCity 4 niet echt aan te raden... Maar als je niet speelt voel je dit niet, tenzij je harde schijf helemaal dicht slibt... Heel veel mensen weten niets van bijvoorbeeld de paging file af in windows (als je t niet weet: google), ik hou daarom altijd wel een paar Gb vrij op mijn machine... Je machine wordt wel trager als je er veel op zet (indexing wordt lastiger), maar dit is algemeen... Wat bedoel je trouwens met: zoals bij liedjes en films? | |
Ricy | maandag 10 april 2006 @ 17:27 |
ik heb simcity4 deluxe voor £10,- ![]() ![]() ![]() | |
dijaken | dinsdag 11 april 2006 @ 11:59 |
Is het normaal als ik een park plaats er gewoon maar gras te zien is! Als ik een voetbalveld plaats blijft dit blauw, dus geen gras te zien | |
Gstyles | dinsdag 11 april 2006 @ 12:51 |
quote:en waar gekocht dan?? | |
Dezz | dinsdag 11 april 2006 @ 13:11 |
quote:Je gebruikt geen mods of bats? Dat is bij dit spel echt een must hoor ![]() Je kunt het spel veel realistischer, gevarieerder en mooier maken. ![]() | |
B-FliP | dinsdag 11 april 2006 @ 14:26 |
quote:Hmm... vind t anders ontzettend leuk en realistisch genoeg zonder mods... Heb t bij SimCity 4 niet geprobeerd, maar alle andere spellen die ik kon modden en ook gemodificieerd heb, was de lol er zo snel vanaf dat ik t gewoon niet meer probeer... Zou jammer zijn als t bij SimCity 4 ook zo'n effect zou hebben... | |
Dezz | dinsdag 11 april 2006 @ 14:43 |
quote:Kijk maar eens op www.simtropolis.com, je zult versteld staan over wat er daar allemaal gemaakt wordt! Als het je niet bevalt kun je die mods en bats ook zo weggooien uit je plugins folder ![]() | |
B-FliP | dinsdag 11 april 2006 @ 14:51 |
quote:Hmmm zal t eens proberen... Heb t ff gecheckt maar mods als t verviervoudigen van de werkgelegenheid binnen de industriezones vind ik zo speldodend... Andere mods die t spelletje er mooier uit laten zien zijn zeker wel interessant... Als k straks thuis ben zal k t verder checken, thanks! ![]() | |
Ricy | dinsdag 11 april 2006 @ 16:54 |
quote:free recordshop henrik ido ambacht ![]() | |
Scylla | woensdag 12 april 2006 @ 12:35 |
quote:Zoiets had ik ook, nadat ik Rush Hour had eginstalleerd. Je moet dan even overnieuw de video opties instellen, zoals texture quality en dergelijke, bij mij waren al die opties opeens "ontvinkt". Daarna overnieuw opstarten, en het gras deed het weer. Bij mij werkte het in elk geval... | |
test55 | maandag 17 april 2006 @ 12:35 |
ik heb een stad gebouwd alleen is deze veel te klein geworden kan ik de oppervlakte aanpassen zodat de stad groter word | |
mschol | maandag 17 april 2006 @ 13:13 |
wil je de map groter maken? dat kan niet, je zou wel kunnen proberen om je stad efficienter in te delen | |
kriseeraerts | dinsdag 18 april 2006 @ 11:02 |
wat is de beste manier om je stad in de hoogte te laten groeien, ik bedoel flatgebouwen. Doen de bewoners dat uit hun eigen of moet je echt alles volbouwen tot ze geen mogelijkheden meer hebben heb immers bijna alles volgezet met woning, commercie en fabrieken, bossen, haven ed Hoe kun je het best je bewoners stimuleren om in andere stad te gaan werken, heb immers stad gebouwd met enkel industrie, maar die groeit traag omdat er geen bewoners zijn, enkel die van naburige stad | |
B-FliP | dinsdag 18 april 2006 @ 11:30 |
quote:High capacity residential area's maken die toch in een vrij luxe omgeving liggen... En zorg voor veel highttech banen en opgeleide burgers, dan krijg je hele mooie grote flatgebouwen... Alles volzetten is niet mijn ding btw... Als je merkt dat je stad uit z'n voegen groeit (qua oppervlak) de prijzen aanpassen, eventueel wat high capacity area's bij plaatsen, en daarbij wat entertainment... Als je continu blijft voldoen aan de vraag, en niet het gelimiteerde aanbod spelletje speelt zal je niet snel rijk worden van je stad... | |
kriseeraerts | dinsdag 18 april 2006 @ 11:52 |
hoe bekom je high quality bewoners heb bib musea scholen maar kan bewoners niet verplichten om slimmer te worden :-) wat volgt op ander? hightech jobs op hq bewoners of omgekeerd hoe pak jij dit aan? bij welk aantal bewoners begint dat zoal de hq? | |
Retuobak | dinsdag 18 april 2006 @ 19:31 |
Wat voor systeem heb je eigenlijk wel niet nodig om deze game volledig soepel te draaien? | |
mschol | dinsdag 18 april 2006 @ 20:12 |
quote:mijn systeem (amd 2600+, 1250MB ram, geforce 6800 128MB heeft al moeite met +600.000 inwonders, grote map op 1280x1024 met alles high | |
renz0r | dinsdag 18 april 2006 @ 20:19 |
quote:De FRS in de schoof heeft soms aardige dingetjes, kom er ook soms ![]() | |
renz0r | dinsdag 18 april 2006 @ 20:21 |
quote:Mijn systeem AMD 3800+ 1024 mb , Nvidia xtx 7800GT heeft moeite (lees schokkerig) bij een grote stad met alles op High Wel komisch dat die bijv games als Oblivion op ultra high met het grootste gemakt zuiver uitpoept ![]() | |
renz0r | dinsdag 18 april 2006 @ 20:23 |
Ik zie hier soms fotos voorbij komen waarbij er mooie grasvelden zijn aangelegd, mooie bloemenparken, looppaden enz...Download je dat allemaal bij simpolis? Is dat niet duur allemaal, dus dat je elke maand veel extra kosten krijgt? Wat is nou de ideale stadsindeling om alles goed te hebben qua vervoer (dus niet lege panden door lange reistijden ![]() ![]() Zal binnenkort is scr-shots maken van mijn stad | |
mschol | dinsdag 18 april 2006 @ 20:25 |
quote:en dat heeft alleem maar te maken met de algehele simulatie want ookal zoom je zo veruit dat je in de wolken bent, rondrijdende auto's e.d. zal hij blijven berekeken... | |
Retuobak | dinsdag 18 april 2006 @ 20:33 |
quote:Hier op een P4 2,4GHz 1024MB 9700 pro is het ass Komende week maar eens proberen op m'n X2 4200+, 1024MB, 7800GTX Maar vrees ook daar voor het ergste daar de CPU inferieur is aan de jouwe omdat maar 1 core het werk zal moeten doen ![]() | |
renz0r | dinsdag 18 april 2006 @ 20:39 |
quote:Hebben we bijna gelijke specs....Be aware ![]() | |
ElmarO | dinsdag 18 april 2006 @ 21:08 |
quote:Heb ik zo goed als allemaal bij Simtropolis vandaan. En de voet/fietspaden die ik in onderstaande screens gebruik hebben geen onderhoudskosten. En datzelfde geldt voor het gras. Al kosten de grachten en vijvers wel wat. quote: quote:Het is gewoon een vrij CPU intensief spel. Bij 600.000+ inwoners op een large map wil het op dit systeem ook niet echt soepel lopen. | |
renz0r | dinsdag 18 april 2006 @ 22:07 |
quote:Ja die foto's! Durft het haast niet te vragen...maar heb je links naar die dingen? ![]() ![]() ![]() ![]() | |
ElmarO | woensdag 19 april 2006 @ 16:48 |
quote:De link naar het asfaltvoetpad en het bijbehorende gras+hekjes staan in de OP. Het andere voetpad dat ik heb gebruikt kan je hier vinden. Dit en dit pakket zijn door ook wel handig voor. Dit is de link naar de fietspaden. En hier kan je een expansion pack voor de fietspaden vinden. Hier kan je de grachten vinden. Maar als je meer van deze grachten wilt hebben kan je het best op SimCity Central kijken. En dan kijken/zoeken naar Oppie. Ik hoop dat je er wat aan hebt. ![]() | |
Stansfield | woensdag 19 april 2006 @ 17:08 |
Ik heb er zeker wat aan. Heb gelijk ff al die dingen gedownload. | |
renz0r | woensdag 19 april 2006 @ 18:02 |
quote:Held! ![]() | |
renz0r | zaterdag 22 april 2006 @ 18:59 |
Moet je eerst lid zijn van simtropolis om te kunnen downen? | |
ElmarO | zaterdag 22 april 2006 @ 20:55 |
quote:Je moet je inderdaad eerst aanmelden. Hetzelfde geldt voor SimCity Central. | |
renz0r | zaterdag 22 april 2006 @ 20:59 |
quote:Duidelijk, thnx | |
ElmarO | zondag 30 april 2006 @ 16:44 |
Een zestal plaatsjes van mijn inmiddels volgebouwde stad. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En misschien is onderstaande ook wel leuk: Arabische kanalen. ![]() Download | |
troma78 | zondag 30 april 2006 @ 16:52 |
Tvp Moet het spel ook maar weer eens zoeken en installeren | |
ElmarO | dinsdag 2 mei 2006 @ 21:52 |
Ben weer begonnen met een nieuwe stad. ![]() Een stukje van mijn kleine Streetcar Rail netwerk. ![]() ![]() ![]() ![]() Een gedeelte van het centrum. Het stukje fietspad wat je ziet loopt in de richting van de woonwijk die je hierboven ziet. ![]() ![]() Politiebureau. ![]() ![]() Het ziekenhuis. ![]() ![]() De watervallen in de bergen/heuvels. Is zoals je ziet nog niet helemaal af. ![]() ![]() | |
-Tom- | donderdag 11 mei 2006 @ 17:20 |
Hey, Ik heb ff een vraagie: wat zijn nou precies (de verschillen tussen): - BAT-files - Lot-files - Prop-files - Texture-files - Een mod - en waarvoor zijn dependancies? ![]() , in niet al te moeilijke computertaal aub Ook heb ik nog een probleem met de Universal Control Panel, die ziet er nu opeens heel anders uit dan hoe het standaard hoort te zijn: het aantal inwoners staat meer naar links, WCI-meter ligt nu horinzontaal ipv verticaal. Weet iemand hier een oplossing voor? ![]() Ik hoop dat iemand mee kan helpen... ![]() | |
Stansfield | donderdag 11 mei 2006 @ 17:22 |
Is toch meer een winterspel blijkt maar weer aan de drukte in dit topic. | |
Reggie200 | vrijdag 12 mei 2006 @ 10:37 |
quote:Bat files zijn items die andere spelers gemaakt hebben en die jij kan downloaden en in je stadje kan gebruiken. Dit varieerd van woningen, kantoren, parken, die vijvers die je veel zit in Elmar's steden enz. Bat files komen meestal in 2 smaken: Growable - meestal gebouwen, je moet eerst een zone aangeven voor bijv. woningen en dan zullen ze vanzelf groeien net als de orginele sim city woningen. Ploppable - kan van alles zijn van gebouw tot park, deze kan je zelf kant en klaar ergens in je stadje plaatsen. Lot files zijn zijn ook items die andere spelers gemaakt hebben, het verschil met bat files is dat Bat files zelf bedacht zijn door de makers. Lot files worden gemaakt door gebruik te maken van onderdelen die al in sim city zitten maar ze opnieuw op te bouwen. Bijv. men pakt de standaard highschool maar veranderd er wat aan door er een voetbalveld al bij te plakken als het ware. Propfiles zijn kleine onderdelen die in Bat and Lot files worden gebruikt, bijv plantjes in een tuin van een woning, een terasje voor een kantoor enz. Als je die propfiles niet hebt zal een tuin er bijv kaal uitzien. Texture files zijn bestanden die gebruikt worden om het uiterlijk van bijv een gebouw weer te geven. Het gebouw wordt gemaakt in een 3D programma en als een draadmodel opgebouwd en daarover heen komt een texture (zeg maar de huid die over je skellet zit). Zonder die texture zie je het gebouw niet. Een mod is een bestand waarmee je het gedrag van het spel kan aanpassen, bijv een mod die ervoor zorgt dat er minder snel files op je wegen onstaan. Dependancies zijn bijv texture en prop files, als je je een gebouw wilt downloaden maar je download niet de texture of props die er bij horen dan zal het gebouw niet weer gegeven worden zoals de maker het voor ogen had. (zie voorbeeld over de kale tuin) Universal control panel: daar heb ik geen antwoord op. Hoop dat dit nu allemaal duidelijk is voor je ![]() | |
-Tom- | vrijdag 12 mei 2006 @ 22:16 |
quote:Ja ![]() ![]() ![]() | |
Massive | zaterdag 13 mei 2006 @ 21:41 |
Heeft iemand de bestanden bldgprop_vol1.dat en bldgprop_vol2.dat die hij met mij zou willen delen? Mijn dank zou immens zijn ![]() ![]() | |
ElmarO | donderdag 25 mei 2006 @ 13:31 |
Ik weet niet of sommige hem al kenden, maar ik post hem toch maar voor de zekerheid. Er is nu een nieuwe streetmod uit, waarmee je straten er wat levendiger uitzien. Heb hem zelf al in één stad getest en ik moet zeggen dat het er een stuk leuker uit ziet. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Reggie200 | vrijdag 26 mei 2006 @ 10:00 |
quote:Ik zie dat de textures voor de rijkere gebieden / huizen veranderen in een stoep met van die rode stenen. Ik heb wel ff op simtropolis gekeken maar kan niet zo snel vinden of dit ook uit te zetten is want ik vind die rode stenen maar niks ![]() Nu krijg je 1 stoep die dan bij het ene huis gewoon grijze tegels heeft en voor het andere huis ineens van die rode, dat vind ik nogal lelijk. Weet jij of je gewoon aan kan geven dat je 1 texture voor de stoep wilt voor alle gebieden maar dan wel met de veranderingen die er zijn in de mod zoals meer auto's in dense area's, mooiere bomen in rijkere gebieden enz. | |
ElmarO | vrijdag 26 mei 2006 @ 10:57 |
quote:Kan je volgens mij wel uitzetten. Al verwijder je dan volgens mij ook de andere stenen. En de bomen zijn telkens verschillend. Als je op een bestaand stukje street één stukje street vernieuwd krijg je alweer andere bomen. Wat in ieder geval wel simpel te wijzigen is, zijn de kleuren van de parkeerplaatsen. Maar dat zal je ongetwijfeld al gelezen hebben op Simtropolis. | |
Reggie200 | vrijdag 26 mei 2006 @ 13:06 |
yup van de parkeerplaatsen wist ik het wel. Maar ja net weer ff gechecked and Jeronij heeft ook een support thread voor deze mod op het forum dus ga daar wel eens ff posten ![]() edit: Ik heb mijn antwoord al gevonden, er is een fix uitgebracht waarmee je kan kiezen of je alle stoep textures voor alle ''wealth levels'' wilt gebruiken of alleen van 1 bepaald level. ![]() [ Bericht 37% gewijzigd door Reggie200 op 26-05-2006 13:19:37 ] | |
Ricy | vrijdag 26 mei 2006 @ 13:52 |
als je fietspaden door je stad plaatst wordt het verkeer dan minder? en kan iemand een link geven voor rotondes alsjeblieft | |
ElmarO | vrijdag 26 mei 2006 @ 14:35 |
quote:Is inderdaad handig. Heb gelijk de Low Wealth verwijderd. ![]() quote:Nee, de fietspaden zijn meer voor het uiterlijk. Al verbeteren ze wel de gezondheid van je Sims. De rotondes zijn onderdeel van de Network Addon Mod. | |
Ricy | vrijdag 26 mei 2006 @ 16:30 |
danku en gevindt | |
crossover | vrijdag 26 mei 2006 @ 16:33 |
Het lastige van dit spel is (en dat is ook de reden waarom ik het nu al maanden niet meer heb gespeeld) dat het gewoon te moeilijk is. Het lukt me maar nooit om een goede stad op te zetten en te onderhouden ![]() Zeer jammer ![]() Die (quote) in de OP heb ik al eens geprobeerd, en de link naar een walkthrough is nogal lang | |
Ricy | vrijdag 26 mei 2006 @ 18:53 |
ik ook weer vraag hebben over die rotondes ![]() hoe krijg je ze want ik zie ze nergens staan en krijg ze niet als ik een kruispunt maak of rondje of iets dergelijks ![]() | |
test55 | vrijdag 26 mei 2006 @ 18:57 |
ik vind het spoor erg mooi waar kan ik dat downloaden en in de post van ElmarO zie ik invoegvakken waar zijn die te downloaden en wat zijn de most have (oftewel die moet je hebben) vande sim city mods [ Bericht 33% gewijzigd door test55 op 26-05-2006 19:50:54 ] | |
Ricy | vrijdag 26 mei 2006 @ 20:33 |
nog een vraag hoe krijg ik be cw$$$ en hi werk want er is veel vraag naar en ik bouw het op de plek waar ze het aantrekkelijk vinden af en toe bouwen ze het dan maar de $$$woningen die er omheen staan zijn werkloos of hebben minder betaald werk het vervoer tussen de 2 gebieden is ook goed en de belastingen zijn niet te hoog en bij cadeautjes zet ik ook alles neer wat er mee te maken zou kunnen hebben weet iemand een oplossing?? | |
test55 | zaterdag 27 mei 2006 @ 13:15 |
ik zoek nog de: PEG CDKN Navy Pier 1 PEGCDKN Navy Pier 2 PEG CDK Industrial Warehouse PEGCDK Transition Lots PEG CDK Industrial Style De Network Addon Mod De Residential and Rural Diagonal Walls De Marrast Road Site Kit voor het gras+hek | |
Ricy | zaterdag 27 mei 2006 @ 16:54 |
de net work addon mod staat 6 berichten boven je | |
renz0r | vrijdag 23 juni 2006 @ 00:32 |
*SCHOP* Hoe krijg ik spoorlijnen over (of onder) de snelweg door? Dat lukt mij dus niet ![]() | |
renz0r | vrijdag 23 juni 2006 @ 12:01 |
Nou? ![]() | |
ElmarO | vrijdag 23 juni 2006 @ 15:28 |
quote:Ik ga er vanuit dat je op Ground Highway doelt. ![]() Bij Ground Highway kan je er redelijk makkelijk overheen, zoals je op onderstaand plaatje kan zien. Of dit specifiek door de NAM komt weet ik niet, maar het is in ieder geval mogelijk als een deel van de rails blauw wordt. Dan kan het spel er dus zo'n brug overheen maken. ![]() Om onder een Ground Highway rails te leggen heb ik gewoon tunnels gebruikt. ![]() | |
renz0r | vrijdag 23 juni 2006 @ 15:39 |
naaah wtf ![]() *Sim city opstart en nog een keer probeerd, het moet gewoon lukken* | |
renz0r | vrijdag 23 juni 2006 @ 16:05 |
Spoorlijn a la trein. Ik krijg hem gewoon NIET over de snelweg heen. Superraar ![]() | |
Stansfield | vrijdag 23 juni 2006 @ 16:06 |
Ik zou ook niet weten hoe je dat moet doen. Heb wel weer zin om het te spelen. Zal morgen eens kijken of het mij lukt. | |
renz0r | vrijdag 23 juni 2006 @ 17:09 |
Gelukt. Ik moet een stuk snelweg verhoogd doen (dus die op pilaren) Dan gaat die eronder door en niks aan het handje. Heb een grote dichtbevolkte metropool maar geen spoornetwerk. Ben ik langzaam aant opbouwen. Echt ziekelijk ![]() | |
mini-lellan | vrijdag 23 juni 2006 @ 22:18 |
hoe leg je snelweg aan? ![]() | |
Ricy | zondag 25 juni 2006 @ 19:25 |
quote:grapjas | |
mini-lellan | maandag 26 juni 2006 @ 14:47 |
quote:nee serieus als ik op snelweg klik en probeer ergens neer te zetten kan dat niet ![]() | |
Ricy | woensdag 28 juni 2006 @ 14:54 |
raar | |
marcb1974 | donderdag 6 juli 2006 @ 20:50 |
Oeh, binnenkort weer spelen ![]() heb er nu even de tijd voor ![]() | |
simcity | donderdag 6 juli 2006 @ 22:28 |
zeg Kan iemand mij zeggen hoe ik van die site simtropolis dinges kan downloaden en daarna dan in mijn spel zit(simcity 4) kan iemadn da per stap uitleggen van de site naar het spelletje toe AUB | |
admiraal_anaal | donderdag 6 juli 2006 @ 23:18 |
Lees dit topic domme slet daar staat alles in En zeg niet dat het er niet staat in 1 van de links want zo ben ik er zelf achter gekomen | |
simcity | vrijdag 7 juli 2006 @ 13:31 |
jaa maar waar staat dat dan in deze topic (Het grote SimCity 4 topic: deel 15) Kun gij mij da aanduiden aub | |
marcb1974 | vrijdag 7 juli 2006 @ 14:01 |
quote:[Centraal] Sim City 4 Rush Hour Plugin Topic LEZEN!!!!!!!!!!!!!!!!! | |
simcity | vrijdag 7 juli 2006 @ 14:23 |
maar gaat dat ook in de map simcity -> plugins maar als ik dat doe dan komt dat bij mij NIET in het spel of moet ik die ergens zoeken in het spel (simcity 4) | |
admiraal_anaal | vrijdag 7 juli 2006 @ 14:24 |
Please is er niet een user die hem toe kan voegen op msn ofzo om hem letter voor letter uit te leggen wat ie moet doen? | |
simcity | vrijdag 7 juli 2006 @ 14:26 |
leg het per stap uit want ik weet wel hoe ik het moet opslaan mar niet in welek map dat ik die moet steken en hoe dat in het spel geraakt en waar die ik kan vinden in het spel legt dat gewoon uit hoe ge dat moet allé hoe doet gij dat dan legt dat een suit | |
Stansfield | vrijdag 7 juli 2006 @ 14:29 |
Meestal sla je het op in een ingepakt zipbestandje. Dit moet je nog wel uitpakken in diezelfde map. Dan ga je het weer spelen en dan zie je dat wanneer je bijvoorbeeld iets met verkeer hebt gedownload het daar bij staat. Een gebouw bij de gebouwen enz. | |
simcity | vrijdag 7 juli 2006 @ 14:32 |
aah oké bedankt want gij zijt de eerste die het mij heeft uitgelegt bedankt | |
simcity | vrijdag 7 juli 2006 @ 14:43 |
dus dat is fout wat ik deed want ik slaagde dat altijd op in plugins. dat is een map é mar daarna kon in dat ni vinden in mijn spel | |
Stansfield | vrijdag 7 juli 2006 @ 14:44 |
Lukt het nu wel nu je de zip bestandjes uitpakt? | |
simcity | vrijdag 7 juli 2006 @ 14:46 |
jaa maar wat bedoelt gij eigenlijk wat dat snap ik ni zo goed ![]() ![]() ![]() | |
Stansfield | vrijdag 7 juli 2006 @ 15:51 |
Wat je download zijn ingepakte (verkleinde) bestanden. Dit moet je weer uitpakken (vergrote) wanneer het op je harde schijf staat in de pluginmap. Dan werkt het. | |
simcity | vrijdag 7 juli 2006 @ 15:52 |
jaa maar ik snap niet wat je bedoelt met die zip bestandjes uitpakken? | |
simcity | vrijdag 7 juli 2006 @ 15:53 |
ja oké maar hoe pakte die uit ? | |
Stansfield | vrijdag 7 juli 2006 @ 16:00 |
met winzip. Als het goed ik er gewoon op klikken en dan uitpakken | |
simcity | vrijdag 7 juli 2006 @ 16:05 |
HET lUKT merci é bedankt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Thieske | vrijdag 7 juli 2006 @ 16:07 |
quote:Ok en nu nooit meer op FOK! komen, ok? | |
Stansfield | vrijdag 7 juli 2006 @ 16:10 |
Graag gedaan hoor. | |
simcity | vrijdag 7 juli 2006 @ 16:35 |
dat weet ik nog niet hoor | |
sim12345606 | zaterdag 8 juli 2006 @ 10:22 |
IK heb een vraag als ik een speeltuin neerzet of een parkje zie ik geen speeltuin of bankje maar aleen een groen vlak ![]() | |
timp0e | zaterdag 8 juli 2006 @ 12:15 |
Ik zie dat veel mensen witte strepen op hun weg hebben ipv die gele Amerikaanse belijning. Heeft er iemand een link naar die download? Ik zou je heel erg dankbaar zijn! ![]() ![]() | |
ElmarO | zaterdag 8 juli 2006 @ 12:26 |
quote:Alstu ![]() | |
timp0e | zaterdag 8 juli 2006 @ 12:39 |
quote:Thanx! ![]() ![]() | |
timp0e | zaterdag 8 juli 2006 @ 14:39 |
Ik kom weer even zeuren. Net een paar boompjes gedownload op Simtropolis, en in de map Plug Ins geplaats. Nu zie ik ze wel in het spel, maar niet hoe ik het wou, gewoon als een boom, maar als kadoverpakking ![]() Hoe kan dit? ![]() | |
timp0e | zondag 9 juli 2006 @ 14:20 |
Niemand die het weet? ![]() ![]() | |
mschol | zondag 9 juli 2006 @ 14:47 |
quote:volgens mij mis je dan textures.. als het gedownloade huizen betreft moet je kijken of je ergens texture packs kan vinden.. | |
timp0e | zondag 9 juli 2006 @ 14:58 |
Ik ben nu een texture pack van Simtropolis aan het downloaden, hopenlijk is het dan opgelost. Iig bedankt voor je reactie! ![]() | |
simcity | zondag 9 juli 2006 @ 20:10 |
quote:vanwaar downloadt hij die herfst bomen en de vijvers en die fiets/voetpaden want ik kan die paden niet leggen, hoe doe hij dat toch?? ![]() ![]() ![]() | |
timp0e | zondag 9 juli 2006 @ 20:19 |
Wow, die screens de post boven mij. Leuk joh al die wolkenkrabbers. Ik ben inmiddels al dagen bezig met een stadje, bijna volgebouwd, loopt goed. Overal luxe villa's, maar flatgebouwen, ho maar! ![]() | |
LeeHarveyOswald | maandag 10 juli 2006 @ 15:00 |
Oehh ik ben mijn SC4 cd's kwijt, maar ik ben ze nu opnieuw aan het euhm.. aanschaffen ![]() ![]() ![]() dus nu mn (overigens wel legale) simcity 3000 cd er maar weer is ingestopt.. Dik metropool gebouwd in anderhalve dag tijd ![]() Water door het midden, aan een kant industrie, vliegvelden, afvalverwerking, havens, en wat handelsgebieden, aan de andere kant residential area's en handelsgebieden. | |
simcity | dinsdag 11 juli 2006 @ 17:26 |
kan iemand mij uitleggen hoe ik bochten kan maken in een rivier zoals dit hier![]() en waar downloadt je die beek? ![]() en waar kan je die rivieren en ook die beek downloaden want ik heb wel rivier gedownloadt maar deze staat er niet tussen ![]() ![]() | |
LeeHarveyOswald | dinsdag 11 juli 2006 @ 18:23 |
Wat is SC4 eigenlijk een kutspel vergeleken met simcity 3000 ![]() | |
Dezz | dinsdag 11 juli 2006 @ 20:08 |
quote: ![]() ![]() Dat slaat echt totaal nergens op! Weet je hoeveel meer je hiermee kunt! SC4 ![]() | |
LeeHarveyOswald | woensdag 12 juli 2006 @ 01:26 |
Weet je hoe verrot de gameplay geworden is en hoe verdwenen het gevoel van controle over het bouwen verdwenen is? Wat ik nu neerzet is niet mijn stad. Zelfs de wegen worden alvast voor me neergelegd ![]() | |
LeeHarveyOswald | woensdag 12 juli 2006 @ 01:27 |
En het mooie gevoel voor humor mist ![]() | |
mschol | woensdag 12 juli 2006 @ 09:02 |
quote:neerleggen van wegen kan je uitschakelen door shift in te drukken, ik geef toe dat ik SC2000 of SC1 ( ![]() alleen heeft SC4 zoveel meer opties.. ![]() | |
Hathor | woensdag 12 juli 2006 @ 15:11 |
Het is alleen zo verdomde moeilijk om je stad winstgevend te krijgen. In SimCity 3 ging je op een gegeven moment als je genoeg industrial, commercial, en residential zones had vanzelf geld verdienen, dat heb ik in SimCity 4 nog niet voor elkaar gekregen. Ik heb begrepen dat wanneer je de uitbreiding installeert het een stuk makkelijker word, maar die heb ik dus niet. Heeft er iemand een goede tip hoe ik mijn stad binnen afzienbare tijd winstgevend kan krijgen ? En zonder cheats uiteraard, want die ken ik al, maar daar word je ook niet echt vrolijk van. ![]() | |
simcity | woensdag 12 juli 2006 @ 20:49 |
weet iemand waar ik die bank die je in 1 klap 50.000.000 geld kan geven. Ik heb al gezocht op simtropolis maar ik kan ze niet vinden, kan iemand die hier bij de rest van de andere topics zetten dan kan ik die rechttreeks downloaden astublieft ![]() ![]() | |
mschol | woensdag 12 juli 2006 @ 21:56 |
http://www.simtropolis.com/stex/details.cfm?id=3576&download=3576 volgende keer in de OP kijken naar linkjes naar andere topics (zoals het grote SC4 plugin topic) [ Bericht 25% gewijzigd door mschol op 12-07-2006 23:54:50 ] | |
The_Emotion | woensdag 12 juli 2006 @ 22:10 |
Ik heb net weer even gespeeld na een lange tijd, wat een tof spel is het toch ook ![]() | |
Hathor | donderdag 13 juli 2006 @ 00:15 |
quote:Hoe werkt die mod precies, ik heb nu als het ware een groot kado in mijn stad staan, compleet met strik erom. ![]() | |
mschol | donderdag 13 juli 2006 @ 00:26 |
quote:download een texture pack van BSC van simtropolis en hoe die tool werkt: je moet eigenschappen opvragen vervolgens is budget control menu enable ofzo dan moet je eff kijken bij je news ticker, daar zie je een nieuwsitem over de bank, erop klikken en je geld bedrag kiezen (als ik me goed herrinner) | |
Hathor | donderdag 13 juli 2006 @ 00:38 |
Sorry dat ik zo lastig ben hoor, maar kun je me misschien effe een verwijzing geven waar ik dat texture pack kan vinden ? Dat Simtropolis is nieuw voor mij en ik vind het nogal overweldigend allemaal. ![]() | |
simcity | donderdag 13 juli 2006 @ 16:58 |
http://www.simtropolis.com/stex/details.cfm?id=3576&download=3576 volgende keer in de OP kijken naar linkjes naar andere topics (zoals het grote SC4 plugin topic) [ Bericht 25% gewijzigd door mschol op 12-07-2006 23:54 ] bedankt é | |
Hathor | donderdag 13 juli 2006 @ 19:40 |
![]() | |
simcity | vrijdag 14 juli 2006 @ 13:53 |
ik heb een paar topics terug gelezen van die dozen, ik heb hetzelfde probleem maar ik kan geen texture packs vinden op simtropolis. Kan iemand dat hier in de topic steken astublieft | |
simcity | zaterdag 15 juli 2006 @ 18:54 |
Kan iemand dat voor mij doen AUB | |
ElmarO | zaterdag 15 juli 2006 @ 20:42 |
quote:Voor de bomen heb je in ieder geval de Mountain Theme Pack nodig. Helaas kan ik de bomen zelf niet zo gauw op Simtropolis vinden. Dus ik heb ze zelf maar even ge-upload. Ik zou de bomen in een map genaamd PEGROD zetten. Daar staan standaard alle creaties van deze persoon in. De fietspaden kan je hier vinden. En hier vind je nog een uitbreidingset voor de fietspaden. | |
simcity | zaterdag 15 juli 2006 @ 20:59 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
simcity | zaterdag 15 juli 2006 @ 21:02 |
en weet jij hoe je die dozen weg doet in het spel. ik weet wel dat dat ergens op simtropolis staat maar ik kan het niet vinden | |
captain.lefteye | zaterdag 15 juli 2006 @ 21:25 |
quote:Dat ligt eraan voor welk gebouw je het nodig hebt. Meestal staat het in de beschrijving op de site welke dependancies de betreffende download (welke zaken je nog meer moet downloaden om het werkend te krijgen) Er is dus gewoon geen pasklaar antwoord op. Maar waarschijnlijk is het zo dat als je gaat zoeken op BSC en mega je al een heel eind vooruit komt... (je krijgt dan een aantal texturepacks te zien van de meest actieve BSC'ers) | |
mschol | zaterdag 15 juli 2006 @ 22:41 |
@simcity: je zou ook even het grote plugin topic (URL in OP ) door kunnen kijken, daar zitten ook texture packs in | |
simcity | zondag 16 juli 2006 @ 19:46 |
oké bedankt é allemaal | |
simcity | zondag 16 juli 2006 @ 19:50 |
en waar staat die eigenlijk ![]() ![]() ![]() | |
simcity | zondag 16 juli 2006 @ 22:58 |
het lukt me maar niet om hoge handeltorens te krijgen maar mijn plaats is super goed en het ligt tussen villa's enzo... Kan iemand mij veel tips geven hoe ik van die hoge wolkenkrabbers kan krijgen.![]() | |
simcity | dinsdag 18 juli 2006 @ 15:08 |
Kan iemand mij enkele tipis geven om van die hoge wolkenkrabbers te krijgen want ik krijg alleen maar van die kleine gebouwen | |
The_Emotion | dinsdag 18 juli 2006 @ 16:37 |
Hoe groter de stad word, des te meer en hogere hoogbouw er komt. Maar je moet het ook aantrekkelijk maken, door ervoor te zorgen dat je sims goed opgeleid zijn en er graag in de buurt willen wonen/werken, dus veel groenvoorziening is ook erg gewenst. De ultrahoge $$$-kantoortorens zijn wel erg lastig om te krijgen, het lukt mij ook niet altijd. Maar ik hoop dat je er wat aan hebt ![]() | |
bleiblei | dinsdag 18 juli 2006 @ 16:42 |
quote:Heb je het druk? | |
renz0r | dinsdag 18 juli 2006 @ 18:01 |
Groenvoorzieningen, krijg je dat door veel bomen te planten (kale grond met verschillende bomen) of door recreatiezooi neer te gooien (pleintjes, tuintjes enz) Of beide? | |
The_Emotion | dinsdag 18 juli 2006 @ 18:31 |
ze doen het beide erg goed om de waarde van je gebied op te krikken, parkjes en bomen verminderen ook de vervuiling ![]() | |
renz0r | dinsdag 18 juli 2006 @ 18:38 |
Ik heb een stad met een groot bos en hier en daar boompjes en parkjes....Vervuiling nog steeds maximaal (hele staaf rood) ![]() | |
mschol | dinsdag 18 juli 2006 @ 18:51 |
quote:de truuk is om het door de stad heen te mixen.. (dat groen) en niet op 1 plek, dan heb je er echt profijt van ![]() | |
bleiblei | dinsdag 18 juli 2006 @ 20:41 |
En heeeeel veel boompjes planten rond snelwegen e.d. ![]() Gewoon de boomplant tool pakken en flink planten in probleem gebieden. | |
simcity | dinsdag 18 juli 2006 @ 21:15 |
jaa ik heb er zeker wat aan. Ik zal al die tips is proberen é bedanbkt allemaal ![]() ![]() ![]() | |
bleiblei | dinsdag 18 juli 2006 @ 21:19 |
quote:Als je nu de komende dagen ook ff: 01 | 02 | 03 | 04 |05 | 06 |07 | 08 |09 | 10 |11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | leest. Daar staat vrijwel alles + nog veeeel meer tips & tricks in wat je tot nu gevraagd hebt. | |
simcity | dinsdag 18 juli 2006 @ 21:19 |
en die topic boven mij vanwaar kan je die boomplant tool downloaden want ik kan ze niet vinde op simtropolis. kan je die link geven AUB ![]() | |
bleiblei | dinsdag 18 juli 2006 @ 21:20 |
quote:Die boomplant tool is gewoon het boompjes planten thingy. Zit standaard in SC. En ik geen "die topic" ![]() | |
renz0r | dinsdag 18 juli 2006 @ 23:04 |
Maar dat planten duurt altijd lang, als je er nou 10 tegelijk kon planten ipv steeds per stuk... | |
mschol | dinsdag 18 juli 2006 @ 23:12 |
quote:daarvoor heb je de god tools... (er is een cheat voor om die tijdens het spel aan te zetten, probeer dat eens ![]() | |
renz0r | dinsdag 18 juli 2006 @ 23:20 |
Oke ![]() | |
bleiblei | woensdag 19 juli 2006 @ 00:16 |
cheaten is voor mietjes ![]() | |
renz0r | woensdag 19 juli 2006 @ 00:27 |
Doe sim city standaard met de geldcode, kan je tenminste beetje bouwen. Tijd van geld letterijl bij elkaar sparen is voor mij over ![]() | |
simcity | donderdag 20 juli 2006 @ 00:49 |
je moest toch om hoge wolkenkrabbers te krijgen veel groen hebben in je stad en je stad moest groot zijn enzo.. en je moest ook een goed opgeleide mensen hebben maar ik heb super veel scholen gezet en bibliotheken, museum, en ik heb ook een universiteit gezet maar de wolkenkrabbers willen maar niet komen. Kan iemand mij aub zeggen want ik moet doen voor goed opgeleide mensen te hebben enzo dan hoge wolkenkrabbers te krijgen. ![]() | |
bleiblei | donderdag 20 juli 2006 @ 06:39 |
quote:Als je nu de voorgaande topics gelezen had ![]() Had je geweten dat hoge gebouwen pas komen als je om je stad heen een 3tal andere steden met minimaal (precieze aantal weet ik niet uit mijn hoofd) x aantal inwoners hebt liggen met verbindingen naar elkaar. | |
renz0r | donderdag 20 juli 2006 @ 17:30 |
Foto's van mn erg foute, maar winstmakende stad ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
renz0r | donderdag 20 juli 2006 @ 18:17 |
quote:Jup, kolencentrale, VEEL huizen, zodat er genoeg mensen kunnen in je stad en plaats redelijk veel industrie. Commercial minder, alleen wat nodig is. 1 pomphuisje en simpele zo kort mogelijke autoverbindingen. | |
simcity | zondag 23 juli 2006 @ 17:08 |
ik heb een probleem namelijk dat ik huizen bouwt dan komt er boven die huizen dat ze geen werk hebben maar ik heb dan naast die huizen handel gelegt maar dat help niks dus dan heb ik dan landbouw gaan leggen, wel iets veder weg natuurlijk maar dat help ook niks en dan worden al mijn huizen krotten dus dan ben ik gaan kijken met dat vraag teken en dan zeggen ze dan ze verlaten zijn wegens lange pendeltijd maar er staan overal metro's en bussen en ook bij hun werk. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat kan vermijden, astublieft ![]() ![]() | |
Ricy | zondag 23 juli 2006 @ 17:25 |
ik heb het zelfde probleem | |
mschol | zondag 23 juli 2006 @ 17:34 |
zetten jullie wel de juiste industruie neer, landbouw haalt niet veel uit bij zeer hoogopgeleide mensen (en visa versa) maar de doorstroming vind ik zelf ook altijd erg lastig.. ooit had ik een erg goeie stad ![]() ![]() | |
simcity | zondag 23 juli 2006 @ 17:37 |
ja maar die dichtbebouwde industrie is wel heel vervuilend en ik probeer zo min mogelijk luchtvervuiling te hebben ![]() | |
mschol | zondag 23 juli 2006 @ 17:54 |
quote:landbouw geeft veel watervervuiling ![]() wat je altijd moet proberen: stuk $$ industie samen met $$ woonwijken, zorgen dat je veel goed opgeleide mensen krijgt en dan ook $$$ industie neer leggen, dat wordt dan automatisch high tech (dat gewoon schoon is) | |
simcity | zondag 23 juli 2006 @ 19:09 |
oké bedankt é ik zal het eens proberen | |
Reggie200 | maandag 24 juli 2006 @ 10:45 |
Je kan ook de belasting voor de vervuilende industrie heel hoog zetten bijv. op 20%, de belasting voor de andere industrie laat je staan zoals het is of zet het nog wat lager. Verder kan je ergens aan geven dat er geen luchtvervuiling mag zijn, weet zo uit mijn hoofd niet welke optie dat is, maar alles bij elkaar zorgt het ervoor dat de vervuilende industrie weg blijft en je begint met produktiebedrijven. Die zullen later nadat de inwoners meer educatie hebben gehad vanzelf veranderen in Hi-Tech industrie. | |
simcity | maandag 24 juli 2006 @ 23:45 |
Kan iemand mijn probleem oplossen aub. --> al mijn mooie villa's en hotels worden allemaal krotten vanwege ze verlaten zijn door lange pendelltijd maar naast al die krotten en zo staat handel en bussen en metro's dus ze kunnen makkelijk naar hun werk maar het wilt maar niet op houden bekan al mij huizen en hotels zijn krotten ![]() ![]() | |
Ricy | dinsdag 25 juli 2006 @ 10:28 |
quote:ik heb de juiste industrie ze bouwen ook BEST veel Hi- Tech maar niet genog ofzo ![]() quote:dat doe ik ook vervuilende industrie op 20% en hi- tech zelf op 0 maar ze komen niet massaal terwijl ik heel veel hoog opgeleiden mensen in mijn stad heb. | |
ElmarO | dinsdag 25 juli 2006 @ 10:41 |
quote:Heb je niet in buursteden al veel high-tech industrie? Soms willen ze dan daar naar toe gaan. | |
mschol | dinsdag 25 juli 2006 @ 13:49 |
quote:je kan de routes opvragen hoe ze naar hun werk gaan, deze moet je dan misschien eens gaan inspecteren ![]() | |
simcity | dinsdag 25 juli 2006 @ 15:34 |
heb ik al gedaan en zo moeten ver rijden voor naar hun werk te gaan maar naast hun wonen staan ook handel maar dat wilt niet zo goed ontwikkelen ![]() | |
bleiblei | dinsdag 25 juli 2006 @ 19:41 |
Handel ontwikkeld sowieso niet geweldig in het begin. Denk eens in de realiteit. Valt er te handelen zonder product? Neen ![]() Kortom, je zal in het begin toch echt met industrie moeten beginnen. Sim City is een spel van veel geduld en het toepassen van tactiek. Een stad begin je met paar huisjes, boerderijen in de omgeving en $handel. Dat bouw je langzaam uit tot $$$ huizen, $$$ handel en $$$ industrie. Mijn tactiek was: een klein landje pakken, hier een dorpje op bouwen met windmolens, watertorens, wat boerderijen, low industry en low commercial. Dit uit laten groeien tot een stadje van een paar duizend inwoners. Door voorzieningen toe te voegen, en te voldoen aan het geen wat er gevraagd wordt door de inwoners. Dit 3 tot 4 keer herhalen op stukjes land die om 1 groter stuk land liggen. Wel allemaal verbindingen (spoor/weg/monorail e.d.) tussen de stadjes/dorpjes aanleggen. Je merkt dat de 2de stad al een stuk sneller groeit dan de eerste stad. Heb je er 3 tot 4 af. Pak je het grote stuk land waar die 3/4 omheen liggen en begint aan een grotere stad. Deze krijg je vrij snel uit de grond gestampt, mits je alleen voldoet aan de eisen die er gesteld worden door de bewoners. Vanaf +/- 50.000 inwoners beginnen er geloof ik leuke torens te komen. Je kan door middel van spelen met belasting invloed uitoefenen op de vraag naar zones. Zo heb ik mijn belasting standaard zo staan: ![]() Hier kan je zien dat ik met 70K inwoners toch wel leuke torentjes heb: ![]() Iets meer inwoners: ![]() Nog een aardig suburban stadje: | |
bleiblei | dinsdag 25 juli 2006 @ 19:43 |
Op de laatste screenshot na, zonder cheats ![]() Wel met een hoop mooie en zinnige mods natuurlijk ![]() | |
simcity | dinsdag 25 juli 2006 @ 21:02 |
oké heel hartelijk bedankt é en die foto's zijn super maar ik heb 2 vraagjes die +- 500000 inwoners moet dat in u stad zijn of in de regio, en de 2 vraag hoe maak jij die autosnelwegen zo een niveau dieper in de grond want das toch anders heel veel werk enzo en hoe krijg je die want naast die autosnelweg? ![]() | |
ElmarO | dinsdag 25 juli 2006 @ 21:09 |
quote:Die 50.000 inwoners moet je in je regio hebben. ![]() Muren Hole Digging Lot V2 | |
simcity | dinsdag 25 juli 2006 @ 21:13 |
bedankt é | |
Rorata | woensdag 26 juli 2006 @ 12:28 |
tvp | |
simcity | woensdag 26 juli 2006 @ 20:13 |
hoe kan je regio's downloaden van simtropolis want er staat rechtermuisknop klik en opslaan maar het komt niet in mijn spel? kan iemand dat per stap uitleggen hoe ik het juiste moet doen AUB ![]() | |
simcity | zaterdag 29 juli 2006 @ 17:03 |
wilt iemand dat uitleggen hoe dat moet aub want bij mij wilt dat ni lukken | |
mschol | zaterdag 29 juli 2006 @ 19:39 |
regio's importeren is ook niet echt makkelijk.. | |
simcity | zondag 30 juli 2006 @ 15:37 |
maar lukt dat bij u, want wil gij dat dan uitleggen aub | |
valek | dinsdag 8 augustus 2006 @ 21:42 |
Ik heb een leuke stad gebouwd, sta 2 miljoen in de plus en niet gecheat. ![]() Nu wil ik een metrolijn en stations aanleggen. De metrolijn is ondertussen aangelegd. Nu is het probleem de stations bouwen. Ik zie niet waar de metrolijnligt, dus ik kan ook geen stations bouwen. Heeft iemand hier een oplossing voor? | |
timp0e | dinsdag 8 augustus 2006 @ 21:50 |
Als je op een station klik om te gaan bouwent, moet je vanzelf het metronet zien. De gebouwen worden dan vaag weergegeven en je kan dan ondergrond zien. ![]() | |
valek | dinsdag 8 augustus 2006 @ 21:58 |
quote:Het wordt wel wat vager, maar ik kan het niet goed zien. Ik heb gedeeltes onder de weg gelegd, maar het is gewoon niet goed te zien. Dat is klote. | |
The_Emotion | dinsdag 8 augustus 2006 @ 21:59 |
het is nogal lastig te zien waar de metrobuizen lopen als je een volle stad hebt. onder onbebouwd vlakken zie je wel metrobuizen lopen als je een metrostation wilt bouwen. Je kan natuurlijk willekeurige gebouwen gaan bulldozen, maar da's niet echt bevordelijk voor de stad. Als je het hele metrosysteem wilt zien liggen, moet je gewoon doen alsof je een metrobuis aan wilt leggen. Je onthoudt waar de metrolijn loopt en gaat weer naar het plaatsen van een station. Wel een beetje omslachtig. Wat misschien ook een optie is om met je kaart de metroroutes op te zoeken (bij optie verkeer) Zelf leg ik mijn metro's aan langs een weg, dan zijn ze ook vrij makkelijk terug te vinden | |
valek | dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:09 |
quote:Het helpt een beetje, maar imo nog niet voldoende. Het zou toch jammer zijn als ik alles moet slopen. | |
Tiepi | woensdag 9 augustus 2006 @ 09:29 |
Oké wie kan mij helpen? Na een tijdje met SimCity gespeeld te hebben, ben ik nu begonnen met het leeghalen van Simtropolis om mijn steden wat te verfraaien. Nu maken veel buildings gebruik van de bldgprop_vol1+2.dat files. Enig speurwerk gaf aan dat deze op de Maxis site zijn te downloaden. Nu heb ik een originele licentie, heb me gerigistreerd, kan de Maxis landmarks downloaden, maar.... ik kan de bldgprop files gewoonweg nergens vinden! Kan iemand mij vertellen waar deze op de Maxis site staan? Thx | |
Reggie200 | woensdag 9 augustus 2006 @ 09:35 |
quote:Wat je ook kan doen is de optie gebruiken om zones weer te geven zonder bebouwing. Dan zie je alleen alle vlakken van de zones en wellicht is het dan makkelijker voor jou om die metro buizen te zien. Weet zo ff niet uit m'n hoofd waar die optie precies zit en kan het niet checken want zit op m'n werk ![]() Ik leg zelf niet eerst de metro buizen aan en dan de stations, maar precies andersom, eerst stations en daarna verbind ik ze met elkaar met de buizen. | |
mschol | woensdag 9 augustus 2006 @ 10:48 |
ik ga binnen kort maar eens proberen simcity 4 te installeren... | |
valek | woensdag 9 augustus 2006 @ 15:05 |
quote:Ik heb gevonden hoe ik die zones aan kan zetten. Maar als ik dan vervolgens een metrostation wil bouwen verdwijnen de zones weer en ben ik weer bij het begin. Het ziet er naar uit dat ik mijn metrotunnels moet slopen. Zonde. | |
mschol | woensdag 9 augustus 2006 @ 15:06 |
heeft iemand al de verzamelcd van simtropolis besteld?? en zo ja is de content een beetje leuk? | |
WesHell | woensdag 9 augustus 2006 @ 15:07 |
Kan je ook door de stad rijden?? Ik heb ooit zoiets opgepikt.. ![]() | |
The_Emotion | woensdag 9 augustus 2006 @ 18:25 |
quote:Ja je kan rondrijden, varen en vliegen, als je Rush Hour uitbreiding hebt (of Simcity 4 DeLuxe) Je kan er ook missies mee doen om geld mee te verdienen (dat scheelt weer cheaten ![]() | |
Reggie200 | woensdag 9 augustus 2006 @ 22:47 |
quote:Waarom bouw je uberhaubt eerst een heel buizen stelsel als je nog niet weet waar je je metro stations wilt hebben? Ik gebruik zelf een metro station die ook meteen een bushalte is en ook als treinstation gebruikt kan worden, die zet ik direct in mijn zones neer als ik begin met plannen en zones aanleggen. Dus nog voordat er huizen etc zijn. | |
mschol | woensdag 9 augustus 2006 @ 22:49 |
quote:ik heb nog niet kunnen varen ![]() | |
bleiblei | woensdag 9 augustus 2006 @ 22:52 |
quote:Moet je een jachthaven of Ferry voor gebouwd hebben ![]() | |
mschol | woensdag 9 augustus 2006 @ 22:53 |
quote:aha... oke dat verklaart een hoop, ik probeer namelijk zo veel mogelijk haven aan te leggen en recreatie op water kan me geen ene flikker schele ![]() | |
valek | woensdag 9 augustus 2006 @ 23:03 |
quote:Ik had die tunnels zo gebouwd dat er een structuur in zit en dus makkelijk stations kan bouwen. De structuur is dus goed maar ja, als de heren/dames het zo programmeren dat je daarna niet makkelijk stations kunt bouwen houdt het op. | |
WesHell | donderdag 10 augustus 2006 @ 12:27 |
Dus je kan in een auto door de stad rijden???????? En zelf besturen? | |
mschol | donderdag 10 augustus 2006 @ 12:53 |
quote:yup je zal niet a la ga stijl door de stad heen rijden maar gewoon vanaf je normale kijkstandpunt | |
simcity | zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:16 |
Ik heb een paar torens gedownloadt en ik heb ze daarna in mijn stad gezet maar dan zit ik met een klein probleemke en dat is dat wanneer het donker is dat ze geen LICHT geven . Hoe kan dit?? kan iemand mij zeggen hoe ik die torens licht kan laten geven S'avonds AUB.. ![]() ![]() | |
mschol | zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:37 |
quote:dan heeft de desinger er geen nacht model bij gemaakt volgens mij (en krijg je dus geen licht) | |
simcity | zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:51 |
en kun je dat zelf niet bij zetten of maken ?? | |
ElmarO | zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:59 |
quote:Probeer deze update eens. Deze loste bij mij het probleem op als ze wel licht moesten hebben. | |
simcity | zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:13 |
Wat moet je hier doen want deze ken ik helemaal niet ( ik ken niets van updeaten dus..) | |
mschol | zondag 13 augustus 2006 @ 01:04 |
quote:heb je een officiele versie? zo ja ga dan naar simcity.com en registreer daar je spel en je kan de laatste updates downloaden en tis niet moeilijk je moet gewoon LEZEN ![]() | |
simcity | zondag 13 augustus 2006 @ 20:56 |
zeg maar is dat eigenlijk wel veilig dat je die "serial number" geeft want daar onder staat dan het volgende: Important: never give out your serial number to anyone else. dus zo ik het nu geven of ni want ik wil wel dat het veilig is dus dat ze mij spel ni kunnen crashen ofzo.. ik weet ni é | |
simcity | zondag 13 augustus 2006 @ 20:58 |
het klinkt misschien dom maar toch é | |
bleiblei | zondag 13 augustus 2006 @ 21:08 |
quote:Hoe oud ben je als ik vragen mag? | |
simcity | zondag 13 augustus 2006 @ 21:10 |
15 jaar waarom?? | |
bleiblei | zondag 13 augustus 2006 @ 21:25 |
gewoon ![]() Maar als je een legale versie hebt kan je die gewoon invoeren op simcity.com De site is van de fabrikant zelf dus dat is sowieso goed. En die gasten kunnen niet zomaar ff op je pc om Simcity te crashen ![]() | |
simcity | zondag 13 augustus 2006 @ 22:34 |
aah oké bedankt en ik heb de officiele versie --> simcity 4 deluxe en mag dus gewoon die serial number in typen, maar ook nog een probleem ik snap echt niks van die updaten enzo ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
bleiblei | zondag 13 augustus 2006 @ 22:54 |
als je een toren gedownload hebt en hij geeft geen licht kan het zijn dat de persoon die em gemaakt heeft geen "snachts" versie heeft gemaakt. In feite maak je bij het ontwerpen van een gebouw voor SimCity 2 versies. 1 overdag en 1 snachts versie. Hier boven staat ergens dat daar een oplossing voor is, maar ik heb dat nooit gebruikt. Dus ik zou niet weten hoe het werkt. Wil je alleen lichtgevende torens kan je het beste letten opdat op simcitycentral of simtropolis er ook een "nacht" plaatje bij staat. Dan weet je zeker dat ie licht geeft. | |
simcity | zondag 13 augustus 2006 @ 23:00 |
en is dat moeilijk gebouwen, huizen of torens te ontwerpen of mag dat eigenlijk gewoon niet ![]() | |
bleiblei | zondag 13 augustus 2006 @ 23:07 |
quote:Het mag wel, graag zelfs. Ze hebben SimCity zo opgezet dat die mogelijkheid relatief simpel is. Relatief simpel als in, je kan meen ik in 3d Max een gebouw bouwen en die omzetten naar een lot. Als je geen ervaring in 3D dingen hebt is het wel erg moeilijk. Tis niet echt iets wat je zo leert. Maarrrrrr op Simtropolis staan geloof ik de nodige tutorials. Dus als je echt graag wil. Probeer het eens! | |
simcity | zondag 13 augustus 2006 @ 23:13 |
heeel hartelijk bedankt é nu kan ik mss al een stukje verder!! ![]() ![]() ![]() | |
simcity | zondag 13 augustus 2006 @ 23:19 |
nog 1 klein probleemke --> waar kan ik dat vinden op simtropolis want ik heb al gezocht maar tevergeefs ![]() | |
bleiblei | zondag 13 augustus 2006 @ 23:31 |
die tutorials? | |
simcity | zondag 13 augustus 2006 @ 23:34 |
jaa voor die gebouwen te ontwerpen enzo. astublieft ![]() | |
Reggie200 | maandag 14 augustus 2006 @ 10:11 |
quote:Doe een ''search'' naar tutorials ![]() | |
ElmarO | maandag 14 augustus 2006 @ 11:18 |
quote:Is een speciale patch die ook op de site van SimCity zelf staat. Heel wat gebouwen die ook een nachtversie hebben geven geen licht als je deze patch niet installeert. Dus hij is toch wel redelijk essentieel. | |
simcity | woensdag 16 augustus 2006 @ 16:29 |
en weet je ook de naam van die speciale patch?? | |
ElmarO | woensdag 16 augustus 2006 @ 20:30 |
quote:Kan je hier downloaden. Al moet je dan wel eerst een andere patch downloaden voordat je deze spciale patch installeert. Deze kan je hier downloaden. En maar weer eens wat pics uit één van mijn steden. ![]() ![]() ![]() ![]() Onderstaande stuwdammen moeten stroom gaan leveren aan een nog nieuw te bouwen stad. ![]() Overzicht. ![]() Meertje waar het water van bovenstaand plaatje uiteindelijk in uitmond. ![]() | |
Lariekoek | woensdag 16 augustus 2006 @ 22:03 |
Geweldig spel is het! Ik ben al een aantal dagen wat aan het klooien geweest en ga nu gestructureerd aan de gang! | |
simcity | donderdag 17 augustus 2006 @ 17:49 |
bedankt voor de moeite é en ik heb nog 1 vraagje hoe kan je die straten zo fleurig maken allé ik bedoel zo mooi beplanten en waar kan je die meer en die beken dowloaden aub? | |
mschol | donderdag 17 augustus 2006 @ 17:53 |
quote:als je die straten van emlarO bedoelt.: een heleboel geduld en tijd ![]() | |
simcity | donderdag 17 augustus 2006 @ 18:22 |
hoezo???? | |
bleiblei | donderdag 17 augustus 2006 @ 18:29 |
quote:Goed oefenen, veel topics doorlezen, SC4 fora afstruinen naar tips, goed zoeken op google, geduld hebben en veel SC4 spelen. En die beken, bruggen, etc. staan zoals altijd op Simtropolis. Ff zoeken dude! Niet alles in je schoot geworpen willen krijgen! | |
neandertaler | donderdag 17 augustus 2006 @ 21:34 |
Ik kom er echt niet uit. Winst maken lukt nu na 3 potjes die zijn mislukt, vroeger, met simcity 3000 bouwde ik gewoon twee stukken van formaat, een met industrie, en de andere met huizen en bizniz, allebij de gebiedjes voorzien van brandweer en politie, en in het woon gedeelte alle voorzieningen school en ziekenhuizen enzovoort. En zo werd het volgebouwt en verdiende ik flink geld, maar dat is er nu niet meer bij. Zeker niet als je op deze manier start, nu geeft ik helemaal niks in het begin alleen water en stroom en dan langzaam meer voorzieningen, maar nog verdien ik niks. Ook ziet mijn stad er heel leip uit, allemaal soort van woonwagens op een bruin terein, soort modder. Ik dacht dit volk is vast niet zo hoogopgeleid dus wat scholen en colleges gebouwt maar dat helpt niet. Alle gebouwen staan op van die lelijke bruine kavels in een grote leegte. Hoe komt? En hoe verander ik dat? En hoe kun je echt goed geld gaan verdienen, ik vind het juist leuk aan simcity om een mooie stad te bouwen en vooral de infrastructuur en dergelijke, nu ben ik alleen maar aan het wachten op de tientjes die ik verdien. Tutorial gespeeld maar daar werd ik niks wijzer van. Heeft iemand tips en antwoorden? Of een site met een goede uitleg. Alvast bedankt! | |
Stansfield | donderdag 17 augustus 2006 @ 21:36 |
Je kan een bank downloaden en dna krijg je 50.000.000, dan kun je lekker steden bouwen zoals je zelf wilt maar ja het is niet echt sim city dan. | |
neandertaler | donderdag 17 augustus 2006 @ 21:41 |
Nee inderdaad, ik vind het steden bouwen leuk als het ook werkt niet als het een verlies gevende boel is. Ik vind simcity gewoon zelf ook leuk, alleen zoals ik 4000 nu ervaren heb niet. Als ik zie wat sommige mensen hebben gebouwt lijkt het me wel vet, maar dan moet ik wel eerst weten hoe ik dat het beste aanpak. | |
simcity | donderdag 17 augustus 2006 @ 23:09 |
Ik heb der straks http://www.simtropolis.com/stex/index.cfm?id=11588 gedownloadt maar het staat niet in mijn spel en ik heb het al uitgepakt enzo.. maar het wilt maar niet lukken. Kan iemand mij helpen astublieft!!! ![]() ![]() ![]() | |
The_Emotion | donderdag 17 augustus 2006 @ 23:23 |
Heb je ook Rush Hour Uitbreiding of Simcity4 DeLuxe? Daarmee is het mogelijk om moeilijkheidsgraden in te stellen. Met makkelijk moet het wel een makkie zijn om een stad te kunnen runnen. Mocht je alsnog in geldnood komen kan je geld verdienen met de U-drive-it missies ![]() Als je begint met een nieuwe stad en je plaats een krachtcentrale, dan hoef je die ook niet voluit te betalen. Waarom §400 uitgeven als hij in totaal voor §100 stroom levert? Hetzelfde verhaal met scholen en ziekenhuizen, gewoon lekker bezuinigen zolang de stroom/leerling/patienten-capaciteiten niet overbelast raken. Van die vieze woonwagens is het wel de bedoeling dat ze verdwijnen als je een school in de buurt zet, maar parken en bomen willen ook goed werken. Succes ![]() | |
mschol | donderdag 17 augustus 2006 @ 23:59 |
quote:woonwagen kampen zijn cool ![]() | |
neandertaler | vrijdag 18 augustus 2006 @ 00:42 |
Hoe zet ik trouwens de kleuren uit die worden weergegeven voor de verschillende gebieden zoals industrie enderlijke? Want nu blijft dat de grondlaag, of kan dat niet? Want op al die mooie screens zie ik die volgens mij ook niet. Kan ik die Rush Hour uitbreiding ook voor simcity 4 downloaden of moet moet ik dan deluxe hebben of maakt dat geen verschil? Ow ik zie net dat het geen download is maar een echte versie, maar kan ik deze dan kopen zonder dat ik deluxe moet hebbem? Bedankt, | |
mschol | vrijdag 18 augustus 2006 @ 08:10 |
quote:dat kan idd de deluxe versie is een versie waar simsity 4 EN rush hour in zitten | |
Nuna | vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:05 |
Oeh, heb gisteren Sim City 4 Deluxe Edition gekocht voor 4 euro ![]() | |
simcity | vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:48 |
ik heb de simcity4 deluxe edition dus normaal moet het lukken maar het downloaden lukt wel maar het komt niet te voorschijn in het spel??? | |
simcity | vrijdag 18 augustus 2006 @ 18:35 |
weet echt niemand de oplossing want ik zou die downloadt echt wel graag willen want dan kan ik die zo tussen mij villa's doen!!! | |
simcity | vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:40 |
ik heb die downloadt verwijder en dan terug opnieuw gedownloadt maar het helpt niet! Wat moet ik nu doen voor dat in mijn spel te krijgen?? | |
The_Emotion | vrijdag 18 augustus 2006 @ 23:37 |
uitpakken en in je plugin-map plaatsen, dan moet hij het doen. toch ![]() | |
simcity | zondag 20 augustus 2006 @ 13:51 |
nee, want dat heb ik ook al gedaan maar dat lukt ni !! | |
simcity | zondag 20 augustus 2006 @ 22:41 |
Kan je ook je straten in verschillende kleuren laten verven?? of heb je ook nog andere verschillende straten behalve die al in het spel zitten : zo ja waar kan je die dan downloaden?? ![]() ![]() ![]() ![]() | |
IJsmuts | dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:17 |
he mensen, heb ff een vraagje over die bank mod. Heb dat "kadootje" nou op de map staan (is nog helemaal leeg, alleen water & electriciteit, en via eigenschappen gezien dat budget enabled is. vervolgens kijk ik in de budget control gebeuren in die ticker die dan verschijnt. daar kun je dus allemaal budgetten selecteren. ik druk op de 50 miljoen en dan gebeurt er niets. hoe krijg je die knaken nu bij je budget? ben al een half uurtje aant prutsen, maar kom er niet uit... | |
Lariekoek | dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:54 |
Zelf gebruik ik het cash park. Gewoon een aantal parken in je veld gooien als je net begint, dan even de snelheid van het spel op zijn hoogst zetten en na een jaar heb je genoeg geld wat je niet op krijgt. Daarna de parken weer verwijderen. | |
mschol | dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:25 |
quote:kadootje?? als je i.p.v. een bank een kadoverpakking ziet mis je textures en je moet met de ? toets (was als of ctrl volgens mij) op je bank drukken dat venster wegklikken dan in je niuewsbalk op budget menu klikken en het gewenste bedrag aan klikken, dat moet werken... | |
IJsmuts | dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:33 |
quote: ![]() ![]() dat vraagtekentje eb scherm etc krijg ik wel gewoon | |
IJsmuts | dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:45 |
in dat plugin topique staan echt fantastische mods om je stad op te sieren, morgen maar eens wat gaan downloaden ![]() alvast bedankt! | |
sakasaa | woensdag 23 augustus 2006 @ 12:27 |
Ik heb wat problemen met de plugins; Sommige gebouwen krijg ik niet zoals ze horen te zien, bijvoorbeeld; Airport 3 Linear Terminal Satellite Philadelphia Style Airport Terminals Zo zien ze er bij mij uit: ![]() Terwijl het zo hoort; ![]() Wie weet waardoor dit komt? (Klik op de mislukte thumbs!) @ IJsmuts; Misschien heb ik dat texture package ook wel nodig, ik kan het alleen niet vinden op de site van Simtropolis! Dus waar staat dat dan? [ Bericht 4% gewijzigd door sakasaa op 23-08-2006 12:40:10 ] | |
mschol | woensdag 23 augustus 2006 @ 12:48 |
hewel leuk een gele kikker (note Gebruik geen imageshack meer ![]() | |
ElmarO | woensdag 23 augustus 2006 @ 12:51 |
quote:Als je texture packages nodig hebt staat dat meestal onderaan bij de beschrijving. | |
IJsmuts | woensdag 23 augustus 2006 @ 13:27 |
quote:ja ik ben ook al wezen zoeken op simtropolis naar die texture packs, maar heb ze ook nog niet kunnen vinden. laat het hier wel weten als ik de boel aan de praat krijg! | |
sakasaa | woensdag 23 augustus 2006 @ 13:35 |
Hier: http://sc4files.simszone.de/details.php?file=54 kan je er een downloaden maar het helpt bij mij niks! | |
sakasaa | woensdag 23 augustus 2006 @ 14:29 |
Ik ben er achter dat ik het RH Prop pack nodig heb, dit is hier te downloaden: http://simcity.ea.com/dow(...)me=bldgprop_vol2.dat Echter kan ik mijn product niet registreren ![]() | |
mschol | woensdag 23 augustus 2006 @ 18:45 |
![]() zodra ik een plugin in de plugin map plaats en ik het spel opstart krijg ik eeuweig het opstart logo te zien en vervolgens crasht me simcity4.exe waarna ik vervolgens het spel opnieuw moet installeren om nog een keer iets te proberen... | |
mschol | woensdag 23 augustus 2006 @ 21:30 |
kut spel... ik installeer em start em op.. werkt top... draai de patches start em op werkt top doe 1 plugin in document & settings map start op.. doet een tijd niks (laad het laad scherm zien, in windows alsof hij cd leest) vervolgens crasht hij op een tmp bestand.. en dan is de install dood en kan ik em opnieuw installeren ![]() De error: quote:ik zou nu niet meer weten wat het zou kunnen zijn enige wat ik zo nog ga proberen is om de plugin in de install folder te zetten en niet onder my documents dat werkt ook niet maar het lijkt erop als ik een verse install heb en ik laat em niet crashen de exe moet ik telkens als ik een plugin erbij plaats de pc herstarten ![]() dit heb ik vroeger nooit gehad.. draait iemand anders hier toevallig Deamon tools 4.03HE ??? (en ook simcity 4) --edit2-- het open en dicht doen van de cd lade lijkt voldoende te zijn om het spel weer werkende te krijgen als ik een plugin heb geplaatst... WTF is hier aan de hand ????? [ Bericht 10% gewijzigd door mschol op 23-08-2006 22:14:32 ] | |
IJsmuts | woensdag 23 augustus 2006 @ 22:01 |
quote:heb hem net gedownload en kan hem je wel mailen. waar moet ik dit nu neerzetten? gewoon in de plugins folder? heb ik nu gedaan en eens kijken of het lukt.... | |
IJsmuts | woensdag 23 augustus 2006 @ 22:06 |
nou, heb die file in mn plugins gezet maar nog steeds een kadootje en de budgetcontrol werkt nog steeds niet. gewoon 50 miljoen aanklikken en nix krijgen. zie avatar ![]() | |
sakasaa | donderdag 24 augustus 2006 @ 10:44 |
Lol, mail maar ff naar forumzooi@gmail.com dan probeer ik het ook ff... | |
IJsmuts | donderdag 24 augustus 2006 @ 10:59 |
quote:done | |
sakasaa | donderdag 24 augustus 2006 @ 11:14 |
Helpt bij mij ook niet... :S | |
mschol | donderdag 24 augustus 2006 @ 11:38 |
bij mij werkt die bank zonder problemen .. ![]() hebben jullie wel ook de subfolders uitgepakt | |
sakasaa | donderdag 24 augustus 2006 @ 12:24 |
Nee met die bank heb ik ook geen problemen, maar wel dat sommige gebouwen een cadeautje zijn (met strik er omheen!) en dat sommige gebouwen gewoon niet werken; zie ander bericht op deze pagina... | |
IJsmuts | donderdag 24 augustus 2006 @ 12:32 |
quote:nou ik heb wel een probleem met die bank. ziet er uit als een postpakketje en budget control is wel toegangkelijk, maar doet niets na selectie van het bedrag | |
IJsmuts | donderdag 24 augustus 2006 @ 12:33 |
-dubbel- [ Bericht 98% gewijzigd door IJsmuts op 24-08-2006 12:45:20 ] | |
mschol | donderdag 24 augustus 2006 @ 12:39 |
hmm vreemd ik heb mijn probleem op simtropolis gepost: http://www.simtropolis.com/forum/messageview.cfm?catid=24&threadid=81137 en daar kreeg ik een url van een help guide: http://www.simtropolis.com/forum/messageview.cfm?catid=110&threadid=58510 | |
S1nn3rz | donderdag 24 augustus 2006 @ 18:37 |
Ik ben hem nu ook aan het installeren. Is het beter om direct de mods erin te zetten, of dat later te doen? ![]() | |
mschol | donderdag 24 augustus 2006 @ 18:44 |
quote:ligt er helemaal aan wat voor mods als het echte mods zijn die dingen als geld en verkeerscapaciteit veranderen aan het spel dan misschien niet anders om bijvoorbeeld fietpaden of kanalen te krijgen, gewoon down.. je hoeft het immers niet te gebruiken die mods.. ![]() | |
S1nn3rz | donderdag 24 augustus 2006 @ 18:47 |
quote:ja het gaat me vooral om dat soort dingen. nieuwe gebouwen, ander soort wegen, treinen. ![]() als steden groter werden had ik altijd last van lag, is dta nu nog zo? en verergeren de mods dat ook? ![]() | |
mschol | donderdag 24 augustus 2006 @ 18:52 |
quote:ik zelf heb er niet al te veel van gemerkt, het renderen en simuleren van een enorm grote stad is gewoon erg veel reken werk, iets waar zelfs de huidige processoren nog moeite mee kunnen hebben | |
S1nn3rz | donderdag 24 augustus 2006 @ 19:40 |
quote:hmm klinkt goed, ik zal zo eens wat mods downloaden. als ik wat grotere zones plaats krijg ik ook automatich dat er wegen bij gaan zitten. eigenlijk vind ik dat niet echt geweldig. ![]() ![]() |