abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36468266





Handige links:
[Centraal] Sim City 4 Rush Hour Plugin Topic
Officiele site
Officiele Rush Hour site
Simtropolis, voor al je plugins
Simcity Central
Official Pegasus Productions (PEG) site
Full Strategy Guide

Tips/Hints:

Als je het introfilmpje weg wil hebben moet je dit doen:
- Ga naar de snelkoppeling waarmee je het spel opstart;
- Rechtermuisklik, eigenschappen;
- Bij doel het volgende neerzetten:
C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe" -intro:off

Veel grafische kaarten hebben geen ondersteuning voor een 'backing store', waardoor gebouwen en andere dingen, zoals wegen en golven, raar gaan doen tijdens het scrollen. Een oplossing voor dit probleem is een kleine wijziging in het bestand "Graphic Rules.sgr". Open dit bestand met een tekstverwerker (bijvoorbeeld kladblok), zoek deze regel op en verander false in true.

property noPartialBackingStoreCopies false

Het enige nadeel hieraan is dat de scrollsnelheid flink daalt.

Dual Core processors:

Er zullen op het moment vast weinig mensen zijn voor wie dit geld, maar ik zet het voor de zekerheid maar neer. Uit eigen ervaring is gebleken dat Simcity 4 niet helemaal lekker werkt met Dual Core processors. Het spel wil dan nog weleens last hebben van plotselinge versnellingen.

Om dit probleem te kunnen omzeilen moet je als het spel eenmaal is opgestart via Ctrl+Alt+Del naar Windows Taakbeheer gaan. Dan ga je naar processen en klik je met de rechtermuisknop op 'Simcity4.exe'. Dan ga je naar 'affiniteit instellen' en vink je bijvoorbeeld 'CPU 1' uit en klik je op 'OK'. Nu zou je geen last meer moeten hebben van plotselingen versnellingen.


Vorige delen:
01 | 02 | 03 | 04 |05 | 06 |07 | 08 |09 | 10 |11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:

- Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit .
- Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
- Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
- Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
- Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
- Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen .
- Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben ;'). Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen .
- Ik creëer vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
- Verder gooi ik in de 'beginstad' een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
- Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
- Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd 'vervelende dingen' stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
- Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek .
- Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
- Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen .
Meest gevraagde Plugins:

Voetpaden

Download hier de witte versie en hier de asfalt versie. En hier kan je bijpassend gras vinden.

Meer Jeronij

Hole Diggin Lot

Uitleg: Voordat je dit gaat doen, egaliseer je grond, dit doe je met losse stukjes weg Als jullie denken van: Wat lullen die mafkezen nou met stukjes weg Nou, kijk dan maar hier.Zoals je hieronder op het plaatje kan zien, moet je een aantal van die 'lots' aanleggen (om-en-om). Daarna leg je in de richting van de pijltjes een weg aan. Je ziet daarna de grond inzakken/verhogen. Daarna verwijder je alles (inclusief weg), en leg je het nogmaals aan. Wil je dieper/hoger, dan doe je het precies zoals hierboven gemeldt is.

Download hier

Pond & Stream Kit



PEG Pond Kit Deluxe Edition
PEG Stream Kit Deluxe Edition

Onderstaande patch voor de Pond & Stream Kit is eigenlijk alleen nodig als je een Terrain Mod gebruikt.

PEG Pond Kit Transparent Patch

Meer Pegasus

Network Addon Mod

Via onderstaande links kan je de Network Addon Mod downloaden.

Voorlopig nog niet beschikbaar

Tutorials:

Ik heb de eerste twee tutorials in pdf'je gestopt. Aangezien de plaatjes nou al voor de tweede keer niet echt meewerken.

  • Waterval aanleggen? Download via deze link de tutorial (3,17MB).

  • Stroom aanleggen zonder PowerLines? Kán dat Download dan via deze link de tutorial (2,18MB).

  • Wil je een brug over land aanleggen? Kijk dan hier hoe dat moet. Eventueel moet je een stukje naar beneden scrollen om hem te kunnen zien.

  • Twee tutorials over hoe je een rural area kan aanleggen:

    Part 1 & Part 2. Eventueel moet je een stukje naar beneden scrollen om hem te kunnen zien.

  • Tutorial over Rail/Road/Avenue overpasses (viaducten):

    Als je benieuws bent hoe je viaducten kan maken kan je hier kijken. Eventueel moet je een stukje naar beneden scrollen om hem te kunnen zien.

    City Journals

    Ik dacht dat het misschien wel leuk zou zijn om een aantal links naar City Journals te geven. Zijn voor mij nog weleens goed voor wat inspiratie. Ik heb ze gelinkt naar de laatste pagina waar op het moment van schrijven een update staat.

    Anduin Valley Revisited
    Palm Point
    The Empire of Chaumont
    Green Depra
    Simtropia

    Image Hosting

    Aangezien Imageshack weer eens de leukste thuis is, zijn hier twee alternatieven om je plaatjes te kunnen hosten.
    XS.to
    ImageVenue

    Deze OP is hier te vinden

    [ Bericht 5% gewijzigd door peristilius op 30-03-2006 22:09:25 ]
  • pi_36468623
    blijft een leuk spel , tis jammer dat ik em de laatste jkeer niet aan de praat heb gekregen...
      woensdag 29 maart 2006 @ 17:56:47 #3
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_36468728
    - Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

    [ Bericht 86% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 10:27:52 ]
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
      woensdag 29 maart 2006 @ 18:39:54 #4
    73345 B-FliP
    Like it ain't no thang..
    pi_36469778
    Zorg idd dat je een lang kustwater hebt, dit omdat de grondprijs langs t water vrij hoog ligt, maar je ook een vrij grote seaport kunt bouwen en jachthavens en beaches... Kust en beaches zijn ook
    echt heel goed in combinatie met hele dure commercial area's met avenues...

    Zorg ook dat je van te voren een soort structuur bedenkt van je wegennet en spoornet,
    dat scheelt echt een heleboel werk achteraf, en zorgt dat de doorstroom vrij optimaal is...
    What you pay attention to, you become conscious of...
    B-FliP Youtube Channel
    Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
    pi_36475488
    Ik ga het straks ook weer even lekker spelen.
    pi_36475503
    Zal waarschijnlijk morgen nog wat aanpassingen doen aan de OP. Aangezien sommige links nu enigszins dood lopen.
    pi_36478232
    Kan je dan ook de tunnel en slope mod toevoegen? Desnoods via Rapidshare ofzo... Met moeite zijn sommige mods nog te vinden, de tunnel and slope mod echter niet. Bij voorbaat zeer veel dank!
    Waarom moet ik nou weer aan SC4 beginnen als Simtropolis alle links wegens verbouwing er uit gesloopt heeft ?
    pi_36481580
    Ik snap er helemaal niks van!

    Ik had een groot gedeelte van de stad gesloopt, omdat die verpaupert was geraak doordat er ff geen water was

    Ik een groot gedeelte hergebouwd. Gelijk alles beter ingedeeld (ook qua infractstructuur).
    Nu is alles af en is e rhet volgende. Ik heb een groot commercial gebied gemaakt (AKA downtown) en veel huizen erbij.. Tevens een groot stuk extra industriegebied gemaakt. Genoeg jobs.

    Nu willen ze VEEL industrie en VEEL huis. Om commercial vragen ze ook.
    Driekwart van mn huizengebied is volgebouwd, alleen zogoed als alles verpauperd door of geen baan of lange pendeltijden. Het erge is dat amper wordt gebouwd bij de industrie en commercial. Waarom gebeurd dit dan niet, zo hebben die huizen die maar 5 MINUTEN lopen van industrie/commercial liggen nooit banen. Beetje vaag van het spel.
    Moet je voor je zien. Groot woongebied met daarbij een evengroot industriegebied en een nog groter commercial gebied. Banen in overvloed, moest meteen ook de baanproblemen oplossen in het overige gedeelte van de stad
    Hoe kan dit vage probleem opgelost worden
      donderdag 30 maart 2006 @ 01:38:31 #9
    73345 B-FliP
    Like it ain't no thang..
    pi_36482479
    quote:
    Op donderdag 30 maart 2006 00:37 schreef renz0r het volgende:
    ...
    Hoe kan dit vage probleem opgelost worden
    Hoe zit t met scholing, veiligheid, vervuiling, grondprijs, openbaar vervoer etc?
    Het liefst moet je hoogopgeleide mensen hebben en veel hightech banen, want dan
    pas gaan je commercial area's ook echt goed draaien...

    Op een gegeven moment, nadat het een hele tijd goed is gegaan, en je stad vol zit met
    mensen die gelukkig zijn, en er huizentekort dreigt, moet je ook systematisch de belasting
    verhogen als je je stad niet groter wil laten worden...

    Daar moet je natuurlijk wel weer vette voorzieningen voor terug plaatsen om de mensen
    gelukkig te houden...
    What you pay attention to, you become conscious of...
    B-FliP Youtube Channel
    Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
    pi_36487835
    Weet iemand hoe je de Radical Ordinance Mod moet gebruiken? Ik krijg elke keer de melding:

    Auto-Ordinance Toggling
    On:ToggleAllOrdinance()
    pi_36487897
    Op welke site kan je regio's downloaden?
    pi_36488200
    kijk op simptropolis.com of op simvision.net
    pi_36491419
    wat betreft de radical ordinance, daar ben ik inmiddels uit.
    pi_36529683
    ik krijg weinig flats weet iemand een simpele manier omdt te krijgen ??
    pi_36529748
    quote:
    Op donderdag 30 maart 2006 14:02 schreef MoonCatcher het volgende:
    wat betreft de radical ordinance, daar ben ik inmiddels uit.
    tis wel handig als je een oplossing plaatst heb /had hetzelfde probleem
    pi_36531771
    quote:
    Op donderdag 30 maart 2006 00:37 schreef renz0r het volgende:
    Ik snap er helemaal niks van!

    Ik had een groot gedeelte van de stad gesloopt, omdat die verpaupert was geraak doordat er ff geen water was

    Ik een groot gedeelte hergebouwd. Gelijk alles beter ingedeeld (ook qua infractstructuur).
    Nu is alles af en is e rhet volgende. Ik heb een groot commercial gebied gemaakt (AKA downtown) en veel huizen erbij.. Tevens een groot stuk extra industriegebied gemaakt. Genoeg jobs.

    Nu willen ze VEEL industrie en VEEL huis. Om commercial vragen ze ook.
    Driekwart van mn huizengebied is volgebouwd, alleen zogoed als alles verpauperd door of geen baan of lange pendeltijden. Het erge is dat amper wordt gebouwd bij de industrie en commercial. Waarom gebeurd dit dan niet, zo hebben die huizen die maar 5 MINUTEN lopen van industrie/commercial liggen nooit banen. Beetje vaag van het spel.
    Moet je voor je zien. Groot woongebied met daarbij een evengroot industriegebied en een nog groter commercial gebied. Banen in overvloed, moest meteen ook de baanproblemen oplossen in het overige gedeelte van de stad
    Hoe kan dit vage probleem opgelost worden
    Heb je wel gevraagd naar wat voorn commercial en industrial ze vragen? Als hun vragen om industrie klasse 1 moet je natuurlijk niet komen met klasse 3, omdat die mensen vaag laagopgeleid zijn. Als je wilt weten welke soort ze willen moet je gewoon op die balkjes naar de vraag klikken.(In het engels is dat RCI en in het nederlands WCI)
    :-)
    pi_36567535
    Heb Simcity 4 Deluxe te koop... heb er geen tijd voor...

    check hier IN v&a [TK] Diverse zaken
    pi_36600166
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 17:49 schreef mschol het volgende:

    [..]

    tis wel handig als je een oplossing plaatst heb /had hetzelfde probleem
    Het bestandje autotoggleordinance.dat uit je pluginsmap verwijderen. Daarna kan je in het spel handmatig in en uitschakelen bij stedelijke verordening. Dus je inkomsten en uitgaven blad uitklappen.
    pi_36607207
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 12:51 schreef LennyKravitz het volgende:
    Kan iemand dit prijsverschil verklaren?

    Layout verneukende link

    http://www.dixons.nl/De_o(...)SW05014/default.aspx

    .
    Nee... wel apart inderdaad

    Hm wou nog een opmerking maken dat je de NAM van deze site af kon halen, maar ik ben vorige week blijkbaar net op tijd geweest
      maandag 3 april 2006 @ 15:32:43 #21
    73345 B-FliP
    Like it ain't no thang..
    pi_36609484
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 12:51 schreef LennyKravitz het volgende:
    Kan iemand dit prijsverschil verklaren?
    Waarschijnlijk een verschil in de verpakking... Ik heb de deluxe versie ook in de
    speelgoedwinkel gekocht voor 15 EUR...

    Ik heb dit vaker gezien, ook dat in dezelfde winkel eenzelfde spel lag voor een
    verschillende prijs met een iets andere verpakking...

    Ze doen die spellen die bijvoorbeeld in de originele verpakking voor 40 EUR ingekocht
    zijn normaliter ook echt niet weg onder die prijs...
    What you pay attention to, you become conscious of...
    B-FliP Youtube Channel
    Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
    pi_36614950
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 12:51 schreef LennyKravitz het volgende:
    Kan iemand dit prijsverschil verklaren?

    gal url

    http://www.dixons.nl/De_o(...)W05014/default.aspx.
    Ja! !!

    het heet bol.com
    pi_36621824
    Ik heb een vraag over het spel. Als ik een Sim in een huis plaats dan wil die nog wel eens gaan klagen dat de woon- en verkeer niet goed lopen en de Sim al meerdere keren naar het werk heeft geprobeerd te rijden, maar dat de Sim telkens weer bij het beginpunt uitkomt en zegt dat het wel een Bermuda Driehoek lijkt. Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb al verschillende dingen geprobeerd: eenrichtingsverkeer-wegen, straatnamen, verschillende parken aanleggen zodat niet alles meer op elkaar lijkt, maar het schijnt niet te helpen.

    En dan nog iets, het lukt me maar niet om de inkomsten hoger dan de uitgaven te krijgen, wat kan ik hieraan doen? Alsmaar de belastingen verhogen houd ook een keer op en alle uitgaven minder maken helpt ook niet, want dan wordt er ook geklaagd. Ik blijf altijd een mintens een verschil van 800 euro of hoger houden.
    Vrolijkheid overleeft elke strijd.
    pi_36641538
    Hoera! De modds & downloads section van Simtropolis doet het weer! (alleen die tunnel & slope mod waar ik om zat te zeuren staat er niet tussen )
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 21:25 schreef darkqueen het volgende:
    Ik heb een vraag over het spel. Als ik een Sim in een huis plaats dan wil die nog wel eens gaan klagen dat de woon- en verkeer niet goed lopen en de Sim al meerdere keren naar het werk heeft geprobeerd te rijden, maar dat de Sim telkens weer bij het beginpunt uitkomt en zegt dat het wel een Bermuda Driehoek lijkt. Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb al verschillende dingen geprobeerd: eenrichtingsverkeer-wegen, straatnamen, verschillende parken aanleggen zodat niet alles meer op elkaar lijkt, maar het schijnt niet te helpen.

    En dan nog iets, het lukt me maar niet om de inkomsten hoger dan de uitgaven te krijgen, wat kan ik hieraan doen? Alsmaar de belastingen verhogen houd ook een keer op en alle uitgaven minder maken helpt ook niet, want dan wordt er ook geklaagd. Ik blijf altijd een mintens een verschil van 800 euro of hoger houden.
    En ook voor jou is dat zo te horen goed nieuws, want hier zijn heel wat pathfinding mods te vinden...

    En dat van die succesvolle stad, probeer eens wat er in de openingspost staat
    pi_36694519
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 17:04 schreef LennyKravitz het volgende:
    Nu snap ik het niet meer:

    Verschil tussen:
    Sim City 4 Deluxe, E.59.99

    en

    Sim City 4, Deluxe (+ Rush Hour Add-On), E. 14.99


    WIE SNAPT DIT???
    Probeer je links eens op deze manier te doen, ziet er toch veel beter uit?

    Verder denk ik dat ik mschol gelijk moet geven. De wegen van bol.com zijn ondoorgrondelijk. Maar als je er echt mee zit, stel dan hier je vragen aan bol.
    Als je dan invult: klantenservice, vraag, productvraag games, prijzen krijg je het volgende verhaaltje:
    quote:
    Mogelijk antwoord op uw vraag:
    Games worden bij bol.com tegen marktconforme prijzen aangeboden. In ons assortiment kunt u praktisch alle in Nederland leverbare games vinden.
    ik kan me voorstellen dat je daar niet tevreden mee bent, maak dan duidelijk dat je een mail wilt sturen. Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoe de prijzen zo krom kunnen zijn... dus laat het later even weten
      donderdag 6 april 2006 @ 09:03:00 #27
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_36698537
    Het verschil is volgens mij dat de goedkope de classic versie is, en in een goedkoper klein DVD-doosje zitten.
      donderdag 6 april 2006 @ 10:00:08 #28
    73345 B-FliP
    Like it ain't no thang..
    pi_36699680
    quote:
    Op donderdag 6 april 2006 09:03 schreef Blik het volgende:
    Het verschil is volgens mij dat de goedkope de classic versie is, en in een goedkoper klein DVD-doosje zitten.
    Nee hoor, allebei deluxe, en allebei in een DVD hoesje... Gewoon een andere updruk,
    en daarmee een andere inkoopsprijs... Je gaat niet snel onder je inkoopsprijs verkopen...
    What you pay attention to, you become conscious of...
    B-FliP Youtube Channel
    Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
    pi_36721007
    Heb SimCity ook maar weer eens uit de kast gehaald.



      vrijdag 7 april 2006 @ 09:05:00 #30
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_36730027
    Ik heb hem isteren besteld voor 15 euro, inclusief Rush Hour add-on
    pi_36766084
    mooi stadje
    pi_36817166
    Whaaaaaaaaaa! ! Ik dacht, laat ik mijn stad eens echt gaan plannen, in plaats van zo'n saai rooster te maken! Dus ik leg dit patroon neer, all over the place!

    Alle zone's (2x2 of 2x3) hebben contact met de weg. Koste wat tijd omdat ik al die 'stempels' mooi in elkaar wou laten vallen, dus af en toe kwam ik erachter dat er dan wat ruimte overbleef, dus verwijderde ik weer een heel gezoned gebied...
    Maar ik ben uiteindelijk klaar, gaan ze overal 2x1 huisjes neerzetten, waardoor de huisjes op de rode kruisjes de zones daarnaast afsloten van de straten! Dat was dus echt niet tof ofzo hè!
    Wat is het probleem nou dan eigenlijk, zijn er geen 2x3 of 2x2 R$ zones? jawel toch?
      † In Memoriam † maandag 10 april 2006 @ 12:48:20 #33
    88815 The_Emotion
    98.3
    pi_36818993
    oh, die zijn er wel hoor, het moet zich alleen gaan ontwikkelen. zones die niet aan een weg grenzen zullen niet groeien. Die ruimte kan je mooi gebruiken om parken en speeltuintjes te plaatsen, waardoor de huizenprijzen stijgen
    "Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
    - Ian Malcolm
      maandag 10 april 2006 @ 12:52:18 #34
    75736 Gstyles
    geen ondertiteling deze X
    pi_36819123
    en wat kost dit spel in de winkel?
    PSN ID: GDV
    Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
      maandag 10 april 2006 @ 13:19:24 #35
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_36819967
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 12:52 schreef Gstyles het volgende:
    en wat kost dit spel in de winkel?
    bij bol.com 17 euro incl. verzenden, dan heb je ook de add-on Rush Hour erbij

    misschien kun je hem met geluk nog ergens in een winkel vinden, maar die kans acht ik klein
    pi_36820612
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 12:48 schreef Remqo het volgende:
    oh, die zijn er wel hoor, het moet zich alleen gaan ontwikkelen. zones die niet aan een weg grenzen zullen niet groeien. Die ruimte kan je mooi gebruiken om parken en speeltuintjes te plaatsen, waardoor de huizenprijzen stijgen
    Ja, het is dus alleen dat ze met minstens een vakje aan een weg grensden in de planning... ik haal het spel van de pause af en ik krijg overal van die 'niet verbonden-knipperdingen' biven mijn huisjes. En dan zoom ik in en dan zie ik inderdaad dat ze bij mijn planning blijkbaar zoiets hadden van 'fuck dat!'. Dus vandaar dat ik best wel gefrusteerd raakte...
    pi_36821310
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 12:52 schreef Gstyles het volgende:
    en wat kost dit spel in de winkel?
    den haag centrum, freerecordshop deluxe versie 14,95
    pi_36821769
    kun je er iets moois van maken zonder al die updates of mods of hoe noemen ze?
    en ik heb cd geleend uit bib, kun je dat kopieren of zit er beveiliging op die cd's?
      maandag 10 april 2006 @ 14:40:23 #39
    73345 B-FliP
    Like it ain't no thang..
    pi_36822383
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 14:18 schreef kriseeraerts het volgende:
    kun je er iets moois van maken zonder al die updates of mods of hoe noemen ze?
    en ik heb cd geleend uit bib, kun je dat kopieren of zit er beveiliging op die cd's?
    Een CD-image van maken en die inlezen als CD... Maar 15 EUR is toch wel te doen als
    je t spel leuk vind? Jtje... En ja, ik gebruik helemaal geen mods ofzo... Heb in
    t verleden gemerkt dat als k een spel kon modificeren, de lol er heel snel af was...
    What you pay attention to, you become conscious of...
    B-FliP Youtube Channel
    Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
    pi_36822473
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 14:18 schreef kriseeraerts het volgende:
    kun je er iets moois van maken zonder al die updates of mods of hoe noemen ze?
    dat kan prima alleen die mods maken het wel leuker
    quote:
    en ik heb cd geleend uit bib, kun je dat kopieren of zit er beveiliging op die cd's?
    er zit een beveiliging op maar een image maken kan altijd alleen:
    als je het spel echt leuk vind is 15 euro toch niet zo veel?
    pi_36823824
    welke versie kan ik het beste kopen,
    ik zie gewone versies, deluxe versie, versie met rush hour
    en is er verschil in versies in belgie tov nederland
    pi_36823976
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 15:23 schreef kriseeraerts het volgende:
    welke versie kan ik het beste kopen,
    ik zie gewone versies, deluxe versie, versie met rush hour
    en is er verschil in versies in belgie tov nederland
    volgens mij zijn er maar 2 versies:
    een normale simcity 4 en een deluxe versie:
    bij de deluxe versie zit ook de addon rushhour dus das nu eigenlijk de beste koop
      maandag 10 april 2006 @ 15:28:34 #43
    73345 B-FliP
    Like it ain't no thang..
    pi_36823979
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 15:23 schreef kriseeraerts het volgende:
    welke versie kan ik het beste kopen,
    ik zie gewone versies, deluxe versie, versie met rush hour
    en is er verschil in versies in belgie tov nederland
    De deluxe versie (zit Rushhour al in)...
    What you pay attention to, you become conscious of...
    B-FliP Youtube Channel
    Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
    pi_36824117
    thanx very much en die mods zijn dat zware bestanden, s c staat nu immers op een pc zonder internet en moet dus die mods overzetten via stick
    pi_36824211
    Ow, meeste mods en dingetjes zijn een x aantal kb's. Misschien dat de NAM net wat groter is, maar op een USB moet je er heel wat kwijt kunnen
    pi_36824309
    ok nog laatste vraag, kben nen curieuze, ;-)
    hoeveel neemt je spel als je een deftige stad hebt met alle mods in beslag?
      maandag 10 april 2006 @ 15:53:06 #47
    73345 B-FliP
    Like it ain't no thang..
    pi_36824906
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 15:37 schreef kriseeraerts het volgende:
    ok nog laatste vraag, kben nen curieuze, ;-)
    hoeveel neemt je spel als je een deftige stad hebt met alle mods in beslag?
    Huh? Hoeveel schijfruimte bedoel je? Compleet met de bestanden van de originele installatie
    wel boven de 1 Gb... Mods installeer je over je normale installatie heen...

    Maar waarom zou je dat willen weten?

    De enige reden die ik kan bedenken is dat je de gehele installatie plus alle
    savegames wil overzetten naar een andere PC... Dan is t eerst noodzaak dat je eerst
    het spel installeert en daarna pas de bestanden overschrijft met je oude data...

    Of bedoel je alleen de Savegames? De grootte van savegames in Simcity 4 zou ik
    thuis ff moeten nakijken...
    What you pay attention to, you become conscious of...
    B-FliP Youtube Channel
    Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
    pi_36825246
    ja ik bedoel gewoon of je pc echt trager begint te werken als je steden groeien, ik bedoel voel je dit als je niet speelt of heb je daar absoluut geen last van dat alles trager verwerkt wordt, zoals bij liedjes en films
    (die komen erbij niet op maar ik vraag me af of dat zelfde effect geeft)
      maandag 10 april 2006 @ 16:56:36 #49
    73345 B-FliP
    Like it ain't no thang..
    pi_36827227
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 16:01 schreef kriseeraerts het volgende:
    ja ik bedoel gewoon of je pc echt trager begint te werken als je steden groeien, ik bedoel voel je dit als je niet speelt of heb je daar absoluut geen last van dat alles trager verwerkt wordt, zoals bij liedjes en films
    (die komen erbij niet op maar ik vraag me af of dat zelfde effect geeft)
    Tja, ligt aan je PC he... Als je een oude machine hebt, is SimCity 4 niet echt aan te raden...

    Maar als je niet speelt voel je dit niet, tenzij je harde schijf helemaal dicht slibt... Heel veel
    mensen weten niets van bijvoorbeeld de paging file af in windows (als je t niet weet: google),
    ik hou daarom altijd wel een paar Gb vrij op mijn machine...

    Je machine wordt wel trager als je er veel op zet (indexing wordt lastiger), maar dit is algemeen...

    Wat bedoel je trouwens met: zoals bij liedjes en films?
    What you pay attention to, you become conscious of...
    B-FliP Youtube Channel
    Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
    pi_36828237
    ik heb simcity4 deluxe voor £10,-
    pi_36850829
    Is het normaal als ik een park plaats er gewoon maar gras te zien is! Als ik een voetbalveld plaats blijft dit blauw, dus geen gras te zien
      dinsdag 11 april 2006 @ 12:51:56 #52
    75736 Gstyles
    geen ondertiteling deze X
    pi_36852385
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 17:27 schreef Ricy het volgende:
    ik heb simcity4 deluxe voor £10,-
    en waar gekocht dan??
    PSN ID: GDV
    Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
    pi_36852895
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 14:40 schreef B-FliP het volgende:

    [..]

    Een CD-image van maken en die inlezen als CD... Maar 15 EUR is toch wel te doen als
    je t spel leuk vind? Jtje... En ja, ik gebruik helemaal geen mods ofzo... Heb in
    t verleden gemerkt dat als k een spel kon modificeren, de lol er heel snel af was...
    Je gebruikt geen mods of bats? Dat is bij dit spel echt een must hoor
    Je kunt het spel veel realistischer, gevarieerder en mooier maken.

    Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
      dinsdag 11 april 2006 @ 14:26:07 #54
    73345 B-FliP
    Like it ain't no thang..
    pi_36854924
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 13:11 schreef Dezz het volgende:
    Je gebruikt geen mods of bats? Dat is bij dit spel echt een must hoor
    Je kunt het spel veel realistischer, gevarieerder en mooier maken.

    Hmm... vind t anders ontzettend leuk en realistisch genoeg zonder mods... Heb t bij SimCity 4
    niet geprobeerd, maar alle andere spellen die ik kon modden en ook gemodificieerd heb, was
    de lol er zo snel vanaf dat ik t gewoon niet meer probeer... Zou jammer zijn als t bij SimCity 4
    ook zo'n effect zou hebben...
    What you pay attention to, you become conscious of...
    B-FliP Youtube Channel
    Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
    pi_36855449
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 14:26 schreef B-FliP het volgende:

    [..]

    Hmm... vind t anders ontzettend leuk en realistisch genoeg zonder mods... Heb t bij SimCity 4
    niet geprobeerd, maar alle andere spellen die ik kon modden en ook gemodificieerd heb, was
    de lol er zo snel vanaf dat ik t gewoon niet meer probeer... Zou jammer zijn als t bij SimCity 4
    ook zo'n effect zou hebben...
    Kijk maar eens op www.simtropolis.com, je zult versteld staan over wat er daar allemaal gemaakt wordt!

    Als het je niet bevalt kun je die mods en bats ook zo weggooien uit je plugins folder
    Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
      dinsdag 11 april 2006 @ 14:51:03 #56
    73345 B-FliP
    Like it ain't no thang..
    pi_36855658
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 14:43 schreef Dezz het volgende:

    [..]

    Kijk maar eens op www.simtropolis.com, je zult versteld staan over wat er daar allemaal gemaakt wordt!

    Als het je niet bevalt kun je die mods en bats ook zo weggooien uit je plugins folder
    Hmmm zal t eens proberen... Heb t ff gecheckt maar mods als t verviervoudigen van de werkgelegenheid binnen de industriezones vind ik zo speldodend...

    Andere mods die t spelletje er mooier uit laten zien zijn zeker wel interessant...

    Als k straks thuis ben zal k t verder checken, thanks!
    What you pay attention to, you become conscious of...
    B-FliP Youtube Channel
    Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
    pi_36859415
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 12:51 schreef Gstyles het volgende:

    [..]

    en waar gekocht dan??
    free recordshop henrik ido ambacht
      woensdag 12 april 2006 @ 12:35:14 #58
    9155 Scylla
    Ggggrunge.
    pi_36883604
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 11:59 schreef dijaken het volgende:
    Is het normaal als ik een park plaats er gewoon maar gras te zien is! Als ik een voetbalveld plaats blijft dit blauw, dus geen gras te zien
    Zoiets had ik ook, nadat ik Rush Hour had eginstalleerd. Je moet dan even overnieuw de video opties instellen, zoals texture quality en dergelijke, bij mij waren al die opties opeens "ontvinkt". Daarna overnieuw opstarten, en het gras deed het weer. Bij mij werkte het in elk geval...
      maandag 17 april 2006 @ 12:35:17 #59
    137541 test55
    sterf gristenhond sterf
    pi_37028817
    ik heb een stad gebouwd alleen is deze veel te klein geworden kan ik de oppervlakte aanpassen zodat de stad groter word
    pi_37029982
    wil je de map groter maken? dat kan niet, je zou wel kunnen proberen om je stad efficienter in te delen
    pi_37056060
    wat is de beste manier om je stad in de hoogte te laten groeien, ik bedoel flatgebouwen.
    Doen de bewoners dat uit hun eigen of moet je echt alles volbouwen tot ze geen mogelijkheden meer hebben
    heb immers bijna alles volgezet met woning, commercie en fabrieken, bossen, haven ed
    Hoe kun je het best je bewoners stimuleren om in andere stad te gaan werken, heb immers stad gebouwd met enkel industrie, maar die groeit traag omdat er geen bewoners zijn, enkel die van naburige stad
      dinsdag 18 april 2006 @ 11:30:32 #62
    73345 B-FliP
    Like it ain't no thang..
    pi_37056714
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 11:02 schreef kriseeraerts het volgende:
    wat is de beste manier om je stad in de hoogte te laten groeien, ik bedoel flatgebouwen.
    Doen de bewoners dat uit hun eigen of moet je echt alles volbouwen tot ze geen mogelijkheden meer hebben
    heb immers bijna alles volgezet met woning, commercie en fabrieken, bossen, haven ed
    Hoe kun je het best je bewoners stimuleren om in andere stad te gaan werken, heb immers stad gebouwd met enkel industrie, maar die groeit traag omdat er geen bewoners zijn, enkel die van naburige stad
    High capacity residential area's maken die toch in een vrij luxe omgeving liggen... En zorg voor veel
    highttech banen en opgeleide burgers, dan krijg je hele mooie grote flatgebouwen...

    Alles volzetten is niet mijn ding btw... Als je merkt dat je stad uit z'n voegen groeit (qua oppervlak)
    de prijzen aanpassen, eventueel wat high capacity area's bij plaatsen, en daarbij wat entertainment... Als je continu blijft voldoen aan de vraag, en niet het gelimiteerde aanbod spelletje speelt zal je niet snel rijk worden van je stad...
    What you pay attention to, you become conscious of...
    B-FliP Youtube Channel
    Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
    pi_37057309
    hoe bekom je high quality bewoners
    heb bib musea scholen maar kan bewoners niet verplichten om slimmer te worden :-)
    wat volgt op ander? hightech jobs op hq bewoners of omgekeerd
    hoe pak jij dit aan?
    bij welk aantal bewoners begint dat zoal de hq?
    pi_37071341
    Wat voor systeem heb je eigenlijk wel niet nodig om deze game volledig soepel te draaien?
    pi_37073143
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 19:31 schreef Retuobak het volgende:
    Wat voor systeem heb je eigenlijk wel niet nodig om deze game volledig soepel te draaien?
    mijn systeem (amd 2600+, 1250MB ram, geforce 6800 128MB heeft al moeite met +600.000 inwonders, grote map op 1280x1024 met alles high
    pi_37073425
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 16:54 schreef Ricy het volgende:

    [..]

    free recordshop henrik ido ambacht
    De FRS in de schoof heeft soms aardige dingetjes, kom er ook soms
    pi_37073503
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 20:12 schreef mschol het volgende:

    [..]

    mijn systeem (amd 2600+, 1250MB ram, geforce 6800 128MB heeft al moeite met +600.000 inwonders, grote map op 1280x1024 met alles high
    Mijn systeem AMD 3800+ 1024 mb , Nvidia xtx 7800GT heeft moeite (lees schokkerig) bij een grote stad met alles op High

    Wel komisch dat die bijv games als Oblivion op ultra high met het grootste gemakt zuiver uitpoept
    pi_37073620
    Ik zie hier soms fotos voorbij komen waarbij er mooie grasvelden zijn aangelegd, mooie bloemenparken, looppaden enz...Download je dat allemaal bij simpolis? Is dat niet duur allemaal, dus dat je elke maand veel extra kosten krijgt?

    Wat is nou de ideale stadsindeling om alles goed te hebben qua vervoer (dus niet lege panden door lange reistijden ), bouw, structuur, voorzieningen enz van je stad? Ik kan daar wel eens in falen hoe mooi de stad ook is

    Zal binnenkort is scr-shots maken van mijn stad
    pi_37073683
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 20:21 schreef renz0r het volgende:

    [..]

    Mijn systeem AMD 3800+ 1024 mb , Nvidia xtx 7800GT heeft moeite (lees schokkerig) bij een grote stad met alles op High

    Wel komisch dat die bijv games als Oblivion op ultra high met het grootste gemakt zuiver uitpoept
    en dat heeft alleem maar te maken met de algehele simulatie want ookal zoom je zo veruit dat je in de wolken bent, rondrijdende auto's e.d. zal hij blijven berekeken...
    pi_37074004
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 20:21 schreef renz0r het volgende:

    [..]

    Mijn systeem AMD 3800+ 1024 mb , Nvidia xtx 7800GT heeft moeite (lees schokkerig) bij een grote stad met alles op High

    Wel komisch dat die bijv games als Oblivion op ultra high met het grootste gemakt zuiver uitpoept
    Hier op een P4 2,4GHz 1024MB 9700 pro is het ass
    Komende week maar eens proberen op m'n X2 4200+, 1024MB, 7800GTX
    Maar vrees ook daar voor het ergste daar de CPU inferieur is aan de jouwe omdat maar 1 core het werk zal moeten doen
    pi_37074253
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 20:33 schreef Retuobak het volgende:

    [..]

    Hier op een P4 2,4GHz 1024MB 9700 pro is het ass
    Komende week maar eens proberen op m'n X2 4200+, 1024MB, 7800GTX
    Maar vrees ook daar voor het ergste daar de CPU inferieur is aan de jouwe omdat maar 1 core het werk zal moeten doen
    Hebben we bijna gelijke specs....Be aware
    pi_37075313
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 20:23 schreef renz0r het volgende:
    Ik zie hier soms fotos voorbij komen waarbij er mooie grasvelden zijn aangelegd, mooie bloemenparken, looppaden enz...Download je dat allemaal bij simpolis? Is dat niet duur allemaal, dus dat je elke maand veel extra kosten krijgt?
    Heb ik zo goed als allemaal bij Simtropolis vandaan. En de voet/fietspaden die ik in onderstaande screens gebruik hebben geen onderhoudskosten. En datzelfde geldt voor het gras. Al kosten de grachten en vijvers wel wat.
    quote:
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 20:33 schreef Retuobak het volgende:

    [..]

    Hier op een P4 2,4GHz 1024MB 9700 pro is het ass
    Komende week maar eens proberen op m'n X2 4200+, 1024MB, 7800GTX
    Maar vrees ook daar voor het ergste daar de CPU inferieur is aan de jouwe omdat maar 1 core het werk zal moeten doen
    Het is gewoon een vrij CPU intensief spel. Bij 600.000+ inwoners op een large map wil het op dit systeem ook niet echt soepel lopen.
    pi_37077933
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 21:08 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Heb ik zo goed als allemaal bij Simtropolis vandaan. En de voet/fietspaden die ik in onderstaande screens gebruik hebben geen onderhoudskosten. En datzelfde geldt voor het gras. Al kosten de grachten en vijvers wel wat.
    [..]


    [..]

    Het is gewoon een vrij CPU intensief spel. Bij 600.000+ inwoners op een large map wil het op dit systeem ook niet echt soepel lopen.
    Ja die foto's!

    Durft het haast niet te vragen...maar heb je links naar die dingen?
    pi_37099648
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 22:07 schreef renz0r het volgende:

    [..]

    Ja die foto's!

    Durft het haast niet te vragen...maar heb je links naar die dingen?
    De link naar het asfaltvoetpad en het bijbehorende gras+hekjes staan in de OP. Het andere voetpad dat ik heb gebruikt kan je hier vinden. Dit en dit pakket zijn door ook wel handig voor.


    Dit is de link naar de fietspaden. En hier kan je een expansion pack voor de fietspaden vinden.

    Hier kan je de grachten vinden. Maar als je meer van deze grachten wilt hebben kan je het best op SimCity Central kijken. En dan kijken/zoeken naar Oppie.

    Ik hoop dat je er wat aan hebt.
    pi_37100368
    Ik heb er zeker wat aan. Heb gelijk ff al die dingen gedownload.
    pi_37101984
    quote:
    Op woensdag 19 april 2006 16:48 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    De link naar het asfaltvoetpad en het bijbehorende gras+hekjes staan in de OP. Het andere voetpad dat ik heb gebruikt kan je hier vinden. Dit en dit pakket zijn door ook wel handig voor.


    Dit is de link naar de fietspaden. En hier kan je een expansion pack voor de fietspaden vinden.

    Hier kan je de grachten vinden. Maar als je meer van deze grachten wilt hebben kan je het best op SimCity Central kijken. En dan kijken/zoeken naar Oppie.

    Ik hoop dat je er wat aan hebt.
    Held!
    pi_37191290
    Moet je eerst lid zijn van simtropolis om te kunnen downen?
    pi_37195015
    quote:
    Op zaterdag 22 april 2006 18:59 schreef renz0r het volgende:
    Moet je eerst lid zijn van simtropolis om te kunnen downen?
    Je moet je inderdaad eerst aanmelden. Hetzelfde geldt voor SimCity Central.
    pi_37195120
    quote:
    Op zaterdag 22 april 2006 20:55 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Je moet je inderdaad eerst aanmelden. Hetzelfde geldt voor SimCity Central.
    Duidelijk, thnx
    pi_37429239
    Een zestal plaatsjes van mijn inmiddels volgebouwde stad.







    En misschien is onderstaande ook wel leuk: Arabische kanalen.



    Download
    pi_37429464
    Tvp

    Moet het spel ook maar weer eens zoeken en installeren
    American beer is just like making love in a canoe -- f**king close to water
    pi_37496086
    Ben weer begonnen met een nieuwe stad.

    Een stukje van mijn kleine Streetcar Rail netwerk.




    Een gedeelte van het centrum. Het stukje fietspad wat je ziet loopt in de richting van de woonwijk die je hierboven ziet.


    Politiebureau.


    Het ziekenhuis.


    De watervallen in de bergen/heuvels. Is zoals je ziet nog niet helemaal af.
    pi_37741246
    Hey,
    Ik heb ff een vraagie: wat zijn nou precies (de verschillen tussen):
    - BAT-files
    - Lot-files
    - Prop-files
    - Texture-files
    - Een mod
    - en waarvoor zijn dependancies?
    , in niet al te moeilijke computertaal aub

    Ook heb ik nog een probleem met de Universal Control Panel, die ziet er nu opeens heel anders uit dan hoe het standaard hoort te zijn: het aantal inwoners staat meer naar links, WCI-meter ligt nu horinzontaal ipv verticaal. Weet iemand hier een oplossing voor?

    Ik hoop dat iemand mee kan helpen... [/b]
    pi_37741287
    Is toch meer een winterspel blijkt maar weer aan de drukte in dit topic.
    pi_37754760
    quote:
    Op donderdag 11 mei 2006 17:20 schreef -Tom- het volgende:
    Hey,
    Ik heb ff een vraagie: wat zijn nou precies (de verschillen tussen):
    - BAT-files
    - Lot-files
    - Prop-files
    - Texture-files
    - Een mod
    - en waarvoor zijn dependancies?
    , in niet al te moeilijke computertaal aub

    Ook heb ik nog een probleem met de Universal Control Panel, die ziet er nu opeens heel anders uit dan hoe het standaard hoort te zijn: het aantal inwoners staat meer naar links, WCI-meter ligt nu horinzontaal ipv verticaal. Weet iemand hier een oplossing voor?

    Ik hoop dat iemand mee kan helpen... [/b]
    Bat files zijn items die andere spelers gemaakt hebben en die jij kan downloaden en in je stadje kan gebruiken.
    Dit varieerd van woningen, kantoren, parken, die vijvers die je veel zit in Elmar's steden enz.
    Bat files komen meestal in 2 smaken:
    Growable - meestal gebouwen, je moet eerst een zone aangeven voor bijv. woningen en dan zullen ze vanzelf groeien net als de orginele sim city woningen.
    Ploppable - kan van alles zijn van gebouw tot park, deze kan je zelf kant en klaar ergens in je stadje plaatsen.

    Lot files zijn zijn ook items die andere spelers gemaakt hebben, het verschil met bat files is dat Bat files zelf bedacht zijn door de makers. Lot files worden gemaakt door gebruik te maken van onderdelen die al in sim city zitten maar ze opnieuw op te bouwen. Bijv. men pakt de standaard highschool maar veranderd er wat aan door er een voetbalveld al bij te plakken als het ware.

    Propfiles zijn kleine onderdelen die in Bat and Lot files worden gebruikt, bijv plantjes in een tuin van een woning, een terasje voor een kantoor enz. Als je die propfiles niet hebt zal een tuin er bijv kaal uitzien.

    Texture files zijn bestanden die gebruikt worden om het uiterlijk van bijv een gebouw weer te geven. Het gebouw wordt gemaakt in een 3D programma en als een draadmodel opgebouwd en daarover heen komt een texture (zeg maar de huid die over je skellet zit). Zonder die texture zie je het gebouw niet.

    Een mod is een bestand waarmee je het gedrag van het spel kan aanpassen, bijv een mod die ervoor zorgt dat er minder snel files op je wegen onstaan.

    Dependancies zijn bijv texture en prop files, als je je een gebouw wilt downloaden maar je download niet de texture of props die er bij horen dan zal het gebouw niet weer gegeven worden zoals de maker het voor ogen had. (zie voorbeeld over de kale tuin)

    Universal control panel: daar heb ik geen antwoord op.

    Hoop dat dit nu allemaal duidelijk is voor je
    pi_37773237
    quote:
    Op vrijdag 12 mei 2006 10:37 schreef Reggie200 het volgende:

    [..]

    Bat files zijn items die andere spelers gemaakt hebben en die jij kan downloaden en in je stadje kan gebruiken.
    Dit varieerd van woningen, kantoren, parken, die vijvers die je veel zit in Elmar's steden enz.
    Bat files komen meestal in 2 smaken:
    Growable - meestal gebouwen, je moet eerst een zone aangeven voor bijv. woningen en dan zullen ze vanzelf groeien net als de orginele sim city woningen.
    Ploppable - kan van alles zijn van gebouw tot park, deze kan je zelf kant en klaar ergens in je stadje plaatsen.

    Lot files zijn zijn ook items die andere spelers gemaakt hebben, het verschil met bat files is dat Bat files zelf bedacht zijn door de makers. Lot files worden gemaakt door gebruik te maken van onderdelen die al in sim city zitten maar ze opnieuw op te bouwen. Bijv. men pakt de standaard highschool maar veranderd er wat aan door er een voetbalveld al bij te plakken als het ware.

    Propfiles zijn kleine onderdelen die in Bat and Lot files worden gebruikt, bijv plantjes in een tuin van een woning, een terasje voor een kantoor enz. Als je die propfiles niet hebt zal een tuin er bijv kaal uitzien.

    Texture files zijn bestanden die gebruikt worden om het uiterlijk van bijv een gebouw weer te geven. Het gebouw wordt gemaakt in een 3D programma en als een draadmodel opgebouwd en daarover heen komt een texture (zeg maar de huid die over je skellet zit). Zonder die texture zie je het gebouw niet.

    Een mod is een bestand waarmee je het gedrag van het spel kan aanpassen, bijv een mod die ervoor zorgt dat er minder snel files op je wegen onstaan.

    Dependancies zijn bijv texture en prop files, als je je een gebouw wilt downloaden maar je download niet de texture of props die er bij horen dan zal het gebouw niet weer gegeven worden zoals de maker het voor ogen had. (zie voorbeeld over de kale tuin)

    Universal control panel: daar heb ik geen antwoord op.

    Hoop dat dit nu allemaal duidelijk is voor je
    Ja dankje , misschien is er een mod om me ucp weer normaal te krijgen...
    pi_37799034
    Heeft iemand de bestanden bldgprop_vol1.dat en bldgprop_vol2.dat die hij met mij zou willen delen? Mijn dank zou immens zijn . Mijn adres is
    It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
    pi_38196463
    Ik weet niet of sommige hem al kenden, maar ik post hem toch maar voor de zekerheid. Er is nu een nieuwe streetmod uit, waarmee je straten er wat levendiger uitzien. Heb hem zelf al in één stad getest en ik moet zeggen dat het er een stuk leuker uit ziet.

    pi_38223840
    quote:
    Op donderdag 25 mei 2006 13:31 schreef ElmarO het volgende:
    Ik weet niet of sommige hem al kenden, maar ik post hem toch maar voor de zekerheid. Er is nu een nieuwe streetmod uit, waarmee je straten er wat levendiger uitzien. Heb hem zelf al in één stad getest en ik moet zeggen dat het er een stuk leuker uit ziet.
    Ik zie dat de textures voor de rijkere gebieden / huizen veranderen in een stoep met van die rode stenen. Ik heb wel ff op simtropolis gekeken maar kan niet zo snel vinden of dit ook uit te zetten is want ik vind die rode stenen maar niks
    Nu krijg je 1 stoep die dan bij het ene huis gewoon grijze tegels heeft en voor het andere huis ineens van die rode, dat vind ik nogal lelijk.
    Weet jij of je gewoon aan kan geven dat je 1 texture voor de stoep wilt voor alle gebieden maar dan wel met de veranderingen die er zijn in de mod zoals meer auto's in dense area's, mooiere bomen in rijkere gebieden enz.
    pi_38224910
    quote:
    Op vrijdag 26 mei 2006 10:00 schreef Reggie200 het volgende:

    [..]

    Ik zie dat de textures voor de rijkere gebieden / huizen veranderen in een stoep met van die rode stenen. Ik heb wel ff op simtropolis gekeken maar kan niet zo snel vinden of dit ook uit te zetten is want ik vind die rode stenen maar niks
    Nu krijg je 1 stoep die dan bij het ene huis gewoon grijze tegels heeft en voor het andere huis ineens van die rode, dat vind ik nogal lelijk.
    Weet jij of je gewoon aan kan geven dat je 1 texture voor de stoep wilt voor alle gebieden maar dan wel met de veranderingen die er zijn in de mod zoals meer auto's in dense area's, mooiere bomen in rijkere gebieden enz.
    Kan je volgens mij wel uitzetten. Al verwijder je dan volgens mij ook de andere stenen. En de bomen zijn telkens verschillend. Als je op een bestaand stukje street één stukje street vernieuwd krijg je alweer andere bomen.

    Wat in ieder geval wel simpel te wijzigen is, zijn de kleuren van de parkeerplaatsen. Maar dat zal je ongetwijfeld al gelezen hebben op Simtropolis.
    pi_38228637
    yup van de parkeerplaatsen wist ik het wel.
    Maar ja net weer ff gechecked and Jeronij heeft ook een support thread voor deze mod op het forum dus ga daar wel eens ff posten

    edit: Ik heb mijn antwoord al gevonden, er is een fix uitgebracht waarmee je kan kiezen of je alle stoep textures voor alle ''wealth levels'' wilt gebruiken of alleen van 1 bepaald level.

    [ Bericht 37% gewijzigd door Reggie200 op 26-05-2006 13:19:37 ]
    pi_38230214
    als je fietspaden door je stad plaatst wordt het verkeer dan minder? en kan iemand een link geven voor rotondes alsjeblieft
    pi_38231821
    quote:
    Op vrijdag 26 mei 2006 13:06 schreef Reggie200 het volgende:

    edit: Ik heb mijn antwoord al gevonden, er is een fix uitgebracht waarmee je kan kiezen of je alle stoep textures voor alle ''wealth levels'' wilt gebruiken of alleen van 1 bepaald level.
    Is inderdaad handig. Heb gelijk de Low Wealth verwijderd.
    quote:
    Op vrijdag 26 mei 2006 13:52 schreef Ricy het volgende:
    als je fietspaden door je stad plaatst wordt het verkeer dan minder? en kan iemand een link geven voor rotondes alsjeblieft
    Nee, de fietspaden zijn meer voor het uiterlijk. Al verbeteren ze wel de gezondheid van je Sims.

    De rotondes zijn onderdeel van de Network Addon Mod.
    pi_38235654
    danku en gevindt
    pi_38235751
    Het lastige van dit spel is (en dat is ook de reden waarom ik het nu al maanden niet meer heb gespeeld) dat het gewoon te moeilijk is. Het lukt me maar nooit om een goede stad op te zetten en te onderhouden
    Zeer jammer heeft iemand misschien tips of een fijne tutorial?
    Die (quote) in de OP heb ik al eens geprobeerd, en de link naar een walkthrough is nogal lang
    'Expand my brain, learning juice!'
    <a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
    pi_38240720
    ik ook weer vraag hebben over die rotondes
    hoe krijg je ze want ik zie ze nergens staan en krijg ze niet als ik een kruispunt maak of rondje of iets dergelijks
      vrijdag 26 mei 2006 @ 18:57:56 #97
    137541 test55
    sterf gristenhond sterf
    pi_38240899
    ik vind het spoor erg mooi waar kan ik dat downloaden

    en in de post van ElmarO zie ik invoegvakken waar zijn die te downloaden

    en wat zijn de most have (oftewel die moet je hebben) vande sim city mods

    [ Bericht 33% gewijzigd door test55 op 26-05-2006 19:50:54 ]
    pi_38244666
    nog een vraag hoe krijg ik be cw$$$ en hi werk want er is veel vraag naar en ik bouw het op de plek waar ze het aantrekkelijk vinden af en toe bouwen ze het dan maar de $$$woningen die er omheen staan zijn werkloos of hebben minder betaald werk het vervoer tussen de 2 gebieden is ook goed en de belastingen zijn niet te hoog en bij cadeautjes zet ik ook alles neer wat er mee te maken zou kunnen hebben weet iemand een oplossing??
      zaterdag 27 mei 2006 @ 13:15:56 #99
    137541 test55
    sterf gristenhond sterf
    pi_38265008
    ik zoek nog de:

    PEG CDKN Navy Pier 1
    PEGCDKN Navy Pier 2
    PEG CDK Industrial Warehouse
    PEGCDK Transition Lots
    PEG CDK Industrial Style
    De Network Addon Mod

    De Residential and Rural Diagonal Walls

    De Marrast Road Site Kit voor het gras+hek
    pi_38272719
    de net work addon mod staat 6 berichten boven je
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')