Ik doe nu automatisch links loslaten als ik rechts click, en andersom...quote:Op woensdag 29 maart 2006 17:57 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
Mighty Mouse.
Hij's tof.
Soms haalt 'ie wel links en rechts door mekaar. Ik klik toch echt links, maar hij interpreteert het als rechts. Is daar een oplossing voor?
libintl is toch van gtk ?quote:Op woensdag 29 maart 2006 18:13 schreef Tijn het volgende:
Hey ChOas, weet jij waar ik OS X-versies van libintl en libglib-2.0 kan vinden? Ik heb deze nodig om X-Chat Aqua te kunnen compilen, want ik wil een Univeral-versie bakken.
Je kan gtk+osx eens proberen die had ik vroeger op mijn powerbook, daar zullen ze wel bij zitten..quote:Op woensdag 29 maart 2006 18:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij horen allebei de libs bij GTK. Moet ik dat anders maar helemaal installeren?
Secondary Mouse click uitzetten en gewoon old school ctrl+clickenquote:Op woensdag 29 maart 2006 17:57 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
Soms haalt 'ie wel links en rechts door mekaar. Ik klik toch echt links, maar hij interpreteert het als rechts. Is daar een oplossing voor?
quote:"I've got my kids brainwashed: You don't use Google, and you don't use an iPod."
quote:Op woensdag 29 maart 2006 18:08 schreef ChOas het volgende:
[..]
Ik doe nu automatisch links loslaten als ik rechts click, en andersom...
Dat is geen geintje fuckup, ik ben linkshandig, en daar is dat ding blijkbaar nog gevoeliger voor, dus als ik links klik licht ik bij het klikken mijn wijsvinger van de muis op, als ik rechtsklik mijn ringvingerquote:
Lijkt me logisch dat je één knop tegelijk indrukt, 'fuckup'.quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:11 schreef ChOas het volgende:
[..]
Dat is geen geintje fuckup, ik ben linkshandig, en daar is dat ding blijkbaar nog gevoeliger voor, dus als ik links klik licht ik bij het klikken mijn wijsvinger van de muis op, als ik rechtsklik mijn ringvinger
W'rom? Die dingen zijn toch vet kicken enzo?quote:Op woensdag 29 maart 2006 18:27 schreef Tomasso het volgende:
Hallo
Vandaag weer ff m'n klasgenoot uitgelachen met z'n MacBook Pro
Deed je ooit anders dan?quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:19 schreef Tijn het volgende:
Damn, Star Trek kijken en X-Chat compilen... ik ben weer lekker nerdig bezig vandaag
Omdat hij het internet niet op komt, en ik wel met m'n iBookquote:Op woensdag 29 maart 2006 19:21 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
W'rom? Die dingen zijn toch vet kicken enzo?
*shit ik ben een nerd*quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:23 schreef Tijn het volgende:
Nee, het is gewoon even zo'n realisatie-momentje
Dat viel me dus ook opquote:Op woensdag 29 maart 2006 19:19 schreef Tijn het volgende:
Het is off-topic, maar ik weet ik niet waar ik het anders zou moeten posten: wow, Jason Alexander ("George" van Seinfeld) nu in Star Trek Voyager op Veronica
Ah.quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:23 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Omdat hij het internet niet op komt, en ik wel met m'n iBook
Mighty mouse is heel gevoelig, dus probeer gewoon niet allebei je vingers op je muis te hebben wanneer je klikt...quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:20 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Lijkt me logisch dat je één knop tegelijk indrukt, 'fuckup'.
Verder ben ik ook linkshandig, en heb ik een ook een Mac, dus.
Het is een vieze man en bovendien nog een idioot ook.quote:Op woensdag 29 maart 2006 18:47 schreef Tijn het volgende:
Wow, Steve Ballmer (Microsoft CEO) heeft z'n kinderen verboden om Google en iPods te gebruiken![]()
[..]
[afbeelding]
bron: http://money.cnn.com/maga(...)03/8373041/index.htm
1 |
Bij de Project Info bij 'header search paths' de juiste path invullenquote:Op woensdag 29 maart 2006 20:04 schreef Tijn het volgende:
Hmm... ik ben een stapje verder met m'n universele X-Chat, maar er nog niet helemaal. Inmiddels heb ik libintl en libglib-2.0 gebakken en op m'n systeem staan, maar wanneer er in de code naar wordt gerefereerd, wordt het niet gevonden. Dit levert een error op:
[ code verwijderd ]
Terwijl ik libglib-2.0.dylib in het project heb zitten en de file gslist.h wel kan vinden op m'n systeem (in /opt/local/include/glib-2.0/glib om precies te zijn).
Weet iemand hoe ik nu in XCode aan kan geven waar hij die gslist.h moet vinden?
Bedankt, ik heb maar gelijk een hele zooi toegevoegd in de hoop dat het dan zou werken, nu staat er:quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Bij de Project Info bij 'header search paths' de juiste path invullen(zonder /glib dus, want die staat al in het include path
)
Maar het mag niet batenquote:Header Search Paths: /opt/local/ /opt/local/lib/ /opt/local/include/ /opt/local/include/glib-2.0/
Wat een freakquote:Op woensdag 29 maart 2006 18:47 schreef Tijn het volgende:
Wow, Steve Ballmer (Microsoft CEO) heeft z'n kinderen verboden om Google en iPods te gebruiken![]()
[..]
[afbeelding]
bron: http://money.cnn.com/maga(...)03/8373041/index.htm
Het is Apple bij Final Cut wel gelukt.quote:Op woensdag 29 maart 2006 21:10 schreef Tijn het volgende:
Nou, ik geef het op met X-Chat. Ik heb nu wel iets wat compiled (jeej), maar het is Intel-only en werkt voor geen meter.
Ah, goed bezig. Logic is er ook al voor Intel zag ikquote:Op woensdag 29 maart 2006 21:42 schreef XL het volgende:
[..]
Het is Apple bij Final Cut wel gelukt.
Vanaf heden in Native Intel beschikbaar.
Die is interessant. Daar werkt mijn vader mee.quote:Op woensdag 29 maart 2006 21:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah, goed bezig. Logic is er ook al voor Intel zag ik
Kun jij het niet even doenquote:Op woensdag 29 maart 2006 22:01 schreef Tijn het volgende:
Nee, die nog niet.
Volgensmij ook, maar ik dacht dat het bij de laatste generatie(met video) alleen bij de in Frankrijk verkochtte iPod's was.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:43 schreef Tijn het volgende:
In Europa waren iPods toch al voorzien van volumebeperking?
Ja maar nu kan je er een slotje opzetten, soort kinderslot.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:43 schreef Tijn het volgende:
In Europa waren iPods toch al voorzien van volumebeperking?
Gimme half, Mr. Fuck-You-Man!quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:53 schreef allsystemshalt het volgende:
Zal ook wel zijn om rechtzaken in de usa te voorkomen.
I'm deaf after use of the ipod give me al your cash![]()
Daar is het al te laat voorquote:Op donderdag 30 maart 2006 12:53 schreef allsystemshalt het volgende:
Zal ook wel zijn om rechtzaken in de usa te voorkomen.
Mooi hoor, maar 'k heb ff een vraagje m.b.t Virtual PC met Windows. Krijg jij hem helemaal fullscreen want wat ik ook doe, bij mij krijg ik elke keer die pop-up dat virtual switching could not to established en dat terwijl ik alles wat nodig is reeds heb geinstalleerd. Dus wat ik ook doe, het blijft zo een miniscuul scherm.Tips? ik heb ook VPC 7 ge-update)quote:Op woensdag 29 maart 2006 16:41 schreef allsystemshalt het volgende:
Als beloofd PICS![]()
[afbeelding]
laptophoesz
[afbeelding]
minidvivideoadapter
[afbeelding]
Vloeken in de kerk![]()
![]()
Ja ik heb nog wel garantie maar geen AppleCare.quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:04 schreef Tijn het volgende:
Dat is niet misGeen garantie / AppleCare?
nee dat zeiden ze niet, maar het zijn wel bijna maffiapraktijken zo.quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:08 schreef Geqxon het volgende:
En zeiden ze ook letterlijk:
"als ik mn PowerBook gerepareerd wil zien " ?
Want dat klinkt wel erg mafia achtig
Waarom regel je je garantie in godsnaam niet direct met Apple?quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:24 schreef super-muffin het volgende:
[..]
nee dat zeiden ze niet, maar het zijn wel bijna maffiapraktijken zo.
en ik vind het ook bullshit dat ik moet betalen terwijl ik nog garantie heb. Misschien komt het omdat er een paar krasjes opzitten
ik mis mn powerbook!
Omdat die dan zeggen dat je garantie met de leverancier moet regelen als je 'em niet direct bij Apple hebt gekochtquote:Op donderdag 30 maart 2006 14:30 schreef Hugster het volgende:
[..]
Waarom regel je je garantie in godsnaam niet direct met Apple?
quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat die dan zeggen dat je garantie met de leverancier moet regelen als je 'em niet direct bij Apple hebt gekocht
Volgens mij heeft MH niet zo'n fantastische band met Apple Nederland. Ik had laatst met m'n iBook ook wat problemen en toen raadde MH me aan om zelf contact op te nemen met Apple en het uit te leggen, want als zij het deden, zouden ze bij voorbaat al genegeerd wordenquote:Op donderdag 30 maart 2006 14:36 schreef Hugster het volgende:
[..]
Nou dan kan MH het toch probleemloos met Apple onder garantie afhandelen met het overhandigen van de factuur?
Van de medewerker van MacHouse Woerden die me opbelde om dit te zeggen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:44 schreef editor2 het volgende:
Waar heb je dat vandaan?
sneuquote:Op donderdag 30 maart 2006 14:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij heeft MH niet zo'n fantastische band met Apple Nederland. Ik had laatst met m'n iBook ook wat problemen en toen raadde MH me aan om zelf contact op te nemen met Apple en het uit te leggen, want als zij het deden, zouden ze bij voorbaat al genegeerd worden
Direct contact opnemen met Apple en je verhaal uitleggen. Dikke kans dat Apple hen dan opbeld en ze op het matje roept als Apple inderdaad er ook geen geld voor zou rekenen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:24 schreef super-muffin het volgende:
[..]
nee dat zeiden ze niet, maar het zijn wel bijna maffiapraktijken zo.
en ik vind het ook bullshit dat ik moet betalen terwijl ik nog garantie heb. Misschien komt het omdat er een paar krasjes opzitten
ik mis mn powerbook!
Klinkt bekend. *kuch* MacHouse in Woerden *kuch*quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:13 schreef Dementor het volgende:
Ik hoop dat Machouse keihard falliet gaat.
Wat een slechte reclame is dat voor Apple zeg dat filiaal in Rotterdam.
Ze helpen je slecht en nooit met een glimlach als je iets wilt vragen aan de TD-er kun je er makkelijk een half uur voor uit trekken.
Dat personeel daar straalt echt de verkeerde boodschap uit, als je geen zin hebt om te werken in een Apple store zoek dan een andere baan ipv elke dag zo chagrijnig voor je uit te kijken.
Ik kom er nu al zeker 3 jaar en heb er ook mijn eerste iPod gekocht (3gen draait nog steeds na accu wissel).
In die 3 jaar ben ik er zeker wel eens in het half jaar geweest en elke keer kreeg ik weer te maken met ongeïnteresseerde verkopers.
Mijn laatste bezoek was echt de druppel ik heb een half uur moeten wachten voordat ik geholpen werd.
Dat is in geen enkele winkel acceptabel!
Volgens mij nemen ze daar de iPod gebruikers een stuk minder serieus en zien ze je als minderwaardig omdat je te weinig centen uitgeeft.
Kut voor hun dat ik nu ook een Powerbook heb gekocht maar dan wel lekker via Apple zelf.
Dan hadden ze maar aardiger moeten zijn dan had ik die paar procent ze nog wel gegund.
Er komt nu een tweede Mac winkel in Rotterdam en ik hoop dat daarmee het lot van Machouse bezegeld is en ze eindelijk hun koffers pakken!
Apple moet zich meer gaan bemoeien met de shops zoals ze in de USA wel doen, dan zal alles een stuk beter gaan!
Ja, ik heb mijn MacBook ook bij Apple direct gekocht. MacHouse Rotterdam stikt er maar in.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:13 schreef Dementor het volgende:
Kut voor hun dat ik nu ook een Powerbook heb gekocht maar dan wel lekker via Apple zelf.
Dat is gewoon niet waar. Als je iets koopt in Nederland en het gaat kapot, dan ga je terug naar de winkel. De winkel draagt de verantwoordelijkheid. Je stuurt je kapotte Sony TV toch ook niet naar Sony? Die breng je terug bij de winkel waar je 'em hebt gekocht en daar wordt het verder afgehandeld.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:35 schreef editor2 het volgende:
Feit is ook dat Apple de spullen maakt als er iets kapot gaat dus moet je klagen bij Apple en niet MH want zij zijn alleen distributeur/resellers van de Apple spullen.
je luistert niet.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:38 schreef Tijn het volgende:
Dat is gewoon niet waar. Als je iets koopt in Nederland en het gaat kapot, dan ga je terug naar de winkel. De winkel draagt de verantwoordelijkheid. Je stuurt je kapotte Sony TV toch ook niet naar Sony? Die breng je terug bij de winkel waar je 'em hebt gekocht en daar wordt het verder afgehandeld.
Goeie reden dus om zo'n reseller lekker links te laten liggen en direct bij Apple zaken te doen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:47 schreef editor2 het volgende:
[..]
Dus kwa marges moet een reseller wel andere wegen verzinnen om wat te verdienen
Dat weet ik niet. Een klasgenoot van me heeft wel eens een G4-upgrade voor een clamshell-iBook gekocht, maar dat heeft nooit echt gewerkt. Officiëel kan het volgens mij niet.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:48 schreef Shrien het volgende:
En een andere processor ?
Pardon?quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:47 schreef editor2 het volgende:
[..]
@ demenentor: Tegen wie spreek je Arie?![]()
Hoi,quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:26 schreef editor2 het volgende:
[..]
Mooi hoor, maar 'k heb ff een vraagje m.b.t Virtual PC met Windows. Krijg jij hem helemaal fullscreen want wat ik ook doe, bij mij krijg ik elke keer die pop-up dat virtual switching could not to established en dat terwijl ik alles wat nodig is reeds heb geinstalleerd. Dus wat ik ook doe, het blijft zo een miniscuul scherm.Tips? ik heb ook VPC 7 ge-update)
quote:Op donderdag 30 maart 2006 17:14 schreef Geqxon het volgende:
Maar om je te helpen:
http://cgi.ebay.nl/imac-3(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem
http://cgi.ebay.nl/NEW-51(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem
http://cgi.ebay.nl/Apple-(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem
Als je OS X erop wilt installeren (en dat wil je als je 'em ook maar een beetje serieus wilt gebruiken), dan zou ik op z'n minst wel extra geheugen erin stoppen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 17:21 schreef Shrien het volgende:
[..]Dankje, maar misschien ga ik m niet upgraden.. kijk wel.. het mag natuurlijk niet te veel kosten
![]()
die oonenquote:Op donderdag 30 maart 2006 17:24 schreef tonks het volgende:
Waarom zou je een iMac g3 kopen
ik wil niet dat mensen een slechte indruk krijgen van osx omdat ze werken met een te langzame computer werkenquote:Op donderdag 30 maart 2006 17:28 schreef Geqxon het volgende:
Komop tonks, waar is de ik-moedig-graag-switchers-aan spirit
Om e-mail en websites in de huiskamer te lezen kan 'ie ook nog wel door de beugel.quote:Op donderdag 30 maart 2006 17:25 schreef Rock-shocker het volgende:
Ik zou er nog wel een willen als muziekbak trouwens.
Switchen is prima, maar het punt is dat je met die iMac's echt niet veel aan je switch meer hebt. OSX kan wel, maar het gaat écht onwijs traag... Dus dan zit je om een beetje een werkbaar systeem te houden met 9.2. Daar kan je ECHT niets meer mee.quote:Op donderdag 30 maart 2006 17:28 schreef Geqxon het volgende:
Komop tonks, waar is de ik-moedig-graag-switchers-aan spirit
Haha, daar moet ik je gelijk in gevenquote:Op donderdag 30 maart 2006 17:29 schreef tonks het volgende:
[..]
ik wil niet dat mensen een slechte indruk krijgen van osx omdat ze werken met een te langzame computer werken
Zacht uitgedrukt.quote:
Heb net mn iPod verkochtquote:Op donderdag 30 maart 2006 17:47 schreef Geqxon het volgende:
iTunes 3.0 oid?
Nee, iTunes is een programma waarin je je muziek kunt ordenen, afspelen en synchroniseren met je iPod. Dat je er ook muziek mee kunt kopen in de iTunes Music Store is een feature, maar niet het hoofddoel van het programma. Ik gebruik iTunes nu een jaar of 3 en heb nog nooit iets gekocht bij de iTMS.quote:
Ideaal is het nergens voor, zeker niet op 233 MHz. Je kunt er simpele dingen mee doen (internetten, tekstverwerken, downloaden, muziek afspelen, een beetje tekstverwerken) maar zelfs dat gaat langzaam.quote:Op donderdag 30 maart 2006 17:46 schreef Shrien het volgende:
Waarvoor is een G3 ideaal trouwens ? Behalve niet crashen![]()
Je kunt ook een externe harddisk kopen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:25 schreef Geqxon het volgende:
Das kut. Dus je bent verplicht de belachelijk dure Apple HDD te kopen?
Dat vind ik namelijk wat minder
Is nog sneller ook.quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:25 schreef Tijn het volgende:
Je kunt ook een externe harddisk kopen.
Geheugen vervangen mag toch? hd niet.quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:25 schreef Tijn het volgende:
Je vernaggelt de garantie van elk apparaat op het moment dat je 'em modificeert.
Maar daar houdt Apple rekening mee in zijn ontwerpenquote:Op donderdag 30 maart 2006 18:27 schreef tonks het volgende:
[..]
Geheugen vervangen mag toch? hd niet.
Ik wil gewoon 100gig internquote:Op donderdag 30 maart 2006 18:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt ook een externe harddisk kopen.
Weet je hoe warm die dingen worden?quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:28 schreef Geqxon het volgende:
Ik wil gewoon 100gig internVeel makkelijker dan telkens een HDD mee te moeten slepen.
Je gaat toch niet echt een Apple kopen hequote:Op donderdag 30 maart 2006 18:28 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik wil gewoon 100gig internVeel makkelijker dan telkens een HDD mee te moeten slepen.
En aangezien het mij 120 euro scheelt heb ik het er misschien nog wel voor over ook. Maar even kijken wat de macbook doet
Ja, geheugen wel.quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:27 schreef tonks het volgende:
[..]
Geheugen vervangen mag toch? hd niet.
5400rpm, valt mee.quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:29 schreef nietzman het volgende:
[..]
Weet je hoe warm die dingen worden?.
Met de chaos valt het wel mee (ik heb m'n iBook G4 meerdere keren open gemaakt), maar qua schroefjes is het echt een drama. Vijfentachtig had ik er geloof ik op m'n bureau liggen en allemaal andersquote:Op donderdag 30 maart 2006 18:27 schreef Rock-shocker het volgende:
Daarbij wil je echt NIET zelf de HDD van je iBook vervangen. Dat ding is van binnen echt een grote chaos en duizend schroefjes.
Naar mijn weten ook.quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Draaien iBooks tegenwoordig ook op 5400 rpm? Ik dacht dat ze nog 4200 rpm disks hadden.
Ooit wel eens gezien hoe je je iBook zou moeten openmaken als je de HDD wilt vervangen? Gaat je nooit goed lukken, je verneukt ongetwijfeld de behuizing van je iBook.quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:23 schreef Geqxon het volgende:
Zomaar een vraagje. Vernaggel je garantie als je in een iBook zelf de HDD vervangt?
Je zal maar een keer net niet helemaal weten welk schroefje waar moet. Toen ik mijn oude Fuijitsu open moest maken (u weet wel, die pauperlaptop van even geleden) hield ik na afloop drie schroefjes over, en één zat er op een verkeerde plek waardoor er een klein deukje in de behuizing zat. Ons mooie plan van een papieren tekening van de laptop met ieder schroefje in een cirkel op de juiste plek was niet geheel waterdichtquote:Op donderdag 30 maart 2006 18:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met de chaos valt het wel mee (ik heb m'n iBook G4 meerdere keren open gemaakt), maar qua schroefjes is het echt een drama. Vijfentachtig had ik er geloof ik op m'n bureau liggen en allemaal anders
Heeft Safari een spellcheck?quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:55 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En de OS X spellingscontrole kent het woord schroefje niet
OS X heeft een spellingscontrole, die in vrijwel iedere Cocoa applicatie werkt. In TextEdit (Notepad), Safari, Adium, BluePhoneElite (type uw smsjes nu met spellingscontrole) en alle andere programma's waar ik geregeld tekst in ros. Behalve Word, natuurlijk. Handig. En gevaarlijk, dat wel.quote:
Elk Textinvoer widget heeft standaard de spellingscontrole van het systeem tenzij de programmeur dit gedisabled heeft.quote:
Bepaalde acties kun je heel makkelijk automatiseren met scripts. Alleen niet iedereen is een nerd en kan dus scripten. Daarvoor heeft Apple Automator gemaakt waar je door middel van wat sleur en pleur werk een handig script in elkaar kan zetten, zoals het hernoemen van een map vol foto's volgens bepaalde namen. Het werkt op zich wel aardig; zeker voor mensen zonder technische achtergrond.quote:Op donderdag 30 maart 2006 19:14 schreef Remzz het volgende:
Ff iets wat vandaag bij me opkwam.... Waar is dat programma automator toch handig voor? Ik kom het steeds tegen en ik las een keer bij een recensie van de Mac mini(in Computer Idee) dat het z'n handig programma is....
Maar wat is het eigenlijk?
Het is blijkbaar een A-Mac, ik was in de war met de MacHouse opening in Hilversum op zaterdagquote:Op donderdag 30 maart 2006 19:17 schreef Geqxon het volgende:
Handig
En mijn stadje krijg een MacHouse
Kijkend naar de verhalen op de vorige pagina's vraag ik mij af of ik daar zo blij mee moet zijn.
Kan dat juist niet met Automator?quote:Op donderdag 30 maart 2006 19:30 schreef Anthraxx het volgende:
Eh, nou je kan bijvoorbeeld met Cron werken maar dan moet je via UNIX gaan werken
Ik heb een BluePhoneElite scriptje die dat doet. Moet je natuurlijk wel BPE hebben...quote:Op donderdag 30 maart 2006 19:24 schreef capibar het volgende:
Misschien een domme vraag, maar waar in OSX kan ik instellen dat bijvoorbeeld isync elke dag om een bepaalde tijd moet opstarten.
Zo te zien niet, er is iig geen scipt voor op de Apple pagina. Automator is ook vooral om met één actie meerdere dingen achter elkaar te doen, niet om één actie op een bepaald tijdstip uit te voeren.quote:
En als je het samen doet met iCalquote:Op donderdag 30 maart 2006 19:42 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zo te zien niet, er is iig geen scipt voor op de Apple pagina. Automator is ook vooral om met één actie meerdere dingen achter elkaar te doen, niet om één actie op een bepaald tijdstip uit te voeren.
Dan kun je net zo goed, nee, beter, het volgende AppleScript cronnen:quote:Op donderdag 30 maart 2006 19:57 schreef Tijn het volgende:
Je kunt toch ook wel een Automator-script Cronnen?
1 2 3 4 | synchronize now quit end tell |
Wow. Dit is voor het eerst dat ik daadwerkelijk de syntax van een AppleScript zie. Wat simpelquote:Op donderdag 30 maart 2006 20:16 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dan kun je net zo goed, nee, beter, het volgende AppleScript cronnen:
[ code verwijderd ]
Spelfouten voorbehouden
Hij is dan ook niet helemaal correct, maar dat was uit het blote hoofdquote:Op donderdag 30 maart 2006 20:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wow. Dit is voor het eerst dat ik daadwerkelijk de syntax van een AppleScript zie. Wat simpel
1 2 3 4 5 6 | synchronize repeat while syncing is true end repeat quit end tell |
Welk type dan ?quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:34 schreef Furious het volgende:
Ik zou gewoon voor Kingston gaan. Je weet zeker dat het past en het is waarschijnlijk goedkoper (105 euro voor 1GB reepje dacht ik).
Deze. Volgens mij had Meneer Muffin deze ook in zijn PowerBook liggen.quote:
Op de site van Apple kun je zien dat je "PC2700 DDR SDRAM (running at 333MHz)" moet hebben. Wel van het type SoDIMM, want dat is het formaat wat in laptops gaat.quote:
Is Muffin een dude ?quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:39 schreef Furious het volgende:
[..]
Deze. Volgens mij had Meneer Muffin deze ook in zijn PowerBook liggen.
Gelukkig is het profiel er wel duidelijk overquote:Op donderdag 30 maart 2006 21:44 schreef Geqxon het volgende:
Ik moet zeggen dat het lastig te zien is met dat lange haar
Dat jochie heeft stekeltjes vergeleken bij mijquote:Op donderdag 30 maart 2006 21:44 schreef Geqxon het volgende:
Ik moet zeggen dat het lastig te zien is met dat lange haar
Loop je ook op sandalen?quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:46 schreef ChOas het volgende:
[..]
Dat jochie heeft stekeltjes vergeleken bij mij
Nee, maar ik rook, drink, en ik weet veel van programeren en netwerken...quote:
De moderne Jezus!quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:48 schreef ChOas het volgende:
[..]
Nee, maar ik rook, drink, en ik weet veel van programeren en netwerken...
Had ik maar sandalen
En ik heb een kruin in mijn baardquote:
Nou, is wel wat af, onderkant van mijn schouderbladen ofzo..quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:53 schreef super-muffin het volgende:
hoelang is jou haar dan Ch0as?
Dat van mij was ooit ook eens een stuk langer, maar nu ist weer kort
Hij komt hier uit: http://www.collegehumor.com/movies/1670599/quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:58 schreef Hugster het volgende:
choas, heb je btw ergens een grote versie van jouw avatar![]()
![]()
Tnx!quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:01 schreef ChOas het volgende:
[..]
Hij komt hier uit: http://www.collegehumor.com/movies/1670599/
Grab away!
Yup, heerschtquote:
Hoe kan je dat aanzetten?quote:Op donderdag 30 maart 2006 19:07 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
OS X heeft een spellingscontrole, die in vrijwel iedere Cocoa applicatie werkt. In TextEdit (Notepad), Safari, Adium, BluePhoneElite (type uw smsjes nu met spellingscontrole) en alle andere programma's waar ik geregeld tekst in ros. Behalve Word, natuurlijk. Handig. En gevaarlijk, dat wel.
In Speech even "Speak selected text when the key is pressed" aanvinken en even een keycombo opgeven.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:20 schreef Nugget het volgende:
Wanneer kun je eigenlijk in Voorzieningen de Speech > Start speaking text gebruiken?
Inderdaad, dankje, hij werkt nuquote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:31 schreef Hugster het volgende:
[..]
In Speech even "Speak selected text when the key is pressed" aanvinken en even een keycombo opgeven.
En dan werkt hij nu bij mij
Je kunt er ook tegen praten, ik kan nu brullen GET MY MAILquote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:51 schreef Hugster het volgende:
[..]
Maar dan nu, wat heb je er aan?
Vreemde robot stemmen, en Nederlands vind hij niet zo tof
Kinky. Is het keldertje wat voor je?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:53 schreef Nugget het volgende:
[..]
Je kunt er ook tegen praten, ik kan nu brullen GET MY MAIL![]()
En dan doet ze dat.
Sexy.
Ja die ken ik wel ja. Maar die pakt mijn commando echt 3/5 keer op. En nu net die 2 keer dat hij het niet doet zorgt voor irritatiequote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:53 schreef Nugget het volgende:
[..]
Je kunt er ook tegen praten, ik kan nu brullen GET MY MAIL![]()
En dan doet ze dat.
Sexy.
Ik ben wel van de nutteloze gadgets over het algemeen! * Nugget vertelt hele verhalen aan Speechquote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:56 schreef Hugster het volgende:
[..]
Ja die ken ik wel ja. Maar die pakt mijn commando echt 3/5 keer op. En nu net die 2 keer dat hij het niet doet zorgt voor irritatie
En hij lust ook nog wel wat geheugen dat grapje.
Leuke gadget, maar meer ook niet
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:59 schreef Nugget het volgende:
[..]
* Nugget vertelt hele verhalen aan Speech
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:59 schreef Nugget het volgende:
[..]
Ik ben wel van de nutteloze gadgets over het algemeen! * Nugget vertelt hele verhalen aan Speech
Like 'Save this document' of 'Copy this to the clipboard' of 'Hide this window'. Echt gezellig die Vicki!quote:
How cutequote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:39 schreef Nugget het volgende:
[..]
Like 'Save this document' of 'Copy this to the clipboard' of 'Hide this window'. Echt gezellig die Vicki!
Op een schip van Starfleet zie ik het wel zitten, maar voor een home computer hoeft het wat mij betreft ook niet zo.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:40 schreef Anthraxx het volgende:
Ik vind die Speech Herkenning niet zo tof eigenlijk. Ik lul niet graag tegen computers.
Dat is grappig inderdaad, ik vraag ook elke dag aan mn Mac of hij een grapje wilt vertellen.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:39 schreef Nugget het volgende:
[..]
Like 'Save this document' of 'Copy this to the clipboard' of 'Hide this window'. Echt gezellig die Vicki!
Het doet mij allemaal teveel denken aan Bender die in discussie gaat met een starship over controversiele kunstwerken.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op een schip van Starfleet zie ik het wel zitten, maar voor een home computer hoeft het wat mij betreft ook niet zo.
Subtielquote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:58 schreef Anthraxx het volgende:
Ik wilde eigenlijk nog even Skype proberen op mijn iBook. Maar ik heb niemand om het mee te testen.
Dat lijkt me vervelend zeg!quote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:58 schreef Anthraxx het volgende:
Ik wilde eigenlijk nog even Skype proberen op mijn iBook. Maar ik heb niemand om het mee te testen.
Zit er in!quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:05 schreef Geqxon het volgende:
Nog een klein vraagje. Op de website van Apple staat er bij de powerbook "Microfoon". Is dit een aansluiting, is dit een uitbreiding, of zit er ook echt een microfoon ingebouwd?
Bell echo123quote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:58 schreef Anthraxx het volgende:
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:07 schreef Geqxon het volgende:
Das mooi, dus in principe kun je hem dan als een oversized GSM gebruiken, als je aan het skypen bent?
En dat is dus ook in de iBook? Gaaaf
Muisquote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:18 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wat zit er in je rechterbovenhoek dat je menubalk minder perfect maakt?
iBook?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:21 schreef editor2 het volgende:
Wat voor prehistorische monitor is dat? Compaq?
Dat is de microfoon, slimboquote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:30 schreef editor2 het volgende:
Apple schermen hebben volgens mij geen gaten..![]()
Inderdaad ja, anders leest onze editor2 even een paar posts boven zichquote:
Dat dusquote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:30 schreef editor2 het volgende:
Of de foto is gewoon heel slecht geschoten met zo een gsm-camera.
Wat is dat voor zooi? Inkt?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:30 schreef editor2 het volgende:
Of de foto is gewoon heel slecht geschoten met zo een gsm-camera.
Trouwens, hebben meer mensen last van het feit dat de toetsten E en A snel vuil geraken.
Ik heb nu net een nieuwe PB en die toetsen vertonen nu al vuiligheid en weghalen met een doekje lukt niet.
[[url=http://xs74.xs.to/pics/06135/ikke.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Iemand?
Ook de powerbook heeft een microfoon slimpie.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:33 schreef editor2 het volgende:
okay...ik heb geen iBook dus ik denk dan niet in gaten..![]()
![]()
Toets eraf wippen en in een sopje doen?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:35 schreef editor2 het volgende:
Ja,het lijkt op inkt maar ik gebruik geen inkt en ik heb al geprobeerd het weg te halen met een doekje maar ipv dat het weggaat wordt het juist erger. Beetje dat wijnvlek proberen weg te poetsen. je kent dat wel.
Imageshackquote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:36 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ook de powerbook heeft een microfoon slimpie.
[afbeelding]
Even copy & Pasten dan maarquote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:37 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Toets eraf wippen en in een sopje doen?
[..]
Imageshack
Waarom geloof ik dit niet.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:14 schreef editor2 het volgende:Hey..gisteravond laat toen ik Rotterdam uitreed op weg naar Amsterdam nog ff dit geschoten.
[[url=http://xs74.xs.to/pics/06135/zwaan.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Bijna zoals de Apple desktop! Vond het zelf wel knap van me alleen die kut wind was iets minder.
Voor liefhebbers heb ik nog wel een 1,5 MB formaat.
PB heeft de mic onder het keyboard, niet in het scherm.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:41 schreef Geqxon het volgende:
Ik zie hem.
Zeg editor2, er zaten toch geen gaten in een PB?
Dit is van je MacBook?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:42 schreef editor2 het volgende:
@ Geqxon:
Het is de zwarte laag/inkt die in de toetsen zit en dat laat dus los zeker als je de toetsen E en A heel veel gebruikt aangezien in onze vingers allemaal zuren zitten. Ik vind het eigenlijk niet kunnen zoiets. peins peins..teruggaan naar de Apple-store?
Nee zou ik echt niet doen.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:37 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Toets eraf wippen en in een sopje doen?
[..]
Imageshack
Ik weet niet van wat voor materiaal zo'n toetsje is, maar met mijn plasticen toetsjes werkt eraf wippen & soppen primaquote:
Van kunststof. Maar het monteren van het toetsje is een ramp.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:52 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik weet niet van wat voor materiaal zo'n toetsje is, maar met mijn plasticen toetsjes werkt eraf wippen & soppen prima
Je bent dus gewoon de verf eraf aan het poetsen nu, hij zal niet meer beter worden.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:35 schreef editor2 het volgende:
@ Geqxon:
Ja,het lijkt op inkt maar ik gebruik geen inkt en ik heb al geprobeerd het weg te halen met een doekje maar ipv dat het weggaat wordt het juist erger. Beetje dat wijnvlek proberen weg te poetsen. je kent dat wel.
Hij mag oprotten met zijn ispy posts.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:12 schreef Jump het volgende:
Tonks: rot op met je 'ispy' posts
Als het je irriteerd, lees erover en ga er niet verder op in?quote:
Hij vraagt er echt zelf om bij die post hoorquote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:12 schreef Jump het volgende:
Tonks: rot op met je 'ispy' posts
Das jammer. Ik speel er vaak Scrabble mee:quote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:00 schreef Hugster het volgende:
[..]
Van kunststof. Maar het monteren van het toetsje is een ramp.
Ik heb eens perongeluk mijn apple toets eraf gewipt met het verplaatsen van m'n PB. En ik had echt mazzel dat die toets aan een buitenrand zit zodat ik meer ruimte had voor montage, anders was het me denk ik niet gelukt.
De 12inch heeft het boven het keyboard.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:42 schreef Hugster het volgende:
[..]
PB heeft de mic onder het keyboard, niet in het scherm.
Ik niet. Ik heb namelijk geen cent te makken voor nieuw spul.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:12 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
Morgen 1 april, ik wil nieuwe Appletjes godver!
Omdat de brug uit de Apple wallpaper in Australië staat natuurlijk!quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:41 schreef Hugster het volgende:
Waarom geloof ik dit niet.
http://www.euro.ecb.int/nl/more/communication/download1.htmlquote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:13 schreef Furious het volgende:
[..]
Ik niet. Ik heb namelijk geen cent te makken voor nieuw spul.
Het valt te proberen?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:17 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
http://www.euro.ecb.int/nl/more/communication/download1.html
![]()
Dat schijnt best tegen te vallen, als je een biljet print krijg je niet dat biljet maar een waarschuwingstekst.quote:
ff je kelder en zolder ontruimen, bij elkaar zetten, wachten tot 30 april en je hebt begin mei weer wat centjes als je de boel op de Vrijmarkt heb verkocht om dan richting MH Amsterdam te wandelen voor wat nieuw Apple spul.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:13 schreef Furious het volgende:
[..]
Ik niet. Ik heb namelijk geen cent te makken voor nieuw spul.
Misschien de iZillaquote:Op zaterdag 1 april 2006 08:08 schreef Hugster het volgende:
[..]
zullen er nog wat nieuwe spulletjes in de store staan zo of wat
Nieuwe iBooksquote:Op zaterdag 1 april 2006 08:08 schreef Hugster het volgende:
[..]
zullen er nog wat nieuwe spulletjes in de store staan zo of wat
quote:Op zaterdag 1 april 2006 08:09 schreef tonks het volgende:
[..]
Misschien de iZilla.
[afbeelding]
Product Features & Specifications
2000 Gigabytes of storage
Built in CDRW/DVD-RW 52X/32X/52X/16X
Built in slot loading turntable with laser pickup
Plays back video and audio digital media in the following formats: MPEG1, MPEG2, MPEG4, AVI, WMV, Divx, MP3, MP4, XviD, DVD(IFO, VOB), Ogg Vorbis, ADPCM, WMA, AAC-LC
Rips video from DVD (downloadable software patch required for encrypted DVD media)
Rips audio from CD (.wav, mp3 or Ogg Vorbis)
Rips audio from Vinyl (.wav, mp3 or Ogg Vorbis)
Transfers music to and from iPod (All iPod models with dock connector. Music from iPod must be non-encrypted.)
Burns DVD, Audio and Data CD formats
7" TFT-LCD Touch screen 724x309 resolution
Touch-Screen menu system controls all functions
Wireless connectivity with wi-fi 802.11g and Bluetooth
Wired connectivity via gigabit ethernet, USB 2.0, and Firewire.
Wireless Bluetooth DJ style headphones included
Six speaker surround system offering 5.1 channel surround sound with up to 120 watts per channel.
Dimensions: 19" x 14" x 4.5", weight 32.8 lbs. with batteries installed.
quote:Op zaterdag 1 april 2006 08:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Krijg je dit bij het plaatsen van een post te zien
Het forum is succesvol van de server verwijderd.
![]()
quote:
quote:Op zaterdag 1 april 2006 09:33 schreef ChOas het volgende:
OMG mijn slashdot, wat doen ze
http://slashdot.org/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |