Ooit wel eens gezien hoe je je iBook zou moeten openmaken als je de HDD wilt vervangen? Gaat je nooit goed lukken, je verneukt ongetwijfeld de behuizing van je iBook.quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:23 schreef Geqxon het volgende:
Zomaar een vraagje. Vernaggel je garantie als je in een iBook zelf de HDD vervangt?
Je zal maar een keer net niet helemaal weten welk schroefje waar moet. Toen ik mijn oude Fuijitsu open moest maken (u weet wel, die pauperlaptop van even geleden) hield ik na afloop drie schroefjes over, en één zat er op een verkeerde plek waardoor er een klein deukje in de behuizing zat. Ons mooie plan van een papieren tekening van de laptop met ieder schroefje in een cirkel op de juiste plek was niet geheel waterdichtquote:Op donderdag 30 maart 2006 18:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met de chaos valt het wel mee (ik heb m'n iBook G4 meerdere keren open gemaakt), maar qua schroefjes is het echt een drama. Vijfentachtig had ik er geloof ik op m'n bureau liggen en allemaal anders
Heeft Safari een spellcheck?quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:55 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En de OS X spellingscontrole kent het woord schroefje niet
OS X heeft een spellingscontrole, die in vrijwel iedere Cocoa applicatie werkt. In TextEdit (Notepad), Safari, Adium, BluePhoneElite (type uw smsjes nu met spellingscontrole) en alle andere programma's waar ik geregeld tekst in ros. Behalve Word, natuurlijk. Handig. En gevaarlijk, dat wel.quote:
Elk Textinvoer widget heeft standaard de spellingscontrole van het systeem tenzij de programmeur dit gedisabled heeft.quote:
Bepaalde acties kun je heel makkelijk automatiseren met scripts. Alleen niet iedereen is een nerd en kan dus scripten. Daarvoor heeft Apple Automator gemaakt waar je door middel van wat sleur en pleur werk een handig script in elkaar kan zetten, zoals het hernoemen van een map vol foto's volgens bepaalde namen. Het werkt op zich wel aardig; zeker voor mensen zonder technische achtergrond.quote:Op donderdag 30 maart 2006 19:14 schreef Remzz het volgende:
Ff iets wat vandaag bij me opkwam.... Waar is dat programma automator toch handig voor? Ik kom het steeds tegen en ik las een keer bij een recensie van de Mac mini(in Computer Idee) dat het z'n handig programma is....
Maar wat is het eigenlijk?
Het is blijkbaar een A-Mac, ik was in de war met de MacHouse opening in Hilversum op zaterdagquote:Op donderdag 30 maart 2006 19:17 schreef Geqxon het volgende:
Handig
En mijn stadje krijg een MacHouse
Kijkend naar de verhalen op de vorige pagina's vraag ik mij af of ik daar zo blij mee moet zijn.
Kan dat juist niet met Automator?quote:Op donderdag 30 maart 2006 19:30 schreef Anthraxx het volgende:
Eh, nou je kan bijvoorbeeld met Cron werken maar dan moet je via UNIX gaan werken
Ik heb een BluePhoneElite scriptje die dat doet. Moet je natuurlijk wel BPE hebben...quote:Op donderdag 30 maart 2006 19:24 schreef capibar het volgende:
Misschien een domme vraag, maar waar in OSX kan ik instellen dat bijvoorbeeld isync elke dag om een bepaalde tijd moet opstarten.
Zo te zien niet, er is iig geen scipt voor op de Apple pagina. Automator is ook vooral om met één actie meerdere dingen achter elkaar te doen, niet om één actie op een bepaald tijdstip uit te voeren.quote:
En als je het samen doet met iCalquote:Op donderdag 30 maart 2006 19:42 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zo te zien niet, er is iig geen scipt voor op de Apple pagina. Automator is ook vooral om met één actie meerdere dingen achter elkaar te doen, niet om één actie op een bepaald tijdstip uit te voeren.
Dan kun je net zo goed, nee, beter, het volgende AppleScript cronnen:quote:Op donderdag 30 maart 2006 19:57 schreef Tijn het volgende:
Je kunt toch ook wel een Automator-script Cronnen?
| 1 2 3 4 | synchronize now quit end tell |
Wow. Dit is voor het eerst dat ik daadwerkelijk de syntax van een AppleScript zie. Wat simpelquote:Op donderdag 30 maart 2006 20:16 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dan kun je net zo goed, nee, beter, het volgende AppleScript cronnen:
[ code verwijderd ]
Spelfouten voorbehouden
Hij is dan ook niet helemaal correct, maar dat was uit het blote hoofdquote:Op donderdag 30 maart 2006 20:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wow. Dit is voor het eerst dat ik daadwerkelijk de syntax van een AppleScript zie. Wat simpel
| 1 2 3 4 5 6 | synchronize repeat while syncing is true end repeat quit end tell |
Welk type dan ?quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:34 schreef Furious het volgende:
Ik zou gewoon voor Kingston gaan. Je weet zeker dat het past en het is waarschijnlijk goedkoper (105 euro voor 1GB reepje dacht ik).
Deze. Volgens mij had Meneer Muffin deze ook in zijn PowerBook liggen.quote:
Op de site van Apple kun je zien dat je "PC2700 DDR SDRAM (running at 333MHz)" moet hebben. Wel van het type SoDIMM, want dat is het formaat wat in laptops gaat.quote:
Is Muffin een dude ?quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:39 schreef Furious het volgende:
[..]
Deze. Volgens mij had Meneer Muffin deze ook in zijn PowerBook liggen.
Gelukkig is het profiel er wel duidelijk overquote:Op donderdag 30 maart 2006 21:44 schreef Geqxon het volgende:
Ik moet zeggen dat het lastig te zien is met dat lange haar
Dat jochie heeft stekeltjes vergeleken bij mijquote:Op donderdag 30 maart 2006 21:44 schreef Geqxon het volgende:
Ik moet zeggen dat het lastig te zien is met dat lange haar
Loop je ook op sandalen?quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:46 schreef ChOas het volgende:
[..]
Dat jochie heeft stekeltjes vergeleken bij mij
Nee, maar ik rook, drink, en ik weet veel van programeren en netwerken...quote:
De moderne Jezus!quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:48 schreef ChOas het volgende:
[..]
Nee, maar ik rook, drink, en ik weet veel van programeren en netwerken...
Had ik maar sandalen
En ik heb een kruin in mijn baardquote:
Nou, is wel wat af, onderkant van mijn schouderbladen ofzo..quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:53 schreef super-muffin het volgende:
hoelang is jou haar dan Ch0as?
Dat van mij was ooit ook eens een stuk langer, maar nu ist weer kort
Hij komt hier uit: http://www.collegehumor.com/movies/1670599/quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:58 schreef Hugster het volgende:
choas, heb je btw ergens een grote versie van jouw avatar![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |