omdat er dus volgens die Dompig nieuwe aanwijzingen zouden zijn, en dat is weer vrij uitgebreid in het nieuws geweest hoor.quote:Op donderdag 30 maart 2006 03:22 schreef StefanP het volgende:
Moet daar nou echt nog geld aan besteed worden? Waarom moet er nou weer een team uit NL komen om te helpen? Alles is al lang en breed onderzocht, anders kwam het wel uitgebreider in het nieuws.
Yep the american way hequote:Op donderdag 30 maart 2006 16:56 schreef Tranquility99 het volgende:
Beth Holloway is making a business out of this...
http://www.saveyourself.org/
quote:Zoekactie met satelliet naar Natalee
ORANJESTAD - Joran van der Sloot nam een dronken Natalee Holloway mee naar huis en had daar seks met haar. Zij bezweek vervolgens aan drank en drugs, hij raakte in paniek en begroef haar ergens in de duinen. Naar aanleiding van deze theorie zoeken Nederlandse experts met satellietbeelden in het Arubaanse duingebied naar de overblijfselen van de 18-jarige Natalee.
Dat zegt een hoge Arubaanse politiefunctionaris, die nauw bij het onderzoek naar de vermiste Amerikaanse is betrokken. Naar aanleiding van de theorie is het volgens hem tevens de bedoeling dat de Nederlanders het appartement van de 18-jarige Van der Sloot bij zijn ouderlijk huis minutieus gaan onderzoeken.
Het Nederlandse team is sinds woensdag bezig het duingebied te onderzoeken. Het uitgangspunt voor de zoekactie zijn satellietbeelden die vlak voor en na 30 mei zijn gemaakt. De gebieden met de meeste kleurverschillen komen in aanmerking voor nadere inspectie. ,,Dit kan het eerste misdrijf worden dat middels satellietbeelden wordt opgelost,’’ zegt de politiefunctionaris enthousiast.
,,Joran is gestoord,’’ zegt de politiefunctionaris wiens identiteit bij deze krant bekend is. ,,Hij is niet goed met details.’’
Het onderzoeksteam gaat er volgens hem vanuit dat Van der Sloot liegt over het feit dat hij Holloway heeft meegenomen naar Lover’s Lane, het strand naast het Mariott Hotel, en haar daar vervolgens heeft achtergelaten. ,,Hij heeft Natalee meegenomen naar zijn huis en daar seks met haar gehad,’’ zegt de politieman stellig.
Van der Sloot zou echter geen moordenaar zijn. ,,We weten van verschillende bronnen dat Natalee drugs had gebruikt. Ook had ze veel gedronken. Een combinatie van drank en drugs kan fataal zijn geworden.’’
Veel sporen zou dat niet hebben achtergelaten, zegt de politiefunctionaris. ,,Als je wordt gewurgd en stikt, laat je alles lopen; je plas, je poep. Maar dat gebeurt niet als je ‘wegglijdt’. Het was een schone dood.’’ Dat verklaart volgens hem waarom er in Jorans appartement bij eerdere huiszoekingen geen sporen zijn gevonden.
Omdat Jorans DNA op het lichaam van het meisje zat, zou hij volgens de theorie in paniek zijn geraakt. Hij belde naar zijn vriend Deepak Kalpoe. Het zou Deepaks broer Satish zijn geweest die Joran met Deepaks auto zou hebben opgehaald om het lijk te dumpen. De politiefunctionaris: ,,Ze zijn naar het duingebied gegaan en hebben haar daar begraven.’’ Een anonieme ooggetuige, een taxichauffeur en gsm-gegevens moeten deze theorie ondersteunen.
De politieman wil niet uitsluiten dat er vervolgens een herbegrafenis is geweest onder leiding van Paul van der Sloot, Jorans vader die als voormalig rechter-in-opleiding precies zou weten hoe je een lichaam moet kwijt maken.
http://www.ad.nl/binnenland/article246813.ece
Nog steeds last van lege topics Marietje?quote:Op zaterdag 1 april 2006 19:51 schreef Marietje_34 het volgende:
post om te kijken of ik zo weer in het topic kom?
Nee, ik kan er weer inquote:Op maandag 3 april 2006 16:51 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Nog steeds last van lege topics Marietje?
Zou wel opmerkelijk zijn, maar ik zie nog helemaal niets hierover op Amerikaanse nieuwssitesquote:Op woensdag 5 april 2006 04:58 schreef dvr het volgende:
Greta Van Susteren meldde vannacht op Foxnews een grote doorbraak: het blijkt dat Natalee's electronische kamerdeursleutel nog midden in de nacht van haar verdwijning gebruikt is, op een tijdstip dat Joran van der Sloot alweer thuis zat. Bovendien liet diens advocaat, Joe Tacopina, weten dat een getuige Natalee rond die tijd nog bij het hotel heeft gezien. Het lijkt er dus op dat de zaak nu een compleet andere wending gaat nemen!
De sleutel werd in de vroege ochtend van 30 mei gebruikt om 1:26u, 3:22u en 3:36u.
De politie van Aruba stelt echt geen ene reet voor!quote:Op maandag 3 april 2006 16:12 schreef MrSASO het volgende:
Ik vind het gewoon nep van Nederland dat ze hier nog aan meewerken. Antillianen hebben toch ook een politie, als die niks hebben gevonden is het voor mij duidelijk dat dat wijf ergens in zee is gedumpt. Oftewel die zie je nooit meer terug.
Daar komen ze niet nu pas achter. Dat stond in een politierapport dat recent openbaar gemaakt moest worden. Die Joe Tapianico (of zoiets), de advocaat van miss Twitty, de moeder van Nathalee, heeft dat afgedwongen in een rechtzaak.quote:Op woensdag 5 april 2006 12:45 schreef Vivi het volgende:
Iemand ook het interview met Joran in Nieuwe Revu gelezen? En wat raar dat ze daar nu pas achterkomen, van die sleutel
Wat hij zei, kort gezegd was dat hij gewoon met haar was wezen stappen en dat hij daarna naar het strand gegaan was met haar en daarna bij haar hotel had afgezet. Weet het niet meer precies maar heb het artikel nog wel thuis geloof ik, zal eens kijkenquote:Op woensdag 5 april 2006 14:33 schreef dvr het volgende:
Vivi: Wat zei Joran in Nieuwe Revu? Ik heb het gemist.. is de tekst ergens te vinden?
Leuk dat jij de zaak ook volgt. Bijna net zo spannend als Nadine's verhaal he?
ik heb het artikel ook gelezen, en dat zei hij dus niet.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:00 schreef Vivi het volgende:
[..]
Wat hij zei, kort gezegd was dat hij gewoon met haar was wezen stappen en dat hij daarna naar het strand gegaan was met haar en daarna bij haar hotel had afgezet. Weet het niet meer precies maar heb het artikel nog wel thuis geloof ik, zal eens kijken
En echt volgen doe ik het niet hoor, maar ik houd het zijdelings in de gaten
Nadine
bronquote:Het AVRO-programma Opsporing verzocht komt op dinsdag 11 april met een speciale uitzending die in zijn geheel is gewijd aan de vermissing van Natalee Holloway (foto) op Aruba. Opsporing Verzocht zal op deze datum rond 21.30 uur te zien zijn op Nederland 2. Deze speciale uitzending zal ook uitgezonden worden op Aruba via BVN en TV Aruba.
Er worden nog gesprekken gevoerd met het Amerikaanse programma America’s Most Wanted om ook daar deze speciale aflevering van Opsporing Verzocht uit te zenden, meldt een woordvoerster van de AVRO.
De 18-jarige Natalee Holloway is al sinds 30 mei 2005 spoorloos. Zij was met schoolgenoten op Aruba om te vieren dat zij hun eindexamen hadden gehaald. Na een avondje uit keerde zij niet terug naar haar hotel. "Op verzoek van het Openbaar Ministerie Aruba en het Korps Politie Aruba en in samenwerking met Politie Utrecht en de KLPD wordt AVRO’s Opsporing Verzocht ingezet om het onderzoek naar de verdwijning van Natalee Holloway een impuls te geven", aldus de woordvoerster.
Via het televisieprogramma wordt de hulp van kijkers gevraagd om verder te komen in het onderzoek. Presentatrice Anniko van Santen is met een cameraploeg naar Aruba afgereisd om een reconstructie te maken van de nacht waarop Natalee Holloway is verdwenen en de dagen daarvoor. Stap voor stap worden de plaatsen waar zij mogelijk gezien kan zijn in beeld gebracht. In de studio heeft presentator Frits Sissing met een woordvoeder van de Politie Utrecht een vraaggesprek over het onderzoek en worden de vragen die het onderzoeksteam aan het publiek heeft bekend gemaakt. Mensen die ten tijde van de verdwijning en de dagen erna op het eiland waren én op enige wijze kennis hebben over haar verdwijning, wordt gevraagd om met informatie naar voren te komen.
Het onderzoeksteam heeft de verwachting dat er personen zijn die belangrijke informatie hebben over de zaak, maar nooit eerder met hun informatie naar voren zijn gekomen. Tipgevers kunnen desgewenst anoniem via telefoon (tegen lokale tarieven) of internet hun informatie kwijt in Nederland en kunnen in het Nederlands, Papiamento en Engels te woord worden gestaan. "Slechts één cruciale tip is nodig om het onderzoek een impuls te geven."
Het is de eerste keer dat een misdrijf uit de overzeese gebieden in Opsporing Verzocht komt. Het programma lost op dit moment naar eigen zeggen dertig procent van de uitgezonden zaken op. De Wereldomroep zendt het programma op 11 april, enkele minuten na de live-uitzending om 21.25 uur in Nederland, ook in Aruba uit op de zender BVN. De uitzending wordt in verband met het tijdsverschil een aantal uren later herhaald op BVN. Het streven is om ook de lokale zenders in Aruba het programma uit te laten zenden. Het programma wordt ondertiteld in het Papiamento.
Klopt ik was in de war met Joe Mammana, dat is de advocaat van ma Twitty. Een andere Joe dus. De zaak is ook zo ingewikkeldquote:Op woensdag 5 april 2006 13:54 schreef miki het volgende:
Joe T. is de advocaat van Joran en zijn familie, niet van de Twitty's.
quote:Op woensdag 5 april 2006 04:58 schreef dvr het volgende:
Greta Van Susteren meldde vannacht op Foxnews een grote doorbraak: het blijkt dat Natalee's electronische kamerdeursleutel nog midden in de nacht van haar verdwijning gebruikt is, op een tijdstip dat Joran van der Sloot alweer thuis zat. Bovendien liet diens advocaat, Joe Tacopina, weten dat een getuige Natalee rond die tijd nog bij het hotel heeft gezien. Het lijkt er dus op dat de zaak nu een compleet andere wending gaat nemen!
De sleutel werd in de vroege ochtend van 30 mei gebruikt om 1:26u, 3:22u en 3:36u.
deze nieuwe getuige schijnt de brother in law van dhr. Dompig (hoofdrechercheur in deze zaak).quote:Greta:
They did not pick up anybody at that time frame. We spoke to somebody who viewed the tapes and saw nobody. The twist is this, one of our investigators has the tape of a witness who is known to Dompig and ALE and is an invididual they should have been looking into, that witness or suspect is on tape he knows Natalee was in her room after 3 a.m.
This was somebody who lives in Aruba, not a tourist.
He did not come forward and tell the police, I'm not going to tell you what our investigation came out to, it's our tape...this individual is known to ALE..
Ik zal het nog ingewikkelder voor je makenquote:Op woensdag 5 april 2006 16:15 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Klopt ik was in de war met Joe Mammana, dat is de advocaat van ma Twitty. Een andere Joe dus. De zaak is ook zo ingewikkeld![]()
Der staat een bord voor zijn kop!!! ghehehequote:Op vrijdag 7 april 2006 09:16 schreef Tranquility99 het volgende:
Paul van der Sloot gefotografeerd met Natalee Holloway: http://photos1.blogger.co(...)oNataleepoints.2.jpg
Is dit echt Paul van der Sloot?? Wanneer zou deze foto gemaakt zijn?quote:Op vrijdag 7 april 2006 09:16 schreef Tranquility99 het volgende:
Paul van der Sloot gefotografeerd met Natalee Holloway: http://photos1.blogger.co(...)oNataleepoints.2.jpg
Ik lees nu weer dat Dom[ig zegt dat hij niet van de case is afgehaald, ook dat hij geen hoofd meer is van het team maar nog wel woordvoerder.quote:Op vrijdag 7 april 2006 08:42 schreef Tranquility99 het volgende:
Dhr. Dompig is niet langer "head of investigation" in de Holloway case.
Hij is van de zaak gehaald omdat zijn zwager, drug-addict Booty, betrokken lijkt te zijn bij de verdwijning van Natalee. Booty heeft informatie gegeven in December, maar Dompig heeft dit proberen achter te houden.
Commissioner Dompig practically without power
Dolfi Richardson now heads Natalee Holloway case
DIARIO Aruba
4/5/2006
ORANJESTAD(AAN): What is happening was a question to which we wanted an answer.
In the afternoon hours of Tuesday, DIARIO was able to obtain confirmation of the news on which Monday, DIARIO reporters asked the High Commissioner about, but he refused [to answer] or didn’t want to say anything.
We continued to look for information and it results that Commissioner Gerold Dompig is not at the head of the investigation into the case of Natalee Holloway. Neither is the substitute High Commissioner, now that Mr. Ronny Bernadina is no longer there.
Although it has been heard that there is discontent with Commissioner Gerold Dompig’s handing [of the case], on the other hand it has been heard that there are changes underway in the whole system of districts and commissioners because it’s not good the way it is now.
The way it is, four islands have them [?], and this has not worked. Now, each commissioner will be in charge of one task which they will obtain from the High Commissioner and the Minister also has to be aware of this.
Aside that the case of the young Holloway has brought enough problems within the Public Prosecution, it has also brought problems within the core of the police department.
How sane it is for Aruba to put and removed commissioners on the Natalee Holloway case is not yet known, but the perception is that it is not very good.
This coming Monday, the changes that High Commissioner Bernadina introduced will officially be enacted, but already as of yesterday, they started working on the basis of these changes.
Soon each commissioner will have one task and the issue that each one manages a district will be a thing of the past.
The reorganization did not take a good turn in the police force and now High Commissioner Ronny Bernadina is adapting this in his way.
http://getagripmonkey.blogspot.com
"If I leave here tomorrow, would you still remember me? For I must be traveling on now, there's too many places I haven't seen." Natalee's quote from the old Lynyrd Skynyrd song "Freebird" which she wrote in the MB yearbook.
op de avond voor haar verdwijning.quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:03 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Is dit echt Paul van der Sloot?? Wanneer zou deze foto gemaakt zijn?
,want...quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Paul van der Sloot is een hele foute kerel.
Volg je het nieuws?quote:
In het andere topic staat ook een stuk over Paul die zijn zoon heeft gezegd wat hij het beste tegen de politie kan zeggen tijdens een verhoor. Ook het gesprek op TV met Paul v/d Sloot sprak boekdelen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:46 schreef Barcelona het volgende:
[..]
Ja, maar dit heb ik iig nog niet gelezen. Heb je een linkje ofzo?
sja, selectief geheugen wellicht: Het is bewezen en ook verklaard door de rechtbank dat de arrestatie van P. v/d Sloot onrechtmatig is geweest.quote:Op vrijdag 7 april 2006 15:18 schreef Tranquility99 het volgende:
Remember this?
"Paulus Van Der Sloot, the father of Joran who was detained yesterday in the case, is being held under suspicion of complicity to pre-meditated murder, complicity to kidnapping and murder and kidnapping. "
Dat is destijds op TV geweest. Is vast nog wel te zien op www.uitzendinggemist.nl, alleen weet ik niet welke uitzending van 2 Vandaag het is geweest.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:51 schreef Barcelona het volgende:
Ik volg dit verhaal pas sinds kort, dus vandaar waarschijnlijk. Ik ga dat andere topic nog wel even lezen. Waar kan ik dat tvgesprek met paul v/d sloot vinden?
Waar komt dit bericht vandaan? Gelieve de bron te geven, het kan nu net zo goed van een amerikaanse site af zijn geplukt waarvan de onpartijdigheid ver te zoeken is.quote:Op vrijdag 7 april 2006 15:18 schreef Tranquility99 het volgende:
[..]
op de avond voor haar verdwijning.
-------------------
Interview with John Kelly, April 3
knipperde knip
posted by DEETCH at 9:34 PM
Ik verwacht dat zij een nog veel grotere slag gaan slaan: aanklagen van Fox, CNN, dr.Phil, de familie Twitty en alle consorten in het kader van laster.quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:36 schreef oheng het volgende:
Ik las net in de Telegraaf dat de vader van Holoway een boek gaat uitgeven over het hele gebeuren (komt komende dinsdag uit). En dat is maar goed ook, want dan houdt hij tenminste wat centen over aan de verdwijning van zijn dochter. Hah, daar hadden die sufferds van Van der Sloot nooit aan gedacht.
bronquote:De verdwijning van de Amerikaanse Natalee Holloway houdt Aruba nog steeds in de greep. Het onderzoek zit muurvast, terwijl hoofdverdachte Joran van der Sloot in Nederland zijn onschuld bepleit. Justitie hoopt op nieuwe tips na een reconstructie in het tv-programma Opsporing Verzocht van komende dinsdag. Op die dag verschijnt ook een boek van Dave Holloway over de zoektocht naar zijn dochter. Vandaag geeft hij in De Telegraaf zijn visie op het mysterie en onthult hij de mogelijke betrokkenheid van een tweede Nederlander.
Vader op Aruba verdwenen Amerikaanse(18) vertelt verhaal van zijn grwuwelijk zoektocht
"Natalee gedrogeerd en misbruikt"
"Vervolgens werd ze in een kooi in de oceaan gedumpt"
Meridan(Mississippi), zaterdag De vader van Natalee Holloway, de Amerikaanse scholiere die vorig jaar mei spoorloos verdween op Aruba, toont zich nog steeds geschokt over zijn eerste ontmoeting met de politie van het Caribische eiland. "De agent die vanaf dag één op de zaak zit, wilde weten hoeveel geld ik had en vroeg: "Hoe lang wilt u dat ik naar uw dochter blijf zoeken?’ Hij zei dat ze allang gestopt zouden zijn als het om een Arubaans meisje was gegaan."
Dave Holloway, verzekeringsagent in Meridian (Mississippi), stort zijn hart uit en klaagt Aruba aan. In een interview met De Telegraaf geeft Holloway alvast een voorproef van zijn komende dinsdag te verschijnen boek over de verdwijningszaak, die in Amerika tot zo’n mediaspektakel heeft geleid.
"Op Aruba is iets vreemds aan de hand", zegt Holloway. "Er is vanaf het begin heel veel misgegaan in het onderzoek. Aanwijzingen zijn genegeerd, getuigen niet gehoord en medeverdachten ongemoeid gelaten. Het lijkt wel of de zaak niet opgelost mág worden."
"Waar is Koen G., die Joran van der Sloot mogelijk boot bezorgde?"
Deze week vernam Holloway dat onderzoeksleider Gerold Dompig van de zaak is afgehaald. Dompig verklaarde onlangs dat Natalee Holloway niet het slachtoffer van moord zou zijn, maar mogelijk is bezweken aan een dodelijke combinatie van alcohol- en drugsgebruik.
Een zwager van de politieman handelt volgens geruchten in drugs en is naar verluidt als getuige naar voren gekomen om te verklaren dat Natalee in de nacht van haar verdwijning zwaar stoned was. Vader Holloway gelooft er niets van: "Natalee is wel degelijk vermoord en vervolgens is haar lichaam in zee gedumpt. Alles wijst erop dat het zo is gegaan en dat verklaart ook waarom men haar niet kan vinden. Er zijn meer mensen bij betrokken dan tot nog toe werd vermoed. Ik zal niet rusten voordat alle daders achter de tralies zitten."
Hoofdverdachte is nog steeds de 18-jarige Nederlander Joran van der Sloot. Hij werd vorig jaar juni gearresteerd samen met zijn medeverdachten, de broers Deepak en Satish Kalpoe. Het drietal is alweer geruime tijd op vrije voeten, terwijl het onderzoek lijkt te zijn vastgelopen.
Met de publicatie van een boek over de affaire treedt Dave Holloway uit de schaduw van Natalee's moeder, Beth Holloway Twitty, die het gezicht werd van Amerika's woede over het Arubaanse onvermogen om het mysterie op te lossen.
Corruptie
De verzekeringsagent beschrijft in het boek 'Aruba, het tragische verhaal van Natalee Holloway en corruptie in het paradijs' de meest dramatische periode uit zijn leven. "Ik lig 's nachts wakker en dan schieten de vragen door mijn hoofd. Is ze dood? Leeft ze nog? Wordt ze ergens gevangen gehouden? Doen ze haar pijn? Schreeuwt zij om haar vader?" De opbrengst van het dinsdag in de VS te verschijnen boek komt volgens Holloway grotendeels ten goede aan een speciaal fonds dat is opgericht voor de speurtocht naar Natalee, die hij steevast aanduidt als 'daddy's little girl'.
"Ze was zo vol vertrouwen in de vertrouwen in de toekomst"
De laatste keer dat hij zijn 18-jarige dochter zag, was tijdens de diploma-uitreiking op de Mountain Brook High School in Alabama, vlak voordat zij met 124 klasgenoten naar Aruba vertrok voor een vijfdaagse vakantie.
"Ik ben dertien jaar geleden gescheiden van Beth, maar ik zag Natalee nog wekelijks. Ik was zo trots toen ze haar diploma kreeg. Ik zal nooit vergeten wat ze die dag tegen me zei: 'Papa, ik heb van jou geleerd om nooit op te geven'. Ze was zo vol vertrouwen in de toekomst."
Maar Natalee keerde niet terug in Alabama. Direct na haar verdwijning op 30 mei stapte Dave samen met zijn ex-vrouw en Natalee's stiefvader Jug Twitty op een privé-jet naar Aruba. De Amerikanen bezochten onmiddellijk de ouderlijke woning van Joran van der Sloot, die het laatst was gezien in het gezelschap van hun dochter.
Jorans vader reageerde woedend volgens Holloway: "Hij adviseerde zijn zoon niets te zeggen en noemde ons onbeschofte Amerikanen."
Maar Joran negeerde zijn vader en begon te praten. "Hij stapelde leugen op leugen. Als gevolg van zijn eerste verhaal werden zelfs twee onschuldigen opgepakt. Uiteindelijk kon de politie niet anders dan Joran en de broers Deepak en Satish oppakken vanwege hun tegenstrijdige verklaringen."
Seksslavin
Ondertussen wemelde het volgens Holloway van de geruchten op het eiland. "Ik raakte verzeild in een wereld van drugs, porno en geweld. In de meest gore drugspanden hebben we gezocht naar sporen van Natalee. Het verhaal ging dat ze was verkocht als seksslavin."
Veel Arubaanse jongens maken misbruik van Amerikaanse meiden die hun eindexamen komen vieren op het eiland, aldus Holloway. "Sommige meisjes worden gedrogeerd, waarna de daders groepsseks met ze hebben. Foto's en video's daarvan verkopen ze aan een lokale pornobaas. Ook zouden jonge vrouwen onder invloed van partydrugs worden afgeleverd in dure hotelsuites voor seks met hooggeplaatste personen. Na afloop worden de slachtoffers te midden van de verslaafden gedumpt in een crackhouse waar ze aan hun lot worden overgelaten." Ook over Joran van der Sloot deden wilde verhalen de ronde, aldus Holloway. "Wij hebben begrepen dat hij eerder was betrokken bij seksueel geweld tegen jonge vrouwen. Samen met zijn vrienden zou hij minstens drie meisjes slachtoffer hebben gemaakt van 'date rape'. De jongens struinden het eiland af op zoek naar blondines. Ze gebruikten xtc om de meiden in hun macht te krijgen.
Joran is daarvoor onder behandeling geweest bij een psycholoog." Joran van der Sloot ontkent dit overigens in alle toonaarden.
Holloway vertelt dat de Arubaanse politie en justitie achter de schermen probeerden de aandacht af te leiden van Joran en zijn vrienden. Zo zou officier van justitie Karin Janssen hebben gesuggereerd dat de verdwijning van Natalee een wraakactie was voor een mislukte zakendeal van Jar Twitty, de broer van haar stiefvader. "Onzin", zegt Holloway. "De tweelingzonen van Jar Twitty waren mee op dezelfde reis en zijn heelhuids teruggekeerd."![]()
De laatste keer dat Dave Holloway zijn 18-jarige dochter zag, was tijdens de diploma-uitreiking op de Mountain Brook High School in Alabama. Vlak daarna vertrok Natalee met 124 klasgenoten naar Aruba voor een vijfdaagse vakantie.
Niet lang nadat Natalee op 30 mei vorig jaar verdween, werd op Aruba een grootscheepse zoekactie gestart.
Hoofdverdachte Joran van der Sloot (midden) met zijn medeverdachten de broers Deepak en Satish Kalpoe. Het drietal is alweer geruime tijd op vrije voeten, terwijl het onderzoek lijkt te zijn vastgelopen.
Ook werd Holloway ondervraagd over een mogelijke relatie tussen de familie van zijn ex-vrouw en Adolf Hitler. "De politie bleek een verklaring daarover van Joran serieus te nemen. Ook dat kon snel ontzenuwd worden."
Volgens Joran van der Sloot had Natalee hem verteld dat haar moeder Beth 'een zus van Hitler was of de dochter van Hitlers zus'. Hij wist kennelijk niet meer helemaal zeker hoe dat zat. Maar wel dat Natalee hem de 'Hitler-link' had toevertrouwd terwijl ze samen op de achterbank zaten van Deepak Kalpoes auto. Het was de laatste avond van haar vakantie op Aruba.
Joran had Natalee enkele uren daarvoor voor het eerst gezien in het casino van het Holiday Inn hotel waar zij verbleef. Later kwam hij haar opnieuw tegen in de nachtclub Carlos'n Charlie's, waar ze met vriendinnen aan het dansen was.
"En daar is het misgegaan", vermoedt Dave Holloway. Joran beweert Natalee later die nacht alleen op het strand te hebben achtergelaten. "Ze wilde haaien zien en seks met me hebben, maar ik had geen condoom bij me", verklaarde Joran kort gezegd over het uitje naar het strand.
"Ik raakte raakte verzeild in wereld van drugs, porno en geweld"
Holloway beschikt echter over aanwijzingen dat zijn dochter vanuit Carlos'n Charlie's is meegenomen naar het privéappartement van Joran achter diens ouderlijke woning.
"Ik denk dat zij in Carlos'n Charlie's is gedrogeerd met een partydrug. Kennelijk helpt de barman daarbij een handje in ruil voor 25 dollar, zo is mij verteld. In Jorans appartement zijn vermoedelijk meer jongens erbij gekomen en toen is er iets vreselijks gebeurd met Natalee. Om hun betrokkenheid te verhullen hebben ze vervolgens geprobeerd het lichaam van Natalee zo dicht mogelijk in de buurt van het Holiday Inn achter te laten."
Schoenen
De verklaringen van de verdachten lopen nogal uiteen. Zo zou Joran in eerste instantie hebben gezegd dat Deepak Kalpoe de Amerikaanse had begraven op het strand. Later ontkende hij dit. Joran kwam midden in de nacht thuis zonder schoenen. Daarover zou Deepak tegen de politie hebben verklaard: "Vind Natalee en jullie hebben ook de schoenen van Joran."
Dave Holloway heeft zijn eigen theorie over het onvindbaar blijven van Natalee's lichaam: "Vlak bij de plek waar zij het laatst zou zijn geweest op het strand is een kreeftenkooi verdwenen en nooit meer teruggevonden. Ik vermoed dat zij daarin is gestopt en dat ze later met een boot een paar mijl uit de kust is gebracht, waarna haar lichaam in de oceaan is gegooid."
Volgens Holloway heeft de politie nagelaten dit spoor na te trekken. "Er is nog een jongen in beeld gekomen: Koen G., ook een Nederlander. Hij had een boot en bleek niet over een sluitend alibi te beschikken. Een medewerkster van justitie heeft mij dit verteld. Zij vond dat de rol van deze Nederlander verder moest worden onderzocht, maar dat gebeurde niet. Kort daarna is deze mogelijke verdachte met zijn gezin verhuisd naar Nederland."
Tijdens lange verhoorsessies wijzigde Joran van der Sloot tot drie keer toe zijn relaas van de nachtelijke uren met Natalee. Na 90 dagen voorarrest vertrok hij naar Arnhem, waar hij aan de Hogeschool Arnhem en Nijmegen economie studeert. Ook de broers Kalpoe zijn op vrije voeten.
In diverse interviews op de Amerikaanse televisie verklaarde Joran van der Sloot telkens onschuldig te zijn. Vader Holloway heeft samen met zijn ex-vrouw Beth in de VS een civiele zaak aangespannen tegen Van der Sloot en diens vader Paul.
De gebroken ouders eisen een nog vast te stellen bedrag aan schadevergoeding wegens de betrokkenheid van Joran en zijn vader bij de verdwijning van Natalee. Beiden kregen de dagvaarding overhandigd tijdens een recent bezoek aan New York, waar Joran opnieuw op tv verscheen om zijn onschuld te bepleiten.
Dave Holloway: "Er zal een dag komen dat Joran en zijn medeverdachten zich moeten verantwoorden tijdens een proces. En dan zit ik vooraan om ze recht in de ogen te kijken."
Gokje: Papiamento?quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:42 schreef Greetings het volgende:
In wat voor taal is die ondertiteling?![]()
Kan ja.quote:
Nee, ik heb geen antwoord, maar ik dacht wel precies hetzelfde toen ik zat te kijken net. Druk van de Amerikanen, iets anders weet ik ook niet.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:07 schreef Samson het volgende:
Ik heb geen minderwaardigheidscomplex of zo, maar ik weet zeker dat als ik vermist wordt er niet een jaar lang naar me gezocht zou worden en er ontzettend veel programma's over gemaakt zouden worden.
[...]
Heeft iemand hier een antwoord op????
ja triest, kind is weg jammer dan...quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:16 schreef Jane het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen antwoord, maar ik dacht wel precies hetzelfde toen ik zat te kijken net. Druk van de Amerikanen, iets anders weet ik ook niet.
Natuurlijk hoop ik ook dat ze gevonden wordt, maar het is toch best uitzonderlijk dat er een hele uitzending van Opsporing Verzocht in Nederland (andere kant v.d. wereld) aan gewijd wordt.
ach ja wat maakte nickey verstappen zo bijzonder. daar hebben we toch meerder jaren mee doorgebracht en zo zijn er wel meerdere.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:07 schreef Samson het volgende:
Ik weet eigenlijk niet of dit al eerder gepost is, want er zijn zoveel topics hierover. Maar ik begrijp eerlijk gezegd niet wat deze vermissing zo bijzonder maakt. Het is natuurlijk afschuwlijk dat ze vermist is, maar wat maakt Natalie zo bijzonder. Ik heb geen minderwaardigheidscomplex of zo, maar ik weet zeker dat als ik vermist wordt er niet een jaar lang naar me gezocht zou worden en er ontzettend veel programma's over gemaakt zouden worden. Het kost ook nog een bakken met geld al die onderzoeken. Heeft iemand hier een antwoord op????
Dat geloof je toch niet?quote:Op woensdag 5 april 2006 12:33 schreef Chayenn het volgende:
[..]
De politie van Aruba stelt echt geen ene reet voor!
Er wordt zoveel gedoogd daar.. Er staat zelfs in een informatiefolder dat je op vrijdag beter niet kan deelnemen aan het verkeer, aangezien de meeste Arubanen dan alcohol hebben genuttigd.
Inderdaad, alsof dat alleen op vrijdagavond zo is.quote:
Amerikaanse media-spektakel??quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:07 schreef Samson het volgende:
Ik weet eigenlijk niet of dit al eerder gepost is, want er zijn zoveel topics hierover. Maar ik begrijp eerlijk gezegd niet wat deze vermissing zo bijzonder maakt. Het is natuurlijk afschuwlijk dat ze vermist is, maar wat maakt Natalie zo bijzonder. Ik heb geen minderwaardigheidscomplex of zo, maar ik weet zeker dat als ik vermist wordt er niet een jaar lang naar me gezocht zou worden en er ontzettend veel programma's over gemaakt zouden worden. Het kost ook nog een bakken met geld al die onderzoeken. Heeft iemand hier een antwoord op????
Ben ik ook erg benieuwd naar. Ik vermoed ook dat het, net als hierboven genoemd, een soort media-spectakel is of gewoon zo veel mogelijk aandacht vragen en het draait om geld: Natalee is een rijk kind, rijke ouders en die geven natuurlijk bakken met geld uit voor zoveel mogelijk publiciteit zodat ze niet vergeten wordt.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:07 schreef Samson het volgende:
quote:Antillen boos op Opsporing Verzocht
De regering van de Nederlandse Antillen is kwaad op het tv-programma Opsporing Verzocht. Het gaat om de manier waarop een reconstructie in de zaak-Holloway in beeld is gebracht.
Beschuldiging
Willemstad beschuldigt politie en het OM ervan dat het bewust de feiten heeft verdraaid. De acteur die Joran van der Sloot speelt, is een kleurling. De verdachte is blank.
Aruba
De regering snapt niet waarom er niet voor een blanke acteur gekozen is. Nu is er sprake van misleiding. Het programma was ook op Aruba te zien.
quote:Tientallen tips over zaak Holloway
De uitzending van Opsporing Verzocht over de verdwijning van de Amerikaanse Natalee Holloway heeft tot nu toe 60 tips opgeleverd.
Nieuwe tips over verdwijning Natalee
Getuigen
De tiener verdween mei 2005 tijdens een vakantie op Aruba. Opsporing Verzocht bracht de zaak op verzoek van het Arubaanse Openbaar Ministerie (OM). Het OM hoopt zo nieuwe getuigen te vinden. Het programma is ook uitgezonden op Aruba.
Reconstructie
In het programma werd onder meer een reconstructie getoond, die laat zien wat Natalee Holloway in de nacht van 30 mei heeft gedaan. Sindsdien is niets meer van haar vernomen. De Nederlander Joran van der Sloot heeft enige tijd vastgezeten voor de verdwijning. Ze is voor het laatst samen met hem gezien maar hij ontkent dat hij haar iets heeft aangedaan.
Rijke, en ook invloedrijke ouders, die zelfs connecties met de Bush-familie zouden hebben. Ik geloof dat er ook een Holloway in de Senaat zit.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:16 schreef Jane het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen antwoord, maar ik dacht wel precies hetzelfde toen ik zat te kijken net. Druk van de Amerikanen, iets anders weet ik ook niet.
Natuurlijk hoop ik ook dat ze gevonden wordt, maar het is toch best uitzonderlijk dat er een hele uitzending van Opsporing Verzocht in Nederland (andere kant v.d. wereld) aan gewijd wordt.
http://getagripmonkey.blogspot.com/quote:New tips on Natalee Holloway case continue to come in
Bon Dia Aruba
4/10/2006
ORANJESTAD— Tips continue to come in to the Public Prosecution and the Police Force. It’s Bon Dia Aruba’s understanding that despite the search team from Holland leaving Aruba, there is other information coming in that could help police solve the case of the disappearance of Natalee Holloway. The Public Prosecution, specifically chief prosecutor Janssen, and investigators in these past few days, including yesterday, met with two people, Kelly Castillo and Daniel Young, who said they have key information of what could have happened to Natalee, and they are willing to help authorities in giving them the necessary clues.
These people were already in contact with Natalee’s mother, Beth Twitty, who asked them to come to Aruba. However, when these persons found certain information, they realized that the case was not as Beth Twitty has told the world, but that it was something much simpler, where it cannot be said that the youngster was murdered. Castillo and Young went as far as saying that Beth Twitty knew that Natalee was alive a couple of days when the mother herself was in Aruba. This explains the first poster where she asked her daughter to get in touch with her. Further still, Beth had in her possession the telephone that Natalee used to tell her she would not return to the U.S., something that the mother did not give to police immediately.
After Castillo and Young came to Aruba, they were able to find more information, and revealed to Beth what they know. Beth didn’t like what the duo said and even said that she was not interested to know who Natalee was with last. She only wanted revenge and that her focus remained on the three youngsters who were with her after Carlos & Charlie’s.
Authorities have all the recordings and notes that Castillo and Young made during their conversations with Twitty and they are willing to publish these soon. Further still, according to these two people from the U.S., for them it is confirmed that Natalee didn’t want to return home for abuse reasons and that it’s not the first time that the youngster went as far as doing something like this.
Bon Dia Aruba understands that the meetings with authorities took their time and now they are looking at what will come out of the new information which was presented to the chief prosecutor and the investigative team.
In the meantime, the program ‘Opsporing Verzocht’ is scheduled for tomorrow night, Tuesday and this also should produce new facts to help finally solve the case.
http://getagripmonkey.blogspot.com/quote:Now that Dompig has retired, Bernadina is accused of manipulating the investigation
Strong suspicion that Natalee Holloway’s mother is more involved in her daughter’s disappearance than is apparent
The fact that she is accusing everyone, indicates that she wants to shift attention away from herself
Bon Dia Aruba
4/10/2006
ORANJESTAD – Now that Gerold Dompig is no longer at the head of the investigative team, Natalee Holloway’s mother thinks it’s good to accused High Commissioner Ronny Bernadina of being the person who is maneuvering and orchestrating the whole investigation with his latest changes in the case of the disappearance of Natalee Holloway. This has put many people to think that now one has to search in the other side, in the direction of the parents of Natalee Holloway, and not in Aruba where there are 3 youngsters who are still suspects
RETIREMENT
This can be deduced from the moment that the news came out that Gerold Dompig was handed his retirement as chief of the investigation on Natalee Holloway. The reaction the mother had was incredible in the U.S. It could be noted on various TV channels that the mother of Natalee Holloway appeared in the course of the week. Instead of being happy that Dompig was removed, since she was angry with his style of work, now she looked for another guilty one, who is Bernadina.
BERNADINA
She, among others, indicated that Bernadina didn’t even have the decency to speak with her, but knows well enough to orchestrate this investigation in such an unprofessional manner that she was stunned. This is another indication that the mother has to continue to look for a guilty party, whoever it may be.
INVESTIGATION
If traced back to the beginning, with the person who started the investigation, Jan v.d. Straten, was the one who was ‘boze dader macamba’ who had a complot with another ‘macamba’ [Dutch born Aruban], Karin Janssen and together they were manipulating and undoing things that were not good. When v.d. Straten retired, she spoke of a positive change. But in an instant, this changed and she continue to turn against local police.
SCREEN
When Gerold Dompig came into the screen, he was the perfect bull’s eye for Beth Twitty. She was in constant contact with Dompig, as was the case with v.d. Straten, but this again was not enough. The mother continued with her attacks in and a very short time, Dompig became the target of criticism.
PATTERN
The pattern that now exists is that the reaction of the mother in these past weeks has made many people think what others thought from the beginning. This is that the mother and the father themselves have something to do with the case, and as a sort of coverup, they are looking for all sorts of way to find an ‘easy’ public target to attack, and remove the attention from themselves.
TWITTY
When Beth Twitty is heard declaring that almost nothing has been done, to the questions of the American journalists of whether she believes enough has been done, this makes many agents and people in Aruba boil. It shows that if it were another investigation, it would have been closed a long time ago. However in this case, almost a year later, the investigation is still open. This should say something.
METHOD
For all the exceptional methods that were used, such as using F-16 jets, giving the whole island free time to look for Holloway (while there have been other missing people and nothing like this was done in their case), it is difficult to believe that the mother dares to mention that not enough has been done to be able to find her daughter.
QUESTIONABLE
Another questionable issue is the fact that this week, the biological father, Dave Holloway, published his book on the disappearance of his daughter. Not even a year has passed that the book is on the market. A book that will surely generate renewed interest and at the same time is a financial contribution to the father. A book, seeing the media interest, will become a ‘best seller’ surely. And with bestseller status, it will be a million dollar sum for the writer, who in this case is Dave Holloway. And never has there been a mention that this sum will be used for ‘Natalee causes’. Something that has never been mentioned.
TACTIC
Finally, time will tell if the families of Natalee Holloway themselves are guilty of this case. All this is the fault of everyone who gave long hours in the service of the search of this American lady. Call the tactics of v.d. Straten, Dompig, Jacobs and others bad, but they worked searched and tried to do something for the family of a lost child and as such, they have to be given the benefit of the doubt. Their tactics and expertise will be clear later.
Is dit nu echt serieus te nemen?quote:Op woensdag 12 april 2006 13:08 schreef Marietje_34 het volgende:
Over de twijfelachtige rol van Beth Twitty:
[..]
http://getagripmonkey.blogspot.com/
ik zou het begot niet weten, weet echt allang niet meer wat ik er nou van moet denken.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Is dit nu echt serieus te nemen?
Dat is slechts een theorie van een blogger. Ik geloof er niet zo in eigenlijk.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:19 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
ik zou het begot niet weten, weet echt allang niet meer wat ik er nou van moet denken.
Maar als het idd waar is dat Natalee tegen haar moeder heeft gezegd niet terug te keren, zou dat nogal wat zijn vind ik.
nee, dat is het nietquote:Op woensdag 12 april 2006 13:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat is slechts een theorie van een blogger. Ik geloof er niet zo in eigenlijk.
Dit is ook wat de locals op Aruba geloven.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat is slechts een theorie van een blogger. Ik geloof er niet zo in eigenlijk.
Sja, volgens Joran heeft hij de eerste keer gelogen omdat hij wel met Natalee had gezoend en bang was dat haar wellicht wat overkomen was en de verdenking dan op hem zou liggen vanwege zijn aanwezige DNA-materiaal. Daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen. Heb je dat interview in de nieuwe revu met hem gelezen? Ik vond zijn verhaal zoals hij het daar vertelde best aannemelijk klinken.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Waarom zou Joran er dan over liegen? Waarom slagen Deepak, Satish en Joran er niet in om 'n sluitende verklaring af te leggen, maar vertellen ze tegenstrijdige verhalen? Hoe kan het dat niemand Holloway heeft gezien?
Nou, als ze dat ook telefonisch aan haar moeder heeft laten weten en zij daar over zwijgt, vind ik haar rol op z'n minst nogal dubieus overkomen.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:30 schreef Chayenn het volgende:
[..]
Dit is ook wat de locals op Aruba geloven.
Naar het schijnt heeft ze ook in van die jaarboeken gezet dat ze ooit weggaat en nooit meer terugkomt.
Joran maakt zichzelf door te liegen alleen nog maar verdachter. Ook Deepak en Satish hebben gelogen, terwijl ook de rol van de vader van Joran op zijn zachtst gezegd erg dubieus is.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:35 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Sja, volgens Joran heeft hij de eerste keer gelogen omdat hij wel met Natalee had gezoend en bang was dat haar wellicht wat overkomen was en de verdenking dan op hem zou liggen vanwege zijn aanwezige DNA-materiaal. Daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen. Heb je dat interview in de nieuwe revu met hem gelezen? Ik vond zijn verhaal zoals hij het daar vertelde best aannemelijk klinken.
Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat ik in Joran's onschuld geloof, voor hetzelfde geld heeft hij er wel degelijk mee te maken, maar voor hetzelfde geld ook niet, ik weet het gewoon niet.
Maar die Beth Twitty spoort volgens mij niet, en gezien het feit dat Natalee er eerder vandoor is gegaan sluit ik niet uit dat er nu weer zoiets is gebeurd.
Ja, dat is niet zo handig van hem geweest idd. Maar dat verhaal had ie samen met Deepak verzonnen, dus dat hij en zijn broer daar in mee gingen is wel begrijpelijk. Over de rol van Paul van der SLoot, ik weet het niet, is dat wel zo, dat hij zo'n dubieuze rol speelde? Misschien ook maar gewoon een vader die zijn zoon probeert te helpen.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Joran maakt zichzelf door te liegen alleen nog maar verdachter. Ook Deepak en Satish hebben gelogen, terwijl ook de rol van de vader van Joran op zijn zachtst gezegd erg dubieus is.
Als ze vrijwillig is 'weggelopen' dan kan dat nooit without a trace zijn. Ze moet toch ergens wonen, leven, eten, slapen, geld verdienen, lol trappen, etc...
Later hebben Deepak en Satish nog een andere verklaring afgelegd, die tegenstrijdig was met die van Joran. Paul v/d Sloot heeft gezegd wat ze zouden moeten zeggen tegen de politie, dat bleek achteraf een niet kloppende verklaring zijn.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:50 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ja, dat is niet zo handig van hem geweest idd. Maar dat verhaal had ie samen met Deepak verzonnen, dus dat hij en zijn broer daar in mee gingen is wel begrijpelijk. Over de rol van Paul van der SLoot, ik weet het niet, is dat wel zo, dat hij zo'n dubieuze rol speelde? Misschien ook maar gewoon een vader die zijn zoon probeert te helpen.
En idd, als ze nog leeft zou je verwachten dat er sporen zijn. Vandaar dat ik ook zo nieuwsgierig ben naar die 'recordings en notes' van die Castillo en Young.
Een blonde Amerikaanse valt daar natuurlijk wel op. Het is niet ver van Aruba, maar het is niet zo dat je die afstand even zwemt....quote:Op woensdag 12 april 2006 14:02 schreef Chayenn het volgende:
Ze zou best in Venezuela kunnen zitten. Is maar 30km daar vandaan en heel veel mensen daar spreken alleen maar Spaans en weten niets van de hele zaak af.
Ja, maar wij weten natuurlijk ook alleen maar wat er in de media wordt beweerd...misschien is het wel zo hoor, maar mss ook wel niet.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Later hebben Deepak en Satish nog een andere verklaring afgelegd, die tegenstrijdig was met die van Joran. Paul v/d Sloot heeft gezegd wat ze zouden moeten zeggen tegen de politie, dat bleek achteraf een niet kloppende verklaring zijn.
Lijkt mij ook niet, maar wie weet is ze idd wel richting Venezuela ofzo.quote:Als ze nog leeft kan ze haast niet op Aruba zijn. Lijkt mij zelfs onmogelijk. Maar ook in 'n ander land moet ze gewoon d'r geld verdienen, moet ze eten, moet ze ergens wonen, moeten mensen haar gezien hebben,etc...
Ik ookquote:Ik ben benieuwd naar de witte auto, die de auto met daarin Deepak, Satish, Joran en Nathalee achtervolgde...
zelfs de politie kan ik niet meer zo serieus nemen, die leggen zelf ook tegenstrijdige verklaringen af.quote:Op woensdag 12 april 2006 14:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De politie heeft dat verklaard, dus ik ga er voor het gemak vanuit dat het ook klopt.
Lijkt me onwaarschijnlijk. Het onderzoeksteam op Aruba gelooft daar trouwens ook niet in.
In elk geval gaan ze er vanuit dat ze niet meer leeft. Er is werkelijk geen enkele aanwijzing die er op zou duiden dat ze nog in leven is...quote:Op woensdag 12 april 2006 14:43 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
zelfs de politie kan ik niet meer zo serieus nemen, die leggen zelf ook tegenstrijdige verklaringen af.
Zo heeft die Dompig gezegd dat hij denkt dat ze slachtoffer van een moord is geworden, en een dag later dat ze gestorven zou zijn aan een overdosis drank/drugs.
Nieuw paspoort, andere naam, ander land, hopla. Die dingen kunnen altijd vervalsd worden, tot in het einde der tijden. Al is het natuurlijk wat lastiger dan het lijkt.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Joran maakt zichzelf door te liegen alleen nog maar verdachter. Ook Deepak en Satish hebben gelogen, terwijl ook de rol van de vader van Joran op zijn zachtst gezegd erg dubieus is.
Als ze vrijwillig is 'weggelopen' dan kan dat nooit without a trace zijn. Ze moet toch ergens wonen, leven, eten, slapen, geld verdienen, lol trappen, etc...
Net zoals Frans Meijer. Natuurlijk.quote:Op woensdag 12 april 2006 14:46 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nieuw paspoort, andere naam, ander land, hopla. Die dingen kunnen altijd vervalsd worden, tot in het einde der tijden. Al is het natuurlijk wat lastiger dan het lijkt.
Kwam die media-aandacht direct op gang, of pas toen bekend was dat ze vermist was?quote:Op woensdag 12 april 2006 16:52 schreef Barcelona het volgende:
Eén ding weet ik 100% zeker, en dat is dat ze niet naar Venezuela is vertrokken/ontvoerd. Met een wereldwijde media-aandacht was dit onmiddellijk bekend geworden. Absoluut uitgesloten dus! Ze is op Aruba om het leven gebracht.
Sorry, maar je kan geen blond meisje ongezien naar Venezuela ontvoeren, zonder dat er getuigen zijn. Lijkt me duidelijk.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:53 schreef Yildiz het volgende:
Kwam die media-aandacht direct op gang, of pas toen bekend was dat ze vermist was?
Daar ga je.
Mij niet. Er vliegen heus wel meer Maxima look a like's naar Zuid-Amerika.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:58 schreef Barcelona het volgende:
[..]
Sorry, maar je kan geen blond meisje ongezien naar Venezuela ontvoeren, zonder dat er getuigen zijn. Lijkt me duidelijk.
Maar waarom zouden Joran en de gebroeders Kalpoe zich dan zo verdacht maken? Of hebben ze geld gekregen van Natalee om voor een cover-up te zorgen?quote:Op woensdag 12 april 2006 17:00 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Mij niet. Er vliegen heus wel meer Maxima look a like's naar Zuid-Amerika.
Toch val je dan op, en zullen er véél mensen zijn die haar daar gezien hebben. En niemand heeft haar gezien daar.quote:Op woensdag 12 april 2006 17:00 schreef Yildiz het volgende:
Óf ze hebben het tactisch verkeerd aangepakt.quote:Op woensdag 12 april 2006 17:03 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Maar waarom zouden Joran en de gebroeders Kalpoe zich dan zo verdacht maken? Of hebben ze geld gekregen van Natalee om voor een cover-up te zorgen?
En ze zijn natuurlijk sowieso verdacht omdat Natalee het laatst in hun gezelschap is gezien.quote:Op woensdag 12 april 2006 17:11 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Óf ze hebben het tactisch verkeerd aangepakt.
Als ze nog leeft is ze uit vrije wil vertrokken en die mogelijkheid is er wel degelijk. Met een speedbootje vaar je binnen een uur van kust naar kust. Laat ze nog een uur genomen hebben om 'r haar kort te knippen en zwart te verven en dan kon ze nog voor zonsopgang in Venezuela zitten. Tel er nog een dag bij en ze zit onherkenbaar in de binnenlanden van Colombia - en toen moest zelfs op Aruba de publiciteit nog losbarsten..quote:Op woensdag 12 april 2006 16:58 schreef Barcelona het volgende:
Sorry, maar je kan geen blond meisje ongezien naar Venezuela ontvoeren, zonder dat er getuigen zijn. Lijkt me duidelijk.
Volgens mij ook. Ze komen er toch niet uit.quote:Op woensdag 12 april 2006 17:29 schreef PsyCha het volgende:
Het word tijd om de onderzoek te sluiten.
Nathalee zou opvallen in Venezuela.quote:Op woensdag 12 april 2006 17:00 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Jij bent geen goeie voor een politie-korps.quote:Op woensdag 12 april 2006 17:30 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Volgens mij ook. Ze komen er toch niet uit.
Dat zal het idd wel zijn, toch blijft het vreemd vind ik, het lijkt onderhand wel een veredelde soap waar iedereen graag naar kijkt en gewoon benieuwd naar de afloop is... De ultieme reality tvquote:Op woensdag 12 april 2006 11:43 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Rijke, en ook invloedrijke ouders, die zelfs connecties met de Bush-familie zouden hebben. Ik geloof dat er ook een Holloway in de Senaat zit.
Vandaar dus.
Welkom in 2006!quote:Op woensdag 12 april 2006 17:50 schreef Samson het volgende:
[..]
Dat zal het idd wel zijn, toch blijft het vreemd vind ik, het lijkt onderhand wel een veredelde soap waar iedereen graag naar kijkt en gewoon benieuwd naar de afloop is... De ultieme reality tv![]()
Waar haalt ze die speedboot vandaan? Alsof dat meisje uberhaupt een speedboot kan besturen.quote:Op woensdag 12 april 2006 17:28 schreef dvr het volgende:
[..]
Als ze nog leeft is ze uit vrije wil vertrokken en die mogelijkheid is er wel degelijk. Met een speedbootje vaar je binnen een uur van kust naar kust. Laat ze nog een uur genomen hebben om 'r haar kort te knippen en zwart te verven en dan kon ze nog voor zonsopgang in Venezuela zitten. Tel er nog een dag bij en ze zit onherkenbaar in de binnenlanden van Colombia - en toen moest zelfs op Aruba de publiciteit nog losbarsten..
hehe leuk complottheorien verzinnen.quote:Op woensdag 12 april 2006 17:11 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Óf ze hebben het tactisch verkeerd aangepakt.
de reconstructie was ook wel om te huilen nietwaar?quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:50 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
Wat betreft die uitzending van Opsporing Verzocht, die amerikanen zijn wel erg argwanend en bij voorbaat al afkrakend over de uitzending, dit lezend: http://www.scaredmonkeys.(...)alees-disappearance/
Ach Nicey Verstappen kreeg ook onevenredig veel aandacht van de media in vergelijking tot andere pedofiel getinte moorden. Ik zou hier nou niet direct rascisme achter zoeken.quote:Op vrijdag 14 april 2006 23:04 schreef Arendt het volgende:
Ik snap niet dat hier nog steeds zo'n stennis over wordt gemaakt. Als je ziet wat er bijna dagelijks gebeurt in achterbuurten in grote Amerikaanse steden... Daar hoor je niets over, maar dat zijn natuurlijk maar negers. Nee, dan een blanke, blonde amerikaan die zichzelf heeft doodgezopen, dat is natuurlijk veel belangrijker...![]()
Dat is natuurlijk wel makkelijk om even op de VS te kunnen bashen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:33 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Ach Nicey Verstappen kreeg ook onevenredig veel aandacht van de media in vergelijking tot andere pedofiel getinte moorden. Ik zou hier nou niet direct rascisme achter zoeken.
quote:Arrestatie in zaak-Natalee Holloway
` Op Aruba is een arrestatie verricht
in de zaak van Natalee Holloway.Een
woordvoerster van justitie wil alleen
zeggen dat het om iemand van 19 jaar
gaat,met de initialen G.V.C.Wat hij of
zij met het verdwenen meisje te maken
kan hebben,wilde ze niet zeggen.
De 18-jarige Holloway werd vorig jaar
op 30 mei voor het laatst gezien,toen
ze in gezelschap van drie jongemannen
een bar op het eiland verliet.Ze vierde
haar eindexamen met haar klas op Aruba.
De drie mannen werden gearresteerd,maar
wegens gebrek aan bewijs vrijgelaten.
Een uitzending van Opsporing Verzocht
leverde de afgelopen week 60 tips op.
bron: teletext
quote:Op zondag 16 april 2006 11:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
En wie is hij precies?
De politie was toch op zoek naar iemand die een week voor de verdwijning van Natalee op een strand een vrouw had aangerand? Wellicht dat dat deze persoon is.quote:One site that has been following the case says that the suspect, 19 year-old Godfried van Cromvoirt, has a sister who is an Aruban police officer and that he's a beach bum who is a friend of Steve Croes - the boat captain who attempted to provide an alibi for Joran van der Sloot last year.
http://wizbangblog.com/20(...)ee-holloway-case.php
http://www.nu.nl/news/713940/10/Arrestatie_in_zaak-Holloway.htmlquote:AMSTERDAM - Een 19-jarige verdachte is gearresteerd in de zaak rond de verdwijning van de Amerikaanse tiener Natalee Holloway op Aruba.
Een woordvoerder van justitie op Aruba wil zaterdag niets bekendmaken over de identiteit van de verdachte, alleen dat het om iemand gaat met de initialen G.V.C.. De autoriteiten willen bovendien niet zeggen wat de verdachte te maken kan hebben met de verdwijning van Holloway.
Reconstructie
Dinsdag was in het televisieprogramma Opsporing Verzocht een reconstructie te zien van de avond waarop de Amerikaanse tiener is verdwenen. De 18-jarige Holloway is op 30 mei vorig jaar voor het laatst gezien op Aruba. Op dat moment was zij in het gezelschap van de Nederlander Joran van der Sloot en twee van zijn Surinaamse vrienden.
Het drietal heeft enige tijd vastgezeten, maar is vrijgelaten wegens gebrek aan bewijs. Naar aanleiding van het programma kwamen ruim zestig tips binnen.
Nieuwe getuigen
Twee weken geleden werd bekendgemaakt dat een nieuwe getuige zich heeft gemeld in de zaak. Onderzoekers namen op basis van de getuigenverklaring aan dat het lichaam van Holloway is begraven in de duinen in de buurt van een vuurtoren. De afgelopen weken heeft de Arubaanse politie gezocht in de duinen op het eiland.
je hebt gelijk. Maar ik ga idd maar niet bij de recherche ofzoquote:Op woensdag 12 april 2006 17:50 schreef Chayenn het volgende:
[..]
Jij bent geen goeie voor een politie-korps.
Hoeveel moorden worden er niet na jaren pas opgelost. Het is gewoon een gecompliceerde zaak waarin veel mis is gegaan. Dat is nog geen reden om het onderzoek te sluiten, maar juist om het tot op de bodem uit te zoeken!
ooit van haarverf gehoord?quote:Op woensdag 12 april 2006 16:58 schreef Barcelona het volgende:
[..]
Heb straks ook even gezocht op deze nieuwe gegevens en volgens mij heb ik ergens gelezen dat de agent die de arrestatie verrichtte ook Croes heette.quote:Op zondag 16 april 2006 11:09 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
One site that has been following the case says that the suspect, 19 year-old Godfried van Cromvoirt, has a sister who is an Aruban police officer and that he's a beach bum who is a friend of Steve Croes - the boat captain who attempted to provide an alibi for Joran van der Sloot last year.
http://wizbangblog.com/20(...)ee-holloway-case.php
De politie was toch op zoek naar iemand die een week voor de verdwijning van Natalee op een strand een vrouw had aangerand? Wellicht dat dat deze persoon is.
dat schijnt idd zo te zijn ja, hele volkstammen daar die Croes heten.quote:Op zondag 16 april 2006 18:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Nu kan Croes daar natuurlijk net zo gewoon zijn als hier De Vries, maar toch...
Bron: De Telegraafquote:Arrestatie in zaak-Natalee Holloway
AMSTERDAM - De politie op Aruba heeft zaterdag een 19-jarige man aangehouden in verband met het onderzoek naar de verdwijning van de Amerikaanse scholiere Natalee Holloway. Dat heeft het Openbaar Ministerie (OM) op het eiland zondag meegedeeld.
De man is opgepakt naar aanleiding van tips die zijn binnengekomen na de speciale uitzending van het programma Opsporing Verzocht dinsdag. Het programma wijdde uitvoerig aandacht aan de verdwijning van de Amerikaanse scholiere vorig jaar.
De verdachte wordt nu verhoord. Volgens lokale media gaat het om de 19-jarige Godfried van C., die werkzaam is als strandwacht. Van C. heeft Nederlandse ouders.
De 18-jarige Amerikaanse scholiere Natalee Holloway verdween in de nacht van 30 mei vorig jaar. Ze werd voor het laatst gezien toen ze in gezelschap van drie jongens een bar verliet. Een van de jongens was Joran van der Sloot, die lange tijd als hoofdverdachte is beschouwd. Tot nu toe vond Justitie echter geen bewijs van zijn betrokkenheid en die van de andere twee jongens.
De uitzending van Opsporing Verzocht, waarin de uren voor de verdwijning werden gereconstrueerd, leverde zestig tips op
Er zijn een stuk of tien namen die zo vaak voorkomen dat letterlijk het halve eiland een van die namen heeft. Croes is de naam die het vaakst voorkomt van allemaal.quote:Op zondag 16 april 2006 19:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een Arubaan die bij me op school heeft gezeten heette ook Croes. Gangbare naam daar denk ik.
Die man is echt aardig de weg kwijt, zo te lezen. En hij heeft best een lieve vrouw.quote:Op maandag 17 april 2006 20:04 schreef Razor21 het volgende:
ook nog wat intressante dingen : http://www.renevannie.com/inhoud/kritisch/_kritisch.html
quote:Op maandag 17 april 2006 20:32 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Die man is echt aardig de weg kwijt, zo te lezen. En hij heeft best een lieve vrouw.![]()
quote:Bron: Nederlands Dagblad
Voorarrest zaak-Holloway verlengd
ORANJESTAD/DEN HAAG - Het Openbaar Ministerie (OM) op Aruba wil dat het voorarrest van Geoffrey van C. met acht dagen wordt verlengd.
Dat maakte het OM gisteravond bekend. Vandaag wordt Van C., die zaterdagmiddag op het Caribische eiland werd aangehouden na een verhoor over de verdwijning van de Amerikaanse scholiere Natalee Holloway, voorgeleid aan de rechter-commissaris. Deze moet beslissen over de verlenging van het voorarrest.
De arrestatie van de 19-jarige volgde op tips die bij de politie binnenkwamen na het televisieprogramma Opsporing Verzocht, dat vorige week dinsdag zowel in Nederland als op Aruba werd uitgezonden. Politiewoordvoerder Mariane Croes wilde overigens niet zeggen wat precies het verband is tussen Van C. en Holloway, ze gaf alleen toe dat er een verband is.
De jongeman werkt voor VCB Security, dat wordt gerund door zijn Nederlandse vader Willem. VCB is een van de grootste beveiligingsbedrijven op Aruba en is onder andere verantwoordelijk voor de veiligheid in grote hotels, zoals ook het Holiday Inn hotel waar Natalee Holloway voor haar verdwijning logeerde.
Vlak na de verdwijning van het meisje werd al een shirt gevonden dat werd gedragen door personeel van VCB, zo meldden Arubanaanse media gisteren. Ook gaat op Aruba het gerucht dat de aanhouding verband zou houden met een verdwenen videotape, in de nacht van Natalee's verdwijning. Van C. zou als beveilingsbeambte verantwoordelijk zijn voor de camera's in de hotels en op het strand.
,,We hopen dat deze arrestatie ergens toe leidt," zei Natalee's vader Dave zondag tegen de Amerikaanse nieuwszender CNN. De Arubaanse politie had contact opgenomen en hem de naam van de verdachte verteld. ,,Het is iemand van wie ik nog niet eerder had gehoord," aldus Dave Holloway. Toch wisten Arubaanse media te melden dat Van C. vorig jaar, net nadat Natalee verdween, evenals zijn vader Willem al eens is gehoord door de politie.
Volgens de Amerikaanse advocaat Joseph Tacopina, die werkt voor de lang als hoofdverdachte aangemerkte Joran van der Sloot, houdt de aanhouding direct verband met de vondst op het strand van het t-shirt, dat aan Godfried zou hebben behoord. ,,Het bevat relevante forensische informatie," aldus Tacopina tegenover CNN. Van der Sloot kent ,,de nieuwe verdachte absoluut niet," voegde hij er aan toe.
Vreemd dat ook hier weer tegenstrijdigheden te bespeuren zijn. De advocaat van Joram geeft aan dat zijn client de nieuwe verdachte helemaal niet kent, terwijl diverse andere bronnen beween dat ze elkaar wel degelijk zeer goed schenen te kennen...quote:
Uit welke andere welke bronnen? Toch niet van de Amerikaanse media he?quote:Op dinsdag 18 april 2006 10:02 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Vreemd dat ook hier weer tegenstrijdigheden te bespeuren zijn. De advocaat van Joram geeft aan dat zijn client de nieuwe verdachte helemaal niet kent, terwijl diverse andere bronnen beween dat ze elkaar wel degelijk zeer goed schenen te kennen...
RTL4:quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:11 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
Uit welke andere welke bronnen? Toch niet van de Amerikaanse media he?
quote:Nieuwe Holloway-verdachte langer vast
Het Openbaar Ministerie op Aruba wil de nieuwe verdachte in de zaak rond de vermiste Natalee Holloway acht dagen langer vasthouden.
Holloway-verdachte langer vast
Bloedvlekken
Geoffrey van C. (19) wordt deze week voorgeleid. Hij werd zaterdag gearresteerd. De jongen is werkzaam bij het beveiligingsbedrijf VCB van zijn Nederlandse vader. Een week na de verdwijning van Holloway zou een t-shirt van VCB zijn gevonden, met daarop bloedvlekken van Geoffrey.
Kennis
Volgens enkele lokale media zou hij een kennis zijn van hoofdverdachte Joran van der S. Het OM wil niets kwijt over de zaak. Natalee verdween op 30 mei 2005.
Je moet even achter de link dit weghalen : /quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:35 schreef BwennieBren het volgende:
Thanx, ik vreesde al dat de bron de Amerikaanse media zou zijn. Niettemin, ik denk dat op zo'n eiland zo klein als Aruba iedereen elkaar wel kent.
Men heeft op www.webshots wat foto's van ene Jeff/Geoffrey in Aruba (uts in webshots) gevonden op die veel lijken op de geplaatste foto van de gearresteerde GvC van ABC News (hier te vinden: http://www.arubanboycott.blogspot.com/). Daaruit blijkt vooralsnog alleen dat GvC werkt als staff bij een parasailingclub en waterskiclub en geliefd is bij de jonge toerist meisjes. Meer niet. Ik ben benieuwd wat uit deze arrestatie gaat komen. Ik wacht wederom met spanning af
En een bekende dochter ...quote:Op maandag 17 april 2006 20:32 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Die man is echt aardig de weg kwijt, zo te lezen. En hij heeft best een lieve vrouw.![]()
Ik vind het wel gieren zijn stukjes...quote:LOOK A LIKES BEKENDE VOETBALLERS
Mijn schoonzoon Bryan Roy, echtgenoot van mijn dochter Nada, is momenteel trainer bij Ajax. Daarnaast heeft hij de serie 'look a likes' opgezet. Poppen van beroemde voetballers. Om daar een goed beeld van te krijgen hoef je alleen maar te klikken op het blokje 'LOOK A LIKES' op de intro pagina van deze site.
Ik snap het ergens wel...stel het is je eigen kind dan wil je ook dat er alles aan gedaan wordt om haar terug te vinden. De ouders hebben nu eenmaal veel geld / middelen om te investeren in het onderzoek.quote:Op woensdag 19 april 2006 19:00 schreef anisubs het volgende:
Waarom zón heeeeeeele grote zoektocht naar één zón meisje.
Gelijk halen ze heel de wereld er bij en Bush.
Als er bijv. iets ergers gebeurt in Nederland dan stoppen ze de zaak al na een paar weken.
quote:WAS NATALEE LAATSTE PROOI?
Moeder vermiste Amerikaanse: Deze jongen is niet de dader
door OSCAR VAN DAM en BART OLMER
ORANJESTAD, donderdag
Geoffrey van C., de 19-jarige Arubaanse strandwacht die gearresteerd is in de mysterieuze verdwijningzaak van de Amerikaanse scholiere Natalee Holloway, blijkt een telg uit een Hollands politiegeslacht. Zijn zus is politieagente op Aruba. Zijn vader werkte zo’n twintig jaar als politieman in Breda. Op Aruba heeft Geoffrey’s vader een bewakingsbedrijf, waarbij de verdachte als strandwacht werkte.
Bleef Geoffrey van C. dankzij de politiecontacten van zijn familie tot nu toe uit handen van justitie? Dat fluisteren althans Arubanen na de arrestatie van Geoffrey afgelopen zaterdag.
De geruchten over vriendjespolitiek worden gevoed door foto’s waarop Geoffrey is te zien bij de beëdiging van zijn zus tot politieagente, omringd door politieofficials en andere Arubaanse hoogwaardigheidsbekleders. En wat te denken van Geoffrey’s vriendschap met de zoon van recherchechef Gerold Dompig, de man die tot voor kort het Holloway-onderzoek leidde?
Sport
Samen met Dompigs zoon maakte hij er, volgens een Arubaanse krant, een sport van Amerikaanse meisjes op de Arubaanse stranden te verleiden. De jongens deden zich daarbij voor als agenten of inspecteurs van politie. Naar verluidt onderhield Van C. ook innige banden met exhoofdverdachte Joran van der Sloot. Desondanks werd Geoffrey tot afgelopen week nooit ondervraagd.
De familie Van C. emigreerde in 1999 naar de Nederlandse Antillen. Kort voor vertrek had ex-politieman vader Van C. zijn eigen bewakingsbedrijf opgericht onder de naam ’Video Camera Beveiligingssystemen’ (VCB). Op de Antillen verzorgt hij met zijn bedrijf VCB Security de bewaking van overheidsgebouwen en hotels, waaronder het Holiday Inn Hotel, waar de ’high school-beauty’ Natalee Holloway verbleef tot haar verdwijning op 30 mei 2005. Het videobewakingsbedrijf heeft de laatste beelden gemaakt van de scholiere.
Natalee verdween na een bezoek aan het strand waar Geoffrey surveilleerde als strandwacht bij het ’High Visibility Team’ van zijn vaders bedrijf VCB Security. Dit team waakt over de veiligheid van de toeristen op de poederwitte, Caribische stranden. Het rechercheteam dat Holloways verdwijning nu al bijna een jaar onderzoekt, zou – volgens onbevestigde berichten – een bebloed T-shirt met VCBbewakingslogo hebben gevonden van bewaker Geoffrey.
Justitie verdenkt hem officieel van medeplichtigheid aan de verdwijning van de Amerikaanse én van drugshandel. Volgens politiebronnen is Natalee gedrogeerd met xtc en daarna misbruikt en gedumpt.
De arrestatie van Geoffrey van C. komt na maanden van relatieve rust, waarbij de recherche geen vooruitgang leek te boeken. Justitie zwijgt over de bewijzen tegen deze nieuwe verdachte. Diens advocate mr. Eline Lotter Homan weigert commentaar.
Eerder arresteerde de politie de Nederlandse jongen Joran van der Sloot (18) en de Surinaamse broers Satish (18) en Deepak (21) Kalpoe. Met dit trio werd de 18-jarige Holloway voor het laatst gezien toen ze een nachtclub in Oranjestad verliet.
Beth Twitty, de moeder van het verdwenen meisje, is „voorzichtig optimistisch” door de nieuwe ontwikkeling. Maar zij denkt dat de gearresteerde jongen geen dader is, maar een getuige die belangrijke informatie heeft achtergehouden over de verdwijning. De moeder denkt nog steeds dat Joran, Deepak en Satish de sleutel vormen tot de oplossing van de mysterieuze zaak.
Volgens advocaat mr. Joseph Tacopina kent zijn cliënt Joran van der Sloot de gearresteerde strandwacht niet. De advocaat complimenteert de recent aangestelde nieuwe onderzoeksleider met het napluizen van eerder genegeerde aanknopingspunten in het moeizame onderzoek.
Uit eigen onderzoek van deze advocaat – niet bevestigd door justitie en politie – blijkt dat het meisje tijdens de eerste dagen op het eiland contact heeft gehad met strandwacht Geoffrey van C.
quote:ORANJESTAD - In hoeverre de 19-jarige Nederlander, die zaterdag is gearresteerd, betrokken is bij de verdwijning...
... van Natalee Holloway blijft raadselachtig.
Officiële bronnen houden de lippen stijf op elkaar. Dat neemt niet weg dat het op Aruba inmidels gonst van de geruchten.
Volgens onbevestigde berichten zou de verdachte, waarvan officieel alleen de initialen G. van C. zijn vrijgegeven, maandenlang hebben opgeschept over het feit dat hij wist wat er werkelijk met Holloway was gebeurd. Hij zou op de avond van Holloway’s verdwijning als beveiliger in de buurt van haar hotel hebben gewerkt.
De belangrijkste vragen is of de nieuwste verdachte – zeven anderen gingen hem al voor – op de een of andere manier gelinkt kan worden aan Natalee Holloway en aan de drie jongens die als laatste met haar zijn gezien.
Volgens de Amerikaanse zender MSNBC heeft Van C. de laatste tien maanden contact gehad met alle drie de jongens, maar vooral met Joran van der Sloot.
Van der Sloot’s advocaat Joe Tacopina heeft gehoord dat Van C. heeft gezegd dat hij Van der Sloot ooit in een bar op het eiland heeft ontmoet en dat ze elkaar bij die gelegenheid hebben gegroet. ,,Ik heb begrepen dat hij dat over Joran zegt. Joran kan zich de jongen niet herinneren, hij kent hem niet, hij heeft in elk geval nooit een gesprek met hem aangeknoopt’’, aldus Tacopina. Vader Paul van der Sloot laat weten dat deze informatie correct is.
Ook de moeder en de advocaat van de andere twee verdachten, Deepak en Satish Kalpoe, ontkennen dat Van C. een bekende is.
Tacopina op zijn beurt suggereerde gisteren dat de verdachte na Van der Sloot met Natalee Holloway in het casino is geweest en dat hij een beveiligingsopnames van die gelegenheid zou hebben gewist. Dat zou hij hebben kunnen doen omdat hij werkte voor VCB Security, het beveiligingsbedrijf van zijn vader, dat de bewakingscamera’s in het casino zou exploiteren.
Bij VCB Security wilde niemand reageren. De familie Van C. was niet bereikbaar voor commentaar. Van C.’s advocaat Eline Lotter Homan wilde niet inhoudelijk op de zaak ingaan. Zij is overigens tevens advocaat van Steve C., die in juni was aangehouden omdat hij Deepak Kalpoe van een vals alibi had voorzien. Deze verdachte kwam na enkele dagen weer op vrije voeten.
Van C. is volgens de Arubaanse krant El Diario goede vrienden met de zoon van voormalig politiechef Gerold Dompig. Ze zouden samen hebben gewerkt als strandwacht en samen blanke toeristes hebben versierd onder het mom dat ze politie-agenten waren.
quote:Op de Antillen verzorgt hij met zijn bedrijf VCB Security de bewaking van overheidsgebouwen en hotels, waaronder het Holiday Inn Hotel, waar de ’high school-beauty’ Natalee Holloway verbleef tot haar verdwijning op 30 mei 2005. Het videobewakingsbedrijf heeft de laatste beelden gemaakt van de scholiere.
...van bewaker Geoffrey, dan heeft hij dus bekend dat dat shirt van hem is of ze hebben het mbv DNA vastgesteld. of de Telegraaf trekt overhaaste conclusiesquote:Het rechercheteam dat Holloways verdwijning nu al bijna een jaar onderzoekt, zou – volgens onbevestigde berichten – een bebloed T-shirt met VCBbewakingslogo hebben gevonden van bewaker Geoffrey.
denk met dna-onderzoek, het is iig geen bloed van natalee lijkt mequote:Op donderdag 20 april 2006 19:28 schreef Merisse het volgende:
...van bewaker Geoffrey, dan heeft hij dus bekend dat dat shirt van hem is of ze hebben het mbv DNA vastgesteld. of de Telegraaf trekt overhaaste conclusies
Korte samenvating van het betreffende artikel: het is niet bekend waar het gesprek is opgenomen, maar dit is een proces verbaal met een transcript van een audio-cd met een gesprek tussen de drie betrokken nerds (red.). "Maar iedereen met een beetje opleiding kan concluderen dat het duidelijk is dat ze alledrie weten wat er is gebeurd met Natalee en dat het niet best was." (niet mee eens trouwens...) Ze geven elkaar over en weer van de schuld van wat er met Natalee is gebeurd, en er wordt zelfs gesproken over wat er met het lichaam is gebeurd, en dat betekent dat er geen andere conclusie mogelijk is dan dat Natalee dood is.quote:Op vrijdag 21 april 2006 00:30 schreef Kwyjibo het volgende:
De Arubaanse krant Dario (onleesbaar) heeft een paar telefoongesprekken tussen Joran van der Sloot en de gebroeders Kalpoe afgedrukt. De gesprekken zijn opgenomen op 29 juni 2005 (ongeveer een maand na de verdwijning van Natalee). Het mag duidelijk zijn dat de Kalpoe familie en de van der Sloot familie het niet zo goed meer kunnen vinden na de hele Holloway soap. De uitgewerkte scans van de krant kunnen jullie hier vinden. Deel 1, deel 2, deel 3 en deel 4. Iemand die er nog iets smeuigs uit kan halen?
Bron: VKMag.com
http://www.vkmag.com/magazine/comments/6791/
idd, ik sluit dit ook nog steeds niet uit, ze zou toch ook de dag ervoor 10.000 dollar hebben opgenomen?quote:Op vrijdag 21 april 2006 08:24 schreef Tranquility99 het volgende:
Toch blijf ik het idee houden dat Natalee en haar moeder ruzie hadden en dat ze is ondergedoken.
De opmerkingen van Natalee dat haar moeder de zus van Hitler was zijn anders niet te plaatsen. Ze heeft dit tegen zowel Joran als tegen een klasgenoot gezegd.
Zie hier de allereerste poster die door Mama Holloway werd opgehangen toen ze op Aruba arriveerde. De tekst suggereert dat er een onderling relationeel probleem is, nietwaar? Nog dezelfde dag werd deze poster vervangen door de "Kidnapped" variant:
http://www.geocities.com/dutch_on_aruba/nhposteraruba.jpg
http://www.sun-sentinel.com/media/photo/2005-07/18427510.jpg
Dat bewakingsbedrijfs waar die GvC voor werkte, deed ook de beveiliging van het Holiday Inn en het Marriott. Het schijnt dat er een tape is waarop Natalee te zien is (ná 3.00 's nachts), maar het kan dus zijn dat het bewakingsbedrijf die vernietigd hebben oid. En er schijnt ook nog een tape te zijn van Natalee en Geoffrey bij een juwelier, ruziënd.quote:Op donderdag 20 april 2006 19:28 schreef Merisse het volgende:
[..]die laatste beelden zijn toch gemaakt in het casino, de bar (?) en in de steeg naast de bar van de wegrijdende auto. De laatste beelden van Natalee zijn toch niet in het hotel gemaakt?
[..]
quote:Op maandag 10 april 2006 23:36 schreef heiden6 het volgende:
What the fuck, Koentje Gottenbos ook al betrokken? Die gozer slaat nog geen deuk in een pakje boter.
http://www.flickr.com/photos/joranvandersloot/61069093/
quote:Another way to connect Geoffrey van Cromvoirt, Joran and Koen is the pleasure sex boats owned by the www.gonativearuba.com water sports company that GVC works for. GVC stole the company time and the intellectual properties to let Joran and Koen get into those sex pleasure boats to play and rape the local girls. Koen is holding the webcam and uploading the porn images to some incest porn web shops for profits.
En is ook bekend wie de persoon links is?quote:Op zondag 23 april 2006 13:22 schreef proteus het volgende:
Hadden we deze al gezien? (Rechts trouwens Steve Croes)
[afbeelding]
Als je even het topic terugleest vind je de antwoorden hierop..quote:Op zondag 23 april 2006 14:08 schreef amaranta het volgende:
Weet je wat ik me afvraag? Waarom wordt er zoveel aandacht besteed aan de verdwijning van deze meid? Er worden 1000den mensen vermist en dit meisje krijgt miljoen publiciteit. Waarom?
Waarom richt de media zich bijvoorbeeld niet op dit geval http://www.missingcasperandchristophe.be/ ?
Ik snap het niet, wat is het verschil? Deze twee jongens zijn toch ook vermist?
Die linkse lijkt inderdaag erg op de schets..ook dat typische brilletje!quote:Op zondag 23 april 2006 13:22 schreef proteus het volgende:
[afbeelding]
Nou ja, ik vind dat deze twee jongens ook aandacht verdienen. Ze zijn misschien onder andere omstandigheden verdwenen, maar daarom niet minder noemenswaardig lijkt me.quote:Op zondag 23 april 2006 16:58 schreef Samson het volgende:
[..]
Als je even het topic terugleest vind je de antwoorden hierop..
Het gaat hier ook niet alleen meer om Natalee. Joran is waarschijnlijk onschuldig en de Amerikaanse media verlekkeren zich aan de rechtzaak die de vdSloots waarschijnlijk tegen Beth Twitty gaan voeren.quote:Op zondag 23 april 2006 17:09 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nou ja, ik vind dat deze twee jongens ook aandacht verdienen. Ze zijn misschien onder andere omstandigheden verdwenen, maar daarom niet minder noemenswaardig lijkt me.
Deze 2 jongens staan dichter bij me dan die Natalee.
Als deze zaak in eerste instantie niet zoveel media-aandacht had gekregen zou dit allemaal niet zo zijn gegaan. denk ik.quote:Op zondag 23 april 2006 17:23 schreef proteus het volgende:
[..]
Het gaat hier ook niet alleen meer om Natalee. Joran is waarschijnlijk onschuldig en de Amerikaanse media verlekkeren zich aan de rechtzaak die de vdSloots waarschijnlijk tegen Beth Twitty gaan voeren.
dat is dus echt wel die dude uit de tekening he.quote:Op zondag 23 april 2006 13:22 schreef proteus het volgende:
[afbeelding]
Enkele dagen voordat Natalee verdween is er door een vrouw aangifte gedaan van aanranding op hetzelfde strand. Die vrouw werd daar om 6.30 uur 's ochtends benaderd door een halfnaakte man die haar in zijn auto wilde trekken. De vrouw sloeg van zich af en wist dat het hele voorval werd gezien door een aantal vissers verderop. Ze raakte dus niet in paniek. De aanrander ging er vervolgens vandoor. De compositietekening is van hem, en dit is dus zeker de gozer op de foto links.quote:Op zondag 23 april 2006 13:30 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
En is ook bekend wie de persoon links is?
Dat is duidelijk. Ik vroeg me af of ook bekend is wie de persoon op de foto is.quote:Op maandag 24 april 2006 09:49 schreef Tranquility99 het volgende:
[..]
Enkele dagen voordat Natalee verdween is er door een vrouw aangifte gedaan van aanranding op hetzelfde strand. Die vrouw werd daar om 6.30 uur 's ochtends benaderd door een halfnaakte man die haar in zijn auto wilde trekken. De vrouw sloeg van zich af en wist dat het hele voorval werd gezien door een aantal vissers verderop. Ze raakte dus niet in paniek. De aanrander ging er vervolgens vandoor. De compositietekening is van hem, en dit is dus zeker de gozer op de foto links.
quote:Zoon commissaris gehoord in zaak- Holloway
AMSTERDAM - De 19-jarige zoon van de voormalige onderzoeksleider Gerold Dompig is gehoord als getuige in de zaak van de verdwenen Amerikaanse tiener Natalee Holloway. Dat heeft de Arubaanse politiecommissaris bekendgemaakt.
Zijn zoon Michael is twee keer ondervraagd. Hij is ook ondervraagd na de aanhouding van de 19-jarige Geoffrey van C. op 15 april. De politie zou de zoon van Dompig vragen hebben gesteld over de geruchten en beschuldigingen van de vader van Holloway aan zijn adres. Holloway uitte zijn aantijgingen in een boek over de zaak.
Kwaad daglicht
Michael is volgens Dompig niet de enige getuige die is gehoord in de zaak. Hij zou nooit een verdachte zijn geweest. Hij deed de uitspraken over zijn zoon nadat deze zaterdag tegen een nieuwsprogramma had gezegd dat men probeerde zijn vader in kwaad daglicht te stellen. Hij had het onder meer over de familie Holloway.
Gerold Dompig laat weten dat hij het niet eens is met de uitspraken van zijn zoon en dat hij het interview met de nieuwszender betreurt.
Medeplichtigheid
Lokale kranten beweren dat de zoon van de politiecommissaris voor hetzelfde beveiligingsbedrijf werkt als Van C. Deze is volgens de autoriteiten gearresteerd op verdenking van medeplichtigheid aan de verdwijning van Holloway. Details zijn daarbij niet gegeven.
Holloway verdween in mei vorig jaar na een avondje uit met de Nederlander Joran van der Sloot en twee van zijn vrienden. De drie zaten enige tijd vast, maar werden wegens gebrek aan bewijs vrijgelaten. De advocaat van Van der Sloot, tegen wie in de Verenigde Staten een civiele procedure is aangespannen in de zaak, heeft gezegd dat zijn cliënt en Van C. elkaar niet kennen.
http://www.nu.nl/news/718(...)_zaak-_Holloway.html
compositietekening == gozer links op fotoquote:Op maandag 24 april 2006 09:57 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Dat is duidelijk. Ik vroeg me af of ook bekend is wie de persoon op de foto is.
Ja, nogmaals, dat is duidelijk. Ik heb Opsporing Verzocht gezien, dus ik weet ook waarvoor die compositietekening gemaakt is.quote:Op maandag 24 april 2006 10:11 schreef Tranquility99 het volgende:
[..]
compositietekening == gozer links op foto
ik ga ff op zoek voor je...moet al duidelijk zijn..quote:Op maandag 24 april 2006 10:14 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Ja, nogmaals, dat is duidelijk. Ik heb Opsporing Verzocht gezien, dus ik weet ook waarvoor die compositietekening gemaakt is.
Ik heb het over de identiteit van de man op de compositietekening en de foto, de naam, de relatie met de anderen. Als hij zo duidelijk en herkenbaar op een foto staat dan moet toch snel duidelijk kunnen worden wie het is.
dus die dikkop met dat enge brilletje zou mogelijk degene kunnen zijn die Natalee iets heeft aangedaan. Geoffry zou daar vanaf weten en daarom zijn opgepakt.quote:Op maandag 24 april 2006 09:49 schreef Tranquility99 het volgende:
[..]
Enkele dagen voordat Natalee verdween is er door een vrouw aangifte gedaan van aanranding op hetzelfde strand. Die vrouw werd daar om 6.30 uur 's ochtends benaderd door een halfnaakte man die haar in zijn auto wilde trekken. De vrouw sloeg van zich af en wist dat het hele voorval werd gezien door een aantal vissers verderop. Ze raakte dus niet in paniek. De aanrander ging er vervolgens vandoor. De compositietekening is van hem, en dit is dus zeker de gozer op de foto links.
Kortom:
Steve Croes voorzag J2K van een vals alibi
Steve Croes is bevriend met Geoffrey
Steve Croes en Geoffrey staan op de foto met de aanrander in een andere zaak.
Makes you wonder....![]()
identiteit nog niet bekend.quote:Op maandag 24 april 2006 12:29 schreef Marietje_34 het volgende:
die vent rechts met dat grijze shirt is toch Steve Croes?
En weet iemand nou de naam van die vermeende aanrander met brilletje?
ok, duidelijk, thanksquote:Op maandag 24 april 2006 12:50 schreef Tranquility99 het volgende:
[..]
identiteit nog niet bekend.
en ja, rechts staat DJ Croes.
ik vraag me af of dat klopt van die aanklachten ?! Dan zou men inmiddels al een hoop meer te weten zijn gekomen. Waarom die media-stilte van de Arubaanse autoriteiten ?quote:'De familie Van Cromvoirt distantieert zich volledig van alle opmerkingen of verklaringen die Geoffrey in verband brengen met de verdwijning van Natalee Holloway, en van elke verklaring waarin hem een rol in deze zaak wordt toegedicht', aldus de familie. De mededeling kwam van Geoffrey's advocaat, Eline Lotter Homan.
De huisadvocaat van de familie Holloway, John Kelly, vertelde dinsdag in On the Record (transcript hier) dat de familie door het Openbaar Ministerie regelmatig op de hoogte wordt gehouden. Nadere details van het onderzoek waren Kelly wel bekend, maar kon hij niet prijsgeven. Wel liet hij doorschemeren meer arrestaties niet uit te sluiten.
Andere bronnen, zoals de New York Post, noemen in dit verband twee leden van het Security Team waarvan ook Van Cromvoirt deel zou uitmaken, en zijn vriend Micheal Dompig, de zoon van politiechef Gerald Dompig.
De New York Post weet verder nog te melden dat Van Cromvoirt niet alleen wordt verdacht van betrokkenheid bij de verdwijning van Natalee Holloway en dealen, maar dat er nog drie aanklachten zouden zijn: verdacht van moord met voorbedachte rade, moord, het hebben van informatie met betrekking tot moord met voorbedachte rade.
Op Aruba gaat alles 100 keer langzamer dan in de rest van de wereld.quote:Op maandag 24 april 2006 13:00 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
ok, duidelijk, thanks![]()
wat ik ook nog las:
(een deel van een artikel van Antillen.nu)
[..]
ik vraag me af of dat klopt van die aanklachten ?! Dan zou men inmiddels al een hoop meer te weten zijn gekomen. Waarom die media-stilte van de Arubaanse autoriteiten ?
en z'n achternaam ?quote:Op maandag 24 april 2006 16:58 schreef proteus het volgende:
[..]
Jawel hoor, Jerry (the village idiot).
Die klootzak is een week lang verhoord en heeft geen enkele vraag beantwoord!!quote:Op maandag 24 april 2006 22:11 schreef Zemi77 het volgende:
Steve CroesGeoffrey van Cromvoirt is inmiddels weer vrijgelaten. Hij mag wel het eiland niet af.
Ik vind het echt bewonderenswaardig, gewoon schijt hebben aan de blauwe maffia. (Ervan uitgaande dat hij het niet gedaan heeft, anders is het nog steeds knap, maar goed...)quote:Op maandag 24 april 2006 23:49 schreef Barcelona het volgende:
[..]
Die klootzak is een week lang verhoord en heeft geen enkele vraag beantwoord!!Gohhh, wat zijn ze toch allemaal onschuldig zeg!
Eerst veranderd Joran tot drie! keer toe zijn verhaal, wat totaal niet overeenkomt met die van de andere twee verdachten. Vervolgens een tape, waarin door de twee medeverdachten tegen Joran wordt gezegd: "als ze er achter komen dan krijg je 15 jaar" en waarin ze elkaar over en weer de schuld in de schoenen proberen te schuiven. En dan nu Geoffry v. C. die tijdens de verhoren gewoon stijf z'n mond dicht heeft gehouden!!!!
Onder het motto: "geen lijk, geen zaak", zoals Joran's vader het zo mooi heeft verwoord.
En dan nog zijn er hier mensen die durven beweren dat Natalee gevlucht is voor haar moeder! Give me a break zeg!!!![]()
Ik ben bang dat dit kleine groepje "onschuldigen" de rest van hun leven een groot geheim gaat dragen...
ik vind alle avatars en bewegende shit irritant omdat het dan zo opvalt dat ik Fok aan het lezen ben.quote:Op maandag 24 april 2006 22:35 schreef proteus het volgende:
[..]
1 x raden... Croes natuurlijk (irritante avatar heb jij trouwens)
bron?quote:Op maandag 24 april 2006 16:58 schreef proteus het volgende:
[..]
Jawel hoor, Jerry (the village idiot).
Jerry Croes of Jerry Strawberry schijnt ie te heten...weet het niet zeker..quote:Op dinsdag 25 april 2006 08:50 schreef matthijst het volgende:
Benieuwd of d'r nog wat uit gaat komen...
Ranzig mannetje, die gast met die bril..
natuurlijk, Croesquote:Op maandag 24 april 2006 22:35 schreef proteus het volgende:
[..]
1 x raden... Croes natuurlijk (irritante avatar heb jij trouwens)
Het zijn ook wel echt Amerikaanse vakantiedagen hoor: van 26 t/m 30 mei naar Aruba.quote:Op donderdag 27 april 2006 15:46 schreef miki het volgende:
Vooral Exhibits K t/m O zijn interessant (verklaringen van de andere Brookies).
Hieruit blijkt onder andere dat Natalee niet alleen dronk, maar ook rookte (asking for a cigarette, exhibit L). Iig iets anders dan het heilig boontje dat Beth ons wil doen geloven
maar dat ze dronk en rookte betekent niet dat ze een of andere stoephoer was, zoals vaak wordt gesuggereerd.quote:Op donderdag 27 april 2006 15:46 schreef miki het volgende:
Vooral Exhibits K t/m O zijn interessant (verklaringen van de andere Brookies).
Hieruit blijkt onder andere dat Natalee niet alleen dronk, maar ook rookte (asking for a cigarette, exhibit L). Iig iets anders dan het heilig boontje dat Beth ons wil doen geloven
Nee, absoluut niet. Een doodnormale tiener, zou ik zeggen. Maar Beth roept overal rond dat Natalee zoiets allemaal nóóit zou doen, terwijl het bewijs er gewoon ligt..quote:Op donderdag 27 april 2006 16:31 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
maar dat ze dronk en rookte betekent niet dat ze een of andere stoephoer was, zoals vaak wordt gesuggereerd.
Mee eensquote:Op vrijdag 28 april 2006 11:13 schreef miki het volgende:
[..]
Nee, absoluut niet. Een doodnormale tiener, zou ik zeggen. Maar Beth roept overal rond dat Natalee zoiets allemaal nóóit zou doen, terwijl het bewijs er gewoon ligt..
Er zijn 2 lichamen gevonden welke voor 99% zeker van deze jongens zijn.quote:Op zondag 23 april 2006 14:08 schreef amaranta het volgende:
Weet je wat ik me afvraag? Waarom wordt er zoveel aandacht besteed aan de verdwijning van deze meid? Er worden 1000den mensen vermist en dit meisje krijgt miljoen publiciteit. Waarom?
Waarom richt de media zich bijvoorbeeld niet op dit geval http://www.missingcasperandchristophe.be/ ?
Ik snap het niet, wat is het verschil? Deze twee jongens zijn toch ook vermist?
Die boot was toch al eerder in beeld?quote:Op donderdag 27 april 2006 15:53 schreef Tranquility99 het volgende:
"Holloway was a very good dancer and often attracted men because of her dancing."
absoluut de Amerikaanse interpretatie van uitgaan
"Natalee Holloway was intigued with what her classmates reported about the Tattoo cruise."
Hmm, de Tattoo Party Boat is de oude werkgever van Steve Croes.
Nou, ik denk dat iedereen op Aruba zich uit de voeten maakt op het moment dat moeder Twitty eraan komt.quote:Op maandag 24 april 2006 23:49 schreef Barcelona het volgende:
En dan nog zijn er hier mensen die durven beweren dat Natalee gevlucht is voor haar moeder! Give me a break zeg!!!![]()
kijk toch eens wat verder dan je eigen neus mafkees.quote:Op zondag 30 april 2006 14:22 schreef lfcprincess het volgende:
marietje als ik jou was zou ik eens een kijkje nemen op die vreselijk amerikaanse sites dan krijg je er ook misschien een ander idee over..
Amerikanen zijn echt vreselijke mensen ik heb een stille hoop dat het een amerikaan is geweest serve them right.
quote:Three Suspects Remain Primary Focus in Natalee Holloway disappearance no Matter what others Say
Over the weekend on Fox News, The Line Up, Tito Lacle stated that Joran Van der Sloot, Deepak and Satish Kalpoe were still the primary suspects in the case of the disappearance of Natalee Holloway. Also that Joran Van der Sloot.
Kim Guilfoyle : There are a lot people’s names thrown around. What importance do they have? Steve Croes he’s supposed to be friends with GVC.
Tito: He came in and spoke his mind. He was then arrested the only three people that have a clue to the case are Joran and the Kalpoes.
Kimberly: Do they remain primary suspects
Tito: Those three are primary and the most primary is Joran
It is attorney Joe Tacopina’s job to deflect attention away from his client. Deflect he does, coming up with room key cards and DNA on shirts as if this was new to the investigation. With a complicit media who will take any nugget of news in the Natalee Holloway disappearance, he certainly found a willing partner to get his agenda out to the public as he appeared on more cable shows than did Dave Holloway when Dave was doing his book tour. Tito Lacle also went on to say the following with regards to the DNA on a shirt that was found that Joe Tacopina tried to make an issue of.
Tito: The shirt is wiped out. That’s all blown away, that’s from last year, the press got hold of that but it’s nothing. These two people my sources are telling me are not co-operating so they will be picked up. They would not be people you arrest and they will break the case.
All diversions aside, no one has yet to explain why the three suspects last seen with Natalee Holloway leaving Carlos N’ Charlie’s cannot get their stories straight. Other suspects are brought in to the mix; however, according to sources in Aruba the three main suspects are Deepak, Satish and Joran. Joe Tacopina made a statement recently when GVC was detained in the disappearance of Natalee Holloway that it was a positive sign for his client.
Joseph Tacopina, a US lawyer for Joran van der Sloot, says the detention of a person identified by authorities only as “GVC” is good news for his client. He says it suggests the investigation is heading in a new direction.
Some media outlets have reported the detainee’s name in varying forms, but Aruban authorities decline to confirm his identity. Tacopina says his investigators have been in contact with Aruban authorities. He says “GVC” was detained because police recovered a T-shirt belonging to him with what he calls “relevant forensic information” from the south side of the Dutch Caribbean island.
Doesn’t this sound much different from what Tito Lacle reported? So if it was good news for his client, Joran Van der Sloot, when GVC was arrested what does Tacopina think it represents now for Joran seeing that GVC was released?
The fact of the matter is that Natalee Holloway left Carlos N’ Charlie’s with Joran, Deepak and Satish. NOT GVC. Natalee Holloway walked on the beach with Joran Van der Sloot according to Joran, not GVC. As those at Boycott Aruba posted, DON’T FORGET WHO NATALEE LEFT C&C’S WITH…NOT GVC
The answer still remains that why the three suspects can’t get their stories straight and why they still lied after they had been arrested. If they had used the excuse that they lied because they were scared initially, that still does not answer the question as to why they would continue to lie while in jail.
Ow maar dat doe ik regelmatig hoor, en ik heb idd op de diverse fora allerlei bashende Amerikanen gezien die heel naar en hypocriet doen enzoquote:Op zondag 30 april 2006 14:22 schreef lfcprincess het volgende:
marietje als ik jou was zou ik eens een kijkje nemen op die vreselijk amerikaanse sites dan krijg je er ook misschien een ander idee over..
Amerikanen zijn echt vreselijke mensen ik heb een stille hoop dat het een amerikaan is geweest serve them right.
Please.. tenminste doet Aruba wat aan de zaak, in NL zou deze zaak allang als opgelost in de boeken staan en zou de politie hier niks meer mee doen.quote:Op maandag 24 april 2006 13:48 schreef Chayenn het volgende:
Dat is nu eenmaal de cultuur daar ja.
quote:Leaked report shows that
Joran declared that Deepak Kalpoe raped and killed Natalee
DIARIO Aruba
05/02/2006
ORANJESTAD (AAN) – Documents that have leaked from the investigation of Natalee’s case give an impression which is totally contrary to what people had of the three suspects.
There are people that have tried to give Joran an image of never having broken and Joran himself in one or more interviews tried to portray himself as very innocent. The Kalpoe brothers also got support because supposedly they also would never go as far as to do something bad.
Well, sirs, from the documents such as the procesverbaal of the Aruban police and also police who came from Holland to interrogate the suspects, very compromising information shows a totally different face of the suspects, but it is time that this case gets completely solved and everyone gets to know who is who.
A person who is a friend of Joran and also the Kalpoe brothers gave a declaration in which he went as far as to say that he would put his hand in fire for both Joran and the Kalpoes, that these three would never be able to do something bad with someone, like what is suspected could have happened to Natalee.
While the friend of Joran and the Kalpoes declared to put his hand in the fire for them, Joran himself declared to police that Deepak could have raped and killed Natalee, and further along in the investigation, Joran called the Kalpoes all sorts of bad things and Deepak himself told Joran that if they find the girl, Joran will be locked up for 15 years.
The question now is, what was the suspect’s friend’s benefit to go as far as to put his hand in the fire for them, given that the suspects themselves were accusing one another?
In the sequence of declarations made by Joran van der Sloot himself, it can be seen that Joran changed his version from one day to the other, and at one time he was good friends with the Kalpoes, and from one moment to the other, the Kalpoes were the bad ones who did something bad to Natalee and lied about Joran, etc. etc.
Every time the matter of whether or not they went to the lighthouse came up, where the Kalpoe brothers insisted that they went with Joran to the lighthouse, and Joran himself at first declared they went to the lighthouse, then later became that they did NOT go to the lighthouse.
The false declaration from all three suspects in regards to having dropped of Natalee at the Holiday Inn Hotel, was information that indicated that all three suspects had taken into account that if Plan A failed, then Plan B had to have certain aspects of details given in Plan A, so that Plan B could be used?
It is more than logical that if there was so much lying and so much shifting of guilt of one to the other between the Kalpoe brothers and Joran van der Sloot, that there is nothing other than the impression that was created and shown from the same declarations made, that they have something or other to cover up.
One moment Joran says that Deepak went to pick Joran up at the beach, and later he says that Satish was the one who went to pick up Joran at the beach!
Today, this publication has reproduced a copy of the leaked report, and in this report readers themselves can read how a policeman declared that he spoke informally with Joran; this was not in an official interrogation.
To the question of what Joran could say of what happened with the girl (Natalee) after the girl ‘feel asleep at the fisherman’s hut’, Joran said: ‘I called Deepak and he came with two dogs’. ‘I think that he raped the girl and did something with the girl (indicating that Deepak could have done something bad to the girl!)’.
To the question from police, of where the girl is buried, Joran answered: ‘I think the girl is buried near the wall of the fisherman’s hut, as far as I know’.
After the policeman proposed to Joran to answer the following questions with only Yes or No; Joran was asked if the girl was disposed of at sea? Joran answered: ‘No, I mean, I don’t know.’
During the conversation with the policeman, Joran showed emotions that varied; sometimes he was crying, sometimes he gave direct answers.
Those who made false declarations in Natalee’s case have to be aware that they could be held responsible of covering up something or other, and the message here falls under the title : ‘to a good listener, words are few’.
Ok, bovenstaand verhaal is klaarblijkelijk door een of andere scoop-geile idioot bedacht. An sich is het feit dat het bijgevoegde 'briefje' in gebrekkig Nederlands is al vreemd genoeg, aangezien zelfs Arubaanse politiebeambten voor een dergelijk document nog meer tijd zouden nemen.quote:
Je wilt zeggen dat het document vervalst is ofzo??quote:Op woensdag 3 mei 2006 01:44 schreef Slappertje het volgende:
[..]
Ok, bovenstaand verhaal is klaarblijkelijk door een of andere scoop-geile idioot bedacht. An sich is het feit dat het bijgevoegde 'briefje' in gebrekkig Nederlands is al vreemd genoeg, aangezien zelfs Arubaanse politiebeambten voor een dergelijk document nog meer tijd zouden nemen.
Er komt wel meer na langere tijd boven water, dat wil niet zeggen dat het niet klopt.quote:Ten tweede lijkt het me nogal verdacht dat zoiets na zoveel tijd pas boven water komt
Jij zou lekker naast de open haard gaan zitten als je dochter vermist zou zijn??!quote:terwijl moeder Himmler haar SS al de hele wereld over heeft gestuurt om troep over Joran op te graven.
Oh, en omdat jij hem enigszins persoonlijk kent is 'ie dus onschulig... hmm interessantquote:En ten derde... ik ken Joran enigszins persoonlijk en geloof mij. Als die gozer een meid kan vermoorden, ben ik Ali Chemicali![]()
Aangezien ik niet meer dan dat ingescande papiertje dat jij gelinkt hebt, heb gezien. Ja! Ik heb zelf menig Nederlands procesverbaal ingezien en ik kan je verzekeren dat men op Aruba op vrijwel dezelfde wijze te werk gaat. Dat houdt dus niet in: gebrekkig Nederlands en met puntgrootte 24 getypte kladjes in.quote:Op woensdag 3 mei 2006 02:39 schreef Barcelona het volgende:
Je wilt zeggen dat het document vervalst is ofzo??
Natuurlijk, maar het verbaast me nogal dat zoiets cruciaals voor een lopend onderzoek niet eerder naar buiten is gekomen. Mede omdat Mrs. SS en de Amerikaanse media er bovenop zitten.quote:Er komt wel meer na langere tijd boven water, dat wil niet zeggen dat het niet klopt.
Dat laatste is nooit gebeurd, dus daar ga ik maar niet op in. Maar ik zou idd ook de onderste steen boven willen hebben. En hoe eenvoudig rationeel redeneren nu ook is (ik flip waarschijnlijk ook zwaar in die omstandigheden). Ik zal nooit iemand te pas en te onpas schuldig verklaren, terwijl dat allesbehalve vaststaat.quote:Jij zou lekker naast de open haard gaan zitten als je dochter vermist zou zijn??!Terwijl drie jongens die het laatst met haar gezien zijn, het ene tegenstrijdige verhaal na het andere vertellen, in vele verschillende versies, elkaar de schuld van een moord in de schoenen proberen te schuiven etc.etc
Ok, dat was wat kort door de bocht van me en zoiets weet je natuurlijk nooit zeker, maar toch: juist als ik zijn verhaal (persoonlijk en diepgaand), dat van de ouders van Natalie en alles in de media tegen elkaar afzet raak ik meer en meer van z'n onschuld overtuigd.quote:Oh, en omdat jij hem enigszins persoonlijk kent is 'ie dus onschulig... hmm interessant![]()
Prachtig, het was John Q Kelly zelf die op Fox verklaarde dat het een vervalsing is. Dat hij Karin Jansen had gesproken en dat die het "a total fabrication" noemde.quote:Op woensdag 3 mei 2006 02:39 schreef Barcelona het volgende:
[..]
Je wilt zeggen dat het document vervalst is ofzo??![]()
Ja vreemd, dit heb ik vandaag ook gelezen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:52 schreef barthol het volgende:
[..]
Prachtig, het was John Q Kelly zelf die op Fox verklaarde dat het een vervalsing is. Dat hij Karin Jansen had gesproken en dat die het "a total fabrication" noemde.
Is dit de plek waar Natalee's lichaam is gevonden? Vreemd zijn deze video's iig wel!quote:Mysterieuze Video's roepen nog meer vragen op.
In het begin van het onderzoek naar de verdwijning van Natalee, zijn enkele video's gepost op een Arubaanse website, aru-bay.com, waarop mensen te zien zijn die een plek onderzoeken in de buurt van de lighthouse.
Op de video's is te zien dat de politie aan het zoeken is in de buurt van een paar grote rotsen
De video's zijn gemaakt de dag nadat Arubaanse en Nederlandse autoriteiten per misverstand melding hebben gemaakt dat Natalee dood was, en dat ze het lichaam zouden terugbrengen.
De video's waren al eerder op internet te zien, maar tot nu toe is er nauwelijks aandacht aan besteed door media. Ondanks dat je je kan afvragen of de video's overtuigend zijn, roepen ze een hoop vragen op.
Klik op de video's om te kijken.
video 1, video 2, video 3, video 4, video 5, video 6, video 7, video 8
alle details en mogelijke scenario's zijn breed uitgemeten in de media, waarom deze video's niet ?!?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:35 schreef Barcelona het volgende:
[..]
Is dit de plek waar Natalee's lichaam is gevonden? Vreemd zijn deze video's iig wel!
In video #8 op 1min. 34sec. is vaag te zien dat de persoon met zijn rug naar de camera, een hand/ arm?!? oppakt, inpakt en weer terug naar beneden brengt. (Aan de linkerkant van de persoon die het zeil uitspreid met zijn rug naar de camera.)
Het zou kunnen dat ze Natalee's lichaam hebben gevonden en het aan niemand hebben willen vertellen. Het kan zijn dat omdat Papa van der Sloot goede vriendjes was met het hoofd van politie op het moment van Natalee's verdwijning, de politiechef haar voor zijn goede vriend heeft laten verdwijnen.
Ik vind het opmerkelijk, dat wie deze personen ook zijn, er veel interesse is in iets bij de rotsen dat een zeil nodig heeft om het af te dekken! Als dit Natalee is, is het mogelijk dat dit de plek zou zijn waar de drie jongens haar heen hebben gebracht, haar hebben verkracht en ze is overleden.
Joran hield het niet meer en vertelde zijn ondervragers dat er iets ergs gebeurd was, en vertelde ze waar het lichaam lag? Papa van der Sloot heeft om wat gunsten gevraagd bij zijn politievriendjes?
mijn interpretatie is dat ze lichaamsdelen van Natalee hebben gevonden. Op de video is duidelijk te zien dat er nog iemand aan het zoeken is achter de plek waar ze zou moeten liggen. Ik geloof absoluut dat er iets lag dat met Natalee te maken had/van haar is. Maar ze ligt er zeer zeker niet in een geheel.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:35 schreef Barcelona het volgende:
[..]
Is dit de plek waar Natalee's lichaam is gevonden? Vreemd zijn deze video's iig wel!
In video #8 op 1min. 34sec. is vaag te zien dat de persoon met zijn rug naar de camera, een hand/ arm?!? oppakt, inpakt en weer terug naar beneden brengt. (Aan de linkerkant van de persoon die het zeil uitspreid met zijn rug naar de camera.)
Het zou kunnen dat ze Natalee's lichaam hebben gevonden en het aan niemand hebben willen vertellen. Het kan zijn dat omdat Papa van der Sloot goede vriendjes was met het hoofd van politie op het moment van Natalee's verdwijning, de politiechef haar voor zijn goede vriend heeft laten verdwijnen.
Ik vind het opmerkelijk, dat wie deze personen ook zijn, er veel interesse is in iets bij de rotsen dat een zeil nodig heeft om het af te dekken! Als dit Natalee is, is het mogelijk dat dit de plek zou zijn waar de drie jongens haar heen hebben gebracht, haar hebben verkracht en ze is overleden.
Joran hield het niet meer en vertelde zijn ondervragers dat er iets ergs gebeurd was, en vertelde ze waar het lichaam lag? Papa van der Sloot heeft om wat gunsten gevraagd bij zijn politievriendjes?
Daar gaan we weer...quote:Nieuwe arrestatie in zaak-Holloway
` De Utrechtse politie heeft woensdag
een arrestatie verricht in de zaak van
de vermiste Natalee Holloway.Het gaat
om een Arubaanse jongen,een bekende van
Joran van de Sloot.
De leeftijd van de arrestant is niet
bekendgemaakt.Ook is onduidelijk waar
hij nu verblijft.Joran van der Sloot
geldt nog steeds als verdachte in de
zaak van de Amerikaanse scholiere,die
vorig jaar spoorloos verdween op Aruba.
Van der Sloot was een van de laatsten
die Holloway in levenden lijve hebben
gezien.Een jongen die eerder dit jaar
in deze zaak werd opgepakt,is ook bij
gebrek aan bewijs vrijgelaten.
Bron: teletext
quote:Nieuwe arrestatie in Holloway-zaak
De jongen die gearresteerd is heet Guido Wever, hij word vastgehouden en verhoord in Nederland. Hij is van Aruba naar Nederland verhuisd 14 dagen nadat Natalee verdwenen is. Hij was croupier bij het Holliday Inn Casino en is eerder verhoord door de Arubaanse politie. Volgens zijn advocaat Spong wordt de jongen verdacht van "het medeplegen van moord, zware mishandeling en vrijheidsberoving van Natalee Holloway".
De jongen woonde in Aruba en ging naar de Mon Plaisir School. De jongen is ook gezien in het gezelschap van Natalee. Hij kwam op school met veel krassen op zijn lichaam. De jongen was bijna klaar met school en zou verder studeren in Nederland. Hij vroeg zijn ouders of hij eerder naar Nederland mocht. Hij was op twee weken na klaar met school toen hij hoorde van zijn mogelijke arrestatie en vervolgens naar Nederland vluchtte.
De jongen zou volgens getuigenverklaringen op 30 mei 2005 op school zijn gekomen met krassen en verwondingen op zijn gezicht. Hij zou ook deel uitmaken van de groep die eerder gearresteerd zijn.
Hij was eerder verhoord als getuige, 3x door de Arubaanse politie en twee keer door de Nederlandse politie.
Gerard Spong, de advocaat van de jongen, vertelde aan het NOS journaal dat de verdachte een vriend is van Joran van der Sloot — degene waarvan zeker is dat hij Natalee voor het laatst heeft gezien. Van der Sloot zegt dat hij Holloway alleen achterliet op het strand na met haar gezoend te hebben.
(Bron: Awemainta & arubadirtypolice)
http://www.modellenbureau.nl/models-m/wever-guido/profiel.htmquote:Op maandag 22 mei 2006 01:22 schreef dvr het volgende:
Waar komt dat fotootje vandaan Barcelona - is het zeker dat dat de goede Guido Wever is?
Goed om te lezen dat inmiddels 'bekend' is wie de nieuwste verdachte is. Vreemd dat er steeds weer nieuwe dingen opduiken die toch essentiëel lijken (als in: heb je er een jaar voor nodig om zo'n optelsom te maken?). Hij doet me denken (foto + naam combinatie, google results m.b.t. tennis) aan een jongen waaraan wij vroeger refereerden met Gaydo. Mocht hij dader van een verkrachting zijn is dat vermoeden in ieder geval enigszins ontkracht.quote:
zie ook deze link: arubadirtypolicequote:Op maandag 22 mei 2006 01:35 schreef Barcelona het volgende:
[..]
http://www.modellenbureau.nl/models-m/wever-guido/profiel.htm
ja, dat is zeker
quote:De Utrechtse politie heeft vorige week een voormalige croupier gearresteerd op verdenking van ontvoering van en moord op Natalee Holloway op Aruba. Gerard Spong, advocaat van de verdachte, spant vandaag een kort geding aan om uitlevering aan Aruba te voorkomen.
De verdachte, Guido W., is een Nederlander die op Aruba woonde ten tijde van de vermissing van Holloway. W. is een tennismaatje van Joran van der Sloot en werkte drie maanden als leerling-croupier in het casino van het hotel waar Holloway verbleef. Op 30 mei, toen Holloway pas enkele uren vermist was, moest W. ook werken. ,,Hij zag er raar uit,’’ herinnert een medewerker van het Arubaanse casino zich. ,,Hij kwam zorgelijk binnen.’’
W. werkte nog enkele dagen in het casino, maar hield er eerder mee op dangepland. Hij vertrok in juni naar Nederland om te studeren. Na Holloway’s verdwijning is W. enkele keren, in Aruba en in Nederland, gehoord als getuige.
Holloway kwam tijdens haar vakantie op Aruba vaak in het casino. Ook op de laatste avond dat ze levend is gezien, was ze daar. Ze ontmoette toen Van der Sloot, die nog altijd wordt verdacht van betrokkenheid bij Holloway’s verdwijning. Maar hij is wegens gebrek aan bewijs op vrije voeten. De arrestatie van Guido W. had plaats op verzoek van het Openbaar Ministerie (OM) in Aruba. De verdachte zit vast in Utrecht.
ze weten meer dan jijquote:Op maandag 22 mei 2006 12:18 schreef Taurus het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom ze allemaal worden verdacht van 'moord, zware mishandeling, ontneming van vrijheid. Zware mishandeling??Hoe weten ze dat dan??
Guido is inderdaad alweer vrijgelaten en als onderdeel van het bewijs noemde Spong dat de verdachte homo is.quote:Op maandag 22 mei 2006 01:35 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Goed om te lezen dat inmiddels 'bekend' is wie de nieuwste verdachte is. Vreemd dat er steeds weer nieuwe dingen opduiken die toch essentiëel lijken (als in: heb je er een jaar voor nodig om zo'n optelsom te maken?). Hij doet me denken (foto + naam combinatie, google results m.b.t. tennis) aan een jongen waaraan wij vroeger refereerden met Gaydo. Mocht hij dader van een verkrachting zijn is dat vermoeden in ieder geval enigszins ontkracht.
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:15 schreef _Boo_ het volgende:
Guido is inderdaad alweer vrijgelaten en als onderdeel van het bewijs noemde Spong dat de verdachte homo is.
Vroegah was hij de enige die daar nog niet van op de hoogte was, misschien dat dit een keerpunt is geweest.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:15 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Guido is inderdaad alweer vrijgelaten en als onderdeel van het bewijs noemde Spong dat de verdachte homo is.
Valt wel mee toch?quote:
(Het Parool)quote:DEN HAAG - De nieuwe verdachte in de zaak rond de op Aruba verdwenen Amerikaanse toeriste Natalee Holloway, Guido W. , zal vandaag worden vrijgelaten. Hij blijft wel als verdachte te boek staan. Dat zegt zijn advocaat Gerard Spong.
Het door Spong aangekondigde kort geding dat uitlevering aan Aruba moest verhinderen, is van de baan. Spong zegt dat zijn argumenten het openbaar ministerie hebben overtuigd. Volgens Spong is het bewijs te mager om W. uit te leveren. Bovendien wordt hij iedere dag door de politie in Utrecht, waar hij sinds vorige week woensdag vastzit, gehoord, en worden de verhoren gefilmd, zodat justitie in Aruba over de beelden kan beschikken.
Eerder zei Spong dat W. niet aan Aruba moet worden uitgeleverd omdat hij bang is als homoseksueel in de gevangenis 'traumatische ervaringen' op te doen.
Justitie op Aruba wilde W. naar het eiland halen omdat de mogelijk strafbare feiten daar zijn gepleegd. W. wordt verdacht van medeplichtigheid aan moord dan wel doodslag of zware mishandeling van Natalee Holloway.
De Amerikaanse tiener verdween op 29 mei vorig jaar spoorloos tijdens haar vakantie op Aruba. Justitie is ervan overtuigd dat zij is vermoord. De Nederlander Joran van der Sloot geldt als hoofdverdachte, maar is bij gebrek aan bewijs vrijgelaten.
W. werd al kort na de vermissing meerdere malen verhoord: drie maal op Aruba en twee maal door de politie in Den Haag, waarnaar hij kort na de vermissing van Natalee verhuisde. Hij was croupier in Excelsior Casino in het Holiday Inn hotel, waar Holloway op de avond van haar verdwijning samen met Joran van der Sloot werd gezien.
W. is de zoon van een Arubaans politicus: de voorzitter van de Aliansa/MSA, een partij die vorig jaar september nog meedeed aan de parlementsverkiezingen.
(AD)quote:'Guido kende Natalee niet'
Door MAAIKE RUEPERT
AMSTERDAM - Guido W. (19), die woensdag in Den Haag is aangehouden in verband met de verdwijning van Natalee...
Verdachte Guido W.
... Holloway, kende de vermiste Amerikaanse niet. Dat zegt W.’s advocaat Gerard Spong. ,,Hij heeft Natalee Holloway nog nooit ontmoet,’’ aldus Spong.
Spong liet gisteren ook weten dat W. vandaag weer op vrije voeten komt, maar nog wel als verdachte wordt beschouwd.
W., die wordt verdacht van het medeplegen van ontvoering en mishandeling van en moord op Holloway, was leerling-croupier in het casino van het hotel waar Holloway tijdens haar verblijf op Aruba logeerde. Op 29 mei 2005, de avond voor haar verdwijning, was hij aan het werk, bevestigt Spong. Na Holloway’s verdwijning is W. vijf keer gehoord als getuige.
Zijn arrestatie volgde op belastende verklaringen die verschillende oud-collega’s van het casino in februari over W. hebben afgelegd. Wat de casinomedewerkers over zijn cliënt tegen de politie hebben gezegd, wil Spong niet kwijt. Gisteren vertelde een medewerker van het Excelsior Casino in deze krant dat W. de dag na Holloway’s verdwijning zorgelijk op het werk verscheen. Hij hield vlak daarna enkele dagen eerder op met zijn werk dan was gepland.
Spong zegt hij dat hij de beschuldigingen ‘vrij eenvoudig’ kan weerleggen. Justitie op Aruba wil dat hij zo snel mogelijk naar het eiland wordt overgebracht voor ondervraging. Officier van justitie Karin Janssen weigert commentaar te geven.
W. is een bekende van de drie verdachten die als laatste met Holloway zijn gezien. Joran van der Sloot is een goede vriend. Ze kennen elkaar van de tennisclub en het uitgaansleven. Ook zij worden verdacht van kidnapping van en moord op Holloway, maar zijn wegens gebrek aan bewijs op vrije voeten.
Holloway’s moeder Beth Twitty heeft tegen CBS News gezegd geschrokken te zijn van het nieuws over de arrestatie. ,,Het lijkt er niet op dat met de nieuwe arrestatie de drie oude verdachten geen rol meer spelen, maar dat de groep van verdachten rond Natalee’s verdwijning alleen maar groter wordt.’’
alsof homos niemand kunnen vermoordenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:15 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Als Spong iets zegt heeft hij daar meestal wel even over nagedacht, hoorquote:
Op Aruba is men sowieso niet zo dol op homo's.quote:Op woensdag 24 mei 2006 08:07 schreef dvr het volgende:
[..]
Als Spong iets zegt heeft hij daar meestal wel even over nagedacht, hoor![]()
De kans dat een homoseksuele jongen tot Natalee was aangetrokken en haar verkracht en vermoord heeft werd door hem niet zo hoog ingeschat.
Verder was het relevant voor de uitleveringsvraag - de Arubaanse gevangenis schijnt voor homo's ook wat minder veilig te zijn.
quote:ZAAK-HOLLOWAY: 'NEDERLAND, GRIJP IN'
Door MAAIKE RUEPERT Bron:ad.nl
AMSTERDAM - Exact een jaar na dato zit het onderzoek naar de verdwijning van Natalee Holloway op Aruba muurvast.
Beth Holloway Twitty (l) en haar verdwenen dochter Natalee. Foto's AP
Strafrechtdeskundigen en de moeder van Natalee zien maar één oplossing: ingrijpen door Nederland.
Nederlandse rechercheurs moeten de leiding overnemen van het politieteam dat op Aruba de verdwijning van Natalee Holloway onderzoekt. Dat bepleit de vooraanstaande strafrechtdeskundige Peter van Koppen.
Het onderzoek zit een jaar na de verdwijning van de Amerikaanse tiener muurvast. Minstens negen personen worden ervan beschuldigd Natalee te hebben ontvoerd en vermoord, meer dan 280 getuigen zijn gehoord en er ligt een 40.000 pagina’s tellend dossier. Maar wat Natalee in de vroege ochtend van 30 mei 2005 op Aruba is overkomen? Het onderzoeksteam weet het niet.
Strafrechtdeskundigen en betrokkenen hebben de indruk dat politie en justitie op Aruba het spoor bijster zijn. ,,Het lijkt alsof de Arubanen een beetje in het wilde weg verdachten oppakken,’’ zegt Van Koppen.
Hij zou het verstandig vinden als ‘een Nederlands team de zaak overneemt in plaats van de Arubanen te laten doormodderen’. ,,Het politieteam dat er nu op zit, is kennelijk niet in staat rijp en groen van elkaar te onderscheiden. Een goed Nederlands team zou dat kunnen aansturen.’’
Strafpleiter Gerard Spong, die als raadsman van verdachte Guido W. het dossier leerde kennen, is het met Van Koppen eens. Spong noemt het Arubaanse onderzoek amateuristisch. Volgens hem is de zaak zo gecompliceerd dat een college van drie rechters hem zou moeten behandelen. Dat is in Aruba niet mogelijk.
Ook de moeder van Natalee Holloway, Beth Twitty, hoopt dat Nederlandse rechercheurs uiteindelijk licht brengen in de zaak. In een interview met het AD noemt ze het onderzoek op Aruba tot nog toe ‘een puinhoop’.
Arubaanse advocaten valt het op dat getuigen en verdachten steeds opnieuw worden opgeroepen. ,,Mensen die al twintig keer gehoord zijn, worden er ziek van. Verschillende getuigen weigeren nog gesprekken met de politie aan te gaan,’’ aldus een jurist. Politie en justitie in Aruba willen geen commentaar geven.
quote:Moeder Natalee: Ik bid elke dag
Door MARC GUILLET Bron: ad.nl
NEW YORK - Dezer dagen staat Beth Twitty, de moeder van Natalee Holloway, weer veelvuldig de media te woord.
Beth Holloway Twitty, de moeder van de op Aruba verdwenen Natalee Holloway.
Ze ziet er vermagerd en afgetobd uit. Op de vraag of ze nog wel een leven heeft, zegt ze: ,,Nee, alles staat in het teken van de zoektocht naar Natalee. Emotioneel is het een zwaar jaar geweest. Elke keer als er nieuwe aanwijzingen zijn of iemand wordt gearresteerd, groeien onze verwachtingen. En elke keer blijkt het weer een doodlopende weg. Dat is zo slopend. Ik wil maandag niet stilstaan bij haar verdwijning. Het wordt een dag als alle andere, moeilijk en onderdeel van de ergste nachtmerrie die een ouder kan meemaken.’’
Waar komt uw kracht vandaan om door te gaan?
,,Ik heb een heel sterk geloof. Ik bid elke dag. God geeft me kracht en doorzettingsvermogen. Veel mensen helpen ons en ik geloof absoluut dat er antwoorden komen op de vraag wat er die nacht is gebeurd.’’
Wat is uw reactie op de recente arrestatie van de leerling-croupier die in het casino werkte waar Natalee met Joran van der Sloot was?
,,Het geeft me moed en ik ben dankbaar dat politie en justitie in Holland actief betrokken blijven bij het uitpluizen van het mysterie.’’
Hoe was het onderzoek op Aruba tot nu toe?
,,Een puinhoop. Daarom was ik zo onder de indruk van de Nederlandse rechercheurs die eind augustus naar Aruba kwamen. Zij waren zo professioneel, deden hun werk zo grondig en waren zo betrokken bij de zaak. Hadden zij maar de oorspronkelijke drie verdachten kunnen verhoren in die eerste kritieke dagen na Natalee’s verdwijning. Als zij opnieuw verhoord moeten worden, hoop ik dat dat gebeurt door die Nederlandse rechercheurs.’’
Zou u als moeder iets anders hebben gedaan of gezegd op de dag dat Natalee vertrok voor haar vakantie?
,,Ik zou haar meer hebben gewezen op de manieren waarop ze zichzelf zou kunnen beschermen. Ik houd me echter niet meer bezig met wat ik had kunnen doen, maar concentreer me op de feiten. We weten wie de drie mannen zijn die Natalee het laatst hebben gezien. We weten dat Joran van der Sloot alcohol voor haar kocht en seksuele handelingen met haar verrichtte. We weten in wat voor soort toestand Natalee zich door de drank bevond. De leugens die de drie de politie vertelden. En dat er een alibi werd gefabriceerd voor Joran van der Sloot. Hij is en blijft de hoofdverdachte. Natalee dronk zelden, soms een pina colada. Joran van der Sloot voerde haar Bacardi 151 Rum (75 procent alcohol). Natalee wist het verschil niet met een pina colada (40 procent). In dat opzicht was ze erg naďef.’’
Zijn we dichter bij een oplossing dan een jaar geleden?
,,Dat zou ik willen. Eerlijk gezegd heb ik geen idee. Er is wel iets anders dat van belang is voor het oplossen van deze zaak, en dat zijn twee beloningen die wij uitloven: 250.000 dollar voor informatie die leidt tot het vinden van Natalee en 1 miljoen dollar voor de gouden tip die leidt tot haar veilige terugkeer.’’
Waarom zou Nederland zich daar nog mee bemoeien? Ik geloof niet dat de waarheid ooit nog boven tafel komt en bovendien is het in de ogen van de Amerikanen toch nooit goed genoeg.quote:
Heel simpel omdat Aruba tot Nederland behoort en ze op Aruba niet capabel genoeg zijn om dit soort zaken tot een goed einde te brengen. Daarbij heeft Nederland zich ook al in de zaak gemengd door Guido Wever op te pakken en te verhoren.quote:Op zondag 28 mei 2006 13:05 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Waarom zou Nederland zich daar nog mee bemoeien? Ik geloof niet dat de waarheid ooit nog boven tafel komt en bovendien is het in de ogen van de Amerikanen toch nooit goed genoeg.
Bedoel je dat gedeelte over die alcohol?quote:Op zondag 28 mei 2006 15:28 schreef miki het volgende:
BT quote: "Ik houd me echter niet meer bezig met wat ik had kunnen doen, maar concentreer me op de feiten. We weten wie de drie mannen zijn die Natalee het laatst hebben gezien. We weten dat Joran van der Sloot alcohol voor haar kocht en seksuele handelingen met haar verrichtte. We weten in wat voor soort toestand Natalee zich door de drank bevond"
Dat is toch helemaal niet bewezen? Zij kletst ook maar raak. Over feiten gesproken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |