omdat er dus volgens die Dompig nieuwe aanwijzingen zouden zijn, en dat is weer vrij uitgebreid in het nieuws geweest hoor.quote:Op donderdag 30 maart 2006 03:22 schreef StefanP het volgende:
Moet daar nou echt nog geld aan besteed worden? Waarom moet er nou weer een team uit NL komen om te helpen? Alles is al lang en breed onderzocht, anders kwam het wel uitgebreider in het nieuws.
Yep the american way hequote:Op donderdag 30 maart 2006 16:56 schreef Tranquility99 het volgende:
Beth Holloway is making a business out of this...
http://www.saveyourself.org/
quote:Zoekactie met satelliet naar Natalee
ORANJESTAD - Joran van der Sloot nam een dronken Natalee Holloway mee naar huis en had daar seks met haar. Zij bezweek vervolgens aan drank en drugs, hij raakte in paniek en begroef haar ergens in de duinen. Naar aanleiding van deze theorie zoeken Nederlandse experts met satellietbeelden in het Arubaanse duingebied naar de overblijfselen van de 18-jarige Natalee.
Dat zegt een hoge Arubaanse politiefunctionaris, die nauw bij het onderzoek naar de vermiste Amerikaanse is betrokken. Naar aanleiding van de theorie is het volgens hem tevens de bedoeling dat de Nederlanders het appartement van de 18-jarige Van der Sloot bij zijn ouderlijk huis minutieus gaan onderzoeken.
Het Nederlandse team is sinds woensdag bezig het duingebied te onderzoeken. Het uitgangspunt voor de zoekactie zijn satellietbeelden die vlak voor en na 30 mei zijn gemaakt. De gebieden met de meeste kleurverschillen komen in aanmerking voor nadere inspectie. ,,Dit kan het eerste misdrijf worden dat middels satellietbeelden wordt opgelost,’’ zegt de politiefunctionaris enthousiast.
,,Joran is gestoord,’’ zegt de politiefunctionaris wiens identiteit bij deze krant bekend is. ,,Hij is niet goed met details.’’
Het onderzoeksteam gaat er volgens hem vanuit dat Van der Sloot liegt over het feit dat hij Holloway heeft meegenomen naar Lover’s Lane, het strand naast het Mariott Hotel, en haar daar vervolgens heeft achtergelaten. ,,Hij heeft Natalee meegenomen naar zijn huis en daar seks met haar gehad,’’ zegt de politieman stellig.
Van der Sloot zou echter geen moordenaar zijn. ,,We weten van verschillende bronnen dat Natalee drugs had gebruikt. Ook had ze veel gedronken. Een combinatie van drank en drugs kan fataal zijn geworden.’’
Veel sporen zou dat niet hebben achtergelaten, zegt de politiefunctionaris. ,,Als je wordt gewurgd en stikt, laat je alles lopen; je plas, je poep. Maar dat gebeurt niet als je ‘wegglijdt’. Het was een schone dood.’’ Dat verklaart volgens hem waarom er in Jorans appartement bij eerdere huiszoekingen geen sporen zijn gevonden.
Omdat Jorans DNA op het lichaam van het meisje zat, zou hij volgens de theorie in paniek zijn geraakt. Hij belde naar zijn vriend Deepak Kalpoe. Het zou Deepaks broer Satish zijn geweest die Joran met Deepaks auto zou hebben opgehaald om het lijk te dumpen. De politiefunctionaris: ,,Ze zijn naar het duingebied gegaan en hebben haar daar begraven.’’ Een anonieme ooggetuige, een taxichauffeur en gsm-gegevens moeten deze theorie ondersteunen.
De politieman wil niet uitsluiten dat er vervolgens een herbegrafenis is geweest onder leiding van Paul van der Sloot, Jorans vader die als voormalig rechter-in-opleiding precies zou weten hoe je een lichaam moet kwijt maken.
http://www.ad.nl/binnenland/article246813.ece
Nog steeds last van lege topics Marietje?quote:Op zaterdag 1 april 2006 19:51 schreef Marietje_34 het volgende:
post om te kijken of ik zo weer in het topic kom?
Nee, ik kan er weer inquote:Op maandag 3 april 2006 16:51 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Nog steeds last van lege topics Marietje?
Zou wel opmerkelijk zijn, maar ik zie nog helemaal niets hierover op Amerikaanse nieuwssitesquote:Op woensdag 5 april 2006 04:58 schreef dvr het volgende:
Greta Van Susteren meldde vannacht op Foxnews een grote doorbraak: het blijkt dat Natalee's electronische kamerdeursleutel nog midden in de nacht van haar verdwijning gebruikt is, op een tijdstip dat Joran van der Sloot alweer thuis zat. Bovendien liet diens advocaat, Joe Tacopina, weten dat een getuige Natalee rond die tijd nog bij het hotel heeft gezien. Het lijkt er dus op dat de zaak nu een compleet andere wending gaat nemen!
De sleutel werd in de vroege ochtend van 30 mei gebruikt om 1:26u, 3:22u en 3:36u.
De politie van Aruba stelt echt geen ene reet voor!quote:Op maandag 3 april 2006 16:12 schreef MrSASO het volgende:
Ik vind het gewoon nep van Nederland dat ze hier nog aan meewerken. Antillianen hebben toch ook een politie, als die niks hebben gevonden is het voor mij duidelijk dat dat wijf ergens in zee is gedumpt. Oftewel die zie je nooit meer terug.
Daar komen ze niet nu pas achter. Dat stond in een politierapport dat recent openbaar gemaakt moest worden. Die Joe Tapianico (of zoiets), de advocaat van miss Twitty, de moeder van Nathalee, heeft dat afgedwongen in een rechtzaak.quote:Op woensdag 5 april 2006 12:45 schreef Vivi het volgende:
Iemand ook het interview met Joran in Nieuwe Revu gelezen? En wat raar dat ze daar nu pas achterkomen, van die sleutel
Wat hij zei, kort gezegd was dat hij gewoon met haar was wezen stappen en dat hij daarna naar het strand gegaan was met haar en daarna bij haar hotel had afgezet. Weet het niet meer precies maar heb het artikel nog wel thuis geloof ik, zal eens kijkenquote:Op woensdag 5 april 2006 14:33 schreef dvr het volgende:
Vivi: Wat zei Joran in Nieuwe Revu? Ik heb het gemist.. is de tekst ergens te vinden?
Leuk dat jij de zaak ook volgt. Bijna net zo spannend als Nadine's verhaal he?
ik heb het artikel ook gelezen, en dat zei hij dus niet.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:00 schreef Vivi het volgende:
[..]
Wat hij zei, kort gezegd was dat hij gewoon met haar was wezen stappen en dat hij daarna naar het strand gegaan was met haar en daarna bij haar hotel had afgezet. Weet het niet meer precies maar heb het artikel nog wel thuis geloof ik, zal eens kijken
En echt volgen doe ik het niet hoor, maar ik houd het zijdelings in de gaten
Nadine
bronquote:Het AVRO-programma Opsporing verzocht komt op dinsdag 11 april met een speciale uitzending die in zijn geheel is gewijd aan de vermissing van Natalee Holloway (foto) op Aruba. Opsporing Verzocht zal op deze datum rond 21.30 uur te zien zijn op Nederland 2. Deze speciale uitzending zal ook uitgezonden worden op Aruba via BVN en TV Aruba.
Er worden nog gesprekken gevoerd met het Amerikaanse programma America’s Most Wanted om ook daar deze speciale aflevering van Opsporing Verzocht uit te zenden, meldt een woordvoerster van de AVRO.
De 18-jarige Natalee Holloway is al sinds 30 mei 2005 spoorloos. Zij was met schoolgenoten op Aruba om te vieren dat zij hun eindexamen hadden gehaald. Na een avondje uit keerde zij niet terug naar haar hotel. "Op verzoek van het Openbaar Ministerie Aruba en het Korps Politie Aruba en in samenwerking met Politie Utrecht en de KLPD wordt AVRO’s Opsporing Verzocht ingezet om het onderzoek naar de verdwijning van Natalee Holloway een impuls te geven", aldus de woordvoerster.
Via het televisieprogramma wordt de hulp van kijkers gevraagd om verder te komen in het onderzoek. Presentatrice Anniko van Santen is met een cameraploeg naar Aruba afgereisd om een reconstructie te maken van de nacht waarop Natalee Holloway is verdwenen en de dagen daarvoor. Stap voor stap worden de plaatsen waar zij mogelijk gezien kan zijn in beeld gebracht. In de studio heeft presentator Frits Sissing met een woordvoeder van de Politie Utrecht een vraaggesprek over het onderzoek en worden de vragen die het onderzoeksteam aan het publiek heeft bekend gemaakt. Mensen die ten tijde van de verdwijning en de dagen erna op het eiland waren én op enige wijze kennis hebben over haar verdwijning, wordt gevraagd om met informatie naar voren te komen.
Het onderzoeksteam heeft de verwachting dat er personen zijn die belangrijke informatie hebben over de zaak, maar nooit eerder met hun informatie naar voren zijn gekomen. Tipgevers kunnen desgewenst anoniem via telefoon (tegen lokale tarieven) of internet hun informatie kwijt in Nederland en kunnen in het Nederlands, Papiamento en Engels te woord worden gestaan. "Slechts één cruciale tip is nodig om het onderzoek een impuls te geven."
Het is de eerste keer dat een misdrijf uit de overzeese gebieden in Opsporing Verzocht komt. Het programma lost op dit moment naar eigen zeggen dertig procent van de uitgezonden zaken op. De Wereldomroep zendt het programma op 11 april, enkele minuten na de live-uitzending om 21.25 uur in Nederland, ook in Aruba uit op de zender BVN. De uitzending wordt in verband met het tijdsverschil een aantal uren later herhaald op BVN. Het streven is om ook de lokale zenders in Aruba het programma uit te laten zenden. Het programma wordt ondertiteld in het Papiamento.
Klopt ik was in de war met Joe Mammana, dat is de advocaat van ma Twitty. Een andere Joe dus. De zaak is ook zo ingewikkeldquote:Op woensdag 5 april 2006 13:54 schreef miki het volgende:
Joe T. is de advocaat van Joran en zijn familie, niet van de Twitty's.
quote:Op woensdag 5 april 2006 04:58 schreef dvr het volgende:
Greta Van Susteren meldde vannacht op Foxnews een grote doorbraak: het blijkt dat Natalee's electronische kamerdeursleutel nog midden in de nacht van haar verdwijning gebruikt is, op een tijdstip dat Joran van der Sloot alweer thuis zat. Bovendien liet diens advocaat, Joe Tacopina, weten dat een getuige Natalee rond die tijd nog bij het hotel heeft gezien. Het lijkt er dus op dat de zaak nu een compleet andere wending gaat nemen!
De sleutel werd in de vroege ochtend van 30 mei gebruikt om 1:26u, 3:22u en 3:36u.
deze nieuwe getuige schijnt de brother in law van dhr. Dompig (hoofdrechercheur in deze zaak).quote:Greta:
They did not pick up anybody at that time frame. We spoke to somebody who viewed the tapes and saw nobody. The twist is this, one of our investigators has the tape of a witness who is known to Dompig and ALE and is an invididual they should have been looking into, that witness or suspect is on tape he knows Natalee was in her room after 3 a.m.
This was somebody who lives in Aruba, not a tourist.
He did not come forward and tell the police, I'm not going to tell you what our investigation came out to, it's our tape...this individual is known to ALE..
Ik zal het nog ingewikkelder voor je makenquote:Op woensdag 5 april 2006 16:15 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Klopt ik was in de war met Joe Mammana, dat is de advocaat van ma Twitty. Een andere Joe dus. De zaak is ook zo ingewikkeld![]()
Der staat een bord voor zijn kop!!! ghehehequote:Op vrijdag 7 april 2006 09:16 schreef Tranquility99 het volgende:
Paul van der Sloot gefotografeerd met Natalee Holloway: http://photos1.blogger.co(...)oNataleepoints.2.jpg
Is dit echt Paul van der Sloot?? Wanneer zou deze foto gemaakt zijn?quote:Op vrijdag 7 april 2006 09:16 schreef Tranquility99 het volgende:
Paul van der Sloot gefotografeerd met Natalee Holloway: http://photos1.blogger.co(...)oNataleepoints.2.jpg
Ik lees nu weer dat Dom[ig zegt dat hij niet van de case is afgehaald, ook dat hij geen hoofd meer is van het team maar nog wel woordvoerder.quote:Op vrijdag 7 april 2006 08:42 schreef Tranquility99 het volgende:
Dhr. Dompig is niet langer "head of investigation" in de Holloway case.
Hij is van de zaak gehaald omdat zijn zwager, drug-addict Booty, betrokken lijkt te zijn bij de verdwijning van Natalee. Booty heeft informatie gegeven in December, maar Dompig heeft dit proberen achter te houden.
Commissioner Dompig practically without power
Dolfi Richardson now heads Natalee Holloway case
DIARIO Aruba
4/5/2006
ORANJESTAD(AAN): What is happening was a question to which we wanted an answer.
In the afternoon hours of Tuesday, DIARIO was able to obtain confirmation of the news on which Monday, DIARIO reporters asked the High Commissioner about, but he refused [to answer] or didn’t want to say anything.
We continued to look for information and it results that Commissioner Gerold Dompig is not at the head of the investigation into the case of Natalee Holloway. Neither is the substitute High Commissioner, now that Mr. Ronny Bernadina is no longer there.
Although it has been heard that there is discontent with Commissioner Gerold Dompig’s handing [of the case], on the other hand it has been heard that there are changes underway in the whole system of districts and commissioners because it’s not good the way it is now.
The way it is, four islands have them [?], and this has not worked. Now, each commissioner will be in charge of one task which they will obtain from the High Commissioner and the Minister also has to be aware of this.
Aside that the case of the young Holloway has brought enough problems within the Public Prosecution, it has also brought problems within the core of the police department.
How sane it is for Aruba to put and removed commissioners on the Natalee Holloway case is not yet known, but the perception is that it is not very good.
This coming Monday, the changes that High Commissioner Bernadina introduced will officially be enacted, but already as of yesterday, they started working on the basis of these changes.
Soon each commissioner will have one task and the issue that each one manages a district will be a thing of the past.
The reorganization did not take a good turn in the police force and now High Commissioner Ronny Bernadina is adapting this in his way.
http://getagripmonkey.blogspot.com
"If I leave here tomorrow, would you still remember me? For I must be traveling on now, there's too many places I haven't seen." Natalee's quote from the old Lynyrd Skynyrd song "Freebird" which she wrote in the MB yearbook.
op de avond voor haar verdwijning.quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:03 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Is dit echt Paul van der Sloot?? Wanneer zou deze foto gemaakt zijn?
,want...quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Paul van der Sloot is een hele foute kerel.
Volg je het nieuws?quote:
In het andere topic staat ook een stuk over Paul die zijn zoon heeft gezegd wat hij het beste tegen de politie kan zeggen tijdens een verhoor. Ook het gesprek op TV met Paul v/d Sloot sprak boekdelen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:46 schreef Barcelona het volgende:
[..]
Ja, maar dit heb ik iig nog niet gelezen. Heb je een linkje ofzo?
sja, selectief geheugen wellicht: Het is bewezen en ook verklaard door de rechtbank dat de arrestatie van P. v/d Sloot onrechtmatig is geweest.quote:Op vrijdag 7 april 2006 15:18 schreef Tranquility99 het volgende:
Remember this?
"Paulus Van Der Sloot, the father of Joran who was detained yesterday in the case, is being held under suspicion of complicity to pre-meditated murder, complicity to kidnapping and murder and kidnapping. "
Dat is destijds op TV geweest. Is vast nog wel te zien op www.uitzendinggemist.nl, alleen weet ik niet welke uitzending van 2 Vandaag het is geweest.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:51 schreef Barcelona het volgende:
Ik volg dit verhaal pas sinds kort, dus vandaar waarschijnlijk. Ik ga dat andere topic nog wel even lezen. Waar kan ik dat tvgesprek met paul v/d sloot vinden?
Waar komt dit bericht vandaan? Gelieve de bron te geven, het kan nu net zo goed van een amerikaanse site af zijn geplukt waarvan de onpartijdigheid ver te zoeken is.quote:Op vrijdag 7 april 2006 15:18 schreef Tranquility99 het volgende:
[..]
op de avond voor haar verdwijning.
-------------------
Interview with John Kelly, April 3
knipperde knip
posted by DEETCH at 9:34 PM
Ik verwacht dat zij een nog veel grotere slag gaan slaan: aanklagen van Fox, CNN, dr.Phil, de familie Twitty en alle consorten in het kader van laster.quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:36 schreef oheng het volgende:
Ik las net in de Telegraaf dat de vader van Holoway een boek gaat uitgeven over het hele gebeuren (komt komende dinsdag uit). En dat is maar goed ook, want dan houdt hij tenminste wat centen over aan de verdwijning van zijn dochter. Hah, daar hadden die sufferds van Van der Sloot nooit aan gedacht.
bronquote:De verdwijning van de Amerikaanse Natalee Holloway houdt Aruba nog steeds in de greep. Het onderzoek zit muurvast, terwijl hoofdverdachte Joran van der Sloot in Nederland zijn onschuld bepleit. Justitie hoopt op nieuwe tips na een reconstructie in het tv-programma Opsporing Verzocht van komende dinsdag. Op die dag verschijnt ook een boek van Dave Holloway over de zoektocht naar zijn dochter. Vandaag geeft hij in De Telegraaf zijn visie op het mysterie en onthult hij de mogelijke betrokkenheid van een tweede Nederlander.
Vader op Aruba verdwenen Amerikaanse(18) vertelt verhaal van zijn grwuwelijk zoektocht
"Natalee gedrogeerd en misbruikt"
"Vervolgens werd ze in een kooi in de oceaan gedumpt"
Meridan(Mississippi), zaterdag De vader van Natalee Holloway, de Amerikaanse scholiere die vorig jaar mei spoorloos verdween op Aruba, toont zich nog steeds geschokt over zijn eerste ontmoeting met de politie van het Caribische eiland. "De agent die vanaf dag één op de zaak zit, wilde weten hoeveel geld ik had en vroeg: "Hoe lang wilt u dat ik naar uw dochter blijf zoeken?’ Hij zei dat ze allang gestopt zouden zijn als het om een Arubaans meisje was gegaan."
Dave Holloway, verzekeringsagent in Meridian (Mississippi), stort zijn hart uit en klaagt Aruba aan. In een interview met De Telegraaf geeft Holloway alvast een voorproef van zijn komende dinsdag te verschijnen boek over de verdwijningszaak, die in Amerika tot zo’n mediaspektakel heeft geleid.
"Op Aruba is iets vreemds aan de hand", zegt Holloway. "Er is vanaf het begin heel veel misgegaan in het onderzoek. Aanwijzingen zijn genegeerd, getuigen niet gehoord en medeverdachten ongemoeid gelaten. Het lijkt wel of de zaak niet opgelost mág worden."
"Waar is Koen G., die Joran van der Sloot mogelijk boot bezorgde?"
Deze week vernam Holloway dat onderzoeksleider Gerold Dompig van de zaak is afgehaald. Dompig verklaarde onlangs dat Natalee Holloway niet het slachtoffer van moord zou zijn, maar mogelijk is bezweken aan een dodelijke combinatie van alcohol- en drugsgebruik.
Een zwager van de politieman handelt volgens geruchten in drugs en is naar verluidt als getuige naar voren gekomen om te verklaren dat Natalee in de nacht van haar verdwijning zwaar stoned was. Vader Holloway gelooft er niets van: "Natalee is wel degelijk vermoord en vervolgens is haar lichaam in zee gedumpt. Alles wijst erop dat het zo is gegaan en dat verklaart ook waarom men haar niet kan vinden. Er zijn meer mensen bij betrokken dan tot nog toe werd vermoed. Ik zal niet rusten voordat alle daders achter de tralies zitten."
Hoofdverdachte is nog steeds de 18-jarige Nederlander Joran van der Sloot. Hij werd vorig jaar juni gearresteerd samen met zijn medeverdachten, de broers Deepak en Satish Kalpoe. Het drietal is alweer geruime tijd op vrije voeten, terwijl het onderzoek lijkt te zijn vastgelopen.
Met de publicatie van een boek over de affaire treedt Dave Holloway uit de schaduw van Natalee's moeder, Beth Holloway Twitty, die het gezicht werd van Amerika's woede over het Arubaanse onvermogen om het mysterie op te lossen.
Corruptie
De verzekeringsagent beschrijft in het boek 'Aruba, het tragische verhaal van Natalee Holloway en corruptie in het paradijs' de meest dramatische periode uit zijn leven. "Ik lig 's nachts wakker en dan schieten de vragen door mijn hoofd. Is ze dood? Leeft ze nog? Wordt ze ergens gevangen gehouden? Doen ze haar pijn? Schreeuwt zij om haar vader?" De opbrengst van het dinsdag in de VS te verschijnen boek komt volgens Holloway grotendeels ten goede aan een speciaal fonds dat is opgericht voor de speurtocht naar Natalee, die hij steevast aanduidt als 'daddy's little girl'.
"Ze was zo vol vertrouwen in de vertrouwen in de toekomst"
De laatste keer dat hij zijn 18-jarige dochter zag, was tijdens de diploma-uitreiking op de Mountain Brook High School in Alabama, vlak voordat zij met 124 klasgenoten naar Aruba vertrok voor een vijfdaagse vakantie.
"Ik ben dertien jaar geleden gescheiden van Beth, maar ik zag Natalee nog wekelijks. Ik was zo trots toen ze haar diploma kreeg. Ik zal nooit vergeten wat ze die dag tegen me zei: 'Papa, ik heb van jou geleerd om nooit op te geven'. Ze was zo vol vertrouwen in de toekomst."
Maar Natalee keerde niet terug in Alabama. Direct na haar verdwijning op 30 mei stapte Dave samen met zijn ex-vrouw en Natalee's stiefvader Jug Twitty op een privé-jet naar Aruba. De Amerikanen bezochten onmiddellijk de ouderlijke woning van Joran van der Sloot, die het laatst was gezien in het gezelschap van hun dochter.
Jorans vader reageerde woedend volgens Holloway: "Hij adviseerde zijn zoon niets te zeggen en noemde ons onbeschofte Amerikanen."
Maar Joran negeerde zijn vader en begon te praten. "Hij stapelde leugen op leugen. Als gevolg van zijn eerste verhaal werden zelfs twee onschuldigen opgepakt. Uiteindelijk kon de politie niet anders dan Joran en de broers Deepak en Satish oppakken vanwege hun tegenstrijdige verklaringen."
Seksslavin
Ondertussen wemelde het volgens Holloway van de geruchten op het eiland. "Ik raakte verzeild in een wereld van drugs, porno en geweld. In de meest gore drugspanden hebben we gezocht naar sporen van Natalee. Het verhaal ging dat ze was verkocht als seksslavin."
Veel Arubaanse jongens maken misbruik van Amerikaanse meiden die hun eindexamen komen vieren op het eiland, aldus Holloway. "Sommige meisjes worden gedrogeerd, waarna de daders groepsseks met ze hebben. Foto's en video's daarvan verkopen ze aan een lokale pornobaas. Ook zouden jonge vrouwen onder invloed van partydrugs worden afgeleverd in dure hotelsuites voor seks met hooggeplaatste personen. Na afloop worden de slachtoffers te midden van de verslaafden gedumpt in een crackhouse waar ze aan hun lot worden overgelaten." Ook over Joran van der Sloot deden wilde verhalen de ronde, aldus Holloway. "Wij hebben begrepen dat hij eerder was betrokken bij seksueel geweld tegen jonge vrouwen. Samen met zijn vrienden zou hij minstens drie meisjes slachtoffer hebben gemaakt van 'date rape'. De jongens struinden het eiland af op zoek naar blondines. Ze gebruikten xtc om de meiden in hun macht te krijgen.
Joran is daarvoor onder behandeling geweest bij een psycholoog." Joran van der Sloot ontkent dit overigens in alle toonaarden.
Holloway vertelt dat de Arubaanse politie en justitie achter de schermen probeerden de aandacht af te leiden van Joran en zijn vrienden. Zo zou officier van justitie Karin Janssen hebben gesuggereerd dat de verdwijning van Natalee een wraakactie was voor een mislukte zakendeal van Jar Twitty, de broer van haar stiefvader. "Onzin", zegt Holloway. "De tweelingzonen van Jar Twitty waren mee op dezelfde reis en zijn heelhuids teruggekeerd."![]()
De laatste keer dat Dave Holloway zijn 18-jarige dochter zag, was tijdens de diploma-uitreiking op de Mountain Brook High School in Alabama. Vlak daarna vertrok Natalee met 124 klasgenoten naar Aruba voor een vijfdaagse vakantie.
Niet lang nadat Natalee op 30 mei vorig jaar verdween, werd op Aruba een grootscheepse zoekactie gestart.
Hoofdverdachte Joran van der Sloot (midden) met zijn medeverdachten de broers Deepak en Satish Kalpoe. Het drietal is alweer geruime tijd op vrije voeten, terwijl het onderzoek lijkt te zijn vastgelopen.
Ook werd Holloway ondervraagd over een mogelijke relatie tussen de familie van zijn ex-vrouw en Adolf Hitler. "De politie bleek een verklaring daarover van Joran serieus te nemen. Ook dat kon snel ontzenuwd worden."
Volgens Joran van der Sloot had Natalee hem verteld dat haar moeder Beth 'een zus van Hitler was of de dochter van Hitlers zus'. Hij wist kennelijk niet meer helemaal zeker hoe dat zat. Maar wel dat Natalee hem de 'Hitler-link' had toevertrouwd terwijl ze samen op de achterbank zaten van Deepak Kalpoes auto. Het was de laatste avond van haar vakantie op Aruba.
Joran had Natalee enkele uren daarvoor voor het eerst gezien in het casino van het Holiday Inn hotel waar zij verbleef. Later kwam hij haar opnieuw tegen in de nachtclub Carlos'n Charlie's, waar ze met vriendinnen aan het dansen was.
"En daar is het misgegaan", vermoedt Dave Holloway. Joran beweert Natalee later die nacht alleen op het strand te hebben achtergelaten. "Ze wilde haaien zien en seks met me hebben, maar ik had geen condoom bij me", verklaarde Joran kort gezegd over het uitje naar het strand.
"Ik raakte raakte verzeild in wereld van drugs, porno en geweld"
Holloway beschikt echter over aanwijzingen dat zijn dochter vanuit Carlos'n Charlie's is meegenomen naar het privéappartement van Joran achter diens ouderlijke woning.
"Ik denk dat zij in Carlos'n Charlie's is gedrogeerd met een partydrug. Kennelijk helpt de barman daarbij een handje in ruil voor 25 dollar, zo is mij verteld. In Jorans appartement zijn vermoedelijk meer jongens erbij gekomen en toen is er iets vreselijks gebeurd met Natalee. Om hun betrokkenheid te verhullen hebben ze vervolgens geprobeerd het lichaam van Natalee zo dicht mogelijk in de buurt van het Holiday Inn achter te laten."
Schoenen
De verklaringen van de verdachten lopen nogal uiteen. Zo zou Joran in eerste instantie hebben gezegd dat Deepak Kalpoe de Amerikaanse had begraven op het strand. Later ontkende hij dit. Joran kwam midden in de nacht thuis zonder schoenen. Daarover zou Deepak tegen de politie hebben verklaard: "Vind Natalee en jullie hebben ook de schoenen van Joran."
Dave Holloway heeft zijn eigen theorie over het onvindbaar blijven van Natalee's lichaam: "Vlak bij de plek waar zij het laatst zou zijn geweest op het strand is een kreeftenkooi verdwenen en nooit meer teruggevonden. Ik vermoed dat zij daarin is gestopt en dat ze later met een boot een paar mijl uit de kust is gebracht, waarna haar lichaam in de oceaan is gegooid."
Volgens Holloway heeft de politie nagelaten dit spoor na te trekken. "Er is nog een jongen in beeld gekomen: Koen G., ook een Nederlander. Hij had een boot en bleek niet over een sluitend alibi te beschikken. Een medewerkster van justitie heeft mij dit verteld. Zij vond dat de rol van deze Nederlander verder moest worden onderzocht, maar dat gebeurde niet. Kort daarna is deze mogelijke verdachte met zijn gezin verhuisd naar Nederland."
Tijdens lange verhoorsessies wijzigde Joran van der Sloot tot drie keer toe zijn relaas van de nachtelijke uren met Natalee. Na 90 dagen voorarrest vertrok hij naar Arnhem, waar hij aan de Hogeschool Arnhem en Nijmegen economie studeert. Ook de broers Kalpoe zijn op vrije voeten.
In diverse interviews op de Amerikaanse televisie verklaarde Joran van der Sloot telkens onschuldig te zijn. Vader Holloway heeft samen met zijn ex-vrouw Beth in de VS een civiele zaak aangespannen tegen Van der Sloot en diens vader Paul.
De gebroken ouders eisen een nog vast te stellen bedrag aan schadevergoeding wegens de betrokkenheid van Joran en zijn vader bij de verdwijning van Natalee. Beiden kregen de dagvaarding overhandigd tijdens een recent bezoek aan New York, waar Joran opnieuw op tv verscheen om zijn onschuld te bepleiten.
Dave Holloway: "Er zal een dag komen dat Joran en zijn medeverdachten zich moeten verantwoorden tijdens een proces. En dan zit ik vooraan om ze recht in de ogen te kijken."
Gokje: Papiamento?quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:42 schreef Greetings het volgende:
In wat voor taal is die ondertiteling?![]()
Kan ja.quote:
Nee, ik heb geen antwoord, maar ik dacht wel precies hetzelfde toen ik zat te kijken net. Druk van de Amerikanen, iets anders weet ik ook niet.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:07 schreef Samson het volgende:
Ik heb geen minderwaardigheidscomplex of zo, maar ik weet zeker dat als ik vermist wordt er niet een jaar lang naar me gezocht zou worden en er ontzettend veel programma's over gemaakt zouden worden.
[...]
Heeft iemand hier een antwoord op????
ja triest, kind is weg jammer dan...quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:16 schreef Jane het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen antwoord, maar ik dacht wel precies hetzelfde toen ik zat te kijken net. Druk van de Amerikanen, iets anders weet ik ook niet.
Natuurlijk hoop ik ook dat ze gevonden wordt, maar het is toch best uitzonderlijk dat er een hele uitzending van Opsporing Verzocht in Nederland (andere kant v.d. wereld) aan gewijd wordt.
ach ja wat maakte nickey verstappen zo bijzonder. daar hebben we toch meerder jaren mee doorgebracht en zo zijn er wel meerdere.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:07 schreef Samson het volgende:
Ik weet eigenlijk niet of dit al eerder gepost is, want er zijn zoveel topics hierover. Maar ik begrijp eerlijk gezegd niet wat deze vermissing zo bijzonder maakt. Het is natuurlijk afschuwlijk dat ze vermist is, maar wat maakt Natalie zo bijzonder. Ik heb geen minderwaardigheidscomplex of zo, maar ik weet zeker dat als ik vermist wordt er niet een jaar lang naar me gezocht zou worden en er ontzettend veel programma's over gemaakt zouden worden. Het kost ook nog een bakken met geld al die onderzoeken. Heeft iemand hier een antwoord op????
Dat geloof je toch niet?quote:Op woensdag 5 april 2006 12:33 schreef Chayenn het volgende:
[..]
De politie van Aruba stelt echt geen ene reet voor!
Er wordt zoveel gedoogd daar.. Er staat zelfs in een informatiefolder dat je op vrijdag beter niet kan deelnemen aan het verkeer, aangezien de meeste Arubanen dan alcohol hebben genuttigd.
Inderdaad, alsof dat alleen op vrijdagavond zo is.quote:
Amerikaanse media-spektakel??quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:07 schreef Samson het volgende:
Ik weet eigenlijk niet of dit al eerder gepost is, want er zijn zoveel topics hierover. Maar ik begrijp eerlijk gezegd niet wat deze vermissing zo bijzonder maakt. Het is natuurlijk afschuwlijk dat ze vermist is, maar wat maakt Natalie zo bijzonder. Ik heb geen minderwaardigheidscomplex of zo, maar ik weet zeker dat als ik vermist wordt er niet een jaar lang naar me gezocht zou worden en er ontzettend veel programma's over gemaakt zouden worden. Het kost ook nog een bakken met geld al die onderzoeken. Heeft iemand hier een antwoord op????
Ben ik ook erg benieuwd naar. Ik vermoed ook dat het, net als hierboven genoemd, een soort media-spectakel is of gewoon zo veel mogelijk aandacht vragen en het draait om geld: Natalee is een rijk kind, rijke ouders en die geven natuurlijk bakken met geld uit voor zoveel mogelijk publiciteit zodat ze niet vergeten wordt.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:07 schreef Samson het volgende:
quote:Antillen boos op Opsporing Verzocht
De regering van de Nederlandse Antillen is kwaad op het tv-programma Opsporing Verzocht. Het gaat om de manier waarop een reconstructie in de zaak-Holloway in beeld is gebracht.
Beschuldiging
Willemstad beschuldigt politie en het OM ervan dat het bewust de feiten heeft verdraaid. De acteur die Joran van der Sloot speelt, is een kleurling. De verdachte is blank.
Aruba
De regering snapt niet waarom er niet voor een blanke acteur gekozen is. Nu is er sprake van misleiding. Het programma was ook op Aruba te zien.
quote:Tientallen tips over zaak Holloway
De uitzending van Opsporing Verzocht over de verdwijning van de Amerikaanse Natalee Holloway heeft tot nu toe 60 tips opgeleverd.
Nieuwe tips over verdwijning Natalee
Getuigen
De tiener verdween mei 2005 tijdens een vakantie op Aruba. Opsporing Verzocht bracht de zaak op verzoek van het Arubaanse Openbaar Ministerie (OM). Het OM hoopt zo nieuwe getuigen te vinden. Het programma is ook uitgezonden op Aruba.
Reconstructie
In het programma werd onder meer een reconstructie getoond, die laat zien wat Natalee Holloway in de nacht van 30 mei heeft gedaan. Sindsdien is niets meer van haar vernomen. De Nederlander Joran van der Sloot heeft enige tijd vastgezeten voor de verdwijning. Ze is voor het laatst samen met hem gezien maar hij ontkent dat hij haar iets heeft aangedaan.
Rijke, en ook invloedrijke ouders, die zelfs connecties met de Bush-familie zouden hebben. Ik geloof dat er ook een Holloway in de Senaat zit.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:16 schreef Jane het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen antwoord, maar ik dacht wel precies hetzelfde toen ik zat te kijken net. Druk van de Amerikanen, iets anders weet ik ook niet.
Natuurlijk hoop ik ook dat ze gevonden wordt, maar het is toch best uitzonderlijk dat er een hele uitzending van Opsporing Verzocht in Nederland (andere kant v.d. wereld) aan gewijd wordt.
http://getagripmonkey.blogspot.com/quote:New tips on Natalee Holloway case continue to come in
Bon Dia Aruba
4/10/2006
ORANJESTAD— Tips continue to come in to the Public Prosecution and the Police Force. It’s Bon Dia Aruba’s understanding that despite the search team from Holland leaving Aruba, there is other information coming in that could help police solve the case of the disappearance of Natalee Holloway. The Public Prosecution, specifically chief prosecutor Janssen, and investigators in these past few days, including yesterday, met with two people, Kelly Castillo and Daniel Young, who said they have key information of what could have happened to Natalee, and they are willing to help authorities in giving them the necessary clues.
These people were already in contact with Natalee’s mother, Beth Twitty, who asked them to come to Aruba. However, when these persons found certain information, they realized that the case was not as Beth Twitty has told the world, but that it was something much simpler, where it cannot be said that the youngster was murdered. Castillo and Young went as far as saying that Beth Twitty knew that Natalee was alive a couple of days when the mother herself was in Aruba. This explains the first poster where she asked her daughter to get in touch with her. Further still, Beth had in her possession the telephone that Natalee used to tell her she would not return to the U.S., something that the mother did not give to police immediately.
After Castillo and Young came to Aruba, they were able to find more information, and revealed to Beth what they know. Beth didn’t like what the duo said and even said that she was not interested to know who Natalee was with last. She only wanted revenge and that her focus remained on the three youngsters who were with her after Carlos & Charlie’s.
Authorities have all the recordings and notes that Castillo and Young made during their conversations with Twitty and they are willing to publish these soon. Further still, according to these two people from the U.S., for them it is confirmed that Natalee didn’t want to return home for abuse reasons and that it’s not the first time that the youngster went as far as doing something like this.
Bon Dia Aruba understands that the meetings with authorities took their time and now they are looking at what will come out of the new information which was presented to the chief prosecutor and the investigative team.
In the meantime, the program ‘Opsporing Verzocht’ is scheduled for tomorrow night, Tuesday and this also should produce new facts to help finally solve the case.
http://getagripmonkey.blogspot.com/quote:Now that Dompig has retired, Bernadina is accused of manipulating the investigation
Strong suspicion that Natalee Holloway’s mother is more involved in her daughter’s disappearance than is apparent
The fact that she is accusing everyone, indicates that she wants to shift attention away from herself
Bon Dia Aruba
4/10/2006
ORANJESTAD – Now that Gerold Dompig is no longer at the head of the investigative team, Natalee Holloway’s mother thinks it’s good to accused High Commissioner Ronny Bernadina of being the person who is maneuvering and orchestrating the whole investigation with his latest changes in the case of the disappearance of Natalee Holloway. This has put many people to think that now one has to search in the other side, in the direction of the parents of Natalee Holloway, and not in Aruba where there are 3 youngsters who are still suspects
RETIREMENT
This can be deduced from the moment that the news came out that Gerold Dompig was handed his retirement as chief of the investigation on Natalee Holloway. The reaction the mother had was incredible in the U.S. It could be noted on various TV channels that the mother of Natalee Holloway appeared in the course of the week. Instead of being happy that Dompig was removed, since she was angry with his style of work, now she looked for another guilty one, who is Bernadina.
BERNADINA
She, among others, indicated that Bernadina didn’t even have the decency to speak with her, but knows well enough to orchestrate this investigation in such an unprofessional manner that she was stunned. This is another indication that the mother has to continue to look for a guilty party, whoever it may be.
INVESTIGATION
If traced back to the beginning, with the person who started the investigation, Jan v.d. Straten, was the one who was ‘boze dader macamba’ who had a complot with another ‘macamba’ [Dutch born Aruban], Karin Janssen and together they were manipulating and undoing things that were not good. When v.d. Straten retired, she spoke of a positive change. But in an instant, this changed and she continue to turn against local police.
SCREEN
When Gerold Dompig came into the screen, he was the perfect bull’s eye for Beth Twitty. She was in constant contact with Dompig, as was the case with v.d. Straten, but this again was not enough. The mother continued with her attacks in and a very short time, Dompig became the target of criticism.
PATTERN
The pattern that now exists is that the reaction of the mother in these past weeks has made many people think what others thought from the beginning. This is that the mother and the father themselves have something to do with the case, and as a sort of coverup, they are looking for all sorts of way to find an ‘easy’ public target to attack, and remove the attention from themselves.
TWITTY
When Beth Twitty is heard declaring that almost nothing has been done, to the questions of the American journalists of whether she believes enough has been done, this makes many agents and people in Aruba boil. It shows that if it were another investigation, it would have been closed a long time ago. However in this case, almost a year later, the investigation is still open. This should say something.
METHOD
For all the exceptional methods that were used, such as using F-16 jets, giving the whole island free time to look for Holloway (while there have been other missing people and nothing like this was done in their case), it is difficult to believe that the mother dares to mention that not enough has been done to be able to find her daughter.
QUESTIONABLE
Another questionable issue is the fact that this week, the biological father, Dave Holloway, published his book on the disappearance of his daughter. Not even a year has passed that the book is on the market. A book that will surely generate renewed interest and at the same time is a financial contribution to the father. A book, seeing the media interest, will become a ‘best seller’ surely. And with bestseller status, it will be a million dollar sum for the writer, who in this case is Dave Holloway. And never has there been a mention that this sum will be used for ‘Natalee causes’. Something that has never been mentioned.
TACTIC
Finally, time will tell if the families of Natalee Holloway themselves are guilty of this case. All this is the fault of everyone who gave long hours in the service of the search of this American lady. Call the tactics of v.d. Straten, Dompig, Jacobs and others bad, but they worked searched and tried to do something for the family of a lost child and as such, they have to be given the benefit of the doubt. Their tactics and expertise will be clear later.
Is dit nu echt serieus te nemen?quote:Op woensdag 12 april 2006 13:08 schreef Marietje_34 het volgende:
Over de twijfelachtige rol van Beth Twitty:
[..]
http://getagripmonkey.blogspot.com/
ik zou het begot niet weten, weet echt allang niet meer wat ik er nou van moet denken.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Is dit nu echt serieus te nemen?
Dat is slechts een theorie van een blogger. Ik geloof er niet zo in eigenlijk.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:19 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
ik zou het begot niet weten, weet echt allang niet meer wat ik er nou van moet denken.
Maar als het idd waar is dat Natalee tegen haar moeder heeft gezegd niet terug te keren, zou dat nogal wat zijn vind ik.
nee, dat is het nietquote:Op woensdag 12 april 2006 13:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat is slechts een theorie van een blogger. Ik geloof er niet zo in eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |