abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36459058
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 12:23 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

schuld van noord-Afrika
van Kaapstad idd., de naam zegt het al

woensdag 29 maart 2006 @ 12:29:00 #52
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36459098
nog 10 minuten en hij is weg, zegt men. Knappe jongen die de zon kan laten verdwijnen
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  woensdag 29 maart 2006 @ 12:30:36 #53
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_36459134
Wellicht zit de eo erachter.
quote:
ArendJ wrote:
Hoi 'Sorry'en John,

Bedankt voor jullie excuses. Als leden (en moderators) van Ronduit baalden we vreselijk van de kraak en de teksten die op het forum geklad waren. EO Techniek heeft uren gewerkt om het zaakje weer in orde te krijgen, maar gelukkig is alles weer in originele staat. Het is fijn dat jullie je excuses aanbieden, dat maakt in elk geval voor mij als Ronduiter, en moderator van de chatbox al heel veel goed.

Wat me van anderen geraakt heeft, zijn de negatieve opmerkingen op het FOK forum over de EO en Ronduit. Met name de termen als Fundamentalisten, bekrompenheid, indoctrinatie en meer van dat soort kreten. De leden van Ronduit werden afgeschilderd als een zielig hoopje kinderen wat gevaarlijk be?nvloed werd door de EO/Ronduit. Ik hoop dat de mensen die zo'n mening hebben hier eens wat langer rondkijken en zich afvragen wat de Ronduiters bindt.

Deze website, met haar forum en chatbox is voor veel christelijke jongeren een ontmoetingsplaats om gezellig met elkaar te praten, over zaken te discussieren (niet aleen over de bijbel oid). Verder vind je hier leuke en interessante artikelen over lifestyle, liefde, maatschappelijke dingen etc. Ronduiters worden dus oa. gebonden door gezamelijke interesse.

En wat dat fundamentalisme aangaat: Een fundamentalist is iemand die ergens van overtuigd is en dat koste wat het kost (lees: zo nodig ten koste van anderen) uitdraagt. Ik denk dat de meeste christenen hier iets anders in elkaar zitten. Christendom is gebaseerd op liefde. Respect voor ieder ander op deze wereld, en zelfs meer dan dat. Het belangrijkste wat Christenen bindt is dat ze geloven dat ze door een almachtig wezen (God) gemaakt zijn, en dat die God voor hen zorgt. Dat heeft als logisch gevolg dat dat almachtige wezen (God) dank verdient, in alle denkbare vormen: beantwoording van liefde naar God (danken, zingen, met Hem bezig zijn), het doorgeven van liefde naar andere mensen.

Ik heb het idee dat wanneer je bovenstaande beseft en weet dat Christenen goed willen/horen te zijn voor elkaar en voor anderen, het een stuk minder enge mensen worden. Als niet-christen hoef je je dan ook absoluut niet bedreigd te voelen ofzo. Dit in tegenstelling tot mensen van een andere godsdienst, waarin respect voor die God koste wat het kost moet worden afgedwongen.

Als christen voel ik me soms bedreigd door mensen die zo tegen christenen tekeer gaan, en ze bestempelen als gevaarlijk/fundamentalisten etc. De aanval op dit forum heb ik ook als bedreigend ervaren. Mag je als Christen nog wel bestaan in Nederland vroeg ik me af.
pi_36459222
Niks gezien...
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  woensdag 29 maart 2006 @ 13:00:11 #55
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36459298
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 12:56 schreef RichardQuest het volgende:
Niks gezien...
ik ook niet, en in tegenstelling tot wat het journaal laat zien, is de ingang van artis wel betaald
  woensdag 29 maart 2006 @ 13:21:36 #57
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36459664
quote:
Twee weken voordat de rechtszaak tegen hem zou beginnen, kreeg hij gratie van zijn oude vriend George H.W. Bush. Deze was in de verkiezingen van november 1992 verslagen door Bill Clinton. Bij wijze van afscheid verleende hij een presidentieel pardon aan zes beschuldigden in het schandaal, onder wie Weinberger.
...
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_36459793
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 13:21 schreef Sidekick het volgende:

[..]

...
it wasn't me
  woensdag 29 maart 2006 @ 13:26:38 #59
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36459803
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 13:18 schreef zakjapannertje het volgende:
[afbeelding]
pi_36460526
mogguh.
Allah Al Watan Al Malik
pi_36460825
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 13:48 schreef Mutant01 het volgende:
mogguh.
middag. Hel op kantoor

Ik háát woensdagmiddag, met de gruwelijke cursus.

Ik moet weer...

Zij die een beetje gaat sterven groet u.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_36460879
Allah Al Watan Al Malik
pi_36461473
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_36461897
Ik dacht, ik laat mijn gezicht ook weer eens zien. .
pi_36461910
de verwestering van India zet zich stevig door:
quote:
Indiase regering denkt aan streefcijfers voor dalits in bedrijven

Paranjoy Guha Thakurta

NEW DELHI, 28 maart (IPS) - De linkse regering in India denkt eraan om privé-bedrijven streefcijfers op te leggen voor de aanwerving van dalits. Eén op vier Indiërs zou in aanmerking komen voor deze vorm van positieve actie. Maar de tegenstand is groot.

Minister voor Sociale Rechtvaardigheid Meira Kumar heeft goed nieuws voor de dalits, de laagste sociale kaste in India. "De regering denkt aan een wetsontwerp om jobs in de privé voor te behouden", kondigde ze vorige week aan. Haar collega Ram Vilas Paswan, minister van Staal en Chemie, behoort tot een groep van ministers die het voorstel steunt. "We vragen hier al jaren om."

De precieze details zijn nog niet bekend, maar aangenomen wordt dat de regering een streefcijfer van één personeelslid op vier zal voorstellen.

Paswan en Kumar behoren zelf tot de laagste kaste. De ministers vormen de uitzondering op de ongeschreven sociale regel waardoor veel dalits moeizaam maatschappelijk relevante jobs vinden. De werkloosheid onder de dalits, met 250 miljoen mensen goed voor ruwweg een vierde van de Indiase bevolking, is hallucinant. Een peiling in het begin van de jaren 90 toonde aan dat ze 4 procent uitmaken van het personeelsbestand in de industrie en dat ze 3 procent van de jobs in de bouw bezetten.

De dalitpartij Bahujan Samaj Party en de koepel van dalitverenigingen Udit Raj zullen alles uit de kast halen om het wetsontwerp gestemd te krijgen.

Geen enkele politieke partij voert openlijk oppositie tegen het voorstel, gezien de gecombineerde electorale kracht van de dalits. Dat maakt een tweederde meerderheid, en dus een eventuele grondwetswijziging mogelijk.

Toppolitici van de Congrespartij, de belangrijkste fractie in de federale UPA-coalitie, zijn voor streefcijfers. Digvijay Singh en S. M. Krishna, twee gewezen regionale premiers, noemen streefcijfers "onvermijdelijk". Minister Kumar zegt dat haar voorstel op de steun kan rekenen van topmensen binnen de Indiase softwaregigant Infosys in de multinational Aditya Birla Group.

Maar de grote werkgeversfederaties - de gefedereerde kamers van koophandel en indistrie (FICCI en ASSOCHAM) en de Confederatie van Indiase Industrieën (CII) - lijken voorlopig niet gewonnen voor een verplichting om jobs voor dalits te reserveren. Anand Mahindra, de nummer één van CII, houdt de boot af: "We moeten bekijken of dit realiseerbaar is. Een verplichting zonder rekening te houden met competenties kan een verstorend effect hebben op de privé-sector."

De Indiase bankwereld steigert. "Achterhaald en botweg dom", zegt Surjit S Bhalla van het beleggingsfonds Oxus Investment. "Streefcijfers hadden misschien relevantie in de jaren 50, maar India is wel veranderd sindsdien."

Bhalla verwijst naar de Amerikaanse jaren 50, die de inspiratiebron vormt voor de voorstanders van positieve actie. In de VS zijn werkgevers verplicht om zich te houden aan 'rekrutering via non-discriminatie'. Een speciale commissie kan overheden en bedrijven die discrimineren effectief beboeten. Bovendien voorziet de Amerikaanse wetgever dat bedrijven die werken in opdracht van de overheid een bepaald percentage van hun personeelsbestand moeten voorbehouden aan indianen, zwarten, Aziaten of latino's. Autoconstructeurs als General Motors en Ford passen het vrijwillig toe.

In India is positieve actie voorlopig beperkt tot de petroleumsector. De overheid kent concessies voor benzinestations toe aan dalits. (MM/ADR)

(EINDE/2006)
http://ipsnews.be/categorieen/internaf.asp?idnews=6908
pi_36463222
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 14:27 schreef Airelle het volgende:
Ik dacht, ik laat mijn gezicht ook weer eens zien. .
Kloonalert
pi_36463681
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 14:59 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Kloonalert
Alertalert
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_36463944
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 14:59 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Kloonalert
Ik doe niet aan dat soort ongein.
  woensdag 29 maart 2006 @ 15:38:03 #69
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36464303
quote:
In het onderzoek naar mogelijke verkiezingsfraude in de gemeente Landerd gaat justitie kiezers vragen op wie ze gestemd hebben. De inwoners van kerkdorp Zeeland die op stembureau Compostella hebben gestemd ontvangen deze week een brief waar ze anoniem op kunnen reageren.

(...)

De gemeente Landerd wendde zich twee weken geleden tot justitie nadat was gebleken dat kandidaat G. te Meerman veel meer stemmen had gekregen in het stembureau waar hij op de verkiezingsdag was, dan in andere stembureaus.

De kandidaat van Zeelands Welzijn kreeg bij de overige stembureaus achtereenvolgens een, drie en zeven stemmen, maar haalde in zorgcentrum Compostella in Zeeland 181 stemmen.

(...)

Uit een telefonische rondvraag van een lokaal weekblad onder ongeveer de helft van de bewuste kiezers bleek eerder dat niemand op de kandidaat had gestemd.
pi_36464420
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 15:38 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik blijf herhalen: lees 'stad der zienden', van Jose Saramago.

-edit: sidekick, heb je een linkje naar de bron?

[ Bericht 4% gewijzigd door sigme op 29-03-2006 15:46:20 ]
pi_36464773
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 12:27 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

van Kaapstad idd., de naam zegt het al

[afbeelding]
Ziet er wel gaaf uit, maar dat over het algemeen aangenomen wordt dat het noorden de bovenkant is, is eigenlijk nergens op gebaseerd toch? Het had net zo goed andersom kunnen zijn?
  woensdag 29 maart 2006 @ 16:27:51 #76
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36466120
Mensen, goed nieuws, de tijd van de bananenrepubliek zal spoedig achter ons liggen.

Goed nieuws! Kartelvorming wordt aangepakt

Niet de hardste schreeuwer, maar de eerlijke hardwerkende ondernemer zal het gaan winnen.
Mooi.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 29 maart 2006 @ 16:39:14 #77
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_36466544
Kartelvorming is al 200 jaar een probleem. Dat zal ook wel zo blijven.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 29 maart 2006 @ 16:41:05 #78
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36466601
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 16:39 schreef George-Butters het volgende:
Kartelvorming is al 200 jaar een probleem. Dat zal ook wel zo blijven.
Al 4000 jaar, maar dat betekend niet dat je het niet aan moet pakken.

Diefstal is ook al zo oud als christus, maar dat betekend niet dat het mag ofzo.
pi_36467424
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 16:51 schreef pberends het volgende:
p0edelewoepsie
Kan ik hier op klikken in een openbare ruimte?
pi_36467454
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 17:12 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Kan ik hier op klikken in een openbare ruimte?
Ja hoor
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_36467582
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 17:13 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Ja hoor
Die tweede daarentegen...
pi_36467609
quote:
Zalm: Ik heb weloverwogen geblunderd

DEN HAAG - Minister Zalm (Financiën) heeft naar eigen zeggen „weloverwogen geblunderd” door in februari burgers op toe roepen hun te hoge aanslag voor de onroerendzaakbelasting (ozb) niet te betalen.

Hij zei dat dinsdag in de Tweede Kamer in een reactie op een uitzending van het tv-programma Netwerk waarin naar voren kwam dat Zalm door ambtenaren was gewaarschuwd voorzichtig te zijn met uitlatingen over de ozb-aanslag. „Mijn ambtenaren hebben mij beter geadviseerd dan ik mij heb gedragen”, zei Zalm.

De minister bood kort na de publiekelijke reprimande aan 62 gemeenten met een te hoge ozb-aanslag al meteen excuses aan. Hij zou zich hebben gebaseerd op verkeerde cijfers. Uit de Netwerk-uitzending bleek maandag juist dat de ambtelijke stukken wel klopten. Waar Zalm 62 gemeenten beschuldigde, gingen in werkelijkheid maar acht gemeenten in de fout met de ozb-aanslag.

Ook bij GroenLinks was het beeld ontstaan dat Zalm vooral excuses had aangeboden voor het gebruik van ondeugdelijke cijfers. Nu is gebleken dat Zalm wel goed geadviseerd is, riep GroenLinks-Kamerlid Vendrik hem dinsdag ter verantwoording. Maar de minister van Financiën maakte duidelijk weinig zin te hebben om de zaak weer op te rakelen. Volgens hem was hij volledig verantwoordelijk voor zijn uitspraken en is hij meteen „flink door het stof” gegaan. „Er is alles over gezegd”, aldus Zalm.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/36060211/Zalm:_Ik_heb_weloverwogen_geblunderd.html

Oftewel, Zalm had de juiste cijfers, deed welbewust foute uitspraken, en wekt daarna de indruk dat de fout bij zijn ambtenaren zou hebben gelegen ...

Wat is het toch een clichebeeld van een machtsbeluste klootzak die zijn eigen fouten en tekortkomingen altijd handig in de schoenen van anderen probeert te schuiven ..
een onbetrouwbare gladde aal ....
en dan ook nog eens miesmuizerig gaan doen over 'dat die zaak weer opgerakeld wordt' ...

Wanneer beland zo'n overleefde machtswellusteling eindelijk op het schavot? Of gaat hij gewoon zijn 15-jarig jubileum als 'minister in 5 aaneengesloten kabinetten gewoon halen?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 29 maart 2006 @ 18:05:02 #85
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_36468898
Zalm lacht ALTIJD zo eng. Een kabouter van 1m55 met een muil van een paard.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_36468941
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 18:05 schreef George-Butters het volgende:
Vrouwenopmerking.
  woensdag 29 maart 2006 @ 18:06:48 #87
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36468951
En als Pechtold een jaar na zijn uitspraak 'politiek is vies en vunzig' door Wiegel door het stof wordt gehaald, hoor je er verder niemand over.

Hypocriet, politiek.
Nat, water.
  woensdag 29 maart 2006 @ 18:08:47 #88
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_36468993
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 18:06 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Vrouwenopmerking.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_36469033
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 18:08 schreef George-Butters het volgende:

[..]

[afbeelding]
Die ga ik voortaan ook gebruiken.
pi_36469149
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 18:05 schreef George-Butters het volgende:
Die Lousewies van der Laan begint steeds meer op een man te lijken...
  woensdag 29 maart 2006 @ 18:15:09 #91
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36469166
Op het moment discussieert de Tweede Kamer over de voedselbanken. Wat wil het parlement zeggen over iets moois als een particulier maatschappelijk sociaal initiatief?
pi_36469239
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 15:50 schreef pberends het volgende:

[..]

Ziet er wel gaaf uit, maar dat over het algemeen aangenomen wordt dat het noorden de bovenkant is, is eigenlijk nergens op gebaseerd toch? Het had net zo goed andersom kunnen zijn?
we hebben uiteindelijk met elkaar afgesproken dat bij kaarten standaard het noorden boven moet afgebeeld worden, en zo ook bij afbeeldingen van de hele aarde

tot vandaag de dag beeldt men nog meer kaarten af waar het noorden niet boven is en dat algemeen gebruikt kan worden en niet alleen voor vermaak, maar dat zijn bv. stadskaarten van Den Haag, Antwerpen

woensdag 29 maart 2006 @ 18:26:38 #94
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36469425
Ik las pas 2 tegenstrijdende berichten.

Nederlanders moesten vrijdagmiddag niet zo vroeg borrellen, dat was slecht voor de economie, we moeten van Brinkhorst langer werken.
En vanochtend zag ik dat men als ambtenaar in Engeland al op 61 jarige leeftijd met pensioen kan gaan, itt het Nederlandse 65.

Wat klopt daar niet aan? Dat is 4 jaar verschil!
  woensdag 29 maart 2006 @ 18:28:58 #95
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36469492
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 18:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Op het moment discussieert de Tweede Kamer over de voedselbanken. Wat wil het parlement zeggen over iets moois als een particulier maatschappelijk sociaal initiatief?
Het CDA wil de bezoekers verplichtingen opleggen.
pi_36469888
quote:
Remkes: betaalwijze SP'ers 'niet zuiver'

Minister Remkes van Binnenlandse Zaken wil dat overheden het volledige salaris van SP-politici aan de betrokkenen zelf overmaken. Nu storten overheden vaak automatisch een deel van de vergoeding rechtstreeks in de partijkas van de SP. Remkes vindt dat niet zuiver. Hij laat onderzoeken of het mogelijk is de rechtstreekse storting te verbieden. Politici van de SP zijn verplicht om een deel van hun salaris af te staan aan de partijkas.
Met zijn kritiek op het huidige betalingssysteem schaart Remkes zich achter de Utrechtse commissaris van de koningin Boele Staal. Hij weigert al sinds november de vergoeding van drie SP-Statenleden rechtstreeks te storten in de partijkas.
http://www.wereldomroep.nl/news/domestic/#4799374

verschuiving van bureacratie...
  woensdag 29 maart 2006 @ 18:48:39 #97
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36469961
Tsja, gewoon op de rekening storten van de politici. Als zij dan alles willen storten in de partijkas is ook niet al te moeilijk om dat te automatiseren.
pi_36469988
Operation Makeup gaat van start:
quote:
Coalitie wil kabinetsbeleid promoten

De regeringspartijen gaan de resultaten van het kabinetsbeleid veel meer promoten. CDA, VVD en D66 willen 'met trots' gaan uitdragen wat er tot dusver is bereikt. Volgens de coalitiepartijen heeft het kabinetsbeleid een veel slechtere reputatie dan het verdient. Het imago-offensief is afgesproken tijdens overleg in Den Haag tussen premier Balkenende, de vice-premiers Zalm en Brinkhorst en de drie fractieleiders.
De regeringspartijen willen onder meer duidelijk maken dat de economie er dankzij het kabinetsbeleid veel beter voorstaat. De burger moet dat volgens hen gaan merken, bijvoorbeeld doordat meer mensen aan werk worden geholpen. Ook wordt bekeken of er nog financiële ruimte is om de koopkracht verder te verbeteren.
http://www.wereldomroep.nl/news/domestic/#4799308
pi_36470120
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 17:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Wanneer beland zo'n overleefde machtswellusteling eindelijk op het schavot? Of gaat hij gewoon zijn 15-jarig jubileum als 'minister in 5 aaneengesloten kabinetten gewoon halen?
Tja Zalm . Daar ben ik al jaren geleden op afgeknapt.

Pff een borrel op woensdagmiddag tikt er wel in .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_36470356
De SP werkt niet met declaraties. Maar met voedselbonnen en strippenkaarten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')