Al 4000 jaar, maar dat betekend niet dat je het niet aan moet pakken.quote:Op woensdag 29 maart 2006 16:39 schreef George-Butters het volgende:
Kartelvorming is al 200 jaar een probleem. Dat zal ook wel zo blijven.
Ja hoorquote:Op woensdag 29 maart 2006 17:12 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Kan ik hier op klikken in een openbare ruimte?
http://www.telegraaf.nl/binnenland/36060211/Zalm:_Ik_heb_weloverwogen_geblunderd.htmlquote:Zalm: Ik heb weloverwogen geblunderd
DEN HAAG - Minister Zalm (Financiën) heeft naar eigen zeggen „weloverwogen geblunderd” door in februari burgers op toe roepen hun te hoge aanslag voor de onroerendzaakbelasting (ozb) niet te betalen.
Hij zei dat dinsdag in de Tweede Kamer in een reactie op een uitzending van het tv-programma Netwerk waarin naar voren kwam dat Zalm door ambtenaren was gewaarschuwd voorzichtig te zijn met uitlatingen over de ozb-aanslag. „Mijn ambtenaren hebben mij beter geadviseerd dan ik mij heb gedragen”, zei Zalm.
De minister bood kort na de publiekelijke reprimande aan 62 gemeenten met een te hoge ozb-aanslag al meteen excuses aan. Hij zou zich hebben gebaseerd op verkeerde cijfers. Uit de Netwerk-uitzending bleek maandag juist dat de ambtelijke stukken wel klopten. Waar Zalm 62 gemeenten beschuldigde, gingen in werkelijkheid maar acht gemeenten in de fout met de ozb-aanslag.
Ook bij GroenLinks was het beeld ontstaan dat Zalm vooral excuses had aangeboden voor het gebruik van ondeugdelijke cijfers. Nu is gebleken dat Zalm wel goed geadviseerd is, riep GroenLinks-Kamerlid Vendrik hem dinsdag ter verantwoording. Maar de minister van Financiën maakte duidelijk weinig zin te hebben om de zaak weer op te rakelen. Volgens hem was hij volledig verantwoordelijk voor zijn uitspraken en is hij meteen „flink door het stof” gegaan. „Er is alles over gezegd”, aldus Zalm.
Vrouwenopmerking.quote:Op woensdag 29 maart 2006 18:05 schreef George-Butters het volgende:
Zalm lacht ALTIJD zo eng. Een kabouter van 1m55 met een muil van een paard.
Die Lousewies van der Laan begint steeds meer op een man te lijken...quote:Op woensdag 29 maart 2006 18:05 schreef George-Butters het volgende:
Zalm lacht ALTIJD zo eng. Een kabouter van 1m55 met een muil van een paard.
we hebben uiteindelijk met elkaar afgesproken dat bij kaarten standaard het noorden boven moet afgebeeld worden, en zo ook bij afbeeldingen van de hele aardequote:Op woensdag 29 maart 2006 15:50 schreef pberends het volgende:
[..]
Ziet er wel gaaf uit, maar dat over het algemeen aangenomen wordt dat het noorden de bovenkant is, is eigenlijk nergens op gebaseerd toch? Het had net zo goed andersom kunnen zijn?
Het CDA wil de bezoekers verplichtingen opleggen.quote:Op woensdag 29 maart 2006 18:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Op het moment discussieert de Tweede Kamer over de voedselbanken. Wat wil het parlement zeggen over iets moois als een particulier maatschappelijk sociaal initiatief?
http://www.wereldomroep.nl/news/domestic/#4799374quote:Remkes: betaalwijze SP'ers 'niet zuiver'
Minister Remkes van Binnenlandse Zaken wil dat overheden het volledige salaris van SP-politici aan de betrokkenen zelf overmaken. Nu storten overheden vaak automatisch een deel van de vergoeding rechtstreeks in de partijkas van de SP. Remkes vindt dat niet zuiver. Hij laat onderzoeken of het mogelijk is de rechtstreekse storting te verbieden. Politici van de SP zijn verplicht om een deel van hun salaris af te staan aan de partijkas.
Met zijn kritiek op het huidige betalingssysteem schaart Remkes zich achter de Utrechtse commissaris van de koningin Boele Staal. Hij weigert al sinds november de vergoeding van drie SP-Statenleden rechtstreeks te storten in de partijkas.
http://www.wereldomroep.nl/news/domestic/#4799308quote:Coalitie wil kabinetsbeleid promoten
De regeringspartijen gaan de resultaten van het kabinetsbeleid veel meer promoten. CDA, VVD en D66 willen 'met trots' gaan uitdragen wat er tot dusver is bereikt. Volgens de coalitiepartijen heeft het kabinetsbeleid een veel slechtere reputatie dan het verdient. Het imago-offensief is afgesproken tijdens overleg in Den Haag tussen premier Balkenende, de vice-premiers Zalm en Brinkhorst en de drie fractieleiders.
De regeringspartijen willen onder meer duidelijk maken dat de economie er dankzij het kabinetsbeleid veel beter voorstaat. De burger moet dat volgens hen gaan merken, bijvoorbeeld doordat meer mensen aan werk worden geholpen. Ook wordt bekeken of er nog financiële ruimte is om de koopkracht verder te verbeteren.
Tja Zalmquote:Op woensdag 29 maart 2006 17:18 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Wanneer beland zo'n overleefde machtswellusteling eindelijk op het schavot? Of gaat hij gewoon zijn 15-jarig jubileum als 'minister in 5 aaneengesloten kabinetten gewoon halen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |