quote:ArendJ wrote:
Hoi 'Sorry'en John,
Bedankt voor jullie excuses. Als leden (en moderators) van Ronduit baalden we vreselijk van de kraak en de teksten die op het forum geklad waren. EO Techniek heeft uren gewerkt om het zaakje weer in orde te krijgen, maar gelukkig is alles weer in originele staat. Het is fijn dat jullie je excuses aanbieden, dat maakt in elk geval voor mij als Ronduiter, en moderator van de chatbox al heel veel goed.
Wat me van anderen geraakt heeft, zijn de negatieve opmerkingen op het FOK forum over de EO en Ronduit. Met name de termen als Fundamentalisten, bekrompenheid, indoctrinatie en meer van dat soort kreten. De leden van Ronduit werden afgeschilderd als een zielig hoopje kinderen wat gevaarlijk be?nvloed werd door de EO/Ronduit. Ik hoop dat de mensen die zo'n mening hebben hier eens wat langer rondkijken en zich afvragen wat de Ronduiters bindt.
Deze website, met haar forum en chatbox is voor veel christelijke jongeren een ontmoetingsplaats om gezellig met elkaar te praten, over zaken te discussieren (niet aleen over de bijbel oid). Verder vind je hier leuke en interessante artikelen over lifestyle, liefde, maatschappelijke dingen etc. Ronduiters worden dus oa. gebonden door gezamelijke interesse.
En wat dat fundamentalisme aangaat: Een fundamentalist is iemand die ergens van overtuigd is en dat koste wat het kost (lees: zo nodig ten koste van anderen) uitdraagt. Ik denk dat de meeste christenen hier iets anders in elkaar zitten. Christendom is gebaseerd op liefde. Respect voor ieder ander op deze wereld, en zelfs meer dan dat. Het belangrijkste wat Christenen bindt is dat ze geloven dat ze door een almachtig wezen (God) gemaakt zijn, en dat die God voor hen zorgt. Dat heeft als logisch gevolg dat dat almachtige wezen (God) dank verdient, in alle denkbare vormen: beantwoording van liefde naar God (danken, zingen, met Hem bezig zijn), het doorgeven van liefde naar andere mensen.
Ik heb het idee dat wanneer je bovenstaande beseft en weet dat Christenen goed willen/horen te zijn voor elkaar en voor anderen, het een stuk minder enge mensen worden. Als niet-christen hoef je je dan ook absoluut niet bedreigd te voelen ofzo. Dit in tegenstelling tot mensen van een andere godsdienst, waarin respect voor die God koste wat het kost moet worden afgedwongen.
Als christen voel ik me soms bedreigd door mensen die zo tegen christenen tekeer gaan, en ze bestempelen als gevaarlijk/fundamentalisten etc. De aanval op dit forum heb ik ook als bedreigend ervaren. Mag je als Christen nog wel bestaan in Nederland vroeg ik me af.
ik ook niet, en in tegenstelling tot wat het journaal laat zien, is de ingang van artis wel betaaldquote:Op woensdag 29 maart 2006 12:56 schreef RichardQuest het volgende:
Niks gezien...
...quote:Twee weken voordat de rechtszaak tegen hem zou beginnen, kreeg hij gratie van zijn oude vriend George H.W. Bush. Deze was in de verkiezingen van november 1992 verslagen door Bill Clinton. Bij wijze van afscheid verleende hij een presidentieel pardon aan zes beschuldigden in het schandaal, onder wie Weinberger.
quote:
middag. Hel op kantoorquote:Op woensdag 29 maart 2006 13:48 schreef Mutant01 het volgende:
mogguh.
http://ipsnews.be/categorieen/internaf.asp?idnews=6908quote:Indiase regering denkt aan streefcijfers voor dalits in bedrijven
Paranjoy Guha Thakurta
NEW DELHI, 28 maart (IPS) - De linkse regering in India denkt eraan om privé-bedrijven streefcijfers op te leggen voor de aanwerving van dalits. Eén op vier Indiërs zou in aanmerking komen voor deze vorm van positieve actie. Maar de tegenstand is groot.
Minister voor Sociale Rechtvaardigheid Meira Kumar heeft goed nieuws voor de dalits, de laagste sociale kaste in India. "De regering denkt aan een wetsontwerp om jobs in de privé voor te behouden", kondigde ze vorige week aan. Haar collega Ram Vilas Paswan, minister van Staal en Chemie, behoort tot een groep van ministers die het voorstel steunt. "We vragen hier al jaren om."
De precieze details zijn nog niet bekend, maar aangenomen wordt dat de regering een streefcijfer van één personeelslid op vier zal voorstellen.
Paswan en Kumar behoren zelf tot de laagste kaste. De ministers vormen de uitzondering op de ongeschreven sociale regel waardoor veel dalits moeizaam maatschappelijk relevante jobs vinden. De werkloosheid onder de dalits, met 250 miljoen mensen goed voor ruwweg een vierde van de Indiase bevolking, is hallucinant. Een peiling in het begin van de jaren 90 toonde aan dat ze 4 procent uitmaken van het personeelsbestand in de industrie en dat ze 3 procent van de jobs in de bouw bezetten.
De dalitpartij Bahujan Samaj Party en de koepel van dalitverenigingen Udit Raj zullen alles uit de kast halen om het wetsontwerp gestemd te krijgen.
Geen enkele politieke partij voert openlijk oppositie tegen het voorstel, gezien de gecombineerde electorale kracht van de dalits. Dat maakt een tweederde meerderheid, en dus een eventuele grondwetswijziging mogelijk.
Toppolitici van de Congrespartij, de belangrijkste fractie in de federale UPA-coalitie, zijn voor streefcijfers. Digvijay Singh en S. M. Krishna, twee gewezen regionale premiers, noemen streefcijfers "onvermijdelijk". Minister Kumar zegt dat haar voorstel op de steun kan rekenen van topmensen binnen de Indiase softwaregigant Infosys in de multinational Aditya Birla Group.
Maar de grote werkgeversfederaties - de gefedereerde kamers van koophandel en indistrie (FICCI en ASSOCHAM) en de Confederatie van Indiase Industrieën (CII) - lijken voorlopig niet gewonnen voor een verplichting om jobs voor dalits te reserveren. Anand Mahindra, de nummer één van CII, houdt de boot af: "We moeten bekijken of dit realiseerbaar is. Een verplichting zonder rekening te houden met competenties kan een verstorend effect hebben op de privé-sector."
De Indiase bankwereld steigert. "Achterhaald en botweg dom", zegt Surjit S Bhalla van het beleggingsfonds Oxus Investment. "Streefcijfers hadden misschien relevantie in de jaren 50, maar India is wel veranderd sindsdien."
Bhalla verwijst naar de Amerikaanse jaren 50, die de inspiratiebron vormt voor de voorstanders van positieve actie. In de VS zijn werkgevers verplicht om zich te houden aan 'rekrutering via non-discriminatie'. Een speciale commissie kan overheden en bedrijven die discrimineren effectief beboeten. Bovendien voorziet de Amerikaanse wetgever dat bedrijven die werken in opdracht van de overheid een bepaald percentage van hun personeelsbestand moeten voorbehouden aan indianen, zwarten, Aziaten of latino's. Autoconstructeurs als General Motors en Ford passen het vrijwillig toe.
In India is positieve actie voorlopig beperkt tot de petroleumsector. De overheid kent concessies voor benzinestations toe aan dalits. (MM/ADR)
(EINDE/2006)
Kloonalertquote:Op woensdag 29 maart 2006 14:27 schreef Airelle het volgende:
Ik dacht, ik laat mijn gezicht ook weer eens zien..
Alertalertquote:
quote:In het onderzoek naar mogelijke verkiezingsfraude in de gemeente Landerd gaat justitie kiezers vragen op wie ze gestemd hebben. De inwoners van kerkdorp Zeeland die op stembureau Compostella hebben gestemd ontvangen deze week een brief waar ze anoniem op kunnen reageren.
(...)
De gemeente Landerd wendde zich twee weken geleden tot justitie nadat was gebleken dat kandidaat G. te Meerman veel meer stemmen had gekregen in het stembureau waar hij op de verkiezingsdag was, dan in andere stembureaus.
De kandidaat van Zeelands Welzijn kreeg bij de overige stembureaus achtereenvolgens een, drie en zeven stemmen, maar haalde in zorgcentrum Compostella in Zeeland 181 stemmen.
(...)
Uit een telefonische rondvraag van een lokaal weekblad onder ongeveer de helft van de bewuste kiezers bleek eerder dat niemand op de kandidaat had gestemd.
quote:
Ziet er wel gaaf uit, maar dat over het algemeen aangenomen wordt dat het noorden de bovenkant is, is eigenlijk nergens op gebaseerd toch? Het had net zo goed andersom kunnen zijn?quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:27 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
van Kaapstad idd., de naam zegt het al
[afbeelding]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |