Dat klonk heel eng Douwe.quote:
Ik heb de mijne tot nu toe ook behoorlijk vol geschreven. Had eigenlijk gewoon geen ruimte meer over en nog wel een hoop tekst, dus ik hoop maar dat die mensen het leuk vinden! En ik hoop ook dat ze het kunnen lezen.quote:Op maandag 27 maart 2006 22:50 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Om de een of andere reden schrijf ik zo'n ding vrij vol.![]()
Maar dan krijg je wel een kaart uit Honoluluquote:Op maandag 27 maart 2006 23:38 schreef p-etr-a het volgende:
Het kan heel snel gaan, het kan heel lang duren, volgens mij is daar niet echt peil op te trekken. Ik ben net zo ongeduldig als jij, kan echt niet wachten tot een van mijn kaarten aankomt! Zal je zien dat mijn adres naar iemand uit Honolulu gaat ofzo, en ik alsnog een maand moet wachten.
Daar heb je wel weer helemaal gelijk in.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 00:48 schreef Vava het volgende:
[..]
Maar dan krijg je wel een kaart uit Honoluludat kan ook niet iedereen zeggen
Die van mij zijn al 6 dagen onderweg.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 09:01 schreef Mobster273 het volgende:
2-4 dagen voor binnen europa staat er op de zite van TPG, dus die van mij zouden vanaf vandaag aan moeten kunnen komen....
*afwacht...
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:53 schreef Troel het volgende:
Ik heb mezelf aangemeld en mag twee kaartjes richting de USA sturen en een naar Brazilie
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:43 schreef Klonk het volgende:
ik net blij, de postbode![]()
alleen een AH foldertje![]()
Wow, dat doe je goed! Gelijk allemaal ver wegquote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:53 schreef Troel het volgende:
Ik heb mezelf aangemeld en mag twee kaartjes richting de USA sturen en een naar Brazilie
Nouja, ik heb nu een aantal kaarten op de bus zitten, maar die staan nog niet bij verzonden bij mij, dus het zou kunnen hoor.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:41 schreef Mobster273 het volgende:
zijn er ook mensen hier die kaarten moesten versturen aan dubieuze accounts?
van de 5 die er stuurde, zijn er 3 naar mensen die 8/9 hebben verstuurd en er minstens 3 hebben geregistreerd als ontvangen, die geloof ik wel, er is er 1 die er 43 heeft verstuurd en 37 geregistreerd heeft ontvangen, als die fout gaat weet ik het ook niet meer
maar ik heb er ook 1, die gaat naar iemand die op 3 maart geregistreerd is, op 7 maart voor het laatst heeft ingelogd en nog maar 1 kaart heeft gestuurd en er geen heeft ontvangen... nou is het nu nog te vroeg om me daar zorgen over te maken (ik verwacht ze op zijn vroegst vanmiddag maar waarschijnlijker is donderdag pas...), maar heeft iemand hier ook al slechte ervaringen gehad?
overigens ga ik er gewoon vanuit dat ook dit geen oplichtster is, maar je weet het nooit... het zou iig niet logisch zijn bij maar 1 kaart verstuurd hebben, want ik ben dan als het goed is op dit moment dan de enige die een kaart onderweg heeft naar haar
ze staan sowieso pas bij verzonden als ze zijn aangekomen, in het systeem staan ze nu als travelling, en dat is logisch, anders zou je namelijk meer dan 5 adressen kunnen opvragenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, ik heb nu een aantal kaarten op de bus zitten, maar die staan nog niet bij verzonden bij mij, dus het zou kunnen hoor.
tja, het is geen EU, maar ik kan me toch eigenlijk niet indenken dat het buiten europa valtquote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:16 schreef morgaine21 het volgende:
Yay mn eerste kaart naar duisland is ook aangekomen. Heb gelijk twee nieuwe adressen aangevraagd. (eerste wilde ik maar 1 nieuwe aanvragen maar toen ik zag dat ik weer iemand uit de usa had (3e keer) was ik een beetje teleurgesteld
en heb ik er nog maar een aangevraagd om het goed te maken8)7 ) Nu heb ik naast die uit de usa ook iemand uit Ijsland
![]()
Weet iemand toevallig hoeveel erop moet naar Ijsland? T hoort toch gewoon bij europa he?
Nou, nee. Ik ga echt niet dagen op zoek. Heb gewoon 10 mooie fotokaarten "groeten uit Nederhorst den Berg" gekocht en daar doen ze het maar even mee.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:18 schreef Troel het volgende:
Hoe doen jullie dat eigenlijk als iemand speciale kaarten vraagt? Gaan jullie dan echt op zoek?
Ik had er eentje die vroeg iets speciaals, maar ik heb dus echt niets kunnen vinden wat daaraan voldeed, dus toen heb ik iets "IJsselsteins" opgestuurd. Of blijven jullie echt meerdere dagen zoeken?
Hier zijn volgens mij wel slechte ervaringen mee, maar in jouw geval denk ik dat het heel goed kan dat deze persoon 1 kaart heeft verstuurd en dat daardoor jij het adres hebt gekregen!quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:41 schreef Mobster273 het volgende:
zijn er ook mensen hier die kaarten moesten versturen aan dubieuze accounts?
maar ik heb er ook 1, die gaat naar iemand die op 3 maart geregistreerd is, op 7 maart voor het laatst heeft ingelogd en nog maar 1 kaart heeft gestuurd en er geen heeft ontvangen... nou is het nu nog te vroeg om me daar zorgen over te maken (ik verwacht ze op zijn vroegst vanmiddag maar waarschijnlijker is donderdag pas...), maar heeft iemand hier ook al slechte ervaringen gehad?
quote:Vielen dank für Deine tolle Postkarte!
I was so happy to received it today! It is a wonderfull idea to make self some pictures from the place where you live!
Greetings from Germany
Ja ze woont in het Ruhrgebied en de kaart heeft er 6 dagen over gedaan!quote:The user Melli received the postcard you've sent!
The user wrote the following message to you:
--
Hey Laura!
Thanks a lot for your postcard!Your town GRONINGEN is not far away from me!
Melli
Ja je krijgt in je emailbox bericht dat je kaart met postcard ID NL-xxxx is aangekomen en je ziet meteen wat de ontvanger aan je schrijft.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:52 schreef p-etr-a het volgende:
Ik hoop dat ik binnenkort ook zo'n berichtje krijg. Komt dat trouwens gewoon in je e-mail binnen?
Oké, dat is handig. Ik wil het namelijk wel direct weten!quote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:07 schreef QTPi het volgende:
[..]
Ja je krijgt in je emailbox bericht dat je kaart met postcard ID NL-xxxx is aangekomen en je ziet meteen wat de ontvanger aan je schrijft.
Ja dat is echt leukquote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:07 schreef QTPi het volgende:
[..]
Ja je krijgt in je emailbox bericht dat je kaart met postcard ID NL-xxxx is aangekomen en je ziet meteen wat de ontvanger aan je schrijft.
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:51 schreef Laura 2000 het volgende:
Yes één van mijn kaarten is ook aangekomen!!
[..]
Ja ze woont in het Ruhrgebied en de kaart heeft er 6 dagen over gedaan!![]()
Komt het misschien omdat ik twee losse postzegels van 0,39 cent erop heb geplakt?
Waar in NZ?quote:Op woensdag 29 maart 2006 10:48 schreef Miracle_Drug het volgende:
Mijn eerste kaart is aangekomen, in Hongarije![]()
Nu mag ik er eentje naar Nieuw-Zeeland sturen en eentje naar Vancouver![]()
Wie niet.quote:
waar staat die op de site? of heb je die zelf gemaakt?quote:
Ik zie hetquote:Op woensdag 29 maart 2006 12:10 schreef Jaguarized het volgende:
Hotmailadressen wil ie nog wel eens blokkeren.
Had ik ook met m'n hotmail. Toen maar veranderd.quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:14 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Ik zie het
Op me Wanadoo account komt hij gewoon binnen![]()
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:45 schreef Klonk het volgende:
ik
heb
een
kaartje
een hele mooie uit San Fransico met de Golden Gate bridge
Ik ben jaloers.quote:
Ze doen goede zaken bij de VVV Groningen. Ik heb daar van de week ook al tien kaarten gahaaldquote:Op woensdag 29 maart 2006 17:11 schreef Laura 2000 het volgende:
Ik heb 10 verschillende kaarten gehaald bij de VVVFf een voorraadje aanleggen
van mij zijn er nu dus 4 van de 7 naar Finland....quote:Op woensdag 29 maart 2006 17:51 schreef Aventura het volgende:
Heb ook net vorige week een kaartje naar Finland gestuurd
van de drie kaarten die ik gestuurd heb nog geen een naar Finland. Wel eentje naar Portugal, Polen en een naar de US.quote:Op woensdag 29 maart 2006 17:52 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
van mij zijn er nu dus 4 van de 7 naar Finland....
Ik mag hopen dat daar nog verandering in gaat komen....
ik kan me ook niet indenken dat deze verhouding zo blijft, maar opvallend is het welquote:Op woensdag 29 maart 2006 18:08 schreef AKnynke het volgende:
[..]
van de drie kaarten die ik gestuurd heb nog geen een naar Finland. Wel eentje naar Portugal, Polen en een naar de US.
nog steeds geen postzegels gekocht!
Allemaal uit Finland.quote:Op woensdag 29 maart 2006 18:21 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
ik kan me ook niet indenken dat deze verhouding zo blijft, maar opvallend is het wel
maar goed, uiteindelijk gaat het me ook niet zo zeer om waar het heengaat maar om waar het uit terugkomt
Hahahaha nog eentjequote:Op woensdag 29 maart 2006 17:13 schreef Quispi het volgende:
[..]
Ze doen goede zaken bij de VVV Groningen. Ik heb daar van de week ook al tien kaarten gahaald![]()
gewoon ¤0,85 net zo als bij alle kaarten naar buiten europa, zo lang onder de 20 gram ofzo, maar dat ga je nooit halenquote:Op woensdag 29 maart 2006 20:12 schreef AudreyHepburn het volgende:
Hoeveel geld aan postzegels moet er eigenlijk op een kaartje naar de USA ? En naar India ?
Current top countries (last 60 days)quote:Op woensdag 29 maart 2006 17:52 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
van mij zijn er nu dus 4 van de 7 naar Finland....
Ik mag hopen dat daar nog verandering in gaat komen....
Ik ookquote:Op woensdag 29 maart 2006 20:29 schreef inkie1010 het volgende:
Ik heb gewoon wat van die velletjes voor Binnen europa en Buiten Europa gekocht![]()
Zo heb ik het ook begrepenquote:Op woensdag 29 maart 2006 20:49 schreef inkie1010 het volgende:
Volgens mij niet, je stuurt alleen naar andere landen wat ik begrepen heb!
ik had er ook 5, maar nu zijn er 3 aangekomen en heb ik meteen weer 3 opgevraagd, zodat er nu nog steeds 5 onderweg zijnquote:Op woensdag 29 maart 2006 23:22 schreef inkie1010 het volgende:
Hihi dat jullie dat kunnen, beginnen met 2 of 3 adressenik was zoo nieuwsgierig dat ik er meteen 5 opvroeg
quote:Op donderdag 30 maart 2006 00:04 schreef marcb1974 het volgende:
Nieuw deel al weer, en ik heb me nog steeds niet aangemeld![]()
Wat zijn die tags eigenlijk?quote:Op woensdag 29 maart 2006 23:43 schreef inkie1010 het volgende:
Ik doe ook nog mee aan die Tags dat is ook leuk
anders moet ik te lang wachten hehehe
Volgende week zal ik het regelenquote:Op donderdag 30 maart 2006 00:30 schreef Vava het volgende:
[..]
opschieten! voor het volgende deel begint heb jij je aangemeld
want anders!!!!!!....................
Taggen doe je op het forum van postcrossing. Er zijn allerlei topics met onderwerpen, bijvoorbeeld de City View-tag. Hier is het de bedoeling dat je degene voor je tikt en dat wil zeggen dat jij hem of haar een city view kaart op stuurt (via persoonlijk bericht regel je dan het adres). Degene die dan jou weer tikt stuurt jou een kaartquote:Op donderdag 30 maart 2006 00:33 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Wat zijn die tags eigenlijk?Krijg je daardoor sneller een kaartje?
Klonk, mooi kaartje zeg!
Hoe lang erover gedaan?quote:Op donderdag 30 maart 2006 09:19 schreef Mobster273 het volgende:
Amerika is binnen, next up: Edinburgh, Scotland![]()
Ahja maar dan krijg je er dus niet een lijntje bij op je kaartje.quote:Op donderdag 30 maart 2006 08:29 schreef inkie1010 het volgende:
[..]
Taggen doe je op het forum van postcrossing. Er zijn allerlei topics met onderwerpen, bijvoorbeeld de City View-tag. Hier is het de bedoeling dat je degene voor je tikt en dat wil zeggen dat jij hem of haar een city view kaart op stuurt (via persoonlijk bericht regel je dan het adres). Degene die dan jou weer tikt stuurt jou een kaart
Ja precies, het niet het officiele postcrossen, mensen maken vaak ook onderscheid tussen ontvangen "official cards" en tag cardsquote:Op donderdag 30 maart 2006 09:38 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ahja maar dan krijg je er dus niet een lijntje bij op je kaartje.Maar is het gewoon kaartjes uitwisselen enzo.
Kan ik jou ook "taggen"?quote:Op donderdag 30 maart 2006 09:40 schreef inkie1010 het volgende:
[..]
Ja precies, het niet het officiele postcrossen, mensen maken vaak ook onderscheid tussen ontvangen "official cards" en tag cardsMaar ja het is ook wel leuk
Zeker als je toch maar zit te wachten op je eerste officiele kaartjes om aan te komen
volgens de site 7 dagen, maar dat klopt niet helemaal, want ik heb ze vrijdag na lichting op bus gedaan, dus dan zijn het 6 maar effectief gezien maar 4quote:
Oh dat mag?quote:Op donderdag 30 maart 2006 09:54 schreef inkie1010 het volgende:
Dan tik ik jou terug Jaguarized(mail mij maar even terug
)
tis geen zware topsport hoorquote:Op donderdag 30 maart 2006 09:54 schreef Jojogirl het volgende:
* Jojogirl leest hier nu al een weekje mee en het klinkt toch wel erg cool.
Ik twijfel nog een beetje of ik me zal aanmelden, weet niet of ik het lang vol ga houden als ik mee zou gaan doen.
tja, de meest voorkomende landen zijn nou eenmaal niet zulke exotische oorden, net zoals je de grootste kans hebt om een kaart naar USA of Finland te sturen heb je ook de grootste kans om er daar een vandaan te krijgen, ik geloof dat duitsland derde in de lijst staat, dus die kans is dan ook redelijk grootquote:Op donderdag 30 maart 2006 10:01 schreef Miracle_Drug het volgende:
Mijn eerste kaart is binnen, uit DuitslandMag een gegeven paard (kaart
) niet in de bek kijken maar ik hoopte toch wel op iets meer exotisch zoals de Bahama's ofzo
![]()
Kaartje onderweg naar Rusland![]()
Ja, maar ik vind het stom om hier heel enthousiast aan te beginnen en vervolgens na 3 maanden er alweer mee te kappen. En ik ken mezelf een beetjequote:
Je kan je ook weer uitschrijven als je het zat bentquote:Op donderdag 30 maart 2006 10:09 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Ja, maar ik vind het stom om hier heel enthousiast aan te beginnen en vervolgens na 3 maanden er alweer mee te kappen. En ik ken mezelf een beetje
Boeie, aanmelden.quote:Op donderdag 30 maart 2006 10:09 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Ja, maar ik vind het stom om hier heel enthousiast aan te beginnen en vervolgens na 3 maanden er alweer mee te kappen. En ik ken mezelf een beetje
Ik doe hem strakjes op de post! Ben benieuwd!quote:Op donderdag 30 maart 2006 10:05 schreef Jaguarized het volgende:
@inkie:
Hij gaat morgen op de post, de 31e. Tis hier nu de 30e om 8.05pm dus dat gaat niet meer lukken.![]()
er zijn er ook zat die aangemeld zijn en niet eens zijn begonnenquote:Op donderdag 30 maart 2006 10:09 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Leuk!quote:Op donderdag 30 maart 2006 10:25 schreef inkie1010 het volgende:
[..]
Ik doe hem strakjes op de post! Ben benieuwd!
O ja ik heb ook al een weblog gemaakt, voor de kaarten: Kijk maar
dan moet je je topografische kennins wat opvijzelen, en dan is pc nog niet eens zo'n slecht middelquote:Op donderdag 30 maart 2006 10:34 schreef _Boo_ het volgende:
Ik vind die kaartjes bij die profielen echt onhandig, Amerika is vaak zo ver ingezoomd dat je nog geen idee hebt waar die persoon woont.
of ff op internet speuren, map24 doet sowieso heel europa en voor amerika zal ongetwijfeld iets vergelijkbaars te vinden zijnquote:Op donderdag 30 maart 2006 10:36 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
dan moet je je topografische kennins wat opvijzelen, en dan is pc nog niet eens zo'n slecht middel
Oke, oke, oke ik bezwijk al onder de druk en ga me aanmeldenquote:Op donderdag 30 maart 2006 10:26 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
er zijn er ook zat die aangemeld zijn en niet eens zijn begonnendus gewoon aanmelden
Nee, ik kreeg van de 5 adressen 4 verschillende, en die heb ik ook praktisch na elkaar aangevraagd.quote:Op donderdag 30 maart 2006 10:57 schreef Jojogirl het volgende:
Aangemeld. Alleen jammer dat ik 3 kaartjes naar Portugal moet sturenKrijg je altijd 3 keer hetzelfde land als je vlak na elkaar meerdere adressen wil?
Vanmiddag maar meteen kaartjes en zegels kopen
Nee das gewoon toeval.quote:Op donderdag 30 maart 2006 10:57 schreef Jojogirl het volgende:
Aangemeld. Alleen jammer dat ik 3 kaartjes naar Portugal moet sturenKrijg je altijd 3 keer hetzelfde land als je vlak na elkaar meerdere adressen wil?
of kijk in een atlas, van die papieren gevallen die hun werk nog altijd voorbeeldig doenquote:Op donderdag 30 maart 2006 10:43 schreef Klonk het volgende:
[..]
of ff op internet speuren, map24 doet sowieso heel europa en voor amerika zal ongetwijfeld iets vergelijkbaars te vinden zijn![]()
Braafquote:Op donderdag 30 maart 2006 10:46 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Oke, oke, oke ik bezwijk al onder de druk en ga me aanmelden
nee, dat is brute pech...quote:Op donderdag 30 maart 2006 10:57 schreef Jojogirl het volgende:
ik zit er nog over na te denken wat ik ermee ga doen, maar een stapel lijkt me het meest waarsschijnlijk resultaatquote:Op donderdag 30 maart 2006 11:11 schreef Joene het volgende:
Het lijkt me leuk om de ontvangen kaartjes in een soort album te doen.
Overigens ik denk dat ik al mn kaartjes even ga scannen ook :-)Mocht ik tenminste ooit kaartjes gaan krijgen ookquote:Op donderdag 30 maart 2006 11:14 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
ik zit er nog over na te denken wat ik ermee ga doen, maar een stapel lijkt me het meest waarsschijnlijk resultaat
Leuk inkie!!!quote:Op donderdag 30 maart 2006 10:25 schreef inkie1010 het volgende:
[..]
Ik doe hem strakjes op de post! Ben benieuwd!
O ja ik heb ook al een weblog gemaakt, voor de kaarten: Kijk maar
quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oeh, m'n volgende gaat naar Tanzania!
stoerquote:Op donderdag 30 maart 2006 12:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oeh, m'n volgende gaat naar Tanzania!
Echt waar?quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:14 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
stoer![]()
ik had er liever een gehad UIT tanzania
maar je staat nu iig wel bovenaan in meest exotische locatie
Wat is dat dan precies?quote:Op woensdag 29 maart 2006 23:43 schreef inkie1010 het volgende:
Ik doe ook nog mee aan die Tags dat is ook leuk
anders moet ik te lang wachten hehehe
zie vorige paginaquote:
amerika of finland, gezien de finland concentratie hier zal die het wel zijnquote:Op donderdag 30 maart 2006 12:59 schreef QTPi het volgende:
Toch maar weer een nieuw adres opgevraagd, jullie mogen raden naar welk land ik m moet sturen....![]()
Ik heb net bij de Hema een map gekocht en van die fotobladen waar je de kaarten zo in kunt stekenquote:Op donderdag 30 maart 2006 11:11 schreef Joene het volgende:
Het lijkt me leuk om de ontvangen kaartjes in een soort album te doen.
quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:09 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
amerika of finland, gezien de finland concentratie hier zal die het wel zijn
typischquote:
Oeeee dan zou er van mij morgen wel 1 kunnen aankomenquote:Op donderdag 30 maart 2006 09:42 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
volgens de site 7 dagen, maar dat klopt niet helemaal, want ik heb ze vrijdag na lichting op bus gedaan, dus dan zijn het 6 maar effectief gezien maar 4![]()
Daar heb ik ook heen gestuurdquote:Op donderdag 30 maart 2006 13:52 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
typisch
ik heb er nu dus 4 naar Finland, en wel naar:Jyväskylä
iig nog geeneen in dezelfde stad/dorp
hehe, OK, maar die van mij heeft er nog maar 1 gestuurd en nog maar 1 ontvangen (al zegt ze 2) maar het zal dus wel niet dezelfde persoon zijnquote:
Wat is de url van je site?quote:Op donderdag 30 maart 2006 17:25 schreef Sonja27 het volgende:
En jawel ik had post! 1 kaartje uit Zweden en 1 kaartje uit........ hoe verrassend..... Finland!Wel een ontzettend mooie van het noorderlicht! Ik zet ze zo weer op mijn postcrossing site!
Misschien is het een idee om bij de openingspost voortaan de sites op te nemen van de fokkers die hun kaartjes online showen? Die van mij kan je hier vinden: http://home.wanadoo.nl/jovikane/postcrossing.htmlquote:
Kennelijk was het een goed plan!quote:Op donderdag 30 maart 2006 19:32 schreef Vava het volgende:
O Sonja27, ik zie nu dat jij hetzelfde idee over de links in de OP had
Grappig welquote:Op donderdag 30 maart 2006 19:43 schreef boskov het volgende:
Ga kaartjes sturen naar:
VS,
Duitsland
Finland
Is het ookquote:
Jaquote:Op donderdag 30 maart 2006 19:47 schreef Vava het volgende:
[..]
Grappig welwij kunnen jou ook treffen
Kans bestaatquote:Op donderdag 30 maart 2006 20:01 schreef boskov het volgende:
[..]
Ja, mn vierde is in Belgie, het zou wat zijn als ik Nederland kreeg
quote:
tot nu toe wel leukquote:Op donderdag 30 maart 2006 23:09 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Lucky bastard.
Hey inkie1010 ik zie dat jij heel druk bent met taggen! Hoe bevalt dat?
Heb je er al een ontvangen? Ik denk dat je ze wel krijgt toch! Als de post het maar goed doet!quote:Op donderdag 30 maart 2006 23:17 schreef inkie1010 het volgende:
[..]
tot nu toe wel leukMaar nu eens afwachten of ik alle kaartjes ook krijg hehe
Nouja, toch weer een paar dagen verder hoorquote:Op donderdag 30 maart 2006 23:25 schreef inkie1010 het volgende:
Hihi ik zie mijn brievenbus pas maandag weer, maar ben echt benieuwd of er dan wat in zit, zal nog maar niet teveel verwachten hehe
Goedzoquote:Op donderdag 30 maart 2006 23:46 schreef innepin het volgende:
Hee, wat een leuk idee. Heb me ook maar opgegeven, morgen even kaartjes kopen
Ik ookquote:
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 08:26 schreef inkie1010 het volgende:
[..]
Ik ook![]()
Ik moet van mezelf nu een beetje minder taggen haha![]()
Gisteren twee kaarten van mij (officiele) aangekomen in Finland en Zweden, mocht twee nieuwe sturen, allebei USA. Ben benieuwd of er vandaag nog wat aankomt van mij
volgens mij kan je niet zien wanneer iemand jouw adres heeft, dat is ook niet de bedoeling natuurlijk, het gaat om de verrassingquote:Op vrijdag 31 maart 2006 08:43 schreef Jojogirl het volgende:
Kan je het eigenlijk zien als jouw adres aan iemand is gegeven en er dus een kaart onderweg is?
En wordt jouw adres pas aan iemand gegeven zodra een kaart die jij hebt gestuurd aan is gekomen of al wanneer jij wat adressen hebt aangevraagd?
dat kan je gewoon op de bus zien of die al geleegd is of niet...quote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:15 schreef Aventura het volgende:
Ik heb mijn kaartje voor de Finse zondag op de bus gedaan. DE bus was toen net wel of net niet geleegd, dus het kan ook zijn dat hij pas maandag in de postrode is gekomen. Het is nu vrijdag en het kaartje is er nog steeds niet...Ik had priority. Hoe lang deden jullie kaartjes erover naar Finland?
Ja, inderdaad, degene moet dat nummer invoeren op de site, tot die tijd is de status 'travelling'.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:19 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
dat kan je gewoon op de bus zien of die al geleegd is of niet...
die van mij deden er 4 dagen over, effectief gezien, maar houd er rekening mee dat de ontvanger misschien wel niet thuis is, op vakantie ofzo, dat registratie lang duurt hoeft niet aan de post te liggen...
dan kan je het verschil meestal nog wel hooren, als de bus net gelegd is dan hoor de kaart duidleijk op de bodem vallen, als ie niet geleegd hoor je geen klootquote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:23 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, degene moet dat nummer invoeren op de site, tot die tijd is de status 'travelling'.
De reden dat ik onzeker was over het wel of niet geleegd zijn van de bus, is dat ikiets voor19 uur bij de bus was, die normaliter om 18 uur geleegd wordt. Op de bus stond dat de volgende lichting zondag om 18 uur zou zijn, maar dat was het al ruim geweest. Ik weet niet of de brievenbussen real-time meegaan met de zomertijd, dat de buslichter de tijd op de bus nog niet goed had gezet of dat hij echt pas om 19 uur kwam legen
Oh hehe, dat is waar ook (ben niet helemaal wakker), ik bedoel ook zo'n rondje met (in mijn geval) 18 uur erop.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:26 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
dan kan je het verschil meestal nog wel hooren, als de bus net gelegd is dan hoor de kaart duidleijk op de bodem vallen, als ie niet geleegd hoor je geen kloot
maar goed, heb jij een aparte brievenbus dat er echt een tijd op staat? staat toch normaal alleen maar op lichting X is geschied, waarbij X steeds een nummertje wordt doorgedraaid bij lichting?
Dat zijn oude brievenbussen, op de nieuwere staat een tijd.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:26 schreef Mobster273 het volgende:
maar goed, heb jij een aparte brievenbus dat er echt een tijd op staat? staat toch normaal alleen maar op lichting X is geschied, waarbij X steeds een nummertje wordt doorgedraaid bij lichting?
er zijn natuurlijk niet genoeg postbodes om bij iedere postbus een postbode te hebben om exact 18uurquote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:30 schreef Aventura het volgende:
[..]
Oh hehe, dat is waar ook (ben niet helemaal wakker), ik bedoel ook zo'n rondje met (in mijn geval) 18 uur erop.
Het verwarrende was dat er stond dat de volgende lichting om zondag om 18 uur zou zijn, terwijl het al 19 uur was
ja? gaaf, maar wij hebben alleen nog van die antieke gevallenquote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:30 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Dat zijn oude brievenbussen, op de nieuwere staat een tijd.
Die oranje zijn nog nieuwerquote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:32 schreef Mobster273 het volgende:
ja? gaaf, maar wij hebben alleen nog van die antieke gevallen
ik wist wel dat er nieuwe bussen komen, in het oranje, maar dat er een tijd op staat wist ik niet
Randstad wordt als eerste voorzien van die nieuwe bussen.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:32 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
er zijn natuurlijk niet genoeg postbodes om bij iedere postbus een postbode te hebben om exact 18uur
[..]
ja? gaaf, maar wij hebben alleen nog van die antieke gevallen
ik wist wel dat er nieuwe bussen komen, in het oranje, maar dat er een tijd op staat wist ik niet
http://www.tpgpost.nl/cor(...)oranjebrievenbus.jspquote:Wekelijks 100 oranje brievenbussen
Sinds 1850 zijn de brievenbussen van TPG Post (toen nog de Posterijen) bepalend voor het Nederlandse straatbeeld. Vanaf 1914 is de brievenbus altijd rood geweest. Daar is vandaag na 92 jaar verandering in gekomen. De invoering van de nieuwe huisstijl en daarmee de nieuwe kleur, valt samen met de plaatsing van het nieuwe model rode brievenbus die al in 2003 gestart is.
Tot op heden zijn in de regio’s Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Haag, Dordrecht en Amersfoort 5.300 nieuwe brievenbussen geplaatst;
Daarnaast staan er nog 13.000 oude rode tweelingbrievenbussen en 2.411 rode eenlingbrievenbussen verspreid door Nederland. Het vervangingstraject voor de rode brievenbussen ziet er als volgt uit:
Vanaf februari 2006 tot en met december 2008 worden jaarlijks ruim 4000 oranje brievenbussen geplaatst (nieuw model);
De oude rode brievenbussen krijgen na de zomer van 2006 een sticker met het TNT Post logo;
De 5.300 reeds geplaatste nieuwe rode brievenbussen (nieuw model) krijgen na de zomer van 2006 een nieuwe rode klep met TNT Post logo;
In 2009 en 2010 worden de 5.300 al geplaatste nieuwe rode brievenbussen (nieuw model) en de eenlingbrievenbussen als laatste vervangen door oranje brievenbussen;
Tot en met het einde van dit jaar worden er wekelijks 100 oranje brievenbussen geplaatst.
Vaag, ik woon in Amsterdam maar in mijn buurt zijn ze allemaal nog roodquote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:40 schreef Troel het volgende:
[..]
http://www.tpgpost.nl/cor(...)oranjebrievenbus.jsp
Dit zat ik toevallig van de week te lezen.
Dus je krijgt een bevestigingsmail als iemand de code op het kaartje heeft ingevoerd? Ben nu af en toe aan het inloggen om te kijken of het er al isquote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:50 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Gisteren nog 2 mailtjes gehad dat nog 2 van mijn naar Finland gestuurde kaartjes zijn aangekomen!
ja, maar lang niet alle mail komt aan hoorquote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:53 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dus je krijgt een bevestigingsmail als iemand de code op het kaartje heeft ingevoerd? Ben nu af en toe aan het inloggen om te kijken of het er al is
hotmail?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:54 schreef Troel het volgende:
[..]
ja, maar lang niet alle mail komt aan hoor
Ik had uit mijn u2u's wat dingen laten mailen, maar die komen simpelweg niet aan, ook niet in de spambox.
a met een tilde: ãquote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:00 schreef Jojogirl het volgende:
Zitten er bij iedereen vreemde tekens in de adressen en gaat dat goed? Ik heb bv. geen idee wat dit: Fernão zou moeten zijn. Ferna...o?
Fernao denk ik ja, die £ kan je er uitlaten neem ik aan. Er zit een kringeltje op de a, Portugees?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:00 schreef Jojogirl het volgende:
Zitten er bij iedereen vreemde tekens in de adressen en gaat dat goed? Ik heb bv. geen idee wat dit: Fernão zou moeten zijn. Ferna...o?
apart, nou ja, ik heb er nog geen last van gehad iigquote:
*check*quote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:04 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Fernao denk ik ja, die £ kan je er uitlaten neem ik aan. Er zit een kringeltje op de a, Portugees?
foto!quote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:19 schreef Klonk het volgende:
de post kwam net langs met een kaartje uit Amerika (2 kaartjes ontvangen, 2 uit de VS)
Fernão Ferro? user fabinho dan?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:16 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
*check*
Ik heb trouwens een vader en zoon te pakken.Wel toevallig.
die heb ik ook gehadquote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:26 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Inderdaad, u gaat door voor de magnetron.
Ook al vader en zoon, of had jij maar één van de twee te pakken?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:27 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
die heb ik ook gehad![]()
maar dat had je natuurlijk al begrepen
Gelezen en een U2U gestuurdquote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:04 schreef Troel het volgende:
Zo. Ik heb een Fok! to Fok! tag opgestart.
Ik snap niet wat er leuk is aan taggen... Dan is de hele verrassing er toch af?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:04 schreef Troel het volgende:
Zo. Ik heb een Fok! to Fok! tag opgestart.
daar staan ze ookquote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:10 schreef Troel het volgende:
Hadden ze die strepen niet op de achterkant kunnen zetten
Ik vind het taggen wel leuk. Maar ieder zijn ding natuurlijkquote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:37 schreef MaxB het volgende:
[..]
Ik snap niet wat er leuk is aan taggen... Dan is de hele verrassing er toch af?![]()
En het is toch ook veel leuker om kaartjes uit de hele wereld te krijgen, en niet van Fok users uit nederland![]()
Straks wil iedereen mij taggen.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:44 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik vind het taggen wel leuk. Maar ieder zijn ding natuurlijk
Gelukkig kun je zelf beslissen of je wilt taggen of niet.
Misschien een poemaquote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:51 schreef YPPY het volgende:
Ze hebben vast geen andere kaartjes daar.
Nu op zoek naar een getekende poes en een dier in het wild (wordt vast een koe)
ik dacht dat je exact dezelfde user had, gezien je reactie, maar goed, die van mij is maar 10 jaar oud, dus er zal ongetwijfeld een ouder aanhangenquote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:30 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Ook al vader en zoon, of had jij maar één van de twee te pakken?
Nee, niet de hoofdstad. Wel de grootste stad, met geloof ik 30.000 inwoners. En een lelijke stad. Ik was benieuwd, omdat ik een paar jaar geleden zelf een jaar in Alaska gewoond heb. De bergen die je op de foto ziet zijn overweldigend in het echt, als je met de auto tussen twee bergpassen door gaatquote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:45 schreef Klonk het volgende:
Ja, is volgens mij zelfs de hoofdstad van Alaska
Goedkoop! Ik heb ook wat kaarten gehaald bij de 2-dollar-winkel. Vier kaarten voor 2 dollar = 1 euro.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 15:11 schreef Fannetje het volgende:
Ik heb vanmiddag in de stad 15 ansichtkaarten van Den Bosch gekocht30 cent per stuk, dus dat viel reuze mee!
NZ-dollarquote:
dat levert natuurlijk wel problemen op met mensen die dan een adres opvragen en dan niks sturen en ook niks op sent zetten, daarmee de persoon aan de andere kant heel laten wachtenquote:Op vrijdag 31 maart 2006 15:51 schreef Aventura het volgende:
Wel vervelend dat de status, zodra je een adres opvraagt, meteen op 'sent' staat. Ik zou ze liever zelf handmatig op 'sent' zetten zodra ik het kaartje daadwerkelijk in de bus heb geworpen.
Ja, maar je verwacht toch sowieso geen kaartjes? Ik bedoel, je krijgt toch geen melding als iemand je adresgegevens ontvangt?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 15:54 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
dat levert natuurlijk wel problemen op met mensen die dan een adres opvragen en dan niks sturen en ook niks op sent zetten, daarmee de persoon aan de andere kant heel laten wachten
als je zelf al hebt gestuurd wel...quote:Op vrijdag 31 maart 2006 15:56 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ja, maar je verwacht toch sowieso geen kaartjes? Ik bedoel, je krijgt toch geen melding als iemand je adresgegevens ontvangt?
Nee. Ik vind het ook vaag dat je kaartje eerst geregd moet zijn voordat je zelf een kaartje kan ontvangen. Stel dat die persoon dat vergeet, dan moet je dus wachten tot het volgende kaartje.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 15:56 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ja, maar je verwacht toch sowieso geen kaartjes? Ik bedoel, je krijgt toch geen melding als iemand je adresgegevens ontvangt?
postcrossing, voor de wannabe cosmopolietquote:Op vrijdag 31 maart 2006 15:57 schreef Klonk het volgende:
als vaste bezoeker van dit topic, ff brainstormen over het volgende
de TT is te lang, iets van Postcrossing [deel x] lijkt me beter
dat moet dan weer omdat anders mensen kaarten gaan ontvangen terwijl ze niks sturen, en mensen die niks sturen zijn er héél erg veel, ga maar eens willekeurige accounts aanklikken, meer dan de helft heeft nog nooit iets gestuurd volgens mijquote:Op vrijdag 31 maart 2006 15:58 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Nee. Ik vind het ook vaag dat je kaartje eerst geregd moet zijn voordat je zelf een kaartje kan ontvangen. Stel dat die persoon dat vergeet, dan moet je dus wachten tot het volgende kaartje.
Sturen is minstens zo leuk als ontvangen vind ikquote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:00 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
dat moet dan weer omdat anders mensen kaarten gaan ontvangen terwijl ze niks sturen, en mensen die niks sturen zijn er héél erg veel, ga maar eens willekeurige accounts aanklikken, meer dan de helft heeft nog nooit iets gestuurd volgens mij
ja, maar niet iedereen denkt daar zo overquote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:06 schreef Aventura het volgende:
[..]
Sturen is minstens zo leuk als ontvangen vind ik
Ik denk dat er ook mensen zijn die simpelweg niet doorhebben dat je eerst moet sturen voordat je ontvangtquote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:08 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
ja, maar niet iedereen denkt daar zo over
deze bijvoorbeeld![]()
dat lijkt me idd ook erg voor de hand liggenquote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:09 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik denk dat er ook mensen zijn die simpelweg niet doorhebben dat je eerst moet sturen voordat je ontvangt
ik lurk er wel eens af en toe, maar de toegevoegde waarde is heel kleinquote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:09 schreef Aventura het volgende:
Zitten jullie ook op het forum op de Postcrossing-site?
Als de scanner is aangesloten en ik heb te veel tijd misschien wel. Maar eerst maar eens meer van 1 kaartje krijgen.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:01 schreef inkie1010 het volgende:
[..]
Wat stoer!!!! Ga je ze ook inscannen?
Ik wel, maar dat komt ook door het taggen.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:09 schreef Aventura het volgende:
Zitten jullie ook op het forum op de Postcrossing-site?
Gewoon Postcrossing #3quote:Op vrijdag 31 maart 2006 15:57 schreef Klonk het volgende:
als vaste bezoeker van dit topic, ff brainstormen over het volgende
de TT is te lang, iets van Postcrossing [deel x] lijkt me beter
Nouja, je kan natuurlijk altijd beslissen die persoon geen kaartje te sturen. Het duurt alleen 60 dagen voordat je dan wederom een kaartje mag sturen in plaats van dat adres.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:17 schreef Aventura het volgende:
Het zou sowieso prettig zijn als je zelf adressen kon afwijzen. Zo van, diegene is voor het laatst ingelogd in november 2005, ok die stuur ik dus geen kaartje..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |