bronquote:Entertainment Live (Talpa, 18:00 / 18:30) - Talpa zendt vanavond tussen 18.00 en 18.30 uur de eerste aflevering uit van Entertainment Live met Evert Santegoeds en Anouk Smulders. Het programma staat zowel voor RTL Boulevard als voor Shownieuws geprogrammeerd en komt daardoor vanaf vandaag als eerste met het shownieuws op de buis.
"Wij onderscheiden ons door het nieuws als eerste te melden", zegt Evert dan ook over het verschil tussen zijn rubriek en de reeds bestaande programma's bij de GPD.
Evert: "Ik ben blij met die tijd. In Duitsland zijn al dit soort programma's rond dat uur. Het is een hectische tijd in menig huishouden. Het wordt toch een beetje hapsnap, je pikt als kijker gewoon wat mee. Het wordt heel ad hoc gemaakt. Een half uur voor de uitzending kan er nog een nieuwtje binnenkomen. Dat merkten we ook bij het maken van de pilots, het is behoorlijke stress." Santegoeds blijft voorlopig aan als hoofdredacteur van Privé. "Ik heb zelf gezegd dat het wel is te ombineren en dat mag ik nu gaan bewijzen. Ik heb zelf in ieder geval het idee dat het wel kan. Bovendien wordt 'Entertainment live' mede mogelijk gemaakt door Privé." Over de weinig goede vooruitzichten bij Talpa, waar nog steeds flink wordt gekwakkeld met kijkcijfers in de vooravond, maakt de zelfverzekerde roddelkoning zich geen zorgen. "Ik krijg de kans om dit te doen. Ik ben realistisch genoeg om niet meteen miljoenen kijkers te verwachten. Over mijn verwachtingen wat betreft de kijkcijfers wil ik me daarom niet te hard uitspreken. We zien het wel."
Vorige week zond Talpa na zes uur 's avonds nog De leukste thuisvideo's uit, waar het gemiddeld 260.000 kijkers mee scoorde tussen 18.00 en 19.00 uur. Entertainment Live gaat vanaf vanavond de concurrentie aan met o.a. MAX & Catherine, het Journaal op Nederland 2 en het Nieuws op RTL 4.
Bronquote:Show volgens Santegoeds
Entertainmentprogramma’s die het laatste shownieuws brengen, zijn allang niet meer nieuw in Nederland. RTL Boulevard vierde onlangs haar duizendste aflevering en ook SBS Shownieuws gaat alweer een tijdje mee. En met ingang van deze week komt er weer een programma bij: Entertainment Live. “Wij gaan de laatste nieuwtjes als eerste brengen,” aldus presentator Evert Santegoeds. “Geen oeverloos geouwehoer zoals in Boulevard, maar gewoon 20 nieuwtjes in 24 minuten. Het belooft een flitsende show te worden.”
Droom
Al vanaf zijn achttiende is Evert Santegoeds werkzaam bij Privé en brengt hij het laatste nieuws over de sterren. “Het is een wereldje dat ik erg interessant vind. Ik wil altijd graag weten wat er achter de schermen gebeurt. Als Youp van 't Hek op het podium verkondigt hoe wij moeten leven, dan wil ik graag weten wat hij er zelf van bakt. Het maken van Entertainment Live is daarom een droom die uitkomt. Kon ik vroeger iets wat ik allang wist pas een week later in het blad zetten; nu kan ik iets wat ik om tien voor zes te horen krijg ’s avonds direct op televisie zeggen. Dat is geweldig, want vroeger jeukten mijn handen nog wel eens als ik zag hoe anderen een primeur opeisten terwijl ik allang op de hoogte was."
Onthullingen
Hoewel Evert ons in zijn nieuwe programma van de laatste nieuwtjes zal voorzien, hoeven we niet bang dat te zijn dan hij voor Privé geen spannende onthullingen meer heeft. “Er zijn nieuwtjes en er zijn nieuwtjes. Sommige dingen weet ieder ander ook binnen een uur en dus kan ik die onderwerpen makkelijk in Entertainment Live aan bod laten komen. Andere exclusieve reportages kunnen rustig even wachten en die zal ik dan ook zeker voor Privé bewaren.” [MT]
Herh. 1:00 uur
Ruud de Wild meldde dat in zijn middagshow al.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:40 schreef BGN het volgende:
Ik las in de Metro dat ze een spectaculaire showbizz-scheiding aan gingen kondigen. Ik was niet op tijd thuis en wil het nu wel weten ook
Dat klopt, want hij heeft geen autocue...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 01:26 schreef Kloon het volgende:
Het was echt erg slecht, dat blonde mokkel heeft een kutstem en Santegoeds kan niet presenteren en al helemaal geen autocue lezen
Nee, écht nietquote:
Dat kwam daarna,quote:Op dinsdag 28 maart 2006 10:36 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik wil De Leukste Thuisvideo's terug!
Vooral dat laatste...quote:108.000 kijkers voor Entertainment Live
Entertainment Live (Talpa, 18:00) - Evert Santegoeds en Anouk Smulders verzorgden gisteren voor het eerst de opening van Talpa met de uitzending van Entertainment Live, dat door 108.000 kijkers (madl: 2.5%) bekeken werd. "Wij gaan de laatste nieuwtjes als eerste brengen", aldus Santegoeds bij TVgids Online. "Geen oeverloos geouwehoer zoals in Boulevard, maar gewoon 20 nieuwtjes in 24 minuten. Het belooft een flitsende show te worden." Evert is blij met zijn nieuwe programma op Talpa. "Kon ik vroeger iets wat ik allang wist pas een week later in het blad zetten; nu kan ik iets wat ik om tien voor zes te horen krijg ’s avonds direct op televisie zeggen. Dat is geweldig, want vroeger jeukten mijn handen nog wel eens als ik zag hoe anderen een primeur opeisten terwijl ik allang op de hoogte was. Er zijn nieuwtjes en er zijn nieuwtjes. Sommige dingen weet ieder ander ook binnen een uur en dus kan ik die onderwerpen makkelijk in Entertainment Live aan bod laten komen. Andere exclusieve reportages kunnen rustig even wachten en die zal ik dan ook zeker voor Privé bewaren." Vorige week maandag werd een aflevering van 'De leukste thuisvideo's' na 18.00 uur door 279.000 Talpa-kijkers bekeken.
quote:
Huh, John vd heuvel heeft een affaire ?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:08 schreef schatje het volgende:
John van den Heuvel heeft een affaire met een zeer rondborstige dame en die is nu zwanger.
Geruchten hč?
Nee, ik was niet thuis !quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:56 schreef schatje het volgende:
RTL Boulevard niet gezien? Kijk anders maar naar de herhaling.
Daarin kwam het namelijk ook ter sprake.
60.000quote:Op dinsdag 28 maart 2006 11:29 schreef RaymanNL het volgende:
100 000 kijkersSneu voor ze
Naja, hopenlijk vandaag meer!
quote:Op woensdag 29 maart 2006 08:44 schreef BliksemSchigt het volgende:
Santegoeds: Het duurt even voordat de kijkers doorhebben dat er een nieuw programma is
Dat zei je al ja.quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:09 schreef Haaibaaike het volgende:
RTL Boulevard staat bij mij op nummer 1![]()
Geniaal, wat een valse nicht is het ook, geweldigquote:Op woensdag 29 maart 2006 20:47 schreef schatje het volgende:
Privé moet 3.000 euro schadevergoeding betalen wegens het onrechtmatig publiceren van foto's van Willem Alexander en zijn gezin. Albert greep dit aan om een sneer te geven naar Evert Santegoeds.
'Moest Evert nou 60.000 euro betalen of had hij nou zoveel kijkers?' en vervolgens brullen met zijn allen.
quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:47 schreef schatje het volgende:
Privé moet 3.000 euro schadevergoeding betalen wegens het onrechtmatig publiceren van foto's van Willem Alexander en zijn gezin. Albert greep dit aan om een sneer te geven naar Evert Santegoeds.
'Moest Evert nou 60.000 euro betalen of had hij nou zoveel kijkers?' en vervolgens brullen met zijn allen.
Stijging van 57%, dat doet RTL Boulevard hem niet na.quote:Op donderdag 30 maart 2006 07:49 schreef schatje het volgende:
Gisteren 94.000 kijkers met een marktaandeel van 2.4%.
Wat weet jij het toch weer positief de brengenquote:Op donderdag 30 maart 2006 09:43 schreef pberends het volgende:
[..]
Stijging van 57%, dat doet RTL Boulevard hem niet na.
geldquote:Op woensdag 29 maart 2006 20:04 schreef TheVulture het volgende:
En waarom is Anouk weggegaan bij Shownieuws,
Dat had ik al gelezen,quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:27 schreef pberends het volgende:
Santegoeds: 'Albert probeert me te naaien'
Niet netjes en niet collegiaal? Dat moet hij de nodig zeggen. De kwalquote:Op donderdag 30 maart 2006 16:27 schreef pberends het volgende:
Santegoeds: 'Albert probeert me te naaien'
bronquote:Volgens Santegoeds zal zijn positie als hoofdredacteur van Privé dan ook niet langer houdbaar zijn. In Nieuwe Revu zegt hij daarover op de vraag of de samenwerking met het AD betekent dat de Telegraaf Tijdschriften Groep de deur dan dichtslaat: "Eh..ja, dat denk ik wel. Maar De Telegraaf heeft als eerste de kans gekregen op samenwerking."
Hij vervolgt: "Omdat ze aandeelhouder van SBS zijn, verloopt het stroef. Fiona Hering en John van den Heuvel zitten bij RTL, ik bij Talpa. Overal, behalve bij SBS dus. Ja, ze hebben er met Wilma Nanninga Sterrenbeurs gemaakt, maar dat was zo’n flop dat niemand er meer aan herinnerd wil worden. En het AD is een grote krant in een groot concern."
Santegoeds haalt in Nieuwe Revu uit naar zijn Telegraaf-collega Wilma Nanninga. "Misschien had ik wel blijven schrijven als ik de pagina Privé in De Telegraaf had gekregen. Dat is ook een mooi dagelijks podium. Maar dat blijft Nanninga doen, die mevrouw kan zich binnen het concern kennelijk heel wat permitteren. (..) Wilma’s ideeën over het vak zijn compleet anders dan de mijne. Als hoofdredacteur van Privé vulde ze zes pagina’s met bruidsmode voor kinderen, het leek wel een cosmeticablad. Rellen en actuele affaires laat ze liggen. Terwijl je juist moet scoren met dat soort hetze-achtige verhalen." Entertainment Live is vanaf eind maart te zien bij Talpa.
Je bent je Ritalin vergeten schat.quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:55 schreef schatje het volgende:
[..]
Niet netjes en niet collegiaal? Dat moet hij de nodig zeggen. De kwal![]()
![]()
.
[..]
bron
Evert Santegoeds verruilt Privé voor Talpa
Ondertussen werkt ie nog wel bij de Privé omdat de deal met het AD niet doorging.
Hypocriete vent![]()
![]()
.
Leuk dat de kijkers van de Privé ook zo massaal afhaken. Vooral omdat Evert in zijn column op de eerste pagina zegt dat het voor hem een spannende tijd is nu hij voor Talpa werkt en zijn lezers oproept om massaal naar Entertainment Live te kijken, en in de derde pagina van het blad een hele pagina gevulde advertentie van het programma staat.
Ik vind Anouk echt een verademing. Het programma zou zo veel prettiger zijn om naar te kijken als zij het alleen zou presenteren![]()
.
![]()
Wat een fantastische vrouw ben je tochquote:
Santegoeds: "De kijker probeert me te naaien!"quote:
Nuttig zeg, dan is alles al geweest in RTL Boulevardquote:Op donderdag 6 april 2006 10:59 schreef schatje het volgende:
Vanaf een maandag kennelijk om 19.30.
Evert vast balen omdat ie dan niet als eerste de nieuwste roddels kan melden.
Waarom zou ie na dit debacle op z'n minst niet een beetje terug verlangen naar het miljoenpubliek van RTL Boulevardquote:Op donderdag 6 april 2006 18:36 schreef schatje het volgende:
Beau: 'Ik heb van die dagen dat ik denk van Jezus, wat ben ik godsnaam aan het doen', en 'Het is ook niet dat ik terug wil naar RTL Boulevard, want dat vragen mensen mij altijd, als er iets is wat ik niet wil is het dat wel'.
![]()
![]()
Hij was redelijk aangeslagen. Een uur nadat hij het te horen kreeg werd hij namelijk geďnterviewd door Evert.
Beau, gaat helaas niet terug naar Boulevardquote:Op zaterdag 8 april 2006 09:21 schreef pberends het volgende:
[..]
Waarom zou ie na dit debacle op z'n minst niet een beetje terug verlangen naar het miljoenpubliek van RTL Boulevard
Gelukkig niet. En er is onderzocht hoe t publiek Boulevard ervaart en men vindt Daphne leuker.quote:Op zaterdag 8 april 2006 10:48 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Beau, gaat helaas niet terug naar Boulevard![]()
Dat heeft ie zelf gezegt.![]()
Beau vond ik wel leuker bij Boulevard,quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:33 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Gelukkig niet. En er is onderzocht hoe t publiek Boulevard ervaart en men vindt Daphne leuker.
Daar krijgt het bij Talpa de tijd niet voorquote:Op zaterdag 8 april 2006 15:50 schreef pberends het volgende:
Ach, het programma moet gewoon nog even op stoom komen.
quote:Gemiddeld 60.000 kijkers voor Entertainment Live
Entertainment Live (Talpa, 18:00) - Met 39.000 kijkers (madl: 1.0%) sloten Evert Santegoeds en Anouk Smulders gisteren de tweede volle uitzendweek van Entertainment Live af. "De eerste afleveringen waren dramatisch slecht. Gemiddeld 60.000 kijkers scoort het programma nu. Zelfs voor Talpa een diepterecord", vertelt Albert Verlinde, presentator van RTL Boulevard in het AD. "Het is een prestigeproject. Dus zal het waarschijnlijk tot de zomer blijven staan. Maar als je ziet dat Talpa met een niets kostend homevideo’s-programma 250.000 kijkers haalt, is dat zakelijk niet te rechtvaardigen.
Evert is een goede schrijvende journalist. De ellende is zijn tv-ambitie. Hij mist uitstraling." Over de vraag waarom hij ineens op tv moet, antwoordde Santegoeds onlangs in Veronica Magazine: "Dat vraagt iedereen, maar ik vind het zó'n rare vraag. Vraag eens aan Albert Verlinde of aan Barend en Van Dorp waarom ze op televisie zijn. Het is weer een enorme versterking van het merk. Ik werk graag aan mijn betrouwbaarheid, en dat kan ik op tv nog beter dan in het blad. En ik vind televisiewerk écht leuk."
Volgens Evert is hij de beste roddeljournalist van Nederland. "Dat ben ik wel. Dat is een kwestie van jarenlange ervaring, ik heb een scherpe pen en ik ben redelijk in staat om de hoofdpersonen te vriend te houden."
Zeg van welquote:Op zaterdag 8 april 2006 19:10 schreef Sidekick het volgende:
Een marktaandeel van 1%.
Dat moet een record zijn voor Talpa.
Ja, raar hčquote:Op zaterdag 8 april 2006 19:16 schreef Sidekick het volgende:
De herhaling trok overigens 5% marktaandeel.
Mensen weten om 1 uur 's nachts de zender beter te vinden dan 6 uur 's avonds.
En dat voor een semi-nieuwsprogramma... das hetzelfde als om 4 uur 's nachts naar het 18u journaal kijken.quote:Op zaterdag 8 april 2006 19:16 schreef Sidekick het volgende:
De herhaling trok overigens 5% marktaandeel.
Mensen weten om 1 uur 's nachts de zender beter te vinden dan 6 uur 's avonds.
=doodsteekquote:Op zondag 9 april 2006 00:28 schreef Haaibaaike het volgende:
Shownieuws bij SBS6 komt gelijk met Entertainment Live !!![]()
Oh, daar vergaat de blijdschap van Santegoedsquote:Op dinsdag 11 april 2006 10:45 schreef Sidekick het volgende:
Flinke stijging is ook deels vanwege het tijdstip. Marktaandeel was nog om te huilen natuurlijk, 1,8% scoorde ze vorige week ook.
Tis ook raar inderdaad, de meesten hebben hun portie wel gehad na RTL Boulevard.quote:Op dinsdag 11 april 2006 11:10 schreef SunChaser het volgende:
En nu zitten ze meer op prime time dan vorige week, dus duurdere ruimte. En na boulevard heb ik geen zin in nóg meer roddel
Ik was het vergeten te kijken.quote:Op dinsdag 11 april 2006 11:20 schreef Copycat het volgende:
Ik heb het gisteren voor het eerst gezien.
En ook voor het laatst.
Wat een bagger.
Klinkt als NSE.quote:Op woensdag 12 april 2006 11:57 schreef Copycat het volgende:
Het is veel te afstandelijk. Het decor is veel te groot, de presentatoren staan veel te ver uit elkaar en er is totaal geen interactie.
Recept for failure...
Anouk is leuk!quote:Op woensdag 12 april 2006 16:22 schreef pberends het volgende:
Die Anouk Smulders heeft nog minder uitstraling dan een gemiddeld belspelmeisje.
Maar de kijkcijfers schieten wel sky high... alhoewel relatief gezien.
Dat was vandaag , ik zag het bij RTL Boulevard.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:37 schreef Svensational het volgende:
Ten derde, dat nieuws over die nipkowschijf, dat is toch al van een hele tijd terug? Of was vandaag pas de uitreiking?
Is het programma nu met vakantie ofzo?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:24 schreef BliksemSchigt het volgende:
Vanaf Augustus een uur lang, vanaf 18.00 - 19.00.
Ja echt wel.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:31 schreef Thelonious het volgende:
[..]
Is het programma nu met vakantie ofzo?
die santegoeds is bang voor de camera staat er zo onzekerquote:Op maandag 24 juli 2006 17:37 schreef BliksemSchigt het volgende:
In het nieuwe seizoen terug; een uur lang
Met publiek, met Sjimmy en nog een extra presentator die Santegoeds af en toe af kan lossen.
Je hoeft natuurlijk niet te kijkenquote:
Nee, ik ook niet !quote:Op zondag 3 september 2006 19:35 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik kijk ook niet.
quote:Talpa's Entertainment Live totaal veranderd
Gisteren maakte ik al melding van Entertainment Live dat weer van start ging. Voor de gelegenheid had ik de harddisk-recorder aangezet en bij het bekijken ervan herkende ik het programma nauwelijks terug. Gedurende de zomermaanden is de showbiz-rubriek volledig vertimmerd, en wel in het voordeel. Santegoeds en zijn team spelen niet langer 'roddelblad op televisie' maar maken nu echt televisie. Dus niet langer een nieuwsfeit oplezen, kort commentaar geven en meteen weer naar het volgende item, maar beeldmateriaal, verschillende invalshoeken en een echt gesprek naar aanleiding van die beelden.
Nieuw is sidekick Oren Schrijver, die er zit om commentaar te leveren. Gisteren nog erg voorspelbaar en duidelijk onwennig in zijn rol. Maar dat is logisch bij een eerste aflevering. Als hij zich nu ook bekwaamt in nieuws op nationaal niveau en niet alleen kritiek levert op Hollywood-nieuws, zou hij een aanvulling kunnen zijn. Al blijft het natuurlijk discutabel wat een musical-artiest voor verwantschap heeft met showbiz-nieuws.
Had u Entertainment Live vorig seizoen al afgeschreven? Dan verdient het programma nu een nieuwe kans. De rubriek van Evert Santegoeds is een heel stuk richting kijkcijferhit RTL Boulevard opgeschoven. Al zal het als zenderopening van Talpa (voorlopig) nog altijd beroerd scoren (gisteren: 36.000).
Bron
Ja, vandaag ben ik 1 van de 32.000 die heeft gekekenquote:Op maandag 11 september 2006 19:01 schreef pberends het volgende:
Bestaat het nog?
Was het mooiquote:Op maandag 11 september 2006 19:02 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ja, vandaag ben ik 1 van de 32.000 die heeft gekeken
bijna historisch dieptepunt..quote:Op dinsdag 12 september 2006 09:36 schreef SunChaser het volgende:
Ik wa zelfs in van de 24.000 kijkers
en weer 1.000 kijkers weg, er zijn er nog 23.000 over!quote:Op dinsdag 12 september 2006 09:36 schreef SunChaser het volgende:
Ik wa zelfs 1 van de 24.000 kijkers
quote:Katja Schuurman aan tafel bij Entertainment Live.
Katja Schuurman is woensdagavond eenmalig te zien als een van de presentatoren van Entertainment Live (18.00 uur), de dagelijkse showbizzrubriek van Talpa. Zij schuift aan tafel bij Sjimmie Bruijninckx, Evert Santegoeds en Oren Schrijver.
Haar optreden is in het kader van haar nieuwe BNN-programma Katja vs. de rest. In dat programma neemt ze het voor het goede doel op tegen anderen. In deze eerste aflevering kruist ze de degens met Gordon. Beiden proberen elkaar de loef af te steken bij het binnenhalen van schnabbels.
Haar eenmalige bezoekje bij Entertainment Live is ook een schnabbel. Hoeveel ervoor is betaald, kon een BNN-woordvoerster niet zeggen. De bewuste aflevering van Katja vs. de rest is op 30 oktober te zien (Ned. 3, 22.00 uur).
bronquote:Talpa stopt met de slecht bekeken showrubriek Entertainment Live. Dat meldde Shownieuws gisterenavond. Half oktober vertelde Albert Verlinde al in RTL Boulevard dat het einde voor Entertainment Live in zicht zou zijn. Presentator Evert Santegoeds weersprak dat: “Het gaat hartstikke goed.” Volgens Shownieuws is Entertainment Live half december voor het laatst te zien bij Talpa.
quote:Entertainment Live stopt echt
Woensdagavond werd er al over geroddeld op SBS Shownieuws maar nu is het waarheid: Talpa’s kijkcijferkanon Entertainment Live stopt er mee. Dat bevestigde een redactielid zojuist. Op 15 december trekt John de Mol voorgoed de stekker uit het riooljournalistieke programma. Volgens John de Mol omdat dan de winterprogrammering begint, maar de kans dat het pratende riooldeksel Evert Santegoeds na het winterseizoen nog terugkomt met Entertainment Live is zo goed als nul.
De ongeveer dertig werknemers (waarvan een kwart redacteuren) van Entertainment Live kregen het enorm verrassende nieuws woensdagmiddag te horen. De meeste redactieleden hebben een contract tot eind december en kunnen de laatste twee weken van het jaar dus met betaalde vakantie. Voor veel redactieleden zal binnen Talpa een nieuwe baan worden gevonden.
Eerder dit jaar kwam RTL Boulevard al met het nieuws dat Entertainment Live zou stoppen maar dat werd door Evert Santegoeds in alle toonaarden ontkend. Uiteraard geloofde niemand dat aangezien zijn programma dagelijks niet meer dan gemiddeld 40.000 kijkers trekt.
Andere bron
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |