quote:
927.000 kijkers voor Albert
Albert (RTL4, 21:30) – De eerste aflevering van de nieuwe talkshow Albert scoorde gisteren 927.000 kijkers (madl: 12.7%). Daarmee trok Albert Verlinde meer kijkers dan Reinout Oerlemans, wiens TROS TV Show door 912.000 kijkers (madl: 12.4%) bekeken werd.
"Ik ga door waar RTL Boulevard moet ophouden", aldus Verlinde bij GPD. "Ik neem mijn nieuwsgierige en newsy kant, ontwikkeld aan die desk, mee. Het programma wordt zo actueel mogelijk. Bij Reinout of Ivo is meestal niet duidelijk waarom hun programma op een bepaalde dag wordt uitgezonden, er zit meestal niets actueels in."
Alberts eerste talkshow AVnu verdween na tien afleveringen van de buis. "Leuk dat ik het mocht doen, maar het paste niet de zender, en niet bij mij. Door mijn veel te softe benadering ontstonden hele zware gesprekken. Mijn gasten liepen compleet leeg. Bijzondere verhalen, ik vond ze prachtig, maar dat was nou nét niet wat het publiek van mij verwachtte. Ik was niet de Albert van RTL Boulevard, er was niets om te lachen, het was te véél, te diep. Albert moet Albert zijn, de Albert van RTL Boulevard. Ik ben er helemaal klaar voor. Ik presenteer het liefst een beetje voor de vuist weg, ik vraag wat in me op komt. Het is raar om het over jezelf te zeggen, maar ik moet bij alles denken: hoe doet Albert dat? Albert laat zich niet intimideren door de camera's, de leaders, de decors, alle druk. Ik moet op mijn gemak zijn, en dan vind ik Albert wel."
Verlinde heeft het druk als columnist, directeur van een theaterproducent, radiopresentator en gezicht van RTL Boulevard. Die combinatie heeft naar eigen zeggen echter geen invloed op zijn onafhankelijkheid. "Ik zeg wat ik vind, ongeacht wie het is. Bij RTL weten ze het ook, Boulevard is niet te sturen. Mensen beginnen er steeds over, maar laatst zat ik naar de Tv Show te kijken en ik hoor Reinout opeens zeggen: 'Groeten terug, dat komt morgen en is ook erg leuk'. Het is zijn eigen programma! En wie zat die avond bij Jensen op de bank? De producent van dat programma, namelijk Reinout Oerlemans. Daar hoor je niemand over."
BronNiet slecht voor de eerste uitzending, stond zelfs in de top 10 best scorende programma's van gister. Gister de show van Santegoeds daarentegen...
![]()
Albert is elke vrijdagavond bij RTL4 te zien, om 21.30.