quote:Op maandag 27 maart 2006 10:27 schreef XL het volgende:
[..]
Met een powerbook is het inderdaad net alsof je iets moet compenseren![]()
Oe, talk dirty to mequote:Op maandag 27 maart 2006 10:31 schreef Nugget het volgende:
[..]
Hij is dan ook op een uitermate sexy Powerbook geplaatst.![]()
Met name de 17"quote:Op maandag 27 maart 2006 10:27 schreef XL het volgende:
[..]
Met een powerbook is het inderdaad net alsof je iets moet compenseren![]()
15? Ik heb toch echt een 17" hoor.quote:Op maandag 27 maart 2006 10:34 schreef Nugget het volgende:
[..]
Dat lijkt me duidelijk... een mooie volle 15 inch met extra power...
Potjandorie, kijk ik even in het (overigens weer walgelijk net-niet vormgegeven) fotoboek, heb je gewoon bij me op school gezeten.quote:Op maandag 27 maart 2006 10:38 schreef Rock-shocker het volgende:
Hallo Apple-geile vrinden!
Die van mij gaat binnenkort toch echt vervangen worden door zijn grote broerquote:Op maandag 27 maart 2006 10:44 schreef Tomasso het volgende:
Een iBook is voor echte mannen inderdaad
Examen heb ik 2 jaar geleden al gedaan, ik werk nu inmiddels en zit tussen twee opleidingen in! En jij bent naar Amsterdam gegaan zie ik. Beterquote:Op maandag 27 maart 2006 10:43 schreef Rock-shocker het volgende:
Welk een toeval!
Sorry voor dit even heel erg offtopic gewauwel, maar goed. Strabrecht neem ik aan? En je zit nu in je eindexamenjaar? Hoe gaat het?
Ik herken je niet trouwens...
Pro that is ehquote:Op maandag 27 maart 2006 10:48 schreef tonks het volgende:
Ik wil een macbook!
Een Powerbook is meer voor de wat patserige types inderdaadquote:Op maandag 27 maart 2006 11:07 schreef Hugster het volgende:
Altijd praatjes eh van die iBookers
M'n vriendin heeft er ook één, en vind hem cute. Het is wel een wijvending dus
Nee die zijn voor mensen met een gevoel voor stijl, detail en goede smaakquote:Op maandag 27 maart 2006 11:08 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Een Powerbook is meer voor de wat patserige types inderdaad
En dan een 190D in je avatarquote:Op maandag 27 maart 2006 11:09 schreef Hugster het volgende:
[..]
Nee die zijn voor mensen met een gevoel voor stijl, detail en goede smaak
quote:Op maandag 27 maart 2006 11:09 schreef Hugster het volgende:
[..]
Ik snap je sarcasmequote:Op maandag 27 maart 2006 11:16 schreef Hugster het volgende:
Zijn er nou echt zo weinig mensen die daar direct de lol van inzien?
Het is gewoon DE kamp/m0cr0/boer harm met de paardenkar Mercedes met echt zwaar belabberde specs, daar ben je toch niet trots op
Precies. En als ze dan ook nog 's van Ferrari houden dan kun je er niet meer omheen. Dit zijn de echte stijlvollenquote:Op maandag 27 maart 2006 11:09 schreef Hugster het volgende:
[..]
Meesterlijke combo iddquote:Op maandag 27 maart 2006 11:31 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Precies. En als ze dan ook nog 's van Ferrari houden dan kun je er niet meer omheen. Dit zijn de echte stijlvollen![]()
Nee ik heb hem vergeleken met mijn PB, met het oude scherm. 1280x854 dus. En is hij zeker een paar klappen helderderquote:Op maandag 27 maart 2006 11:40 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Btw Hugster...heb je die MBP naast de PB G4 RevD gelegd (dus de Rev. uit oktober 2005)? Is het scherm dan nog steeds opvallend beter..?
Aha, ok: ik vind mijn scherm nl. al zo'n ongelooflijk helder. Kon me niet voorstellen dat ze drie maanden later nog een veel beter scherm in de MBP zouden stoppen..quote:Op maandag 27 maart 2006 11:46 schreef Hugster het volgende:
[..]
Nee ik heb hem vergeleken met mijn PB, met het oude scherm. 1280x854 dus. En is hij zeker een paar klappen helderder
Mee eens.quote:Op maandag 27 maart 2006 13:20 schreef De_Hertog het volgende:
Iemand nog iets te zeggen over de nieuwe faq dingen of zijn we het er allemaal gewoon mee eens?
Iemand nog iets te zeggen over de nieuwe faq dingen of zijn we het er allemaal gewoon mee eens?
kijk elke dag wel 3 film's. een divx download ik in 10 minuten ofzoquote:Op maandag 27 maart 2006 14:21 schreef Remzz het volgende:
Wat download je allemaal dan
Ik download ook wel eens wat maar ik kom echt nooit aan het kijken toe
quote:Op maandag 27 maart 2006 14:29 schreef tonks het volgende:
[..]
kijk elke dag wel 3 film's. een divx download ik in 10 minuten ofzoen dan nog al mijn serie's
Externe Tv kaart? Ik wil ook nog een keer z'n ding, wara heb je hem gekocht?quote:Op maandag 27 maart 2006 14:22 schreef Tijn het volgende:
Ik heb vorige week een TV-verbinding voor m'n MacBook gekocht, ik ga me weer helemaal suf kijken
20mbitquote:Op maandag 27 maart 2006 14:30 schreef Remzz het volgende:
[..]10 minuten? Wat voor een verbinding heb je wel niet?
20mbit toch?quote:Op maandag 27 maart 2006 14:30 schreef Remzz het volgende:
[..]10 minuten? Wat voor een verbinding heb je wel niet?
Ik heb een PowerBook 12 inch, je weet wat ze zeggen over het formaat van auto's/laptop's ter compensatie vanquote:Op maandag 27 maart 2006 10:48 schreef broer het volgende:
Ik heb een 12" iBook en zelfs die compenseert al flink!
Hij heeft het over gedownloadde films kijken op tv, dus ik gok dat ie gewoon de dvi->video adapter bedoeldquote:Op maandag 27 maart 2006 14:31 schreef Remzz het volgende:
[..]
Externe Tv kaart? Ik wil ook nog een keer z'n ding, wara heb je hem gekocht?
Ah okeequote:Op maandag 27 maart 2006 14:35 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hij heeft het over gedownloadde films kijken op tv, dus ik gok dat ie gewoon de dvi->video adapter bedoeld
Als je het op je TV kijkt, heb je dat probleem nietquote:Op maandag 27 maart 2006 14:37 schreef Geqxon het volgende:
Het probleem dat ik altijd heb, is dat ik tijdens films en series altijd ga fokken (bv de Apple Slowchat). En dan weet ik niet meer waar het over gaat, en dan moet ik weer terugspoelen enzo, hehe
Ik denk Quicktime en Final Cut.quote:Op maandag 27 maart 2006 14:45 schreef editor2 het volgende:
nog maar een keer
Weet een van jullie welk ander progje dan iMovie je gebruikt om van 2 losse .mov of wmv clips 1 hele clip te maken?
Het zal ongetwijfeld al eens zijn langsgekomen maar ken het niet zo 1,2,3, terugvinden dus kijken of jullie het weten als Mac FOK!KERS want iMovie kan vaak die bestanden niet importeren.
Op mijn TV kan ik ook nog prima fokkenquote:Op maandag 27 maart 2006 14:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je het op je TV kijkt, heb je dat probleem niet
Lekker laagquote:Op maandag 27 maart 2006 14:48 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Op mijn TV kan ik ook nog prima fokken
De resolutie is alleen wel wat laag, iets van 1280*768 dacht ik.
Verkapt pimpen met een lcd-tv van Geqxon.quote:Op maandag 27 maart 2006 14:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lekker laag
Dan zie je toch geen zak? Of heb je een 800" TV ofzo?
Ik heb gewoon een 55" cm TV'tje waar in 800x600 prima films en series op te zien zijn, maar de kleine letters van m'n OS zijn een grote waas. Gelukkig zijn de letters van FrontRow wel duidelijk
Een beeldbuis heeft geen native resolutie.quote:Op maandag 27 maart 2006 14:53 schreef Geqxon het volgende:
Ennuh, 55" CM? Ik mag hopen dat dat 55CM isEn dan gok ik dat je native resolutie 640*480 is, dat is het wel vaker met 55cm beeldbuizen. Probeer het hier nog eens op, dan word alles waarschijnlijk in 1 keer scherp.
True. Maar wel een maximale resolutie. En meestal is dat toch echt 640*480quote:Op maandag 27 maart 2006 14:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een beeldbuis heeft geen native resolutie.
Euh... nee? Het beeld wat je via s-video of composiet naar je TV stuurt is analoog en bestaat uit beeldlijnen, niet uit pixels. In 640x480 is het alleen maar leesbaarder omdat de letters groter zijn, maar aan de scherpte verandert niets.quote:Op maandag 27 maart 2006 14:56 schreef Geqxon het volgende:
[..]
True. Maar wel een maximale resolutie. En meestal is dat toch echt 640*480En als je dan op 800*600 draait, word alles vervolgens weer gedownscaled naar 640*480, waardoor je die waas krijgt.
quote:
Ja ik wil hem nog graag! mijn mail adres staan in mijn profielquote:Op maandag 27 maart 2006 15:36 schreef Tijn het volgende:
Oh Tonks, wil je die Universal Binary van UnrarX nog van me?
Ik moet 'em nog testen, maar volgens mij werkt het wel. Zodra ik 'em een beetje heb getest, mail ik 'em wel even naar de mensen van UnrarX zelf.
ja idd...quote:Op maandag 27 maart 2006 15:35 schreef nietzman het volgende:
Volgens mij zijn er nog geeneens uitnodigingen verstuurd, lijkt me geen goed nieuws..
Als het dreigt overvol te raken weet je waar het heen mag.quote:Op maandag 27 maart 2006 15:46 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ja idd...
Nouja. we wachten maar even af. 't geld jeukt wel op mijn bankrekening iig
idd... naar Apple.quote:Op maandag 27 maart 2006 15:50 schreef Furious het volgende:
[..]
Als het dreigt overvol te raken weet je waar het heen mag.
Maar het bepaalt wel of ik later met een Mac Mini of een PowerMac aan het werk benquote:Op maandag 27 maart 2006 16:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Education is grossly overestimated....
Dacht iedereen daar maar zo over.quote:Op maandag 27 maart 2006 16:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
En je werkt thuis.quote:Op maandag 27 maart 2006 16:51 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ach, ik heb mijn PhD en ik verdien lang niet zoveel als sommige minder-opgeleiden. Aan de andere kant verdien ik wel meer dan de meeste minder-opgeleiden, dus wellicht hebben jullie wel gelijk
Ben jij nou die kerel uit die macdonaldsreclame met die regenlaarzen?quote:Op maandag 27 maart 2006 17:10 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Een MacBook Pro.
Ff wachten tottie 'whine'-loos is.
Je wilt zeggen dat ik zeur. Had je 'm moeten horen hier, kreeg er koppijn van.quote:Op maandag 27 maart 2006 17:15 schreef Nugget het volgende:
[..]
Ben jij nou die kerel uit die macdonaldsreclame met die regenlaarzen?
'Ja, maar die ribbeltjes... ik heb niks met ribbeltjes.'
Dat wilde ik niet zeggen, pardonquote:Op maandag 27 maart 2006 17:18 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Je wilt zeggen dat ik zeur. Had je 'm moeten horen hier, kreeg er koppijn van.
Ah ok.quote:Op maandag 27 maart 2006 17:19 schreef Nugget het volgende:
[..]
Dat wilde ik niet zeggen, pardon
Begrijp het juist heel goed. Ik ben zelf ook bewust voor een PB gegaan omdat ik het allemaal nog even af wil wachten.
quote:Op maandag 27 maart 2006 17:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Er gaat gewoon niks boven een PB iBook en een iMac. Punt.
Ik voel hier een sterke scheiding tussen Powerbook en iBook gebruikers opkomen...quote:
Pauperboek Pauperboek....quote:Op maandag 27 maart 2006 17:26 schreef Nugget het volgende:
[..]
Ik voel hier een sterke scheiding tussen Powerbook en iBook gebruikers opkomen...
* Nugget schraapt keel
PB! PB! PB! PB! PB!
I'm with you!quote:Op maandag 27 maart 2006 17:28 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Grappig...ik voel een sterke scheiding opkomen tussen 12" en 15" ....
15" 15"![]()
Ik leg het nog één keer uit:quote:
quote:Op maandag 27 maart 2006 17:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik leg het nog één keer uit:
[afbeelding]
Pauperboek.
[afbeelding]
Powerbook.
[afbeelding]
En voor de duidelijkheid, pauperlaptop.
quote:Op maandag 27 maart 2006 17:32 schreef Nugget het volgende:
[..]
I'm with you!
15"! 15"! 15"!![]()
PB! PB! PB! PB!![]()
En daaruit volgt blijkbaar:quote:Op maandag 27 maart 2006 17:49 schreef tonks het volgende:
iMac![]()
![]()
iPod 20GB![]()
iPod Nano 4GB![]()
------------------------------+![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Neequote:
Je had FrontRow op je iBook ?quote:Op maandag 27 maart 2006 18:25 schreef Tijn het volgende:
Zo, net even de laatste Family Guy en South Park via FrontRow op m'n TV gekeken. Ik ben weer bij. Dit heb ik echt gemist
Ik wel, draait als een zonnetje.quote:
Ik zie alleen de filmtrailers nietquote:
Weet ik niet, in je mailbox geloof ik.quote:Op maandag 27 maart 2006 18:46 schreef Remzz het volgende:
[..]
Waar staat ook al weer hoe je dat voor elkaar krijgt?
Er moet in Rotterdam ook eens een echte Apple Store komen die er zo sexy uitzietquote:Op maandag 27 maart 2006 18:45 schreef tonks het volgende:
http://ifoapplestore.com/stores/glass_staircase.html
Mijn vriendinnetje post hier op Fok!, en ze heeft een iBook, en ik vind d'r HEEL lekker... telt dat ?quote:Op maandag 27 maart 2006 19:00 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Een meet bij deeltje 100 is prima. Mag ook eerder maar dan moeten er wel meer lekkere vrouwen posten in deze SC. Of lekker zussen/vriendinnen van huidige SC-ers moeten worden meegenomen.
Dat telt in zoverre dat jij dan vast zit aan/bij haar. Meer vrouwelijke schoon voor de restquote:Op maandag 27 maart 2006 19:15 schreef ChOas het volgende:
[..]
Mijn vriendinnetje post hier op Fok!, en ze heeft een iBook, en ik vind d'r HEEL lekker... telt dat ?
Zekerquote:Op maandag 27 maart 2006 10:45 schreef Nugget het volgende:
[..]
Examen heb ik 2 jaar geleden al gedaan, ik werk nu inmiddels en zit tussen twee opleidingen in! En jij bent naar Amsterdam gegaan zie ik. Beter
Niets van gemerkt?quote:Nah, ik herkende jou omdat een vriendin van mij weg van je was een aantal jaren terug. Dus ik heb flink wat gezeur aan moeten horen. Bedankt nog daarvoor
</offtopic>
Zoals me vandaag bij een sollicitatie verteld werd... "Uw huidige salaris is wel... fors"quote:Op maandag 27 maart 2006 16:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
De Family Guy van vandaag is tofquote:Op maandag 27 maart 2006 18:25 schreef Tijn het volgende:
Zo, net even de laatste Family Guy en South Park via FrontRow op m'n TV gekeken. Ik ben weer bij. Dit heb ik echt gemist
Wil je weg bij Sitecom dan?quote:Op maandag 27 maart 2006 20:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zoals me vandaag bij een sollicitatie verteld werd... "Uw huidige salaris is wel... fors"
Ik even m'n oude verslaving opgepikt. World of Warcraft.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:44 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Net lekker Halo gespeeld doet ie goedeffe aliens spletten
![]()
![]()
![]()
Nee, niet vandaag, maar ik had 10x1 nog niet gezien.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:50 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Enneh, is er vandaag dan een Southpark aflevering uitgekomen
Ah key, ik was al als de dood dat ik er eentje gemist hadquote:Op maandag 27 maart 2006 20:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, niet vandaag, maar ik had 10x1 nog niet gezien.
Jawel, maar ik werk er nu alweer ruim 5 jaar, en dan gaat het al snel kriebelen.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik dacht dat je het daar wel goed voor elkaar had?
cool artikelquote:Op maandag 27 maart 2006 20:15 schreef ChOas het volgende:
http://biz.yahoo.com/special/06bw50_article2.html
Vorige week.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:50 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Enneh, is er vandaag dan een Southpark aflevering uitgekomen
Super Adventure Clubquote:Op maandag 27 maart 2006 21:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Vorige week.
'Oh my God, they killed Chef'
'Pity. He would have been an excellent child molester'
"I want to make Sweet Love up your rectum"quote:Op maandag 27 maart 2006 21:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Vorige week.
'Oh my God, they killed Chef'
'Pity. He would have been an excellent child molester'
Zit je vaak aan zijn clickwheel..?quote:Op maandag 27 maart 2006 23:54 schreef Nugget het volgende:
Tijd voor een pimpfoto!
Hebben jullie mijn furby al eens gezien?![]()
[afbeelding]
</brakke telefoonkwaliteit>
Die 20th Aneversery Mac kwam ook pas in Meiquote:Op maandag 27 maart 2006 15:35 schreef nietzman het volgende:
Volgens mij zijn er nog geeneens uitnodigingen verstuurd, lijkt me geen goed nieuws..
Nogal ja!quote:
Tas of een hoes/case? Ik heb gister een case gekocht van Crumpler voor mn Powerbook.quote:Op maandag 27 maart 2006 21:15 schreef allsystemshalt het volgende:
trouwens effe over den PoawhahBooK,
Zijn die tassen van The Gimp nog een beetje ok ?
*Of hebben jullie compacte doch sterke tassen gezien die top zijn ?
Maar de aankondiging ervan zal wel op of rond 1-4 geweest zijn, gok ik..quote:Op dinsdag 28 maart 2006 09:23 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Die 20th Aneversery Mac kwam ook pas in Mei
[..]
HAHAHAHAHA. nee.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 11:07 schreef Geqxon het volgende:
http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/63377#2585623
Dief
Nopes... Helemaal geen wachtwoorden op Windows.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 11:16 schreef Geqxon het volgende:
Heb je een wachtwoord op het gastaccount van Windows?
Ik heb daar in het begin ook nog wat problemen mee gehad toen ik wilde printen via mijn draadloze netwerk. Bleek (ondanks dat ik geen wachtwoorden oid had) dat ik toch een gebruikersnaam in moest vullen en het wachtwoordveld gewoon leeg moest laten. In mijn geval was dit 'Administrator'.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 11:17 schreef Remzz het volgende:
[..]
Nopes... Helemaal geen wachtwoorden op Windows.
Hij kan met zijn iBook prima printen en connecten met de printen, het toevoegen geeft ook geen problemen?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:45 schreef Swetsenegger het volgende:
staat het guestaccount wel enabled op je windows machine?
Hij kan niet printen, want er verschijnt een foutquote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:46 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Hij kan met zijn iBook prima printen en connecten met de printen, het toevoegen geeft ook geen problemen?
Ja die staat er wel bij, wat heeft dat er eigenlijk mee te maken?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:45 schreef Swetsenegger het volgende:
staat het guestaccount wel enabled op je windows machine?
Wat dat er mee te maken heeft?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:56 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja die staat er wel bij, wat heeft dat er eigenlijk mee te maken?
Het probleem zit hem volgensmij bij Windows, aangzien de Mac aangeeft dat alles goed is(printopdracht bij voltooid).
Mijn iBook werkt het prima opquote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:51 schreef Tijn het volgende:
Godver, 802.1x met TTLS werkt niet op een MacBook en dat is precies hoe ik met het draadloze netwerk op school moet verbinden
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:52 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Mijn iBook werkt het prima op
[/nutteloos]
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:52 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Mijn iBook werkt het prima op
[/nutteloos]
Had ik al gemeld dat het zelfs op mijn iBook goed werkt? Dat zou je niet verwachten van die prutsers op de Haagse Hogeschool.quote:
Misschien liggen al die computerproblemen niet aan Microsoft, maar aan Intelquote:
Het tragische is dat als je naar Windows XP boot vanaf je MacBook, het wel werktquote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:15 schreef XL het volgende:
[..]
Misschien liggen al die computerproblemen niet aan Microsoft, maar aan Intel![]()
Daarmee los je dan je vorige vraag op. De chipset kan het dus aan.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het tragische is dat als je naar Windows XP boot vanaf je MacBook, het wel werkt
Ja, dat bedacht ik me net ookquote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:17 schreef XL het volgende:
[..]
Daarmee los je dan je vorige vraag op. De chipset kan het dus aan.
Hoe bedoel je? Alle MacBooks hebben hier last van.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:17 schreef Geqxon het volgende:
Apple heeft hier uiteraard mee zitten testen, dus ik denk dat je net een fout exemplaar hebt
Weet je dat zekerquote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Alle MacBooks hebben hier last van.
Nee, het is geen hoax, zie ook de link die ik al eerder gaf: http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=404607&tstart=0quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:22 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Weet je dat zekerDus alle Macbooks kunnen niet op een met TTL beveiligd netwerk? Ik vraag mij echt af of dat geen hoax is.
Het lijkt me niks voor Apple dat ze er zomaar een kaartje inprikken en niet eens gaan testen oid
Sorry, dat had ik niet begrepenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, het is geen hoax, zie ook de link die ik al eerder gaf: http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=404607&tstart=0
En ze hebben het wel getest, er komt namelijk zelfs een nette foutmelding zodra je TTLS selecteert, dat deze optie helaas niet werkt
Neuh. Dat valt tegen hoor.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:18 schreef Geqxon het volgende:
http://tweakers.net/nieuws/41795#reacties
Dames en heren, ik presenteer u de toekomst
Nog steeds: Vinyl is the only way.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:18 schreef Geqxon het volgende:
http://tweakers.net/nieuws/41795#reacties
Dames en heren, ik presenteer u de toekomst
Voeg me me anders even toe op MSN...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:38 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Gloeiende....![]()
Internetproblemen.
Vandaag is mijn ISP overgegaan naar @Home en ik krijg mijn beide Macs niet op het internet. Noodgedwongen zit ik nu dus via Ethernetkabelachter de PC, die vrij eenvoudig op internet kwam.
Volgens het boekje moet ik mijn computernaam (gekregen via @home) intoetsen in ID DHCP-client en dat moet het zijn. Evt.opnieuw opstarten en klaar is Kees. Niets is echter minder waar.
Heeft iemand anders problemen (gehad) met @Home en OSX? Of eventeel een paar tips die ik kan proberen...?
In de regel 'hostname' genaamdquote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:40 schreef Tijn het volgende:
Moet je die computernaam niet in je router invoeren ipv op de computers zelf?
Meeste AP's kunnen DHCP (en soms PPPoE) wel routen.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:05 schreef Tijn het volgende:
Een Airport base station is toch alleen een access point? Of kan 'ie ook routen?
Dan de grote vraag.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:10 schreef Walter_Sobchak het volgende:
yup...dat geeft ie ook aan in Airport-hulpprogramma. DHCP kan worden gebruikt voor het verdelen van 1 IP-adres.
Zo'n 169-adres is een self-assigned IP. Dat is een IP dat je computer zelf maar verzint omdat er geen DHCP-server gevonden kan worden.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:23 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik kan dus wel op Internet met mijn PC; daar heb ik ook de computernaam opgegeven en dynamisch IP/DNS opgegeven en dat werkt direct.
Vreemd genoeg krijg ik bij mijn Apple het IP-adres 169.254.111.192 maar bij mijn PC 213.51.xxx.xxx. Het eerste lijkt me geen 'extern' IP maar het tweede wel.
Waar slaat het opquote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:29 schreef Geqxon het volgende:
http://127.0.0.1/reftar/reftar.php
Puur als test mensen
Ik ben bezig met http referers, en ik wou even kijken wat het deed als ik vanaf een fok-topic komquote:
Precies...maar die DHCP server wordt wel gevonde op de PC. Dat is nu wat me bezighoudt...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo'n 169-adres is een self-assigned IP. Dat is een IP dat je computer zelf maar verzint omdat er geen DHCP-server gevonden kan worden.
Of omdat de dhcp server weigert een adres uit te delenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo'n 169-adres is een self-assigned IP. Dat is een IP dat je computer zelf maar verzint omdat er geen DHCP-server gevonden kan worden.
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:43 schreef ChOas het volgende:
[..]
En haal die meneer z'n ip adres eens uit je quote
Je bent niet meer blauw!quote:
Het IP adres wat je PC krijgt is je publieke IP adres van je ISP.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:40 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Precies...maar die DHCP server wordt wel gevonde op de PC. Dat is nu wat me bezighoudt...
Yup...daar lijkt het wel op. Vreemd genoeg gaat het via Ethernet wel goed naar de PC maar niet naar de iMac/PB. Wat ik vermoed dat het geval is, is dat de unieke adres van mijn netwerkkaart in de PC is doorgegeven. Ik heb weinig kennis van netwerken maar dat is het enige wat ik me kan bedenken.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het IP adres wat je PC krijgt is je publieke IP adres van je ISP.
DAT IP adres zou je airport moeten krijgen, welke vervolgens gaat routeren naar PC en Mac.
Daar gaat dus iets mis.
Dat laatste kan heel goed dat je ISP je MAC adres opgeslagen heeft.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:06 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Yup...daar lijkt het wel op. Vreemd genoeg gaat het via Ethernet wel goed naar de PC maar niet naar de iMac/PB. Wat ik vermoed dat het geval is, is dat de unieke adres van mijn netwerkkaart in de PC is doorgegeven. Ik heb weinig kennis van netwerken maar dat is het enige wat ik me kan bedenken.
Dat vermoeden ging ook niet op, maar de oplossing heb ik al gevonden. In Systeemvoorkeuren->Delen de Computernaam veranderen. Herstarten en ik zit op internet.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat laatste kan heel goed dat je ISP je MAC adres opgeslagen heeft.
Een router heeft daar weer een functie voor: Kloon Mac.
Mac staat in dit geval niet voor macintosh
Dat is wel slim. De Dell 3007WFP heeft hetzelfde paneel als de "oude" CD, maar dan een nieuwere versie (alsin: betere specificaties). Nu de Apple Cinema Display ook dat vernieuwde paneel heeft, zijn ze in principe gelijkquote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:41 schreef ChOas het volgende:
30" Cinema display is stiekum geupgrade: http://arstechnica.com/journals/apple.ars/2006/3/28/3369
Hoezo ging dat vermoeden niet op?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Dat vermoeden ging ook niet op, maar de oplossing heb ik al gevonden. In Systeemvoorkeuren->Delen de Computernaam veranderen. Herstarten en ik zit op internet.
Helaas nog via Ethernet en niet via Airport. Ik moet nog uitzoeken hoe dat nu werkt...
Ok, dan begreep ik je verkeerd.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:53 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Maar de PC staat inmiddels uit en is nooit via de AP aangesloten geweest maar enkel via ethernet.
De PB is nu direct aangesloten via ethernet op het modem op de manier die ik hierboven aangaf. Dat lijkt me toch voldoende om dat vermoeden te weerleggen...? Maar ik weet ook niet zo heel veel van netwerken af dus ik kan er 's goed naast zitten.
Ik heb nu pas door dat je het over het echte IP van Walter hebt. Ik dacht dat je dat localhost-adres van Gexqon bedoeldequote:
Aha...dus ik snap het wellicht nog iets beter dan ik dacht.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ok, dan begreep ik je verkeerd.
Inderdaad is het niet het Mac Adres.
Nou, hang je Airport aan de modem. Controlleer of hij aan de WAN zijde het juiste IP heeft (213.x.x.x)
Stel hem in op WAN DHCP met hostname/computername en LAN NAT routering met DHCP server.
Appeltje eitje
Omdat dat heel persoonlijk isquote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:58 schreef Geqxon het volgende:
Inderdaad, waarom zou je in godsnaam een local IP verbergen
Meer een hoes, Hoezo dan beschadigd?quote:[
Tas of een hoes/case? Ik heb gister een case gekocht van Crumpler voor mn Powerbook.
Ik heb gister trouwens ook mn Powerbook ingeleverd
Krijgt ws een nieuwe bottom en top casing.
wat is je wachtwoord, dan hack ik je..quote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:17 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik deel mijn volle 127.0.0.1 met je
Je mag zelfs als root bij mij inloggen
Das een ouwequote:Op woensdag 29 maart 2006 02:43 schreef Beathoven het volgende:
[..]
wat is je wachtwoord, dan hack ik je..![]()
klopt, mn Powerbook was iets krom getrokken.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:28 schreef Geqxon het volgende:
Bij die van Super-Muffin was toch de behuizing losgegaan, en zat hij helemaal scheef?
Dat weet ik allemaal niet, ik heb geen ervaring met het airport basisstationquote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
- Hoe controleer ik of ie aan de WAN-zijde het juiste IP heeft..?
- En hoe dat ik dat dan in? Is hostname de naam van mijn basisstation of moet ik kijken Airporthulpprogramma-netwerk..?
Ik zou thuis voor hem kunnen kijken. Maar dat wordt pas vanavond.quote:Op woensdag 29 maart 2006 08:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat weet ik allemaal niet, ik heb geen ervaring met het airport basisstation
Das logisch als je weer verbinding hebtquote:Op woensdag 29 maart 2006 09:19 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Edit: en de filmtrailers lijken ook weer te werken.
Hahaha. noob.quote:Op woensdag 29 maart 2006 10:02 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Das logisch als je weer verbinding hebt
Als de postaantallen niet bijgehouden werden, had jij dan ook zo veel expertise gehad?quote:Op woensdag 29 maart 2006 10:02 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Das logisch als je weer verbinding hebt
Same herequote:Op woensdag 29 maart 2006 13:20 schreef Hugster het volgende:
[..]
dat is slechts een kwestie van tijd![]()
flikker nou godverdomme eens een eind op manquote:Op woensdag 29 maart 2006 13:27 schreef Geqxon het volgende:
Ik ben al tevreden met mijn USB naar IDE convertor
Het is nog heel vervelend googlen op het moment jaquote:Op woensdag 29 maart 2006 13:22 schreef Tijn het volgende:
Is er ergens een overzichtje van alle ExpressCards die nu te koop zijn? Ik kan er maar zo weinig van vinden.
Is ExpressCard niet veel kleinerquote:Op woensdag 29 maart 2006 14:21 schreef Tijn het volgende:
Stiekem zou ik een PCMCIA-reader voor ExpressCard ook wel tof vinden
Dingen kunnen uitsteken?quote:
Zijn er geen USB PCMCIA-readers eigenlijk?quote:Op woensdag 29 maart 2006 14:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het hoeft er ook niet in. Met iets externs zou ik ook al blij zijn.
[afbeelding]
Video-conferencing tussen iChat en AIM op Windows zou gewoon moeten werken.quote:Op woensdag 29 maart 2006 14:35 schreef Bigs het volgende:
Wat is nu een goeie manier van videoconferencing met Windows PC's? Het enige wat ik tot nu toe werkend heb gekregen is Netmeeting met ohphoneX, wat op zich goed werkt maar matige videokwaliteit geeft. iChat <> AIM kregen we niet werkend (misschien door NAT problemen). Heeft iemand ervaring met Yahoo! Messenger voor videoconferencing?
Dat Skype maar eens opschiet met video voor de Mac
Die zijn vet traag joh.quote:Op woensdag 29 maart 2006 14:44 schreef Furious het volgende:
[..]
Zijn er geen USB PCMCIA-readers eigenlijk?![]()
Klopt.. maar heb jij het ook ooit werkend gehad?quote:Op woensdag 29 maart 2006 14:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Video-conferencing tussen iChat en AIM op Windows zou gewoon moeten werken.
Ik heb uberhaupt nog nooit zoiets gedaanquote:Op woensdag 29 maart 2006 15:22 schreef Bigs het volgende:
[..]
Klopt.. maar heb jij het ook ooit werkend gehad?
Ga eens ergens heen waar mensen je wel grappig vinden zeg.quote:Op woensdag 29 maart 2006 16:20 schreef Geqxon het volgende:
Je netwerkkabel is niet goed bevestigd?
Nee, maar het zou zo kunnen dat je een kabelknik / breuk hebt, heb je al een andere kabel geprobeerd?quote:Op woensdag 29 maart 2006 16:21 schreef Furious het volgende:
[..]
Ga eens ergens heen waar mensen je wel grappig vinden zeg.
Lijkt me sterk aangezien nooit iemand hier beweegt (dus op het snoer stapt of eraan zit) en het grootste deel boven het plafond loopt. Dus tenzij muizen bezig geweest zijn lijkt mij dat zeer sterk.quote:Op woensdag 29 maart 2006 16:29 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Nee, maar het zou zo kunnen dat je een kabelknik / breuk hebt, heb je al een andere kabel geprobeerd?
Daar kun je wel eens gelijk in hebben. Je hebt zeker geen kabeltester bij de hand?quote:Op woensdag 29 maart 2006 16:33 schreef Furious het volgende:
[..]
Lijkt me sterk aangezien nooit iemand hier beweegt (dus op het snoer stapt of eraan zit) en het grootste deel boven het plafond loopt. Dus tenzij muizen bezig geweest zijn lijkt mij dat zeer sterk.
Nee, maar als ik 'em in de PB jens doet-ie het wel gewoon. Dat lijkt mij dus niet het geval.quote:Op woensdag 29 maart 2006 16:34 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Daar kun je wel eens gelijk in hebben. Je hebt zeker geen kabeltester bij de hand?
Ik? een Space Cadet verslaving?quote:Op woensdag 29 maart 2006 16:44 schreef Geqxon het volgende:
Toevallig een Space Cadet verslaving?
Mooie hoes, dat wel!
Die hoes is gaar.quote:Op woensdag 29 maart 2006 16:41 schreef allsystemshalt het volgende:
Als beloofd PICS![]()
[afbeelding]
laptophoesz
[afbeelding]
minidvivideoadapter
[afbeelding]
Vloeken in de kerk![]()
![]()
404?quote:Op woensdag 29 maart 2006 16:51 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Die hoes is gaar.
[afbeelding]
Zo een moet je er hebben. Beschermt veel beter, is steviger enzo.
de hoes is tegen bescherming van krassen (ik ga er niet mee het ov in of zo.quote:Op woensdag 29 maart 2006 16:51 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Die hoes is gaar.
[afbeelding]
Zo een moet je er hebben. Beschermt veel beter, is steviger enzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |